Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 33 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.393 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers 7: Tja, niet iedere verandering is een verbetering.

Ondanks de goede bedoelingen om de site overzichtelijker en leesbaarder te maken, moet ik toch vaststellen, dat men de de spijker niet helemaal op de kop heeft geslagen.

Het gevolg: ik zal veel minder gebruik maken van Tweakers om mezelf van allerlei zaken op de hoogte te houden.

T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/

Voorheen als ik kopje grafische kaart openklapte kon ik een hele rits van mogelijkheden zien.

Nu zie ik nog maar de helft van alle videokaarten? Is er veel weggelaten nu? Of staan niet meer alle laptops erin? Ik mis in het lijstje bijvoorbeeld de vele Quadro videokaart varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
waarschijnlijk is deze vraag / opmerking allang ergens gepost, maarja ik kan niet meer volgens de oude manier dit topic doorzoeken:

Hoe kan ik met de nieuwe layout een geheel topic doorzoeken op bv steekwoorden? 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je even in het rode (roze) vak kijken hieronder ;)

Maar:

pedorus in "[Feat] Zoeken in Topics"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:55
Wat ik ook een achteruitgang aan de PW vind, is het feit dat als je naar de categorie "Games" gaat, je vervolgens geen subfilter meer kunt leggen over de verschillende platformen. Dit kan pas nadat je in het overzicht van alle games bent gekomen. Ik zou het logischer vinden om in de listboxen waar je de categorieën filtert, als laatste stap de platformen op te nemen zodat je daar ook direct op kunt filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Voorheen als ik het forum opkwam stond mijn naam er in ''linkje vorm'' bovenaan. Iets van ingelogd als Silent Thunder, of Beste Silent Thunder.

Als ik op dat linkje klikte zag ik alle topics waar ik voorheen in had gereageeerd; kon ik dus snel mijn ''lopende zaken'' zien.

Nu heb ik dat niet meer? Kan ik dat wel nog terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56

PCR

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:18:
Tweakers 7: Tja, niet iedere verandering is een verbetering.

Ondanks de goede bedoelingen om de site overzichtelijker en leesbaarder te maken, moet ik toch vaststellen, dat men de de spijker niet helemaal op de kop heeft geslagen.

Het gevolg: ik zal veel minder gebruik maken van Tweakers om mezelf van allerlei zaken op de hoogte te houden.

T.
Aan de ene kant begrijp ik dat je minder vaak op Tweakers gaat kijken omdat je de site minder overzichtelijk en leesbaar vindt. Ik deel die mening overigens niet. Maar toch vind ik dit wel wat te makkelijk. Met dit bericht help je niemand. Ik denk dat je beter wat opbouwende kritiek kunt leveren zodat jouw wensen eventueel meegenomen kunnen worden. Hoeveel sites bestaan er nu eenmaal die gebruikersinput accepteren en het zelfs meenemen in hun overwegingen om de site te verbeteren? :)

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Voor de nieuwe site bezocht ik tweakers.net meerdere keren per dag/uur, voor nieuws, informatie, reviews en het forum. Nu kijk ik hooguit twee keer per dag met de ijdele hoop dat er iets aangepast is (de oude versie teruggezet is), om snel weer weg te klikken, afgeschrikt door de FP. :N

Eigenlijk vind ik t.net en met name de FP op meerdere punten nu meer te vergelijken met een hobby projectje dan een professionele site voor "tweakers". De "website van het jaar" award kunnen ze wat mij betreft voorlopig wel even vergeten.

Hopende dat er binnenkort toch snel iets gedaan wordt aan de "vernieuwde" site, zeg ik voorlopig even ;w

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

Femme schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:34:
[...]

We zijn van plan om categorie-aliassen terug te brengen voor categorieën zoals geheugenkaarten.

Bij het merendeel van de categorieën is de plaatsing wel duidelijk. Het oude overzicht was verre van ideaal vanwege het grote aantallen categorieën op dezelfde pagina en de slechte vindbaarheid van onpopulaire categorieën die niet op de overzichtspagina stonden. Dat soort categorieën laten zich een stuk makkelijker en leuker ontdekken in de nieuwe categoriebrowser.
Goed idee om met aliassen te werken. Precies zo heb ik het ook opgelost in de KB die ik destijds beheerde.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Waar zijn de polls!? Ik vond het altijd wel leuk om een polletje in te vullen!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThePrutser schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:47:

Eigenlijk vind ik t.net en met name de FP op meerdere punten nu meer te vergelijken met een hobby projectje dan een professionele site voor "tweakers". De "website van het jaar" award kunnen ze wat mij betreft voorlopig wel even vergeten.

Hopende dat er binnenkort toch snel iets gedaan wordt aan de "vernieuwde" site, zeg ik voorlopig even ;w
Dat dus. Voor mij is er nks verbeterd met v7. Kan mijn post historie niet meer zien, de FP is veel drukker maar bevat minder info en veel features kosten gewoon meer moeite om te gebruiken. Leuk om met deze nieuwe versie als verrassing te komen maar jullie hadden beter meer met de users kunnen samenwerken.

Ook jammer van alle 'oude' stemmen voor website van het jaar die vanwege de oude website gegeven zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:24
Stef602 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:50:
Voor zo ver ik weet zijn er op dit moment geen polls, aangezien zeef de afgelopen dagen heeft gezegd dat er geen polls lopen op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Het probleem met de fp is dat je niet in 1 oog opslag kan zien wat het nieuws is. Je moet nu eerst heel veel scrollen om her nieuws te zien. Misschien dat daar ook naar gekeken kan worden? Als je op tweakers komt wil je meestal in 1 opslag zien: wat is het laatste nieuws? Wat gebeurt er op het forum? En wat is het laatste software update nieuws.

