ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Ik gebruik nu sinds een poos ook de custom-CSS van _eXistenZ_, ziet er inderdaad erg tof uit; ik zal niet klagen als Tweakers 7.1 er zo uit komt te zien.Cheetah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:44:
[...]
Ik zat er aan te denken dat degenen die in dat CSS topic bijdragen ook echt in aanmerking moeten komen voor de kaartjes, want ook zij doen heel nuttig werk (nuttiger dan de meedenkers/klagers, myself included... ben helaas zelf niet zo'n CSS'er maargoed).
Ik gebruik nu bijv. Tweakers 7.5 van _eXistenZ_ en ben daar erg gelukkig mee. Misschien 2 of 3 van de 25 kaartjes reserveren voor de top-2 of top-3 van CSS inzendingen tot de dag voor het feestje?
Dat zou kunnen ware het niet dat de CSS wedstrijd een eigen prijs heeft en loopt t/m 5 november.Cheetah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:44:
[...]
Ik zat er aan te denken dat degenen die in dat CSS topic bijdragen ook echt in aanmerking moeten komen voor de kaartjes, want ook zij doen heel nuttig werk (nuttiger dan de meedenkers/klagers, myself included... ben helaas zelf niet zo'n CSS'er maargoed).
Ik gebruik nu bijv. Tweakers 7.5 van _eXistenZ_ en ben daar erg gelukkig mee. Misschien 2 of 3 van de 25 kaartjes reserveren voor de top-2 of top-3 van CSS inzendingen tot de dag voor het feestje?
Had in de tussentijd nog een <edit> toevoeging gedaanzeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:46:
Dat zou kunnen ware het niet dat de CSS wedstrijd een eigen prijs heeft en loopt t/m 5 november.
Is een leuke 'aanmoedigingsbonus' (voor CSS'ers dus) lijkt me.
De prijs voor de beste is dan nog een extra kers op de taart
Die boys/girls uit de community doen nuttig werk voor de community (en tevens ook voor Tweakers 7.x design), in hun eigen tijd. Ik gun het ze dus echt. Nu ik er dieper over nadenk gun ik ze zelfs meer dan die 2 of 3 kaartjes die ik eerst noemde
[ Voor 23% gewijzigd door Cheetah op 22-10-2012 13:56 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Dan heb je Tweakers waarschijnlijk nog nooit tot zijn maximum benutdenemio schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:47:
Ik vind de t.net 7 toch echt een stuk mooier, en ik mis niks?
Probeer maar eens in een topic te zoeken.
Dat fixen we deze week nog. Gelukkig hebben we dan aan jouw maximale gebruikservaring voldaan.Hoteldebotel schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:49:
[...]
Dan heb je Tweakers waarschijnlijk nog nooit tot zijn maximum benut
Dan heb je blijkbaar nog nooit naar de meuktracker, productreviews, de tracker, het nieuwsoverzicht, de populaire producten in de pricewatch, de intro's bij de topartikelen (allen voorheen op de FP) gekeken. Wat deed je dan wel op de FP?denemio schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:47:
Ik vind de t.net 7 toch echt een stuk mooier, en ik mis niks?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
is dat wanneer ik wil inloggen en ik de letters van mijn nickname wil intypen, ik niet verder kom dan de e.
Voordat ik de rest in heb getypt doet de webpage een soort van refresh/herschikking waardoor het venstertje waarin ik mijn nick in moet typen niet meer geselecteerd is. De e blijft er wel staan en ik kan gewoon verder gaan, maar ik moet dan wel weer het venstertje selecteren (extra handeling en ik ben liever lui dan moe
Dat dacht ik ook al, maar ik dacht van laat ik eens een balletje opgooien, wellicht zijn er anderen met hetzelfde "probleem"lokaal probleem
[ Voor 12% gewijzigd door eL_Jay op 22-10-2012 14:07 ]
Heb ik persoonlijk geen last van, lijkt toch echt aan jouw kant te zijn; denk aan je browser o.i.d.eL_Jay schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:56:
Nog een probleempje waar ik tegen aan loopt (geen idee of het specifiek 7 is, het zou namelijk ook de i-net verbinding kunnen zijn)
is dat wanneer ik wil inloggen en ik de letters van mijn nickname wil intypen, ik niet verder kom dan de e.
Voordat ik de rest in heb getypt doet de webpage een soort van refresh/herschikking waardoor het venstertje waarin ik mijn nick in moet typen niet meer geselecteerd is. De e blijft er wel staan en ik kan gewoon verder gaan, maar ik moet dan wel weer het venstertje selecteren (extra handeling en ik ben liever lui dan moe)
Als je er van overtuigd ben dat het een bug is adviseer ik je om een topic aan te maken in LD.
Zullen we het vriendelijk houden? Hoe onbegrijpelijk het blijkbaar ook is voor jou, niet iedereen is het eens met de geuite kritiek in dit topic.Laguna schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:55:
[...]
Dan heb je blijkbaar nog nooit naar de meuktracker, productreviews, de tracker, het nieuwsoverzicht, de populaire producten in de pricewatch, de intro's bij de topartikelen (allen voorheen op de FP) gekeken. Wat deed je dan wel op de FP?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ho. We gaan niet elkaar bekritiseren om een mening. Jij vind het niks, een ander vind het prima. Dat is puur persoonlijk. Net zoals veelgenoemde features. Login notificatie, post bookmark. Dingen die ik persoonlijk nooit gebruik maar anderen wel. Daarover ga ik niet in discussie, dat moet gewoon gefixt worden. Ook al denk ik zelf misschien wel : "boeieh".Laguna schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:55:
[...]
Dan heb je blijkbaar nog nooit naar de meuktracker, productreviews, de tracker, het nieuwsoverzicht, de populaire producten in de pricewatch, de intro's bij de topartikelen (allen voorheen op de FP) gekeken. Wat deed je dan wel op de FP?
