Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 36 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.397 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper de Boer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
is inderdaad wel handig om te weten, de F5 toets hier gebruik ik met T7 zo om de 5 / 15 minuten...

LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 10:28
pven schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:16:
[...]

Heb je wel gelezen wat je precies quote? Je quote een reactie over een poll die over de tijden gaan, maar je doet alsof er een poll komt die bepaalt of we terug gaan naar de oude layout.
Dat krijg je als de topics zo onoverzichtelijk worden. Hoopte echt dat daar over werd gesproken.

Dat jullie de backend hebben geupdate, das prima. Dat de gebruikers graag de oude front-end willen (of iets wat er op lijkt), dat zou mogelijk moeten zijn. ;)

Ach ja, we zien het wel... Vanaf vandaag zijn er alweer wat verbeteringen doorgevoerd... Die layout blijft alleen zo lelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

jn0077 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:51:
[...]

Omdat nieuwe content middels AJAX binnen de pagina verschijnt, waardoor een volledige refresh tamelijk zinloos is geworden.
Aha ok. Dus inclusief content in de optionele tracker en bijv. aantallen reacties achter nieuwsberichten ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Femme schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 00:27:
tevens hebben we een nieuwe taxonomie ontworpen en alle informatie over een onderwerp geconcentreerd op een enkele pagina, waar dat er voorheen een stuk of vijf op verschillende onsamenhangende plekken in de site waren.
Hoewel ik dit begrijp vanuit een back-end perspectief: waar kan ik dit als user aan zien in Tweakers7 zelf?
Heb je 1 of enkele in het oog springende voorbeelden (in vergelijk met Twk6)?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

jn0077 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:51:
[...]

Omdat nieuwe content middels AJAX binnen de pagina verschijnt, waardoor een volledige refresh tamelijk zinloos is geworden.
Ho ho ;) Dat is volgens mij nog niet geheel klaar, als ik het goed begrepen heb. Maar dat is inderdaad wel de bedoeling voor de toekomst. Zie [FEAT] Geen automatische refresh :)

edit:
@hieronder: bij de tracker werkt het inderdaad al.

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 24-10-2012 14:05 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 18:02
Cloud schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:02:
[...]

Ho ho ;) Dat is volgens mij nog niet geheel klaar, als ik het goed begrepen heb. Maar dat is inderdaad wel de bedoeling voor de toekomst. Zie [FEAT] Geen automatische refresh :)
Bij de tracker werkt het iig prima (om de 2 minuten oid). Nieuwsberichten buiten de tracker laten inderdaad erg lang (lees: ∞) op zich wachten. Maargoed, de tracker voldoet prima voorlopig.

[ Voor 16% gewijzigd door jvd-nl op 24-10-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 01:52:
[...]

Nog niet definitief over besloten. De relatieve tijd geeft in de eerste uren een wat actiever beeld. Maar veel hardcore tweakers (inclusief yours truly) vinden 13:37 toch fijner/beter dan "3 uur geleden". ;)

[...]
Om daar nog maar een punt van overweging aan mee te geven: Die indruk van activiteit, geldt voornamelijk bij sites die ook écht heel actief zijn, 24 uur (of desnoods 16 uur) per dag, zoals bij Twitter (waar deze notatie dan ook vandaan komt). Anders werkt het averechts. T daarentegen heeft niet vaak meer 's-avonds nieuwe berichten. In zo'n geval werkt het dus averechts (volgens die visie dan, de mijne is het niet). Stel je bezoekt om 22:00 de site, het laatste bericht was om 17:00. Dan ziet '5 uur geleden' er minder actief uit dan 17:00 (in die visie). Persoonlijk denk ik dat het overschat wordt, en dat er maar weinig gebruikers zo zullen denken.

Uit deze post begrijp ik dat het hoogstwaarschijnlijk ook wel terug gaat komen, al dan niet na de poll, die jij hebt toegezegd :P Maar ik hoop dat die poll niet eens nodig zal zijn, het is (samen met dat andere datumprobleem) waarschijnlijk gewoon een beslissing geweest, die in de praktijk ongunstiger uitpakte dan vooraf werd voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik zie opeens nog een heel doorslaggevend punt: Met die nieuwe notatie kun je nooit meer zien dat een bericht om 13:37 gepost is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 15:27
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:12:
En ik zie opeens nog een heel doorslaggevend punt: Met die nieuwe notatie kun je nooit meer zien dat een bericht om 13:37 gepost is 8)
+1 *O*

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dácht wel dat dat het belangrijkste punt zou zijn *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hierbij een ontwerp van de frontpage met gekleurde bullets en tijden voor de headlines:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CPEs3K4nrKfueBrYBxp41rCx/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ziet er heel veel beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wel wit nog though, maar dat wordt denk ik een separate fix?

Worden in dat ontwerp nog wel aller verschillende 'soorten' artikels door elkaar geplaatst? Ik doel dan op video's e.d.

En een filter op de kleurtjes? Is daar ook in voorzien?

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 24-10-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Femme schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:33:
Hierbij een ontwerp van de frontpage met gekleurde bullets en tijden voor de headlines:

[afbeelding]
Ziet er goed uit. Zeker de tijden ervoor vind ik veel functioneler! :)

Van de kleuren weet ik inderdaad niet waar ze voor staan maar voor mij functioneren ze als wat extra contrast / houvast. Geeft ook wat kleur aan de pagina.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
MikeyMan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:36:
Wel wit nog though, maar dat wordt denk ik een separate fix?

Worden in dat ontwerp nog wel aller verschillende 'soorten' artikels door elkaar geplaatst? Ik doel dan op video's e.d.
De kleurstelling is inderdaad een aparte fix, in combinatie met de mogelijkheid om de nieuwslisting te filteren. Items die je daar uit haalt (bijv. meuk) worden als blok in de rechterkolom geplaatst. Dit vergt wel wat meer werk want voor bijvoorbeeld video wil je dan ook thumbs tonen.

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel op 24-10-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvd-nl
Daniel schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:38:
[...]

De kleurstelling is inderdaad een aparte fix, in combinatie met de mogelijkheid om de nieuwslisting te filteren. Items die je daar uit haalt (bijv. meuk) worden als blok in de rechterkolom geplaatst.
Hallelujah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[afbeelding]
Nu nog afronden en implementeren! Top werk, zo zie ik Tweakers graag.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:00
Ja, veel beter! Vooral uit de tijden kun je nu gemakkelijker en sneller de informatie halen die je nodig hebt doordat alles nu netjes staat uitgelijnd ipv achter de title float.

De gekleurde bullets vindt ik ook een prima toevoeging maar had voor mij een mindere prio.

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Een hele verademing, dat ziet er prima uit, strak en overzichtelijk _/-\o_ (ok, misschien mogen die 4 plaatjes bovenaan nog wat kleiner :P )

En je ziet in de afbeelding ook meteen het bericht wat om 13:37 is gepost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:33
Grappig dat de data van die mockup van rond 21 december van vorig jaar is. B)

[ Voor 3% gewijzigd door Lizard op 24-10-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
In tweakers v5 had je een legenda van die bullits. Komt dat terug met een mouseover (minder gewenst bij touchapparaten) of in de FAQ?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Die legenda boeit me niet zoveel, gewoon kunnen zien welke items in dezelfde categorie vallen doet al een hele hoop.

Screenshot van Femme ziet er uit als een flinke verbetering! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Ziet er goed uit.

Vraagje: worden de tabs bovenaan (Alles - Computers - Electronics ed.) eigenlijk veel gebruikt? Heb zelf altijd 'Alles' geselecteerd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 16:02

[afbeelding]
Zie er stukken beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Cheetah schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:01:
[...]
Hoewel ik dit begrijp vanuit een back-end perspectief: waar kan ik dit als user aan zien in Tweakers7 zelf?
Heb je 1 of enkele in het oog springende voorbeelden (in vergelijk met Twk6)?
Deze pagina over laptops...

Laptops in T7

...vervangt het overzicht van de redactionele categorie Notebooks, de tagpagina laptops, de Pricewatchcategorie Laptops en de Vraag & Aanbod-categorie Laptops (doet het niet meer op onze T6-omgeving en kan ik geen screenshot van maken). Binnenkort zul je er ook forumtopics over laptops vinden zodat je niet naar CSL hoeft te gaan op het forum.

Tagpagina laptops in T6 Redactionele categorie Notebooks in T6 Pricewatchcategorie Laptops in T6

Alle informatie over een onderwerp is dus netjes op een centrale locatie toegankelijk in plaats van dat je vijf pagina's moet langsgaan. We doen dit niet alleen voor categorieën maar voor alle onderwerpen, ook merken, productseries, producten, productuitvoeringen en tags (= alles dat niet onder de eerder genoemde onderwerpen valt).

[ Voor 6% gewijzigd door Femme op 24-10-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:21

boesOne

meuh

Die backend verandering is wel cool zeg. Dat maakt de site potentieel een stuk krachtiger. Ik denk dat het een wijs besluit is om niet terug te gaan naar T6 maar de layout fixes te implementeren en verder te schaven.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat voorbeeld niet helemaal, ik zie toch echt alleen een pricewatch pagina met laptops? Dat zou dan 5 andere pagina's moeten vervangen?

Overigens vind ik het zelf ook veel handiger als alles gesplitst is. Als ik naar de pricewatch ga zoek ik dus een nieuwe laptop, en heb ik helemaal geen behoefte aan 2e hands spul uit v&a (bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Plaatjes stonden in de verkeerde volgorde staan, nu goed.
Overigens vind ik het zelf ook veel handiger als alles gesplitst is. Als ik naar de pricewatch ga zoek ik dus een nieuwe laptop, en heb ik helemaal geen behoefte aan 2e hands spul uit v&a (bijvoorbeeld)
Hopelijk kun je je voorstellen dat het gebruiksvriendelijker is als een gebruik maar één keer hoeft te ondekken hoe hij bij een bepaald onderwerp kan komen in plaats van dat hij dat vijf keer moet ontdekken (waarbij het onderwerp in dit geval ook nog soms laptops en soms notebooks wordt genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:21

boesOne

meuh

Het werkt ook op een product. Dat vind ik wel nice. Alles zit onder verschillende tabjes. Je kan dus zo prima onderzoek doen naar wat je wil aanschaffen.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2mikm.png

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

[afbeelding]
Yes please! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Femme schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:23:
Plaatjes stonden in de verkeerde volgorde staan, nu goed.

[...]
Nu snap ik m wel. :)
Hopelijk kun je je voorstellen dat het gebruiksvriendelijker is als een gebruik maar één keer hoeft te ondekken hoe hij bij een bepaald onderwerp kan komen in plaats van dat hij dat vijf keer moet ontdekken (waarbij het onderwerp in dit geval ook nog soms laptops en soms notebooks wordt genoemd).
De gedachte hierachter lijkt me op zich logisch.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het een kwestie van smaak en gewenning is. Voor sommigen misschien handig, voor mij persoonlijk niet noodzakelijkerwijs. Persoonlijk prefereer ik een duidelijke scheiding omdat die automatische koppelingen imho alleen goed werken als ze ook doen wat je verwacht. Even een stom voorbeeld dat ik net uit mn duim zuig: in de screenshot van boesOne bijvoorbeeld: het systeem weet niet of ik nu een blauwe galaxy zoek of gewoon een galaxy, dus afhankelijk van wat ik wil krijg ik in de verschillende tabs toch weer net wel/niet wat ik nu eigenlijk wil. Misschien boeit het me wel niet maar zit ik toevallig op de blauwe pagina omdat Hi daar een aanbieding van heeft. Misschien boeit het me wel en wil ik alleen maar een blauwe. Maargoed, dat is mijn voorkeur, zou best kunnen dat die afwijkt van die van de rest van NL.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:32:
Ik denk dat het een kwestie van smaak en gewenning is. Voor sommigen misschien handig, voor mij persoonlijk niet noodzakelijkerwijs. Persoonlijk prefereer ik een duidelijke scheiding omdat die automatische koppelingen imho alleen goed werken als ze ook doen wat je verwacht. Even een stom voorbeeld dat ik net uit mn duim zuig: in de screenshot van boesOne bijvoorbeeld: het systeem weet niet of ik nu een blauwe galaxy zoek of gewoon een galaxy, dus afhankelijk van wat ik wil krijg ik in de verschillende tabs toch weer net wel/niet wat ik nu eigenlijk wil. Maargoed, dat is mijn voorkeur, zou best kunnen dat die afwijkt van die van de rest van NL.
Dat is nu juist het mooie dat je tegenwoordig ook pagina's hebt voor de algmene producten: http://tweakers.net/product/317805/samsung-galaxy-s-iii/ in plaats van alleen maar pagina's van de specifieke uitvoeringen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij persoonlijk zal de tijd het wijzen of ik het handig vind. Nogmaals ik kan zeker wel zien dat het handig KAN zijn, alleen zie ik vaak dat die dingen alleen werken in een perfecte wereld waar alles perfect gekoppeld heeft (waar Sjaak die zn galaxy verkoopt in v&a die netjes als "galaxy sIII" geselecteerd heeft en hem niet zelf een titel gegeven heeft omdat de pearl white beats edition die hij heeft niet in het predefined lijstje stond).

