Dan had je deze maand -6% gehad als je de usual wereld index had gepakt. Tuurlijk langere termijn niet, maar er is niemand die je garandeert dat de komende 4y daar een positief of zelfs neutraal resultaat uit komt.Arfman schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:12:
Bij vooruitbetaling ben je het geld ook kwijt als je tussentijds besluit om te stoppen met de lease. Althans, dat werd mij verteld.
Vooruitbetalen is gewoon een slecht idee, je kunt nog beter het geld in ETF's zetten.
Als je nu besteld, kun je toch nu de aanvraag voor de subsidie al doen?rjn27 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:28:
[...]
Welke nadelen heeft de vooruitbetaling dan?
En de korting kan ik wel vergeten denk ik omdat het potje wel leeg is in Juni denk ik zo.
Opel is dan ook nog aantrekkelijk omdat er een actie met subside verdubbelaar.
Je hoeft niet te wachten totdat de auto geleverd is.
Waarom zou dat zo zijn? Eerder stoppen kost je een boete of je nu vooruit betaald hebt of niet.Arfman schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:12:
Bij vooruitbetaling ben je het geld ook kwijt als je tussentijds besluit om te stoppen met de lease. Althans, dat werd mij verteld.
Enige risico dat je loopt is dat de leasemij failliet gaat en terwijl deze ook niet de uiteindelijke eigenaar van het voertuig is. Dan wordt het al snel juridisch tussen de leaser (lessee) en de daadwerkelijke eigenaar.
Voordelen zijn er ook; de genoemde lagere impact op BKR & hypotheek alsmede eventueel verminderen vermogensbelasting en heffing van de bank op hoog saldo.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Om uit de Keurmerk deelnemersvoorwaarden te citeren over de terugbetaling van een vooruitbetaling:
p. Indien de Deelnemer deze vooruitbetalingsfaciliteit aanbiedt, neemt hij de volgende tekst een
op een over in zijn Aanvullende voorwaarden.
“U kunt eigen geld aanwenden voor een vooruitbetaling. Wij kunnen u hiertoe niet
verplichten. U kunt een vooruitbetaling eenmalig doen en enkel voorafgaand aan de
leaseperiode. Een vooruitbetaling wordt door ons in mindering gebracht op de som van de
door u te betalen maandtermijnen van het leasecontract. De vooruitbetaling verlaagt
evenredig uw maandtermijn. De vooruitbetaling is een definitieve betaling aan de
leasemaatschappij en kan niet worden teruggevorderd anders dan bij een voortijdige
beëindiging van het leasecontract, zoals hieronder is beschreven. Vooruitbetalingen kunnen in
geval van een faillissement slechts worden teruggevorderd indien er na afwikkeling voldoende
middelen aanwezig zijn.
U mag niet méér vooruitbetalen dan de helft van alle leasetermijnen te samen. Over het saldo
van uw vooruitbetaling wordt geen rente vergoed en de vooruitbetaling vermindert niet de in
de leasetermijnen opgenomen rentebedragen. Het is niet mogelijk om dit bedrag gedurende
de looptijd van het leasecontract te verhogen of te verlagen.
Mocht het leasecontract onverhoopt eerder eindigen, dan ontvangt u het resterende bedrag
van de vooruitbetaling, naar evenredigheid van de nog resterende looptijd van het
leasecontract, binnen 65 dagen na datum einde contract – na verrekening met eventuele
bedragen die wij nog van u te vorderen hebben - terug.
Voorbeeld:
U heeft een bedrag van € 2.700 vooruitbetaald voor een contract van 36 maanden. De door u
te betalen leasetermijnen zijn daardoor met € 75 (€ 2.700 / 36) verlaagd. Mocht het contract
na 17 maanden worden beëindigd, dan ontvangt u een gedeelte retour. De berekening is als
volgt: 19 maanden resterend, dus u krijgt 19/36e deel van € 2.700, ofwel € 1.425 retour
(minus eventueel te verrekenen bedragen).
Indien u van deze faciliteit gebruik maakt, dan zullen wij:
- u bij het leasecontract een overzicht verstrekken waarin u van alle maanden in de
leaseperiode kunt zien wat het (administratieve) saldo van uw vooruitbetaling is;
- u eenmalig een rekening sturen voor dit bedrag onder de noemer ‘vooruitbetaling
leasetermijnen’;
- In onze administratie maandelijks een gelijk bedrag toerekenen aan uw leasecontract. U
kunt niet meer over het vooruitbetaalde bedrag beschikken en het is niet mogelijk om dit
bedrag gedurende de leaseperiode te wijzigen;
- de eventuele administratievergoeding voor deze faciliteit op het leasecontract
vermelden.”
Tja, op de spaarrekening zetten is gegarandeerd verlies.Sander schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:58:
[...]
Dan had je deze maand -6% gehad als je de usual wereld index had gepakt. Tuurlijk langere termijn niet, maar er is niemand die je garandeert dat de komende 4y daar een positief of zelfs neutraal resultaat uit komt.
En blijkbaar had ik het fout onthouden voor wat betreft die vooruitbetaling, mea culpa. Ik zou het zelf echter nooit doen, als je dit soort dingen moet doen om de BKR lager te krijgen moet je je misschien wel afvragen of een PL constructie voor jou geschikt is IMHO.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Bestaat er de mogelijkheid om nog tijdens het contract de auto over te kopen van de leasemaatschappij?
Natuurlijk, maar je koopt dan waarschijnlijk ook de resterende maanden afaschja schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:04:
Bestaat er de mogelijkheid om nog tijdens het contract de auto over te kopen van de leasemaatschappij?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Je bent wel van de ongefundeerde informatie en voorbarige conclusies of niet? Zelf konden mijn vrouw en ik elke maand 4 cijfers sparen, maar toch kon ik geen extra hypotheek krijgen voor een verbouwing door mijn twee PL auto's. Als je een hypotheek wil aanvragen zijn de regels echt super streng.Arfman schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:08:
[...]
Ik zou het zelf echter nooit doen, als je dit soort dingen moet doen om de BKR lager te krijgen moet je je misschien wel afvragen of een PL constructie voor jou geschikt is IMHO.
We hebben dus daarom even met 1 PL auto gereden, en nu de hypotheek goedgekeurd is de 2e PL weer terug genomen.. Sparen nog steeds 4 cijfers..
Bij hypotheek wordt aangehouden elke 1000 euro BKR is 5000 euro minder hypotheek mogelijk.
Bij andere type leningen lijkt dat helemaal niet zo streng, dus idd belangrijk als je hypotheek gaat aanvragen/wijzigen.
Bij andere type leningen lijkt dat helemaal niet zo streng, dus idd belangrijk als je hypotheek gaat aanvragen/wijzigen.
Gezien de huidige leeftijd van mijn auto ben ik me aan het orienteren wat ik nou wil. Aangezien ik steeds meer goede verhalen hoor over Private Lease ben ik me ook eens op deze markt aan het orienteren.
Of ik me nou voor bijvoorbeeld €15.000- een tweedehands koop met de kans op verschillende reparaties de komende 5 jaar, of ik geef 450 in de maand uit voor een nieuwe die ik 5 jaar rij…. keuzes keuzes.
Maar nu vraag ik me af of hier users zitten die voor dit bedrag een wagen private leasen met veel kofferruimte? Ik ben niet zo’n autokenner en zie even door de bomen het bos niet meer… Dank alvast voor de hulp.
