Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baldeagle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-05 21:23
Wij hebben uiteindelijk toch voor de Dacia Spring (expression) gekozen voor 5 jaar en 20000 km. Deze was (incl 60 euro subsidie) maar 18 euro in de maand duurder vergeleken met de Mitsubishi Space Star. Maar het uiteindelijke verschil incl "brandstof" is dan toch meer dan 100 euro. Als we de reisvergoeding van mijn vrouw meetellen is de maandelijkse winst nog groter. Daarbij is de Dacia beter uitgerust met Navigatie, achteruitrijcamera, Active Emergency Braking System, Hill Start Assist etc.

Echter in 2025 zal er wegenbelasting bijkomen maar gezien het gewicht (<1000 kilo) verwacht ik dat dit mee zal vallen. En het laatste jaar zal de subsidie wegvallen (want uitgesmeerd over 4 jaar).

Ik werk zelf vanuit huis en mijn vrouw rijd dagelijks 14 km heen en 14 km terug naar haar werk. We maken wel veel ritjes met ons gezin (2 kinderen van 5 en 7) maar dat zijn ook korte ritjes. Daarom hebben we de "beperkte" range voor lief genomen. Die enkele keer wat verder weg moeten kunnen we met de DC lader van 30 KW relatief snel bijladen. Ondanks dat het een A segment auto is is hij best ruim, ook achterin.

De huidige levertijden zijn 4 tot 6 maanden maar dat kan uitlopen. Ons huidige contract loopt februari af, dus hopelijk is hij er op tijd.

Met het nieuwe logo en nieuwe kleur vind ik het toch een geslaagd wagentje. En wat LIJKT hij groot he!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZC4ufyjbicf_gvJgyNrO1Wqrm0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H5JKLOLIrP7ryQySVlTeVw79.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:43
Ik had (onterecht blijk nu) het vooroordeel dat Dacia (zwart/wit modus aan) lelijke hoekige goedkope prullen maakte. (/uit)
Dit ziet er heel gaaf uit! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 10:57
Baldeagle schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:55:
Wij hebben uiteindelijk toch voor de Dacia Spring (expression) gekozen voor 5 jaar en 20000 km. Deze was (incl 60 euro subsidie) maar 18 euro in de maand duurder vergeleken met de Mitsubishi Space Star. Maar het uiteindelijke verschil incl "brandstof" is dan toch meer dan 100 euro. Als we de reisvergoeding van mijn vrouw meetellen is de maandelijkse winst nog groter. Daarbij is de Dacia beter uitgerust met Navigatie, achteruitrijcamera, Active Emergency Braking System, Hill Start Assist etc.

Echter in 2025 zal er wegenbelasting bijkomen maar gezien het gewicht (<1000 kilo) verwacht ik dat dit mee zal vallen. En het laatste jaar zal de subsidie wegvallen (want uitgesmeerd over 4 jaar).

Ik werk zelf vanuit huis en mijn vrouw rijd dagelijks 14 km heen en 14 km terug naar haar werk. We maken wel veel ritjes met ons gezin (2 kinderen van 5 en 7) maar dat zijn ook korte ritjes. Daarom hebben we de "beperkte" range voor lief genomen. Die enkele keer wat verder weg moeten kunnen we met de DC lader van 30 KW relatief snel bijladen. Ondanks dat het een A segment auto is is hij best ruim, ook achterin.

De huidige levertijden zijn 4 tot 6 maanden maar dat kan uitlopen. Ons huidige contract loopt februari af, dus hopelijk is hij er op tijd.

Met het nieuwe logo en nieuwe kleur vind ik het toch een geslaagd wagentje. En wat LIJKT hij groot he!

[Afbeelding]
En electrisch rijdt ook echt heel veel beter, en veel meer ontspannen vind ik :-)
Gefeliciteerd met de beslissing, hopelijk gaat alles goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
wienesroa schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:33:
Ik had (onterecht blijk nu) het vooroordeel dat Dacia (zwart/wit modus aan) lelijke hoekige goedkope prullen maakte. (/uit)
Dit ziet er heel gaaf uit! Veel plezier ermee!
Ik moet eerlijk zijn dat ik deze auto ook meer heb gekozen met mijn verstand dan met mijn hart haha. Gelukkig heb ik heb ik ook nog een 1000cc V-twin motorfiets waar het hart sneller van gaat kloppen.
Maar op het plaatje lijkt het wel heel wat haha. Ik moet zeggen dat de nieuwe identiteit van Dacia best "stoer" te noemen is (beetje ruw, no nonsens).

[ Voor 11% gewijzigd door Baldeagle op 25-06-2022 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baldeagle
DjMark schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:34:
[...]

En electrisch rijdt ook echt heel veel beter, en veel meer ontspannen vind ik :-)
Gefeliciteerd met de beslissing, hopelijk gaat alles goed bevallen.
En heel eerlijk heb ik als liefhebber van Science Fiction films het elektrische rijden toch ook als heel leuk ervaren. :P Ondanks de 19 seconden die de Dacia erover doet om van 0 naar 100 te komen voelt hij verre van traag aan. Dit doordat je altijd het maximale koppel hebt en geen schakelmomenten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-05 10:06
Baldeagle schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:21:
[...]

Ja meestal is het een stuk gunstiger om een hogere km "bundel" te nemen. Vaak loont het zelfs als je bijvoorbeeld maar 18000 km per jaar rijd met een bundel van 20000.

Met onze huidige leaseauto betalen we 0,069 ct per extra gereden km. Dit valt nog mee.. maar meestal moeten we toch gemiddeld 30 euro per maand bijbetalen. We hadden achteraf dan ook beter voor 20000 km kunnen kiezen dan voor 15000. Dat was dan ongeveer 15 euro per maand duurder geweest.
Soms mag je tijdens de looptijd je bundel aanpassen dus misschien kan dat nog geld besparen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 18:38
ColeJ schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:27:
[...]

Ik vind 100 rijden juist stressvol. Met ze allen op een kluitje en constant in me spiegels kijken. Elkaar met een halve kilometer per uur inhalen etc. Nee, ik wil assertief op de linker baan rijden met 130-140. Ook omdat ik het leuk vind.
Echt volledig mee eens ja. Ik blijf dan ook juist veel alerter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:38
** Onnodig. **

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 25-06-2022 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:37
** Onnodig. **

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 25-06-2022 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 12:24

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

ColeJ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:58:
[...]

Een EV heeft zeker meer power. Maar lekker met 130-140 doorrijden op de snelweg is er niet bij.
Waarom niet? Op vakantie trips of in laat in de avond staat de CC vaak op 150 :z

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 13:31

Arfman

Drome!

** Knip. **

Ik snap dat gejakker op de linkerbaan ook niet. Je kunt nooit een constante snelheid rijden, je moet altijd alert blijven op idioten die zomaar ertussen komen, etc. Nee hoor, lekker met 100 op de rechterbaan :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door Taro op 25-06-2022 08:55 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 11:06
Arfman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:28:
[...]

Of, hou je vast, mensen hebben een andere mening! 😳

Ik snap dat gejakker op de linkerbaan ook niet. Je kunt nooit een constante snelheid rijden, je moet altijd alert blijven op idioten die zomaar ertussen komen, etc. Nee hoor, lekker met 100 op de rechterbaan :Y)
Ja, maar, het is niet altijd 100. Als je adaptive cruise control hebt is het prima, maar zonder vind ik het heel irritant dat er vaak +/- 95 wordt gereden en je dan alsnog met een paar km/h harder moet gaan inhalen. In rustige situaties rijd ik ook liever 100 op de rechterbaan, maar bij drukte rijd ik liever wat harder op de linkerbaan om in ieder geval een constanter tempo aan te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Eens, ACC is wel een must. Een "gewone" CC is in mijn optiek compleet nutteloos, het is (zeker in Nederland) altijd te druk om daar gebruik van te maken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 14:29
Ik vond de gewone CC zoveel fijner in mijn oude VAG in vergelijking met de ACC in mijn Cupra..
Ik rij 90% van de tijd op CC, zowel met de de oude CC als de nieuwe ACC.

Als je nu even niet op je snelheidsmeter let op de rechterbaan rij je zomaar 90 achter een of andere trage slak. Bij de oude CC werd je gedwongen om mee te denken en je snelheid aan te passen of in te halen. En dan is de afstand die de auto aanhoudt eigenlijk ook net even te groot, zodat er altijd net genoeg ruimte is voor anderen om er tussen te voegen, waardoor je weer gaat afremmen.

