Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 27 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Albert020 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:29:
[...]

Laten kiezen wat de gebruiker wil, v6 of v7 simple enough ?
Nee, dat is helaas niet zo. Tweakers 6.9 aanpassen naar Tweakers 7.0 is niet iets wat even gedaan is. Omdat we een compleet nieuwe backend hebben. Dat wil zeggen dat alle templates etc. etc. van 6.9 herschreven zouden moeten worden naar de backend van 7.0 Dat kost bakken met tijd en die steken we liever in verbetering van 7.0 naar 7.1 en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:29:
[...]

Laten kiezen wat de gebruiker wil, v6 of v7 simple enough ?
Dat gaat, zoals vaker gezegd, niet gebeuren. Dan zie ik liever de nieuwe layout opgesplitst worden in één voor desktop (PC) gebruikers, en één voor mobiele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silentpuma schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:28:
Btw gebruikers als Racingweirdo en Lowlandsrouter hierboven getuige wel van de 'mainstreamenisatie' van tweakers... Erg jammer, vroegah was er meer diepgang en minder 'ik moet dit weten', 'hoe moet dit?', etc. Alles wordt al zo makkelijk gemaakt vandaag de dag, daar worden de mensen kennelijk ook makkelijker door :/
Even een kleine doch essentiële nuance hierin: Het wordt niet 'makkelijker' gemaakt, maar 'simpeler'. 'Makkelijker' is als je weinig hoeft te klikken, scrollen, zoeken e.d.. 'Simpeler' is voor mensen die eeeh.... dat niet snappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:33:
[...]

Nee, dat is helaas niet zo. Tweakers 6.9 aanpassen naar Tweakers 7.0 is niet iets wat even gedaan is. Omdat we een compleet nieuwe backend hebben. Dat wil zeggen dat alle templates etc. etc. van 6.9 herschreven zouden moeten worden naar de backend van 7.0 Dat kost bakken met tijd en die steken we liever in verbetering van 7.0 naar 7.1 en verder.
En volkomen terecht.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Wordt er straks, met de overhaul van het forum, ook een complete mobiele template gemaakt zoals o.a. fok dat heeft? Dat zou voor mij pas écht een verademing zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:33:
[...]

Is er al een datum geprikt voor v7.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:27:
[...]

Wij krijgen ook (ja, ook van mensen met een userID van 3 cijfers) positieve geluiden. Het is nu zoeken naar oplossingen voor de ontevreden tweakers. :)
Ook met een userID van 3 cijfers kan je heel goed een 'casual' Tweaker zijn, niet iedere oudgediende is even actief. Er zelfs oudgedienden die soms heel intensief met Tweakers bezig zijn, en soms jarenlang hooguit alleen de headlines af en toe even doornemen (*kuch* ikzelf ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:42:
Wordt er straks, met de overhaul van het forum, ook een complete mobiele template gemaakt zoals o.a. fok dat heeft? Dat zou voor mij pas écht een verademing zijn!
Ik heb juist een schijthekel aan die mobiele template op Fok. Op m'n iPad lees ik veel liever met de 'normale' template, maar tegenwoordig kun je niet meer zo makkelijk daartussen switchen. Maar daar moet ik dáár nog maar eens over klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:38:
[...]

Even een kleine doch essentiële nuance hierin: Het wordt niet 'makkelijker' gemaakt, maar 'simpeler'. 'Makkelijker' is als je weinig hoeft te klikken, scrollen, zoeken e.d.. 'Simpeler' is voor mensen die eeeh.... dat niet snappen :+
Tjah, iedereen die z'n servicekast een keer anders gaat indelen, zal ongetwijfeld een keer misgrijpen. Want je was immers gewend dat iets in het linker kastje zit, al jaren, en nu in eens in het kastje rechts.

Nu worden niet alleen dingen verplaatst, maar ook gestapeld, zodat je meer moet optillen om bij een product (item) te komen. Voor de ruimte is dat efficient, voor de gebruiker niet. Het is het ene afwegen tegen het ander.

Je kan wel alles op 1 pagina dumpen, waardoor het efficient is, en alles direct klikbaar, maar qua overzicht heb je lettersoep op je neus. Door het bomen het bos niet meer kunnen zien krijg je dan.

En dan moet je keuzes maken. Wat offeren we op, en wat komt er voor terug. De balans daar in zal voor iedereen persoonlijk zijn, en dus anders.

Als ik kijk waar ik mijn tijd op tweakers aan spendeer, is dat 99% forum. Hoe de FP er uit ziet, maakt mij dan eigenlijk ook bar weinig uit. Ik kom er echt zelden. Artikelen las ik wel, maar puur omdat de tracker op Fok ook staat, en ik versie 5 zonder tracker gebruikte.

Voor mij is tweakers dus primair een forum, en zal ik dan meer een GoT'er zijn. Al kan ik mij ook voorstellen dat er weinig geldflow uit een forum te halen is. En dat het forum niet echt commercieel aantrekkelijk is. Denk dat de cashflow eerder uit de FP te halen valt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik mag hopen dat de programeurs die 2-3 jaar met 15 man?? hebben gewerkt aan de site zich achter de oren krabben en gewoon de vorige versie terugzetten. Het is echt niet te aanvaarden ik heb zelden zo een dramatische en drastische wijziging gezien van een website terwijl alles best goed was.

Dit is echt de meest waardeloze layout ever en ik zit echt al extreem lang op tweakers. Ik heb met CSS het aardig aangepast, echter blijft het minder dan de vorige layout en je moet altijd ingelogd zijn en als je niet genoeg karma hebt, heb je dus dikke pech.

Ook de bugjes zoals ze het noemen eruit halen, heeft echt geen zin, die hele interface is echt foei lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:00
"die hele interface is echt foei lelijk" heb mijn startpagina veranderd van tw naar www.hardware.info na veeeeeele jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

n00bs schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:57:
Ik mag hopen dat de programeurs die 2-3 jaar met 15 man?? hebben gewerkt aan de site zich achter de oren krabben en gewoon de vorige versie terugzetten. Het is echt niet te aanvaarden ik heb zelden zo een dramatische en drastische wijziging gezien van een website terwijl alles best goed was.

Dit is echt de meest waardeloze layout ever en ik zit echt al extreem lang op tweakers. Ik heb met CSS het aardig aangepast, echter blijft het minder dan de vorige layout en je moet altijd ingelogd zijn en als je niet genoeg karma hebt, heb je dus dikke pech.

Ook de bugjes zoals ze het noemen eruit halen, heeft echt geen zin, die hele interface is echt foei lelijk.
Wat dacht je van je gezeik mening is te onderbouwen? :/

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

davidaap123 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:05:
[...]