Of ik me nou voor bijvoorbeeld €15.000- een tweedehands koop met de kans op verschillende reparaties de komende 5 jaar, of ik geef 450 in de maand uit voor een nieuwe die ik 5 jaar rij…. keuzes keuzes.
Maar nu vraag ik me af of hier users zitten die voor dit bedrag een wagen private leasen met veel kofferruimte? Ik ben niet zo’n autokenner en zie even door de bomen het bos niet meer… Dank alvast voor de hulp.
Wat vind je groot?Stabielebaas schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:19:
Gezien de huidige leeftijd van mijn auto ben ik me aan het orienteren wat ik nou wil. Aangezien ik steeds meer goede verhalen hoor over Private Lease ben ik me ook eens op deze markt aan het orienteren.
Hoeveel maanden en kilometrage?
5 jaar sowieso en 10.000 per jaar.Martinusz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:29:
[...]
Wat vind je groot?
Hoeveel maanden en kilometrage?
Met groot doel ik op een grote kofferbak. Gezinsauto zeg maar.
zoiets?Stabielebaas schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:08:
[...]
5 jaar sowieso en 10.000 per jaar.
https://www.anwb.nl/auto/...-lease/aanbod/skoda/enyaq
Dan zoek je in de station modellen.Stabielebaas schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:08:
[...]
*knip* Hou het wel even vriendelijk als iemand gewoon een prima suggestie doet. *knip*
[ Voor 78% gewijzigd door deepbass909 op 09-02-2022 18:30 ]
We hebben een station (toyota corolla). Nieuw was geen eis, dus voor een 1jr oude met 25k km gegaan. Bevalt prima. Dakkoffer erop en de grootste (on)zin kan mee op vakantie. Soms jammer dat kinderstoelen zoveel ruimte innemen op de achterbank, maar dat lossen we die ene keer in de zoveel tijd op door de dunste billen in het midden te zetten. Ook even getwijfeld, want met 3 kids zou het dus niet passen en we wisten toen nog niet of het bij 2 zou blijven. PL keuze is daarentegen wel in principe voor een langere tijd
Overweeg je elektrisch? Hoeveel kinderen heb je?Stabielebaas schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:08:
[...]
je leaset de nieuwe luxury versie van de MG ZS EV voor 489€, waar nog 69€ subsidie van afgaat, dus 420€.
370km gemiddelde realistische range. Erg veel opties standaard inbegrepen, erg grote kofferbak, prima gezinsauto. Ik rij zelf met de oude versie met een range van 230km. Erg tevreden over de auto, alleen is het bereik in de winter soms net wat krap.
Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.
Ben eigenlijk nog op zoek naar een benzine auto…. Heb zelf twee kids, vandaar de zoektocht naar een model met iets meer ruimte.marvel27 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:57:
[...]
Overweeg je elektrisch? Hoeveel kinderen heb je?
je leaset de nieuwe luxury versie van de MG ZS EV voor 489€, waar nog 69€ subsidie van afgaat, dus 420€.
370km gemiddelde realistische range. Erg veel opties standaard inbegrepen, erg grote kofferbak, prima gezinsauto. Ik rij zelf met de oude versie met een range van 230km. Erg tevreden over de auto, alleen is het bereik in de winter soms net wat krap.
Ford Focus station al overwogen? bijvoorbeeld https://www.alphabetpriva...ptijd=48&kleur=Race%20Red of https://www.anwb.nl/auto/...n-contract?car=focuswagonStabielebaas schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:39:
[...]
Ben eigenlijk nog op zoek naar een benzine auto…. Heb zelf twee kids, vandaar de zoektocht naar een model met iets meer ruimte.
[ Voor 11% gewijzigd door TheUninvited op 10-02-2022 12:23 ]
Zag net dit bericht op de FP:
nieuws: Elektrische stationwagen MG 5 Electric met 320km actieradius kost 33....
Helaas bij Van Mossel (MG-dealer voor Nederland) alleen nog maar privékoop zichtbaar op de site, hopelijk voor een schappelijk prijsje ook PL binnenkort. Leverbaar vanaf maart (de Long Range-versie dan).
nieuws: Elektrische stationwagen MG 5 Electric met 320km actieradius kost 33....
Helaas bij Van Mossel (MG-dealer voor Nederland) alleen nog maar privékoop zichtbaar op de site, hopelijk voor een schappelijk prijsje ook PL binnenkort. Leverbaar vanaf maart (de Long Range-versie dan).
Ik ben voor de Nissan Juke gegaan via de ANWB actie, oa vanwege de opvallend ruime kofferbak voor het segment. Het aantal L was zelfs 5 meer dan de Volvo V50 station die we destijds hadden en voldeed aan onze behoefte. Auto's met grotere bakken werden wel gelijk een stuk duurder per maand.Stabielebaas schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:39:
[...]
Ben eigenlijk nog op zoek naar een benzine auto…. Heb zelf twee kids, vandaar de zoektocht naar een model met iets meer ruimte.
Heeft iemand ervaring met het inleveren van een auto met krassen die gerepareerd moeten worden en of/wat voor impact dit heeft op de schadevrije jaren?
Heb inmiddels 7 schadevrije jaren opgebouwd bij Leaseplan (Via de ANWB), ze hebben ook de 3 schadevrije jaren voordat ik private lease had genomen meegenomen en het staat in Roy-data. Echter staat het nog als niet vrijgegeven en wordt het pas vrijgegeven als het leasecontract is afgelopen (wat over een paar maand is).
Nu zou het erg jammer zijn als ik alle 7 jaar kwijtraak vanwege een paar krassen.
Heb inmiddels 7 schadevrije jaren opgebouwd bij Leaseplan (Via de ANWB), ze hebben ook de 3 schadevrije jaren voordat ik private lease had genomen meegenomen en het staat in Roy-data. Echter staat het nog als niet vrijgegeven en wordt het pas vrijgegeven als het leasecontract is afgelopen (wat over een paar maand is).
Nu zou het erg jammer zijn als ik alle 7 jaar kwijtraak vanwege een paar krassen.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Zelf laten repareren dus. Het kost je gewoon je jaren.Arm1n schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:17:
Heeft iemand ervaring met het inleveren van een auto met krassen die gerepareerd moeten worden en of/wat voor impact dit heeft op de schadevrije jaren?
Ligt er natuurlijk helemaal aan wat het je gaat kosten om die krassen zelf te laten repareren, gewoon een rekensommetje maken als je het bedrag weet. Zoveel scheelt 7 jaren in premie ook weer niet en je bent waarschijnlijk niet alles in 1x kwijt.
7 jaren in premie kan in potentie een groot financieel verschil maken, zeker als je in de berekening meeneemt de doorlooptijd die er is om dit verschil weer dicht te lopen.
Ik zou idd starten met een bezoekje aan je lokale schadeherstelbedrijf. Zelf ben ik al verschillende keren gratis geholpen en was men zo vriendelijk om even het draadloze polijst apparaat ter hand te nemen waarmee de meeste schades als sneeuw voor de zon verdwijnen. Nou hebben ze ws niet overal een dergelijke topservice maar je kan iig een prijsje laten maken. Hiermee op zak wordt de vergelijking met de (mogelijke) trede terugval eenvoudiger te maken.
