Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05 00:58
Sjors81 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:14:
Ff een vraagje... ivm de lange levertijden ben ik nu om me heen aan het kijken voor een nieuwe EV via private lease. Huidige PL verloopt in juli 2023. Ik wil ook graag volgend jaar het huis verbouwen en de hypotheek verhogen. Op basis van huidige inkomen en PL is het op het randje. Wat ik wil weten is op welk moment de PL wordt aangemeld bij het BKR. Moment van levering of moment dat het contract wordt getekend? Ik zou dan nltussen moment van levering en eind oude contract mijn hyp kunnen verhogen. Op de site van de consumentenbond staat moment van levering maar wil graag nog extra bron oid om er zeker van te zijn. Iemand die dit weet?

https://www.consumentenbond.nl/private-lease/bkr
Levering inderdaad. Tussen tekenen en levering betaal je namelijk niks en is er ook geen BKR-notering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Durashift
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-11-2023
NelgNL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:04:
Sorry, ik heb denk mijn vraag niet helemaal duidelijk geformuleerd.

Bedankt voor de antwoorden. Dat het mag weet ik, maar vroeg me af hoe gebruikelijk dat is. Is het tegenwoordig normaal dat als ik een auto bestel en afreken deze na maanden levertijd alleen uitgeleverd wordt als ik bijbetaal?
Ja, is normaal. Prijsborging is niet gebruikelijk.. ja, sommige grote afnemers bij de bedrijven hebben afspraken over het niet doorvoeren van prijsverhogingen / rentestanden binnen x maanden.. dus dan mag de leasemij. ff slikken soms.. maar tegenwoordig zijn de levertijden zo lang dat dit geen risico meer is voor de leasemij.

Je hebt nog mazzel dat je met PL geen bijtellingsissue hebt.. genoeg gebruikers die hun nieuwe auto nét aan de verkeerde kant van de kalender(jaar) ontvangen hebben. Of een hogere fiscale waarde door een prijsverhoging van de fabrikant.
eswa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:29:
Ah ok, dus dan is het idd zoals menigeen hiervoor heeft gezegd: ik zou hem niet moeten betalen voor het overnemen van zijn contract, sterker nog: hij zou mij bijna moeten betalen omdat ik hem een dienst bewijs. Thanks!
Ik denk dat hij het geld nodig heeft om de boete van het contract te betalen aan de leasemij,. ondanks dat er sprake is van een herinzet. Dat staat er los van.

[ Voor 20% gewijzigd door Durashift op 21-08-2022 03:34 ]

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:49
Toch maar besloten de auto niet tegen betaling in te leveren bij de LM.

Hier op de site aangeboden en via:

PrivateLeaseovernemen.nl

Erg benieuwd of dit werkt. Iemand ondanks goede ervaringen gehad met deze site?

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ga mijn eigen 2021 Ford Focus maar een jaartje verlengen tegen het huidige tarief. Zou voor een nieuwe Focus €70 per maand meer gaan betalen met een kariger uitrusting. 8)7

Heb nog rondgekeken voor koop van een nieuwe of bijna nieuwe auto. Maar de prijzen zijn zo hard gestegen dat ze voor gebruikt hetzelfde vragen als een jaar terug diezelfde wagen nieuw. En een nieuwe kopen betekent 10% duurder dan vorig jaar nieuw en geen cent onderhandelingsruimte merk ik. Pfrrt.
BasvanS schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:49:
Toch maar besloten de auto niet tegen betaling in te leveren bij de LM.

Hier op de site aangeboden en via:

PrivateLeaseovernemen.nl

Erg benieuwd of dit werkt. Iemand ondanks goede ervaringen gehad met deze site?
Hier mist erg de accupakket grootte. Zou dan ook willen weten of de auto geheel schadevrij is of er nog kleine krasjes zijn die inleveren kunnen bemoeilijken.

Eigen ervaringen met dit soort sites waren meestal vrij slecht; mensen met een leaseprijs welke je zelf veel lager kan krijgen als je zelf iets afsloot of autos die al wat jaren oud waren en waar je dan amper korting op kreeg. Maar met de huidige leveringsproblemen, wie weet.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:07
eswa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:29:
Ah ok, dus dan is het idd zoals menigeen hiervoor heeft gezegd: ik zou hem niet moeten betalen voor het overnemen van zijn contract, sterker nog: hij zou mij bijna moeten betalen omdat ik hem een dienst bewijs. Thanks!
Ook even over de dubbacks.. Bij iedere Zweedse tweedehands auto krijg jij (als dit in de advertentie vermeld staat) er bij.

• BasvanS
bombadil schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:33:
Ga mijn eigen 2021 Ford Focus maar een jaartje verlengen tegen het huidige tarief. Zou voor een nieuwe Focus €70 per maand meer gaan betalen met een kariger uitrusting. 8)7

Heb nog rondgekeken voor koop van een nieuwe of bijna nieuwe auto. Maar de prijzen zijn zo hard gestegen dat ze voor gebruikt hetzelfde vragen als een jaar terug diezelfde wagen nieuw. En een nieuwe kopen betekent 10% duurder dan vorig jaar nieuw en geen cent onderhandelingsruimte merk ik. Pfrrt.

[...]

Hier mist erg de accupakket grootte. Zou dan ook willen weten of de auto geheel schadevrij is of er nog kleine krasjes zijn die inleveren kunnen bemoeilijken.

Eigen ervaringen met dit soort sites waren meestal vrij slecht; mensen met een leaseprijs welke je zelf veel lager kan krijgen als je zelf iets afsloot of autos die al wat jaren oud waren en waar je dan amper korting op kreeg. Maar met de huidige leveringsproblemen, wie weet.
Het vervelende is hier vooral dat ik zelf maar EUR 360 betaal per maand, maar ik deze korting niet mag overdragen op het de nieuwe 'eigenaar'. Wel kan ik dus waarschijnlijk conform afspraak bundels van 5.000 KM kopen voor EUR 300,- en deze vast afrekenen.

Maakt het niet makkelijker het contract kwijt te raken.

Maar voor minder dan EUR 400 kun je nu denk ik geen EV meer leasen met 15.000 KM, niet voor 1.5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Aan het einde van het jaar zou de private lease aflopen, is de Seat Mii helaas zwaar gewond geraakt door een trekhaak (bus stond net even iets eerder stil (moest ook noodstop maken), niet eens bumpercontact) en daarmee dus einde private lease contract en auto totallos (trekhaak was iets te diep gegaan). Dacht nog tijd te hebben tot einde van jaar maar nee hoor dus zo snel mogelijk een andere auto nodig.
Wil wel via Pon groep leasen omdat je standaard opties krijgt op verzekering zoals SVI/leenauto/laag eigen risico/werkloosheidrisico etc. en bij andere leasemaatschappijen moet bijbetaald worden.
Hoop morgen te horen over een Seat Ibiza Style met 15k km nieuw voor € 365 dat deze binnen twee weken geleverd kan worden. Lijkt mij persoonlijk een goede deal.
Zijn de leaseprijzen binnen de VW/Seat/Skoda groep een beetje gelijk aan elkaar/worden deze allemaal afgesloten via Pon of is daar nog verschil in (verwacht geen verschil van € 100 maar € 20-€ 40 is wel mooi meegenomen)?

