Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20-06 14:26
Ik zit ook wel een te kijken naar private lease maar een wat groter/luxer segment (lees: geen Fiesta, Corsa, Polo dat soort gebakjes) - is meteen heel erg duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:35
Hangt er vanaf wat je precies zoekt en duur vindt. Een C segment auto (bijvoorbeeld een Ford Focus Titanium Hybrid) vind je vanaf €495 voor 10k km / 60 maanden. Pas je de kilometers en looptijd aan en vinkje wat opties aan schiet het al naar de €600. De tijden van rijden in een VW Golf voor €450 p.m. zijn helaas voorbij.

Als je zoekende bent zou ik vooral wat offertes opvragen bij diverse dealers, dit scheelde mij al na onderhandelen €25 per maand. Het is niet veel (€1200 over de hele looptijd) maar is altijd mooi meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:29
ColeJ schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:07:
Ik zit ook wel een te kijken naar private lease maar een wat groter/luxer segment (lees: geen Fiesta, Corsa, Polo dat soort gebakjes) - is meteen heel erg duur...
Er zijn nog steeds wel betaalbare opties te vinden hoor. Zie bijvoorbeeld:

https://autoleasecollecti.../jeep-avenger-1st-edition (met subsidie nog ~50 euro p/m goedkoper)

https://autoleasecollecti...-launch-elegance-occasion (occasion)

https://autoleasecollecti....nl/volkswagen-taigo-life

https://autoleasecollecti...ond.nl/ford-focus-st-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20-06 14:26
Ik rij momenteel een BMW 5 serie inclusief de gemakken en luxe. Ik wil wel eens weten of er ook in dat segment private lease opties zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Laatst online: 22:29
ColeJ schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:40:
Ik rij momenteel een BMW 5 serie inclusief de gemakken en luxe. Ik wil wel eens weten of er ook in dat segment private lease opties zijn :)
Opties zijn er zeker, maar dan mag je wel je portemonnee trekken.

Misschien https://www.privateleaseo.../private-lease-occasions/ in de gaten houden om een bestaand leasecontract over te nemen?

[ Voor 8% gewijzigd door citomaster op 16-03-2023 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Bij de BMW dealer zelf kun je elk model als private lease krijgen. Helemaal geconfigureerd zoals je zelf wilt.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:49
https://www.van-poelgeest...vate-lease/5-serie-sedan/ vanaf 1075 per maand als je dat kan lijden ;) ik denk dat het economischer is bij dit soort wagens om jonggebruikt aan te schaffen met garantie van de dealer dan is de kop er vanaf maar als je perse nieuw wilt kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:01

Phntm

Tlingelingeling

TheUninvited schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:40:
[...]

https://www.van-poelgeest...vate-lease/5-serie-sedan/ vanaf 1075 per maand als je dat kan lijden ;) ik denk dat het economischer is bij dit soort wagens om jonggebruikt aan te schaffen met garantie van de dealer dan is de kop er vanaf maar als je perse nieuw wilt kan
Ik vind het persoonlijk belachelijk dat men zoiets zou willen aanbieden voor private lease. Genoeg mensen die dat willen betalen zo blijkt, anders deden ze het ook niet. Maar de bedragen dat men wil smijten voor weinig kilometers tegen een auto….

Ik kan me herinneren paar jaar geleden kwam ik Audi a5’jes tegen van 60 maanden/10.000 km. Die werden aangeboden ter overname… maar die berijders hadden al 10000 gereden. Prijs? 700 á 800 euro per maand.

Nogmaals, persoonlijk zou ik niet begrijpen waarom men dit zou willen betalen voor een private lease auto. Dat zijn echt prijzen wat je per maand ook kwijt kunt zijn aan je woning (huur/koop ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:05
Er zijn natuurlijk ook mensen die in een huis wonen waar ze alleen al dat bedrag aan energielasten kwijt zijn. Ieder zijn uitgavenpatroon.

Ik rijd in een Golf voor een koopje, en ik hoop dat ik hem ook kan overnemen. Want nieuwe alternatieven zijn duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:39
Phntm schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:29:
Nogmaals, persoonlijk zou ik niet begrijpen waarom men dit zou willen betalen voor een private lease auto. Dat zijn echt prijzen wat je per maand ook kwijt kunt zijn aan je woning (huur/koop ).
Als je een auto van >€40k koopt kom je ook gewoon op dergelijk kosten per maand.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

assje schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 07:04:
[...]

Als je een auto van >€40k koopt kom je ook gewoon op dergelijk kosten per maand.
Lijkt me niet realistisch dat dat klopt. Hoe ver boven de 40k wil je dan zoeken? Dan kijk je volgens mij vanaf 70k om in de buurt te komen van 1000 per maand. Een elektrische auto van boven de 40k bijvoorbeeld kost je echt geen 1000 per maand als particulier hoor. En een benzine ook niet. Tenzij je aan de leningen gaat.
DDDikkiedik schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:40:
Er zijn natuurlijk ook mensen die in een huis wonen waar ze alleen al dat bedrag aan energielasten kwijt zijn. Ieder zijn uitgavenpatroon.

Ik rijd in een Golf voor een koopje, en ik hoop dat ik hem ook kan overnemen. Want nieuwe alternatieven zijn duurder.
Ik heb nu dus ook een occassion lease golfje gevonden die prima voldoet. Een stap terug van de tesla maar ik rij te weinig om zakelijk voordeel te hebben van die tesla. Kapitaal vernietiging is het ook niet waard.

Het is natuurlijk mijn mening, maar ik zal nooit bepalen want een ander doet met haar/zijn portemonnee. Exorbitante bedragen zijn het wel. :S

[ Voor 9% gewijzigd door Phntm op 17-03-2023 08:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
Phntm schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 07:59:
Lijkt me niet realistisch dat dat klopt. Hoe ver boven de 40k wil je dan zoeken? Dan kijk je volgens mij vanaf 70k om in de buurt te komen van 1000 per maand. Een elektrische auto van boven de 40k bijvoorbeeld kost je echt geen 1000 per maand als particulier hoor. En een benzine ook niet. Tenzij je aan de leningen gaat.
Ik doelde meer op de door jou genoemde range van €700-€800/maand. En inderdaad moet je ook rentederving rekenen, ook als je niet leent. Of je rekent met 2% van een hypotheek of 8% daadwerkelijke financiering (of rentederving op beleggingen) is kwestie van persoonlijke voorkeur.

Het bedrag van >€1.000 ging om een BMW 5-serie, die gaat qua aanschafprijs waarschijnlijk over de €70k heen.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het ook achterlijk veel geld voor een auto. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat heel veel mensen veel meer geld kwijt zijn dan ze weten (direct of indirect).

Als ik een zakelijke (elektrische) leaseauto zou rijden zou ik mezelf wijs kunnen maken dat dit me maar €450/maand aan bijtelling kost. In werkelijkheid heb ik echter de mogelijkheid €850 uit te laten betalen als ik geen leaseauto neem, dat komt netto ongeveer op €500 (stukje uitruil) en daarmee kost de auto effectief €950/maand.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

assje schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Ik doelde meer op de door jou genoemde range van €700-€800/maand. En inderdaad moet je ook rentederving rekenen, ook als je niet leent. Of je rekent met 2% van een hypotheek of 8% daadwerkelijke financiering (of rentederving op beleggingen) is kwestie van persoonlijke voorkeur.