Ik zou idd starten met een bezoekje aan je lokale schadeherstelbedrijf. Zelf ben ik al verschillende keren gratis geholpen en was men zo vriendelijk om even het draadloze polijst apparaat ter hand te nemen waarmee de meeste schades als sneeuw voor de zon verdwijnen. Nou hebben ze ws niet overal een dergelijke topservice maar je kan iig een prijsje laten maken. Hiermee op zak wordt de vergelijking met de (mogelijke) trede terugval eenvoudiger te maken.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Zeker weten, alsin, heb je hier zelf ervaring mee? Ik zag namelijk ook een optie binnen de app om de jaren vrij te laten geven wanneer je ze wenst in te zetten voor een koopauto. Dat kan zo te zien tussentijds en ik vraag me dus af of ze dat echt aan elkaar relateren of dat het gewoon een dienst is dat ze de jaren door laten lopen, ongeacht de schade.Lightning89 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:21:
[...]
Zelf laten repareren dus. Het kost je gewoon je jaren.
Na mijn auto jaren goed behandeld te hebben, word ik in mijn laatste maand gegroet door het volgende:
:strip_exif()/f/image/chgtQAJdRqkSg5jl5bss4kAE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het al gemeld via de LP app, waarin zij aangeven dat het niet nodig is het te laten repareren. Hoe groot is de kans dat ik mag gaan dokken na het inleveren? Lijkt mij dan juist verstandig om het nu nog even te laten repareren..
:strip_exif()/f/image/chgtQAJdRqkSg5jl5bss4kAE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het al gemeld via de LP app, waarin zij aangeven dat het niet nodig is het te laten repareren. Hoe groot is de kans dat ik mag gaan dokken na het inleveren? Lijkt mij dan juist verstandig om het nu nog even te laten repareren..
Ik heb echt precies dezelfde schade voor en achter (beide door iemand anders veroorzaakt en geen briefje achter gelaten). Ik ga er vanuit dat ik er sowieso eigen risico voor moet lappen aan Leaseplan.PakoeDIEP schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:59:
Na mijn auto jaren goed behandeld te hebben, word ik in mijn laatste maand gegroet door het volgende:
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Jackson6 op 14-03-2022 13:29 ]
Soms kan het lonen om dit soort schades helemaal zelf te betalen. Dan behoudt je je no-claim korting / schadevrije jaren voor je auto verzekering. Bij private lease zit de verzekering inbegrepen, maar mocht je ooit wel zelf een auto willen kopen dan krijg je serieuze korting op basis van het aantal schadevrije jaren. Schades van een paar honderd euro (boven het eigen risico) heb je dan zo terugverdiend.
Ik weet niet hoe het bij Leaseplan ging, maar bij Toyota heb ik mijn schade zelf met een lakstiftje een beetje bijgewerkt, auto verder tiptop ingeleverd. In principe zaten er schades op die volgens het boekje niet mochten, maar ik heb niks meer gehoord. Ze waren heel soepel dus.PakoeDIEP schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:59:
[Afbeelding]
Share and Enjoy!
Ik zit ook te kijken naar private lease. Maar, ik stoor me nogal aan het feit dat je voor sommige opties flink moet bijbetalen, zoals een trekhaak bijvoorbeeld. Een trekhaak achteraf laten monteren kan voor 600.- Een afneembare (vaak de enige optie) af-fabriek kost +/- 800.- Bij PL kost het 20.- / maand x 60 maanden = 1200.- Dat is 2x zoveel. Maar die trekhaak achteraf laten monteren op een PL auto mag volgens mij niet?
Ook per 10.000 km extra rijden per jaar kost (afhankelijk van het model) bv 70.- / maand.
Dan zie je een mooie private lease aanbieding staan, maar puntje bij paaltje kom je al heel gauw ver over de 500.- per maand.
Ook per 10.000 km extra rijden per jaar kost (afhankelijk van het model) bv 70.- / maand.
Dan zie je een mooie private lease aanbieding staan, maar puntje bij paaltje kom je al heel gauw ver over de 500.- per maand.
Nee ik had alles afgekocht dus had niet betaalt voor de schade. Als ik veel jaren zou hebben zou ik het overwogen hebben.PhaeTom schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:04:
[...]
Zeker weten, alsin, heb je hier zelf ervaring mee? Ik zag namelijk ook een optie binnen de app om de jaren vrij te laten geven wanneer je ze wenst in te zetten voor een koopauto. Dat kan zo te zien tussentijds en ik vraag me dus af of ze dat echt aan elkaar relateren of dat het gewoon een dienst is dat ze de jaren door laten lopen, ongeacht de schade.
Ja zo werkt het; je kan informeren of er goedkopere trekhaken zijn (vast) en verder kijken dan online.demonite schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:30:
Ik zit ook te kijken naar private lease. Maar, ik stoor me nogal aan het feit dat je voor sommige opties flink moet bijbetalen, zoals een trekhaak bijvoorbeeld. Een trekhaak achteraf laten monteren kan voor 600.- Een afneembare (vaak de enige optie) af-fabriek kost +/- 800.- Bij PL kost het 20.- / maand x 60 maanden = 1200.- Dat is 2x zoveel. Maar die trekhaak achteraf laten monteren op een PL auto mag volgens mij niet?
En natuurlijk kosten kilometers geld en een volgende bundel, want meer onderhoud; lagere restwaarde ed.
500 euro is zowel veel geld als niet veel geld afhankelijk van je wensen .
Ben je minder veel eisend kan eens naar aanbieder die occasion lease aanbieders en bel die of daar een trekhaak onder kan voor een offerte
Prima allrounder en ondanks de naam; prima formaat golf
https://www.arval.nl/priv...od?license_plate=TB-341-R
[ Voor 5% gewijzigd door wd200 op 14-03-2022 17:21 ]
Of kijk bij de grotere dealers wat ze op voorraad hebben staan, zijn vast ook auto's met trekhaak, kunnen ze ook private lease voor opstellendemonite schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:30:
Les 1 bij PL: Als je het goedkoop wil doen moet je GEEN specifieke wensen hebben!demonite schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:30:
Nabellen, er zijn genoeg leasemaatschappijen waar jij gewoon achteraf 1-malig die 800,- mag aftikken en hem er bij de dealer onder laten zetten, of bijv af fabriek wel de voorbereiding laten doen en daarna bij dealer eronder. Maar dat is echt iets waar je even over moet bellen.demonite schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:30:
Grote kans dat ze ook eventuele extra slijtage/onderhoud/risico meerekenen bij het aanvinken van een trekhaak.demonite schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:30:
Vaak bu'j te bang!
Heeft iemand hier ervaring met BMW private lease? Hoe doen zij het met de kilometers? Is het bijvoorbeeld echt 10k per jaar of mag het ook 40k over 4 jaar?
Zelf geen ervaring met Specifiek BMW, maar ik ken geen leasemaatschappij die elk jaar afrekent.Ping83 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:34:
Heeft iemand hier ervaring met BMW private lease? Hoe doen zij het met de kilometers? Is het bijvoorbeeld echt 10k per jaar of mag het ook 40k over 4 jaar?
Gaat er volgens mij om wat de km-stand aan het einde van de looptijd is maar als je veel afwijkt kunnen ze je maandbedrag wel aanpassen in de meeste contracten dus lees dat goed door in de voorwaarden.Ping83 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:34:
Conform keurmerk moet er elk jaar afgerekend worden volgens mijBasvanS schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:35:
[...]
Zelf geen ervaring met Specifiek BMW, maar ik ken geen leasemaatschappij die elk jaar afrekent.
