Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Zijn er mensen die hun private lease auto overkopen na het lease contract? Zoja is dat voordeliger dan een kopen bij een grote dealer? Ik ben benieuwd naar hun ervaringen & hoeveel duizend euro afgeschreven word per jaar.

Voordelen:
-Je weet wat je koopt omdat je X aantal jaren ermee gereden hebt, het is jouw persoonlijke auto geworden

Nadelen:
-Na X jaar aantal rijden is het misschien aan onderhoud toe? Het laatste jaar lever je natuurlijk je auto in inplaats van laten checken en fixen door de garage? Denk aan banden, remschijven etc. (motorisch verder in orde natuurlijk)
-Je betaald waarschijnlijk meer voor de auto dan hetzelfde wagen elders?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomhoven
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-04 15:01
citomaster schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:05:
Ik heb mij verdiept in de nieuwe SEPP-regeling, maar ik kom ergens niet uit. Wellicht dat jullie mij het verlossende antwoord kunnen geven.

De SEPP-regeling bij private lease stelt in art. 2.3.5 als eis:

[...]

Conform sub b en c gelden dus de voorwaarden dat de auto gedurende vier jaren op jouw naam gesteld moet zijn en je gedurende die vier jaren ook over een leaseovereenkomst dient te beschikken.

Tot zover duidelijk.

Volgens de Algemene Wet Bestuursrecht (zeg maar het wetboek waarin onder meer subsidieverlening wordt geregeld) kan een subsidie volledig worden ingetrokken, indien een subsidie-ontvanger niet aan de voorwaarden voldoet.

Máár, de SEPP-regeling zegt het volgende (art. 2.3.6):

[...]

Oftewel: RVO kan de subsidie volledig terugvorderen, maar ze kan er ook voor kiezen om de uitkering van de subsidie te stoppen vanaf het moment dat niet meer aan de voorwaarden wordt voldaan.

Is iemand ermee bekend of RVO het beleid zal hanteren dat altijd de uitbetaling wordt stopgezet indien een leasecontract binnen vier jaren wordt beëindigd, of vordert RVO het gehele bedrag terug?
Hoi Citomaster, ik heb hier even navraag voor je over gedaan.

Uitgangspunt is dat de subsidie wordt stopgezet (vaststellingsbesluit wordt gewijzigd) zodra duidelijk wordt dat het leasecontract tussentijds is ontbonden. Als RVO daar tijdig vanop de hoogte is, zal de maandelijkse betaling tijdig gestopt kunnen worden en is terugvordering niet aan de orde. Er wordt immers alleen teruggevorderd voor zover de subsidie onverschuldigd betaald is. Over de maanden dat het leasecontract is nageleefd is de subsidie terecht genoten en is er geen reden voor intrekking of wijziging van de vaststellingsbeschikking.

Terugvordering is dus alleen aan de orde als bijv. de maandelijkse betalingen zijn overgemaakt, terwijl het contract al was ontbonden. Dat kan zich voordoen als RVO niet tijdig de info ontvangt over de tussentijdse ontbinding.

Ook mogelijk is, maar dit geldt in zijn algemeenheid, dat later blijkt dat iemand onjuiste gegevens heeft verstrekt (bijvoorbeeld fraude) op basis waarvan subsidie is verstrekt. In dat geval kan de vaststellingsbeschikking gedurende 5 jaar volledig worden ingetrokken en het volledig betaalde bedrag worden teruggevorderd.

Met vriendelijke groet,

Tom Hoven
Woordvoerder RVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 14:50
tomhoven schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:23:
[...]

Hoi Citomaster, ik heb hier even navraag voor je over gedaan.

Uitgangspunt is dat de subsidie wordt stopgezet (vaststellingsbesluit wordt gewijzigd) zodra duidelijk wordt dat het leasecontract tussentijds is ontbonden. Als RVO daar tijdig vanop de hoogte is, zal de maandelijkse betaling tijdig gestopt kunnen worden en is terugvordering niet aan de orde. Er wordt immers alleen teruggevorderd voor zover de subsidie onverschuldigd betaald is. Over de maanden dat het leasecontract is nageleefd is de subsidie terecht genoten en is er geen reden voor intrekking of wijziging van de vaststellingsbeschikking.

Terugvordering is dus alleen aan de orde als bijv. de maandelijkse betalingen zijn overgemaakt, terwijl het contract al was ontbonden. Dat kan zich voordoen als RVO niet tijdig de info ontvangt over de tussentijdse ontbinding.

Ook mogelijk is, maar dit geldt in zijn algemeenheid, dat later blijkt dat iemand onjuiste gegevens heeft verstrekt (bijvoorbeeld fraude) op basis waarvan subsidie is verstrekt. In dat geval kan de vaststellingsbeschikking gedurende 5 jaar volledig worden ingetrokken en het volledig betaalde bedrag worden teruggevorderd.

Met vriendelijke groet,

Tom Hoven
Woordvoerder RVO
Nog een vraag aan je Tom, hebben jullie een inschattingsidee of de cap van 2500 auto's snel gehaald gaat worden? Het lijkt zoals ik het zie wellicht snel bereikt dat aantal. Kan je daar een inschatting over geven?

gr Jer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-06 08:42
appeltje eitje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:24:
[...]

Nog een vraag aan je Tom, hebben jullie een inschattingsidee of de cap van 2500 auto's snel gehaald gaat worden? Het lijkt zoals ik het zie wellicht snel bereikt dat aantal. Kan je daar een inschatting over geven?

gr Jer
Gezien de actie met de Citigo verwacht ik dat deze 2500 stuks binnen 1 a 2 maanden gehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
TrueGamer schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:49:
[...]

Gezien de actie met de Citigo verwacht ik dat deze 2500 stuks binnen 1 a 2 maanden gehaald is.
welke actie ?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
Eind vorig jaar eerste 500 stuks private lease Citigo vanaf 199 pm (10k/jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:25
Die doen niet mee, alleen waarbij de koop- of leaseovereenkomst vanaf 4 juni 2020 is gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34
Delta737 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:15:
Die doen niet mee, alleen waarbij de koop- of leaseovereenkomst vanaf 4 juni 2020 is gesloten.
Hij bedoelt natuurlijk te zeggen, dat als het aanbod door de subsidie scherp is, de aantallen snel oplopen..

EUR 80 per maand korting op lease budget is fors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
BasvanS schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Hij bedoelt natuurlijk te zeggen, dat als het aanbod door de subsidie scherp is, de aantallen snel oplopen..

EUR 80 per maand korting op lease budget is fors!
Precies gezien met subsidie de te verwachte prijs hieronder komt + dat alle andere elektrische auto´s nu ook betaalbaarder worden zullen ze erdoorheen vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhoven
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-04 15:01
appeltje eitje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:24:
[...]

gr Jer
Hoi Jer,

Dit is voor ons niet in te schatten. Sowieso zijn we terughoudend met voorspellingen en inschattingen vooraf, dit om geen (valse) verwachtingen te wekken.

Op de website (rvo.nl/sepp) zal tzt een stand van zaken worden geplaatst zodat je het verloop van de budgetten kunt volgen.

Groet,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

ThaddeusX schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:35:
Zijn er mensen die hun private lease auto overkopen na het lease contract? Zoja is dat voordeliger dan een kopen bij een grote dealer? Ik ben benieuwd naar hun ervaringen & hoeveel duizend euro afgeschreven word per jaar.
Jaren geleden op de zaak gehad met twee vergelijkbare auto`s (zelfde nieuwprijs, uitrusting, beide zilver, 4 jaar oud, ik dacht Leon en Octavia) maar eentje had een ton meer gelopen. Scheelde in overnameprijs weinig en viel niet over te praten met de leasemij.. Dus een collega blij en de auto over genomen, de andere laten schieten.

[ Voor 8% gewijzigd door bombadil op 10-06-2020 11:18 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:33
De MG ZS is nu ook scherp in combinatie met de actie van van Mossel en de premie van de overheid. Autoweek is ook vol lof over het model. Ben alleen bang dat drie autostoelen niet gaat passen achterin en het bereik is nog net iets te weinig. Anders een nobrainer

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:53

Voordelen:
-Je weet wat je koopt omdat je X aantal jaren ermee gereden hebt, het is jouw persoonlijke auto geworden

Nadelen:
-Na X jaar aantal rijden is het misschien aan onderhoud toe? Het laatste jaar lever je natuurlijk je auto in inplaats van laten checken en fixen door de garage? Denk aan banden, remschijven etc. (motorisch verder in orde natuurlijk)
In de eerste instantie kreeg ik 3 maanden van tevoren een redelijk hoog bedrag wat niet concurrerend is. De dag voordat ik de auto inleverde was de prijs €2.500 goedkoper (en dus goedkoper bij de dealer, en net onderhoud uitgevoerd). Het zou toen wel interessant zijn geweest maar ik had de auto al weggedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bob-B190 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:37:
De MG ZS is nu ook scherp in combinatie met de actie van van Mossel en de premie van de overheid. Autoweek is ook vol lof over het model. Ben alleen bang dat drie autostoelen niet gaat passen achterin en het bereik is nog net iets te weinig. Anders een nobrainer
Mooie prijs idd, wat mij tegenhoud is:

-Geen app, dus niet voorverwarmen en je kan ook niet het laadproces in de gaten houden als je aan het laden bent.
-Maar 2 servicecenters voor zover mij bekend, Amsterdam en Breda Ik lees net dat er 5 zijn: Amsterdam Zuidoost, Amersfoort, Breda, Culemborg en Zwolle
-De aansluiting om te laden is niet echt ideaal qua plaats en bouwkwaliteit.
-Zelf nog niet getest, maar ik heb wel gelezen dat het entertainment/navigatie systeem erg traag werkt.