Na de leenauto van Toyota Aygo, zie je hoe goed VW-groep de Up/Mii/CityGo heeft ontwikkeld, wat een draak van een leenauto (4 jaar nieuwer maar wat een achterhaalde techniek bij Toyota en slecht gebouwd/ontworpen/kostenbesparing).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crijnders
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-01 21:16
itsalex schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 00:17:
Aan het einde van het jaar zou de private lease aflopen, is de Seat Mii helaas zwaar gewond geraakt door een trekhaak (bus stond net even iets eerder stil (moest ook noodstop maken), niet eens bumpercontact) en daarmee dus einde private lease contract en auto totallos (trekhaak was iets te diep gegaan). Dacht nog tijd te hebben tot einde van jaar maar nee hoor dus zo snel mogelijk een andere auto nodig.
Wil wel via Pon groep leasen omdat je standaard opties krijgt op verzekering zoals SVI/leenauto/laag eigen risico/werkloosheidrisico etc. en bij andere leasemaatschappijen moet bijbetaald worden.
Hoop morgen te horen over een Seat Ibiza Style met 15k km nieuw voor € 365 dat deze binnen twee weken geleverd kan worden. Lijkt mij persoonlijk een goede deal.
Zijn de leaseprijzen binnen de VW/Seat/Skoda groep een beetje gelijk aan elkaar/worden deze allemaal afgesloten via Pon of is daar nog verschil in (verwacht geen verschil van € 100 maar € 20-€ 40 is wel mooi meegenomen)?

Na de leenauto van Toyota Aygo, zie je hoe goed VW-groep de Up/Mii/CityGo heeft ontwikkeld, wat een draak van een leenauto (4 jaar nieuwer maar wat een achterhaalde techniek bij Toyota en slecht gebouwd/ontworpen/kostenbesparing).
Mooi kortlopend contract (24 maanden) bij Broekhuis!
https://broekhuislease.nl...e/aanbod/seat-ibiza/16127

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ja dat weet ik maar voor dat verschil, ook qua verzekering/terms, kan er beter een vier jaar contract komen. Auto's worden duurder en terms zijn bij een "officieel" PON-contract beter (zoals arbeidsongeschikt/ontslag)/lager eigen risico volgens mij.
Paar jaar geleden had je een Audi A3 automaat voor 2 jaar voor € 380 en dan had ik meteen getekend maar ook daar was "gerommeld" met de terms van private lease, vandaar volgens mij het scherpe tarief en auto's zouden daarna meteen in verkoop gaan.

Van een andere dealer kreeg ik zo'n gen**id gevoel dat ze voor dezelfde leaseprijs een 1.4 MPI motor en Reference ipv 1.0 TSI en Style editie wilde aanbieden. Ik weet wel dat de 1.4 MPI veel langer meegaat dan de 1.0 TSI maar qua trekkracht/verbruik/pk etc. is het "minder".

Uiteindelijk vandaag een mooi aanbod van de oude dealer gekregen met een voorraadauto. Ook nog in de kleur donkergrijs en goede prijs. Dus de vierde auto komt nu daar vandaan en dat binnen 7 jaar tijdsbestek. Blijf het een goede dealer vinden, denken altijd met je mee en hebben altijd wel een oplossing. De leenauto mag ook daar worden ingeleverd (ofwel van westen des lands naar oosten des lands rijden) en voor het einde van oude leasecontract wordt de nieuwe auto geleverd dus binnen 12 dagen. Ofwel geen zorgen en alles is meteen geregeld.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
Mijn MINI Clubman full option voor 418,- per maand loopt over 6 maanden af.
Zelfde configuratie nieuw is nu ongeveer 750,- !!!

Wellicht beste om nu al voor verlenging te kijken...
Nou is die dan ook al 4,5 jaar oud dus dan zal de leaseprijs sowieso wel flink gaan stijgen verwacht ik...hoewel de restwaarde op het moment weer vrij hoog is natuurlijk.

Update:
Nwe leasebedrag wordt 436,- per maand, maar omdat dat verschil wordt doorberekend over de eerste 54 maanden moeten we ook nog 1019,- bij betalen :-(

[ Voor 18% gewijzigd door Pingu007 op 20-09-2022 09:06 ]

• Sander1992nl
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Martinusz schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:50:
[...]

Bij een dealer kijken wat er op voorraad is en dat leasen?
Mijn vrouw gaat volgende week een fiat 500 ophalen, binnen 2 weken geregeld.
Bij welke dealer had je dit geregeld? Heb er nu al meerdere gebeld maar nergens nog succes behaald.
Veel dealers willen auto’s op voorraad niet laten leasen merk ik

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 15:39
Sander1992nl schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:01:
[...]

Bij welke dealer had je dit geregeld? Heb er nu al meerdere gebeld maar nergens nog succes behaald.
Veel dealers willen auto’s op voorraad niet laten leasen merk ik
De fiat komt uit Capelle a/d Ijssel, maar onze Seat ook gewoon bij de dealer destijds, was ook gewoon voorraadmodel. Elke dealer met nieuwe auto’s in voorraad zou ik princiepe geen probleem moeten zijn, al is de voorraad wellicht geslonken laatste maanden.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:23
Martinusz schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:50:
[...]

Bij een dealer kijken wat er op voorraad is en dat leasen?
Mijn vrouw gaat volgende week een fiat 500 ophalen, binnen 2 weken geregeld.
Zo heb ik dit ook gedaan met mijn leasemaatschappij ( Lease'm ), zeer snel geregeld. Het is dat ik moest wachten dat mijn huidig leasecontract was afgelopen. Anders kon ik binnen 2 weken rijden. Evengoed staat hij nu na 1.5 maand voor de deur. Peugot 208GT.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand ervaringen met Friesland Lease (of ANWB in algemeen) en hoe 'strict' ze zijn op geen trekhaak die in hun aanbidingen staat? Wij zijn in de markt voor een model Y (of andere EV SUV uit dat segment zoals Enyaq/ID.4 oid) en zag dat ANWB nu de nieuwe model Y standard range erij heeft staan: https://autoleasecollecti...la-model-y-standard-range

Maar helaas is een trekhaak wel een harde eis voor ons, dus vroeg me af (heb ze ook al even gemaild) of iemand dit uberhaupt al eens met succes gevraagd heeft bij ANWB en hun aanbieders.

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-04 15:16
Bij de consumentenbond is momenteel de private lease 10-daagse bezig.
Ik zag (oa) dit aanbod: https://autoleasecollecti....nl/volkswagen-t-roc-life

Dus:
VW T-Roc Life 110PK (met navigatie en climatronic)
24 maanden (geen andere keus)
10.000km
Kleur: Pytrit Silver
427,- per maand

Dat lijkt best een aardige aanbieding want als ik hetzelfde invoer bij VW private lease kom ik op 641,- per maand uit (met een hoger eigen risico). Klopt dat of mis ik nog iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
BeeJee78 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:38:
Bij de consumentenbond is momenteel de private lease 10-daagse bezig.
Ik zag (oa) dit aanbod: https://autoleasecollecti....nl/volkswagen-t-roc-life

Dus:
VW T-Roc Life 110PK (met navigatie en climatronic)
24 maanden (geen andere keus)
10.000km
Kleur: Pytrit Silver
427,- per maand

Dat lijkt best een aardige aanbieding want als ik hetzelfde invoer bij VW private lease kom ik op 641,- per maand uit (met een hoger eigen risico). Klopt dat of mis ik nog iets?
Kost nieuw EUR 32.000, levert na 2 jaar op: EUR 26.000. Wegebelasting EUR 1.250. Verzkering EUR 1.250. Onderhoud verwaarloosbaar.

Betaald 24 * 427 = EUR 10.250

Verschil: EUR 1750.

