Ah, ik zie nu jouw reactie die veel meer to the point is dan die van Btm909. Die rode kleurtjes zijn wat verwarrend soms.NMe schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 01:45:
[...]
Vind ik niet vergelijkbaar. Line-height omhoog doen zonder de fontgrootte omhoog te doen levert wel de nadelen van die grootte op (minder info per venster) terwijl je niet de voordelen (betere leesbaarheid) overneemt. As such kan ik alleen maar concluderen dat de grotere regelhoogte puur cosmetisch is en dat het daarom redelijk kwalijk is als daardoor mijn gebruikerservaring beperkt wordt.
We zullen zien wat die compact mode daaraan kan veranderen en desnoods ga ik wel aan de slag met custom CSS. Kan ik meteen die headerbalk fixeren want ik mis elke DM die ik binnenkrijg tot uren later terwijl ik wel gewoon op de site aanwezig ben.
De structuur van T7 is zo anders dan die van 6 dat er een complexe data-conversie nodig is. Het zal duidelijk zijn dat we die wel hebben voor van 6 naar 7, maar niet voor de weg terug. De tijd die het zou kosten om dat te bouwen en te testen steken we lieven in het on the fly verbeteren van 7. Het kan zomaar weken kosten om die data-conversie 100% goed te krijgen (er mag niets verloren gaan) en in die tussentijd lossen we geen enkel probleem op. Het verbeteren van 7 is werk dat we hoe dan ook moeten doen, en hoe sneller we dat afgerond hebben hoe beter. Ik wil de issues die er zijn absoluut niet bagatelliseren, maar de functionele problemen die er nu met 7 zijn, zijn niet dusdanig catastrofaal dat het brute middel van een rollback naar de oude versie een goede oplossing is. Dat flink wat mensen het niet bepaald lekker vinden om naar te kijken is wat anders, maar dat is een probleem dat we hoe dan ook op moeten lossen - een oplossing waar we inmiddels aardig ver mee zijn. Een rollback zonder dataverlies doen zou - maar nu speculeer ik - op zo'n vroegst ergens half tot eind november kunnen plaatsvinden, tot die tijd moet je het doen met 7 zonder een enkele verbetering en dán moet je alsnog met 7 aan de slag - en ondertussen ook 6 nog onderhouden. Ik heb er alle vertrouwen in dat we in dezelfde tijdspanne alle grote issues met 7 opgelost kunnen hebben als we het nu in productie houden.jbhc schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 00:11:
[...]
Wij (de gebruikers) betalen indirect met zn allen aan deze site door naar de reclame te kijken![]()
Geen gebruikers, geen reclameinkomsten.
Ik vraag me echt serieus af wat de gedachtegang is om op deze manier door te gaan. Ik blijf goede hoop houden dat uiteindelijk alles goed komt (we zitten op tweakers en als er ergens it kennis aanwezig is, is het hier) maar waarom zo krampachtig vast houden aan het live houden van iets wat duidelijk nog niet is wat het zou moeten kunnen zijn?
Het snellere alternatief is een backup terugzetten maar dan zijn we dagen aan posts kwijt. Dat kunnen we onmogelijk maken.
Dan kun je nog discussie voeren over of we zo'n rollback scenario niet klaar hadden moeten staan. Tot het moment dat we publiek live gingen konden we nog terug naar de oude site, daarna alleen via een backup. Dat was het vangnet voor het geval zich vlak na de launch een zodanige catastrofe zou voordoen dat we direct zouden terugmoeten naar de oude situatie; dat zou zo zijn als primaire functionaliteit zoals het posten van een reactie, of het openen van een review niet zou werken, of als er een onoplosbaar security- of stabliteitsprobleem zou zijn. De kans dat we na geruime tijd alsnog terug zouden moeten kunnen naar de oude site zonder dataverlies (een echte rollback dus) hebben we zo klein ingeschat dat de investering in dat scenario niet nuttig werd geacht. Ook over de juistheid van die inschatting kun je twisten maar daar hebben we alleen voor een volgende keer nog wat aan.
Een rollback was enkel vlak na de launch een realistisch alternatief, toen eenmaal een aantal uren verstreken was eigelijk al niet meer, en inmiddels simpelweg out of the question.
[ Voor 12% gewijzigd door Daniel op 24-10-2012 08:02 ]
Verwijderd
Het enige wat ik te melden heb is dat mijn 'lust' naar tweakers.net zo goed als verdwenen is. Ik zit nog maar in 2 topics voornamelijk en dat is deze en de CSS-Styles topic, in de goede hoop dat ze bij Tweakers erachter komen dat ze op hun gat gevallen zijn en om hun heen aan 't slaan zijn om deze stomme verloop van keuzes door iedereens strot te duwen. Ik lees niets anders dan dat iedereen gelijk maar in de verdediging schiet en T7 als beste idee naar voren schuift. Het is jammer te zien dat het zo bekrompen bekeken wordt. Zelfs het 'bug'fixen gaat enkele weken duren (laat staan maanden waarschijnlijk), puur om ze mogelijk niet te hoeven doen, omdat men dan toch 'gewend' is aan de site dan.
Men had 't beter Tweakers 8 kunnen noemen, valt 't tenminste in lijn met Windows 8 en de tablet keuze en hadden meer tweakers het waarschijnlijk logischer gevonden en het hele design gewoon in m.tweakers.net ofzo gestopt.
Als je ziet wat Blue-eagle en _eXistenZ_ in 1 week (nog niet eens) aan werk geleverd hebben om de site daadwerkelijk leesbaar te maken (en dan nog net niet genoeg aantrekkingskracht bied voor mij dan), dan is het toch van de zotte dat tweakers aangeeft 2? jaar hier mee bezig te zijn geweest... Dat zegt al genoeg, tweakers wordt net als fok, lekker mainstream, lui lezend op je tablet tijdens een tv show. Maar als je echt je info nodig hebt, dan ga je vervolgens naar HWI of de Anandtech-like sites op internet zoeken. De echte tweakers gaan wel weer zoeken op 't internet naar een juiste site met lekker veel informatie (dichtheid) en er door heen pulken. Die drang die veel tweakers hebben, is op de site zoals die nu staat wel verdwenen denk ik zo.
(ps, hierboven, persoonlijke mening, take it or leave it..)
edit:
...meer een verwachting, dan een feit, maar toch..
...meer een verwachting, dan een feit, maar toch..
Men had 't beter Tweakers 8 kunnen noemen, valt 't tenminste in lijn met Windows 8 en de tablet keuze en hadden meer tweakers het waarschijnlijk logischer gevonden en het hele design gewoon in m.tweakers.net ofzo gestopt.
