• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 08:56
Purm86 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:03:
[...]

Bedoelen jullie de bevestiging nadat je alle benodigde zaken hebt ingeleverd zoals loonstrook, bankafschriften etc?
Yes, exact dat. :)

Edit: kennelijk niet exact dat, ik ben dan een stap verder dan Dynazap.

Ik heb alle benodigde documenten aangeleverd die gevraagd worden in de Citroën portal. Daar staat nu de melding dat mijn aanvraag beoordeeld wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Chippu op 24-08-2023 14:37 ]

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Chippu schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

Yes, exact dat. :)

Edit: kennelijk niet exact dat, ik ben dan een stap verder dan Dynazap.

Ik heb alle benodigde documenten aangeleverd die gevraagd worden in de Citroën portal. Daar staat nu de melding dat mijn aanvraag beoordeeld wordt.
Ja, ik zit inderdaad nog niet in de Citroen portal. Daar wacht ik nu op.

Hebben jullie je salaris etc. doorgegeven via die automatische koppeling met 3e partij? Of handmatig ingevuld wat ook een optie was? Dat laatste heb ik gedaan... wellicht dat het daarom langer duurt. (stond wel bij het invullen van dat formulier :+ )

Edit: Net even gechat met Citroen Lease. M'n offerte is voorlopig goedgekeurd maar moet nog vrij gegeven worden door afdeling 'Offerte'. Moet nog even geduld hebben voor ik alles kan aanleveren dus. :+

Na het vrijgeven van de offerte tot aan de volledige goedkeuring duurt zo'n 14 werkdagen.

[ Voor 16% gewijzigd door Dynazap op 24-08-2023 15:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 22:27
Bij mij is die portal ook pas sinds gister meer gaan weergeven, ondanks dat ik de auto al een paar dagen heb. Tip trouwens voor degene die het leuk vinden, je kunt de auto integreren in je smarthome met https://github.com/flobz/psa_car_controller

Nog niet alles werkt bij mij, nu nog enkel batterij niveau, maar dat kan schijnbaar een aantal ritten duren :D

• rwijnhov
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-09 13:54
Hoe lang is de meegeleverde laadkabel?

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

masterq13 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:01:
Hi, is hier iemand die zijn/haar Private leasecontract door iemand anders heeft laten overnemen? De auto staat op Marktplaats en privateleaseovernemen.nl maar krijg op MP vooral mensen die het concept privatelease niet snappen.En met een persoon was ik al wat verder maar deze kwam niet door de BKR. Weten jullie nog betrouwbare sites waar ik de auto kan plaatsen? Of nog beter kennen jullie iemand die een leuke Nissan Micra uit 2021 wilt overnemen tot januari 2026😉
Probeer eens: Privatelease overnemen

• Chippu
Takkeding schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:51:
[...]

Bij mij is die portal ook pas sinds gister meer gaan weergeven, ondanks dat ik de auto al een paar dagen heb. Tip trouwens voor degene die het leuk vinden, je kunt de auto integreren in je smarthome met https://github.com/flobz/psa_car_controller

Nog niet alles werkt bij mij, nu nog enkel batterij niveau, maar dat kan schijnbaar een aantal ritten duren :D
Oh, apart. Via welke weg kreeg je dan uiteindelijk melding dat je aanvraag was goedgekeurd en waar je de auto kon ophalen etc?

Wellicht dat ik morgen even chat met ze dan.

@Dynazap ik heb voor die 1e stap ook alles handmatig ingevoerd. De portal was daarna binnen een uur beschikbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Chippu op 24-08-2023 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Takkeding
rwijnhov schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:37:
Ongeveer twee meter schat ik.
Had een chat gestart in de private lease portal en gevraagd naar de status, toen zei de medewerker dat de auto in principe gereed was dus ik contact moest zoeken met de garage. Die gaven aan dat ik wat later aan de beurt zou zijn vanwege het grote volume aanvragen, maar aangezien ik toch belde gelijk de datum voor ophalen afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Takkeding schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:51:
[...]

Wauw! tijdje naar gezocht dit super dat het er is. Staat het ook in het citroen topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 03-03-2024
rwijnhov schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:37:
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Ruilen jullie je auto in bij vbeek? Mijn bod viel tegen dus ik ga een andere oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Purm86 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:26:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar.

Ruilen jullie je auto in bij vbeek? Mijn bod viel tegen dus ik ga een andere oplossing zoeken.
Groot garagebedrijf via ikwilvanmijnautoaf.nl biedt hetzelfde als vbeek, nette prijs. Komt 'm ook nog thuis bij me ophalen 8) .
Mocht dat om wat voor een reden stuklopen kan ik 'm dus ook nog inruilen bij vbeek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:33
Dynazap schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:46:
[...]

Groot garagebedrijf via ikwilvanmijnautoaf.nl biedt hetzelfde als vbeek, nette prijs. Komt 'm ook nog thuis bij me ophalen 8) .
Mocht dat om wat voor een reden stuklopen kan ik 'm dus ook nog inruilen bij vbeek.
Vaak zie je bij dat soort partijen dat je bij inlevering nog eens 'geknipt en geschoren' wordt en dat je op het laatste moment akkoord moet gaan met minder omdat er ergens nog een krasje zien oid.

Daarnaast zul je toch ook een auto nodig hebben om je nieuwe te halen bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
Oid schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:48:
[...]

Wauw! tijdje naar gezocht dit super dat het er is. Staat het ook in het citroen topic?
Nee, maar zo wel :P Thx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

timelezzzzz schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:03:
[...]

Vaak zie je bij dat soort partijen dat je bij inlevering nog eens 'geknipt en geschoren' wordt en dat je op het laatste moment akkoord moet gaan met minder omdat er ergens nog een krasje zien oid.

Daarnaast zul je toch ook een auto nodig hebben om je nieuwe te halen bij de garage.
Klopt inderdaad. Ken ze langer dan vandaag en alle reviews die online staan (ook positieve overigens)

Echter is de auto zeer netjes en bij het afdingen voor de deur kan je de koop gewoon ontbinden omdat het dan niet meer conform 'afspraak' is. Dan zijn ze voor niets gekomen en ruil ik 'm lekker bij Vbeek in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05:28
BasvanS schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:57:
[...]

Enige nadeel kunnen de forse kosten zijn voor overschrijven, straks ben je voor de resterende 6 maanden EUR 300 kwijt voor overschrijven. dat is dus zo 50 euro per maand..
Misschien domme vraag, maar overschrijvingskosten (administratiekosten) zijn toch voor de nieuwe eigenaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:26
Dynazap schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:46:
[...]

