Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 26 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.384 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Nu een aantal dagen en fixes en forum berichten verder.

Begin ik wel te wennen aan het layout, niet dat ik er blijer van wordt. Maar denk dat k wel een conclusie moet gaan trekken over tweakers, en dan niet alleen betrekking tot het nieuwe layout.

- Tweakers kraakt ongevraagt mijn wachtwoord! (Hier ben ik nog pissig om)
- Tweakers, wilt ten koste van wat dan ook voorkomen dat ze aangezien worden als hackers site. Hierdoor komen bepaalde bericht niet meer naar voren. En reacties worden weg gemod.
- Nieuws komt vaak laat door (of helemaal niet), vind nu.nl soms sneller.
- Tweakers is heel selectief in de nieuws items.
- De nieuws items, worden vaak geschreven met de personelijke mening van de schrijven en niet neutraal.

Het is duidelijk te merken dat tweakers.net, andere type bezoekers aantrekt.
Al deze punten bij elkaar, doet de spreekwoordelijke emmer overlopen.

Nu opzoek, naar de mogelijkheid, om mijn profiel te laten verwijderen, en alle andere data die aan mijn profiel gekoppelt zijn. Iemand een link?

Jammer, kwam hier altijd graag.

@Femme en andere crew members en tweakers, van voor de overnamen. Bedankt voor jullie werk en moeite. Was een leuke tijd!

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

wica schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:51:

Begin ik wel te wennen aan het layout, niet dat ik er blijer van wordt. Maar denk dat k wel een conclusie moet gaan trekken over tweakers, en dan niet alleen betrekking tot het nieuwe layout.

- Tweakers, wilt ten koste van wat dan ook voorkomen dat ze aangezien worden als hackers site. Hierdoor komen bepaalde bericht niet meer naar voren. En reacties worden weg gemod.
- De nieuws items, worden vaak geschreven met de personelijke mening van de schrijven en niet neutraal.

Nu opzoek, naar de mogelijkheid, om mijn profiel te laten verwijderen, en alle andere data die aan mijn profiel gekoppelt zijn. Iemand een link?

@Femme en andere crew members en tweakers, van voor de overnamen. Bedankt voor jullie werk en moeite. Was een leuke tijd!
:F

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 10:21

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:41:
[...]

Je blijft maar vergeten dat new generation(mainstream) een compleet andere (consumptie) behoefte heeft dan de oude garde, andere eisen stelt en vooral gewoon het nieuws wilt scannen en zich niet zo druk maakt over de website of het nu wel of niet goed in elkaar zit, het gaat erom dat ze hun nieuws snel en gemakkelijk kunnen scannen.

Je kunt de mcdonalds en een 3 sterrenrestaurant niet verenigen in een zaak, dat gaat niet. je bent of een mcdonalds of een 3 sterrenrestaurant, en het moge duidelijk zijn wat t.net was en wat het nu is.
Ik denk dat jij er een totaal onzinnige ''oude garde'' vs ''new generation'' issue van maakt. Geen idee waar jij dat vandaan haalt.

Snel en makkelijk nieuws scannen is trouwens precies waar de meeste klachten over gaan, dus ik vraag me nogmaals af hoe je bij je mening komt.

Verder ben ik er van overtuigd dat T.net kwaliteit boven kwantiteit kiest. Dus wederom vraag ik me af hoe jij bij je mening komt! :)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt ook overdrijven :')

[edit] reactie op wica

[ Voor 33% gewijzigd door Palomar op 21-10-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39

PCR

(...)

(...)
Zomaar uit interesse, wil je dit eens uitleggen? :)

Edit: vraag me trouwens wel af of ik nu loop te reageren op een troll maar goed :+

[ Voor 14% gewijzigd door PCR op 21-10-2012 13:56 . Reden: Helder moment ]

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF wat heb jij geslikt? :X :X :X of gesnoven 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

PCR schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:55:
[...]

hij bedoelt waarschijnlijkt dit Analyse: zwakke wachtwoorden op Tweakers.net

[ Voor 7% gewijzigd door _David_ op 21-10-2012 13:57 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

PCR schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:55:
[...]

Edit: vraag me trouwens wel af of ik nu loop te reageren op een troll maar goed :+
Nee, ben niet bewust aan het trollen.

nieuws: Helft gebruikers Tweakers.net blijkt zwak wachtwoord te hebben

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De t.net redactie heeft waarschijnlijk wel een masteracount waarmee ze op elk acount kunnen inbreken(dat is vrij normaal) dus ik zie niet in wat een t.net medewerker met jouw wachtwoord moet? en waarvoor hij het zou misbruiken?

Ik geloof dat het een eerlijk onderzoek was en dat de wachtwoorden zijn vernietigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

De reactie komt zo wel degelijk over, het is 1 grote troll, maar laten we er verder geen woorden aan vuil maken of er te veel aandacht aan geven aangezien dit zo goed als niets met t7 te maken heeft, jij hebt blijkbaar al erg lang veel problemen met tweakers.net en het beleid en komt nu tot de conclusie dat je wilt gaan, dan wens ik je veel succes en tot ziens.
Laten we ons nu weer richten op t7. :)

[ Voor 40% gewijzigd door pino85 op 21-10-2012 14:07 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeijer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 22:11
Ik mis ook nog iets bij de vraag en aanbod pagina.
Bij tweakers 6 was er nog te sorteren op (bijvoorbeeld) het type moederbord nadat je had gekozen voor moederbord.
Dit kan nu niet meer, waardoor ik steeds een ontzettend lange lijst aan het doorzoeken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken het wel dat het nieuws laatste tijd heel erg achteruit gegaan is (hiermee bedoel ik laatste jaren). Het komt HEEL vaak voor dat het nieuws inhoudelijk niet correct is, of niet goed vertaald is (vaak verbeteringen in de comments). Ook is het nieuws vaak heel erg laat, niet zelden een dag later dan andere bronnen.

Maargoed, dit staat los van de redesign. Ik heb het idee dat alles hier wel al gezegd is. Maar het topic fungeert zo wel goed als uitlaatklep natuurlijk.

Wat betreft die masteraccounts, dat is ook meer standaard dan wat anders. Heb vroeger een tijdje als bijbaantje helpdesk bij een grote ISP gedaan waar je gewoon in iedereen zn mailbox kon. Al moest je aan de telefoon natuurlijk zeggen dat je de mailtjes inhoudelijk niet kon zien, wat wel degelijk kon.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:00:
[...]
De t.net redactie heeft waarschijnlijk wel een masteracount waarmee ze op elk acount kunnen inbreken(dat is vrij normaal) dus ik zie niet in wat een t.net medewerker met jouw wachtwoord moet? en waarvoor hij het zou misbruiken?

Ik geloof dat het een eerlijk onderzoek was en dat de wachtwoorden zijn vernietigd.
Yep. Sterker nog, ik kan je immiteren maar ik kan niet zien wat je wachtwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:05:
[...]

Yep. Sterker nog, ik kan je immiteren maar ik kan niet zien wat je wachtwoord is.
Precies wat kan het mij dan uitmaken als iemand van t.net mijn wachtwoord weet? hij heeft het niet eens nodig.

Een non-argument dus van wica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:04:
Ik herken het wel dat het nieuws laatste tijd heel erg achteruit gegaan is (hiermee bedoel ik laatste jaren). Het komt HEEL vaak voor dat het nieuws inhoudelijk niet correct is, of niet goed vertaald is (vaak verbeteringen in de comments). Ook is het nieuws vaak heel erg laat, niet zelden een dag later dan andere bronnen.

Maargoed, dit staat los van de redesign. Ik heb het idee dat alles hier wel al gezegd is. Maar het topic fungeert zo wel goed als uitlaatklep natuurlijk.

Wat betreft die masteraccounts, dat is ook meer standaard dan wat anders. Heb vroeger een tijdje als bijbaantje helpdesk bij een grote ISP gedaan waar je gewoon in iedereen zn mailbox kon. Al moest je aan de telefoon natuurlijk zeggen dat je de mailtjes inhoudelijk niet kon zien, wat wel degelijk kon.
Leuk als uitlaatklep maar zo jammer dat er zo weinig mee gaat gebeuren ben ik bang, zijn een hoop mensen lang mee bezig geweest en ik had al gehoord dat ze niet zomaar teruggaan. En ik ben benieuwd of de site ook weer gebruiksvriendelijk gaat worden, we zullen zien, ik heb er weinig vertrouwen meer in om eerlijk te zijn.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Natuurlijk gaan ze niet (zomaar) terug! Ze hebben er over nagedacht en ik vind het een verbetering, veel betere integratie, etc.

Er missen wel een hoop features die ik dagelijks gebruik waarvan ik denk dat ze daarover in de tijd voor oplevering niet hebben nagedacht en word ik steeds uitgelogd als ik product wil toevoegen. Ik zou dan ook graag meedoen aan betatest bij een volgende makeover.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Na enkele dagen moet ik zeggen, ik vind het (nog) niets. Ik ga het wel een paar weken de kans geven, ik weet uit ervaring dat verandering enige tijd vergt om goed op me in te werken. Net zoals destijds met het forum toen paars eruit ging, ik was toen redelijk pissig maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat na een paar weken ik alweer gewend was :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Het ergste voor mij is de witruimte, onderstaande voorbeelden van de pricewatch:
1280*800: http://imageshack.us/a/im...hermafbeelding2012102.png
1920*1080: http://imageshack.us/a/img32/6263/13513620.png

Waarom hier geen twee columnen zijn gebruikt is mij een raadsel. En zo zit de site momenteel vol met plekken waar ik graag effectiever ruimtegebruik zou zien. Verder bevalt de stijl me wel degelijk, heerlijk strak, het is enkel niet handig momenteel. Zeker van een IT site verwacht je meer informatie in beeld. Nu zijn de screenshots niet helemaal representatief want ik gebruik mijn browser heel zelden in de volledige breedte, maar een reguliere pagina mag wat mij betreft wel minstens 1024 pixels vullen in 2012. Idealer zou 1280 zijn.

Verder vind ik, eigenlijk heel vreemd, het kleine plaatje linksbovenin de hoek bij nieuwsberichten een gemis. Het verduidelijkte nieuwsberichten wel degelijk en gaf het geheel wat meer gevoel. Nu komen berichten vaak heel leeg over, iets wat waarschijnlijk ook weer versterkt wordt door de vele witruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Ik had zelf wel verwacht dat met het nieuwe systeem waarbij alles aan alles gelinkt was dat het ook wel mogelijk zou zijn om direct van een bepaald mobo naar een passende CPU te springen, en vanuit daar naar geheugen e.d. Of vanaf een mATX bordje direct naar alle mATX kasten.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de link waar ik de bug kan fixen die ik te zien krijg bij V&A dat ik opnieuw moet inloggen, dan wel dat ik uitgelogd ben? Ik meende die ergens gestaan te zien hebben maar kan het niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgjleclaire
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-07 16:41
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:49:
[...]

De auto refresh staat uit, anders zou de FP iedere keer naarboven schieten en dan hebben we nog meer boze mensen die terug moeten scrollen. Op unieke views zitten we iets boven vorig jaar. Maar dit is echt veel tekort om conclusies te trekken, dat kun je pas doe na 1-3 maanden.
Het is dan ook vrij slecht dat het nieuws niet gewoon refresht zonder de hele pagina daarvoor te hoeven refreshen/verschuiven. Hoezo designfaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan ik mijn zoektocht naar een tweede hands moederbord niet verfijnen? Ik krijg 8 pagina's voor de neus en kan mijn zoekopdracht niet verfijnen zoals voorheen op bijvoorbeeld socket type. Wel kan ik op trefwoord zoeken, plaats of kaart, afstand. En zo is het gesteld met de hele PW volgens mij want als ik zoek op cpu dan heb minimale mogelijkheden om mijn zoekopdracht te verfijnen. Dit is toch waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:57:
[...]
Welke gebruiker? de echte oude tweakers die zichzelf zien als het enige echte authentieke tweaker volk en die denken dat ze nog steeds een meerderheid vormen en hier baasje mogen spelen? of hebben we het over het mainstream volk waar t.net zich graag op richt de laatste jaren, die deze site wel kunnen en waarderen en die ik hier niet hoor!! de site is gewoon comercieel gebouwd, en is comercieel en marketing technisch gewoon perfect, voor het mainstream volk.

Jullie moeten je eens eindelijk gaan bedenken dat het mainstream volk een veel grotere groep is dan de oude tweakers, dus dat de oude garde hier nu zo hoog van de toren blaast en met een poll(waar alleen de oude garde heeft gestemd) in de hand staat te krijsen dat alles anders moet is naar mijn mening zeer onterecht en vooral arrogant, jullie sluiten een grote groep gebruikers uit en weigeren naar hun mening te luisteren of je te realiseren dat hun een andere mening hebben.
En jij toont een totaal gebrek aan respect richting de oude garde die de website groot hebben gemaakt. Tweakers draait (draaide?) voornamelijk om bijdragen te leveren aan de community, maar dat is bij jou bij je statistieken in ieder geval niet af te zien (waarvan de helft van al je berichten ook nog eens in dit topic staan). Wat geeft jou vervolgens het recht om zo af te geven op deze groep?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Laguna schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:48:
[...]

En jij toont een totaal gebrek aan respect richting de oude garde die de website groot hebben gemaakt. Tweakers draait (draaide?) voornamelijk om bijdragen te leveren aan de community, maar dat is bij jou bij je statistieken in ieder geval niet af te zien (waarvan de helft van al je berichten ook nog eens in dit topic staan). Wat geeft jou vervolgens het recht om zo af te geven op deze groep?
Wij de oude garde noemt dat Leechers die niks toevoegen aan de community en zeker niet andere helpen in een productieve discussie of met problemen. Die mensen neem ik niet eens serieus , beetje jammer maar die reactie is precies wat er al jaren mis is met Tweakers de ikke ikke ikke mentaliteit, vroegah (tm) was dit wel anders.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swifty_DK
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 02:55
[...]
Welke gebruiker? de echte oude tweakers die zichzelf zien als het enige echte authentieke tweaker volk en die denken dat ze nog steeds een meerderheid vormen en hier baasje mogen spelen? of hebben we het over het mainstream volk waar t.net zich graag op richt de laatste jaren, die deze site wel kunnen en waarderen en die ik hier niet hoor!! de site is gewoon comercieel gebouwd, en is comercieel en marketing technisch gewoon perfect, voor het mainstream volk.

Jullie moeten je eens eindelijk gaan bedenken dat het mainstream volk een veel grotere groep is dan de oude tweakers, dus dat de oude garde hier nu zo hoog van de toren blaast en met een poll(waar alleen de oude garde heeft gestemd) in de hand staat te krijsen dat alles anders moet is naar mijn mening zeer onterecht en vooral arrogant, jullie sluiten een grote groep gebruikers uit en weigeren naar hun mening te luisteren of je te realiseren dat hun een andere mening hebben.
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:09:
[...]
Nee dat zijn mensen die t.net gebruiken om het laatste nieuws te scannen en meestal in een of 2 subforums rondhangen(naar hun intressen.), meestal zijn deze mensen niet forumbreed te vinden.
Die slaan siteberichten en de onderste categorie van het forum over.

Je ziet duidelijk la en ld net als het hk voornamelijk word bevolkt door de oude garde.
dan moet tweakers een poll op de voorpagina zetten, toch zo simpel.
dan kan je neit beweren dat allen de "oude Garde" erop stemt

[ Voor 16% gewijzigd door swifty_DK op 21-10-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

NMe schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:22:
Bij 4000 stemmen heb je zelfs als je iedereen die onder de "oude garde" te rekenen valt en nog steeds enigszins actief is wel gehad en dan nog heb je nog honderden, misschien zelfs duizenden, stemmen niet uitgelegd. Ik denk niet dat je er bang voor hoeft te zijn dat de poll niet redelijk representatief is voor de demografie op deze site.

Zelfs als 4k maar één procent van alle geregistreerde gebruikers is moet je even in het achterhoofd houden dat veruit de meeste van de ruim 400k gebruikers niet actief is.
Helemaal mee eens NMe.
Een collega mod van je had het er over dat er 650k ingelogde gebruikers waren en suggereerde daarmee dat 1000 votes op deze poll niet serieus genomen hoefde te worden. :')

Hij vergat even dat letterlijk 83% van die mensen alleen maar op de FP komen.
Van die 110k die over blijven, post volgens mij echt maar een klein gedeelte meer dan 5 posts per dag.
Die cijfers heb ik helaas niet, maar de 4000 stemmen die we nu hebben lijkt me een behoorlijk goede representatie van de demografie inderdaad.

@Hieronder: Jij bent zeker niet te oud voor GoT _/-\o_

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Die oude garde maakte GoT groot,
Enkelen redden het van een wisse dood.
Al was dat dan zo'n 10 jaar geleden,
We wisten waarvoor wij het deden.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

KroontjesPen schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:00:
Die oude garde maakte GoT groot,
Enkelen redden het van een wisse dood.
Al was dat dan zo'n 10 jaar geleden,
We wisten waarvoor wij het deden.
Amen

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In tussen tijd dat jullie hierboven zitten te bakkeleien over nieuwe en oude gardes, heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen die ik eerder gesteld heb: waarom zie ik dat ik uitgelogd ben terwijl ik dat niet ben in V&A? Er is een link naar die bug voor meer info alleen kan ik die link niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Beste vrienden,

Laten we nu niet onderling ruzie maken over wel of niet oude garde. Jullie zijn boos op Tweakers en niet op elkaar. ;)

Modbreak:Alle featurerequests graag in LD. Daar zijn de devvers actief. Hier is het stoomafblazen. DOor het alleen hier te posten loop je het gevaar dat het over het hoofd wordt gezien. Dat zou zonde zijn van je moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:05:
In tussen tijd dat jullie hierboven zitten te bakkeleien over nieuwe en oude gardes, heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen die ik eerder gesteld heb: waarom zie ik dat ik uitgelogd ben terwijl ik dat niet ben in V&A? Er is een link naar die bug voor meer info alleen kan ik die link niet vinden.
Vraag het in Lieve Devvers, dit topic is niet om bugs te bespreken ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij staat dit topic vol met bugs en is hier ergens een link geplaatst over die bug. Ook is deze vraag al eerder voorbij gekomen. Ik zie daarom geen aanleiding om topic nummer zoveel te openen voor een simpele vraag die hier ook beantwoord kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:10:
Volgens mij staat dit topic vol met bugs en is hier ergens een link geplaatst over die bug. Ook is deze vraag al eerder voorbij gekomen. Ik zie daarom geen aanleiding om topic nummer zoveel te openen voor een simpele vraag die hier ook beantwoord kan worden.
Het overzicht is hier compleet weg en de devvers beperken zich nu even tot lieve devvers. Ik vraag om begrip hiervoor, we zetten alles op alles om zoveel mogelijk te fixen. Daarbij is extra uitzoektijd in een topic met 2500+ posts (en zonder search) niet alleen onbegonnen werk maar ook zeker zonde van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik kreeg ook de indruk dat zeef de schone taak op zich heeft genomen om dit topic in de gaten te houden en er voor te zorgen dat relevante bijdragen niet aan de aandacht van de relevante mensen zal ontsnappen. :)

Of zit ik er erg ver naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Well you're a little Sherlock aren't you B)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CaptJackSparrow schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:16:
Ik kreeg ook de indruk dat zeef de schone taak op zich heeft genomen om dit topic in de gaten te houden en er voor te zorgen dat relevante bijdragen niet aan de aandacht van de relevante mensen zal ontsnappen. :)

Of zit ik er erg ver naast?
Dat werkt het beste via een topic in LD dus daar maak ik deze en gene op attent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
De nieuwe website vindt ik echt niks.
Er is weinig structuur en hiërarchie meer duidelijk tussen de verschillende onderdelen en niveaus.
Alles lijkt op het zelfde level/niveau te zweven doordat alle achtergrond wit is (weinig levels van grijstinten) en overige grafische begeleiding is ook bijna compleet weg in tweakers 7.

Erg jammer. Ik hou wel van wat meer grafische begeleiding en verschil tussen niveaus... dat geeft normaal gesproken ook een website wat meer karakter.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En toch moet ik zeggen dat ik deze overgang beter geslaagd vind dan de vorige, als ik naar de grootste klachten kijk dan zijn het misschien 10 cosmetische puntjes en weinig echt grote punten.

Als de devvers in het ultimate css competition topic er gewoon een uitkiezen dan is volgens mij 75% van de problemen weg, dan nog even de tracker en wat 3 of 4 knopjes fixen en 95% van de problemen is volgens mij weg.

Maarja, ik vind het dan ook grappig dat mensen de website van het jaar stemming willen aanpassen / weg willen lopen terwijl enkel het smoelwerk veranderd is, de bezoekers zijn niet veranderd, de content is niet veranderd. En tja, de UI is momenteel ook nog niet echt mijn smaak, maar UI is bij mij niet 90% van de community beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snapt eigenlijk iemand de kleurstelling? Waarom zitten er allemaal blauwe elementen in het forum terwijl blauw helemaal geen GoT of Tweakers.net kleur is :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Vandaag voor het eerst de nieuwe Tweakers bekeken op mijn iPad, en ik moet zeggen: op een iPad werkt het nieuwe ontwerp wel! Daar is het heel bruikbaar, snel en overzichtelijk. Op mijn desktop is dat een ander paar mouwen, maar daar is al zo ontieglijk veel over gezegd dat ik daar niet meer op ga terugkomen. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel in orde komt.

Toch nog een vraagje over de Pricewatch. Wanneer ik vroeger bijvoorbeeld zocht op harde schijven van 2TB, dan ging ik naar 'harde schijven intern' en tikte ik simpelweg "2TB" in. Dan werden alle schijven van 2TB getoond. Wanneer ik dat nu doe blijven de andere schijven van 3TB en 4TB ook vertoond, vaak nog VOOR de schijven van 2TB. Dat kan toch niet bedoeling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlandsrouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-12-2017
Bedankt voor dit: http://userstyles.org/sty...eakers-7-0-grey-compacted

Ik ergerde me dood aan tweakers 7 - nu gaat het al mis ik nog een hoop van tweakers 6

Doe er vredesnaam iets aan.

The important thing is not to stop questioning. -Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tuurlijk baas, uw nederige slaven zijn er om u te dienen.

Heeft u het loon van de slaven al overgemaakt hooggeachte slavendrijver, of moeten de devvers deze maand weer zonder eten zitten maar wel uw wensen vervullen?

@wildhagen : Sommige mensen zouden ook iets minder eisend en meer vragend kunnen zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Gomez12 op 21-10-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gomez12 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:30:
[...]

Tuurlijk baas, uw nederige slaven zijn er om u te dienen.

Heeft u het loon van de slaven al overgemaakt hooggeachte slavendrijver, of moeten de devvers deze maand weer zonder eten zitten maar wel uw wensen vervullen?
Iets minder op de man spelen zou ook geen kwaad kunnen ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:17:
Snapt eigenlijk iemand de kleurstelling? Waarom zitten er allemaal blauwe elementen in het forum terwijl blauw helemaal geen GoT of Tweakers.net kleur is :?.
Blauw is rustgevend, dus je kan niet zeggen dat ze niet vooruit hebben gedacht!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stukfruit schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:33:
[...]