Als je ziet wat Blue-eagle en _eXistenZ_ in 1 week (nog niet eens) aan werk geleverd hebben om de site daadwerkelijk leesbaar te maken (en dan nog net niet genoeg aantrekkingskracht bied voor mij dan), dan is het toch van de zotte dat tweakers aangeeft 2? jaar hier mee bezig te zijn geweest... Dat zegt al genoeg, tweakers wordt net als fok, lekker mainstream, lui lezend op je tablet tijdens een tv show. Maar als je echt je info nodig hebt, dan ga je vervolgens naar HWI of de Anandtech-like sites op internet zoeken. De echte tweakers gaan wel weer zoeken op 't internet naar een juiste site met lekker veel informatie (dichtheid) en er door heen pulken. Die drang die veel tweakers hebben, is op de site zoals die nu staat wel verdwenen denk ik zo.
(ps, hierboven, persoonlijke mening, take it or leave it..)
Komt er vandaag eigenlijk weer een nieuwe .plan met de laatste stand van zaken?
Dit omdat er nu toch wel ernstige bugs bij gekomen zijn (zoals een moderatiesysteem dat voor de meesten niet meer functioneert) sinds de laatste update.
Dit omdat er nu toch wel ernstige bugs bij gekomen zijn (zoals een moderatiesysteem dat voor de meesten niet meer functioneert) sinds de laatste update.
Virussen? Scan ze hier!
Waarom maar 30 uur?zeef schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:14:
Als de search in dit topic zou werken* dan zou ik mijn post terugzoeken waarin ik vertel over hoe we straks in elke iteratie zo'n 30 uur inruimen voor dingen uit de community. Daarvoor kunnen jullie straks zelf dingen insturen. Die schatten we in op 'realiseerbaarheid'. Het moet wel in die 30 uur passen.De items die daaraan voldoen komen vervolgens in een poll van 5 items. Dan kiest de community wat er gefixt gaat worden. 1 voeren we uit, 2 en 3 schuiven door en 4 en 5 komen op de won't fix lijst.
Acute TWK 7 issues zou ik nu in LD zetten, zoek een topic op waar jouw klacht bij past of open een nieuw topic. We willen alle klachten een beetje op een plek krijgen zodat er wat overzicht komt.
Ik ben toch liever alle post etc kwijt dan deze layout! Was het niet beter om eerst een test met eventueel een poll te doen wat de tweakers er van vinden?
Vindt het een aardig radicale verandering en in mijn ogen is het helemaal niets!

Juist de hoeveelheid informatie die er op de frontpage aanwezig was vond ik geweldig, je had snel alles in een overzicht!
Dit is een mooie site/overzicht voor een tweakers app, maar niet voor een site om op een pc te bekijken. En omdat het grootste gedeelte van de tweakers waarschijnlijk toch op hun pc naar de site kijken zie ik het nut van de verandering niet echt in. Erg jammer jongens, wat mij betreft de slechtste keuze van 2012! Stilstand is achteruitgang, maar niet all vernieuwingen zijn een verbetering
Ook ben ik sinds de verandering nog maar 1 keer op de site geweest, terwijl ik normaal toch regelmatig kijk voor nieuws etc.
Back to tweakers 6!
[ Voor 64% gewijzigd door Andyk125 op 24-10-2012 09:03 ]
Verwijderd
DitoAndyk125 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:01:
[...]
Ik ben toch liever alle post etc kwijt dan deze layout! Was het niet beter om eerst een test met eventueel een poll te doen wat de tweakers er van vinden?
Vindt het een aardig radicale verandering en in mijn ogen is het helemaal niets!![]()
Juist de hoeveelheid informatie die er op de frontpage aanwezig was vond ik geweldig, je had snel alles in een overzicht!
Dit is een mooie site/overzicht voor een tweakers app, maar niet voor een site om op een pc te bekijken. En omdat het grootste gedeelte van de tweakers waarschijnlijk toch op hun pc naar de site kijken zie ik het nut van de verandering niet echt in. Erg jammer jongens, wat mij betreft de slechtste keuze van 2012! Stilstand is achteruitgang, maar niet all vernieuwingen zijn een verbetering![]()
Ook ben ik sinds de verandering nog maar 1 keer op de site geweest, terwijl ik normaal toch regelmatig kijk voor nieuws etc.
Back to tweakers 6!
Ik kom toch ook echt minder op de site omdat ik me er niet meer kan vermaken zoals op v6
IK zit nu ook vooral op deze en de CSS tiopic
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 09:17 ]
Sorry, maar Daniel, Femme én zeef hebben nu al meerdere keren aangegeven dat dat gewoon niet gaat gebeuren. Laten we ons richten op T7 en ophouden met roepen om terug te gaan naar de oude layout. Dat is zonde van iedereen zijn/haar tijd
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
With stupid ^^
T7 is niet goed, dat is duidelijk: vind ik zelf ook. Maar als ze de wensen van de community aanhoren en uitvoeren (ook al kost dat wat tijd!) komt er uiteindelijk wel iets moois uit... waar iedereen mee kan leven.
Ik zeg: vergeet T6, lets make T7 a better place
T7 is niet goed, dat is duidelijk: vind ik zelf ook. Maar als ze de wensen van de community aanhoren en uitvoeren (ook al kost dat wat tijd!) komt er uiteindelijk wel iets moois uit... waar iedereen mee kan leven.
Ik zeg: vergeet T6, lets make T7 a better place
Is er geen backup gemaakt van de oude situatie? Volledige rollback!Cloud schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:19:
Sorry, maar Daniel, Femme én zeef hebben nu al meerdere keren aangegeven dat dat gewoon niet gaat gebeuren. Laten we ons richten op T7 en ophouden met roepen om terug te gaan naar de oude layout. Dat is zonde van iedereen zijn/haar tijd
Zou toch leuk zijn als dat kon.
Laten we maar hopen dat er nog iets terecht komt van T7, anders maar hopen dat er snel een T8 komt die weer meer op T6 lijkt.
Ik heb je een vraag gesteld (over bronnen) en je komt er niet op terug? Ik zou zeggen, enlighten ons met je wijsheid.max3D schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 03:27:
[...]
Om een hobbyist over typografie te horen hoef ik hier niet te shoppen. Ik wilde een serieuze poging wagen om Tweakers, waarvoor ik nog steeds een groot hart heb, een stapje verder te helpen op een onderwerp waar men duidelijk de klok van het internet haalt. En reken maar dat die klok de klepel kwijt is.
Daarnaast heeft Femme aangegeven dat hij een aantal grafische ontwerpsters die een andere mening zijn toegedaan. In mijn omgeving heb ik genoeg fontfielen die hetzelfde roepen. Als jij een andere mening hebt (dat is hoe ik het opvat) dan mag dat. Als jij beweert dat het een feit is of absolute waarheid, dan zou ik graag onderbouwing zien.
Loos argumenten gebruiken (Femme weet alles van storage) is eigenlijk drogredenering.
