Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 31 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

wildhagen schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:00:
[...]

Wat dacht je van het topic doorlezen?
En met welke functie zou je dat moeten dan doen? De pagination die geweldig was in V5 is nu niet meer aanwezig. Wat ik in 1 oogopslag kon zien waar ik gebleven was met lezen, is foetsie.

Ik ben wel van het motto "stilstand is achteruitgang", maar dan moet je zelf niet 10 jaar terug de tijd in gaan, en zeggen dat het anno 2012 is.

Ik vind de gekozen manier van content voorschotelen gewoon totaal niet passen voor een nieuwssite waar je bij elk bericht moet gaan rekenen wanneer je Tweakers voor het laatste hebt gelezen. Immers, de tracker, waar ik GENOEG ruimte voor hem, is niet te fixeren.

Ik heb simpelweg een andere website nodig om uberhaupt een tracker te krijgen op m'n scherm. De tracker van Tweakers komt dan ook nog een keer over de tekst heen, en checken of ik nog wat moet bijlezen of niet, geeft me toch 2 clicks. Eerst de tracker zichtbaar krijgen, om hem vervolgens weer weg te klikken, om weer verder te lezen.

Pas je interface aan naar hoe de website wordt gebruikt, ipv een interface voorschotelen die eigenlijk als een tang op een achtereind van een varken slaat.

Ik moet gewoon een RSS-reader hebben wil ik op een fatsoenlijke manier artikelen willen kunnen volgen gezien op tweakers niet een normale tijdsnotitie staat.

Leuk voor zaken als Twitter en/of Facebook wellicht, hier is het gewoon de plank finaal misslaan.

De gebruiksvriendelijkheid is gewoon weg. Ik heb juist met enige negatieve input gewacht in de hoop dat na die paar dagen er spijker met koppen geslagen zou worden.

Ik ben niet tegen de devvers, maar eerder tegen de beslissingen die genomen zijn in hoe de boel in elkaar gestoken is. De devvers zullen ook maar moeten doen wat hun opgedragen worden.

Het is puur van hogerhand af waar men gewoon niet meer weet wat er binnen de community leeft en speelt en wat zij belangrijk vind.

150 testers op een userbase van 400.000 ??????? Dat weet je vanaf het begin toch wel dat dat verre van representatief is. Net als die reclames op TV over een huisproduct waar staat: 80% beveeld %product aan aan hun vrienden/kennisen. en er in de kleine lettertjes staat: 150 mensen zijn gevraagd... Tjah... Zegt dus totaal geen ene malle moer.

Met 1% aan testers heb je al 4 duizend mensen nodig, en zelf dat is niet representatief.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
We hebben nu toch de test met alle users? ;) :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

RaZ schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:13:

Ik vind de gekozen manier van content voorschotelen gewoon totaal niet passen voor een nieuwssite waar je bij elk bericht moet gaan rekenen wanneer je Tweakers voor het laatste hebt gelezen. Immers, de tracker, waar ik GENOEG ruimte voor hem, is niet te fixeren.

Ik heb simpelweg een andere website nodig om uberhaupt een tracker te krijgen op m'n scherm. De tracker van Tweakers komt dan ook nog een keer over de tekst heen, en checken of ik nog wat moet bijlezen of niet, geeft me toch 2 clicks. Eerst de tracker zichtbaar krijgen, om hem vervolgens weer weg te klikken, om weer verder te lezen.
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen

topicwarning lezen is ook een vak O-)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Ik denk dat je wat meer reacties moet lezen van RaZ... ;)

Zelf vind ik de kale kont layout minder, ook hier op het forum. Vooral de tekstlinkjes e.d. doen aan alsof het allemaal niet af is, of dat ik een lage internetverbindingsversie zit te bekijken. Sommige mobiele fora zien er hetzelfde uit als hier de desktop variant ;)

Ach, ik blijf me ergeren aan het off-center zijn van een topic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RaZ schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:13:
[...]

En met welke functie zou je dat moeten dan doen? De pagination die geweldig was in V5 is nu niet meer aanwezig. Wat ik in 1 oogopslag kon zien waar ik gebleven was met lezen, is foetsie.
Eh, nee? Je kan nog steeds in je post history op het icon klikken voor het topic en dat brengt je naar de oudste niet gelezen post? :? Bovendien is de paginering voor mij hetzelfde als in de vorige layout. :?
Hij is wel te fixeren? :?
150 testers op een userbase van 400.000 ??????? Dat weet je vanaf het begin toch wel dat dat verre van representatief is. Net als die reclames op TV over een huisproduct waar staat: 80% beveeld %product aan aan hun vrienden/kennisen. en er in de kleine lettertjes staat: 150 mensen zijn gevraagd... Tjah... Zegt dus totaal geen ene malle moer.

Met 1% aan testers heb je al 4 duizend mensen nodig, en zelf dat is niet representatief.
Het hebben van 400k gebruikers zegt niet zo veel. Je begrijpt natuurlijk ook wel dat veruit de meeste van die gebruikers niet actief zijn. Het zou me niets verbazen als van die 400k mensen slechts een vierde in het afgelopen jaar heeft ingelogd. Als er 40k actieve gebruikers zijn (mensen die tenminste één keer per twee weken de site bezoeken) dan is dat denk ik redelijk veel. 150 mensen op 40k actieve gebruikers lijkt mij meer dan genoeg.

Let wel: deze cijfers heb ik zelf geschat, geen idee hoe het precies zit.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Heb ik de update die Zeef aankondigde voor vandaag gemist ( tijdens het naar huis rijden ) of is hij er nog niet ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12
ShadowBumble schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:33:
Heb ik de update die Zeef aankondigde voor vandaag gemist ( tijdens het naar huis rijden ) of is hij er nog niet ?
We zijn er nog mee bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:35:
[...]

We zijn er nog mee bezig. :)
Top was gewoon even benieuwt ;) Denk check het even voor het geval ik het gemist had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

ShadowBumble schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:36:
Denk check het even voor het geval ik het gemist had.
UTFS .... ownee ... we hebben geen in-topic search :P :+

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BtM909 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:27:
[...]

Maar dat is toch logisch na het maken van een nieuw design? Delen zijn bespreekbaar, delen zijn niet bespreekbaar. Er is overigens niet gezegd dat het design vaststond of dat het daadwerkelijk vaststond en het is stemmingsmakerij om dat maar te vaak te blijven herhalen :)

[...]

Zullen we de conclusies en gevoelens maar overlaten aan de mensen die wel bij de beta zijn betrokken en wel kunnen beoordelen in hoeverre men wel / niet openstond voor commentaar?
Uit alles bleek dat er geen ruimte was om het design nog aan te passen. Er is aangegeven wat/welke site onderdelen in en out of scope waren qua TW7. En dat je daar rekening mee moest houden bij bugs melden / feat request. (Wat logisch is.)
Feature requests waren absoluut welkom (werd ook om gevraagd) maar zouden, als ze al in aanmerking kwamen, pas meegenomen worden na oplevering TW7.
Er is duidelijk gezegd dat TW7 opgeleverd zou worden "as is". Er was geen ruimte voor materielere aanpassingen aan het design dan alleen hele kleine tweaks. (Is ook gebeurd, het was eerst nog witter.)

En de uitnodiging woor de abo was hoofdzakelijk ook om te bughunten.

En ja natuurlijk mocht je aangeven wat je ervan vond. Er was 1 topic waar je speciaal over de layout je zegje mocht doen en ook daar waren ruimschoots klachten / zorgen aanwezig over de design keuze en dat ging niet alleen over wit. Er was daar gewoon goede discussie tussen testers en designers maar het was heel duidelijk dat de design " olietanker" al volledig op stoom was en niet meer gekeerd kon worden. Althans zeker niet voor de de livegang van TW7.