Lijkt mij een lokaal probleem.eL_Jay schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:56:
Nog een probleempje waar ik tegen aan loopt (geen idee of het specifiek 7 is, het zou namelijk ook de i-net verbinding kunnen zijn)
Voordat ik de rest in heb getypt doet de webpage een soort van refresh/herschikking waardoor het venstertje waarin ik mijn nick in moet typen niet meer geselecteerd is. De e blijft er wel staan en ik kan gewoon verder gaan, maar ik moet dan wel weer het venstertje selecteren (extra handeling en ik ben liever lui dan moe)
1: Wit is te fel. Maak er een zachte beige tint van zoals TWK-5, past ook nog eens perfect bij het donkergrijs en rozerood van de Tweakers-kleuren/menubalk bovenaan. Belangrijk hierbij is dat wit op zich niet erg is, maar wel waar er wit is. Tekst op wit en directe omgeving donker is goed te doen (zie TWK-5), andersom zoals nu is juist een ramp.zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:35:
Kunnen we met z'n allen een top 5 maken van dingen die NU gefixt moeten worden? Noem er allemaal 5 (en probeer een beetje elkaars beschrijving aan te houden), dan ga ik morgenochtend turven en dat bij de devvers neerleggen.
Ik doe een voorzet : NIET in volgorde van belangrijkheid.
1. Search in forumtopics
2. Wit aanpassen naar iets minder fel
3. Informatiedichtheid vergroten
4. Tracker ook bij kleine schermen locken
5. Tabladen bovenaan in forum
Vul gerust aan. Ik inventariseer morgen. Heb je meer dan 5 punten? Doe de top dan in 1 t/m 5 en iets minder prio vanaf 6. )
2: informatiedichtheid vergroten, zowel frontpage als forum! Tekstregels van headlines en forum-hoofdpagina mogen net als gewone tekst bijna tegen elkaar aan en liefst geen grote kopteksten gebruiken, is gewoon niet nodig. De kleur maakt het al duidelijk genoeg.
3: meer gebruik van kleuren in icons en teksten om iets aan te duiden.
Ik bedoelde het niet onvriendelijk, het was een serieuze vraag, maar blijkbaar gebruik(t)en denemio en ik de FP inderdaad heel verschillend en daar is niks mis mee.
Dat argument van eerdere discussies is reeds ontkracht, er is nog nooit in het verleden van Tweakers zoveel commotie geweest om veranderingen als nu (niet zo gek als je kijkt hoe leeg de FP momenteel is).BtM909 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:06:
[...]
Ik vraag mij trouwens ook niet af waarom er zoveel tegenstand is, want ik bezoek Tweakers inmiddels al jaren en heb dit soort discussies bij elke grote verandering wel voorbij zien komen. Ik denk dat je in een nieuw redesign nooit alle gebruikers tevreden kan houden. Zoals in het verleden ook al is gezegd, je ziet hier alleen voornamelijk de negatieve reacties, want de mensen die het fantastisch vinden die komen hier niet (ik kan overigens ook geen cijfers roepen, want voor hetzelfde geldt vinden maar 2 bezoekers het nieuwe design geweldig)
De mensen die het fantastisch vinden komen hier ook, alleen de mensen die het niet kan schelen komen hier niet. Overigens voor wat betreft de mensen die het fantastisch vinden, die begrijpen het concept van Tweakers blijkbaar niet of het concept is sinds de ontwikkeling van Tweakers 7 zoveel veranderd, dat ik het blijkbaar niet meer begrijp.
En wat je vergeet daarbij te vermelden is dat die groep gebruikers van te voren werd verteld dat het design vast stond, ook al hebben ze wel aangegeven hier niet tevreden over te zijn.[...]
Sorry, maar dit is pertinent niet waar. Er zijn beta-testen geweest waarbij een groep gebruikers veelvuldig door allerlei functionaliteit kon werken om het nieuwe design te testen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik ben ook echt verbaasd hoe het zo ver heeft kunnen komen. Onder welke groep is dit getest.

Had een simpele poll zoals deze of een beta test oid gehouden en de redactie had kunnen weten dat veel mensen dit gewoon helemaal niks vinden. Dat de tweakers redactie dit uberhaupt zelf niet ziet is al een teken aan de wand voor mij. Daarnaast vind ik sowieso al dat het niveau op tweakers.net al jaren achteruit gaat. Je kan bijna net zo goed naar fok.nl gaan.
Nou ik kijk over een tijdje wel weer eens of er nog wat veranderd op de site en anders moet ik mijn heil maar ergens anders gaan zoeken.
Men heef voor enkele maanden een test gehouden met 150 man als ik me niet vergis daar zaten mods bij en abbonee users en ik vergeet wellicht nog wel wat,alleen het probleem was dat het design op voorhand vaststond.Rutger Mulder schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:15:
Sinds de nieuwe site layout ben ik de site toch echt gaan mijden omdat het niet prettig meer werkt en ik blind van al dat wit word.
Ik ben ook echt verbaasd hoe het zo ver heeft kunnen komen. Onder welke groep is dit getest.
Had een simpele poll zoals deze of een beta test oid gehouden en de redactie had kunnen weten dat veel mensen dit gewoon helemaal niks vinden. Dat de tweakers redactie dit uberhaupt zelf niet ziet is al een teken aan de wand voor mij. Daarnaast vind ik sowieso al dat het niveau op tweakers.net al jaren achteruit gaat. Je kan bijna net zo goed naar fok.nl gaan.
Nou ik kijk over een tijdje wel weer eens of er nog wat veranderd op de site en anders moet ik mijn heil maar ergens anders gaan zoeken.
Nu word er alsnog goed met de kritieken om gegaan en is men talloze zaken aan het fixen dus geef ze de tijd, geef anders even aan welke punten jij vind die nu missen op de site of vervelend vind ogen behalve het wit wat ik uit je post haal, maak een top 5 welke zaken jij vind die gefixed moeten worden.
[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 22-10-2012 14:23 ]
Liefhebber van Tweakers
ben ik deels met je eens, maar er werd wel geluisterd naar de community. Ik kan me bijv. nog een poll herinneren over patentmoeheid. Sindsdien kwamen die ineens een stuk minder voorbij in de nieuwsberichten.Rutger Mulder schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:15:
Daarnaast vind ik sowieso al dat het niveau op tweakers.net al jaren achteruit gaat. Je kan bijna net zo goed naar fok.nl gaan.