/zo een reply zonder tevreden smilies
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
[BUG]
In Chrome Canary werkt het modereren niet. Ik klik op de vierkantjes maar er komt geen popup.
In Chrome Canary werkt het modereren niet. Ik klik op de vierkantjes maar er komt geen popup.
Mixed Reality dev
Zie ook SidewalkSuper in "[BUG] Modereren FP"Menesis schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:30:
[BUG]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Psst, verkeerde topic...Menesis schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:30:
[BUG]
Dit subforum is niet de plek voor bugs, maar Lieve Devvers. Als je daar kijkt zie je dit topic: [BUG] Modereren FPMenesis schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:30:
[BUG]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Dat hangt heel erg af van je definitie van leuk, maar je praat wel over een enorme berg nieuws, reviews, prijswijzigingen, frontpageposts, forumpoststopics en joost mag weten wat nog meer; die dan dus voorgoed verdwenen zijn.EnigmaNL schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:28:
[...]
Is er geen backup gemaakt van de oude situatie? Volledige rollback!
Zou toch leuk zijn als dat kon.
Die pre-T7 backup is er wel, maar zoals Daniel al zei:
Lijkt mij duidelijk genoegDaniel schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 07:45:
[...]
Een rollback was enkel vlak na de launch een realistisch alternatief, toen eenmaal een aantal uren verstreken was eigelijk al niet meer, en inmiddels simpelweg out of the question.
Klopt, zijn veel meer mensen met problemen (eigenlijk vrijwel iedereen afhankelijk van de situatie), zie ook [BUG] Modereren FP.Menesis schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:30:
[BUG]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
* [NUT] knuffelt BtM909...
Zo beter?

Persoonlijk zou ik dat graag opofferen als dat betekend dat we terug naar T6 kunnen.Cloud schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:33:
[...]
Dat hangt heel erg af van je definitie van leuk, maar je praat wel over een enorme berg nieuws, reviews, prijswijzigingen, frontpageposts, forumpoststopics en joost mag weten wat nog meer; die dan dus voorgoed verdwenen zijn.
Geduldig afwachten dan maar en hopen op betere tijden. De Engelsen hebben de Blitz doorstaan in '40 '41 dus dit lukt ook wel
[ Voor 6% gewijzigd door EnigmaNL op 24-10-2012 09:37 ]
Juist, en alles wat gepost is (nieuws en reacties) van na die tijd maar dumpen? Want die ben je dan dus ook kwijt...EnigmaNL schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:28:
[...]
Is er geen backup gemaakt van de oude situatie? Volledige rollback!]
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben het er mee eens dat de we niet meer terug moeten willen naar T6. Voor zover ik het kan inschatten zit het backend van T7 zoveel beter in elkaar dat dat een giant leap backward zou zijn.
Daarnaast lijkt me iets als lay-out veel gemakkelijker te fixen dan een heel back-end. Kijk alleen maar naar de custom-css die er de afgelopen week door iedereen is geschreven.. Mij lijkt dat als alle bugs verholpen zijn er nogmaals goed naar de lay-out gekeken moet worden zodat function > form wel gaat gelden.
Daarnaast lijkt me iets als lay-out veel gemakkelijker te fixen dan een heel back-end. Kijk alleen maar naar de custom-css die er de afgelopen week door iedereen is geschreven.. Mij lijkt dat als alle bugs verholpen zijn er nogmaals goed naar de lay-out gekeken moet worden zodat function > form wel gaat gelden.
Omdat ik niet kon zoeken in dit topic toch maar deze vraag:
Hoe krijg je de meest recente nieuwsberichten terug boven het forum? Tegenwoordig lees ik het nieuws bijna nooit meer omdat ik telkens moet wegklikken van de forumpagina...
Hoe krijg je de meest recente nieuwsberichten terug boven het forum? Tegenwoordig lees ik het nieuws bijna nooit meer omdat ik telkens moet wegklikken van de forumpagina...
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Verwijderd
Vergeet dan ook niet de bijbehorende popup te fixeren, anders heb je nog nietsNMe schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 01:45:
[...]
...
We zullen zien wat die compact mode daaraan kan veranderen en desnoods ga ik wel aan de slag met custom CSS. Kan ik meteen die headerbalk fixeren want ik mis elke DM die ik binnenkrijg tot uren later terwijl ik wel gewoon op de site aanwezig ben.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| .popup { position: fixed !important; } |
Ik zeg geef het nog twee dagen en misschien ja. Voor mij zou het een optie zijn. Eén week op het hele bestaan van tweakers is echt wel te overzien. We zijn nu een paar dagen verder en het huidige T7 werkt nog steeds niet naar behoren. Op een gegeven moment moet je durven om aan andere alternatieven te denken.wildhagen schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:38:
[...]
Juist, en alles wat gepost is (nieuws en reacties) van na die tijd maar dumpen? Want die ben je dan dus ook kwijt...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Er wordt ook gedacht aan alternatieven. Er is eigenlijk maar één reëel alternatief: de bugs fixen.franssie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:15:
[...]
Ik zeg geef het nog twee dagen en misschien ja. Voor mij zou het een optie zijn. Eén week op het hele bestaan van tweakers is echt wel te overzien. We zijn nu een paar dagen verder en het huidige T7 werkt nog steeds niet naar behoren. Op een gegeven moment moet je durven om aan andere alternatieven te denken.
Teruggaan is simpelweg een slecht tot zeer slecht idee. Het enige wat je ermee bereikt is dat er een hoop weer aangepast zal moeten worden (is al aangeven), en dat kost dus ook weer een hoop dev-tijd. En je bereikt er mee dat je een *heleboel* nieuws, posts etc kwijt bent.
Daartegenover staat eigenlijk geen enkel voordeel.
Dus waarom teruggaan?
Virussen? Scan ze hier!
Niet maar 30 uur maar in elke iteratie 30 uur. Dat is gereserveerd voor het aanpakken en oplossen van kleine problemen die door de community worden aangedragen. Dat staat los van de reparatie/herstel/fix werkzaamheden aan TWK 7 die nu plaatsvinden. Denk daarbij aan kleine issues en dingetjes die jullie graag willen hebben.
Dit in schril contrast met de situatie voor TWK 7 waarbij er 0 uren waren gereserveerd voor de community en we elke iteratie weer de slag aan moesten met alle andere wensen en verzoeken.
[ Voor 25% gewijzigd door zeef op 24-10-2012 11:20 ]
Verwijderd
Doh,wildhagen schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:19:
[...]
Er wordt ook gedacht aan alternatieven. Er is eigenlijk maar één reëel alternatief: de bugs fixen.
