• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-10 20:46
Ik weet niet waar wat voor auto je hebt gekeken @Beekforel maar vaak ga je met private lease een contract aan met het automerk en niet met de dealer. Alle grote private lease maatschappijen zijn aangesloten bij het Private Lease keurmerk. Dit is een set basis voorwaarden waaraan ze zich dienen te houden. Buiten deze regels hebben ze nog een hoop eigen regels, deze moet je inderdaad nog even goed doorlezen.

Een van deze regels is inderdaad het terug betalen van kilometers. Vaak kosten de meer kilometers meer dan je voor de minder kilometers terug krijgt. Dus 10 c/km meer en als je minder rijdt 4 c/km. Het is dus zaak goed in te schatten hoeveel kilometers je ongeveer per jaar rijdt. Ook zijn er lease maatschappijen die ieder jaar kijken naar de kilometers en daar een verrekening op maken.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-10 00:17
Ook bij ons wordt het tijd voor een nieuwe auto! De auto van mijn vriendin begint toch wat kuren te vertonen. Is ook niet zo gek, vanwege haar werk rijdt ze op een werkdag (ongeveer) 8-10 stukjes van 2-3 kilometer. Dus die auto komt nooit echt op temperatuur en rijdt eigenlijk zo goed als ongesmeerd rond. Dat is voor mij ook de belangrijkste overweging voor private-lease te gaan: ik kan zelf wel een andere kopen, maar ook die gaat dit gebruik niet fijn vinden.

Nou ben ik vooral benieuwd of jullie nog tips hebben qua aanbieders. Tuurlijk is een goede deal altijd leuk, maar ik betaal liever een tientje meer per maand dan dat de leasemaatschappij echt beroerd is qua klantenservice, innameprotocollen, leveringen ,etc. Ook zie ik in dit topic vrij vaak mensen langskomen die na 1 jaar hun overeenkomst per maand kunnen opzeggen.. .die flexibiliteit spreekt me ook wel aan. Maar, dat heeft niet iedere maatschappij volgens mij?

3ds fc: 4270-0926-7440

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-10 14:22
Unigo schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:10:
Ook bij ons wordt het tijd voor een nieuwe auto! De auto van mijn vriendin begint toch wat kuren te vertonen. Is ook niet zo gek, vanwege haar werk rijdt ze op een werkdag (ongeveer) 8-10 stukjes van 2-3 kilometer. Dus die auto komt nooit echt op temperatuur en rijdt eigenlijk zo goed als ongesmeerd rond. Dat is voor mij ook de belangrijkste overweging voor private-lease te gaan: ik kan zelf wel een andere kopen, maar ook die gaat dit gebruik niet fijn vinden.

Nou ben ik vooral benieuwd of jullie nog tips hebben qua aanbieders. Tuurlijk is een goede deal altijd leuk, maar ik betaal liever een tientje meer per maand dan dat de leasemaatschappij echt beroerd is qua klantenservice, innameprotocollen, leveringen ,etc. Ook zie ik in dit topic vrij vaak mensen langskomen die na 1 jaar hun overeenkomst per maand kunnen opzeggen.. .die flexibiliteit spreekt me ook wel aan. Maar, dat heeft niet iedere maatschappij volgens mij?
Klinkt alsof je vriendin veel baat zou hebben bij elektrisch rijden met dat gebruikspatroon. Ik gok dat ze veel binnen de bebouwde kom rijdt? Elektrisch leasen is wel nog een relatief dure grap, maar in mijn zoektocht kwam ik erachter dan de ANWB een relatief schappelijk geprijsd elektrisch aanbod heeft. Wellicht interessant?

Wat betreft tussentijds opzeggen hebben maatschappijen inderdaad speciale regels. Bij een enkeling kan het b.v. na een jaar zonder enige boete of opgaaf van redenen, maar meestal betaal je een boete a een bepaald percentage van de resterende termijnbedragen, of kun je alleen in bepaalde omstandigheden de overeenkomst ontbinden (vnl. ontslag, wegvallen partner, andere omstandigheden waardoor je inkomen daalt).
Wat betreft de andere zaken die je noemt is het vooral goed op de voorwaarden letten. Service is mooi maar uiteindelijk wil je vooral niet voor verrassingen komen te staan. Een goede leidraad voor een reputabele leasemaatschappij is lidmaatschap van het Keurmerk Private Lease. Daarmee is de kous niet af, maar het toont in ieder geval dat de contractvoorwaarden aan een minimale standaard voldoen (de AV van KPL). Lees wel extra goed de aanvullende voorwaarden van de maatschappij, want daar kunnen dus juist de addertje onder het gras verschillen in zitten waarmee ze je proberen te naaien zich differentiëren in de markt.

In mijn zoektocht heb ik me beperkt tot firma's die jonge occasions uit hun eigen pool aanbieden als PL en die op mij betrouwbaar overkwamen wat betreft voorwaarden.
Voordeel van een occasion leasen is dat je vaak standaard een korte contractsduur hebt (24-36 maanden) en met wat geluk relatief veel auto voor je maandbedrag krijgt. Nadeel is dat je geen hagelnieuwe auto rijdt en het aanbod beperkt is tot wat de maatschappij heeft staan.

Een paar namen die ik heb overwogen:
Athlon
ALD
Leaseplan
Justlease.nl
Auto.nl

Uiteindelijk voor ALD gegaan omdat ik eerder via mijn werkgever bij ze heb gezeten en ze een goed aansluitend aanbod hadden.

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:51
Weet iemand dit?
Bij het aanvragen van een MG bij v mossel privelease hadden ze geen wit meer op voorraad. Toendertijds maar gekozen voor zwart (12 euro meer per maand). Mijn auto is nog niet geleverd en ook nog geen indicatie gekregen. Nu zie ik dat ze weer wit op voorraad hebben en gevraagd of ze zwart kunnen omzetten naar wit.
Dit kan maar dan moet een nieuw contract opgesteld worden waarbij de ontslag protectie komt te vervallen. Is de ontslagprotectie een bescherming die het leasebedrijf aanbied of een onderdeel van het keurmerk private lease?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:05
Jmtpes schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:40:
Weet iemand dit?
Bij het aanvragen van een MG bij v mossel privelease hadden ze geen wit meer op voorraad. Toendertijds maar gekozen voor zwart (12 euro meer per maand). Mijn auto is nog niet geleverd en ook nog geen indicatie gekregen. Nu zie ik dat ze weer wit op voorraad hebben en gevraagd of ze zwart kunnen omzetten naar wit.
Dit kan maar dan moet een nieuw contract opgesteld worden waarbij de ontslag protectie komt te vervallen. Is de ontslagprotectie een bescherming die het leasebedrijf aanbied of een onderdeel van het keurmerk private lease?
Wat geven ze zelf al reden op dat die ontslagprotectie vervalt?
De regels van het keurmerk kun je zo opzoeken trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 12-08-2020 11:57 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Jmtpes
Martinusz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

Ik kon het niet zo gauw vinden op de website de keurmerk private lease.

Reden hebben ze niet gegeven. Alleen dat de ontslagprotectie komt te vervallen bij een nieuw contract

• Joost1991
Ontslagprotectie zit standaard niet in het Keurmerk Private Lease.

Voelt voor mij wel alsof ze hier nog een slaatje uit willen slaan... lijkt mij handig om even een belletje naar ze te doen en te vragen waarom dit zou vervallen.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• Jmtpes
Joost1991 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:46:
Ontslagprotectie zit standaard niet in het Keurmerk Private Lease.

Voelt voor mij wel alsof ze hier nog een slaatje uit willen slaan... lijkt mij handig om even een belletje naar ze te doen en te vragen waarom dit zou vervallen.
Blijkbaar was de ontslagpreventie een aktievoorwaarden.

[ Voor 7% gewijzigd door Jmtpes op 12-08-2020 13:05 ]

• PhWolf
  • Laatst online: 24-10 14:22
Jmtpes schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:07:
[...]

Ik kon het niet zo gauw vinden op de website de keurmerk private lease.

Reden hebben ze niet gegeven. Alleen dat de ontslagprotectie komt te vervallen bij een nieuw contract
Ontslagbescherming zit niet bij de voorwaarden van het KPL voor zover ik weet , dat is iets dat de maatschappij al dan niet aanbiedt. Het enige dat de voorwaarden van KPL zeggen is dat er een gepaste oplossing moet komen in geval van problemen om aan de betalingen te voldoen (lees: betalingsregeling).

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:20
Kun/moet je een private lease-contract opgeven als schuld onder box 3? Keurmerk Private Lease vindt van wel. In dit bestaande topic over dit onderwerp was de consensus van niet, maar ik ben nu toch benieuwd hoe het echt zit.

[ Voor 10% gewijzigd door marvel27 op 12-08-2020 13:33 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:35
Waarschijnlijk zal je hier geen ander antwoord krijgen dan een topic wat reeds bestaat.
En ik sluit mij ook aan bij de gemiddelde reactie daar, volgens mij is het geen schuld. Je gaat een financiële verplichting aan in de vorm van een abonnement om een auto te rijden, een dienst dus. Maar dat is hoe ik het zie, misschien dat iemand het voor de rechter heeft laten komen omdat ze gezeur hebben gehad met de BD. Lijkt mij een leuke casus.

