• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:37
Ik zit ook wel een te kijken naar private lease maar een wat groter/luxer segment (lees: geen Fiesta, Corsa, Polo dat soort gebakjes) - is meteen heel erg duur...

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:35
Hangt er vanaf wat je precies zoekt en duur vindt. Een C segment auto (bijvoorbeeld een Ford Focus Titanium Hybrid) vind je vanaf €495 voor 10k km / 60 maanden. Pas je de kilometers en looptijd aan en vinkje wat opties aan schiet het al naar de €600. De tijden van rijden in een VW Golf voor €450 p.m. zijn helaas voorbij.

Als je zoekende bent zou ik vooral wat offertes opvragen bij diverse dealers, dit scheelde mij al na onderhandelen €25 per maand. Het is niet veel (€1200 over de hele looptijd) maar is altijd mooi meegenomen.

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:35
ColeJ schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:07:
Ik zit ook wel een te kijken naar private lease maar een wat groter/luxer segment (lees: geen Fiesta, Corsa, Polo dat soort gebakjes) - is meteen heel erg duur...
Er zijn nog steeds wel betaalbare opties te vinden hoor. Zie bijvoorbeeld:

https://autoleasecollecti.../jeep-avenger-1st-edition (met subsidie nog ~50 euro p/m goedkoper)

https://autoleasecollecti...-launch-elegance-occasion (occasion)

https://autoleasecollecti....nl/volkswagen-taigo-life

https://autoleasecollecti...ond.nl/ford-focus-st-line

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:37
Ik rij momenteel een BMW 5 serie inclusief de gemakken en luxe. Ik wil wel eens weten of er ook in dat segment private lease opties zijn :)

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:35
ColeJ schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:40:
Ik rij momenteel een BMW 5 serie inclusief de gemakken en luxe. Ik wil wel eens weten of er ook in dat segment private lease opties zijn :)
Opties zijn er zeker, maar dan mag je wel je portemonnee trekken.

Misschien https://www.privateleaseo.../private-lease-occasions/ in de gaten houden om een bestaand leasecontract over te nemen?

[Voor 8% gewijzigd door citomaster op 16-03-2023 14:49]

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-03 07:56
Bij de BMW dealer zelf kun je elk model als private lease krijgen. Helemaal geconfigureerd zoals je zelf wilt.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:18
https://www.van-poelgeest...vate-lease/5-serie-sedan/ vanaf 1075 per maand als je dat kan lijden ;) ik denk dat het economischer is bij dit soort wagens om jonggebruikt aan te schaffen met garantie van de dealer dan is de kop er vanaf maar als je perse nieuw wilt kan

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:13

Phntm

Tlingelingeling

TheUninvited schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:40:
[...]

https://www.van-poelgeest...vate-lease/5-serie-sedan/ vanaf 1075 per maand als je dat kan lijden ;) ik denk dat het economischer is bij dit soort wagens om jonggebruikt aan te schaffen met garantie van de dealer dan is de kop er vanaf maar als je perse nieuw wilt kan
Ik vind het persoonlijk belachelijk dat men zoiets zou willen aanbieden voor private lease. Genoeg mensen die dat willen betalen zo blijkt, anders deden ze het ook niet. Maar de bedragen dat men wil smijten voor weinig kilometers tegen een auto….

Ik kan me herinneren paar jaar geleden kwam ik Audi a5’jes tegen van 60 maanden/10.000 km. Die werden aangeboden ter overname… maar die berijders hadden al 10000 gereden. Prijs? 700 á 800 euro per maand.

Nogmaals, persoonlijk zou ik niet begrijpen waarom men dit zou willen betalen voor een private lease auto. Dat zijn echt prijzen wat je per maand ook kwijt kunt zijn aan je woning (huur/koop ).

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-03 22:19
Er zijn natuurlijk ook mensen die in een huis wonen waar ze alleen al dat bedrag aan energielasten kwijt zijn. Ieder zijn uitgavenpatroon.

Ik rijd in een Golf voor een koopje, en ik hoop dat ik hem ook kan overnemen. Want nieuwe alternatieven zijn duurder.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Phntm schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:29:
Nogmaals, persoonlijk zou ik niet begrijpen waarom men dit zou willen betalen voor een private lease auto. Dat zijn echt prijzen wat je per maand ook kwijt kunt zijn aan je woning (huur/koop ).
Als je een auto van >€40k koopt kom je ook gewoon op dergelijk kosten per maand.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

assje schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 07:04:
[...]

Als je een auto van >€40k koopt kom je ook gewoon op dergelijk kosten per maand.
Lijkt me niet realistisch dat dat klopt. Hoe ver boven de 40k wil je dan zoeken? Dan kijk je volgens mij vanaf 70k om in de buurt te komen van 1000 per maand. Een elektrische auto van boven de 40k bijvoorbeeld kost je echt geen 1000 per maand als particulier hoor. En een benzine ook niet. Tenzij je aan de leningen gaat.
DDDikkiedik schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:40:
Er zijn natuurlijk ook mensen die in een huis wonen waar ze alleen al dat bedrag aan energielasten kwijt zijn. Ieder zijn uitgavenpatroon.

Ik rijd in een Golf voor een koopje, en ik hoop dat ik hem ook kan overnemen. Want nieuwe alternatieven zijn duurder.
Ik heb nu dus ook een occassion lease golfje gevonden die prima voldoet. Een stap terug van de tesla maar ik rij te weinig om zakelijk voordeel te hebben van die tesla. Kapitaal vernietiging is het ook niet waard.