Het probleem nu is dat je of moet door klikken om de juiste info te krijgen, of moet scrollen.
Terwijl dit bij de vorige website dit niet hoefde. Ik denk dat vooral het grootste probleem is.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:52:
[...]

Dat dus. Voor mij is er nks verbeterd met v7. Kan mijn post historie niet meer zien, de FP is veel drukker maar bevat minder info en veel features kosten gewoon meer moeite om te gebruiken. Leuk om met deze nieuwe versie als verrassing te komen maar jullie hadden beter meer met de users kunnen samenwerken.

Ook jammer van alle 'oude' stemmen voor website van het jaar die vanwege de oude website gegeven zijn...
ThePrutser schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:47:
Voor de nieuwe site bezocht ik tweakers.net meerdere keren per dag/uur, voor nieuws, informatie, reviews en het forum. Nu kijk ik hooguit twee keer per dag met de ijdele hoop dat er iets aangepast is (de oude versie teruggezet is), om snel weer weg te klikken, afgeschrikt door de FP. :N

Jullie weten dat we dingen gaan fixen? Zie: plan: Tweakers 7: de puntjes op de i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

zeef schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:02:
[...]

[...]

Jullie weten dat we dingen gaan fixen? Zie: plan: Tweakers 7: de puntjes op de i
Na deze zaken hoop ik net als vele anderen dat er nog naar de gebruiksvriendelijkheid van de PW wordt gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Misschien lees ik eroverheen, maar komen de kleurtjes nu alleen terug in de nieuwsberichten of ook op het forum (vnl. bij de mapjes in je history)?

[ Voor 13% gewijzigd door Verstekbakker op 23-10-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
ormagon schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:18:
[...]

Na deze zaken hoop ik net als vele anderen dat er nog naar de gebruiksvriendelijkheid van de PW wordt gekeken.
Natuurlijk maar we gaan nu eerst met de dingen in de .plan aan de slag. Daarna komt de PW uiteraard weer in beeld. :) We kunnen niet alles tegelijk fixen. Maar we zoeken nog wel devvers. Zie : http://tweakers.net/webdeveloper/ ;)

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 23-10-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:28
Wat een nostalgie, Tweakers-NG screenshot in de TS O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pompi schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:53:
[...]

Voor zo ver ik weet zijn er op dit moment geen polls, aangezien zeef de afgelopen dagen heeft gezegd dat er geen polls lopen op het moment.
Ehm, heb je de startpost van dit topic niet gezien? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Raven schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:26:
[...]

Ehm, heb je de startpost van dit topic niet gezien? :P
Hahah ja maar ik reageerde op iemand die vroeg waar de polls gebleven waren ;), dus nam aan dat het ging om de polls op fp
Kijk maar:
Stef602 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:50:

[ Voor 4% gewijzigd door Pompi op 23-10-2012 13:40 . Reden: extra zinnetje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Mogen we trouwens alweer nieuwe top 5jes indienen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

GrooV schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:24:
Wat een nostalgie, Tweakers-NG screenshot in de TS O+
Tweakers.net NG is deze versie.

Zie de plaatjes onderaan deze .plan om ze allemaal te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

zeef schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:21:
[...]

Natuurlijk maar we gaan nu eerst met de dingen in de .plan aan de slag. Daarna komt de PW uiteraard weer in beeld. :) We kunnen niet alles tegelijk fixen. Maar we zoeken nog wel devvers. Zie : http://tweakers.net/webdeveloper/ ;)
Ging ik ook niet vanuit. Vind de huidige aanpak prima. De prioriteiten liggen goed. Daarna weer verder kijken. Ik vrees helaas niet het dev niveau te hebben dat nodig is bij Tweakers ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Senor Sjon schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:33:
Mogen we trouwens alweer nieuwe top 5jes indienen?
Ja, dat mag. Zullen we daar een nieuw topic voor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Veel succes aan de mensen die mee doen en uiteindelijk geselecteerd worden, zelf laat ik deze aan mij voorbij gaan omdat ik niet zo van dit( voor mij) soort drukke feestjes ben op dit moment.

[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 23-10-2012 14:11 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Misschien wel duidelijker. Misschien ook beter in LD met wellicht de titel
Top 5 requests, week xx
Makkelijkste is een polletje, maar dan moet je tig bugs uit LD gaan overpennen, elke week wordt het lijstje wel kleiner, dat wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pompi schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:33:
[...]

Hahah ja maar ik reageerde op iemand die vroeg waar de polls gebleven waren ;), dus nam aan dat het ging om de polls op fp
Kijk maar:

[...]
Vraag me wel af waarom deze niet op de FP staat.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Senor Sjon schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:55:
Top 5 requests, week xx
Makkelijkste is een polletje, maar dan moet je tig bugs uit LD gaan overpennen, elke week wordt het lijstje wel kleiner, dat wel. ;)
Weet je, ik open van de week wel een nieuw topic. De eerstkomende 3 weken zijn de devvers wel zoet met de klus die er nu ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Raven schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:57:
[...]

Vraag me wel af waarom deze niet op de FP staat.
Dat heeft nu niet zoveel zin meer. Laten we eerst maar eens wat dingen gaan fixen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xghvQOUTC41BxjY1FYR5BP1B/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Senor Sjon schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:55:
Top 5 requests, week xx
Dat zou serieus wel een goed idee zijn denk ik. Naar het voorbeeld van Gmail.
http://support.google.com...hl=en&page=suggestions.cs

Zodra Tweakers 7 mijn laundry kan doen hoor je mij nergens meer over! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:48
Waarom verwijzen de tags tegenwoordig naar alles BEHALVE de topics (zoals vroeger). Dit is echt kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Als de search in dit topic zou werken* dan zou ik mijn post terugzoeken waarin ik vertel over hoe we straks in elke iteratie zo'n 30 uur inruimen voor dingen uit de community. Daarvoor kunnen jullie straks zelf dingen insturen. Die schatten we in op 'realiseerbaarheid'. Het moet wel in die 30 uur passen. ;) De items die daaraan voldoen komen vervolgens in een poll van 5 items. Dan kiest de community wat er gefixt gaat worden. 1 voeren we uit, 2 en 3 schuiven door en 4 en 5 komen op de won't fix lijst.