Kan de ANWB opkoop service aanbevelen, minder dubieus dan ikwilvanmijnautoaf en aanverwanten.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:31
Hier vorige week donderdag 17-08 besteld, de dealer gaf aan dat ze er zo'n 200 hadden.

Die donderdagavond alles ingevuld en opgestuurd in citroen portal.
Niks gehoord tot op heden.
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Nou na een week eindelijk reactie gehad van vanmossel.
M’n contract kan eindelijk overgenomen worden.
Restant inruil word gewoon uitbetaald en nieuwe contract nemer zal volledige bedrag betalen.
En administratiekosten zullen €250,- bij VM.
Misschien dat er hier mensen geïnteresseerd zijn.

Contract is:

MG zs ev luxury 2020
20k p/j
Contract tot nov/dec 2025
€409,01,- p/m

[ Voor 11% gewijzigd door fevo-1190 op 26-08-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwijnhov
fevo-1190 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:29:
Nou na een week eindelijk reactie gehad van vanmossel.
M’n contract kan eindelijk overgenomen worden.
Restant inruil word gewoon uitbetaald en nieuwe contract nemer zal volledige bedrag betalen.
En administratiekosten zullen €250,- bij VM.
Misschien dat er hier mensen geïnteresseerd zijn.

Contract is:

MG zs ev luxury 2020
20k p/j
Contract tot nov/dec 2025
€409,01,- p/m
Kom je als nieuwe gebruiker nog in aanmerking voor een of andere subsidie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
rwijnhov schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:36:
[...]

Kom je als nieuwe gebruiker nog in aanmerking voor een of andere subsidie?
Volgens mij kan iedereen gewoon nog subsidie aanvragen voor 2e hands EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwijnhov
Iemand enig idee hoeveel sepp er nog beschikbaar is?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

rwijnhov schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:39:
Iemand enig idee hoeveel sepp er nog beschikbaar is?
eehhh, dat staat gewoon op de pagina.

https://www.rvo.nl/subsid...sepp/subsidie-koop-nieuwe
Voor 2023 is nog € 36,21 miljoen beschikbaar. Deze budgetstand is het laatst bijgewerkt op maandag 21 augustus 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
Voor degene met de Citroën ec4 die via het stopcontact gaan laden, welke kabel schaffen jullie hier voor aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Purm86 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:04:
Voor degene met de Citroën ec4 die via het stopcontact gaan laden, welke kabel schaffen jullie hier voor aan?
Zit er geen kabel bij?
of bedoel je een Granny Charger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
hjs schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:26:
[...]

Zit er geen kabel bij?
of bedoel je een Granny Charger?
Heet dat zo, ik bedoel een kabel zodat je via je normale stopcontact kunt opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Purm86 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

Heet dat zo, ik bedoel een kabel zodat je via je normale stopcontact kunt opladen
Yup, zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
Ik weet niet of deze nog steeds met korting te krijgen is bij de Citroën dealer, maar je kunt deze Easywallbox als lader via het stopcontact gebruiken én aangesloten in de meterkast. Via de meterkast laad hij dan sneller en als je dat wilt met load balancing.

Ik heb deze besteld zodat ik niet alsnog een wallbox moet gaan bestellen als het laden via het stopcontact voor mij toch te langzaam gaat:

https://www.citroen.nl/on...deal-laadoplossingen.html

Hij is/was in de aanbieding voor € 290 in ieder geval in augustus, maar staat nu nog steeds op de website.

[ Voor 15% gewijzigd door Rolfy op 29-08-2023 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Opladen met zo'n granny duurt wel 20+ uur.

Heb helaas nog steeds geen reactie gekregen (toegang voor de portal om bestanden aan te leveren) vanuit Stellantis. Duurt lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
Dynazap schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:37:

Heb helaas nog steeds geen reactie gekregen (toegang voor de portal om bestanden aan te leveren) vanuit Stellantis. Duurt lang :(
Dat duurt wel erg lang mss zijn ze het aan het beoordelen. Ik zou ze even bellen.

Ik dacht aan die kabel als alternatief voor openbare laadpaal. Ik heb dagen dat ik de auto niet gebruik, dan kan ik hem prima 20 uur laden. Maar als het 450 kost ben ik al een stuk op weg naar de totale installatiekosten van een laadpaal (+_ €1.600,-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:52

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chippu
Dynazap schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:37:

Ik had vorige week nog even contact gezocht, en de tekst in 1 van mijn bestanden was niet scherp genoeg. Inmiddels opnieuw geüpload en weer aan het afwachten.

Na contact gezocht te hebben duurde het overigens nog 1 dag voordat ik daadwerkelijk weer de portal in kon. Wellicht is er vertraging vanwege het grote aantal aanvragen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Friendly reminder dat discussies omtrent laadpalen een eigen topic heeft, resp.

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2

Graag daar verder mbt vragen en discussies over laden, dan kan dit topic specifiek over private lease vragen blijven :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Guillome , ik zie dat je dit rationeel benadert en met analyse (berekening) probeert te onderbouwen, maar volgens mij is het ook gewoon een gevoelskwestie. Kan jij een leasebak betalen en wil jij het nieuwste van het nieuwste en zelf alle opties uitkiezen, je eigen kleur auto , noem maar op, als je hart daar harder van gaat kloppen en je kunt dat 'makkelijk' betalen (ook gedurende de contract tijd), lekker doen , je leeft maar 1 keer, enjoy!

M.a.w. even je gevoel consulteren ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Olé, na m'n mailtje naar de dealer kan ik eindelijk in de portal om de documenten aan te leveren. De aanvraag is nu voorlopig goedgekeurd.

[ Voor 17% gewijzigd door Dynazap op 30-08-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danii1986
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10-2024
FNale schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:25:
Gisteren even naar de dealer gereden en een e-C4 PL order geplaatst wij waren al een tijdje opzoek naar vervanging van onze tweede auto veel onderhoud nodig en wij willen al een tijdje een EV maar de veranderingen gaan zo snel dus dit is een prima tussenoplossing.

Er zijn ook verschillende uitvoeringen beschikbaar.
Dit zijn de bedragen per verschillende lease termijnen bij 10.000km en >12 schade vrije jaren + drive assist pakket & winter pakket (stuur, vooruit en stoelverwarming)

12 maanden 303.-
24 maanden 374.-
36 maanden 398.-
48 maanden 410.-

Let op dit zijn bedragen over de hele termijnen.
Hoelang heeft de aanvraag bij je geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:01
Heeft iemand ervaring met het afsluiten van een private lease contract met een buitenlands rijbewijs? Van Mossel geeft aan dat dit niet mogelijk is, maar ik zie een artikel van Radar waarin aangegeven dat er toch een manier is om dit te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:14
danii1986 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:04:
[...]