( Er is ook een topic trouwens: Het grote MG EV Topic )

[ Voor 10% gewijzigd door Nukubu op 10-06-2020 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:15
Bob-B190 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:37:
Heb even gebeld met Van Mossel Breda: voor de Comfort-versie betaal je bij een 60maanden contract en 10k km 377€ per maand, exclusief overheidssubsidie. Als je de subsidie meerekent, betaal je dus (-83€) maar 294€ per maand. Het laatste jaar betaal je weer de volle pot van 377€. Aan het eind van de rit hebt je dus 310,6€ per maand betaald.
Voor een 48 maanden contract betaal je 409€ per maand. Inclusief subsidie is dat dus 326€ per maand.

Jeetje, geen slechte aanbieding!

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33
De subsidie in acht nemende is de kortere looptijd in dit geval dus bijna een nobrainer, €15,40 (5%) meerkosten voor een jaar (20%) kortere looptijd.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023

Voordelen:

Nadelen:
Toevallig net de "offerte" binnen,

VW Polo Comfort + NAV, Parksensor voor/achter + nog wat extra's 2017, 22.000km, (3 jaar geleased),
over te nemen voor € 12.500,-. (nieuw prijs, volgens autoweek € 21.985)
afschrijving dus zo;n € 263,-/week, lease bedrag was zo'n € 270,-/maand

Nu zal de LM wel korting hebben gekregen toendertijd, en de inkoopprijs een stuk lager hebben gelegen dan de "nieuwprijs" volgens AW

Zit iets onder de marktprijs als ik zo kijk (gaspedaal.nl)

[ Voor 11% gewijzigd door mvrhrln op 10-06-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
marvel27 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:07:
[...]

Heb even gebeld met Van Mossel Breda: voor de Comfort-versie betaal je bij een 60maanden contract en 10k km 377€ per maand, exclusief overheidssubsidie. Als je de subsidie meerekent, betaal je dus (-83€) maar 294€ per maand. Het laatste jaar betaal je weer de volle pot van 377€. Aan het eind van de rit hebt je dus 310,6€ per maand betaald.
Voor een 48 maanden contract betaal je 409€ per maand. Inclusief subsidie is dat dus 326€ per maand.

Jeetje, geen slechte aanbieding!
Dat is vreemd want op de website staat dat het 377 inclusief subsidie is: "Comfort: € 444,- p/m € 377 p/m incl. €67 gegarandeerde subsidie"

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Klopt, is onduidelijk. Daarom heb ik gebeld.

Die subsidie is hun eigen subsidie van 4k, verdeeld over 5 jaar. De subsidie van de staat komt daar nog bovenop.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
marvel27 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:57:
Klopt, is onduidelijk. Daarom heb ik gebeld.

Die subsidie is hun eigen subsidie van 4k, verdeeld over 5 jaar. De subsidie van de staat komt daar nog bovenop.
https://www.vanmossel.nl/mg/subsidie

Blijkbaar geeft MG zelf ook nog eens € 4000,- subsidie inderdaad, heb ik net een Kia Stonig besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:43

Voordelen:

Nadelen:
Ik heb onlangs mijn Polo Highline automaat met executive pakket, parkeersensoren voor en achter, getinte ramen achter en metallic lak overgenomen na 2 jaar lease. Nieuwprijs ruim 25k (als ik ‘m nu in elkaar klik op Volkswagen 27,5 :o ) en met ca. 28000km op de teller overgenomen voor 16,5. Scherper dan op gaspedaal, maar nog steeds wel een hoop geld voor een Polo :P

Mij werd verteld dat de staffels uitgaan van 15000km, dus dat is niet helemaal eerlijk met leasebedragen gebaseerd op 10000km. Hij heeft nog wel vlak voor het einde van het contract z’n longlife-beurtje gehad, dus als het goed is zou ie de komende 2 jaar onderhoudsvrij moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09-2022
Goedenavond allemaal,

Ik ben voor het eerst aan het kijken om te gaan private leasen. Ik heb ondertussen 100 pagina's terug gelezen dus heb het één en ander informatie tot mij genomen.

Ik weet dat elke situatie anders is, ik weet dat over het algemeen een occasion/nieuwe auto kopen en oprijden over het goedkoper is als private lease.

Ik wil graag jullie mening of ik in onderstaande berekening een fout heb gemaakt of iets wat betreft kosten over het hoofd heb gezien.

Aanschaf auto 3 jaar geleden: 21000 euro
Wegenbelasting: 50x 36 = 1800 euro
Verzekering: 65x 36 = 2340 euro
Onderhoud (beurtjes): 2x a 500 euro totaal (3e beurt reken ik niet mee want verkoop de auto voor de auto nog een onderhoudsbeurt krijgt)
Afschrijving: 9000 euro
Kosten totaal over 36 maanden: 34600 euro
Verkoop auto: ongeveer 12000 euro
Totaal: 22640 euro delen door 36 maanden is gemiddeld 620 euro per maand

Ik ben me ervan bewust dat elke 3, 4 of 5 jaar een vrij nieuwe tot nieuwe auto rijden duur is en dat het veel goedkoper kan, maar goed ieder zijn geluk. Gezien we onze vorige auto (nieuw gekocht) na drie jaar hebben ingeruild, en nu deze auto van een jaar oud wederom na drie jaar geen inruilen heb ik sterk het idee dat private lease in onze situatie eventueel "goedkoper" kan zijn.

Tips en advies zijn uiteraard altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mikrubluk schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:03:
Goedenavond allemaal,

Ik ben voor het eerst aan het kijken om te gaan private leasen. Ik heb ondertussen 100 pagina's terug gelezen dus heb het één en ander informatie tot mij genomen.

Ik weet dat elke situatie anders is, ik weet dat over het algemeen een occasion/nieuwe auto kopen en oprijden over het goedkoper is als private lease.

Ik wil graag jullie mening of ik in onderstaande berekening een fout heb gemaakt of iets wat betreft kosten over het hoofd heb gezien.

Onderhoud (beurtjes): 2x a 500 euro totaal (3e beurt reken ik niet mee want verkoop de auto voor de auto nog een onderhoudsbeurt krijgt)

Ik ben me ervan bewust dat elke 3, 4 of 5 jaar een vrij nieuwe tot nieuwe auto rijden duur is en dat het veel goedkoper kan, maar goed ieder zijn geluk. Gezien we onze vorige auto (nieuw gekocht) na drie jaar hebben ingeruild, en nu deze auto van een jaar oud wederom na drie jaar geen inruilen heb ik sterk het idee dat private lease in onze situatie eventueel "goedkoper" kan zijn.

Je hebt de afschrijving 2x meegenomen. Dus of afschrijving meenemen of aankoop - verkoop meenemen (is hetzelfde namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Mikrubluk schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:03:
Goedenavond allemaal,

Ik heb tot nu toe 2 keer een private lease gehad. Mijn 3e keer zal niet meer gebeuren. Ik ga hoe dan ook kopen over 2 jaar. Reden? Ik wil in een wat luxere wagen rijden maar niet 700 euro per maand betalen aan lease.

Ik realiseer me dat private leasen alleen goed / waarde bevat als je in een A segment rijd. Mijn eerste auto was een Hyundai i10. Daar betaalde ik 245 euro per maand voor, voor 2 jaar lang met een eigen risico van 0 euro.
Dat was een super deal. Omdat ik een luxere auto wou ben ik gaan kijken naar de B segment. Alleen deze waren allemaal rond de 400 euro.

Nu betaal ik 400 euro aan een e-Golf (C segment, super goed deal dus!) voor de komende 2 jaar.
Maar ieder keer als ik het getal 400 zie denk ik "oei". Dat is omberekend toch 10k wat ik kwijt ben. Dat is bijna de helft van de auto als ik het als nieuw zou willen kopen!

