Dat kan toch (voorlopig) niet meer?zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:09:
[...]
kun je met de custom frontpage weer apart zetten
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Maaruh... Hier ontbreekt ook Henk tijdens kantooruren
Ey!! Macarena \o/
Precies, ik zei al eerder dat het volgens mij veel handiger is om van te voren (zeg twee weken) aan álle users de nieuwe site te laten zien. Dan weet iedereen wat 'm te wachten staat en dan waren dingen als veel witruimte (waar nu iedereen massaal over valt) er echt wel uit geweest voor de final release. Er zijn meer sites geweest die een enorme drop in het aantal users zagen alleen door een nieuw design (denk aan Digg), al zal dat op Tweakers gelukkig niet zo snel gebeurenHahn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:57:
Dat er bij T.net goed geluisterd wordt naar kritiek ben ik helemaal eens, dat hebben we bij de vorige overgang naar T6 meegemaakt en nu ook weer.
Alleen blijft het wel een punt imo dat het nou niet bepaald 'voorkomen is beter dan genezen' is. Sterker nog, het is zo goed als letterlijk het tegenovergestelde.
Ik zal vast niet de enige/eerste zijn die dat heeft gezegd, maar na enkele duizenden kritieken mag ik hopen dat daar in de toekomst toch wel iets mee gedaan wordt en dat het bij T8 niet wéér hetzelfde verhaal is
De vraag is : ga jij 'm vinden?davidaap123 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:09:
[...]
Wie op de HQ is zo creatief geweest om henk daar te verstoppen?
Ik vermoed dat twitter en facebook dit doen om van alle tijdzone gerelateerde problemen af te zijn. (inclusief verkeerd geconfigureerde gebruiker pc's etc)Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:02:
[...]
Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom Twitter het doet, daar zijn vaak iedere seconde vele 'updates'. Maar dat is nog geen reden voor andere sites om dat klakkeloos na te apen, vrijwel geen enkele andere site heeft zoveel updates, en dan klinkt bv. '11 uur geleden' weer heel averechts
Ja, ja en ja.PCR schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:10:
[...]
Word ik nu in de maling genomen, ben ik achterlijk of is het een combi?

Akkerdjie! Hij is 'm gesmeerd.RaZ schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:11:
Hier is Henk ook niet aanwezig, maarja, 8 uur geweest, die is natuurlijk ook vrij nu
Maaruh... Hier ontbreekt ook Henk tijdens kantooruren
Henk is back!

[ Voor 23% gewijzigd door zeef op 22-10-2012 20:16 ]
Al lang gevonden, je hebt me vorige post er over geninjaed omdat ik een hint weggaf
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Schoten voor open Doel :davidaap123 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:14:
[...]
Al lang gevonden, je hebt me vorige post er over geninjaed omdat ik een hint weggaf
- Je bedoelt de hint dat ze hem wit hebben gemaakt ?
- Hij is op skivakantie ?
- Hij heeft ATV dagen gekregen ?
- Hij zit achter de nieuws items om de afstand er tussen te houden ?
- Hij is op huwelijksreis met de Search Function ?
- Hij is in de garage zijn steeksleutel zoeken ?
- Hij geeft op dit moment een presentatie aan De Persgroep over hoe het niet moet ?
- Hij is random topics aan het kicken ?
- Hij heeft de cookies opgegeten ivm de nieuwe cookiewet ?
- enz enz enz
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Verwijderd
Ook dat zou best eens kunnen. Het is maar goed dat de users van T voor verreweg de overgrote meerderheid in dezelfde tijdzone zitten danlocke960 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:12:
[...]
Ik vermoed dat twitter en facebook dit doen om van alle tijdzone gerelateerde problemen af te zijn. (inclusief verkeerd geconfigureerde gebruiker pc's etc)

ShadowBumble schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:17:
[...]
Schoten voor open Doel :
- Je bedoelt de hint dat ze hem wit hebben gemaakt ?
- Hij is op skivakantie ?
- Hij heeft ATV dagen gekregen ?
- Hij zit achter de nieuws items om de afstand er tussen te houden ?
- Hij is op huwelijksreis met de Search Function ?
- Hij is in de garage zijn steeksleutel zoeken ?
- Hij geeft op dit moment een presentatie aan De Persgroep over hoe het niet moet ?
- Hij is random topics aan het kicken ?
- Hij heeft de cookies opgegeten ivm de nieuwe cookiewet ?
- enz enz enz
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Lijkt mij eerder iets voor Computers - Opslagmedia te zijn (zonder daar ooit te hebben gekeken).Crim schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:56:
Ik zoek een geheugenkaartje voor een camera, lijkt me logisch dat die ook hieronder te vinden zijn.
[afbeelding]
Verwijderd
Ik neem aan dat-ie bedoelt dat zo'n categorie op meerdere plaatsen voorkomt. Anders ben ik op zoek naar datzelfde geheugenkaartje voor m'n televisieAzzKickah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:58:
[...]
Lijkt mij eerder iets voor Computers - Opslagmedia te zijn (zonder daar ooit te hebben gekeken).
Ja, preciesVerwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:00:
[...]
Ik neem aan dat-ie bedoelt dat zo'n categorie op meerdere plaatsen voorkomt. Anders ben ik op zoek naar datzelfde geheugenkaartje voor m'n televisie
Computers -> Opslag -> Multimediageheugen.Crim schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:56:
Ik zoek een geheugenkaartje voor een camera, lijkt me logisch dat die ook hieronder te vinden zijn.
[afbeelding]
Dit is een fundamenteel probleem wat ik heb met die Categoriebrowser. De logica achter de categorisering is lang niet altijd iedereens logica, en ondanks ik de categorieen ken ook niet altijd mijn logica. Dat houdt in dat je nu geregeld een aantal keer moet nadenken en zelfs misklikt voordat je de juiste categorie gevonden hebt.
Bij Tweakers6 zag je in 1 oogopslag of je goed zat of verder naar beneden moest kijken omdat de subcategorieen zichtbaar waren. Ik wil dat echt terug, voor zowel PW als V&A...
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Als je in een "eind" categorie zit, en één niveau terug wil, kun je helemaal opnieuw beginnen met je 'speurtocht', eigenlijk mis ik daar een crumb-trail om een stap terug te kunnen gaan.Cheetah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:03:
[...]
Computers -> Opslag -> Multimediageheugen.