Ik zal het binnen de komende week wel eens mee gaan maken hoe het werkt, ben momenteel nergens naar op zoek en wacht de updates sowieso even af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het een kwestie van smaak en gewenning is. Voor sommigen misschien handig, voor mij persoonlijk niet noodzakelijkerwijs. Persoonlijk prefereer ik een duidelijke scheiding omdat die automatische koppelingen imho alleen goed werken als ze ook doen wat je verwacht. Even een stom voorbeeld dat ik net uit mn duim zuig: in de screenshot van boesOne bijvoorbeeld: het systeem weet niet of ik nu een blauwe galaxy zoek of gewoon een galaxy, dus afhankelijk van wat ik wil krijg ik in de verschillende tabs toch weer net wel/niet wat ik nu eigenlijk wil. Maargoed, dat is mijn voorkeur, zou best kunnen dat die afwijkt van die van de rest van NL.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vermoed dat dit nou typisch zo'n wijziging is waarvan ik na een tijdje zal denken: Verrek, dat is eigenlijk tóch wel erg handig. Dit in tegenstelling tot die tijdsaanduiding, daar zal ik het niet gaan denken, in geen 100 jaar ;)

Maar als ik, het goed heb, is dit éxtra functionaliteit, het zal geen oude functies veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:12
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:07:
[...]

Om daar nog maar een punt van overweging aan mee te geven: Die indruk van activiteit, geldt voornamelijk bij sites die ook écht heel actief zijn, 24 uur (of desnoods 16 uur) per dag, zoals bij Twitter (waar deze notatie dan ook vandaan komt). Anders werkt het averechts. T daarentegen heeft niet vaak meer 's-avonds nieuwe berichten. In zo'n geval werkt het dus averechts (volgens die visie dan, de mijne is het niet). Stel je bezoekt om 22:00 de site, het laatste bericht was om 17:00. Dan ziet '5 uur geleden' er minder actief uit dan 17:00 (in die visie). Persoonlijk denk ik dat het overschat wordt, en dat er maar weinig gebruikers zo zullen denken.

Uit deze post begrijp ik dat het hoogstwaarschijnlijk ook wel terug gaat komen, al dan niet na de poll, die jij hebt toegezegd :P Maar ik hoop dat die poll niet eens nodig zal zijn, het is (samen met dat andere datumprobleem) waarschijnlijk gewoon een beslissing geweest, die in de praktijk ongunstiger uitpakte dan vooraf werd voorzien :)
Hoogst waarschijnlijk = nog niet definitief over besloten. Ik wil niet iets toezeggen dat nog niet zeker is. Zeker niet nu de meute zich erover mag uitspreken. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 24-10-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zoals beloofd in de .plan van maandag kan er nu gestemd worden over de tijdnotatie. Zie poll op de frontpage.
Ik denk dat het een kwestie van smaak en gewenning is. Voor sommigen misschien handig, voor mij persoonlijk niet noodzakelijkerwijs. Persoonlijk prefereer ik een duidelijke scheiding omdat die automatische koppelingen imho alleen goed werken als ze ook doen wat je verwacht. Even een stom voorbeeld dat ik net uit mn duim zuig: in de screenshot van boesOne bijvoorbeeld: het systeem weet niet of ik nu een blauwe galaxy zoek of gewoon een galaxy, dus afhankelijk van wat ik wil krijg ik in de verschillende tabs toch weer net wel/niet wat ik nu eigenlijk wil.
Als je alleen geïnteresseerd bent in een blauwe Galaxy S III kun je de pagina over de blauwe Samsung Galaxy S III opzoeken. Dat kan heel simpel door 'galaxy s iii blauw' in de search te knallen. Op die pagina zie je alleen prijzen, gebruikersreviews en prijzen van blauwe s3's. De blauwe is een productuitvoering van de Galaxy S III. Maakt de kleur je niets en wil je alle uitvoeringen, productreviews en advertenties van de Galaxy S III zien dan ga je naar het product Samsung Galaxy S III.

Je ziet daar wel dat we nog wat contentissues met de specs hebben, door involledige invoering van de specs van de uitvoeringen worden er verschillen getoond die er eigenlijk niet zijn. Dat soort problemen zullen we niet hebben bij producten die vanaf nu worden ingevoerd en waarbij de specs van de uitvoeringen afgeleiden zijn van het product.

[ Voor 20% gewijzigd door Femme op 24-10-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De poll is nu al vrij duidelijk... bijna 90% voor de oude notatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zeef schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:03:
[...]

Hoogst waarschijnlijk = nog niet definitief over besloten. Ik wil niet iets toezeggen dat nog niet zeker is. Zeker niet nu de meute zich erover mag uitspreken. ;)
Konden die plaatjes nog kleiner? Djeez...
Edit: never mind, ze zijn klikbaar, ik vermijdde de klik omdat ik dacht dat er dan gestemd werd.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 24-10-2012 16:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:20
Raven schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:18:
[...]

Konden die plaatjes nog kleiner? Djeez...
Het is niet verboden om er op te klikken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zie edit....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:20
Ah ik snap wel dat je dan dacht dat er gestemd werd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik zag geen mogelijkheid om te stemmen dus dacht dat klikken op het plaatje dat deed. |:(

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Senor Sjon schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:11:
De poll is nu al vrij duidelijk... bijna 90% voor de oude notatie...
^^ Ook maar even voor de oude notatie gekozen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 15:27

[afbeelding]
Dat ziet er echt goed uit!
d:)b

edit:
ook maar even gestemd op oude tijdsnotatie :)

[ Voor 8% gewijzigd door Meekoh op 24-10-2012 16:23 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12
Is er geen topic search meer,dus zoeken in een topic?