En ik kijk nu al voor de C segment prijzen maar ik zie dat ze boven de 600 euro zijn! 8)7 Ik kan dat wel betalen maar ik vind het niet verantwoord naar mezelf |:(

Ik zit in het zelfde schuitje. Ik wil in een nieuw auto rijden voor zo min mogelijk, net als ieder Nederlander :P

Alleen kosten de auto's die ik wil tussen de 25-30k. Denk aan een max 2 jaar oude VW Golf, Audi A1 en Mercedes A klasse.

Als ik deze soort auto's wil leasen ben ik 21.600 kwijt (600 per maand).

Dus voor mij is de vergelijking zo:

C segment leasen voor 3 jaar = 21.600 en je hebt uiteindelijk niks
C segment kopen (max 2 jaar oud) voor 30k = 5k eraf voor belasting, verzekering etc dus 25k en afschrijving der bij en je kan het voor 20k wel weer verkopen.

Komt bijna op hetzelfde neer?
Uiteindelijk verschilt er natuurlijk 2 jaar. Maar dat zie ik nog wel als "nieuw".

Edit: Ik wil absoluut niet in discussie over "kopen vs lease". Ik wil liever een discussie over "bijna nieuw vs lease". Want ik wil niet in een +5 jaar bak rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door ThaddeusX op 11-06-2020 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
Z___Z schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:07:
[...]

Je hebt de afschrijving 2x meegenomen. Dus of afschrijving meenemen of aankoop - verkoop meenemen (is hetzelfde namelijk)
Nee het klopt, het telt eerst de afschrijving op bij de nieuwprijs en haalt daarna de verkoop er af. Beetje omslachtig maar voor de uiteindelijke berekening geen verschil.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
ThaddeusX schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:32:
[...]

Uiteindelijk verschilt er natuurlijk 2 jaar. Maar dat zie ik nog wel als "nieuw".

Edit: Ik wil absoluut niet in discussie over "kopen vs lease". Ik wil liever een discussie over "bijna nieuw vs lease". Want ik wil niet in een +5 jaar bak rijden.
Als het bijna op het zelfde neer komt met je voor zelf de afweging maken.

- nu veel betalen of per maand, en kan ik he dan blijven betalen ?
- wil ik graag een eigendom of gemak (en minder risico bij onderhoud / pech)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:53
[...]

Ik heb tot nu toe 2 keer een private lease gehad. Mijn 3e keer zal niet meer gebeuren. Ik ga hoe dan ook kopen over 2 jaar. Reden? Ik wil in een wat luxere wagen rijden maar niet 700 euro per maand betalen aan lease.

Ik realiseer me dat private leasen alleen goed / waarde bevat als je in een A segment rijd. Mijn eerste auto was een Hyundai i10. Daar betaalde ik 245 euro per maand voor, voor 2 jaar lang met een eigen risico van 0 euro.
Dat was een super deal. Omdat ik een luxere auto wou ben ik gaan kijken naar de B segment. Alleen deze waren allemaal rond de 400 euro.

Nu betaal ik 400 euro aan een e-Golf (C segment, super goed deal dus!) voor de komende 2 jaar.
Maar ieder keer als ik het getal 400 zie denk ik "oei". Dat is omberekend toch 10k wat ik kwijt ben. Dat is bijna de helft van de auto als ik het als nieuw zou willen kopen!

En ik kijk nu al voor de C segment prijzen maar ik zie dat ze boven de 600 euro zijn! 8)7 Ik kan dat wel betalen maar ik vind het niet verantwoord naar mezelf |:(

Ik zit in het zelfde schuitje. Ik wil in een nieuw auto rijden voor zo min mogelijk, net als ieder Nederlander :P

Alleen kosten de auto's die ik wil tussen de 25-30k. Denk aan een max 2 jaar oude VW Golf, Audi A1 en Mercedes A klasse.

C segment kopen (max 2 jaar oud) voor 30k = 5k eraf voor belasting, verzekering etc dus 25k en afschrijving der bij en je kan het voor 20k wel weer verkopen.

Je koopt een 2e hands C-segment van 30k. Verkoopt de auto voor 20k. Dan nog mrb/onderhoud/verzekering dan zit je zelf ook minimaal aan de €400. Dan zou het interessant zijn. Zeker als je de auto meer dan 3 jaar gaat rijden uiteraard, daar kan geen PL tegen op!

Als je denkt een C-segment te kopen voor 25k en te verkopen voor 20k mag je mij vertellen hoe je dat doet. De auto is per direct al 5k minder waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
[...]

Kun je iets specifieker zijn over wat een "iets luxere" auto voor jou betekent? Gaat het dan alleen om merk? (ik zie je lijstje van kleine dure auto's, terwijl je voor dat geld veel groter zou kunnen rijden)
Want C segment heb je ook zeker < 700,- per maand.

Als je een auto koopt van 25K, dan wil ik nog weleens zien dat je die voor 20K kan verkopen na 3 jaar (auto is dan 5 jaar).

Het zou mij niet verbazen dat je uiteindelijk op hetzelfde maandbedrag uit komt als je zelf koopt, misschien zelfs hoger, aangezien je de auto 5 jaar gaat zijn, zitten daar minimaal 1 of 2 duurdere beurten bij. Echter uiteraard heb je de auto in bezit.

Het blijft een keuze, wil je een smak geld in 1x kwijt zijn, en wat lagere maandbedragen per maand (belasting, verzekering, afschrijving) met af en toe een uitschieter (onderhoud) of kies je voor vaste kosten per maand elke maand weer.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:01

d0s

sssst

Lightning89 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:35:
[...]

Je koopt een 2e hands C-segment van 30k. Verkoopt de auto voor 20k. Dan nog mrb/onderhoud/verzekering dan zit je zelf ook minimaal aan de €400. Dan zou het interessant zijn. Zeker als je de auto meer dan 3 jaar gaat rijden uiteraard, daar kan geen PL tegen op!

Als je denkt een C-segment te kopen voor 25k en te verkopen voor 20k mag je mij vertellen hoe je dat doet. De auto is per direct al 5k minder waard.
Dit inderdaad. Mensen onderschatten het weer verkopen van je auto. Alleen zo'n auto helemaal afrijden (5 á 6 jaar) is doorgaans interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
[...]

Je hebt gelijk. Ik heb even opnieuw gecheckt met catalogus waarde.

Ik zie een C segment vanaf 26k en die was destijds 40k... 8)7 en de bouwjaar is 2018 8)7

Dus een auto word letterlijk de helft waard na 2 jaar 8)7 zelfs met max 50 duizend op teller.

In dit geval ging het om een Mercedes A klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
d0s schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:55:
[...]

Dit inderdaad. Mensen onderschatten het weer verkopen van je auto. Alleen zo'n auto helemaal afrijden (5 á 6 jaar) is doorgaans interessant.
Ik denk dat daar het probleem in zit...mensen onderschatten de verkoop waarde (zoals ik heb gedaan dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

ThaddeusX schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Ik denk dat daar het probleem in zit...mensen onderschatten de verkoop waarde (zoals ik heb gedaan dus).
Overschatten ;)

Ik heb een Focus Wagon uit 2019 met 10k km gekocht, hoewel private lease denk ik goedkoper en minder risico zou zijn, toch gekocht. (aanschafwaarde 24k na 1.000 euro korting).
* Ik geef toch liever spaargeld in 1x uit in plaats van maandelijks 400-450 euro
* Kan aantal km's per jaar lastig inschatten voor de komende 5 jaar, wat als mijn vrouw of ik de auto dagelijks voor werk nodig ga hebben?
* Ik ken mezelf en ga ieder ritje zitten uitrekenen wat de extra km's kosten :P
* Kon nu een auto kiezen precies met de opties die ik wens
* Kregen meer voor onze huidige wagen bij de dealer dan losse verkoop
* Als de auto prettig rijd dan blijven we er over 5 jaar ook gewoon in rijden

Dus hoewel PL waarschijnlijk onderaan de streep goedkoper is (ondanks 2e hands auto) + minder risico toch voor aankoop 2e hands gegaan ;).

Als je weinig om opties geeft, de auto max 5 jaar wilt rijden en het aantal km's per jaar inzichtelijk hebt dan zou ik altijd voor PL gaan :).

[ Voor 68% gewijzigd door Sport_Life op 11-06-2020 09:07 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Martinusz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:36:
[...]

Kun je iets specifieker zijn over wat een "iets luxere" auto voor jou betekent? Gaat het dan alleen om merk? (ik zie je lijstje van kleine dure auto's, terwijl je voor dat geld veel groter zou kunnen rijden)
Want C segment heb je ook zeker < 700,- per maand.

Als je een auto koopt van 25K, dan wil ik nog weleens zien dat je die voor 20K kan verkopen na 3 jaar (auto is dan 5 jaar).

Het zou mij niet verbazen dat je uiteindelijk op hetzelfde maandbedrag uit komt als je zelf koopt, misschien zelfs hoger, aangezien je de auto 5 jaar gaat zijn, zitten daar minimaal 1 of 2 duurdere beurten bij. Echter uiteraard heb je de auto in bezit.