Echter; als de rechter er in meegaat dat het een box 3 schuld is, dan is in mijn ogen elke vorm van een 'abonnement' dat.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58
TheBrut3 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:57:
Waarschijnlijk zal je hier geen ander antwoord krijgen dan een topic wat reeds bestaat.
En ik sluit mij ook aan bij de gemiddelde reactie daar, volgens mij is het geen schuld. Je gaat een financiële verplichting aan in de vorm van een abonnement om een auto te rijden, een dienst dus. Maar dat is hoe ik het zie, misschien dat iemand het voor de rechter heeft laten komen omdat ze gezeur hebben gehad met de BD. Lijkt mij een leuke casus.

Echter; als de rechter er in meegaat dat het een box 3 schuld is, dan is in mijn ogen elke vorm van een 'abonnement' dat.
Dat zou gunstig zijn als je vermogend bent. Nog meer belastingaftrek!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-10 10:58

BLN

Als je puur private financial lease neemt, dan heb je niets meer dan een lening op een auto. De auto is in principe van jou, maar jij hebt een verplichting aan de leasemaatschappij om gedurende x jaar een lease prijs te betalen en daarna de restwaarde te betalen met cash of met door de auto terug te geven.

Veel private lease aanbiedingen zijn een vorm van operational lease. Een abonnement dus. Voor private lease zit daar vaak geen brandstof bij, maar onderhoud wel.

In je contract staat altijd wie de eigenaar van de auto is. Als jij dat bent tijdens de contract duur, dan heb je dus een schuld ter waarde van de aanschaf waarde van de auto. Als de lease maatschappij is niet.

Ten slotte komt er nog bij dat in beide gevallen de maandelijkse betalingen worden gezien als vaste maandelijkse lasten. Dus wanneer je een lening wil afsluiten, zul je de maandelijkse lease prijs van je netto loon af moeten halen voor het berekenen van een lening.

If it ain't broken, don't fix it

• Qondar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 14:28
.

[ Voor 112% gewijzigd door Qondar op 12-06-2021 00:01 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:35
marvel27 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:32:
Kun/moet je een private lease-contract opgeven als schuld onder box 3? Keurmerk Private Lease vindt van wel. In dit bestaande topic over dit onderwerp was de consensus van niet, maar ik ben nu toch benieuwd hoe het echt zit.
Van de BD online word je ook niet veel wijzer:
Helaas kunnen we hier online geen concreet antwoord op geven, omdat het afhankelijk is van de situatie en het soort contract. Bel ons daarom hierover op 0800-0543. Een collega kan dan gericht doorvragen en je beter verder helpen.
Moet eerlijk zeggen dat ik geen zin heb om te bellen, omdat ik zelf geen PL heb.

Mijn mening blijft staan; het is een soort abonnement, dus geen schuld in box 3.

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
@Qondar Is het niet een beetje een pyramide? En wat als je vooruit betaald, en ze gaan failliet? Zit het geld in een derdestichting?

• Qondar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 14:28
.

[ Voor 99% gewijzigd door Qondar op 12-06-2021 00:00 ]

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29
Heb een leuke deal gevonden (denk ik) voor mensen die flink kilometers maken en geen grote auto willen. Een Peugeot 208 diesel. Wel occasion (max 90k). 24 maanden bij 20k per jaar een maandprijs van €339. Gerenomeerde leasemaatschappij ook.

https://privatelease.arva.../208/hdi-75-blue-lease-5d

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:56
Martinusz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

Kan het zijn dat je je private lease contract bent aangegaan bij een collectief, zoals ANWB lease, Consumentenbond autolease etc.? Die bedingen namelijk extra soepele voorwaarden bij de aanbieders. Eén van de dingen is regelmatig dat je mag opzeggen na 1 jaar, een andere is een uitgebreidere regeling bij ontslag etc.

Als je nu een nieuw contract samenstelt ga je dit direct doen via het leasebedrijf van de dealer. Dit kan een ander bedrijf zijn dan waar je 1e contract is getekend. Ook kan het zijn dat er een aantal auto's als actievoorraad is ingekocht voor een lease actie. De auto's die daarna komen kunnen dan buiten de actie andere voorwaarden hebben.

• Jmtpes
ucsdcom schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

Kan het zijn dat je je private lease contract bent aangegaan bij een collectief, zoals ANWB lease, Consumentenbond autolease etc.? Die bedingen namelijk extra soepele voorwaarden bij de aanbieders. Eén van de dingen is regelmatig dat je mag opzeggen na 1 jaar, een andere is een uitgebreidere regeling bij ontslag etc.

Als je nu een nieuw contract samenstelt ga je dit direct doen via het leasebedrijf van de dealer. Dit kan een ander bedrijf zijn dan waar je 1e contract is getekend. Ook kan het zijn dat er een aantal auto's als actievoorraad is ingekocht voor een lease actie. De auto's die daarna komen kunnen dan buiten de actie andere voorwaarden hebben.
Het ging over de MG bij van mossel. Blijkbaar bij nieuwe contracten zit er geen ontslagprotectie meer bij. Het was een actievoorwaarden.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Beekforel schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:04:
Heb vandaag een gesprekje gehad bij m'n dealer over PL. Huidige auto voldoet niet meer (3 deurs en ivm kind wil ik graag 5 deurs) dus op zoek naar wat anders. Na wat rekenen vond ik PL wel erg interessant en stuitte ook nog op een mooie (voorraad)auto die mij wel aantrok.

Helaas bleek de geadverteerde prijs wel heel erg vanaf, die ging niet over die auto maar alleen over het model (de betreffende auto was zo'n 200 euro duurder). Maar wel wat verder gepraat en gekeken en zodoende wel een paar interessante opties gezien. Krijg komende week een paar offertes en een inkoopaanbod voor m'n huidige auto, ben benieuwd!

Degene waar ik mee sprak deed wel wat vaag over de voorwaarden. Ik gaf aan mij graag in te lezen, hij noemde een website en ik moest maar even daar kijken. Iets op papier hadden ze niet. Het viel allemaal onder "het" keurmerk. Wat mij niet duidelijk is, is hoe het met meer/minderkilometers zit. Je betaalt je meerkm per jaar (10 c/km), maar als je aan het eind van de looptijd (bijv 4jaar) toch niet boven de 40k uitkomt krijg je dat weer terug?
Gister alles rondgemaakt. Als het een beetje meezit kan ik volgende week m'n nieuwe Seat Ibiza ophalen. :9

Heb nu ook een Ibiza (maar 3 deurs), dus de verandering is qua auto niet zo groot (model nieuwer). Heb een bod van de dealer op deze auto, maar ze gaven ook aan dat het in particuliere verkoop wellicht net wat meer zou opleveren. Heb hem daarom gister op Marktplaats gezet (nog geen reacties dus wordt vast niks :P). Als ik hem bij ophalen van de nieuwe alsnog wil inruilen is dat geen probleem, volgende dag geld op de rekening.

Na wat dubben toch gekozen voor 15k kilometers. Dat is wat ik de afgelopen 7 jaar ook gemiddeld heb gereden. M'n vermoeden is dat ik iets minder ga rijden (veel thuiswerken), maar anderzijds is de nieuwe wel een stuk praktischer en gaan we hem iets meer als gezinsauto gebruiken. Daarom gekozen voor 15k, als ik zorgeloos wil rijden wil ik ook niet over de kilometers na hoeven denken.

Voor weinig meer had ik ook een Skoda Octavia station kunnen krijgen, maar we willen juist niet zo'n grote auto en Ibiza bevalt mij al bijna 10 jaar heel goed dus daarom lekker bij de Ibiza gebleven.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@Beekforel maar in die 10 jaar dat je die Ibiza had, was er nog geen kind, en dan ga je toch merken dat je als je weggaat een shitload aan spullen mee moet nemen. Dan was die Octavia toch wel makkelijk geweest.

Maar een Ibiza even duur als een Octavia station? wat betaal je dan nu voor die ibiza?

Elect a clown, expect a circus.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:54
Slasher schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:09:
@Beekforel maar in die 10 jaar dat je die Ibiza had, was er nog geen kind, en dan ga je toch merken dat je als je weggaat een shitload aan spullen mee moet nemen. Dan was die Octavia toch wel makkelijk geweest.

Maar een Ibiza even duur als een Octavia station? wat betaal je dan nu voor die ibiza?
Ik was echt blij met die octavia zelfs toen ik nog geen kinderen had wat een ruimte.
Ibiza station zal ook ruim genoeg zijn

• Joost1991
Ik rijd nu net een nieuwe Octavia Combi voor 394 per maand met 15.000/km.

Ik denk dat hij doelt op de aanbieding bij ALD Automotive. Die begon bij 349 per maand met 10.000km p/j.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Slasher het gaat ook prima in een Up!, dus een Ibiza moet ook prima gaan. Gewoon niet teveel meenemen.

Er was een gelijkwaardige aanbieding zoals @Joost1991 noemt inderdaad.