[ Voor 7% gewijzigd door audiojunk op 24-10-2012 16:28 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
audiojunk schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:28:
Anders lees je de topic-warning eerst even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

audiojunk schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:28:
Zie de topicwaarschuwing ;) Die ontbreekt inderdaad nog, wordt hard aan gewerkt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:21

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Lizard schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:30:
[...]
Anders lees je de topic-warning eerst even?
Die topic-warning mag ook nog wel een paar tinten rooder :'(

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

En vandaag blijkt dat ik niet meer op polls kan stemmen. Deze site is zo lek als een zeef.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Die grijze achtergrond, wordt dat standaard? Zou wel mooi zijn, dan kan ik mijn (nouja, Joosts :P) custom CSS uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

witeken schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:47:
En vandaag blijkt dat ik niet meer op polls kan stemmen. Deze site is zo lek als een zeef.
Als je niet kunt stemmen zou ik daar even een bug voor indienen in Lieve Devvers (onder vermelding van [bug][frontpage]). Dat is natuurlijk niet de bedoeling :)

Ik kon overigens gewoon stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD1
  • Laatst online: 04-02 15:14
Krijg nu wel regelmatig een 503 error: Service not available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:51:
[...]

Als je niet kunt stemmen zou ik daar even een bug voor indienen in Lieve Devvers (onder vermelding van [bug][frontpage]). Dat is natuurlijk niet de bedoeling :)

Bij mij liep de browser klem, het is uiteindelijk wel gelukt. (FF 16.0.1 x64 Linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
witeken schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:47:
Nou wil ik niet lullig doen maar dat is waarschijnlijk een lokaal probleem. Bij 500+ stemmen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:35
Ik kan ook niet stemmen. Site blijft hangen als ik mijn stem uitbreng... IE9 Win7 64-bit

[ Voor 10% gewijzigd door Xyphoid op 24-10-2012 16:54 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die 503's krijg ik overigens af en toe ook en soms duurt het laden van de pagina ongelooflijk lang. Dat zou ook kunnen verklaren waarom sommige mensen niet kunnen stemmen?

edit:
ook dit bericht plaatsen kostte me enige moeite

[ Voor 14% gewijzigd door Cloud op 24-10-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:03:
[...]

Die voorkeur ziet er al vrij duidelijk uit, ik had het eigenlijk ook niet anders verwacht ;)
Daarom was ik zo fel tegen die beslissing, als maar relatief weinigen erover zouden klagen (zie dit topic), zou dit niet (of niet snel) meer terugveranderd worden (het was immers een doelbewuste keuze), terwijl de overgrote meerderheid het liever anders zag. En dat zou jammer zijn als dit eigenlijk niet nodig was. Overigens ging ik idd. met 'doordraaien' te ver, ik had beter 'doordraven' kunnen schrijven. Ik bedoelde dat ik de versimpeling op dat punt te ver doorgeschoten vond, maar dat viel al niet meer te missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb nu drie keer de pagina ververst en 3 keer een andere poll gekregen.. :P waaronder de huidige over iPad mini toen die nog niet officieel aangekondigd was..

edit:
nu helemaal geen poll meer

[ Voor 10% gewijzigd door jmxd op 24-10-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Er lijkt wat mis te gaan met de polls: poll: Welke tijdnotatie bij de headlines heeft jouw voorkeur?

Aantal stemmen: 546. Deelname gesloten op 24-10-2012 15:56. Stemmen is niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Cloud schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:51:
[...]

Heb ik gedaan: [bug] [poll FP] chrome hangt na gebruik poll op de front pag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Grappig genoeg is 15:56 precies dezelfde tijd als de tijd die in de poll zelf genoemd wordt als voorbeeld :+
Duidelijk; de poll is dus nu uitgeschakeld i.v.m. de problemen die de poll gaf. Maar de uitslag was wel duidelijk volgens Wilbert :)

[ Voor 62% gewijzigd door Cloud op 24-10-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:14:
Grappig genoeg is 15:56 precies dezelfde tijd als de tijd die in de poll zelf genoemd wordt als voorbeeld :+
Sneaky :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Femme schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:04:
[...]

Je claimt iets van typografie te begrijpen maar het onderscheid tussen een grafisch ontwerper en een dtp'er kun je niet maken? Dat is als het verschil tussen een architect en een tekenaar die de ontwerpen van de architect uitwerkt.

[...]

Het doel is duidelijk, de typografie moet doelmatig zijn, vandaar arial want dat is op kleine lettergroottes goed leesbaar.

Lettertypes met schreef zoals Times Roman lezen alleen maar prettig als ze fijn genoeg afgedrukt of weergegeven kunnen worden. Times Roman op een matrixprinter is geen succes en ook niet op een beeldscherm als er maar 12 pixels in de hoogte zijn om de letter te renderen. Bovendien heeft het een klassieke uitstraling en dat is niet wat we hier zoeken.

[...]

Ik weet niet precies wat je met een 'designletter' bedoelt maar ik neem aan dat deze letter is ontworpen om een bepaald doel te dienen en dus 'designed' is in plaats van dat hij willekeurig tot stand is gekomen. De gif illustreert goed wat het probleem is met de meeste lettertypes als ze op een grootte van 12 pixels worden weergegeven. Op zo'n grootte heb je een eenvoudig lettertype nodig dat geoptimaliseerd is voor beeldschermgebruik. Er is geen plaats voor sierlijke vormen omdat die niet goed weergegeven kunnen worden op zo'n grootte. Daarvoor zijn minimaal 14 maar nog liever 16 pixels in de hoogte nodig en onze gebruikers zitten niet te wachten op zulke grote letters.

[...]

Er is niet eens discussie nodig over wat we willen, het is altijd al duidelijk geweest dat de letter doelmatig moet zijn. Deze ellenlange discussie is het gevolg van een regelhoogte die een pixel hoger is dan in de oude site. Er komen layourvoorkeuren waarmee de pagina's compacter weergegeven kunnen worden. Daarmee hebben we een oplossing voor klachten van gebruikers zoals jij.

[...]

Ik ken de betreffende grafisch ontwerpers niet toevallig, ik heb ze uitgezocht voor het uitvoeren van een opdracht omdat ik overtuigd ben van hun kwaliteiten.