Wij rekenen de meer-kms af per jaar; maar de eindafrekening is als ik me niet vergis over de gehele looptijd. Dan krijg je als het goed is dus ook wat je per jaar aan meer-kms hebt betaald terug, inclusief de minder-km vergoeding (indien van toepassing). Ik weet het niet 100% zeker, omdat we de 15k per jaar toch niet gaan halen heb ik het niet helemaal uitgezocht.
Ik zou sowieso even bellen, ik lease via Leaseplan met het bekende keurmerk. Het komt er bij mij op neer dat ze aan het einde pas kijken hoeveel ik heb gereden. Daarnast mag ik er 500km van afwijken. Als ik dus na 4 jaar inlever met 40450km dan heb ik me volgens het contract netjes aan de 4 jaar x 10000km gehouden.Ping83 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:34:
DS geleased , daar werd na een jaar de Km opgevraagd en de meer km verrekend. Dus daar wel per jaar .
Hyundai lease (Arval) rekent ook per jaar af meer/minder gereden.
Meer of minder gereden?
De kilometerstand die u doorgeeft, vergelijken wij met het afgesproken jaarkilometrage in het leasecontract. Dit doen wij door het jaarkilometrage dat u mag rijden, terug te rekenen naar de dag waarop u de kilometerstand van uw auto heeft afgelezen. Heeft u meer kilometers gereden, dan betaalt u voor deze meer-kilometers het tarief dat vermeld staat in uw leaseovereenkomst. Rijdt u minder kilometers en heeft u een tarief voor minder kilometers in uw contract afgesproken, dan rekenen wij deze niet nu met u af maar aan het einde van de looptijd door middel van een zorgvuldige eindafrekening. Heeft u tussentijds een kilometerafrekening betaald, maar heeft u in totaal over de volledige looptijd van uw leaseovereenkomst niet méér gereden dan afgesproken, dan corrigeren wij dit op de eindafrekening. Zo weet u zeker dat u nooit teveel betaalt!
Uit de e-mail die we na een jaar ontvingen.
De kilometerstand die u doorgeeft, vergelijken wij met het afgesproken jaarkilometrage in het leasecontract. Dit doen wij door het jaarkilometrage dat u mag rijden, terug te rekenen naar de dag waarop u de kilometerstand van uw auto heeft afgelezen. Heeft u meer kilometers gereden, dan betaalt u voor deze meer-kilometers het tarief dat vermeld staat in uw leaseovereenkomst. Rijdt u minder kilometers en heeft u een tarief voor minder kilometers in uw contract afgesproken, dan rekenen wij deze niet nu met u af maar aan het einde van de looptijd door middel van een zorgvuldige eindafrekening. Heeft u tussentijds een kilometerafrekening betaald, maar heeft u in totaal over de volledige looptijd van uw leaseovereenkomst niet méér gereden dan afgesproken, dan corrigeren wij dit op de eindafrekening. Zo weet u zeker dat u nooit teveel betaalt!
Uit de e-mail die we na een jaar ontvingen.
Zit nu bij BMW FS maar dat was nog voordat zij een keurmerk oid hadden. In elk geval nog nooit bevraagd over de KM stand. Ga hem over 1 maand inleveren en verwacht dan een afrekening. Zit nu op 41000 van 50000 (12.500 per jaar, 4 jaar).Ping83 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:34:
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Wie o wie kan mij helpen
Vorig jaar oktober (2021) een auto besteld bij Justlease. Verwachte leverdatum van 24 weken, deze werden heel snel 33 weken. Prima, chiptekort en alle zooi. Kan ermee leven.
2 weken geleden contact met de dealer gehad, levertijd verwacht in Q1 2023!!
Vandaag na 2 weken, kon JL ook eindelijk bevestigen dat dit zo lang ging duren. Verwachte leverdatum van 23 februari 2023 is "realistisch". Ik vind er niks realistisch aan, om 1.5 jaar te wachten op een auto.
Vervolgens de vraag hoe het zit met annulering en ontbinding van het contract. Maar dit is niet mogelijk. In mijn contract staat geen leverdatum vermeld en wordt er niks vermeld over het herroepingsrecht.
Kan ik hier op één of andere manier nog onderuit komen? Ook al verkoopt JL mij hierin een harde 'nee'?

Vorig jaar oktober (2021) een auto besteld bij Justlease. Verwachte leverdatum van 24 weken, deze werden heel snel 33 weken. Prima, chiptekort en alle zooi. Kan ermee leven.
2 weken geleden contact met de dealer gehad, levertijd verwacht in Q1 2023!!

Vandaag na 2 weken, kon JL ook eindelijk bevestigen dat dit zo lang ging duren. Verwachte leverdatum van 23 februari 2023 is "realistisch". Ik vind er niks realistisch aan, om 1.5 jaar te wachten op een auto.
Vervolgens de vraag hoe het zit met annulering en ontbinding van het contract. Maar dit is niet mogelijk. In mijn contract staat geen leverdatum vermeld en wordt er niks vermeld over het herroepingsrecht.
Kan ik hier op één of andere manier nog onderuit komen? Ook al verkoopt JL mij hierin een harde 'nee'?
Geen idee, dit is wel iets voor juridisch loket denk ik.J03llV schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:41:
Wie o wie kan mij helpen![]()
2 weken geleden contact met de dealer gehad, levertijd verwacht in Q1 2023!!![]()
![]()
Je hebt zo te lezen gedwaald. Over dwaling is veel te vinden. De suggestie van @Martinusz om daarover (laagdrempelig) advies in te winnen kan je zeker helpen.
Op de site van het Keurmerk is het een en ander te vinden:J03llV schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:41:
Wie o wie kan mij helpen![]()
2 weken geleden contact met de dealer gehad, levertijd verwacht in Q1 2023!!![]()
![]()
https://www.keurmerkpriva...s/nieuws/2021/levertijden
Jouw voorbeeld is wel extreem. Ik zag dat je een A-klasse sedan besteld hebt, weet je hoe het zit met de facelift die dit kwartaal waarschijnlijk uitkomt? Gaat je order dan wel door? Want je krijgt officieel niet wat je besteld hebt en kloppen daarmee de specificaties dan nog wel?
Even een update hierop. Afgelopen week heb ik em ingeleverd en heb zojuist een totale rekening ontvangen voor 150. Ben ik blij mee, goed afgehandeld allemaal dus.PakoeDIEP schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:59:
[Afbeelding]
De inspecteur had in totaal 5 plekken gevonden maar uiteindelijk is de kras op de foto de enige waar kosten voor worden gerekend.
Mijn volgende auto wordt een occasion dus ik stap uit de topic. Succes mensen!
Beetje gezocht, maar niet heel duidelijk gevonden. Klopt het dat je na 3 jaar je opgebouwde jaren kwijt bent bij je verzekeraar. Wat dus zoveel betekent, dat als je stopt met private leasing je een heel hoge premie gaat betalen, omdat je zogenaamd geen opgebouwde schadevrije jaren meer hebt?
Dat is afhankelijk van de PL aanbieder. Wij zitten bewust bij de ANWB omdat je daar je schadevrije jaren kunt behouden en ze zelfs worden opgebouwd gedurende het contract.MarkHero schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:04:
Beetje gezocht, maar niet heel duidelijk gevonden. Klopt het dat je na 3 jaar je opgebouwde jaren kwijt bent bij je verzekeraar. Wat dus zoveel betekent, dat als je stopt met private leasing je een heel hoge premie gaat betalen, omdat je zogenaamd geen opgebouwde schadevrije jaren meer hebt?