Het is natuurlijk mijn mening, maar ik zal nooit bepalen want een ander doet met haar/zijn portemonnee. Exorbitante bedragen zijn het wel. :S

[Voor 9% gewijzigd door Phntm op 17-03-2023 08:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Phntm schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 07:59:
Lijkt me niet realistisch dat dat klopt. Hoe ver boven de 40k wil je dan zoeken? Dan kijk je volgens mij vanaf 70k om in de buurt te komen van 1000 per maand. Een elektrische auto van boven de 40k bijvoorbeeld kost je echt geen 1000 per maand als particulier hoor. En een benzine ook niet. Tenzij je aan de leningen gaat.
Ik doelde meer op de door jou genoemde range van €700-€800/maand. En inderdaad moet je ook rentederving rekenen, ook als je niet leent. Of je rekent met 2% van een hypotheek of 8% daadwerkelijke financiering (of rentederving op beleggingen) is kwestie van persoonlijke voorkeur.

Het bedrag van >€1.000 ging om een BMW 5-serie, die gaat qua aanschafprijs waarschijnlijk over de €70k heen.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het ook achterlijk veel geld voor een auto. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat heel veel mensen veel meer geld kwijt zijn dan ze weten (direct of indirect).

Als ik een zakelijke (elektrische) leaseauto zou rijden zou ik mezelf wijs kunnen maken dat dit me maar €450/maand aan bijtelling kost. In werkelijkheid heb ik echter de mogelijkheid €850 uit te laten betalen als ik geen leaseauto neem, dat komt netto ongeveer op €500 (stukje uitruil) en daarmee kost de auto effectief €950/maand.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

assje schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Ik doelde meer op de door jou genoemde range van €700-€800/maand. En inderdaad moet je ook rentederving rekenen, ook als je niet leent. Of je rekent met 2% van een hypotheek of 8% daadwerkelijke financiering (of rentederving op beleggingen) is kwestie van persoonlijke voorkeur.

Het bedrag van >€1.000 ging om een BMW 5-serie, die gaat qua aanschafprijs waarschijnlijk over de €70k heen.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het ook achterlijk veel geld voor een auto. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat heel veel mensen veel meer geld kwijt zijn dan ze weten (direct of indirect).

Als ik een zakelijke (elektrische) leaseauto zou rijden zou ik mezelf wijs kunnen maken dat dit me maar €450/maand aan bijtelling kost. In werkelijkheid heb ik echter de mogelijkheid €850 uit te laten betalen als ik geen leaseauto neem, dat komt netto ongeveer op €500 (stukje uitruil) en daarmee kost de auto effectief €950/maand.
Ik snap je punt beter nu. Betreffende de elektrische auto, in min situatie heb ik nog een 4% model 3 dus dat is vrij laag in kosten. Echter heb ik geen werkgever voor me die het betaalt. Ik moet dat allemaal uit eigen zak doen. Bruto lease tarief, laadprijzen en bruto bijtelling.

Een 4% elektrische auto is super goedkoop rijden, wel binnen de juiste constructie. Ik heb die van mij meegenomen dus dat valt nu tegen. Maar ik ga off-topic hiermee.

Private lease is nuttig voor de dealtjes. I.p.v. een bedrag in 1x aftikken kun je goedkoper uitkomen incl alle kosten die bijkomen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• assje
  • Nu online
In afgelopen jaren is achteraf bezien inflatie ook een significante factor geweest in het voordeel van lease. Wij hebben onze Skoda Citigo EV geleased voor €240/maand voor 10kkm/jaar en 5 jaar (vanaf prijs €199). Die kosten staan vast voor 5 jaar en in markt van vandaag is het absurd goedkoop (zelfs ondanks het missen van de SEPP subsidie).

Contract loopt nu 3 jaar, over 2 jaar een goede kans dat we toch iets jong gebruikt gaan kopen i.p.v. leasen tenzij er scherpe aanbiedingen zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:09
assje schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:41:
In afgelopen jaren is achteraf bezien inflatie ook een significante factor geweest in het voordeel van lease. Wij hebben onze Skoda Citigo EV geleased voor €240/maand voor 10kkm/jaar en 5 jaar (vanaf prijs €199). Die kosten staan vast voor 5 jaar en in markt van vandaag is het absurd goedkoop (zelfs ondanks het missen van de SEPP subsidie).

Contract loopt nu 3 jaar, over 2 jaar een goede kans dat we toch iets jong gebruikt gaan kopen i.p.v. leasen tenzij er scherpe aanbiedingen zijn.
maar aan de andere kant, heeft die Skoda waarschijnlijk amper afgeschreven door de inflatie en prijs stijging van nieuwe auto's en occasions.

De Citigo EiV was voor 22k te kopen in 2019/2021. Kop je nu een 2e hands van 2 jaar out met 20k betaald je nog steeds 21k. Dan heb je het dus met een beetje marge voor de dealer over maximaal 2k afschrijving in 2 jaar. Dat is slechts EUR 83 per maand.

Dan heb je dus ook nog eens slechts 10 EUR per maand aan onderhoud gehad. Dan heb ik de mogelijkheid voor subsidie in 2020 bij aanschaf nog niet eens meegenomen.

Die EUR 240 lijkt goedkoop, maar met een eigen financiering van 5% op 20k was je waarschijnlijk nog EUR 60-70 goedkoper uit geweest.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:10
(jarig!)
Beste mede tweakers,

Onlangs hebben we een auto aangeschaft met huurkoop en auto in te ruilen.
En we willen nu de aankoop ontbinden (we zitten nog binnen de 14 dagen).
Echter is de auto die we hadden ingeruild al doorverkocht door de dealer.
Zouden wij dan de inruilprijs terug krijgen?
De verkoper verteld ons hier niets over na te bellen en hierna te vragen.
Ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:08
Kan je binnen de 14 dagen nog ontbinden dan? Valt je koop onder de wet kopen op afstand?
Pagina: 1 ... 83 84 85 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee