Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
Het ziet er naar uit dat ik door het omzetten van de hypotheek toch verplicht word mijn Mazda MX-30 (10k km, EUR 309 per maand, 35 maanden resterend) van mijn naam te halen. Deze moet dus opzoek naar een nieuwe eigenaar de komende maanden.

Nu heb ik nog EUR 900 subsidie staan bij de overheid, als ik na 3 maanden een nieuwe EV op mijn naam zet, via private lease, kan ik dan nog gebruik maken van deze EUR 900,-? Een nieuwe Subsidie lijkt me uitgesloten, maar die EUR 900,- moet toch mogelijk zijn?

Een andere optie zou zijn een nieuwe leasen. Mag je na het claimen van een 2e hands subsidie ook nog een nieuwe subsidie claimen? Of is het 1 van de 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 14:21
BasvanS schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:26:
Het ziet er naar uit dat ik door het omzetten van de hypotheek toch verplicht word mijn Mazda MX-30 (10k km, EUR 309 per maand, 35 maanden resterend) van mijn naam te halen. Deze moet dus opzoek naar een nieuwe eigenaar de komende maanden.

Nu heb ik nog EUR 900 subsidie staan bij de overheid, als ik na 3 maanden een nieuwe EV op mijn naam zet, via private lease, kan ik dan nog gebruik maken van deze EUR 900,-? Een nieuwe Subsidie lijkt me uitgesloten, maar die EUR 900,- moet toch mogelijk zijn?

Een andere optie zou zijn een nieuwe leasen. Mag je na het claimen van een 2e hands subsidie ook nog een nieuwe subsidie claimen? Of is het 1 van de 2?
Je kunt het kenteken wijzigen als je een andere auto neemt. Check even de site van het RVO, maar ik heb hier nog geen ervaringen over gelezen.

Je zou de andere auto nadien ook op naam van je partner kunnen zetten (als je die hebt). De subsidie is per persoon en begint dan dus weer opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo61
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:43
Mini private lease is een enorme teleurstelling. Mijn contract loopt midden augustus af, maar Mini Lease is niet in staat dit goed af te werken. In mij. Online account staat plotseling eind september als eind datum. Ze willen blijkbaar anderhalve maand extra rekenen…..dus weet waar je aan begint als je een Mini wilt gaan leasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Eppo61 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:53:
Mini private lease is een enorme teleurstelling. Mijn contract loopt midden augustus af, maar Mini Lease is niet in staat dit goed af te werken. In mij. Online account staat plotseling eind september als eind datum. Ze willen blijkbaar anderhalve maand extra rekenen…..dus weet waar je aan begint als je een Mini wilt gaan leasen
Heb je al gebeld of kijk je alleen online ?
Heb je tijdig een ophaal/inlever afspraak gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
NelgNL schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:41:
[...]
Je kunt het kenteken wijzigen als je een andere auto neemt. Check even de site van het RVO, maar ik heb hier nog geen ervaringen over gelezen.

Je zou de andere auto nadien ook op naam van je partner kunnen zetten (als je die hebt). De subsidie is per persoon en begint dan dus weer opnieuw.
Sepp is 1 maal per woonadres, lees je aub in voor je foutieve informatie geeft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:34
wd200 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:21:
[...]

Sepp is 1 maal per woonadres, lees je aub in voor je foutieve informatie geeft .
Dat meende ik mij ook te herinneren van toen ik 2020 de SEPP aanvroeg voor mijn huidige auto. Maar ik overweeg een andere te nemen, en even gecheckt bij RVO wat de opties zijn, en ze gaven aan dat het 1x per persoon is. Misschien hebben ze sinds 2020 de regels aangepast?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

d0s

sssst

marvel27 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:24:
[...]

Dat meende ik mij ook te herinneren van toen ik 2020 de SEPP aanvroeg voor mijn huidige auto. Maar ik overweeg een andere te nemen, en even gecheckt bij RVO wat de opties zijn, en ze gaven aan dat het 1x per persoon is. Misschien hebben ze sinds 2020 de regels aangepast?
Het is per persoon. Staat ook gewoon op de RVO site en de regelgeving op de site Rijksoverheid.

Hier ook gewoon 2 contracten in het huishouden met SEPP subsidie.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0043600/2023-01-01

De personenauto, bedoeld in het eerste lid, heeft niet eerder op naam gestaan van:

a.de aanvrager;

b.een persoon die op de datum van de aanvraag het zelfde woonadres heeft als de aanvrager.

Kortom het mag niet dezelfde auto zijn op hetzelfde woonadres. 2 verschillende auto's op een adres is geen probleem. Overigens is het voor nieuw (lease) helemaal al niet van toepassing.
[...]

Klopt niet. Lees je aub zelf ook even in voordat je iemand terecht wijst.

[ Voor 43% gewijzigd door d0s op 05-08-2023 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Mag je dus ook niet 1x nieuw en 1x 2e hands ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

d0s

sssst

BasvanS schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 06:47:
Mag je dus ook niet 1x nieuw en 1x 2e hands ?
Niet op dezelfde naam. Wel op partner naam, zolang dat 2ehands voertuig niet eerder geregistreerd is geweest voor SEPP binnen t woonadres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Wat verklaart eigenlijk die enorme prijsstijgingen van private lease contracten ten opzichte van 3-4 jaar geleden? Auto's zijn niet zoveel duurder, rente is heel wat hoger, maar is maar een stukje van de totale kost, verzekeringen zijn niet bijzonder veel duurder geworden, belastingen zijn vergelijkbaar...

Zijn de PL bedrijven gewoon flink aan het binnenlopen tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Auto`s zijn weldegelijk veel duurder geworden. Bovendien waren er in het begin van de coronaperiode nog kortingen vanwege weggevallen vraag. Daarna kwam de productieschaarste en liepen de prijzen snel op.

Allicht zijn de nieuwe partijen zoals ANWB en consumentenbond ook minder gaan stunten wat echte koopjes eruit haalt.

[ Voor 14% gewijzigd door bombadil op 08-08-2023 10:03 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Maar tweedehands markt is ook veel gunstiger geworden, dus wat dat betreft profiteren de maatschappijen er dubbel van, en hogere prijzen + goede 2de hands opbrengst na inleveren auto door de klant.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:28
marvel27 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:53:
Wat verklaart eigenlijk die enorme prijsstijgingen van private lease contracten ten opzichte van 3-4 jaar geleden? Auto's zijn niet zoveel duurder, rente is heel wat hoger, maar is maar een stukje van de totale kost, verzekeringen zijn niet bijzonder veel duurder geworden, belastingen zijn vergelijkbaar...

Heb het vermoeden dat de gestegen rente ook een oorzaak is van de prijsstijgingen.
PL bedrijven moeten de auto's financiëren tegen hogere (rente) kosten, waardoor de lease contracten ook weer duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 14:21
[...]