Tweakers heeft deze keuze gemaakt en dat is hun goed recht. Het heeft echter vooralsnog verkeerd uitgepakt. En ja dat kon je voor een belangrijk deel al zien aankomen.

Wat echt te ver gaat is suggereren dat er wel duidelijk ruimte was voor significante design aanpassingen.
Maar van mijn part wordt dat forum opengegooid dat iedereen zijn eigen mening kan vormen. Maar denk niet dat dat zal gebeuren. :+

In ieder geval zou dan imho blijken dat wij jij zegt niet klopt.

Verder hoeven we het er hier niet over te hebben lijkt me. Ik heb namelijk ook nog geen tester (abo of niet) horen melden dat er wel ruimte was voor significante design aanpassingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 22-10-2012 21:58 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

Hoe dan? Dat kon ik niet vinden in de instellingen. :X
Het hebben van 400k gebruikers zegt niet zo veel. Je begrijpt natuurlijk ook wel dat veruit de meeste van die gebruikers niet actief zijn. Het zou me niets verbazen als van die 400k mensen slechts een vierde in het afgelopen jaar heeft ingelogd. Als er 40k actieve gebruikers zijn (mensen die tenminste één keer per twee weken de site bezoeken) dan is dat denk ik redelijk veel. 150 mensen op 40k actieve gebruikers lijkt mij meer dan genoeg.

Btm (weet zijn precieze nick nooit) had het over 650k ingelogde gebruikers actieve sessies, net na de release.
Hij vergat er echter bij te melden dat slechts 17% daarvan op het forum komt.
De grote meerderheid consumeert even nieuws en peert hem weer. (net zoals je nu.nl gebruikt zeg maar)
Ook wordt de PW extreem veel gebruikt.

Qua bezoekerscijfers is het forum een druppel op de gloeiende (omzet)plaat.
Het forum is echter niet vergeten.. Was dat maar zo, zullen sommigen denken :X
Er zal - ook op het forum - vast een enorm aantal bugs gefixed zijn, maar het design had beter gekund, zullen we maar zeggen.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Dan herhaal ik mijn conclusie: "een slechte zaak", waar op BtM909 in jouw quote reageerde.

[edit] Was een reactie op Help!!'s post.

[ Voor 27% gewijzigd door S913 op 22-10-2012 17:45 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

wildhagen schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:00:
[...]

Wat dacht je van het topic doorlezen?
Je sarcasme-meter is kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

S913 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:44:
Dan herhaal ik mijn conclusie: "een slechte zaak", waar op BtM909 reageerde.
Mja ach, ik haal hem aan vanwege de volledigheid, maar je moet niet vergeten dat moderators, admins, beleidsmakers en zelfs het management maar mensen zijn he :)

Zij kunnen ook reageren op persoonlijke titel en een eigen mening hebben die niet dezelfde hoeft te zijn als die van Tweakers als bedrijf. Een officiele reactie heeft Daniel eerder gegeven en er wordt blijkbaar as we speak gewerkt aan een nieuwe officiele reactie.

/edit
Oh, zie nu je edit.. 8)7

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:31
Senor Sjon schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:19:
We hebben nu toch de test met alle users? ;) :+
Is tweakers overgenomen door Microsoft ?
'Microsoft Tweakers' Nieuwe versies nooit gebruiken voor Service Pack 1 uit is :+

Maar zonder gekheid, wat ik het meeste mis is de hoge informatiedichtheid en de portal functie van de frontpage (tracker, meukupdates, etc) zonder dat ik in hoef te loggen. En hoewel ik vaak lees dat men toegeeft een en ander niet goed te hebben ingeschat, verwacht ik niet dat het nieuwe design zover aangepast gaat worden dat de frontpage deze functie weer kan vervullen.
Dat zou jammer zijn, vooral ook omdat het overkomt als een accent verandering in de doelgroep van de site. In plaats van een tech site waar de meer mainstream bezoeker ook welkom is wordt het nu andersom en dat voorspelt niet veel goeds.

Maar wie weet, miscchien wordt ik nog positief verrast.

Het positieve nieuws is in ieder geval dat deze verandering er voor heeft gezorgd dat ik greasemonkey ben gaan uitproberen. Dat werkt lekker, de site is redelijk bruikbaar, op het gebrek aan een portal functie na, en ik hoef me ook niet meer met factor 50 in te smeren voor ik naar Tweakers.et ga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Alleen als je een scherm van 1600pix of breder hebt.
Pakken we laptop en desktop gebruikers samen dan is hij dus voor gemakkelijk >50% van de users niet te fixeren.
Ergo: terechte klacht.
Als er 40k actieve gebruikers zijn (mensen die tenminste één keer per twee weken de site bezoeken) dan is dat denk ik redelijk veel. 150 mensen op 40k actieve gebruikers lijkt mij meer dan genoeg.
Gezien de reacties hier lijkt mij dat niet.
En dat is er van uitgaande dat er goed naar die 150 mensen geluisterd is. Want er komt vrij hardnekkig terug dat dat niet gebeurd is (kan me dat er goed geluisterd is met deze uitkomst ook niet voorstellen eigenlijk).

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
locke960 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:54:Het positieve nieuws is in ieder geval dat deze verandering er voor heeft gezorgd dat ik greasemonkey ben gaan uitproberen. Dat werkt lekker, de site is redelijk bruikbaar, op het gebrek aan een portal functie na, en ik hoef me ook niet meer met factor 50 in te smeren voor ik naar Tweakers.et ga :P
En wij maar ons best doen om winterdepressie te voorkomen door lichttherapie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Zal ik dan maar even een c-c-c-combobreaker doen en als een van de eerste hier in dit topic de devvers van Tweakers daadwerkelijk complimenteren met hun werk die ze de afgelopen 2 jaar verzet hebben? Bij deze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cheetah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:57:
[...]

En dat is er van uitgaande dat er goed naar die 150 mensen geluisterd is. Want er komt vrij hardnekkig terug dat dat niet gebeurd is (kan me dat er goed geluisterd is met deze uitkomst ook niet voorstellen eigenlijk).
Een substantieel deel van het commentaar is tijdens de testfase ook ter sprake gekomen en destijds is in sommige gevallen beloofd het aan te pakken en in andere gevallen is bepaald dat er niks mee gedaan zou worden. Het gebrek zat hem IMO niet in het niet afdoende testen maar in hoe er met de resultaten van die tests is omgegaan. Wat dat voor de toekomst betekent laat ik aan de mensen op kantoor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:58:
[...]

En wij maar ons best doen om winterdepressie te voorkomen door lichttherapie. :+
Makkelijker kunnen we het niet maken. Wel witter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

En daarnaast is een zonnenbank toch duurder, dus zoals zeef zegt er zijn wel zeker voordelen! :9
Elk voordeel heb zen nadeel en elk nadeel heb zijn voordeel.. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 22-10-2012 18:01 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Ik ben om dezelfde reden als locke960 best heel blij met T7. Daarvoor heb ik het nooit nodig gevonden om met tampermonkey en userstyles te klooien, maar nu ik het heb gevonden heb ik niet alleen T7 gefikst qua bestaande bugs, maar ook nog eens nóg beter gemaakt dan het ooit was. En velen met mij. Er is gewoon zoveel mogelijk met user scripts & styles dat ik nog nooit eerder heb bedacht :D

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Cheetah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:57:
Precies. Dat gerucht is nog nergens bevestigd, maar tussen de regels door komt dit eigenlijk van alle kanten weer terug: het design stond vast toen de bèta met de abonnees en een select groepje 'keyusers' begon.