Ik zou hem kopen als ik het geld had liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:33

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sander schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:19:
Iemand ervaringen met Friesland Lease (of ANWB in algemeen) en hoe 'strict' ze zijn op geen trekhaak die in hun aanbidingen staat? Wij zijn in de markt voor een model Y (of andere EV SUV uit dat segment zoals Enyaq/ID.4 oid) en zag dat ANWB nu de nieuwe model Y standard range erij heeft staan: https://autoleasecollecti...la-model-y-standard-range

Maar helaas is een trekhaak wel een harde eis voor ons, dus vroeg me af (heb ze ook al even gemaild) of iemand dit uberhaupt al eens met succes gevraagd heeft bij ANWB en hun aanbieders.
Bij mijn lease (Pon) mag je een trekhaak op eigen kosten laten monteren. Blijft dan wel zitten bij einde lease.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-04 15:16
BasvanS schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:35:
[...]

Kost nieuw EUR 32.000, levert na 2 jaar op: EUR 26.000. Wegebelasting EUR 1.250. Verzkering EUR 1.250. Onderhoud verwaarloosbaar.

Betaald 24 * 427 = EUR 10.250

Verschil: EUR 1750.

Ik zou hem kopen als ik het geld had liggen ;)
Tja als je het geld hebt liggen kom je niet in dit topic terecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:13
BeeJee78 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:14:
[...]
Dit, daarnaast vind ik het prettig met de huidige perikelen in de wereld dat ik nu voor een paar jaar een fixed price voor mijn maandlasten heb en mij niet druk hoef te maken over de restwaarde van mijn auto straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingu007
BeeJee78 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:14:
[...]

Weet ik niet, in vele gevallen is Private lease goedkoper per maand dan nieuw kopen. (nu wat minder gevallen door de extreem hoge occassion prijzen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 11:38
Vandaag een Hertz Minilease overeenkomst getekend. Mijn private lease staat in bestelling en ik heb een voorloopauto nodig. Geen optie bij Pon (althans, CUPRA) dus ik moest op zoek.

Tot nu toe een ontzettend positieve ervaring. Je krijgt meteen iemand aan de lijn. Offerte ligt binnen een uur in je mailbox. Top.

[ Voor 4% gewijzigd door ericafterdark op 11-10-2022 14:56 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pingu007
Kwam aardige aanbieding tegen bij Van Mossel PL:
Audi Q2 voor 12 maanden 456 per maand
https://www.vanmossel.nl/...C182989%2C183002%2C183003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-05 15:12
Pingu007 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:23:
Kwam aardige aanbieding tegen bij Van Mossel PL:
Audi Q2 voor 12 maanden 456 per maand
https://www.vanmossel.nl/...C182989%2C183002%2C183003
En dan wel de meest karige uitvoering (Pro Line) met 16 inch wieltjes en unilak ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08
Schepseltje schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 20:15:
[...]

En dan wel de meest karige uitvoering (Pro Line) met 16 inch wieltjes en unilak ;(
betaal weinig ,krijg weinig ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wilde even melden dat ik vorige week mijn leasecontract bij Justlease hebben kunnen verlengen van 5 naar 8 jaar _/-\o_

We konden in 2017 onze Ford Focus wagon leasen voor een zeer scherpe prijs met een 3-jarig contract en de optie om maandelijks op te zeggen.

In 2020 belde ik Justlease en kon ik het contract met twee jaar verlengen en kreeg ik zelfs een tientje korting.

In december 2022 kreeg ik een mailtje dat mijn leasecontract over een halfjaar af zou lopen en dat ik contact op kon nemen om te praten over de mogelijkheden.

Tot mijn grote verbazing werd gelijk aangeboden dat ik 3 jaar kon verlengen tegen mijn huidige tarief ( € 312).1 of 2 jaar verlengen kon ook tegen 10 of 5 euro meerkosten per maand.

Om dit in perspectief te zetten: een nieuwer model Focus kost tweedehands 100 euro méér in de lease, met meer kilometers dan de mijne. Dan kan ik net zo goed in mijn bijzonder fijn rijdende en goed uitgeruste eigen Focus blijven rijden.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat wij ruim onder onze kilometerbundel zitten (mede dankzij corona), maar toch.

Dus mijn tip: mocht je richting het einde van je leasecontract zitten en stressen over een mogelijke opvolger van je huidige auto.... Bel je leasemaatschappij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:30
bogaards schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:35:
Ik wilde even melden dat ik vorige week mijn leasecontract bij Justlease hebben kunnen verlengen van 5 naar 8 jaar _/-\o_

We konden in 2017 onze Ford Focus wagon leasen voor een zeer scherpe prijs met een 3-jarig contract en de optie om maandelijks op te zeggen.

In 2020 belde ik Justlease en kon ik het contract met twee jaar verlengen en kreeg ik zelfs een tientje korting.

In december 2022 kreeg ik een mailtje dat mijn leasecontract over een halfjaar af zou lopen en dat ik contact op kon nemen om te praten over de mogelijkheden.

Tot mijn grote verbazing werd gelijk aangeboden dat ik 3 jaar kon verlengen tegen mijn huidige tarief ( € 312).1 of 2 jaar verlengen kon ook tegen 10 of 5 euro meerkosten per maand.

Om dit in perspectief te zetten: een nieuwer model Focus kost tweedehands 100 euro méér in de lease, met meer kilometers dan de mijne. Dan kan ik net zo goed in mijn bijzonder fijn rijdende en goed uitgeruste eigen Focus blijven rijden.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat wij ruim onder onze kilometerbundel zitten (mede dankzij corona), maar toch.

Dus mijn tip: mocht je richting het einde van je leasecontract zitten en stressen over een mogelijke opvolger van je huidige auto.... Bel je leasemaatschappij ;)
Dat heb ik ook geprobeerd met mijn toenmalige Ford Fiesta ST-Line bij JustLease, ik wilde verlengen (1,2 of 3 jaar). Het aanbod was +€100-150 pm op mijn toenmalige bedrag. Ik heb vriendelijk bedankt.

Dat was ook in 2017 met maandelijks opzeggen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:27
bogaards schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:35:

Kan je die niet beter overkopen op een gegeven moment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:58
TheUninvited schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:13:
[...]

Kan je die niet beter overkopen op een gegeven moment?
in 8 jaar heb je die hele auto toch al afbetaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:07
alki schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:27:
Ja, zo werkt dat dus niet. Dit is precies het soort argument dat zo vaak simplistisch wordt gemaakt tegen private lease "na zoveel maanden heb je meer dan de volledige waarde van de auto betaald".

Met private lease betaal je voor een dienst, niet een product.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
assje schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:33:
[...]

Ja, zo werkt dat dus niet. Dit is precies het soort argument dat zo vaak simplistisch wordt gemaakt tegen private lease "na zoveel maanden heb je meer dan de volledige waarde van de auto betaald".

Met private lease betaal je voor een dienst, niet een product.
Dan kun jeje nog afvragen waarom je 30k betaald na 96 maanden voor een auto van 25k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11
alki schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:35:
[...]

Dan kun jeje nog afvragen waarom je 30k betaald na 96 maanden voor een auto van 25k
Dat kun (en moet) je misschien ook zeker doen.
Dan moet je natuurlijk wel alle kosten berekenen om een goed beeld te krijgen.
Dus zaken als verzekering, mrb, afschrijving, onderhoud/reparaties. Die je allemaal zelf zou moeten betalen bij aanschaf t.o.v. lease.
En daarnaast moet je natuurlijk wel dat hele bedrag hebben liggen om een auto te kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
alki schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:27:
[...]