Teruggaan is simpelweg een slecht tot zeer slecht idee. Het enige wat je ermee bereikt is dat er een hoop weer aangepast zal moeten worden (is al aangeven), en dat kost dus ook weer een hoop dev-tijd. En je bereikt er mee dat je een *heleboel* nieuws, posts etc kwijt bent.
Daartegenover staat eigenlijk geen enkel voordeel.
Dus waarom teruggaan?
heb je deze hele topic wel gelezen
Het is wel een optie. (maar ze willen het niet)
V6 was 10x beter dan V7
V7 zou makkelijker aan te passen zijn (nog niets van gezien)
Als ik nu op de knop kan drukken om terug te gaan (met verlies van wat posts en nieuws) dan hoef ik daar geen seconde over na te denken.
Maar goed dat gaat niet gebeuren jammer genoeg.
Maar het kan wel!!!!
Verwijderd
Ik denk ook niet dat de gebruikers dat op prijs stellen dat er gegevens kwijt zijn. Laat staan de mensen die met man en macht aan de custom css aan de slag zijn gegaan..wildhagen schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:19:
[...]
...
Teruggaan is simpelweg een slecht tot zeer slecht idee. Het enige wat je ermee bereikt is dat er een hoop weer aangepast zal moeten worden (is al aangeven), en dat kost dus ook weer een hoop dev-tijd. En je bereikt er mee dat je een *heleboel* nieuws, posts etc kwijt bent....
Overigens terug zou wel kunnen, onder de noemer van een BC..

Ja, maar jij hebt kennelijk niet gelezen, gezien je onjuiste opmerkingen. Het is geen kwestie van niet willen, maar van niet kunnenVerwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:23:
[...]
Doh,
heb je deze hele topic wel gelezen
Het is wel een optie. (maar ze willen het niet)
Ja, het is een optie. De servers en het gebouw in de fik steken is ook een optie. Net zo'n realistische optie, als je ziet wat voor een impact en gevolgen teruggaan heeft. Allerlei zaken die dan weer aangepast moeten worden, zoal de direct betrokkenen al hebben aangegeven.
Hoevaak moet dat dan nog herhaald worden?
En iedereen die allerlei CSS-en heeft gemaakt, en dat zijn er veel, is dan meteen al hun werk kwijt. Nee, da's een lekker "alternatief"...
Tweakers 6 is gone. Learn to live with it and deal with it. Life goes on.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Als je een update maakt van een site dan maak je ook een backup van de oude omdat je nooit zeker weet of de overgang goed gaat (zelfs niet na testen)wildhagen schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:29:
[...]
Ja, maar jij hebt kennelijk niet gelezen, gezien je onjuiste opmerkingen. Het is geen kwestie van niet willen, maar van niet kunnen
Ja, het is een optie. De servers en het gebouw in de fik steken is ook een optie. Net zo'n realistische optie, als je ziet wat voor een impact en gevolgen teruggaan heeft. Allerlei zaken die dan weer aangepast moeten worden, zoal de direct betrokkenen al hebben aangegeven.
Hoevaak moet dat dan nog herhaald worden?
En iedereen die allerlei CSS-en heeft gemaakt, en dat zijn er veel, is dan meteen al hun werk kwijt. Nee, da's een lekker "alternatief"...
Tweakers 6 is gone. Learn to live with it and deal with it. Life goes on.
Men heeft vaak gezegd dat we niet terug kunnen ipv willen.
Waarom zijn die CSS-en gemaakt, juist om meer terug te gaan naar v6 stijl
Maar ja laat ik het hier maar bij laten
Ah ok.zeef schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:20:
[...]
Niet maar 30 uur maar in elke iteratie 30 uur. Dat is gereserveerd voor het aanpakken en oplossen van kleine problemen die door de community worden aangedragen. Dat staat los van de reparatie/herstel/fix werkzaamheden aan TWK 7 die nu plaatsvinden.
Dank voor de opheldering.
Heb goede hoop dat het goed komt.
Zal m'n bezoeken aan de FP ten goede gaan komen.
In het huidige forum overzicht staan links naar bijvoorbeeld "myreact" en "active topics" bovenaan vermeld. Deze links verdwijnen echter als ik in een topic zelf zit. Ik was gewend om op deze links te klikken om weer terug te gaan naar een active topics overzicht. Nu moet ik echter constant terug naar het forum overzicht om bij de active topics te komen.
Kortom; is het mogelijk dat de links naar (in ieder geval) myreact en active topics ook zichtbaar zijn wanneer ik in een topic zit?
Kortom; is het mogelijk dat de links naar (in ieder geval) myreact en active topics ook zichtbaar zijn wanneer ik in een topic zit?
Flickr PSN ID= cheironnl
Mag ik als 6e puntje aan mijn top5 trouwens toevoegen dat het rete-irritant is dat er iedere keer een nieuw tabblad geopend wordt als je op de titel van een qoute klikt (om naar de originele post te gaan)?
Dat vind ik juist ideaal dan raak ik mijn positie in het topic in elk geval niet kwijtmcDavid schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:06:
Mag ik als 6e puntje aan mijn top5 trouwens toevoegen dat het rete-irritant is dat er iedere keer een nieuw tabblad geopend wordt als je op de titel van een qoute klikt (om naar de originele post te gaan)?
zeef heeft al ergens gezegd dat dat terug gaat komen (of het staat ergens in een .plan). die optie mis ik ook, maar komt gelukkig terugcheiron schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:06:
Verwijderd
Ik vind het wel makkelijk, even de post uit de quote in zijn geheel lezen, en daarna weer dichtklappen en verder gaan waar je was.mcDavid schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:06:
Even afgezien van of het een terecht punt is, dit werkte in de oude site ook al zo.mcDavid schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:06:
Ja so? Het was toch de bedoeling dat er iets zou verbeteren?Daniel schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:12:
[...]
Even afgezien van of het een terecht punt is, dit werkte in de oude site ook al zo.
Het is niet zo dat dingen alleen maar irritant kunnen zijn als het "vroeger" anders was.
[ Voor 14% gewijzigd door mcDavid op 24-10-2012 11:19 ]
Super!TERW_DAN schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:08:
[...]
zeef heeft al ergens gezegd dat dat terug gaat komen (of het staat ergens in een .plan). die optie mis ik ook, maar komt gelukkig terug
Het zoeken in een topic werkt niet meer, dus ik had het niet gevonden
Flickr PSN ID= cheironnl
Nee, maar wat hij bedoeld te zeggen is dat je hier dan aan het verkeerde adres bent.mcDavid schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:15:
[...]
Ja so? Het was toch de bedoeling dat er iets zou verbeteren?
Het is niet zo dat dingen alleen maar irritant kunnen zijn als het "vroeger" anders was.
Dit topic gaat over zaken die gewijzigd zijn in Tweakers 7, ten opzichte van vorige versies. (en de daarbij horende frustraties van velen)
Nieuwe featurerequests kunnen altijd in Lieve Devvers.