Dit is een fundamenteel probleem wat ik heb met die Categoriebrowser. De logica achter de categorisering is lang niet altijd iedereens logica, en ondanks ik de categorieen ken ook niet altijd mijn logica. Dat houdt in dat je nu geregeld een aantal keer moet nadenken en zelfs misklikt voordat je de juiste categorie gevonden hebt.
Bij Tweakers6 zag je in 1 oogopslag of je goed zat of verder naar beneden moest kijken omdat de subcategorieen zichtbaar waren. Ik wil dat echt terug, voor zowel PW als V&A...
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Verwijderd
Wat ik nu doe: Als ik het niet helemaal weet, zoek ik eerst een artikel op waarvan ik zeker weet dat-ie in mijn gezochte categorie aanwezig is. Heb ik die gevonden, dan kan ik via de breadcumbs bovenaan naar de juiste categorie browsen. Tja, vooruitgang heeft z'n prijsCheetah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:03:
[...]
[...]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat lijkt me toch wel wenselijk en eenvudig te verhelpen?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Daarom open ik nu alles in een nieuw venster. Tja, voor vooruitgang moet je wat over hebbenAPClll schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:09:
[...]
Als je in een "eind" categorie zit, en één niveau terug wil, kun je helemaal opnieuw beginnen met je 'speurtocht', eigenlijk mis ik daar een crumb-trail om een stap terug te kunnen gaan.
Verwijderd
Daarom heb ik nu een kladblok bij de hand, en schrijf ik steeds de naam van de topicstarter op. Tja....Ramzzz schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:14:
Eeen collega van me attendeerde me erop: je ziet niet meer aan de kleur van een nick wie de TS is?
Dit. Deze afbeelding toont precies het hoofdprobleem - naast gebruiksvriendelijker voor touchscreen - van T7. De site die gebruiksvriendelijker moest zijn voor de gewone consument. Of denk je dat een tweaker echt een prentje nodig heeft om te weten wat een dslr, behuizing of telefoon is? Of dat een tweaker die toch vaak de site bezoekt niet aan de hoge infodichtheid uit T6 zou wennen? In plaats daarvan is het nu de tweaker, die trouw dagelijks / wekelijks deze site bezoekt, die nu moet wennen aan een interface daarbovenop ook nog eens verbeterd is voor tablets. Fijne backstab is dit

Ze hadden beter 2 jaar eerder om feedback gevraagd.t1mmy schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:25:
Hey Guys! Bedankt voor het verwerken van alle feedback! Mag ook wel gezegd worden
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ben ik nou gek of hadden we dat hier nooit?Ramzzz schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:14:
Eeen collega van me attendeerde me erop: je ziet niet meer aan de kleur van een nick wie de TS is?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Tenzij ik er structureel overheen kijk gaat je dat niet meer lukken. Die breadcrumbs bovenaan zie ik niet meer bovenaan staan. Vervelend omdat ik op precies dezelfde manier werkte.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:11:
[...]
Wat ik nu doe: Als ik het niet helemaal weet, zoek ik eerst een artikel op waarvan ik zeker weet dat-ie in mijn gezochte categorie aanwezig is. Heb ik die gevonden, dan kan ik via de breadcumbs bovenaan naar de juiste categorie browsen. Tja, vooruitgang heeft z'n prijs
Verwijderd
Euuuh... Pricewatch -> zoeken op (bv.) Highpoint, Highpoint <Enter> -> lijst artikelen, klik een highpoint artikel aan -> breadcumbs bovenaan, klik naar je juiste categorie? Leuker kunnen we het niet maken, wel eeeeuh ...Dadona schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:18:
[...]
Tenzij ik er structureel overheen kijk gaat je dat niet meer lukken. Die breadcrumbs bovenaan zie ik niet meer bovenaan staan. Vervelend omdat ik op precies dezelfde manier werkte.
// ah, je hoeft niet eens artikel aan te klikken, soms staat de gewenste categorie er al naast. Da's makkelijk
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 21:24 ]
Er zat een heel subtiel rood puntig-dingetje naast de TS z'n username dacht ik..
[ Voor 3% gewijzigd door Hoteldebotel op 22-10-2012 21:27 ]
Je hebt helemaal gelijk en toch keek ik er niet structureel overheen. Mijn bij elkaar geraapte CSS laat die breadcrumbs niet zien.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:20:
[...]
Euuuh... Pricewatch -> zoeken op (bv.) Highpoint, Highpoint <Enter> -> lijst artikelen, klik een highpoint artikel aan -> breadcumbs bovenaan, klik naar je juiste categorie? Leuker kunnen we het niet maken, wel eeeeuh ...
// ah, je hoeft niet eens artikel aan te klikken, soms staat de gewenste categorie er al naast. Da's makkelijk

Waarom men in hemelsnaam ervoor gekozen heeft om het overzicht dat er was te vervangen met een irritant klapmenu!? Voorheen was je met 1 klik bij bv ram geheugen. Nu kost dat 3 kliks mits je ook direct de juiste categorie aanklikt. Lijkt misschien niet zo veel 1 of 3 kliks maar toch weer 200% meer werk dan voorheen. Ook die plaatjes in dat menu bij de laatste stap hebben geen toegevoegde waarde. In veel gevallen is niet eens goed te zien wat er is afgebeeld laat staan dat de categorie en plaatje echt goed bij elkaar passen. Nog erger opeens moet je over van tekstherkenning op plaatjes + tekst wat niet eens net als de rest vh menu onder elkaar staat. Wat trouwens ook best alfabetisch had gemogen.
Ook iets in een wenslijstje zetten 2x zoveel werk + wachttijd laden "detail" pagina.
Je wenslijsten tevoorschijn halen was voorheen mouse over + klik. Nu moet je eerst naar je profiel gaan dus mouse over + klik (en toen daarnet 3s wachten) + klik op het juiste tabje. Ook weer 2x zoveel werk.
En waarom de filter opties nu links staan? Dit is geen supermarkt waar men steeds weer langs een andere route geleid wordt om mensen te verleiden met zaken die ze normaal sowieso overslaan. Het sluitkruisje van een venster ga je toch ook niet opeens links bovenaan zetten!?
Ik mis ook in klikbare tekst waar je je op elk moment in de pricewatch bevind dus zoiets als hier onder dit topic wel nog staat "Home » Forum » Tweakers.net Feedback » Lieve Adjes » Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*".
Is er trouwens ergens een lijst te vinden met welke punten actief behandelt worden?