Maar het staat buiten kijf dat Tweakers.net 7 work in progress is (gelukkig)
Aha oorzaak nummer 1 en 2 voor het rapport; De rampzalige uitrol van Tweakers7pino85 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:18:
[...]
Men heef voor enkele maanden een user test gehouden met 150 man als ik me niet vergis,alleen het probleem was dat het design op voorhand vaststond.
1: Onwil (devvers/leiding) om design aan te passen aan feedback testers.
2: Betrekkelijk kleine testgroep van 150 man op een grote potentiele testgroep van honderden zo niet duizenden Tweakers
3 CSS ontwerpwedstrijd achteraf i.p.v. vooraf
[ Voor 36% gewijzigd door eL_Jay op 22-10-2012 14:22 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ja ik zit eigenlijk nooit op GoT. Alleen de frontpage V&A en de Pricewatch.Hoteldebotel schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:49:
[...]
Dan heb je Tweakers waarschijnlijk nog nooit tot zijn maximum benut
Slechte zaak ... lijkt er nu een beetje op dat iemand een design bedacht heeft en niet open heeft willen staan voor commentaar van betatesters (die neem ik aan toch enigszins op waarde geselecteerd zijn), want ik blijf mij mijn standpunt dat zoveel wit een designfaal is voor dit type site.pino85 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:18:
Men heef voor enkele maanden een test gehouden met 150 man als ik me niet vergis daar zaten mods bij en abbonee users en ik vergeet wellicht nog wel wat,alleen het probleem was dat het design op voorhand vaststond.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Heeft dit nieuwe ontwerp soms te maken met een nieuwe richting die Tweakers wilt inslaan? Het .net is eruit gehaald, spotjes op de TV, witgoed in de pricewatch… wilt Tweakers laagdrempeliger worden? Huismoedertjes aanspreken die de printer niet aan de gang krijgen?
Als ik zie hoe lang men gewerkt heeft aan Tweakers 7 en hoeveel geld er tegenaan is gesmeten, dan vraag ik mij serieus af hoe sommige dingen niet tijdens het ontwikkelproces kunnen zijn opgevallen. Allereest het ontbreken van het zoeken binnen topics (ja, alweer)… Je kunt het nu niemand meer kwalijk nemen om voor bazzilionste keer dezelfde vraag in een topic te stellen, want zeg nou zelf, ga jij 50+ pagina’s van een topic doorspitten om te zien of jouw vraag misschien al gesteld is?
De versmalling van de site op alle pagina’s, zonder enkele reden, aangezien de header wel gewoon pagina breed is. Why? Wilt De Persgroep eens wat van z’n centen terug zien sinds de overname in Mei dit jaar en komen er dadelijk van die dikke sidebanners? Het leent zich er in ieder geval wel voor.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik denk dat menige lezer van dit topic inmiddels een deja vu gevoel heeft, dus ik laat ik het hierbij. Ook ik, net zoals menigeen in dit topic, wilde gewoon even mijn ei kwijt.
Don’t fix it if it ain’t broken, dat geldt ook voor Tweakers.net
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Maar dat is toch logisch na het maken van een nieuw design? Delen zijn bespreekbaar, delen zijn niet bespreekbaar. Er is overigens niet gezegd dat het design vaststond of dat het daadwerkelijk vaststond en het is stemmingsmakerij om dat maar te vaak te blijven herhalenpino85 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:18:
[...]
Men heef voor enkele maanden een test gehouden met 150 man als ik me niet vergis daar zaten mods bij en abbonee users en ik vergeet wellicht nog wel wat,alleen het probleem was dat het design op voorhand vaststond.
Zullen we de conclusies en gevoelens maar overlaten aan de mensen die wel bij de beta zijn betrokken en wel kunnen beoordelen in hoeverre men wel / niet openstond voor commentaar?S913 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:26:
[...]
Slechte zaak ... lijkt er nu een beetje op dat iemand een design bedacht heeft en niet open heeft willen staan voor commentaar van betatesters (die neem ik aan toch enigszins op waarde geselecteerd zijn), want ik blijf mij mijn standpunt dat zoveel wit een designfaal is voor dit type site.
[ Voor 32% gewijzigd door BtM909 op 22-10-2012 14:28 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Die css-ontwerpwedstrijd is vooral een kwestie van creatief inspelen op de actualiteit (de klachten en de gebruikers die elkaar aan een oplossing helpen middels custom css). Dat inspelen op de actualiteit had niet voor de lancering al gekund natuurlijkeL_Jay schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:18:
[...]
3 CSS ontwerpwedstrijd achteraf i.p.v. vooraf
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Stemmingsmakerij? dat is wel het laatste waar ik aan wil doen of doe, iemand vroeg iets en met de kennis die ik uit dit topic haalde antwoorde ik daarop, antwoorden is wel zo netjes, en ja het is vervelend als bepaalde punten( wellicht dat dit voor bepaalde mensen als negatief word opgevat) keer op keer herhaald moeten worden maar zo lang er nieuwe mensen blijven posten in dit topic en er geen zoek functie is voor die mensen zullen zaken herhaald worden, de positieve en negatieve.BtM909 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:27:
[...]
Maar dat is toch logisch na het maken van een nieuw design? Delen zijn bespreekbaar, delen zijn niet bespreekbaar. Er is overigens niet gezegd dat het design vaststond of dat het daadwerkelijk vaststond en het is stemmingsmakerij om dat maar te vaak te blijven herhalen
Ik las ergens in dit topic dat het daadwerkelijk vaststond( en dus ook de witte achtergrond waar nu een stortvloed aan kritiek over is en waar de vraag van de user over ging) kan alleen niet meer terughalen waar.., dat is nooit ontkent zo ver ik me herinner, maar dat is dus feitelijk onjuist? als dit correct is nou dan my bad dan klopt het niet wat ik net schreef dus neem ik dat natuurlijk direct terug.( im misinformed)
[ Voor 35% gewijzigd door pino85 op 22-10-2012 15:19 ]
Liefhebber van Tweakers
Als de CSS-ontwerpwedstrijd nou vóór dat 'ie live ging was gevoerd..Cloud schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:28:
[...]