Ik klik altijd met de middelste muisknop op quotes om deze te verzamelen voordat ik reageer.
Misschien in de LET OP ook toevoegen dat T6 helaas niet terugkomt?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
bestaan die nog?Senor Sjon schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:25:
Ik klik altijd met de middelste muisknop op quotes om deze te verzamelen voordat ik reageer.
Scrollwiel indrukken ipv draaien...
Zo, das nog eens een feature. Kom er nu pas achter dat dat zo werkt...

Ah, nice. De submenu items van je profiel zoals advertenties en wenslijsten zijn nu ook opgenomen in het usermenu.
Zeker Nice!WouterKvG schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:37:
Ah, nice. De submenu items van je profiel zoals advertenties en wenslijsten zijn nu ook opgenomen in het usermenu.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Je hebt jezelf al die jaren een zeer handige feature onthoudenMikeyMan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:32:
[...]
Werkt met vrijwel alle niet-javascript/flash links. Middelste knop op een tabje in je browser is tab sluiten.
MikeyMan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:32:
[...]
Het zou ook relaxed zijn als de Custom CSS wordt opengesteld voor alle gebruikers en niet enkel voor mensen die zeer actief zijn in het forum e.d.
Hmmm.... Dan druk ik door mijn MS Arc Mouse heen... Er gebeurt niets. Die feature is dus niet voor mij blijkbaar.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ja, ik was ook even blij. Ik dacht, yes eindelijk een MyReact knopje! Maar nee, de enige link op T die ik meer dan 10x per dag gebruik, is nog niet terugWouterKvG schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:37:
Het is ook nooit goed zullen de devvers wel denken..
[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 24-10-2012 12:02 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Je hebt maar 500 karma punten nodig in een half jaar. Als je een beetje actief bent heb je dat in een paar dagen al bij elkaar geharkt.ReMMerSB schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:58:
Het zou ook relaxed zijn als de Custom CSS wordt opengesteld voor alle gebruikers en niet enkel voor mensen die zeer actief zijn in het forum e.d.
Inderdaad, ik vind dat ook fijner in een aparte tab, blijft het topic iig ongeschonden en staat waar je was.Cloud schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:08:
[...]
Dat vind ik juist ideaal dan raak ik mijn positie in het topic in elk geval niet kwijtVoor mijn gevoel was dat altijd al zo, maar misschien deed ik het vroeger zelf middels ctrl+click.
Overigens dikke pluspunten voor de verbeteringen tot nu toe, althans voor zover ik het kon zien onder de tab naar je profiel. Zowel voor het bewerken van review en het beheer voor je eigen advertenties. Dat vind ik wel puik gemaakt! We zijn er nog niet, maar ga zo door devvs+crew!
Je claimt iets van typografie te begrijpen maar het onderscheid tussen een grafisch ontwerper en een dtp'er kun je niet maken? Dat is als het verschil tussen een architect en een tekenaar die de ontwerpen van de architect uitwerkt.max3D schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 00:45:
[...]
Je hoeft me niet te geloven Femme. Ik doe dit werk nu al sinds 1991 en als jij een paar DTP´ers tegenkomt die daar anders over denken geloof ik dat gelijk. Ik heb er massa´s opgeleid en het zijn géén typografen. Ik kan het punt voor punt doornemen, maar het leidt tot niets. Er is vrij veel wetenschappelijk onderzoek en dat staat inderdaad haaks op het modieuze gebruik van grotere witafstanden ´omdat het kan´. Het oogt leuk, fris, modern etc, maar is dat wat Tweakers dan wil?
Het doel is duidelijk, de typografie moet doelmatig zijn, vandaar arial want dat is op kleine lettergroottes goed leesbaar.Ik heb maatwerk lettertypes laten ontwerpen omdat dit soms veel zin heeft, maar je moet echt eerst het doel definieeren. Wil je leuk ogen, the Verge nadoen?, ga dan met webfonts, Adele is razend populair (ook in font land. Dan smoel je vlot.
Of wil je de beste informatiesite van Nederland zijn (en m.i. kon Tweakers 6 zichzelf ook goed handhaven tov Engelstalige heel bekende sites a la AnandTech e.a). Dan kies je dus voor een informatiedichte site en optimaliseer je *juist* je typografie daarvoor. De Times Roman is ook ontwikkeld om maximale info met voldoende leesbaarheid in een krant te plaatsen (ja, idd de Times). Niet om mooi te zijn, niet om ´design´ te ogen, maar om de lezer te bieden wat die zocht.
Lettertypes met schreef zoals Times Roman lezen alleen maar prettig als ze fijn genoeg afgedrukt of weergegeven kunnen worden. Times Roman op een matrixprinter is geen succes en ook niet op een beeldscherm als er maar 12 pixels in de hoogte zijn om de letter te renderen. Bovendien heeft het een klassieke uitstraling en dat is niet wat we hier zoeken.
Ik weet niet precies wat je met een 'designletter' bedoelt maar ik neem aan dat deze letter is ontworpen om een bepaald doel te dienen en dus 'designed' is in plaats van dat hij willekeurig tot stand is gekomen. De gif illustreert goed wat het probleem is met de meeste lettertypes als ze op een grootte van 12 pixels worden weergegeven. Op zo'n grootte heb je een eenvoudig lettertype nodig dat geoptimaliseerd is voor beeldschermgebruik. Er is geen plaats voor sierlijke vormen omdat die niet goed weergegeven kunnen worden op zo'n grootte. Daarvoor zijn minimaal 14 maar nog liever 16 pixels in de hoogte nodig en onze gebruikers zitten niet te wachten op zulke grote letters.De knipperende gif van Azuro is dramatisch. Ik weet dat die circuleert, maar hij doet geen recht aan het doel van de letter: een informatiedichte letter die heel rustig is in langere teksten. Het is GEEN design letter.
Er is niet eens discussie nodig over wat we willen, het is altijd al duidelijk geweest dat de letter doelmatig moet zijn. Deze ellenlange discussie is het gevolg van een regelhoogte die een pixel hoger is dan in de oude site. Er komen layourvoorkeuren waarmee de pagina's compacter weergegeven kunnen worden. Daarmee hebben we een oplossing voor klachten van gebruikers zoals jij.M.i. moet Tweakers hier echt kiezen wat men wil. Hip zijn met een Verge lettertje en een berg interlinie en gigantische display letters die schreeuwen OF de beste bron van informatie zijn op een compacte manier. Dat is een lange termijn keuze, maar als ik het voor het zeggen had, zou ik de enorme informatievoorsprong die Tweakers heeft door een goede redactie, maar bovenal fantastisch gekwalificeerde lezers die info toevoegen aan al die nieuwsberichten centraal stellen.