Voor de Ibiza betaal ik nu ook 350 p/m op 15k km p/j. Dat was ook m'n maximumbedrag.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Nou, mijn bedenktermijn bij ALD is sinds woensdag verstreken (kon dus inderdaad niet van afgezien / ingekort worden) maar heb nog geen duidelijkheid wanneer de auto geleverd gaat worden. Toen ik zojuist per mail op vroeg of er al bekend was wanneer de auto geleverd kon worden kreeg ik de volgende reactie:
Onze collega’s van delivery (afleverteam) nemen binnenkort contact met u op voor de afspraak om de auto te leveren.
:')

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Joost1991 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:21:
Ik rijd nu net een nieuwe Octavia Combi voor 394 per maand met 15.000/km.

Ik denk dat hij doelt op de aanbieding bij ALD Automotive. Die begon bij 349 per maand met 10.000km p/j.
Heb net ff op die site gekeken maar zijn dat niet occasions?

Elect a clown, expect a circus.

• Joster
Joster schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:11:
Nou, mijn bedenktermijn bij ALD is sinds woensdag verstreken (kon dus inderdaad niet van afgezien / ingekort worden) maar heb nog geen duidelijkheid wanneer de auto geleverd gaat worden. Toen ik zojuist per mail op vroeg of er al bekend was wanneer de auto geleverd kon worden kreeg ik de volgende reactie:

[...]

:')
Haha vrijwel direct hierna een mail, levering 2 september. Jammer, had toch een weekje eerder gehoopt. In totaal heeft het proces straks dus 5 weken in beslag genomen:
  • 30 juli: aanvraag ingediend
  • 31 juli: financiële check gereed
  • 5 augustus: contract ontvangen
  • 5 augustus: contract ondertekend geretourneerd, bedenktermijn ingegaan
  • 19 augustus: bedenktermijn verstreken
  • 2 september: aflevering auto

• Joost1991
Slasher schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:47:
[...]

Heb net ff op die site gekeken maar zijn dat niet occasions?
Dat zijn inderdaad occassions. Ik heb mijn Octavia ergens anders vandaan, nieuw.

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-10 20:20
Joster schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
Haha vrijwel direct hierna een mail, levering 2 september. Jammer, had toch een weekje eerder gehoopt. In totaal heeft het proces straks dus 5 weken in beslag genomen:
  • [...]
Dat moet de ford nog kunnen redden hoop ik. Hier heeft de aflevering maandag plaatsgevonden. Prima in orde en ik had er niet op gerekend, maar de brandstoftank zat ramvol :)

• Joster
StarC schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:37:
[...]

Dat moet de ford nog kunnen redden hoop ik. Hier heeft de aflevering maandag plaatsgevonden. Prima in orde en ik had er niet op gerekend, maar de brandstoftank zat ramvol :)
Ik hoop het ook :) Mijn koppeling is zo gaar dat ie laatst op cruise control compleet door slipte :D Ga er de komende 10 dagen echt zo min mogelijk mee rijden..

Fijn dat de aflevering bij jou zo goed is verlopen!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 13:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Joster schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:53:
[...]

• 30 juli: aanvraag ingediend
  • 31 juli: financiële check gereed
  • 5 augustus: contract ontvangen
  • 5 augustus: contract ondertekend geretourneerd, bedenktermijn ingegaan
  • 19 augustus: bedenktermijn verstreken
Dat gaat sneller dan mijn Corsa via de ANWB :X

-17 juli > aangevraagd
- 21 juli > goedgekeurd en contract getekend
- 4 augustus > bedenktijd verstreken
- 6 augustus > auto besteld
- Levertijd > Week 48 ;(

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Joster
ricjuh schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:00:
[...]

Dat gaat sneller dan mijn Corsa via de ANWB :X

-17 juli > aangevraagd
- 21 juli > goedgekeurd en contract getekend
- 4 augustus > bedenktijd verstreken
- 6 augustus > auto besteld
- Levertijd > Week 48 ;(
Bij die van mij gaat het wel om een occasion die al in het bezit is van de lease maatschappij ;)

• Dezz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:37

Dezz

Dezz's Insomnia

Zojuist een contract afgesloten via Arval voor een Renault Clio Estate occasion. Prima prijs wat mij betreft voor een prima auto. Belangrijkste reden om voor deze auto en deze aanbieder te kiezen was de kofferbakruimte, de prijs en de korte looptijd (2 jaar) van het contract. Eigenlijk was ik op zoek naar een EV, maar aangezien wij meer dan 150km van onze familie vandaan wonen was een EV zoals bv. een MG nog net niet goed genoeg. Over een jaar of twee verwacht ik wel dat er goede EV’s de markt zijn die ook voor ons interessant zijn en dan maken we alsnog de overstap naar elektrisch rijden :)

Beam Me Up!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-10 10:59
ksborg schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:30:
[...]

Mijn nieuwe indicatie was week 22 :(. Aanvankelijk zou het 20 februari zijn.

Ik moet erbij zeggen dat ik "in principe" buiten de actieperiode zat, maar ze mij hem nog hebben aangeboden voor de lage prijs.
Deze Citigo e iV is inmiddels, week 35, geleverd :o.

Half jaartje later dan initieel werd gezegd. Deels vanwege productie-issues heb ik het idee, maar de fabriek heeft ook bijna 2 maanden dichtgezeten wegens Covid-19.

Oh well, hij staat in de garage en het rijdt fantastisch *D. Naar wat ik begreep is dat een hoop mensen er nog wel op wachten, dus ze zijn nog lang niet allemaal geleverd.

[ Voor 8% gewijzigd door ksborg op 27-08-2020 09:06 ]

• omgitsbart
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 10:40
Hallo allemaal,

Zelf werk ik bij een leasemaatschappij (waarvan ik de naam niet ga noemen) en ik denk dat ik ook nog wel wat kan toevoegen. Wellicht zijn er bepaalde dingen al genoemd maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alle 67 pagina's gelezen heb.

Mijn advies is als je echt "koud" de markt op gaat om wel te shoppen bij een bedrijf met Keurmerk. Er zijn er genoeg zonder die prima diensten leveren maar dit geeft wel houvast. In het Keurmerk zijn er gewoon een aantal basis zaken alvast geregeld.

Verder zijn er een aantal zaken die erg snel een hoop geld kunnen kosten en hiervoor zul je dus zelf goed naar je eigen situatie moeten kijken. Het maandbedrag in de lease is uiteraard opgebouwd uit verschillende (vaste) factoren. Het enige dat nog wel eens wilt wijzigen is de motorrijtuigenbelasting en verzekering in sommige gevallen.

Ik zou gewoon beginnen met bepalen, wat wil je qua auto, welke opties wil je en hoeveel kilometer ga je rijden per jaar. Ook hier is het belangrijk, check de voorwaardes goed! Sommige maatschappijen rekenen namelijk alleen af per meer gereden kilometer, bij andere kom je in de volgende schaal terecht en moet je dus ook meer betalen voor de reeds gereden kilometers. Dit kan soms erg ongunstig uitpakken als je bijvoorbeeld 10.000 per jaar in de lease opneemt en er toch 12.000 gaat rijden. Andersom is het ook niet handig om 20.000 per jaar in de lease te nemen als je er maar 10.000 gaat rijden, want de minder gereden kilometers brengen altijd minder op.

Nog een aantal zaken waar men snel geld op kan verdienen of die je veel geld kunnen kosten zijn:

Vervangend vervoer, vanaf welk moment zijn deze kosten gedekt? Het keurmerk zegt na maximaal 72 uur, maar er zijn partijen die 48 uur of 24 uur hanteren. Bedenk dus ook hoe erg je het zou vinden als je een paar dagen geen auto heb bij schade of onderhoud. Ook goed om te weten is dat bij schade buiten jouw schuld om, de kosten voor een vervangende auto vaak NIET geclaimd gaan worden, en je dus ook de 1e 24/48/72 uur zelf mag betalen.

Dan komen we bij het eigenrisico. Ook een leuke. Woon je in hartje Amsterdam, dan zou ik voor een leaseauto met laag eigenrisico gaan. Want, de kans dat er daar een fietser schade veroorzaakt of jij tegen een paaltje rijd is veel groter dan wanneer je op het platteland woont. Ook een leuke, als je auto terug gaat naar de leasemaatschappij aan het einde van de lease zullen zij de auto op schades controleren en voor iedere niet gemelde schade krijg je ook een eigenrisico. Dat kan natuurlijk aardig oplopen als er wat fijne buren een keer een portier tegen je auto hebben gesmeten.

Kijk of vraag ook goed wat de voorwaardes zijn als je naar het buitenland gaat en daar pech krijgt. Daarnaast is het ook slim om te kijken of men een verzekering of goede regeling heeft bij overlijden of ontslag.

Heel simpel, over het geheel is leasen per definitie duurder dan zelf kopen. Anders konden wij niet in ons kantoor zitten en had ik geen salaris. Maar, koop je een auto met 2 jaar garantie en er gaat na 3 jaar iets kapot dan zit je lekkerder in je leaseauto.

Zelf lease ik overigens niet. Ik heb een eigen auto van ruim 15 jaar oud waar ik lekker zelf het onderhoud aan doe en die ik alleen moet laten keuren ieder jaar, dat is echt goedkoper. Je betaald in de lease uiteraard ook gewoon een hoop voor de nieuwe auto die enorm gaat afschrijven in de eerste jaren. Maar goed een nieuwe auto geeft ook iets meer zekerheid qua betrouwbaarheid over het algemeen.