Dit inderdaad, ik zit ook via anwb (leaseplan) en heb bij de aanvang van mijn contract een mail gestuurd om de bestaande schadevrije jaren uit de roy database over te nemen en te bewaren.BasvanS schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:10:
[...]
Dat is afhankelijk van de PL aanbieder. Wij zitten bewust bij de ANWB omdat je daar je schadevrije jaren kunt behouden en ze zelfs worden opgebouwd gedurende het contract.
https://www.leaseplan.com...aarden-schadevrije-jaren/
[ Voor 9% gewijzigd door ricjuh op 24-05-2022 14:59 ]
Dat is inderdaad een belangrijke toevoeging, je moet het verzoek nog wel zelf indienen. Eventueel kun je tussentijds ook de jaren weer vrij laten geven.ricjuh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:58:
[...]
Dit inderdaad, ik zit ook via anwb (leaseplan) en heb bij de aanvang van mijn contract een mail gestuurd om de bestaande schadevrije jaren uit de roy database over te nemen en te bewaren.
https://www.leaseplan.com...aarden-schadevrije-jaren/
Anoniem: 981489
Weet niet of er nog meer Anyways gebruikers zijn.
Maar kreeg een email dat ze ermee gaan stoppen na een jaar actief te zijn geweest.

Vond het toch een fijne oplossing en goed geregeld.
Iemand die nog alternatieven kent voor Anyways waarbij het in dezelfde prijsrange zit?
Maar kreeg een email dat ze ermee gaan stoppen na een jaar actief te zijn geweest.
Vond het toch een fijne oplossing en goed geregeld.
Iemand die nog alternatieven kent voor Anyways waarbij het in dezelfde prijsrange zit?
Hallo allen,
Het leasetermijn van onze huidige lease auto loopt 21 februari 2023 af. Het lijkt me handig om dus nu al te oriënteren voor een opvolger gezien de huidige levertijden.
Heeft hier al iemand ervaring met het leasen van een elektrische private lease auto? Elektrisch leasen lijkt duur maar onderaan de streep lijkt het niet eens zo veel uit te maken. De onzekerheden die deze tijd met zich meebrengt (duurdere energie / olieprijzen, en omslagpunt elektrisch rijden goedkoper etc) maakt de keuze op dit moment wat lastig.
We hebben niet veel eisen. Mag een ruime A of een B segment zijn. Kale uitvoering is ook prima.
Ik heb het een en ander vergeleken: De Mitsubishi Space Star (benzine) , Dacia Spring (elektrisch) en Opel Corsa-e (elektrisch). We rijden zo'n 20000 km per jaar dus daar zijn de leaseprijzen op berekend.
Mitsubishi Space Star: 278 euro per maand.
Brandstof uitgaande van 2,25 per liter en 1666 kilometer per maand (1666X12=20000 p/jaar) en een verbruik van 1:19 is 197 euro per maand.
Totaal 475 per maand
Dacia spring: 359 per maand.
Electra uitgaande van 37 cent per kWu langzaam laden via openbare laadpaal en een verbruik van 14,67 kWh (20000:1000X14,67X0,37) gedeeld door 12 maanden is 91 euro per maand.
Totaal 450 per maand. Minus subsidie volgend jaar (60 euro?) is 390 per maand.
Opel Corsa-e: 438 per maand.
Electra uitgaande van 37 cent per kWu langzaam laden via openbare laadpaal en een verbruik van 19,19 kWh (20000:1000X19,19X0,37) gedeeld door 12 maanden is 118 euro per maand.
Totaal 565 per maand. Minus subsidie volgend jaar (60 euro?) is 505 per maand.
Uiteindelijk niet zo gek veel verschil allemaal (op de Dacia na) door de lagere "brandstof" prijzen van elektrisch rijden.
Echter zowel de benzineprijzen als de stroomprijzen gaan hard de lucht. Met een nieuw modelcontract voor thuis betaal je al gauw 70 a 80 ct per kWu. Dan is het voordel van het prijsverschil voor elektrisch rijden al gauw teniet gedaan als de aanbieders van laadpalen daarin meegaan.
De Dacia Spring heeft een praktijk range van gemiddeld 175 km wat weer toch wel krap is. De Corsa-e is iets duurder maar ook een B segmenter en heeft een veel ruimere range. Verder ga je met een elektrische auto een wat grotere financieel risico aan.
Lastig allemaal...
Het leasetermijn van onze huidige lease auto loopt 21 februari 2023 af. Het lijkt me handig om dus nu al te oriënteren voor een opvolger gezien de huidige levertijden.
Heeft hier al iemand ervaring met het leasen van een elektrische private lease auto? Elektrisch leasen lijkt duur maar onderaan de streep lijkt het niet eens zo veel uit te maken. De onzekerheden die deze tijd met zich meebrengt (duurdere energie / olieprijzen, en omslagpunt elektrisch rijden goedkoper etc) maakt de keuze op dit moment wat lastig.
We hebben niet veel eisen. Mag een ruime A of een B segment zijn. Kale uitvoering is ook prima.
Ik heb het een en ander vergeleken: De Mitsubishi Space Star (benzine) , Dacia Spring (elektrisch) en Opel Corsa-e (elektrisch). We rijden zo'n 20000 km per jaar dus daar zijn de leaseprijzen op berekend.
Mitsubishi Space Star: 278 euro per maand.
Brandstof uitgaande van 2,25 per liter en 1666 kilometer per maand (1666X12=20000 p/jaar) en een verbruik van 1:19 is 197 euro per maand.
Totaal 475 per maand
Dacia spring: 359 per maand.
Electra uitgaande van 37 cent per kWu langzaam laden via openbare laadpaal en een verbruik van 14,67 kWh (20000:1000X14,67X0,37) gedeeld door 12 maanden is 91 euro per maand.
Totaal 450 per maand. Minus subsidie volgend jaar (60 euro?) is 390 per maand.
Opel Corsa-e: 438 per maand.
Electra uitgaande van 37 cent per kWu langzaam laden via openbare laadpaal en een verbruik van 19,19 kWh (20000:1000X19,19X0,37) gedeeld door 12 maanden is 118 euro per maand.
Totaal 565 per maand. Minus subsidie volgend jaar (60 euro?) is 505 per maand.
Uiteindelijk niet zo gek veel verschil allemaal (op de Dacia na) door de lagere "brandstof" prijzen van elektrisch rijden.
Echter zowel de benzineprijzen als de stroomprijzen gaan hard de lucht. Met een nieuw modelcontract voor thuis betaal je al gauw 70 a 80 ct per kWu. Dan is het voordel van het prijsverschil voor elektrisch rijden al gauw teniet gedaan als de aanbieders van laadpalen daarin meegaan.
De Dacia Spring heeft een praktijk range van gemiddeld 175 km wat weer toch wel krap is. De Corsa-e is iets duurder maar ook een B segmenter en heeft een veel ruimere range. Verder ga je met een elektrische auto een wat grotere financieel risico aan.
Lastig allemaal...
Hier een handige tool om de TCO van elektrisch tov benzine of hybride te berekenen.