Met design bedoel ik natuurlijk met name de gekozen kleurcombinaties.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 21:42
Ik kan hier nu ook wel mijn hele relaas gaan toevoegen, maar dat vult niets aan op voorgaande berichtgeving in dit topic.

Daar ik altijd veel te vinden en online was op T.net, is dat plezier nu weg, door deze vreselijke, tweaker-onvriendelijke nieuwe interface.
Probeer eens door V&A heen te navigeren...
Je wordt gek, alles staat door elkaar en je móet een vinkje aanzetten om alleen het aanbod te zien.
Zelfs op categorie zoeken is een ramp geworden!

Kijk maar eens naar mijn Tweakotine.......

Die was altijd tussen de de 1300 en 1700, wat dus nooit hoger was dan plaatst 15 van de meest aanwezige tweakers hier op de site.
Mijn tweakontine is nu 833 wat dus neer komt op plek 109.

Bovenstaande zegt genoeg lijkt mij.
En nee dat is niet bewust, maar onbewust klik ik nu tweakers veel sneller weg, omdat het veel te lastig is om steeds alles te moeten zoeken en dan weer tegen bug nummer 201 aan te lopen.
Dat verpest gewoon mijn plezier in T.net en daardoor heb ik ook geen interesse meer om er energie in te steken.

Zelfs de shopreviews zijn niet meer te vinden via reviews.......
De enige manier om er te komen, tenminste dat is de enigste manier hoe ik het via Google heb kunnen vinden, is via http://tweakers.net/shopreview/

Notificaties die niet klikbaar zijn.
Inactieve ad's die gewoon tussen de actieve blijven staan.
Verkochte ad's die niet meer via de link te openen zijn, enz. enz.

Dus beste devvers, doe er aub iets aan!
Kijk naar de poll in dit topic, 84% van de >5000 stemmen vind het niks (en ja ik dus ook).
Of willen jullie T.net ten grave dragen?
Want dat zal in een rap tempo gaan, op deze manier.

Neem het nu eens aan van de users en doe er iets mee.
Je mag en moet zeker eens een keer zeggen van Nee wij doen het zo, daar is niets mis mee.
Maar wat er nu gebeurd stoot teveel mensen tegen het hoofd.
En uiteindelijk moeten jullie het toch van de users hebben.
Dat zal wat worden volgend jaar met de verkiezingen van website van het jaar......

Zet van mijn part T.net 6 weer tijdelijk online, zodat jullie achter de schermen nog eens rustig kunnen doorontwikkelen aan versie 7.0, wat die is nog lang niet af
Dan heb jullie in ieder geval niet allemaal dit gezeur en hebben wij veeeeeeeeel minder bugs 8)

En uiteraard moet alles wat nieuw is wennen en hoort daar ook de nodige negatieve fedback bij.
Maar nu is het wel heel erg, kijk maar eens in "Lieve Devvers" hoevel topics daar de laatste dagen omtrent T7 zijn aangemaakt.
Zoveel waren er bij T6 niet.....

[ Voor 22% gewijzigd door mistervis007 op 22-10-2012 18:16 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

mux schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:02:
Ik ben om dezelfde reden als locke960 best heel blij met T7. Daarvoor heb ik het nooit nodig gevonden om met tampermonkey en userstyles te klooien, maar nu ik het heb gevonden heb ik niet alleen T7 gefikst qua bestaande bugs, maar ook nog eens nóg beter gemaakt dan het ooit was. En velen met mij. Er is gewoon zoveel mogelijk met user scripts & styles dat ik nog nooit eerder heb bedacht :D
Nog beter? Nu wek je mijn interesse... vertel & laat zien... ;)

Groot nadeel van tampermonkey en the like is dat je ze op elke machine die je gebruikt opnieuw moet installeren en scripten, en dat ze alleen werken met bepaalde browsers. Ik zie dit dus niet als serieuze permanente oplossing. De basislayout moet gewoon goed zijn. Tweakers was mijn startpagina en IT portal, en ik hoop de site zeer spoedig weer zo te kunnen gebruiken. Zonder gepruts met 3rd party add-on's, en op any browser.

Plus tampermonkey fixed geen bugs, laat staan missende of onvindbare functionaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 22-10-2012 18:09 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
mistervis007 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:04:
Dus beste devvers, doe er aub iets aan!
Kijk naar de poll in dit topic, 84% van de >5000 stemmen vind het niks (en ja ik dus ook).
Of willen jullie T.net ten grave dragen?
Want dat zal in een rap tempo gaan, op deze manier.
Neem het nu eens aan van de users en doe er iets mee.
Zet van mijn part T.net 6 weer tijdelijk online, zodat jullie achter de schermen rustig kunnen doorontwikkelen aan versie 7.0.
Dan heb jullie in ieder geval niet allemaal dit gezeur en hebben wij veeeeeeeeel minder bugs 8)
Gaan we doen, hou http://tweakers.net/plan in de gaten.

Tweakers 6 komt echt niet meer terug. De back end van Tweakers 7 is zodanig anders dat de voorkant van Tweakers 6 daar niet meer op werkt. Dan kunnen we veel tijd steken in het aanpassen van een oude template of we kunnen dezelfde tijd steken in het verbeteren en aanpassen van Tweakers 7. Wij kiezen voor dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Ik vroeg eerst of dat klopte en ik dacht een bevestiging gelezen te hebben (ik kan het helaas zelf niet meer controleren), maar ik kan er natuurlijk naast zitten :)

Er zijn zoveel functionaliteiten weggehaald dat ik het af en toe ook niet meer weet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

Ik heb even tampermonkey uitgezet om eens te kijken hoe de FP erbij staat.
Dat die uitgelicht dingetjes weg zijn is goed!
Nu die 4 blokken wat kleiner en de regelafstand ook nog een tikje kleiner.
Tracker terug, en we zijn al een heel eind qua de looks van de FP..
ohja.. en ook wat meer meuk!

* boesOne zet tampermonkey weer aan

[ Voor 7% gewijzigd door boesOne op 22-10-2012 18:16 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Thanks zal het na het eten even lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:47

Perkouw

Moderator General Chat
Even een vraagje m.b.t. de tracker mock-up. Zijn jullie van plan deze dan vast op rechts te fixeren of krijgen we nog wel de keus om dit, zoals nu, naar links te plaatsen ?

Verder goed bezig en fijn om te zien dat er in de loop van de week een fix moet komen voor het wit. Ga zo door!

[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 22-10-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Perkouw schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:19:
[...]

Even een vraagje m.b.t. de tracker mock-up. Zijn jullie van plan deze dan vast op rechts te fixeren of krijgen we nog wel de keus om dit, zoals nu, naar links te plaatsen ?

Verder goed bezig en fijn om te zien dat er in de loop van de week een fix moet komen voor het wit. Ga zo door!
Om eerlijk te zijn weet ik dat niet. Ga liever niet speculeren en dan straks mensen teleurstellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik hoop dat het fixeren van de tracker en een extra grijs blok buiten de content niet de enige manieren zijn waarop het witte aangepakt wordt? Ik heb zelf geen enkele boodschap aan de tracker maar net zo min ben ik fan van al dat wit. Kan dat wit (#ffffff) niet gewoon terug naar #fcfcfc? Dat leest echt tien keer prettiger terwijl het visueel eigenlijk vrijwel hetzelfde uitziet.