Het is geen foutieve informatie, ik denk dat je jezelf even moet inlezen :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marvel27
bogaards schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:05:
https://citroenvanbeek.nl/citroen-e-c4-cashback-actie

Er loopt op dit moment bij een aantal Citroën dealers een interessant e-C4 cashback actie waarmee je voor omgerekend € 299 p.m. een jaar in een E-C4 kunt rijden.

Hun truuk: ze hebben een flink aantal auto's op 30 juni op kenteken gezet.
Als jij hem nu gaat leasen, dan is het een tweedehands en heb je recht op € 2000 subsidie over de hele looptijd.
it komt neer op € 41,67 per maand.
Er is nog een enorme sloot subsidie over, dus je komt gegarandeerd voor deze subsidie in aanmerking.

Hun 2e truuk: ze keren € 1717.- uit op je rekening, op het moment dat de auto daadwerkelijk bij jou is afgeleverd.

Hun 3e truuk: je tekent een contract voor 72 maanden met de optie om na een jaar kosteloos op te zeggen.

Ze verwachten dus eigenlijk dat je na een jaar gelijk opzegt. Als je dat doet, dan rijd je omgerekend 13 maanden in een Citröen E-C4 voor € 299 p.m.

In werkelijkheid liggen de leasekosten dus een stuk hoger (heb nog niet duidelijk van hen hoe hoog dát bedrag nu exact is), het is puur de cashback die dit een financieel aantrekkelijke deal maakt.

Kortom: ben je op zoek naar een elektrische auto voor een jaartje, dan is dit een uitstekende deal!
Anders... niet ;)
Ze zijn er weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 21:00

Klein deel prijsstijgingen maar voornamelijk de gestegen rente. Als een leasemaatschappij nu 5% betaalt om je auto van 50.000 euro te financieren waar het een paar jaar geleden bijna gratis kon dat betaal je al 200 euro pm meer…

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heeft iemand ervaring met het overnemen na afloop van de leaseperiode (bij Pon/Seat)?

Ik heb nog een jaar dus wordt wel tijd om over het vervolg na te gaan denken. Zo'n Citroën aanbieding is er vast niet toevallig weer volgend jaar en de PL prijzen zullen ook niet echt lager zijn ben ik bang.

Ik denk dat ik dan het beste af ben met de huidige auto overnemen, maar is natuurlijk afhankelijk van de prijs.

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09

Er is een groot tekort aan auto's geweest de afgelopen jaren door productie problemen/materiaal te korten. Daardoor konden private lease maatschappijen hun auto's niet meer inkopen met dezelfde hoge kortingen die ze eerst kregen. Daarnaast de gestegen rente en andere kosten die gestegen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Mirved op 10-08-2023 08:18 ]

• Purm86
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 03-03-2024
Proefrit gemaakt in de ec4. Ik twijfel wel, wat mij vooral tegen houd aan deze auto is de actieradius. Voor woon werk verkeer in Nederland niet zo’n probleem, maar voor vakantie (> 1.000km), moet je toch wel erg vaak laden.
Tevens geen eigen parkeerplaats/laadpaal, maar volgens mij zijn er voldoende openbare laadpalen en wordt dit ook steeds meer. Hoe doen andere EV bezitters het met vakantie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
Gewoon rijden met je ev. Elke 2u een half uurtje stoppen. Prima te doen, je komt veel uitgeruster aan. En ik doe dat met een EV met 230km range in de zomer en 180 in de winter.

Geen idee hoe het in jouw omgeving is, maar bij mij staan er super er laadpalen in de wijk. En in Nederland is er op de snelweg om het tankstation wel een snellader te vinden. Dus no biggie.

Wat vond je van de auto zelf?

[ Voor 63% gewijzigd door marvel27 op 10-08-2023 23:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:52
Wat me is opgevallen tijdens onze vakantie naar zuid Frankrijk dat er tov vorig jaar bizar veel laadpalen zijn bijgekomen. Veel nieuwe FastNed en Engie locaties, maar ook bij de grote supermarkten soms wel 50 laadstations voor de deur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 08:56
marvel27 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:56:
Gewoon rijden met je ev. Elke 2u een half uurtje stoppen. Prima te doen, je komt veel uitgeruster aan. En ik doe dat met een EV met 230km range in de zomer en 180 in de winter.

Geen idee hoe het in jouw omgeving is, maar bij mij staan er super er laadpalen in de wijk. En in Nederland is er op de snelweg om het tankstation wel een snellader te vinden. Dus no biggie.

Wat vond je van de auto zelf?
Ik heb zaterdag toevallig ook een proefrit gemaakt en de auto beviel mij wel. Op de snelweg vond ik hem wel wat wiebelig aanvoelen, maar het waaide op dat moment ook best hard - dus niet heel vreemd. Merkbaar verschil in sport/normaal/eco modus, normaal leek mij voor alle omstandigheden gewoon prima. Eco modus viel mij met name op dat airco uitging? :o

Daarnaast was het even wennen aan een aantal ondersteunende features, zoals lane-control die terugstuurde naar de rechterbaan wanneer ik wilde inhalen (ondanks dat ik ook netjes richting aangaf). Of een rem die zichzelf verder induwt het moment dat je zachtjes begint te remmen. Voelt heel gek om de rem ineens onder je voet vandaan te voelen schieten.

Al met al reed de auto echter wel prettig, en de Feel variant is mijns inziens prima uitgerust voor de prijs van €299. Mij lijkt het een prima keuze voor 12 maanden, dus ik ga een donkergrijze aanvragen. :)

Disclaimer: ik heb nog nooit eerder elektrisch of een automaat gereden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 23:44
Purm86 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:15:
Proefrit gemaakt in de ec4. Ik twijfel wel, wat mij vooral tegen houd aan deze auto is de actieradius. Voor woon werk verkeer in Nederland niet zo’n probleem, maar voor vakantie (> 1.000km), moet je toch wel erg vaak laden.
Tevens geen eigen parkeerplaats/laadpaal, maar volgens mij zijn er voldoende openbare laadpalen en wordt dit ook steeds meer. Hoe doen andere EV bezitters het met vakantie?
Het is een beetje krom om de actieradius laag te vinden voor een reis van langer dan 1000km bij een EV.
Waarom? Omdat je als je het niet haalt binnen je radius niet naar de radius moet kijken maar naar je laadsnelheid in km/u. Mijn EV heeft 28kWh. Een range van pak em beet 200km. Binnen NL dus prima te doen. (laadpaal in de straat). De snellaad snelheid is 420km/u. Binnen 20 minuten kan ik dus weer 2 uur rijden (ongeveer).
De E-C4 laad bij een snellader met 460km/u dus ook voldoende.
(prijs verschil tussen mijn auto en de e-C4 laten we buiten beschouwing)

Zoals hierboven al is gezegd, elke 2 uur een halfuurtje pauze.