Zo jammer dat je bij VAG ook niet kan kiezen of je ACC of CC wilt gebruiken.. Want ACC is op bepaalde momenten echt wel handig (als het druk is), maar de CC zou op bepaalde momenten voor mij echt wel de voorkeur hebben.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

M@cer schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:19:
Als je nu even niet op je snelheidsmeter let op de rechterbaan rij je zomaar 90 achter een of andere trage slak.
En het grappige is dat het op je totale reistijd (tenzij je er 12 uur lang achter hangt op weg naar vakantie) waarschijnlijk geen fluit uitmaakt. Maar misschien ben ik tegenwoordig wel té rustig achter het stuur, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
Iemand toevallig recent nog een kostenvergelijk gemaakt tussen Private Lease of Occassion kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Pingu007 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:00:
Iemand toevallig recent nog een kostenvergelijk gemaakt tussen Private Lease of Occassion kopen?
Meestal komen mensen zelf met een berekening en vragen ze of het realistisch is. Zonder ook maar iets te weten over het segment, hoe lang je met de auto wil doen en hoeveel KM je rijd is daar niks zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:27
Baldeagle schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:21:
[...]

Ja meestal is het een stuk gunstiger om een hogere km "bundel" te nemen. Vaak loont het zelfs als je bijvoorbeeld maar 18000 km per jaar rijd met een bundel van 20000.

Met onze huidige leaseauto betalen we 0,069 ct per extra gereden km. Dit valt nog mee.. maar meestal moeten we toch gemiddeld 30 euro per maand bijbetalen. We hadden achteraf dan ook beter voor 20000 km kunnen kiezen dan voor 15000. Dat was dan ongeveer 15 euro per maand duurder geweest.
Bij mijn huidig private lease contract is dit niet zo (via Arval). Ik heb een bundel van 10K km's en ga daar een paar duizend overheen ieder jaar. Ik betaald 7 cent per extra km en krijg 3 cent terug voor minder KM's. Als ik overstap op 15K betaal ik gewoon 5.000 km x 7 cent meer per jaar. Als ik er dan 13.000 zou rijden zou ik 2000x 4 cent meer betaald hebben dan door gewoon op 10K te blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Mirved schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:22:
[...]

Bij mijn huidig private lease contract is dit niet zo (via Arval). Ik heb een bundel van 10K km's en ga daar een paar duizend overheen ieder jaar. Ik betaald 7 cent per extra km en krijg 3 cent terug voor minder KM's. Als ik overstap op 15K betaal ik gewoon 5.000 km x 7 cent meer per jaar. Als ik er dan 13.000 zou rijden zou ik 2000x 4 cent meer betaald hebben dan door gewoon op 10K te blijven zitten.
Wat kost de 15k KM bundel extra pm t.o.v de 10k KM bundel?

Kan me niet voorstellen dat ze daar bij Arval EUR 30 per maand voor vragen. (is 7 cent/km)

[ Voor 7% gewijzigd door BasvanS op 27-06-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
BasvanS schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:34:
[...]

Wat kost de 15k KM bundel extra pm t.o.v de 10k KM bundel?
Dat zeg ik toch net. 5000x 7 cent.
Mirved schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:22:
[...]

Als ik overstap op 15K betaal ik gewoon 5.000 km x 7 cent meer per jaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Mirved op 27-06-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Mirved schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:35:
[...]

Dat zeg ik toch net. 5000x 7 cent.
Als ik kijk naar een de kia picanto nu bij arval, betaals je EUR 19 extra per maand om ipv 833 km per maand 1250 KM per maand te mogen rijden. EUR 19 voor 417 km is 4.5 cent per km.

Als je de bunder aanschaft in het contract is deze dus niet de 7 cent per km waar jij mee rekent Maar slechts de 4.5 cent die ik net bereken.

[ Voor 17% gewijzigd door BasvanS op 27-06-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Dat kan dat dat bij die auto en dat contract zo is. Ik geef aan hoe het bij mijn huidig lopend contract is. Vraag is of het ook nog mogelijk is om te wisselen tijdens de looptijd of je dan gewoon met vaste prijzen te maken hebt. bij mij in ieder geval niet.

[ Voor 66% gewijzigd door Mirved op 27-06-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Mirved schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:41:
Dat kan dat dat bij die auto en dat contract zo is. Ik geef aan hoe het bij mijn huidig lopend contract is. Vraag is of het ook nog mogelijk is om te wisselen tijdens de looptijd of je dan gewoon met vaste prijzen te maken hebt. bij mij in ieder geval niet.
Ieder contract, zeker bij Arval, heeft de mogelijkheid een hogere bundel aan te schaffen. Dat gaat dan op basis van de originele staffel doen je het contract af sloot. Dit staat vrijwel nooit in het contract vermeld omdat die allemaal 'minimaal' aangepaste model contracten zijn.

Als jij belt met Arval en vraagt of je kunt verhogen naar 15k km per jaar, dan doen ze dat. Waarschijnlijk voor een tarief tussen de EUR 15 en EUR 20 per maand. Tot wel 50% goedkoper dan de 7 cent per km die jij schetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
BasvanS schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Meestal komen mensen zelf met een berekening en vragen ze of het realistisch is. Zonder ook maar iets te weten over het segment, hoe lang je met de auto wil doen en hoeveel KM je rijd is daar niks zinnigs over te zeggen.
Fair!

Maar was eigenlijk gewoon benieuwd naar een willekeurige berekening gezien de hoge occassion prijzen nu.
Mijn PL loopt nog tot maart 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Pingu007 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:33:
[...]

Fair!

Maar was eigenlijk gewoon benieuwd naar een willekeurige berekening gezien de hoge occassion prijzen nu.
Mijn PL loopt nog tot maart 2023.
Klopt, maar je ziet ook dat de PL bedragen omhoog zijn gegaan. Een nieuwe A-segment met 5k KM/jaar voor EUR 180,- per maand lijkt echt verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offfwat
  • Laatst online: 11-09-2022
Ik heb de laatste weken allerlei leasemaatschappijen, en hun voorwaarden en aanbod, vergeleken. Het is voor mij nieuw maar het lijkt me een mooie optie. Onze huidige eigen auto van 5jr, met aankomend onderhoud gaat eruit.

Directlease komt er voor mij nu het meest gunstig uit (maandelijks opzegbaar na 12 maanden, dit is in juni zelfs zonder €30 meerprijs). Half juli komen er ook weer nieuwe deals via het collectief van de Consumentenbond.

Mijn bevindingen: via de dealer leasen is het duurst, €500 per maand kwijt zijn is niet ongewoon. De ANWB zit er een beetje onder, Consumentenbond collectief zit daar weer ongeveer €100 onder (met ietwat betere voorwaarden en een kortere termijn dan dealer en ANWB). Directlease zit er voor mij bijna weer €100 onder, maar mét flexibiliteit en gunstigere voorwaarden.

Kortom: een Opel Corsa automaat, voor max 5 jaar maar na 1 jaar maandelijks opzegbaar, met 12000 km (0,08 per meer gereden km), eigen risico van €300 voor 364,-. Goede deal, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Offfwat schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:38:
Ik heb de laatste weken allerlei leasemaatschappijen, en hun voorwaarden en aanbod, vergeleken. Het is voor mij nieuw maar het lijkt me een mooie optie. Onze huidige eigen auto van 5jr, met aankomend onderhoud gaat eruit.

Directlease komt er voor mij nu het meest gunstig uit (maandelijks opzegbaar na 12 maanden, dit is in juni zelfs zonder €30 meerprijs). Half juli komen er ook weer nieuwe deals via het collectief van de Consumentenbond.

Mijn bevindingen: via de dealer leasen is het duurst, €500 per maand kwijt zijn is niet ongewoon. De ANWB zit er ongeveer €100 onder, Consumentenbond collectief zit daar weer ongeveer €100 onder (met ietwat betere voorwaarden en een kortere termijn dan dealer en ANWB), en Directlease zit er voor mij bijna weer €100 onder, maar mét flexibiliteit en gunstigere voorwaarden.

Kortom: een Opel Corsa automaat, voor max 5 jaar maar na 1 jaar maandelijks opzegbaar, met 12000 km (0,08 per meer gereden km), eigen risico van €300 voor 364,-. Goede deal, toch?
Zeg je nou dat die Corsa je EUR 664,- kost bij de dealer?

Verder zie hij bij de consumenten bond dat je EUR 344 betaald voor 15k KM met flexibiliteit. Heb je alleen geen automaat, die optie kan ik niet aanvinken.

[ Voor 6% gewijzigd door BasvanS op 27-06-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offfwat
Oh, misschien maakte ik ergens een foutje in m’n post. Bij de dealer kwam ik op ongeveer €550 uit, maar met een looptijd van 24 maanden en met een levertijd van 6 - 9 maanden.

Nu is de levertijd eind augustus. Ik ga uit van iets later voor de zekerheid, maar ze zijn in elk geval al gemaakt. Daarom heb je wel een beperkte kleur en optiekeuze, maar voor mij nu niet relevant.

~ automaat was voor mij een eis. Verder ook gekeken naar een Peugeot 208, Polo, Mokka, etc. Vanaf b-klasse.

[ Voor 12% gewijzigd door Offfwat op 27-06-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Offfwat schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:46:
Oh, misschien maakte ik ergens een foutje in m’n post. Bij de dealer kwam ik op ongeveer €550 uit, maar met een looptijd van 24 maanden en met een levertijd van 6 - 9 maanden.

Nu is de levertijd eind augustus. Ik ga uit van iets later voor de zekerheid, maar ze zijn in elk geval al gemaakt. Daarom heb je wel een beperkte kleur en optiekeuze, maar voor mij nu niet relevant.

~ automaat was voor mij een eis. Verder ook gekeken naar een Peugeot 208, Polo, Mokka, etc. Vanaf b-klasse.
Bij Broekhuis betaal je ook EUR 345 voor een Corsa en 15k KM. Maar ook daar weer geen Automaat te selecteren. (volgens mij is Broekhuis ook de leverancier bij de consumentenbond).

Volgens mij is DirectLease wel goedkoper, maar niet veel:

Corsa Automaat PL

[ Voor 9% gewijzigd door BasvanS op 27-06-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
BasvanS schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:29:
[...]

Ieder contract, zeker bij Arval, heeft de mogelijkheid een hogere bundel aan te schaffen. Dat gaat dan op basis van de originele staffel doen je het contract af sloot. Dit staat vrijwel nooit in het contract vermeld omdat die allemaal 'minimaal' aangepaste model contracten zijn.

Als jij belt met Arval en vraagt of je kunt verhogen naar 15k km per jaar, dan doen ze dat. Waarschijnlijk voor een tarief tussen de EUR 15 en EUR 20 per maand. Tot wel 50% goedkoper dan de 7 cent per km die jij schetst.
Nee ik heb gebeld met Arval en kreeg de optie voor een hogere KM bundel. Maar dat was voor precies hetzelfde bedrag als ik per KM meer betaal. Daar zat geen enkele korting in. Dit zeg ik niet op basis van het contract maar op basis van daadwerkelijk contact met Arval destijds.

[ Voor 7% gewijzigd door Mirved op 27-06-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Mirved schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:16:
[...]

Nee ik heb gebeld met Arval en kreeg de optie voor een hogere KM bundel. Maar dat was voor precies hetzelfde bedrag als ik per KM meer betaal. Daar zat geen enkele korting in. Dit zeg ik niet op basis van het contract maar op basis van daadwerkelijk contact met Arval destijds.
Dat is wel echt een raar (wurg) contract dan, rij je dus 14.000 KM per jaar, in totaal dus 20.000 KM meer in 5 jaar, dan mag je even EUR 1400 aftikken. Dat is voor een A-segment serieus veel geld.

Normaal gesproken kent ieder contract ook een bundel voor 15/20/25/30k km.

Bij de consumentenbond (Spacestart) betaal je daar EUR 900 voor.(25.000 KM)
Bij Peugot (208) betaald je EUR 660,- (20.000 KM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
BasvanS schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:31:
[...]

Dat is wel echt een raar (wurg) contract dan, rij je dus 14.000 KM per jaar, in totaal dus 20.000 KM meer in 5 jaar, dan mag je even EUR 1400 aftikken. Dat is voor een A-segment serieus veel geld.

Normaal gesproken kent ieder contract ook een bundel voor 15/20/25/30k km.

Bij de consumentenbond (Spacestart) betaal je daar EUR 900 voor.(25.000 KM)
Bij Peugot (208) betaald je EUR 660,- (20.000 KM)
Dat is het risico dat je neemt bij het afsluiten. Tevens hebben die extra KM's natuurlijk ook invloed op de restwaarde van de auto. Dat zal je minder terug zien bij de goedkope auto's die jij noemt. Maar denk dat 20K meer km's wel meer dan € 1400 extra afschrijving betekend op mijn auto.

Edit: Kijk maar eens bij de duurdere auto's daar blijft het bedrag bijna precies hetzelfde wat er tussen iedere bundel zit. (https://www.arval.nl/privatelease/bmw/i4/40-80kwh-edrive)

[ Voor 10% gewijzigd door Mirved op 27-06-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Mirved schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:36:
[...]

Dat is het risico dat je neemt bij het afsluiten. Tevens hebben die extra KM's natuurlijk ook invloed op de restwaarde van de auto. Dat zal je minder terug zien bij de goedkope auto's die jij noemt. Maar denk dat 20K meer km's wel meer dan € 1400 extra afschrijving betekend op mijn auto.

Edit: Kijk maar eens bij de duurdere auto's daar blijft het bedrag bijna precies hetzelfde wat er tussen iedere bundel zit. (https://www.arval.nl/privatelease/bmw/i4/40-80kwh-edrive)
Om wat voor een auto gaat het? 7 cent per km is natuurlijk goedkoop voor een i4, en duur voor een Aygo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
BasvanS schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:27:
[...]

Om wat voor een auto gaat het? 7 cent per km is natuurlijk goedkoop voor een i4, en duur voor een Aygo..
Mitsubishi Outlander PHEV. Maar is eigenlijk totaal niet relevant contract is 3 jaar geleden afgesloten dus de prijzen zijn nu geheel anders.

Het punt was dat bij duurdere auto's verschillende KM bundels vaak geen verschil maken (zie link die ik plaatste) en dat een te hoge bundel zelfs in je nadeel werkt aangezien je minder terug krijgt en geen korting krijgt op hogere bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Mirved schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:33:
[...]

Mitsubishi Outlander PHEV. Maar is eigenlijk totaal niet relevant contract is 3 jaar geleden afgesloten dus de prijzen zijn nu geheel anders.

Het punt was dat bij duurdere auto's verschillende KM bundels vaak geen verschil maken (zie link die ik plaatste) en dat een te hoge bundel zelfs in je nadeel werkt aangezien je minder terug krijgt en geen korting krijgt op hogere bundels.
Vaak is en bundel niets meer dan een mogelijkheid om meer KM te rijden tegen een gereduceerd tarief. Een ander doel heeft een bundel niet. Als een bundel geen gereduceerd tarief kent, is het voor niemand slim een hogere bundel aan te schaffen.

Als een i4 uit het E-segment buiten de bundel 20 cent per KM kost, kan een bundel voor EUR 50,- voor 5.000 KM nog steeds een slimme keuze zijn (417 km per maand á 20 cent kost namelijk EUR 83)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
BasvanS schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:38:
[...]

Als een i4 uit het E-segment buiten de bundel 20 cent per KM kost, kan een bundel voor EUR 50,- voor 5.000 KM nog steeds een slimme keuze zijn (417 km per maand á 20 cent kost namelijk EUR 83)
Zoals te zien op de site bij de I4 betaal je buiten de bundel 13 cent Dus als je dan de volle 5000(!!) km per jaar over je bundel gaat heb je 4 euro per maand nadeel. Maar als je 384 km+ per jaar eronder blijft heeft het al voordeel. Je kunt dus in principe met je 10K km bundel tot 14616 KM rijden en dat is gunstiger dan de 15K bundel.

[ Voor 9% gewijzigd door Mirved op 27-06-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offfwat
BasvanS schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:49:
[...]

Bij Broekhuis betaal je ook EUR 345 voor een Corsa en 15k KM. Maar ook daar weer geen Automaat te selecteren. (volgens mij is Broekhuis ook de leverancier bij de consumentenbond).

Corsa Automaat PL
Bedankt voor het meekijken. Inderdaad ook al een aantal keer contact gehad met Broekhuis (belde twee keer niet terug overigens). De automaat geeft een stuk minder keuze.

Looptijd (en geen flexibiliteit), kilometers, hoogte eigen risico en maandprijs minder goed dan bij Directlease.
Ik weet natuurlijk niet hoe vaak aanbod en acties verschillen, misschien ligt het ook maar net aan de periode en je wensen (?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Offfwat schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:07:
[...]

Bedankt voor het meekijken. Inderdaad ook al een aantal keer contact gehad met Broekhuis (belde twee keer niet terug overigens). De automaat geeft een stuk minder keuze.

Looptijd (en geen flexibiliteit), kilometers, hoogte eigen risico en maandprijs minder goed dan bij Directlease.
Ik weet natuurlijk niet hoe vaak aanbod en acties verschillen, misschien ligt het ook maar net aan de periode en je wensen (?).
Ja, heb het hier al vaker gezegd: Bij Private Lease moet je eigenlijk geen specifieke wensen hebben. Nu heeft Direclease, geluk voor jou, toevallig een hele goede Automaat deal op de Corsa, de prijs van 349 vind je nergens. Als je bij andere aanbieders moet gaan shoppen voor je eigen wensen, ben je vrijwel altijd duurder uit.

Goede deal voor jou dus, die direclease!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:01
Wij zijn aan het kijken voor een tweede private lease auto, nu hebben we een offerte liggen, maar zonder:
- POI (Personen ongevallen inzittenden)
- SVI (schadeverzekering inzittenden)
- Rechtsbijstand

Rechtsbijstand hoef ik niet aan te vinken, dat hebben wij al lopen (met verkeer)
Ik lees dat de POI niet echt persee nodig is (Consumentenbond zegt dat bijv.), maar SVI is wel aan te raden.
Op onze andere PL auto even teruggezocht en daar zit SVI inderdaad bij, die andere twee worden niet eens genoemd.

Toch maar SVI erbij afsluiten denk ik :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dag allemaal,

Kickje in dit topic. Op het moment hebben we als eerste auto een NIRO hybride (benzine dus). Die gaat weg ivm ander werk van mijn vrouw. Die gaat fietsen.
Ikzelf heb als 2e auto nog een Golf EV staan. Leasen al jaren prive en daarvoor zakelijk.

Mijn ouders hebben besloten wat te verhuizen en meerdere vakantiehuisjes te kopen door Nederland en daartussen te bewegen. Hun Niro EV gaat dus ook weg. Nu zoek ik eigenlijk 2 nieuwe deals maar de prijzen zijn belachelijk geworden lijkt het. Nu zit ik zonder subsidie op 400 en 409 euro voor beide (maandelijks opzegbaar, 10k km, relatief full option of hoogste trimline).

Nu ga ik straks meer dan 200km per enkele reis rijden om eens even op bezoek te gaan en vice versa. Dan kom ik bij of full ev’s uit die 50-80k kosten en dus richting de 700 euro per maand gaan. Mijn idee is dan een plugin hybride. Maar ik kan maar geen goede opties vinden binnen de prijslijst. Alles is flink duurder geworden. Iemand tips?

Wenslijst (musts)
- redelijk “grote auto” ivm kinderwagen en ditjes en datjes en wil makkelijk met 4 personen kunnen rijden
- automaat
- led/xeon koplampen
- Carplay

Nu zie ik dat de Passat GTE redelijk leuk is om zo aan te schaffen, dus de oudere modellen, maar ben bang voor flink onderhoud. Zelfde voor de C klasse plugin uit alweer 2016. Vooral als een accu stuk is.

Nieuw:
Skoda Octavia phev, maar die is nog lastig leverbaar of niet te configureren op de site. Dealers kunnen me weinig nieuws vertellen
Kia Niro Hybrid, maar flink omhoog in de prijs
MB CLA phev, relatief duur voor een relatief kleine auto.

De ANWB heeft ook geen spannende aanbiedingen en de consumentenbond ook niet. Iemand tips?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:41
Kecin schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 07:45:
Mijn ouders hebben besloten wat te verhuizen en meerdere vakantiehuisjes te kopen door Nederland en daartussen te bewegen. Hun Niro EV gaat dus ook weg. Nu zoek ik eigenlijk 2 nieuwe deals maar de prijzen zijn belachelijk geworden lijkt het.

Kia Niro Hybrid, maar flink omhoog in de prijs
MB CLA phev, relatief duur voor een relatief kleine auto.

Iemand tips?
Een vakantiehuisje minder aanschaffen, dan moet het vast en zeker lukken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
Lastig. Je zit in een overspannen automarkt. Dat zie je niet alleen terug in lange levertijden en hoge prijs voor occasions, maar ook in hoge lease prijzen.

Voordeel wat je hebt is dat je 2 auto's wil, als je daarover in gesprek gaat met dealers kan je mogelijk wat extra korting verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 22:04
Mbt tot die overspannen automarkt. Wij (privé) zitten te denken over Ioniq5/EV6: zeg een 50k BEV SUV van nog geen jaar oud. De overspannen markt zorgt ervoor dat de tweedehandsjes zo nu en dan voor meer dan nieuwprijs verkocht worden omdat je 2 jaar moet wachten op een nieuwe.

Ik neem aan dat aanschaf en gelijk de volle mep betalen over het algemeen de goedkoopste optie is op de lange termijn. En in deze markt wellicht zelfs voor een nieuwe BEV gezien er niet veel 2ehands Ioniqs of EV6s zijn. Men zei altijd dat je eigenlijk nooit een nieuwe auto privé moet kopen omdat je duizenden euro's verliest zodra je de showroom uitrijdt. Dus dan komen opties als PL om de hoek kijken. Ook met het idee dat BEVs nog niet zijn uitontwikkeld zou het een extra voordeel zijn dat je over 3-5jaar mee kunt gaan met de technologische ontwikkelingen.

Waar ik vooral mee zit mbt PL is dat het voelt als huren vs kopen van een huis: je "gooit 3 jaar geld over de muur" en aan het eind heb je niks: je auto gaat weer terug. Zeg 3jaar x 12maanden x 500euro is toch 18.000.

Of zijn er opties die je hem evt voor een aantrekkelijk (!) bedrag kan laten overkopen? (Voor mijn super simpele rekenvoorbeeldje: Zeg nieuwprijs minus 15.000, omdat ik ook wel begrijp dat de leasemaatschappij's CEO graag BMW rijdt ;) ). Of zijn die aanboden tot overkoop toch vaak lachertjes omdat ze liever willen dat je nog een leasecontract met ze afsluit?
Ben vooral benieuwd naar jullie gedachtes over mijn gevoel over PL in mijn scenario van een nieuwe BEV, (ik snap dat een oudere Nissan Leaf goedkoper is). Het beste is altijd geweest om privé een tweedehands te kopen, maar in deze markt is dat niet perse zo voor mijn gewenste auto, dus lijkt PL niet onaantrekkelijk.
Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
eswa schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:44:

Waar ik vooral mee zit mbt PL is dat het voelt als huren vs kopen van een huis: je "gooit 3 jaar geld over de muur" en aan het eind heb je niks: je auto gaat weer terug. Zeg 3jaar x 12maanden x 500euro is toch 18.000.
Je moet ook niet op je gevoel af gaan ;-)

Als je de auto koopt dan heb je na 3 jaar ook geld weggegooid. Je afschrijving.

De rekensom is dus wat meer is: je leasetermijnen of je afschrijving.

En dat is lastig bij EV's omdat ze nog niet zo lang op de markt zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:42
jeroenkb schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:27:
[...]
De rekensom is dus wat meer is: je leasetermijnen of je afschrijving.
Klopt helemaal, maar dat moet zijn "je afschrijving, jaarlijks onderhoud, belastingen, verzekering".

Dit is een handige site om dat rekensommetje te maken, maar goed, blijft inderdaad gebaseerd op giswerk rond afschrijving. In normale tijden al moeilijk, en nu al helemaal, als je ziet dat sommige tweedehandse auto's een negatieve afschrijving hebben.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eswa
Das waar mbt afschrijving. Idd het verschil tussen auto's en huizen met leasen/huren vs kopen is dat over het algemeen, auto's rap minder waard worden tov huizen. Al zijn voor beide in deze gekke markten ook voorbeelden te vinden van het tegenovergestelde ;-)
Vandaar de vraag iig.
Met name of die prijzen die leasebedrijven soms aanbieden om de auto van ze over te kopen, of die een beetje hout snijden.
En dan is er nog de derde optie van een gouwe ouwe lening, wat ook in deze onzekere tijden niet een garantie voor de goedkoopste optie is. Voordeel is dat de auto gelijk van jou is, maar je maandbedrag is excl alles en incl een guitige rente vermoedelijk.
Lastig! Maar daarom ook interessant :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
marvel27 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:25:
[...]

Klopt helemaal, maar dat moet zijn "je afschrijving, jaarlijks onderhoud, belastingen, verzekering".

Dit is een handige site om dat rekensommetje te maken, maar goed, blijft inderdaad gebaseerd op giswerk rond afschrijving. In normale tijden al moeilijk, en nu al helemaal, als je ziet dat sommige tweedehandse auto's een negatieve afschrijving hebben.
eens, was te lui om volledig te zijn.

Ik zou mijn 1 jaar oude Enyaq nu voor paar duizend boven mijn aankoopprijs kwijt kunnen.
Nu is een nieuwe Enyaq in mijn uitvoering bijna 12k meer dan ik er een jaar geleden voor betaald heb (en boven de subsidiegrens).

Dus hou hem maar lekker. erg goedkoop zo met negatieve afschrijving...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
@Kecin mss de Lynk & Co?

Anders wellicht bij de consumenten bond kijken?

Kuga Phev voor 580
Astra Tourer Phev voor 480

Of bij de ANWB shoppen

Megane EV60 voor 600
Kia CEED Phev vanaf 530
Tuscon Phev vanaf 580

[ Voor 93% gewijzigd door BasvanS op 26-07-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

BasvanS schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:00:
@Kecin mss de Lynk & Co?

Anders wellicht bij de consumenten bond kijken?

Kuga Phev voor 580
Astra Tourer Phev voor 480

Of bij de ANWB shoppen

Megane EV60 voor 600
Kia CEED Phev vanaf 530
Tuscon Phev vanaf 580
De Lynk is nogal duurder geworden, van 499 naar 549. Maar opzich wel een volle auto voor het geld.
De Kuga viel me in het echt tegen. Rond de 500 is echt wel de max eigenlijk in mijn mening gezien de km contracten en minder dan 60 maanden het flink duurder gaat maken. Consumentenbond kon ik eerst niet vinden (daar al vaker afgesloten) en zie ze nu pas weer. Waarschijnlijk had ik nog een oude link in mn history ofzo. Dankjewel!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
BasvanS schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:49:
[...]

Corsa Automaat PL
Klopt, Broekhuis heeft de vorige ronde van het Consumentenbond Autocollectief gewonnen. Wij hebben een Opel Corsa (simpelste versie; de enige eis van mijn vriendin was "5 deuren" - is ook wel handig met kinderen t.o.v. een Fiat 500C) via deze constructie.

Zeer nette aanbieding, EUR 269 voor 5 jaar en 5dkm/jaar.
Nadeel is de levertijd, de Corsa zou eind mei geleverd worden maar dat is nu waarschijnlijk eind augustus 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crijnders
  • Laatst online: 25-01 21:16
Kecin schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 05:12:
[...]

De Lynk is nogal duurder geworden, van 499 naar 549. Maar opzich wel een volle auto voor het geld.
De Kuga viel me in het echt tegen. Rond de 500 is echt wel de max eigenlijk in mijn mening gezien de km contracten en minder dan 60 maanden het flink duurder gaat maken. Consumentenbond kon ik eerst niet vinden (daar al vaker afgesloten) en zie ze nu pas weer. Waarschijnlijk had ik nog een oude link in mn history ofzo. Dankjewel!
Opeltje voor 12 maanden?
https://broekhuislease.nl...astra-sports-tourer/15743

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Ik rij inmiddels alweer een jaar of 15 zakelijk lease en ben in gesprek met een potentieel nieuwe werkgever zonder lease. Op zich vind ik dat geen probleem, de baan en werkgever spreken me erg aan en de compensatie is prima.

We beschikken al over een auto (benodigd voor mijn vriendin) en ik wil geen 2e auto aanschaffen. Private lease vind ik echt helemaal prima.

Zit nu te denken aan 12 maanden private lease (nieuwe werkgever, nieuw tijdelijk contract) of na 12 maanden opzegbaar, elektrisch, automaat, Apple CarPlay, bij voorkeur goed geluid en uit voorraad leverbaar of rijden binnen een maand. Zo'n 20.000 kilometer per jaar. Geen kinderen, geen ruimte benodigd, wel wat snelweg. De Corsa-e of vergelijkbaar spreken me aan.

Zijn er haken en ogen waar ik rekening mee moet houden? Zeker bij een korte termijn of potentieel uitstappen na 12 maanden?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
Eiríkr schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:18:
Ik rij inmiddels alweer een jaar of 15 zakelijk lease en ben in gesprek met een potentieel nieuwe werkgever zonder lease. Op zich vind ik dat geen probleem, de baan en werkgever spreken me erg aan en de compensatie is prima.

We beschikken al over een auto (benodigd voor mijn vriendin) en ik wil geen 2e auto aanschaffen. Private lease vind ik echt helemaal prima.

Zit nu te denken aan 12 maanden private lease (nieuwe werkgever, nieuw tijdelijk contract) of na 12 maanden opzegbaar, elektrisch, automaat, Apple CarPlay, bij voorkeur goed geluid en uit voorraad leverbaar of rijden binnen een maand. Zo'n 20.000 kilometer per jaar. Geen kinderen, geen ruimte benodigd, wel wat snelweg. De Corsa-e of vergelijkbaar spreken me aan.

Zijn er haken en ogen waar ik rekening mee moet houden? Zeker bij een korte termijn of potentieel uitstappen na 12 maanden?
Bij sommige leasemaatschappijen is een soort inkomensclausule van toepassing, mocht je binnen de looptijd je inkomen verliezen dan kun je vaak kostenloos van je contract af. Wel even goed de voorwaarden doornemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Eiríkr schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:18:

Ik private lease al 4 jaar via Leaseplan/ANWB, het enige waar je rekening mee moet houden is dat je een flinke BKR registratie krijgt. Voor de rest alleen maar goede ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Goed om te weten!

Het wordt nog even uitzoeken. Ik heb straks een nieuwe werkgever zonder leasebeleid en geen auto. Ik zou bij ANWB bijvoorbeeld een private lease kunnen afnemen maar wat doe ik in de tussentijd? Shortlease?

Iemand ervaringen met deze situatie?

[ Voor 4% gewijzigd door ericafterdark op 30-07-2022 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34
Eiríkr schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:37:
Goed om te weten!

Het wordt nog even uitzoeken. Ik heb straks een nieuwe werkgever zonder leasebeleid en geen auto. Ik zou bij ANWB bijvoorbeeld een private lease kunnen afnemen maar wat doe ik in de tussentijd? Shortlease?

Voorraad of occasion

https://www.arval.nl/privatelease/occasion-lease/aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:01
Eiríkr schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:37:
Goed om te weten!

Bij een dealer kijken wat er op voorraad is en dat leasen?
Mijn vrouw gaat volgende week een fiat 500 ophalen, binnen 2 weken geregeld.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 14:12
Goedemorgen allemaal,

Ik ben van plan om een peugot 208GT te leasen via Lease'm voor een bedrag van 460 euro per maand met 20.000km per jaar voor 5 jaar. Op zich best een oké bedrag per maand. Heeft 1 van jullie ervaring met deze leasemaatschappij ?

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
dave1972 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:23:
Goedemorgen allemaal,

Ik ben van plan om een peugot 208GT te leasen via Lease'm voor een bedrag van 460 euro per maand met 20.000km per jaar voor 5 jaar. Op zich best een oké bedrag per maand. Heeft 1 van jullie ervaring met deze leasemaatschappij ?
Een Allure kost bij de ANWB 62 per maand minder voor 20k 5 jaar. Dat is nogal fors lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
BasvanS schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:32:
[...]

Een Allure kost bij de ANWB 62 per maand minder voor 20k 5 jaar. Dat is nogal fors lijkt me?
Maar is deze ook per direct leverbaar ? De GT kan ik met 3 weken in rijden. Mijn huidig leasecontract loopt over 1.5maand af. Nooit bij stilgestaan dat er nu maanden levertijden zijn tegenwoordig. Ik ga eens een blik werpen bij de ANWB.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
BasvanS schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:32:
[...]

Ik zie overigens alleen de Active staan bij de ANWB 75 pk ...?

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
dave1972 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:36:
[...]

Maar is deze ook per direct leverbaar ? De GT kan ik met 3 weken in rijden. Mijn huidig leasecontract loopt over 1.5maand af. Nooit bij stilgestaan dat er nu maanden levertijden zijn tegenwoordig. Ik ga eens een blik werpen bij de ANWB.
Geen idee, minder kritisch zijn in de specs zorgt vaak voor een mogelijkheid tot voorraad modellen. Bij de ANWB heb je voor 425 ook een Fiesta ST-Line X met 125 PK. Vond het veel geld voor een hippe B segment, maar goedkoper dan de 208 GT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
dave1972 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Ik zie overigens alleen de Active staan bij de ANWB 75 pk ...?
Je kunt wat upgrade pakketjes kiezen bij de ANWB, maar het is idd een 75PK versie van de Alure zie ik.

Voor 492 is via de Consumentenbond de 2008 direct leverbare in Alure met 130 PK. Niet om te zeggen dat je dat moet doen, maar vooral om te laten zien hoe duur de 208 GT is ;)

Voor 435 heb je bijvoorbeeld ook een Mazda MX-30, dan moet je geen ambitie hebben dagelijks meer dan 150 KM te rijde, en wel thuis kunnen laden.

[ Voor 13% gewijzigd door BasvanS op 07-08-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
BasvanS schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:48:
[...]

Je kunt wat upgrade pakketjes kiezen bij de ANWB, maar het is idd een 75PK versie van de Alure zie ik.

Voor 492 is via de Consumentenbond de 2008 direct leverbare in Alure met 130 PK. Niet om te zeggen dat je dat moet doen, maar vooral om te laten zien hoe duur de 208 GT is ;)
Ik heb naar de Ford gekeken opzich prima maar met een kleurtje erbij scheelt het mij 2 euro per maand wat de GT dan duurder zou zijn. Dan vind ik de Peugot mooier. Die peugot 2008 is ook prima maar weer 30 euro pm duurder dan de 208GT. Dus daar zal het wel bij blijven. Het gaat mij meer om de leasemaatschappij, Lease'm ik had er nog nooit van gehoord, wel keurmerk etc, maar toch iets wat niet bekend klinkt..😄

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 12:33

Phntm

Tlingelingeling

Afgelopen maandag mijn Hyundai i20 vervroegd ingeleverd. Heel soepel gelopen. Vrijdag laten controleren bij schadende alvorens het ophalen op de maandag. Binnenkort een eind afrekening en dan was dat het.

Private lease was handig maar nu in deze tijd flink duurder. We hebben ook nog een elektrische auto (tesla m3) en daar rijden we vaker in. De benzine auto stond maar voor de deur stof te happen en geld te kosten. Dus een logisch besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:49
Moet inderdaad zeggen prijzen voor private lease zijn stukken duurder geworden.
Neem me eigen voorbeeld.

begin januari een E-208 GT Pack besteld 24.000 kilometer per jaar (full spec)voor 428 euro.
Als ik diezelfde auto nu met dezelfde specs configureer ben ik 511 euro kwijt en met minder luxe opties!

Ik denk wel als alles met betrekking tot de wereld(hopelijk)weer wat beter gaat(grondstoffen,oorlog)dat die prijzen wel weer zullen zakken..denk alleen de eerst komende jaren niet.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
TheRyzenDude schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:36:
Neem me eigen voorbeeld.

begin januari een E-208 GT Pack besteld 24.000 kilometer per jaar (full spec)voor 428 euro.
Als ik diezelfde auto nu met dezelfde specs configureer ben ik 511 euro kwijt en met minder luxe opties!

Ik denk wel als alles met betrekking tot de wereld(hopelijk)weer wat beter gaat(grondstoffen,oorlog)dat die prijzen wel weer zullen zakken..denk alleen de eerst komende jaren niet.
Het scheelt ook dat de subsidie is weggevallen voor de elektrische auto's ..

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

dave1972 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:50:
[...]

Het scheelt ook dat de subsidie is weggevallen voor de elektrische auto's ..
Hoe dan?
Die subsidie moet je zelf aanvragen en gaat niet via de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
hjs schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:29:
[...]

Hoe dan?
Die subsidie moet je zelf aanvragen en gaat niet via de maatschappij.
Aaah oké ik dacht dat zoiets al van de leaseprijs af was gehaald.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-06 11:33
Is er hier iemand die zijn/haar private-leasecontract ter overname heeft aangeboden op een website? En zo ja, kunnen jullie een website aanraden?

Ik heb een 2020 E-Golf met nog 15 maanden te gaan en wil er vanaf. Maar betaal liever geen opzegboete van 40%, vandaar dat ik op zoek ben naar een manier om er makkelijk (goedkoop) van af te komen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Ik heb 2 jaar geleden mijn PL-contract aangeboden op privateleaseovernemen.nl, en dat is goed bevallen.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Jdome schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:34:
Is er hier iemand die zijn/haar private-leasecontract ter overname heeft aangeboden op een website? En zo ja, kunnen jullie een website aanraden?

Ik heb een 2020 E-Golf met nog 15 maanden te gaan en wil er vanaf. Maar betaal liever geen opzegboete van 40%, vandaar dat ik op zoek ben naar een manier om er makkelijk (goedkoop) van af te komen :).
Succes is volledig afhankelijk van het maandbedrag dat je betaald en de 'Bonus' die je aan de overnemer geeft

Marktplaats en bovenstaande site werken idd prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:42
Jdome schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:34:

In de huidige markt ben je jouw contract waarschijnlijk vlot kwijt, tenzij je een fiks maandbedrag hebt. Maar in dat geval kan je ook nog een bonus aanbieden, die veel goedkoper is dan de opzegboete betalen. Let er wel op dat je waarschijnlijk ook reacties krijgt van mensen waarvan je bij voorbaat al weet dat ze niet door de acceptatieprocedure komen van de leasemaatschappij. Een eigen selectie aan de poort maken kan dus geen kwaad. (Vrienden van mij hebben vorig jaar hun PL laten overnemen.)

P.S. check ook bij je leasemaatschappij of ze willen meewerken aan een contractovername. Er zijn leasemaatschappijen die daarvoor een kostenvergoeding vragen.

[ Voor 26% gewijzigd door citomaster op 09-08-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Heb even een vraag mbt private leasen. Hoe zit het met het overnemen van een private lease contract van iemand anders? Soms zijn er mensen die bijvoorbeeld een contract hebben van zeg 3 jaar, maar na 1 jaar besluiten iets anders te willen, en dan hun contract aanbieden ter overname voor de resterende 2 jaar, met een extra betaling ter compensatie van het eerste contractjaar (en waardevermindering van de auto).
Kan me voorstellen dat voor een leasemaatschappij het in principe niet uit maakt aan wie ze leasen, dus lijkt het me dat er geen gigantische adders onder het gras zitten (in vergelijking met bijvoorbeeld de aanschaf van een 2ehands auto: je weet niet precies hoe de vorige eigenaar ermee om is gesprongen). Maar toch, zijn er nog speciale dingen waar je bij zoiets op moet letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
eswa schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:16:
Heb even een vraag mbt private leasen. Hoe zit het met het overnemen van een private lease contract van iemand anders? Soms zijn er mensen die bijvoorbeeld een contract hebben van zeg 3 jaar, maar na 1 jaar besluiten iets anders te willen, en dan hun contract aanbieden ter overname voor de resterende 2 jaar, met een extra betaling ter compensatie van het eerste contractjaar (en waardevermindering van de auto).
Kan me voorstellen dat voor een leasemaatschappij het in principe niet uit maakt aan wie ze leasen, dus lijkt het me dat er geen gigantische adders onder het gras zitten (in vergelijking met bijvoorbeeld de aanschaf van een 2ehands auto: je weet niet precies hoe de vorige eigenaar ermee om is gesprongen). Maar toch, zijn er nog speciale dingen waar je bij zoiets op moet letten?
Let goed op eventuele schades en de KM-stand, meer kan er niet mis gaan zou ik denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

eswa schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:16:
Check afspraken die gemaakt zijn met de lease maatschappij: Schade's gemeld en verhaald op vorige berijder? Zijn er afspraken gemaakt over een evt. lease overname bonus? Is het een auto die nog voldoende kilometers over heeft voor dat jaar?