Wat dacht je van je gezeik mening is te onderbouwen? :/
Geen zin om 10 A4tjes vol te kalken met info, die op de FP en in topics al 100en pagina's verkondigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:35:
Op de FP is voor mij het onderscheid weg van nieuwe nieuwsitems, vroeger werden die rood aangegeven en nu zou er volgens mij een blauw bolletje voor moeten staan, maar het enige wat ik steeds zie zijn grijze bolletjes.
Zou iemand dit kunnen bevestigen? Dan maak ik er namelijk een topic voor aan in LD.
[...]

Waarom staat de auto refesh eigenlijk uit? Bij Tweakers 6 werden toch ook alleen de nieuwsitems en de tracker vernieuwd en niet de hele FP opnieuw ingeladen? Er was bij mijn weten geen sprake van het naar boven schieten van de pagina. Auto refresh op een nieuwssite is juist fijn, zolang je maar wel kan zien welke nieuwsitems nieuw zijn :)
zeef?

Zo te zien was ik net te laat voor een user ID met 4 cijfers ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 21-10-2012 21:19 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 20:04

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik heb bewust eerst eens een paar dagen de nieuwe layout getest, gewoon om voor mezelf tenminste te kunnen zeggen dat ik het heb geprobeerd. Proberen alles weer te vinden en/of aanzetten..

Helaas kan ik ook alleen maar dezelfde conlusie trekken als vele andere hier, geef me AUB de oud versie terug. Daar kon ik alle vinden, had ik niet last van mijn ogen na 10 minuten het sneeuwwit the hebben gezien. Was me breedbeeld tenminste gevuld met intressante info ipv niks.
Vraag en aanbod: Een ramp, nu lijkt alles door elkaar te staan en ik kan sommige onderdelen gewoon niet vinden. Nieuws: Alles door elkaar in software / nieuws / updates enz... Wat een rommeltje.

Maar het meest storend blijft het sneewwit waar ik nu alweer veel te lang naar kijk. Jullie hebben het getest ??? Met wie dan, want dit zou het eerste moeten zijn geweest waar een normaal mens over valt.
Ik draai al heel wat jaren (10+) hier mee, zit ook heel vaak op de site en deel me mening (carma ranking in de top 500 ondertussen) met succes, maar ik kan me hier niet thuisvoelen.

Dat geld dat uitgegeven wordt voor spotjes voor Mythbusters / sponsering ervan op Discovery hadden beter kunnen uitgeven aan een uitgebreider test panel...
Ik mag hopen dat deze "fout" gauw weer recht gezet gaat worden !

[ Voor 0% gewijzigd door bonus op 21-10-2012 21:14 . Reden: typos ]

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

bonus schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:12:

Maar het meest storend blijft het sneewit waar ik nu alweer veel te lang naar kijk. Jullie hebben het getest ??? Met wie dan, want dit zou het eerste meten zijn geweest waar een normaal mens over valt.
Ik draai al heel wat jaren(10+) hier mee, zit ook heel vaak op de site en deel me mening (carma ranking in de top 500 ondertussen) met succes, waar ik kan me hier niet thuisvoelen.
Een dag met Tweakers 7
Simpelweg een donkerder achtergrond instellen werkt op sommige pagina's goed, maar op andere pagina's ziet het er een stuk minder goed uit. Waar we eerder hoopten vandaag nog een eenvoudige fix te kunnen uitrollen blijkt dat in de praktijk helaas niet haalbaar te zijn. Als we nu het design aanpassen, willen we dat dit over de hele linie een verbetering is en dat het basisconcept van een toegankelijkere en een minder overvolle site in stand blijft.
Dat geld dat uitgegeven wordt voor spotjes voor Mythbusters / sponsering ervan op Discovery hadden beter kunnen uitgeven aan een uitgebreider test panel...
Daniel schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:32:

- De kosten voor de campagne zijn nihil want we hebben gewoon een barterafspraak; DC adverteert bij ons en voor dezelfde mediawaarde adverteren wij bij hun.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:54:
[...]

Nu worden niet alleen dingen verplaatst, maar ook gestapeld, zodat je meer moet optillen om bij een product (item) te komen. Voor de ruimte is dat efficient, voor de gebruiker niet. Het is het ene afwegen tegen het ander.

Je kan wel alles op 1 pagina dumpen, waardoor het efficient is, en alles direct klikbaar, maar qua overzicht heb je lettersoep op je neus. Door het bomen het bos niet meer kunnen zien krijg je dan.

En dan moet je keuzes maken. Wat offeren we op, en wat komt er voor terug. De balans daar in zal voor iedereen persoonlijk zijn, en dus anders.
Precies. Ik ben zo iemand die kiest voor fuctionaliteit en efficiëntie boven een 'opgeruimde' user interface. Op zich vind ik veel wijzigingen niet zo onoverkomelijk, want ik kan er omheen werken met bookmarks of custom-css, en wellicht vindt de meerderheid het wél een verbetering. Erger wordt het, als functionaliteit wordt weggelaten i.p.v. weggestopt, dat zou ik wél jammer vinden, want ik ben zo iemand die altijd nét die ene functie gebruikt, waar verder niemand heil in ziet ;) Ik heb tot nu toe nog niet intensief op de FP gezeten, dus hopelijk valt het mee, en anders weet ik de [feat] te vinden ;)

Maar wat ik me afvraag: Was het 'vroeger' écht zo erg dan, dat zo'n *drastische* ingreep onvermijdelijk bleek? Want ik heb maar zelden klachten gezien aan userzijde. Sterker nog: De laatse jaren is het aantal gebruikers explosief gegroeid, en werd T.net zelfs website van het jaar. Als het werkelijk allemaal zo erg was, zou dat toch niet (zo snel) gebeurd zijn, en hadden we al eerder wel meer kritiek vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Ik heb voor mezelf even het verschil tussen informatiedichtheid van Tweakers 6 en 7 vergeleken op mijn 1280*800 Macbookje. Voor de Tweakers 6 versie heb ik het laatste punt van de waybackmachine gebruikt.

De standaard frontpage van Tweakers 6 geeft mij 419 woorden.
De standaard frontpage van Tweakers 7 geeft mij 154 woorden.

Hierbij heb ik het aantal woorden bekeken dat ik kan zien na het inladen van de site zonder dat ik ga scrollen. Best wel een schrikbarend verschil. Ik had ongeveer het dubbele aantal woorden verwacht, maar dit gaat daar nog ver overheen. En ik denk dat dit de kern van "ons" probleem is met de nieuwe versie.

/edit
Hier nog even een screenshot van de gebruikte FP's.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img21/9999/schermafbeelding2012102.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img22/9999/schermafbeelding2012102.png

[ Voor 15% gewijzigd door ormagon op 21-10-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
ormagon schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:20:
Ik heb voor mezelf even het verschil tussen informatiedichtheid van Tweakers 6 en 7 vergeleken op mijn 1280*800 Macbookje. Voor de Tweakers 6 versie heb ik het laatste punt van de waybackmachine gebruikt.

