• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 09:05
Superdeal. Rij zelf al 2 jaar een tweedehands Volvo v60 D6 via PL. Leuk te zien dat grotere leasemaatschappijen dat nu ook doen.

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-10 13:41

smart fortwo electric drive 17.6kWh

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-11 15:34
PhWolf schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:04:
Zojuist voor 3 jaar getekend bij ALD:
Skoda Octavia Combi TSI 1.0 Ambition Business Zwart (2018)
Schade 359,- p/m
We hadden voorheen een zwarte Clio hatchback uit 2017 (ik houd van zwarte auto's). Deze ook als leaseauto, toen nog via werkgever. Best een prettig karretje maar met 2 jonge kids werd het tijd voor iets groters! Toen ik ben overgestapt naar een baan zonder leaseauto werd het dus tijd om eens goed te kijken naar de mogelijkheden. Het zorgeloze van leasen beviel me wel, en met ALD ook goede ervaringen gehad, dus toen ik zag dat deze Octavia in prijs was verlaagd hoefden we niet lang na te denken :)
Dat komt omdat je een ex-lease krijgt:
De auto heeft een kilometerstand tussen de 50.000 en 80.000 km.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

Señor Sjon schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:51:
[...]

[...]
Dat zegt ie toch ook? :P

Vind het persoonlijk nog best prijzig, volgens mij is een occasion met 70k km ook niet veel duurder voor 3 jaar incl restwaarde.

[ Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 15-07-2020 18:07 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-10 14:22
Señor Sjon schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:51:
[...]

[...]
Hij is dus ook nog ingereden, wat wìl je nog meer 🤡
Uiteraard is het een gebruikte auto. Voor mij is het enige potentiële nadeel eventuele slijtage door gebruik. Als er 5 ton op de teller stond of het ding al 4 jaar door een familie met rokers en honden afgeragd was geweest was het een ander verhaal geweest. Daarom ben ik de auto ook even gaan bekijken voor het rekenen. Hij bleek gelukkig niet afgeragd :)

[ Voor 3% gewijzigd door PhWolf op 15-07-2020 19:45 ]

• PhWolf
Sport_Life schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:06:
[...]

Vind het persoonlijk nog best prijzig, volgens mij is een occasion met 70k km ook niet veel duurder voor 3 jaar incl restwaarde.
Ik heb die berekening gedaan met een paar vergelijkbare occasions en het verschil in geschatte TCO was telkens lood om oud ijzer. Voor mij is de keuze dan snel gemaakt, waarom zou ik dan voor de "high risk, no reward" optie gaan?

• Henkvdbroek
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-11 13:18
meermarco schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:38:
[...]

Weinig echt heel bijzonders qua prijs?
Heel weinig! Ook alleen de fiesta of 1 serie als 12 maanden. Wellicht dan toch een jaartje een 1 serie rijden.

• Señor Sjon
De 1 serie ziet eruit alsof het vlootauto's zijn die tijdens Corona geproduceerd zijn en ze zo kwijt moeten raken. De prijs is ook aardig gezakt tov de introductie van het nieuwe model.

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:51
meermarco schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:38:
[...]

Weinig echt heel bijzonders qua prijs?
Meer van het zelfde lijkt het, vorige ronde(s) waren beter

Memento mori

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-11 14:58
Henkvdbroek schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:05:
[...]

Heel weinig! Ook alleen de fiesta of 1 serie als 12 maanden. Wellicht dan toch een jaartje een 1 serie rijden.
Heb hier de fiesta 12 maanden. 1 serie is wel leuker, ik ga wel even bellen om te kijken of ik kan overstappen.

• Henkvdbroek
Lightning89 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:47:
[...]

Heb hier de fiesta 12 maanden. 1 serie is wel leuker, ik ga wel even bellen om te kijken of ik kan overstappen.
Ik ben inmiddels al gebeld door Broekhuis lease. Mijn aanvraag is in behandeling. De medewerker gaf wel aan dat het om beperkte voorraad gaat en dat de aanvragen al snel gaan. Ik verwacht geen problemen bij de aanvraag, dus als het goed ios kan ik vanmiddag het contract teken. Wellicht een tip voor de mensen die hem ook overweg. Neem hem voor 10.000 km als je verwacht 15.000 km te maken. Het verschil per maand als je een "bundel" omhoog gaat is €50, maar als je de extra gereden kilometers betaald tegen het tarief van €0.109, dan ben je € 45.42 kwijt.

Inmiddels staat op de site van de consumentenbond ook dat er nog "maar" 21 beschikbaar zijn.

• rick01k
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-07 14:46
Hi allemaal,

Ik ben vandaag https://www.cardriverdeals.com/ tegengekomen, het bedrijf wekte mijn interesse in verband met de km's en het meerdere keren wisselen van auto. Het wisselen trekt mij juist aan! Het lastige is wel dat ik extreem huiverig ben voor dit soort bedrijven, vandaar ook mijn bericht hier....
In dit topic zie ik dat er al een en ander over (oudere berichten) gesproken is maar geen daadwerkelijke klachten of positieve ervaringen. Op internet ook niet echt ervaringen te vinden (vreemd!) Het bedrijf bestaat nu al sinds 2018 en het lijkt dus geen zwendel, op Facebook is te zien dat er ook meerdere auto's afgeleverd worden.

Ik ben eens in de constructie gedoken maar kom er niet echt uit, op het adres in Maasbracht staan meerdere bedrijven geregistreerd. Onder andere Atvangarde, dit is ook het kvk nummer op de website. Heeft de stichting zelf geen kvk registratie?

Heeft er iemand concrete ervaringen?

Groet,
Rick.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
rick01k schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:53:
Hi allemaal,

Ik ben vandaag https://www.cardriverdeals.com/ tegengekomen, het bedrijf wekte mijn interesse in verband met de km's en het meerdere keren wisselen van auto. Het wisselen trekt mij juist aan! Het lastige is wel dat ik extreem huiverig ben voor dit soort bedrijven, vandaar ook mijn bericht hier....
In dit topic zie ik dat er al een en ander over (oudere berichten) gesproken is maar geen daadwerkelijke klachten of positieve ervaringen. Op internet ook niet echt ervaringen te vinden (vreemd!) Het bedrijf bestaat nu al sinds 2018 en het lijkt dus geen zwendel, op Facebook is te zien dat er ook meerdere auto's afgeleverd worden.

Ik ben eens in de constructie gedoken maar kom er niet echt uit, op het adres in Maasbracht staan meerdere bedrijven geregistreerd. Onder andere Atvangarde, dit is ook het kvk nummer op de website. Heeft de stichting zelf geen kvk registratie?

Heeft er iemand concrete ervaringen?

Groet,
Rick.
Het adres van dit "bedrijf" komt uit op een eerdere zaak mbt allinautolease. Komt althans voor in het topic.
https://www.autoweek.nl/f...16867,5824004#msg-5824004
Ik vind het maar een eng zaakje.. Ik zou het zelf iig nooit doen en ga alleen in zee met grote en bekende leveranciers.

[ Voor 5% gewijzigd door ed1703 op 16-07-2020 17:25 ]

• rick01k
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-07 14:46
Dit topic heb ik inderdaad gezien. Adres is alleen wel verschillend met atvangarde. Deze zitten gevestigd in Maasbracht en adres uit het topic is uit Bilthoven.

• Ping83
  • Laatst online: 22:32
Dit zaakje geeft mij toch wel een raar gevoel. Het zou maar zo een soort van piramide huur constructie kunnen zijn wat mij niet zal verbazen.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

Phntm

Tlingelingeling

Als je nou naar de latere pagina's gaat van dat desbetreffende topic, dan zie je al dat het een-en-al stierenschijt en onzin is. Gewoon niet mee in zee gaan.

If it sounds too good to be true, then it most likely is.

