Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
14 februari zat de 14 dagen bedenktijd erop, 26 feb heb ik de Leaf in ontvangst genomen; zwarte N-Connecta, o.b.v. 20k en 5 jaar.BasvanS schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:33:
[...]
Wanneer heb je getekend en voor welk bedrag. Mijn buurtjes die 15/2 voor EUR 330 een LEAF besteld hebben moeten wachten tot September (15k km en 60 maanden).
Maar idd, had ik 1 maand langer gewacht, of een andere kleur/versie genomen, grote kans dat ik veel langer hadmoeten wachten.
Ze hebben 2 weken later besteld, Acenta volgens mij, wit. De goedkoopste zeg maarnietmachine48 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 06:47:
[...]
14 februari zat de 14 dagen bedenktijd erop, 26 feb heb ik de Leaf in ontvangst genomen; zwarte N-Connecta, o.b.v. 20k en 5 jaar.
Maar idd, had ik 1 maand langer gewacht, of een andere kleur/versie genomen, grote kans dat ik veel langer hadmoeten wachten.
Wil je van de Citigo af?revolution-nl schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:47:
[...]
Heb je dit ook in de voorwaarden kunnen terug vinden? Het betreft hier ook de Citigo welke via Pon is afgenomen
Ik zal nog eens in de kleine lettertjes in duiken. Ik vraag mij overigens af wat voor risico je loopt als je het toch doet gezien schade door snappcar afgedekt is.
Elect a clown, expect a circus.
WIl jij er ook vanaf?assje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:30:
[...]
Voor de Skoda Citigo heb ik contact gehad met Skoda en is dit niet toegestaan.
Er zijn maatschappijen die specifiek Snappcar wel toestaan.
Dat heeft toch niets met verhuur van Snappcar etc te maken? Dat gaat gewoon om efficiënter gebruiken van resources (voor mij dan in ieder geval).
Maar, ik ben wel met een sollicitatie bezig waar een auto bij zou zitten, als dat wat wordt kom ik het wel even melden want dan wil ik wel van de Citigo af.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Heb je al in de algemene voorwaarden van het leasecontract gekeken die je ook hebt doorgelezen voordat je ging tekenen?Defector schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:12:
Krijg net vanmorgen weer uitstel van mijn Leaf, dit keer naar week 38. Ben er nu wel klaar mee, zijn er binnen private lease contracten ook mogelijkheden om te ontbinden wegens niet leveren van de auto?
Lees je contractDefector schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:12:
Krijg net vanmorgen weer uitstel van mijn Leaf, dit keer naar week 38. Ben er nu wel klaar mee, zijn er binnen private lease contracten ook mogelijkheden om te ontbinden wegens niet leveren van de auto?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nou het is natuurlijk niet dat ze niet leveren, alleen laterDefector schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:12:
Maar ik snap je frustratie, zit in hetzelfde schuitje helaas.
[ Voor 7% gewijzigd door Slasher op 07-05-2020 10:55 ]
Ja en het niet of extreem laat leveren wordt niet behandeld zie voorbeeld overkomst.schumi1986 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:45:
[...]
Heb je al in de algemene voorwaarden van het leasecontract gekeken die je ook hebt doorgelezen voordat je ging tekenen?
https://www.leaseplan.nl/...enkomst-private-lease.pdf
Beide gedaan en geven niet thuis behalve eerstelijns die niet buiten hun script kunnen werken. Laatst gaven ze zelfs aan dat de auto's uiteraard nog op tijd uitgeleverd werden. Terwijl op de website al een groot covid statement stond.Martinusz schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:51:
[...]
Lees je contractneem contact op met de leasemaatschappij
klopt dat is het frustrerende deze situatie wordt niet echt behandeld in de voorwaarden. En hun communicatie blinkt niet echt uit in helderheid.Slasher schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:54:
[...]
Nou het is natuurlijk niet dat ze niet leveren, alleen later
Maar ik snap je frustratie, zit in hetzelfde schuitje helaas.
Ik zie dat er een leverdatum in het contract moet staan? Heb je die er staan?Defector schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:39:
Lekker makkelijke oneliners hier in dit topic.
[...]
Ja en het niet of extreem laat leveren wordt niet behandeld zie voorbeeld overkomst.
https://www.leaseplan.nl/...enkomst-private-lease.pdf
[...]
Beide gedaan en geven niet thuis behalve eerstelijns die niet buiten hun script kunnen werken. Laatst gaven ze zelfs aan dat de auto's uiteraard nog op tijd uitgeleverd werden. Terwijl op de website al een groot covid statement stond.
[...]
klopt dat is het frustrerende deze situatie wordt niet echt behandeld in de voorwaarden. En hun communicatie blinkt niet echt uit in helderheid.