Hoelang heeft de aanvraag bij je geduurd?
Te lang er stonden tot 3 x toe foute informatie in het contract dus check alles goed.
Nadat wij het goede contract hadden ontvangen en ingediend ongeveer een week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:31
FNale schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:20:
[...]

Te lang er stonden tot 3 x toe foute informatie in het contract dus check alles goed.
Nadat wij het goede contract hadden ontvangen en ingediend ongeveer een week.
Wat voor foute informatie als ik vragen mag? of gewoon je eigen prive gegevens ?

----------
Zojuist gebeld met de dealer (van beek Breda) over de status maar hij kon er niks over zeggen en wacht ook op Stellantis, hierna met stellantis in de chat gezeten. deze gaf aan dat ze nog aan het wachten waren op een verklaring van mijn schade vrije jaren.
Tjaa als ik dit niet weet kan ik het ook niet opsturen.

[ Voor 30% gewijzigd door theorganiser op 30-08-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
Hebben jullie de 'Verklaring Elektrische Personenauto's' ondertekend?

Op de site van de RVO staat het volgende (https://www.rvo.nl/subsid...e#aanvraag-voorbereiden):
Wilt u van de koop kunnen afzien als u geen subsidie krijgt? Neem dan een ontbindende voorwaarde op in de overeenkomst. Daarmee kunt u onder de koop uitkomen als u geen subsidie krijgt.

Stellantis geeft het volgende antwoord:
Het is voor klanten niet verplicht om de verklaring te tekenen. Nadeel voor de klant is dat we de orderbevestiging niet afgeven tot de subsidieaanvraag akkoord is bevonden. De dealer kan in deze situatie dan ook niet de auto bestellen

[ Voor 7% gewijzigd door Purm86 op 30-08-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

theorganiser schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:33:
[...]

Wat voor foute informatie als ik vragen mag? of gewoon je eigen prive gegevens ?

----------
Zojuist gebeld met de dealer (van beek Breda) over de status maar hij kon er niks over zeggen en wacht ook op Stellantis, hierna met stellantis in de chat gezeten. deze gaf aan dat ze nog aan het wachten waren op een verklaring van mijn schade vrije jaren.
Tjaa als ik dit niet weet kan ik het ook niet opsturen.
Deze heb ik ook (nog) niet hoeven aan te leveren bij de 1e ronde documenten. Beetje vreemd wel.
Moet je deze via de portal indienen nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
Purm86 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:19:
Hebben jullie de 'Verklaring Elektrische Personenauto's' ondertekend?

Op de site van de RVO staat het volgende (https://www.rvo.nl/subsid...e#aanvraag-voorbereiden):
Wilt u van de koop kunnen afzien als u geen subsidie krijgt? Neem dan een ontbindende voorwaarde op in de overeenkomst. Daarmee kunt u onder de koop uitkomen als u geen subsidie krijgt.

Stellantis geeft het volgende antwoord:
Het is voor klanten niet verplicht om de verklaring te tekenen. Nadeel voor de klant is dat we de orderbevestiging niet afgeven tot de subsidieaanvraag akkoord is bevonden. De dealer kan in deze situatie dan ook niet de auto bestellen
Beetje vreemd natuurlijk, want we hebben het hier over voorraad auto's, dus wat moet er besteld worden? Ze staan zelfs al op kenteken. Het enige wat er nog moet gebeuren is dat ze op transport gaan naar de betreffende dealer, en dat ze gepoetst moeten worden.

Bij een reguliere bestelling bij een leasemaatschappij klopt het misschien wel.

Ik heb overigens de EV verklaring wel ingestuurd (omdat het moest) maar erbij aangegeven dat als de verklaring niet verplicht zou zijn, ik deze dan ook niet bij de aanvraag wilde voegen. Daarop kreeg ik ook het antwoord dat ze mij niet konden verplichten om de verklaring te tekenen, en dat de opdrachtbevestiging naar de dealer was gestuurd. Ik mag hem vrijdag gaan ophalen in Breda.

Weet iemand of standaard de allernieuwste updates worden gedaan voordat de auto afgeleverd wordt? Anders vraag ik daar nog even om. Ik heb weinig zin om na een week alweer bij de dealer te staan ivm een update van een maand geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfy
Dynazap schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:36:
[...]

Deze heb ik ook (nog) niet hoeven aan te leveren bij de 1e ronde documenten. Beetje vreemd wel.
Moet je deze via de portal indienen nu?
Klopt, daar vragen ze in eerste instantie niet om. Ik kreeg ook te horen dat ik die nog moest inleveren naast de EV verklaring. Vreemd, maar was gelukkig meteen online te regelen.

Vond het sowieso allemaal erg lang duren, maar blijkbaar is dat normaal. Ik geloof dat ik nu 6 weken bezig ben. Maar vrijdag is het zover!

Portaal staat bij mij nu nog steeds op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bx4Df14w-nJksKMW-HyYsDmPMIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qaZoYK7UgutzI0aJHVVwx3VR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Rolfy schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:36:
[...]

Klopt, daar vragen ze in eerste instantie niet om. Ik kreeg ook te horen dat ik die nog moest inleveren naast de EV verklaring. Vreemd, maar was gelukkig meteen online te regelen.

Vond het sowieso allemaal erg lang duren, maar blijkbaar is dat normaal. Ik geloof dat ik nu 6 weken bezig ben. Maar vrijdag is het zover!

Portaal staat bij mij nu nog steeds op:

[Afbeelding]
Teken je die EV verklaring niet tegelijk met je iDIN (bank)? Dit formulier zat bij mij als bijlage in het contract.
Neem nog wel even contact met ze op om m'n schadevrijejaren gelijk door te geven / up te loaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Dynazap schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:43:
[...]

Teken je die EV verklaring niet tegelijk met je iDIN (bank)? Dit formulier zat bij mij als bijlage in het contract.
Neem nog wel even contact met ze op om m'n schadevrijejaren gelijk door te geven / up te loaden.
Heb ik niet gedaan, ik heb het contract gedownload, de EV verklaring eraf gehaald, alles verder ingevuld en ondertekend en online ingestuurd in het portaal.

Juist omdat ik al vermoedde dat ik anders de EV verklaring automatisch zou tekenen via iDIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
Wanneer hebben jullie de subsidie aangevraagd. Kan dit al als je lease-aanvraag gedaan wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Rolfy schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

Heb ik niet gedaan, ik heb het contract gedownload, de EV verklaring eraf gehaald, alles verder ingevuld en ondertekend en online ingestuurd in het portaal.

Juist omdat ik al vermoedde dat ik anders de EV verklaring automatisch zou tekenen via iDIN.
Denk dat ze me inmiddels al kennen bij Stellantis Financial Services :D.