Hierbij heb ik het aantal woorden bekeken dat ik kan zien na het inladen van de site zonder dat ik ga scrollen. Best wel een schrikbarend verschil. Ik had ongeveer het dubbele aantal woorden verwacht, maar dit gaat daar nog ver overheen. En ik denk dat dit de kern van "ons" probleem is met de nieuwe versie.
Wow, dat is inderdaad schrikbarend te noemen. Bijna drie (2,7) keer minder woorden.
Toch heb ik goede hoop dat alles goed komt, alleen ben ik wel benieuwd of we het dan hebben over een week of een maand voordat de frontpage verbeterd word en het wit word aangepast etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
ormagon schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:20:

Precies. Dat heb ik ook op mijn 13" MBP. Gaan we dus wat aan doen want dit is niets voor de mensen met een klein(er) scherm. Evenzo voor de tracker.
Perkouw schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:23:
[...]

Wow, dat is inderdaad schrikbarend te noemen. Bijna drie (2,7) keer minder woorden.
Toch heb ik goede hoop dat alles goed komt, alleen ben ik wel benieuwd of we het dan hebben over een week of een maand voordat de frontpage verbeterd word en het wit word aangepast etc.
We gaan morgen en dinsdag fixes uitrollen. Hou de .plans in de gaten. :)

[ Voor 20% gewijzigd door zeef op 21-10-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:25:
[...]

Precies. Dat heb ik ook op mijn 13" MBP. Gaan we dus wat aan doen want dit is niets voor de mensen met een klein(er) scherm. Evenzo voor de tracker.

[...]

Correctie.
Ook voor mensen met een groot scherm natuurlijk. ;)

.plans in de gaten houden, gaan we doen. Thanks voor de update, much appreciated!

[ Voor 9% gewijzigd door Perkouw op 21-10-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:25:
[...]

[...]

Goed om te horen, heb er ook echt wel vertrouwen in. Maar vond het toch belangrijk om nog even te benadrukken waar het probleem voor mij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
De grote vraag waar ik nog steeds mee zit en waarop ik nog geen zinnig antwoord heb gelezen is heel simpel: waarom?

Wat hier nu is gebeurt is commercieel gezien oliedom, qua opzet goed vergelijkbaar met het 'New-Coke' debacle. Tweakers is in de loop der jaren geëvolueerd tot de online IT site van Nederland. Het bereik van de site is enorm, ik kan me toch echt niet voorstellen dat de beleidsmakers verwachten dat middels een volledig andere opzet van de site dit bereik nog substantieel vergroot zou kunnen worden. Dus waarom neem je in vredesnaam zo'n enorm risico?

Voor zover ik kan nagaan lagen er geen stortvloed aan klachten over T6 op de plank. Er druppelen berichten binnen dat de backend van T6 steeds lastiger werd, maar dan ga je toch niet je bewezen succesvolle frontend bij het oud vuil zetten?

En als ik zie dat het - veel te kleine - testpanel alleen bugs mocht zoeken, maar geen op- of aanmerkingen mocht maken over de layout, omdat die toch al vaststond, dan wordt ik daar zowaar pissig over. Zo ga je toch niet met je klanten om? De meldingen die de testers, ondanks hun instructie, toch gaven over hun onvrede met de layout, werden simpelweg genegeerd. Dan weet je mijns inziens echt niet waar je mee bezig bent en zou, indien dit een wezenlijke daling van het aantal bezoekers tot gevolg zou hebben, in elk ander bedrijf de verantwoordelijken voor zo'n debacle zijn of haar conclusies moeten trekken.

Ook gezien de reacties alhier zie ik maar één oplossing: een groot Mea Culpa van Tweakers aan haar gebruikers, en een directe terugkeer naar versie 6.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Kunnen we met z'n allen een top 5 maken van dingen die NU gefixt moeten worden? Noem er allemaal 5 (en probeer een beetje elkaars beschrijving aan te houden), dan ga ik morgenochtend turven en dat bij de devvers neerleggen.

Ik doe een voorzet : NIET in volgorde van belangrijkheid.

1. Search in forumtopics
2. Wit aanpassen naar iets minder fel
3. Informatiedichtheid vergroten
4. Tracker ook bij kleine schermen locken
5. Tabladen bovenaan in forum

Vul gerust aan. Ik inventariseer morgen. Heb je meer dan 5 punten? Doe de top dan in 1 t/m 5 en iets minder prio vanaf 6. )

[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 21-10-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 20:04

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

@davidaap123
quote:

quote:

Daniel schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:32:

- De kosten voor de campagne zijn nihil want we hebben gewoon een barterafspraak; DC adverteert bij ons en voor dezelfde mediawaarde adverteren wij bij hun.
Op de plaats waar DC dan staat had een andere kunnen staan en dat brengt weer echt geld op. Wat voor nut heeft tweakers om op DC te adverteren ? Na zoveel jaren weten al zoveel mensen het te vinden en dan gaan we nu ineens op de tv reclame maken ? Je kan merken dat er nu TE commerciele krachten achter zitten. Dat gesloten beurs verhaal is dus maar deels waar...

[ Voor 36% gewijzigd door bonus op 21-10-2012 21:39 ]

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:35:
Kunnen we met z'n allen een top 5 maken van dingen die NU gefixt moeten worden? Noem er allemaal 5 (en probeer een beetje elkaars beschrijving aan te houden), dan ga ik morgenochtend turven en dat bij de devvers neerleggen.

Ik doe een voorzet :

1. Search in forumtopics

Vul gerust aan. Ik inventariseer morgen.
Ik kan me helemaal vinden in dit lijstje, in het speciaal wil ik nog even de informatiedichtheid van de pricewatch aandragen, met een voorbeeldje erbij:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img32/6263/13513620.png

Twee kolommen lijkt me hier toch wel minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

Ik kan hier prima mee leven, je lijst het -voor wat mij betreft- goed samen. Verder hoop ik dat de devvers een goed weekeinde gehad hebben en met frisse zin en moed deze top 5 (of voor mij top 3) aandurven.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Die is anders dan je eigen 'MyReact' via het tabblad. Probeer het maar. als je naar MyReact gaat via het icoontje onder je eigen avatar dan is die anders dan de MyReact via het tablad. Die had ik inmiddels ook al bekeken, maar biedt geen soulaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Tracker permanent v.a. min. (of max) 1280
- Tijdsaanduiding naar 'normaal'
- Pricewatch wat meer desktop-vriendelijk
- Search in topics

Is voor mij (op het eerste gezicht) het meest storend aan de *recente* verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik doe een voorzet :

1. Search in forumtopics

Ziet er goed uit, maar ik heb nog wel een andere:

6. Bij een nieuwsbericht de gewone tijd, niet 6 uur geleden.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserdesign
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 20:59
tweakers 7 is veel handiger met een touchscreen op mn desktop
maar zelfs modereren op een mobielje werkt nu gewoon
vroeger moest je 400 x zoomen om het kleine knopje te kunnen klikken

tracker nooooooit gebruikt

moooooooooh fx8350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
alexbl69 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:32:
De grote vraag waar ik nog steeds mee zit en waarop ik nog geen zinnig antwoord heb gelezen is heel simpel: waarom?

