Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 28 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.386 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
mcDavid schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:48:
[...]

Eh.
Je weet dat Coca-Cola daarvoor met de staart tussen de benen terug is gegaan naar het oude concept he? O-)
Ik heb al die boeken ook and then some. What doesn't kill you makes you stronger zullen we maar zeggen. ;)

Maar goed, daar gaat het nu niet om. Kom op met die lijstjes voor de devvers!

[ Voor 20% gewijzigd door zeef op 21-10-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Lizard schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:55:
[...]

Mijn stem heb je voor deze layout! :)
Met een optie om in het nieuwsoverzicht alleen nieuws te zien.
Daar zou denk ik 90% zeer goed mee kunnen leven :D Die mockup is inderdaad een mooi voorbeeld van toch updaten en gelijktijd dicht bij je roots blijven. ( Wel even een optie voor werkelijk alleen nieuws items. )

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.van.Dijck
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 19:06
Laguna schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:28:
Ook even een mock-up gemaakt hoe ik Tweakers 7 graag zou zien :)

[afbeelding]
Heerschend!

Dat zou hem zijn ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Lizard schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:55:
[...]

Mijn stem heb je voor deze layout! :)
Met een optie om in het nieuwsoverzicht alleen nieuws te zien.
Dat is inderdaad veel beter ja. Nieuwe layout, maar toch ook herkenning met het oude. En efficienter gebruik van de ruimte op je scherm zonder al teveel lege vlakken.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Megamind schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:54:
[...]

Er zijn zat sites / bedrijven die dit doen, en sommige zijn minder succesvol dan andere. Komt dit je bekend voor?
[afbeelding]

Natuurlijk is een logo anders dan een complete huisstijl. Maar dan nog kan je wel verwachten dat Windows 8 ook een flop gaat worden, de kritiek die er nu ook al op is, er wordt weinig mee gedaan. Windows 8 wilt een eigen nieuwe style neerzetten, maar of het aanslaat is natuurlijk de vraag, als het blijkt dat het niks is dan zal Windows 9 waarschijnlijk een snelle opvolger worden.
Zoals je zelf al zegt zal windows 8 pas voor daadwerkelijke verandering zorgen. Maar als dat flopt kun je er op wachten dat net zoals bij Vista ---> 7 de veranderingen alleen maar voortborduren op de al gewijzigde vorm.

Voor Windows is er natuurlijk ook niet echt een alternatief maar ook MS moet enorm veel moeite doen om een nieuwe Windows bij de massa geaccepteerd te krijgen. Kijk maar eens hoeveel mensen / bedrijven er nog steeds XP gebruiken. Terwijl voor de Mac er zeker een 2-tal volwaardige en eigenlijk betere alternatieven zijn.

Ik moest er gewoon ineens aan denken dat ik helemaal niemand heb gehoord over de gewijzigde huisstijl bij de Mac O-)
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:53:
[...]

Zolang de hamburgers maar hetzelfde blijven ;)
Aan de inhoud op Tweakers is uiteindelijk toch ook niets veranderd?

[ Voor 8% gewijzigd door jbhc op 22-10-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Volgens mij is dat gewoon de oude, met alleen de nieuwe tracker en bovenkant. Niet dat ik dat erg vind, overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbhc schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 00:06:
[...]

[...]

Hoe kun je dat nou met elkaar vergelijken? Maar goed, als je die visie doortrekt, is bij Tweakers het 'bestek' wél veranderd. Het is dat je voor hamburgers geen bestek nodig hebt om ze op te eten, maar mocht McDonald's ondeugdelijk bestek geven bij verder onveranderde hamburgers, dan zou er zeker geklaagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diebobo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-08 18:22

[afbeelding]
100% Raak..

Sidenote: Mijn complimenten voor Zeef, denk dat je al vele " Jahaaaa, *Diepe Zucht* .. Dat weten we ondertussen wel ! " momenten hebt gehad, en dat je toch elke keer met je fatsoenlijke antwoorden komt...

Sidenote2: Kan ik even HalfKilotje Karma lenen van je Zeef ? Die KiloKarma's van jou krijg je toch nooit op .. :P

[ Voor 11% gewijzigd door diebobo op 22-10-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diebobo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 00:15:
[...]

100% Raak..

Sidenote: Mijn complimenten voor Zeef, denk dat je al vele " Jahaaaa, *Diepe Zucht* .. Dat weten we ondertussen wel ! " momenten hebt gehad, en dat je toch elke keer met je fatsoenlijke antwoorden komt...
Hij blijft inderdaad opvallend rustig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Achilles schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:10:
Die wit ruimte is mijn grootste probleem, van al dat lcd-light slaap ik slechter :p

En (met mijn dyslexie wel in het achterhoofd) wil ik ff wat ergernis over de iconen die door tekst vervangen zijn uiten, het zal vast wel een paar kb's schelen voor de mobiele user maar kom opzeg, zo'n icoon'tje is wel 10x duidelijker -en btw ziet het er ook leuker uit :) - dan 'Quote' Zorg dat tekst alleen gebruikt wordt waar nodig, dat maakt berichten ook leesbaarder en een zwart-wit wolkje leidt de aandacht minder af dan een blauw tekstje. Bij het maken van een app om muziek af te spelen gaat men de duidelijke > toch ook niet vervangen door 'play'
Daar ben ik het mee oneens. Simpele tekst is bijna altijd duidelijker dan een icoon ( en een icoon waar de betekenis onder gezet moet worden om 'm te begrijpen, zoals bij de oude icoontjes, biedt niet veel toegevoegde waarde).
MadEgg schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:45:

2) in ieder geval voor desktop-versie veel minder witruimte (op frontpage, de highlights bijvoorbeeld van padding 7px naar 3px), van artikelen en reacties line-height van 1.6 naar 1.2.
1.2 is extreem weinig, veel minder dan in de oude layout (waarin de regelhoogte niet zoveel afweek van de nieuwe). Er valt niet zoveel te winnen op de frontpage met de paddings in de nieuwslijst. De grootste issue is daar dat de tabs en de ankeilers veel ruimte innemen, waardoor er op lagere resoluties (bijvoorbeeld 1366x768) bijna geen headlines getoond worden boven de fold.

Beste oplossing is imo een aangepast stylesheet voor lagere resoluties. Er is wat winst te halen met teruggaan naar 11px lettergrootte. Kleiner lettertype maakt kleinere paddings mogelijk, dan kan er alles bij elkaar nog wel wat gewonnen worden. Op een groot beeldscherm vind ik een 11 pixel lettergrootte niet van deze tijd en is de leesbaarheid niet optimaal.

Verder een andere oplossing overwegen voor de tabs. In de compacte stylesheet kunnen de ankeilers misschien nog wat kleiner gemaakt worden dmv kleinere paddings en een kleiner lettertype. Dit is dan wel echt pixelschrapen ten kosten van de vormgeving. Het kader is nu gebaseerd op een gulden snede verhouding met een verhouding van 2:1 voor de afbeelding. Dat is een aangename verhouding die ik in ieder geval op grote beeldschermen graag wil behouden.

In de compacte stylesheet kan de regelhoogte van teksten ook wat kleiner. Op grote beeldschermen (1200 pixels verticaal en hoger) is de huidige regelhoogte wel gewenst en het is ook een mooie verhouding, wederom gebaseerd op de gulden snede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
[...]

Zoals je zelf al zegt zal windows 8 pas voor daadwerkelijke verandering zorgen. Maar als dat flopt kun je er op wachten dat net zoals bij Vista ---> 7 de veranderingen alleen maar voortborduren op de al gewijzigde vorm.

Voor Windows is er natuurlijk ook niet echt een alternatief maar ook MS moet enorm veel moeite doen om een nieuwe Windows bij de massa geaccepteerd te krijgen. Kijk maar eens hoeveel mensen / bedrijven er nog steeds XP gebruiken. Terwijl voor de Mac er zeker een 2-tal volwaardige en eigenlijk betere alternatieven zijn.

Ik moest er gewoon ineens aan denken dat ik helemaal niemand heb gehoord over de gewijzigde huisstijl bij de Mac O-)

[...]

Dat is meteen ook het grote probleem hier.

Windows 8, Office, Visual Studio... het zijn technisch echt GEWELDIGE (verzamelingen van) programma's. Intern is het allemaal super. Zo heb ik hier nu bijvoorbeeld Visual Studio 2012 draaien en ben ik echt verliefd op de nieuwe features in oa. het C++-onderdeel.

Maar tegelijkertijd is er ook een schaduwzijde, want de interface is echt graflelijk. Alsof je teruggaat naar de periode waarin Windows 3.11 nog hip was, aangevuld met idiote beslissingen voor de interface die nergens op slaan. Zoals HOOFDLETTERS in de menu's.

Gelukkig is het op t.net zelfs niet zo erg, maar het is zeker met elkaar te vergelijken. Ik geloof best dat de nieuwe code van t.net geweldig is. En ik geloof ook best dat het intern ook een huzarenstukje is van de heren devvers. Dat het het beste is sinds gesneden peren.

Alleen die interface he. Je blijft het gebruiken omdat het mooie software is, of in geval van t.net: een goede site met goede informatie, maar je blijft iedere keer weer spastisch facepalmen wanneer je het voor ogen krijgt.

En zoals een ieder weet is computeren met een hand voor je gezicht niet erg productief.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 00:15:
[...]

