BasvanS schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:46:
[...]
Hoopte al dat je dat antwoord zou geven: te duur. Je weet dat een 1,2 of 3 jaar contract per definitie een stuk duurder is dan 5 jaar? Kijk maar bij de ANWB
De ID 3, dat is op welk vlak een inferieur product, laad langzaam, klein, matige afwerking, slechte range.
Je wil graag de nieuwste snufjes en optie, dus je neemt in de PL een Kona 64 met de limited upgrande bij de anwb. Je betaald hiervoor 409 euro per maand bij 60 maanden. Na 2 jaar wil je toch de nieuwe Ioniq gaan rijden, deze kost nu overigens meer dan EUR 600 per maand met dezelfde opties en range.
je besluit dus 2 jaar de auto in te ruilen, en moet per maand EUR 140 euro meer betalen over de afgelopen 24 maanden, je maand bedrag word dus na verrekening EUR 550,-. Je nieuwe bedrag word EUR 619,- voor een de 5. Daar ga je 3 jaar in rijden.
Je gemiddelde maandbedrag zit dan nog maar 10-15% onder de prijs van 5 jaar Telsa M3 bij de ANWB. Dan heb je 5 jaar lang een auto die op papier beter is dan de Ioniq 5 en Kona.
Nou nou nou nou, ik rijd al 2 jaar een Model 3, maar het is nou ook weer niet dat ik het gevoel heb dat hij zo goed is.
Laden gaat af en toe aan SuC’s onverklaarbaar traag.
Kwaliteit is écht Amerikaans.
Service is eigenlijk geen service, maar een noodzakelijk kwaad voor Tesla.
Tuurlijk is hij lekker snel en rijdt het heerlijk, maar als het even kan en de snelladers van andere aanbieders zijn ook gegroeid, wil ik hierna geen Tesla meer.
Voor de 4% bijtelling nog altijd een prima keuze, maar voor de volle pond absoluut niet.
Het zijn van die kleine dingen, bijgeluiden, zaken waar service niets aan doet, waar ik wel klaar mee begin te raken. Daarnaast het uiterlijk, het blijft geen mooie wagen om te zien. De achterkant is prima, maar de voorkant….
Ik ben altijd wel gevoelig voor het dichtgooien van een deur.
Bij de Tesla een blikkerig plastic geluid, alsof je een Lada rijdt. Een Ioniq 5 laatst mogen bewonderen: een heerlijk zachte plof.
Maar eerlijk is eerlijk: hij is ruimer dan je zou verwachten van een sedan.
[
Voor 5% gewijzigd door
Italia op 16-08-2021 13:15
]