Kijk dat is een handige tool! Meer gericht op koop dan lease, maar kan daar wel een aantal zaken makkelijk vergelijken. Jammer alleen dat de tool de brandstof en energieprijzen over een paar jaar kan voorspellen
Prima bruikbaar voor lease hoor, dan geef je enkel het leasebedrag in in het vakje 'auto lease' of 'batterijhuur' 
Prijzen voorspellen, daar is nog wat doorontwikkeling voor nodig
Prijzen voorspellen, daar is nog wat doorontwikkeling voor nodig
[ Voor 5% gewijzigd door marvel27 op 01-06-2022 14:22 ]
Tenzij de regels veranderen ga je vanaf 2025 ook mrb betalen voor de Corsa-e/Spring. In 2025 25% en in 2026 100%. Die kosten zal de leasemaatschappij denk ik wel doorberekenen, althans, dat zou ik als ik hen was wel in het contract opnemen. Kan ook dat ze het nu al meenemen en verdisconteren in de maandprijs over de gehele looptijd, maar daar zou ik wel naar informeren.
De mrb is bij de leaseprijs van de Mitsubishi sowieso inbegrepen.
De mrb is bij de leaseprijs van de Mitsubishi sowieso inbegrepen.
Mbt MRB is de vraag alleen: 25 en 100% van wat? Is dat al duidelijk?
Nee.marvel27 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:39:
Mbt MRB is de vraag alleen: 25 en 100% van wat? Is dat al duidelijk?
Nee, de MRB is nog niet duidelijk. Ik ga er echter van uit dat (vrijwel) het totale gewicht zal worden meegenomen. Mogelijk komen er aanpassingen op het tarief om EV rijders tegemoet te komen (een beetje accu weegt immers enkele honderden kilo's) maar uiteindelijk zal de overheid, als iedereen EV rijdt, ook MRB inkomsten moeten hebben.
Overigens heb ik vorig jaar een e-Niro geprivate leased, en in dat contract is de verhoging (en doorberekening aan mij daarvan) van de MRB in 2025 en later al opgenomen.
Overigens heb ik vorig jaar een e-Niro geprivate leased, en in dat contract is de verhoging (en doorberekening aan mij daarvan) van de MRB in 2025 en later al opgenomen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
We zijn in maart begonnen met het regelen van E-208 via Peugeot Private Lease.... Alle formulieren netjes opgestuurd, maar pas gisteren akkoord gehad.. Verschillende malen gebeld, maar te weinig mensen en dus achterstand.
Uiteindelijk gaan ze nu pas de auto bestellen... Denk niet dat de auto er is in September als ons huidige contract op de Seat Ibiza afloopt.. Eens kijken hoe we dat gaan oplossen..
Edit: Even gebeld met de dealer, maar die had de auto gelukkig al besteld... Onder het motto, ik raak hem ook wel kwijt als het niet doorgaat.. Eindelijk iemand die een beetje doordenkt..
Uiteindelijk gaan ze nu pas de auto bestellen... Denk niet dat de auto er is in September als ons huidige contract op de Seat Ibiza afloopt.. Eens kijken hoe we dat gaan oplossen..
Edit: Even gebeld met de dealer, maar die had de auto gelukkig al besteld... Onder het motto, ik raak hem ook wel kwijt als het niet doorgaat.. Eindelijk iemand die een beetje doordenkt..
[ Voor 19% gewijzigd door M@cer op 01-06-2022 19:02 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Zelfde maatschappij?M@cer schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:48:
We zijn in maart begonnen met het regelen van E-208 via Peugeot Private Lease.... Alle formulieren netjes opgestuurd, maar pas gisteren akkoord gehad.. Verschillende malen gebeld, maar te weinig mensen en dus achterstand.
Onze lease-auto loopt nog 1 jaar, hoe lang van te voren nemen ze contact op over mogelijke opties? (kopen, jaartje langer leasen, stoppen)
Nee helaas, Ibiza via Seat Leasing, Peugeot via Peugoet Private Lease..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Subsidie had je al wel aangevraagd? Omdat je daar officieel volgens mij pas kan doen als alles akkoord is?M@cer schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:48:
Nee die had ik al aangevraagd en was ook al goedgekeurd (ook aangegeven vanuit Peugeot om het zo te doen).. Ik had wel al een lease overeenkomst, maar de goedkeuring duurde maar en duurde maar..Brooky schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:52:
[...]
Subsidie had je al wel aangevraagd? Omdat je daar officieel volgens mij pas kan doen als alles akkoord is?
Ik begreep van de Hyundai dealer dat de LM iig zo een 2 maanden a 3 maandjes van te voren contact opneemt.Martinusz schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:54:
Onze lease-auto loopt nog 1 jaar, hoe lang van te voren nemen ze contact op over mogelijke opties? (kopen, jaartje langer leasen, stoppen)
Ik daarentegen heb besloten om de overige 10 maanden niet te wachten. Per 1 augustus doe ik onze auto weg. Staat voor de deur stof te happen. Twee auto's op het moment is financieel niet handig.
is 2 a 3 maanden is met de huidige levertijden niet wat krap? Dat geeft je minder opties, tenzij je flexibel kan doorleasen voor hetzelfde bedrag tot je iets anders hebt, dan is er niet zoveel aan de hand.
Wij hadden een 3-jaars contract bij Justlease en ikzelf heb een halfjaar van te voren contact met ze opgenomen. Ze hebben ons toen een voorstel gedaan voor verlenging met nog eens twee jaar.Martinusz schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:54:
Voor ons was dat prima, want we hebben een 'maandelijks opzegbaar' clausule, dus kunnen elk moment van het contract af.
Ze wilden in eerste instantie exact hetzelfde leasebedrag vragen, maar toen ik aangaf dat mijn vrouw inmiddels 2,5 jaar schadevrij had gereden kon er nog een tientje van het leasetarief af.
Wél moet ik eerlijk zeggen dat ik een tikje huiverig ben voor als ons contract nu afloopt, ik heb al langere tijd geen echt goede leasedeals meer gezien..... Mijn huidige Ford Focus Wagon met goede opties kost ons nu € 310,50 p.m. (12.000km p.j/maandelijks opzegbaar) en voor dat geld rij je tegenwoordig een klasse lager

Dat lijkt mij ook ja. Ik moet nog iets minder dan 4,5 jaar dus heb nog even, maar in de huidige markt zijn levertijden zomaar een jaar.StarC schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:39:
is 2 a 3 maanden is met de huidige levertijden niet wat krap? Dat geeft je minder opties, tenzij je flexibel kan doorleasen voor hetzelfde bedrag tot je iets anders hebt, dan is er niet zoveel aan de hand.
Bij ons namen ze 9 maanden voor het einde van de looptijd contact op via de mail. We zitten bij Broekhuis lease. Dit nadat ik een maand daarvoor zelf al contact had opgenomen (lekker bij elkaar langs).Martinusz schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:54:
Dus dat betekent dat de "wegenbelasting" er ook nog eens bij gaat komen. Plus dat ze de subsidie bij lease over 4 jaar maandelijks uitbetalen. En het leasetermijn loopt meestel 5 jaar. Je kan natuurlijk voor 4 jaar leasen maar dan worden de maandlasten ook alweer een stuk hoger.
Dan denk ik dat we elektrisch rijden nog maar even uitstellen. Maar ja... vandaag in het nieuws dat de benzineprijs alweer een nieuw record heeft bereikt.
Nog een andere optie zou zijn om onze huidige leaseauto met een jaar te verlengen. Dan zou februari 2024 ons contract aflopen. Tegen die tijd misschien wel wat nieuwe ontwikkelingen.