Acute TWK 7 issues zou ik nu in LD zetten, zoek een topic op waar jouw klacht bij past of open een nieuw topic. We willen alle klachten een beetje op een plek krijgen zodat er wat overzicht komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 17:23

ShadowBumble

Professioneel Prutser

zeef schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:14:
Als de search in dit topic zou werken* dan zou ik mijn post terugzoeken waarin ik vertel over hoe we straks in elke iteratie zo'n 30 uur inruimen voor dingen uit de community. Daarvoor kunnen jullie straks zelf dingen insturen. Die schatten we in op 'realiseerbaarheid'. Het moet wel in die 30 uur passen. ;) De items die daaraan voldoen komen vervolgens in een poll van 5 items. Dan kiest de community wat er gefixt gaat worden. 1 voeren we uit, 2 en 3 schuiven door en 4 en 5 komen op de won't fix lijst.

Acute TWK 7 issues zou ik nu in LD zetten, zoek een topic op waar jouw klacht bij past of open een nieuw topic. We willen alle klachten een beetje op een plek krijgen zodat er wat overzicht komt. :)
Hoe gezellig dit ook is en hoe groot het ook is misschien word het langzamerhand tijd om dit topic dan ook te sluiten met die tekst en mensen gewoon door te verwijzen naar de LD ( of LA ) als er nog echt iets op hun hart ligt, info is totaal kwijt en alle grote issues die hier waren hebben jullie verzekerd op te pakken misschien niet direct maar ze zijn igg wel bekend.

Misschien een stickie in het LD forum met lopende dingen waar ze op DIT moment mee bezig zijn en een wishlist kan iedereen ook gelijk zien waarvoor wel en waarvoor niet nog een topic aan te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door ShadowBumble op 23-10-2012 14:19 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
ShadowBumble schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

Hoe gezellig dit ook is en hoe groot het ook is misschien word het langzamerhand tijd om dit topic dan ook te sluiten met die tekst en mensen gewoon door te verwijzen naar de LD ( of LA ) als er nog echt iets op hun hart ligt, info is totaal kwijt en alle grote issues die hier waren hebben jullie verzekerd op te pakken misschien niet direct maar ze zijn igg wel bekend.
Als dit plan: Tweakers 7: de puntjes op de i gefixt is gaan we er een eind aan breien, ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 17:23

ShadowBumble

Professioneel Prutser

zeef schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:18:
[...]

Als dit plan: Tweakers 7: de puntjes op de i gefixt is gaan we er een eind aan breien, ok?
Sure lijkt me een strak plan.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
zeef schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:14:
4 en 5 komen op de won't fix lijst.
Mooi plan, alleen heb ik een vraag je over dat 4 en 5 dan op wont fix lijst komen. Houd het in dat als ze een andere keer weer veel worden ingestuurd, ze toch niet mee worden genomen en dus helemaal nooit meer komen of is het meer van:
1=gefixed
2= doorgeschoven naar volgende poll
3= doorgeschoven naar volgende poll
4= niks aan gedaan op dit moment
5= niks aan gedaan op dit moment

En dan bij de 2de keer komen 2 en 3 erbij met nog drie nieuwe ideeën, waarvoor 4 en 5 wel weer aangedragen kunnen worden maar dan wel weer bij de drie meeste ideeën horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik weer ga klagen hoor, maar wat zijn jullie toch allemaal aan het uitspoken met die datums?

Neem nou deze link (waarom moet er zo'n lange string in de URL, ik sorteer alleen maar op populariteit)

http://tweakers.net/zoeke...wyU3NAogX5BaU5iUWZJZVKtQA

En kijk nou eens naar die datums. Die mogen blijkbaar nog maar uit 2 (x2) posities bestaan. Dus nu krijg je de eigenaardige situatie dat je bij het ene item alleen de datum en de maand ziet (voor dit jaar), maar voor het andere item vlak daaronder, alleen de maand en het jaar, nota bene op dezelfde posities. En dat alles door elkaar heen, op dezelfde pagina. Dat is toch uitermate onoverzichtelijk? Je moet nu goed kijken of de dag niet toevallig de maand is, en of de maand niet het jaar is.

En nog bizarder: Voor items ouder dan dit jaar wordt alleen nog maar de maand en het jaar getoond, dus niet eens de dag meer. Kom op zeg, jullie schieten veel te ver door in het streven naar versimpeling. Hoe kun je nou denken dat iets er duidelijker op wordt als je om en om de datum of het jaar weghaalt. Alleen maar om twee cijfertjes te besparen? Wat is er nou makkelijker voor iedereen dan gewoon consequent dag, maand, jaar te gebruiken. Dat snapt zelfs de grootste n00b in één oogopslag. Wat is daar überhaupt mis mee dat dat plotseling veranderd moet worden. Hoeveel klachten waren er over de datumaanduiding? Ik wed geen enkele. Sorry, maar ik vind het onbegrijpelijk.

// edit: datum, maand, en jaar verbeterd, nu raak ik er zelf van in verwarring |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Pompi schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:21:
[...]