Het blijft een keuze, wil je een smak geld in 1x kwijt zijn, en wat lagere maandbedragen per maand (belasting, verzekering, afschrijving) met af en toe een uitschieter (onderhoud) of kies je voor vaste kosten per maand elke maand weer.
Een luxere auto voor mij is een VW Golf of Mercedes A klasse. Met opties der op.
Ik kom van een Hyundai i10 private lease dus wat voor mij lux is, is voor de meeste misschien "gewoontjes" :D

En je hebt gelijk. Ik heb de verkoopwaarde onderschat....auto's halveren letterlijk qua verkoopprijs na 2 jaar (van de cataloguswaarde).

Uiteindelijk gaat het om het financiele. Want het maakt mij niet uit of het nou op mijn naam staat of op de naam van de lease organisatie.
Als private lease goedkoper is doe ik dat. En anders kopen natuurlijk.

Maar ik moet even toch opnieuw heel goed berekenen betreft leasen vs kopen (2 jaartjes oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wij hebben voor private lease gekozen, omdat ik in de buurt ben gaan werken en nu thuis werk of met de fiets ga, m'n vrouw gaat meer thuis werken en wil nu eens een fatsoenlijke, leuke auto rijden ipv een oudere auto (Matrix uit 2004) waar ze al eens mee heeft stil gestaan. Mijn auto gaat er ook uit, en de vaste kosten van deze 2 zijn vergelijkbaar met de private leaseprijs van de Seat Arona. En dan is de Arona nog een stuk zuiniger en geen risico van hoge onderhoudskosten, extra pechhulp, etc.
En we houden nu gewoon een buffer op de bank voor onverwachte kosten (en dat is niet meer nodig voor de auto's :) )

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
Weer een discussie over wat goedkoper is, blijft hardnekkig ondanks de topic warning. Misschien moet er een apart topic komen waarin men zich suf kan rekenen en dan houden we dit topic voor ervaringen, vragen en leuke aanbiedingen uitwisselen.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ThaddeusX schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:03:
[...]

Een luxere auto voor mij is een VW Golf of Mercedes A klasse. Met opties der op.
Ik kom van een Hyundai i10 private lease dus wat voor mij lux is, is voor de meeste misschien "gewoontjes" :D

En je hebt gelijk. Ik heb de verkoopwaarde onderschat....auto's halveren letterlijk qua verkoopprijs na 2 jaar (van de cataloguswaarde).

Uiteindelijk gaat het om het financiele. Want het maakt mij niet uit of het nou op mijn naam staat of op de naam van de lease organisatie.
Als private lease goedkoper is doe ik dat. En anders kopen natuurlijk.

Maar ik moet even toch opnieuw heel goed berekenen betreft leasen vs kopen (2 jaartjes oud).
Het komt erg over als "als ik maar een Mercedes/Audi/...) rij, terwijl het eigenlijk gewoon hele dure kleine auto's zijn die je noemt.
Waarom niet ook kijken naar andere merken/formaten auto's die ook bomvol zitten met opties?
Voor een budget van 500-700 euro per maand, kun je van andere merken grotere auto's rijden die bomvol zitten met opties, tot SUV's aan toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaddeusX
Bob-B190 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:41:
Weer een discussie over wat goedkoper is, blijft hardnekkig ondanks de topic warning. Misschien moet er een apart topic komen waarin men zich suf kan rekenen en dan houden we dit topic voor ervaringen, vragen en leuke aanbiedingen uitwisselen.
Per ongeluk ging ik een beetje die kant op... :) misschien ga ik toch een nieuwe thread openen.

Iets met "kopen vs private lease".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaddeusX
Martinusz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:03:
[...]

Het komt erg over als "als ik maar een Mercedes/Audi/...) rij, terwijl het eigenlijk gewoon hele dure kleine auto's zijn die je noemt.
Waarom niet ook kijken naar andere merken/formaten auto's die ook bomvol zitten met opties?
Voor een budget van 500-700 euro per maand, kun je van andere merken grotere auto's rijden die bomvol zitten met opties, tot SUV's aan toe.
Het is raar maar het is inderdaad zolang ik maar in een Mercedes/Audi rijd...het is veel duurder mja dat wil ik.

Ik heb ook een iPhone om een iPhone te hebben. Ik doe er absoluut niet stoer mee maar vind het gewoon mooi en heb dan ook een trots gevoel van "wow ik heb een mooie Mercedes/Audi!".

Ik betaal dus liever meer voor minder. Gek zijn consumenten he? :9

Dit gewoon een eerlijke post vanuit mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ThaddeusX schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:09:
[...]

Het is raar maar het is inderdaad zolang ik maar in een Mercedes/Audi rijd...het is veel duurder mja dat wil ik.

Ik heb ook een iPhone om een iPhone te hebben. Ik doe er absoluut niet stoer mee maar vind het gewoon mooi en heb dan ook een trots gevoel van "wow ik heb een mooie Mercedes/Audi!".

Ik betaal dus liever meer voor minder. Gek zijn consumenten he? :9

Dit gewoon een eerlijke post vanuit mijn kant.
Nee geeft toch niks, iedereen moet doen wat ie zelf wilt :) als jij 600 euro voor een Mercedes A-klasse wilt neerleggen is dat toch prima. Wilde alleen maar aangeven dat er natuurlijk meerdere opties zijn voor die bedragen en nog steeds dikke auto's zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
De auto is per direct al 5k minder waard.
Dit is voornamelijk een hardnekkige fabel wat mij betreft. Zelfs bij een nieuw auto klopt dit niet, volgens mij komt dit vooral voort uit een vergelijking van verkoopprijs van een bijna nieuwe auto vergeleken met de catalogusprijs. Echter wordt hier compleet gemist dat er ook gewoon korting gegeven wordt.

In het voorbeeld waar het hier over ging hadden we het over aanschaf van een jong-occasion. Als je een auto koopt en direct verkoopt zit daar alleen de marge van de dealer/handelaar tussen en dat is echt geen €5k. In een geval waar je particulier koopt/verkoopt (zoals ik doe) hoeft er helemaal geen verschil te zitten tussen koop/verkoop en hangt het af van je (ver)koopskills.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThaddeusX
Zouden jullie het handig vinden als er een nieuw topic word gestart met de discussie "private lease vs kopen" ?

En met kopen bedoel ik nieuw kopen of max 2 jaar oud. Geen occasion van 10 jaar oud natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
assje schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:26:
[...]

Dit is voornamelijk een hardnekkige fabel wat mij betreft. Zelfs bij een nieuw auto klopt dit niet, volgens mij komt dit vooral voort uit een vergelijking van verkoopprijs van een bijna nieuwe auto vergeleken met de catalogusprijs. Echter wordt hier compleet gemist dat er ook gewoon korting gegeven wordt.

In het voorbeeld waar het hier over ging hadden we het over aanschaf van een jong-occasion. Als je een auto koopt en direct verkoopt zit daar alleen de marge van de dealer/handelaar tussen en dat is echt geen €5k. In een geval waar je particulier koopt/verkoopt (zoals ik doe) hoeft er helemaal geen verschil te zitten tussen koop/verkoop en hangt het af van je (ver)koopskills.
Kennis van me had een 2e hands opel suv gekocht (weet type niet meer), koste rond de 20.000 na week rijden vond ie het toch niks, zou er nog 18.000 voor krijgen bij dezelfe garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:24
Martinusz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:37:
[...]

Nee geeft toch niks, iedereen moet doen wat ie zelf wilt :) als jij 600 euro voor een Mercedes A-klasse wilt neerleggen is dat toch prima. Wilde alleen maar aangeven dat er natuurlijk meerdere opties zijn voor die bedragen en nog steeds dikke auto's zijn :)
Kia Ceed is redelijk geprijsd bij XLeasy https://www.xleasy.nl/kia-ceed-private-lease/ ze bieden ook GT-Line en ExecutiveLine aan op aanvraag. Je zit dan rond de 420 euro voor 48m/10.000km voor een GT-Line. Het is geen BMW/Mercedes maar je rijdt wel een luxe uitgevoerde auto dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:59
ThaddeusX schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:42:
Zouden jullie het handig vinden als er een nieuw topic word gestart met de discussie "private lease vs kopen" ?

En met kopen bedoel ik nieuw kopen of max 2 jaar oud. Geen occasion van 10 jaar oud natuurlijk.
Volgens mij is dat zelfs al ooit gemaakt en er staat menig rekenvoorbeeld in dit topic. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
TheUninvited schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:01:
[...]
Kia Ceed is redelijk geprijsd bij XLeasy https://www.xleasy.nl/kia-ceed-private-lease/ ze bieden ook GT-Line en ExecutiveLine aan op aanvraag. Je zit dan rond de 420 euro voor 48m/10.000km voor een GT-Line. Het is geen BMW/Mercedes maar je rijdt wel een luxe uitgevoerde auto dan.
Er zijn zat auto's die je goed kan aankleden voor minder dan 600 (rij zelf een Ateca Business Intense voor 550 met 20K km per jaar) en dan rij je ook niet voor 'schut'. Echter voor sommigen is het merkje vooral belangrijk, dat is ieder voor zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
mvrhrln schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:01:
Kennis van me had een 2e hands opel suv gekocht (weet type niet meer), koste rond de 20.000 na week rijden vond ie het toch niks, zou er nog 18.000 voor krijgen bij dezelfe garage.
Dat is exact wat ik zeg, in dit geval dus 10% marge voor de garage, logisch voor de garage, niet zo slim als koper. Dit heeft dus niets te maken met een auto die direct minder waard is, het is gewoon een service waar je voor betaalt.

Ik koop/verkoop mijn auto's particulier en dan heb je hier dus helemaal niets mee te maken.
Bob-B190 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:41:
Voor mij als prijsbewuste bestuurder is deze vergelijkingen juist één van de meest interessante onderdelen van dit topic.... (als het dan maar op inhoudelijke manier gebeurt).

[ Voor 30% gewijzigd door assje op 11-06-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Ik ga denk ik voor de MG ZS EV. Ik heb nog een zestal maanden op mijn huidige PL-contract. Dus iemand iemand die op zoek is naar een PL-contract met korte looptijd 6-7 maanden) voor een kleine, leuke en zuinige auto (Suzuki Ignis, 5km/l) aan een zeer aantrekkelijke prijs (242€) met nog 9k km ruimte mag me altijd een pm sturen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delta737
Van Mossel heeft nu wel wat interessante aanbiedingen:
https://www.vanmossel.nl/privelease/voordeelzomer/

Ik heb zelf de E-golf besteld, met 15k per jaar nog goedkoper dan de aanbieding van De Waal, en nog iets rijker uitgerust. De MG ZS EV is ook weer iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
assje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:29:
Ik ben op dit moment met een sollicitatie bezig waar als dat iets wordt een leaseauto bij zit. Als dat gebeurt zou mijn voorkeur zijn de Citigo van de hand te doen en onze auto in eigendom te behouden. Maar, dat kan wel eens lastig worden als ik moet concurreren met aanbod mét subsidie.
Ik heb contact gehad met "Volkswagen private lease" wat achter de lease van onze Citigo via Skoda zit. Overname van contract is geen probleem en ook nog eens kosteloos, top!

Tegenwoordig is er ook de site "privateleasemarket" om contracten aan te bieden, nog geen ervaring mee of dat beter of net zo goed werkt als marktplaats. Op die site staat ook een lijst met kosten per aanbieder, Volkswagen staat hier niet bij;
Overnamekosten leasemaatschappijen
  • BMW FS: De leasemaatschappij van BMW rekent 217,80 incl. btw voor het overschrijven naar een nieuwe eigenaar.
  • Justlease: Zij rekenen 275 euro, hiervoor regelen ze alles voor je. Van het controleren van de auto tot het overzetten van de verzekering.
  • Alphabet: Alphabet is niet geheel duidelijk over de extra kosten. Zij geven aan dat je zelf de auto dient over te schrijven op de nieuwe leasenemer.
  • Peugeot (PSA): Leasers bij Peugeot wordt een rekening van 150 euro voorgeschoteld bij contractovername en wordt eenvoudig online geregeld. Andere gebruikers vermelden dat dit bedrag inmiddels is opgelopen tot 300 euro.
  • Opel: De leasemaatschappij van Opel rekent 150 euro overnamekosten
  • Athlon: Ook niet duidelijk, zij rekenen wel graag voor je uit wat de kosten zijn.
  • Leaseplan / ANWB: Inmiddels zijn er berichten dat Leaseplan en ANWB meer open staan voor contractovername van de private lease auto. Zij rekenen hiervoor 199 euro.
  • XLease: de overname kosten zijn hier 250€.
https://www.privateleasem...asemaatschappijen-kosten/

Ik vind het wel top dat hier zo flexibel mee omgegaan wordt, dit maakt één van de grootste nadelen (inflexibiliteit) van private lease een stuk kleiner. Zo lang je maar een beetje een goede aanbieding gescoord hebt is er een goede kans dat je er wel vanaf komt. Wanneer dat niet het geval is heb je altijd nog de kans dat je door een bonus voor de overnemer aan te bieden je een stuk goedkoper af bent dan de opzegboete.

Ook opvallend dat de Skoda dealer nog nooit van deze optie gehoord had (hetzelfde geldt echter voor velen).

[ Voor 10% gewijzigd door assje op 16-06-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Iemand een idee hoe het zit met de EV-subsidie en het overdragen van een private lease-contract?

Deze passage op de site van de RVO doet mij denken dat de subsidie bij een overdracht stopt, en dat de overnemer er geen gebruik meer van kan maken.
[b]Wat zijn de belangrijkste verplichtingen voor u tijdens de subsidieperiode?
  • De geleasete elektrische personenauto op de leaseovereenkomst staat 4 jaar ononderbroken op uw naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11

WhySoSerious

Be the change.

marvel27 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:07:
Iemand een idee hoe het zit met de EV-subsidie en het overdragen van een private lease-contract?

Deze passage op de site van de RVO doet mij denken dat de subsidie bij een overdracht stopt, en dat de overnemer er geen gebruik meer van kan maken.

[...]
Lijkt me dat je gelijk hebt. Subisdie wordt immers uitgekeerd aan de aanvrager, en die moet de eigenaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Ik heb vanmiddag de MG ZS EV Luxury zwart getekend.
Ik vond de deal zoals hij nu wordt aangeboden scherp, dus mijn kans gegrepen.

Hij is in voorraad dus als het goed is kan ik hem snel rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
WhySoSerious schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:24:
[...]

Lijkt me dat je gelijk hebt. Subisdie wordt immers uitgekeerd aan de aanvrager, en die moet de eigenaar zijn.
Heb je dan geen recht op de subsidie voor gebruikte EV's?

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 22:11

WhySoSerious

Be the change.

Bob-B190 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:34:
[...]

Heb je dan geen recht op de subsidie voor gebruikte EV's?
Jawel?

https://www.rvo.nl/subsid...-elektrische-personenauto

* Voor de lease van de elektrische personenauto heeft u een schriftelijke leaseovereenkomst, gesloten met een leasemaatschappij die het Keurmerk Private Lease* voert.

* De leaseovereenkomst is gesloten op of na 4 juni 2020 en staat op naam van de particulier die de subsidie aanvraagt en ontvangt.

* De elektrische personenauto staat op uw naam net als de leaseovereenkomst. De elektrische personenauto moet in het kentekenregister (RDW) op dezelfde naam te staan als in de leaseovereenkomst, namelijk die van de subsidieontvanger. Houd hier rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
In theorie wel. In de praktijk zit er een kink in de kabel: je moet een leasecontract voor 4 jaar aangaan om van de subsidie gebruik te kunnen maken, ook voor de lease van een gebruikte auto.
Dus als je een contract afsluit van 5 jaar, je 2 jaar met de auto rijdt, en het contract dan overdraagt aan een derde, dan heeft die derde een contract van 3 jaar. Hij komt dus niet in aanmerking voor de subsidie.
artikel 2.4.5 'subsidieverplichtingen':
De subsidieontvanger is verplicht:

a. de personenauto, genoemd in de overeenkomst tot lease, bedoeld in artikel 2.4.1, eerste lid, op zijn naam te stellen;

b. er zorg voor te dragen dat de personenauto, bedoeld in het vorige lid, gedurende vier jaar vanaf de datum van de tenaamstelling op zijn naam, ononderbroken op zijn naam is gesteld;

c. te beschikken over de overeenkomst tot lease tot vier jaar na de datum van de tenaamstelling van de personenauto op zijn naam;
Niet zo handig voor de 'secundaire' private lease markt in EV's... ik denk dat je een flinke bonus zal moeten geven om een overnemer te vinden voor je EV PL-contract, want die persoon kan altijd een nieuw contract afsluiten met subsidie. Tenzij de subsidiepot telkens begin januari al uitgeput is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:38

Spinez0r

At your service.

Delta737 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:11:

Ik heb zelf de E-golf besteld, met 15k per jaar nog goedkoper dan de aanbieding van De Waal, en nog iets rijker uitgerust. De MG ZS EV is ook weer iets goedkoper.
Wat ik vreemd vind aan hun opties is dat ze de "Ontslag protectie" aanbieden.

Je betaald hier dan extra voor, hiermee voorkom je dat na een gedwongen ontslag je met een leaseauto in je maag gesplitst zit.

Laat het nou net zijn dat ze lid zijn van het keurmerk private lease, en zij verplichten dat een contract kosteloos ontbonden kan worden bij ontslag vanuit de werkgever... dit blijkt niet voor iedereen te gelden, check je voorwaarden bij het afsluiten van het contract.