Hoe kun je dat nou met elkaar vergelijken? Maar goed, als je die visie doortrekt, is bij Tweakers het 'bestek' wél veranderd. Het is dat je voor hamburgers geen bestek nodig hebt om ze op te eten, maar mocht McDonald's ondeugdelijk bestek geven bij verder onveranderde hamburgers, dan zou er zeker geklaagd worden.
Ik begon in eerste instantie over de huisstijl van de Mac meer niet.
Maar bij de Mac is ook de ingang verplaatst, het raampje van de MCdrive 50cm verhoogd (Echt kut als je een vrij lage auto hebt), draai naar de MCdrive veranderd (ook geen verbetering) en rode opvallende kleur veranderd in de schutkleur legergroen. Eigenlijk allemaal geen verbeteringen maar geen hond die je er over hoort. Dat bedacht ik me ineens. (En de mac heeft echt wel meer unieke bezoekers dan T.net dacht ik zo >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 00:22:
[...]

Daar ben ik het mee oneens. Simpele tekst is bijna altijd duidelijker dan een icoon ( en een icoon waar de betekenis onder gezet moet worden om 'm te begrijpen, zoals bij de oude icoontjes, biedt niet veel toegevoegde waarde).
Daar ben ik het geheel mee eens, dat moeten we niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbhc schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 00:27:
[...]

Ik begon in eerste instantie over de huisstijl van de Mac meer niet.
Maar bij de Mac is ook de ingang verplaatst, het raampje van de MCdrive 50cm verhoogd (Echt kut als je een vrij lage auto hebt), draai naar de MCdrive veranderd (ook geen verbetering) en rode opvallende kleur veranderd in de schutkleur legergroen. Eigenlijk allemaal geen verbeteringen maar geen hond die je er over hoort. Dat bedacht ik me ineens. (En de mac heeft echt wel meer unieke bezoekers dan T.net dacht ik zo >:) )
Nogmaals, het is niet te vergelijken :)

Alles wat je nu opnoemt, is kortdurend, en heeft niet direct te maken met het consumeren van de inhoud. Op Tweakers zitten velen urenlang naar teksten te staren soms heel erg intensief, wanneer het om ingewikkelde (technische) zaken gaat. Dan is de directe omgeving van veel groter belang, dan wanneer je alleen maar even door een ingang moet, Als mensen urenlang op de parkeerplaats of in de draaideur van McDonald's zouden verblijven, zou het aantal klachten ook veel groter zijn, dan wanneer je er alleen maar even doorheen moet.

Nog afgezien van de vraag of er werkelijk niet over geklaagd is, dat weet waarschijnlijk alleen de manager.

Overigens ben ik één van de weinigen die me niet echt stoort aan al dat wit.

// eeeh... ik bedoel de kleur dan (intensiteit). Dat het teveel is lijkt me evident ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddy Cosworth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-08 14:42
Mr.Monk schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:19:
Dat hij traag is en errors geeft, wordt wel verholpen :)

- Ik mis de menu balk. Telkens de terug knop gebruiken om terug naar het nieuwsoverzicht te gaan.
- Wit

Leuk voor tablet gebruikers misschien, maar daar is toch een app voor? pas die dan aan :)

Geen verbetering vind ik.

Klik hier voor een vergelijking met oude site!
Ben net even via de web archive site Klik hier naar tweakers 6 teruggegaan, wat leest dat toch heerlijk, snap niet waarom ze iets moesten verranderen, wat mij betreft was hij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

eddy Cosworth schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 00:36:
[...]

Ben net even via de web archive site Klik hier naar tweakers 6 teruggegaan, wat leest dat toch heerlijk, snap niet waarom ze iets moesten verranderen, wat mij betreft was hij perfect.
Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Helaas kun je (nog) niet in een topic zoeken naar teksten. Toch wel een handige functie die ik nu erg mis.

Als ik in de huiskamer ben staat er boven de topiclisting het volgende:
"Als u dit kunt lezen staan uw foruminstellingen verkeerd". Zal vast niet de enige zijn, maar ik zie mezelf niet 75+ pagina's doorstruinen om het op te zoeken.

Ik heb niets veranderd, dus waarom is het verkeerd? Of beter nog; wat is er verkeerd en hoe maak ik het weer goed?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen HK toegang, maar is dat niet gewoon een grap? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Laten we het erop houden dat je je HK-toegang niet echt waard bent als je dat serieus neemt ;) * Stukfruit stelt voor om de toegang door te schuiven naar bovenstaande meneer.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:18
[...]
Sorry, maar dat kan je echt niet menen. Text is duidelijker dan een goed icoon?
Weten Microsoft & Apple dat al?
"A picture says a thousand words" ring a bell?
En zullen we gelijk dan alle verkeersborden maar veranderen?
Serieus..

Verder, als onder een icoon de betekenis gezet moet worden is hij dus duidelijk niet goed. Net
als een compleet verkeerd stuk text. Een textballonnetje is prima als je quote bedoelt.
Op een groot beeldscherm vind ik een 11 pixel lettergrootte niet van deze tijd en is de leesbaarheid niet optimaal.
Jij misschien niet. Anderen misschien wel. Ik zelf prefereer een nog veel groter font. De leesbaarheid is in de eerste plaats toch een eigenschap die gemeten wordt door de eindgebruiker (zoals deze migratie ook heeft aangetoond).
Gelukkig hoeft het tegenwoordig niet van de informatieleverancier af te hangen hoe groot de letters zijn. Je kunt je browser vertellen hoe groot hij ze moet weergeven en dat wordt per site onthouden. Werkt prima. Probeer Ctrl + en - eens om te 'zoomen'.
Ook hier hoeft niets veranderd te worden.

Wat je echter als ontwerper niet moet doen, is er van uit gaan dat je eindgebruiker een bepaald schermformaat heeft. Dat kan de browser zelf wel afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ziet er toch zoveel beter uit.... Ik heb een 23" scherm en al dat wit aan de zijkanten.... m'n ogen hebben er echt last van...

Wat is dat toch met die stomme trend om alle interfaces basic, minimalistisch te doen? Windows 8, Youtube, Facebook en nu zelfs Tweakers...

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~dw459910/1.PNG

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~dw459910/2.PNG
http://userstyles.org/styles/76828/tweakers-net-dark-compact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
Mijn top 5:

1. Informatie dichtheid Frontpage (vooral op hogere resolutie schermen, er gaat nu veel "realestate" verloren, zoals ik ook al eeerder in dit topic gemeld heb).
2. Idem voor het forum, layout kan verticaal compacter, minder loze ruimte).
3. Witte kleur aanpassing naar iets minder fel.
4. Seach op het forum
5. Forum kleurtjes voor de catagorieen e.d.

Verder mooi om te zien dat er na enige stilte vlak na release nu door de verschillende medewerkers van Tweakers goed gereageerd wordt op de kritiek, dit geeft een mooi stukje vertrouwen dat na enige iteraties de knelpunten opgelost zullen worden en ook deze layout een nieuw succes kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Omdat ik als vrouw wellicht anders tegen het visuele aspect aan kijk (alhoewel.. Denk in plaatjes, gaat dus tegen vallen :p) mijn mening tot nu toe..

Toen de grote dag kwam, jawel, ben ik vanaf 6u aan t f5en geweest. Nieuwsgierigheid kent geen tijd, zullen we maar zeggen... Immers is verandering nodig voor vooruitgang, dus heh, het glas was halfvol. 's Middags heb ik nog positief gereageerd onder 't mom van; eerst wennen - dan pas klagen. Nu ga ik toch maar vast klagen...

Wat voor mij de kracht was van T.net is dat wij Tweakers als informatie vreters via de FP in een klap konden bepalen waar we heen wilden. Tracker, al 't nieuws en reviews, allen duidelijk gescheiden door kleurstelling en overzicht. Met 1 klik/tap was ik waar ik wilde wezen, en kon ik ongestoord veel te lange uren door brengen op GoT, wenslijstjes in elkaar beuken of simpelweg urenlang snuffelen, verzamelen, leren, consumeren, mijn tijd verdoen. Blind kunnen vinden waar je wilde neuzen, dat was voor mij Tnet.

Mijn ervaring nu, vanaf t openen van de site in mijn bladwijzerbalk..

*site plopt op scherm*

- Drieduizenddubbelewitteboterhammenmetpindakaas, even de helderheid naar beneden schoppen (hoofdpijn, hoofdpijn!)
- Nieuws, nieuws.. is dit alles? Staat t op volgorde? Volgens mij mis ik wat..

(Laat het gebruikelijke nieuwsrondje maar zitten, dan maar naar HWinfo..)

- Wensenlijstje maken via de PW. Al zal het weinig schelen, ik heb het idee dat ik 40 klikken meer moet uitvoeren als in de oude situatie. Natuurlijk moet je nog 'zoeken' naar de nieuwe icoms en termen (waarom ineens in 't NL?) en de minder overzichtelijke manier van selecteren binnen productgroepen laten me al snel afdwalen naar wat anders. De optie om producten automatisch in 1 lijst te gooien werkt niet, en ook de bestellijst voor webshops ophalen functie is deaud. Ok, kinderziektes. Da ken.

- Tja. En nu? Ik begeef me weer op de FP, waar ik normaal úren vermaakt kon zijn met het volgen van de nieuwste V&A ads, nieuwsitems, GoT posts.. Tja. Waar ik normaal geprikkeld werd om bit voor bit de ondergrondse kelders van Tweakers door te neuzen, ben ik nu na 2 minuten uitgekeken op de site. Jammer? Ja. Heel jammer.