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 22-10-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Het kan heel goed zijn dat jouw specifieke item niet in plan: Tweakers 7: de puntjes op de i staat. Het beste kun je dan een topic in Lieve Devvers zoeken dat je probleem beschrijft en daar een post toevoegen of zelf een nieuw topic starten. Je loopt in dit topic het gevaar dat je verzoek ondersneeuwt in de reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 22-10-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
NMe schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:24:
Ik hoop dat het fixeren van de tracker niet de enige manier is waarop het witte aangepakt wordt? Ik heb zelf geen enkele boodschap aan de tracker maar net zo min ben ik fan van al dat wit. Kan dat wit (#ffffff) niet gewoon terug naar #fcfcfc? Dat leest echt tien keer prettiger.
Custom lay-out

Om de lay-out beter af te stemmen op lagere beeldschermresoluties en beter te kunnen voldoen aan persoonlijke voorkeuren zullen we de mogelijkheid introduceren om het contrast en het ruimtegebruik van de lay-out in een aantal stappen in te stellen. Dit zal gedeeltelijk automatisch gebeuren. Voor desktopbrowsers met een kleine viewport komt er een condensed lay-out, die minder witruimte en eventueel kleinere letters zal hebben. Gebruikers kunnen deze automatische instelling uitzetten en een eigen voorkeur kiezen.

Met de contrastinstelling zul je de witte achtergrond kunnen vervangen door een grijze, links en rechts van de content. Ook deze instelling kan standaard automatisch werken, zodat op beeldschermen met een hoge horizontale resolutie automatisch een grijze achtergrond wordt weergegeven. De grijstinten zullen wat donkerder gemaakt worden, zodat de algehele helderheid van het beeld minder wordt op beeldschermen die grijstinten relatief licht weergeven.
Ik heb de mock-ups gezien en die zijn.. le phat zouden de Fransen zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tracker

Er wordt hoge prioriteit gegeven aan het maken en implementeren van een alternatief ontwerp voor de gefixeerde tracker. Op dit moment kan de tracker pas bij horizontale resoluties van meer dan 1500 pixels permanent weergegeven worden, omdat de hele site gecentreerd blijft. Het maken van een goed ontwerp voor een site die links of rechts uit het midden wordt geplaatst bij het fixeren van de tracker, kost meer ontwerp- en ontwikkeltijd. We denken aan een oplossing zoals in de onderstaande mock-up. Dit ontwerp zal geschikt gemaakt moeten worden voor hoge horizontale resoluties. Met deze oplossing straalt de site ook meteen minder licht uit.
En de lage resoluties dan? :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Crap, Zeef copy/paste sneller ... :-(

[ Voor 95% gewijzigd door S913 op 22-10-2012 18:27 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Raven schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:25:
[...]

[...]

En de lage resoluties dan? :/
DIE MOETEN MAAR EEN GROTER SCHERM KOPE... uhh damn you caps lock day... :P

Serieus : we maken het eerst voor klein en passen dat daarna (als dat nodig is) voor groot verder aan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 22-10-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen minpunten te melden die nog niet eerder gemeld waren, maar ik wil wel even zeggen hoe goed ik de manier vind waarop met de kritiek wordt omgegaan. Het wordt onderkent en er wordt volwassen en adequaat op gereageerd. Ik kan me voorstellen dat de feedback wellicht hard aankwam bij de devvers, dus daarom extra props voor zeef en het team achter de site dat ze zo hard bezig zijn om iedereen (of in ieder geval 85% ;)) het naar de zin te maken. Jullie lijken mijn moeder wel! :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 18:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Geen slechte plan. Er wordt goed geluisterd naar de feedback. Goed!
Ik denk dat Femme een typo doet met ''Dit ontwerp zal geschikt gemaakt moeten worden voor hoge horizontale resoluties. '', uit de context maak ik op dat hij het over lage horizontale reso's heeft..
Ik bedoel: Het ontwerp heeft is al geschikt voor grote horizontale reso's..
spuit 11

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
boesOne schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:28:
Geen slechte plan. Er wordt goed geluisterd naar de feedback. Goed!
Ik denk dat Femme een typo doet met ''Dit ontwerp zal geschikt gemaakt moeten worden voor hoge horizontale resoluties. '', uit de context maak ik op dat hij het over lage horizontale reso's heeft..
Ik bedoel: Het ontwerp heeft is al geschikt voor grote horizontale reso's..
Ik denk het niet, denk juist dat er gesproken wordt over het overschot aan (wit)ruimte bij hele brede resoluties.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Hahn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:29:
[...]

Ik denk het niet, denk juist dat er gesproken wordt over het overschot aan (wit)ruimte bij hele brede resoluties.
Ik snap 't nu ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
eL_Jay schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:03:
"Stille" tocht naar Tweakers.net HQ?? ik zeg doen O-)
(kan me nog een dergelijke actie herinneren van een boze boer, volle tank mest en een gemeentehuis ;))
Nieuwe poll voor deze meeting @ tweakers HQ?
I dare you..... I double dare you!!

'Ol painless

})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Klopt. Net als dat er werd gezegd dat er een merge zou komen, die vervolgens ook jaren op zich liet wachten. Dat er dingen gefixed gaan worden, zegt immers niets over het tijdsbestek.

Zelf heb ik nog geen verbeteringen gezien, maar dat komt dan wellicht dat ik 99% op het forum vertoef. Kijkend naar wat een aantal users met greasemonkey en custom css hebben gedaan in etterlijke minuten tijd, verbaasd het mij eigenlijk dat ik tot op heden nog geen enkel verandering heb kunnen constateren.

En ja, als je veel slagen moet maken om iets voor elkaar te krijgen, duurt dat langer. Ook wel bureaucratie genoemd.

De 11 jaar lid hier heeft mij wel geleerd: Eerst zien dan geloven. Via LD krijg je 0,0 terugkoppeling, en als je kickt over de stand van zaken wordt je eigenlijk alleenmaar gewezen dmv een oude quote: "Devvers lezen het wel, kicken is niet nodig, we updaten vanzelf na een update".

Met als gevolg dat er wel posts zijn die na 2 jaar doorgevoerd zijn. Wie zegt dat deze "gaan we fixen" ook niet pas in 2014 gefixed is? Ik weet het niet, daar ik tweakers altijd geheimzinnig over.

Eerst zien, dan geloven.
NMe schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:24:
[...]

Eh, nee? Je kan nog steeds in je post history op het icon klikken voor het topic en dat brengt je naar de oudste niet gelezen post? :? Bovendien is de paginering voor mij hetzelfde als in de vorige layout. :?
Ik gebruikte de template "tweakers" en niet "tweakers_ng". Daar werd de a:visited gebruikt, en zag ik met 1 oogopslag op alle pagina's welke pagina ik al gelezen had, en dus vanaf daar verder kon lezen.

Die afwijkende kleur was voor mij dus gewoon een functie. Net als dat men nu de kleurtjes van 6 terug wil. Je hoeft immers niet de "echte" betekenins te weten, om toch van een afwijkend iets een eigen interpretatie te doen er zo een functioneel iets aan te hangen.

De ballonnetjes zijn klikbaar, maar niet functioneel. Dit topic staat al dagen redelijk open, en haal ik de nieuwe berichten op. Het klikken van het ballonnetje in de Active Topics, of PostHistory, schiet ik naar de pagina die ik voor het laatste ooit geopend hebt. Dat daar 3 dagen verschil tussen zit, spring ik dus naar de verkeerde pagina toe.

Goed, dat was bij 6 ook al. Maar als ik kon kiezen tussen ajax-updates of geen ajax-updates maar afwijkende kleuren voor de a:visited zou ik zelf kiezen voor de laatste. Immers zie je direct welke de laatste geopende pagina was, nieuwe waren immers een andere kleur.
[...]