Eigen ervaring:
Komende week ga ik naar bourgondie. Een rit van 700km. Normale reistijd: iets minder dan 8 uur (exclusief pauzes, die met kinderen vaak voorkomen :9 )
Met mijn auto met weinig bereik is de rit een uur en 5 minuten aan laden langer volgens de route planner. Ik zou toch wel een uur aan pauzes erin hebben zitten door de kinderen. Dus tja...

En wat is 1 uur extra op 8 uur? Percentueel best wel wat, maar met benzine en elektrisch ben ik bij allebei 1 dag aan het reizen. Dat ik een uur later aankom veranderd voor mij haast niks. Zeker niet als de een fijner en goedkoper rijd :P

Ik vind de e-C4 een hele goeie deal. Als ik niet al particulier mijn EV had, die tweedehands is en uiteraard daardoor nog minder per maand kost, had ik de e-C4 bij de vorige keer dat deze deal er was genomen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
Chippu schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:42:
[...]

Ik heb zaterdag toevallig ook een proefrit gemaakt en de auto beviel mij wel. Op de snelweg vond ik hem wel wat wiebelig aanvoelen, maar het waaide op dat moment ook best hard - dus niet heel vreemd. Merkbaar verschil in sport/normaal/eco modus, normaal leek mij voor alle omstandigheden gewoon prima. Eco modus viel mij met name op dat airco uitging? :o

Daarnaast was het even wennen aan een aantal ondersteunende features, zoals lane-control die terugstuurde naar de rechterbaan wanneer ik wilde inhalen (ondanks dat ik ook netjes richting aangaf). Of een rem die zichzelf verder induwt het moment dat je zachtjes begint te remmen. Voelt heel gek om de rem ineens onder je voet vandaan te voelen schieten.

Al met al reed de auto echter wel prettig, en de Feel variant is mijns inziens prima uitgerust voor de prijs van €299. Mij lijkt het een prima keuze voor 12 maanden, dus ik ga een donkergrijze aanvragen. :)

Disclaimer: ik heb nog nooit eerder elektrisch of een automaat gereden.
Leuk! Ik ben zelf nog wel wat aan het twijfelen. Kans dat we het wel doen, de prijs is vooral het eerste jaar interessant. Daarna wordt het wat duurder. Ik neem dan waarschijnlijkde langste looptijd (aangezien je toch na 12 maanden kunt opzeggen). Ik heb alleen nog geen idee wat ik na de leasetermijn ga doen, wie weet komt er dan een nieuwe aanbieding voorbij..

Een ander dingetje dat mij een beetje tegenhoud is het verliezen van de schadevrije jaren. :S Hierdoor wordt de verzekering een stuk duurder als later ik zelf een auto aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:11

KRC

Dit idee heb ik ook, plus dat soms de verhouding zoek is. Auto’s die qua consumentenprijs niet extreem hoog zijn in de pl belachelijke prijzen hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Purm86 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:33:
[...]

Leuk! Ik ben zelf nog wel wat aan het twijfelen. Kans dat we het wel doen, de prijs is vooral het eerste jaar interessant. Daarna wordt het wat duurder. Ik neem dan waarschijnlijkde langste looptijd (aangezien je toch na 12 maanden kunt opzeggen). Ik heb alleen nog geen idee wat ik na de leasetermijn ga doen, wie weet komt er dan een nieuwe aanbieding voorbij..

Een ander dingetje dat mij een beetje tegenhoud is het verliezen van de schadevrije jaren. :S Hierdoor wordt de verzekering een stuk duurder als later ik zelf een auto aanschaf.
Je hoeft je leaseauto natuurlijk niet in de prak te rijden, dan houd je gewoon je schadevrije jaren. Je kunt een verklaring opvragen na de leaseperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
Beekforel schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:56:
[...]

Je hoeft je leaseauto natuurlijk niet in de prak te rijden, dan houd je gewoon je schadevrije jaren. Je kunt een verklaring opvragen na de leaseperiode.
Ah thanks, dat wist ik niet, ik heb het nagevraagd bij mijn verzekeraar en die zei dat ze na 3 jaar vervallen. Ik ga nog even na of ik iets kan met de verklaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:43
Purm86 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:59:
[...]

Ah thanks, dat wist ik niet, ik heb het nagevraagd bij mijn verzekeraar en die zei dat ze na 3 jaar vervallen. Ik ga nog even na of ik iets kan met de verklaring.
Ik zou dit goed checken, ik heb zelf via ANWB PL-> LeasePlan mijn SV jaren over laten nemen, zodat ze weer vrij komen als ik het contract op zeg, maar dit schijnt niet iedere leasemaatschappij te doen. Ik vraag me af of een dergelijke verklaring dezelfde lading heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
PhaeTom schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 01:36:
[...]

Ik zou dit goed checken, ik heb zelf via ANWB PL-> LeasePlan mijn SV jaren over laten nemen, zodat ze weer vrij komen als ik het contract op zeg, maar dit schijnt niet iedere leasemaatschappij te doen. Ik vraag me af of een dergelijke verklaring dezelfde lading heeft.
Er staat op de website van Citroën Private Lease vermeld dat je ze na afloop van het contract gewoon kunt opvragen. Volgens mij ben je dan niets kwijt, mits je geen brokken maakt natuurlijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
Beekforel schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:18:
Heeft iemand ervaring met het overnemen na afloop van de leaseperiode (bij Pon/Seat)?

Ik heb nog een jaar dus wordt wel tijd om over het vervolg na te gaan denken. Zo'n Citroën aanbieding is er vast niet toevallig weer volgend jaar en de PL prijzen zullen ook niet echt lager zijn ben ik bang.

Ik denk dat ik dan het beste af ben met de huidige auto overnemen, maar is natuurlijk afhankelijk van de prijs.
2x een aanbieding gezien van een Up die na 3 en na verlenging 5 jaar uit de PL kwam maar was totaal niet interessant. Ging voor een prijs waarvoor Pon de auto ook in de showroom zou aanbieden als occasie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Erwin schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:49:
[...]

2x een aanbieding gezien van een Up die na 3 en na verlenging 5 jaar uit de PL kwam maar was totaal niet interessant. Ging voor een prijs waarvoor Pon de auto ook in de showroom zou aanbieden als occasie.
Ok dat geeft weinig hoop. Heb volgende maand een afspraak bij de garage voor onderhoud, zal dan ook wel even polsen bij de verkoper. Misschien is de PL verlengen ook nog wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:35
Ik heb een Nissan Leaf met nu nog een kortlopend contract van 8 maanden, wegens aanschaf van een auto zit ik er over te denken om deze auto aan te bieden bij privateleaseovername.nl.