Daarin past geen hippe letter met de berg wit van de dag, maar de best mogelijke manier om mensen die op hun werk vele malen per dag tweakers checken te bedienen. Je hebt de informatie, de echte content al, te pakken anders dan al die leuk vormgegeven blog-achtige sites. Gebruik die dan ook typografisch om de mensen efficient en leesbaar die informatie te presenteren.
Ik ken de betreffende grafisch ontwerpers niet toevallig, ik heb ze uitgezocht voor het uitvoeren van een opdracht omdat ik overtuigd ben van hun kwaliteiten.Nu verslijt ik mijn scroll wiel om een paar reacties te zien. Betrek hier een moderne typograaf met kennis van moderne display tecnniek bij en ga niet af op een paar aardige DTP´ers die je toevallig kent. Ik wil best een wedje met je maken dat een Tweakers met een typografische goede opzet (en dus zeker geen Arial, dat jij ´zakelijk´ noemt, maar een ramp is voor grote massa´s scherm text door de smalle letters) meer succes heeft.
Een typograaf inhuren voor de opmaak van Tweakers is zwaar overdreven, alleen al vanwege het feit dat er bijzonder weinig mogelijkheden zijn in de grootte waarin wij tekst weergeven. Zolang high pixel density beeldschermen geen gemeengoed zijn zitten we nog even vast aan een beperkte set beeldschermlettertype waarvan ik arial al dertien jaar de meest geschikte vind.
Het feit dat arial een relatief smal lettertype is wordt denk ik juist gewaardeerd door onze gebruikers omdat er meer informatie op een regel past. Persoonlijk vind ik arial op 12 pixels grootte ook veel eleganter dan andere beeldschermlettertypen zoals een lompe vierkante verdana.
De knop MyReact was ook het eerste wat ik miste in mijn usermenu bij de livegang van T7.
Daarnaast heb je dan ook nog de knop "Activiteiten" .. die mis ik ook nog in de usermenu.
Deze 2 "myreact" en "activiteiten" zou je dan eigenlijk beter kunnen samenvoegen onder 1 nieuwe knop in je usermenu.
Daarnaast heb je dan ook nog de knop "Activiteiten" .. die mis ik ook nog in de usermenu.
Deze 2 "myreact" en "activiteiten" zou je dan eigenlijk beter kunnen samenvoegen onder 1 nieuwe knop in je usermenu.
Nee, helaas... Zit echt dagelijks achter de computer...mcDavid schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:53:
[...]
! Vertel me alsjeblieft dat je vandaag voor het eerst sinds 2002 weer achter een computer zit!
Maar volgens mij heeft de muis op m'n werk geen scrollwiel waar je op kunt drukken, en met m'n huidige desktop-set was ik nog niet op het idee gekomen om op het wieltje te drukken op een link...
Gebruikte het wel al voor snel-scrollen
Maargoed; zo kwam ik er gisteren ook achter dat Right-Alt en Left-Alt toch echt voor andere tekens zorgen icm de nummertoetsen
Leerzaam weekje dit
Ehm.. nee.
Ik reageer regelmatig in de comments onder posts maar niet op het forum. In de afgelopen 6 maanden heb ik 426 punten bij elkaar gesprokkeld. Dat zal nu zeker niet sneller gaan.
gewoon openstellen voor iedereen met een account lijkt me een stuk makkelijker en wenselijker dan van mensen te verlangen dat ze puur voor die punten gaan lopen reageren.
Ik reageer regelmatig in de comments onder posts maar niet op het forum. In de afgelopen 6 maanden heb ik 426 punten bij elkaar gesprokkeld. Dat zal nu zeker niet sneller gaan.
gewoon openstellen voor iedereen met een account lijkt me een stuk makkelijker en wenselijker dan van mensen te verlangen dat ze puur voor die punten gaan lopen reageren.
TERW_DAN schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:03:
[...]
Je hebt maar 500 karma punten nodig in een half jaar. Als je een beetje actief bent heb je dat in een paar dagen al bij elkaar geharkt.
Er zijn meer manieren om aan karma te komen hoor
Plaats eens een productreview (mag zelfs een korte zijn), waardeer wat reviews van anderen en/of ga eventueel reacties modereren op de frontpage. 500 karma is echt bijzonder goed haalbaar zonder veel inzet.
[ Voor 60% gewijzigd door Cloud op 24-10-2012 12:19 ]
Dat lijkt mij alles behalve wenselijk.ReMMerSB schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:10:
Ehm.. nee.
Custom CSS is een extraatje om mensen te belonen die bijdragen op de sites.
Nu ben ik zelf vast geen goede maatstaf, maar er zitten dagen tussen dat ik 2000+ karmapunten binnentrek en dat is meestal door een reviewtje te posten en wat te reageren. Als ik naar jouw karma grafiekje kijk zie ik ook dagen erbij zitten dat je 80 punten haalt. Doe dat gedurende 1 week en je hebt voor een half jaar genoeg punten om custom CSS te kopen.
Die functies voor iedereen beschikbaar maken neemt juist een van de impulsen weg om wat actiever deel te nemen aan de site.
Mijn karmagrafiek is voorgoed verziekt qua schaal door de forum/fp merge
Daar staat één grote piek in, zodat de rest pixelwerk is. Misschien ook iets om ooit op te lossen, zodat een grafiek leesbaar blijft.
Helemaal mee eens.ReMMerSB schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:10:
Ehm.. nee.
[...]
Zo zeker prettig zijn om je (bestaande) karma punten te gebruiken. Heb er 5000 maar kan ze niet gebruiken omdat ik er de laatste tijd niet genoeg per half jaar / kwartaal / maand bijeen sprokkel.
Laat me dan in ieder geval het tot nu toe opgebouwde aantal kunnen gebruiken zou ik zeggen.
C'est moi.
Is er eigenlijk een openbare changelog waarin de fixes bijgehouden worden?
*warning* Understatement detected *warning*TERW_DAN schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:15:
[...]
Nu ben ik zelf vast geen goede maatstaf,
[...]
Maar inderdaad; de karma store is bedoeld om actiever deelnemen te promoten. Laten we niet vooruitlopen op de zaken en eisen dat custom css voor alle gebruikers beschikbaar gesteld wordt simpelweg omdat T7 geïntroduceerd is. Eerst doorgaan met T7 verbeteren/fixen, zodat het gros custom css niet meer nodig heeft; dat lijkt me een betere gang van zaken
/mijn persoonlijke mening
Misschien nog een rare; maar ik mis volgens mij nog iets:
Als ik in de tracker op een reactie klik; kan ik vanuit het daarop volgende artikel niet naar de subcategorie waar dit artikel in is geplaatst.
Voorbeeld; ik zie een reactie staan op "Tweakers 7: de puntjes op de i"
Ik klik erop, en ga naar het artikel; maar graag zou ik willen weten of er nog berichten ná gepost zijn, dus zou ik graag de categorie zien waar dit artikel in geplaatst is (.plan?). Maar dat vind ik nergens terug.
Kijk ik ergens overheen?
Als ik in de tracker op een reactie klik; kan ik vanuit het daarop volgende artikel niet naar de subcategorie waar dit artikel in is geplaatst.
Ik klik erop, en ga naar het artikel; maar graag zou ik willen weten of er nog berichten ná gepost zijn, dus zou ik graag de categorie zien waar dit artikel in geplaatst is (.plan?). Maar dat vind ik nergens terug.
Kijk ik ergens overheen?
+1Senor Sjon schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:17:
Mijn karmagrafiek is voorgoed verziekt qua schaal door de forum/fp mergeDaar staat één grote piek in, zodat de rest pixelwerk is. Misschien ook iets om ooit op te lossen, zodat een grafiek leesbaar blijft.
Eenn high-res versie van die grafiek zou ook fijn zijn
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Neen. Die informatie zul je uit .plans en dergelijke moeten halen indien die gepubliceerd worden. En voor de duidelijkheid, ook de vrijwillige crew heeft geen toegang tot die informatiemcDavid schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:20:
Is er eigenlijk een openbare changelog waarin de fixes bijgehouden worden?
iemand enig idee of er al gesproken is over de directe link naar een wensenlijst of inventaris?
Ik kan die handmatig nog wel RML halen maar dat is toch weer extra werk.
LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West
In de tracker kan je op de titel van die categorie klikken. Bij het bericht zelf is dat inderdaad zo te zien niet terug te vinden.MikeyMan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:21:
Misschien nog een rare; maar ik mis volgens mij nog iets:
Kijk ik ergens overheen?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Staat nu in je persoonlijke menuCasper de Boer schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:25:
iemand enig idee of er al gesproken is over de directe link naar een wensenlijst of inventaris?
Gepost:witeken schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:22:
[...]
+1
Eenn high-res versie van die grafiek zou ook fijn zijn.
[FEAT] FP Karmagrafiek
Dat is de hoofd link naar de wensen lijsten
Ik stuur regelmatig systeem opzetjes naar mensen en dan gebruik ik liefst een directe link ipv een globale link.
LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West
Sorry, verkeerd begrepen.. Dan heb ik geen antwoord op je vraag helaasCasper de Boer schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:33:
[...]
Dat is de hoofd link naar de wensen lijsten
Ik stuur regelmatig systeem opzetjes naar mensen en dan gebruik ik liefst een directe link ipv een globale link.
De kop van de tracker-categorie is inderdaad aan te klikken.Orion84 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:25:
[...]
In de tracker kan je op de titel van die categorie klikken. Bij het bericht zelf is dat inderdaad zo te zien niet terug te vinden.
Maar vanuit de artikels zelf lijkt het me ook geen overbodige luxe.
Bug/feature request aanmaken maar?
Die kleuren voor een artikel mis ik enorm. Ik kon op die manier snel filteren in informatie die ik wilde lezen. En ik vind het geheel gewoon rommeliger nu. Kan ook gewoon wennen zijn.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Verwijderd
Het kan best erinHaTe schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:59:
[...]
Ja, ik was ook even blij. Ik dacht, yes eindelijk een MyReact knopje! Maar nee, de enige link op T die ik meer dan 10x per dag gebruik, is nog niet terug...
Het is ook nooit goed zullen de devvers wel denken..

Moet je wel hack en slash met Greasemonkey aan de slag
code:
1
2
| var menu = $("div#forumheading ul:last"); menu.append('<li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/19894">Posthistorie</a></li><li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/myreact/">Myreact</a></li>') |
Als je de reactie van de users ziet op (kennelijk) het advies van die grafisch ontwerpsters, dan weet je precies wat de mening van die grafisch ontwerpsters in een useromgeving als T.net waard is. En dat laat ik je verder zelf invullen.BtM909 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:30:
Daarnaast heeft Femme aangegeven dat hij een aantal grafische ontwerpsters die een andere mening zijn toegedaan. In mijn omgeving heb ik genoeg fontfielen die hetzelfde roepen. Als jij een andere mening hebt (dat is hoe ik het opvat) dan mag dat. Als jij beweert dat het een feit is of absolute waarheid, dan zou ik graag onderbouwing zien.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Alleen mogen we er wel van uit gaan dat je vanuit je professioneel perspectief als "Moderator Internetmarketing" een ander standpunt bent toegedaan, met 84% van de users negatief op ~6000 votes?
[ Voor 5% gewijzigd door Cheetah op 24-10-2012 13:25 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Dezelfde gebruikers klaagden niet over de vorige layout toen exact dezelfde lettergrootte werd gebruikt in de reacties en het forum en de regelhoogte maar een pixel kleiner was. Het geklaag van gebruikers die zwelgen in zelfmedelijden over slijtende scrollwieltjes heeft andere oorzaken. Men heeft last van een beetje wit, er worden weinig headlines boven de fold getoond en nu is opeens de witruimte de zondebok, in elke vorm ook al was die nagenoeg gelijk aan de vroegere situatie.Cheetah schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:51:
[...]
Als je de reactie van de users ziet op (kennelijk) het advies van die grafisch ontwerpsters, dan weet je precies wat de mening van die grafisch ontwerpsters in een useromgeving als T.net waard is. En dat laat ik je verder zelf invullen.
Ik kan dit alleen maar beamen. Sinds de nieuwe layout ben ik verder gaan kijken dan m'n neus lang is, en heb ik dankzij de 'supertolle' layout gemerkt dat ik al die tijd oogkleppen op had en dat er aardig wat leuke techsites bijgekomen zijn die voor een groot deel niet onderdoen voor 'de oude tweakers'.Remy schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:10:
Ik vind T7 Supertoll!
Goed werk door iedereen die eraan meegewerkt heeft, dat mag gezegd worden!
Zo he.. er word lekker gechargeert hier. Feit blijft dat er een hoop gebruikers ontevreden zijn. En om daar op deze manier op te reageren vind ik echt onprofessioneel. In plaats daarvan zou je ook kunnen denken van, goh er is nu enige tijd over heen gegaan dat de nieuwe look & feel live is gegaan en men is nogsteeds niet tevreden, misschien zouden we daar iets aan kunnen doen.Femme schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:30:
[...]
Dezelfde gebruikers klaagden niet over de vorige layout toen exact dezelfde lettergrootte werd gebruikt in de reacties en het forum en de regelhoogte maar een pixel kleiner was. Het geklaag van gebruikers die zwelgen in zelfmedelijden over slijtende scrollwieltjes heeft andere oorzaken. Men heeft last van een beetje wit, er worden weinig headlines boven de fold getoond en nu is opeens de witruimte de zondebok, in elke vorm ook al was die nagenoeg gelijk aan de vroegere situatie.