Nope, je bedoeld de " Ingangsdatum van de looptijd" waarachter "Datum aflevering" staat? Dat is om aan te geven dat de looptijd ingaat op het moment van aflevering. Dus na aflevering gaat de periode van 60 maanden in.BasvanS schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:46:
[...]
Ik zie dat er een leverdatum in het contract moet staan? Heb je die er staan?
Wat mij nu wel opvalt is de regel
"* Indien wij de auto niet kunnen leveren in de kleur die u wilt, dan mag u een andere kleur kiezen. Mocht
u daardoor de auto niet meer willen, dan mag u de overeenkomst kosteloos ontbinden"
Maar dit is natuurlijk vaag zonder duidelijke termijnen, aangezien ze in de toekomst altijd wel de correcte kleur kunnen leveren.
Ik ga nog eens contact zoeken en kijken wat er mogelijk is. Anwb stelde een voorloop auto voor, maar de prijzen daarvoor zijn 2x zo duur als de normale leasetermijn. En voor een auto in een veel lager segment.
Door die regel was ik ook 'getriggerd'. Je kunt overigens ook in de algemene voorwaarde van het Keurmerk private lease kijken. De eigen voorwaarden zijn daar een aanvulling op.Defector schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:24:
[...]
Nope, je bedoeld de " Ingangsdatum van de looptijd" waarachter "Datum aflevering" staat? Dat is om aan te geven dat de looptijd ingaat op het moment van aflevering. Dus na aflevering gaat de periode van 60 maanden in.
Wat mij nu wel opvalt is de regel
"* Indien wij de auto niet kunnen leveren in de kleur die u wilt, dan mag u een andere kleur kiezen. Mocht
u daardoor de auto niet meer willen, dan mag u de overeenkomst kosteloos ontbinden"
Maar dit is natuurlijk vaag zonder duidelijke termijnen, aangezien ze in de toekomst altijd wel de correcte kleur kunnen leveren.
Ik ga nog eens contact zoeken en kijken wat er mogelijk is. Anwb stelde een voorloop auto voor, maar de prijzen daarvoor zijn 2x zo duur als de normale leasetermijn. En voor een auto in een veel lager segment.
Het lijkt me sterk dat ze je een jaar kunnen laten wachten zonder dat daar consequenties aan vast zitten. Wellicht even een eigen topic aan maken en kijken of er iemand is op het forum die daar meer van weet?
Edit: extra info
Voorwaarden Keurmerk PrivateLease
5. Wanneer kan ik het voertuig ophalen?
U kunt het voertuig ophalen zodra de bedenktijd is verstreken, zonder dat u de leaseovereenkomst hebt ontbonden of als de bedenktijd is vervallen doordat u het leasecontract hebt ondertekend op de manier zoals genoemd in artikel 4, tweede alinea, u de waarborgsom hebt betaald en het voertuig klaarstaat om door u afgehaald te worden.
Als bij ondertekening van het leasecontract nog niet bekend is wanneer het voertuig afgehaald kan worden, ontvangt u een bericht van de leasemaatschappij of van de leverancier van het voertuig zodra bekend is wanneer het voertuig afgehaald kan worden.
Als op het leasecontract een datum is vermeld waarop het voertuig uiterlijk afgehaald kan worden en het voertuig op die datum niet beschikbaar is, dan kunt u de leasemaatschappij schriftelijk berichten dat u verlangt dat het voertuig binnen 14 dagen alsnog door u afgehaald kan worden. Als de leasemaatschappij binnen die 14 dagen geen bericht stuurt dat het voertuig afgehaald kan worden, kunt u schriftelijk berichten dat u de leaseovereenkomst ontbindt.
Als het voertuig op de dag waarop het volgens het leasecontract afgehaald kan worden, niet beschikbaar is, kunt u de leasemaatschappij verzoeken om u (totdat het voertuig beschikbaar is) een vervangend voertuig ter beschikking te stellen. Dat voertuig zal zoveel mogelijk van dezelfde klasse zijn als het geleaste voertuig. U dient daarvoor een vergoeding te betalen, die niet hoger zal zijn dan het termijnbedrag genoemd in de leaseovereenkomst. De leasemaatschappij zal zich ervoor inspannen zoveel mogelijk aan dat verzoek tegemoet te komen en kan nadere voorwaarden stellen.
[ Voor 89% gewijzigd door Ping83 op 08-05-2020 09:49 . Reden: Extra info ]
https://privatelease.arval.nl/occasion-leasesjaak81 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:13:
Even een vraag; zijn er ook aanbieders van private occasion lease waar verzekering/mrb erbij in zit?
