Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Feat] Topicmapjes candykleurtjes uit

Pagina: 1
Acties:
  • 1.639 views

• Fallen Angel
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Fallen Angel

Drum my Bass || Love my Lain

Topicstarter
Me again :+

Is het misschien mogelijk dat er een optie komt dat de mapjes gewoon weer 1 kleur krijgen voor nieuwe berichten ipv de candycolor christmastree die we nu hebben? Desnoods instelbaar...

Het is gewoon een beetje dat ik het gevoel heb dat het érg dubbel is. Vóór de topicnaam en het mapje staat al een afkorting voor het subforum waar het instaat, ik denk niet dat je daar ook nog eens kleurcodering bij nodig hebt. Het komt op mij iig een beetje kiddy over.

Ik denk ook dat het geen meerwaarde heeft... Nieuwe gebruikers kennen de kleuren nog niet, en mensen die hier al wat langer zitten kennen de afkortingen beter dan de nieuwe kleuren.

Poll: Active topic mapjes rood/grijs of candycolors?
Rood/Grijs
Candycolors
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=308132&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

edit:
Om een heel klein beetje de negatieve toon uit dit bericht te halen... forum isch mooi _/-\o_ I'm just whining about the details here and there

[Voor 6% gewijzigd door Fallen Angel op 27-09-2008 11:17]

Andre Manuel: "Een goeie tukker, is geen motherfucker"

Grammatica; het is echt niet optioneel.

• beany
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:53

beany

Meeheheheheh

Het is inderdaad wat kerstboom-achtig ja...

• -DG-
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:22
Mee eens, ik heb ook liever rood en grijs. Veel overzichtelijker.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:50
In myReact en Active Topics zou het inderdaad een stuk fijner zijn als alle actieve topics dezelfde kleur hebben, op de forumindex zijn de verschillende kleurtjes geen probleem.

[Voor 14% gewijzigd door Hahn op 27-09-2008 11:52]

The devil is in the details.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 30-07 17:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik vind het wel handig. Zo vis ik direct topics er uit die mij eventueel interesseren (groen bijvoorbeeld), en topics die met niet boeien sla ik direct over (rood o.a.) :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Erkens
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf / Backend developer

Angeloonie schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:46:
Ik vind het wel handig. Zo vis ik direct topics er uit die mij eventueel interesseren (groen bijvoorbeeld), en topics die met niet boeien sla ik direct over (rood o.a.) :P
Precies, zo kan je in een keer direct zien in welke rubriek een topic hoort waardoor je sneller een selectie kan maken zonder dat je direct hoeft te gaan lezen en moet nadenken welke afkorting het ook al weer was. Zeker met de grote hoeveelheid aan forums tegenwoordig is dit hiermee extra overzichtelijk geworden :)

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

Nakebod

Nope.

Dan filter je die toch gewoon uit je active topics lijst? Ben je gelijk van dat probleem af.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Fallen Angel
  • Niet online

Fallen Angel

Topicstarter
Ik hoop stiekem een beetje op een 50/50 uitslag, dat is hét argument om het optioneel te maken en niet te verwijderen / vast te stellen als enige optie :+

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fallen Angel schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:01:
Ik hoop stiekem een beetje op een 50/50 uitslag, dat is hét argument om het optioneel te maken en niet te verwijderen / vast te stellen als enige optie :+
En zo'n poll is natuurlijk representatief voor alle (actieve) users? ;)

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

Nakebod

Nope.

Jazeker! Want ik heb gestemd, dus dat is het belangrijkst :P

Owja, ik ga voor grijs dan, iets minder kleuren mag wel.

[Voor 33% gewijzigd door Nakebod op 27-09-2008 12:04]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Fallen Angel
  • Niet online

Fallen Angel

Topicstarter
Erkens schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:03:
[...]

En zo'n poll is natuurlijk representatief voor alle (actieve) users? ;)
Nee, dus ik hoop ook op veel vote's :P

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:32
Het is voor sommige mensen vast nuttig. Maar als vaste bezoeker ken je de afkortingen wel uit je hoofd en is die kleurenparade een beetje overdone. Een voorkeur om het gewoon rood/grijs of rood/geel te maken zou ik met open armen verwelkomen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Maverick schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:48:
Maar als vaste bezoeker ken je de afkortingen wel uit je hoofd
Ik loop hier dan wel niet zo lang rond als jij ( ;) ) maar ik ken echt niet alle afkortingen uit mijn hoofd, enkel van de fora waar ik veel kom. Zeker met de recente uitbreidingen en opsplitsingen zijn er gewoon veel fora bij gekomen en daarbij dus afkortingen.