Tja ik ga er weer vantussen want echt fijn voelt het nu niet meer op tweakers. Mocht iemand reageren, dan hoop ik dat ik deze post een aanverwanten terug vind. MyReact was niet echt behulpzaam daarbij eerder in dit topic.
Ramzzz schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:14:
Forumpost-lay-out
In de lay-out van de forumposts worden het online-statusicoon, de topicstarteraanduiding, een link naar de posthistorie van de gebruiker en de bookmarkfunctie teruggebracht.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Ik was het ook al nog eens aan het testenDadona schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:28:
[...]
Je hebt helemaal gelijk en toch keek ik er niet structureel overheen. Mijn bij elkaar geraapte CSS laat die breadcrumbs niet zien.
Maar, wellicht iets voor een [feat] als het er al niet staat, het zou wel handig zijn als die breadcrumbs ook op de overzichtspagina's (lijsten) staan, dan alleen op de afzonderlijke artikelpagina's zelf.
Als moderator moet je toch wel weten dat je aan de kleur van de nick alleen kunt zien of iemand crew is of gebruiker?Ramzzz schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:14:

The devil is in the details.
Aan het rode puntje voor de nick kun/kon/kun je straks wel zien of hij TS is of niet.Hahn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:40:
[...]
Als moderator moet je toch wel weten dat je aan de kleur van de nick alleen kunt zien of iemand crew is of gebruiker?
De lijst ban dingen die we gaan fixen is wat we nu gaan doen. Daarna stopt het werk niet, integendeel zelfs.endemion schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:31:
Net dat artikel over wat men wil gaan doen met de klachten gelezen. Helaas zie ik wel dat de pricewatch nogal onderbelicht blijft.
Waarom men in hemelsnaam ervoor gekozen heeft om het overzicht dat er was te vervangen met een irritant klapmenu!? Voorheen was je met 1 klik bij bv ram geheugen. Nu kost dat 3 kliks mits je ook direct de juiste categorie aanklikt. Lijkt misschien niet zo veel 1 of 3 kliks maar toch weer 200% meer werk dan voorheen. Ook die plaatjes in dat menu bij de laatste stap hebben geen toegevoegde waarde. In veel gevallen is niet eens goed te zien wat er is afgebeeld laat staan dat de categorie en plaatje echt goed bij elkaar passen. Nog erger opeens moet je over van tekstherkenning op plaatjes + tekst wat niet eens net als de rest vh menu onder elkaar staat. Wat trouwens ook best alfabetisch had gemogen.
Ook iets in een wenslijstje zetten 2x zoveel werk + wachttijd laden "detail" pagina.
Je wenslijsten tevoorschijn halen was voorheen mouse over + klik. Nu moet je eerst naar je profiel gaan dus mouse over + klik (en toen daarnet 3s wachten) + klik op het juiste tabje. Ook weer 2x zoveel werk.
En waarom de filter opties nu links staan? Dit is geen supermarkt waar men steeds weer langs een andere route geleid wordt om mensen te verleiden met zaken die ze normaal sowieso overslaan. Het sluitkruisje van een venster ga je toch ook niet opeens links bovenaan zetten!?
Ik mis ook in klikbare tekst waar je je op elk moment in de pricewatch bevind dus zoiets als hier onder dit topic wel nog staat "Home » Forum » Tweakers.net Feedback » Lieve Adjes » Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*".
Is er trouwens ergens een lijst te vinden met welke punten actief behandelt worden?
Tja ik ga er weer vantussen want echt fijn voelt het nu niet meer op tweakers. Mocht iemand reageren, dan hoop ik dat ik deze post een aanverwanten terug vind. MyReact was niet echt behulpzaam daarbij eerder in dit topic.
Verwijderd
endemion schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:31:
[...]
Dit is er nooit geweest, dit kon je wel doen met CSS. Zo had ik dat ook dankzij wat hulp van iemand.Ramzzz schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:14:
Nee, dit is er nooit geweest.
[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 22-10-2012 21:58 ]
Deze 2 posts zijn nog 2 van de aller beste die ik in dit hele topic tegen ben gekomen. Ben het er totaal mee eens.APClll schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:09:
Cheetah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:03:
[...]
.........................................................
Als je in een "eind" categorie zit, en één niveau terug wil, kun je helemaal opnieuw beginnen met je 'speurtocht', eigenlijk mis ik daar een crumb-trail om een stap terug te kunnen gaan.
Ik wil graag direct subcategorieën kunnen zien zodat ik een veel kortere zoektijd nodig heb.
[ Voor 52% gewijzigd door SpitfireNL op 22-10-2012 22:07 ]

Ik zelf ben van mening dat ik veel minder informatie heb gelezen dan dat het mij doet voorstellen.
Dit gevoel heb ik.
Edit: Persoonlijk ben ik echt heel erg gebaat bij dat video's en meuk gewoon rechts ofzo komen te staan. Niet door de nieuwsberichten door.
Ik wordt daar gewoon kriegel en zenuwachtig van.
[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 22-10-2012 22:12 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Een goede reputatie is een kostbaar iets. Het duurt gewoonlijk jaren om die op te bouwen maar kan in zeer korte tijd vernietigd worden met potentieel desastreuze gevolgen. Onderschat daar de risico's niet van. Het niet voldoende serieus nemen van je 'klanten' is niet iets wat ik kan aanbevelen.
Klassiek voorbeeld Ter Leringh Ende Vermaeck: Wikipedia: Gerald Ratner
Dat was pijnlijk.

En nee dat was niet iets heel anders. Ja er zijn verschillen maar er zijn ook overeenkomsten/parallellen en die laatste kun je maar beter in de gaten houden.
Dat weet ik, maar ik vind het een raar verhaal dat iemand met een gekleurde nick niet weet dat de kleur van de nick niet aangaf wie de topicstarter was.yannickie111 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:43:
[...]
Aan het rode puntje voor de nick kun/kon/kun je straks wel zien of hij TS is of niet.
Dat doen ze toch ook niet? Ik ga er vanuit dat ze waarmaken wat Daniel en Femme in de 2 .plans na release van Tweakers 7 hebben gezegd. Als dat zo is, nemen ze hun userbase serieus.CaptJackSparrow schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:13:
Ik wil nog even wat opmerken n.a.v. de uitspraken van mensen dat Tweakers 7 terugloop/leegloop van het aantal bezoekers tot gevolg zou kunnen hebben.
