In de oude frontpage van tweakers, was er een automatische refresh. Nu moet er met de hand gerefreshed worden. Ikke liever lui dan moe!
Full-page refresh is niet meer van deze tijd (en anders is er vast wel een plugin voor te vinden). We willen in de toekomst wel kijken of we de nieuwslijst op de FP dynamisch kunnen maken
[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 19-10-2012 11:37 ]
Intentionally left blank
Misschien niet meer van deze tijd maar veel mensen missen dit toch wel (ook ik)... En om je gebruikers/bezoekers nu te vertellen van.. Ja dit hebben we weg gehaald dus gebruik je maar een tooltje is nou niet bepaald netjes....crisp schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:37:
Full-page refresh is niet meer van deze tijd (en anders is er vast wel een plugin voor te vinden). We willen in de toekomst wel kijken of we de nieuwslijst op de FP dynamisch kunnen maken
Het is mede weggehaald omdat het problemen veroorzaakt. Als je bijvoorbeeld net je tracker aan het instellen bent en de pagina refreshed dan is dat niet tof natuurlijkBrummetje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:01:
[...]
Misschien niet meer van deze tijd maar veel mensen missen dit toch wel (ook ik)... En om je gebruikers/bezoekers nu te vertellen van.. Ja dit hebben we weg gehaald dus gebruik je maar een tooltje is nou niet bepaald netjes....
Intentionally left blank
Moet zeggen dat alle "probleempjes" die ik tot nu toe ervaren heb met de nieuwe site alleen deze wel een beetje irritant vind, de rest heb ik geen grote moeite mee.
Je kunt evt rechtsklikken en kiezen voor reload every 'x minutes' als je Opera gebruikt. Ook niet heel ideaal, maar dat zou nog kunnen.
Dat snap ik maar dan is het natuurlijk een kwestie van een aan/uit knop/schuif iets boven aan de pagina? Zijn natuurlijk altijd wel oplossingen te verzinnen.crisp schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:07:
[...]
Het is mede weggehaald omdat het problemen veroorzaakt. Als je bijvoorbeeld net je tracker aan het instellen bent en de pagina refreshed dan is dat niet tof natuurlijk
Dat klopt, maar die oplossing moet nog wel eerst verzonnen wordenBrummetje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:24:
[...]
Dat snap ik maar dan is het natuurlijk een kwestie van een aan/uit knop/schuif iets boven aan de pagina? Zijn natuurlijk altijd wel oplossingen te verzinnen.
Intentionally left blank
Dat is toch iets wat de gebruiker beslist.crisp schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:37:
Even los daarvan, het is wel een gemis. Om het dan zo af te doen is een beetje koud.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ja, en dat kan toch ook; bijvoorbeeld met een plug-in of extensie. Ik las ergens dat Opera daar zelfs built-in functionaliteit voor heeftVirtuozzo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:10:
[...]
Dat is toch iets wat de gebruiker beslist.
Volgens mij heb ik de redenen toch wel onderbouwd, alternatieven aangedragen en aangegeven dat er voor de toekomst naar een betere oplossing gekeken gaat worden? Wat wil je dan nog meer?Even los daarvan, het is wel een gemis. Om het dan zo af te doen is een beetje koud.
Intentionally left blank
Gewoon de tracker gebruiken.....ge-flopt schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:15:
In de oude frontpage van tweakers, was er een automatische refresh. Nu moet er met de hand gerefreshed worden. Ikke liever lui dan moe!
En als dat niet mogelijk is, gebruik maken van de browser tools die er zijn, zoals greasemonkey/tampermonkey... dan kan je van alles zelf doen...
zie : http://userscripts.org/scripts/show/150717
Werkt fantastisch..
Moet je wel de tracker kunnen gebruiken
Maar goed, daar is men inmiddels achter en er zou een oplossing volgen.
Ik moet wel zeggen, het is af en toe net alsof Tweakers een beetje tussen wal en schip springt
Voor power-users is het zoeken naar een userscript of plugin geen probleem, maar Tweakers werkt hard om meer dan die doelgroep te dienen. Waar we tegenwoordig koelkasten in de pricewatch hebben en die trend verder door zal zetten vanuit het oogpunt van groei is aandacht voor de groeiende categorieën aan gebruikerstypes die niet automatisch als power-user aangemerkt kunnen worden toch een noodzaak. Op zijn minst in de fase van onderzoek 
Dus ja, als een feature gemist wordt, dan is het automatisch reiken naar externe tools niet automatisch de oplossing. Maar goed, we zullen zien.