Hij is wel te fixeren? :?
Hoe dan? Want dat kan met 1366x768 simpelweg niet. Ik heb meer witruimte links en rechts van het forum dat de tracker breedt is.

Nu moet ik wel zeggen, in dit topic staan geen Tags / Onderpwerpen / Merken / Jobs / Ads, dus geft sowieso al een "apparte" uitstraling.
Ik zou zeggen, mik dat, net als bij versie 5, lekker boven het topic, en centreer de posts net als de topiclijsten, want nu oogt het slordig, en heel erg non-efficient.
[...]

Het zegt dusdanig veel, dat er wel een nieuwsitem gepubliceerd is over het halen van de 400k userbase. Als je dan je eigen berichtgeving bestempeld als "zegt niet zo veel"..... tjah..

Je bent trots op een nummer wat eigenlijk nooit inlogd.. Hoe... uh.. appart is dat..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:45:
Even iets anders. Volgende week donderdag is er een feestje van Tweakers voor de klanten, personeel & mods en wat mensen uit de community. Aanvankelijk wilden we die kaarten voor de community verloten via een hiep hiep hoera verhaal. Ik zat daarover vanochtend even te praten met de mensen die dat feestje regelen en dacht toen : waarom verloot ik ze niet onder de actieve users hier en in de 2 .plans op de FP.

Mijn vraag aan jullie : is dat een goed idee? Die launchparty komt er sowieso, de vraag is gaan we iedereen een kans geven of hebben de actieve participanten in het verbeterproces een streepje voor. Ik kies voor 't laatste maar ben benieuwd naar jullie mening.

Launch party Tweakers, a.s. donderdag 1 november in Club Panama in Amsterdam. Van 21.00 tot 01.00 uur. Open bar dus je moet 18+ zijn.
Ik zou het inderdaad verloten onder de plans en voor de topics in LD/LA. Dan heb je een ruime selectie en daar kan je vast 25 man uit weghalen. Je mag iig al één kaartje naar mij opsturen, dan kan ik met Femme meerijden.. Hij komt toch langs mijn woonplaats 8)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
RaZ schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:32:
[...]
Dat er dingen gefixed gaan worden, zegt immers niets over het tijdsbestek.
Er worden constant fixes uitgerold deze dagen. Wat we doen moet nu wel goed zijn dus er wordt met extra aandacht naar gekeken. Een lokaal CSS script is iets anders dan een Custom lay-out voor de FP. Maar ik veracht echt snel (voor het einde van de iteratie van 3 weken) al wat dringende zaken zoals topicsearch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 20:19

BTU_Natas

Superior dutchie

Na een dag hard werken, is de wit waarde zo pijnlijk aan mijn ogen, dat dit voorlopig de laatste keer is dat ik hier zal zijn. Ik krijg gewoon binnen 10min koppijn.

Ik vind dit zo stom! Mijn favo website, geeft me hoofdpijn.

Natas is weg,als de problemen weg zijn, kom ik wel weer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 21:42
Inderdaad, ik had het niet verwacht, maar.........

Even een dikke pluim voor hoe jullie de feedback oppakken _/-\o_ _/-\o_
Dat was in het verleden nog wel eens anders, vandaar ook mijn eerdere reactie.
Maar volgens mij is ook dat puntje van kritiek toendertijd, nu goed opgepakt.

En als over een tijdje ook echt de daad bij het woord gevoegd wordt, dan wordt ik en vele met mij blij :)

En dat mag ook wel eens gezegd worden!

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Outerspace schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:35:
[...]

Ik zou het inderdaad verloten onder de plans en voor de topics in LD/LA. Dan heb je een ruime selectie en daar kan je vast 25 man uit weghalen. Je mag iig al één kaartje naar mij opsturen, dan kan ik met Femme meerijden.. Hij komt toch langs mijn woonplaats 8)
Die moest ik nog aanpassen. Heb vanmiddag al wat mails gekregen en ook reacties hier. De meerderheid daarvan is : gewoon onder iedereen verloten. Dat gaan we dan ook doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

mistervis007 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:36:
Inderdaad, ik had het niet verwacht, maar.........

Even een dikke pluim voor hoe jullie de feedback oppakken _/-\o_ _/-\o_
Dat was in het verleden nog wel eens anders, vandaar ook mijn eerdere reactie.
Maar volgens mij is ook dat puntje van kritiek toendertijd, nu goed opgepakt.

En als over een tijdje ook echt de daad bij het woord gevoegd wordt, dan wordt ik en vele met mij blij :)

En dat mag ook wel eens gezegd worden!
Ik denk dat men zich een hoedje geschrokken is en er eieren voor geld gekozen wordt. Dat doen ze dan wel goed moet ik zeggen: alle hens en dek en luisteren, discussie en nu dus toegezegde veranderingen.

Dus 2 jaar in een ivoren toren ontwikkelen. Big Bang en live gooien en dan eens checken wat je userbase er van vindt en alles weer aanpassen. :) Naja.. aan je site pielen is ook tweaken zullen we maar denken.. Ben wel benieuwd naar de fixes volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

d:)b voor deze .plan heren.
Al mijn grote ergernissen staan er in!

Door de grote ergernissen, heb ik nog niet gezocht naar kleine ergernissen. Dat komt wel bij Tweakers 7.1 :+

Wie is verantwoordelijk voor het idee dat je zelf de contrast kunt instellen?
Dat is namelijk briljant. Dat heb ik door de users niet gesuggereerd zien worden, maar is natuurlijk een stuk gebruikersvriendelijker dan gewoon grijzer maken!

Giev kaarten voor release party, dan kom ik die persoon een biertje brengen. :Y

[ Voor 46% gewijzigd door PromWarMachine op 22-10-2012 18:43 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.van.Dijck
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 19:06
zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:32:
[...]

[afbeelding]

})
Zeef... Ik out-nerf je keihard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 23:14
PromWarMachine schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:42:
d:)b voor deze .plan heren.
Al mijn grote ergernissen staan er in!

Door de grote ergernissen, heb ik nog niet gezocht naar kleine ergernissen. Dat komt wel bij Tweakers 7.1 :+
Mijn ergernissen staan er ook grotendeels in er is er nog een waar ik me zeer aan erger en dat is in pricewatch en vraag en aanbod. Daar is het plaatje van de Processor: Het blauwe logo van Intel Core I7 insite. Dat vind ik wel raar omdat bij alle andere categorie gewoon een plaatje staat van bijvoorbeeld een telefoon of een monitor. Waarom dan hier ineens een logo?

P.S Waar kan ik dit melden

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:37:
[...]

Die moest ik nog aanpassen. Heb vanmiddag al wat mails gekregen en ook reacties hier. De meerderheid daarvan is : gewoon onder iedereen verloten. Dat gaan we dan ook doen. :)
Nou, dan lees ik het vanzelf wel in een .plan of per dm in mijn inbox ;)
Ik ben benieuwd hoe de rest er van Tweakers eruit ziet :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:02:
Wat ik nog niet in veel top 5 lijsten terug heb gezien is de facebook/twitter tijdsnotatie voor nieuwsberichten. Die zou ik toch graag weer als normaal tijdstip gepost willen zien. Dit is helaas ook niet te modden aangezien de tekst hardcoded is.
Oh nee, hardcoded :{

Ik hoopte dat dit met een custom-css wel aan te passen zou zijn, ik erger me er namelijk helemaal kapot aan, maar daar had ik al geen geheim van gemaakt ;)

Maar goed, het hoeft wmb. ook niet meteen, áls maar de oude tijdsaanduiding weer terugkomt, of in ieder geval de keuze daartoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:22:
[...]