Het bedrag van >€1.000 ging om een BMW 5-serie, die gaat qua aanschafprijs waarschijnlijk over de €70k heen.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het ook achterlijk veel geld voor een auto. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat heel veel mensen veel meer geld kwijt zijn dan ze weten (direct of indirect).

Als ik een zakelijke (elektrische) leaseauto zou rijden zou ik mezelf wijs kunnen maken dat dit me maar €450/maand aan bijtelling kost. In werkelijkheid heb ik echter de mogelijkheid €850 uit te laten betalen als ik geen leaseauto neem, dat komt netto ongeveer op €500 (stukje uitruil) en daarmee kost de auto effectief €950/maand.
Ik snap je punt beter nu. Betreffende de elektrische auto, in min situatie heb ik nog een 4% model 3 dus dat is vrij laag in kosten. Echter heb ik geen werkgever voor me die het betaalt. Ik moet dat allemaal uit eigen zak doen. Bruto lease tarief, laadprijzen en bruto bijtelling.

Een 4% elektrische auto is super goedkoop rijden, wel binnen de juiste constructie. Ik heb die van mij meegenomen dus dat valt nu tegen. Maar ik ga off-topic hiermee.

Private lease is nuttig voor de dealtjes. I.p.v. een bedrag in 1x aftikken kun je goedkoper uitkomen incl alle kosten die bijkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
In afgelopen jaren is achteraf bezien inflatie ook een significante factor geweest in het voordeel van lease. Wij hebben onze Skoda Citigo EV geleased voor €240/maand voor 10kkm/jaar en 5 jaar (vanaf prijs €199). Die kosten staan vast voor 5 jaar en in markt van vandaag is het absurd goedkoop (zelfs ondanks het missen van de SEPP subsidie).

Contract loopt nu 3 jaar, over 2 jaar een goede kans dat we toch iets jong gebruikt gaan kopen i.p.v. leasen tenzij er scherpe aanbiedingen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
assje schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:41:
In afgelopen jaren is achteraf bezien inflatie ook een significante factor geweest in het voordeel van lease. Wij hebben onze Skoda Citigo EV geleased voor €240/maand voor 10kkm/jaar en 5 jaar (vanaf prijs €199). Die kosten staan vast voor 5 jaar en in markt van vandaag is het absurd goedkoop (zelfs ondanks het missen van de SEPP subsidie).

Contract loopt nu 3 jaar, over 2 jaar een goede kans dat we toch iets jong gebruikt gaan kopen i.p.v. leasen tenzij er scherpe aanbiedingen zijn.
maar aan de andere kant, heeft die Skoda waarschijnlijk amper afgeschreven door de inflatie en prijs stijging van nieuwe auto's en occasions.

De Citigo EiV was voor 22k te kopen in 2019/2021. Kop je nu een 2e hands van 2 jaar out met 20k betaald je nog steeds 21k. Dan heb je het dus met een beetje marge voor de dealer over maximaal 2k afschrijving in 2 jaar. Dat is slechts EUR 83 per maand.

Dan heb je dus ook nog eens slechts 10 EUR per maand aan onderhoud gehad. Dan heb ik de mogelijkheid voor subsidie in 2020 bij aanschaf nog niet eens meegenomen.

Die EUR 240 lijkt goedkoop, maar met een eigen financiering van 5% op 20k was je waarschijnlijk nog EUR 60-70 goedkoper uit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-06 18:00
Beste mede tweakers,

Onlangs hebben we een auto aangeschaft met huurkoop en auto in te ruilen.
En we willen nu de aankoop ontbinden (we zitten nog binnen de 14 dagen).
Echter is de auto die we hadden ingeruild al doorverkocht door de dealer.
Zouden wij dan de inruilprijs terug krijgen?
De verkoper verteld ons hier niets over na te bellen en hierna te vragen.
Ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
Kan je binnen de 14 dagen nog ontbinden dan? Valt je koop onder de wet kopen op afstand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ping83
Ik heb vandaag een aanvraag gedaan om na 1 jaar mijn kilometerbundel op te hogen bij de leasemaatschappij. Op dit moment betaal ik €0,10 per kilometer buiten mijn bundel van 10k km per jaar.

Het voorstel van de leasemaatschappij was dat ik €47,44 per maand meer moet betalen voor een bundel van 15k per jaar :+. Op zo'n manier blijf ik wel buiten mijn bundel rijden en betaal ik wel per kilometer. Toch nog even een mailtje gestuurd of ze het wel goed hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06 11:25
Ping83 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:29:
Ik heb vandaag een aanvraag gedaan om na 1 jaar mijn kilometerbundel op te hogen bij de leasemaatschappij. Op dit moment betaal ik €0,10 per kilometer buiten mijn bundel van 10k km per jaar.

Het voorstel van de leasemaatschappij was dat ik €47,44 per maand meer moet betalen voor een bundel van 15k per jaar :+. Op zo'n manier blijf ik wel buiten mijn bundel rijden en betaal ik wel per kilometer. Toch nog even een mailtje gestuurd of ze het wel goed hebben :D
haha, "ok, dan houd ik het wel bij de 0,10ct per km, joee!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Gisteren mijn occassion halal lease bij Justlease in ontvangst genomen.

Prima bak met een prima deal. Wat wel belangrijk is om rekening te houden bij een occasion lease, is dat het een occasion betreft en dus gebruikerssporen heeft. Ze zijn erg transparant daarin en de communicatie dus ik vond het prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uq0bPCqgsiG_ZWM_ePq-9tX6zc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xf4Mvm0W1Av3UKEfm6oDfo8A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-06 10:10
Met de prijsverlaging van vandaag hoop ik dat de private lease verlagingen niet lang op zich laten wachten voor een Tesla Model 3, het is nu bij JustLease al redelijk voordelig tov andere aanbieders, maar ik hoop dat ze de verlaging van vandaag snel verwerken , dan kan je ook met sepp subsidie nog een optie nemen als je dat wil :)

[ Voor 11% gewijzigd door geraroz op 14-04-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 11:19

ricjuh

Make each day your masterpiece

Geen V&A hier

[ Voor 98% gewijzigd door Standeman op 24-05-2023 14:26 . Reden: Ik weet het, een beetje laat. ]

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
geraroz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:48:
Met de prijsverlaging van vandaag hoop ik dat de private lease verlagingen niet lang op zich laten wachten voor een Tesla Model 3, het is nu bij JustLease al redelijk voordelig tov andere aanbieders, maar ik hoop dat ze de verlaging van vandaag snel verwerken , dan kan je ook met sepp subsidie nog een optie nemen als je dat wil :)
Als zo'n leasemaatschappij al veel Model 3's onder contract heeft, worden ze dan niet fors geraakt door de lagere restwaardes?
(En proberen ze dat weer terug te pakken door geen private lease verlagingen door te voeren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:28
Ik zit ook met een half oog naar mogelijke prijsverlagingen voor M3's te kijken, maar dat lijkt zich neit echt door te zetten. Misschien willen ze inderdaad eerst hun huidige inventory plaatsen, en de prijsverlaging zich pas manifesteert bij modellen die in een aantal maanden aangeboden worden?

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-06 10:10
Noorderling schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:37:
[...]

