[feat][GoT] Paginanummers weer in dropdownmenu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voorheen was het zo dat paginanummers – ik denk via een pref – ook in een dropdownmenu konden worden weergegeven in onder meer list_topics. Dat vond ik erg fijn, omdat het de pagina een stukje rustiger doet ogen. Nu kan dat niet meer (of ik kijk erover heen), maar zou dat alsnog weer gemaakt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:04

crisp

Devver

Pixelated

Als het aan mij ligt liever niet; dropdowns voor navigatie zijn een kleine usability-ramp. Dus tenzij er echt heel veel meer gebruikers zijn die dit toch prettig vinden...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Daar heb je ook een punt. Ik wacht rustig af, en als het er niet komt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik was daar ook groot fan van. Het kost weliswaar een extra klik (en evt. scrollen door te lijst), maar oogt wel een stuk rustiger en je kon altijd direct naar een specifieke pagina doorklikken, in plaats van alleen de eerste paar en de laatste paar pagina's.

Bovendien zijn die kleine paginanummertjes op een touch screen wat foutgevoeliger dan een dropdownbox die gewoon als een native dropdownbox wordt gestijld door Safari op iOS, met bijbehorende vlotte scrol en voldoende groot font.

Maar mijn grootste bezwaar is ook dat die reeks paginanummers de boel wat onrustig maakt. Qua navigatiegemak valt hier best aan te wennen denk ik.

* Orion84 heeft het nu maar provisorisch opgelost door de paginanummers rechts te floaten, zodat het in elk geval wat rustiger oogt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Orion84 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:28:
Bovendien zijn die kleine paginanummertjes op een touch screen wat foutgevoeliger dan een dropdownbox die gewoon als een native dropdownbox wordt gestijld door Safari op iOS, met bijbehorende vlotte scrol en voldoende groot font.
Daar had ik nog niet over nagedacht, maar het is inderdaad waar dat een dropdownmenu handiger is voor touch dan die priegelige getalletjes.
* Orion84 heeft het nu maar provisorisch opgelost door de paginanummers rechts te floaten, zodat het in elk geval wat rustiger oogt.
Dat heb ik net ook maar gedaan, ziet er al een stuk beter uit wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
Wat mij een goede compromis lijkt: De "..." klikbaar maken en daarin de mogelijkheid geven tot een uitgebreide subselectie. Bijvoorbeeld door een dropdown of (weer) knoppen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SPee, dat lijkt mij idd de beste oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

Wat mij betreft mogen de dropdown's weer terugkomen. Mis ze echt.
TwoR schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:13:
Ik mis in het topic overzicht de selectbox waarmee je direct naar een bepaalde pagina kan. In plaats van de linkjes achter de topictitel.
In het vorige ontwerp kon je dit aangeven in je preferences, maar ik kan het nu niet meer terug vinden. Klopt het dat dit eruit gehaald is of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou ze toch ook graag willen terugzien. De huidige methode oogt niet erg overzichtelijk, en qua navigatie is het ook niet handig als je niet naar de eerste of één van de laatste paar pagina's van een topic wil.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

SPee schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:08:
Wat mij een goede compromis lijkt: De "..." klikbaar maken en daarin de mogelijkheid geven tot een uitgebreide subselectie. Bijvoorbeeld door een dropdown of (weer) knoppen.
Dat lost het probleem van de drukte niet op en is ook niet bijzonder duidelijk te noemen. Bovendien blijft dat onhandig op touch devices, zeker als er onder die ... geen native dropdownbox komt te hangen, maar een of ander custom uitklapmenu.

Ik zie ook niet waarom er een compromis zou moeten komen. Vroeger kon je gewoon via je voorkeuren kiezen voor de een of de andere navigatiemethode, dat lijkt me een veel betere optie dan een compromis.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

+1 hier
Ik ben een paar dagen weg. Er was een wat druk draadje waar ik aan het lezen was en wil weer verder waar ik was gebleven. Helaas is boekmarken per post een optie die de re-styling (om een vreemde reden) niet heeft overleeft. Blijft over dat je onthoud op welke pagina je was.
Beetje rot... op pagina 13 van 25... daar kom je dan niet heel makkelijk.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Precies, navigeren naar verschillende pagina's gaat momenteel waardeloos. Je kan bijvoorbeeld vanaf de laatste pagina 118 naar pagina 115, maar vanaf daar kan je alleen naar 114 en vanaf daar weer naar 113, etc.

De makkelijkste manier is nu om het paginanummer in de adresbalk aan te passen, echter ik zie ook liever een goed alternatief zonder de adresbalk te hoeven gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 22-10-2012 14:41 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Huh? Ik bezoek GoT vrij veel mobiel, maar ben nog nooit tegen een probleem aangelopen met de dropdown menu's. Dat komt gewoon als popup op toetsenbord formaat, waarbij ik op een simpele en overzichtelijke wijze door de lijst kan scrollen en/of direct een nummer in kan voeren. Lijkt me een kwestie van de juiste toetsenbord-app?! (edit: het zou bij nader inzien ook zomaar aan de gebruikte browser kunnen liggen... Ik gebruik een aangepaste versie van de standaard Android browser)

Verder ben ik het met de andere opmerkingen een:
- huidige vorm is te onoverzichtelijk en niet rustig
- dropdown is very much needed voor goede navigatie
- ik mis de 'vorige' en 'volgende' die met de dropdown kwamen

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 23-10-2012 09:33 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:30:
[...]

Huh? Ik bezoek GoT vrij veel mobiel, maar ben nog nooit tegen een probleem aangelopen met de dropdown menu's. Dat komt gewoon als popup op toetsenbord formaat, waarbij ik op een simpele en overzichtelijke wijze door de lijst kan scrollen en/of direct een nummer in kan voeren. Lijkt me een kwestie van de juiste toetsenbord-app?! (edit: het zou bij nader inzien ook zomaar aan de gebruikte browser kunnen liggen... Ik gebruik een aangepaste versie van de standaard Android browser)
Uhm, dat zeg ik dus juist: een dropdownbox wordt door mobile browsers op een dusdanige manier weergegeven dat dat veel fijner werkt dan een rits kleine paginanummertjes waar je op moet klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Orion84 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:36:
[...]

Uhm, dat zeg ik dus juist: een dropdownbox wordt door mobile browsers op een dusdanige manier weergegeven dat dat veel fijner werkt dan een rits kleine paginanummertjes waar je op moet klikken.
Och verrek, laten we het er maar op houden dat ik pas één koffie op heb vandaag.... :X

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Pagina: 1