Zie het net als je overige verzekeringen, als je 10 jaar een tandartsverzekering hebt terwijl je 3x per dag poetst, altijd flost en je nog nooit gaatjes had dan betaal je te veel. Heb je een slecht gebit of moet je nog 2 kronen dan is een aanvullende verzekering toch wel lekker. Zo is het met leasen ook, rij je 5 jaar in je auto van onderhoudbeurt naar onderhoudsbeurt en gaat er nooit iets stuk dan hebben ze wel aan je verdient.

Als je een keer een flinke schade rijdt, de motor na 4 jaar ontploft en je zoals iemand anders in dit topic al zij veel kleine stukjes rijdt dan ben je blij dat je leasemaatschappij alles betaald op een eigenrisico na. In de lease kent men ook geen bonus malis regeling dus ben je niet zo zeker van je stuurkunsten dan kan je dit ook meenemen in de overweging.

Vragen wil ik graag beantwoorden, ik ga alleen geen oordeel vellen over maatschapijen ;)

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:39
omgitsbart schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:00:
Hallo allemaal,

Zelf werk ik bij een leasemaatschappij (waarvan ik de naam niet ga noemen) en ik denk dat ik ook nog wel wat kan toevoegen. Wellicht zijn er bepaalde dingen al genoemd maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alle 67 pagina's gelezen heb.

Mijn advies is als je echt "koud" de markt op gaat om wel te shoppen bij een bedrijf met Keurmerk. Er zijn er genoeg zonder die prima diensten leveren maar dit geeft wel houvast. In het Keurmerk zijn er gewoon een aantal basis zaken alvast geregeld.

Verder zijn er een aantal zaken die erg snel een hoop geld kunnen kosten en hiervoor zul je dus zelf goed naar je eigen situatie moeten kijken. Het maandbedrag in de lease is uiteraard opgebouwd uit verschillende (vaste) factoren. Het enige dat nog wel eens wilt wijzigen is de motorrijtuigenbelasting en verzekering in sommige gevallen.

Ik zou gewoon beginnen met bepalen, wat wil je qua auto, welke opties wil je en hoeveel kilometer ga je rijden per jaar. Ook hier is het belangrijk, check de voorwaardes goed! Sommige maatschappijen rekenen namelijk alleen af per meer gereden kilometer, bij andere kom je in de volgende schaal terecht en moet je dus ook meer betalen voor de reeds gereden kilometers. Dit kan soms erg ongunstig uitpakken als je bijvoorbeeld 10.000 per jaar in de lease opneemt en er toch 12.000 gaat rijden. Andersom is het ook niet handig om 20.000 per jaar in de lease te nemen als je er maar 10.000 gaat rijden, want de minder gereden kilometers brengen altijd minder op.

Nog een aantal zaken waar men snel geld op kan verdienen of die je veel geld kunnen kosten zijn:

Vervangend vervoer, vanaf welk moment zijn deze kosten gedekt? Het keurmerk zegt na maximaal 72 uur, maar er zijn partijen die 48 uur of 24 uur hanteren. Bedenk dus ook hoe erg je het zou vinden als je een paar dagen geen auto heb bij schade of onderhoud. Ook goed om te weten is dat bij schade buiten jouw schuld om, de kosten voor een vervangende auto vaak NIET geclaimd gaan worden, en je dus ook de 1e 24/48/72 uur zelf mag betalen.

Dan komen we bij het eigenrisico. Ook een leuke. Woon je in hartje Amsterdam, dan zou ik voor een leaseauto met laag eigenrisico gaan. Want, de kans dat er daar een fietser schade veroorzaakt of jij tegen een paaltje rijd is veel groter dan wanneer je op het platteland woont. Ook een leuke, als je auto terug gaat naar de leasemaatschappij aan het einde van de lease zullen zij de auto op schades controleren en voor iedere niet gemelde schade krijg je ook een eigenrisico. Dat kan natuurlijk aardig oplopen als er wat fijne buren een keer een portier tegen je auto hebben gesmeten.

Kijk of vraag ook goed wat de voorwaardes zijn als je naar het buitenland gaat en daar pech krijgt. Daarnaast is het ook slim om te kijken of men een verzekering of goede regeling heeft bij overlijden of ontslag.

Heel simpel, over het geheel is leasen per definitie duurder dan zelf kopen. Anders konden wij niet in ons kantoor zitten en had ik geen salaris. Maar, koop je een auto met 2 jaar garantie en er gaat na 3 jaar iets kapot dan zit je lekkerder in je leaseauto.

Zelf lease ik overigens niet. Ik heb een eigen auto van ruim 15 jaar oud waar ik lekker zelf het onderhoud aan doe en die ik alleen moet laten keuren ieder jaar, dat is echt goedkoper. Je betaald in de lease uiteraard ook gewoon een hoop voor de nieuwe auto die enorm gaat afschrijven in de eerste jaren. Maar goed een nieuwe auto geeft ook iets meer zekerheid qua betrouwbaarheid over het algemeen.

Zie het net als je overige verzekeringen, als je 10 jaar een tandartsverzekering hebt terwijl je 3x per dag poetst, altijd flost en je nog nooit gaatjes had dan betaal je te veel. Heb je een slecht gebit of moet je nog 2 kronen dan is een aanvullende verzekering toch wel lekker. Zo is het met leasen ook, rij je 5 jaar in je auto van onderhoudbeurt naar onderhoudsbeurt en gaat er nooit iets stuk dan hebben ze wel aan je verdient.

Als je een keer een flinke schade rijdt, de motor na 4 jaar ontploft en je zoals iemand anders in dit topic al zij veel kleine stukjes rijdt dan ben je blij dat je leasemaatschappij alles betaald op een eigenrisico na. In de lease kent men ook geen bonus malis regeling dus ben je niet zo zeker van je stuurkunsten dan kan je dit ook meenemen in de overweging.

Vragen wil ik graag beantwoorden, ik ga alleen geen oordeel vellen over maatschapijen ;)
Wat betreft je punt dat PL duurder is dan zelf de auto kopen, dat is hier bij herhaling besproken en weerlegd. In veel gevallen uiteraard wel, maar het ga nu juist om de krenten in de pap.

De vergelijking is dan wel nieuw vs nieuw, niet een nieuwe PL vs een oudere occasion.

Het punt daarbij is dat er regelmatig erg scherpe aanbiedingen voorbij komen in PL land, waar je zelf de auto niet voor kunt betalen. Een populair voorbeeld op dit forum was de electrische golf voor 299/maand.

Wat betreft je vraag over waar jullie salarissen/panden etc. van betaald worden; je moet daar wel in meenemen dat een bedrijf door schaalgrote de auto, het onderhoud en de verzekering goedkoper kan inkopen dan een particulier.

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-10 19:16
smurfinmark schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:27:
[...]

Wat betreft je punt dat PL duurder is dan zelf de auto kopen, dat is hier bij herhaling besproken en weerlegd. In veel gevallen uiteraard wel, maar het ga nu juist om de krenten in de pap.

De vergelijking is dan wel nieuw vs nieuw, niet een nieuwe PL vs een oudere occasion.

Het punt daarbij is dat er regelmatig erg scherpe aanbiedingen voorbij komen in PL land, waar je zelf de auto niet voor kunt betalen. Een populair voorbeeld op dit forum was de electrische golf voor 299/maand.

Wat betreft je vraag over waar jullie salarissen/panden etc. van betaald worden; je moet daar wel in meenemen dat een bedrijf door schaalgrote de auto, het onderhoud en de verzekering goedkoper kan inkopen dan een particulier.
En dat het gaat bij nieuwe of hele jonge auto's om BTW auto's, waarbij de leasemaatschappij een hoop belasting niet hoeft te betalen die een particulier wel moet betalen als ik goed heb opgelet.

Verder, voor mijn micra betaal ik 268, waarbij Autoweek kostencalculator op 280 komt bij eigen aanschaf. Als je dan schade hebt of pech dan wordt die 280 nog hoger en ik blijf op 268. Lijk me prima deal ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Bob-B190 op 01-09-2020 14:55 ]

Memento mori

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-10 12:56

Ook een leuke, als je auto terug gaat naar de leasemaatschappij aan het einde van de lease zullen zij de auto op schades controleren en voor iedere niet gemelde schade krijg je ook een eigenrisico. Dat kan natuurlijk aardig oplopen als er wat fijne buren een keer een portier tegen je auto hebben gesmeten.
Hier ben ik wel benieuwd naar straks. Mijn PL contract loopt 4 jaar, het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik straks moet betalen voor beschadigingen die normaal zijn na 4 jaar gebruik zoals steenslag of iets dergelijks. Ik heb nu een paar heel kleine putjes in de lak van de motorkap na 1 jaar rondrijden. Zo miniem dat ik het niet gemeld heb maar verwacht hier ook geen opmerkingen over omdat me dit redelijk normaal lijkt.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-10 09:02
Wat wel en niet toelaatbaar is staat in de voorwaarden van je leasemaatschappij. Krassen etc worden vaak tot een bepaald formaat geaccepteerd. Bij tussentijdse beurten geeft de garage ook vaak door aan de LM wat de staat vd auto is en grote schades moet je inderdaad altijd melden.