Dus..

Ja. Verandering is vooruitgang, er kan immers altijd iets beter! Helaas is de gebruikerservaring van een concept wat zijn gebruikersgemak bewezen had te ver achter in 's kastje gestopt. Ja, de site mag dan misschien precies de zelfde inhoud hebben - maar wij die het 'oude' gewend waren en er van hielden, zullen onze tijd ineens weer op andere fora gaan besteden.

Hulde aan het ontwerp van enkele posts hierboven. Ik begrijp dat er vast uren lange bloed, zweet en tranan in het T7 ontwerp hebben gezeten, en het moet niet leuk zijn om je 'kindje' zo afgekraakt te zien worden. Uiteindelijk wil iedereen een betere, mooiere, informatieve site waar men zich op thuis voelt en zijn weg in kan vinden.

Tip: luister naar de echte Tweaker. De mannen (en wellicht minderheden zoals ik :p) die hun vrije uurtjes hier in alle uithoeken doorbrengen, kwijlend in slaap vallen op hun toetsenbord na 't modden van de dagelijkse nieuwtjes, de mensen die gigantische hoeveelheden informatie willen delen en verzamelen met, voor en door elkaar. Zij zijn Tweakers. _/-\o_

Een diepe buiging voor de dappere poging van de hogere heren, een schouderklopje, een kusje op de zere plek, en een bak met pepers om te steken op een plek waar het daglicht niet komt.

Aan de bak, ik hang liever hier rond als in de online schoenenwinkels!

*kggt* Mobo out *kgggt* :9

[ Voor 0% gewijzigd door Mobomonster op 22-10-2012 01:38 . Reden: Niet vloeken Mobo, niet vloeken.. ]

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Durandal schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 01:12:
Serieus..

Verder, als onder een icoon de betekenis gezet moet worden is hij dus duidelijk niet goed. Net
als een compleet verkeerd stuk text. Een textballonnetje is prima als je quote bedoelt.
Iconen zijn overgewaardeerd. Er zijn een paar iconen die zo universeel en herkenbaar zijn dat ze echt iets toevoegen maar met meer dan een paar iconen in een balk wordt het al snel moeilijk om te begrijpen waar ze voor staan - zeker omdat veel functionaliteit zich niet zomaar in een icoontje laat vangen. Vaak ben je dan beter af met een stukje tekst.

De vergelijking met verkeersborden gaat volledig mank. Allereerst zijn verkeersborden universeel. De borden in Amsterdam zijn hetzelfde als in Almelo. In GUI's is maar een vrij kleine set van iconen echt universeel.
Daarnaast leren we die borden ook uit ons hoofd en doen we zelfs examen over ons vermogen om ze te herkennen. Dat lijkt me al haast bewijs dat de duidelijkheid van iconen soms te wensen overlaat. Als ze echt intuitief waren dan hoefden we niet te leren om ze te herkennen.

Overigens ben ik best gecharmeerd van de makeover die Tweakers heeft gehad. Ik kan ook wel dingen verzinnen die ik minder geslaagd vind maar overall is de nieuwe layout een stuk frisser en moderner dan de oude. Van mij hoeven er geen grote aanpassingen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Zo'n beetje alles is al gezegd. Ik vind het ook geen verbetering. Ik heb constant het idee dat de FP niet klaar is met laden, omdat ik nog zoveel witte ruimte over heb. Het nodigt allemaal niet uit tot lezen. Te kaal, te minimalistisch. Alsof het inladen van de FP op een mobiele telefoon binnen een halve seconde de top prio was.

De grijze randen aan de zijkant van versie 6 waren wat fijner voor je ogen. Gaven het wat meer contrast. De tabjes vind ik daarentegen wel een leuk idee, maar vallen te weinig op.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:18
downtime schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 01:47:
[...]
De vergelijking met verkeersborden gaat volledig mank. Allereerst zijn verkeersborden universeel. De borden in Amsterdam zijn hetzelfde als in Almelo. In GUI's is maar een vrij kleine set van iconen echt universeel.
Daarnaast leren we die borden ook uit ons hoofd en doen we zelfs examen over ons vermogen om ze te herkennen. Dat lijkt me al haast bewijs dat de duidelijkheid van iconen soms te wensen overlaat. Als ze echt intuitief waren dan hoefden we niet te leren om ze te herkennen.
Je slaat hier de plank mis. Het gaat er om dat iconen makkelijker in het gebruik zijn omdat ze instantaan te herkennen zijn. Text is dat niet. Verkeersborden wel, en om dezelfde reden.
Dat we ze moeten leren is niet erg. ook niet op websites. Dat doen onze hersenen vanzelf.
Wat wel belangrijk is is dat ze ons snel de informatie geven die we nodig hebben of zoeken. Net als verkeersborden. Of wil je die allemaal gaan vervangen door text?

Verder, als text beter werkt dan beelden, dan zouden T.net's adverteerders wel genoegen nemen met een lapje text ipv foto's of video's prominent in beeld.

Hoe je het ook wend of keert, de mens is evolutionair gezien gebouwd voor beelden zien en niet voor lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Mee eens, daarom vind ik het zo raar dat je je eigen advies niet opvolgt. Bijvoorbeeld hier: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ieJvE.png
Ik weet nooit wat de icoontjes betekenen, ik moet altijd eerst hoveren en de alt-tekst afwachten voordat ik klik, omdat ik niet weet wat ze betekenen. Alleen de laatste herken ik van jaaren geleden :P
Durandal schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 04:57:
[...]

Je slaat hier de plank mis. Het gaat er om dat iconen makkelijker in het gebruik zijn omdat ze instantaan te herkennen zijn. Text is dat niet. Verkeersborden wel, en om dezelfde reden.
Dat we ze moeten leren is niet erg. ook niet op websites. Dat doen onze hersenen vanzelf.
Wat wel belangrijk is is dat ze ons snel de informatie geven die we nodig hebben of zoeken. Net als verkeersborden. Of wil je die allemaal gaan vervangen door text?

Verder, als text beter werkt dan beelden, dan zouden T.net's adverteerders wel genoegen nemen met een lapje text ipv foto's of video's prominent in beeld.

Hoe je het ook wend of keert, de mens is evolutionair gezien gebouwd voor beelden zien en niet voor lezen.
Ben ik niet met je eens. Ja wat je veel gebruikt leer je vanzelf uit je hoofd, maar je gebruikt niet alles veel. De combinatie van plaatjes en tekst is wat mij betreft daarom ook veel beter dan alleen tekst of alleen plaatjes.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Laatst online: 19:52
Ik kom zelf ook al een hele tijd op T.net en was dus net zoals de overgand van T5 naar T6 benieuwd deze keer, eerste gedachte is wel van, ohw oke ff wennnen, dat wennen is na het weekend nog steeds bezig. Ik ga verder de boel ook niet afkraken, aangezien de ruwe kantjes er de komende dagen afgeschaafd worden (of er wordt flink met een bijl gehakt :-) )

Normaal lees ik het nieuws even een ga daarna GoT afstruinen, maar ik merk dat ik afgezien van een paar topic's niks meer lees. Ook geen nieuwe topics meer, dat komt vanwege dit probleempje ([Bug] [GoT] Bookmark knop verdwenen) waar ik nu net een paar posts van heb gezien maar verder ook niet zoveel in LD.

Al met al zie ik T7 nog wel kunnen werken, dus ik wacht de komende week gespannen af naar de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

MadEgg

Tux is lievvv

1.2 is extreem weinig, veel minder dan in de oude layout (waarin de regelhoogte niet zoveel afweek van de nieuwe). Er valt niet zoveel te winnen op de frontpage met de paddings in de nieuwslijst. De grootste issue is daar dat de tabs en de ankeilers veel ruimte innemen, waardoor er op lagere resoluties (bijvoorbeeld 1366x768) bijna geen headlines getoond worden boven de fold.
Zal ik ze dan even voor je vergelijken in een screenshot?

Afbeeldingslocatie: http://www.pointpro.nl/img/frontpage-padding.png

Zie hier het verschil tussen 3px padding (links) en de huidige 7px (rechts) padding op de frontpage. Het verschil is aanzienlijk en ik hoef een stuk minder te scrollen. Veel fijner voor het overzicht. Nogmaals, ik snap dat het op tablets en smartphones handig is dat er zo veel ruimte is zodat je minder snel misklikt met je vingers, maar op mijn PC en laptop heb ik daar absoluut geen last van dus is al die witruimte doodzonde. In de oude layout, via webarchive, was deze hoogte 5px, al een stuk beter dan 7px.

Afbeeldingslocatie: http://www.pointpro.nl/img/artikel-lineheight.png

En hier het verschil tussen line-height 1.2 (links) en de huidige 1.6 (rechts). De tekst met line-height 1.2 is voor mij veel leesbaarder, ik hoef niet zo'n eind 'visueel/mentaal' door te scrollen na een regel gelezen te hebben. Bovendien past er véél meer tekst op een scherm wat de informatiedichtheid vergroot. Wat mij betreft ideaal. In Tweakers 6 was de line-height 17px. De huidige 1.6 komt overeen met 20.8px, mijn voorgestelde 1.2 komt overeen met 15.6px. Zit ik er toch dichterbij.