Mooi plan, alleen heb ik een vraag je over dat 4 en 5 dan op wont fix lijst komen. Houd het in dat als ze een andere keer weer veel worden ingestuurd, ze toch niet mee worden genomen en dus helemaal nooit meer komen of is het meer van:
1=gefixed
2= doorgeschoven naar volgende poll
3= doorgeschoven naar volgende poll
4= niks aan gedaan op dit moment
5= niks aan gedaan op dit moment

En dan bij de 2de keer komen 2 en 3 erbij met nog drie nieuwe ideeën, waarvoor 4 en 5 wel weer aangedragen kunnen worden maar dan wel weer bij de drie meeste ideeën horen?
4 en 5 gaan naar de 'voorlopig even niet lijst' voor een kwartaal ofzo. Anders blijf je dezelfde issues voorbij zien komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf webbouwer en vind V7 er leuk uitzien, daar is dan ook alles mee gezegd.
Deze layout is absoluut ongeschikt voor de presentatie van alles wat T-net heeft te bieden.

Mijn advies zou voor nu zijn om echt terug te keren naar het oude design en met V7 terug naar de tekentafel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het topic niet doorgelezen maar wil toch even mijn ei kwijt.

Tweakers krijgt punten voor de inzet maar de uitvoering is echt abominabel slecht. Waar ik als Tweakaddict voor "7" meerdere malen per uur de FP en het forum controleerde op posts kom ik nu maar 1x per dag langs.

Het zal al wel tig malen gezegd zijn maar:

Frontpage en het forum verdrinken echt in een oceaan van witruimte. Waar eerst een mooi compacte en intuïtieve FP de belangrijke zaken in 1 oogopslag te lezen waren moet er nu teveel gescrold worden door de veel te ruime witruimte tussen de onderwerpen. Dit geldt ook voor het forum waar de breedte van de tabel kolom voor het onderwerp veel te breed is. Mijn ogen moeten echt van links naar rechts waar het eerst vrij compact gegroepeerd stond, en dat op een 19" schermpje.

Waar is mijn post history link? Mijn meest gebruikte link op het forum, weg. Nu zou het niet zo erg zijn als er een ander handigheidje voor in de plaats gekomen was maar nu moeten er extra klikken uitgevoerd worden om het zelfde te bereiken.

Een ander ding is het kleurgebruik. Contrastverhoudingen tussen tekst en achtergrond is te klein.

Pricewatch is echt abominabel slecht uitgevoerd. De oude versie was superieur. Zoek ik bijvoorbeeld naar een SSD en klik ik op een willekeurige Samsung uitvoering krijg ik mooi alle informatie. Klik ik dan bijvoorbeeld weer op "Samsung" krijg ik alle Samsung producten te zien met de Galaxy 3S bovenaan ipv alle Samsung SSD's. Dan spreek ik echt niet meer van een bug.

Bovenstaande is mijn eerste gevoelsreactie. De kwaliteitsuitstraling die de website eerst had is volledig weg. Sorry dat ik het zeg maar het oogt en voelt allemaal gewoon heel erg goedkoop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 16:02
Ben erg benieuwd naar in hoeverre alles verbeterd gaat worden, hopelijk komt gewoon de basis meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
zeef schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:23:
[...]

4 en 5 gaan naar de 'voorlopig even niet lijst' voor een kwartaal ofzo. Anders blijf je dezelfde issues voorbij zien komen. :)
Begrijpelijk en bedankt voor het snelle antwoord.

Ik heb nog een vraag aangezien je aangaf met een plaatje dat bookmarked er weer is, maar is het ook mogelijk om die te krijgen bij posts die in het topic er bij komen als je drukt op de groene balk waarin in staat: er is xx aantal nieuwe berichten geplaatst? Want die hebben nu alleen quote er staan totdat je het topic refreshed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:25:
Ik heb het topic niet doorgelezen maar wil toch even mijn ei kwijt.

Tweakers krijgt punten voor de inzet maar de uitvoering is echt abominabel slecht. Waar ik als Tweakaddict voor "7" meerdere malen per uur de FP en het forum controleerde op posts kom ik nu maar 1x per dag langs.

Het zal al wel tig malen gezegd zijn maar:

Frontpage en het forum verdrinken echt in een oceaan van witruimte. Waar eerst een mooi compacte en intuïtieve FP de belangrijke zaken in 1 oogopslag te lezen waren moet er nu teveel gescrold worden door de veel te ruime witruimte tussen de onderwerpen. Dit geldt ook voor het forum waar de breedte van de tabel kolom voor het onderwerp veel te breed is. Mijn ogen moeten echt van links naar rechts waar het eerst vrij compact gegroepeerd stond, en dat op een 19" schermpje.

Waar is mijn post history link? Mijn meest gebruikte link op het forum, weg. Nu zou het niet zo erg zijn als er een ander handigheidje voor in de plaats gekomen was maar nu moeten er extra klikken uitgevoerd worden om het zelfde te bereiken.

Een ander ding is het kleurgebruik. Contrastverhoudingen tussen tekst en achtergrond is te klein.

Pricewatch is echt abominabel slecht uitgevoerd. De oude versie was superieur. Zoek ik bijvoorbeeld naar een SSD en klik ik op een willekeurige Samsung uitvoering krijg ik mooi alle informatie. Klik ik dan bijvoorbeeld weer op "Samsung" krijg ik alle Samsung producten te zien met de Galaxy 3S bovenaan ipv alle Samsung SSD's. Dan spreek ik echt niet meer van een bug.

Bovenstaande is mijn eerste gevoelsreactie. De kwaliteitsuitstraling die de website eerst had is volledig weg. Sorry dat ik het zeg maar het oogt en voelt allemaal gewoon heel erg goedkoop aan.
Je had op z'n minst de moeite kunnen nemen om de tekst in het rode vak hieronder te lezen. Als je daarna nog vragen hebt beantwoord ik die graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:00
zeef schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:00:
[...]

Dat heeft nu niet zoveel zin meer. Laten we eerst maar eens wat dingen gaan fixen. ;)

[afbeelding]
Kijk door deze aanpassing kan ik ook weer fatsoenlijk bijhouden waar ik op GoT gebleven ben. _/-\o_

Dacht alleen net dat hij ook weer verwijderd was doordat de bookmarkknop niet meer verschijnt op de berichten die achter de balk "Er is n nieuw bericht geplaatst" vandaan komen. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.duclou.eu/zooi/tweakers.net/pics/2012-10-23%20T7%20Bookmarkknop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
bassiexp schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:34:
[...]