Die css-ontwerpwedstrijd is vooral een kwestie van creatief inspelen op de actualiteit (de klachten en de gebruikers die elkaar aan een oplossing helpen middels custom css). Dat inspelen op de actualiteit had niet voor de lancering al gekund natuurlijk
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 14:34 ]
Het gebruiken van de aanwezige (gratis) expertise binnen je eigen doelgroep is niet inspelen op de actualiteit, maar slim ondernemersschap. (tweakers.net heeft minder kosten aan designers en de harde kern is tevreden over de siteCloud schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:28:
[...]
Die css-ontwerpwedstrijd is vooral een kwestie van creatief inspelen op de actualiteit (de klachten en de gebruikers die elkaar aan een oplossing helpen middels custom css). Dat inspelen op de actualiteit had niet voor de lancering al gekund natuurlijk
p.s. ik blijf tweakers.net gebruiken want Tweakers dat zijn wij
p.p.s Ik zag dat mijn tweakotine met ten minste 1/3 is afgenomen sinds vrijdag (640+ vrijdag tegen 400 nu).
[ Voor 12% gewijzigd door eL_Jay op 22-10-2012 14:37 ]
De kaartjes voor de launchaprty gaan we verloten onder iedereen die heeft bijgedragen aan dit topic en de .plans. Ook daarover meer info in de .plan.
Na een aantal persoonlijke berichten (you know who you are
[ Voor 31% gewijzigd door zeef op 22-10-2012 17:24 ]
85%, goed bezig. Ben erg benieuwd!zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:38:
Ik heb de lijst die in de .plan komt gezien en daar vangen we denk ik 85% () van de klachten mee af. Stay tuned.
De kaartjes voor de launchaprty gaan we verloten onder iedereen die heeft bijgedragen aan dit topic en de .plans. Ook daarover meer info in de .plan.
Leuk idee, maar niet echt uitvoerbaar vind ik persoonlijk
In dít geval is het gewoon inspelen op de actualiteit. De site wordt gewoon door Tweakers gebouwd en is niet compleet gecrowdsourced; al zouden sommigen dat nog zo graag zien. Laten we het bij de feitelijke situatie houden en niet afdwalen naar 'dat wat had kunnen zijn'eL_Jay schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:33:
[...]
Het gebruiken van de aanwezige (gratis) expertise binnen je eigen doelgroep is niet inspelen op de actualiteit, maar slim ondernemersschap. (tweakers.net heeft minder kosten aan designers en de harde kern is tevreden over de site)
Ik kijk er nou al naar uit. Ben benieuwd wat er zal gaan veranderen de komende dagen. Enig idee hoe laat de .plan online komt?zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:38:
Ik heb de lijst die in de .plan komt gezien en daar vangen we denk ik 85% () van de klachten mee af. Stay tuned.
Kan niet wachtenzeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:38:
Ik heb de lijst die in de .plan komt gezien en daar vangen we denk ik 85% () van de klachten mee af. Stay tuned. In het kader van het verwachtingenmanagement: Nee, dat is niet aanstaande vrijdag allemaal klaar.
Kan je een indicatie geven wanneer je verwacht dat die 85% is doorgevoerd?
(1 week, 1 maand, voor het einde van het jaar, of in ieder geval voor de uitrol van tweakers8
Eind van de middag, begin avond. In het uiterste geval morgenochtend vroeg. Er wordt koortsachtig aan gewerkt atm.hylke94 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:39:
[...]
Ik kijk er nou al naar uit. Ben benieuwd wat er zal gaan veranderen de komende dagen. Enig idee hoe laat de .plan online komt?
Nog niet.eL_Jay schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:40:
[...]
Kan niet wachten
Kan je een indicatie geven wanneer je verwacht dat die 85% is doorgevoerd?
(1 week, 1 maand, voor het einde van het jaar, of in ieder geval voor de uitrol van tweakers)
Gevoelens staan hier buiten, is maar een siteBtM909 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:27:
Zullen we de conclusies en gevoelens maar overlaten aan de mensen die wel bij de beta zijn betrokken en wel kunnen beoordelen in hoeverre men wel / niet openstond voor commentaar?
Plus dat ik me niet kan vóórstellen dat het grootste deel van de betatesters happy was met dit lichtkanon witte design (sorry stemmingmakerij) en dus is er toch iets of iemand geweest die zijn/haar/het's poot stijf heeft gehouden.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Ok. Dan houden we het de komende uren nog maar even in de gaten. We zien hem vanzelf wel verschijnen.zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:41:
[...]
Eind van de middag, begin avond. In het uiterste geval morgenochtend vroeg. Er wordt koortsachtig aan gewerkt atm.
En natuurlijk hopen dat de wijzigingen die er op staan snel worden uitgevoerd.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Als ik nou heel flauw wil doen dan zeg ik: "Zelfs dat is beter"BtM909 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:21:
Hoezo retro? Ik browse nog dagelijks zo door Tweakers![]()
Full Specz
Speciaal voor jou de FP geopendEXX schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:45:
Wat ik ook mis zijn de waarderingen van de gebruikersreviews. Voorheen konden gebruikers een waardering aan een review geven (0 tot 5 sterren), en deze werden bij de review getoond. Is dit geschrapt, komt dit nog of kijk ik niet goed?
Dat werkt nu via een soortgelijk systeem als het moderatie systeem volgens mij.
+0 Oppervlakking
+1 Beknopt
+2 Uitvoerig
+3 Spotlight
Kun je geven aan een review,
Je kunt dus geen negatieve feedback geven zoals dat met reacties wel kan.
P.s. nog 5 stemmen te gaan en we zitten op de 5000 votes
Dat ging sneller dan gedacht, de 5000 is gehaald.
ik wil niet weten hoeveel stemmen er waren gekomen als deze poll op de FP stond
Ik denk dat je nu toch wel kunt spreke van een redelijke peiling
[ Voor 27% gewijzigd door eL_Jay op 22-10-2012 14:58 ]
AmenCheetah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:46:
[...]
Als ik nou heel flauw wil doen dan zeg ik: "Zelfs dat is beter"

Ik zeg : we locken hem op je account.Cheetah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:46:
[...]
Cheetah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:46:
[...]
Net stond er onder die (lege) advertentieplaats nog iets als "Klik hier en geef ons wat geld."