Het is sowieso meer een voorstel met wat waardes die ik er maar even ingegooid heb, het punt is dat die afstanden op de oude site prima waren en dat er nu gewoon flink meer onnodige witruimte is toegevoegd.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

[afbeelding]
Mooie mock up.
Ik mis alleen 1 essentieel ding nog: het mouse-over-subselectie topmenu van Tweakers 6, in plaats van het T7 dumbed down "klik en zoek/scroll je daarna een eind in de rondte"-topmenu. Dan zijn we weer compleet :D

En die zoekbalk ergens terug waar hij niet nodeloos/nutteloos ~100 pixels vertikaal van mijn scherm opvreet.
Zoals naast het topmenu bijvoorbeeld.

Hier de mock-up zoals ik Tweakers 7 graag zou zien (plaatje ff geleend):
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img22/9999/schermafbeelding2012102.png
Gaat helaas niet gebeuren, en dat snap ik inmiddels ook wel, maar kon t ff niet laten :+

[ Voor 38% gewijzigd door Cheetah op 22-10-2012 08:42 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gefeliciteerd met het behalven van deze mijlpaal, en alle promotie (op tv) daaromheen.

maar sorry dat ik het zeg, dacht 'is wel kwestie van wennen', maar beste omschrijving van de nieuwe site vind ik nog wel 'gewoon kut'

bepaalde zaken worden niet of onlogisch weergegeven, na aantal uur 'wennen' blijf ik sommige zaken toch echt missen. Effectiviteit van beschikbare ruimte is minimaal. Gebruiksvriendelijkheid vidn ik niet op vooruit gegaan. Misschien komt het omdat 'wij' tweakers, moeilijker denken/kijken dan andere bezoekers.

Website van het jaar of niet - ik verlies de binding die ik eens met de site/community had

[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 22-10-2012 08:39 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Het probleem is dat als je de tweakers frontpage bezoekt omdat je een IT nieuwssite wil, de bovenste 40% of zo nogal... informatieloos is:
Eerst een loze rode balk - nodig om het tweakers logo 'uit' te laten steken;
Dan een menubalk 'nieuws/reviews/video...'. OK, nodig, maar niet direct informatie waar je dagelijks naar zoekt;
Dan een vrij hoge balk, enkel voor de zoekfunctie - is dat niet wat te prominent aanwezig, teveel hoogte innemend? Was een kleiner vakje aan de zijkant niet wat beter geweest? Of wordt er echt zoveel gezocht dat hij zoveel aandacht mag krijgen?
Gevolgd door een menubalkje om het nieuws te filteren. OK.
Hieronder een vrij prominent aanwezige 'reviews' sectie, inclusief plaatjes & tekst. Als je meerdere keren per dag de frontpage bezoekt, dan is deze sectie redelijk overbodig - geen nieuws. De oude opzet, met deze sectie aan de zijkant, is dan beter: het voor mij onnodige spul aan de rechterkant zag ik nauwelijks.
Dan een kopje 'uitgelicht' met drie items - die ik daarvoor al eerder gezien had.
Allemaal informatieloze stukken waar je telkens weer overheen moet kijken voor je bij de interessantere stukken komt.
... maar goed - informatiedichtheid is hier al eens eerder genoemd, geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Garma schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:00:
[...]

Dit. Ik heb dagelijks met dit soort beslissingen te maken, en iets wat ik heel snel geleerd heb is: geen big bangs bij productlanceringen. Veel te riskant. Iets wat marktplaats al 10 jaar geleden snapte
Dat is wat mij ook zo (professioneel :) ) pissig maakt hieraan. Heb zelf - op een compleet ander gebied weliswaar - ook regelmatig te maken met product-lanceringen, en dit is een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Vooraf onvoldoende informatie inwinnen, geen fatsoenlijke vooraankondiging, geen preview, het vertrouwde product vervangen door iets met minder functionaliteit. Het zijn stuk voor stuk schoolvoorbeelden van hoe het niet zou moeten, en op dit moment komen ze hier allemaal samen.

En ik heb hetzelfde als velen hier voor mij, ook na een gewenningsperiode is mij nog steeds alle lust ontnomen om actief op GoT te grasduinen. M'n 'eigen' topics volg ik al 4 dagen niet meer, laat staan dat ik nog wat nieuws zie.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat we binnen een paar dagen een fikse verbetering tegemoet kunnen zien.

Ps. @mcDavid:
Hoe is het mogelijk dat jij een andere avatar bij Zeef hebt staan? Jij hebt kabouter Wesley, ik zie iets dat nog het meest op een zinkend schip lijkt :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Wel aan de toegankelijkheid van die inhoud. En dat is nou net 90% van het probleem hier.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
Waar ik trouwens helemaal gek van wordt is dat als ik op GoT zit en klik op het logo dat ik dan terugkeer naar de FP. Helemaal als jullie allerlei mouse analyses hebben gedaan hadden de designers moeten weten dat dit veel wordt gebruikt om terug te keren naar de 'root' van GoT.

Verder wbt het browsen zat ik normaal gesproken dagelijks nogal wat tijd te verstoken in de verschillende topics echter door de huidige kleurstelling (alles een kleur) voel ik me totaal niet meer uitgenodigd om even een andere sub-fora te bezoeken, aangezien ik dan eerst die lijst moet gaan doorspitten waar uberhaubt dat Android forum zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Katseviool op 22-10-2012 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Katseviool schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:41:
Waar ik trouwens helemaal gek van wordt is dat als ik op GoT zit en klik op het logo dat ik dan terugkeer naar de FP. Helemaal als jullie allerlei mouse analyses hebben gedaan hadden de designers moeten weten dat dit veel wordt gebruikt om terug te keren naar de 'root' van GoT.

Verder wbt het browsen zat ik normaal gesproken dagelijks nogal wat tijd te verstoken in de verschillende topics echter door de huidige kleurstelling (alles een kleur) voel ik me totaal niet meer uitgenodigd om even een andere sub-fora te bezoeken, aangezien ik dan eerst die lijst moet gaan doorspitten waar uberhaubt dat Android forum zit.
Voor dat soort beslissingen huurt men "Designers" in. Met wat pech "Designers" die nooit echt actief gebruiker van Tweakers.net en GoT zijn geweest... maar die het wel beter weten dan de gebruikers natuurlijk ;)

Jammergenoeg is er bij deze overhaul divers personeel dik betaald voor zaken die de community gewoon gratis en daarbij ook nog eens veel beter had willen en kunnen doen voor Tweakers en GoT. Zoals designen, functionaliteits-beslissingen (wat wordt wel/niet belangrijk gevonden) en advanced user-testen.
Crowdsourcing in de community is gewoonweg een zegening op Tweakers, met de hoeveelheid goede professionals die hier rondloopt en normaalgesproken plezier beleefd aan de site. Velen van hen zijn best bereid voor gecontinueerd plezier wat eigen tijd te investeren in dit soort zaken. Jammer dat het niet gebruikt is, maar hopelijk volgende keer beter.

[ Voor 27% gewijzigd door Cheetah op 22-10-2012 09:31 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zeef / Femme en alle dapper "Rode Naampjes" die hier wel durven te posten misschien is het handig om even een tussentijdse .plan te schrijven als opvolging over deze : plan: Een dag met Tweakers 7 ?

We mogen dan wel momenteel ontevreden zijn maar ik denk dat als je nu een .plan uitbrengt met daarin een samengestelt lijstje wat de huidige fixes / on going process is dat het misschien wat meer begrip opbrengt in het kader ze zijn ermee bezig, bovendien heb je dan directe input vanuit je community en is het ook bekend voor de "Nieuwe Garde" die meestal niet verder komt dan de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
himlims_ schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:29:
maar sorry dat ik het zeg, dacht 'is wel kwestie van wennen', maar beste omschrijving van de nieuwe site vind ik nog wel 'gewoon kut'

bepaalde zaken worden niet of onlogisch weergegeven, na aantal uur 'wennen' blijf ik sommige zaken toch echt missen. Effectiviteit van beschikbare ruimte is minimaal. Gebruiksvriendelijkheid vidn ik niet op vooruit gegaan. Misschien komt het omdat 'wij' tweakers, moeilijker denken/kijken dan andere bezoekers.
Ik deel deze mening van "gewoon kut" ook. In het begin dacht ik nog "oh dat ziet er redelijk uit" en dacht ik dat ik er gewoon even aan moest wennen maar ik merk nu al dat ik veel minder op de FP zit dan voorheen. Waar ik normaal gesproken bijna de hele dag de FP van tweakers open heb staan is dat nu niet meer het geval.

Nu wil ik niet klinken als iemand die bang is voor verandering maar in dit geval zou ik graag naar V6 terug willen.

Ook vind ik het jammer dat er niet eerst een publieke test situatie geweest is, dan hadden ze feedback kunnen vergaren van de gehele community alvorens ze volledig over gingen naar v7. Nu is er volgens mij geen weg meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cheetah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:49:
Velen van hen zijn best bereid voor gecontinueerd plezier wat eigen tijd te investeren in dit soort zaken. Jammer dat het niet gebruikt is, maar hopelijk volgende keer beter.
Niet mijn die hard expertise ( die zit meer in Netwerken en DC's ) maar ik kan hierop alleen maar aangeven dat ik inderdaad best wat uurtje in Tweakers had willen steken om te helpen. Sterker nog Tweakers is eigenlijk gewoon engels voor Knutselaars en ik durf te wedden dat het merendeel van de diehards die hier graag komen ze best had kunnen gebruiken immers de meeste van ons hadden ze ook kunnen inhuren als Professionals zijnde :+ alleen dan Gratis :P

Het is maar hoe je het bekijkt zeg maar

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 22-10-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van de redenen die we hoorde om naar V7 te gaan was onderandere omdat deze makkelijker aan te passen zou zijn.