Om eerlijk te zijn weet ik dat niet. Ga liever niet speculeren en dan straks mensen teleurstellen. :)
Geen probleem, dan wachten we het gewoon even af.
zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:32:
[...]

[afbeelding]

})
Epic. Hebben jullie nog meer van dat soort dingen op kantoor ? Haha.
Ongetwijfeld zal er iemand zijn met een usb missile launcher. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:53:
[...]

Oh nee, hardcoded :{

Ik hoopte dat dit met een custom-css wel aan te passen zou zijn, ik erger me er namelijk helemaal kapot aan, maar daar had ik al geen geheim van gemaakt ;)

Maar goed, het hoeft wmb. ook niet meteen, áls maar de oude tijdsaanduiding weer terugkomt, of in ieder geval de keuze daartoe :)
We gaan een poll neerzetten en dan is het : meeste stemmen gelden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Perkouw schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:53:
[...]
Epic. Hebben jullie nog meer van dat soort dingen op kantoor ? Haha.
:Y })
Ongetwijfeld zal er iemand zijn met een usb missile launcher. :)
Daniel had er een. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silexh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 14:29
Nog even lekker klagen over de lettertypen:

Naar mijn mening zijn de lettertypen te kein: 12px is echt héél klein voor lopende tekst. Ik snap dat niet iedereen hier last van heeft (er zijn verschillen in pixeldichtheid) maar in principe had ik verwacht dat de designers van T7 zich wel een beetje aan advies van het W3C zouden houden.

Verder ziet het er zeker moderner uit en ben ik er van overtuigd dat het een uitstekend redesign zal worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:55:
[...]
:Y })
[...]
Daniel had er een. :P
Oké het is je gelukt, ik ben nu toch echt nieuwsgierig!
Misschien eens Tweakers HQ ''google streetviewen'' van binnen ? :) O-)

offtopic: reactie op .plan bedoelde ik anders zie mijn reply op je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Perkouw schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:58:
[...]

Oké het is je gelukt, ik ben nu toch echt nieuwsgierig!
Misschien eens Tweakers HQ ''google streetviewen'' van binnen ? :) O-)

offtopic: reactie op .plan bedoelde ik anders zie mijn reply op je reactie.
kuch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:54:
[...]

Daar was ik al bang voor. Dit krijgt weinig stemmen, want de meesten zijn helemaal niet in een tijdsaanduiding geïnteresseerd. Kijk maar in dit topic, op een paar users na, klaagt niemand erover.

Kijk, ik had er geen moeite mee, als dit een nuttige verbetering was. Maar ik kan me geen enkele andere reden voorstellen dat dit alleen maar gedaan is om op Twitter of Facebook te lijken. Pure na-aperij, zonder eigen visie. En wat ik al schreef, op Twitter kán het wellicht nuttig zijn, dat is een snel medium. Op T is het alleen maar ergerlijk.

Naar hoe het vermoedelijk geïmplementeerd is, is het waarschijnlijk een kleine moeite op het aan te passen, en, ook al boeit het de meerderheid wellicht minder, je doet er een andere groep een heel groot plezier mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
_/-\o_ Hulde voor het .plan :)
Ik heb er weer vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt. (al duurt dat wellicht tot volgend jaar)
Blij ook dat de uitslag van de poll genoemd is.

(bijna) Niets dan hulde voor Tweakers.net voor de manier hoe met de rampzalige uitrol van 7 wordt omgegaan.
En hoewel ik door 7 mijn tweaker.net gebruik (m.u.v. GoT natuurlijk ;)) even op een laag pitje zet, kan ik niet wachten om me in 2013 weer compleet te verliezen in (wellicht) de beste site ooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:04:
[...]

Daar was ik al bang voor. Dit krijgt weinig stemmen, want de meesten zijn helemaal niet in een tijdsaanduiding geïnteresseerd. Kijk maar in dit topic, op een paar users na, klaagt niemand erover.

Kijk, ik had er geen moeite mee, als dit een nuttige verbetering was. Maar ik kan me geen enkele andere reden voorstellen dat dit alleen maar gedaan is om op Twitter of Facebook te lijken. Pure na-aperij, zonder eigen visie. En wat ik al schreef, op Twitter kán het wellicht nuttig zijn, dat is een snel medium. Op T is het alleen maar ergerlijk.

Naar hoe het vermoedelijk geïmplementeerd is, is het waarschijnlijk een kleine moeite op het aan te passen, en, ook al boeit het de meerderheid wellicht minder, je doet er een andere groep een heel groot plezier mee ;)
Daar hebben we het over gehad en we willen een systeem voor tijdsaanduiding. Dus of het een, of het ander. We willen niet terug naar de situatie van een eindeloze lijst met prefs waarvan sommigen door 5 mensen worden gebruikt. Vandaar dat we de community in dit geval laten kiezen en die keuze gan gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
eL_Jay schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:04:
_/-\o_ Hulde voor het .plan :)
Ik heb er weer vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt. (al duurt dat wellicht tot volgend jaar)
Blij ook dat de uitslag van de poll genoemd is.

(bijna) Niets dan hulde voor Tweakers.net voor de manier hoe met de rampzalige uitrol van 7 wordt omgegaan.
En hoewel ik door 7 mijn tweaker.net gebruik (m.u.v. GoT natuurlijk ;)) even op een laag pitje zet, kan ik niet wachten om me in 2013 weer compleet te verliezen in (wellicht) de beste site ooit ;)
Dan pas? Als het kan graag eerder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:06:
[...]

Daar hebben we het over gehad en we willen een systeem voor tijdsaanduiding. Dus of het een, of het ander. We willen niet terug naar de situatie van een eindeloze lijst met prefs waarvan sommigen door 5 mensen worden gebruikt. Vandaar dat we de community in dit geval laten kiezen en die keuze gan gebruiken. :)
Nou heb ik compleet geen verstand van CSS, maar is het mogelijk het er zo in te plakken dat het één met css naar het ander kan worden omgegooid? Dan is sowieso iedereen blij te maken (hoewel een deel misschien met wat meer moeite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waarom is het eigenlijk veranderd, wat is de gedachtegang daarachter? Als je (jullie) daar geen antwoord op kunt geven weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:07:
[...]

Dan pas? Als het kan graag eerder. ;)
We zullen zien ;) ik geef jullie tot het eind van het jaar de tijd om tweakers.net in oude glorie te herstellen (is iets anders dan oude staat ;)) en ik heb er alle vertrouwen in. Als de site dan niet stukken bruikbaarder is dan nu, vrees ik dat ik een blijvend alternatief moet zoeken.
(maar ik heb er alle vertrouwen in O+ )

p.s. ik zal stiekem toch wel hier en daar een beetje smokkelen 8)
p.p.s. ik hoop trouwens dat tegen die tijd er een openbare evaluatie van de ontwerp/uitrol van 7 is, want ergens is het mis gegaan en ik wil met de uitrol van 8 niet weer iets dergelijks mee (en jullie (tweakers.net red.) net zo min gok ik.

p.p.s Zeef ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar extreem veel respect voor de manier hoe met name jij hier in dit topic de angry-mob enigszins tot bedaren hebt weten te brengen _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door eL_Jay op 22-10-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Begrijpelijk, alleen dit is wel een pref die ik prima snap, en lijkt me een kleine moeite als je users daarmee zo'n groot plezier doet... de 'tijd vanaf' wordt berekend aan de hand van de posttijd, dus deze is gewoon beschikbaar. Kan niet moeilijk zijn om met een instelling dan die te laten zien toch?