Iemand ervaringen met deze website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
schumi1986 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:41:
Ik heb een Nissan Leaf met nu nog een kortlopend contract van 8 maanden, wegens aanschaf van een auto zit ik er over te denken om deze auto aan te bieden bij privateleaseovername.nl.

Via die website in 2021 een eGolf overgenomen, ging allemaal prima maar de website doet weinig behalve mij in contact brengen met de aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 15:33

Deze website doet het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Toevoeging; ik bedoel de website https://www.privateleaseovernemen.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Purm86
PhaeTom schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 01:36:
[...]

Navraag gedaan bij de verzekering. De jaren worden geregistreerd via Roy-data, 3 jaar na opzeggen vervallen ze.

Wel begreep ik dat ze een korting geven (dus geen schadevrije jaren), die overeenkomt met de korting die je zou krijgen als je schadevrije jaren had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:35
Erwin schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:57:
[...]

Via die website in 2021 een eGolf overgenomen, ging allemaal prima maar de website doet weinig behalve mij in contact brengen met de aanbieder.
Ah ja.. na wat verder zoeken in dit topic zie ik dat dit ook via marktplaats kan.. zal eens kijken wat het goedkoopste is. Kan mij voorstellen dat er wel interesse is in een kortlopend contract met een relatief gunstige prijs als ik zie wat het tegenwoordig kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS

Mijn Leaf destijds ook weg gedaan via deze website, werkt prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
schumi1986 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:18:
[...]

Ah ja.. na wat verder zoeken in dit topic zie ik dat dit ook via marktplaats kan.. zal eens kijken wat het goedkoopste is. Kan mij voorstellen dat er wel interesse is in een kortlopend contract met een relatief gunstige prijs als ik zie wat het tegenwoordig kost.
Enige nadeel kunnen de forse kosten zijn voor overschrijven, straks ben je voor de resterende 6 maanden EUR 300 kwijt voor overschrijven. dat is dus zo 50 euro per maand..

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:42
BasvanS schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:57:
[...]

Enige nadeel kunnen de forse kosten zijn voor overschrijven, straks ben je voor de resterende 6 maanden EUR 300 kwijt voor overschrijven. dat is dus zo 50 euro per maand..
Dat is nogal!
Heb gister te horen gekregen dat ik ‘n auto v/d zaak krijg en dus mijn mg zs ev luxuryvan 2020 weg kan.
Nadeel is natuurlijk dat die PL is en voor mij iets nieuws is om weg te doen.
Gaat zo’n contract snel weg dan?

Contract resterende circa 26mnd
297,54€ p/m
20k per jaar
Momenteel 56k op de teller.

Bij van Mossel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
fevo-1190 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:54:
[...]

Dat is nogal!
Heb gister te horen gekregen dat ik ‘n auto v/d zaak krijg en dus mijn mg zs ev luxuryvan 2020 weg kan.

297,54€ p/m
20k per jaar

Bij van Mossel
Die is zo weg ;)

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:06
[...]

Dat is nogal!

297,54€ p/m
20k per jaar

Bij van Mossel
Voor die leaseprijs ben je 'm zo kwijt! Dat is een koopje. Een nieuwe ZS luxury voor 24 mnd en 20k kilometers kost zo'n €1.000,- p/m.

• fevo-1190
citomaster schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:09:
[...]

Voor die leaseprijs ben je 'm zo kwijt! Dat is een koopje. Een nieuwe ZS luxury voor 24 mnd en 20k kilometers kost zo'n €1.000,- p/m.
Komt omdat ik destijds een inruilauto had. Dat ging van de maandbedrag af.
Heeft de toekomstige eigenaar mazzel mee.

Normale prijs was ongeveer 400€

[ Voor 4% gewijzigd door fevo-1190 op 17-08-2023 18:16 ]

• fevo-1190
Hoef je verder niks te regelen dan ? Alleen lease contract ergens aanbieden en de rest regel de nieuwe eigenaar en van mossel?

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
citomaster schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:09:
[...]

Die MG’s gaan momenteel van 4 jaar oud weg voor nieuwprijs -€2000. Ja, echt. Dus Van Mossel heeft in 4 jaar lease vrijwel geen afschrijving gehad. Dus als ze nu voor 1000 per maand gaan zijn het echt boeven.

• BasvanS
[...]

Dat is nogal!

297,54€ p/m
20k per jaar

Bij van Mossel
bedank je wel dat het voor jou 297 is, maar voor de nieuwe rijder niet, die krijg geen subsidie meer als nieuw. Maar ik denk nog steeds dat je hem snel kwijt bent! Zo goedkoop vind je ze nu niet meer! zeker niet voor 2 jaar.

Wat je hebt aanbetaald krijg je gewoon terug, dus de nieuwe eigenaar zal gewoon die EUR 400 moeten betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door BasvanS op 17-08-2023 20:17 ]

• fevo-1190
BasvanS schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:15:
[...]

bedank je wel dat het voor jou 297 is, maar voor de nieuwe rijder niet, die krijg geen subsidie meer als nieuw. Maar ik denk nog steeds dat je hem snel kwijt bent! Zo goedkoop vind je ze nu niet meer! zeker niet voor 2 jaar.

Wat je hebt aanbetaald krijg je gewoon terug, dus de nieuwe eigenaar zal gewoon die EUR 400 moeten betalen.
Dit is excl. subsidie die krijg ik momenteel nog (€83 p/m)
En die inruil dat geld krijg ik dan alsnog uitbetaald en dan zal maandbedrag omhoog gaan voor de nieuwe eigenaar?
Heb inmiddels mail gestuurd naar van Mossel , want wil weleens weten hoe dit precies gaat.

Voor m’n inruil kreeg ik destijds €6700,00,- terug en dat over 5 jaar kom ik uit op €111,67,-

Zoals jij beweerd word het dan
€297,54 + €111,67 =€409,21,-

Voor luxury met 20K per jaar

Als ik even snel op vanmossel kijkt dan zou een nieuwe met 24 maanden met 20k rond €869,- zitten

[ Voor 20% gewijzigd door fevo-1190 op 17-08-2023 20:47 ]

• Erwin
fevo-1190 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:21:
[...]

Hoef je verder niks te regelen dan ? Alleen lease contract ergens aanbieden en de rest regel de nieuwe eigenaar en van mossel?
Met van Mossel geen ervaring maar bij VW was het heel eenvoudig geregeld met paar mailtjes tussen de aanbieder en mij daarna werd het contact overgenomen door VW voor toetsing etc etc.

Maar zou bij Van Mossel eerst eens polsen of je hem niet kosteloos kan inleveren aangezien ze gek zijn op die wagens om in de verkoop te duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
Erwin schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:21:
[...]