Nogmaals: Niet doen, ga naar een fatsoenlijk vertrouwd bedrijf.

• Henkvdbroek
Wie hier heeft er momenteel een auto via privatelease.com? Ik heb een jaar geleden een auto via hen geleased die ik aankomend oktober ga inleveren. Ik heb hierover al contact gehad met hun service desk. Zij communiceren nu doodleuk een heel ander innameprotocol dan dat ze hebben geleverd bij het contract.

Ze hebben bijvoorbeeld aangepast dat je niet meer kosteloos je auto bij elke vestiging van schadenet mag inleveren, maar dat dit nu 175 euro moet kosten.

Ook mocht je volgens het oude protocol een deukje hebben ter grootte van een twee euro muntstuk. Dat is nu aangepast naar een deukje van max 10-15 mm.

Volgens mij mogen dit sort eenzijdige wijzigingen helemaal niet en ik ben ook al in contact met het keurmerk privatelease, maar heb er nog geen uitsluitsel over.

Iemand anders ervaringen?

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

Nadat ik eerder dit jaar vanwege de corona crisis mijn Nissan Leaf in de bedenktijd heb geannuleerd ben ik nu weer aan het twijfelen. Met de subsidie kan ik bij de consumentenbond nu een 62kWh versie leasen voor de prijs van de 40kWh eerder dit jaar.
Maar als ik kijk op de site van Nissan is de 62kWh 45.850 euro. Bij de consumentenbond staat er niet dat wanneer je de 62kWh kiest de subsidie vervalt, sterker nog, de prijs inclusief subsidie wordt getoond. Mis ik iets of is de prijs bij Nissan niet de uiteindelijke catalogusprijs?

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Bob-B190 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:34:
Ben benieuwd wanneer we de tegenvallende autoverkopen terug gaan zien in de prijzen. Kan twee kanten op natuurlijk. Volgende week private lease aanbod van de consumenten bond, ben benieuwd
Deze staan inmiddels online :)

https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11 18:06
Henkvdbroek schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:19:
Wie hier heeft er momenteel een auto via privatelease.com? Ik heb een jaar geleden een auto via hen geleased die ik aankomend oktober ga inleveren. Ik heb hierover al contact gehad met hun service desk. Zij communiceren nu doodleuk een heel ander innameprotocol dan dat ze hebben geleverd bij het contract.

Ze hebben bijvoorbeeld aangepast dat je niet meer kosteloos je auto bij elke vestiging van schadenet mag inleveren, maar dat dit nu 175 euro moet kosten.

Ook mocht je volgens het oude protocol een deukje hebben ter grootte van een twee euro muntstuk. Dat is nu aangepast naar een deukje van max 10-15 mm.

Volgens mij mogen dit sort eenzijdige wijzigingen helemaal niet en ik ben ook al in contact met het keurmerk privatelease, maar heb er nog geen uitsluitsel over.

Iemand anders ervaringen?
Wordt er in jouw contract niet verwezen naar inname protocol v1 bv en hebben ze voor nieuwe klanten nu versie 3 ?

Dan is de versie in jouw contract geldig lijkt mij

• Henkvdbroek
wd200 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:11:
[...]

Wordt er in jouw contract niet verwezen naar inname protocol v1 bv en hebben ze voor nieuwe klanten nu versie 3 ?

Dan is de versie in jouw contract geldig lijkt mij
In het contract staat PL2017.1.0 Ik zie nu dat de kopie die erbij zat PL2018.1.0 heet.

Er wordt nu gecommuniceerd over PL20.231 V3, dus ik neem inderdaad aan dat het niet van toepassing is, maar toch blijft privatelease.com dit meerdere malen doorgeven.

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:18
Henkvdbroek schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:26:
[...]

In het contract staat PL2017.1.0 Ik zie nu dat de kopie die erbij zat PL2018.1.0 heet.

Er wordt nu gecommuniceerd over PL20.231 V3, dus ik neem inderdaad aan dat het niet van toepassing is, maar toch blijft privatelease.com dit meerdere malen doorgeven.
Ik heb mn auto geleased in mei 2018 bij privatelease.com

In mn contract staat ook
innameprotocol (versie: PL2017.1.0)
innameprocedure (versie: IP2017.1.0)

Ik wil dit jaar ook mn auto inleveren maar ik heb geen zin in 175 euro inleverkosten. Eerlijk gezegd ook een belachelijk bedrag.

• Henkvdbroek
Jmtpes schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 02:38:
[...]

Ik heb mn auto geleased in mei 2018 bij privatelease.com

In mn contract staat ook
innameprotocol (versie: PL2017.1.0)
innameprocedure (versie: IP2017.1.0)

Ik wil dit jaar ook mn auto inleveren maar ik heb geen zin in 175 euro inleverkosten. Eerlijk gezegd ook een belachelijk bedrag.
Je hebt het innameprotocol ook digitaal gehad per mail als het goed is. Op de laatste pagina rechts onderin staat het document kenmerk. Wat staat daar bij jou?

Overigens kan je nog wel gratis inleveren, maar dan moet je naar het hoofdkantoor in Utrecht.

Edit: Ik heb inmiddels een mail ontvangen waarin ze bevestigen dat voor mij het oude protocol moet gelden en dat er een aantekening is gemaakt in het dossier. Zoals ik het begrijp is dit echter handwerk en als je er zelf niet over begint dan is er niets geregeld. Wellicht dus een tip voor mensen die binnenkort gaan inleveren om alvast te checken of deze aantekening in je dossier gezet kan worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Henkvdbroek op 17-07-2020 08:45 ]

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:08
Volgende week wordt mijn private lease-auto overgenomen door een derde. De leasemaatschappij vraagt 250€ voor de overzetting, maar daar zit geen check van de auto bij. De leasemaatschappij geeft aan dat ik alle praktische kanten van de overdracht zelf moet regelen met de overnemer.

De auto heeft geen schade, buiten een aantal krasjes op het harde plastic rond het contactslot, in de kofferbak en op de deur van de passagiersstoel.

Volgens het innameprotocol zijn lichte krassen op kunststofdelen van 'dashboard, middenconsole en sierdelen' overigens acceptabel. Krassen in de kofferruimte zijn niet acceptabel (wat ik bizar vind, een auto met 50k km zal bij normaal gebruik toch wel wat krassen oplopen in de koffer?), en er staat niets in over krassen op kunststofdelen van deuren, of dat zou onder 'sierdelen' moeten vallen.

Volgens mij vallen de krassen inderdaad onder 'lichte krassen': het criterium is of ze voelbaar zijn met een nagel, en dat is niet het geval.

In het innameprotocol staat overigens dat beschadigingen en slijtage enkel acceptabel kan zijn bij een kilometerstand boven de 25.000km.

Het gaat om een contract van 2 jaar waarvan nog 7 maanden over zijn, met 10k km per jaar. 20k in totaal, wat dus onder die grens van 25k valt.

Hoe zouden jullie dit regelen met de overnemer? Hoe strikt zijn ze ivm dergelijke kleine krasjes op het interieur, en iemand een idee van hoeveel het kost om krasjes op kunststofdelen weg te werken?

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
marvel27 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:05:
Volgende week wordt mijn private lease-auto overgenomen door een derde. De leasemaatschappij vraagt 250€ voor de overzetting, maar daar zit geen check van de auto bij. De leasemaatschappij geeft aan dat ik alle praktische kanten van de overdracht zelf moet regelen met de overnemer.

De auto heeft geen schade, buiten een aantal krasjes op het harde plastic rond het contactslot, in de kofferbak en op de deur van de passagiersstoel.