Nu is dat weg. Crisismanagement?
misschien dit ook even toevoegen aan de topic warningzeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:41:
[...]
Eind van de middag, begin avond. In het uiterste geval morgenochtend vroeg. Er wordt koortsachtig aan gewerkt atm.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Nothing more to say...
Als ik op GoT zit en ik klik op het logo bovenaan, dan gooit 'ie me naar de FP. Bij Tweakers 6 gooide 'ie je terug naar de index van GoT (dacht ik).
Dit mis ik stiekem wel
[ Voor 6% gewijzigd door Hoteldebotel op 22-10-2012 15:06 ]
Hulde voor die CSSCheetah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:44:
Ik gebruik nu bijv. Tweakers 7.5 van _eXistenZ_ en ben daar (in vergelijk met standaard 7) erg gelukkig mee. Misschien 2 of 3 van de 25 kaartjes reserveren voor de top-2 of top-3 van CSS inzendingen tot de dag voor het feestje? Is een leuke 'aanmoedigingsbonus' lijkt me.
Voor de uitrol van Tweakers 7, had ik nog nooit gebruik gemaakt van die eigen CSS-stylesheets, maar dit is nu toch wel erg rlx.
Kan ik ook eindelijk eens gebruik maken van die 70+k karmapunten
Ik weiger principieel een CSS of andere work-around te gebruiken. Tot dat tweakers.net er weer een bruikbare site van maakt krijgen ze gewoon een stuk minder pageviews van mij, take thatOscar Mopperkont schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:06:
[...]
Hulde voor die CSS
Voor de uitrol van Tweakers 7, had ik nog nooit gebruik gemaakt van die eigen CSS-stylesheets, maar dit is nu toch wel erg rlx.
Er staat "Geef ons wat ons wat geld" en dat is een screenshot van dertienenhalf jaar geleden.yannickie111 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:50:
[...]
Net stond er onder die (lege) advertentieplaats nog iets als "Klik hier en geef ons wat geld."
Nu is dat weg. Crisismanagement?
[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 22-10-2012 15:14 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Het logo brengt je naar de homepage (zoals dat met 99% van de websites op het internet geldt waar het logo ook een linkje is). Het is juist onlogisch om steeds verschillend gedrag te hebben achter het linkje voor het logo. Bovenin in het menu is Forum nu actief. Wil je naar de hoofdpagina van GoT, dan klik je op ForumHoteldebotel schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:05:
Nog een punt:
Als ik op GoT zit en ik klik op het logo bovenaan, dan gooit 'ie me naar de FP. Bij Tweakers 6 gooide 'ie je terug naar de index van GoT (dacht ik).
Dit mis ik stiekem wel
Hier ben ik het mee eens. In het begin vond ik dit ook erg vervelend en moest ik er echt aan wennen dat ik naar het forum ging. Net zoals dat forumlinks uit de tracker een nieuwe tab opende, of visa versaBtM909 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:13:
[...]
Het logo brengt je naar de homepage (zoals dat met 99% van de websites op het internet geldt waar het logo ook een linkje is). Het is juist onlogisch om steeds verschillend gedrag te hebben achter het linkje voor het logo. Bovenin in het menu is Forum nu actief. Wil je naar de hoofdpagina van GoT, dan klik je op Forum
Verwijderd
Wat ben ik blij dat die uitklap in het menu weg is! Dat ging best vaak mis als je je muis iets te snel bewoog
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Inderdaad. Dit is al weer een stukje beter. Nou zie je tenminste meer nieuws in één keer ipv drie keer hetzelfde nieuws en snel het scherm vol.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:17:
Ik zie dat ze de Uitgelicht headline eruit hebben gehaald wat weer scheelt maar ik vind het wit nog steeds afschuwelijk
Toen wilde idereen alles 1 kleur, en nu wil iedereen alles weer verschillende kleuren
Liefhebber van Tweakers
Idd. Ik ook niet, lang terug unlocked want toch Karma teveel, maar nooit eerder behoefte aan gehad.. maar die "oude" CSS-functionaliteit is nu plots wel echt heel erg nuttig, wie had dat kunnen denken... Gelukkig was er iemand zo verstandig dat niet ook door de gehaktmolen te halenOscar Mopperkont schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:06:
Hulde voor die CSS
En nog wat leukers: op basis van eXistenZ' template heeft iemand JohnD1 - ere wie ere toekomt - het al voor elkaar om de tracker vast te zetten, ook op kleine schermen. Alleen maar op basis van CSS. Momenteel alleen i.c.m. met 3rd party tooling tampermonkey of greasemonkey...klick. Nog een bug met Firefox, maar onder Chrome draait het (IE weet ik niet). Terwijl dat volgens een reagerende devver toch echt een probleem was...

Who needs devvers met zo'n community
Nooooooo, niet net nu ik weer enigzins kan leven met Tweakers door eXistenZ' CSS template
[ Voor 25% gewijzigd door Cheetah op 22-10-2012 16:38 ]
Full Specz
Vroeger hoefde ik alleen op mijn username te klikken..
Ik doe echt mijn best om positieve dingen te vinden over de nieuwe layout maar ik baal van mijzelf want ik vind ze niet..
Kan mij niet herinneren ooit zo negatief over een nieuwe layout te zijn geweest en dat stelt me enorm teleur. Vooral omdat ik tweakers zo'n goeie site vond/vind..
Ik deel je mening, dit is echt een typisch gevalletje the bigger they are the harder they fall.IJzerboot schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:30:
Vooral omdat ik tweakers zo'n goeie site vond/vind..
Dus lets think positive

[ Voor 14% gewijzigd door pino85 op 22-10-2012 15:37 ]
Liefhebber van Tweakers
Is al gemeld: 'View' van een bericht is er niet meerLaguna schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:38:
Naast de bookmark knop bij iedere post mis ik ook nog de "view" knop (om de broncode van een post te bekijken) en was het ook best handig dat je kon zien of de gebruiker online is of wanneer die voor het laatst was gezien (of kan dat nu op een andere wijze?).
Doet me een beetje denken aan HTC en de update naar IceCream Sandwich voor de HTC Desire HDCheetah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:23:
[...]