Blauw is rustgevend, dus je kan niet zeggen dat ze niet vooruit hebben gedacht!
Ik denk meer omdat blauw een signaalkleur is, en dus snel de aandacht trekt. De blauwe componenten zijn immers een aantal items die van belang zijn voor een goede werking (navigeren, versturen reactie etc) :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

LOL

zeg je dit nou tegen mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een kleine aanmerking: Vroeger had je op de FP onder 'Uitgelicht', een paar (mogelijk) interessante headlines met een mini-samenvatting van een paar regels. Dan had je meer een idee wat je kon verwachten als je erop klikte. Nu zijn die headlines onder 'Uitgelicht' alleen nog maar een regelrechte kopie van dezelfde headline iets verderop. Op deze manier heeft dat kopje 'Uitgelicht' m.i. nog maar weinig meerwaarde, en is eigenlijk meer storend dan informatief: Niet meer dan een dubbele kop zonder verdere toelichting, lijkt mij overbodig, en vooral zonde van de ruime die zo verspild wordt. Zet dan liever een ster of uitroepteken of zo, voor of achter de (mogelijk interessante) kop in het headlinesoverzicht zélf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:52:
[...]

LOL

zeg je dit nou tegen mij?
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:07:
Beste vrienden,

Laten we nu niet onderling ruzie maken over wel of niet oude garde. Jullie zijn boos op Tweakers en niet op elkaar. ;)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nogmaals de absurditeit van de 'nieuwe' tijdsaanduiding: Headline 2 van dat overzicht is (as we speak ;) ) 22 uur geleden geplaatst, maar headline 3 op zaterdag. ik begrijp hoemdat komt, maar het wordt er niet duidelijker op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mis het ZOEKEN BINNEN DIT TOPIC. Krijg alleen ZOEKEN IN FORUM.

Mogelijk fout bij mij maar zie hem niet.

MEUKTRACKER verborgen achter rolmenuutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:55:
Nog een kleine aanmerking: Vroeger had je op de FP onder 'Uitgelicht', een paar (mogelijk) interessante headlines met een mini-samenvatting van een paar regels. Dan had je meer een idee wat je kon verwachten als je erop klikte. Nu zijn die headlines onder 'Uitgelicht' alleen nog maar een regelrechte kopie van dezelfde headline iets verderop. Op deze manier heeft dat kopje 'Uitgelicht' m.i. nog maar weinig meerwaarde, en is eigenlijk meer storend dan informatief: Niet meer dan een dubbele kop zonder verdere toelichting, lijkt mij overbodig, en vooral zonde van de ruime die zo verspild wordt. Zet dan liever een ster of uitroepteken of zo, voor of achter de (mogelijk interessante) kop in het headlinesoverzicht zélf :)
Als je dat even in dit [FEAT] Uitgelicht sectie FP overbodig? topic wil zetten dan zou ik je zeer erkentelijk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:01:

Niet mogelijk maar is een fout. Wordt hersteld. Zie [Feat] Zoeken in Topics
De meuktracker was vroeger ook via twee klikken te bereiken (even losgezien van de tracker die ook terugkomt) In de oude opzet 2 clicks, nu ook. Kijk maar :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lshAYni6iqBU5fM9cRRwSMVy/medium.png

toen : community -> uitklapmenu -> tweakblogs.
nu : Meer -> -> uitklapmenu -> tweakblogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:02:
[...]

Als je dat even in dit [FEAT] Uitgelicht sectie FP overbodig? topic wil zetten dan zou ik je zeer erkentelijk zijn. :)
Ook al ;) Ik zal binnenkort mijn posts in dit topic teruglezen en de m.i. nuttige opmerkingen in [feat]'s zetten (voorzover niet door iemand anders al gedaan is). Gelukkig was al uitgelegd hoe je op poster kan zoeken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:36:
[...]

Ik denk meer omdat blauw een signaalkleur is, en dus snel de aandacht trekt. De blauwe componenten zijn immers een aantal items die van belang zijn voor een goede werking (navigeren, versturen reactie etc) :)
Het slaat dus net als zoveel dingen weer nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:04:
[...]

De meuktracker was vroeger ook via twee klikken te bereiken (even losgezien van de tracker die ook terugkomt) In de oude opzet 2 clicks, nu ook. Kijk maar :

[afbeelding]

Heb je het nou over de meuktracker of tweakblogs?

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:01:

relax, zoekbalk voor zoeken binnen topic is verdwenen, zie topic in ld, volgens daniel is het niet zo groot klusje en staat het hoog op de devlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

[...]

[afbeelding]

Wanneer je in FF twee tabs hebt Forum en Tweakers was vanuit het forum maar 1 klik om meuktracker te zien. Gewoon de tab Tweakers en daar stonden ze op de FP.
Nu 3 klikken: tab Tweakers --> meer --> meuktracker.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook dit : pedorus in "[Feat] Zoeken in Topics" kan een handige oplossing zijn voor het search probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Aan zeef z'n 'toen', 'nu' te zien lijkt het erop dat 'ie Meuktracker en Tweakblogs door elkaar haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:54
Je kan zeggen wat je wilt maar 1 verbetering met T7 is er zeker; Het is volgens mij nog nooit zo gezellig druk geweest in Lieve Adjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbhc schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:31:
Je kan zeggen wat je wilt maar 1 verbetering met T7 is er zeker; Het is volgens mij nog nooit zo gezellig druk geweest in Lieve Adjes :+
Yep. Eigenlijk mis ik de FP tot nu toe helemaal niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Op de FP is voor mij het onderscheid weg van nieuwe nieuwsitems, vroeger werden die rood aangegeven en nu zou er volgens mij een blauw bolletje voor moeten staan, maar het enige wat ik steeds zie zijn grijze bolletjes.
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:49:
[...]