Met van Mossel geen ervaring maar bij VW was het heel eenvoudig geregeld met paar mailtjes tussen de aanbieder en mij daarna werd het contact overgenomen door VW voor toetsing etc etc.

Maar zou bij Van Mossel eerst eens polsen of je hem niet kosteloos kan inleveren aangezien ze gek zijn op die wagens om in de verkoop te duwen.
Top. Inmiddels ook al een pb gekregen van iemand die interesse heeft in de auto.

Ik wacht even op van mossel af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:31
Vandaag wezen kijken bij van beek voor de Citroën e c4 deal, model heeft geen keyless system, geen heads up display. Verder prima auto

• Chippu
theorganiser schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:37:
Vandaag wezen kijken bij van beek voor de Citroën e c4 deal, model heeft geen keyless system, geen heads up display. Verder prima auto
De Feel uitvoering tijdens mijn proefrit had wel een keyless system? Of ik moet mij vergist hebben.

Althans, ik moest de transmitter ergens in het dashboard leggen – ik weet niet of dat telt als keyless

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
theorganiser schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:37:
Dan moet je informeren of ze een shine versie binnen krijgen. Die heeft wel keyless en een hud. https://www.autoweek.nl/a...oen-e-c4-50kwh-136-shine/

Maar die staan voor lease vanaf 555 euro bij andere dealers. En niet online bij Van Beek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Heb vandaag ook gereden in de E C4 in Almere. Maar uiteindelijk een offerte + inkoop voor m'n huidige C4 Cactus (2020) aangevraagd bij Van Beek. Almere kan de deal waarschijnlijk niet evenaren, wordt nog uitgezocht maar acht de kans klein.

De Feel versie is niet meer beschikbaar. Alleen de Feel Pack (incl. verwarming in stoelen, stuur en voorruit) Alles goed doorgerekend (ook als je langer dan 13 maanden gaat rijden). En lijkt mij een mooie deal :-).

Wacht nog even op de inkoopwaarde van mijn huidige en dan wil ik het wel gaan afsluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Dynazap op 18-08-2023 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purm86
Dynazap schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:17:
Heb vandaag ook gereden in de E C4 in Almere. Maar uiteindelijk een offerte + inkoop voor m'n huidige C4 Cactus (2020) aangevraagd bij Van Beek. Almere kan de deal waarschijnlijk niet evenaren, wordt nog uitgezocht maar acht de kans klein.

De Feel versie is niet meer beschikbaar. Alleen de Feel Pack (incl. verwarming in stoelen, stuur en voorruit) Alles goed doorgerekend (ook als je langer dan 13 maanden gaat rijden). En lijkt mij een mooie deal :-).

Wacht nog even op de inkoopwaarde van mijn huidige en dan wil ik het wel gaan afsluiten.
Die komt op 322 meen ik met de kortingen eraf de eerste 13 maanden?
Mocht je overigens <12 schadevrije jaren hebben, gaat de premie ongeveer 15 euro omhoog.

Is het verschil feel vs feel pack de 23 euro per maand waard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Purm86 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

Die komt op 322 meen ik met de kortingen eraf de eerste 13 maanden?
Mocht je overigens <12 schadevrije jaren hebben, gaat de premie ongeveer 15 euro omhoog.

Is het verschil feel vs feel pack de 23 euro per maand waard?
Dit is de 'meer' van een Feel Pack t.o.v. een instap Feel. Daarnaast heeft de auto waar ik momenteel een offerte voor heb lopen verwarmde stoelen, raam en stuur en 'duo-tone' lak (zwart dak) als extra.

Of het de paar euro per maand waard is gaan we nog zien. Wacht sowieso nog op de inkoopwaarde voor ik daadwerkelijk de knoop ga doorhakken. Een achterrijcamera is wenselijk en verwarmd voorruit is ook ideaal wat mij betreft in de koudere maanden.

---

Rijhulpsystemen
- Achteruitrijcamera met Top Rear Vision (180° weergave van ruimte achter de auto)
- LED plafonnière vóór en achter

Interieur
- Instrumentenpaneel en luchtroosters voorzien van ‘Chrome Satin’ accenten

Stoelen en bekleding
- Ambiance Urban Grey
- Advanced Comfort Seats met 15mm extra schuimvulling en een gecapitonneerd oppervlak
- Bekleding stof ‘Heather gray’ / kunstleder ‘Black Mistral’ (donkergrijs / zwart met een
horizontale grijze chevronpatroon band en ‘Emeraude’ accentstiksles)
- Dashboardstrip zwart met chevronpatroon
- Portierpanelen bekleed met leer ‘Isabella Black’
- Opbergtassen achterop voorstoelen

Exterieur
- Elektrisch inklapbare buitenspiegels
- Portiergrepen uitgevoerd in carrosserie kleur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

stoel- en stuurverwarming is in de winter met de e c4 en het bereik erg fijn! ruitverwarming gebruik ik echt zelden, in de winter laat ik de auto voorverwarmen op schema vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwijnhov
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-09 13:54
Oid schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:42:
stoel- en stuurverwarming is in de winter met de e c4 en het bereik erg fijn! ruitverwarming gebruik ik echt zelden, in de winter laat ik de auto voorverwarmen op schema vaak.
Heb juist de feel pack besteld zonder het verwarmingspakket dacht dat dat een beetje onzin was aangezien de auto kan voorverwarmen. Hoezo is dat gunstig voor het bereik in de winter stoel en stuurverwarming? En heeveel km range scheelt dat dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
rwijnhov schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:24:
[...]

Heb juist de feel pack besteld zonder het verwarmingspakket dacht dat dat een beetje onzin was aangezien de auto kan voorverwarmen. Hoezo is dat gunstig voor het bereik in de winter stoel en stuurverwarming? En heeveel km range scheelt dat dan?
Een EV heeft geen motor met restwarmte om het interieur op te warmen; als je de auto dus warm wil houden moeten ereen kachel of warmtepomp worden aangezet, die vreet extra energie uit je accu waarmee je dus minder KWh over houd om KM mee te maken..

Je range die in de winter als slecht is, word daarmee nog slechter!

Je beslagen ramen weer schoonmaken of je lichaam warm maken kan veel efficiënter met ruit/reet/stuur verwarming, dit is dus voor een EV echt een must.

[ Voor 10% gewijzigd door BasvanS op 18-08-2023 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
t14wo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:27:
[...]