Ik vind de 'tijd vanaf' zelf niet onoverkomelijk (maar ook niet nuttiger ofzo) maar zou op zo'n poll waarschijnlijk niet stemmen... zou wel jammer zijn als een groep users dan vervolgens niet geholpen wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Cheetah op 22-10-2012 19:12 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Waarom staat die nerf-gun nou precies op die groene deur gericht? Zijn jullie bang dat er iets naar buitenkomt? :P

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:54:
[...]

Even voor de zekerheid: Je gaat dus een poll neerzetten, om de users te vragen welke tijdsaanduiding ze liever hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

S913 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:16:
[...]

Waarom staat die nerf-gun nou precies op die groene deur gericht? Zijn jullie bang dat er iets naar buitenkomt? :P
Ik vraag me eerder af waarom de luxaflex niet volledig gesloten is. Stelletje nep-nerds daar bij t.net zeg! }:O

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Al mn wensen en suggesties worden opgepakt zo te zien :)

Hulde!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Nu de belangrijkste punten worden aagepakt, en er een mooi en helder .plan online staat wil ik graag (ook hier) nog even een punt benadrukken; de informatiedichtheid van individuele artikelen in de pricewatch:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img51/9999/schermafbeelding2012102.png

Het zou mooi zijn als hier een tweetal kolommen van gemaakt kunnen worden. Dat komt het overzicht ten goede, alsook de snelheid waarmee je het product kunt vergelijken als je meerdere tabjes/reviews/nieuwsberichten open hebt staan over het betreffende product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mijn indruk: op zich nette .plan waarin toegezegd wordt dat een hoop punten aangepakt gaan worden.

Het lijkt alleen wat limitatief over te komen er zijn nogal wat andere zaken die toch ook van belang zijn zoals bijv. centreren forum binnen window. Dus ik hoop niet dat andere genoemde zaken nu beetje achter het gordijn geveegd gaan worden.

Verder ben ik ook niet echt gelukkig dat je de meuk maar in de tracker moet plaatsen. Ik heb daar al genoeg in staan en dit kan prima ipv dat belachelijk grote PW blok.

Ik hoop dat onder customizen ook valt dat: .plans, review, meuk etc weer op hun oude plek geplaatst kunnen worden.

Goede zaak dat "Uitgelicht" verdwenen lijkt. Tevens lijkt de regelafstand in de nieuwsartikelen weer wat normaler.
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:04:
[...]

Ik vind het ook helemaal niks. Ook niet op FB en Twitter. :P

Heb jouw mening vrij vaak voorbij zien komen dus er is hoop. Maar of we in de poll opkunnen tegen al die Vleesboek fanaten, time will tell.... :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
Die tijd aanduiding heeft me ook verbaast. Waarom een wazige aanduiding als "3 uur geleden" er achter zetten terwijl je er ook een exacte tijd voor kunt zetten die ook nog eens minder ruimte inneemt. ?

Vooral ook omdat het alleen bij nieuws van dezelde dag staat. Bij het nieuws van gisteren staat helemaal geen aanduiding.

Bovendien, als je een exacte tijd hebt kun je nog wat modden naar vage meldingen als je de behoefte mocht voelen. De andere kant op gaat niet meer omdat de infomratie verloren gegaan is. Voorlopig heb ik ze er maar gewoon uitgesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

Heel erg top d:)b Thanx guys.

Als alles wat daarin staat daadwerkelijk uitgevoerd wordt in de komende weekjes, is de site gewoon weer op en top.

Persoonlijk zou ik erg graag de categorie-kleuren weer terug zien in de Active Topics en MyReact, dan zou de site wat mij betreft echt weer 100% zijn. Maar als dat niet terugkomt, zal ik maar moeten leren leven met 98% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
Ik mis de poll, de meuktracker (wat doet de meuk tussen de items), ik mis de meest populaire producten in de pricewatch (categorieën zijn compleet nikszeggend en statisch), ik mis de duidelijke headlines van de dag, ik mis kleurtjes die categorieën aangeven in het nieuws (icoontjes zijn te klein en te licht) en ik mis Henk! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Laatst online: 16:56

PCR

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:34:
[...]
Ik vind het ook helemaal niks. Ook niet op FB en Twitter. :P

Heb jouw mening vrij vaak voorbij zien komen dus er is hoop. Maar of we in de poll opkunnen tegen al die Vleesboek fanaten, time will tell.... :+
Die achterlijke tijdsaanduiding is misschien wel de hoofdreden waarom ik een gruwelijke kotshekel heb aan Facebook en Twitter. Maar waar mijn bloed van gaat koken (figuurlijk dan) is dat steeds meer sites dat domweg gaan na-apen. Van Twitter en FB kun je nog zeggen, ze waren daar uniek in, en hebben dat bedacht. Dus die hebben daar een reden voor. Waar ik het gruwelijk mee oneens ben, maar goed, het is een reden. Van alle sheeps kun je dat niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:46:
[...]

Die achterlijke tijdsaanduiding is misschien wel de hoofdreden waarom ik een gruwelijke kotshekel heb aan Facebook en Twitter. Maar waar mijn bloed van gaat koken (figuurlijk dan) is dat steeds meer sites dat domweg gaan na-apen. Van Twitter en FB kun je nog zeggen, ze waren daar uniek in, en hebben dat bedacht. Dus die hebben daar een reden voor. Waar ik het gruwelijk mee oneens ben, maar goed, het is een reden. Van alle sheeps kun je dat niet zeggen.
Tja, aan de andere kant geeft het wel aan dat je actueel bent als site. Of het na-apen is, is dan een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:18:
[...]

Even voor de zekerheid: Je gaat dus een poll neerzetten, om de users te vragen welke tijdsaanduiding ze liever hebben?
Ja. Het hoe en waarom van deze notering weet ik niet precies, die schuif ik even door naar Femme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCR schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:48:
[...]

Tja, aan de andere kant geeft het wel aan dat je actueel bent als site. Of het na-apen is, is dan een tweede.
Wat bedoel je precies met actueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:50:
[...]

Wat bedoel je precies met actueel?
Beetje moeilijk om uit te leggen. Actueel is ook niet helemaal de juiste terminologie. Ik bedoel er meer mee dat het sneller leest. '2 uur geleden' geeft bij mij sneller een indruk van de actualiteit van het bericht dan '13:37'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:49:
[...]

Ja. Het hoe en waarom van deze notering weet ik niet precies, die schuif ik even door naar Femme.
Ik ben benieuwd met welke geniale motivering hij op de proppen komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

LuNaTiC schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:30:
Al mn wensen en suggesties worden opgepakt zo te zien :)

Hulde!
Hoewel m'n laatste posts wat een negatief tintje hadden, moet ik ook positieve dingen natuurlijk aankaarten, waaronder ik deze opermking dus ook vierkant achter sta.

Dat is met m'n 11 jaar lidmaatschap overigens niet anders geweest. Op GoT is alles redelijk bespreekbaar, en de features toevoegen wordt ook tijd voor vrij gemaakt.

De snelste ooit is denk ik wel de vraag of de smileys konden mee schalen bij het gebruik van sup en sub, die gewoon keihard geninja't werd door crisp als ik mij niet vergis.

Mening ander forum wordt kritiek meestal beloond met een slotje en soms ook wel een ban. En dat is iets wat ik op GoT ook nog nooit heb gezien.

Het is zeker niet alleenmaar negatief natuurlijk, ik vond de insteek voor een meet op HQ - waar ik ook een uitnodiging voor heb gehad in het verleden - ook een uitstekende manier richting de community toe.

Want opzich vind ik de layout voor het forum gewoon wel relaxed, maar de manier waarop met de ruimte om gegegaan is dan weer niet.