Wat hier nu is gebeurt is commercieel gezien oliedom, qua opzet goed vergelijkbaar met het 'New-Coke' debacle. Tweakers is in de loop der jaren geëvolueerd tot de online IT site van Nederland. Het bereik van de site is enorm, ik kan me toch echt niet voorstellen dat de beleidsmakers verwachten dat middels een volledig andere opzet van de site dit bereik nog substantieel vergroot zou kunnen worden. Dus waarom neem je in vredesnaam zo'n enorm risico?

Voor zover ik kan nagaan lagen er geen stortvloed aan klachten over T6 op de plank. Er druppelen berichten binnen dat de backend van T6 steeds lastiger werd, maar dan ga je toch niet je bewezen succesvolle frontend bij het oud vuil zetten?

En als ik zie dat het - veel te kleine - testpanel alleen bugs mocht zoeken, maar geen op- of aanmerkingen mocht maken over de layout, omdat die toch al vaststond, dan wordt ik daar zowaar pissig over. Zo ga je toch niet met je klanten om? De meldingen die de testers, ondanks hun instructie, toch gaven over hun onvrede met de layout, werden simpelweg genegeerd. Dan weet je mijns inziens echt niet waar je mee bezig bent en zou, indien dit een wezenlijke daling van het aantal bezoekers tot gevolg zou hebben, in elk ander bedrijf de verantwoordelijken voor zo'n debacle zijn of haar conclusies moeten trekken.

Ook gezien de reacties alhier zie ik maar één oplossing: een groot Mea Culpa van Tweakers aan haar gebruikers, en een directe terugkeer naar versie 6.
  1. plan: Tweakers.net maakt plaats voor Tweakers 7
  2. zeef in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang" 1e alinea
  3. klachten over v6.x waren er zeker alleen kwam dat druppelsgewijs binnen. Die klachten hebben wel geleid tot de nodige fixes en aanpassingen gedurende de rit. Natuurlijk waren die klachten niet de enige aanleiding om met Tweakers 7 aan de slag te gaan.
  4. Testen: geloof me, dat gaat in het vervolg wel anders. Heb alle userID's van dit topic op een lijstje staan en reken maar dat ik daar de volgende keer bètatesters uit ga selecteren.
  5. Uiteindelijk heeft Coca-Cola de Cola-war gewonnen. Er is dus nog hoop voor Tweakers 7.x. ;) Want dat is wel wat we gaan doen. Leren van het verleden en als de uweetwel aan de slag om de zaak beter te maken voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
franssie schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:38:
[...]

Ik kan hier prima mee leven, je lijst het -voor wat mij betreft- goed samen. Verder hoop ik dat de devvers een goed weekeinde gehad hebben en met frisse zin en moed deze top 5 (of voor mij top 3) aandurven.
De laatste commit was van een uur geleden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

laserdesign schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:42:
tweakers 7 is veel handiger met een touchscreen op mn desktop
maar zelfs modereren op een mobielje werkt nu gewoon
vroeger moest je 400 x zoomen om het kleine knopje te kunnen klikken

tracker nooooooit gebruikt
Ze hadden toch gewoon een layout voor mobile devices kunnen invoeren, of een thema kunnen laten kiezen voor touch zodat je die zelf onder settings zou kunnen instellen voor desktopgebruikers? Je gaat toch niet alle desktopgebruikers vervelen met een mobile layout, ookal loopt het management de hele dag met hun tablet te zwaaien?

Er is niets mis met een layout voor mobile devices, en daar was ook een aanpassing nodig. Het oude menu was bijvoorbeeld maar moeilijk te gebruiken op een telefoon of iets. Maar het is prima af te vangen dit per device te tonen. Een mooi voorbeeld is de website van GeenStijl, die doen dat op een erg professionele manier imo..

[ Voor 20% gewijzigd door Tarabass op 21-10-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
@zeef

Wat mij betreft is het belangrijkst om de tracker weer permanent in beeld te hebben. Ook op kleinere schermen. Niet dat ik een enorme fan ben van de tracker, maar het is wel een goede manier om snel overzicht te krijgen van updates op zo'n grote site.

De grijze tracker zorgt er meteen voor dat de site wat minder wit is en is dat punt van 'te wit' wat mij betreft opgelost.

In een ander topic had ik een grof schetsje gemaakt met een voorstel: https://dl.dropbox.com/u/18325629/nieuwetweakers.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat

Ik doe een voorzet :

1. Search in forumtopics

+1, dit lijken me toch wel de meest dringende zaken voor nu.

Aanvulling op de informatiedichtheid. Het gaat niet alleen om de hoeveelheid zichtbare informatie, maar kunnen ook zaken als downloads e.d. er tussen uit gehaald worden dus echt alleen de nieuws items weergeven.

Aanvulling de tracker, als ze hier toch mee bezig gaan is het mogelijk deze permanent vast te zetten? En dan bedoel ik met name dat je dit aan kan geven in je profiel o.i.d. Nu klik ik nog wel eens per ongeluk op sluiten (de grote ''x'' knop) of klik ik per ongeluk op het tracker icoon wat naast het notificatie icoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
En wat ik ook nog graag zou willen en denk ik een kleine moeite is. Op de indexpagina van het forum bij de tabjes een linkje naar 'My Active Topics'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
1. Wit aanpassen naar iets minder fel
2. Tabbladen op FP kleiner/weg/ergens anders
3. Minder wit.

Wit is het grootste probleem voor mij :)

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 00:09
1. Search in forumtopics
6. myreact terug boven in zwarte navi balk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23

orf

Complimenten voor je (crisis)management. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

orf schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:55:
[...]

Jammer dat het nodig is, maar daar valt inderdaad niets op aan te merken. Ik schat dat de mensen die dit alles besloten hebben gezellig met hun gezin naar het kabouterbos zijn geweest, of even lekker met de hond op het strand uit zijn wezen waaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Tarabass schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:59:
[...]
Jammer dat het nodig is, maar daar valt inderdaad niets op aan te merken. Ik schat dat de mensen die dit alles besloten hebben gezellig met hun gezin naar het kabouterbos zijn geweest, of even lekker met de hond op het strand uit zijn wezen waaien..
Mijn hondje had even pech maar vond dat gezien het weer wel prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
@ Zeef: Goed idee!