Dan is het een beetje vreemd nu te horen dat bepaalde simpele aanpassingen (kleur, tracker) nu ineens moeilijk lijken te zijn.

Wat me ook al was opgevallen dat er nu al minder gelinkt wordt naar de pricewatch vanuit ibood. Ook een teken dat men moeite heeft met de site.
Bij v6 zag je zeker 2 à 3 linkjes hiernaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ben na een paar dagen nog steeds niet gewend aan de nieuwe layout. Ik moet (op een of andere manier) teveel zoeken om het nieuws te vinden. Als gevolg heeft dat dat ik minder graag en minder lang op Tweakers surf.

Naast alle positieve veranderingen begrijp ik niet dat een nieuw design zoveel minpunten kan hebben.
Vooral het beperkt aantal nieuwsitems (slechts 4!) wat zichtbaar is op een standaard laptop scherm is een nadeel.

Ik hoop dat dit snel aangepast kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Excuus voor nog meer gezeik over de nieuwe lay-out en zeker gezien al het werk dat er aan vooraf is gegaan. Ik baal FLINK van de nieuwe layout. Ik ben eraan gewend maar ik erger me nog steeds elke keer als ik op tweakers zit. Vooral het forum! Ook de PF vind ik niets. Ga please terug naar de vorige versie!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Katseviool schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:41:
Ik vind dit juist een logische verandering. Op elke pagina anders dan GoT ging het logo van Tweakers terug naar de frontpage, en daarom was het vreemd dat deze op GoT naar GoT gaat. Er staat geen indicatie bij en er is niks anders aan, dus is het logischer dat het dezelfde link is. Ik stoorde me hier zelf altijd aan, maar ben het gewend geraakt. Nu moet ik alleen opnieuw wennen! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Met veel pijn en moeite iemand een plaatje gestuurd in een bericht. Dat ging vroeger stukken makkelijker.

Dit met even zoveel moeite naar LD gestuurd. Nu omdat alles heeeeel traag is.
Zie nu in een reactie dat er al een melding was van 18 oktober. Sorry. :$
Dat wordt dus een probleem en een teambelasting op zich.

Ga voorlopig wat anders doen en log mij voor het eerst helemaal uit. :|
.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 01:16:
Dit ziet er toch zoveel beter uit.... Ik heb een 23" scherm en al dat wit aan de zijkanten.... m'n ogen hebben er echt last van...

Wat is dat toch met die stomme trend om alle interfaces basic, minimalistisch te doen? Windows 8, Youtube, Facebook en nu zelfs Tweakers...

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is inderdaad al een stuk rustiger en heb meteen aangezet. Waarvoor dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:31
MadEgg schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:19:
[...]
Zal ik ze dan even voor je vergelijken in een screenshot?
Dat ziet er heel goed uit. Inderdaad, prettiger lezen, en meer info per pagina op de koop toe.
Ik zou het wel weten als ik Chef CSS was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
ShadowBumble schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:16:
Zeef / Femme en alle dapper "Rode Naampjes" die hier wel durven te posten misschien is het handig om even een tussentijdse .plan te schrijven als opvolging over deze : plan: Een dag met Tweakers 7 ?

We mogen dan wel momenteel ontevreden zijn maar ik denk dat als je nu een .plan uitbrengt met daarin een samengestelt lijstje wat de huidige fixes / on going process is dat het misschien wat meer begrip opbrengt in het kader ze zijn ermee bezig, bovendien heb je dan directe input vanuit je community en is het ook bekend voor de "Nieuwe Garde" die meestal niet verder komt dan de FP.
Amen, dan weet ik weer wanneer ik Tweakers.net weer kan gebruiken, want mijn gebruik komt nu niet veel verder dan een paar fora topics en de mobile app.
Is al bekend of de uitrol van 7 pageviews kost?? Aangezien dat waarschijnlijk het enige is waarin de directie/hoger management in geinteresseerd is.

[ Voor 7% gewijzigd door eL_Jay op 22-10-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
eL_Jay schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:55:
[...]

Amen, dan weet ik weer wanneer ik Tweakers.net weer kan gebruiken, want mijn gebruik komt nu niet veel verder dan een paar fora topics en de mobile app.
Is al bekend of de uitrol van 7 pageviews kost?? Aangezien dat waarschijnlijk het enige is waarin de directie/hoger management in geinteresseerd is.
Ik denk dat er vandaag nog wel wat komt. Eerst moeten we maar eens wat plannen gaan maken en dingen op rijtje zetten die nu gefixt moeten worden. Je top 5 is nog steeds welkom. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 22-10-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

Ik mis in het topic overzicht de selectbox waarmee je direct naar een bepaalde pagina kan. In plaats van de linkjes achter de topictitel.
In het vorige ontwerp kon je dit aangeven in je preferences, maar ik kan het nu niet meer terug vinden. Klopt het dat dit eruit gehaald is of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, dat mis ik dus idd ook. De huidige manier vind ik niet erg overzichtelijk, ik zou graag die dropboxen terug willen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is er bewust uitgehaald, zie ook [feat][GoT] Paginanummers weer in dropdownmenu

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 22-10-2012 10:18 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan zeef hier mijn top 5.

1. Kleur (veeel minder wit)
2. Veel meer informatie op het scherm. (de mockup van wiethoofd is erg strak)
3. Meuk weer apart zoals V6.
4. Tracker op elke resolutie te pinnen
5. GoT meer tekst in beeld (ik scrol me een ongeluk nu)

Ik weet dat ik niet altijd even positief en bot overkom maar dat krijg je als jullie zomaar aan mijn schatje zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:27:
Ik weet dat ik niet altijd even positief en bot overkom maar dat krijg je als jullie zomaar aan mijn schatje zitten ;)
Amen to that! Ben het helemaal eens met jouw top 5! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nog een top 5:
1. Tracker op alle breedtes beschikbaar;
2. Het witte weg;
3. De mogelijkheid om de FP naar smaak in te richten, zoals voorheen kon;
4. Links die daadwerkelijk van kleur veranderen wanneer je ze bezocht hebt (zie [GoT] kleurverschil bezochte/niet bezochte links naar pagina) zoals voorheen het geval was;
5. Zoeken in topics weer mogelijk maken.

Ik twijfel nog over de volgorde, vind ze alle 5 belangrijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 22-10-2012 10:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Top 5 uit TS:
  1. Lage informatie dichtheid (o.a. frontpage) en vage, desktop/notebook onvriendelijke lay-out (regelafstand, groot lettertype). M.a.w. ik zie het liever compacter zoals tweakers6 waardoor er minder hoeft te worden gescrolled.
  2. Afwezigheid tracker bij gemiddelde en lage resoluties
  3. Helderheid Tweakers7 (hoeveelheid witte achtergrond/bright screen)
  4. Ontbreken forumkleuren
  5. Gebrekkige functies (search, ontbreken drop down menu's) (het enige dat ik de organisatie achter tweakers niet kwalijk kan nemen , want kinderziektes)
De rest van de issues kan ik vermoedelijk wel aan wennen, maar deze 5 Nadelen maken voor mij intensief gebruik zoals onder 6 onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:27
Mijn lijstje:

1. Search in forumtopics
2. Tracker ook bij kleine schermen locken
3. Tabladen bovenaan in forum
4. Informatiedichtheid vergroten
5. Wit aanpassen naar iets minder fel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 01:16:

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg strak! Niet gek veel aanpassingen, precies goed als ik het zo zie! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:10
Top 5:
1. De mogelijkheid om de FP naar smaak in te richten
2. Tracker op alle breedtes beschikbaar en te fixeren zowel links als rechts
3. Het witte weg;
4. Detectie voor mobieldevice of desktop
5. Zoeken in topics weer mogelijk maken.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

Ik moet wel zeggen dat ik gisteren voor het eerst sinds de update t.net bekeek op m'n ipad, en dan ziet het forum er echt top uit: beeldvullend, weinig witte overbodige ruimte aan de zijkant. Dat mag (na mijn eerdere gezeik) ook wel gezegd worden.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Ik moet zeggen, op een tablet werkt het best lekker, maar ik zit voornamelijk op mijn pc op tweakers te kijken. Ik noem ook even een top 5:

1. de informatiedichtheid. Iemand had (volgens mij in dit topic) uitgerekend dat het aantal woorden dat hij kon zien met een factor 2,7x (!!!) was afgenomen als hij de pagina laadde (zonder scrollen).
1.1 de rode balk is helemaal leeg op het uitstekende puntje van het logo na. dit werd in T6 beter benut.
1.2 de zoekbalk is huge! ik snap dat het een belangrijke feature is (pricewatch bijv) maar het is nogal overdreven. de rode balk zou hier goed voor gebruikt kunnen worden, of de leegte rechts van de tabs.
1.3 de plaatjes op de FP moeten echt aan de zijkant! Ze zijn heel leuk als je de website eens in de week bezoekt, maar bij een paar keer per dag is het vreselijk irritant. Aan de zijkant worden ze ook wel goed gezien en blijven ze belangrijk (ze hebben plaatjes, dat valt sowieso op).

2. Zoeken in topics! In bijvoorbeeld het kortingen en aanbiedingen topic is dat echt heel erg van belang. Of als je even wil weten wat je zelf ook alweer gepost hebt en of iemand heeft gereageerd.