Als zo'n leasemaatschappij al veel Model 3's onder contract heeft, worden ze dan niet fors geraakt door de lagere restwaardes?
(En proberen ze dat weer terug te pakken door geen private lease verlagingen door te voeren?)
Uiteindelijk hebben ze de verlagingen vrijwel direct doorgevoerd (bij JustLease althans). Ik wacht nu op levering :)

Vanzelfsprekend brengt private lease kosten met zich mee, maar ik ben ook heel benieuwd hoe de restwaarde zich ontwikkeld, want die moet na 6 jaar nog redelijk hoog zijn om als LM er echt winst aan te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gdzr
  • Laatst online: 23:32
V&A is hier niet toegestaan

[ Voor 115% gewijzigd door Standeman op 24-05-2023 14:26 ]

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:59
Mooie prijs en uitvoering. Helaas ben ik bezig een huis te kopen dus moet dit even overslaan. Succes met het vinden van een nieuwe eigenaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Laatst online: 01:01
Nette prijs, daar ga je je auto vast wel voor weg krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
Misschien leuk om erbij te vertellen dat wanneer je dezelfde auto (nieuwer model wel) met dezelfde specs zou configureren, de auto €639,- kost.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 10:20
Gdzr schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:01:
Vanwege een zakelijke lease auto is onze private lease auto overbodig geworden. Weet niet of ik hier iemand kan vinden, maar niet geschoten is altijd mis. Mocht je vrienden of kennissen hebben die interesse hebben mogen ze ook doorgestuurd worden.

Het gaat om de volgende auto:

Ford Focus wagon ST-line X Business

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Bouwjaar 2021
- LM: ANWB (LeasePlan)
- 10.000 km/j, maar variabel aan te passen in de LeasePlan app
- Einddatum: 24-03-2026

Opties:
- Winterpack
- - Stoelverwarming
- - Stuurverwarming
- - Verwarmde voorruit
- B&O Audio systeem

Huidige leaseprijs: €374,-
Misschien leuk om erbij te vertellen dat wanneer je dezelfde auto (nieuwer model wel) met dezelfde specs zou configureren, de auto €639,- kost

KM stand maakt niet uit, die wordt toch opnieuw op contract gezet bij overname.
Is wel interessant misschien voor mijn vriendin, aangezien er pas een 2e bij is en haar auto echt te klein.
Is de km stand evt ook naar 5000 te zetten? scheelt dat nog in maandbedrag ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gdzr
alki schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:10:
[...]

Is wel interessant misschien voor mijn vriendin, aangezien er pas een 2e bij is en haar auto echt te klein.
Is de km stand evt ook naar 5000 te zetten? scheelt dat nog in maandbedrag ?
Dit gaat met mijn contract niet. 0km - 10.000km is de kleinste bundel.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Ben je hem nou nog niet kwijt.

Ruilen voor mijn MX-30 ;) 10k KM voor 309 per maand, 3 jaar resterend, exclusief 42 subsidie!

5k KM, 10k KM, die 30 per maand voor de dubbele km krijg je 10x cadeau bij dit contract. Zelfs bij lange contracten van 72 maanden betaal je nog meer voor 5k KM dan bij deze deal voor 10k. En dan hoef je dus nog geen 36 maanden te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
BasvanS schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:14:
Ben je hem nou nog niet kwijt.

Ruilen voor mijn MX-30 ;) 10k KM voor 309 per maand, 3 jaar resterend, exclusief 42 subsidie!

5k KM, 10k KM, die 30 per maand voor de dubbele km krijg je 10x cadeau bij dit contract. Zelfs bij lange contracten van 72 maanden betaal je nog meer voor 5k KM dan bij deze deal voor 10k. En dan hoef je dus nog geen 36 maanden te rijden.
Haha, staat er net twee dagen op hier. Heb zelf een Tesla Model Y zakelijk geleased, dus nee dank je ;). Dan begrijp je wel dat ik de focus maar ook een MX-30 zou laten staan.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Gdzr schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:17:
[...]

Haha, staat er net twee dagen op hier. Heb zelf een Tesla Model Y zakelijk geleased, dus nee dank je ;). Dan begrijp je wel dat ik de focus maar ook een MX-30 zou laten staan.
Volledig off-topic, maar dan doe je de MX-30 echt tekort. Het is dat hij maar 175 KM ver komt in de zomer en 150km in de winter (de helft van de Model Y, en soms echt te weinig (1 op de 10 ritten)).

Maar als ik voor 9 van de 10 ritten moeten kiezen tussen 300 euro voor een MX-30 of 750 in de maand voor een Model Y.. dan weet ik het wel! Dan maar niet op vakantie en soms even puzzelen met de route en laadstops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
BasvanS schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:56:
[...]

Volledig off-topic, maar dan doe je de MX-30 echt tekort. Het is dat hij maar 175 KM ver komt in de zomer en 150km in de winter (de helft van de Model Y, en soms echt te weinig (1 op de 10 ritten)).

Maar als ik voor 9 van de 10 ritten moeten kiezen tussen 300 euro voor een MX-30 of 750 in de maand voor een Model Y.. dan weet ik het wel! Dan maar niet op vakantie en soms even puzzelen met de route en laadstops.
True, private lease met deze cijfers is idd een andere discussie. Alleen bij ons kost de focus nu net zo veel als mijn zakelijke netto bijtelling.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Phntm schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:50:
Gisteren mijn occassion halal lease bij Justlease in ontvangst genomen.

Prima bak met een prima deal. Wat wel belangrijk is om rekening te houden bij een occasion lease, is dat het een occasion betreft en dus gebruikerssporen heeft. Ze zijn erg transparant daarin en de communicatie dus ik vond het prima.

[Afbeelding]
Interessant. Hoe werkt dat bij zo'n online aanbieder qua onderhoud? Gewoon een garage in de buurt kiezen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Gdzr schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:00:
[...]

True, private lease met deze cijfers is idd een andere discussie. Alleen bij ons kost de focus nu net zo veel als mijn zakelijke netto bijtelling.
Weet niet of je ZZP'er bent, of dat je in loondienst bent, maar ik kan me voorstellen dat de bespaarde kosten van de Zakelijke Lease ook nog Netto uitgekeerd kunnen worden, daar zou dan toch ook zeker EUR 500 van over moeten blijven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Anoniem: 36835 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:18:
[...]

Interessant. Hoe werkt dat bij zo'n online aanbieder qua onderhoud? Gewoon een garage in de buurt kiezen o.i.d.?
Ze hebben daarvoor een portaal. Zoals de gewoon justlease. En anders zelf afspraak maken bij de dealer. Zolang de onderhoud maar gedaan wordt zoals er verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:05
BasvanS schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:08:
[...]

Weet niet of je ZZP'er bent, of dat je in loondienst bent, maar ik kan me voorstellen dat de bespaarde kosten van de Zakelijke Lease ook nog Netto uitgekeerd kunnen worden, daar zou dan toch ook zeker EUR 500 van over moeten blijven ;)
Dat lijkt me ook een logischer manier van rekenen. Want de kosten worden hoe dan ook aan jou toegerekend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
https://www.yourlease.nl/skoda/skoda-citigo/

Skoda Citigo Elektrisch (gebruikt) voor korte termijn en vriendelijk prijs. Wellicht interessant voor wie tijdelijk wat nodig heeft.

Me niet helemaal duidelijk of de SEPP al verrekend is op de geadverteerde prijs. Als dat niet het geval is <€200/maand mogelijk en dus aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:06

d0s

sssst

assje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:02:
https://www.yourlease.nl/skoda/skoda-citigo/

Skoda Citigo Elektrisch (gebruikt) voor korte termijn en vriendelijk prijs. Wellicht interessant voor wie tijdelijk wat nodig heeft.