De auto refresh staat uit, anders zou de FP iedere keer naarboven schieten en dan hebben we nog meer boze mensen die terug moeten scrollen. Op unieke views zitten we iets boven vorig jaar. Maar dit is echt veel tekort om conclusies te trekken, dat kun je pas doe na 1-3 maanden.
rgjleclaire schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:39:
[...]

Het is dan ook vrij slecht dat het nieuws niet gewoon refresht zonder de hele pagina daarvoor te hoeven refreshen/verschuiven. Hoezo designfaal.
Waarom staat de auto refesh eigenlijk uit? Bij Tweakers 6 werden toch ook alleen de nieuwsitems en de tracker vernieuwd en niet de hele FP opnieuw ingeladen? Er was bij mijn weten geen sprake van het naar boven schieten van de pagina. Auto refresh op een nieuwssite is juist fijn, zolang je maar wel kan zien welke nieuwsitems nieuw zijn :)

[ Voor 69% gewijzigd door Laguna op 21-10-2012 17:56 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Als ik heel eerlijk ben ben ik helemaal niet tevreden met het nieuwe design. Op een PC is het echt zeer belabberd, weet niet wie er heeft bedacht dat dit "beter is" maar ik vind het oude design 3 keer beter.

Op een tablet zal het vast fijn werken maar ik heb geen tablet en ik wil er ook geen, denk dat ik nu wel eerder geneigd ben om uit te wijken naar andere fora als er geen optie komt om het oude design aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:35:

[...]

Auto refresh op een nieuwssite is juist fijn, zolang je maar wel kan zien welke nieuwsitems nieuw zijn :)
Daarom staat-ie uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09
Ik blijf erbij, zet v6 terug en v7 voor tablet's !
Of laat in ieder geval de gebruiker zelf kiezen...

Hoe het nu is kan echt niet, hoop dat er aankomende week veel gaat veranderen :(

[ Voor 29% gewijzigd door Albert020 op 21-10-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

De discussie over de autorefresh is geneuzel van de bovenste plank. Hiervoor zijn hele mooie oplossingen als het mvvc framework of het knockout framework. Dit zou een non-issue moeten zijn binnen het ontwikkelteam. En dit was het ook bij de oude tracker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Beroemdheid schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:17:
[...]
Heb je het nou over de meuktracker of tweakblogs?
Excuses, even in de war met de blogs. De meuktracker had inderdaad een apart blokje op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:55:
[...]

Excuses, even in de war met de blogs. De meuktracker had inderdaad een apart blokje op de FP.
Daarnaast hoefde je niet te klikken, maar kreeg je het submenu te zien bij een hover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 01:34
Ik heb verkeerd gestemd |:( , er moet dus 1 hele stem van 7 is goed naar: terug naar 6 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Dat zal op die 4.500 stemmen niet zo heel veel verschil maken denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 10:10

john43

Emmen

ik vind het ook helemaal niks

geef mij de oude lay out maar

Moderniseren moest ook ooit bij mijn destijds favo sat site gebeuren. Je haakt dan snel af hoor.
Snel terug naar de vertrouwsde omgeving

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb deze nog niet voorbij zien komen:

- Waarom moet ik vanuit een topic twee keer klikken om bij My React terecht te komen?

Voor mij is dit veel meer klikwerk op deze manier, of mis ik een snellere manier?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:28
Tukk schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:37:
Ik heb deze nog niet voorbij zien komen:

- Waarom moet ik vanuit een topic twee keer klikken om bij My React terecht te komen?

Voor mij is dit veel meer klikwerk op deze manier, of mis ik een snellere manier?
Je kan toch gewoon op het "myReact"-icoontje onder de naam van de poster klikken? Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Dan kom je niet op je eigen MyReact uit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Senor Sjon schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:44:
Dan kom je niet op je eigen MyReact uit.
Bij mij wel :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wx038mmwNfLMbEcjsWMRKX9r/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

ik krijg heel dat icoontje niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Jo... schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:40:
[...]

Je kan toch gewoon op het "myReact"-icoontje onder de naam van de poster klikken? Of begrijp ik je verkeerd?
Die werkt! Maar.... het opent een nieuw window, daarbij heb ik niet altijd in de topics gepost die ik aan het lezen ben.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Hij bedoelt, denk ik, om op je eigen myReact te geraken. (Daarvoor moet je naar de "hoofdpagina" van het forum gaan, om dan bovenaan op "myReact" te klikken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan moet ik wel gepost hebben, hij zegt bij een willekeurige user.
Jo... schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:40:
[...]

[ Voor 29% gewijzigd door Señor Sjon op 21-10-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Jo... schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:52:
[...]

Hij bedoelt, denk ik, om op je eigen myReact te geraken. (Daarvoor moet je naar de "hoofdpagina" van het forum gaan, om dan bovenaan op "myReact" te klikken.)
^^Die dus.

Bij de vorige versie was het 1 klik om bij mijn eigen pagina te komen, voormij de starpagina waarvanuit ik GoT lees. Nu is het twee klikken. Forum --> Myreact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Da's lekker onhandig, moet je eerst in een topic posten, voordat je een direct link naar je eigen MyReact hebt.

Je komt immers, zonder te posten, niet meer met 1 klik op je eigen MyReact.

Zo had versie 5 de MyReact gewoon in het headermenu zitten. 1 klik, en je was waar je wilde zijn. Nu heb je meer kliks nodig, wat dus minder efficient is. De dropdown menu's die op de hover werkte, zijn vervangen door een pulldown menu die een klik nodig heeft.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Heb ik ook al aangehaald, is inderdaad een storend gemis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Senor Sjon schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:52:
[...]

Dan moet ik wel gepost hebben, hij zegt bij een willekeurige user.

[...]
Via dat icon onder iemands usericon kom je bij zijn of haar (of je eigen) myreact. Da's dezelfde pagina als myreact bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:59:
[...]