Met iDIN geef je inderdaad akkoord op alle documenten en dus ook de EV verklaring. Wat mij betreft prima.. verwacht niet dat de SEPP binnen nu en 4 weken 'op' is.

Documenten zijn aangeleverd en ze verwachten binnen 5 werkdagen een oordeel te geven of ik de auto mag of niet.

--

Duurt voor mij ook allemaal erg lang, ook met de kennis dat na de goedkeuring het nog eens 4 weken kan duren tot ik de auto kan ophalen... en lees hier de ervaringen van jullie ook. Aangezien ik zelf bij een vrij grote en bekende automotive financial services werk en weet hoe gemakkelijk en snel het kan gaan :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Purm86 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:57:
Wanneer hebben jullie de subsidie aangevraagd. Kan dit al als je lease-aanvraag gedaan wordt?
Ja, de aanvraag vraagt in eerste instantie niet om veel informatie over de auto. Dat komt later pas.

Toen ik de dealer aan de telefoon had over iets anders, vroeg hij me of ik de SEPP aanvraag al ingestuurd had. Had ik dus ook al kunnen doen blijkbaar. Heb de goedkeuring nu al wel binnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
Dynazap schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:15:
[...]

Denk dat ze me inmiddels al kennen bij Stellantis Financial Services :D.

Met iDIN geef je inderdaad akkoord op alle documenten en dus ook de EV verklaring. Wat mij betreft prima.. verwacht niet dat de SEPP binnen nu en 4 weken 'op' is.

Documenten zijn aangeleverd en ze verwachten binnen 5 werkdagen een oordeel te geven of ik de auto mag of niet.

--

Duurt voor mij ook allemaal erg lang, ook met de kennis dat na de goedkeuring het nog eens 4 weken kan duren tot ik de auto kan ophalen... en lees hier de ervaringen van jullie ook. Aangezien ik zelf bij een vrij grote en bekende automotive financial services werk en weet hoe gemakkelijk en snel het kan gaan :+ :+
Ik verwachtte ook geen problemen met de SEPP aanvraag, ik hou er alleen niet van als iemand of een bedrijf op een slinkse manier probeert je handtekening onder een formulier te krijgen door te zeggen dat het moet en verplicht is, terwijl dat niet zo is. Daar MOET ik dan tegenin gaan, ik kan er niks aan doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:14
theorganiser schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:33:
[...]

Eerst inderdaad prive gegevens onjuist.
Daarna hadden ze de Flex premium op nee staan zat dus bijna 6 jaar aan de auto vast.

@hierboven er zit zat in de SEPP pot die van mij was er ook zo doorheen.

[ Voor 9% gewijzigd door FNale op 30-08-2023 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chippu
Mijn aanvraag is inmiddels volledig goedgekeurd, maar er is mij nooit gevraagd naar bewijs van mijn 12 schadevrije jaren – bedenk ik me nu naar aanleiding van jullie posts.

De dealer had de aanvraag wel op basis van 12 schadevrije jaren aangeleverd. Dus ben benieuwd wat dit nu betekent dan.

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Chippu schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:02:
Mijn aanvraag is inmiddels volledig goedgekeurd, maar er is mij nooit gevraagd naar bewijs van mijn 12 schadevrije jaren – bedenk ik me nu naar aanleiding van jullie posts.

De dealer had de aanvraag wel op basis van 12 schadevrije jaren aangeleverd. Dus ben benieuwd wat dit nu betekent dan.
Dat is best vlotjes :-). Heb je al contact gehad met de dealer wanneer je de auto kan halen? Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren... Helemaal omdat het voorraad auto's zijn die al op kenteken staan.

Volgens Stellantis-chat moest ik contact opnemen met de dealer voor de schadevrije jaren, daar konden zij niets in aanpassen of eventueel het leasebedrag verlagen / verhogen. Maar zoals op de website staat is de prijs al gebaseerd op 12 jaren.

[ Voor 11% gewijzigd door Dynazap op 31-08-2023 10:49 ]

• Chippu
Dynazap schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Dat is best vlotjes :-). Heb je al contact gehad met de dealer wanneer je de auto kan halen? Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren... Helemaal omdat het voorraad auto's zijn die al op kenteken staan.

Volgens Stellantis-chat moest ik contact opnemen met de dealer voor de schadevrije jaren, daar konden zij niets in aanpassen of eventueel het leasebedrag verlagen / verhogen. Maar zoals op de website staat is de prijs al gebaseerd op 12 jaren.
Ik kreeg oorspronkelijk een offerte op basis van 6 of meer schadevrije jaren, en daar stond een bedrag van €487,83 op. Bij te weinig schadevrije jaren geldt er namelijk een toeslag van €15.

Op mijn huidige contract staat een bedrag van €472,83. Dit is tevens het bedrag dat ze adverteren om tot €299 te komen. Dus ik vermoed dat het wel snor zit.

De aanvraag is vandaag goedgekeurd en er werd vermeld dat de dealer contact met me op zou nemen m.b.t. het ophalen van de auto. Als dit te lang duurt neem ik zelf even contact op. Helaas wel in Bergen op Zoom zie ik nu pas (ipv Breda).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfy
Chippu schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:47:
[...]

Ik kreeg oorspronkelijk een offerte op basis van 6 of meer schadevrije jaren, en daar stond een bedrag van €487,83 op. Bij te weinig schadevrije jaren geldt er namelijk een toeslag van €15.

Op mijn huidige contract staat een bedrag van €472,83. Dit is tevens het bedrag dat ze adverteren om tot €299 te komen. Dus ik vermoed dat het wel snor zit.

De aanvraag is vandaag goedgekeurd en er werd vermeld dat de dealer contact met me op zou nemen m.b.t. het ophalen van de auto. Als dit te lang duurt neem ik zelf even contact op. Helaas wel in Bergen op Zoom zie ik nu pas (ipv Breda).
Dat hoeft niet persé zo te zijn hoor, op mijn contract staat ook Bergen op Zoom maar mag morgen gewoon met de trein naar Breda reizen om hem op te gaan halen.

Chapeau overigens voor Lorèns Smits van Citroën Breda, ik heb het maar zelden meegemaakt dat een verkoopadviseur zo klantvriendelijk en snel reageert op mijn tiental(len) emailberichten gedurende die hele lange 6 weken wachten _/-\o_

• marvel27
Hoe zie jullie de markt evolueren de komende twee jaar? Ik vind de prijzen nu belachelijk hoog. En voor elektrische auto's zal het nog erger worden, doordat ze ook mrb gaan betalen. Ik rij nu een MG ZS EV voor 381€, waar nog 83€ subsidie af gaat. De subsidie loopt nog tot augustus volgend jaar.