Volgens het innameprotocol zijn lichte krassen op kunststofdelen van 'dashboard, middenconsole en sierdelen' overigens acceptabel. Krassen in de kofferruimte zijn niet acceptabel (wat ik bizar vind, een auto met 50k km zal bij normaal gebruik toch wel wat krassen oplopen in de koffer?), en er staat niets in over krassen op kunststofdelen van deuren, of dat zou onder 'sierdelen' moeten vallen.

Volgens mij vallen de krassen inderdaad onder 'lichte krassen': het criterium is of ze voelbaar zijn met een nagel, en dat is niet het geval.

In het innameprotocol staat overigens dat beschadigingen en slijtage enkel acceptabel kan zijn bij een kilometerstand boven de 25.000km.

Het gaat om een contract van 2 jaar waarvan nog 7 maanden over zijn, met 10k km per jaar. 20k in totaal, wat dus onder die grens van 25k valt.

Hoe zouden jullie dit regelen met de overnemer? Hoe strikt zijn ze ivm dergelijke kleine krasjes op het interieur, en iemand een idee van hoeveel het kost om krasjes op kunststofdelen weg te werken?
Wellicht eerst met een goed schoonmaakmiddel speciaal voor kunststof proberen de kunststofdelen wat op te poetsen. Het kan zijn dat het vooral optisch is en dat een dergelijke poetsbeurt het e.e.a. wat minder zichtbaar maakt. In dat geval zal het vast geen probleem zijn, denk ik dan.

Reviews

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:50
Henkvdbroek schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:19:
[...]

Je hebt het innameprotocol ook digitaal gehad per mail als het goed is. Op de laatste pagina rechts onderin staat het document kenmerk. Wat staat daar bij jou?

Overigens kan je nog wel gratis inleveren, maar dan moet je naar het hoofdkantoor in Utrecht.

Edit: Ik heb inmiddels een mail ontvangen waarin ze bevestigen dat voor mij het oude protocol moet gelden en dat er een aantekening is gemaakt in het dossier. Zoals ik het begrijp is dit echter handwerk en als je er zelf niet over begint dan is er niets geregeld. Wellicht dus een tip voor mensen die binnenkort gaan inleveren om alvast te checken of deze aantekening in je dossier gezet kan worden.
Dank voor de tip. Ik zit ook bij privatlease.com sinds 2018. Gisteren een mail gehad over de verandering in de innameprocedure. Heb ze meteen gemaild dat ik hier niet mee eens ben. Heb ook versie: PL2017.1.0)

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
marvel27 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:05:

Is dit niet lomp gezegd, het probleem van diegene die de auto overneemt? Die moet deze later ook weer inleveren en zit met de krassen en slijtgages. Hij zal dus de auto goed moeten inspecteren en desnoods tot een regeling komen met jou.

Voor jou is het van belang dat je documenteert hoe de auto eruit ziet voor de overdracht, foto's maken dus.

• Jmtpes
Henkvdbroek schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:19:
[...]

Laatste pagina rechts staat niets bij mij. Voorkant staat deze fotoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wa6foyZwrP7jZOcXUFiV1R-AkCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7No3BloSIRyrSqk0Jvsb71z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Jmtpes op 17-07-2020 12:44 ]

• Henkvdbroek
PL2017.1.0 is weer anders dan PL2018.1.0 volgens mij.

PL2017.1.0: https://api.privatelease....vateleasecom_pl201710.pdf Er staat dus dat ze na het maken van een afspraak komen op de afgesproken plek.

PL2018.1.0: https://api.privatelease....m_pl201810_01-08-2018.pdf
Hier staat staat dat je naar een vestiging van schadenet mag.

In mijn contract hebben ze het over PL2017.1.0, maar in de stukken die ik heb ontvangen staat PL2018.1.0 Ik mag in ieder geval naar Schadenet en dat is voor mij prima, maar ze maken het wel onduidelijk zo.

• Jmtpes
Henkvdbroek schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:04:
PL2017.1.0 is weer anders dan PL2018.1.0 volgens mij.

PL2017.1.0: https://api.privatelease....vateleasecom_pl201710.pdf Er staat dus dat ze na het maken van een afspraak komen op de afgesproken plek.

PL2018.1.0: https://api.privatelease....m_pl201810_01-08-2018.pdf
Hier staat staat dat je naar een vestiging van schadenet mag.

In mijn contract hebben ze het over PL2017.1.0, maar in de stukken die ik heb ontvangen staat PL2018.1.0 Ik mag in ieder geval naar Schadenet en dat is voor mij prima, maar ze maken het wel onduidelijk zo.
Ik zit te appen met privatelease en ze zeggen nu dit. Wat een gezeik:

Bedankt voor je bericht!
Omdat de innameprotocol eenzijdig is aangepast, heb je de mail ontvangen. Iedereen valt daarom onze de nieuwe innameprotocol.

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-10 20:20
Jmtpes schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:23:
[...]

Bedankt voor je bericht!
Omdat de innameprotocol eenzijdig is aangepast, heb je de mail ontvangen. Iedereen valt daarom onze de nieuwe innameprotocol.
Wordt er in je lease overeenkomst niet verwezen naar het document als bijlage (met versienummer)? De mogelijkheid om het achteraf eenzijdig te wijzigen lijkt me onwaarschijnlijk, maar ook daarover zou je dan iets verwachten in de lease overeenkomst.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:30
Jmtpes schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:23:
[...]

Bedankt voor je bericht!
Kan je het na eenzijdig aanpassen ook niet gelijk opzeggen ?:)

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:40
Als de voorwaarden tussentijds eenzijdig worden aangepast kun je toch je contract zonder extra kosten ontbinden? spuit11

De klantenservice bij verschillende leasemaatschappijen is wel echt beroerd zeg. Waarschijnlijk ook “you get what you pay for”.

• Jmtpes
Mektheb schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:29:
[...]

Kan je het na eenzijdig aanpassen ook niet gelijk opzeggen ?:)
gelukkig mag ik nog steeds opzeggen na 1jaar (heb mn auto al 26mnd).
ik ga kijken of consumentenbond kan benaderen. ik heb mn auto namelijk geleased via de consumentbond.

• StarC
Wij zijn toevallijg ook gegaan voor een occassion via ALD, maar dan de Toyota Corolla. Zitten nu nog in de 2 weken bedenktermijn. Met een kmstand van 10-20k lijkt het eigenlijk alleen maar voordelen te hebben (lager maandbedrag, kortere looptijd en kortere levertijden). Voor nu gekozen voor 48 maanden, maar als we na 3 jaar toch iets anders willen kunnen we 36*10 euro bijbetalen en hem na 36maanden inleveren.

• Ping83
  • Laatst online: 22:32
Bij Leaseplan staat het volgende in de overeenkomst:
Wij gebruiken inleverrichtlijnen om te kijken of u de auto in goede toestand inlevert. En om te
kijken of een schade aan de auto wel of niet acceptabel is. De inleverrichtlijnen, versie LPNL.CAR.NL-17v1, zitten als bijlage bij deze overeenkomst. Soms passen we deze aan. Op de website staat de nieuwste versie. Is een bepaling uit de nieuwe versie minder goed voor u? Dan geldt voor u de oude bepaling.
Dat doen ze toch wel iets netter dan bij privatelease.com

• Henkvdbroek
Bij privatelease.com staat er niets over aanpassen in de overeenkomt en denk ik dat het helemaal niet mag wat ze doen.

Ik zou melding maken bij keurmerk private lease.

Edit: Net gebeld door iemand van privatelease.com Wat ze doen is volgens hen compleet volgens de regels. Ik heb daar mijn twijfels over, maar hun jurist heeft ernaar gekeken. Volgens mij verander je een protocol wat je hebt benoemd in je contract, maar ik ben geen jurist ;-)

[ Voor 49% gewijzigd door Henkvdbroek op 17-07-2020 17:40 ]

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ben aan het rond kijken voor eventueel een PL wagen .

Ik ben niet bekend met PL en begin mij er net een beetje in te verdiepen.