:strip_exif()/f/image/JOoIJ2przTsC8FPagWbeNGWW.jpg?f=fotoalbum_large)
Arval is helaas niet beschikbaar in het weekend dus had ik de noodhulp aan de lijn. Die hebben gelijk mijn auto opgehaald en een up voor de deur neergezet.
In mijn contract staat echter dat ik pas >48 een vervangende auto krijg dus ik ben benieuwd of hier kosten voor in rekening worden gebracht.
Aangezien dit niet mijn schuld is omdat ik voorrang had hoef ik denk ik ook niet mijn eigen risico te betalen.
Helaas ben ik de auto nu wel 2 weken kwijt omdat er een hele nieuwe deur in moet.
[ Voor 50% gewijzigd door sgouman op 09-05-2020 13:34 ]
Thnx voor de aanvullende info. Punt 6 gaat over wanneer de auto klaarstaat en je dan besluit om die niet af te nemen. Dan is een boete van 3x het maandbedrag best schappelijk. Maar niet van toepassing hier.Ping83 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:41:
Zie punt 6 in het contract, je moet “alleen maar” een boete betalen van 3x het lease maandbedrag.
Edit: extra info
[...]
Die paragraaf aanvullende info is wel interessant. Maar voor een klein deel relevant. Er wordt gesproken over de situaties dat er een auto klaar staat of er een harde leverdatum is opgenomen in het contract. Met concrete stappen hoe dat af te handelen.
Onderstaande is wel van toepassing maar geeft wederom geen handvatten om actie mee te ondernemen.
"Als bij ondertekening van het leasecontract nog niet bekend is wanneer het voertuig afgehaald kan worden, ontvangt u een bericht van de leasemaatschappij of van de leverancier van het voertuig zodra bekend is wanneer het voertuig afgehaald kan worden."
Slim van de leasemaatschappij om de leverdata niet op te nemen in de contracten want daarmee zitten ze niet vast aan een vastgestelde manier van afhandeling zoals beschreven in de contracten.
Ondertussen is het radio stilte, deze week nog maar weer contact opnemen.
Als het niet jouw schuldschade is zal die leenauto ook wel vergoed worden door de tegenpartij.sgouman schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:32:
Vanochtend helaas een ongeluk met mijn auto:
[Afbeelding]
Arval is helaas niet beschikbaar in het weekend dus had ik de noodhulp aan de lijn. Die hebben gelijk mijn auto opgehaald en een up voor de deur neergezet.
In mijn contract staat echter dat ik pas >48 een vervangende auto krijg dus ik ben benieuwd of hier kosten voor in rekening worden gebracht.
Aangezien dit niet mijn schuld is omdat ik voorrang had hoef ik denk ik ook niet mijn eigen risico te betalen.
Helaas ben ik de auto nu wel 2 weken kwijt omdat er een hele nieuwe deur in moet.
Helaas niet ben ik gister achter gekomen. Bij Arval moet ik altijd de 1e 48 uur zelf betalen en wordt dus niet betaald door de tegenpartij. De rest van de dagen wordt door Arval zelf betaald en niet door de tegenpartij.meermarco schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:37:
[...]
Als het niet jouw schuldschade is zal die leenauto ook wel vergoed worden door de tegenpartij.
Die rekening voor de eerste 48 uur kun je dan toch claimen als schade bij de tegenpartij?sgouman schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:29:
[...]
Helaas niet ben ik gister achter gekomen. Bij Arval moet ik altijd de 1e 48 uur zelf betalen en wordt dus niet betaald door de tegenpartij. De rest van de dagen wordt door Arval zelf betaald en niet door de tegenpartij.
De wijzen komen uit het Oosten!
Maar kan ik dat zelf? Aangezien voorderest alles via arval verloopt.NoepZor schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:41:
[...]
Die rekening voor de eerste 48 uur kun je dan toch claimen als schade bij de tegenpartij?
Waarom niet? Dit is schade die je oploopt door het ongeluk en dus kunt claimen. Gewoon bij Arval aangeven dat ze dit mee moeten nemen bij de verzekering.sgouman schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:43:
[...]
Maar kan ik dat zelf? Aangezien voorderest alles via arval verloopt.
[removed]
Arval doet dat niet geven ze aan. Heb met de verzekeraar gebeld van de andere partij en zij gaan de 1e 48 uur aan mij vergoeden.redwing schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:41:
[...]
Waarom niet? Dit is schade die je oploopt door het ongeluk en dus kunt claimen. Gewoon bij Arval aangeven dat ze dit mee moeten nemen bij de verzekering.
Apart, voor hun is het puur een extra schadepost toevoegen. Maar inderdaad moet je dan rechtstreeks naar de andere verzekeraar. Mooi dat het is opgelost!sgouman schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:47:
[...]
Arval doet dat niet geven ze aan. Heb met de verzekeraar gebeld van de andere partij en zij gaan de 1e 48 uur aan mij vergoeden.