Een typograaf inhuren voor de opmaak van Tweakers is zwaar overdreven, alleen al vanwege het feit dat er bijzonder weinig mogelijkheden zijn in de grootte waarin wij tekst weergeven. Zolang high pixel density beeldschermen geen gemeengoed zijn zitten we nog even vast aan een beperkte set beeldschermlettertype waarvan ik arial al dertien jaar de meest geschikte vind.

Het feit dat arial een relatief smal lettertype is wordt denk ik juist gewaardeerd door onze gebruikers omdat er meer informatie op een regel past. Persoonlijk vind ik arial op 12 pixels grootte ook veel eleganter dan andere beeldschermlettertypen zoals een lompe vierkante verdana.
Je wil gewoon niet luisteren en nadenken. Je herhaalt standpunten die verouderd zijn, haalt Verdana aan dat niemand voorstelt, pruttelt wat jaren 80 kennis over matrix printers en de times roman terwijl echt niemand die voorstelt en bent niet geinteresseerd om een van je belangrijkste usp´s, de massa´s kwaliteits tekst op front page en forum de aandacht te geven die het toekomt.

Als jij erg van Arial en gouden snedes houdt en geen inzichten van mensen met kennis van zaken wil, is het tijdsverspilling om te discussieren. Het oogt wel als pc-hobbyist die een plan schrijft voor de IT van een groot bedrijf, maar als jij de 90% van je content niet belangrijk genoeg vindt om echt over na te denken, maar liever herhaalt dat Arial heel zakelijk en compact is en het oude forum toch maar een pixel meer wit had, houdt het op. De discussie was niet of je terug moest naar Tweakers 6, maar of je nu dit toch ter sprake komt niet eens serieus naar het hart en ziel van tweakers wil kijken.

p.s. Azuro is ook heel compact en ontworpen voor informatiedichte sites. Ik kwam echt *niet* met het fontje van de dag aanzakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Lizard schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:12:
Er lijkt wat mis te gaan met de polls: poll: Welke tijdnotatie bij de headlines heeft jouw voorkeur?

Aantal stemmen: 546. Deelname gesloten op 24-10-2012 15:56. Stemmen is niet meer mogelijk.
Toevallig is het percentage Voor-T6-tijdnotatie-stemmers daar exact gelijk aan het percentage Voor-T6-stemmers hier: 84% vs 16%. Hoewel... toeval? Bestaat dat? >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 24-10-2012 17:36 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
BtM909 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:30:
[...]

Ik heb je een vraag gesteld (over bronnen) en je komt er niet op terug? Ik zou zeggen, enlighten ons met je wijsheid.

Daarnaast heeft Femme aangegeven dat hij een aantal grafische ontwerpsters die een andere mening zijn toegedaan. In mijn omgeving heb ik genoeg fontfielen die hetzelfde roepen. Als jij een andere mening hebt (dat is hoe ik het opvat) dan mag dat. Als jij beweert dat het een feit is of absolute waarheid, dan zou ik graag onderbouwing zien.

Loos argumenten gebruiken (Femme weet alles van storage) is eigenlijk drogredenering.

/zo een reply zonder tevreden smilies
Ik heb uitgebreid en inhoudelijk gereageerd, maar Femme heeft dat zojuist weggevaagd want hij is niet geinteresseerd en dan wordt er vrolijk een losse zin ergens uit geciteerd. Het aanvoeren van een berg bronnen heeft geen enkele zin, want je moet een typograaf op deze specifieke problematiek zetten: een infomratiedichte website.

Grafisch designers zijn hele aardige mensen en hebben een leuk vak (ik heb er heel wat opgeleid), maar het zijn geen typografen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Overigens is er nog wel een mooi compromis mogelijk voor die tijdsaanduiding bij nieuwsartikelen. Vers van de pers krijgt een xx minuten geleden aanduiding en ouder dan een uur wordt het gewoon een tijd.

Dat zou vooral de late nieuwsberichten (zeg die van 8 uur) van een ´heet van de pers´ stempel voorzien dat ze missen met een tijdsaanduiding. Best of both worlds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

Ik moet zeggen dat ik het apart vind dat iedereen zo positief is over het laatste ontwerp van Femme. Het enige wat daar anders aan is vergeleken met het huidige ontwerp, is de tijdnotatie en de bullets. Toegegeven ik ben blij dat ze (mogelijk) terugkomen, maar het voldoet nog bij lange na niet aan de wensen die hier gesteld zijn.

Met de CSS van _eXistenZ_ ziet het er al een stuk beter uit. Ik hoop dat het verder met de custom layout tevens mogelijk wordt om naast dat de meuktracker in de rechter kolom getoond kan worden, dit ook kan voor de populaire productreviews en de populaire producten.

Van de 9 secties die op de FP van Tweakers 6 stonden zijn er in Tweakers 7 nog maar 5 van over (los van de tracker) en van die 5 zijn ze er 4 wezenlijk veranderd en in mijn ogen helaas niet in positieve zin.

Vandaag kwam het nieuwe uiterlijk ook op het werk ter sprake en daar was er ook niemand positief over.
De enige mensen die ik gesproken heb die er wel positief over waren, waren de mensen die Tweakers amper bezochten en alleen even snel naar de headlines keken en vervolgens de bijbehorende artikelen bij Engadget of The Verge gingen lezen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online

[afbeelding]
Zo dan! En dat bijna een week na lancering... Duidelijk dat er erg "hard" gewerkt wordt. Ondertussen is T7 nog altijd even onhandig en lelijk als sinds de lancering.

Jeetje... Waar gaat dit heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvd-nl
max3D schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:22:
[...]

p.s. Azuro is ook heel compact en ontworpen voor informatiedichte sites. Ik kwam echt met het fontje van de dag aanzakken.
Dat fontje van de dag is anders verdomd slecht leesbaar en onrustig, zeker in vergelijking met de Arial. Het moge duidelijk zijn dat de Arial zijn sporen heeft verdiend als het gaat om leesbaarheid. Mij dunkt dat er aardig wat slagen te maken zijn met T7, maar dat de letterkeuze zeker geen punt van aandacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 16:57
Die screenshot is wel iets beter, maar niet veel. Nog steeds is het niet erg compact en ik zou echt heel graag die 4 enorme iconen een stuk verkleind aan de zijkant zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

max3D schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:54:
Overigens is er nog wel een mooi compromis mogelijk voor die tijdsaanduiding bij nieuwsartikelen. Vers van de pers krijgt een xx minuten geleden aanduiding en ouder dan een uur wordt het gewoon een tijd.