MG heeft nu een goede aanbieding waarbij je 399€ betaalt voor de nieuwe versie van de ZS, met oa iets hogere range. Daar krijg je dan nog vier jaar 61€ subsidie op. Ik ben geneigd nu over te stappen, om die vier jaar subsidie te krijgen, en ik niet weet of er betere aanbiedingen zitten aan komen.

Langs de andere kant, er lijkt qua EVs een prijzenoorlog aan te komen, aangevoerd door Tesla en de Chinezen, waaronder MG...

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:26
marvel27 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:50:
Hoe zie jullie de markt evolueren de komende twee jaar? Ik vind de prijzen nu belachelijk hoog. En voor elektrische auto's zal het nog erger worden, doordat ze ook mrb gaan betalen. Ik rij nu een MG ZS EV voor 381€, waar nog 83€ subsidie af gaat. De subsidie loopt nog tot augustus volgend jaar.

MG heeft nu een goede aanbieding waarbij je 399€ betaalt voor de nieuwe versie van de ZS, met oa iets hogere range. Daar krijg je dan nog vier jaar 61€ subsidie op. Ik ben geneigd nu over te stappen, om die vier jaar subsidie te krijgen, en ik niet weet of er betere aanbiedingen zitten aan komen.

Langs de andere kant, er lijkt qua EVs een prijzenoorlog aan te komen, aangevoerd door Tesla en de Chinezen, waaronder MG...
Prijzen liggen ook aan de rentes, nog steeds hoge rente en dat zie je terug in de prijzen. Ik zie dat niet snel veranderen eerlijk gezegd.
Je bent afhankelijk van prijsknallers van nieuwkomers op de markt of nieuwe modellen van de gevestigde orde.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• rwijnhov
Hoe kom je aan zon bewijs van je schadevrije jaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

rwijnhov schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:33:
Hoe kom je aan zon bewijs van je schadevrije jaren?
Via je huidige verzekering.

Als je die niet hebt moet je het opvragen bij Seps.nl (roy-data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:20

MG4 bij Van Mossel nu vanaf 349 per maand. Daar gaat nog subsidie vanaf.

Verder eens: prijzen zijn torenhoog, zeker met een acceptabele hoeveelheid kilometers. Het verschilt wel enorm tussen aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
Martinusz schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:13:
[...]

Prijzen liggen ook aan de rentes, nog steeds hoge rente en dat zie je terug in de prijzen. Ik zie dat niet snel veranderen eerlijk gezegd.
Je bent afhankelijk van prijsknallers van nieuwkomers op de markt of nieuwe modellen van de gevestigde orde.
Zelfs toen de rentes nog laag waren, sprongen de prijzen opeens omhoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Hoe zie jullie de markt evolueren de komende twee jaar? Ik vind de prijzen nu belachelijk hoog. En voor elektrische auto's zal het nog erger worden, doordat ze ook mrb gaan betalen.
Ik verwacht vooral dat plug in hybride gaat wegvallen bij private lease. Op papier zuinig maar in de praktijk kan dat tegenvallen en de MRB-korting eraf terwijl ze wel zwaarder zijn, maakt het onaantrekkelijk. ZO zal het flink gaan verspringen; vorig jaar niet aan-te-slepen (ook vanwege subsidie Duitsland), volgend jaar winkeldochter.
Misschien dat er nog wat 'actietarieven' zullen zijn maar dan zit de stijging in de wegenbelasting er nog niet in..
Tsja, genoeg berichten dat de verkoop van EV`s nog tegenvalt (o.a. VW) dus misschien komen er wat acties. Anderzijds vallen bij de populaire merken de levertijden nog steeds niet mee en de inflatie blijft vrij hoog dus koopjes binnen 2 jaar is denk ik mazzel hebben. Je zal in elk geval zeer flexibel moeten zijn in het eisen-lijstje qua merk, model, uitvoering en tijdstip als je op koopjesjacht gaat.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
GvNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:31:
[...]

MG4 bij Van Mossel nu vanaf 349 per maand. Daar gaat nog subsidie vanaf.

Verder eens: prijzen zijn torenhoog, zeker met een acceptabele hoeveelheid kilometers. Het verschilt wel enorm tussen aanbieders.
Maar is dit nu een koopje of niet kan t niet zo goed inschatten?
Als 2e auto heb ik wel interesse vriendin rijd niet veel en voor boodschappen etc is voor ons 7.5k genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvNL
alki schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:56:
[...]

Maar is dit nu een koopje of niet kan t niet zo goed inschatten?
Als 2e auto heb ik wel interesse vriendin rijd niet veel en voor boodschappen etc is voor ons 7.5k genoeg
Vind ik wel. Met subsidie vanaf 288 euro per maand dus met 10.000 km. Daarnaast is het contract na een jaar kosteloos opzegbaar.

Misschien geen perfecte auto, maar aantrekkelijke prijs. Bij andere aanbieders is hij duurder. In ieder geval veel goedkoper dan mijn Peugeot e-208. Binnenkort ga ik met mijn stiefvader een proefrit maken, want voor deze prijs is de MG4 zeer interessant voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Zeker een koopje. Voor 280€ bij 10k km/j heb je tegenwoordig een Picanto. En de MG4 is een top-auto, als je afgaat op de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:22
Wij zitten bijna op vier jaar private lease van Kona electric 64KwH ook te kijken wat we gaan doen.

Gezien ons lease contract in januari afloopt zoek ik naar scherpe aanbiedingen van electrische autos.

Nu zitten we bij ANWB en we betalen 389 euro (15000 km) daar gaat nog 41 euro eraf. voor deze prijs krijg ik op dit moment bijna niets vergelijkbaars met een grote range (2 keer per week 350 km werkverkeer op een dag). rond 559 euro begint het een beetje met auto's die 400 km of meer range hebben in praktijk. (Tesla en KIA en Hyundia)

zijn er sites waar je goed private lease auto kunt vergelijken op prijs maar ook voorwaardes.

Verder zit ik te twijfelen om weer terug te gaan naar een benzine auto. Ik kan thuisladen maar prijzen voor elektriciteit waren hoog waardoor het verschil tussen benzine en electro klein was.

verder komt er nog dadelijk wegenbelasting bij waardoor rijden in electrische auto veel te duur word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
420€ per maand op dit moment (na aftrekken van 61€ subsidie) voor een MG4 long range met 15k kilometers bij Van Mossel Privélease. Die heeft volgens EV-database een realistische range van 425km. Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Reken je niet rijk aub:
Artikel 1.7. Algemene voorwaarde

1

Gedurende de looptijd van deze regeling kan een aanvrager slechts eenmaal in aanmerking komen voor een subsidie op grond van deze regeling.
Dus dan aanvragen of naam van je partner (als je die hebt). Daarnaast zijn er nog regels over de termijn waarop je de auto moet aanhouden om niet subsidie terug te moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
De MG MS EV lijkt ook wel een redelijk aanbod te zijn toch,
https://www.vanmossel.nl/...C240155%2C240156%2C240242

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
jeroenkb schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:05:
[...]