Terwijl dat volgens een reagerende devver toch echt een probleem was...
[afbeelding]
Who needs devvers met zo'n community
Volgens HTC zou het niet mogelijk zijn blabla, maar ondertussen draait het prima door middel van custom roms, gemaakt door onafhankelijke mensen uit de community
Tweakers 7, still a better love story than Twilight.
Nou, ik zou er bijna Twilight voor gaan kijken om te kunnen beoordelen of dat waar isintel_478 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:46:
Is deze al gemaakt?
Tweakers 7, still a better love story than Twilight.
Niet. Hier zijn ze nog mee bezig.tboheeren schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:46:
Hoe zoek je in hemelsnaam tegenwoordig in de thread/forum dat je geopend hebt?
Okay thanks, hoe kan ik dan terug gaan naar de vorige versie? linkje?
Niet !tboheeren schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:50:
[...]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Yep, dat was ook zo'n kiloknaller-boosmaker-actie van HTC (niet in t minst gezien ik ook een DHD heb)yannickie111 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:44:
Doet me een beetje denken aan HTC en de update naar IceCream Sandwich voor de HTC Desire HD
Volgens HTC zou het niet mogelijk zijn blabla, maar ondertussen draait het prima door middel van custom roms, gemaakt door onafhankelijke mensen uit de community
Uitmuntende vraag! De eenvoudige logica hierin is werkelijk hartverwarmend, en da's niet cynisch bedoeldtboheeren schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:50:
Maar als dat kon dan hadden we hier geen ~2500 (semi-)pissige posts, geloof me
[ Voor 27% gewijzigd door Cheetah op 22-10-2012 15:59 ]
Full Specz
Mooi daar even m'n steun betuigd.Lizard schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:43:
[...]
Is al gemeld: 'View' van een bericht is er niet meer
Voorheen kon je toch ook in een sub-forum zien in welke topics je zelf gereageerd had?
Verder is de het onderscheid tussen topics die je al hebt gezien en nog niet hebt gezien bijna niet te zien, doordat de kleuren zo weinig van elkaar verschillen.
[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 22-10-2012 15:59 ]
Kan nog steeds, maar je hebt er nu (in sommige gevallen extra) stappen voor nodig:Laguna schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:56:
Voorheen kon je toch ook zien in welke topics je zelf gereageerd had?
Of je hebt een browser die slim is en bij ga al alles aanvult (gebruik ik al jaren
Of je klikt op je naam (rechtsboven), dan Mijn profiel, dan myReact van Laguna en dan kan je op Post History klikken
Of je zoekt een topic waarin je hebt gereageerd, drukt op het driehoekje voor je naam en klikt dan op het aantal berichten die je hebt gemaakt,
[ Voor 14% gewijzigd door BtM909 op 22-10-2012 16:00 ]
Dat is nu (tijdelijk) een beetje verstopt.Laguna schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:56:
[...]
Mooi daar even m'n steun betuigd.
Voorheen kon je toch ook zien in welke topics je zelf gereageerd had?
Verder is de het onderscheid tussen topics die je al hebt gezien en nog niet hebt gezien bijna niet te zien, doordat de kleuren zo weinig van elkaar verschillen.
Klik op

Kortom: na een paar dagen ben ik eraan gewend.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Dat is bepaald geen intuitief userscenario moet ik zeggen... niet in het laatst omdat het totaal onduidelijk is dat het nummertje met het aantal posts clickable is.Lizard schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:59:
Dat is nu (tijdelijk) een beetje verstopt.
Klik op [afbeelding] Voor je eigen username. Klik daarna op het aantal berichten wat je gepost hebt en je ziet je eigen posts weer.
Full Specz
Ik bedoelde dus in het overzicht zodra je een sub-forum hebt geopend, maar blijkbaar is dat er dus ook uitgesloopt..
Dat kan dus niet.tboheeren schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:50:
[...]
Het is niet alleen de frontend, maar ook de backend die aangepast is. Vorige templates/layouts zijn hierdoor direct onbruikbaar gworden. Net als de site in z'n totaliteit.
Ik merk na die paar dagen dat is eigenlijk dit topic nog maar ververs, en behalve dat ik niks meer eigenlijk volg. Ik vind het een blamage, een verschrikking. Omdat ik dan eigenlijk merendeels in dit topic de updates volg, dan aan de rechterkant geen extra info heb, oogt het lelijk, want er wordt niet gecentreerd.
In andere topics staat de boel vol met Merken, Onderwerpen, Tags en ADVERTENTIES!
Dat is dusdanig storend dat ik de boel eigenlijk links laat liggen.
De opmerking van zeef, dat men het mobiele gebeuren in een app gaat stoppen, vind ik ook een behoorlijk idiote insteek. Leuk dat men 90% van de markt op die manier wil voorzien, maar een bannervrij abo geldt enkel voor de web-versie, en niet voor een app-versie.
Lijkt mij juist dat de mensen met een abo ook de mobiele versie gebruiken, en deze versie daarvoor ongeschikt is.
Kortom, de reden om een bannervrij abo te nemen is daardoor redelijk een non-argument, tenzij ook dit business-model aangepast wordt. Ben in iedergeval blij dat ik geen abo heb.
De hele lay-out lijkt op de default theme van WordPress, en daardoor oogt het "dubbeltje eerste rij". Ik ben er er van bewust dat er onder de motorkap (bakckend) redelijk veel custom gemaakt is, maar daar ziet de gebruiker weinig van. De gebruiker heeft totaal maling en onbegrip aan een uitspraak van "Er is 2 jaar met 15 man aan gewerkt". Immers, er wordt beoordeelt naar het functioneren van de site, en de gekozen layout.
Al was er 20 jaar door 100 man aan gewerkt, het zal de meeste mensen niet boeien. Het gaat om het plaatje wat je voor je neus krijgt, en momenteel is dat compleet RUK!.
Ik was overigens ook vet tegen op T.net 6, en vermeed daarom ook eigenlijk de FrontPage. Nu met T7, waardoor m'n huidige instellingen vernacheld werden, die optie ook niet meer beschikbaar is. Ik vind het echt zonde van hoe beroerd het eindresultaat is. En dat meen ik serieus.