Maar ik ben het niet eens met je top 5. Dit is de mijne:

1. Informatiedichtheid zwaar verhogen (!)
2. Wit aanpassen (eigenlijk niet meer echt nodig, aangezien dit prima gaat met een Custom CSS)
3. De tracker gewoon weer terug op de plek waar hij hoort. Gebruikte hem zoveel.
4. Kleuren terug bij de verschillende subfora --> werkt overzichtelijker
5. Search in forumtopics

Edit:
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:04:
[...]
Mijn hondje had even pech maar vond dat gezien het weer wel prima. :P
_/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door yannickie111 op 21-10-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 11:47

Barrycade

Through the...

1. Infodichtheid vergroten: waarom overal een witregel, en 10px ruimte. Voorals tussen posts in het forum verwijderen.
2. Search in forumtopics (ik dacht al, ben ik nu gek geworden, je kan je eigen post niet meer terug vinden?)
3. Achtergrond kleur of minder wit, of keuze geven in welke kleur ik 'm wil.
4. Forum navigatie boven de posts laten staan. Nu moet je steeds naar de zwarte balk voor je MyReac.

[ Voor 14% gewijzigd door Barrycade op 21-10-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Laatst online: 28-08 10:57

Ik doe een voorzet :

1. Wit aanpassen naar iets minder fel
2. Search in forumtopics

Kan ik me prima in vinden, ik heb alleen nummer 1 en 2 omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tarabass schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:59:
[...]
Ik zou niet weten waarom ze dat niet zouden hebben gedaan. Het is niet dat de wereld vergaat ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
yannickie111 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:05:
@ Zeef: Goed idee!

Maar ik ben het niet eens met je top 5. Dit is de mijne:

1. Informatiedichtheid zwaar verhogen (!)
2. Wit aanpassen (eigenlijk niet meer echt nodig, aangezien dit prima gaat met een Custom CSS)
3. De tracker gewoon weer terug op de plek waar hij hoort. Gebruikte hem zoveel.
4. Kleuren terug bij de verschillende subfora --> werkt overzichtelijker
5. Search in forumtopics

Edit:

[...]

_/-\o_
Prima. Ik heb mijn post even aangevuld. 1 t/m 5 is even belangrijk wat mij betreft. De volgorde doet er niet toe. Iets minder belangrijke punten kun je vanaf 6 en verder doornummeren. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 21-10-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:07:
[...]

Prima. Ik heb mijn post even aangevuld. 1 t/m 5 is even belangrijk wat mij betreft. De volgorde doet er niet toe. Iets minder belangrijke punten kun je vanaf 6 en verder doornummeren. ;)
Wil je dat we een top 5 maken of wil je dat we echt een gehele lijst maken van punten ?
Wellicht dat het dan beter is om hier een apart topic voor te maken om een inventarisatie te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Perkouw schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:10:
[...]

Wil je dat we een top 5 maken of wil je dat we echt een gehele lijst maken van punten ?
Wellicht dat het dan beter is om hier een apart topic voor te maken om een inventarisatie te maken ?
Even een top 5 met issues die ik morgen neer kan leggen. Je mag doornummeren maar vanaf 6 zet ik op de lijst met ietsje minder prio. Als ik met 5 punten kom dan is dat een behapbaar aantal en kunnen de devvers aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:13:
[...]

Even een top 5 met issues die ik morgen neer kan leggen. Je mag doornummeren maar vanaf 6 zet ik op de lijst met ietsje minder prio. Als ik met 5 punten kom dan is dat een behapbaar aantal en kunnen de devvers aan de slag.
Nee, duidelijk. Dan begreep ik je toch goed, begon alleen even te twijfelen door je post waarin je het had over doornummeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb besloten het forum te laten voor wat het is. Ik heb geen zin de vele topics die ik volg, nu tijdrovend te gaan inventariseren waar ik was gebleven nu er geen post bookmark meer mogelijk is.

Het kost me gewoon veel te veel tijd zo.

Jammer, want ik vond het altijd erg leuk. Maar aan alle goede dingen komt een eind.

Als de post bookmark optie er weer is zien jullie me misschien wel weer terug.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
c70070540 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:22:
Ik heb besloten het forum te laten voor wat het is. Ik heb geen zin de vele topics die ik volg, nu tijdrovend te gaan inventariseren waar ik was gebleven nu er geen post bookmark meer mogelijk is.

Het kost me gewoon veel te veel tijd zo.

Jammer, want ik vond het altijd erg leuk. Maar aan alle goede dingen komt een eind.

Als de post bookmark optie er weer is zien jullie me misschien wel weer terug.
Klik eens op het pijltje naast je naam en dan op het getal onder je icoontje... ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Nog eentje voor op het wensenlijstje:
Op GoT, maak de topicstarter weer herkenbaar in een discussie - zodat je bij troubleshooten makkelijk ziet of de topicstarter's probleem is opgelost. Vroeger herkenbaar door een rood pijltje voor z'n naam.

... maar heb er alle begrip voor als dit niet in de top-5 komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Stukfruit schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:25:
[...]

Klik eens op het pijltje naast je naam en dan op het getal onder je icoontje... ;)
Dat is niet wat 'ie bedoelt. Hij wil posts (van anderen) kunnen bookmarken zodat 'ie precies weet waar 'ie gebleven was met lezen. Dat kan nu niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ook even een mock-up gemaakt hoe ik Tweakers 7 graag zou zien :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qLxdZ.jpg

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Laguna schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:28:

[afbeelding]
Dat is een heel stuk beter inderdaad, dan nog in een nieuw jasje dat het er wat flitsender uitziet zodat het conform ''Tweakers 7'' is en ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 13-09 01:30

[afbeelding]
Alleen dan alles wat meer gecentreerd. Nu zit alles links helemaal op de hoek, en rechts is nog een grote TL-bak over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
yannickie111 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:31:
[...]

Alleen dan alles wat meer gecentreerd. Nu zit alles links helemaal op de hoek, en rechts is nog een grote TL-bak over.
True, maar ach dan hebben mensen nog wel de keus om de tracker naar rechts te verplaatsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Perkouw schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:29:
[...]

Dat is een heel stuk beter inderdaad, dan nog in een nieuw jasje dat het er wat flitsender uitziet zodat het conform ''Tweakers 7'' is en ik ben tevreden.
Flitsender? Vind je dat de huidige FP er flitsender uitziet? :) Dat uitgelicht ziet er leuk uit met van die plaatjes, maar een klein plaatje met een intro ernaast is wat mij betreft een veel betere keus. Een plaatje en een regel tekst zegt vaak niet genoeg.
yannickie111 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:31:
[...]

Het is gecentreerd, de tracker is namelijk optioneel en als je die weghaalt is het wel gecentreerd. Rechts zit geen grote TL balk, het is dezelfde tint als in de banner bovenaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Laguna op 21-10-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef

[afbeelding]
:D mooi hoor. Denk niet dat het 1 op 1 wordt overgenomen maar toch, goed gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:46:
[...]