3. Tijdstippen voor artikelen op de FP. Bijv "2 uur geleden" is echt vervelend en dat kun je zelf ook wel bedenken als je het tijdstip ziet. Bovendien is een tijdstip veel preciezer.

4. "Uitgelicht" was bij T6 een stuk handiger, dankzij het kleine stukje tekst en plaatje wat er bij stond. Nu staan er alleen links die een klein stukje eronder ook staan. Dan kun je net zo goed die links dik gedrukt maken of iets dergelijks zodat ze opvallen. (past overigens wel een beetje bij punt 1)

5. De kleur wit, wij komen 's nachts ook op deze site! Maar ik denk dat dit al een stuk minder storend wordt als de informatie dichtheid wordt verhoogd. En de kleuren van de subfora mogen terug!

Ik heb een custom css gemaakt waarbij ik een aantal van deze zaken heb gewijzigd, voor mezelf, maar ook om te laten zien dat het vooral de FP een stuk beter bruikbaar maakt. Die zal ik zo even toevoegen (typ dit op mn telefoon). Bij deze:

css1

[ Voor 4% gewijzigd door Tk55 op 22-10-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Mijn verzoek top 5:

1. Minder wit op de hele site. (minder gebruik van de kleur wit en minder witruimte tussen artikelen e.d.)
2. De oude navigatiebalk terug, de ruimte wordt nu zeer slecht gebruikt.
3. Pricewatch en Vraag & Aanbod categorieën terug zoals het was, je moet nu veel te vaak klikken om bij een categorie terecht te komen.
4. Subforum kleurtjes moeten terug komen!
5. Gebruikers de keuze geven om v6 te gebruiken (of een layout die hier zeer sterk op lijkt)

Ik zie overigens ook vaak staan dat er rekening wordt gehouden met touch devices voor de interface. Waarom is er niet gewoon een andere versie van de pagina voor tablets/telefoons zoals voorheen? Erg jammer dat de pagina erdoor achteruit gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door EnigmaNL op 22-10-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tweety1 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:42:
[...]

Dat is inderdaad al een stuk rustiger en heb meteen aangezet. Waarvoor dank _/-\o_
Vind je? :X Ik krijg er zo een claustrofobisch gevoel bij en ben blij dat T7 een stuk lichter is geworden :)
eL_Jay schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:55:
[...]
Ja klopt, daarom zijn de hoge heren (die helemaal niet zo hoog in gedrag zijn) hier constant aanwezig om allerlei (driedubbele) vragen opnieuw te beantwoorden.
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:24:
Een van de redenen die we hoorde om naar V7 te gaan was onderandere omdat deze makkelijker aan te passen zou zijn.

Dan is het een beetje vreemd nu te horen dat bepaalde simpele aanpassingen (kleur, tracker) nu ineens moeilijk lijken te zijn.
Je trekt een conclusie tussen twee uitspraken die niks met elkaar te maken hebben... V7 is nog makkelijker te customizen, maar dat zegt niks over bepaalde beslissingen die zijn gemaakt. Denk dat mensen al blij mogen zijn dat ze überhaupt de mogelijkheid hebben om custom CSS toe te passen :)
Wat me ook al was opgevallen dat er nu al minder gelinkt wordt naar de pricewatch vanuit ibood. Ook een teken dat men moeite heeft met de site.
Bij v6 zag je zeker 2 à 3 linkjes hiernaar.
En op welk (empirisch) onderzoek baseer je dit?
Cheetah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:49:
[...]
Voor dat soort beslissingen huurt men "Designers" in. Met wat pech "Designers" die nooit echt actief gebruiker van Tweakers.net en GoT zijn geweest...
Lekker denigrerend bezig :/ Voel je je op je pik getrapt omdat je wellicht ooit hebt gesolliciteerd en niet door de selectie bent gekomen? Jeezus, constructieve kritiek is niks mis mee, maar dit is wel behoorlijk huilie-gedrag wat je hier toont. Ik zal proberen om op de rest van je post serieus te reageren.
maar die het wel beter weten dan de gebruikers natuurlijk ;)
In de praktijk blijkt dat designers het vaak beter en eerder weten dan gebruikers. Kijk maar naar Apple, Microsoft, Google, FB, "Designers" van Tweakers.
Jammergenoeg is er bij deze overhaul divers personeel dik betaald voor zaken die de community gewoon gratis en daarbij ook nog eens veel beter had willen en kunnen doen voor Tweakers en GoT. Zoals designen, functionaliteits-beslissingen (wat wordt wel/niet belangrijk gevonden) en advanced user-testen.
Crowdsourcing in de community is gewoonweg een zegening op Tweakers, met de hoeveelheid goede professionals die hier rondloopt en normaalgesproken plezier beleefd aan de site. Velen van hen zijn best bereid voor gecontinueerd plezier wat eigen tijd te investeren in dit soort zaken. Jammer dat het niet gebruikt is, maar hopelijk volgende keer beter.
Jij denkt serieus dat 200 klagende (en dan is het aantal wellicht nog iets overdreven) Tweakers tot een beter design waren gekomen? :D Volgens mij waren we dan nu nog steeds in de diverse LA / LD topics aan 't discussiëren zonder echte beslissingen te kunnen nemen ;)

Ten eerste komt de "community" niet verder dan een oudbakken design wat gebaseerd is op het vorige (donker, donker en nog donkerder) en wordt er vooral (terecht vanuit de gebruiker gezien) ge-CSS-t vanuit die specifieke gebruiker.

Design is nou eenmaal een dictatuur en van de ruwe randjes die in de praktijk misschien wat minder lijken te werken (dat heeft niks met "Designers" te maken zonder actieve ervaring.

Het is nou eenmaal makkelijker om iets (nieuws) bestaand af te kraken dan met leeg te beginnen en iets nieuws neer te zetten.

Tot nu toe heb ik de devvers en designers goed en vaak horen onderbouwen waarom bepaalde beslissingen zijn genomen of dat bepaalde zaken idd zijn gemist of nog niet zijn geïmplementeerd. Dat het niet elke gebruiker pleased dat is inherent aan het vak :)
Durandal schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 01:12:
[...]

http://www.microsoft.com/nl-nl/default.aspx
http://www.apple.com/nl/itunes/
Ik denk dat ze al weten dat het handiger is om tekstuele menu en actie items weer te geven dan weer een nieuwe template van icoontjes.
Serieus..
Een picture is absoluut niet hetzelfde als een icoon :)
Jij misschien niet. Anderen misschien wel. Ik zelf prefereer een nog veel groter font. De leesbaarheid is in de eerste plaats toch een eigenschap die gemeten wordt door de eindgebruiker (zoals deze migratie ook heeft aangetoond).
Dat lijkt me onjuist aangezien er genoeg studies zijn die aantonen dat op een bepaalde manier tekst presenteren de leesbaarheid ten goede komt.
Gelukkig hoeft het tegenwoordig niet van de informatieleverancier af te hangen hoe groot de letters zijn. Je kunt je browser vertellen hoe groot hij ze moet weergeven en dat wordt per site onthouden. Werkt prima. Probeer Ctrl + en - eens om te 'zoomen'.
Ook hier hoeft niets veranderd te worden.
Laten we dan alle teksten voortaan op dit font instellen, met CTRL+ kan je toch weer de lettertype aanpassen op je eigen voorkeur ;)
Wat je echter als ontwerper niet moet doen, is er van uit gaan dat je eindgebruiker een bepaald schermformaat heeft. Dat kan de browser zelf wel afhandelen.
Ik snap deze uitspraak niet... Gebaseerd op harde gegevens kan je wel degelijk van een bepaalde resolutie (schermformaat zegt niks ;)) uitgaan. Daarbovenop zijn er regels om leesbaarheid toe te voegen, waardoor je dus al snel op een bepaald design kan uitkomen.
Durandal schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 04:57:
[...]

Maar zolang die beelden niet universeel zijn, kan je niet zeggen dat het makkelijker dan tekst. Je moet GoT of Tweakers zien als een gebruiker die nooit eerder op de site is geweest... Zijn al die icoontjes dan nog duidelijk?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Shabbaman schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:51:
Ik moet wel zeggen dat ik gisteren voor het eerst sinds de update t.net bekeek op m'n ipad, en dan ziet het forum er echt top uit: beeldvullend, weinig witte overbodige ruimte aan de zijkant. Dat mag (na mijn eerdere gezeik) ook wel gezegd worden.
Vind Tweakers nu ook fijner werken op m'n Tab dan op de PC. Probleem is echter dat datgene wat T. zo aantrekkelijk maakt, namelijk de massale user-input, voor 99,9999% (niet emperisch onderzocht, voordat ik daar weer gezeik over krijg) komt van desktop-gebruikers.

Moet er niet aan denken om zo'n heel epistel met m'n tablet of - erger nog - m'n telefoon te moeten typen. Daarom zou het logischer zijn het design meer op de desktop te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BtM909 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:03:
[...]

Je trekt een conclusie tussen twee uitspraken die niks met elkaar te maken hebben... V7 is nog makkelijker te customizen, maar dat zegt niks over bepaalde beslissingen die zijn gemaakt. Denk dat mensen al blij mogen zijn dat ze überhaupt de mogelijkheid hebben om custom CSS toe te passen :)
Ehm, de enige manier om (vanuit een gebruikers oogpunt) V7 te customizen is met custom CSS/GreaseMonkey, terwijl het voorheen mogelijk was om zonder die 2 de boel te customizen.