En het belangrijkste: Voldoe jij zelf uiteindelijke aan de financiële eis van de leasemaatschappij voor de gekozen auto? Daar zijn ze altijd streng in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
BasvanS schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:57:
[...]
Succes is volledig afhankelijk van het maandbedrag dat je betaald en de 'Bonus' die je aan de overnemer geeft

Marktplaats en bovenstaande site werken idd prima.
Ik heb zelf geen bonus gegeven aan de overnemer, maar ik moet zeggen dat de leaseprijs al relatief laag was ivm een actie die toen liep. Het moet inderdaad aantrekkelijk zijn voor de overnemer: bonus, laag maandbedrag, of uberhaupt een auto in deze tijden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
marvel27 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:33:
[...]

Ik heb zelf geen bonus gegeven aan de overnemer, maar ik moet zeggen dat de leaseprijs al relatief laag was ivm een actie die toen liep. Het moet inderdaad aantrekkelijk zijn voor de overnemer: bonus, laag maandbedrag, of uberhaupt een auto in deze tijden ;-)
Twijfel zelf ook nog, moet nog ruim een jaar met de Leaf, maar heb hem niet meer nodig, 15k KM voor 352 per maand, ben ik zo kwijt denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:48
TheRyzenDude schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:36:
Neem me eigen voorbeeld.

Bij Peugeot zijn de prijzen inderdaad ongeveer €100 gestegen en dan moet daar de subsidie nog vanaf die nu vergeven is voor 2022.

Over een looptijd van 5 jaar gaat het dan over €9000 aan extra kosten. Blij dat ik in februari de bestelling heb geplaatst, bij deze prijzen kan het niet concurreren met het zelf aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Phntm schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:01:
[...]

Check afspraken die gemaakt zijn met de lease maatschappij: Schade's gemeld en verhaald op vorige berijder? Zijn er afspraken gemaakt over een evt. lease overname bonus? Is het een auto die nog voldoende kilometers over heeft voor dat jaar?

En het belangrijkste: Voldoe jij zelf uiteindelijke aan de financiële eis van de leasemaatschappij voor de gekozen auto? Daar zijn ze altijd streng in.
Thanks voor de tips. Waar mijn oog op was gevallen was een Kia EV6 die 15k km/jr mag rijden, 7k heeft gereden, in januari is geleased en dus nog 2.5jr over heeft. De leaseprijs die destijds is afgesproken is beduidend lager dan als je nu een nieuwe deal zou sluiten (plus de auto is beschikbaar natuurlijk). Vandaar dat het aantrekkelijk lijkt. De eigenaar zegt alleen winterbanden en velgen á 2200€ heeft gekocht die buiten de lease vielen blijkbaar, dus dat wil ie hebben, plus nog een 1300€ aan ik vermoed waardevermindering van de auto. (Ik woon in Zweden en vond dit aanbod op een Zweedse site, moet even de vertaling checken, heb er iig een vraag over gesteld).
Weet niet of het "gebruikelijk" is een cashbedrag te betalen bij zo'n overname. Kan me voorstellen dat hij 6x€500 aan lease heeft betaalt, maar dat de auto door zijn gebruik minder waard zou zijn geworden, en dat ie dat zo zou hebben verrekend. Klinkt zoiets aannemelijk?
Geloof dat de overhandiging van de lease bij een dealer gebeurt die er voor 'een zacht prijsje' nog een blik op werpt.
Afijn, ik verken de opties een beetje en was benieuwd of er mensen met ervaringen van dergelijke private lease overnames hadden.

Edit: Zie trouwens dat er 2 soortgelijke vragen nu misschien door elkaar lopen. Excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 11:58
eswa schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:30:
[...]

De eigenaar zegt alleen winterbanden en velgen á 2200€ heeft gekocht die buiten de lease vielen blijkbaar, dus dat wil ie hebben, plus nog een 1300€ aan ik vermoed waardevermindering van de auto. (Ik woon in Zweden en vond dit aanbod op een Zweedse site, moet even de vertaling checken, heb er iig een vraag over gesteld).
Dit is in Nederland niet gebruikelijk.

Je gaat de huidige “eigenaar” in ieder geval geen vergoeding betalen voor zijn verbruik. Hier is het juist andersom, degene die van het contract af wil betaald aan jou een vergoeding omdat je het contract wilt overnemen.

De velgen vallen buiten het contract, het is aan jou of je dit wilt overnemen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Ping83 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:50:
[...]

Je gaat de huidige “eigenaar” in ieder geval geen vergoeding betalen voor zijn verbruik. Hier is het juist andersom, degene die van het contract af wil betaald aan jou een vergoeding omdat je het contract wilt overnemen.

De velgen vallen buiten het contract, het is aan jou of je dit wilt overnemen of niet.
In de huidige tijden is niets meer gebruikelijk.

Hier in NL zie ik 1 jaar oude EV's in de verkoop staan voor 6000 euro meer dan de toenmalige nieuwprijs. Dezelfde uitvoering nu nieuw bestellen is 10000 euro meer. En dan maanden wachten.

Dus ik denk dat deze meneer denkt: wil jij nu en goedkoop een auto rijden? Dan betaal je me maar lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

eswa schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:30:
[...]

Thanks voor de tips. Waar mijn oog op was gevallen was een Kia EV6 die 15k km/jr mag rijden, 7k heeft gereden, in januari is geleased en dus nog 2.5jr over heeft. De leaseprijs die destijds is afgesproken is beduidend lager dan als je nu een nieuwe deal zou sluiten (plus de auto is beschikbaar natuurlijk). Vandaar dat het aantrekkelijk lijkt. De eigenaar zegt alleen winterbanden en velgen á 2200€ heeft gekocht die buiten de lease vielen blijkbaar, dus dat wil ie hebben, plus nog een 1300€ aan ik vermoed waardevermindering van de auto. (Ik woon in Zweden en vond dit aanbod op een Zweedse site, moet even de vertaling checken, heb er iig een vraag over gesteld).
Weet niet of het "gebruikelijk" is een cashbedrag te betalen bij zo'n overname. Kan me voorstellen dat hij 6x€500 aan lease heeft betaalt, maar dat de auto door zijn gebruik minder waard zou zijn geworden, en dat ie dat zo zou hebben verrekend. Klinkt zoiets aannemelijk?
Geloof dat de overhandiging van de lease bij een dealer gebeurt die er voor 'een zacht prijsje' nog een blik op werpt.
Afijn, ik verken de opties een beetje en was benieuwd of er mensen met ervaringen van dergelijke private lease overnames hadden.

Edit: Zie trouwens dat er 2 soortgelijke vragen nu misschien door elkaar lopen. Excuses.
Zo dan, die velgen en banden mag diegene lekker zelf houden. Hoezo verplichten om over te nemen voor zo veel geld en dan nog eens gebruikte producten. Belachelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhaeTom
Phntm schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:27:
Afgelopen maandag mijn Hyundai i20 vervroegd ingeleverd. ...
Heb je nog een boete/correctie moeten betalen voor het vervroegd inleveren? Ik heb namelijk al meerdere verhalen gehoord van mensen die de auto kosteloos konden inleveren omdat het momenteel lucratief is voor de leasemaatschappijen, gezien de huidige occassionmarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

PhaeTom schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Heb je nog een boete/correctie moeten betalen voor het vervroegd inleveren? Ik heb namelijk al meerdere verhalen gehoord van mensen die de auto kosteloos konden inleveren omdat het momenteel lucratief is voor de leasemaatschappijen, gezien de huidige occassionmarkt.
Ik heb gewoon een “boete”. Resterende maanden x maandbedrag * 30%. Daar bovenop nog eigen risico voor een deuk die door een ander is aangericht. En dan nog wat verlaging voor te weinig gereden kilometers

• eswa
Ping83 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:50:
[...]