Nu een beetje naar modellen en prijzen aan het kijken en zag dat DS een in mijn ogen een goede aanbieding heeft , de DS 3 CROSSBACK PureTech 130 Automatic GRAND CHIC voor €414 , 2 jaar , 10.000km per jaar.

Lijkt me voor een wagen in dit segment een goede aanbieding,vooral het contract voor 2 jaar vindt ik wel interessant. Met 10.000km ga ik het net aan redden , extra km 6cent per km. Auto wordt gratis thuis bezorgd.

Volgende week een proefrit in gepland tijdens de DS Exclusive Days....

Iemand ervaring met PL van DS, ik zie zo geen vreemde zaken in de voorwaarden.

Ik kwam deze aanbieding toevallig tegen. is er een site waar alle PL aanbiedingen verzameld worden?

• StarC
ramrodwillem schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:19:
Ben aan het rond kijken voor eventueel een PL wagen .

Ik ben niet bekend met PL en begin mij er net een beetje in te verdiepen.
[...]

Iemand ervaring met PL van DS, ik zie zo geen vreemde zaken in de voorwaarden..
Ik zie niks vreemds, alleen de eigen bijdrage bij cascoschade is best hoog. Het gaat blijkbaar via free2lease, die dit ook voor andere merken verzorgt. Ik zie tegelijkertijd kok geen keurmerk private lease, dus je zou eens kunnen vergelijken wat de belangrijkste verschillen in voorwaarden zijn.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13

d0s

sssst

Henkvdbroek schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:57:
Bij privatelease.com staat er niets over aanpassen in de overeenkomt en denk ik dat het helemaal niet mag wat ze doen.

Ik zou melding maken bij keurmerk private lease.

Edit: Net gebeld door iemand van privatelease.com Wat ze doen is volgens hen compleet volgens de regels. Ik heb daar mijn twijfels over, maar hun jurist heeft ernaar gekeken. Volgens mij verander je een protocol wat je hebt benoemd in je contract, maar ik ben geen jurist ;-)
Als het niet in het contract en de voorwaarden staat, mag het niet. Het innameprotocol waar naar wordt verwezen blijft dan geldig.

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-11 09:16
d0s schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:59:
[...]

Als het niet in het contract en de voorwaarden staat, mag het niet. Het innameprotocol waar naar wordt verwezen blijft dan geldig.
In mijn privatelease.com contract staat gewoon dit:
De documenten van het leasecontractDe rechten en plichten van het leasecontract kun je terugvinden in de volgende documenten:
•Dit leasecontract
•Algemene voorwaarden van Keurmerk Private Lease (versie: 1.1 van 1 december 2017)
•Algemene voorwaarden privatelease.com (versie: december 2017)
•Ons privacy- en cookiebeleid (versie: PCS2018.1.0)
•Ons innameprotocol (versie: PL2017.1.0)
•De innameprocedure (versie: IP2017.1.0)
•De verzekeringsvoorwaarden (versie: VM120-01/1)
Door ondertekening van dit leasecontract verklaar je dat je een exemplaar van de algemene voorwaarden Keurmerk Private Lease, onze algemene voorwaarden, ons privacy- en cookiebeleid, innameprotocol en de verzekeringsvoorwaarden hebt ontvangen en dat je daarmee akkoord bent.
Dat is waar ik voor getekend heb.
Dus de mail over nieuwe inlevermogelijkheden e.d. waar je ineens zou moeten betalen bij het inleveren bij een schadenet punt, die negeer ik.

• Jmtpes
DjMark schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:20:
[...]

In mijn privatelease.com contract staat gewoon dit:

[...]

Dat is waar ik voor getekend heb.
Dus de mail over nieuwe inlevermogelijkheden e.d. waar je ineens zou moeten betalen bij het inleveren bij een schadenet punt, die negeer ik.
Ik ga die mail van privatelease.com ook negeren, maar waarschijnlijk gaat het een dikke discussie worden. Heb er helemaal geen zin in.

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:29
Heeft hier toevallig iemand ervaring met een overname of overzetten van een PL contract op een andere naam? Ik lease momenteel bij Arval en wil 't contract op een andere naam zetten. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik ben er mee bekend dat de nieuwe contractant een financiële toetsing krijgt. Hoelang zal de gehele procedure ongeveer duren? Is bij contractovername ook 2 weken afkoelperiode gebruikelijk?

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:29
EHA1337 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:03:
Heeft hier toevallig iemand ervaring met een overname of overzetten van een PL contract op een andere naam? Ik lease momenteel bij Arval en wil 't contract op een andere naam zetten. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik ben er mee bekend dat de nieuwe contractant een financiële toetsing krijgt. Hoelang zal de gehele procedure ongeveer duren? Is bij contractovername ook 2 weken afkoelperiode gebruikelijk?
Alles ja. Reken op 2 tot 3 weken doorlooptijd. Stukken gereed voor fin toetsing helpt uiteraard ;)

• zokiz
Heb net deze mail ontvangen van Privatelease.com n.a.v. Mijn vraag over de innameprotocol.

Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend dat er onduidelijkheid is over de kosten voor het ophalen van uw auto bij Schadenet.
Onze mail was met betrekking tot dit onderwerp onvoldoende duidelijk.

Aan de mail had moeten worden toegevoegd dat wanneer u eerder heeft getekend voor een andere versie van onze innameprotocol, de eerder gemaakte afspraken van kracht blijven. U hoeft dan ook geen kosten te verwachten na het ophalen van de auto.
Excuses voor de verwarring.

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-11 09:16
zokiz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:46:
Heb net deze mail ontvangen van Privatelease.com n.a.v. Mijn vraag over de innameprotocol.

Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend dat er onduidelijkheid is over de kosten voor het ophalen van uw auto bij Schadenet.

Aan de mail had moeten worden toegevoegd dat wanneer u eerder heeft getekend voor een andere versie van onze innameprotocol, de eerder gemaakte afspraken van kracht blijven. U hoeft dan ook geen kosten te verwachten na het ophalen van de auto.
Zoals verwacht. (Een contract kan niet meer eenzijdig aangepast worden nadat het door beide partijen ondertekend is)
Maar fijn dat je nu duidelijkheid hebt :-)

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Robbie T schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:16:
Wij hebben via de ANWB een aanvraag gedaan voor de T-Cross Life. Inmiddels is de aanvraag goedgekeurd en zitten we in de twee weken wachtperiode waarna de auto besteld wordt. Bij de VW dealer hadden ze het erover dat Leaseplan momenteel sowieso geen auto's uitlevert en dat ze hiermee wachten tot 1 september. Had iets te maken met corona crisis en restwaardes van de auto. Beetje een vaag verhaal als je het mij vraagt. Bij iemand iets bekend hierover?
ik heb eind januari een juke bij de anwb besteld, maar de levertijd van 10 weken werd meteen na de bedenktermijn 20 weken. EN toen door Corona september. Maar laats een mail dat het mogelijk eind juli wordt. Geen idee wat het echt gaat worden en lease plan geeft verder ook geen informatie.

• StarC
iscara schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:55:
[...]

ik heb eind januari een juke bij de anwb besteld, maar de levertijd van 10 weken werd meteen na de bedenktermijn 20 weken. EN toen door Corona september. Maar laats een mail dat het mogelijk eind juli wordt. Geen idee wat het echt gaat worden en lease plan geeft verder ook geen informatie.
Dat is nogal een verschil! Heb je het idee dat er tussen de anwb en lease plan (ook) slecht gecommuniceerd wordt? Heb je een uiterste waarop de juke echt binnen moet zijn?

• Jmtpes
zokiz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:46:

Ik ga maar eens nog een keer proberen over de eerder afgesproken innameprotocol. Welk versie had jij?

• zokiz
Jmtpes schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:27:
[...]