Toegegeven, 8 jaar is lang. Verzekering en wegenbelasting moet je ff van je maandbedrag aftrekken, die betaal je namelijk ook als je een auto koopt.

Bij veel private lease maatschappijen heb je ook nog vervangend vervoer, hulp bij pech etc. Dit zijn allemaal kosten die je normaal lost van je auto betaald.

Ik private lease bijvoorbeeld al 4 jaar een Ford Fiesta voor 270 euro, haal daar even verzekering en wegenbelasting vanaf, voor mij zou dat per maand ongeveer 125 euro zijn. Dan kom je al op 145 per maand wat je voor de auto zelf betaald. Ik heb daarbij ook nog gratis ANWB Europa, hulp bij pech, vervanged vervoer, geen eigen risico bij schade. Gratis beurten, gratis bandenwissels, gratis onderhoud en ga maar door.

Ik heb nu dus buiten m'n verzekering en wegenbelasting 7K betaald na 4 jaar, de nieuwwaarde van de auto was 22K.

[ Voor 59% gewijzigd door Jackson6 op 04-01-2023 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:08
[...]

312 euro per maand private lease
100 euro per maand voor verzekering + wegenbelasting
30 euro per maand voor onderhoud + banden
-----
182 per maand restant

Na 60 maanden is dat 10920
Na 96 maanden is dat 17472

Huidige aanschafprijs van een 5 jaar oude 1.0 lease edition met ongeveer 60.000km is 14945.
Bij een nieuwprijs van 25000 heeft private lease dan 14,41 per maand "extra" gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:07
n0pe schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:54:
Bij een nieuwprijs van 25000 heeft private lease dan 14,41 per maand "extra" gekost.
En dan ga je nog uit van €25k "gratis geld".

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:59
[...]

Hoeveel heb je na 96 maanden betaald voor de auto als je hem koopt?

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
assje schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:57:
[...]

En dan ga je nog uit van €25k "gratis geld".
Dat en de verkoopprijs is 14945 bij een dealer, als je een auto inruilt krijg je dat er waarschijnlijk niet voor terug.

Andere voordelen:
- Geen risico, de prijs is vast
- Nooit onverwachte kosten

Nadelen:
- Geld is duurder geworden door de gestegen rente dus de prijzen van 1-3 jaar geleden ga je niet meer zien voorlopig
- Eventueel eigen risico per schade in het geval van meerdere kleine schades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net terug van vakantie zie ik dat er redelijk wat reacties zijn op mijn verlengde leasecontract.

Als ik kijk naar MRB en schadevrije jaren meereken, dan zou onze auto (als hij ons eigendom was) ongeveer € 92,- p.m. aan vaste lasten kosten.

Dan houd ik dus € 312 - € 92 = € 220,- per maand over voor onderhoud en afschrijving.

Belangrijk is hierbij dat onze auto geen standaard 1.0 lease edition is, het is een Duits model met extra's zoals stoel-, voorruit- en stuurverwarming( echt ideaal in de winter) en zelfs half-automatisch inparkeren (de auto stuurt, jij gast, remt en schakelt op commando van de auto).
Dit maakt een goede waardeberekening en daarmee afschijving lastiger.

Voor ons was het eigenlijk heel simpel: de auto rijdt heerlijk en is qua grootte perfect voor ons gezin én alle alternatieven waren stukken duurder

We hebben nu:

- geen kans op onverwachte hoge kosten van de auto
- bij onderhoud wordt hij netjes gehaald en gewassen teruggebracht
- wegenwachtservice is inbegrepen
- én heel belangrijk: we kunnen op elk moment, met een maand opzegtermijn van het contract af, als er een betere (elektrische) leasedeal te vinden of, of wellicht een briljante tweedehands deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Weet iemand dit?
Ik heb interesse in een nieuwe private lease auto..
deze zou volgens forums en de fabrikant zelf uitgeleverd gaan worden vanaf april dit jaar.

Echter na het samenstellen van de auto, heb ik een account gekregen met wachtwoord.. daarin staat dat de levertijd ca. 52 weken is. Is dat een standaard iets voor een auto dat nog niet in Europa rondrijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:15
bogaards schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:16:
We hebben nu:

- geen kans op onverwachte hoge kosten van de auto
- bij onderhoud wordt hij netjes gehaald en gewassen teruggebracht
- wegenwachtservice is inbegrepen
- én heel belangrijk: we kunnen op elk moment, met een maand opzegtermijn van het contract af, als er een betere (elektrische) leasedeal te vinden of, of wellicht een briljante tweedehands deal.
- Heb je ook niet bij een nieuwe auto.
- Heb je ook bij een nieuwe auto.
- Heb je ook bij een nieuwe auto.
- Heb je ook met een nieuwe auto.

Dus alle 'voordelen' heb je ook bij een particuliere auto. Al is het 2e meer service van de leverancier, of dat nou private lease is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
038Robijno schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:43:
Weet iemand dit?
Ik heb interesse in een nieuwe private lease auto..
deze zou volgens forums en de fabrikant zelf uitgeleverd gaan worden vanaf april dit jaar.

Echter na het samenstellen van de auto, heb ik een account gekregen met wachtwoord.. daarin staat dat de levertijd ca. 52 weken is. Is dat een standaard iets voor een auto dat nog niet in Europa rondrijdt?
Lang wachten is sowieso standaard op een nieuwe auto met een beetje opties. Al begint het al beter te worden met de levertijden. Iets met een globaal tekort aan vooral chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Zijn er mensen die hier een private lease hebben afgesloten bij Justlease?

In de mail staat een borg van €1,- die je moet betalen via iDeal.. maar ik kan nergens een openstaande bedrag betalen of ik zie ook niks in mijn contract op de website van Justlease zelf.

Zou ik dan niks hoeven te betalen aan borg?
Heb ze afgelopen week nog gebeld of alles goed is ingevuld, maar spraken niet over een borg ofzo.

Maar lees in de algemene voorwaarden dat er pas een auto besteld gaat worden, nadat je een borg hebt betaald.

Iemand hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
038Robijno schreef op zondag 15 januari 2023 @ 02:32:
Zijn er mensen die hier een private lease hebben afgesloten bij Justlease?

In de mail staat een borg van €1,- die je moet betalen via iDeal.. maar ik kan nergens een openstaande bedrag betalen of ik zie ook niks in mijn contract op de website van Justlease zelf.

Zou ik dan niks hoeven te betalen aan borg?
Heb ze afgelopen week nog gebeld of alles goed is ingevuld, maar spraken niet over een borg ofzo.

Maar lees in de algemene voorwaarden dat er pas een auto besteld gaat worden, nadat je een borg hebt betaald.

Iemand hetzelfde?
Lijkt een soort check om je rekening te verifiëren, geen idee verder, ik zou zeggen bel ze weer ff morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Volgens het CBS is private lease met aardige stappen duurder geworden afgelopen 2 jaar. Zeker een stuk meer dan zakelijk lease. Nou zijn nieuwe auto's natuurlijk ook wat duurder geworden. De huidige gekte op de occassionmarkt neem ik even niet mee, want dat werkt alleen maar in het nadeel van private lease berekeningen.

https://www.autoweek.nl/a...procent-gestegen-in-2022/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57
Als ik mijn eigen situatie vergelijk:

2020 occasion Toyota corolla station: 414/maand voor 15k km en 48maanden. Die kost nu (zelfde auto, dus met meer km, maar dat maakt niet echt uit) 604. Dat is net geen 46% meer. Voor dat geld weet ik zeker dat ik het nu niet meer zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 15:56

Arfman

Drome!