Dus hoezo zou het makkelijker zijn? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Tk55 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:54:

Ik heb een custom css gemaakt waarbij ik een aantal van deze zaken heb gewijzigd, voor mezelf, maar ook om te laten zien dat het vooral de FP een stuk beter bruikbaar maakt. Die zal ik zo even toevoegen (typ dit op mn telefoon). Bij deze:

[afbeelding]
Dat ziet er al heel veel beter uit! Kun je de CSS hier ook posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Raven schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:10:
[...]

Ehm, de enige manier om (vanuit een gebruikers oogpunt) V7 te customizen is met custom CSS/GreaseMonkey, terwijl het voorheen mogelijk was om zonder die 2 de boel te customizen.
Ik snap je laatste zinsdeel niet. Bedoel je dat custom CSS in V7 (nog) niet mogelijk is?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Okay duidelijk maar zullen we het dan zo doen breng even een .plan uit dat er alleen bugfixes gedaan worden op de bestaande omgeving en er niks aan consessies gedaan word richting de gebruikers dat dit nieuwe hippe design vele malen beter is dan het oudbakken design ( zoals jij het omschrijft ) , en die 200 Tweakers die mekkeren lekker een andere plek moeten zoeken ( 200 wat jij overdreven lijkt vind ik knap met al 4000 tegenstemmers ( uniek per ip ) in de pol ).

Dan zijn we toch klaar ? 200 Gebruikers die je volgens jouw zeggen max verliest is natuurlijk helemaal niks.

Ik vind je opmerkingen hoe goed bedoeld dan ook bijzonder krap door de bocht ( misschien frustratie omdat het "kindje" afgeschoten word ? en door de mangel gehaalt hoe goed de beargumentatie ook was van de Designers ) ?

Sorry voor de rant maar je opmerkingen schieten bij mij althans behoorlijk het verkeerde keelgat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:55
*doe even normaal*

[ Voor 79% gewijzigd door Cloud op 22-10-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
1. Search in forumtopics

2. Wit aanpassen naar iets minder fel

3. Informatiedichtheid vergroten met nieuwsinformatie op frontpage, dus geen "Pricewatch Populairste
categorieën", "IT Banen" of nieuwsbrief. Deze items kunnen prima onder 1 klik zitten en nemen nu de plek van leuke nieuwsitems in.

4. Witruimte weg tussen forum posts en onderscheid maken tussen post met donkere postheader, zie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/igt5H49xzsTjXDtvTyZJvEzQ/thumb.png

5. Tabladen bovenaan in forum met de zoekbalk ernaast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Laatst online: 14-09 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
Dat gaat wel erg ver, vind je niet ?

Iemand een idee waar ik de .plans eigenlijk kan vinden, voorheen stond dit rechtsonder. Nu ben zoek ik me alleen wezenloos. Ik kan ze wel vinden als ik zoek op .plan, maar dat lijkt me niet echt 'the way to go'. :s

[ Voor 40% gewijzigd door Cloud op 22-10-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Perkouw schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:15:
[...]

Dat gaat wel erg ver, vind je niet ?

Iemand een idee waar ik de .plans eigenlijk kan vinden, voorheen stond dit rechtsonder. Nu ben zoek ik me alleen wezenloos. Ik kan ze wel vinden als ik zoek op .plan, maar dat lijkt me niet echt 'the way to go'. :s
http://tweakers.net/plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
*knip*

OT: de post van BtM909 hierboven geeft mij nou niet bepaald een gelukzalig gevoel. Het wordt er in ieder geval niet leuker op hier ;w .

[ Voor 47% gewijzigd door Cloud op 22-10-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Oud gebruiker ;) Ken bijna alle urls van tweakers uit me hoofd althans mits ze niet om zeep zijn geholpen in v7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
ShadowBumble schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:18:
[...]

Oud gebruiker ;) Ken bijna alle urls van tweakers uit me hoofd althans mits ze niet om zeep zijn geholpen in v7
Respect, maak ook al een lange tijd gebruik van tweakers maar urls weet ik dan niet uit mijn hoofd. Haha.
Thanks in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
alexbl69 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:18:
Doe je ff normaal idioot :( ? Stel je eens voor dat iemand dat over jou roept.
Niet alles zo letterlijk nemen. Niet dat ik het eens ben met hoe hij z'n frustratie verwoord, maar ik denk niet dat hij letterlijk een vuurpeleton op wil zetten ;)
OT: de post van BtM909 hierboven geeft mij nou niet bepaald een gelukzalig gevoel. Het wordt er in ieder geval niet leuker op hier ;w .
Mja. Ik vind het natuurlijk goed dat de tweakers crew hier reageert maar de manier waarop komt niet heel erg professioneel over.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
[...]

Vind je? :X Ik krijg er zo een claustrofobisch gevoel bij en ben blij dat T7 een stuk lichter is geworden :)

[...]
Yep, dat wit doet zeer aan mijn ogen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ShadowBumble schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:12:
[...]
Okay duidelijk maar zullen we het dan zo doen breng even een .plan uit dat er alleen bugfixes gedaan worden op de bestaande omgeving en er niks aan consessies gedaan word richting de gebruikers dat dit nieuwe hippe design vele malen beter is dan het oudbakken design ( zoals jij het omschrijft ) , en die 200 Tweakers die mekkeren lekker een andere plek moeten zoeken ( 200 wat jij overdreven lijkt vind ik knap met al 4000 tegenstemmers ( uniek per ip ) in de pol ).
Wat je hier neerzet heb ik niet gezegd... Ik heb m'n tekst nog een keer doorgelezen en zie ook niet hoe je tot deze conclusie komt.
Dan zijn we toch klaar ? 200 Gebruikers die je volgens jouw zeggen max verliest is natuurlijk helemaal niks.
Elke gebruiker is belangrijk en wederom geef je iets aan wat ik niet heb gezegd. Ik doel op 200 klagende gebruikers die ook daadwerkelijk zich zullen bemoeien met een eventueel nieuw design. Of denk je dat je met 4000 gebruikers sneller community-driven tot een nieuw design komt? ;) Je argument (doordat het getal alleen maar groter is) wordt zwakker.
Ik vind je opmerkingen hoe goed bedoeld dan ook bijzonder krap door de bocht ( misschien frustratie omdat het "kindje" afgeschoten word ? en door de mangel gehaalt hoe goed de beargumentatie ook was van de Designers ) ?

Sorry voor de rant maar je opmerkingen schieten bij mij althans behoorlijk het verkeerde keelgat in.
Ik zou het waarderen als je op specifieke dingen reageert. Mijn meerdere reacties als snippet samenvatten en dan 1 conclusie trekken is niet echt bevorderlijk voor een discussie. Al helemaal niet als je bijzonder krap door de bocht gaat en daar anderen meteen van verwijt :)

Overigens is T7 niet mijn kindje en ben ik net zo goed kritisch naar de designers geweest en zal dat gewoon blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Hydra schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:19:
[...]
Niet alles zo letterlijk nemen.
Ben zelf redelijk rap van tong, en ook vaak tot (of over ;) ) het randje, maar dan wel altijd verbaal. Je weet dan hoever je kunt gaan en bijsturen als een "grap" niet overkomt.

Dit soort dingen zet je echter niet in een forum. Het is zeer bedreigend voor degene die het aangaat en je moet maar gissen wat de gedachten van de poster zijn, zeker als er geen 'duidende' smilies worden gebruikt.

Edit: zie dat de post inmiddels verdwenen is, zal er dus ook niet verder op ingaan.

[ Voor 7% gewijzigd door alexbl69 op 22-10-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
EnigmaNL schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:11:
[...]
Dat ziet er al heel veel beter uit! Kun je de CSS hier ook posten?
Ik heb hier even de CSS toegevoegd:
http://gathering.tweakers...message/39144151#39144151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

één en al frustratie, zat haast iedere dag op deze site....
Nu betrap ik mij er op dat het steeds minder wordt. In de nieuwsbrief klikte ik op de nieuwe items en via browser ging ik de diepte in.
Nu is het een en al frustratie.
TERUG NAAR HET OUDE A.U.B

vojo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik vind het nieuwe design een verbetering :) Hier en daar missen er een paar stukjes functionaliteit, maar overall is het gewoon een stuk moderner en voldoet het veel meer aan hedendaagse standaards. Tweakers +1 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
Ik word nog steeds misselijk/draaiierig als ik langer dan 10 minuten nieuwsberichten zit te lezen. Het wit heeft gewoon dat effect op me. Verder vind ik de reacties op de fp nog steeds niet echt lekker afgescheiden van elkaar. Geen duidelijke begrenzing...

Ik ben echt bang dat ik niet kan wennen hieraan, en dus op zoek moet naar een andere site.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
alexbl69 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:22:
Dit soort dingen zet je echter niet in een forum. Het is zeer bedreigend voor degene die het aangaat en je moet maar gissen wat de gedachten van de poster zijn, zeker als er geen 'duidende' smilies worden gebruikt.
Tja. Ik ben 'opgegroeid' met usenet en daar riepen de grootste idioten continue dat soort dingen. Gewoon negeren is mijn devies. Mensen flappen d'r, helemaal in een omgeving waar de persoon tegenover je niet kwaad op je kan worden, nogal eens wat lompe dingen uit :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Zo, een korte meeting gehad en we gaan hard aan de slag. Aan het einde van de dag komt er een update met daarin de meest genoemde ergernissen en de oplossing die we gaan maken. Dit vergezeld met een tijdsindicatie zodat je een idee krijgt wat en wanneer.