Dat zou vooral de late nieuwsberichten (zeg die van 8 uur) van een ´heet van de pers´ stempel voorzien dat ze missen met een tijdsaanduiding. Best of both worlds...
Dan nog krijg je een discussie of het inderdaad wel handiger is.
Je krijgt dan bv. dat de oude notatie er voor staat maar de nieuwe notatie achter het bericht moet staan. Sowieso krijg je een lelijke uitlijning. Dus laat nou maar :P
Laguna schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:56:
Ik moet zeggen dat ik het apart vind dat iedereen zo positief is over het laatste ontwerp van Femme. Het enige wat daar anders aan het is vergeleken met het huidige ontwerp, is de tijdnotatie en de bullets. Toegegeven ik ben blij dat ze (mogelijk) terugkomen, maar het voldoet nog bij lange na niet aan de wensen die hier gesteld zijn.
Ik heb inderdaad voornamelijk naar die tijdnotatie gekeken. En dat zag er prima uit ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik moet zeggen dat ik het apart vind dat iedereen zo positief is over het laatste ontwerp van Femme. Het enige wat daar anders aan het is vergeleken met het huidige ontwerp, is de tijdnotatie en de bullets. Toegegeven ik ben blij dat ze (mogelijk) terugkomen, maar het voldoet nog bij lange na niet aan de wensen die hier gesteld zijn.
Het was niet de bedoeling om iets anders te laten zien dan een gewijzigde weergave van de bullets en de tijd.

Er komt een verbeterde tracker aan die de site weer een vertrouwde look en feel zal geven. Verder komt er een condensed view en een slider om het contrast van de achtergrond bij te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
jn0077 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:05:
[...]

Dat fontje van de dag is anders verdomd slecht leesbaar en onrustig, zeker in vergelijking met de Arial. Het moge duidelijk zijn dat de Arial zijn sporen heeft verdiend als het gaat om leesbaarheid. Mij dunkt dat er aardig wat slagen te maken zijn met T7, maar dat de letterkeuze zeker geen punt van aandacht is.
Dat mag je best vinden, maar de vraag is niet of het mooi oogt, maar of het snel leesbaar is. Dank dat je me op de grappige fout attendeerde: bedoeld was natuurlijk *niet* het fontje van de dag :)
Ik heb het origineel maar even ge-edit.

Azuro is echt ontwikkeld als een alternatief voor Arial en Helvetica (Neue). Verdana is een letter die geheel gemaakt is op optimale leesbaarheid op lage resolutie schermen, maar daarbij is er vooral gelet op de beschikbare pixels. Elke ´stroke´ is zo gemaakt dat deze precies op aanpalende pixels op een computerscherm passen. Dat is a) achterhaald dankzij ClearType en b) maakt het het font ontzettend breed en totaal ongeschikt voor een site als tweakers.

Azuro rendert beter op Apple devices dan Arial (minder vervetting, het probleem van MacOs en iOS door geen subpixel rendering te doen), het zit vol met hints waardoor je het heel klein kan gebruiken en het is alsnog leesbaarder dan Arial met een zelfde regelbreedte.
Door de hangende cijfers is het uitermate geschikt voor een technische site waar je geen verwarringen wil tussen een ILi1 of een 8B combinatie.

Het is de nieuwe Arial en ook met die bedoeling ontwikkeld. Het smalle Arial met die enorm hoge x-hoogte is matig leesbaar op lage resoluties omdat je bijvoorbeeld urn snel kan lezen als um. In Azuro heb je dat niet omdat juist die dingen specifiek onderhanden genomen zijn.

Er valt nog veel meer over te zeggen, maar Femme heeft de discussie taboe verklaard dus het is zonde van iedereens tijd. Het is wel een lettertype waarvan ik voorspel dat we in 2013 het plots op veel informatiedichte websites zullen terugvinden, maar tweakers wil niet weten van vooruitgang en houdt vast aan de Arial van 1992 toen het als de Helvetica vervanger in Windows terecht kwam.

Je kan het hier uitproberen en let dan bijvoorbeeld eens op B8, urn, maar ook het heel gewone ´Dit´ waar Arial ruzie heeft met de kerning tussen de ´d´ en de ´i´ en Azuro dit netjes oplost. Idem voor een voor mijn standaard Nederlandse test woorden als ´werkelijkheid´ dat in Arial enorm in elkaar drukt door die nauwe letters, waar Azuro de ´rke´ mooi leesbaar houdt bij een gelijke breedte.

[ Voor 62% gewijzigd door max3D op 24-10-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

max3D schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:22:
[...]

Je wil gewoon niet luisteren en nadenken. Je herhaalt standpunten die verouderd zijn, haalt Verdana aan dat niemand voorstelt, pruttelt wat jaren 80 kennis over matrix printers en de times roman terwijl echt niemand die voorstelt en bent niet geinteresseerd om een van je belangrijkste usp´s, de massa´s kwaliteits tekst op front page en forum de aandacht te geven die het toekomt.

Als jij erg van Arial en gouden snedes houdt en geen inzichten van mensen met kennis van zaken wil, is het tijdsverspilling om te discussieren. Het oogt wel als pc-hobbyist die een plan schrijft voor de IT van een groot bedrijf, maar als jij de 90% van je content niet belangrijk genoeg vindt om echt over na te denken, maar liever herhaalt dat Arial heel zakelijk en compact is en het oude forum toch maar een pixel meer wit had, houdt het op. De discussie was niet of je terug moest naar Tweakers 6, maar of je nu dit toch ter sprake komt niet eens serieus naar het hart en ziel van tweakers wil kijken.