Een goede reputatie is een kostbaar iets. Het duurt gewoonlijk jaren om die op te bouwen maar kan in zeer korte tijd vernietigd worden met potentieel desastreuze gevolgen. Onderschat daar de risico's niet van. Het niet voldoende serieus nemen van je 'klanten' is niet iets wat ik kan aanbevelen.
Dat was pijnlijk.![]()
En nee dat was niet iets heel anders. Ja er zijn verschillen maar er zijn ook overeenkomsten/parallellen en die laatste kun je maar beter in de gaten houden.
Bij de invoering van Tweakers 6 waren er ook een aantal (categorie honderden) mensen die terug wilden naar Tweakers 5, mezelf incluis. Daarop zijn geen noemenswaardige layoutveranderingen gedaan, want je kunt het niet iedereen naar de zin maken.
Van belang hierbij is wel dat je via een instelling eigenlijk op Tweakers 5 kon blijven. Dat was een groot verschil met nu.
Nu het duizenden klagers zijn, luisteren ze ineens wel.
Vooral op het forum is dat geen vanzelfsprekendheid.
Het geld (de omzet) zit duidelijk niet in het forum. Dat kan iedereen beredeneren.
Qua bezoekersaantallen frontpage / forum is het al 83%/17% en qua omzet durf ik te gokken dat het percentage aan de frontpage kant nog een stukje hoger ligt.
Daarom: blij met de gemaakte plannen voor de korte termijn.
Een wat toepasselijker waarschuwend voorbeeld is dat van Digg. Maar Daniel en Femme hebben gelukkig al aangegeven - en stappen genomen - om op Tweakers niet in hun voetsporen te gaan treden.CaptJackSparrow schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:13:
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Verwijderd
Hulde, een goede analyse van het probleem: jullie zijn niet compleet van de pot gerukt, maar de kritiek is deze keer dusdanig dat je kunt concluderen dat dit toch niet de bedoeling was. Daarnaast worden de belangrijkste kritiekpunten aangepakt voor zover ik dat nu kan zien.
Als beroeps-mierenneuker (ik ben een pro
Met custom CSS is dit prima mogelijkHahn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:15:
[...]
Dat weet ik, maar ik vind het een raar verhaal dat iemand met een gekleurde nick niet weet dat de kleur van de nick niet aangaf wie de topicstarter was.
Weet je wat nog makkelijkers is ? Een categorie tracker, floating naast de produkten. Kan je razendsnel van de ene naar de andere "vliegen"Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:20:
[...]
Euuuh... Pricewatch -> zoeken op (bv.) Highpoint, Highpoint <Enter> -> lijst artikelen, klik een highpoint artikel aan -> breadcumbs bovenaan, klik naar je juiste categorie? Leuker kunnen we het niet maken, wel eeeeuh ...
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Ik heb dat rode puntje echt nog nooit opgemerkt.Hahn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:15:
[...]
Dat weet ik, maar ik vind het een raar verhaal dat iemand met een gekleurde nick niet weet dat de kleur van de nick niet aangaf wie de topicstarter was.

Ik heb het eigenlijk ook nooit écht opgemerkt; ik heb met custom css de gehele header van posts van de TS blauw gemaakt. Stuk duidelijkerzeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:27:
[...]
Ik heb dat rode puntje echt nog nooit opgemerkt.
Zo zie je maar weer!
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Die reactie van mij had een enigszins cynische insteek, ik hoop ook op wat meer navigatiemogelijkhedenMadrox schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:53:
[...]
Weet je wat nog makkelijkers is ? Een categorie tracker, floating naast de produkten. Kan je razendsnel van de ene naar de andere "vliegen"
Ik een lichte tint rood, keuzesCloud schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:30:
[...]
Ik heb het eigenlijk ook nooit écht opgemerkt; ik heb met custom css de gehele header van posts van de TS blauw gemaakt. Stuk duidelijker
Zo zie je maar weer!
Nothing more to say...
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Omdat een kleine verandering grote gevolgen kan hebben? Als er iets gesloopt wordt waardoor T.net een paar uur/dagen plat ligt, dan kost dat klauwen vol geld, dus testen ze het eerst.AlainS schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:44:
Waarom wordt er eigenlijk zo voorzichtig omgegaan met software updates? Dit zie ik al een paar maanden, maar waarom kunnen verbeteringen niet meer direct doorgevoerd worden?
Ik hoop echt dat dit ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd... Als ik de stemming bekijk wil een dikke 85% van de Tweakers de oude layout weer terug (of de mogelijkheid om deze weer in te stellen).zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:54:
[...]
We gaan een poll neerzetten en dan is het : meeste stemmen gelden.
Ik kan helaas ook weinig met de nieuwe layout. Ik kom bugs tegen, mis functies, erger me aan al dat wit enzovoort...
Ben benieuwd wat het gaat worden. Tweakers.net is al jaren mijn nr1 website... Ik zou graag nog een paar jaren plezier aan de website beleven, maar kan er nu geen vrienden mee worden.
Omdat er weinig is waar users een grotere hekel aan hebben dan dat jij als devver iets "fixed" waardoor ergens anders iets nog essentieelers stuk gaat in de live productie-omgevingAlainS schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:44:
Waarom wordt er eigenlijk zo voorzichtig omgegaan met software updates? Dit zie ik al een paar maanden, maar waarom kunnen verbeteringen niet meer direct doorgevoerd worden?
Full Specz
Deze layout is goed getest.Hahn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:47:
[...]
Omdat een kleine verandering grote gevolgen kan hebben? Als er iets gesloopt wordt waardoor T.net een paar uur/dagen plat ligt, dan kost dat klauwen vol geld, dus testen ze het eerst.
In de tijd dat de devvers zeggenschap hadden waren al onze wensen in no time geregeld. Nu is het anders ....
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Het blijft wel werken. Dat het niet werkt zoals mensen willen, is een heel ander verhaal
That's how money works.In de tijd dat de devvers zeggenschap hadden waren al onze wensen in no time geregeld. Nu is het anders ....
Verwijderd
Oude layout keert niet terug, en er zal ook geen poll over komen.Retaliator schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:50:
[...]
Ik hoop echt dat dit ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd... Als ik de stemming bekijk wil een dikke 85% van de Tweakers de oude layout weer terug (of de mogelijkheid om deze weer in te stellen).
Ik kan helaas ook weinig met de nieuwe layout. Ik kom bugs tegen, mis functies, erger me aan al dat wit enzovoort...
