Omdat ik als vrouw wellicht anders tegen het visuele aspect aan kijk (alhoewel.. Denk in plaatjes, gaat dus tegen vallen

) mijn mening tot nu toe..
Toen de grote dag kwam, jawel, ben ik vanaf 6u aan t f5en geweest. Nieuwsgierigheid kent geen tijd, zullen we maar zeggen... Immers is verandering nodig voor vooruitgang, dus heh, het glas was halfvol. 's Middags heb ik nog positief gereageerd onder 't mom van; eerst wennen - dan pas klagen. Nu ga ik toch maar vast klagen...
Wat voor mij de kracht was van T.net is dat wij Tweakers als informatie vreters via de FP in een klap konden bepalen waar we heen wilden. Tracker, al 't nieuws en reviews, allen duidelijk gescheiden door kleurstelling en overzicht. Met 1 klik/tap was ik waar ik wilde wezen, en kon ik ongestoord veel te lange uren door brengen op GoT, wenslijstjes in elkaar beuken of simpelweg urenlang snuffelen, verzamelen, leren, consumeren, mijn tijd verdoen. Blind kunnen vinden waar je wilde neuzen, dat was voor mij Tnet.
Mijn ervaring nu, vanaf t openen van de site in mijn bladwijzerbalk..
*site plopt op scherm*
- Drieduizenddubbelewitteboterhammenmetpindakaas, even de helderheid naar beneden schoppen (hoofdpijn, hoofdpijn!)
- Nieuws, nieuws.. is dit alles? Staat t op volgorde? Volgens mij mis ik wat..
(Laat het gebruikelijke nieuwsrondje maar zitten, dan maar naar HWinfo..)
- Wensenlijstje maken via de PW. Al zal het weinig schelen, ik heb het idee dat ik 40 klikken meer moet uitvoeren als in de oude situatie. Natuurlijk moet je nog 'zoeken' naar de nieuwe icoms en termen (waarom ineens in 't NL?) en de minder overzichtelijke manier van selecteren binnen productgroepen laten me al snel afdwalen naar wat anders. De optie om producten automatisch in 1 lijst te gooien werkt niet, en ook de bestellijst voor webshops ophalen functie is deaud. Ok, kinderziektes. Da ken.
- Tja. En nu? Ik begeef me weer op de FP, waar ik normaal úren vermaakt kon zijn met het volgen van de nieuwste V&A ads, nieuwsitems, GoT posts.. Tja. Waar ik normaal geprikkeld werd om bit voor bit de ondergrondse kelders van Tweakers door te neuzen, ben ik nu na 2 minuten uitgekeken op de site. Jammer? Ja. Heel jammer.
Dus..
Ja. Verandering is vooruitgang, er kan immers altijd iets beter! Helaas is de gebruikerservaring van een concept wat zijn gebruikersgemak bewezen had te ver achter in 's kastje gestopt. Ja, de site mag dan misschien precies de zelfde inhoud hebben - maar wij die het 'oude' gewend waren en er van hielden, zullen onze tijd ineens weer op andere fora gaan besteden.
Hulde aan het ontwerp van enkele posts hierboven. Ik begrijp dat er vast uren lange bloed, zweet en tranan in het T7 ontwerp hebben gezeten, en het moet niet leuk zijn om je 'kindje' zo afgekraakt te zien worden. Uiteindelijk wil iedereen een betere, mooiere, informatieve site waar men zich op thuis voelt en zijn weg in kan vinden.
Tip: luister naar de echte Tweaker. De mannen (en wellicht minderheden zoals ik

) die hun vrije uurtjes hier in alle uithoeken doorbrengen, kwijlend in slaap vallen op hun toetsenbord na 't modden van de dagelijkse nieuwtjes, de mensen die gigantische hoeveelheden informatie willen delen en verzamelen met, voor en door elkaar. Zij zijn Tweakers.
Een diepe buiging voor de dappere poging van de hogere heren, een schouderklopje, een kusje op de zere plek, en een bak met pepers om te steken op een plek waar het daglicht niet komt.
Aan de bak, ik hang liever hier rond als in de online schoenenwinkels!
*kggt* Mobo out *kgggt*
[
Voor 0% gewijzigd door
Mobomonster op 22-10-2012 01:38
. Reden: Niet vloeken Mobo, niet vloeken.. ]
Woopwoopwoopwoop.