Same here. Wij leasen nu een e-Niro 64kWh DynamicPlusLine (1 na hoogste trim) voor 484 per maand. De huidige Niro EV begint voor het basismodel bij 599. In ons geval ook nog eens voor een auto die we minder mooi vinden (ok, smaak), waar we qua uitrusting op achteruit zouden gaan, en verder geen wezenlijke voordelen biedt (sterker nog, motor is minder krachtig en snelladen is net zo snel/langzaam). Die had ik echt laten staan voor 599.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Prijzen slaan eigenlijk nergens meer op, geen idee ook waarom PL ineens zoveel duurder moet zijn :?
Soms gewoon 200-300 euro duurder per maand :? Waarbij catalogusprijs helemaal niet anders is dan 3-4 jaar geleden, ik vind het apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 06:24
Arfman schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:48:
Same here. Wij leasen nu een e-Niro 64kWh DynamicPlusLine (1 na hoogste trim) voor 484 per maand. De huidige Niro EV begint voor het basismodel bij 599. In ons geval ook nog eens voor een auto die we minder mooi vinden (ok, smaak), waar we qua uitrusting op achteruit zouden gaan, en verder geen wezenlijke voordelen biedt (sterker nog, motor is minder krachtig en snelladen is net zo snel/langzaam). Die had ik echt laten staan voor 599.
Die zijn idd heel duur geworden. Wij leasen ook een DynamicPlus sinds november 2020. Dat was toen hele goed deal want betaal 414 per maand (wel maar 10.000 km per jaar). Gelukkig loopt ie nog even dus hopelijk is het over 3 jaar weer een beetje "normaal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
Martinusz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:53:
Prijzen slaan eigenlijk nergens meer op, geen idee ook waarom PL ineens zoveel duurder moet zijn :?
Soms gewoon 200-300 euro duurder per maand :? Waarbij catalogusprijs helemaal niet anders is dan 3-4 jaar geleden, ik vind het apart.
Rente stond zo ongeveer op 0, kans op recessie dus een hogere risico opslag en auto’s zijn een stuk duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
n0pe schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:29:
[...]

Rente stond zo ongeveer op 0, kans op recessie dus een hogere risico opslag en auto’s zijn een stuk duurder geworden.
Maar de prijzen van 2e hands auto's zijn nog steeds super.. dat drukt toch de afschrijving, de grootste kostenpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:57

pistole

Frutter

BasvanS schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:44:
[...]

Maar de prijzen van 2e hands auto's zijn nog steeds super.. dat drukt toch de afschrijving, de grootste kostenpost?
Die prijzen fluctueren natuurlijk enorm. Leasemaatschappij gaat dat risico natuurlijk niet lopen, dus gaat uit van 'normale' (lagere) restwaarde.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
pistole schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:52:
[...]

Die prijzen fluctueren natuurlijk enorm. Leasemaatschappij gaat dat risico natuurlijk niet lopen, dus gaat uit van 'normale' (lagere) restwaarde.
Dit, daarnaast zijn tweedehandsprijzen nu interessant, maar geen garantie voor over bv 5jaar. Ik heb het idee dat ook vooral ICE auto's duurder zijn in de PL, wellicht een hoger risico in de restwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

TheBrut3 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:42:
Volgens het CBS is private lease met aardige stappen duurder geworden afgelopen 2 jaar. Zeker een stuk meer dan zakelijk lease. Nou zijn nieuwe auto's natuurlijk ook wat duurder geworden.
Die nieuwe auto`s; daar zit natuurlijk wel een groot deel. Mijn PL Ford Focus van anderhalf jaar oud zou nu ipv €28.500 nu €36.500 kosten. 28% erbij voor dezelfde auto (maar nu 'mild hybrid' en een facelift met slechtere ergonomie verder). In de leaseprijs zie ik een vergelijkbare stijging.

En door de krapte op de markt kunnen de PL maatschappijen geen strakke deals maken op overproductie of voorraadmodellen. Dat scheelt soms natuurlijk flink voor de afwachtende leaser.

[ Voor 4% gewijzigd door bombadil op 19-01-2023 10:19 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 15:56

Arfman

Drome!

Rhumba schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:04:
[...]

Die zijn idd heel duur geworden. Wij leasen ook een DynamicPlus sinds november 2020. Dat was toen hele goed deal want betaal 414 per maand (wel maar 10.000 km per jaar). Gelukkig loopt ie nog even dus hopelijk is het over 3 jaar weer een beetje "normaal"
Jep, wij ook voor 10.000 per jaar. Wij moeten nog bijna 4 jaar dus hopelijk is de wereldsituatie dan gestabiliseerd (om meerdere redenen). Liefst zou ik deze auto dan overnemen maar dat is afhankelijk van de prijs die de leasemaatschappij ervoor vraagt. We zullen zien.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zit nu in het 5e jaar van m'n private lease Fiesta ST line, toendertijd bij ANWB afgesloten voor 294 per maand voor 24 maanden 10000km. Na 24 maanden verlengd tot 36, prijs ging netjes naar beneden.

Zit nu op 270 per maand, ik ga proberen weer te verlengen na het 5e jaar. Een Fiesta ST Line zou je nu dik over de 400 kosten. Bizar.

Ik moet wel zeggen dat ze in 2018 behoorlijk aan het stunten waren om private lease aan de man te krijgen, dat speelt ook mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Jackson6 op 19-01-2023 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Jackson6 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:18:
Ik moet wel zeggen dat ze in 2018 behoorlijk aan het stunten waren om private lease aan de man te krijgen, dat speelt ook mee.
Dat heeft inderdaad ook impact gehad. Volgens mij heb je in die periode extreme deals gehad van Aygo voor €99 en eGolf voor €199 en dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-12-2024
.

[ Voor 101% gewijzigd door Reiger072 op 01-02-2023 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Reiger072 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:29:
Zijn er hier toevallig nog mensen opzoek naar een lease?

Mijn E-golf is overbodig geworden en mag opzoek naar een nieuwe eigenaar.

Betreft de E-golf met de volgende opties:
Kleur: Atlantic Blue Metallic
Spiegelpakket
Active Info Display
Winterpakket
Apple Car Play
25.000 KM per jaar

EUR 404,01 per maand

Loopt nog 28 maanden tot eind juni 2025 ( er kan volgens mij dus nog 16 maanden subsidie voor ontvangen worden. )
Kun je km ook nog naar beneden bijstellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-12-2024
alki schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:57:
[...]

Kun je km ook nog naar beneden bijstellen ?
Nee helaas niet mogelijk bij Van Mossel. Heb ook stuk minder gereden maar krijg helaas niets terug voor minder KM.

Mocht er interesse zijn is een vergoeding voor de overname bespreekbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Reiger072 op 30-01-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Iemand die bij Justlease een Smart #1 hebben besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
038Robijno schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:16:
Want? wat een geld voor zon kleine auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
alki schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:47:
[...]

Want? wat een geld voor zon kleine auto
Rijdt nu een T-Roc 2x Rline.. maar de Smart #1 Brabus is net zo groot, ietsje groter zelfs. En de binnenkant is ruimer qua zitting.
Kofferbak ruimte interesseert ons niet echt veel. Als we op vakantie gaan naar het buitenland met zijn 3en, gaan we toch vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
038Robijno schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:16:
Deze heb ik zelf uiteindelijk niet besteld, maar ik had wel een offerte voor de Smart #1 Premium, 60 maanden en 12.000 km voor 600 per maand. Zo te zien is dat inmiddels flink omhoog gegaan. De Brabus variant is wel erg gaaf! Toevallig hoorde ik van een Wensink dealer dat ze binnenkort de #1 in de showroom krijgen.