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 27-07 23:21
Erkens schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 21:28:
Ik loop hier dan wel niet zo lang rond als jij ( ;) ) maar ik ken echt niet alle afkortingen uit mijn hoofd, enkel van de fora waar ik veel kom. Zeker met de recente uitbreidingen en opsplitsingen zijn er gewoon veel fora bij gekomen en daarbij dus afkortingen.
De letters en mapjes hebben een mouse-over :o

Ik heb nu de oude layout omdat de nieuwe mij net iets te vrolijk is :+

Wiethoofds meuk en 'overige'

• The Killer
  • Niet online
Juist de koppeling tussen FP en forum door de kleurtjes vind ik een enorme vooruitgang. Op de FP alleen vond ik het maar niks, maar de indeling in de verschillende channels is zo veel overzichtelijker en inzichtelijker geworden. Sterker nog, het zou van mij zelfs in de breadcrumb terug mogen komen, of zoals op de FP het dunne lijntje onder de navigatiebalk dat aangeeft in welk channel je je bevindt. Integratie FTW!

• Fallen Angel
  • Niet online

Fallen Angel

Topicstarter
Erkens schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 21:28:
[...]

Noob ( ;) )

Maar zeg eens eerlijk, zeggen die kleurtjes jou iets? Op de frontpage en op het forum betekenen ze voor mij echt niets. Sterker nog, op de frontpage zie ik ze nieteens meer, omdat ze (voor mij) geen doel dienen. Misschien dat je ze kent omdat je devver bent en er dus dagelijks rekening mee moet houden?

Op het forum wordt het anders, daar hebben de gekleurde mapjes wel een doel, namelijk het aangeven van een nieuwe post in een topic. Dit is een doel waarbij de user meer betrokken is dan de kleuren op de frontpage.

Voor mij zou het afdoende zijn als de mapjes daarom 1 kleurstelling hebben, ik gebruik ze maar voor 1 ding. Ik denk dat het er (met bijvoorbeeld licht/donkergrijze mapjes) ook véél strakker uit zou zien.

Njah goed, misschien sta ik hier alleenig in, dat zou kunnen. Er is iig een extra Stylish (firefox addon, custom CSS) geruiker bijgekomen :+ Heb het meeste zelf al weten te fixen :) Ik ben bezig met een trackerloze gecentreerde frontpage. (tracker naar rechts, uitzetten, verbergen, frontpage centreren in stylish). Maar omdat ik totaal geen css kan is dat niet zo makkelijk :P Heb de tracker nu al weg en tweakers logo aan de linkerkant ingeklapt maar krijg het geheel niet (goed) gecentreerd...

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:29

crisp

Devver

Pixelated

Onze CSS bevat zelf gewoon classes voor het positioneren of verbergen van de tracker; dit doet de truuk al:
JavaScript:
1
document.getElementById('page').className='notracker';

Intentionally left blank

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Wiethoofd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:43:
De letters en mapjes hebben een mouse-over :o
Nee natuurlijk, voor een snel overzicht ga je eerst even overal met je muis langs 8)7
The Killer schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:51:
of zoals op de FP het dunne lijntje onder de navigatiebalk dat aangeeft in welk channel je je bevindt. Integratie FTW!
Dat is toch ook al het geval :?
Fallen Angel schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:52:
Maar zeg eens eerlijk, zeggen die kleurtjes jou iets? Op de frontpage en op het forum betekenen ze voor mij echt niets. Sterker nog, op de frontpage zie ik ze nieteens meer, omdat ze (voor mij) geen doel dienen. Misschien dat je ze kent omdat je devver bent en er dus dagelijks rekening mee moet houden?
Ik ben pas sinds juni devver en vanuit mijn functie en wat ik doe heb ik (momenteel) niks met de rubrieken als zodanig te maken.
Op het forum wordt het anders, daar hebben de gekleurde mapjes wel een doel, namelijk het aangeven van een nieuwe post in een topic. Dit is een doel waarbij de user meer betrokken is dan de kleuren op de frontpage.
Maar dat doen ze toch nog steeds? Kleurtje=>nieuwe post, Grijs=>geen recente post, gewoon een kwestie van wennen.