De laatste commit was van een uur geleden. ;)
mag toch hopen dat ze daar voor worden (door)betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:07:
[...]

Ik zou niet weten waarom ze dat niet zouden hebben gedaan. Het is niet dat de wereld vergaat ofzo ;)
Meestal wel beter dat ze er niet zijn idd. Ook wel de zeemeeuwmanager genoemd: Met veel gekraai aan komen vliegen, de boel onder schijten en als men bezig is de shit op te ruimen is de vogel gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Laguna schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:34:
[...]

Flitsender? Vind je dat de huidige FP er flitsender uitziet? :) Dat uitgelicht ziet er leuk uit met van die plaatjes, maar een klein plaatje met een intro ernaast is wat mij betreft een veel betere keus. Een plaatje en een regel tekst zegt vaak niet genoeg.

[...]

Het is gecentreerd, de tracker is namelijk optioneel en als je die weghaalt is het wel gecentreerd. Rechts zit geen grote TL balk, het is dezelfde tint als in de banner bovenaan.
Flitsender moet je ook niet te serieus op pakken, het gaat me dan om zaken als de tekst zoals ''pricewatch'' in het rood en hoe het weergeven word. Vind dat wel oké en wat moderner als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

1. kleuren terug bij de verschillende subfora
2. search in forumtopics

Verder ben ik een gelukkig mens. Mooi wit is niet lelijk.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
1) Website in zijn algemeenheid toegankelijk maken voor smartphones
2) Tracker ook bij kleine schermen locken
3) MyAT (postgeschiedenis) toegankelijk maken vanuit het menu
4) duidelijker structuur van lange pagina's (nu zweven reacties en/of forumposts praktisch in het niets, dat is niet overzichtelijk)
5) minder wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
mcDavid schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:39:
1) Website in zijn algemeenheid toegankelijk maken voor smartphones
2) Tracker ook bij kleine schermen locken
3) MyAT (postgeschiedenis) toegankelijk maken vanuit het menu
4) duidelijker structuur van lange pagina's (nu zweven reacties en/of forumposts praktisch in het niets, dat is niet overzichtelijk)
5) minder wit
Op een smartphone vind ik de website anders prima werken. Anderen heb ik daar ook alleen maar positief over gehoord eigenlijk. Op smartphones en tablets werkt het prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 21-10-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Op een tablet misschien, op een smartphone moet je minstens een 8:1 vergrootglas gebruiken wil je de letters kunnen lezen zonder contunue horizontaal heen-en-weer te scrollen.
In portrait is de website gewoon onbruikbaar, in landscape, sja nauwelijks tot redelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door mcDavid op 21-10-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 04:48
De nieuwe lay out kan me ook nog niet helemaal bekoren. Kan me vinden in de meeste punten die in alle topics voorbij zijn gekomen.
In eerste instantie dacht ik dat het even wennen zou zijn maar helaas, denk dat er echt een aantal foutjes zijn gemaakt in het gehele ontwikkel proces. Wat ik wel erg netjes en goed vind is dat er zo snel wordt geschakeld op de op en aanmerkingen, dat is ook niet overal zo. Natuurlijk was het mooi geweest als de discussie niet eens nodig was maar zoals gezegd is dat nu eenmaal zo. Als er dan snel en vakkundig wordt geschakeld met de eindgebruiker vind ik dat toch erg netjes. Kijk uit naar de komende versies!

Voor mij zijn overigens de belangrijkste punten:
- tracker vast, op elk willekeurig scherm (links of rechts naar keuze van de gebruiker)
- wit, witter, witsT.net
- schermvulling van het forum (echt dramatisch veel scrollen nu)
- search binnen forum
- FP met de diverse op en aanmerkingen reeds door andere geplaatst

succes de komende dagen!

ps Er zijn ook een aantal punten op de site en het forum dat ik zeker een stap vooruit vind!

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:18
Mijn top 5 die ik op prijs zou stellen:

1. Informatiedichtheid verhogen
2. Wit aanpassen ( ik vind persoonlijk het licht grijs wat ze op vector.tutsplus.com gebruiken, fijn omdat het rustig voor je ogen is maar ook niet te klinisch als wit)
3. De tracker terug, vond het wel fijn als ik op het forum was om te zien of er nog interessante nieuwe nieuwtjes waren.
4. Directe knop naar de active topics, want ik kies meestal daar uit welke dingen ik wil lezen en gebruik het forum overzicht eigenlijk alleen als ik echt iets specifieks wil lezen of op dat moment geïnteresseerd in ben.
5. Search in forumtopics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
1. Active Topics & MyReact vanaf heel het forum bereikbaar maken (tabbladen overal tonen op het forum)
2. Search in topic (user/zoekterm) terug
3. Tracker kunnen fixeren op lagere resoluties
4. Postbookmarks terug
5. Online icoon met topicstarter-aanduiding terug
6. Gekleurde mapjes voor verschillende forumcategorieën

Dat zijn (naast minder wit) denk ik toch wel de meest aangevraagde punten.

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 21-10-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

MadEgg

Tux is lievvv

1) tracker altijd (optioneel) beschikbaar, ook op mobiel en andere kleine displays
2) in ieder geval voor desktop-versie veel minder witruimte (op frontpage, de highlights bijvoorbeeld van padding 7px naar 3px), van artikelen en reacties line-height van 1.6 naar 1.2.
3) wit wat minder wit maken, meer donkere tinten gebruiken
4) algehele informatiedichtheid omhoog
5) zoeken in GoT topics

En verder vind ik het persoonlijk erg jammer dat de ronde hoekjes nu blijkbaar niet meer hip zijn, maar goed, dat heb ik met de custom CSS al opgelost :7 Lange leve border-radius _/-\o_

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
mcDavid schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:43:
Op een tablet misschien, op een smartphone moet je minstens een 8:1 vergrootglas gebruiken wil je de letters kunnen lezen zonder contunue horizontaal heen-en-weer te scrollen.
In portrait is de website gewoon onbruikbaar, in landscape, sja nauwelijks tot redelijk.
Ik heb daar toch echt geen last van hoor. Sterker nog ik vind het beter dan voorheen. Maar goed ik heb dan ook een Samsung Galaxy Note, wellicht dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Perkouw schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:37:
[...]

Flitsender moet je ook niet te serieus op pakken, het gaat me dan om zaken als de tekst zoals ''pricewatch'' in het rood en hoe het weergeven word. Vind dat wel oké en wat moderner als eerst.
Daar heb je gelijk in, als ik wist welk font het is had ik het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
mcDavid schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:43:
Klopt. De apps gaan native en worden grondig herzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:48:
[...]

Ik geloof niet dat hij het over mobiele apps had, maar wanneer je tweakers vanaf je smartphone bezoekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Perkouw schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:49:
[...]