Dit is trouwens wel een scherpe deal voor een tweede autotje, Smart ForFour EQ Comfort (elektrisch) met korte looptijd voor 199,-
https://www.athlon.com/nl.../smart-forfour-eq-comfort

• meermarco
Ja dat is zeker scherp. Jammer dat de afstand echt even te weinig is. Maar goed vandaar de prijs.

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Mirved schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:33:
[...]

Hier ben ik wel benieuwd naar straks. Mijn PL contract loopt 4 jaar, het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik straks moet betalen voor beschadigingen die normaal zijn na 4 jaar gebruik zoals steenslag of iets dergelijks. Ik heb nu een paar heel kleine putjes in de lak van de motorkap na 1 jaar rondrijden. Zo miniem dat ik het niet gemeld heb maar verwacht hier ook geen opmerkingen over omdat me dit redelijk normaal lijkt.
Dat ligt aan de lease maatschappij en garage. Als de garage op die dag in een slechte bui is of geld wil verdienen gaan ze ieder ini mini krasje noteren.

Ik moest vorig jaar 400 euro betalen voor een deukje van niet eens een halve centimeter. Die ik alleen met de oog kon zien als ik door mijn knieen ging zakken en een halve meter vandaan ben. Anders zou niemand die ini mini deukje zien.

Ik wist niet eens dat die zogenaamde deuk daar aanwezig was. Auto zag er zo goed als nieuw uit. Verder was de auto perfect in orde voor de oog.

Gelukkig had ik een 0 euro eigen risico waardoor ik het niet hoefde te betalen. Maar dat zegt al genoeg.

[ Voor 9% gewijzigd door ThaddeusX op 04-09-2020 17:10 ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:10

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dat is niet altijd zo ;). Ik had een berekening gemaakt voor een Focus waarbij leasen nagenoeg even duur zou zijn, tenzij je de eigen auto langer dan 5 jaar rijdt, of veel kilometers maakt :).
Dat laatste is in mijn geval zo dus ik kocht zelf een nieuwe in plaats van lease ;).

Probleem bij een eigen auto is de hogere aankoopwaarde (particulier koopt 1 wagen, leasebedrijf koopt er honderden tegelijk) en na 5 jaar krijg je relatief weinig terug, omdat de dealer ook weer winst moet maken op de verkoop. Dat zorgt ervoor dat de afschrijvingskosten bij lease veel lager zijn.
Maar als je het niet erg vindt om 10-15 jaar in een auto te rijden, dan koop je beter zelf een wagen. Al is een jonge occasion dan wellicht nog een beter plan :P

[ Voor 25% gewijzigd door Sport_Life op 04-09-2020 17:18 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• RTS911
  • Laatst online: 26-10 10:12
Giant87 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:13:
Wat wel en niet toelaatbaar is staat in de voorwaarden van je leasemaatschappij. Krassen etc worden vaak tot een bepaald formaat geaccepteerd. Bij tussentijdse beurten geeft de garage ook vaak door aan de LM wat de staat vd auto is en grote schades moet je inderdaad altijd melden.

Dit is trouwens wel een scherpe deal voor een tweede autotje, Smart ForFour EQ Comfort (elektrisch) met korte looptijd voor 199,-
https://www.athlon.com/nl.../smart-forfour-eq-comfort
Deze heb ik in bestelling staan. Volgens Athlon gaat het rap: binnen 48 uur al 20 aanvragen en er zijn 25 auto's beschikbaar. Niet gek met deze prijsstelling. Ondanks de kleine range moet dit prima gaan werken voor mij aangezien 80% stadskilometers zijn. Tevens laad ik gratis op mijn werk.

• meermarco
Twijfel over een nieuwe V60 B3 mhev business pro met leder en wat opties zoals met lak 20.000km 4 jaar voor 690 per maand. Bij werkeloos van mijzelf opzegbaar.

[ Voor 34% gewijzigd door meermarco op 06-09-2020 08:16 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
RTS911 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:07:
[...]

Deze heb ik in bestelling staan. Volgens Athlon gaat het rap: binnen 48 uur al 20 aanvragen en er zijn 25 auto's beschikbaar. Niet gek met deze prijsstelling. Ondanks de kleine range moet dit prima gaan werken voor mij aangezien 80% stadskilometers zijn. Tevens laad ik gratis op mijn werk.
Ik heb er ook over getwijfeld.
Voor mijn vrouw.

Enige nadeel: geen snelladen, dus een keertje verder weg is echt wel lastig.

En winter bereik daalt, dus dan is het echt voor de stad ideaal.

Wat ik alleen niet snap: waarom komt hij niet in aanmerking voor subsidie?

Youtube: DashcamNL

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:20
BlakHawk schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:02:
[...]
Waarschijnlijk omdat het bereik niet groot genoeg is. Dat is een van de voorwaarden voor de subsidie.

• meermarco
Vreemd eigenlijk. Waarom meer accu vervuiling als je blijkbaar tevreden bent met een klein bereik. Alsof je verplicht een grote benzinetank verplicht stelt.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:27
meermarco schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:40:
Vreemd eigenlijk. Waarom meer accu vervuiling als je blijkbaar tevreden bent met een klein bereik. Alsof je verplicht een grote benzinetank verplicht stelt.
Valt mee, ze willen natuurlijk graag auto's op de markt hebben zodat de occassion markt zich over 3-4 jaar meer vult met elektrische auto's. Auto's met nu al amper bereik, zullen dan niet meer verkopen. Dus voor de komende 3-4 jaar misschien leuk, maar daarna verdwijnen ze weer net zo hard van de weg.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• RTS911
  • Laatst online: 26-10 10:12
BlakHawk schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:02:
[...]

Ik heb er ook over getwijfeld.
Voor mijn vrouw.

Enige nadeel: geen snelladen, dus een keertje verder weg is echt wel lastig.

En winter bereik daalt, dus dan is het echt voor de stad ideaal.

Voordeel is wel dat de boordlader 3-fase 22kw, kan je toch een soort van snelladen (ook bij Fastned, mits type 2 stekker aanwezig).

• BlakHawk
RTS911 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:47:
[...]

Voordeel is wel dat de boordlader 3-fase 22kw, kan je toch een soort van snelladen (ook bij Fastned, mits type 2 stekker aanwezig).
Oh ik dacht dat Fastned alleen DC laden deed.

• meermarco
meermarco schreef op zondag 6 september 2020 @ 07:40:
Twijfel over een nieuwe V60 B3 mhev business pro met leder en wat opties zoals met lak 20.000km 4 jaar voor 690 per maand. Bij werkeloos van mijzelf opzegbaar.
De v60 en xc40 bekeken. Denk toch dat het de v60 wordt. 650 eu per maand 15.000km

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10 15:23

bosaap22

Doing things I'm good at.

meermarco schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:35:
[...]

De v60 en xc40 bekeken. Denk toch dat het de v60 wordt. 650 eu per maand 15.000km
Waarom kies je uiteindelijk voor de V60?
Voornamelijk vanwege de rijeigenschappen of vanwege de prijs?

• Ping83
  • Laatst online: 12:56
Heeft hier iemand toevallig ervaring met het private leasen van een BMW motorfiets?

Ik was op de website van BMW aan het kijken en daar zag ik dat ze dat aanboden. Helaas is er geen aanvullende info op de website beschikbaar over de voorwaarden en dergelijke.

• meermarco
bosaap22 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:09:
[...]

Waarom kies je uiteindelijk voor de V60?
Voornamelijk vanwege de rijeigenschappen of vanwege de prijs?
Xc40 is iets goedkoper. Maar ik ga nogmaals proberen. Maar ik zit minder lekker in de auto. Kan zijn dat die stoel zie ik testte net niet lekker zat. Maar de ‘rechtop’ suv stand was erg wennen. En de beenruimte achter mij als bestuurder was dan erg krap. Bij de v60 meer. Alleen de verkoper vertelde dat bij de suv je de leuning juist wat minder achterover Zet meestal en dat je dan doordat je achterin ook recht zit minder beenruimte nodig hebt. Dus dat wil ik nogmaals checken. Samengevat:
Zitpositie en beenruimte achter bestuurder.

• meermarco
Ben benieuwd!

It’s time for the reveal.
We’re hosting a virtual event to unveil our mobility memberships, the price of our month-to-month membership, our plans to open clubs (no, not those kinds of clubs) in cities around Europe, and show off the new Lynk & Co 01.

Yep, that’s right, you’ll finally get to see The Car.

When: September 30 at 13:00 CET
Where: hello.lynkco.com

See you soon,
Lynk & Co

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-10 09:02
Ping83 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:00:
Heeft hier iemand toevallig ervaring met het private leasen van een BMW motorfiets?