Me niet helemaal duidelijk of de SEPP al verrekend is op de geadverteerde prijs. Als dat niet het geval is <€200/maand mogelijk en dus aantrekkelijk.
niet duidelijk of deze elektrisch is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Laatst online: 00:05
d0s schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:05:
[...]
niet duidelijk of deze elektrisch is
Lijkt mij niet. Ze geven aan dat de auto een start-stop systeem heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Ah da's suf, jullie hebben gelijk. Wel gek, ik zocht erop door een advertentie die dacht ik specifiek EV en SEPP benoemde. Die vind ik dan weer niet...

Alsnog wel scherp aanbod denk ik.

[ Voor 44% gewijzigd door assje op 31-05-2023 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Een vraagje omtrent de km bundel..

Bij Justlease heb ik een bundel van 18.000 km per jaar genomen.
Dat is 1500km per maand. Is dat wat ik dan mag rijden per maand of wordt het gewoon 18.000km per jaar? Omdat er staat dat je 1500km per maand mag rijden, beetje vreemd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

038Robijno schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:56:
Een vraagje omtrent de km bundel..

Bij Justlease heb ik een bundel van 18.000 km per jaar genomen.
Dat is 1500km per maand. Is dat wat ik dan mag rijden per maand of wordt het gewoon 18.000km per jaar? Omdat er staat dat je 1500km per maand mag rijden, beetje vreemd?
Hun FAQ is er wel duidelijk over:
https://justlease.nl/klan...-hoe-wordt-dit-verrekend/

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik lees het een beetje dubbel.. ik zie staan 1500km per maand, maar kijken terug op een periode van 12 maanden.
Dus totaal dan 18.000km op jaar basis neem ik aan?
Per maand 1500km is dan een gemiddeld iets wat hun rekenen om in de veilige zone te blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:46
@038Robijno, zoals ik het lees wordt het per 12 maanden verrekend en dat wordt ook vergeleken met de voorgaande periodes van 12 maanden.

Simpel voorbeeld:
Eerste 12 mnd 1000km te veel = betalen
Tweede 12 mnd 1000km te weinig = terug krijgen

De vraag wordt niet beantwoord of daar grenzen aan zitten en of de meer en minder prijzen gelijk zijn (al lees ik het als salderen dus wat je te veel hebt betaald krijg je terug), daarvoor zul je waarschijnlijk de kleinere letters in moeten duiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 11-06-2023 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Bij Justlease heb ik dit jaar (begin januari) een nieuwe auto besteld, en de leverdatum staat nu nog op 10 weken.. heeft er iemand ervaring met Justlease omtrent de aangehouden leveringsdatum?
Klopt dat meestal wel of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 12:57
Ik denk dat het eerder of meer afhankelijk is van het automerk en de dealer waar is besteld dan het leasebedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

038Robijno schreef op zondag 11 juni 2023 @ 00:51:
Bij Justlease heb ik dit jaar (begin januari) een nieuwe auto besteld, en de leverdatum staat nu nog op 10 weken.. heeft er iemand ervaring met Justlease omtrent de aangehouden leveringsdatum?
Klopt dat meestal wel of niet?
Heb je de auto nog niet? Dan klopt het niet 😇

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-06 10:05
Ze lijken met per jaar te checken maar eigenlijk gaat het uieindelijk gewoon over de hele leaseperiode.
Ben je bij een volgend afrekenmoment toch binnen het totaal aantal ingekochte kilometers gebleven? Dan krijg je een eventuele eerdere afrekening weer van ons terug. Zo betaal je nooit te veel en is het aan jou hoe je de kilometers over de looptijd van het contract verdeelt.
Als je de auto voor 4 jaar rijdt heb je dus 72k km. Als je na de eerste 12 maanden 20k hebt gereden dan moet je bijbetalen maar als je uiteindelijk toch netjes binnen de 72k km blijft krijg je dat weer terug.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Tylen schreef op zondag 11 juni 2023 @ 07:33:
[...]

Heb je de auto nog niet? Dan klopt het niet 😇
Nee, de auto moet nog ‘uitkomen’ in Nederland.. gaat om een Smart #1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Laatst online: 15-06 20:58
Ik ben me aan het oriënteren op een andere auto. Twijfel of PL iets voor me is. Vooral het feit dat PL van invloed is op je hypotheek capaciteit. Waarschijnlijk verhuizen we binnen 4 jaar.

Schaf ik nu een occasion aan van 28000 euro rekening houdend met afschrijving, onderhoud etc. of ga ik PL doen van rond de 600 per maand waar ik weet waar ik de komende 48 maanden aan toe ben?

Stel ik heb 600x48 pm PL = 28800. Maar over 24 maanden is dit 24400. Als ik dan extra wil lenen ivm verhuizing kan ik dan rekening houden met een bepaald percentage dat ik minder kan lenen? Of ligt dit ingewikkelder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
SX-Superfly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:03:
Ik ben me aan het oriënteren op een andere auto. Twijfel of PL iets voor me is. Vooral het feit dat PL van invloed is op je hypotheek capaciteit. Waarschijnlijk verhuizen we binnen 4 jaar.

Schaf ik nu een occasion aan van 28000 euro rekening houdend met afschrijving, onderhoud etc. of ga ik PL doen van rond de 600 per maand waar ik weet waar ik de komende 48 maanden aan toe ben?

Stel ik heb 600x48 pm PL = 28800. Maar over 24 maanden is dit 24400. Als ik dan extra wil lenen ivm verhuizing kan ik dan rekening houden met een bepaald percentage dat ik minder kan lenen? Of ligt dit ingewikkelder?
Ga er bij een PL van 600 per maand maar vanuit dat je 150k minder hypotheek krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
BasvanS schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:30:
[...]

Ga er bij een PL van 600 per maand maar vanuit dat je 150k minder hypotheek krijgt.
Duidelijk. En als ik nou bij de start van de overeenkomst 10k eigen geld inleg. Dan wordt de totale som 18800 over 48 maanden. Maakt dit nog verschil in hypotheek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

SX-Superfly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:37:
[...]

Duidelijk. En als ik nou bij de start van de overeenkomst 10k eigen geld inleg. Dan wordt de totale som 18800 over 48 maanden. Maakt dit nog verschil in hypotheek?
Elke BKR registratie zal impact hebben op je hypotheek. Voor zulke hoge bedragen is dat altijd het geval helaas.

Ik zou in jouw situatie dan liever de keuze maken om een goedkope auto te halen. Je andere zaken op orde te brengen en wanneer je klaar bent, PL nogmaals overwegen en evt. dan de oude auto weg doen.

Aan het einde van de rit is eigendom in deze tijd aantrekkelijker dan een gloednieuwe showroom auto in de private lease. Prijzen zijn best hoog tegenwoordig voor zelfs B-segmenters.

Aangezien je een budget hebt van ca. 29k zou ik liever wachten tot na de zomer periode en dan mijn slag slaan voor een mooie auto. Richt je eerst op je huis. Komt altijd nog wat bij kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
Phntm schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:47:
[...]

Elke BKR registratie zal impact hebben op je hypotheek. Voor zulke hoge bedragen is dat altijd het geval helaas.

Ik zou in jouw situatie dan liever de keuze maken om een goedkope auto te halen. Je andere zaken op orde te brengen en wanneer je klaar bent, PL nogmaals overwegen en evt. dan de oude auto weg doen.

Aan het einde van de rit is eigendom in deze tijd aantrekkelijker dan een gloednieuwe showroom auto in de private lease. Prijzen zijn best hoog tegenwoordig voor zelfs B-segmenters.

Aangezien je een budget hebt van ca. 29k zou ik liever wachten tot na de zomer periode en dan mijn slag slaan voor een mooie auto. Richt je eerst op je huis. Komt altijd nog wat bij kijken.
Een verhuizing zal pas na minimaal 3 of 4 jaar gebeuren, daarvoor zeker niet. Dus we zitten in dubio of we een 48 maanden PL contract moeten aangaan of (een deel) spaargeld uitgeven een andere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

SX-Superfly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:51:
[...]

Een verhuizing zal pas na minimaal 3 of 4 jaar gebeuren, daarvoor zeker niet. Dus we zitten in dubio of we een 48 maanden PL contract moeten aangaan of (een deel) spaargeld uitgeven een andere auto.
Als het nog zo ver in de toekomst zit, dan snap ik het wel. Dan is het echt een persoonlijke overweging. In de huidige economie betaal je best veel voor een gloednieuwe auto via PL. Dan zou occassion lease evt. financieel aantrekkelijker zijn. De beste keus, naar mijn mening, blijft een auto aanschaffen. Tuurlijk kun je ook achter je PL auto overkopen. Dat is mogelijk bij sommige partijen. En je moet ook voor jezelf kijken naar hoeveel je per jaar denkt te gaan rijden. Dat heeft ook impact op je keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
Phntm schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:01:
[...]

Als het nog zo ver in de toekomst zit, dan snap ik het wel. Dan is het echt een persoonlijke overweging. In de huidige economie betaal je best veel voor een gloednieuwe auto via PL. Dan zou occassion lease evt. financieel aantrekkelijker zijn. De beste keus, naar mijn mening, blijft een auto aanschaffen. Tuurlijk kun je ook achter je PL auto overkopen. Dat is mogelijk bij sommige partijen. En je moet ook voor jezelf kijken naar hoeveel je per jaar denkt te gaan rijden. Dat heeft ook impact op je keus.
PL voor 24 maanden zou ook kunnen maar dat is qua prijs niet interessant. Minimaal 48 maanden zoals ik het zie. We rijden zo'n 13k per jaar. De nieuwe Kia Niro werd afgelopen week bij ANWB aangeboden voor ong 580 per maand bij 48 maanden en 10-15k km. Dat leek me erg interessant, maar die zijn nu 'uitverkocht'.

Als ik dan 10k inleg bij aanvang contract dan zijn de vaste lasten zo'n 370 per maand. Lijkt me ideaal voor 4 jaar. En als we dan over 3 jaar verhuizen blijft er niet zo gek veel over van de 'schuld' en dat is waarschijnlijk positief voor een verandering in de hypotheek.

Of blijft de gehele PL schuld staan bij BKR? Aanvang PL zou 17760 zijn. Maar na 3 jaar is dit feitelijk nog 4440. Op moment van berekenen hypotheek wordt dan uitgegaan van een schuld van 17760 of 4440?

[ Voor 7% gewijzigd door SX-Superfly op 14-06-2023 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

SX-Superfly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:14:
PL voor 24 maanden zou ook kunnen maar dat is qua prijs niet interessant. Minimaal 48 maanden zoals ik het zie. We rijden zo'n 13k per jaar. De nieuwe Kia Niro werd afgelopen week bij ANWB aangeboden voor ong 580 per maand bij 48 maanden en 10-15k km. Dat leek me erg interessant, maar die zijn nu 'uitverkocht'.

Als ik dan 10k inleg bij aanvang contract dan zijn de vaste lasten zo'n 370 per maand. Lijkt me ideaal voor 4 jaar. En als we dan over 3 jaar verhuizen blijft er niet zo gek veel over van de 'schuld' en dat is waarschijnlijk positief voor een verandering in de hypotheek.

Of blijft de gehele PL schuld staan bij BKR? Aanvang PL zou 17760 zijn. Maar na 3 jaar is dit feitelijk nog 4440. Op moment van berekenen hypotheek wordt dan uitgegaan van een schuld van 17760 of 4440?
Het werkt niet met 'restant bedrag schuld'. Helaas, er is een ander systeem waar je veel kritiek op kan hebben maar dit is nu eenmaal verplicht voor hypotheekverstrekkers. Het hypotheek draaglast systeem rekent met jouw huidige maandbedrag, ongeacht of dat nog 3 maanden of 30 jaar doorloopt. En dat maandbedrag verlaagt dan de hele hypotheek voor de hele looptijd.

Een versimpeld rekenvoorbeeld*:
Dus €580 private lease per maand zorgt ervoor dat je 30 jaar geen €580 beschikbaar hebt voor rente en aflossing. Dus €580 * 30 jaar *12 maanden = €208.800 minder hypotheek (even geen rente gerekend).

Daarom is een studieschuld ook zo`n grote klap op het hypotheekbedrag, ookal is de studieschuld voor 99% afgelost. Kortere looptijd schiet dus ook niet op als de PL nog loopt tijdens de hypotheekaanvraag. Heeft alleen nut als de lease al is afgelopen als je de hypotheekaanvraag doet (of met een grote korting aan iemand anders hebt weten te slijten of de vervroegd inleveren boete betaalt).

Wat wel werkt is dus het maandbedrag omlaag brengen met een eenmalige aanbetaling (of lange looptijd/ goedkoper model) maar nog blijft de impact van de lease groot. Pak je jouw €370 na aanbetaling dan wordt het vereenvoudigde sommetje*
370*30*12=133.200 minder hypotheek. Dus 10K aanbetalen zorgt voor (208.800-133.200=) €75.600 meer hypotheek. De kracht van de multiplier.

Daarom zegt men: niet leasen maar kopen als je de huizenmarkt op wil gaan. Overigens zijn er regelmatig 12 maanden korte lease acties of met occasions waarbij de looptijd dus korter is maar je minder keuze hebt qua model/ uitvoering.

* N.b. rekenvoorbeeld is versimpeld, volgens mij gaat er nog een correctiefactor overheen en de rente is niet meegenomen.Als je in een online calculator €100 maandlast invult krijgt je 20K minder hypotheek (terwijl 30*12*100 = €36.000)

[ Voor 30% gewijzigd door bombadil op 14-06-2023 13:54 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

SX-Superfly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:14:
[...]

Ik zou dan willen suggereren om inderdaad een contract lengte te hanteren die vrijwel goed aansluit op jullie verhuisbehoefte in de toekomst. 10k inleggen is goedkoper als 28k inleggen. Weliswaar moet je ook daar alsnog rekening houden met dat er een BKR registratie komt en blijft staan. Auto's zijn immers duurder geworden en die waarde wordt dus verrekend.

Occassion lease kan om die reden denk ik wel interessant zijn net als goeie deals die je zag bij de ANWB voor nieuwere auto's. Houd het gewoon in de gaten maar denk ook aan je toekomstplannen. Het 1 mag het ander niet voor je gaan verpesten. Benieuwd wat je uiteindelijk zal nemen :) Ik heb zelf nu een occassion golf uit 2018 occassion lease via Halal lease (justlease rekent hierin geen rente, voor mij als moslim dus heel interessant) voor 467 met veel toeters en bellen (all season banden, geen eigen risico etc..) Maar diezelfde aanbod is ook buiten Halallease verkrijgbaar.

Consumentenbond heeft ook een lease collectief en ondersteunt eigen inleg. Maar onthoud dat lang niet alle partijen dat ondersteunen. Tenzij dat nu overal veranderd is.

[ Voor 4% gewijzigd door Phntm op 14-06-2023 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
SX-Superfly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:37:
[...]