Dan denk ik dat we elektrisch rijden nog maar even uitstellen. Maar ja... vandaag in het nieuws dat de benzineprijs alweer een nieuw record heeft bereikt.
Nog een andere optie zou zijn om onze huidige leaseauto met een jaar te verlengen. Dan zou februari 2024 ons contract aflopen. Tegen die tijd misschien wel wat nieuwe ontwikkelingen.
[ Voor 4% gewijzigd door Baldeagle op 08-06-2022 20:07 ]
Ik ben op zoek naar een nieuwe private lease auto.
Leasebudget: Max € 500 Per maand
Kilometrage per jaar: 20.000km
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling maakt niet uit,
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen voorkeur
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Apple CarPlay, Achteruitrijcamera, Airco, (Adaptieve) Cruise Control, Wel een beetje vermogen hebben om goed te kunnen inhalen.
Uiteindelijke keuze: -
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling maakt niet uit,
Specifieke wensen: Apple CarPlay, Achteruitrijcamera, Airco, (Adaptieve) Cruise Control, Wel een beetje vermogen hebben om goed te kunnen inhalen.
Je zou binnen de wensen voor een Ford Focus kunnen kiezen. Moet je wel een beetje zuinig zijn met de opties. Een ST-Line zal niet lukken als je enkele opties wilt. De Titanium variant kan wel.ngommers schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:46:
Als iets compacter ook goed is, zou ik eens naar de Ford Fiesta kijken. Dan heb je binnen budget meer ruimte voor opties.
Zie: www.fordprivatelease.com
Kijk eens naar een eNiro, Kona Electric, of Leaf 64kwh, er is nog 2e hands subsidie, sommige LM werken daar aan mee. 500-550 moet lukkenngommers schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:46:
500 lukt wel maar met 20K KM per jaar? Ik twijfel er aan, ik zit op bijna 500 voor 10K KM.
EUR 42 korting per maand als je hem '2e hands' kunt leasen.Arfman schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:56:
500 lukt wel maar met 20K KM per jaar? Ik twijfel er aan, ik zit op bijna 500 voor 10K KM.
Bij Kia zelf is de Comfort line voor 20k km 529, Dynamic 559.
Als ze die dus 2e hands voor je willen maken, dan kom je ruim onder de 500 in het eerste geval.
Verbruik van de focus uit het andere voorbeeld is 7 liter per 100km, Mag je dus 1400 liter per jaar tanken.
Kost je nu ruim 3200 per jaar en dus EUR 260 per maand.
Als je met eniro 20kWh/100km rijd en laad voor 30 cent / kwh kom je op EUR 1200 uit, dat is EUR 100 per maand.
Allemaal zeer realistische waardes, en dus een EUR 160 per maand voordeel voor de eniro.
Dat tweedehands maken doen ze dat bij kia of moet ik dan bij een andere lease maatschappij zijn?BasvanS schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:05:
[...]
EUR 42 korting per maand als je hem '2e hands' kunt leasen.
Bij Kia zelf is de Comfort line voor 20k km 529, Dynamic 559.
Als ze die dus 2e hands voor je willen maken, dan kom je ruim onder de 500 in het eerste geval.
Verbruik van de focus uit het andere voorbeeld is 7 liter per 100km, Mag je dus 1400 liter per jaar tanken.
Kost je nu ruim 3200 per jaar en dus EUR 260 per maand.
Als je met eniro 20kWh/100km rijd en laad voor 30 cent / kwh kom je op EUR 1200 uit, dat is EUR 100 per maand.
Allemaal zeer realistische waardes, en dus een EUR 160 per maand voordeel voor de eniro.
Misschien nog een toevoeging ik heb nu een Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 95pk Style Business Intense (model 2018). Daar ben ik qua power te vrede over, voldoet een 39 KWH dan ook want dat is dan toch meer PK's of kan ik dat niet op die manier vergelijken?
Sorry ik ben een noop met auto's.
[ Voor 14% gewijzigd door ngommers op 13-06-2022 21:08 ]
Je vergelijkt nu accucapaciteit met vermogenngommers schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:32:
[...]
Misschien nog een toevoeging ik heb nu een Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 95pk Style Business Intense (model 2018). Daar ben ik qua power te vrede over, voldoet een 39 KWH dan ook want dat is dan toch meer PK's of kan ik dat niet op die manier vergelijken?
Ga eens proefrijden in de eKona of de eNiro. Dat zul je zien hoeveel meer power een EV heeft.ngommers schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:32:
[...]
Dat tweedehands maken doen ze dat bij kia of moet ik dan bij een andere lease maatschappij zijn?
Het enig struikel punt kan de range zijn, maar dat is meer angst dan daadwerkelijk een belemmering.
Misschien ligt het aan mij, aan de dealers waar ik geweest ben, maar geen enkele wilde hier aan meewerken. Eentje zei zelfs min of meer dat als je te "moeilijk" ging doen ze je net zo lief laten gaan, voor jou 10 anderen die een EV willen kopen/leasen. Wel iets netter aangekleed en zeker niet kwaad bedoeld, kwam meer terloops ter sprake, maar dat was wel de boodschap eigenlijk.BasvanS schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:05:
Bedankt tot nu toe, het tweedehands maken ben ik verder nog nergens tegen gekomen.
Ben wel verder gegaan met mijn zoektocht en iets boven mijn budget vind ik wel een aantal opties. Welke raden jullie aan?
- KONA Electric 39kwh Fashion
- Citroën ë-C4 EV 50kWh Shine Pack Business
- Kia E-Niro (alleen deze is echt wel de duurste van allemaal en eigenlijk te ver boven mijn budget)
- Nissan Leaf N-CONNECTA 59 kWh
Ik vind het vrij moeilijk om een keuze te maken, de Citroën ë-C4 is mogelijk wel aantrekkelijk door de mogelijkheid om maandelijks op te zeggen, je weet immers nooit wat er in deze huidige tijden gebeurd. Maar ik heb het liefst de beste auto voor mijn geld.
Ben wel verder gegaan met mijn zoektocht en iets boven mijn budget vind ik wel een aantal opties. Welke raden jullie aan?
- Kia E-Niro (alleen deze is echt wel de duurste van allemaal en eigenlijk te ver boven mijn budget)
Ik vind het vrij moeilijk om een keuze te maken, de Citroën ë-C4 is mogelijk wel aantrekkelijk door de mogelijkheid om maandelijks op te zeggen, je weet immers nooit wat er in deze huidige tijden gebeurd. Maar ik heb het liefst de beste auto voor mijn geld.
Het is super persoonlijk natuuurlijk.
Kona: vond ik veel te krap. Opgesloten gevoel in de bestuurdersstoel door de hoge middenconsole, achterin krap, kofferbak krap.
Citroen: alleen nog maar op papier gezien maar mooie auto in mijn optiek, maar een proefrit vertelt je meer.
E-Niro: niet doen, die zit boven je budget. Financiele problemen voor een auto zijn het nooit waard (ook al rijd ik er zelf 1, fijne auto hoor, maar als de financien het niet toestaan moet je het gewoon niet doen).
Nissan Leaf: zou ik ook niet eens overwegen, CHAdeMO (of hoe je die hoofdletters ook plaatst) is een uitstervende standaard.
Kona: vond ik veel te krap. Opgesloten gevoel in de bestuurdersstoel door de hoge middenconsole, achterin krap, kofferbak krap.