Klinkt als de zuiverste geldklopperij dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Spinez0r op 03-07-2020 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Nee hoor, het staat inderdaad tussen de optielijst, maar is gratis en staat standaard aangevinkt. Het is dus meer een 'kenmerk' dan een optie. Wel wat verwarrend inderdaad.

Wat ik me wel vragen bij stel is dat Van Mossel 50% van de resterende looptijd rekent bij opzeggen, ipv de 40% die volgens mij standaard is bij het Keurmerk Private Lease. Kunnen ze hier zomaar van afwijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
Delta737 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:11:

Goede keuze! Mijn vriendin heeft bij De Waal een e-Golf besteld. Verwachte levertijd staat nu op eind augustus, jij al iets gehoord?

Overigens opvallend bij De Waal: als je 10.000km kiest en 15.000km rijdt ben je goedkoper uit dan als je 15.000km afsluit :+

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
VidaR-9 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:43:
[...]

Goede keuze! Mijn vriendin heeft bij De Waal een e-Golf besteld. Verwachte levertijd staat nu op eind augustus, jij al iets gehoord?

Overigens opvallend bij De Waal: als je 10.000km kiest en 15.000km rijdt ben je goedkoper uit dan als je 15.000km afsluit :+
Dat laatste was me bij de Waal ook opgevallen en werd ook bevestigd door de verkoper. Ze waren echter al door de voorraad heen was de boodschap, dus daarom toch voor van Mossel gekozen (ook nog iets goedkoper, met iets meer opties - alleen iets ongunstigere voorwaarden verder).

Ik moet de leaseovereenkomst nog ondertekenen. Van Mossel heeft niet standaard als ontbindende voorwaarde, als de SEPP (subsidie)-aanvraag niet lukt (De Waal heeft dit wel). Daar heb ik nog vragen over gesteld, dus nog even afwachten. Daarom weet ik de levertijd ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
Delta737 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:22:
[...]

Dat laatste was me bij de Waal ook opgevallen en werd ook bevestigd door de verkoper. Ze waren echter al door de voorraad heen was de boodschap, dus daarom toch voor van Mossel gekozen (ook nog iets goedkoper, met iets meer opties - alleen iets ongunstigere voorwaarden verder).

Ik moet de leaseovereenkomst nog ondertekenen. Van Mossel heeft niet standaard als ontbindende voorwaarde, als de SEPP (subsidie)-aanvraag niet lukt (De Waal heeft dit wel). Daar heb ik nog vragen over gesteld, dus nog even afwachten. Daarom weet ik de levertijd ook nog niet.
Op de Van Mossel site:

*Dit betreft een overheidssubsidie van (maximaal) € 4.000,-. Deze subsidie dient u zelf en dus voor eigen rekening en risico aan te vragen. Van Mossel is op geen enkele wijze aansprakelijk voor het niet (tijdig) verkrijgen van deze subsidie. Indien u geen subsidie krijgt omdat dit bijvoorbeeld niet tijdig of niet volledig is aangevraagd dan wel dat de subsidie niet meer beschikbaar is omdat het overheidsbudget op is, dan kunt u zich niet verhalen op Van Mossel. Meer informatie over de aanvraag kunt u vinden op deze website.

https://www.vanmossel.nl/...leasen/elektrisch-leasen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Heb ik ook bij mijn huidige lease-auto: het is goedkoper om een 10k contract af sluiten en extra kilometers te betalen aan de meerkilometerprijs, dan om bv. voor 15k of 20k te kiezen :)

@Delta737 zou me kunnen laten weten wat Van Mossel zegt ivm de ontbindende voorwaarde mbt SEPP? Ik heb ook een aanvraag lopen, en ben ik wel benieuwd naar. Ik denk dat ze het niet zullen doen, want ze willen echt dat de auto's uiterlijk op 30/06 geleverd en op naam gezet zijn. Je hoort pas 4 weken na je subsidie-aanvraag of je ze ook krijgt. Als je geen subsidie krijgt, zou het contract weer ontbonden moeten worden. Als ze de auto opnieuw via lease aanbieden heeft de auto als eens eerder op naam gestaan, en wordt ze dus niet meer gezien als 'nieuw' maar als gebruikt, waardoor er bv. maar 2k subsidie verleend wordt ipv 4k. Zitten nog wel wat haken en ogen aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delta737
marvel27 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:27:
Heb ik ook bij mijn huidige lease-auto: het is goedkoper om een 10k contract af sluiten en extra kilometers te betalen aan de meerkilometerprijs, dan om bv. voor 15k of 20k te kiezen :)

@Delta737 zou me kunnen laten weten wat Van Mossel zegt ivm de ontbindende voorwaarde mbt SEPP? Ik heb ook een aanvraag lopen, en ben ik wel benieuwd naar. Ik denk dat ze het niet zullen doen, want ze willen echt dat de auto's uiterlijk op 30/06 geleverd en op naam gezet zijn. Je hoort pas 4 weken na je subsidie-aanvraag of je ze ook krijgt. Als je geen subsidie krijgt, zou het contract weer ontbonden moeten worden. Als ze de auto opnieuw via lease aanbieden heeft de auto als eens eerder op naam gestaan, en wordt ze dus niet meer gezien als 'nieuw' maar als gebruikt, waardoor er bv. maar 2k subsidie verleend wordt ipv 4k. Zitten nog wel wat haken en ogen aan...
Ik vrees dat het antwoord hier boven staat, hoe Van Mossel daar mee omgaat.

Overigens geldt dat 30-6 alleen voor de MG volgens mij. Ik vind het niet erg om de e-Golf pas 4 week na 1 juli te ontvangen, dus in die zin leidt Van Mossel geen/beperkte schade als ik om die reden zou ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
We denken toch niet serieus dat 1 juli alle subsidies al op zijn?
Ik geloof nooit dat dit de bedoeling is geweest van de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
Ik denk het serieus wel. 2.500 auto´s is bijzonder weinig!

Overigens heb ik reactie van Van Mossel, ze wouden het inderdaad niet als ontbindende voorwaarde opnemen. Toch de ¨gok¨ maar genomen, en 1 juli maar gelijk proberen toe te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

Bezulba

Formerly known as Eendje

Remko.me schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:23:
We denken toch niet serieus dat 1 juli alle subsidies al op zijn?
Ik geloof nooit dat dit de bedoeling is geweest van de overheid.
2500 aanvragen max toch? Dat zijn er niet veel... ik was heel voorzichtig aan het kijken naar een private lease en met deze subsidie ben ik toch meer geneigd de knoop te gaan doorhakken. Denk dat er met mij vele mensen zijn die er hetzelfde overdenken.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Enkele handelaren hadden daar zeker al op voorgesorteerd door bv Citigo te bestellen en te laten reserveren. Las op Facebook van mensen die er twee hebben “Kon ze al eerder halen maar wilde die 4000,- meepikken.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikrubluk
Na goed nadenken er toch voor gekozen om (voor de eerste keer) te gaan private leasen.

A.s. vrijdag kan ik de nieuwe Peugeot 3008 uit voorraad ophalen.

1.2 3008 Allure EAT8 Gris Amazonite met extra opties:
Trekhaak met afneembare kogel
Pack City 1
Keyless entry en start
Peugeot connect Nav incl DAB+
24 maanden, 11.000 km per jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switek
  • Laatst online: 08-06 11:35
Mikrubluk schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:47:
Na goed nadenken er toch voor gekozen om (voor de eerste keer) te gaan private leasen.

A.s. vrijdag kan ik de nieuwe Peugeot 3008 uit voorraad ophalen.

1.2 3008 Allure EAT8 Gris Amazonite met extra opties:
Trekhaak met afneembare kogel
Pack City 1
Keyless entry en start
Peugeot connect Nav incl DAB+
24 maanden, 11.000 km per jaar
Top! Wij zijn natuurlijk altijd benieuwd naar prijzen, Leasemaatschappij en ervaringen tijdens het gehele proces. Mocht je dat willen delen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikrubluk
Switek schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Top! Wij zijn natuurlijk altijd benieuwd naar prijzen, Leasemaatschappij en ervaringen tijdens het gehele proces. Mocht je dat willen delen natuurlijk.
Uiteraard geen probleem. Ik lease de auto via Peugeot zelf. Peugeot Louwman Hellevoetsluis (o.a. omgeving Rotterdam).

Peugeot Louwman heeft op het moment een actie lopen op koop en private lease op verschillende nieuwe voorraad modellen i.v.m. de BPM verhoging vanaf 1 juli.

De auto zoals aangegeven met de extra opties is 473 euro per maand (inclusief afneembare trekhaak van 9,88 euro per maand).