Dat is het punt niet.Witchhammer schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:33:
[...]
Zo he.. er word lekker gechargeert hier. Feit blijft dat er een hoop gebruikers ontevreden zijn. En om daar op deze manier op te reageren vind ik echt onprofessioneel. In plaats daarvan zou je ook kunnen denken van, goh er is nu enige tijd over heen gegaan dat de nieuwe look & feel live is gegaan en men is nogsteeds niet tevreden, misschien zouden we daar iets aan kunnen doen.
Ze zijn al bezig er iets aan te doen, echter dat is niet van vandaag op morgen geregeld.
Wat wel het punt is is dat men gewoon blijft door etteren met hun klaagzang, terwijl er al aan verbetering wordt gewerkt.
Net als wanneer er zo'n irritante Service coordinator achter je komt staan met de vraag "heb je het probleem al opgelost?" en waarop ik dan zeg "Zolang jij hier achter mij blijft staan niet!"

Computer says no
http://tweakers.net/plan/...7-de-puntjes-op-de-i.htmlWitchhammer schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:33:
[...]
Zo he.. er word lekker gechargeert hier. Feit blijft dat er een hoop gebruikers ontevreden zijn. En om daar op deze manier op te reageren vind ik echt onprofessioneel. In plaats daarvan zou je ook kunnen denken van, goh er is nu enige tijd over heen gegaan dat de nieuwe look & feel live is gegaan en men is nogsteeds niet tevreden, misschien zouden we daar iets aan kunnen doen.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Statistiekje dat ik tegenkwam in een ander topic...
PcDealer schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:20:
Iemand de serverstats van de afgelopen dagen gezien? -40%.
Full Specz
Het is vakantie en de fp heeft geen auto-refresh meer.Cheetah schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:38:
[...]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Dan hebben ze het aantal requests in de nieuwe site goed geoptimaliseerd dus
Oh, dat zal het wel zijn dan...davidaap123 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:39:
Het is vakantie en de fp heeft geen auto-refresh meer.
Full Specz
Nog steeds van toepassingzeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:38:
[...]
Even op basis van unieke bezoeken gekeken, op de FP zaterdag was hoger dan normaal en zondag een fractie later. Het forum was zaterdag én zondag drukker dan normaal.
Wat je ziet is het effect van het uitstaan van auto-refresh. Nogmaals, het is veel te vroeg om op basis van dit soort getallen conculsies te trekken.
/laat
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Dat is een wel heel vertekenend grafiekje. Het weekend is altijd aanmerkelijk minder dan werkdagen, en de autorefresh van de homepage wordt serverside meegeteld. Die pageviews zijn we nu kwijt omdat de autorefresh niet meer nodig is - dat scheelt zomaar een paar honderdduizend pageviews per dag. In Analytics en Webtrekk wordt dat gefilterd en zien we nauwelijks afwijkingen in de aantallen pageviews. Wel is de time on site lager geworden.Cheetah schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:38:
[...]
Een daling van het verkeer na een grote verbouwing was ingecalculeerd maar het is nog te vroeg om echt conclusies te gaan trekken.
[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 24-10-2012 13:42 ]
Nee, daar mag je niet van uit gaan: aannames zijn fataalCheetah schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:23:
[...]
Alleen mogen we er wel van uit gaan dat je vanuit je professioneel perspectief als "Moderator Internetmarketing" een ander standpunt bent toegedaan, met 84% van de users negatief op ~6000 votes?
Waarom is de autorefresh eigenlijk niet meer nodig ?Daniel schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:41:
[...]
Dat is een wel heel vertekenend grafiekje. Het weekend is altijd aanmerkelijk minder dan werkdagen, en de autorefresh van de homepage wordt serverside meegeteld. Die pageviews zijn we nu kwijt omdat de autorefresh niet meer nodig is - dat scheelt zomaar een paar honderdduizend pageviews per dag. In Analytics en Webtrekk wordt dat gefilterd en zien we nauwelijks afwijkingen in de aantallen pageviews. Wel is de time on site lager geworden.
Een daling van het verkeer na een grote verbouwing was ingecalculeerd maar het is nog te vroeg om echt conclusies te gaan trekken.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Goede vraag, want ik druk nu steeds zelf op F5Help!!!! schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:43:
[...]
Waarom is de autorefresh eigenlijk niet meer nodig ?
Computer says no
Okay, duidelijkDaniel schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:41:
Dat is een wel heel vertekenend grafiekje. Het weekend is altijd aanmerkelijk minder dan werkdagen, en de autorefresh van de homepage wordt serverside meegeteld. Die pageviews zijn we nu kwijt omdat de autorefresh niet meer nodig is - dat scheelt zomaar een paar honderdduizend pageviews per dag. In Analytics en Webtrekk wordt dat gefilterd en zien we nauwelijks afwijkingen in de aantallen pageviews. Wel is de time on site lager geworden.
Full Specz
Dat is weer goed voor de statistieken want dan zijn er meer requests terwijl auto refresh zelfs uit staat!Meekoh schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:44:
[...]
Goede vraag, want ik druk nu steeds zelf op F5
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Hintdavidaap123 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:39:
[...]
Het is vakantie en de fp heeft geen auto-refresh meer.
Deze week is nog steeds vakantie... de ene helft van NL was vorige week en de andere helft deze week. Nu is het slechter weer, dus zou het eigenlijk drukker moeten zijn.
Semi-serieus/-offtopic:Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:48:
[...]
Het kan best erin
[afbeelding]
Moet je wel hack en slash met Greasemonkey aan de slag
code:
1 2 var menu = $("div#forumheading ul:last"); menu.append('<li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/19894">Posthistorie</a></li><li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/myreact/">Myreact</a></li>')

Edit: what the F, ik wil het bericht plaatsen, krijg ik de melding dat ik al een identiek bericht geplaatst heb?
Open ik de laatste pagina van dit topic, is ie geplaatst, vaag...
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 24-10-2012 13:51 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Omdat nieuwe content middels AJAX binnen de pagina verschijnt, waardoor een volledige refresh tamelijk zinloos is geworden.Help!!!! schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:43:
[...]
Waarom is de autorefresh eigenlijk niet meer nodig ?
O jah? Hoe zet je dat aan dan?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.
Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i
.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.
Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug
Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)
Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.
Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i
.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.
Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug
Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)
Zoeken in topicsDONE
Night mode (donkere achtergrond)DONE (zie hieronder)
Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker isDONE
Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is)DONE, wordt nog aan gesleuteld
- Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
-
Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen!DONE
- Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
-
Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden')DONE
-
Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaanDONE
-
link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpageDONE
-
categoriekleuren in de nieuwslistingDONE
-
Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop)DONE
- Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.
Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.