Ik moet wel zeggen, het is af en toe net alsof Tweakers een beetje tussen wal en schip springt
Dus ja, als een feature gemist wordt, dan is het automatisch reiken naar externe tools niet automatisch de oplossing. Maar goed, we zullen zien.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Tja we zijn tenslotte tweakers....Virtuozzo schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:19:
Moet je wel de tracker kunnen gebruikenMaar goed, daar is men inmiddels achter en er zou een oplossing volgen.
...
Ik was in het begin me .. aan het zoeken hoe ik toch die tracker vast kon zetten....nergens een optie...
Bleek dat mijn laptop scherm te klein is.... en dan moet je wat.
Er loopt een klaagtopic over de nieuwe layout met bijna 4000 posts in LA en ik heb eigenlijk bijna niemand horen roepen dat ze de automatische refresh missen. Volgens mij valt het dus wel mee met hoe hard die feature gemist wordt.Virtuozzo schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:19:
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Werkelijk? Even op een rijtje gezet, deployment van nieuwe layout met wijzigingen in features, functies alsmede configuratie opties en andere mogelijkheden. Een gigantische hoeveelheid aan informatie die de gebruiker overvaltNMe schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:34:
[...]
Er loopt een klaagtopic over de nieuwe layout met bijna 4000 posts in LA en ik heb eigenlijk bijna niemand horen roepen dat ze de automatische refresh missen. Volgens mij valt het dus wel mee met hoe hard die feature gemist wordt.
Logisch dat men zich massaal op grotere feature sets concentreert. Aangezien dat toch een bekend fenomeen is kan de stelling dat omdat in die omstandigheden een onderdeel minder aandacht krijgt niet automatisch zeggen dat "het wel meevalt". Er bestaat zoiets als overload
A propos, het gemis van de refresh is wel gemeld, meermaals, maar door verschillende topics heen. Begrijpelijk, aangezien het een kleiner onderdeel van veel grotere en veel directer zichtbare wijzigingen is. Ja, zolang een dergelijke melding geen weging kan krijgen omdat het meer onderdeel is van andere zaken dan dat het als individueel item op zich zelf gemeld staat dat is logisch. Maar dat maakt het niet correct om zo maar te concluderen dat het wel meevalt.
Zodra de tracker weer terug is op bruikbare wijze, zal de refresh een minder gemis zijn. Zolang de functiemogelijkheden echter beschikbaar blijven, maar zelfs dan nog is er een punt van aandacht voor gebruikersgroepen die niet ingelogd zijn ....
Aangezien Tweakers zich doet oriënteren in zijn groei ook op groepen verder dan de power user is dat een punt van aandacht. Denk aan de koelkasten, en de opkomende initiatieven in dat opzicht. Het verder uitwerken van profileren hoort gekoppeld te zijn aan het voorzien in mogelijkheden tot overzicht en gebruik van. Ik zie op de vestigingen genoeg mensen die bijvoorbeeld nu inderdaad Tweakers gebruiken, enfin, nu in wat mindere mate voor frequentie aangezien de FP als statisch overzicht niet echt de bezoeker bij de hand neemt in update van overzicht van informatie. Iets waar ik toch moet zeggen dat het niet echt meer van de tijd is om daar geen rekening mee te houden, maar goed, de redenen daarvoor zijn in communicatie na deployment uitgelegd. Rest ons de hoop dat men de lessen wel meeneemt naar de toekomst. En laten we eerlijk zijn, dit is een redelijk complexe situatie en een resultaat van meer dan een element. De ankeilers bijvoorbeeld hebben ook dat issue van statische presentatie. Andere elementen hebben andere issues, zoals plaatsing / locatie (sommige daarvan zijn inmiddels aangepakt, ook al is dat soms haaks op de oriëntatie in het plan - na feedback).
Laat ik het zo stellen, waar men kijkt naar groei dient men ook even te kijken naar het concept van presenteren van informatie. Daar valt ook het concept update en interactie onder. Als de FP in de nieuwe layout nu een andere focus had gehad was het geen onderwerp. Nu echter wel. Maar ja, dat is niet een kwestie van een singulair onderdeel. Het is een samenspel. Het geheel dient groter te zijn dan de som der delen, en in die berekening mag men nooit een individueel onderdeel zo maar afschrijven.
[ Voor 12% gewijzigd door Virtuozzo op 27-10-2012 01:32 ]
Pagina: 1