De interface zoals ie is, leent zich simpelweg niet voor een medium als Tweakers. Leuk voor Twitter en Facebook, maar het boeit mij niet holang het geleden is dat een artikel geplaatst is. Ik stop om 16:30 met werken, dus daarna lees ik niks meer, tenzij ik weer thuis ben. Ongeacht hoe laat het is, en op welke machine ik wat gelezen heb, vanaf einde werktijd weet ik wat ik gemist heb, zonder te gaan hoofdrekenen.
De eindegebruikers kiest uiteindelijk voor een eindresultaat met daarbij een kwaliteit, en die balans is nu totaal verloren gegaan.
Ik heb verder geen top 5, maar een top 1. Maak een lay-out voor de FP zoals versie 6 was, en het forum zoals versie 5 was. Met alle features die die versies hadden.
Edit:
Ter aanvulling: Ik vind dat zeef het professioneel en netjes communiceerd hier, met alle negatieve ladingen die wellicht wat overdreven zijn, daar zou de crew (vrijwillig en betaald) wel een voorbeeld aan kunnen nemen.
Reageren op persoonlijke titel met een mod-status is simpelweg preken voor eigen parochie, althans, in mijn ogen, maar de reacties hier spreken voor zich dat ik daar niet de enige in ben.
Nieuwe slogen misschien nodig?
Tweakers versie 7, alleen nog goed voor je sociale leven
[ Voor 7% gewijzigd door RaZ op 22-10-2012 16:19 ]
Ey!! Macarena \o/
Laat ze even 2 week sleutelen, komt goed, chill out
Edit: ik denk dat T.net 2 inschattingsfouten gemaakt heeft: de fouten in de nieuwe lay-out die niet te ontkennen zijn (zie de top 5 lijstjes overal) maar bovenal de flink verhoogde resistance to change bij de T.net core. En waarschijnlijk krijg ik nu een emmer stront over me heen, maar lees dit topic even met een frisse blik en je kan het niet missen.
[ Voor 39% gewijzigd door Clock op 22-10-2012 16:34 ]
Als we ideeën gaan verzamelen voor de app dan zal ik dit meenemen. Kan niet beloven dat het gaat lukken maar niet geschoten is altijd mis.RaZ schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:05:
[...]
De opmerking van zeef, dat men het mobiele gebeuren in een app gaat stoppen, vind ik ook een behoorlijk idiote insteek. Leuk dat men 90% van de markt op die manier wil voorzien, maar een bannervrij abo geldt enkel voor de web-versie, en niet voor een app-versie.
Lijkt mij juist dat de mensen met een abo ook de mobiele versie gebruiken, en deze versie daarvoor ongeschikt is.
Kortom, de reden om een bannervrij abo te nemen is daardoor redelijk een non-argument, tenzij ook dit business-model aangepast wordt. Ben in iedergeval blij dat ik geen abo heb.
Overzicht van eigen topics in een subforum? Hadden we dat? Je leert nog eens wat.Laguna schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:03:
@BtM909 & Lizard
Ik bedoelde dus in het overzicht zodra je een sub-forum hebt geopend, maar blijkbaar is dat er dus ook uitgesloopt..
Haha je trekt het aardig uit z'n verband, ik bedoel dat je aan het icoontje voor het topic kon zien dat je in dat topic had gereageerdzeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:33:
[...]
Overzicht van eigen topics in een subforum? Hadden we dat? Je leert nog eens wat.
Er is helemaal geen "resistance to change".Clock schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:26:
bovenal de flink verhoogde resistance to change bij de T.net core.
Er is "resistance to previously working and now broken functionality and lay-out".
Dat heeft niets met de T.net core te maken. Goed werkende zaken kapot maken in een niet reversibele nieuwe release - zeker als er nauwelijks wat aanwijsbaar nuttigs voor in de plaats komt - moet je als designer/devver gewoon geen enkele user flikken. Het is een IT doodzonde, en daarom wordt dit juist Tweakers - als online IT baken in NL - zo kwalijk genomen. Ze snapten dit namelijk al bij Marktplaats.
Dit is geen probleem met de users. Het is een probleem met de designers.
[ Voor 31% gewijzigd door Cheetah op 22-10-2012 16:51 ]
Full Specz
Het ziet er gelikt uit, dat moet ik nageven. Maar ja, als je er niet mee kan werken, schiet het natuurlijk nog niet op.
De eerste ben ik het mee eens. De tweede is iets genuanceerder. Er zijn zeer bruikbare features verwijderd die toch echt heel handig zijn. Dat is hetgeen waar mensen tegen zijn. Verandering is altijd lastig, maar verandering in de vorm van minder opties is gewoon achteruitgang, en daar houden mensen nog minder van.Clock schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:26:
Edit: ik denk dat T.net 2 inschattingsfouten gemaakt heeft: de fouten in de nieuwe lay-out die niet te ontkennen zijn (zie de top 5 lijstjes overal) maar bovenal de flink verhoogde resistance to change bij de T.net core. En waarschijnlijk krijg ik nu een emmer stront over me heen, maar lees dit topic even met een frisse blik en je kan het niet missen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Bijna De hele ruimte rechts naast de avatar totaan de tekst van een reply, is clickable!
Why?? Dit is verwarrend en ik klik dus blijkbaar nogal vaak daarzo, per ongeluk
De layout leent zich perfect voor Twitter en Facebook. Met "aantal minuten/uren/dagen geleden". Maar net als met de techniek "AJAX", moet dat een middel zijn, en geen doel.Clock schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:26:
@RaZ, komop man, tuurlijk zijn er wat aanloopproblemen maar dit klinkt alsof je leven is ingestort. Je laat het nu klinken alsof Tweakers.net je in de ballen geschopt heeft, terwijl je T.net nu zelf op precies dezelfde manier bejegend.
Laat ze even 2 week sleutelen, komt goed, chill out
Het geeft 0,0 waarde - in mijn ogen - om te vermelden hoe lang het geleden is dat een bericht gepost is. Men werkt op meerdere machines, en een keihard tijdsnotitie spreekt dan voor zich.
En ik denk dat hier enkel naar een hype gekeken is, en die te hebben nagemaakt. Behalve Tweakers gaat Fok ook al die kant op qua interface.