Ja precies, dat dacht ik in principe ook. Maar is het ook niet zo dat een private lease ook een soort van lenings-afbetaling is?
Zeg dat een auto van €50.000, €500 per maand aan lease kost, alle rente en details buiten beschouwing gelaten: waar is die €500 op gebaseerd? Ik gok dat daar dus de wegenbelasting en een verzekering met wellicht wat onderhoud in zit, maar zit daar verder niet ook een kleine afbetaling van de €50.000 in die de leasemaatschappij heeft betaald voor de auto? Ik weet niet wat voor prijzen leasemaatschappijen aanbieden mocht je je auto willen behouden na de lease. Zijn dat standaard marktcomforme prijzen voor auto model X van 3 jaar oud met X km? Of is dat dat bedrag minus het beetje aan afbetaling van de "lening" die de kontraktnemer zou hebben afbetaald?
Voor het voorbeeldje, zeg van die €500 per maand is €200 voor de afbetaling van de autolening, wat betekent dat je na 3 jaar (12x3) x €200 = €7200 hebt afbetaald. Dus zeg dat als je op marktplaats over 3 jaar dezelfde 3 jaar oude auto koopt voor €40.000, dat de leasemaatschappij je hem "aan zou moeten" bieden voor €32.500?
Of is dat complete onzin? ;-)
Mocht het bovenste wel ongeveer kloppen, dan heeft de meneer van wie ik een private lease zou kunnen overnemen, wel iets te zeggen mbt zijn gevraagde cashbedrag (los van de velgen): Hij heeft immers 6 maanden aan "lening" afbetaald, waar wij theoretisch de vruchten van zouden plukken mochten we de auto behouden na het contract.
Hoop dat mijn gedachtengang te volgen is, ben nieuw in dit hele privatelease gebeuren en het zijn geen kleine bedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52
@eswa Nee, dat is huurkoop. Dan betaal je een gedeelte af als lening en wordt een gedeelte van de auto van jouw (vaak de afschrijving, maar is zelf te kiezen)

Bij PL betaal je een afgesproken bedrag voor mobiliteit en de afspraken zoals in je contract. Meer zoals een OV abonnement. Wat de maatschappij allemaal betaald is dus niet zo relevant en heb jij weinig mee te maken. Stoppen = auto inleveren en verder niks meer.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eswa
Ah ok, dus dan is het idd zoals menigeen hiervoor heeft gezegd: ik zou hem niet moeten betalen voor het overnemen van zijn contract, sterker nog: hij zou mij bijna moeten betalen omdat ik hem een dienst bewijs. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
eswa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:29:
Ah ok, dus dan is het idd zoals menigeen hiervoor heeft gezegd: ik zou hem niet moeten betalen voor het overnemen van zijn contract, sterker nog: hij zou mij bijna moeten betalen omdat ik hem een dienst bewijs. Thanks!
Dit, hij heeft er tenslotte baat bij dat hij van het contract af is. Aan de andere kant is de markt er momenteel wel naar dat oudere contracten gek genoeg meer waard zijn. Zo is de auto die ik nog voor €353,- per maand in 2021 heb genomen vandaag de dag €409,- met dezelfde specs en voorwaarden. Auto's zijn nu eenmaal duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 10:09
Een vraagje tussendoor. Ben bezig met twee leasemaatschappijen voor een contract voor een elektrische auto, beiden met het keurmerk.

Nu zegt één van de maatschappijen dat ze het voertuig gaan bestellen na het verlopen van de bedenktijd. Levertijd ongeveer 9 maanden. Prima.

Echter krijg ik de waarschuwing dat de leaseprijs voor levering nog omhoog kan gaan vanwege het feit dat de auto in 2023 mogelijk duurder wordt.

Ik heb nooit een auto geleased en nooit een nieuwe auto gekocht. Herkennen jullie het beeld dat auto's voor aflevering duurder worden, ondanks dat je die voor een lagere prijs besteld hebt?

Als leek klinkt het wat vaag dat dat zou kunnen, maar de T.net community heeft meer ervaring dan ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

NelgNL schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:47:
Een vraagje tussendoor. Ben bezig met twee leasemaatschappijen voor een contract voor een elektrische auto, beiden met het keurmerk.

Nu zegt één van de maatschappijen dat ze het voertuig gaan bestellen na het verlopen van de bedenktijd. Levertijd ongeveer 9 maanden. Prima.

Echter krijg ik de waarschuwing dat de leaseprijs voor levering nog omhoog kan gaan vanwege het feit dat de auto in 2023 mogelijk duurder wordt.

Ik heb nooit een auto geleased en nooit een nieuwe auto gekocht. Herkennen jullie het beeld dat auto's voor aflevering duurder worden, ondanks dat je die voor een lagere prijs besteld hebt?

Als leek klinkt het wat vaag dat dat zou kunnen, maar de T.net community heeft meer ervaring dan ik ;)
Ze mogen dat doen. Staat in de voorwaarden van zowat alle Leasemij's. Je leaseprijs kan ook elk jaar ietsjes stijgen ivm MRB verhogingen of verzekering prijs stijging. We hebben het bij dit echter om een paar cent tot enkele euro's verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:41
NelgNL schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:47:

Indien ze zijn aangesloten bij ‘Private Lease Keurmerk’ dan zijn de voorwaarden als volgt;Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfBp5qiFHN-DRH1F3bZnCU4hxYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVlplYzJIGaUgVdA1ZWlifDC.jpg?f=fotoalbum_large
Het kan dus, je heb dan zelf nog 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 10:09
Sorry, ik heb denk mijn vraag niet helemaal duidelijk geformuleerd.

Bedankt voor de antwoorden. Dat het mag weet ik, maar vroeg me af hoe gebruikelijk dat is. Is het tegenwoordig normaal dat als ik een auto bestel en afreken deze na maanden levertijd alleen uitgeleverd wordt als ik bijbetaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Het aanbod volledig elektrische auto's op voorraad (of occasion) valt me best tegen zeg. Ik wil graag een jaar elektrisch rijden. Alleen bij Yourlease vind ik e.e.a. of zie ik soms partijen over het hoofd met voorraad? Occasion mag prima als ik daarmee snel kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:58
Eiríkr schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:00:
Het aanbod volledig elektrische auto's op voorraad (of occasion) valt me best tegen zeg. Ik wil graag een jaar elektrisch rijden. Alleen bij Yourlease vind ik e.e.a. of zie ik soms partijen over het hoofd met voorraad? Occasion mag prima als ik daarmee snel kan rijden.
https://www.directleaseprivate.nl/bekijk-autos/

Daar staan er een hoop. Komt ook de onze vandaan, was toen een occasion lease van een Renault Zoe.
Tot zo ver nog weinig klachten over ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
chevsticks schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:33:
[...]

https://www.directleaseprivate.nl/bekijk-autos/

Daar staan er een hoop. Komt ook de onze vandaan, was toen een occasion lease van een Renault Zoe.
Tot zo ver nog weinig klachten over ze.
Klopt, alleen minimaal 24 maanden en ik ben toevallig op zoek naar 12. Zal ook eens bij de dealers hier in de omgeving kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Jolly. M'n auto rammelde wat in de voorwielen dus naar de garage. Moest een lager zijn dus besteld en aantal weken later vervangen worden (lange levertijd). Geluk was dat het allemaal garantie was zei de medewerker nog. Ik zei, dat is meer geluk voor jullie dan voor mij... Maar gaf ook aan dat hij inmiddels 2 jaar oud is dus tijd voor servicebeurt, goed idee om te combineren. Vond de garage ook.

Afgelopen week vond dat allemaal plaats. Helaas nog steeds rammeltje in voorwiel en daaroverheen vond ik vanmiddag een mooie factuur voor het geheel in de bus... Leuk en aardig, is allemaal wel weer recht te zetten maar kost natuurlijk wel weer tijd, energie en zorgen. Precies de reden waarvoor ik destijds gekozen heb voor private lease... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26
Ff een vraagje... ivm de lange levertijden ben ik nu om me heen aan het kijken voor een nieuwe EV via private lease. Huidige PL verloopt in juli 2023. Ik wil ook graag volgend jaar het huis verbouwen en de hypotheek verhogen. Op basis van huidige inkomen en PL is het op het randje. Wat ik wil weten is op welk moment de PL wordt aangemeld bij het BKR. Moment van levering of moment dat het contract wordt getekend? Ik zou dan nltussen moment van levering en eind oude contract mijn hyp kunnen verhogen. Op de site van de consumentenbond staat moment van levering maar wil graag nog extra bron oid om er zeker van te zijn. Iemand die dit weet?

https://www.consumentenbond.nl/private-lease/bkr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
eswa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:29:
Dat hangt toch echt af van de omstandigheden:

Hoe graag wil hij van het contact af en met welke haast?

Hoe graag wil jij een lease auto rijden?

Prijzen voor auto's gaan met tientallen procenten omhoog op dit moment en de levertijden zijn vaak meer dan een jaar.

Dus jij hebt de keuze (voorbeeld cijfers):
Zijn lease contract overnemen: nu rijden en zeg 500 per maand + 1000 cash in de hand

Een nieuw contact afsluiten en zeg 750 euro per maand betalen en 12 maanden wachten?

Ik snap wel dat deze meneer geld bij vraagt
Pagina: 1 ... 83 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.