De Smart #1 was mijn eerste keus voor wanneer mijn huidige BMW het einde van de looptijd bereikt. Door de prijsverlaging van de Tesla Model 3 ben ik daarvoor gegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door dennisk. op 28-02-2023 15:12 ]

Reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:58

Phntm

Tlingelingeling

Heb via Halallease (Justlease) een leuke occassion Golf 7.5 comfortline (met comfort pakket, executive pakket en licht & zicht pakket) op de kop getikt. 18k/jaar voor 36 maanden. 467 euro incl all season banden, geen eigen risico en flexibiliteit bij onzekerheid. Prima deal in deze gekke tijden voor een kleine gezinsauto.

Mijn huidige zakelijke lease gaat vervroegd de deur uit i.v.m. weinig rijden. Zakelijke KMs kan ik dan declareren bij de werkgever als dat van toepassing is. Ik vind nieuw bestellen tegenwoordig veels te duur voor wat je krijgt... Occassion lease is dan nog wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
dennisk. schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:12:
[...]

Deze heb ik zelf uiteindelijk niet besteld, maar ik had wel een offerte voor de Smart #1 Premium, 60 maanden en 12.000 km voor 600 per maand. Zo te zien is dat inmiddels flink omhoog gegaan. De Brabus variant is wel erg gaaf! Toevallig hoorde ik van een Wensink dealer dat ze binnenkort de #1 in de showroom krijgen.

De Smart #1 was mijn eerste keus voor wanneer mijn huidige BMW het einde van de looptijd bereikt. Door de prijsverlaging van de Tesla Model 3 ben ik daarvoor gegaan.
Ik heb de Brabus variant genomen, zwart/zwart en 18.000km en 48 maanden.
Alleen de levertijd gaat lang duren. Verwachting is Augustus dit jaar.
Tesla heb je binnen een paar weken op de stoep staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
038Robijno schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:35:
[...]

Ik heb de Brabus variant genomen, zwart/zwart en 18.000km en 48 maanden.
Alleen de levertijd gaat lang duren. Verwachting is Augustus dit jaar.
Tesla heb je binnen een paar weken op de stoep staan.
Erg gaaf! Daar ga je vast heel veel plezier mee hebben :)

Reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
dennisk. schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:37:
[...]

Erg gaaf! Daar ga je vast heel veel plezier mee hebben :)
Laten we het hopen😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Vraag me af, staat er in het contract ook nog dat je de MRB die je vanaf 2025 gaat betalen nog word verrekend? Of zit deze nu in het leasebedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
BasvanS schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:13:
[...]

Vraag me af, staat er in het contract ook nog dat je de MRB die je vanaf 2025 gaat betalen nog word verrekend? Of zit deze nu in het leasebedrag?
Justlease heeft een bepaling in het contract met het volgende:

Tussentijdse wijziging Maandbedrag
Conform de Algemene Voorwaarden Keurmerk Private Lease Versie 1.1 kan het Maandbedrag worden gewijzigd als belastingen of heffingen in verband met het bezit of het gebruik van het Voertuig gewijzigd worden en/of als de aanschafprijs van het Voertuig tussen het moment van ondertekening
van de Leaseovereenkomst en de aflevering van het Voertuig wordt verhoogd.

Conform het Belastingplan 2020 wordt de korting op de Wegenbelasting voor elektrische auto’s en plug-in hybrides vanaf 1 januari 2025 afgebouwd. Hierdoor kan het Maandbedrag voor elektrische en plug-in hybride Voertuigen gedurende de looptijd van de Leaseovereenkomst stijgen.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50

M2B

Mocht er iemand interesse hebben. Wij hebben een Seat Mii Electric die overbodig is geworden.
Het contract loopt nog tot oktober 2025, maandbedrag is € 264,81 voor 15.000 km per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik ben mij aan het orienteren op een private lease.

Ik zie dat bijvoorbeeld bij Toyota je een max aantal bedrag kan inleggen en hierdoor je de maandlasten kan verlagen.

Ik zit zelf te kijken naar een Toyota yaris 1.5 hybrid waar ik maximaal 8500~ euro eigen geld kan inleggen.

Mijn maandlasten gaan voor 5 jaar met zo`n 100 euro pm naar beneden dan, dat scheeld wel weer.
Ik vroeg mij af wie hier ervaring heeft met het gedeeltelijk afbetalen van de auto voordat de lease begint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 09:27

mb1

Wowhead schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:52:

Ik zie dat bijvoorbeeld bij Toyota je een max aantal bedrag kan inleggen en hierdoor je de maandlasten kan verlagen.

Ik zit zelf te kijken naar een Toyota yaris 1.5 hybrid waar ik maximaal 8500~ euro eigen geld kan inleggen.

Mijn maandlasten gaan voor 5 jaar met zo`n 100 euro pm naar beneden dan, dat scheeld wel weer.
Ik vroeg mij af wie hier ervaring heeft met het gedeeltelijk afbetalen van de auto voordat de lease begint.
€8.500 inleggen om over een termijn van 60 maanden €6.000 te besparen op inleg lijkt mij geen beste deal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Mijn excuses verkeerd berekend het gaat om een maand vermindering van 135 euro a 8100 op een 8295 eigen inleg.

Ik verlies er idd 195 euro op over 5 jaar verdeeld, maar verlaag wel de vaste lasten druk met 135 euro pm van 395 naar 257 euro pm.

Maar ik vroeg mij af of meer mensen dit doen. of gewoon die 8K in een potje op de rekening laten staan.
Ergens ben ik wel erg gechameerd van een zo laag mogelijke maandelijkse vaste lasten.

Over die 8K over 5 jaar op de bank betaal ik ook maandelijkse bank service kosten en de rente is nagenoeg nul, wil zoveel mogelijk financiele risicos indammen met het leasen, uiteraard kan ik voor 8K een tweedehandsje kopen maar ben beetje klaar met tweede handse bakken.

[ Voor 23% gewijzigd door Wowhead op 02-03-2023 11:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-05 16:42

Pieroman

/me

Wowhead schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:10:
Mijn excuses verkeerd berekend het gaat om een maand vermindering van 135 euro a 8100 op een 8295 eigen inleg.

Ik verlies er idd 195 euro op over 5 jaar verdeeld, maar verlaag wel de vaste lasten druk met 135 euro pm van 395 naar 257 euro pm.

Maar ik vroeg mij af of meer mensen dit doen. of gewoon die 8K in een potje op de rekening laten staan.
Ergens ben ik wel erg gechameerd van een zo laag mogelijke maandelijkse vaste lasten.

Over die 8K over 5 jaar op de bank betaal ik ook maandelijkse bank service kosten en de rente is nagenoeg nul, wil zoveel mogelijk financiele risicos indammen met het leasen, uiteraard kan ik voor 8K een tweedehandsje kopen maar ben beetje klaar met tweede handse bakken.
Momenteel haal je bij meerdere banken wel 1% rente of meer. Zet je die € 8.100 op de bank voor 5 jaar dan levert je dat € 413,- aan rente op. Het verschil is dus niet 195 maar € 608,-.
Ik zie niet in waarom je bewust meer voor je auto zou willen betalen.