Reken je niet rijk aub:

[...]

Dus dan aanvragen of naam van je partner (als je die hebt). Daarnaast zijn er nog regels over de termijn waarop je de auto moet aanhouden om niet subsidie terug te moeten betalen.
Ik ging inderdaad uit van aanvragen op naam van mijn partner. Als je geen partner hebt is dit inderdaad niet mogelijk. Wel de occasion subsidie van 2000€ of 41.6€ per maand. Terugbetalen hoeft niet bij private lease. Sterker nog, als je een andere ev neemt die ook voldoet aan de voorwaarden kun je je subsidie laten doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
marvel27 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:44:
[...]

Ik ging inderdaad uit van aanvragen op van mijn partner. Als je geen partner hebt is dit inderdaad niet mogelijk. Wel de occasion subsidie van 2000€ of 41.6€ per maand. Terugbetalen hoeft niet bij private lease. Sterker nog, als je een andere ev neemt die ook voldoet aan de voorwaarden kun je je subsidie laten doorlopen.
Maar dan wel op de eerste aanvraag. Je kunt dan niet na verloop eerste aanvraag er weer 4 jaar aan vast plakken (denk ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Nee, je kan het laten doorlopen tot het eind van de eerste periode van vier jaar. Daarna kun je weet vier jaar subsidie krijgen als je een subsidie aandraagt voor een occasion EV, of een contract op naam van je partner aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
marvel27 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:04:
Nee, je kan het laten doorlopen tot het eind van de eerste periode van vier jaar. Daarna kun je weet vier jaar subsidie krijgen als je een subsidie aandraagt voor een occasion EV, of een contract op naam van je partner aangaat.
De comfort standard range is zeker een aantrekkelijke deal. De luxury versies en de long range al wat minder. De LR haalt volgens ev database overigens net niet de 400km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
marvel27 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:07:
[...]

[...]

De comfort standard range is zeker een aantrekkelijke deal. De luxury versies en de long range al wat minder. De LR haalt volgens ev database overigens net niet de 400km.
Het maximale laadvermogen van de ingebouwde boordlader zou me toch afschrikken bij deze auto.
Maximaal 6,6 kWh op 1 fase laden is nou niet wat je zegt concurrerend voor een moderne EV.

Wellicht geen dealbreaker, maar houd wel rekening met lange(re) thuislaadtijden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sxUsEN4sleeVymMtr3bxduUdso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UHpSRDSUeerncZ8p40cnAh0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Daar lijkt wat onduidelijkheid over te zijn, wat het vermogen van de boordlader precies is: 1 fase 6.6kw of drie gaat 11kw. Kijk maar even in het MG topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
marvel27 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:11:
Daar lijkt wat onduidelijkheid over te zijn, wat het vermogen van de boordlader precies is: 1 fase 6.6kw of drie gaat 11kw. Kijk maar even in het MG topic.
Ik zou me voor kunnen stellen dat de goedkoopste versie, de comfort standaard range, de 6,6 1 fase lader aan boord heeft, en de duurdere cq long range versie de 3 fase 11 boordlader.

Wel iets om rekening mee te houden dan (als dat zo is).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rolfy
Ik heb gisteren in Breda mijn zo goed als nieuwe Ë-C4 Feel Pack opgehaald, dit is hem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3P3ucZza4UMJaErqLgDEsqyilKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCQMeOlFyN4fn5uOqs2658rx.jpg?f=fotoalbum_large

Voor € 305 per maand een koopje als je het mij vraagt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purm86
Rolfy schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:19:
Ik heb gisteren in Breda mijn zo goed als nieuwe Ë-C4 Feel Pack opgehaald, dit is hem:

[Afbeelding]

Heel mooi, ik betaal voor de feelpack 523 (inclusief 15 euro opslag ivm geen schadevrije jaren). Dan gaat er zo’n 185 euro per maand af = 323. Komt dat dan omdat ik een uitgebreidere versie heb? Ik heb een grijze met zwart dak en winterpakket.

Veel plezier ermee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chippu

[Afbeelding]

Nice! Die van mij is op transport naar Breda, aldus de dealer. Stiekem begin ik de laatste ook al meer E-C4's op de weg te spotten. :o

Laadpas is ook onderweg. En een nieuw kinderzitje. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Chippu op 02-09-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008

[Afbeelding]

Heel mooi! Dik ook met die velgen eronder (y) Rijdt hij fijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
marvel27 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:11:
Goedkope versie is 1-fase 6,6 kW, Long Range is 3-fase 11 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL

[Afbeelding]

Mooie prijs! Wat wordt het bedrag na een jaar, want ik begreep dat je alleen op dit bedrag zit in het eerste jaar in verband met die cashback? En hoeveel km? Iemand had een uitleg hierover geplaatst, maar ik kan het niet meer terugvinden.

[ Voor 5% gewijzigd door GvNL op 02-09-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyx14
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:49
GvNL schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:20:
[...]

Mooie prijs! Wat wordt het bedrag na een jaar, want ik begreep dat je alleen op dit bedrag zit in het eerste jaar in verband met die cashback? En hoeveel km? Iemand had een uitleg hierover geplaatst, maar ik kan het niet meer terugvinden.
Dit zijn de bedragen per verschillende lease termijnen bij 10.000km en >12 schade vrije jaren + drive assist pakket & winter pakket (stuur, vooruit en stoelverwarming)

12 maanden 303.-
24 maanden 374.-
36 maanden 398.-
48 maanden 410.-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:12
Rolfy schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:57:
[...]

Het maximale laadvermogen van de ingebouwde boordlader zou me toch afschrikken bij deze auto.
Maximaal 6,6 kWh op 1 fase laden is nou niet wat je zegt concurrerend voor een moderne EV.

Wellicht geen dealbreaker, maar houd wel rekening met lange(re) thuislaadtijden...

[Afbeelding]
Rij je zelf wel EV, want je lijkt niet helemaal door te hebben hoe het werkt.. Deze auto laad van 0 tot 100% in 9 uur. Dus als je hem helemaal leg rijd overdag en hem om 20:00 als je thuis komt aan de lader zet kun je 5:00 weer vol vertrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

[Afbeelding]

Mooie wagen 8) ! Heb je mijne toevallig ook al gespot daar in Breda? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Tommyx14 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:29:
[...]

12 maanden 303.-
24 maanden 374.-
36 maanden 398.-
48 maanden 410.-
Bedankt! Hoe kan ik achterhalen wat het wordt met 15.000 km en geen schadevrije jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
GvNL schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:35:
[...]