Ik ga maar eens nog een keer proberen over de eerder afgesproken innameprotocol. Welk versie had jij?
Succes.
versie: PL2017.1.0

• Jmtpes
zokiz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:43:
[...]

Succes.
versie: PL2017.1.0
Thanks.
Naar welk emailadres heb jij je bezwaar gestuurd ?

• zokiz
Jmtpes schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:52:
[...]

Thanks.
Naar welk emailadres heb jij je bezwaar gestuurd ?
Ik had naar info@privatelease.com gemaild, maar kreeg mijn antwoord van SD@privatelease.com

• Jmtpes
zokiz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:14:
[...]

Ik had naar info@privatelease.com gemaild, maar kreeg mijn antwoord van SD@privatelease.com
Thanks. Ik ga straks gelijk mailen.

• iscara
  • Niet online
StarC schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:05:
[...]

Dat is nogal een verschil! Heb je het idee dat er tussen de anwb en lease plan (ook) slecht gecommuniceerd wordt? Heb je een uiterste waarop de juke echt binnen moet zijn?
ANWB doet helemaal niks mbt het lease contract, verwijst voor alles naar lease plan. En Lease plan verwijst naar de lokale dealer voor een update van de leverweek.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
StarC schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:05:
[...]

Wij zijn toevallijg ook gegaan voor een occassion via ALD, maar dan de Toyota Corolla. Zitten nu nog in de 2 weken bedenktermijn. Met een kmstand van 10-20k lijkt het eigenlijk alleen maar voordelen te hebben (lager maandbedrag, kortere looptijd en kortere levertijden). Voor nu gekozen voor 48 maanden, maar als we na 3 jaar toch iets anders willen kunnen we 36*10 euro bijbetalen en hem na 36maanden inleveren.
Die lijkt mij ook wel interessant ja. Zijn er nog gekke voorwaarden bij ALD waar ik me in moet verdiepen of zijn de ervaringen hier goed?

• StarC
Joster schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:50:
[...]

Die lijkt mij ook wel interessant ja. Zijn er nog gekke voorwaarden bij ALD waar ik me in moet verdiepen of zijn de ervaringen hier goed?
Ik heb alle voorwaarden meer dan eens gelezen en ik heb niks vreemds kunnen ontdekken. Het keurmerk private lease is richtinggevend. Een voordeel vind ik het feit dat je schadevrije jaren blijft opbouwen.

Wat je als minpunt zou kunnen noemen is:
  • Niet direct vervangend vervoer (bij reparatie of onderhoud van 48u+)
  • Hoog eigen risico bij meerdere casco schades
Ik krijg de indruk dat ze niet heel erg inzetten op private lease, maar of dat verder nog iet uitmaakt weet ik nog niet.

• Joster
StarC schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:33:
[...]

Ik heb alle voorwaarden meer dan eens gelezen en ik heb niks vreemds kunnen ontdekken. Het keurmerk private lease is richtinggevend. Een voordeel vind ik het feit dat je schadevrije jaren blijft opbouwen.

Wat je als minpunt zou kunnen noemen is:
  • Niet direct vervangend vervoer (bij reparatie of onderhoud van 48u+)
  • Hoog eigen risico bij meerdere casco schades
Ik krijg de indruk dat ze niet heel erg inzetten op private lease, maar of dat verder nog iet uitmaakt weet ik nog niet.
Dank voor je reactie. Een ander nadeel dat ik volgens mij kan ontdekken is dat ze geen ontsnappingsclausule hebben als je bijvoorbeeld ontslagen wordt. Enkel overlijden is volgens mij gedekt, waar bijvoorbeeld de ANWB en de Consumentenbond onder meer persoonlijke omstandigheden kosteloos ontbonden kunnen worden (overlijden, gedwongen ontslag, (80%) arbeidsongeschiktheid, echtscheiding, ontbinding van partnerschap).

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 00:20
iscara schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:31:
[...]

ANWB doet helemaal niks mbt het lease contract, verwijst voor alles naar lease plan. En Lease plan verwijst naar de lokale dealer voor een update van de leverweek.
Zo ging het bij mij ook. Kan je niet langs bij de dealer waar je de auto hebt besteld om de productiedatum en leverdatum van je auto te achterhalen ?

PSN: speedrazor3

• Bob-B190
  • Laatst online: 19:51
Joster schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:39:
[...]

Dank voor je reactie. Een ander nadeel dat ik volgens mij kan ontdekken is dat ze geen ontsnappingsclausule hebben als je bijvoorbeeld ontslagen wordt. Enkel overlijden is volgens mij gedekt, waar bijvoorbeeld de ANWB en de Consumentenbond onder meer persoonlijke omstandigheden kosteloos ontbonden kunnen worden (overlijden, gedwongen ontslag, (80%) arbeidsongeschiktheid, echtscheiding, ontbinding van partnerschap).
opzich ook niet super relevant. Je kan ook kiezen om het contract af te kopen. 40% van de resterende termijnen of het verschil tussen betaald en wat je zou moeten betalen. Het wordt de goedkoopste van die twee. Dus als je 60 maanden gecontracteerd hebt en bij 48 maanden was je twintig euro Per maand duurder uit geweest betaal je kleine duizend euro. Hebben we er voor weggezet.

Memento mori

• StarC
SpeeDRaZoR3 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:44:
[...]

Zo ging het bij mij ook. Kan je niet langs bij de dealer waar je de auto hebt besteld om de productiedatum en leverdatum van je auto te achterhalen ?
Wat vervelend dat het zo ondoorzichtig is..Voor hetzelfde geld wordt je gepasseerd door klanten van de dealer of anderen.

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 00:20
StarC schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:09:
[...]

Wat vervelend dat het zo ondoorzichtig is..Voor hetzelfde geld wordt je gepasseerd door klanten van de dealer of anderen.
Ik ben destijds meteen naar de dealer gegaan waar de auto is besteld en hebben toen afgesproken dat ze mijn bestelling in een al gereserveerd tijdslot zetten. Mogelijk dat je dat ook kan vragen.

PSN: speedrazor3

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-10 00:31
Iemand ervaring met cardriverdeals? Ik zie ze enkel actief op social media instagram en fb maar kan er verder niet veel over terug vinden.

• Lightning89
darksnake88 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:41:
Iemand ervaring met cardriverdeals? Ik zie ze enkel actief op social media instagram en fb maar kan er verder niet veel over terug vinden.
Zoek even in dit topic, genoeg onderzoek.
Als het te mooi klinkt om waar te zijn, is het het ook. Dacht dat het een soort leen constructie was.

• wd200
StarC schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:09:
[...]

dat is ook niet helemaal waar, het is onduidelijk maar heel veel dealer weten oprecht ook niet wanneer een auto binnenkomt (zeker in deze tijd waar fabrieken en toeleveranciers ook vertraging hebben). Zodra de auto in de productielijn zit wordt het pas concreet, als de fabriek besluit om model X op model Y voorrang te geven en jij hebt model Y besteld dan moet je gewoon nog iets langer wachten.

ik snap dat een dealer eerder zegt 3-4 maanden dan een hard weeknummer opgeeft want dan ga jij hem daar aan ophangen..

Dit zie bij heel veel merken, wil je zekerheid en snel rijden dan moet je een voorraad auto kiezen.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10 14:37

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Misschien interessant voor sommigen, hier een tijdslijn van een bestelling van een Kia e-Soul via ANWB (Leaseplan):

08-06: Aanvraag ingediend.
09-06: Verzoek om extra financiële gegevens. (ZZP, historische jaarcijfers)
11-06: Financieel goedgekeurd.
12-06: Bevestiging en afkoelperiode gestart.
27-06: Gebeld door dealer dat auto besteld is, en of ik nog vragen heb. (Netjes!)
29-06: Bevestiging bestelling door Leaseplan.
24-07: Gebeld door dealer om afspraak levering te maken.
11-08: Geplande levering.