Uiteraard blijft het een hoop geld per maand maar als je kijkt wat je normaal in de private lease betaald voor deze auto vindt ik het zelf een mooie prijs/deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14
@Mikrubluk Dat is een prima deal. Reken normaal op 53 euro MRB, Allrisk verzekering zo'n 70 euro en onderhoud 25-35 in de maand. Hou je 320 euro over voor afschrijving. Zeker in 2 jaar tijd ga je daar makkelijk overheen. Daarnaast is de 3008 vrij populair, dus er zijn er over 2 jaar ook veel op de markt, wat de afschrijving echt geen goed doet en moeten we nog maar zien wat ICE sowieso gaat doen qua afschrijving.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

janvanduschoten schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:31:
Ik was aan het kijken naar een Seat Arona en was qua uitvoering terecht gekomen op een Style Business Intense. Een erg mooie gevonden (vonden wij) met een donker dak en suede look bekleding, een voorraadmodel, kenteken van januari. Per mail een prijsopgave gekregen voor € 419 per maand, 15.000 km / 48 mnd. Omdat er diverse acties zijn en zijn geweest, was ik benieuwd wat daar nog mee te regelen was. Een kwartiertje met een andere verkoper gesproken en het scherpste wat hij kon regelen voor dezelfde auto en dezelfde condities was € 383,- per maand. Onderhandelen loont dus blijkbaar wel en op voorraadmodellen dus behoorlijk.
Gelijk het contract afgesloten, dit was een erg scherpe aanbieding. Over een week of 3 wordt hij thuisbezorgd :)
Even een zelf quote. De Arona is gisteren gebracht, alles keurig volgens afspraak. Eind van de middag werden de 2 oude / inkoop auto's opgehaald en is het allemaal rond. Goed contact met de dealer / verkoper gehad, belde nog in de ochtend op dat de auto was vertrokken (had ik niet om gevraagd), zodat ik wist dat hij er over een uurtje zou zijn.
Leuke auto trouwens, niet te klein (voor ons) en vooral achter in erg ruim. M'n vorige auto was uit 2007, dus dit is wel erg leuk met het infotainment systeem (werkt ook erg prettig en intuïtief), ook als er 2 telefoons tegelijk zijn verbonden. Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Spinez0r schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:48:
[...]

Wat ik vreemd vind aan hun opties is dat ze de "Ontslag protectie" aanbieden.

Je betaald hier dan extra voor, hiermee voorkom je dat na een gedwongen ontslag je met een leaseauto in je maag gesplitst zit.

Laat het nou net zijn dat ze lid zijn van het keurmerk private lease, en zij verplichten dat een contract kosteloos ontbonden kan worden bij ontslag vanuit de werkgever...
Graag je bron ?
Volgens de std voorwaarden van het keurmerk is dat namelijk niet zo volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

wd200 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:22:
[...]

Graag je bron ?
Volgens de std voorwaarden van het keurmerk is dat namelijk niet zo volgens mij..
Pagina 24:

https://privatelease.audi...waarden-private-lease.pdf

Nee, dit is niet specifiek van audi, maar hier had ik 't gelezen, en het document is van keurmerk private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Als ik me goed herinner klinkt dit altijd leuker dan het is. Het geldt alleen als door ontslag de last niet meer te dragen is. Als je partner ook mee getekend heeft telt die ook mee.

In de praktijk zo lang je WW hebt gaat de vlieger dan al snel niet op.

Ik vind het allemaal niet zo interessant, contract overdragen is vaak een veel zinvollere optie wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Spinez0r schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:30:
[...]

Pagina 24:

https://privatelease.audi...waarden-private-lease.pdf

Nee, dit is niet specifiek van audi, maar hier had ik 't gelezen, en het document is van keurmerk private lease.
Vanaf pagina 20 zijn het de aanvullende voorwaarden van PON en niet meer de algemene voorwoorden van de het keurmerk.

Voor alle partners aangesloten bij het keurmerk is het dus niet standaard maar PON heeft in de aanvullende voorwaarden deze extra dienst / service voor zijn klanten opgenomen.

Zie ook https://www.keurmerkpriva...ot-z/algemene-voorwaarden

[ Voor 6% gewijzigd door wd200 op 03-07-2020 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

wd200 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 07:06:
[...]

Vanaf pagina 20 zijn het de aanvullende voorwaarden van PON en niet meer de algemene voorwoorden van de het keurmerk.

Voor alle partners aangesloten bij het keurmerk is het dus niet standaard maar PON heeft in de aanvullende voorwaarden deze extra dienst / service voor zijn klanten opgenomen.

Zie ook https://www.keurmerkpriva...ot-z/algemene-voorwaarden
In dat geval: I stand corrected :) heb mn originele post aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:56
Ik ben zelf aan het rond kijken voor een nieuwe auto private lease lijkt mij eventueel een prima optie.Aangezien het de eerste keer is dat ik op deze manier een auto zou aanschaffen even een paar vragen.

Hoe zit het ,als je een nieuwe wagen koopt op private lease basis, met het bedingen van een lager maand bedrag , is dit mogelijk of staan alle bedragen vast , kan je dan eventueel de extra opties voor een lager bedrag proberen af te spreken of is het beter het basis lease bedrag naar beneden te krijgen ?

Ik las trouwens een maand of 2 terug dat de prijzen van auto's enorm naar beneden zou gaan door de Corona crises , stuk uit Duitsland van 2 deskundigen, is dit nog steeds de verwachting of ondertussen al weer bijgesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
ramrodwillem schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:42:
Ik ben zelf aan het rond kijken voor een nieuwe auto private lease lijkt mij eventueel een prima optie.Aangezien het de eerste keer is dat ik op deze manier een auto zou aanschaffen even een paar vragen.

Hoe zit het ,als je een nieuwe wagen koopt op private lease basis, met het bedingen van een lager maand bedrag , is dit mogelijk of staan alle bedragen vast , kan je dan eventueel de extra opties voor een lager bedrag proberen af te spreken of is het beter het basis lease bedrag naar beneden te krijgen ?

Ik las trouwens een maand of 2 terug dat de prijzen van auto's enorm naar beneden zou gaan door de Corona crises , stuk uit Duitsland van 2 deskundigen, is dit nog steeds de verwachting of ondertussen al weer bijgesteld ?
Je kan proberen te onderhandelen maar over het algemeen heeft dat weinig kans van slagen, er zit gewoon een calculatie achter het maandbedrag (altijd met vaste prijzen van opties etc). Wat wel kan is dat je bijv. een trekhaak zelf betaald, dat is vaak wat goedkoper dan in het maandbedrag mee laten nemen. Ook kan je eventueel een bedrag inleggen waardoor het maandbedrag ook lager blijft, dat kan bijv. bij Suzuki.

En de prijzen enorm naar beneden? Denk het niet, er zijn wel wat partijen aan het stunten. maar er is nu juist schaarste (/ lange levertijden) doordat de fabrieken dicht gingen en de vraag is groot. Dus ik zou er niet al te veel op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Even een linkje naar een post van mezelf, janvanduschoten in "Private Lease - Deel 1"

Het kan dus zeker lonen, altijd proberen. Als je een auto koopt, is er ook ruimte. Dat is nu niet anders. Scheelde mij iig € 36 per maand, over 48 maanden is dat € 1728 op exact dezelfde auto en exact dezelfde voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Je kan altijd proberen, veel dingen in het leven zijn onderhandelbaar, meer dan mensen doorgaans denken. Laat de dealer/leasemaatschappij zeggen dat het niet kan, in plaats van dat je er op voorhand al vanuit gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

Er is nog prima te onderhandelen hoor, ik heb zelf ook onderhandeld met een dealer. Ze kunnen de marge kleiner maken.
Wat nog interessanter is, zijn voorraadmodellen, die kunnen ze vaak nog veel goedkoper aanbieden :)
Ook hebben sommige dealers jaarlijks wel een paar dagen extra korting etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Leasetarieven bij Dealers zijn dan ook vaak wel erg hoog in de basis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Zijn er mensen die ervaring hebben met het kwijtraken van een Leasecontract. Ik zit nog 6 maanden aan mijn Aygo vast maar we hebben echt wat groters nodig. Het is een contract dat vanaf 30-12-2020 maandelijks opzegbaar is. Nu kan ik natuurlijk gewoon wachten, maar de deal voor de MG EV is echt te goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
BasvanS schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:22:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het kwijtraken van een Leasecontract. Ik zit nog 6 maanden aan mijn Aygo vast maar we hebben echt wat groters nodig. Het is een contract dat vanaf 30-12-2020 maandelijks opzegbaar is. Nu kan ik natuurlijk gewoon wachten, maar de deal voor de MG EV is echt te goed!
De MG via Van Mossel zeker? Anders kan je bij je Leasemaatschappij / dealer zelf wellicht wat regelen, ze zijn je natuurlijk liever niet kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
Giant87 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:24:
[...]