Ik was op de website van BMW aan het kijken en daar zag ik dat ze dat aanboden. Helaas is er geen aanvullende info op de website beschikbaar over de voorwaarden en dergelijke.
Geen ervaring, maar hier staat wel iets meer info (onderaan staan hun voorwaarden), let op standaard eigen risico is 450,- per geval

https://www.bmw-motorrad....leasen/private-lease.html

Valt alleen niet onder het Keurmerk Private Lease

• meermarco
https://www.google.nl/amp...de-suv-naar-nederland.amp

Ben benieuwd. Lynkenco zou Max 500 per maand zijn. En als je deelt nog minder. Benieuwd naar hoeveel km erbij zit. Klinkt erg interesant.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:39
meermarco schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:45:
https://www.google.nl/amp...de-suv-naar-nederland.amp

Ben benieuwd. Lynkenco zou Max 500 per maand zijn. En als je deelt nog minder. Benieuwd naar hoeveel km erbij zit. Klinkt erg interesant.
Ik ook. Heb zojuist gemaild. Want als je voor de auto gaat delen weet je nooit op hoeveel kms je gaat uitkomen. Het zou zo maar kunnen bijv dat iemand 1x in de week van Limburg naar Groningen rijd. Ik noem maar wat. Dat is nogal wat aantal kms op jaarbasis. Heel benieuwd waar ze mee terugkomen.

Ook zaken als wegenbelasting? Wat als je helemaal niet wil delen? Is dit wel private lease?

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:15
aschja schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:53:
[...]

Ik ook. Heb zojuist gemaild. Want als je voor de auto gaat delen weet je nooit op hoeveel kms je gaat uitkomen. Het zou zo maar kunnen bijv dat iemand 1x in de week van Limburg naar Groningen rijd. Ik noem maar wat. Dat is nogal wat aantal kms op jaarbasis. Heel benieuwd waar ze mee terugkomen.

Ook zaken als wegenbelasting? Wat als je helemaal niet wil delen? Is dit wel private lease?
Tuurlijk is dit PL. Die EUR 500 gaat all-in zijn. Met als bonus dat je een soort Snappcar platform gratis bij de auto krijgt.

Dat laatste klink leukt, maar werk in de praktijk denk ik alleen in grote steden.

• aschja
BasvanS schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Tuurlijk is dit PL. Die EUR 500 gaat all-in zijn. Met als bonus dat je een soort Snappcar platform gratis bij de auto krijgt.

Dat laatste klink leukt, maar werk in de praktijk denk ik alleen in grote steden.
Zonder meer waar. In de kleinere regio steden al een stuk minder interesse.

Maar €500 all-in voor een plug-in hybride op dat formaat auto, met ongelimiteerde kms, vind ik die prijs zeer schappelijk. Zeker ook gezien de opties en de auto.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan me haast niet voorstellen dat het onbeperkt kilometers gast worden. Zou dan wel een ideale auto zijn voor de zomervakantie naast een EV.

• BasvanS
Z___Z schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:29:
Kan me haast niet voorstellen dat het onbeperkt kilometers gast worden. Zou dan wel een ideale auto zijn voor de zomervakantie naast een EV.
Verwacht maar een Fair use pokicy van 20-25k KM

Of wellicht zelfs 1000km per maand. Anders word een vakantie bak huren voor 1 maand wel erg prettig!

• meermarco
aschja schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:53:
[...]

Welk mailadres heb je gevonden?
En de KMS zullen wel jouw kilometers zijn. Want je moet Via de app delen. En de ander met de app openen. Dus die uitgeleende kilometers kunnen ze precies zien. En is gewoon een PL. Maar door de korte looptijden noemen ze het een abonnement. Net zoiets als care by Volvo. Maar dan dus goedkoper.

• aschja
meermarco schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Welk mailadres heb je gevonden?
En de KMS zullen wel jouw kilometers zijn. Want je moet Via de app delen. En de ander met de app openen. Dus die uitgeleende kilometers kunnen ze precies zien. En is gewoon een PL. Maar door de korte looptijden noemen ze het een abonnement. Net zoiets als care by Volvo. Maar dan dus goedkoper.
Ik heb gewoon het contactformulier ingevuld. Zal wel ergens terecht komen. :+

Goeie wat betreft de app. Dat zou dan idd inzichtelijk kunnen worden. Ik ben zeer benieuwd naar hun antwoord. Zeker het aantal kms of dat nog gelimiteerd wordt. Want als dit onbeperkt kms voor 500 in de maand ben ik wel geinteresseerd. Ik kan elektrisch gaan rijden. Geen zorgen over onderhoud. Zoals het er nu uit ziet een dijk van een auto. Ik rij nu een Toyota Auris Hybrid (afbetaald), dus Private lease zal sowieso duurder uitvallen dan nu. Keuzes, keuzes, keuzes.

• Henkvdbroek
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:18
Wat kan wachten toch lang duren ;-( Week 30 contract rond en auto besteld via de consumentenbond. Levertijd 10/12 weken. Inmiddels spreken ze al over week 48.... Na alle Corona perikelen hebben ze het er ook over dat BMW een geplande fabrieksstop heeft in september. Ik ben benieuwd en kan niet wachten!

• meermarco
aschja schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Ik heb gewoon het contactformulier ingevuld. Zal wel ergens terecht komen. :+

Goeie wat betreft de app. Dat zou dan idd inzichtelijk kunnen worden. Ik ben zeer benieuwd naar hun antwoord. Zeker het aantal kms of dat nog gelimiteerd wordt. Want als dit onbeperkt kms voor 500 in de maand ben ik wel geinteresseerd. Ik kan elektrisch gaan rijden. Geen zorgen over onderhoud. Zoals het er nu uit ziet een dijk van een auto. Ik rij nu een Toyota Auris Hybrid (afbetaald), dus Private lease zal sowieso duurder uitvallen dan nu. Keuzes, keuzes, keuzes.
Onbeperkt zal het sowieso niet worden. Anders gaan mensen koerier en taxi ermee spelen. (Zou je zeggen). Maar idd. Ben ook wel benieuwd! Het is niet electrisch toch. Het is plug-in of hybride.

• aschja
meermarco schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

Onbeperkt zal het sowieso niet worden. Anders gaan mensen koerier en taxi ermee spelen. (Zou je zeggen). Maar idd. Ben ook wel benieuwd! Het is niet electrisch toch. Het is plug-in of hybride.
De plug-in heeft een bereik van 69km vol elektrisch. Wat feitelijk voor mij 90% vd tijd voldoende is. Ik hoop gewoon niet dat het weer zo’n abonnementje (lees: Private Lease) met 10.000km per jaar, want dat haalt iedereen makkelijk met een beetje woon werk verkeer. In dat geval is het een drol verpakken in een bonbonpapiertje. Meerdere interviews teruggekeken en ze geven aan max €500 per maand. Zou raar zijn als ze dan zeggen dat bij 20.000km er nog een x bedrag bij komt. Daarnaast zeggen ze de industrie echt te willen verstoren/veranderen.

• meermarco
Ja die 69km is wel bijzonder. De xc40 haalt de 50 volgens mij net wel/niet. 69km zou idd echt uitstekend zijn.

• aschja
meermarco schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:00:
Ja die 69km is wel bijzonder. De xc40 haalt de 50 volgens mij net wel/niet. 69km zou idd echt uitstekend zijn.
Logisch. Want de XC40 doet het moet bijna 11kWh. Lynk 01 doet met bijna 17kWh. Dus klopt wel.

• meermarco
Ahh dacht eigenlijk dat het enkel optisch anders was. Niet dus :-) wanneer je een reactie hebt over de KM’s laat het even weten als je wilt. Erg benieuwd 👌🏼

• BasvanS
Iemand ervaring met het volgende:

Mijn Private lease Aygo van de Consumenten bond mag ik per 30 december 2020 opzeggen om hem dan 3 maanden later in te leveren (opzegtermijn).

Nu staat er bij de BKR een schuld geregistreerd voor 60 maanden. Dit wil ik graag aangepast hebben, maar ze werken niet mee. Ik heb toch helemaal geen betalingsverplichting voor 60 maanden, ik betaal notabene extra om op te zeggen na 12 maanden. Lijkt me eerder een contract voor 15 maanden met stilzwijgende maandelijkse verlengingen tot maximaal 60 maanden.

Graag zie ik deze BKR schuld aangepast omdat twee private lease auto's en een studieschuld in totaal meer dan 2 ton afsnoepen van mijn maximale hypotheek.. Wellicht net iets te gortig voor de uitbouw die we nu plannen.

• Knul
  • Laatst online: 09:31
BasvanS schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:28:

Nu staat er bij de BKR een schuld geregistreerd voor 60 maanden. Dit wil ik graag aangepast hebben, maar ze werken niet mee. Ik heb toch helemaal geen betalingsverplichting voor 60 maanden, ik betaal notabene extra om op te zeggen na 12 maanden. Lijkt me eerder een contract voor 15 maanden met stilzwijgende maandelijkse verlengingen tot maximaal 60 maanden.
Je hebt een overeenkomst voor 60 maanden, dus ook een schuld die in beginsel pas na 60 maanden ophoudt te bestaan. Dat je het maandelijks op kan zeggen na een jaar doet aan de oorspronkelijke overeenkomst niets af.