Leuk voor een blog, maar voor een serieuze site? Neuh, ik denk van niet.
Nu na een aantal dagen weet Tweakers nog niet te bewerkstellen wat een aantal mensen in de community in 5 minuten weet te realiseren. Ik weet Tweakers hun werkwijze niet natuurlijk, en hoeveel mensen accoord moeten geven na x aantal vergaderingen.
Een paar leuke slogans die andere bedrijven hebben gebruikt:
&Groot geworden door klein te blijven
Tweakers was bijzonder, en was klein met een redelijke specilisatie in hun userbase. Dat is verschoven.Als je maar lang genoeg jezelf blijft, wordt je vanzelf bijzonder
Voor de community minder leuk, commercieel gezien interessanter. Hoe groter je wordt, hoe minder je iedereen te vriend kan houden en de gebruikers meer als nummer gaat zien. Immers is er ook al gemeld: De pageviews spreken voor zich.
Tjah, als mensen vaak misklikken zie je dat terug in toename van kliks, maar niemand die bijhoudt of die gemaakte kliks niet gewoon keihard missers zijn.
Ik draag T (zonder net dus) echt een warm hart toe hoor, maar het is wel een wisselwerking.
Nee, ik ben ook niet van mening dat T hun oude achterban verlogenen, maar er wordt wel meer mainstream items gepubliceerd. Zaken als "We gaan met 3 man naar een beurs in Vegas", klinkt leuk hoor. Maar die itesm die gepubliceerd worden is meer mainstream 13 in een dozijn nieuws, dan echt items waar t.net groot door geworden is.
Puur kijkend naar de content, vind ik 80% niet meer interessant. Is het interessante nieuws minder? Nee, het is juist het andere soort nieuws wat bizar gestegen is, en het interessante voor mij gewoon bedolven wordt als de lawine die Friso geveld heeft.
De keuze om van een weblog naar een nieuwssite naar eenweblog-layout te gaan vind ik op z'n minst ondoordacht en totaal niet te begrijpen. Dat er mensen "hoger op" zitten die die keuzes moeten maken, weet ik maar al te goed. Dat merk ik zelf ook dagelijks dat er mensen ideeën bedenken die eigenlijk niet werkbaar of uitvoerbaar zijn. Door die regels die mijn werkgever steld, is er gewoon minder productieve tijd vanwege meer bureaucratie. Het is net waar je als bedrijf zijnde je prioriteien legt.
Want vergaderen om uit te zoeken waar je over wil vergaderen komt bij mij nogal vaak voor. Totaal onzinnig, en levert niets op, behalve dat je je targets die dag niet meer haalt.
Ik heb immers weinig zin om 30 minuten een discussie te voeren over iets wat in 5 minuten gedaan kan zijn. Kosten vs baten verhaal.
/disclaimer: Ik ben een praktijkman
Ey!! Macarena \o/
Hiervan is al een topic bij LD aangemaakt, check: \[BUG/forum]Klikken naast usericon leidt naar profiel. Je kan je daar natuurlijk ff laten horen...AzzKickah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:47:
Nu weet ik waarom ie soms plotseling 'vanuit het niets' naar een profiel van een user gaat terwijl ik rustig zit te lezen of te scrollen!
Bijna De hele ruimte rechts naast de avatar totaan de tekst van een reply, is clickable!
Why?? Dit is verwarrend en ik klik dus blijkbaar nogal vaak daarzo, per ongeluk
[ Voor 4% gewijzigd door Aardwolf op 22-10-2012 16:53 ]
Het enige wat ik voorbij zie komen is dat ik straks moet betalen om custom CSS te draaien of allemaal addon scripts moet gaan draaien.
Kijk volgens week nog wel een keer, momenteel gebruik ik Tweakers.net al niet meer zoveel.
Ach, lak hebben ze wel aan de gebruikers van Tweakers.net, dat blijkt wel met T7.

als je een beetje had meegelezen dat had je gezien dat ze al het hele weekend bezig zijn om bugs te fixen, + waarschijnlijk komt er vandaag een update + .plan die de meeste problemen verhelpt, eerst lezen dan zeiken.Zwijntjesdrecht schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:54:
Jezus inmiddels zijn we alweer een paar dagen verder en nog altijd geen progressie. Waarschijnlijk is men teveel van het mooie weer aan het genieten?
Het enige wat ik voorbij zie komen is dat ik straks moet betalen om custom CSS te draaien of allemaal addon scripts moet gaan draaien.
Kijk volgens week nog wel een keer, momenteel gebruik ik Tweakers.net al niet meer zoveel.
Ach, lak hebben ze wel aan de gebruikers van Tweakers.net, dat blijkt wel met T7.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Je zou ook eens kunnen lezen.... dan zou je zien dat er wel progressie was. Maarja, dan kan je niet zo makkelijk meer ranten natuurlijk
Virussen? Scan ze hier!
Ja maar hij komt 1x per week kijken of het al beter is. Hoe moet ie dan ooit op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen?wildhagen schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:56:
[...]
Je zou ook eens kunnen lezen.... dan zou je zien dat er wel progressie was. Maarja, dan kan je niet zo makkelijk meer ranten natuurlijk

Het helpt natuurlijk niet dat je niet meer (makkelijk) in topics kan zoeken...wildhagen schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:56:
[...]
15 posts en alleen maar in dit topic ... volgens mij ken je het topic dan redelijk goedLizard schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:58:
Het helpt natuurlijk niet dat je niet meer (makkelijk) in topics kan zoeken...
~ H.P. Lovecraft
Wat dacht je van het topic doorlezen?AzzKickah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:57:
[...]
Ja maar hij komt 1x per week kijken of het al beter is. Hoe moet ie dan ooit op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen?
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.
Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i
.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.
Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug
Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)
Zoeken in topicsDONE
Night mode (donkere achtergrond)DONE (zie hieronder)
Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker isDONE
Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is)DONE, wordt nog aan gesleuteld
- Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
-
Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen!DONE
- Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
-
Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden')DONE
-
Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaanDONE
-
link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpageDONE
-
categoriekleuren in de nieuwslistingDONE
-
Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop)DONE
- Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.
Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.