[...]

Via dat icon onder iemands usericon kom je bij zijn of haar (of je eigen) myreact. Da's dezelfde pagina als myreact bovenaan.
Maar je komt niet meteen in je eigen myReact. Je kan dan of terug naar de hoofdpagina gaan (en bovenaan op "myReact" klikken), of op het icoontje onder een willekeurige user klikken om dan bovenaan op "Myreact" te klikken. Bij beide manieren moet je in totaal twee keer klikken.
(Overigens is de "myreact" niet echt consistent, er staat bijvoorbeeld "myReact van ...", maar bovenaan staat wel "Myreact". Tenzij het de bedoeling is en ze met "Myreact" je eigen "myReact" bedoelen.)

[ Voor 15% gewijzigd door Jo... op 21-10-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
RaZ schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:56:
[...]

Da's lekker onhandig, moet je eerst in een topic posten, voordat je een direct link naar je eigen MyReact hebt.

Je komt immers, zonder te posten, niet meer met 1 klik op je eigen MyReact.

Zo had versie 5 de MyReact gewoon in het headermenu zitten. 1 klik, en je was waar je wilde zijn. Nu heb je meer kliks nodig, wat dus minder efficient is. De dropdown menu's die op de hover werkte, zijn vervangen door een pulldown menu die een klik nodig heeft.
Zat dat ook zo in versie 6? Ik gebruikte de route eigenlijk nooit. Maar goed, er is een topic in LD, ik zou daar de wensen even in vermelden. [Feat] [GoT] Myreact toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:59:
[...]

[...]

Hij bedoelt natuurlijk om bij zijn eigen MyReact te komen. Om dat in één keer te doen moet je dus een post van jezelf op de pagina te hebben, anders moet het in 2 klikken (door naar het forumoverzicht te gaan en dan heb je pas de tabbladen bovenin met 'Myreact' ertussen).

Zelf heb ik het opgelost met een script die overal de tabbladen van Active Topics en MyReact laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Jo... schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:01:
[...]

Maar je komt niet meteen in je eigen myReact. Je kan dan of terug naar de hoofdpagina gaan (en bovenaan op "myReact" klikken), of op het icoontje onder een willekeurige user klikken om dan bovenaan op "Myreact" te klikken. Bij beide manieren moet je in totaal twee keer klikken.
Ik kom rechtstreeks in het tabblad van mijn eigen 'myreact', of die van een ander. Inderdaad, als je niet gepost hebt moet je terug naar de beginpagina. Wat mij betreft blijven die tabjes bovenaan staan. Hetzij vast, hetzij als pref.
Hahn schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:02:
[...]

Hij bedoelt natuurlijk om bij zijn eigen MyReact te komen. Om dat in één keer te doen moet je dus een post van jezelf op de pagina te hebben, anders moet het in 2 klikken (door naar het forumoverzicht te gaan en dan heb je pas de tabbladen bovenin met 'Myreact' ertussen).

Zelf heb ik het opgelost met een script die overal de tabbladen van Active Topics en MyReact laat zien.
Precies. :)

[ Voor 29% gewijzigd door zeef op 21-10-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:01:
[...]

Zat dat ook zo in versie 6? Ik gebruikte de route eigenlijk nooit. Maar goed, er is een topic in LD, ik zou daar de wensen even in vermelden. [Feat] [GoT] Myreact toevoegen
Geen idee, het enige goede in versie 6 was dat versie 5 te gebruiken was voor het forum >:) Vind het dan ook jammer dat er bij deze lay-out aanpassing direct 2 lay-outs richting /dev/null gegaan zijn.

Ja, 5 had z'n tekortkomingen natuurlijk, en werd niet meer actief ondersteund, maar versie 6, en nu ook 7, waren onderschikt aan de lay-out van 5. Al komt 7 redelijk in de buurt van 5 trouwens. Niet die teletubby kleurtjes enzo, maar alle eye-candy is nu echt pleite.

Ik weet natuurlijk wel dat er 2 jaar aan de code gesleuteld is, en dat het echt geen 2 jaar frontend geweest is, maar zo zonder eye-candy van icoonjes die vervangen zijn door enkel alleen tekst, ziet er in mijn ogen heel erg goedkoop uit.

Ik zie dat de feature request al gedaan is, maar ik kan natuurlijk wel even "+1!!" gaan posten, maar heeft dat nog enig nut? Er wordt immers altijd gezegd: De devvers lezen alles, kicken is niet nodig.

En ik mis ook een overzicht van smileys in de quick-reply. Zou ook wel handig zijn als deze ook met een klik zichtbaar zou zijn. Ik ken immers niet alle smileys op m'n hoofd ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ik vind de nieuwe site eigenlijk wel prettig. Ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is voor iedereen, net zoals elke grote verandering. Nu spreek ik niet voor mensen die nu functionaliteit missen of met "verstopte" features zitten want ik ben gewoon een casual tweaker die elke dag het nieuws checkt, soms het forum leest en de pricewatch gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@RaZ. Ik ben V5 blijven gebruiken omdat in het begin V6 ook geen reageer knop onderaan had staan e.d. Dat waren toen de bugs. Althans, reageren onderaan was bewust weggelaten als opgedrongen designkeuze begreep ik. Je moest maar de Quick Reply gebruiken. Later V6 nog een week of wat geprobeerd, maar kon er niet mee aarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:44
Spockz schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:35:
Ik had zelf wel verwacht dat met het nieuwe systeem waarbij alles aan alles gelinkt was dat het ook wel mogelijk zou zijn om direct van een bepaald mobo naar een passende CPU te springen, en vanuit daar naar geheugen e.d. Of vanaf een mATX bordje direct naar alle mATX kasten.
Kijk dat zou ik ook wel een nuttige feature vinden. Misschien dat je het hier nog zou kunnen aanvragen... :)
[...]
Niet mogelijk maar is een fout. Wordt hersteld. Zie [Feat] Zoeken in Topics
[...]
[afbeelding]
Huh? Maar dat klopt toch niet? In tweakers 6 had je daar maar 1 klik voor nodig, als je met je muis over de tab ging sprong ie al en zo kwam je dan op die blogs uit... met 1 klik als ik me het goed herinner (wat kan je dat trouwens ook snel vergeten hoe het exact was :| :F )