Zoals je ziet is er na de bevestiging vooral contact, pro-actief, vanuit de dealer geweest. (Content in Eindhoven) Wat dat betreft vermoed ik ook dat die je het beste kunnen helpen als het op de levering aankomt aangezien het hun verantwoordelijkheid is.
Inclusief afkoelperiode dus ongeveer 2 maanden levertijd. Best netjes in deze tijd vind ik. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• iscara
  • Niet online
SpeeDRaZoR3 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:44:
[...]

Ik heb de lokale dealer eindelijke gesproken en de leverdatum wordt 4 aug :)
Dat is beter dan eind september.

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-11 19:05
Iemand hier toevallig ervaring met Broekhuis private lease? Op zich wel een interessante Skoda daar.

• Joster
Appelkoeken schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:26:
Iemand hier toevallig ervaring met Broekhuis private lease? Op zich wel een interessante Skoda daar.
Die hebben sowieso in een aantal segmenten (occasions, automaat, klein / groot) wel interessante aanbiedingen staan. Ben dus ook wel benieuwd naar de ervaringen!

Enige nadeel is dat er bij mij in de buurt geen vestigingen zitten, dus voor onderhoud etc zal ik dan afspraken moeten maken..

[ Voor 14% gewijzigd door Joster op 27-07-2020 09:14 ]

• Lightning89
Appelkoeken schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:26:
Tot nu toe prima ervaringen. Auto opgehaald wegens corona. Ik wilde even afwachten met ophalen en dat was geen enkel probleem. Contract uiteindelijk een maand later in laten gaan. Helaas moest ik wel 50km rijden naar de dealer (geen vestigingen bij mij om de hoek).

• Joster
Lightning89 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Tot nu toe prima ervaringen. Auto opgehaald wegens corona. Ik wilde even afwachten met ophalen en dat was geen enkel probleem. Contract uiteindelijk een maand later in laten gaan. Helaas moest ik wel 50km rijden naar de dealer (geen vestigingen bij mij om de hoek).
En heb je toen ook nog afspraken kunnen maken omtrent het onderhoud bij een (merk)dealer bij jou in de buurt? Of moet je 1 keer per jaar naar die vestiging 50km verderop rijden?

• Lightning89
Joster schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:14:
[...]

En heb je toen ook nog afspraken kunnen maken omtrent het onderhoud bij een (merk)dealer bij jou in de buurt? Of moet je 1 keer per jaar naar die vestiging 50km verderop rijden?
Dat zou ik niet weten, het contract is maar 12 maanden. Bij JustLease moest je een afspraak maken bij een Profile garage (en werd de auto opgehaald). Ik hou jullie wel op de hoogte. Anders even bellen met ze.

• m3power
  • Laatst online: 26-10 07:13
Bij het zoeken naar een lease auto kwam ik ook uit bij Cardriverdeals. Bij dit bedrijf gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen wat betreft oplichting. Ik zou hier dus NOOIT mee in zee gaan!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-11 11:01
m3power schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:22:
Bij het zoeken naar een lease auto kwam ik ook uit bij Cardriverdeals. Bij dit bedrijf gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen wat betreft oplichting. Ik zou hier dus NOOIT mee in zee gaan!
... Want??

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:12
Is hetzelfde als eerder "breekdeautomarkt", snap er nog altijd niets van wat het verdienmodel is en/of hoe dit in de lucht blijft maar zou er ook wegblijven. Ik heb een paar jaar geleden me zelfs aangemeld om het contract/voorstel beter te kunnen bekijken:
assje in "Private Lease - Deel 1"

Zie voor reden waarom het goed is voorzichtig te zijn:
https://www.rtvutrecht.nl...vert-h-was-katvanger.html
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5816867,page=17

[ Voor 48% gewijzigd door assje op 27-07-2020 13:51 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• m3power
  • Laatst online: 26-10 07:13
-Prijzen zijn onrealistisch laag (een nieuwe iPad van 500 euro die elders 300 euro kost is ook te mooi om waar te zijn)
-Altijd 36.000km is ook heel bijzonder
-Korting bij vooruitbetalen bij auto's met lange levertijd (zo wordt de fraude pas na maanden ontdekt)
-Valse vermelding van Trustindex waarbij je wordt doorgelinkt naar hun facebookpagina
-Taalgebruik in het algemeen is zeer amateuristisch
-Connectie met Allinautolease
-Voor zover ik weet geen enkele Tweaker of ander persoon die kan aantonen echt een auto te hebben gekregen van deze partij.

• Appelkoeken
Lightning89 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Dank voor je ervaring, heb je de auto wel proefgereden bij de dealer, of puur via internet het proces van bestellen e.d. afgerond?

Er zit hier een Broekhuis dealer in de buurt dus qua onderhoud zou dat al schelen.

• Lightning89
Appelkoeken schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:45:
[...]

Dank voor je ervaring, heb je de auto wel proefgereden bij de dealer, of puur via internet het proces van bestellen e.d. afgerond?

Er zit hier een Broekhuis dealer in de buurt dus qua onderhoud zou dat al schelen.
Gewoon de dichtstbijzijnde Ford dealer opgezocht, proefrit gemaakt en uiteindelijk bij Broekhuis besteld. Gedurende het proces eerlijk geweest. Offerte van Ford zelf ontvangen die was iets goedkoper zelfs (125pk goedkoper ook dan 95pk). Echter 60 maanden bij Ford VS 12 Broekhuis. Ford dealer zei ook, je bent gek als je net niet doet. Lang verhaal kort, als ik ga kopen gun ik het die dealer.

• Joster
CryptoNL schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:22:
@Joster Waarom zou je reiskosten niet meeberekenen? Die kosten heb je (in mijn geval) altijd, zeker gezien auto voornamelijk voor woon-werk zal worden ingezet.
Omdat je reiskostenvergoeding in alle gevallen hetzelfde is, maakt dus niets uit.

Indien je exact dezelfde auto's vergelijkt qua PL, FL of eigen aanschaf zijn brandstofkosten ook irrelevant. Dat wordt het pas indien je auto's met een verschillend verbruik (b.v. 1:12 vs. 1:20) vergelijkt tegen een verschillende mate van afschrijving (of PL / FL prijs). Kan zomaar zijn dat een stuk goedkopere auto (en dus lagere afschrijving) met een hoger verbruik voor persoon X goedkoper is per maand omdat ie minder KM's maakt dan persoon Y waar dit andersom kan uitvallen.

• Señor Sjon
Modbreak:De hele situatie rond Crypto is naar een eigen topic gehaald. Dat is allemaal geen Private Lease.

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:08
Heeft iemand die jouw lease-contract overneemt ook een opzegtermijn van twee weken? Wat gebeurt er met de auto als die persoon het contract ontbindt binnen die twee weken?

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
marvel27 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:09:
Heeft iemand die jouw lease-contract overneemt ook een opzegtermijn van twee weken? Wat gebeurt er met de auto als die persoon het contract ontbindt binnen die twee weken?
Mijn zus heeft mijn auto overgenomen toen ik een hypotheek ging aanvragen daarbij werd een nieuw contract opgesteld daarbij zat ook 14 dagen bedenktijd (exact hetzelfde contract als een nieuwe auto leasen), maar we hadden aangegeven dat we daar geen behoefte aan hadden. Volgens mij is overname iets wat nog niet heel vaak gebeurd, bij mij duurde het enkele maanden voordat het geregeld was. Ik kwam er later ook achter dat de auto ook nog altijd op mijn naam was blijven staan alleen de financiële verplichting was overgedragen. Was geen probleem want ging om familie en mijn hypotheek kon ik aanvragen, maar erg netjes ging het niet. Mijn advies is goed opletten en pas je sleutels overdragen als alles definitief is. Ik heb zelf ieder week wel gebeld om te vragen wat de status was, uiteindelijk was er een medewerker die alles alsnog binnen een paar dagen voor mij regelde na lang zeuren.