Die MG’s gaan momenteel van 4 jaar oud weg voor nieuwprijs -€2000. Ja, echt. Dus Van Mossel heeft in 4 jaar lease vrijwel geen afschrijving gehad. Dus als ze nu voor 1000 per maand gaan zijn het echt boeven.
Heeft alles met hogere rente te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwijnhov
Zit er nog een addertje onder het gras bij die citroen aanbieding? Een reden waarom je na 13 maanden niet zou mogen inleveren. Want dan ben je wel bokje met 72 maanden lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:31

Ik ben bij Jansen en van mouwen geweest in naarden. Die gaven aan niet in de buurt te kunnen komen van de aanbieding van van beek. Uiteindelijk besteld in Breda. Als er onderhoud nodig is of de auto ingeleverd moet worden mag dat bij elke citroen dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwijnhov
BasvanS schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:31:
[...]

Een EV heeft geen motor met restwarmte om het interieur op te warmen; als je de auto dus warm wil houden moeten ereen kachel of warmtepomp worden aangezet, die vreet extra energie uit je accu waarmee je dus minder KWh over houd om KM mee te maken..

Je range die in de winter als slecht is, word daarmee nog slechter!

Je beslagen ramen weer schoonmaken of je lichaam warm maken kan veel efficiënter met ruit/reet/stuur verwarming, dit is dus voor een EV echt een must.
Vandaag maar om laten zetten naar de versie met verwarmingspakket. 10 Euro pm meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timelezzzzz
rwijnhov schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:08:
Zit er nog een addertje onder het gras bij die citroen aanbieding? Een reden waarom je na 13 maanden niet zou mogen inleveren. Want dan ben je wel bokje met 72 maanden lease.
Wanneer je kijkt op de website van de leasemaatschappij dan zie je dat Flex Lease normaal een betaalde module is en bij Van Beek krijg je die er nu gratis bij. Je kunt dus gewoon opzeggen zonder opgaaf van reden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chippu
Beetje off-topic misschien, maar de dealer in Breda gaf aan dat ze ongeveer 80 wagens hadden binnengekregen met de verlenging van deze actie.

Ik ben benieuwd of ik nu naar aanleiding van deze actie meer E-C4s op de weg ga zien. Heb er tot aan mijn proefrit eigenlijk nooit 1 in het wild gezien, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purm86

Feel was nog wel beschikbaar zaterdag! Feel pack ook in diverse varianten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Purm86
Voor de geïnteresseerden, volgens mij hebben ze hier een soortgelijke actie;
https://mulderautomotive....PV3Q80jiZQHciWry_LwM#deal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Purm86 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 01:43:
[...]

Feel was nog wel beschikbaar zaterdag! Feel pack ook in diverse varianten.
Mooi nieuws! Ik ga morgen bellen dat ik een Feel Pack wil afnemen :-). Heb ook een oplossing gevonden voor mn huidige auto.

Hopelijk kan ik snel melden dat de E C4 voor de deur staat dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwijnhov
Zojuist contract gekregen ik zie daar de volgende passages in staan:
Beëindiging Private Lease-overeenkomst (zie algemene voorwaarden
KPL onder P.)
14.1
U mag de auto eerder teruggeven door hem bij de leverancier of het
Servicepunt in te leveren. U moet dit minstens 1 maand van tevoren
schriftelijk laten weten aan Stellantis. De door u te betalen
opzegvergoeding wordt bepaald op basis van een vast percentage van
20% van de som van de nog resterende maandtermijnen. Het adres voor
opzegging staat vermeld in Artikel 1a van uw overeenkomst.

14.3
De opzegvergoeding op basis van de resterende leasetermijnen zoals
hierboven onder punt 14.1 bepaald, is beperkt tot een maximum. De
opzegvergoeding is ten hoogste het bedrag van het verschil tussen de
gezamenlijke termijnbedragen die u hebt betaald en nog moet betalen
tot het moment van opzegging en de gezamenlijke - hogere -
termijnbedragen die u tot dat moment had moeten betalen als u direct
de leaseovereenkomst voor de kortere duur was aangegaan.
Houd u er rekening mee dat bij een voortijdige verbreking de leaseperiode
wordt verkort en daarmee ook het totaal aantal toegestane kilometers.
Als u bijvoorbeeld een contract heeft van 36 maanden op basis van
10.000 km per jaar en u besluit het contract na 24 maanden voortijdig te
verbreken, dan is het maximaal aantal toegestane kilometers 20.000 km.
De meerkilometers zullen worden afgerekend op basis van dit
aangepaste maximale kilometrage. In dit voorbeeld betaalt u een bedrag
voor iedere km boven de 20.000 km.
REKENVOORBEELD:
Stel u heeft een Private Leaseovereenkomst afgesloten van € 330,- per
maand voor een periode van 48 maanden. Na 40 maanden besluit u op
te zeggen. Uw opzegvergoeding wordt dan in eerste instantie berekend
aan de hand van het vaste percentage van 20% van de som van de
resterende maandtermijnen:
20% x 8 resterende termijnen à € 330,- = € 528,-
Stellantis maakt vervolgens ook een berekening op basis van de
maandtermijn die hoort bij een looptijd van 40 maanden. Als u bij de start
had gekozen voor een looptijd van 40 maanden, dan had u een
maandtermijn van € 342,- betaald. U zou dan gedurende 40 maanden à €
12,- (€342 - €330) meer betalen. De maximum opzegvergoeding is : 40
maanden x € 12,- = € 480,-
De afrekening is nooit hoger dan het berekende maximum. In dit
voorbeeld zou u € 480,- opzegvergoeding moeten betalen.

14.5
Heeft u voor Private Lease Flex Premium gekozen en voldoet u aan alle
hierna genoemde voorwaarden? Dan geldt de opzeggingsvergoeding uit
punt 14.3 niet, en kunt u de auto kosteloos inleveren. Voorwaarden voor
het vervallen van de opzegvergoeding:
- U maakt langer dan 1 jaar gebruik van uw Private Leaseauto (zie punt
14.2)
én
- u heeft tot het moment waarop u de auto wilt inleveren aan alle
voorwaarden uit de leaseovereenkomst en de voorwaarden van het
Keurmerk Private Lease voldaan
Daarnaast kunt u met Private Lease Flex Premium tijdens het contract 1
x per jaar diensten (tegen vergoeding) aanpassen. Het gaat hierbij om de
diensten: winterbanden, aanvullende verzekering, eigen risico en
vervangend vervoer. De aanpassing wordt per de 1e dag van de volgende
maand actief. Voor winterbanden geldt dat deze 1 x tijdens het contract
toegevoegd kunnen worden (tegen vergoeding). Aanpassing naar een
laag eigen risico is niet mogelijk tijdens het laatste jaar van het contract.