Ik geloof niet dat hij het over mobiele apps had, maar wanneer je tweakers vanaf je smartphone bezoekt. ;)
We gaan de Android en iPhone app "affikken" en volledig opnieuw bouwen. Dan hebben we ruim 90% van de smartphone markt bediend. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perkouw schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:49:
[...]

Stil nou, anders volgen er weer veranderingen waar desktop gebruikers concessies voor moeten doen ;)

Een mobiele app is prima O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
orf schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:55:
[...]

Ik ben niet alleen hoor. Daniel, Femme, modjes en devvers, iedereen is druk bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:51:
[...]

We gaan de Android en iPhone app "affikken" en volledig opnieuw bouwen. Dan hebben we ruim 90% van de smartphone markt bediend. ;-)
Klinkt als een puik plan, altijd al jammer gevonden dat de app niet eens in landscape modus kon draaien. Wel een beetje treurig voor een tech website.
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:52:
[...]

Stil nou, anders volgen er weer veranderingen waar desktop gebruikers concessies voor moeten doen ;)

Een mobiele app is prima O-)
Mobiele app is er gelukkig al een tijdje, alleen zijn die niet echt 'je van het'.

[ Voor 30% gewijzigd door Perkouw op 21-10-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:48:
[...]

Als de tweakers-app ook op het forum kon, zou het probleem praktisch opgelost zijn ja. Al zou ik persoonlijk veel liever gewoon met de browser naar tweakers.net kunnen.

(En sorry voor de kritische noot, maar ik snap ECHT niet hoe het zo ver heeft kunnen komen dat er anno 2012 zo'n gigantische overhaul plaatsvindt, waarbij gewoon NIET nagedacht is over hoe het eruit ziet op een smartphone)

-edit- ter illustratie de informatie die ik op mijn HTC One V in beeld heb als ik tot een leesbaar niveau ben ingezoomd:
portrait
landscape

[ Voor 18% gewijzigd door mcDavid op 21-10-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
mcDavid schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:54:
[...]

Als de tweakers-app ook op het forum kon, zou het probleem praktisch opgelost zijn ja. Al zou ik persoonlijk veel liever gewoon met de browser naar tweakers.net kunnen.

(En sorry voor de kritische noot, maar ik snap ECHT niet hoe het zo ver heeft kunnen komen dat er anno 2012 zo'n gigantische overhaul plaatsvindt, waarbij gewoon NIET nagedacht is over hoe het eruit ziet op een smartphone)
Er is gemikt op tablet omdat we de apps voor de telefoons grondig gaan herzien. Met landscape en ik zeur en zeur en zeur om ook mobiel forum. Daar was de backend van TWK 7 overigens wel voor nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
alexbl69 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:32:

Dit. Ik heb dagelijks met dit soort beslissingen te maken, en iets wat ik heel snel geleerd heb is: geen big bangs bij productlanceringen. Veel te riskant. Iets wat marktplaats al 10 jaar geleden snapte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Met mijn css (Gewoon ik: #update3: Tweakers 7.0 by Strunkie ) kan je nu met dit script de tracker fixeren :) (Gewoon ik: Tweakers 7.0 trackerfix by Strunkie)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:57:
[...]

Er is gemikt op tablet omdat we de apps voor de telefoons grondig gaan herzien. Met landscape en ik zeur en zeur en zeur om ook mobiel forum. Daar was de backend van TWK 7 overigens wel voor nodig. ;)
Het nieuwsoverzicht komt terug
@ Let op: melding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Die wit ruimte is mijn grootste probleem, van al dat lcd-light slaap ik slechter :p

En (met mijn dyslexie wel in het achterhoofd) wil ik ff wat ergernis over de iconen die door tekst vervangen zijn uiten, het zal vast wel een paar kb's schelen voor de mobiele user maar kom opzeg, zo'n icoon'tje is wel 10x duidelijker -en btw ziet het er ook leuker uit :) - dan 'Quote' Zorg dat tekst alleen gebruikt wordt waar nodig, dat maakt berichten ook leesbaarder en een zwart-wit wolkje leidt de aandacht minder af dan een blauw tekstje. Bij het maken van een app om muziek af te spelen gaat men de duidelijke > toch ook niet vervangen door 'play'

En het sluiten/ fixeerlocatie van de tracker mag wel wat minder duidelijk weergeven worden. Ziet er ook een beetje designloos uit...

Het zou trouwens ook handig zijn als i.p.v. rechts links de eerste plaats zou zijn om de tracker te laten fixeren, want vroeger zat hij daar ook en ik zie de voordelen van rechts fixeren niet echt
EDIT:
:) Das de beste die ik tot nu toe gezien heb! Danku

[ Voor 20% gewijzigd door Achilles op 21-10-2012 23:12 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Perkouw schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:00:
[...]

@ Let op: melding ;)
Dat is overigens geen overzicht te noemen. Een overzicht is als je iets van minimaal 25 items op je scherm hebt staan en bij nieuws zijn het er 2 en bij nieuws zoeken 5. Met andere woorden veel meer scrollen en klikken en daarmee het woord overzicht niet waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 22:37

dada

Verzamelaar van rotzooi

Dit is iets waar wellicht nog aandacht aan besteed zou kunnen worden, in Pricewatch: http://wedemandhtml.com/t...%20at%2011.09.50%20PM.png
Prima ruimte voor meerdere regels die niet wordt benut. Zo kan ik dus niet lezen wat de namen van deze producten zijn, en ben ik geforceerd erover te hoveren voor de tooltip.

(Terzijde, maar ik ben niet zo'n fan van de nieuwe layout in het algemeen. Zeer typisch moderne vormgeving: extreem veel witruimte, grote lettertypes en veel onbenutte ruimte. Tweakers.net was zeker aan verbetering toe, maar jullie hebben er gewoon een totaal andere website van gemaakt. Het was een gigantisch dashboard gebouwd met de power user in gedachten, en nu is het een graatje van een site. Ik begrijp echter dat het onmogelijk is om terug te gaan. Dus op z'n minst kunnen er aanpassingen gedaan worden om de usability hier en daar wat op te krikken.)

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Laguna schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:13:
[...]

Dat is overigens geen overzicht te noemen. Een overzicht is als je iets van minimaal 25 items op je scherm hebt staan en bij nieuws zijn het er 2 en bij nieuws zoeken 5. Met andere woorden veel meer scrollen en klikken en daarmee het woord overzicht niet waardig.
Daarom staat er dus ook ''het komt terug''. ;)
Anyway ik doelde op de typo die bij de ''let op:'' melding staat voordat je een bericht post.

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 21-10-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een tip voor degene die verknocht zijn aan trackers (voor o.a. Tweakers en GoT): Ik gebruik daar klipfolio voor.