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
m3power schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:42:
[...]

-Prijzen zijn onrealistisch laag (een nieuwe iPad van 500 euro die elders 300 euro kost is ook te mooi om waar te zijn)
-Altijd 36.000km is ook heel bijzonder
-Korting bij vooruitbetalen bij auto's met lange levertijd (zo wordt de fraude pas na maanden ontdekt)
-Valse vermelding van Trustindex waarbij je wordt doorgelinkt naar hun facebookpagina
-Taalgebruik in het algemeen is zeer amateuristisch
-Connectie met Allinautolease
-Voor zover ik weet geen enkele Tweaker of ander persoon die kan aantonen echt een auto te hebben gekregen van deze partij.
Als het een onbekende naam is en niet aangesloten bij keurmerk private lease zou ik er niet aan beginnen. Sommige automerken doen hun eigen ding zonder keurmerk en zijn in principe ook prima.

• Joster
PhWolf schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:04:
Zojuist voor 3 jaar getekend bij ALD:
Skoda Octavia Combi TSI 1.0 Ambition Business Zwart (2018)
Schade 359,- p/m
We hadden voorheen een zwarte Clio hatchback uit 2017 (ik houd van zwarte auto's). Deze ook als leaseauto, toen nog via werkgever. Best een prettig karretje maar met 2 jonge kids werd het tijd voor iets groters! Toen ik ben overgestapt naar een baan zonder leaseauto werd het dus tijd om eens goed te kijken naar de mogelijkheden. Het zorgeloze van leasen beviel me wel, en met ALD ook goede ervaringen gehad, dus toen ik zag dat deze Octavia in prijs was verlaagd hoefden we niet lang na te denken :)
Afgelopen week heb ik bij ALD de aanvraag gedaan voor de Seat Leon ST voor 4 jaar. Octavia of Leon station maakte me niet zoveel uit en met het maandbedrag voor de Leon was dit wel erg gunstig. Mijn huidige Ford Focus station is echt op (koppeling is helemaal gaar, homokineten maken veel lawaai en zo nog wat meer) en door omstandigheden heb ik nu geen mogelijkheid om een grote investering te doen. Alles uitgerekend hebbende wordt de Leon de komende 4 jaar even duur als de Focus afgelopen 7 jaar voor me is geweest.

Dat het een 2e hands is met al wat kilometers op de teller maakt me niet uit. Vanwege de prijsstelling en het risico dat ik afkoop vind ik het prima om een auto van bijna 2 jaar oud te rijden. Heb er de ~ € 70,- p/m niet voor over om dan een nieuwe te rijden..

Financiële check is al geweest en goedgekeurd, van de week maar eens contact opnemen hoe snel we het kunnen afhandelen. Zou er best heen willen reizen om het contract te tekenen, afstand te doen van de 2 weken bedenktijd en hem direct mee te kunnen nemen (maar ik weet niet of dat überhaupt kan) :) Des te eerder kan die Focus de deur uit!

• StarC
Joster schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Financiële check is al geweest en goedgekeurd, van de week maar eens contact opnemen hoe snel we het kunnen afhandelen. Zou er best heen willen reizen om het contract te tekenen, afstand te doen van de 2 weken bedenktijd en hem direct mee te kunnen nemen (maar ik weet niet of dat überhaupt kan) :) Des te eerder kan die Focus de deur uit!
Ik heb begin juli contact gehad over het doen van afstand van de bedenktermijn bij ALD. Ivm corona kunnen klanten niet naar het kantoor komen en daarom was er geen mogelijkheid om ervan af te zien. Daar leek geen flexibiliteit of creativiteit in mogelijk. Misschien is het nu anders of heb je meer geluk.

Ik zou overigens gewoon gelijk bellen na die financiële check. Ik heb op de 5e dag maar gebeld en toen was 30 minuten later het contract er. Zonde van de dagen bedenktijd achteraf.

• Joster
StarC schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:54:
[...]

Ik heb begin juli contact gehad over het doen van afstand van de bedenktermijn bij ALD. Ivm corona kunnen klanten niet naar het kantoor komen en daarom was er geen mogelijkheid om ervan af te zien. Daar leek geen flexibiliteit of creativiteit in mogelijk. Misschien is het nu anders of heb je meer geluk.

Ik zou overigens gewoon gelijk bellen na die financiële check. Ik heb op de 5e dag maar gebeld en toen was 30 minuten later het contract er. Zonde van de dagen bedenktijd achteraf.
Hmm dat zou zonde zijn, dank voor je reactie. Ben benieuwd wat ze nu (een kleine maand later) gaan antwoorden, maar kans is natuurlijk aanwezig dat ze er nog hetzelfde in staan. Had daar eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan dat dit een reden kon zijn..

Afgelopen vrijdag kreeg ik aan het begin van de middag de bevestiging dat de financiële check in orde was, dus ik was sowieso al van plan morgen te gaan bellen. Nouja ik hoor het wel :)

[ Voor 42% gewijzigd door Joster op 03-08-2020 09:26 ]

• Joster
StarC schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:54:
[...]

Daar leek geen flexibiliteit of creativiteit in mogelijk. Misschien is het nu anders of heb je meer geluk.
Zojuist gebeld en helaas is er nog altijd niets mogelijk, duurt nog tot 1 september. Via Skype of Teams mag het wettelijk gezien sowieso niet, maar ook op 1,5e meter afstand op kantoor of bij hen buiten voor de deur was er niets mogelijk. Erg jammer, want het contract en zo'n afstandsverklaring tekenen is makkelijk op een veilige manier mogelijk imo.

Edit; hmm ik wilde 2 posts samenvoegen tot 1 (met ieder een eigen mogelijkheid om te wijzigen, quoten, etc) zoals je her en der voorbij ziet komen maar dat lukte niet :P

[ Voor 12% gewijzigd door Joster op 03-08-2020 09:38 ]

• StarC
Ik snap het ook wel een beetje. Wettelijk gezien is het een overeenkomst op afstand en dus moet je 14 dagen bedenktijd krijgen. Op de parkeerplaats is het een overeenkomst buiten de verkoopruimte, waardoor je alsnog aanspraak kan maken op het herroepingsrecht.

Tegelijkertijd zie je dat de overheid zelf het niet zo nauw neemt met de door de (Grond)wet opgelegde beperkingen in het nemen van maatregelen, maar da's weer een andere discussie, en die is niet voor hier :).

Voor nu dus afwachten en dan nog wat langer wachten. Donderdag was bij ons de laatste dag van de 14 dagen. Vrijdag gebeld; levering wordt verwacht binnen 2 weken. Gaat overigens om een Toyota Corolla, maar zowel bij die auto als bij de Seat Leon staat als levertijd 4 weken. Dat lijkt dus vanaf het moment van tekenen vrij accuraat.

Wat ga je eigenlijk doen met je focus, want ALD doet niet aan inruilen toch?