Wil je toch je maandbedrag verlagen, stal dan die 8K op een spaarrekening en laat maandelijks het verschil in maandbedrag naar je betaalrekening terugboeken. Je renteopbrengst wordt dan lager maar je betaalt in ieder geval niet teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Wowhead schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:52:

Als je dat kan inleggen kun je net zo goed de auto kopen en is ie voor jou, de andere helft leen je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Thanks, na wat verder snuffelen komt het er inderdaad naar voren dat vooruit betalen eigenlijk geen enkele voordeel geeft.
Dank allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:45
Wowhead schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:40:
Thanks, na wat verder snuffelen komt het er inderdaad naar voren dat vooruit betalen eigenlijk geen enkele voordeel geeft.
Dank allen!
Denk er wel even over na want het kan voordelen hebben, wil je binnenkort een hypotheek afsluiten of een extra hypotheek opnemen voor een verduurzaming of verbouwing dan scheelt die €8000 vooruit betalen je ongeveer €30.000 aan het maximum op te nemen hypotheek (kan natuurlijk per persoon verschillen).

Op de site van de bijvoorbeeld de hypotheker kun je een berekening maken met beide leasetarieven en kun je het verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Dat is wel een goeie ja! het is mogelijk dat we binnen 5 jaar willen verhuizen allicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
alki schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:36:
[...]
Als je dat kan inleggen kun je net zo goed de auto kopen en is ie voor jou, de andere helft leen je dan
Mwah, dan blijft er nog een verschil in de dienst natuurlijk. Ander vraagje, stel dat je het contract eerder wenst op te zeggen, of over te zetten naar iemand anders, wat gebeurd er dan met de extra inleg? Ik kan mij voorstellen dat ze een eindafrekening maken, maar als je hem overzet naar een andere particulier zul je dit denk ik zelf moeten ophalen bij diegene lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-05 08:43
2x private lease gedaan in de jaar 2018 en 2020 (2x voor 2 jaar).

De prijzen zijn echt te absurd indien je in een B\C segment wilt rijden.

Ik heb vorig jaar een auto gekocht...had ik het maar eerder gedaan scheelt klauwen veel met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ping83 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:49:
Denk er wel even over na want het kan voordelen hebben, wil je binnenkort een hypotheek afsluiten of een extra hypotheek opnemen voor een verduurzaming of verbouwing dan scheelt die €8000 vooruit betalen je ongeveer €30.000 aan het maximum op te nemen hypotheek (kan natuurlijk per persoon verschillen).

Op de site van de bijvoorbeeld de hypotheker kun je een berekening maken met beide leasetarieven en kun je het verschil zien.
Vermogensbelasting ontwijk je hiermee ook.En het gedragseffect om spaargeld te willen uitgeven. Dan kan het maar beter vaststaan bij de leasemij.
Tenzij mensen denken dat ze de komende leaseverplichtingen mogen opvoeren als schuld op de IB-aangifte?
alki schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:36:

Is maar de vraag; ik heb anderhalf jaar terug een private lease afgesloten voor 12 maanden; ik kon daar niet tegenopkopen voor dezelfde auto nieuw. Voor mij was het gewoon rekenen, wat kost het mij als lease of als koper en wat is dan het beste. Met nog als voordeel dat je niet gebonden zit aan een jonge dure auto die je moeilijk kan inruilen (nou ja, in een normale markt dan)

[ Voor 33% gewijzigd door bombadil op 02-03-2023 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Jackson6 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:18:
Zit nu in het 5e jaar van m'n private lease Fiesta ST line, toendertijd bij ANWB afgesloten voor 294 per maand voor 24 maanden 10000km. Na 24 maanden verlengd tot 36, prijs ging netjes naar beneden.

Zit nu op 270 per maand, ik ga proberen weer te verlengen na het 5e jaar. Een Fiesta ST Line zou je nu dik over de 400 kosten. Bizar.
Heb net een voorstel van LeasePlan (ANWB) voor verlenging naar 72 maanden gekregen voor exact dezelfde maandprijs. Hopelijk kan je hier iets mee. Heb exact dezelfde type auto namelijk en ook in 2018 gaan leasen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Vraagje, ik zit nu mijzelf te verdiepen in het overnemen van een lease contract, maar hoe zit het met de auto van A naar B te krijgen, want op de website van privateleaseovernemen word er niet duidelijk gemaakt waar de auto`s zich bevinden.

Niet zo nice als je er achter komt dat de auto die je wilt overnemen 300 km verderop staat geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wowhead schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:05:
Vraagje, ik zit nu mijzelf te verdiepen in het overnemen van een lease contract, maar hoe zit het met de auto van A naar B te krijgen, want op de website van privateleaseovernemen word er niet duidelijk gemaakt waar de auto`s zich bevinden.

Niet zo nice als je er achter komt dat de auto die je wilt overnemen 300 km verderop staat geparkeerd.
Ik neem aan dat je dat gewoon bespreekt met de aanbieder, zijn toch particulieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:51
Ik heb het hele draadje doorgelezen op winterbanden. Maar ik heb nog geen duidelijkheid over het volgende.

Ik heb een PL zonder winterbanden, vanwege de hoge prijs. Daarvóór had ik wel altijd winterbanden, maar ik gebruik tegenwoordig het ov beter. Voor een weekeinde Duitsland sneeuw is dat onhandig en afgelopen week stond ik ook pas midden op een kruispunt stil terwijl ik 30 reed.

Nu dacht ik, zou je bij het vervangen van autobanden de dealer ook kunnen bijbetalen voor een wat duurdere soort banden? Naar mijn idee is dat stukken goedkoper dan 20 euro per maand betalen voor winter- of alle seizoenenbanden.

Ik dacht aan zoiets: https://www.autobandenmar...55-R17-95V-XL-EV/R-389441

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:29
DDDikkiedik schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:32:
Ik heb het hele draadje doorgelezen op winterbanden. Maar ik heb nog geen duidelijkheid over het volgende.

Ik heb een PL zonder winterbanden, vanwege de hoge prijs. Daarvóór had ik wel altijd winterbanden, maar ik gebruik tegenwoordig het ov beter. Voor een weekeinde Duitsland sneeuw is dat onhandig en afgelopen week stond ik ook pas midden op een kruispunt stil terwijl ik 30 reed.

Nu dacht ik, zou je bij het vervangen van autobanden de dealer ook kunnen bijbetalen voor een wat duurdere soort banden? Naar mijn idee is dat stukken goedkoper dan 20 euro per maand betalen voor winter- of alle seizoenenbanden.

Ik dacht aan zoiets: https://www.autobandenmar...55-R17-95V-XL-EV/R-389441
De dealer werkt voor de LM en zal dan ook monteren wat de LM aangeeft. Lijkt me niet dat de dealer wil meewerken aan jouw idee; die verdient meer aan verkoop en onderhoud van lease-auto's dan wat jij extra wil betalen voor andere banden. Paar tientjes extra omzet vs. het kwijtraken van een grote klant, ik had het risico niet genomen.