Kijk door deze aanpassing kan ik ook weer fatsoenlijk bijhouden waar ik op GoT gebleven ben. _/-\o_

Dacht alleen net dat hij ook weer verwijderd was doordat de bookmarkknop niet meer verschijnt op de berichten die achter de balk "Er is n nieuw bericht geplaatst" vandaan komen. :P

[afbeelding]
Eens kijken of we dat ook kunnen fixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
Dat zou idd een hele verbetering zijn. Gaan jullie trouwens microsoft nadoen en het tweakers 7.5 noemen O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:07:
Ligt het aan mij of mis ik de bookmark knop in het forum? Waarom zie ik die niet meer?
Ik vind het over het algemeen een verbetering, veel rustiger! :)
Dan heb je pech, want dat kleine knopje is nu het volledige woord geworden. En dat boven iedere post. Daar gaat je rust!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
zeef schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:42:
[...]

Eens kijken of we dat ook kunnen fixen. :)
Als je op die balk "Er is een nieuw bericht geplaatst" klikt werken er wel meer dingen niet. Zie ook [Bug][Got] Plaatjes zijn niet klikbaar na json (?) refresh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
lauwsa schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:52:
Dat zou idd een hele verbetering zijn. Gaan jullie trouwens microsoft nadoen en het tweakers 7.5 noemen O-) ?
7.0.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
Jammer, maar aan de andere kant gelukkig. Krijgen we tenminsten de volgende keer geen nieuwe interface met een Metro tweakers layout (standaard 10x zoom met extra blokken)

[ Voor 40% gewijzigd door lauwsa op 23-10-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:30:
[...]

Je had op z'n minst de moeite kunnen nemen om de tekst in het rode vak hieronder te lezen. Als je daarna nog vragen hebt beantwoord ik die graag.
Het is een post uit pure frustratie. Als het een herbevestiging van al eerder geuite kritiek is is dat jammer maar ik moest het even kwijt. Ik kon geen ander topic vinden waar ik het even van me af kon typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanjard
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 23:52
echt ik meen het echt jullie hebben de site vernietigd, ik vind het verschrikkelijk, ik ben al jaren trouwe aanhanger en dit is de grootste blunder tot nu toe in mijn persoonlijk belevenis met tweakers.net

steekwoorden: lelijk, onhandige menu plaatsing, nutteloos wit, teveel klikken, smaakloos, Windows 8\
:'( :'( :'( :'( :'(

Domoticz + Fotografie + Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:00:
[...]

Het is een post uit pure frustratie. Als het een herbevestiging van al eerder geuite kritiek is is dat jammer maar ik moest het even kwijt. Ik kon geen ander topic vinden waar ik het even van me af kon typen.
Je bent niet de enige :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Spanjard schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:02:
echt ik meen het echt jullie hebben de site vernietigd, ik vind het verschrikkelijk, ik ben al jaren trouwe aanhanger en dit is de grootste blunder tot nu toe in mijn persoonlijk belevenis met tweakers.net

steekwoorden: lelijk, onhandige menu plaatsing, nutteloos wit, teveel klikken, smaakloos, Windows 8\
:'( :'( :'( :'( :'(
Gelukkig lever je hiermee ook een positieve bijdrage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanjard
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 23:52
dat niet maar ik ben wel gefrustreerd over wat ik zie, im sorry..
MikeyMan schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:04:
[...]

Gelukkig lever je hiermee ook een positieve bijdrage!

Domoticz + Fotografie + Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb net de laatste update gelezen (plan: Tweakers 7: de puntjes op de i) en ik zie dat alle klachten die ik had gefixt gaan worden.
Hulde voor het luisteren naar de users :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spanjard schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:05:
dat niet maar ik ben wel gefrustreerd over wat ik zie, im sorry..

[...]
Zie het positief: Veel van jouw problemen zullen worden opgelost. Die luxe heeft niet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XchangeVisions
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 19:16

XchangeVisions

The World is "Open Source"

[vrolijke noot]

Ik ben niet tevreden, nog ontevreden over de nieuwe tweakers.
Wel zijn de bugs wat matig, de regressie test mag wel wat strakker worden ingericht.
Al het wit is mijn voornaamste onvrede, de nieuwe stijl is anno 2012 en zie ik als een prima verbetering.
Integratie met social media is niet mijn ding..maar ach, ik heb ook geen smartphone dus van mij hoefde het sowieso niet.

Wel leuk om te volgen...Tweakers.net team, jullie pakken het goed aan!
Had strakker voorbereid kunnen worden, maar een en al lof over de manier waarop jullie e.e.a. nu oppakken.

Vergeet vooral niet de successen van Tweakers 7 te vieren..!!

[\vrolijke noot]

Throughout the centuries there were men who took first steps, down new roads, armed with nothing but their own vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 20:44
Waarom is er vooraf niet een preview van de site aan alle tweakers gegeven? Dus oud/nieuw naast elkaar zodat iedereen vooraf zijn op- en aanmerkingen kon geven. Of is dat technisch gezien niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

tm030614 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:40:
Waarom is er vooraf niet een preview van de site aan alle tweakers gegeven? Dus oud/nieuw naast elkaar zodat iedereen vooraf zijn op- en aanmerkingen kon geven. Of is dat technisch gezien niet mogelijk?
Dat is ondertussen al vaak gezegd: dat ging technisch niet.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Femme schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:44:
[...]

Tweakers.net NG is deze versie.