Je kunt er vanuit gaan dat het bedrag dat jij maandelijks uit geeft aan PL niet uitgegeven mag worden aan je hypotheek. voor elke 100 euro kun je uit gaan van 25k, dan zit je wel goed denk ik.

Leg jij dus 10k in, en verlaag je daarmee het maandbedrag met EUR 200,- mag je in totaal 50k meer uitgeven aan je woning.

LET OP: als je gaat voor een na 12 maanden opzegbaar contract, word deze vrijwel altijd voor 60 maanden ingeschreven bij BKR.

Kijk eens naar Occasion lease, 36 maanden en 24 maanden word dan betaalbaar! Of wellicht een contract overnemen van iemand anders, er stond hier laatst nog een mooie Ford Focus, 30 maanden resterend voor slechts 380 per maand! Weet niet of @Gdzr hem nog heeft ;)

[ Voor 23% gewijzigd door BasvanS op 14-06-2023 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
Phntm schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:24:
[...]

Ik zou dan willen suggereren om inderdaad een contract lengte te hanteren die vrijwel goed aansluit op jullie verhuisbehoefte in de toekomst. 10k inleggen is goedkoper als 28k inleggen. Weliswaar moet je ook daar alsnog rekening houden met dat er een BKR registratie komt en blijft staan. Auto's zijn immers duurder geworden en die waarde wordt dus verrekend.

Occassion lease kan om die reden denk ik wel interessant zijn net als goeie deals die je zag bij de ANWB voor nieuwere auto's. Houd het gewoon in de gaten maar denk ook aan je toekomstplannen. Het 1 mag het ander niet voor je gaan verpesten. Benieuwd wat je uiteindelijk zal nemen :) Ik heb zelf nu een occassion golf uit 2018 occassion lease via Halal lease (justlease rekent hierin geen rente, voor mij als moslim dus heel interessant) voor 467 met veel toeters en bellen (all season banden, geen eigen risico etc..) Maar diezelfde aanbod is ook buiten Halallease verkrijgbaar.

Consumentenbond heeft ook een lease collectief en ondersteunt eigen inleg. Maar onthoud dat lang niet alle partijen dat ondersteunen. Tenzij dat nu overal veranderd is.
Goeie tip! Justlease heeft idd een hoop occasions en bied de mogelijkheid na 12 maanden 'kosteloos' per maand op te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

SX-Superfly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:37:
[...]

Goeie tip! Justlease heeft idd een hoop occasions en bied de mogelijkheid na 12 maanden 'kosteloos' per maand op te zeggen.
Het aanbod wordt, van wat ik mij herinner, elke werkdag bijgewerkt. Het gaat om ex-lease auto's. Zowel zakelijk als privé dus. Voor ieder wat wils, maar kan ook genoeg tussen staan wat je totaal niet kan bekoren. Naar mijn weten is justlease hierin ook niet de enige. Ik geloof dat leaseplan en arval (tevens nu zelfde moederorganisatie als justlease om justlease incl zusterpartijen is overgekocht door BNP paribas) ook occassions aanbieden. En voor nieuwe bolides gewoon aantrekkelijke aanbiedingen zoeken. Occassion rij je wel gauwer mee weg, denk aan 4 weken.

Kijk ook hier, misschien zie je wat interessants. Zijn goeie contracten die consumentenbond heeft uigezocht:
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard

[ Voor 9% gewijzigd door Phntm op 14-06-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
BasvanS schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:28:
[...]

Je kunt er vanuit gaan dat het bedrag dat jij maandelijks uit geeft aan PL niet uitgegeven mag worden aan je hypotheek. voor elke 100 euro kun je uit gaan van 25k, dan zit je wel goed denk ik.

Leg jij dus 10k in, en verlaag je daarmee het maandbedrag met EUR 200,- mag je in totaal 50k meer uitgeven aan je woning.

LET OP: als je gaat voor een na 12 maanden opzegbaar contract, word deze vrijwel altijd voor 60 maanden ingeschreven bij BKR.

Kijk eens naar Occasion lease, 36 maanden en 24 maanden word dan betaalbaar! Of wellicht een contract overnemen van iemand anders, er stond hier laatst nog een mooie Ford Focus, 30 maanden resterend voor slechts 380 per maand! Weet niet of @Gdzr hem nog heeft ;)
Helaas, mijn overname zit op dit moment in de papierenwinkel en is als het goed is per 1 juli afgerond. Nu weet ik niet of deze link plaatsen wel mag, maar op https://privateleaseovernemen.nl/ staan er flink wat voor een korte looptijd met een gunstige prijs.

Zo was mijn bolide in een nieuwe configuratie ongeveer 250-300 euro duurder per maand.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
SX-Superfly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:37:
[...]

Kijk uit, deze 12 maanden kosteloos opzeggen worden dus wel voor 60 maanden ingeschreven bij BKR. Je hebt dan natuurlijk wel de mogelijkheid de auto snel te dumpen voor de financieel toetsing plaats vind.

Dat kan overigens ook door het PL tijdelijk onder te brengen bij Familie of vrienden (kost je dan wel 2 x overschrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Van leaseplan kreeg ik laatst een reclame voor Leaseplan Free. Ze beweren dat je geen BKR-registratie krijgt, omdat het een contract is van 6 maanden. Valt alleen niet onder keurmerk private lease.

https://www.leaseplan.com/nl-nl/free-auto-abonnement/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
BasvanS schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:58:
[...]

Kijk uit, deze 12 maanden kosteloos opzeggen worden dus wel voor 60 maanden ingeschreven bij BKR. Je hebt dan natuurlijk wel de mogelijkheid de auto snel te dumpen voor de financieel toetsing plaats vind.

Dat kan overigens ook door het PL tijdelijk onder te brengen bij Familie of vrienden (kost je dan wel 2 x overschrijven)
Is het niet zo dat als ik het contract opzeg, en de auto inlever dat de BKR registratie daarmee komt te vervallen?

edit: ik lees bij de consumentenbond dat de registratie na einde contract nog 5 jaar is te zien. Maar is dit feit van invloed op je leencapaciteit voor een hypotheek?

[ Voor 13% gewijzigd door SX-Superfly op 14-06-2023 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:59
SX-Superfly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:18:
[...]

Is het niet zo dat als ik het contract opzeg, en de auto inlever dat de BKR registratie daarmee komt te vervallen?

edit: ik lees bij de consumentenbond dat de registratie na einde contract nog 5 jaar is te zien. Maar is dit feit van invloed op je leencapaciteit voor een hypotheek?
Nee er staat dan gewoon xx krediet, xx aflosdatum/einddatum. Zou niks moeten uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

SX-Superfly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:18:
[...]

Vergeet je niet de opzegboete / afkoopsom bij eerder inleveren auto? Je bent dan wel van de geregistreerde lening/ verplichting af maar moet je wel flink betalen.

Dat is meen ik rond de 40 % van de resterende maandtermijnen. Tenzij je toevallig een zeldzaam (vaak duurder) leasecontract hebt met vrij opzeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door bombadil op 14-06-2023 19:05 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

bombadil schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:04:
[...]

Vergeet je niet de opzegboete / afkoopsom bij eerder inleveren auto? Je bent dan wel van de geregistreerde lening/ verplichting af maar moet je wel flink betalen.

Dat is meen ik rond de 40 % van de resterende maandtermijnen. Tenzij je toevallig een zeldzaam (vaak duurder) leasecontract hebt met vrij opzeggen.
Dat is al lang niet meer zo. Doorgaans is het het verschil tussen de maandelijkse bedragen die je reeds hebt betaald vs. De bedragen die je eigenlijk had moeten betalen bij de kortere looptijd.