Ben benieuwd wat het gaat worden. Tweakers.net is al jaren mijn nr1 website... Ik zou graag nog een paar jaren plezier aan de website beleven, maar kan er nu geen vrienden mee worden.
Oude back-end komt niet terug.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:56:
Oude layout keert niet terug, en er zal ook geen poll over komen.
Lay-out - of iets wat er redelijk op lijkt - however, daar heb ik nog enige hoop voor na de .Plan.
Full Specz
+1MahRain schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:44:
Ik mis de poll, de meuktracker (wat doet de meuk tussen de items), ik mis de meest populaire producten in de pricewatch (categorieën zijn compleet nikszeggend en statisch), ik mis de duidelijke headlines van de dag, ik mis kleurtjes die categorieën aangeven in het nieuws (icoontjes zijn te klein en te licht) en ik mis Henk!
Ik zou hier nog wel de productreviews van gebruikers aan toevoegen, die zie ik ook graag op de FP. Aangezien je in de tracker alle productreviews voorbij ziet komen en op de FP bleven de hoog gewaardeerde reviews langer staan.
Alleen door de meuk in de tracker toe te voegen en dan kijk je er toch sneller overheen, tenminste dat is mijn ervaring.zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:09:
[...]
meuktracker kun je met de custom frontpage weer apart zetten
Minder dynamisch dan producten, zoals ik al tegen Femme zei blijven de populaire categorieën veelal hetzelfde, terwijl er bij producten regelmatig nieuwe producten verschijnen die op dat moment populair zijn en dat lijkt mij toch zeker interessanter.[...]
categoriën zijn ook dynamisch
De grote vraag is in welke vorm komt dit terug? Als in alleen maar een linkje naar http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword= of echt een overzichtelijke lijst waarin minimaal 25 nieuwsitems in te zien zijn, zoals voorheen het geval was zodra je op "Bekijk nieuwsarchief" klikte? Ik hoop namelijk zelf op het laatste.[...]
overzicht headlines komt ook weer terug, klikken op 'de dag'
Als deze 4 punten ook nog aangepakt worden, dan heb ik er wel weer vertrouwen in dat het goed gaat komen met Tweakers. Al zal er zo te lezen nog veel verbeterd moeten worden in andere secties op de site, zoals PW en V&A.
[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 23-10-2012 00:21 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Productreviews staan al op de frontpage in Uit de community. De populaire productreviews hebben tevens een plekje gekregen op de reviewhomepage.Laguna schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:15:
Ik zou hier nog wel de productreviews van gebruikers aan toevoegen, die zie ik ook graag op de FP. Aangezien je in de tracker alle productreviews voorbij ziet komen en op de FP bleven de hoog gewaardeerde reviews langer staan.
Ik ben er niet van overtuigd dat populaire producten erg veel toegevoegde waarde hebben. Het is nogal schieten met hagel. Dit geldt overigens ook wel voor de populaire categorieën. Wat ik nog wel eens zou willen proberen is een single-pane categoriebrowser waarmee je direct vanaf de frontpage naar elke categorie kunt navigeren. Dat lijkt me iets waar je echt wat aan hebt, zowel nieuwe gebruikers als power users.Minder dynamisch dan producten, zoals ik al tegen Femme zei blijven de populaire categorieën veelal hetzelfde, terwijl er bij producten regelmatig nieuwe producten verschijnen die op dat moment populair zijn en dat lijkt mij toch zeker interessanter.
Klikken op de dag zou dan naar het dagoverzicht moeten linken waar je alle nieuwsberichten van de dag onder elkaar ziet. Nieuwsarchief zouden we op een andere manier beter moeten ontsluiten.De grote vraag is in welke vorm komt dit terug? Als in alleen maar een linkje naar http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword= of echt een overzichtelijke lijst waarin minimaal 25 nieuwsitems in te zien zijn, zoals voorheen het geval was zodra je op "Bekijk nieuwsarchief" klikte? Ik hoop namelijk zelf op het laatste.
Ik heb niet meteen een oplossing klaarstaan. En ik ben het met je eens dat twee kolommen ook te druk kan worden. Maar met wat spuuglelijk knip en plakwerk (vergeef me, het is laat en ik ga lekker slapen), zijn zelfs hier nog prima twee kolommen in te plakken. Ideaal zou ik het niet willen noemen, maar effectiever is het wel.locke960 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:07:
[...]
Soms is 2 kolommen niet altijd even handig. Maar het kan zeker heel wat beter.
Dit bijvoorbeeld. (minder lege ruimte tussen de regels en de plaatjes apart ernaast ipv ertussen.
[afbeelding]
/edit
Misschien is het een mooi idee om de tweede kolom pas te beginnen onder de plaatjes zoals jij ze hebt geplaatst (bedenk ik me nu, maar lijkt me best netjes).

Ik sta ook een stuk hoger dan normaal, terwijl bij mij ook het gevoel heerst een stuk minder te klikken vanuit frontpage. Een beetje voorbarig en ongefundeerd natuurlijk om daar conclusies uit te trekken als het gaat om algehele pageviews. Maar ik kan me wel voorstellen dat de grootverbruiker bij de huidige layout minder views genereert.Quad schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:11:
Mijn tweakotine:
[afbeelding]
Ik zelf ben van mening dat ik veel minder informatie heb gelezen dan dat het mij doet voorstellen.
Dit gevoel heb ik.
Edit: Persoonlijk ben ik echt heel erg gebaat bij dat video's en meuk gewoon rechts ofzo komen te staan. Niet door de nieuwsberichten door.
Ik wordt daar gewoon kriegel en zenuwachtig van.
[ Voor 43% gewijzigd door ormagon op 23-10-2012 00:46 ]
Na de release van T5 hebben we ook veel aangepast. Bij T6 was dat niet nodig maar dat was een pure facelift gabaseerd op het commentaar bij de release van T5. Waar T6 een tick was is T7 een tock om in Intel-terminologie te spreken.PromWarMachine schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:20:
[...]
Bij de invoering van Tweakers 6 waren er ook een aantal (categorie honderden) mensen die terug wilden naar Tweakers 5, mezelf incluis. Daarop zijn geen noemenswaardige layoutveranderingen gedaan, want je kunt het niet iedereen naar de zin maken.
Van belang hierbij is wel dat je via een instelling eigenlijk op Tweakers 5 kon blijven. Dat was een groot verschil met nu.