Zie de plaatjes onderaan deze .plan om ze allemaal te zien.
Uit datzelfde plan:
De populaire Pricewatch-producten worden nu getoond met een productafbeelding voor zover deze bij het betreffende product beschikbaar is. Op de rubrieksindexen wordt er tevens een overzicht getoond van hooggewaardeerde productreviews in de aan de rubriek gerelateerde productcategorieën. Hiermee willen we hoogkwalitatieve productreviews van users de aandacht geven die zij verdienen.
Jammer dat dat gedeelte nu 4 jaar later zo op de schop is genomen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:41

Perkouw

Moderator General Chat
Ook maar even een mailtje gestuurd :)

Ontopic: Wanneer ik op mijn nickname klik krijg ik geen optie meer voor ''mijn fotoalbum'' ? Is dit, bewust, weg gehaald ? Ik had liever nog gezien dat er juist een extra optie bij kwam, ala 'mijn storage' wanneer je hierover beschikt. Nu zijn echter beide opties niet aanwezig. :?

[ Voor 16% gewijzigd door Perkouw op 23-10-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Laguna schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:41:
[...]

Jammer dat dat gedeelte nu 4 jaar later zo op de schop is genomen.
Gebruikersreviews heb een plekje gekregen onder Uit de community op de frontpage en de Reviewhomepage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MueR schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:41:
[...]

Dat is ondertussen al vaak gezegd: dat ging technisch niet.
Denk dat ie op een plaatje doelt, of een mockup... Dat was wel te doen geweest toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de nieuwe interface wel netjes, nogsteeds. Ik kan me bij het lezen echter wel wat voorstellen van de kritiekpunten hier en daar.
Dingen als veel whitespace vind ik bijvoorbeeld een raar argument. Alsof overal persé wat moet staan. De site oogt veel rustiger en vind dat zelf een duidelijke verbetering ten opzichte van de drukkige vorige layout, maar de constrastverhoudingen mag hier en daar wel even een oogje op geworpen worden.
Ikzelf ben ook niet ontembaar blij met de nieuwe manier van de replies. De scoreweergave is super maar het onderscheid tussen replies, wat waar een quote op is etcetera is er in mijn ogen niet op vooruit gegaan.
De afwezigheid van dingen als "core" en "pro" vind ikzelf prima, ik heb dat nooit begrepen. IT nieuws is toch gewoon IT nieuws.

All in all heb ik zondermeer liever dat ze gaan bughunten dan terug naar het vorige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lauwsa schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:52:
Gaan jullie trouwens microsoft nadoen en het tweakers 7.5 noemen O-) ?
Tweakers 7.5 staat al online: Tweakers 7.5 changelog: Tweakers 7.5 - v1.1.2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

MikeyMan schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:46:
[...]

Denk dat ie op een plaatje doelt, of een mockup... Dat was wel te doen geweest toch?
Aan een plaatje heb je niet veel, dan weet je niet of het prettig werkt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woei!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:35
MueR schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:03:
[...]

Aan een plaatje heb je niet veel, dan weet je niet of het prettig werkt.
Maar de visuele ellende had je wel kunnen voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:11:
[...]

Zie het positief: Veel van jouw problemen zullen worden opgelost. Die luxe heeft niet iedereen.
Nou nou nou, we gaan hierna nog veel meer fixen, uitbouwen en verbeteren. Je moet wel kiezen, wat gaan we nu doen en wat komt later. Dat veel van jouw grieven later komen wil niet zeggen dat ze niet aan bod komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:00:
[...]

De links in de PW lijken teveel op een breadcrumb terwijl dat maar ten dele zo is: Samsung is het merk en dat leidt naar de merkpagina, ipv naar de subcategorie Samsung onder SSD's. Dat wordt ten dele duidelijker door merk en categorie om te draaien. Verder kijken we of we niet standaard een filtering op de productcategorie binnen een merk moeten doen op het moment dat je vanuit een specifiek product terugklikt.

Het bredere issue van makkelijke navigatie tussen (sub)categorieën in de Pricewatch is moeilijker op te lossen omdat de hele categoriestructuur anders is. Tegelijkertijd is het feit dat je nu gedwongen wordt weer opnieuw via de category-browser te werken als je naar een andere (sub)categorie wil ook niet bepaald ideaal. De search is een alternatief maar dan moet je maar net weten naar welke exacte categorie je wil. Een vorm van een breadcrumb terugbrengen van de categoriestructuur zou kunnen helpen. Een andere optie zou kunnen zijn het toegankelijk maken van de category-browser op elke pagina waarin dan je laatste positie wordt onthouden.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 23-10-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Perkouw schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:43:
[...]

Ook maar even een mailtje gestuurd :)

Ontopic: Wanneer ik op mijn nickname klik krijg ik geen optie meer voor ''mijn fotoalbum'' ? Is dit, bewust, weg gehaald ? Ik had liever nog gezien dat er juist een extra optie bij kwam, ala 'mijn storage' wanneer je hierover beschikt. Nu zijn echter beide opties niet aanwezig. :?
kuch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Bookmark post is terug! :)
_/-\o_

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Volgens het filmpje zat het daar niet in het menu. Je kunt 'm wel vinden als je op je profiel klikt

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niet om te zeiken :+, maar waarom is alles opeens Nederland en dan krijg je bookmark als naam. Lang leve de icoontjes, wat er moet ook nog een view-knop bij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:17

Kroontje

...

Wanneer je op "Er zijn x nieuwe berichten" klikt is er geen bookmark mogelijkheid op de nieuwe posts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Wat ziet het forum er ineens stukken beter uit O+

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Rob schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:31:
[...]

Volgens het filmpje zat het daar niet in het menu. Je kunt 'm wel vinden als je op je profiel klikt
Het filmpje ?
Anyway sinds de release van Tweakers 7 heeft deze optie er de gehele tijd gezeten, zie mijn screenshot hieronder maar. Weblog is er trouwens ook uit gesloopt, die staat er ook niet meer bij.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TKybzyNsA6N8eBOJENNJqpJ0/full.png

Dit is overigens zowel op de frontpage als het forum.

[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 23-10-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Kroontje schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:34:
[...]

Wanneer je op "Er zijn x nieuwe berichten" klikt is er geen bookmark mogelijkheid op de nieuwe posts..
Is al een ticket voor aangemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:37

Bestla

Kvinne

Deze heb ik @ this moment en ben hier zeer tevreden over.

Natuurlijk wel met aboblue code erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Perkouw schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:35:
Anyway sinds de release van Tweakers 7 heeft deze optie er de gehele tijd gezeten, zie mijn screenshot hieronder maar. Weblog is er trouwens ook uit gesloopt, die staat er ook niet meer bij.

[afbeelding]

Dit is overigens zowel op de frontpage als het forum.
Foek! :( Dat was juist één van zaken die ik wel een verbetering vond! Eindelijk even snel klikken naar mijn fotoalbum en blog ... Waarom is dat er nou weer uitgehaald??? Te weinig clicks? :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:14
Tweakers 7 is in ieder geval goed voor het karmaslet gehalte van Zeef en Femme :P

Afgelopen week bijna 6K voor Femme erbij, en een dikke 4K voor zeef :9

http://tweakers.net/gallery/
S913 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:47:
[...]

Foek! :( Dat was juist één van zaken die ik wel een verbetering vond! Eindelijk even snel klikken naar mijn fotoalbum en blog ... Waarom is dat er nou weer uitgehaald??? Te weinig clicks? :P
Dafuq?
Dit was inderdaad juist wel handig :/ :'(
Stop eens snel terug die knopjes!

[ Voor 52% gewijzigd door yannickie111 op 23-10-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ah mooi. Jammer dat het zoeken in topics nog niet terug is, dat is toch wel mijn grootste ergernis, omdat het grote topics de facto onleesbaar maakt (ik ga niet elke keer in 50+ pagina's lopen CTRL-F-en ;))....

Hoop dat dat vandaag ook nog gefixed gaat worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:15

Maximilian

You've been Maxxed...

Ik vind het lezen van de reviews erg prettig, maar als het kan ff snel...
Daarom mis ik de "Terug naar huus" link heel erg bij de "Conclusie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me ook op dat ik niet kan modereren op mijn iPhone 4S.
Er gebeurd niets als ik erop druk.

Bugje of normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Femme schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:46:
[...]

Gebruikersreviews heb een plekje gekregen onder Uit de community op de frontpage en de Reviewhomepage.
Klopt. Ik heb ook niet gezegd dat het er niet meer is, maar dat het op de schop is genomen.
Overigens big props voor _eXistenZ_, toch ook maar besloten om een Custom CSS te gebruiken en daarbij de body van de background op grijs gezet. Dat ziet er al een stuk beter uit op m'n desktop!
Bestla schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:45:
[...]

Deze heb ik @ this moment en ben hier zeer tevreden over.

Natuurlijk wel met aboblue code erbij ;)
Aboblue code?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
wildhagen schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:49:
[...]

Ah mooi. Jammer dat het zoeken in topics nog niet terug is, dat is toch wel mijn grootste ergernis, omdat het grote topics de facto onleesbaar maakt (ik ga niet elke keer in 50+ pagina's lopen CTRL-F-en ;))....

Hoop dat dat vandaag ook nog gefixed gaat worden.
Nee, niet vandaag helaas. Mij is verzekerd voor 1 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:59

wontcachme

You catch me? No you wont

[...]

Idd. Handige dingen worden eruit gehaald en onhandige dingen worden nu gefixed. Hebben ze geen werk genoeg op T.net HQ :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
MadEgg schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:19:
[...]

Zal ik ze dan even voor je vergelijken in een screenshot?

[afbeelding]

Zie hier het verschil tussen 3px padding (links) en de huidige 7px (rechts) padding op de frontpage. Het verschil is aanzienlijk en ik hoef een stuk minder te scrollen. Veel fijner voor het overzicht. Nogmaals, ik snap dat het op tablets en smartphones handig is dat er zo veel ruimte is zodat je minder snel misklikt met je vingers, maar op mijn PC en laptop heb ik daar absoluut geen last van dus is al die witruimte doodzonde. In de oude layout, via webarchive, was deze hoogte 5px, al een stuk beter dan 7px.

[afbeelding]

En hier het verschil tussen line-height 1.2 (links) en de huidige 1.6 (rechts). De tekst met line-height 1.2 is voor mij veel leesbaarder, ik hoef niet zo'n eind 'visueel/mentaal' door te scrollen na een regel gelezen te hebben. Bovendien past er véél meer tekst op een scherm wat de informatiedichtheid vergroot. Wat mij betreft ideaal. In Tweakers 6 was de line-height 17px. De huidige 1.6 komt overeen met 20.8px, mijn voorgestelde 1.2 komt overeen met 15.6px. Zit ik er toch dichterbij.

Het is sowieso meer een voorstel met wat waardes die ik er maar even ingegooid heb, het punt is dat die afstanden op de oude site prima waren en dat er nu gewoon flink meer onnodige witruimte is toegevoegd.
Ik schreef op de FP aan Femme over hetzelfde onderwerp:
femme, allereerst mijn opmerking dat Tweakers 6 een van de beste sites was onder mijn specifieke omstandigheden (full screen browser) staat niet in deze post, maar in de gelinkte. Die gaat over de hoeveelheid wit *buiten* de tekst om, niet het onderwerp van deze post. Tweakers 6 was daar goed in, omdat het een vrij strak kader had, waardoor de tekst niet ging zweven over het oneindig witte maanlandschap van Tweakers 7. Dat ging dus nadrukkelijk niet over de oude regelafstand.