Dus flex premium zegt dat de opzegvergoeding uit 14.3 komt te vervallen. Wat me niet duidelijk is, is of de opzegvergoeding uit 14.1 daarmee ook komt te vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:37
Wij hebben afgelopen vrijdag de ë-C4 opgehaald bij Van Beek. Zit standaard meer op dan een "kale" Feel. De extra's zijn:

- Achteruitrijcamera (niet vermeld in de papieren maar dealer zei dat ze die overal erbij hebben, werkt overigens ook heel leuk met "projecteren" van de dingen naast de auto)
- Ambiance Urban Grey bekleding
- Pack color glossy black
- Citroen Connect Nav DAB+ (nog niet gevonden wat dit daadwerkelijk is, staat ook niet in de optielijst lijkt het)
- Flex Premium lease

Verder is het rijden echt van een andere wereld, wij komen van een oude Fabia diesel af dus dat was wel te verwachten :+ Ook nog een naar mijn mening royale inruilwaarde gehad, zeker met de beschadigingen die er op zaten.

En de MyCitroen app wil nog niet aan de praat, daar zijn "verschillende ritten van tenminste 20 minuten" voor nodig, benieuwd hoe lang dat duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
rwijnhov schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:48:
14.5
Heeft u voor Private Lease Flex Premium gekozen en voldoet u aan alle
hierna genoemde voorwaarden? Dan geldt de opzeggingsvergoeding uit
punt 14.3 niet, en kunt u de auto kosteloos inleveren. Voorwaarden voor
het vervallen van de opzegvergoeding:
Ik heb het niet nagevraagd omdat ik het las als "effectief vervalt 14.1".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwijnhov
Heb je nog iets zwart wit op papier gehad over de beloofde cashback? Ik heb wel keurig een contract via private lease portal gehad. Maar nergens iets van Beek over de cashback, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
Ik heb ook een optie staan, een feel pack met winterpakket. Vandaag proberen alles even in te vullen. Hebben jullie je al verdiept in een laadpaal of gaan jullie laden op openbare laadpalen. Vandaag van Coolblue een offerte gehad voor een meer toekomstproof versie (Alfen Pro-Line) die 22kwh kan laden, inclusief installatie komt het op zo'n 1.850 euro.
Ik twijfel nog een beetje of dit de juiste keus is, want als ik de auto na bijv 13 maanden inruil is er kans dat ik weer benzine ga rijden, dat is dan misschien wat zonde.
Is jullie overigens duidelijk wat voor soort kabel er bij de auto zit en wat de lengte is?

[ Voor 29% gewijzigd door Purm86 op 21-08-2023 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Takkeding
rwijnhov schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:51:
Heb je nog iets zwart wit op papier gehad over de beloofde cashback? Ik heb wel keurig een contract via private lease portal gehad. Maar nergens iets van Beek over de cashback, etc.
Die was 2 uur na ophalen van de auto gestort, incl de inruilwaarde voor de auto. De cashback regelen ze intern en staat inderdaad niet in de papieren vanuit Stellantis vermeld. Je kunt ze ook bellen en vragen naar hoe het zit, dan krijg je in de mail zwart op wit hoe hun cashback werkt. Vond ik persoonlijk ook prettiger dan een telefonische belofte.
Purm86 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:04:

Is jullie overigens duidelijk wat voor soort kabel er bij de auto zit en wat de lengte is?
Er zit zo'n standaard laadkabel bij geschikt voor in ieder geval 11kW laden bij ons aan de publieke laadpaal, ik gok dat ie +-2 meter is. Kan het vanavond even dubbelchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Purm86 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:04:
Ik heb ook een optie staan, een feel pack met winterpakket. Vandaag proberen alles even in te vullen. Hebben jullie je al verdiept in een laadpaal of gaan jullie laden op openbare laadpalen. Vandaag van Coolblue een offerte gehad voor een meer toekomstproof versie die 22kwh kan laden, inclusief installatie komt het op zo'n 1.850 euro.
Ik twijfel nog een beetje of dit de juiste keus is, want als ik de auto na bijv 13 maanden inruil is er kans dat ik weer benzine ga rijden, dat is dan misschien wat zonde.
Haha, 22 kWH laden.. dan mag je eerst 3 x 35A afnemen.

Dat is EUR 1.100 per jaar duurder dan 3 x 25 bij Liander :D

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
BasvanS schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:44:
[...]

Haha, 22 kWH laden.. dan mag je eerst 3 x 35A afnemen.

Dat is EUR 1.100 per jaar duurder dan 3 x 25 bij Liander :D

Succes!
Oef dat is prijzig ja!
De Alfen Pro-Line kwam bij coolblue (met loadbalancer) op de laagste prijs. Je kunt met deze dan toch ook 11kwh laden ipv 22? Mocht het 22kwh laden in de toekomst goedkoper zijn, dan is de laadpaal er in ieder geval klaar voor (zo dacht ik ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Purm86 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:58:
[...]

Oef dat is prijzig ja!
De Alfen Pro-Line kwam bij coolblue (met loadbalancer) op de laagste prijs. Je kunt met deze dan toch ook 11kwh laden ipv 22? Mocht het 22kwh laden in de toekomst goedkoper zijn, dan is de laadpaal er in ieder geval klaar voor (zo dacht ik ;))
Het kan nooit kwaad, maar als je een andere laadpaal ziet die 11 KW kan halen, zeker als deze veel goedkoper is. Installatie is ook redelijk eenvoudig, graafwerk is zeker de moeite waard om zelf te doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Zojuist de aanvraag ingediend. Nu dus door de keuring en wat documenten aanleveren geloof ik.
Hoelang duurde deze periode voor jullie? Aanvraag indienen -> Levering auto.

Heb de E C4 Feel Pack in Platinum Grey, met zwart dak + verwarming stoel,stuur en ruit (winterpack).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purm86
Dynazap schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:36:
Zojuist de aanvraag ingediend. Nu dus door de keuring en wat documenten aanleveren geloof ik.

Heb de E C4 Feel Pack in Platinum Grey, met zwart dak + verwarming stoel,stuur en ruit (winterpack).
nice die heb ik ook gereserveerd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rwijnhov
Purm86 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:51:
[...]

nice die heb ik ook gereserveerd
Lol ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
rwijnhov schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:40:
Wat is een goedkope goede 11kw wallbox?
Check het laadpalen topic! Schat aan info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purm86
Dynazap schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:36:

Ik ben ook benieuwd naar de levertijd. Na akkoord van de lease maatschappij, zou het toch niet lang duren aangezien het een nieuwe auto is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommyx14
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:13
Purm86 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:54:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar de levertijd. Na akkoord van de lease maatschappij, zou het toch niet lang duren aangezien het een nieuwe auto is.
Normaal duurt het ongeveer 3 weken is mijn ervaring, bij mij duurde het iets langer omdat ik verklaring schade vrije jaren ben vergeten te uploaden en i.v.m vakantie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
Iemand al de subsidie aangevraagd bij de overheid?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Takkeding
Afgelopen vrijdag al, toevallig gister goedgekeurd en in de brief staat vermeld dat ze binnen een week het eerste bedrag storten, daarna maandelijks rond de 10de. Ze zitten bij de RVO dus niet bepaald te slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
Takkeding schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:57:
Afgelopen vrijdag al, toevallig gister goedgekeurd en in de brief staat vermeld dat ze binnen een week het eerste bedrag storten, daarna maandelijks rond de 10de. Ze zitten bij de RVO dus niet bepaald te slapen :P
dat is snel, ik ben nu de gegevens voor de lease aanvrag allemaal aan het invullen en verzamelen. Eerst moet denk ik de lease-aanvraag beoordeeld worden. Ik vind er wel vrij veel voorwaarden bij zitten, die ga ik vanavond even doornemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Purm86 op 23-08-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Purm86 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:16:
Iemand al de subsidie aangevraagd bij de overheid?
Heb na het bevestigen van de leaseofferte, maandagmiddag, alleen een bevestiging van de aanvraag gekregen. Zodra deze akkoord is of zodra ik iets meer weet ga ik de subsidie aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chippu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

:D :D

Dan kunnen we straks onze eigen 'E C4 Feel Pack Platinum Grey' meeting organiseren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
Hebben ze er zoveel van op voorraad dan, of pissen er een paar naast de 🚽 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purm86
Dynazap schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:08:
[...]

Dan kunnen we straks onze eigen 'E C4 Feel Pack Platinum Grey' meeting organiseren :D
Haha goed idee. Jullie al enig idee hoelang jullie deze auto houden, echt voor de 13 maanden?
Ik denk er zelf aan om deze 13 tot 24 maanden te houden en dan in de tussentijd te sparen voor een andere auto, of een gunstige lease actie af te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Purm86 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:07:
Hebben ze er zoveel van op voorraad dan, of pissen er een paar naast de 🚽 😂
Op de site staan / stonden er best wel wat. Geloof dat ze wel voldoende voorraad hebben.
Neem ook aan zodra je de lease aanvraag hebt gedaan ze 'm 'echt' voor je reserveren c.q. wegzetten
Purm86 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 00:17:
[...]

Haha goed idee. Jullie al enig idee hoelang jullie deze auto houden, echt voor de 13 maanden?
Ik denk er zelf aan om deze 13 tot 24 maanden te houden en dan in de tussentijd te sparen voor een andere auto, of een gunstige lease actie af te wachten.
Verwacht tot de wegenbelasting erbij komt :P. Zo'n 2 jaar wil ik er wel in blijven rijden.

• Purm86
Is er iemand die ervaring heeft met leasen bij Stellantis? Hoe gaan zij om met beoordelen van de auto bij inleveren, zijn ze daar bijvoorbeeld heel scherp en kun je snel een rekening verwachten? Of gaat dit soepel en maken ze niet zoveel problemen?

Ik zat nog even de voorwaarden door te kijken en ik begrijp dat schade zonder dader (op de parkeerplaats bijvoorbeeld) niet is verzekerd.

• masterq13
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 11:16
Hi, is hier iemand die zijn/haar Private leasecontract door iemand anders heeft laten overnemen? De auto staat op Marktplaats en privateleaseovernemen.nl maar krijg op MP vooral mensen die het concept privatelease niet snappen.En met een persoon was ik al wat verder maar deze kwam niet door de BKR. Weten jullie nog betrouwbare sites waar ik de auto kan plaatsen? Of nog beter kennen jullie iemand die een leuke Nissan Micra uit 2021 wilt overnemen tot januari 2026😉

[ Voor 13% gewijzigd door masterq13 op 24-08-2023 08:38 ]

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:54
Purm86 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:51:
Is er iemand die ervaring heeft met leasen bij Stellantis? Hoe gaan zij om met beoordelen van de auto bij inleveren, zijn ze daar bijvoorbeeld heel scherp en kun je snel een rekening verwachten? Of gaat dit soepel en maken ze niet zoveel problemen?

Ik zat nog even de voorwaarden door te kijken en ik begrijp dat schade zonder dader (op de parkeerplaats bijvoorbeeld) niet is verzekerd.
Ik heb begin dit jaar onze Citroën private lease ingeleverd. Ik moest eerst een zelfscan doen en foto's van de auto, schades, kilometerstand etc. uploaden. Vervolgens is er door Macadam bij de dealer een eindinspectie gedaan op schades. Je kunt hierbij aanwezig zijn als je wilt. Als je dit niet doet ga je direct akkoord met hun bevindingen.

Naast de gebruikelijke gebruikssporen (krasjes door takken, gebruiksschade in achterklep, steenslag etc.) had onze auto 3 schades die niet acceptabel waren: Deuk en kras op achterstijl/achterklep, velgschade en een gebarsten buitenspiegel. Ik heb even geen foto's bij de hand, maar zeker vanwege de schade op de achterstijl had me op het ergste voorbereid. Maar de kosten hiervoor vielen me mee, deze waren "slechts" zo'n 270 euro. Hiervan volgde vrij snel een factuur en daarmee was het afgehandeld.

• Purm86
niels132 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:17:
[...]

Maar de kosten hiervoor vielen me mee, deze waren "slechts" zo'n 270 euro. Hiervan volgde vrij snel een factuur en daarmee was het afgehandeld.
Dit valt dan mee idd

• Chippu
Dynazap schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:08:
[...]

Moet mijn aanvraag inderdaad ook nog wel even bevestigd worden. Ik heb die van mij afgelopen vrijdag ingediend. Jij maandag las ik. Ben benieuwd!

• rwijnhov
Weet iemand hoe lang de meegeleverde laadkabel is bij de citroen ec4 actie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Chippu schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

Moet mijn aanvraag inderdaad ook nog wel even bevestigd worden. Ik heb die van mij afgelopen vrijdag ingediend. Jij maandag las ik. Ben benieuwd!
Duurt idd wel erg lang nu voor een bevestiging. Mocht ik vandaag niets horen ga ik morgen weer even bellen.

• Purm86
Dynazap schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:56:
[...]

Duurt idd wel erg lang nu voor een bevestiging. Mocht ik vandaag niets horen ga ik morgen weer even bellen.
Bedoelen jullie de bevestiging nadat je alle benodigde zaken hebt ingeleverd zoals loonstrook, bankafschriften etc?

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Purm86 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:03:
[...]

Bedoelen jullie de bevestiging nadat je alle benodigde zaken hebt ingeleverd zoals loonstrook, bankafschriften etc?
Nee, nog daarvoor. De leaseaanvraag heb ik nu gedaan.. dus dat het akkoord is dat ik de auto wil die de dealer heeft aangegeven met de kilometrage etc. Al mn gegevens aangeleverd als in NAW, salaris, samenwonend en gegevens van partner etc.

Salarisstroken nog niet.. dat is een stap verder (denk ik).
Pagina: 1 ... 86 ... 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.