Onder de Quick-Reply: "Verstuur bericht" & "Bekijk bericht", eenmaal op bekijk klikken krijg jet het normale reply-veld, met de volgende opties:
"Verstuur" & "Toon voorbeeld"
Op beide plekken kan best de zelfde tekst komen. Meer een schoonheids-issue dan echt een bug of iets wat minder fijn werkt.
Ey!! Macarena \o/
Merkwaardig. Mijn eerste reactie is dat ik heel veel mis, en niet meteen iets zie waarvoor ik terug zou komen.
Waarschijnlijk hebben jullie deze dagen veel extra bezoekers maar zal dit na 1 a 2 weken wel eens flink kunnen afnemen (de uitslag van de poll bevestigd mijn vermoedens)
Ik zou dagelijks een verse poll houden.
Daar heb je gelijk in, toch prefereer ik de wijze van NG. Verder komt het hele stuk "Uit de community" rommelig op mij over omdat er van alles in staat. Bij productreviews staat het inderdaad nog wel vermeld, alleen het fijne van NG was dat je gewoon de FP snel kon scannen en van alles tegen kon komen en dat is nu bij 7 veel en veel minder. Daar loop ik nog het meest tegenaan.Femme schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:30:
[...]
Productreviews staan al op de frontpage in Uit de community. De populaire productreviews hebben tevens een plekje gekregen op de reviewhomepage.
Hier hebben we duidelijk een andere visie over. Verder zie ik de meerwaarde van een categoriebrowser niet direct, als je op zoek bent naar een product heb je nu reeds genoeg opties: de grote zoekbalk bovenin, de reviews en de PW.[...]
Ik ben er niet van overtuigd dat populaire producten erg veel toegevoegde waarde hebben. Het is nogal schieten met hagel. Dit geldt overigens ook wel voor de populaire categorieën. Wat ik nog wel eens zou willen proberen is een single-pane categoriebrowser waarmee je direct vanaf de frontpage naar elke categorie kunt navigeren. Dat lijkt me iets waar je echt wat aan hebt, zowel nieuwe gebruikers als power users.
Het dagoverzicht in die vorm gebruikten er maar weinig, het merendeel wil gewoon snel alle nieuwsitems van de afgelopen dagen kunnen scannen en vervolgens aanklikken wat zij interessant vinden. Bij NG kon dit grotendeels op de FP en de resterende dagen via het nieuwsarchief en dit zonder dat je oeverloos aan het scrollen en klikken was.[...]
Klikken op de dag zou dan naar het dagoverzicht moeten linken waar je alle nieuwsberichten van de dag onder elkaar ziet. Nieuwsarchief zouden we op een andere manier beter moeten ontsluiten.
Juist de vele dynamische aspecten op de site en de hoeveelheid informatie die te vinden was op de FP maakte Tweakers voor mij uniek en ik vind het jammer dat daar nu een einde aan gekomen lijkt te zijn.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Eens. Ik wil gewoon in 1 oogopslag zien of er nieuw nieuws is, en als ik even niet heb gekeken zo even 15 nieuwsberichten kunnen scannen in 1 oogopslag ipv te hoeven scrollen. De lijst die Femme noemt is volgens mij die ene waar ook een korte intro bij staat, waardoor je moet scrollen..Laguna schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:58:
[...]
Het dagoverzicht in die vorm gebruikten er maar weinig, het merendeel wil gewoon snel alle nieuwsitems van de afgelopen dagen kunnen scannen en vervolgens aanklikken wat zij interessant vinden.
Verder de mockup die is gemaakt: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1350921586.jpeg
Nice, al zou ik in mijn eigen keuze die horizontale tracker bovenaan met de plaatjes weghalen óf daar een 'uitgelicht' van maken, de tekst dus nog verder omhoog en de links dichter op elkaar. Verder mooi idee van de tracker.
[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 23-10-2012 01:12 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Tweakers 7: De layout van de pagina is moeilijk in een oogopslag te verdelen. Het is niet makkelijk om lui te zijn als je de pagina bekijkt.
Tweakers 6: Vind het makkelijk om snel dingen te lezen want de pagina is duidelijk opgedeeld in verschillende 'gebieden'.
Heb je wel gelezen wat je precies quote? Je quote een reactie over een poll die over de tijden gaan, maar je doet alsof er een poll komt die bepaalt of we terug gaan naar de oude layout.Retaliator schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:50:
[...]
Ik hoop echt dat dit ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd... Als ik de stemming bekijk wil een dikke 85% van de Tweakers de oude layout weer terug (of de mogelijkheid om deze weer in te stellen).
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Een product kan in meerdere categorieen zitten. De blaadjes van een taxonomie hoeven niet uniek te zijn. Categrorieen zijn een fictief hulpmiddel om de werkelijkheid in te delen en ze kloppen nooit. Ze zijn nooit uitsluitend voor al de elementen van de werkelijkheid.
Ik heb genoegen gehad om een supportknowledgebase van een grote OEM te mogen fixen. Mijn voorgangers hadden alle mogelijke issues in een taxonomie gegooid en waren lekker streng geweest. Alles kwam maar 1 x voor. De basis keuzes waren dus a la die van de nieuwe PW. De grootste klacht was dat mensen niks konden vinden.
Voorbeeld: PC geeft geen beeld (en geen post beep). Nu zou je dus voor basis component moeten kiezen want er is een mobo probleem. Echter Jan de User kiest voor Beeld en Geluid want ''ik heb toch geen beeld''. Hoe moet hij nou weten dat het een mobo issue is.. Heck hiervoor probeert hij juist de knowledge tree te doorlopen..
Deze makke zit nu ook in het categorieensysteem van de huidige PW. Het is te streng, niet fuzzy genoeg.
Voorbeeld: Ik wil een geheugenkaartje voor mijn phone.
Ik ga dus naar Tablets en Telefoons \ Telefoons en assecoires \ Telefoon accessoire\ .. ?
Hmm 2.359 results. Filteren dus: Toon alle filters .. Type geheugenkaart: Compact Flash II (2)
Secure Digital (3)
Niet goed!
Geheugenkaarten zijn imho dus:
Basis component \ Opslag
Beeld en Geluid \ Camera \ Camera accessoire
Tablet en Telefoon \ Telefoon en accessoire
en misschien nog wel wat andere categorieen.
Dit is gewoon zo in de hoofden van de user. Als je producten niet in meerdere categorieen indeelt en terug laat komen dan gaat de user ze niet meer vinden en ben je niet meer de beste pricewatch van het land.
De search is wel heel goed. Je kan ook het hele categorieensysteem schrappen!
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Auto refresh op de FP staat volgens mij helemaal uit.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:45:
En inderdaad, de tijdsaanduiding refresht niet mee. Toen ik wegging stond het laatste item op 5 minuten geleden. Nu, een half uur later, staat-ie nog stééds op 5 minuten geleden. Ik hoef me niet meer te haasten, de tijd staat gewoon stil. It's incredible, Mike
Verwijderd
Nóg een reden waarom het beter is om de normale tijdsaanduiding te gebruikenEnigmaNL schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:49:
[...]
Auto refresh op de FP staat volgens mij helemaal uit.
Cloud schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:30:
[...]
Ik heb het eigenlijk ook nooit écht opgemerkt; ik heb met custom css de gehele header van posts van de TS blauw gemaakt. Stuk duidelijker
Zo zie je maar weer!
Dat rode pijltje, toen rechts van de nick, was juist een van mijn steunen in het volgen van een draadje.zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:27:
[...]
Ik heb dat rode puntje echt nog nooit opgemerkt.
Je kon zo zien of de TS zelf nog zijn onderwerp volgde. Zo niet dan was verder volgen niet echt zinvol meer.
Ai, wat irritant zeg die topicwaarschuwing tussen het voorbeeld en het maken van het bericht.
Je moet nu weer naar boven scrollen om het voorbeeld te zien.
[ Voor 0% gewijzigd door KroontjesPen op 23-10-2012 09:21 . Reden: Plaats pijlte was fout ]
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Ojeah: Femme in 'plan: Tweakers 7: de puntjes op de i'Katseviool schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:00:
[...]
Ik mis echter nog de kleurtjes op GoT... weer navigeren richting dit topic was weer een crime.
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Ik denk dat je hier erg kort door de bocht gaat, hoewel je gelijk hebt dat de DIRECT aanwijsbare opbrengsten in een dergelijke orde van grote zullen liggen, ben ik van mening dat zonder GoT tweakers.net relatief weinig bestaanrecht heeft. M.u.v. van de PW denk ik dat zonder GoT het aantal pageviews ten minste zal (grijpt iets uit de lucht) halveren.PromWarMachine schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:20:
[...]
Vooral op het forum is dat geen vanzelfsprekendheid.
Het geld (de omzet) zit duidelijk niet in het forum. Dat kan iedereen beredeneren.
Qua bezoekersaantallen frontpage / forum is het al 83%/17% en qua omzet durf ik te gokken dat het percentage aan de frontpage kant nog een stukje hoger ligt.
Ik denk dat je stiekem verbaasd bent hoeveel users naar Tweakers.net komen voor hulp met hun build, ict problemen of aanverwante zaken en daarna blijven plakken (mijzelf incluis).
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 09:16 ]
Deze mening deel ik geheel met je en ik denk de meerderheid in dit topic ook wel.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 04:12:
6 vs. 7
Tweakers 7: De layout van de pagina is moeilijk in een oogopslag te verdelen. Het is niet makkelijk om lui te zijn als je de pagina bekijkt.
Tweakers 6: Vind het makkelijk om snel dingen te lezen want de pagina is duidelijk opgedeeld in verschillende 'gebieden'.
Dit lijkt me een hele goede poll.. maarja, we weten dat het nu niet het juiste moment is om polls te houden.
Ben ik nog steeds overtuigd dat dit komt door de weinig grafische begeleiding die we krijgen in T7.
[ Voor 8% gewijzigd door SpitfireNL op 23-10-2012 09:27 ]
Waarom koppel je niet de product aan de informatieboesOne schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:49:
Wat betreft die categorieen in de PW. De issue met categorieen is dat je een soort mal over je producten legt waarin je graag wil dat elk product maar in 1 deel van de mal past. Nu lukt dat wel met wat discussie en hersengymnastiek om bijvoorbeeld een SDcard in storage in te delen, maar dat proces heeft de gemiddelde bezoeker niet gedaan. Dus die kan geen SDcard vinden.
Een product kan in meerdere categorieen zitten. De blaadjes van een taxonomie hoeven niet uniek te zijn. Categrorieen zijn een fictief hulpmiddel om de werkelijkheid in te delen en ze kloppen nooit. Ze zijn nooit uitsluitend voor al de elementen van de werkelijkheid.
Ik heb genoegen gehad om een supportknowledgebase van een grote OEM te mogen fixen. Mijn voorgangers hadden alle mogelijke issues in een taxonomie gegooid en waren lekker streng geweest. Alles kwam maar 1 x voor. De basis keuzes waren dus a la die van de nieuwe PW. De grootste klacht was dat mensen niks konden vinden.
Voorbeeld: PC geeft geen beeld (en geen post beep). Nu zou je dus voor basis component moeten kiezen want er is een mobo probleem. Echter Jan de User kiest voor Beeld en Geluid want ''ik heb toch geen beeld''. Hoe moet hij nou weten dat het een mobo issue is.. Heck hiervoor probeert hij juist de knowledge tree te doorlopen..
Deze makke zit nu ook in het categorieensysteem van de huidige PW. Het is te streng, niet fuzzy genoeg.
Voorbeeld: Ik wil een geheugenkaartje voor mijn phone.
Ik ga dus naar Tablets en Telefoons \ Telefoons en assecoires \ Telefoon accessoire\ .. ?
Hmm 2.359 results. Filteren dus: Toon alle filters .. Type geheugenkaart: Compact Flash II (2)
Secure Digital (3)
Niet goed!
Geheugenkaarten zijn imho dus:
Basis component \ Opslag
Beeld en Geluid \ Camera \ Camera accessoire
Tablet en Telefoon \ Telefoon en accessoire
en misschien nog wel wat andere categorieen.
Dit is gewoon zo in de hoofden van de user. Als je producten niet in meerdere categorieen indeelt en terug laat komen dan gaat de user ze niet meer vinden en ben je niet meer de beste pricewatch van het land.
De search is wel heel goed. Je kan ook het hele categorieensysteem schrappen!
Als bij een apparaat in een categorie zeg Tablet staat er een SD-card-optie is dan staat er bij de categorie SD-cards. Zijn er apparaten met Fototoestellen met Compact-Flash dan komt er een categorie Compact-Flash bij. Volgens mij kan je het allemaal zo koppelen en heb je al 99 % van het systeem gereed voor wat gebruikers willen
Dat zou inderdaad best interessant zijn, ook om bijvoorbeeld bij een moederbord door te kunnen klikken naar compatible CPU's. Maar volgens mij dwalen we nu een beetje ver af van commentaar op T7, want dit zijn geen bugs, of zaken die verslechterd zijn t.o.v. T6 volgens mij?Termi schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:35:
[...]