(click)
Afbeeldingslocatie: http://oi48.tinypic.com/2itrnsm.jpg

Ik kan niet meer zonder ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Perkouw schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:18:
[...]

Daarom staat er dus ook ''het komt terug''. ;)
Anyway ik doelde op de typo die bij de ''let op:'' melding staat voordat je een bericht post.
Heb je ook de tekst van Daniel gelezen die staat waar die link heen gaat? Zoals het daar staat komt die niet terug. Snap ik, ik maakte alleen van jouw post even gebruik om het aan te kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Ben het zoals velen eens dat er enorm veel witruimte wordt gebruikt. Is inderdaad niet fijn voor je ogen, een minder felle achtergrondkleur zou wellicht handiger zijn. Al is het misschien (weer) een kwestie van wennen, vooralsnog is de vorige versie van de site imo prettiger. De vorige grote verandering naar Tweakers NG was immers ook erg wennen...

Wel jammer dat de old-school layout van GoT verdwenen is, die ben ik al die jaren nog blijven gebruiken haha.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Laguna schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:37:
[...]

Heb je ook de tekst van Daniel gelezen die staat waar die link heen gaat? Zoals het daar staat komt die niet terug.
Dan lees jij de post van Daniel anders dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:44:
[...]
  1. Testen: geloof me, dat gaat in het vervolg wel anders. Heb alle userID's van dit topic op een lijstje staan en reken maar dat ik daar de volgende keer bètatesters uit ga selecteren.
  2. Uiteindelijk heeft Coca-Cola de Cola-war gewonnen. Er is dus nog hoop voor Tweakers 7.x. ;) Want dat is wel wat we gaan doen. Leren van het verleden en als de uweetwel aan de slag om de zaak beter te maken voor jullie.
Als antwoord

Testen ? Ik denk dat het verstandiger is om gewoon alle userid's in dit topic uit te nodigen want de BETA tester base van 150 op 650k is natuurlijk niet representatief. :+ Ik verwacht wel een DM tegen die tijd :D

Coca-Cola heeft inderdaad die war gewonnen echter wel ruim 1.7 Miljard verloren aan liquide middellen, Coca Cola is wereld wijd zou Tweakers dat ook overleven ? Ik betwijfel het om eerlijk te zijn.

Ik heb me bewust verder afwezig gehouden in dit topic omdat ik al redelijk in discussie ben gegaan in het LA topic tegen Femme hierover maar ik ben nog steeds van mening dat er echt wel weer een hele hoop dient te veranderen wil het weer een beetje "good old tweakers" worden wat het ook was. Ik merk het eigenlijk al aan mezelf dat ik de site meer vermijd momenteel dan dat ik hem doorvoor gebruikte was het nagenoeg ondenkbaar voor donderdag j.l. om eerst op marktplaats ipv V&A te kijken of eerst op hw.info dan op tweakers. Merk ik eigenlijk dat ik dat wel aan het doen ben.

en dat is vreselijk jammer zeker aangezien ik hier al sinds 2001 kom.

Nu mijn top 5 die ik alsnog vergat te plaatsen :

1) Grotere informatie dichtheid frontpage
2) Posthistory op het forum laten zien als je op je naam drukt ( of van mij part met een tabblad post history )
3) Duidelijkheid (!!!!!!) wat we kunnen verwachten van tweakers.net
4) GEEN WIT !!!!!! ik word knetter gek van die lege ruimtes overal dus ondanks dat ik het belachelijk vind heb ik toch maar custom css aangeschaft.
5) day & night mode optie :D

[ Voor 11% gewijzigd door ShadowBumble op 21-10-2012 23:43 . Reden: top 5 vergeten ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
ShadowBumble schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:40:
[...]

Als antwoord

Testen ? Ik denk dat het verstandiger is om gewoon alle userid's in dit topic uit te nodigen want de BETA tester base van 150 op 650k is natuurlijk niet representatief. :+ Ik verwacht wel een DM tegen die tijd :D
Daarom staan ze allemaal op de lijst. ;)
Coca-Cola heeft inderdaad die war gewonnen echter wel ruim 1.7 Miljard verloren aan liquide middellen, Coca Cola is wereld wijd zou Tweakers dat ook overleven ? Ik betwijfel het om eerlijk te zijn.

Ik heb me bewust verder afwezig gehouden in dit topic omdat ik al redelijk in discussie ben gegaan in het LA topic tegen Femme hierover maar ik ben nog steeds van mening dat er echt wel weer een hele hoop dient te veranderen wil het weer een beetje "good old tweakers" worden wat het ook was. Ik merk het eigenlijk al aan mezelf dat ik de site meer vermijd momenteel dan dat ik hem doorvoor gebruikte was het nagenoeg ondenkbaar voor donderdag j.l. om eerst op marktplaats ipv V&A te kijken of eerst op hw.info dan op tweakers. Merk ik eigenlijk dat ik dat wel aan het doen ben.

en dat is vreselijk jammer zeker aangezien ik hier al sinds 2001 kom.
We gaan ons best doen om je vertrouwen te herwinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:44:
[...]

• Uiteindelijk heeft Coca-Cola de Cola-war gewonnen. Er is dus nog hoop voor Tweakers 7.x. ;) Want dat is wel wat we gaan doen. Leren van het verleden en als de uweetwel aan de slag om de zaak beter te maken voor jullie.
[/list]
Eh.
Je weet dat Coca-Cola daarvoor met de staart tussen de benen terug is gegaan naar het oude concept he? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:54
Wat wel grappig is is dat MCdonalds ook een compleet nieuwe huisstijl heeft gekregen en niemand die je daar over hoort, laat staan er over klaagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbhc schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:51:
Wat wel grappig is is dat MCdonalds ook een compleet nieuwe huisstijl heeft gekregen en niemand die je daar over hoort, laat staan er over klaagt
Zolang de hamburgers maar hetzelfde blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Echte tweakers eten ook niet bij de Mac maar bij alles wat thuisbezorgd ;) en als we dan toch buiten komen Burger King FTW :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Er zijn zat sites / bedrijven die dit doen, en sommige zijn minder succesvol dan andere. Komt dit je bekend voor?
Afbeeldingslocatie: http://c240875.r75.cf1.rackcdn.com/4330windows-logo_large.jpg

Natuurlijk is een logo anders dan een complete huisstijl. Maar dan nog kan je wel verwachten dat Windows 8 ook een flop gaat worden, de kritiek die er nu ook al op is, er wordt weinig mee gedaan. Windows 8 wilt een eigen nieuwe style neerzetten, maar of het aanslaat is natuurlijk de vraag, als het blijkt dat het niks is dan zal Windows 9 waarschijnlijk een snelle opvolger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 00:13

[afbeelding]
Mijn stem heb je voor deze layout! :)
Met een optie om in het nieuwsoverzicht alleen nieuws te zien.
Pagina: 1 ... 27 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.