Bedankt! Hoe kan ik achterhalen wat het wordt met 15.000 km en geen schadevrije jaren?
Even contact opnemen. Het is 6 cent per km als je eroverheen gaat. Maar de actie is volgens mij afgelopen, duurde tot 31-8.

Als je te weinig schadevrije jaren hebt, kost dit 15€ per maand extra.

[ Voor 10% gewijzigd door Purm86 op 02-09-2023 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommyx14
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:49
Purm86 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:42:
[...]

Even contact opnemen. Het is 6 cent per km als je eroverheen gaat. Maar de actie is volgens mij afgelopen, duurde tot 31-8.

Is verlengd

https://citroenvanbeek.nl/citroen-e-c4-cashback-actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Purm86 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:42:
[...]

Zal ik doen. 0,06/km is standaard bij Stellantis, maar ik neem aan dat je ook vooraf ik contract een bepaald kilometrage kan afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

GvNL schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:49:
[...]

Zal ik doen. 0,06/km is standaard bij Stellantis, maar ik neem aan dat je ook vooraf ik contract een bepaald kilometrage kan afspreken.
Ja! Ik heb een 20.000 per jaar contract icm met deze actie. Zit met +12 jaren en een Feel Pack versie op 534 per maand excl cashback en subsidie :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Dynazap op 02-09-2023 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Dynazap schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:12:
[...]

Ja! Ik heb een 20.000 per jaar contract icm met deze actie. Zit met +12 jaren en een Feel Pack versie op 534 per maand excl cashback en subsidie :-)
Waar kom je dan uiteindelijk op uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
BasvanS schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:49:
[...]

Rij je zelf wel EV, want je lijkt niet helemaal door te hebben hoe het werkt.. Deze auto laad van 0 tot 100% in 9 uur. Dus als je hem helemaal leg rijd overdag en hem om 20:00 als je thuis komt aan de lader zet kun je 5:00 weer vol vertrekken?
Yep, sinds gisteren :+

Ik snap wat je bedoelt, en je hebt natuurlijk gelijk als dat de laadtijd is van deze auto _/-\o_

Blijft wel dat het sneller zal gaan met 11 kwh, ruwweg de helft van die tijd denk ik. Dat verschil merk je wel.

Op dit moment laad ik mijn C4 nog met een schamele 1,8 kWh dus vergeleken daarmee is 6,6 kWh ruim 3x zo snel. Wordt binnenkort geupgrade naar 7,2 kWh met dynamic load balancing zodat ik ook nog tv kan kijken terwijl de auto geladen wordt op mijn 1 fase d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
Dynazap schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:16:
[...]

Mooie wagen 8) ! Heb je mijne toevallig ook al gespot daar in Breda? :P
Dank je! Ik had er nog nooit eentje van dichtbij gezien, en ik was aangenaam verrast hoe de auto er uit ziet in real life. Best wel een stoere bak 8)
Soms moet je gewoon een gokje wagen, en voor dit geld durfde ik dat ongezien wel aan voor een jaar.

Er stonden er genoeg buiten in Breda! Dus wie weet heb ik hem wel gezien ja. Ik was al naar mijn kenteken aan het zoeken geweest buiten, maar de auto stond onder een hoes in de showroom klaar. Ben blij dat ik voor zwart gegaan ben, en ik heb geen spijt van mijn keuze voor de C4. Hij is vlot, stil, en hij zit als gegoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Tommyx14 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:29:
[...]

12 maanden 303.-
24 maanden 374.-
36 maanden 398.-
48 maanden 410.-
Ik volgde de eerste keer dat ik deze prijzen zag, de berekening al niet?

De cashback van € 1717 wordt denkbeeldig verdeeld over het eerste jaar, aangezien je na een jaar van het contract af kan, dat volg ik wel.

Na het eerste jaar hou je dan alleen de € 41 maandelijkse subsidie als korting op het maandbedrag over, dus ik zie niet hoe het maandbedrag hoger uit komt in het 3e en 4e jaar?
Het zal vast kloppen, maar ik volg even niet hoe die bedragen tot stand komen?

Het maandbedrag blijft hetzelfde, en de subsidie loopt 4 jaar door. Dan zou het maandbedrag over jaar 2, 3 en 4 toch gelijk moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Purm86 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:35:
[...]

Heel mooi, ik betaal voor de feelpack 523 (inclusief 15 euro opslag ivm geen schadevrije jaren). Dan gaat er zo’n 185 euro per maand af = 323. Komt dat dan omdat ik een uitgebreidere versie heb? Ik heb een grijze met zwart dak en winterpakket.

Veel plezier ermee
Ik heb op mijn contract € 489 staan met 12 schadevrije jaren.

€ 1717 cashback : 12 maanden = € 143 per maand.
€ 41 Sepp subsidie per maand maakt volgens mij:

489 - 143 - 41 = 305.

Jouw two-tone lak met zwart dak kost € 200 meer dan alles zwart volgens mij. Dat zou dan dus blijkbaar € 3 per maand extra kosten + extra € 15 ivm aantal schadevrije jaren:

305 + 3 + 15 = 323

De mijne heeft ook het winter pakket dus die prijs voor jouw auto klopt wel denk ik. Jij ook veel plezier met jouw nieuwe auto! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Misschien weten jullie het antwoord op deze vraag/vragen..

Ik heb via justlease op 25 juli een bestelling geplaatst voor de Tesla model 3 performance. Levering stond toen op September/Oktober.. nu is er dus de Model 3 Highland, en volgens Tesla ga ik de 'oude' Model 3 performance sowieso niet meer krijgen omdat de productie al even stil lag. Ook de performance model is voorlopig of helemaal niet meer te bestellen.

Ik weet dus niet waar ik aan toe ben..
Ik weet ook niet of hij veel duurder gaat worden in de private lease bedrag, of wanneer er een performance model gaat komen.

Kan ik justlease vragen om de contract te ontbinden of vragen om te zetten naar een model Y performance voor hetzelfde maand bedrag?
De Y is ook snel leverbaar.

Ik zou €895 per maand betalen voor de model 3 performance en €1040 voor de Y.

Denk zelf dat ze dat sowieso niet zullen doen, maar misschien hebben jullie een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purm86
Rolfy schreef op zondag 3 september 2023 @ 02:22:
[...]

Ik volgde de eerste keer dat ik deze prijzen zag, de berekening al niet?

De cashback van € 1717 wordt denkbeeldig verdeeld over het eerste jaar, aangezien je na een jaar van het contract af kan, dat volg ik wel.

Na het eerste jaar hou je dan alleen de € 41 maandelijkse subsidie als korting op het maandbedrag over, dus ik zie niet hoe het maandbedrag hoger uit komt in het 3e en 4e jaar?
Het zal vast kloppen, maar ik volg even niet hoe die bedragen tot stand komen?

Het maandbedrag blijft hetzelfde, en de subsidie loopt 4 jaar door. Dan zou het maandbedrag over jaar 2, 3 en 4 toch gelijk moeten zijn?
Het zijn de maandprijzen bij 1 jaar, dan de maandprijzen bij 2 jaar etc. Voorbeeld: De prijs bij 2 jaar betaal je dus ook al in maand 1. Je verdeeld de 1717 dus dan niet door 13 maanden maar door 24.
De genoemde prijs betaal je dan dus over de gehele looptijd (er vanuitgaande dat je de subsidie netjes over die maanden verdeeld). Maak je de subsidie cashback echter al op in het 1e jaar, dan gaat de prijs in jaar 2 natuurlijk een stuk omhoog.

Dit brengt me op een volgend punt; gaat iedereen de auto na 13 maanden inruilen? Want als je hem langer houd worden de kosten dus wel een stuk hoger dan de 300 euro :)

De vraag is maar net of er dan een mooie andere aanbieding is of een leuke 2e hands op je pad komt.
Zelf wil ik komende 1 a 2 jaar gebruiken om te sparen voor een ‘eigen’ auto.

[ Voor 8% gewijzigd door Purm86 op 03-09-2023 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
Rolfy schreef op zondag 3 september 2023 @ 02:55:
[...]

Ik heb op mijn contract € 489 staan met 12 schadevrije jaren.

€ 1717 cashback : 12 maanden = € 143 per maand.
€ 41 Sepp subsidie per maand maakt volgens mij:

489 - 143 - 41 = 305.

Jouw two-tone lak met zwart dak kost € 200 meer dan alles zwart volgens mij. Dat zou dan dus blijkbaar € 3 per maand extra kosten + extra € 15 ivm aantal schadevrije jaren:

305 + 3 + 15 = 323

De mijne heeft ook het winter pakket dus die prijs voor jouw auto klopt wel denk ik. Jij ook veel plezier met jouw nieuwe auto! oOo
Dit klopt denk ik toch niet helemaal. Zie afbeelding, hier zit die 15€ nog niet in

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMyJEugLNeTdXiDP8tQ1RmXUTg4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ynRKwO9W5x3o88nd8Nz0uZy2.png?f=fotoalbum_large

Ik had een offerte van 300 euro voor de feel, 315 voor de feel pack en 323 voor de feel pack met zwart dak. In die laatste zit ook navigatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

GvNL schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:45:
[...]

Waar kom je dan uiteindelijk op uit?
534.99 is het kale bedrag dat de E C4 Feel Pack, met zwart dak, winterpakket en 20.000 KM kost.

Subsidie is 41 euro per maand (maximaal 48 maanden)
Cashback is vanuit de dealer éénmalig 1717 euro

De cashback kan je natuurlijk 'uitsmeren' over het aantal maanden dat je wil blijven rijden, je maandbedrag is dan uiteraard hoger als je langer blijft rijden.. Ik denk dat ik tot de wegenbelasting (2026) in de E C4 wil blijven rijden, mits ik een mooie andere PL deal tegenkom na de 13 maanden.

Dan ziet het er zo uit:

13 maanden: 361 pm
24 maanden: 422 pm
36 maanden: 446 pm
48 maanden: 458 pm

Ik zou dus rond de 430 pm betalen voor de 28 resterende maanden tot 2026.

Edit: T.o.v. mijn huidige Cactus C4 uit 2020 betaal ik straks zo'n 200 euro 'extra' per maand. Als je onderhoud, wegenbelasting, verzekering, benzine vs elektra etc. meeneemt.

[ Voor 14% gewijzigd door Dynazap op 03-09-2023 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
Kan iemand mij vertellen hoelang de kabel is die bij de auto geleverd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
Purm86 schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:18:
Kan iemand mij vertellen hoelang de kabel is die bij de auto geleverd is?
Als ik enigszins goed gemeten heb, is de laadkabel 6 meter lang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rolfy
Purm86 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:28:
[...]

Dit klopt denk ik toch niet helemaal. Zie afbeelding, hier zit die 15€ nog niet in.

Ik had een offerte van 300 euro voor de feel, 315 voor de feel pack en 323 voor de feel pack met zwart dak. In die laatste zit ook navigatie.
Dan zou ik sowieso voor de laatste gaan! Dan heb je nl. het nieuwe entertainment systeem erin zitten, met het nieuwe 10,5 inch touch HD scherm en Tomtom navigatie met live verkeersinformatie. Dat wordt standaard geleverd op de Ë-C4 X en Ë-C5 X versie, maar is een optie op de Ë-C4 van € 850.

Dat werkt soepeler, heeft een mooier en duidelijker scherm met onder andere mooier beeld van de achteruitrijcamera, heeft wireless Carplay/Android Auto, en een haaienvin antenne op het dak. En nog meer verschillen maar die weet ik zo even niet uit mijn hoofd. De mijne heeft dat entertainment systeem ook. Het enige wat de auto niet heeft, is wireless laden. Maar dat heb ik opgelost door bij de Action een draadloze Qi lader te kopen, deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hh6Gu7lVZS-PsjqPQzV9T15xFw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MNcKnLb7Rl5M7kxTfTlJnhj.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.action.com/nl...m_campaign=product_shared

Dat bamboe plankje gebruik je niet, maar de lader past mooi in het opbergvakje wat bedoeld is om je telefoon in te leggen. De usb-c poort zit onder dat opbergvakje, dus je kunt alles redelijk netjes wegwerken.

En zo heb je dus wireless laden + wireless Carplay voor € 9,99 8)

Bij het instappen in de auto leg je je telefoon in het vakje en rijden maar! Je telefoon moet wel draadloos laden ondersteunen, dat dan weer wel :+

[ Voor 8% gewijzigd door Rolfy op 03-09-2023 22:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chief-Commander
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-09-2023
Gisteren bij Volvo de EX30 besteld (48 maanden). Mijn eerste elektrische auto en private lease. Zal minimaal 7 maanden duren voordat het aan de deur wordt geleverd. Vind het echt een mooie auto.
Afbeeldingslocatie: https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/V.Qv4BIL2JwoZ.TprJfuSg--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTk2MDtoPTU3NjtjZj13ZWJw/https://s.yimg.com/os/creatr-uploaded-images/2023-07/e85b2d20-2cbb-11ee-b737-50d576f3c431
Afbeeldingslocatie: https://s.yimg.com/os/creatr-uploaded-images/2023-07/8f1e8581-2cbc-11ee-bc9b-214a624f04d4
Pagina: 1 ... 87 ... 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.