Wil je andere banden, moet je de LM betalen of anderszins zien te overtuigen of de banden onder je eigen auto zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:51
Het is wel zo dat bij bepaalde leasemaatschappijen afzonderlijke winterbanden laten plaatsen dan weer geen probleem is. Ik zie daartussen niet zoveel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:45

Dazzler2120

FP ProMod
Wellicht dat jullie me kunnen helpen, ik ben mijzelf aan het oriënteren op private lease contracten voor een elektrische auto. Het lijkt er in mijn situatie op dat elektrisch leasen relatief voordelig is, zelfs voordeliger dan mijn 2de hands auto met weinig afschrijving, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Als achtergrond verhaal:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zie ik iets over het hoofd in mijn berekening? Als ik het zo opzet lijkt leasen enorm voordelig... Enige bewuste keuze die ik dan moet maken is of ik mij voor min. 5 jaar verbind aan mijn huidige werkgever.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:50
Dazzler2120 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:22:
Wellicht dat jullie me kunnen helpen, ik ben mijzelf aan het oriënteren op private lease contracten voor een elektrische auto. Het lijkt er in mijn situatie op dat elektrisch leasen relatief voordelig is, zelfs voordeliger dan mijn 2de hands auto met weinig afschrijving, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Als achtergrond verhaal:

***members only***

Zie ik iets over het hoofd in mijn berekening? Als ik het zo opzet lijkt leasen enorm voordelig... Enige bewuste keuze die ik dan moet maken is of ik mij voor min. 5 jaar verbind aan mijn huidige werkgever.
Die extra vergoeding van ruim € 300 helpt natuurlijk goed mee. Ik zou er dan ook eerder voor kiezen (als die regeling zo werkt).
Ook heb je de stroom nog niet berekend.
De corsa heeft een opgegeven verbruik van 165 Wh/km (wat je gemiddeld niet gaat halen). Dat is voor 25.000 kilometer is dat 4.125 KWh maal 25 cent (wat het echt niet overal gaat zijn). Dus zeker een half jaar aan voordeel valt al weg.
Uitsmijter is dat binnenkort ook de MRB op elektrische auto's weer komt (geen idee wat dat gaat worden is vast wel te vinden), die zal de leasemij wel doorbereken.
Maargoed als je per saldo nul hebt dan rijd je alsnog wel een nieuwe auto die je niks kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:45

Dazzler2120

FP ProMod
2Bond schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:59:
[...]

Die extra vergoeding van ruim € 300 helpt natuurlijk goed mee. Ik zou er dan ook eerder voor kiezen (als die regeling zo werkt).
Ook heb je de stroom nog niet berekend.
De corsa heeft een opgegeven verbruik van 165 Wh/km (wat je gemiddeld niet gaat halen). Dat is voor 25.000 kilometer is dat 4.125 KWh maal 25 cent (wat het echt niet overal gaat zijn). Dus zeker een half jaar aan voordeel valt al weg.
Uitsmijter is dat binnenkort ook de MRB op elektrische auto's weer komt (geen idee wat dat gaat worden is vast wel te vinden), die zal de leasemij wel doorbereken.
Maargoed als je per saldo nul hebt dan rijd je alsnog wel een nieuwe auto die je niks kost.
De elektrakosten had ik inderdaad rond de €100,- p/m geschat, dus dat komt wel redelijk overeen met jouw berekening van 4125 kWh* €0,25 - Dan houd ik nog €120,- /maand 'budget' over wat dus nog steeds +70 is t.o.v. in mijn huidige auto te blijven rijden.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wat ik niet begrijp…

Pak ieder wilkekeurige auto voor PL, 60 maanden is altijd goedkoper dan 48 maanden.

Nu wil je PL verlengen van 48 naar 60 maanden, voorstel is maandbedrag + 3 euro :?

Welke logica mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:46:
Wat ik niet begrijp…

Pak ieder wilkekeurige auto voor PL, 60 maanden is altijd goedkoper dan 48 maanden.

Nu wil je PL verlengen van 48 naar 60 maanden, voorstel is maandbedrag + 3 euro :?

Welke logica mis ik?
Misschien omdat de huidige leasetarieven voor zowel 48 als 60 mnd hoger zijn dan toen je ze afsloot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Laatst online: 20:47
Paar maanden geleden mijn leasetermijn aangepast van 48mnd naar 60mnd. Gevolg was herberekening van mijn leasebedrag per maand als dat ik gestart zou zijn met 60mnd. Dus geld terug van de afgelopen 48 maanden wat ik teveel betaald obv de nieuwe 60mnd en de komende 12 mnd een lager maandbedrag.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Wat ik niet begrijp…

Welke logica mis ik?
Auto's zijn duurder, rente is hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jeroenkb schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:28:
[...]

Misschien omdat de huidige leasetarieven voor zowel 48 als 60 mnd hoger zijn dan toen je ze afsloot?
Hmm zou raar zijn, dat zou alleen voor nieuwe auto’s dan relevant zijn.
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:44:
[...]

Auto's zijn duurder, rente is hoger.
Idem waarom relevant voor bestaande 4 jaar oude auto? Rente…rente op wat? Het is PL, niet een financiering (lening)?

Heb de vraag uitgezet, benieuwd wat de redenatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 22:08
Wat ik niet begrijp…

Welke logica mis ik?
Alles wordt duurder, onderhoud, banden, verzekering.

Voor 3 euro moet je het denk gelijk doen, een nieuwe een vaak veel duurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:53:
[...]

Dat heet marktwerking.

Jij wil je contract verlengen; zij kijken naar de huidige marktprijzen en denken: we kunnen wel wat meer vragen want een nieuw leasecontract is nog veel duurder dus deze persoon gaat toch niet weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:50
jeroenkb schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:29:
[...]

Dat heet marktwerking.

Jij wil je contract verlengen; zij kijken naar de huidige marktprijzen en denken: we kunnen wel wat meer vragen want een nieuw leasecontract is nog veel duurder dus deze persoon gaat toch niet weg
Bovendien is de markt voor tweedehands auto's nog steeds booming. Een vier jaar oude auto brengt tegenwoordig veel meer op dan de leasemaatschappij vier jaar geleden als verwachte restwaarde had begroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
jeroenkb schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:29:
[...]

Dat heet marktwerking.

Dat zou je denken, daarnaast is de dienst an sich duurder geworden, leasen is gewoon een stuk duurder dan 2 jaar terug, los van de autoprijs. Het verbaasd mij echter wel dat ik hier en op andere plekken verschillende manieren van werken zie vanuit de maatschappijen. Waar de ene een hoger tarief hanteert bij een verlenging, is het niet gek dat de ander een lager bedrag voorstelt. Ik had hier eigenlijk verwacht dat er gewoon veel hogere tarieven worden voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:50
Martinusz schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:53:
[...]

[...]

Rente…rente op wat? Het is PL, niet een financiering (lening)?
De leasemaatschappij moet het vast ook weer opnieuw financieren en nu dus een lening voor afsluiten met een hogere rente. Ik ga er niet vanuit dat de leasemij alles cash koopt en waarschijnlijk best wat leningen heeft voor alle auto's die ze hebben rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:27
Dazzler2120 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:03:
[...]

De elektrakosten had ik inderdaad rond de €100,- p/m geschat, dus dat komt wel redelijk overeen met jouw berekening van 4125 kWh* €0,25 - Dan houd ik nog €120,- /maand 'budget' over wat dus nog steeds +70 is t.o.v. in mijn huidige auto te blijven rijden.
Je loopt wel risico dat die vergoeding wordt verandert en de vraag is of je 5 jaar bij dezelfde werkgever blijft. En daarnaast als je een dag minder reist scheelt ook, stel dat je minder wilt werken of vaker vanuit huis hiermee beperk je jezelf wel. Als je daar geen issues mee hebt is het in theorie voordeliger maar achteraf weet je het pas definitief. Je beperkt heel erg je keuze vrijheid met private leasen is het enige wat ik wil zeggen. Je kan eventueel overwegen om een tweedehands EV te kopen of leasen (dan wel met kortere looptijd idealiter) en daar een rekensom van maken.
Pagina: 1 ... 84 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.