Citroen: alleen nog maar op papier gezien maar mooie auto in mijn optiek, maar een proefrit vertelt je meer.
E-Niro: niet doen, die zit boven je budget. Financiele problemen voor een auto zijn het nooit waard (ook al rijd ik er zelf 1, fijne auto hoor, maar als de financien het niet toestaan moet je het gewoon niet doen).
Nissan Leaf: zou ik ook niet eens overwegen, CHAdeMO (of hoe je die hoofdletters ook plaatst) is een uitstervende standaard.
Maandelijks opzeggen vind ik wel een heel groot voordeel bij PL.ngommers schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 23:01:
Bedankt tot nu toe, het tweedehands maken ben ik verder nog nergens tegen gekomen.
Een EV heeft zeker meer power. Maar lekker met 130-140 doorrijden op de snelweg is er niet bij.BasvanS schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:51:
[...]
Ga eens proefrijden in de eKona of de eNiro. Dat zul je zien hoeveel meer power een EV heeft.
Het enig struikel punt kan de range zijn, maar dat is meer angst dan daadwerkelijk een belemmering.
Kan nog steeds (al is je verbruik hoor).ColeJ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:58:
[...]
Een EV heeft zeker meer power. Maar lekker met 130-140 doorrijden op de snelweg is er niet bij.
Maar dat moet je ook gewoon niet doen. EV rijden is ook totaal anders, je snapt ineens niet meer waarom mensen zo hard en stressvol willen rijden. Want 130-140 is gewoon stressvol rijden, je moet steeds wachten op langzamere auto's,
Je denkt dat je snel gaat, en sneller op bestemming bent, maar in werkelijkheid win je bijna niks aan reistijd en zorgt pech bij 1 rood stoplicht ervoor dat je alle winst alweer kwijt bent.
Zeker wel, in Duitsland zet ik de CC altijd op 150 en rijd ik kleinere stukken 180-200, om weer terug te vallen op die 150.ColeJ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:58:
[...]
Een EV heeft zeker meer power. Maar lekker met 130-140 doorrijden op de snelweg is er niet bij.
Je moet misschien vaker laden, maar doordat laden zo snel gaat ben je uiteindelijk sneller op je bestemming. Sweetspot schijnt ergens bij de 190km/h te liggen aldus Björn Nyland.
Edit:
[ Voor 9% gewijzigd door Tweak_ers op 18-06-2022 08:13 ]
Ik vind 100 rijden juist stressvol. Met ze allen op een kluitje en constant in me spiegels kijken. Elkaar met een halve kilometer per uur inhalen etc. Nee, ik wil assertief op de linker baan rijden met 130-140. Ook omdat ik het leuk vind.DjMark schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 07:24:
[...]
Kan nog steeds (al is je verbruik hoor).
Maar dat moet je ook gewoon niet doen. EV rijden is ook totaal anders, je snapt ineens niet meer waarom mensen zo hard en stressvol willen rijden. Want 130-140 is gewoon stressvol rijden, je moet steeds wachten op langzamere auto's,
Je denkt dat je snel gaat, en sneller op bestemming bent, maar in werkelijkheid win je bijna niks aan reistijd en zorgt pech bij 1 rood stoplicht ervoor dat je alle winst alweer kwijt bent.
Wat ik merk als ik snel zit te zoeken voor een nieuwe PL auto, voorbeeld Ford Focus via de ford website:
Ik rij ongeveer 20K km per jaar, dus het zou "vanzelfsprekend" moeten zijn om voor 20K KM te kiezen.
Nu bij de Ford focus ST line, 60 maanden en 20K km kost zon 489 euro.
De 20K km kost 50 euro meer.
Als je voor 15K km kiest, kost het je 26 euro meer
Als je voor 10K km kiest , valt binnen het standaard.
Nu kosten de meer gereden kilometers bij Ford 0,112 euro.
Dit betekend dus als ik zou kiezen voor 10K km , en 10K KM afreken (0,112 x 10000) als meer gereden kilometers, dat ik 1120 euro bij moet betalen.
Als ik voor de 50 euro optie kies maal 60 maanden, is dat 3000 euro in totaal..
Zal dit een typ fout zijn? of zie ik wat over het hoofd?
Ik rij ongeveer 20K km per jaar, dus het zou "vanzelfsprekend" moeten zijn om voor 20K KM te kiezen.
Dit betekend dus als ik zou kiezen voor 10K km , en 10K KM afreken (0,112 x 10000) als meer gereden kilometers, dat ik 1120 euro bij moet betalen.
Niets, maar soms is het zo dat je automatisch naar een hogere bundel wordt gezet als je meer dan een paar 1000 kilometer extra rijdt. Geen idee of dat bij Ford zo is dat kun je wel navragen. Je kan altijd lager beginnen natuurlijk en dan kijken of je per kilometer kunt blijven afrekenen. 1120 extra per jaar is 93 euro per maand dus wel meer dan 50 wat @StarC zegt.Androo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:01:
Wat ik merk als ik snel zit te zoeken voor een nieuwe PL auto, voorbeeld Ford Focus via de ford website:
[ Voor 3% gewijzigd door TheUninvited op 21-06-2022 16:28 ]
Ehm je doet wel 50*60 maanden maar het bedrag voor de meer kilometers is maar obv 10k meer, dus 1jr. Dat bedrag moet je dus nog *5 doen lijkt me
Een voorbeeld: bij ANWB/Lease Plan gaat het niet zo. Wanneer je in de 15.000 (of 20K) staffel komt door meer gereden kms, wordt die staffel aangehouden in de afrekening. Ze kijken dus praktisch terug en berekenen met terugwerkende kracht in welke maandbundel je eigenlijk had moeten vallen. Die meer kms is dus meer om het laatste randje (bv 20.591) te dekken. Check dus goed hoe dit in de voorwaarden voor jouw Ford werkt om er zeker van te zijn wat jouw afrekening wordt.Androo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:01:
...
Bij de 10K km bundel betaal je voor 20K km a 0,112 euro per km over 5 jaar €5600 meer. De €50 per maand is dus veel goedkoper. Het verschilt leasemaatschappij hoe ze omgaan met de meer kilometers.Androo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:01:
ANWB/Leaseplan zet je met terugwerkende kracht in een andere staffel behorende kilometerbundel zoals eerder genoemd is, andere maatschappijen berekenen per jaar de kilometers, heb je bijvoorbeeld een contract van 10K km en 40K over 4 jaar dan betaal je per jaar de extra kilometers die je hebt gemaakt boven de 10K km. Blijf je aan het einde van de looptijd onder de 40K km krijg je het aan extra betaalde kilometers terug, ga je hier toch over heen uiteraard niet.
Ik denk dat een hogere kilometerbundel altijd goedkoper is mits je de kilometers echt maakt.
Ja meestal is het een stuk gunstiger om een hogere km "bundel" te nemen. Vaak loont het zelfs als je bijvoorbeeld maar 18000 km per jaar rijd met een bundel van 20000.Ping83 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:50:
[...]
Ik denk dat een hogere kilometerbundel altijd goedkoper is mits je de kilometers echt maakt.
Met onze huidige leaseauto betalen we 0,069 ct per extra gereden km. Dit valt nog mee.. maar meestal moeten we toch gemiddeld 30 euro per maand bijbetalen. We hadden achteraf dan ook beter voor 20000 km kunnen kiezen dan voor 15000. Dat was dan ongeveer 15 euro per maand duurder geweest.
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.