• BasvanS
Knul schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Je hebt een overeenkomst voor 60 maanden, dus ook een schuld die in beginsel pas na 60 maanden ophoudt te bestaan. Dat je het maandelijks op kan zeggen na een jaar doet aan de oorspronkelijke overeenkomst niets af.
Toch ben ik ze na 15 maanden niks meer verschuldigd. Er zijn heel veel verplichting die ik heb tot ik het opzeg zo ook dit PL contract na 12 maanden. Bij private lease zeggen ze alleen, na 60 maanden stopt het automatisch.

En als het al zo werkt:

Waarom mag ik dan niet NU opzeggen per 30/3/2021 en passen ze dan alles aan?

[ Voor 20% gewijzigd door BasvanS op 06-10-2020 14:40 ]

• Knul
  • Laatst online: 09:31
BasvanS schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Vind je dat zelf nou logisch klinken? En als het al zo werkt:

Waarom mag ik dan niet NU opzeggen per 30/3/2021 en passen ze dan alles aan?
Ja, zo werkt het ook als je bijvoorbeeld een doorlopend krediet (roodstand) hebt. Die kan je ook maandelijks opzeggen, maar zolang je de verplichting hebt wordt het geregistreerd.

• BasvanS
Knul schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:39:
[...]

Ja, zo werkt het ook als je bijvoorbeeld een doorlopend krediet (roodstand) hebt. Die kan je ook maandelijks opzeggen, maar zolang je de verplichting hebt wordt het geregistreerd.
Toch is die 60 maanden in mijn geval een maximale termijn, en geen minimale, ik mag immers opzeggen.

Volgens mij werkt de BKR registratie gewoon niet lekker bij 60 maanden contracten die na 12 maanden vrij opzegbaar zijn.

Ik heb toch geen verplichting van EUR 9000? Dan zou mijn KDV van 2000 euro per maand ook een verplichting zijn? En mijn Telefoon/internet/verzekeringen?

• Martinusz
BasvanS schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:44:
[...]

Toch is die 60 maanden in mijn geval een maximale termijn, en geen minimale, ik mag immers opzeggen.
Zolang je niet opzegt heb je dus een contract voor 60 maanden, en dus ook BKR voor 60 maanden.
Lijkt mij vrij logisch.
Volgens mij werkt de BKR registratie gewoon niet lekker bij 60 maanden contracten die na 12 maanden vrij opzegbaar zijn.

Ik heb toch geen verplichting van EUR 9000? Dan zou mijn KDV van 2000 euro per maand ook een verplichting zijn? En mijn Telefoon/internet/verzekeringen?
Je hebt een verplichting van 60* je maandbedrag tot het moment dat je aan geeft op te zeggen.

• Bob-B190
  • Laatst online: 31-10 19:16
Martinusz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Je hebt een verplichting van 60* je maandbedrag tot het moment dat je aan geeft op te zeggen.
Bijna, ze halen er nog wat af die je anders ook kwijt zou zijn aan verzekering/belasting. Zo is ons maandbedrag 268 en onze verplichting 210, dat laatste wordt meegenomen voor een hypotheek.

Memento mori

• BasvanS
Martinusz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Zolang je niet opzegt heb je dus een contract voor 60 maanden, en dus ook BKR voor 60 maanden.
Lijkt mij vrij logisch.

[...]

Daar zit het probleem: ze staan niet toe dat ik NU opzeg per 30/3/2021. Ze zeggen dat ik dit op 30/12/2020 pas mag doen.

Dat vind ik niet correct.

• Martinusz
BasvanS schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Daar zit het probleem: ze staan niet toe dat ik NU opzeg per 30/3/2021. Ze zeggen dat ik dit op 30/12/2020 pas mag doen.

Dat kan jij vinden, maar dat staat waarschijnlijk in de voorwaarden?
Ik kan nu ook nog niet mijn abonnement verlengen terwijl ik zeker weet dat ik dat wil over 9 maanden bijvoorbeeld.

Ga er overigens ook vanuit dat niet stipt op de laatste dag de BKR eraf is ;)

@Bob-B190 klopt dat is de BKR registratie, dat is meestal 65% van je maandtermijn * duur.
Echter heb je natuurlijk wel de verplichting de volle termijnen te betalen aan de leasemaatschappij ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 06-10-2020 15:22 ]

• Lightning89
BasvanS schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Helaas is het zo, zelfs als je van de 60 maanden leasetermijnen, op de 59e maand bent belandt. Is jouw schuld nog steeds 60 * 65% * maandbedrag.

Ik had voorheen ook een maandelijkse opzegbare PL. Deze staat gewoon tot het einde geregistreerd en zou mij rond de €40-60k hypotheek kosten. (Terwijl de auto minder dan de helft waard is).

• BasvanS
Martinusz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

Dat kan jij vinden, maar dat staat waarschijnlijk in de voorwaarden?
Ik kan nu ook nog niet mijn abonnement verlengen terwijl ik zeker weet dat ik dat wil over 9 maanden bijvoorbeeld.

Ga er overigens ook vanuit dat niet stipt op de laatste dag de BKR eraf is ;)

@Bob-B190 klopt dat is de BKR registratie, dat is meestal 65% van je maandtermijn * duur.
Echter heb je natuurlijk wel de verplichting de volle termijnen te betalen aan de leasemaatschappij ;)
In de voorwaarde staat daar niet zoveel over. Ik mag pas op zeggen per 30/12/2020. Maar er staat nergens dat ik niet NU al mag opzeggen voor 30/12/2020. Zo'n opzegging zou dan ook effect moeten hebben je registratie bij de BKR. En dat is waarschijnlijk precies de reden dat ze er nu nog niks mee willen doen.

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vaak komen mensen er achteraf pas achter wat voor gevolgen een BKR registratie kan hebben voor bijv. een hypotheekaanvraag. Dit is dan ook zeker iets waar men reken mee moet houden indien ze plannen hebben voor de aankoop van een woning. Voor mij persoonlijk ook de directe reden om geen private lease contract aan te gaan. Zo heb ik ook geen creditcard, kredietlimiet of telefoonabonnement.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-10 22:34
Kimi-Alonso schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:38:
Vaak komen mensen er achteraf pas achter wat voor gevolgen een BKR registratie kan hebben voor bijv. een hypotheekaanvraag. Dit is dan ook zeker iets waar men reken mee moet houden indien ze plannen hebben voor de aankoop van een woning. Voor mij persoonlijk ook de directe reden om geen private lease contract aan te gaan. Zo heb ik ook geen creditcard, kredietlimiet of telefoonabonnement.
Creditcard kan prima hoor. Bij maandelijkse betaling heeft dit normaal gesproken geen invloed. Daarnaast kan je deze ook altijd stop zetten mocht dat toch nodig zijn.

• BlakHawk
BasvanS schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:28:

Mijn Private lease Aygo van de Consumenten bond mag ik per 30 december 2020 opzeggen om hem dan 3 maanden later in te leveren (opzegtermijn).

Graag zie ik deze BKR schuld aangepast omdat twee private lease auto's en een studieschuld in totaal meer dan 2 ton afsnoepen van mijn maximale hypotheek.. Wellicht net iets te gortig voor de uitbouw die we nu plannen.
Mijn zwager zit via de Consumentenbond bij justlease en had een bkr van 20.000 staan.
Toen wilde hijs e hypotheek verruimen en hebben we het leasecontract er gezet op mijn naam.

Rare is dat hij nog maar voor 12.000 op mijn naam stond.

Dus toen kon hij per direct zijn hypotheek regelen en daarna hebben we het contract weer oplever gezet op zijn naam. Toen stond hij jog maar voor 9.000 in de boeken.

Is een dienst die justlease levert, kost wel geld.

• BasvanS
BlakHawk schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:17:
[...]

Mijn zwager zit via de Consumentenbond bij justlease en had een bkr van 20.000 staan.
Toen wilde hijs e hypotheek verruimen en hebben we het leasecontract er gezet op mijn naam.

Dus toen kon hij per direct zijn hypotheek regelen en daarna hebben we het contract weer oplever gezet op zijn naam. Toen stond hij jog maar voor 9.000 in de boeken.

Ik ken het, vragen ze bijna EUR 300 voor, terwijl ik er volgend jaar Maart al vanaf ben. Wat wringt is het feit dat ze mijn opzegging nu niet willen verwerken en deze vervolgens ook niet willen doorsturen naar het BKR.

Volgens mij zijn ze wettelijk verplicht mijn opzegging die ik nu doorgeef voor voor 30/12/2020 te verwerken in hun eigen systeem. Volgens mij moet daaruit volgen dat ook de BKR registratie word aangepast.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47
BasvanS schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

Ik ken het, vragen ze bijna EUR 300 voor, terwijl ik er volgend jaar Maart al vanaf ben. Wat wringt is het feit dat ze mijn opzegging nu niet willen verwerken en deze vervolgens ook niet willen doorsturen naar het BKR.