De MG via Van Mossel zeker? Anders kan je bij je Leasemaatschappij / dealer zelf wellicht wat regelen, ze zijn je natuurlijk liever niet kwijt.
Ja, dat kan gewoon niet scherper.. Dan maar 2 EV op de oprit (Naast de LEAF). Zoveel auto voor zo weinig geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Wellicht iemand in je familie / vriendenkring om het Aygo contract op over te dragen? Kost vaak ook maar een paar tientjes. En zij kunnen het dan wellicht gewoon nog verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 05-06 15:28
Inderdaad echt een goeie actie.

zit zelf nog 2 jaar aan een Renault vast :+, maar goed het is zoals het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:53
Iemand kan hem gewoon overnemen. Kan ook gewoon via marktplaats, vraag maar aan @assje ;)
Of www.autoleasecontract.nl maar volgens mij was het daar bijzonder rustig. Dus meer kans via marktplaats of kennissen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Ik zat in exact dezelfde situatie: contract liep nog een aantal maanden maar wou overstappen op de MG. Ik heb het aangeboden op Marktplaats, maar daar betaal je 25€. Uiteindelijk hebben ze de advertentie zelfs verwijderd omdat het volgens hen niet op de juiste plek geplaatst was. De 25€ heb ik wel niet teruggekregen ;)

Veel kijkers, maar slechts 2 mensen die contact hebben opgenomen en waar het op niets is uitgedraaid.

Ik had de auto ook in de specifieke Facebookgroep van de auto geplaatst, op tweakers (specifiek forum voor zaken die niet in 'Vraag & Aanbod' terecht kunnen), op leasetrader.nl en op privateleaseovernemen.nl. Ik stond eigenlijk op het punt om het contract gewoon op te zeggen en de boete te betalen (bedrag is eigenlijk niet héél hoog, zeker als je rekent dat je de restende maanden van je contract honderden euro's bespaart op brandstof), maar eergisteren kreeg ik een reactie via privateleaseovernemen.nl. Die bleek serieus te zijn, dus we hebben het proces in gang gezet bij de leasemaatschappij. Hopelijk slaagt hij in de financiële check!

De MG is wat dat betreft echt een uitkomst: normaal zou ik geen 5-jaar contract durven aangaan, maar die aanbieding is zo scherp dat je volgens mij altijd wel iemand kan vinden die in een ruime elektrische auto met superveel opties wil rijden voor 381€ per jaar. Let wel op: de overnemer heeft geen recht op de subsidie! Het is dus niet zo dat als je het contract na 2 jaar overdraagt, hij/zij de resterende twee subsidiejaren uitbetaald krijgt. De auto wordt immers opnieuw tenaamgesteld, en voldoet dan niet meer aan de voorwaarden. Mogelijk zou die persoon in aanmerking komen voor de subsidie voor 'gebruikte' auto's, maar daar was mijn RVO-contactpersoon niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Mensen ervaring met Arval?

Ik heb bijna 2 maanden geleden een auto besteld waarbij geadverteerd werd met binnen 2 weken rijden. Nog steeds niks ontvangen en geen communicatie. 3 weken geleden een mail gestuurd met als antwoord: hij wordt rijklaar gemaakt dit duurt maximaal 12 werkdagen (dan kun je dus al niet binnen 2 weken rijden).

Vandaag maar bij ze neergelegd of de auto geannuleerd kan worden. Iemand die weet of ik daar nog een beetje kans op maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Nu online
Dat is hier volgens mij al eerder aangekaart. Het hangt er een beetje vanaf wat er in je overeenkomst staat. Als daarin staat dat er binnen een x aantal dagen geleverd moet worden dan kun je er van af, staat dit er niet in kun je er wel van af maar moet je een "boete" betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Laatst online: 10:10
Geldt bij online afsluiten van het contract het herroepingsrecht niet gewoon bij private lease?

Het lijkt mij dat die in dit geval in zou gaan op dag van levering?

Ik las overigens bij de ANWB dat je herroepingsrecht 12 maanden is als je er niet op gewezen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:24
Appelkoeken schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:24:
Geldt bij online afsluiten van het contract het herroepingsrecht niet gewoon bij private lease?

Het lijkt mij dat die in dit geval in zou gaan op dag van levering?

Ik las overigens bij de ANWB dat je herroepingsrecht 12 maanden is als je er niet op gewezen bent.
Je zichttermijn gaat in op moment dat je het contract tekent, de auto wordt pas na afloop van de 14 dagen geleverd. Dit is in 99% van de gevallen zo.

Overigens las ik net dat de subsidiepot dit jaar leeg is voor EV's https://nos.nl/artikel/23...ulieren-na-week-leeg.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
Ben benieuwd wanneer we de tegenvallende autoverkopen terug gaan zien in de prijzen. Kan twee kanten op natuurlijk. Volgende week private lease aanbod van de consumenten bond, ben benieuwd

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkvdbroek
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-06 23:23
Bob-B190 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:34:
. Volgende week private lease aanbod van de consumenten bond, ben benieuwd
Hier ben ik ook benieuwd naar!

Met name de aanbiedingen voor 24 maanden kijk ik naar uit. Ik heb nu via de dealer een VW T-roc voor 24 maanden, 15.000 km, € 125 eigen risico, direct vervangend vervoer en all-season banden voor € 489 per maand.

Het gaat om de uitvoering Style in het Kurkuma Yellow en met enkel de optie "composition media". De rest van de opties die ik wil, zitten er al op. Ben benieuwd of de consumentenbond iets heeft wat daarbij in de buurt gaat komen.

Ik rijd via het collectief nu een Opel Crossland X, maar deze ga ik met heel veel plezier weer inleveren na 15 maanden. Wat een verschrikkelijk slechte kwaliteit auto en bijhorende garage.

[ Voor 4% gewijzigd door Henkvdbroek op 09-07-2020 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 04-06 21:06
Een lange tijd geleden eens ingeschreven voor lynk&co. Een soort auto abonnement. En de auto’s gebaseeerd op de Volvo.
Na een jaar een update:

Get ready for the ride.
Hey, how’s it going? Having a good summer? Any new hobbies?

We’ve been keeping busy preparing for our launch, and we’re finally able to share some exciting news:

We’re opening our first Lynk & Co store in Europe!!! (And yes, that deserves three exclamation points.)

The store will be opening in Amsterdam in autumn 2020. We’re planning a space where you can meet friends, check out curated products, and, of course, learn about our car and mobility offers. We'll also host events and showcase our favorite local brands.

Not in Amsterdam? Don’t feel left out. We’ll be announcing more locations across Europe soon enough!

Benieuwd wat dat gaat worden. Vast goed, maar ben bang zoals die auto abonnementen van Volvo wat prijzig. Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 21:45

Polycom

Poes van goud

meermarco schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:30:
Een lange tijd geleden eens ingeschreven voor lynk&co. Een soort auto abonnement. En de auto’s gebaseeerd op de Volvo.
Na een jaar een update:

Get ready for the ride.
Hey, how’s it going? Having a good summer? Any new hobbies?

We’ve been keeping busy preparing for our launch, and we’re finally able to share some exciting news:

We’re opening our first Lynk & Co store in Europe!!! (And yes, that deserves three exclamation points.)

The store will be opening in Amsterdam in autumn 2020. We’re planning a space where you can meet friends, check out curated products, and, of course, learn about our car and mobility offers. We'll also host events and showcase our favorite local brands.

Not in Amsterdam? Don’t feel left out. We’ll be announcing more locations across Europe soon enough!

Benieuwd wat dat gaat worden. Vast goed, maar ben bang zoals die auto abonnementen van Volvo wat prijzig. Maar we zullen zien.
Wat doet dit bedrijf meer/beter of goedkoper dan het officiële kanaal van Volvo? https://www.volvocars.com/nl/care-by-volvo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 04-06 21:06
Het zijn andere auto’s. Gebaseerd op Volvo. (Geely product) dus ik verwacht goedkoper. Maar we gaan het zien. Idee van de salespitch https://www.trouw.nl/nieu...?referer=https%3A%2F%2FwF

[ Voor 38% gewijzigd door meermarco op 10-07-2020 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:20
Zojuist voor 3 jaar getekend bij ALD:
Skoda Octavia Combi TSI 1.0 Ambition Business Zwart (2018)
Schade 359,- p/m
We hadden voorheen een zwarte Clio hatchback uit 2017 (ik houd van zwarte auto's). Deze ook als leaseauto, toen nog via werkgever. Best een prettig karretje maar met 2 jonge kids werd het tijd voor iets groters! Toen ik ben overgestapt naar een baan zonder leaseauto werd het dus tijd om eens goed te kijken naar de mogelijkheden. Het zorgeloze van leasen beviel me wel, en met ALD ook goede ervaringen gehad, dus toen ik zag dat deze Octavia in prijs was verlaagd hoefden we niet lang na te denken :)
Pagina: 1 ... 65 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.