Daarbij willen we zowel de (groeiende) groep mensen die tevreden zijn over de nieuwe lay out als de grote groep mensen die niet tevreden zijn dienen. We hebben het idee dat dit op een aantal vlakken (maar niet overal) gaat lukken. Nog even geduld dus voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

BtM909 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:22:
[...]

Wat je hier neerzet heb ik niet gezegd... Ik heb m'n tekst nog een keer doorgelezen en zie ook niet hoe je tot deze conclusie komt.
Dat was ook mijn toevoeging maar jij kwam met de tekst "denk jij dat 200 Tweakers" terwijl het geen 200 tweakers zijn kijk maar naar de massive ammount van posts in het .plan, je statement is gewoon incorrect hierdoor, tevens ben ik van mening dat veel tweakers hier door ook Professional zijn om hun gebieden wel degelijk een beter design hadden neer kunnen zetten als is het alleen maar omdat het precies in het vakgebied valt waar de meeste tweakers zich bevinden ( misschien de 1 meer als de andere en specialismes in subcatagorieen nagelaten ).
Elke gebruiker is belangrijk en wederom geef je iets aan wat ik niet heb gezegd. Ik doel op 200 klagende gebruikers die ook daadwerkelijk zich zullen bemoeien met een eventueel nieuw design. Of denk je dat je met 4000 gebruikers sneller community-driven tot een nieuw design komt? ;) Je argument (doordat het getal alleen maar groter is) wordt zwakker.
Zie hierboven 200 Klagende gebruikers ? Check de poll. check de posts in het .plan en durf dan nog een keer te zeggen dat het "maar" 200 Gebruikers zijn, das gewoon je kop in het zandsteken en het afdoen als maar 200 pfff das toch niet belangrijk.
Ik zou het waarderen als je op specifieke dingen reageert. Mijn meerdere reacties als snippet samenvatten en dan 1 conclusie trekken is niet echt bevorderlijk voor een discussie. Al helemaal niet als je bijzonder krap door de bocht gaat en daar anderen meteen van verwijt :)

Overigens is T7 niet mijn kindje en ben ik net zo goed kritisch naar de designers geweest en zal dat gewoon blijven.
Ik verwijt jouw niks van het design ik verwijd wel degelijk de inhoud van jouw post over je kortzichtigheid na tig posts, je schuift dingen af met een odnertoon pff wat weten die 200 Gebruikers al dat is denigrerend naar je userbase. Terwijl er al meerdere mods hier gepost hebben die zeggen dat we wel degelijk een punt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
*knip*

Mij ook niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat we aan zijn kindje zitten.
Gelukkig hebben we Zeef hier nog, nogmaals props voor alle positieve feedback :)

@ BtM909 is het eerlijk waar dat directie/top management/eigenaar(s) hier in dit topic geregeld aanwezig zijn?
(Zeef is hier constant en een aantal andere mods zijn hier ook zeer geregeld te vinden, maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat echte "knopendoorhakkers" hier intensief aanwezig ;); lees >75% van de posts gelezen hebben)
Ik ben meer van kwaliteit boven kwantiteit(snelheid). Ik denk dat ondersteuning door de community in de keuze van de lay-out essentieel was geweest. De technische verbetering op de achtergrond daar heb ik geen kijk op en ik kan me voorstellen dat dat wel goed in elkaar zit.

W
BtM909 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:32:
[...]

Kan je dat nog verder toelichten?
Ik denk dat het een beetje de toon is van je berichten, je hebt een veel aggresievere woordkeuze en manier van communiceren dan bijvoorbeeld Zeef.

[ Voor 38% gewijzigd door eL_Jay op 22-10-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Ik denk dat op dit moment vooral deze grafiekjes aanzetten tot werken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/statschart.dsp?Action=Pageviews&Mode=Pageviews&Dagen=7&Time=1350205200&Server=&Col=Frontpage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Ik moet zeggen dat ik ook aardig klaar ben met tweakers.net .. Forum kijk ik nog wel eens af en toe op, maar ik wordt visueel gewoon niet meer aangetrokken door het hele ding. Ik zie niet in 1 keer alle nieuwsitems op de site zelf, kan mijn eigen posts niet meer vinden op got, of ik moet moeilijk gaan doen met t maken van bookmarks e.d. Ik ben inderdaad lui.. Ik ga echt niet moeilijk doen met css etc, ook al heb ik hier dagelijks met m'n werk mee te maken. Ik merk aan mezelf dat m'n bezoek aan tweakers behoorlijk is gedaald en waarschijnlijk nul wordt wanneer ik een goed alternatief heb gevonden. Helaas nog niet gevonden. M'n grootste kritiek is de indeling, de witheit (Ik had vorige week koorts & griep, en kon echt helemaal niks vinden & koppijn ), en veel te minimalistisch.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

*knip*

Kan je dat nog verder toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Bedankt! Zo is het voorlopig weer een beetje uit te houden op de FP totdat ze hem fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

eL_Jay schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:31:
[...]

Gelukkig hebben we Zeef hier nog, nogmaals props voor alle positieve feedback :)

@ BtM909 is het eerlijk waar dat directie/top management/eigenaar(s) hier in dit topic geregeld aanwezig zijn?
(Zeef is hier constant en een aantal andere mods zijn hier ook zeer geregeld te vinden, maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat echte "knopendoorhakkers" hier intensief aanwezig ;); lees >75% van de posts gelezen hebben)
Is het dan de bedoeling dat men van het MT hier 75% van alle berichten moet lezen? Maw, meer dan 2000 berichten lezen met ongeveer dezelfde strekkingen? Ik denk dat het MT wel weet hoe het er aan toe gaat :)
eL_Jay schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:31:
[...]

Niet zijn kindje, zie ook zijn reactie ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 22-10-2012 11:34 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BtM909 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:11:
[...]

Ik snap je laatste zinsdeel niet. Bedoel je dat custom CSS in V7 (nog) niet mogelijk is?
Nee, ik bedoel dat voor de overstap naar V7, het mogelijk was om zelf de boel te customizen, daar waren instellingen voor al dan met name voor de FP. Die instellingen bestaan nu niet meer waardoor gebruikers nu afhankelijk zijn van custom CSS en GreaseMonkey.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 22-10-2012 11:34 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:29:
Zo, een korte meeting gehad en we gaan hard aan de slag. Aan het einde van de dag komt er een update met daarin de meest genoemde ergernissen en de oplossing die we gaan maken. Dit vergezeld met een tijdsindicatie zodat je een idee krijgt wat en wanneer.

Daarbij willen we zowel de (groeiende) groep mensen die tevreden zijn over de nieuwe lay out als de grote groep mensen die niet tevreden zijn dienen. We hebben het idee dat dit op een aantal vlakken (maar niet overal) gaat lukken. Nog even geduld dus voor de update.
_O_

heb er alle vertrouwen in dat dit goedkomt d:)b

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat

Dank voor de update, en succes. Ik heb er vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Micha schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:31:
[...]

[afbeelding]
En terecht.

Thanks voor de update Zeef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59

Hoe eerder hoe beter.
Alles wordt nu in verschillende topics besproken wat niet erg overzichtelijk is. Misschien een idee om dagelijks/wekelijks een bericht/.plan met de wijzigingen en verbeterpunten te publiceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[...]

[afbeelding]
Even op basis van unieke bezoeken gekeken, op de FP zaterdag was hoger dan normaal en zondag een fractie later. Het forum was zaterdag én zondag drukker dan normaal.

Wat je ziet is het effect van het uitstaan van auto-refresh. Nogmaals, het is veel te vroeg om op basis van dit soort getallen conculsies te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Outerspace schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:33:
[...]

Is het dan de bedoeling dat men van het MT hier 75% van alle berichten moet lezen? Maw, meer dan 2000 berichten lezen met ongeveer dezelfde strekkingen? Ik denk dat het MT wel weet hoe het er aan toe gaat :)

[...]

Niet zijn kindje, zie ook zijn reactie ;)
Nee maar BTM909 wekte de illusie dat het dat MT was dat hier in dit topic zit te neuzen. Ik denk dat het de modjes zoals een zeef zijn die het MT van informatie voorzien.

Ja klopt, daarom zijn de hoge heren (die helemaal niet zo hoog in gedrag zijn) hier constant aanwezig om allerlei (driedubbele) vragen opnieuw te beantwoorden.
Daarnaast ben ik van mening dat een klant (wij dus) reden mag hebben om te klagen en dit dan mag doen. Los van het feit dat bepaalde elementen zich onbehoorlijk gedragen vindt ik dat de dienstverleners (mods, admins, medewerkers tweakers.net) professioneel en klantgericht moeten blijven. No offense maar vergelijk de berichten van Zeef en BTM eens en je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.

[ Voor 18% gewijzigd door eL_Jay op 22-10-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

[afbeelding]
Dat geeft nogal een overtrokken beeld. Als je een paar dagen verder terugkijkt zal je zien dat het weekend altijd rustiger is. Als je wilt vergelijken, dan moet je minstens dezelfde dag in de week vergelijken en zelfs dan kan het door vakanties, het weer en andere zaken best nog wat schelen van week tot week.

Als je de vrijdag voor de launch en de vrijdag na de launch met elkaar vergelijkt dan zijn de verschillen helemaal niet zo dramatisch.

Edit: en wat zeef in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang" zegt.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 22-10-2012 11:40 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1 ... 28 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.