Ik zei al eerder dat de balans zoek was qua indeling van de beschikbare ruimte, en daar ben ik het nogsteeds mee eens. Als die balans er straks is, zal je denk ik altijd nog wel mensen hebben die het niks vinden. Maar ook hier zal gelden, je kan simpelweg niet iedereen te vriend houden. Hoe groter de userbase, hoe meer je dat zal gaan merken, en daar dus ook feedback van krijgen.

Ik heb er dan ook wel vertrouwen in dat het een kwestie van tijd is voor de meeste handige bruikbaarheid weer wordt hersteld. Alleen al hoe Tweakers met de feedback om gaat vind ik zeker een pluim waard.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat er bij T.net goed geluisterd wordt naar kritiek ben ik helemaal eens, dat hebben we bij de vorige overgang naar T6 meegemaakt en nu ook weer.

Alleen blijft het wel een punt imo dat het nou niet bepaald 'voorkomen is beter dan genezen' is. Sterker nog, het is zo goed als letterlijk het tegenovergestelde.

Ik zal vast niet de enige/eerste zijn die dat heeft gezegd, maar na enkele duizenden kritieken mag ik hopen dat daar in de toekomst toch wel iets mee gedaan wordt en dat het bij T8 niet wéér hetzelfde verhaal is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Laatst online: 14-09 16:38
Het spijt me zeer dat ik deze vragen hier moet plaatsen maar ik ben best een beetje de weg kwijt in de nieuwe lay-out dus vandaar.

Is de forum navigatie ergens anders geplaatst of zijn we het helemaal kwijt? Ik bedoel dan deze manier van navigeren:
Tweakers / Pricewatch / Componenten / Videokaarten / AMD / etc, etc.

Ik gebruikte dit heel erg vaak om snel tussen verschillende delen van het forum en de pricewatch te navigeren.

Ook zoek ik een makkelijke manier om te kijken in welke threads ik gepost heb zonder bookmarks te moeten maken voor elke thread waar ik iets gezegd heb. Vroeger deed ik dat altijd door op m'n usernamer te klikken en dan op posts. Nu moet ik m'n profiel naar voren en halen en dan ergens in het midden op forumposts klikken.
Ik zie net dat iemand hier een feature request voor gemaakt heeft in LD. Excuses.

Bij voorbaat dank voor het antwoorden en mocht ik hier fout zitten dan hoor ik graag waar ik wel moet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door tikkietrugjaap op 22-10-2012 20:00 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
PCR schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:53:
[...]

Beetje moeilijk om uit te leggen. Actueel is ook niet helemaal de juiste terminologie. Ik bedoel er meer mee dat het sneller leest. '2 uur geleden' geeft bij mij sneller een indruk van de actualiteit van het bericht dan '13:37'.
Het geeft je een "vers van de pers" idee. Dat wil niet zeggen dat ik het niet gewoon waardeloos vind. Bovendien vind ik een poll op de FP ook maar een stom idee, veel mensen denken dan "oh wat leuk, zo staat het ook op facebook/twitter/whatever", terwijl een tijdstip een stuk handiger is. Ik ben ook erg benieuwd naar de motivatie!

Het is trouwens ook vervelend dat bij artikelen van de vorige dagen helemaal geen tijdsaanduiding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCR schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:53:
[...]

Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom Twitter het doet, daar zijn vaak iedere seconde vele 'updates'. Maar dat is nog geen reden voor andere sites om dat klakkeloos na te apen, vrijwel geen enkele andere site heeft zoveel updates, en dan klinkt bv. '11 uur geleden' weer heel averechts ;)

Maar de ergste sites zijn diegene, die de nieuwe tijdsaanduiding na-apen, maar 'm dan vervolgens zelf niet eens refreshen, dat is een doodzonde. Dan heb je zowaar een waardeloze tijdsaanduiding nog waardelozer weten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tk55 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:00:
[...]

Het geeft je een "vers van de pers" idee. Dat wil niet zeggen dat ik het niet gewoon waardeloos vind. Bovendien vind ik een poll op de FP ook maar een stom idee, veel mensen denken dan "oh wat leuk, zo staat het ook op facebook/twitter/whatever", terwijl een tijdstip een stuk handiger is. Ik ben ook erg benieuwd naar de motivatie!

Het is trouwens ook vervelend dat bij artikelen van de vorige dagen helemaal geen tijdsaanduiding staat.
De tijdsaanduiding vind ik ook niks, omdat het constant verandert. Als je een bericht terugzoekt en je weet dat het bijvoorbeeld om 15:00 gepost was, dan had je het bij de oude (24-uurs) aanduiding zo teruggevonden. Nu moet je gaan zitten rekenen of heb je er helemaal niks aan, als het langer dan 24 uur geleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:25
Voor wat betreft het plan: d:)b
Ik heb er alle vertrouwen in dat het allemaal prima wordt - bedankt voor de inzet!

Nog een vraag:
Voorheen opende links naar tweakblogs of naar fok.net in een apart window. Vond ik wel wat hebben: eigen content in een eigen venster, andermans content in een ander venster.

Dat is dus niet meer, alles opent in hetzelfde venster. Op zich geen probleem, maar: is dat een bewuste keuze geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
ormagon schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:31:
Nu de belangrijkste punten worden aagepakt, en er een mooi en helder .plan online staat wil ik graag (ook hier) nog even een punt benadrukken; de informatiedichtheid van individuele artikelen in de pricewatch:
[...]
Het zou mooi zijn als hier een tweetal kolommen van gemaakt kunnen worden. Dat komt het overzicht ten goede, alsook de snelheid waarmee je het product kunt vergelijken als je meerdere tabjes/reviews/nieuwsberichten open hebt staan over het betreffende product.
Soms is 2 kolommen niet altijd even handig. Maar het kan zeker heel wat beter.
Dit bijvoorbeeld. (minder lege ruimte tussen de regels en de plaatjes apart ernaast ipv ertussen.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/o01oj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zeef bedankt voor je constante updates hier en voor het .plan het ziet er inderdaad netjes uit maar ik blijf nog even sceptisch tot het ook daad werkelijk is uitgevoerd ;) Ik hoop dat ook de punten die niet expleciet in het plan beschreven staan wel aangepakt worden maar anders dan dat kunnen we nu even niks anders dan afwachten tot het gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WAvjAHqm587uxu9NcGpCgXa8/full.png

Die is nooit weggeweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Voor de tijdsnotitie zou ik zeggen, geen poll, maar maak er een setting van. Slinger ze lekker beide over de lijn naar de user, waarbij de ene hidden is, en de andere niet.

Een nieuwe feature afschieten lijkt me zonde van de devtijd.

Je hebt immers een timstamp als prefix, en de verstreken tijd staat als suffix, kan je de class gewoon hidden/show knallen. Appeltje eitje, en iedereen happy.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Wie op de HQ is zo creatief geweest om henk daar te verstoppen? :+

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
die is er wel maar er is geen poll actief
de meuktracker (wat doet de meuk tussen de items),
kun je met de custom frontpage weer apart zetten
ik mis de meest populaire producten in de pricewatch (categorieën zijn compleet nikszeggend en statisch)
categoriën zijn ook dynamisch
, ik mis de duidelijke headlines van de dag,
komt ook weer terug, klikken op 'de dag'
ik mis kleurtjes die categorieën aangeven in het nieuws (icoontjes zijn te klein en te licht)
gaan we het nog over hebben.
en ik mis Henk! ;w
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WAvjAHqm587uxu9NcGpCgXa8/full.png
Pagina: 1 ... 31 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.