• The Killer
  • Niet online
Erkens schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:16:
[...]

Dat is toch ook al het geval :?
Ha, is waar ook zeg... Instant gewenning is toch prachtige integratie O-)

• Fallen Angel
  • Niet online

Fallen Angel

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:13:
Onze CSS bevat zelf gewoon classes voor het positioneren of verbergen van de tracker; dit doet de truuk al:
JavaScript:
1
document.getElementById('page').className='notracker';
Ik wil tracker weg, linker en rechterkolommen iets breder en geen 240px ofzo meer aan de rechterkant loze ruimte overhouden. Dat allemaal met de bovenste balk in de layout van tracker rechts... Daar hebben jullie nog geen sheets voor volgens mij :P

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 31-07 18:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Fallen Angel schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:43:
[...]

Ik wil tracker weg, linker en rechterkolommen iets breder en geen 240px ofzo meer aan de rechterkant loze ruimte overhouden. Dat allemaal met de bovenste balk in de layout van tracker rechts... Daar hebben jullie nog geen sheets voor volgens mij :P
Tracker kan je uitzetten in je voorkeuren ;)

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Heikanu
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14-07 22:52
Rakkerzero schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:49:
[...]

Tracker kan je uitzetten in je voorkeuren ;)
Niet voor de FP, zoals Fallen Angel wil ;)
Ik ben bezig met een trackerloze gecentreerde frontpage.

[Voor 14% gewijzigd door Heikanu op 28-09-2008 18:10]

• Regeneration
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Ik vind de kleurtjes ook wel handig, om dezelfde reden als Angeloonie :), alleen dat ik o.a. rood wel bekijk. :P

• Maverick
Mijn suggestie:

http://img216.imageshack.us/img216/227/gotactivefs6.th.png

http://img144.imageshack.us/img144/2249/gotinactivend9.th.png

Kleurtjes en homogeniteit :)

• Fallen Angel
  • Niet online

Fallen Angel

Topicstarter
Oi :o mooi :D

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13:37

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind dit nou niet bepaald duidelijker en het kerstboomeffect wordt er enkel groter door.

Het kerstboomeffect is mijn inziens alleen een issue voor de active topics en daar heeft het net zo goed voor- als nadelen omdat je makkelijker kunt scannen welke topics mogelijk interessant zijn voor jou. De forumafkortingen zijn minder makkelijk te herkennen en niet iedereen kent de betekenis.
Fallen Angel schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:52:
[...]

We kunnen niet verwachten dat de forumgebruikers (die de fp nauwelijks bezoeken) na één dag bekend zijn met de betekenis van de kleurtjes. Op de langere termijn weet ik wel zeker dat het voor een grote groep users zal helpen om de herkenbaarheid van de content te verbeteren. Hoe beter we het doorvoeren, hoe groter het effect. Aangezien Tweakers.net tegenwoordig erg breed en alles doet van content voor ict-professionals tot content over consumentenelektronica is een herkenbare indeling wenselijk.

• Maverick
Nou vooruit, als je het zo stelt dan kan ik er wel aan wennen. Enig probleem is imho nog de paarse kleur. Het contrast met grijs is al wel omhoog maar als je in je AT kijkt dan zie je vaak alleen de paarse en die lijkt dan gewoon grijs. Erg verwarrend.

• Wiethoofd
Femme schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:45:
Het kerstboomeffect is mijn inziens alleen een issue voor de active topics en daar heeft het net zo goed voor- als nadelen omdat je makkelijker kunt scannen welke topics mogelijk interessant zijn voor jou. De forumafkortingen zijn minder makkelijk te herkennen en niet iedereen kent de betekenis.
Is het dan niet handiger om in het myReact gedeelte alleen in het 'actieve topics' gedeelte de 'kerstboom' toe te passen en in de topics waar je al gereageerd hebt (post history) dan de kerstboom uit te doen? Je weet dat die topics interessant zijn omdat je daar al gepost hebt en dan hebben de kleurtjes geen nut meer volgens mij.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Wiethoofd schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:06:
[...]