• Joster
StarC schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:20:
Ik snap het ook wel een beetje. Wettelijk gezien is het een overeenkomst op afstand en dus moet je 14 dagen bedenktijd krijgen. Op de parkeerplaats is het een overeenkomst buiten de verkoopruimte, waardoor je alsnog aanspraak kan maken op het herroepingsrecht.
Eens, klopt.
Tegelijkertijd zie je dat de overheid zelf het niet zo nauw neemt met de door de (Grond)wet opgelegde beperkingen in het nemen van maatregelen, maar da's weer een andere discussie, en die is niet voor hier :).
Klopt dat dat niet voor hier is, maakt me verder ook niet zo uit dat ze de regels voor het tekenen van die afstandsverklaring an sich naleven. Vind het meer opmerkelijk dat er geen mogelijkheid is om met inachtneming van de Corona maatregelen daar een oplossing voor te vinden. Ze komen de auto uiteindelijk ook afleveren en er zijn talloze (contact)beroepen die weer gestart zijn met beperkingen. Dat had hier ook moeten kunnen imo.
Voor nu dus afwachten en dan nog wat langer wachten. Donderdag was bij ons de laatste dag van de 14 dagen. Vrijdag gebeld; levering wordt verwacht binnen 2 weken. Gaat overigens om een Toyota Corolla, maar zowel bij die auto als bij de Seat Leon staat als levertijd 4 weken. Dat lijkt dus vanaf het moment van tekenen vrij accuraat.
Oh dat is nog best lang eigenlijk, 2 weken ná dat de bedenktijd verstreken is. Ik hoop toch dat ze die auto al klaar zetten tijdens de bedenktijd haha. Ga daar t.z.t. ook nog wel even voor bellen, ook al levert het wellicht niets op.
Wat ga je eigenlijk doen met je focus, want ALD doet niet aan inruilen toch?
Klopt, dus ik ga eerst bidden dat die het nog 3/4 weken uit houdt. Daarna rij ik hem gewoon naar een opkoper of naar een locatie van wijkopenautos.nl. Des te sneller ben ik er vanaf zonder gezever.

• PhWolf
@Joster en @StarC - ik kan bevestigen dat het ongeveer 2 weken duurt om de auto te leveren nadat de 14 dagen bedenktijd is verstreken. De 14 dagen verstreek voor mij op 28 juli. Toen ik 48 uur later geen telefoontje had gekregen ging het kriebelen en heb ik zelf gebeld, waarbij aangegeven werd dat de verwachte afleverdatum 11 augustus was.
Al met al duurde het proces van 1e aanvraag tot levering een kleine 6 weken. Dit had waarschijnlijk 5 weken kunnen zijn als ik meteen alle gevraagde documenten voor de kredietcheck had bijgeleverd :P
We hebben ook nog naar de Leon gekeken trouwens, ook een leuke auto! De praktische pluspunten van de Octavia gaven voor ons uiteindelijk de doorslag.

• Henkvdbroek
Hier mensen die via de consumentenbond een 1 serie hebben besteld? Contract was bij mij binnen op 23 Juli en levertijd zou 10/12 weken zijn, maar is nu al 17 weken volgens dealer.

• StarC
@PhWolf en @Joster, de leverdatum is nu bekend; 17/8. Dat is (wellicht ongelukkig ivm het weekend) een werkdag later dan de laatste dag waar ik van uit was gegaan, maar dat er nu een datum is, geeft wel rust.

De kmstand is overigens iets hoger dan geadverteerd (25k vs 10-20 in de advertentie), maar dat maakt in de weinig uit lijkt me.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-11 08:56
PhWolf schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:49:
@Joster en @StarC -............Dit had waarschijnlijk 5 weken kunnen zijn als ik meteen alle gevraagde documenten voor de kredietcheck had bijgeleverd :P.........................
Welke documenten hebben ze uiteindelijk nodig om het rond te maken? Is een salarisstrook en jaaropgave voldoende of willen ze ook nog anderen dingen die je alvast klaar kan maken?

• StarC
ucsdcom schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:57:
[...]

Welke documenten hebben ze uiteindelijk nodig om het rond te maken? Is een salarisstrook en jaaropgave voldoende of willen ze ook nog anderen dingen die je alvast klaar kan maken?
Van mij en m'n vrouw salarisstroken van de afgelopen twee maanden, 2 maanden afschriften bankrekening, voor+achterkant rijbewijzen. Volgens mij was dat het wel.

• Joster
StarC schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:05:
[...]

Van mij en m'n vrouw salarisstroken van de afgelopen twee maanden, 2 maanden afschriften bankrekening, voor+achterkant rijbewijzen. Volgens mij was dat het wel.
Klopt inderdaad. Bij mij was alleen de afschrijving van de hypotheek van 2 maanden noodzakelijk, ik heb die dus als losse transactie opgeslagen en ingestuurd. Zelfde voor mijn salaris (wat op een ander rekeningnummer binnenkomt, dus moest daar sowieso onderscheid in maken). Verder heb ik niks van mijn vrouw hoeven insturen want ik heb het puur op mijn naam (en dus salaris en rijbewijs) gedaan.

Gisteren kreeg ik het contract (vorige week donderdagochtend aangevraagd, donderdagmiddag financiële stukken ingestuurd, vrijdag financiële beoordeling akkoord) en dat heb ik meteen (digitaal) ondertekend en retour gestuurd. Ook nogmaals gevraagd of er iets te versnellen viel maar dat was helaas niet mogelijk. M'n 2 weken bedenktermijn zijn dus ingegaan en dan hoor ik vanaf de 19e wanneer ik de auto kan verwachten.

• PhWolf
ucsdcom schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:57:
[...]

Wat @StarC al schreef, en voor mij kwam daar nog bovenop een werkgeversverklaring (heb momenteel geen arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, mijn vrouw wel).

@StarC - ik kreeg toevallig vandaag ook 17 augustus door via de mail ;) Ook iets later dan ik had gehoopt ivm vakantieplannen, maar het is niet anders. Voorpret is ook wat waard zullen we maar zeggen...

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-11 08:56
Dank voor jullie reacties. Helder. Je hoort wel eens spookverhalen over wat ze allemaal van je nodig hebben, waardoor een aanvraag langer loopt. Maar wat jullie beschrijven is gewoon standaard en makkelijk en vlot aan te leveren.

• wd200
ucsdcom schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:18:
Dank voor jullie reacties. Helder. Je hoort wel eens spookverhalen over wat ze allemaal van je nodig hebben, waardoor een aanvraag langer loopt. Maar wat jullie beschrijven is gewoon standaard en makkelijk en vlot aan te leveren.
Als je een situatie hebt anders dan standaard kunnen ze meer opvragen denk aan
- tijdelijk contract
- alimentatie
- eigen bedrijf
- dubbele hypotheken
etc.

• Appelkoeken
Hier binnenkort ook aan de PL. :)
Aanvraag ging voor mij verassend makkelijk. Moest een kopie voorkant rijbewijs inleveren, 1 loonstrook en 1 afschrift van de hypotheekafschrijving.
Was ook allemaal binnen 24 uur rond.

Als het goed is 1 september rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Appelkoeken op 07-08-2020 10:00 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:11

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heb vandaag een gesprekje gehad bij m'n dealer over PL. Huidige auto voldoet niet meer (3 deurs en ivm kind wil ik graag 5 deurs) dus op zoek naar wat anders. Na wat rekenen vond ik PL wel erg interessant en stuitte ook nog op een mooie (voorraad)auto die mij wel aantrok.

Helaas bleek de geadverteerde prijs wel heel erg vanaf, die ging niet over die auto maar alleen over het model (de betreffende auto was zo'n 200 euro duurder). Maar wel wat verder gepraat en gekeken en zodoende wel een paar interessante opties gezien. Krijg komende week een paar offertes en een inkoopaanbod voor m'n huidige auto, ben benieuwd!

Degene waar ik mee sprak deed wel wat vaag over de voorwaarden. Ik gaf aan mij graag in te lezen, hij noemde een website en ik moest maar even daar kijken. Iets op papier hadden ze niet. Het viel allemaal onder "het" keurmerk. Wat mij niet duidelijk is, is hoe het met meer/minderkilometers zit. Je betaalt je meerkm per jaar (10 c/km), maar als je aan het eind van de looptijd (bijv 4jaar) toch niet boven de 40k uitkomt krijg je dat weer terug?
Pagina: 1 ... 66 ... 107 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.