Volgens mij zijn ze wettelijk verplicht mijn opzegging die ik nu doorgeef voor voor 30/12/2020 te verwerken in hun eigen systeem. Volgens mij moet daaruit volgen dat ook de BKR registratie word aangepast.
EDIT: Verkeerd gelezen, begrijp nu wat je bedoeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Valorian op 06-10-2020 20:40 ]

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-10 17:05
Kimi-Alonso schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:38:
Zo heb ik ook geen creditcard, kredietlimiet of telefoonabonnement.
Een creditcard die je maandelijks terugbetaalt is eigenlijk een charge card en wordt niet BKR-geregistreerd (bron). Een telefoonabonnement wordt ook niet geregistreerd bij het BKR, de lening voor het toestel wel als die hoger is dan € 250,- (bron). Dus je kunt prima een creditcard en telefoonabonnement nemen als de enige reden dat je dat nu niet hebt is dat je geen BKR-registratie wilt hebben.

• BlakHawk
BasvanS schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

Mijn zwager had zo’n goede deal dat hij er niet vanaf wilde. Contract was al per maand opzegbaar.

Maar voor een hypotheekaanvraag is €300 toch peanuts als je daarmee je doel bereikt?

• Lightning89
BlakHawk schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:17:
[...]

Deze manier is logisch, maar staat gelijk aan fraude plegen. Meerdere hypotheekadviseurs hebben mij dit verteld.

• BlakHawk
Lightning89 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:02:
[...]

Deze manier is logisch, maar staat gelijk aan fraude plegen. Meerdere hypotheekadviseurs hebben mij dit verteld.
Fraude?! Hoezo dat?
Even los van het feit dat ik dit soort zaken veel te zwaar vind meewegen. Als je hen niet leased zul he er één moeten kopen en ben je maandelijks ook kosten kwijt.

Toen wij onze hypotheek afsloten, moesten wij rood staan (tijdelijk) uitzetten.

De adviseur zei letterlijk, na het passeren kun je het gewoon weer aanvragen hoor.

We hebben het nooit nodig gehad, dus het staat nog steeds uit. Maar het is hetzelfde idee.

Ik zou het overschrijven zo weer doen...

• Martinusz
Lightning89 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:02:
[...]

Wat een onzin, ik zou andere adviseurs raadplegen.

Het kromme is gewoon dat de banken strenger rekenen dan andere financiële instellingen. Regel je eerst een hypotheek, kun je daarna prima een auto lease nemen.
Maar doe je het andersom, dan zou je ineens heel veel minder kunnen lenen.

Reken zo’n 5000 euro minder hypotheek per 1000 euro die je bij BKR genoteerd staat.

[ Voor 36% gewijzigd door Martinusz op 06-10-2020 22:18 ]

• Lightning89
Martinusz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:16:
[...]

Wat een onzin, ik zou andere adviseurs raadplegen.

Het kromme is gewoon dat de banken strenger rekenen dan andere financiële instellingen. Regel je eerst een hypotheek, kun je daarna prima een auto lease nemen.
Maar doe je het andersom, dan zou je ineens heel veel minder kunnen lenen.

Reken zo’n 5000 euro minder hypotheek per 1000 euro die je bij BKR genoteerd staat.
Met voorbedachte raden je contract overzetten om het daarna terug te zetten om te zorgen dat je meer hypotheekruimte hebt. Is simpelweg fraude. Dat iedereen het doet, en je daarna gewoon je PL contract weer op je eigen naam zet is gewoon prima.

Sterker nog, nu ik een eigen huis heb mag ik de dikste BMWs private leasen voor 7/8/900 pm. Terwijl ik daarvoor niet kredietwaardig genoeg ben met zelfs de goedkoopste PL van 200€ pm.

Daarentegen mag je wel een BMW van 40k kopen, een verzekering van 300/400pm nemen (jong, geen schade vrije jaren en risico postcode).

Lang verhaal kort, dont hate the player, hate the game

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-10 22:34
Lightning89 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:55:
[...]

Met voorbedachte raden je contract overzetten om het daarna terug te zetten om te zorgen dat je meer hypotheekruimte hebt. Is simpelweg fraude. Dat iedereen het doet, en je daarna gewoon je PL contract weer op je eigen naam zet is gewoon prima.

Sterker nog, nu ik een eigen huis heb mag ik de dikste BMWs private leasen voor 7/8/900 pm. Terwijl ik daarvoor niet kredietwaardig genoeg ben met zelfs de goedkoopste PL van 200€ pm.

Daarentegen mag je wel een BMW van 40k kopen, een verzekering van 300/400pm nemen (jong, geen schade vrije jaren en risico postcode).

Fraude is oplichting door het vervalsen van de administratie. Dit is slim gebruik maken van de regels en is dus wat anders dan fraude.

Nu je een eigen huis hebt met hypotheek? Mag je een hogere PL? Klinkt wel heel raar...

[ Voor 4% gewijzigd door Nuevocasa op 06-10-2020 23:23 ]

• Martinusz
Lightning89 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:55:
[...]

Je slaat de plank mis met je fraude. Het heeft niets met fraude te maken.
Daarnaast zal geen enkele adviseur dit fraude noemen.

• Henkvdbroek
Henkvdbroek schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:44:
Wat kan wachten toch lang duren ;-( Week 30 contract rond en auto besteld via de consumentenbond. Levertijd 10/12 weken. Inmiddels spreken ze al over week 48.... Na alle Corona perikelen hebben ze het er ook over dat BMW een geplande fabrieksstop heeft in september. Ik ben benieuwd en kan niet wachten!
Inmiddels een telefoontje gehad dat de auto niet voor januari gaat komen. Iemand dezelfde ervaringen met broekhuis/BMW? Waarschijnlijk is dit allemaal ingedekt, maar is dit een reden om het contract te ontbinden? Contact is gelegd via het collectief van de consumentenbond en die communiceerden 10/12 weken. Broekhuis heeft een bestelbevestiging gestuurd met leverweek 44. Echter zetten ze onderaan: "Omdat wij wat betreft de afleverdatum afhankelijk zijn van de fabrieksplanning en hier geen invloed op hebben, zullen wij u 2 weken voorafgaand aan deze verwachte afleverdatum informeren over de werkelijke leverdatum."

• crijnders
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-01 21:16
Henkvdbroek schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

Inmiddels een telefoontje gehad dat de auto niet voor januari gaat komen. Iemand dezelfde ervaringen met broekhuis/BMW? Waarschijnlijk is dit allemaal ingedekt, maar is dit een reden om het contract te ontbinden? Contact is gelegd via het collectief van de consumentenbond en die communiceerden 10/12 weken. Broekhuis heeft een bestelbevestiging gestuurd met leverweek 44. Echter zetten ze onderaan: "Omdat wij wat betreft de afleverdatum afhankelijk zijn van de fabrieksplanning en hier geen invloed op hebben, zullen wij u 2 weken voorafgaand aan deze verwachte afleverdatum informeren over de werkelijke leverdatum."
@Henkvdbroek: ik wil de BMW wel van je overnemen, als de configuratie goed is...

Bij volkswagen zijn er nu private lease aanbiedingen, waaronder de T-Roc:
https://www.volkswagen.nl/private-lease

[ Voor 88% gewijzigd door crijnders op 07-10-2020 18:48 ]

• omgitsbart
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 10:40
smurfinmark schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:27:
[...]

Denk dat wij het gewoon met elkaar eens zijn. Is ook precies wat ik zeg, ben je een nette rijder die goed op zijn/haar auto let en netjes van beurt naar beurt rijdt dan is PL (waarschijnlijk) niet zo heel erg voordelig. Maak je veel kilometers of is het een deel auto/berzorg bus dan zijn de kosten enorm en kan je in de lease goed zitten.

Zelfde geldt voor die ene pechvogel waarbij de versnellingsbak na 4.5 jaar uit elkaar klapt. Je bent dan vaak uit de garantie en kunt gaan betalen. Zit je in de lease toch lekkerder, je koopt ook gewoon zekerheid.

En inderdaad, wij hebben het voordeel van de aantallen. Jan met de Pet krijgt met die ene auto die hij 1 keer in de 10 jaar koopt natuurlijk minder korting tov wij, die er direct 20/30/40 of meer afnemen.

Het nieuw VS. nieuw is inderdaad nog wel de grootste factor. En dat bedoel ik ook, als je net zo lief in een auto van 10 jaar oud rijdt dan gaat de hele berekening al naar de maan. Er valt gewoon overal wel iets voor te zeggen. :)

• Henkvdbroek
DjMark schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:50:
[...]

Zoals verwacht. (Een contract kan niet meer eenzijdig aangepast worden nadat het door beide partijen ondertekend is)
Maar fijn dat je nu duidelijkheid hebt :-)
Zo, mijn auto via privatelease.com vanmiddag ingeleverd bij de lokale vestiging van Schadenet. Nu wachten op de eindafrekening. Grappig detail is dat zelfs schadenet niet precies kon vertellen waar privatlease.com onder viel. Terberg? Mobility? Ze zien maar even, want mijne is ingeleverd en afgetekend.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:54
Henkvdbroek schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Zo, mijn auto via privatelease.com vanmiddag ingeleverd bij de lokale vestiging van Schadenet. Nu wachten op de eindafrekening. Grappig detail is dat zelfs schadenet niet precies kon vertellen waar privatlease.com onder viel. Terberg? Mobility? Ze zien maar even, want mijne is ingeleverd en afgetekend.
En weer ween nieuwe PL of nooit meer?
Pagina: 1 ... 67 ... 107 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.