p.s. Azuro is ook heel compact en ontworpen voor informatiedichte sites. Ik kwam echt met het fontje van de dag aanzakken.
Ik ben geen liefhebber van Arial, ik vind het zelfs butt ugly op print en grote lettergroottes op beeldschermen, maar bij een kleine lettergrootte vind ik het vooralsnog de beste keuze. Daar is dus over nagedacht. Op dit moment zijn de mogelijkheden feitelijk beperkt tot een klein aantal schermlettertypen die goed leesbaar worden weergeven op een grootte van 11 tot 13 pixels. De meeste lettertypen hebben simpelweg geen goede leesbaarheid op die groottes. De letter groter maken is niet iets waar onze bezoekers op zitten te wachten gezien de reacties van de afgelopen dagen. Ik heb simpelweg te maken met de beperkingen van de beeldschermen bij de gebruikers thuis. Als iedereen een iPad of MacBook Pro met retinascherm zou gebruiken zou het een ander verhaal zijn. Het is goed mogelijk dat het marktaandeel van high pixel density beeldschermen over twee jaar voldoende groot is om voor deze gebruikers een ander lettertype aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD1
Met de CSS van _eXistenZ_ ziet het er al een stuk beter uit. Ik hoop dat het verder met de custom layout tevens mogelijk wordt om naast dat de meuktracker in de rechter kolom getoond kan worden, dit ook kan voor de populaire productreviews en de populaire producten.
Kwestie van tweaken.... :)
zie : http://userscripts.org/scripts/show/150717
Tracker is op elke pagina zichtbaar en update automatisch elke 60 seconden.
Je kan hem zelfs vastzetten zodat hij bij het scrollen steeds in beeld blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

JohnD1 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:36:
Ziet er echt een stuk beter uit zo ja :)

Als volgende zou het terugbrengen van de topmenu-navigatie voor o.a. Pricewatch en V&A erg mooi zijn... hoewel ik niet weet of dat ook via CSS kan..?

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Femme schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:25:
[...]

Ik ben geen liefhebber van Arial, ik vind het zelfs butt ugly op print en grote lettergroottes op beeldschermen, maar bij een kleine lettergrootte vind ik het vooralsnog de beste keuze. Daar is dus over nagedacht. Op dit moment zijn de mogelijkheden feitelijk beperkt tot een klein aantal schermlettertypen die goed leesbaar worden weergeven op een grootte van 11 tot 13 pixels. De meeste lettertypen hebben simpelweg geen goede leesbaarheid op die groottes. De letter groter maken is niet iets waar onze bezoekers op zitten te wachten gezien de reacties van de afgelopen dagen. Ik heb simpelweg te maken met de beperkingen van de beeldschermen bij de gebruikers thuis. Als iedereen een iPad of MacBook Pro met retinascherm zou gebruiken zou het een ander verhaal zijn. Het is goed mogelijk dat het marktaandeel van high pixel density beeldschermen over twee jaar voldoende groot is om voor deze gebruikers een ander lettertype aan te bieden.
Ik heb net mijn post hierboven ge-edit met argumenten waarom nu juist Azuro op de *huidige* beeldschermen veel beter leesbaar is. 11 pixels is nog zelfs wel haalbaar op web pagina´s. Ik tover die ideeen niet uit mijn hoge hoed; leesbaarheid is een studieonderwerp van betekenis en ik ga nu juist uit van de realiteit van vandaag. Als we allemaal op >300 dpi zaten kon je gewoon een mooi druklettertje pakken, maar dat zit er gewoon niet in, dus moet je goed kijken wat er dan nu kan. Anyway, een paar extra argumenten in de post boven de jouwe. Azuro is echt ontwikkeld voor een site als tweakers en om van dat vreselijke Arial af te raken.

[ Voor 3% gewijzigd door max3D op 24-10-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

JohnD1 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:36:

Als volgende zou het terugbrengen van de topmenu-navigatie voor o.a. Pricewatch en V&A erg mooi zijn... hoewel ik niet weet of dat ook via CSS kan..?

<constant site errors hier bij posten> :N

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-02-2024
Ten eerste wil ik even kwijt dat ik de moeite enorm waardeer die t tweakers team hierin heeft gestoken. Hoewel ik ook niet direct gecharmeerd was van de nieuwe fp, is alles natuurlijk met goede bedoelingen gedaan en toont het veel karakter dat er nu serieus omgesprongen wordt met de soms wel erg ongezouten kritiek. De snelheid waarmee hierop gereageerd wordt vind ik top en ik kan me voorstellen dat t soms best even slikken is bij zo een hoeveelheid kritiek op iets waar toch veel werk in is gaan zitten.

Ik denk dat de meeste punten ondertussen wel behandeld worden en misschien is dit al eerder gezegd maar het lijkt me dat een groot deel van de problemen en onvrede komen doordat er tegelijkertijd veel veranderd is aan de backend en aan de frontend. In de backend lijkt hier alle redenen voor geweest te zijn, maar ik denk dat er iets te snel geconcludeerd is dat er dan ook maar meteen een volledig nieuw gezicht bij moest. Als er in de toekomst een nieuwe versie van tweakers gelanceerd wordt loont het denk ik de moeite om de backend los aan te passen van de layout veranderingen. Dit kost misschien iets meer tijd omdat er dan ook nog in het oude design aanpassingen gedaan moeten worden maar ik denk dat de moeite loont om de gebruikers apart aan design veranderingen te laten wennen. Voordeel is dan ook dat er nog simpel geschakeld kan worden tussen oude en nieuwe layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD1
Cheetah schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:41:
[...]

<constant site errors hier bij posten> :N
Ja, men heeft last van 503 errors.... heeft niets met de aanpassing te maken...

In principe kan je alles verplaatsen met greasemonkey, maar dan moet het wel aanwezig zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

max3D schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:41:
[...]
... Azuro is echt ontwikkeld voor een site als tweakers en om van dat vreselijke Arial af te raken.
Dat jij Azuro op je computer hebt is mooi voor jou, ik heb het niet. Arial is een van de weinige fonts die praktisch altijd beschikbaar is. Ja je kunt het integreren, maar dan krijg je weer gezeur met FOUT (Flash of Unstyled Text), kost snelheid en noem maar op. Windows Phone 7 ondersteunt trouwens überhaupt geen custom fonts.

Ja met Arial zie ik niet het verschil tussen een kleine L of een hoofdletter I, maar dat is niet iets waar ik echt wakker van lig. Ik vind Arial verder prima, niet origineel, but who cares, it gets the job done en dat vindt waarschijnlijk 99% van de mensen hier.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Digital-DNA schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:32:
[...]

Dat jij Azuro op je computer hebt is mooi voor jou, ik heb het niet. Arial is een van de weinige fonts die praktisch altijd beschikbaar is. Ja je kunt het integreren, maar dan krijg je weer gezeur met FOUT (Flash of Unstyled Text), kost snelheid en noem maar op. Windows Phone 7 ondersteunt trouwens überhaupt geen custom fonts.