Is het dan niet handiger om in het myReact gedeelte alleen in het 'actieve topics' gedeelte de 'kerstboom' toe te passen en in de topics waar je al gereageerd hebt (post history) dan de kerstboom uit te doen? Je weet dat die topics interessant zijn omdat je daar al gepost hebt en dan hebben de kleurtjes geen nut meer volgens mij.
Als je dat doet dan ben je weer niet consistent bezig, wat ook weer verwarring kan opleveren :)

• Wiethoofd
Erkens schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:08:
Als je dat doet dan ben je weer niet consistent bezig, wat ook weer verwarring kan opleveren :)
Dat is weer waar, maar in je post history gaat het er volgens mij om of er iets nieuws gepost is of dat er niets nieuws is te melden, en is het handiger om gewoon 2 kleuren te gebruiken.

In het actieve topic gedeelte kan je dan wel makkelijker er uit vissen wat jou interessant lijkt, wat met niet van toepassing lijkt in je posthistory, tenzij je niet meer wilt reageren in bepaalde topics die wel steeds weer naar boven komen.

Ik blijf nu bij de oude omdat ik me ontzettend stoor aan de topicmapkleurtjes, rood/blauw en het grijs geeft mij meer duidelijk- en eenduidigheid dan de 'kerstboom'.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Wiethoofd schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:14:
Dat is weer waar, maar in je post history gaat het er volgens mij om of er iets nieuws gepost is of dat er niets nieuws is te melden, en is het handiger om gewoon 2 kleuren te gebruiken.
Ik denk dat het puur een kwestie van gewenning is. Alles anders dan "grijs" en het is een recent topic :Y)

• Noork
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik ben voor. Ik vind al die kleurtjes erg afleidend en onoverzichtelijk. Hoop dat er een optie komt om dit uit te schakelen. Heb weinig zin om met een eigen css te gaan knoeien.

Heb toch even geprutst met Opera userscripts. Q&D, veel werk was het niet. Voor de liefhebber een active-topiclijst zonder kerstboom.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
function replaceImageGot() {
    var imgs,i, defaultGotImage;
    imgs=document.getElementsByTagName('img');
    defaultGotImage = 'http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Open_core.gif'
    for(i in imgs) {
        if(imgs[i].src=='http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Open_on.gif')             { imgs[i].src = defaultGotImage  }
        if(imgs[i].src=='http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Open_mobile.gif')         { imgs[i].src = defaultGotImage  }
        if(imgs[i].src=='http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Open_games.gif')          { imgs[i].src = defaultGotImage  }
        if(imgs[i].src=='http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Open_pro.gif')            { imgs[i].src = defaultGotImage  }
        if(imgs[i].src=='http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Open_electronics.gif')    { imgs[i].src = defaultGotImage  }
    }
}

(function(opera){
    window.addEventListener('load',function(e) {
        replaceImageGot();
    },false);
})(window.opera);

[Voor 81% gewijzigd door Noork op 29-09-2008 16:39]

• Cyphax
  • Laatst online: 15:03

Cyphax

Moderator NOS
Ik was in eerste instantie ook niet zo gek op die kleuren allemaal, voornamelijk omdat het de plaats inneemt van de status van de topics in die active topics, maar ook omdat het wel wat bont wordt zo. Na een paar dagen is in ieder geval dat tweede punt al wat minder; ik begin aan die kleuren te wennen. Ik zie de voordelen er wel van in, maar inderdaad ook de nadelen. Het zou handig kunnen zijn om de kleuren op een andere plek terug te laten komen. Er staat een forumafkorting in de Active topics waar je eens over zou kunnen denken, om de kleur daarin terug te laten komen en de icoontjes op dezelfde manier te doen als in de vorige layout.

Saved by the buoyancy of citrus

• writser
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18:03
De nieuwe kleuren zijn wat mij betreft prima, maar het contrast is in sommige gevallen erg laag. Zie dit topic: [Pro] Kleurcontrast nieuwe berichten erg laag

[Voor 32% gewijzigd door writser op 30-09-2008 20:09]

Onvoorstelbaar!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True