Loopt alsnog in de papieren, maar een stuk minder dan voor de keurmerken er waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
Lynk en Co is wellicht ook een optie als je geen BKR registratie wilt en je het contract snel wil kunnen opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

d0s schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:35:
[...]

Dat is al lang niet meer zo. Doorgaans is het het verschil tussen de maandelijkse bedragen die je reeds hebt betaald vs. De bedragen die je eigenlijk had moeten betalen bij de kortere looptijd.

Loopt alsnog in de papieren, maar een stuk minder dan voor de keurmerken er waren.
ik zie het nu bij Broekhuis nog staan hoor:
Vaste opzeggingsvergoeding = 35% over de leaseprijs x de restant periode.
is ook keurmerk private lease

Maar ANWB doet dan weer
rekenen we altijd met de werkelijke looptijd en met het maandtarief wat daarbij hoort maar houden wel de minimale gebruiksperiode van 12 maanden aan. Je betaalt nooit meer dan wat je anders betaald zou hebben als de overeenkomst was afgesloten met een kortere looptijd.
Consumentenbond lijkt ook op die lijn te zitten. Kwestie van goed nadenken bij afsluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door bombadil op 14-06-2023 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

bombadil schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:09:
[...]

ik zie het nu bij Broekhuis nog staan hoor:
Vaste opzeggingsvergoeding = 35% over de leaseprijs x de restant periode.
is ook keurmerk private lease

Maar ANWB doet dan weer
rekenen we altijd met de werkelijke looptijd en met het maandtarief wat daarbij hoort maar houden wel de minimale gebruiksperiode van 12 maanden aan. Je betaalt nooit meer dan wat je anders betaald zou hebben als de overeenkomst was afgesloten met een kortere looptijd.
Consumentenbond lijkt ook op die lijn te zitten. Kwestie van goed nadenken bij afsluiten.
Die laatste komt volgens mij het meeste terug inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ping83 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:41:
Lynk en Co is wellicht ook een optie als je geen BKR registratie wilt en je het contract snel wil kunnen opzeggen.
Let op, levertijd 5-7 maanden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 14:35
In deze tijd niet per se heel lang toch? Ik wacht ondertussen al een jaar op mijn private lease Kia Niro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Laatst online: 20:28
Ik zou een private lease contract overnemen met een lengte die overeenkomt met jouw verhuisplannen. Privateleaseovernemen.nl is een goede inderdaad, maar ook gewoon op marktplaats zoeken op "private lease overname|overnemen". Huidige prijzen zijn onbetaalbaar, maar via die weg kun je toch nog goedkope contracten tegenkomen, bv captur voor 360€ per maand.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
https://citroenvanbeek.nl/citroen-e-c4-cashback-actie

Er loopt op dit moment bij een aantal Citroën dealers een interessant e-C4 cashback actie waarmee je voor omgerekend € 299 p.m. een jaar in een E-C4 kunt rijden.

Hun truuk: ze hebben een flink aantal auto's op 30 juni op kenteken gezet.
Als jij hem nu gaat leasen, dan is het een tweedehands en heb je recht op € 2000 subsidie over de hele looptijd.
it komt neer op € 41,67 per maand.
Er is nog een enorme sloot subsidie over, dus je komt gegarandeerd voor deze subsidie in aanmerking.

Hun 2e truuk: ze keren € 1717.- uit op je rekening, op het moment dat de auto daadwerkelijk bij jou is afgeleverd.

Hun 3e truuk: je tekent een contract voor 72 maanden met de optie om na een jaar kosteloos op te zeggen.

Ze verwachten dus eigenlijk dat je na een jaar gelijk opzegt. Als je dat doet, dan rijd je omgerekend 13 maanden in een Citröen E-C4 voor € 299 p.m.

In werkelijkheid liggen de leasekosten dus een stuk hoger (heb nog niet duidelijk van hen hoe hoog dát bedrag nu exact is), het is puur de cashback die dit een financieel aantrekkelijke deal maakt.

Kortom: ben je op zoek naar een elektrische auto voor een jaartje, dan is dit een uitstekende deal!
Anders... niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

bogaards schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:05:

Er loopt op dit moment bij een aantal Citroën dealers een interessant e-C4 cashback actie waarmee je voor omgerekend € 299 p.m. een jaar in een E-C4 kunt rijden.

Hun truuk: ze hebben een flink aantal auto's op 30 juni op kenteken gezet.
Als jij hem nu gaat leasen, dan is het een tweedehands en heb je recht op € 2000 subsidie over de hele looptijd.
it komt neer op € 41,67 per maand.
Er is nog een enorme sloot subsidie over, dus je komt gegarandeerd voor deze subsidie in aanmerking.

Hun 2e truuk: ze keren € 1717.- uit op je rekening, op het moment dat de auto daadwerkelijk bij jou is afgeleverd.

Hun 3e truuk: je tekent een contract voor 72 maanden met de optie om na een jaar kosteloos op te zeggen.

Ze verwachten dus eigenlijk dat je na een jaar gelijk opzegt. Als je dat doet, dan rijd je omgerekend 13 maanden in een Citröen E-C4 voor € 299 p.m.

In werkelijkheid liggen de leasekosten dus een stuk hoger (heb nog niet duidelijk van hen hoe hoog dát bedrag nu exact is), het is puur de cashback die dit een financieel aantrekkelijke deal maakt.

Kortom: ben je op zoek naar een elektrische auto voor een jaartje, dan is dit een uitstekende deal!
Anders... niet ;)
Die 299 is wel voor de feel variant met 12 schadevrije jaren en 72 maanden(!) 10.000km pj.
Lijkt alsnog een goede deal na een jaar want dat bedrag kan nooit heel veel hoger zijn als je kijkt naar cashback. Normaal kost hij rond de 500 met deze voorwaarden. Dus de eerste 4 jaar met subsidie sowieso de moeite.

Zou zomaar kunnen dat in de kleine lettertjes ook staat dat de cashback moet worden terug betaald als je het contract van 72 maanden niet uitzit.

[ Voor 14% gewijzigd door d0s op 13-07-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
"De 299 actie is gebaseerd op een 72 maanden contract waarbij u opzegt bij de 13e maand , het leasecontract is inclusief flex premium waardoor u na een jaar kosteloos kan opzeggen.

De 1717 euro + de subsidie kunt u verspreiden over de maanden dat u de auto wilt leasen, waardoor het duurder wordt na 13 maanden"

Dit stond in de mail dit ik vandaag van de citroëndealer heb ontvangen. De cashback is dus definitief van jou, zodra je de auto hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

bogaards schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:53:
"De 299 actie is gebaseerd op een 72 maanden contract waarbij u opzegt bij de 13e maand , het leasecontract is inclusief flex premium waardoor u na een jaar kosteloos kan opzeggen.

De 1717 euro + de subsidie kunt u verspreiden over de maanden dat u de auto wilt leasen, waardoor het duurder wordt na 13 maanden"

Dit stond in de mail dit ik vandaag van de citroëndealer heb ontvangen. De cashback is dus definitief van jou, zodra je de auto hebt ontvangen.
Dan zal het dus zijn:

eerste 12 maanden €299
12 - 48 maanden €1717/12 = €442
48-72 maanden = €484 (SEPP subsidie valt dan weg).

Lijkt me een prima deal met die kilometers en het Feel uitrustingsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Ik vind het ook een heel interessant aanbod.