Nu kan je wel over die tab bewegen, maar hij klapt niet uit... dus 1 klik extra voor zoiets relatief onbenulligs. Wellicht dat het vanaf tablet beter te verklaren is waarom dit zo is gemaakt, maar voor de desktop mis ik dat ff... ;)
KroontjesPen schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:29:
[...]
Wanneer je in FF twee tabs hebt Forum en Tweakers was vanuit het forum maar 1 klik om meuktracker te zien. Gewoon de tab Tweakers en daar stonden ze op de FP.
Nu 3 klikken: tab Tweakers --> meer --> meuktracker.
Dat dus. :Y
RaZ schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:11:
[...]
En ik mis ook een overzicht van smileys in de quick-reply. Zou ook wel handig zijn als deze ook met een klik zichtbaar zou zijn. Ik ken immers niet alle smileys op m'n hoofd ;)
Dan kan je ook ff op "Toon voorbeeld" klikken, dan zie je ze weer... op zich net zo handig en wel zo rustig onder quick reply vind ik zelf... maar misschien is dat wat je gewend bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
RaZ schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:11:
[...]

Geen idee, het enige goede in versie 6 was dat versie 5 te gebruiken was voor het forum >:) Vind het dan ook jammer dat er bij deze lay-out aanpassing direct 2 lay-outs richting /dev/null gegaan zijn.

Ja, 5 had z'n tekortkomingen natuurlijk, en werd niet meer actief ondersteund, maar versie 6, en nu ook 7, waren onderschikt aan de lay-out van 5. Al komt 7 redelijk in de buurt van 5 trouwens. Niet die teletubby kleurtjes enzo, maar alle eye-candy is nu echt pleite.

Ik weet natuurlijk wel dat er 2 jaar aan de code gesleuteld is, en dat het echt geen 2 jaar frontend geweest is, maar zo zonder eye-candy van icoonjes die vervangen zijn door enkel alleen tekst, ziet er in mijn ogen heel erg goedkoop uit.

Ik zie dat de feature request al gedaan is, maar ik kan natuurlijk wel even "+1!!" gaan posten, maar heeft dat nog enig nut? Er wordt immers altijd gezegd: De devvers lezen alles, kicken is niet nodig.

Ja, die +1 post heeft zeker zin. Overigens is het forum nog aan de beurt voor de grote overhaul en verdere integratie. We hebben nu alleen een makeover gehad. Dat gaan we qua testen straks wel even anders aanpakken. :+

Zat dat overzicht bij de quickreply? Volgens mij niet toch? Neen dus. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BISSE3gdZ8NYKvxtNNZElnxQ/medium.png

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 21-10-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Ik kan de poll zelfs niet vinden. Ben nog niet echt aangenaam verrast door deze lay-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
MrPompidom schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:21:
Ik kan de poll zelfs niet vinden. Ben nog niet echt aangenaam verrast door deze lay-out.
Er is geen actieve poll op de FP. :) Dat deze op andere pagina's wel getoond wordt is een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gingerbread schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:14:
Ik vind de nieuwe site eigenlijk wel prettig. Ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is voor iedereen, net zoals elke grote verandering. Nu spreek ik niet voor mensen die nu functionaliteit missen of met "verstopte" features zitten want ik ben gewoon een casual tweaker die elke dag het nieuws checkt, soms het forum leest en de pricewatch gebruikt.
Dat is precies het punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wij krijgen ook (ja, ook van mensen met een userID van 3 cijfers) positieve geluiden. Het is nu zoeken naar oplossingen voor de ontevreden tweakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Hier nog iemand die de FP niet helemaal kan waarderen.. Idd teveel wit, slecht gebruik gemaakt van de ruimte, heu ik bedoel TEVEEL ruimte tussen alles. Wat was er mis met de 'grijze streepjes' tussen een en ander op de de vorige site? Erg jammer dit, is misschien beter geschikt voor tablets nu, maar dan zeg ik 'leuk voor hen die een tablet hebben'.
De hele opzet doet me denken aan Windows 8 met z'n teletubbie interface, ook leuk voor een tablet maar gelukkig kan je daar nog wel naar Desktop-modus! (= tweakers 6, idea?)

Van de filters en presets maak ik eigenlijk geen gebruik, maar het is wel weer even zoeken naar hoe je overal komt nu, maar dat is nieuwigheid ;)

Btw gebruikers als Racingweirdo en Lowlandsrouter hierboven getuige wel van de 'mainstreamenisatie' van tweakers... Erg jammer, vroegah was er meer diepgang en minder 'ik moet dit weten', 'hoe moet dit?', etc. Alles wordt al zo makkelijk gemaakt vandaag de dag, daar worden de mensen kennelijk ook makkelijker door :/

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:27:
[...]

Wij krijgen ook (ja, ook van mensen met een userID van 3 cijfers) positieve geluiden. Het is nu zoeken naar oplossingen voor de ontevreden tweakers. :)
Laten kiezen wat de gebruiker wil, v6 of v7 simple enough ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:21:
[...]

Zat dat overzicht bij de quickreply? Volgens mij niet toch? Neen dus. :)

[afbeelding]
Dat overzicht zat er inderdaad vroeger niet in, maar is desondanks wel handig, want alleen daarom wissel ik soms naar de 'normale' reply, om de juiste code te vinden. Want ik ken eigenlijk alleen deze: ;) uit m'n hoofd ;)

Ohja, en deze: :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
Mag er ook in de 'Let op' dat Tweakers 6 niet terugkomt? :P

Fractal Design Core 1100 review

Pagina: 1 ... 26 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.