Nu even over die typografie: er staan een hoop fabels op het net over het gebruik van interlinie en regellengtes, 90% is baarlijke nonsens of stamt uit de tijd dat webdesign op 800x600 schermen gericht was. Vooral, bijna al die teksten zijn gebaseerd op oude studies onder (dus) onervaren scherm lezers. Zoals iedereen zich zal herinneren printte men toen nog massaal emailtjes uit ´omdat je niet van een scherm kon lezen´. De tijden zijn veranderd, maar de broodjes aap over beeldscherm typografie zijn gebleven (en niets verdwijnt ooit van het net helaas).

Vanuit een design oogpunt is een korte regel goed: als je het mensen vraagt in een A/B test vinden ze dat namelijk prettig. Ga je echter kijken wat de effectieve leessnelheid is van diezelfde mensen dan blijkt dat ze veel sneller kunnen lezen met langere regels.

Tweakers is een site met een hoge informatiedichtheid die gebruikt wordt om snel informatie op te nemen; niet een site om een maximum click-through te genereren, dus gebruik de ankeilers, spotlights en kopjes om mensen aan het lezen te krijgen, maar zodra ze dat artikel verder lezen dan de eerste alinea bedien je ze het beste met een lange regel.

Bij die langere regels hoort inderdaad een kleinere regelhoogte. Kijk maar in print; je oog moet het begin punt terug kunnen vinden, dat is de meest cruciale factor in leessnelheid en moeheid.

Dat Arial een erg hoge x-hoogte heeft en dat dit allemaal aan elkaar gerelateerd is betoogde ik ook al. We verschillen alleen in de conclusie. Doe eens een A/B test met een 1.2 a 1.3 versus jouw gouden snede 1.6. Je zal zien dat het ook op hogere beeldscherm resoluties uitmunted werkt. (Madegg hieronder heeft een goed voorbeeld). Je doelgroep zit overigens vaak op een lage dpi met die grote schermen.

Dan kan je dus meer informatie kwijt zonder scrollen én de leessnelheid gaat omhoog. Twee vliegen in een klap die voor de doelgroep belangrijk zijn.

Arial vind ik een bar font, omdat het op lage resoluties wel veel hinting bevat, maar het is a) karakterloos b) het pixeleert sterk met jullie fontsize op de kennelijk veel gebruikte 22-24" monitors in de doelgroep die HD res hebben en c) het oogt op een Mac anders omdat die elk lettertype wat vervetten (geen goede cleartype), maar op Windows is het een heel _rafelig_ lettertje en d) het is niet heel geschikt voor jullie content omdat het cijfers slecht weergeeft (geen hangende cijfers).

Experimenteer eens met Azuro, kenmerkend, geoptimaliseerd voor elk OS itt Arial, heel goed leesbaar en wat breder dan het erg smalle Arial. Iedere letter is eigen en het zou snel wennen omdat jullie site zoveel vaste bezoekers heeft. Wel als webfont natuurlijk want niemand heeft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Tjah, het zoeken is een beetje lastig geworden zo, dus ik heb maar een opsomming gemaakt :)

-Autoreload van frontpage werkt niet (al uit- en weer ingelogd)
-Forumonderdeelkleuren (heb ik al meerdere malen voorbij zien komen)
-Op de frontpage bij iedere reactie onderaan 'reageer', heb ik ook al voorbij zien komen, wellicht kan ervoor worden gekozen om 'reageer' / 'quote' knopjes en dergelijken te laten verschijnen op het moment dat je hovert over de post? En dan voor touch devices (wordt toch gedetecteerd aan de hand van schermgrootte), die knopjes altijd weergeven.
-Als je een topic report hebt gemaakt dan moet je hoveren over de link om in de alternatieve tekst te lezen of je topic report al is afgehandeld of niet, jammer dat het nu niet meer visueel gecheckt kan worden.

Ben ongetwijfeld een hoop vergeten, maar dit is wat nu in me op kwam.

Verder natuurlijk wel ontzettend veel kudos voor het gerelateerde zoeken en de hele backend, dat voelt heel erg solide aan. :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Zeeeeeeeeef?? :>

[edit] Crap, weer iemand die sneller tikt dan ik :F

[ Voor 7% gewijzigd door S913 op 23-10-2012 18:09 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Hebben meer mensen er last van dat ze geen reacties meer kunnen modereren op de frontpage ? Ik was even bang dat mijn rechten waren ingenomen, maar dit blijkt het niet geval. Dus hebben we hier weer met een bug te maken of ?

Browser, Chrome, ook al een restart gegeven maar dat mocht helaas niet baten.

[ Voor 15% gewijzigd door Perkouw op 23-10-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Perkouw schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:12:
Hebben meer mensen er last van dat ze geen reacties meer kunnen modereren op de frontpage ? Ik was even bang dat mijn rechten waren ingenomen, maar dit blijkt het niet geval. Dus hebben we hier weer met een bug te maken of ?

jep, same here. Die was ik nog vergeten in m'n lijstje.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Perkouw schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:12:

Ik krijg het uitklapmenuutje ook niet open (opera).

[ Voor 83% gewijzigd door Beroemdheid op 23-10-2012 18:14 ]

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok duidelijk dan zal dat wel een Bugje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je kan wel moderen als je dat doet in het nieuwsartikel zelf. Reacties die je benadert via een link op het forum zijn idd niet te modereren.

Duidelijk een bug idd. Is al gemeld in LD. Zie [BUG] Moderen FP

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:22:
Je kan wel moderen als je dat doet in het nieuwsartikel zelf. Reacties die je benadert via een link op het forum zijn idd niet te modereren.

Duidelijk een bug idd. Is al gemeld in LD. Zie [BUG] Moderen FP
Nee juist in een artikel modden werkt niet meer bij mij
Dit lijkt toch wel hetzelfde probleem te zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 18:36 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.