Voor de goede orde;
assje schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:41:
Wij hebben onze Skoda Citigo EV geleased voor €240/maand voor 10kkm/jaar en 5 jaar (vanaf prijs €199). Die kosten staan vast voor 5 jaar en in markt van vandaag is het absurd goedkoop (zelfs ondanks het missen van de SEPP subsidie).
Ik heb op dit contract geen SEPP, als ik dit contract aan iemand over zou dragen zou die toch wél gewoon aanspraak kunnen maken op SEPP voor occasion?

[ Voor 194% gewijzigd door assje op 13-07-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Volgens de man die ik aan de lijn had €472/maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

assje schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:01:
Ik vind het ook een heel interessant aanbod.

Voor de goede orde;

[...]

Ik heb op dit contract geen SEPP, als ik dit contract aan iemand over zou dragen zou die toch wél gewoon aanspraak kunnen maken op SEPP voor occasion?
Klopt, is persoonsgebonden. Dus de persoon mag niet eerder SEPP hebben ontvangen op een eerdere auto.

[ Voor 9% gewijzigd door d0s op 13-07-2023 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
assje schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:13:
[...]

Volgens de man die ik aan de lijn had €472/maand
Je moet 13 maanden rijden dus 132 korting door die subsidie van Citroën, dan nog 41 door de overheid eraf en we zitten op 299!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

En de prijs is gebaseerd op 12 schadevrije jaren. Als je die hebt is het een goede deal. Anders komt er 25 euro per maand bij - nog steeds een goede deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 23:37
15000 km is +15 euro p/m
20000 km is + 35 euro p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06 11:22
Edit: laat maar.

[ Voor 98% gewijzigd door PhWolf op 14-07-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:21

Anders... niet ;)
De deal is naar mijn idee nog steeds aantrekkelijk als je langer als een jaar wil rijden; de subsidie van de overheid blijft immers doorlopen en alleen de cashback smeer je over meer maanden uit waardoor je netto wat meer betaald, maar nog steeds voordeliger uit bent.
Op het moment dat er dan een nieuwe aanbieding voorbij komt ben je in ieder geval flexibel om snel over te stappen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-06 14:45
Iemand interesse in overname PL Kia E-Niro Executive Line - 64kWh?

https://www.privateleaseovernemen.nl/listing/kia-e-niro-6/

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-06 11:39
Gisteren even naar de dealer gereden en een e-C4 PL order geplaatst wij waren al een tijdje opzoek naar vervanging van onze tweede auto veel onderhoud nodig en wij willen al een tijdje een EV maar de veranderingen gaan zo snel dus dit is een prima tussenoplossing.

Er zijn ook verschillende uitvoeringen beschikbaar.
Dit zijn de bedragen per verschillende lease termijnen bij 10.000km en >12 schade vrije jaren + drive assist pakket & winter pakket (stuur, vooruit en stoelverwarming)

12 maanden 303.-
24 maanden 374.-
36 maanden 398.-
48 maanden 410.-

Let op dit zijn bedragen over de hele termijnen.

[ Voor 22% gewijzigd door FNale op 17-07-2023 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterq13
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 11:16
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 20-07-2023 22:19 . Reden: Dit heeft een betere plek in V&A ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyx14
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:45
bogaards schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:53:

Vandaag even contact gezocht, auto 299 actie zijn helaas allemaal verkocht,wel is het zo dat je dit model nog kan bestellen maar dan de feel pack uitvoering wat dan uit zou komen op 369 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-06 11:38
Wij hadden de laatste te pakken zei men aan de telefoon :P Gister de voorwaarden binnen en er staat ook netjes in vermeld dat ze de leaseprijs eenzijdig aan mogen passen als er extra heffingen vanuit de overheid gerekend gaan worden. Daaronder zal ook de MRB vallen, benieuwd hoeveel vanuit de overhoud nog aan de MRB gesleuteld gaat worden voordat het 2025 is voor elektrische rijders. Als het maandbedrag met ~€93 omhoog gaat het toch ineens harder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik heb een vraagje..

Ik heb een nieuwe auto besteld waar ik 4 jaar aan vast zit. Waarbij ik minimaal 6 schade vrije jaren toegekend heb en dus niks extra's hoefde te betalen. Heb ook het eigen risico afgekocht.

Nu de vraag: als ik schade rij, vervallen dan direct mijn schade vrije jaren en ga ik meer betalen, of gaat dit is na de 4 jaar contract op het moment van een nieuwe auto?
Nu heb ik daar een vraag over,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
Tommyx14 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:11:
[...]

Vandaag even contact gezocht, auto 299 actie zijn helaas allemaal verkocht,wel is het zo dat je dit model nog kan bestellen maar dan de feel pack uitvoering wat dan uit zou komen op 369 euro
Vreemd, ik ben op dit moment ook bezig met een lease contract op een Feel pack uitvoering, maar bij mij komt hij netto op slechts € 6 per maand meer.
Ik was helaas net te laat voor de € 299 aktie, maar dit is een betere aanbieding denk ik 😊👍

Bruto leaseprijs volgens aanbieding is € 489 per maand.

€ 1717 cashback gedeeld door 12 maanden is € 143 per maand.
Per maand krijg je € 41 subsidie (48 maanden lang) van het RVO.

€ 489 - € 143 - € 41= € 305 per maand netto in het eerste jaar?

Reken ik nu ergens verkeerd? Of heb ik gewoon heel veel geluk gehad? 🥳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAzI3AZJ5-jsoC6ra0nINkXTGr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIsbYAmUWLMGegzLxrfiy7LV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyx14
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:45
Rolfy schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:43:
[...]

Vreemd, ik ben op dit moment ook bezig met een lease contract op een Feel pack uitvoering, maar bij mij komt hij netto op slechts € 6 per maand meer.
Ik was helaas net te laat voor de € 299 aktie, maar dit is een betere aanbieding denk ik 😊👍

Bruto leaseprijs volgens aanbieding is € 489 per maand.

€ 1717 cashback gedeeld door 12 maanden is € 143 per maand.
Per maand krijg je € 41 subsidie (48 maanden lang) van het RVO.

€ 489 - € 143 - € 41= € 305 per maand netto in het eerste jaar?

Reken ik nu ergens verkeerd? Of heb ik gewoon heel veel geluk gehad? 🥳

[Afbeelding]
Nee, klopt, ben verleden week ook langs geweest bij dealer, kreeg daarna offerte binnen, en heb dezelfde prijs als jou kunnen krijgen voor de feel pack,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
038Robijno schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:32:
Ik heb een vraagje..

Ik heb een nieuwe auto besteld waar ik 4 jaar aan vast zit. Waarbij ik minimaal 6 schade vrije jaren toegekend heb en dus niks extra's hoefde te betalen. Heb ook het eigen risico afgekocht.

Nu de vraag: als ik schade rij, vervallen dan direct mijn schade vrije jaren en ga ik meer betalen, of gaat dit is na de 4 jaar contract op het moment van een nieuwe auto?
Nu heb ik daar een vraag over,
Ben ik ook benieuwd naar. Heb je de LM ook jouw jaren laten ‘overnemen’ of alleen hoeven aantonen dat je ze hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
PhaeTom schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:54:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Heb je de LM ook jouw jaren laten ‘overnemen’ of alleen hoeven aantonen dat je ze hebt?
Alleen aantonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
Dan lijkt het me dat jouw jaren nu niet doorlopen en niet beïnvloed worden. Dat betekent ook dat ze komen te vervallen als je ze de komende 3 jaar niet inzet voor een autoverzekering.
Pagina: 1 ... 85 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.