Ja met Arial zie ik niet het verschil tussen een kleine L of een hoofdletter I, maar dat is niet iets waar ik echt wakker van lig. Ik vind Arial verder prima, niet origineel, but who cares, it gets the job done en dat vindt waarschijnlijk 99% van de mensen hier.
Je vergeet dat je al eeuwen prefered fonts in kan stellen en je dus altijd fallbacks kan gebruiken. bv Azuro dan Arial dan Tahoma etc etc Het is echt niet ineens onleesbaar ofzo.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Font faces..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik vind eigenlijk dat in de nieuws berichten niet zomaar er tussen door de video's moeten komen te staan of software updates, kan dat niet onder een apart kopje? Lijkt zo rommelig nu als je de nieuwsberichten bij langs gaat en is nogal storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Hakker schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:35:
[...]
Je vergeet dat je al eeuwen prefered fonts in kan stellen en je dus altijd fallbacks kan gebruiken. bv Azuro dan Arial dan Tahoma etc etc Het is echt niet ineens onleesbaar ofzo.
Nee maar wel dat dingen er wat minder geoptimaliseerd uit kunnen gaan zien, niet meer netjes passen enzo. Het kan allemaal wel maar er komt wel iets meer bij kijken wil je het echt goed doen. Sowieso kost het snelheid.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kunnen jullie de fontdiscussie in eigen topic uitvechten? Volgens mij was dat ook niet veranderd, dus doet het hier niet echt ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:47:
Kunnen jullie de fontdiscussie in eigen topic uitvechten? Volgens mij was dat ook niet veranderd, dus doet het hier niet echt ter zake.
Ik zou haast zeggen wees blij dat Comic Sans niet gebruikt is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:53:
[...]
Precies :P

Ik vind het ook jammer dat de Azuro-fanaat/Arial-foob zoveel aandacht van Femme opeist. Arial is prima, klaar.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digital-DNA schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:55:
[...]

Precies :P

Ik vind het ook jammer dat de Azuro-fanaat/Arial-foob zoveel aandacht van Femme opeist. Arial is prima, klaar.
Och, Femme draaft graag door :+ en in dat is ie geen steek veranderd sinds ik hem ooit bij een meet ontmoet heb heel veel jaren geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Iemand enig idee hoe ik mijn signature wijzig op het forum?

//edit gevonden :s

Was een andere profielaanpassing dan waar ik keek

[ Voor 39% gewijzigd door GAIAjohan op 24-10-2012 20:07 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user

edit, ah je had het al. Je moet dus via het forum naar profiel wijzigen.

[ Voor 45% gewijzigd door MaximusTG op 24-10-2012 20:07 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook een punt van aandacht, de gebruikersinstellingen. Ze staan nu overal en nergens. Van mij mag dat 1 centrale plek worden, met tabs voor de verschillende categoriëen. Maar goed dat was <T7 ook zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:11:
Dat is ook een punt van aandacht, de gebruikersinstellingen. Ze staan nu overal en nergens. Van mij mag dat 1 centrale plek worden, met tabs voor de verschillende categoriëen. Maar goed dat was <T7 ook zo.
Op dit moment is het al een stuk beter dan het was, maar mogelijk kunnen we dat in de toekomst nog wat verder centraliseren. Nu bepaal je de layoutinstellingen en andere voorkeuren die te maken hebben met de werking van de site zelf via het knopje rechtsboven en dan 'voorkeuren', dingen die te maken hebben met je account bewerk je via 'profiel' onder dezelfde knop rechtsboven. Op zich is dat al redelijk helder imho. Je wil ook geen pagina met 100 settings hebben waarbij je met tabbladen (en dus meer kliks nodig) moet werken om het nog enigszins overzichtelijk te houden.
Zwijntjesdrecht schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:59:
[...]
Zo dan! En dat bijna een week na lancering... Duidelijk dat er erg "hard" gewerkt wordt. Ondertussen is T7 nog altijd even onhandig en lelijk als sinds de lancering.

Jeetje... Waar gaat dit heen.
Lang niet alle wijzigingen laten we in dit topic zien. Zou op zich wel fijn zijn, maar het bijhouden van een changelog kost ook tijd, tijd die we nu beter kunnen benutten voor het asap af krijgen van de belangrijkste wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:41

Perkouw

Moderator General Chat
Ik dacht even kijken of de uitslag al bekend is. Maar het topic kan ik niet meer openen ?
zeef in "Win een kaart voor de grote Tweakers 7 launch party!"
Je hebt geen toegang tot categorie 6.
Dit is een besloten forum. Voor toegang tot dit forum moet je in ieder geval ingelogd zijn.

(interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)

[ Voor 15% gewijzigd door Perkouw op 24-10-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:21

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Perkouw schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:28:
Ik dacht even kijken naar de uitslag, maar het volgende topic kan ik niet meer openen ?
bericht 39154509

Je hebt geen toegang tot categorie 6.

Dit is een besloten forum. Voor toegang tot dit forum moet je in ieder geval ingelogd zijn.

(interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)
crew forum

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis de MEUK.Ik heb me rot gezocht en niks gevonden.Ik zie Tweakers als NU.NL.Hoofd pagina met koste berichten en doorlinken naar het hele bericht.Het kost minder tijd om op de hoogte te blijven.Heb ik per ongeluk uit boosheid nog een verkeerde stem uitgebracht.Het moet dus zijn:ik wil 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:27:
[...]

...Je wil ook geen pagina met 100 settings hebben waarbij je met tabbladen (en dus meer kliks nodig) moet werken om het nog enigszins overzichtelijk te houden.

...
Ik teken ervoor, maar ik ben dan ook een rare snuiter :+ ;)

En we kunnen wel allemaal mopperen, maar zie eens hoeveel al dan niet tijdelijke oplossingen er zijn aangedragen voor pijnpuntjes; Het laat maar weer zien hoe sterk deze community is _/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:34:
Ik mis de MEUK.Ik heb me rot gezocht en niks gevonden.Ik zie Tweakers als NU.NL.Hoofd pagina met koste berichten en doorlinken naar het hele bericht.Het kost minder tijd om op de hoogte te blijven.Heb ik per ongeluk uit boosheid nog een verkeerde stem uitgebracht.Het moet dus zijn:ik wil 6.
De meuktracker zit in het hoofdmenu onder 'meer': http://tweakers.net/meuktracker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:53:
[...]

Wat een strak plan! Tweakers in comic sans! :+
Pagina: 1 ... 36 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.