Waarom koppel je niet de product aan de informatie![]()
Als bij een apparaat in een categorie zeg Tablet staat er een SD-card-optie is dan staat er bij de categorie SD-cards. Zijn er apparaten met Fototoestellen met Compact-Flash dan komt er een categorie Compact-Flash bij. Volgens mij kan je het allemaal zo koppelen en heb je al 99 % van het systeem gereed voor wat gebruikers willen.
Als je dit soort mogelijkheden voor nieuwe features van de PW wilt bespreken is Pricewatch denk ik een betere plek, dan wordt het ook door de juiste mensen gelezen
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Meer mensen die hier 'last' van hebben ?
[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 23-10-2012 11:09 ]
Ik heb er nog geen last van gehad. Zowel thuis als op stage kom ik op de pagina. De film bekijken op stage wordt alleen wel wat lastiger, omdat ze de streaming hier hebben geblokkeerdPerkouw schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:08:
Ik weet niet of anderen hier ook last van hebben, maar ik heb het nu al een aantal maal gehad dat wanneer ik op een artikel klikte ik een melding kreeg ''artikel niet gevonden''. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik geloof dat ik dit alleen nieuw geplaatste video's heb gehad welke tegenwoordig ook tussen de overige artikelen staan.
Meer mensen die hier 'last' van hebben ?
Ik heb het ook alleen nog gehad als een artikel echt net geplaatst was, wellicht dat de video dan nog niet geheel geüpload is o.i.d. ? Ik heb het nu toch echt meerdere malen gehad de afgelopen dagen.hylke94 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:10:
[...]
Ik heb er nog geen last van gehad. Zowel thuis als op stage kom ik op de pagina. De film bekijken op stage wordt alleen wel wat lastiger, omdat ze de streaming hier hebben geblokkeerd
Verwijderd
We zijn van plan om categorie-aliassen terug te brengen voor categorieën zoals geheugenkaarten.boesOne schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:49:
Wat betreft die categorieen in de PW. De issue met categorieen is dat je een soort mal over je producten legt waarin je graag wil dat elk product maar in 1 deel van de mal past. Nu lukt dat wel met wat discussie en hersengymnastiek om bijvoorbeeld een SDcard in storage in te delen, maar dat proces heeft de gemiddelde bezoeker niet gedaan. Dus die kan geen SDcard vinden.
Bij het merendeel van de categorieën is de plaatsing wel duidelijk. Het oude overzicht was verre van ideaal vanwege het grote aantallen categorieën op dezelfde pagina en de slechte vindbaarheid van onpopulaire categorieën die niet op de overzichtspagina stonden. Dat soort categorieën laten zich een stuk makkelijker en leuker ontdekken in de nieuwe categoriebrowser.
Op de desktop (ook niet altijd) fantastisch, maar op je mobiel of tabelt een crimechim0 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:33:
Wat ik het ergste mis, is over MyReact heen hoveren met je muis en dan in 1 keer op Post History klikken. Nu moet ik tig klikken doen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Hoezo fantastisch? Vind het helemaal niks. Nu moet ik eerst naar Forum > Myreact > naar beneden scrollen > Post History.BtM909 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:37:
[...]
Op de desktop (ook niet altijd) fantastisch, maar op je mobiel of tabelt een crime
Verwijderd
Waar je voorheen vanuit de beginpagina direct een categorie kon aanklikken (1 klik dus), heb je er nu 3 nodig plus wat scrollen. Dat is geen vooruitgang dat is achteruitgang.
Waar je voorheen makkelijk een stap / pagina terug kon ga je nu meteen terug naar de beginpagina en kan je dus doodleuk weer 3 keer klikken plus wat scrollen voordat je weer in de categorie bent die je wilt bekijken.
In de oude PW had je juist doordat alle categorieen direct zichtbaar waren in de eerste pagina veel beter overzicht wat je waar ongeveer kon verwachten. Nu is t een en al geklik om te kijken onder welke categorie bijvoorbeeld sd cards vallen. Super onhandig.
In de oude pricewatch had je ook bovenin het scherm een link in deeltjes waar je je bevond, zoiets:
Computer externe onderdelen / network / switches
die alle drie aanklikbaar waren.
Zat je dus in switches te kijken en wilde je naar "access points" gaan dan kon je op "network" klikken en was je meteen terug in die hoofdcategorie alwaar je direct "access points" kon aanklikken. In de nieuwe interface moet je altijd helemaal terug naar de beginpagina en dan weer 3 keer klikken plus wat scrollen om bij een categorie te komen.
Voor mij is dit zeker geen verbetering, ik wil juist met zo weinig mogelijk klikken op de juiste plek komen.
Uhm, dat oude overzicht met alle belangrijkste subcategorieen op een pagina vond ik dus juist wel ideaal en maakt de vindbaarheid van de meest populaire categorieen juist heel zichtbaar en direct toegankelijk (met 1 klik meteen de juiste categorie versus 3 klikken die je nu nodig hebt).Femme schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:34:
[...]
We zijn van plan om categorie-aliassen terug te brengen voor categorieën zoals geheugenkaarten.
Bij het merendeel van de categorieën is de plaatsing wel duidelijk. Het oude overzicht was verre van ideaal vanwege het grote aantallen categorieën op dezelfde pagina en de slechte vindbaarheid van onpopulaire categorieën die niet op de overzichtspagina stonden. Dat soort categorieën laten zich een stuk makkelijker en leuker ontdekken in de nieuwe categoriebrowser.
Voor de onpopulaire of meer exotische producten maakt dat niet uit als die wat verder weggestopt zijn, ze zijn niet voor niets onpopulair. Daar is een zoekfunctie meer geschikt en die gebruikte ik dan ook voor die enkele keer dat ik een onpopulair product zocht.
Dit topic is gesloten.
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.
Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i
.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.
Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug
Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)
Zoeken in topicsDONE
Night mode (donkere achtergrond)DONE (zie hieronder)
Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker isDONE
Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is)DONE, wordt nog aan gesleuteld
- Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
-
Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen!DONE
- Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
-
Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden')DONE
-
Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaanDONE
-
link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpageDONE
-
categoriekleuren in de nieuwslistingDONE
-
Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop)DONE
- Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.
Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.