[removed]
Die zijn er maar nauwelijks goedkoper dan een nieuwe.sjaak81 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:13:
Even een vraag; zijn er ook aanbieders van private occasion lease waar verzekering/mrb erbij in zit?
oa: https://justlease.nl/occa...0uJggkEAAYASAAEgI01_D_BwE
[ Voor 16% gewijzigd door mvrhrln op 13-05-2020 09:50 ]
Broekhuis lease ook, of zoeken op marktplaats naar ' lease overname' , dan krijg je vaak een aantal maanden kado en een kortere looptijd.mvrhrln schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:49:
[...]
Die zijn er maar nauwelijks goedkoper dan een nieuwe.
oa: https://justlease.nl/occa...0uJggkEAAYASAAEgI01_D_BwE
Nee, zeker niet. Super fijn fun autootje. Op kleinere stukken pak ik liever de Citigo dan de Tesla.
Als het contractueel was toegestaan was het een mooie optie geweest om financiële invulling te geven aan kilometers die eventueel over zijn binnen het contract.
Heb jij al zicht op levering? Ik hoorde dat de levertijden flink zijn opgelopen
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
https://www.vanmossel.nl/privelease/prive-lease-kortingsweken/volkswagen/up/7098?leasePrices=481433&carPaints=81569&extraCarOptions=81566,81567,81568
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
ThaBilly, thanks voor de nobrainer, ik heb hem gedeeld op Pepper.com!ThaBilly schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:18:
even een nobrainer... 209 euro voor 24 maanden een volkswagen UP! met 10k kilometers, met 15K kilometers is die ook maar 229 euro
https://www.vanmossel.nl/privelease/prive-lease-kortingsweken/volkswagen/up/7098?leasePrices=481433&carPaints=81569&extraCarOptions=81566,81567,81568
Bij controle bleek dat de meer km prijs 1.4 ct hoger is dan hetgeen in de offerte is afgesproken.
Ik ben benieuwd wat de verklaring is.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Hogere brandstofprijs.revolution-nl schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:22:
Bij ŠKODA Financial Services hebben ze ook wat achterstand volgens mij, afgelopen week pas de inzetspecificatie ontvangen van de Citigo en de eerste factuur. (de auto is begin maart geleverd)
Bij controle bleek dat de meer km prijs 1.4 ct hoger is dan hetgeen in de offerte afgesproken.
Ik ben benieuwd wat de verklaring is.
En dat was mijn tweede punt wat ik heb gemaakt. In de communicatie heeft men het over tanken, brandstof, en brandstofverbruik in l/100km.
Kom oppppp het is 2020.....
Al met al uitstekend bevallen, had wat schade die ik met een lakstift en een beetje polijsten geprobeerd heb een beetje acceptabel te maken. Was goed te zien, en ook opgemerkt door degene die mijn auto kwam inspecteren. Ondanks dat geen rekening gezien, erg netjes. Ook allerhande kleine deukjes waren geen enkel probleem.
Share and Enjoy!
Heb ze maar eens gemaild, ziet er naar uit dat ik voorlopig thuis blijf werken, kilometrage per maand is enorm gedaald.
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 22-05-2020 12:13 ]
Ik neem zelf de kilometers die ik dit jaar niet rijdt mee naar de volgende jaren. Als ik echt teveel overhoudt dan kan ik altijd nog een roadtrip door europa doen.Martinusz schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:50:
Meer mensen die i.v.m. corona minder kilometers rijden en kijken of aanpassing kilometers (tijdelijk) kan?
Heb ze maar eens gemaild, ziet er naar uit dat ik voorlopig thuis blijf werken, kilometrage per maand is enorm gedaald.
PSN: speedrazor3
Goed idee! Ga ik ook doen met mijn gezin en de Aygo ;)!SpeeDRaZoR3 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:56:
[...]
Ik neem zelf de kilometers die ik dit jaar niet rijdt mee naar de volgende jaren. Als ik echt teveel overhoudt dan kan ik altijd nog een roadtrip door europa doen.
Lijkt mij onzin, heb een Kia Stonic besteld via ANWB/Leaseplan, en die wordt eind juni uitgeleverd als het goed is. (vorige week bevestigd)Robbie T schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:16:
Wij hebben via de ANWB een aanvraag gedaan voor de T-Cross Life. Inmiddels is de aanvraag goedgekeurd en zitten we in de twee weken wachtperiode waarna de auto besteld wordt. Bij de VW dealer hadden ze het erover dat Leaseplan momenteel sowieso geen auto's uitlevert en dat ze hiermee wachten tot 1 september. Had iets te maken met corona crisis en restwaardes van de auto. Beetje een vaag verhaal als je het mij vraagt. Bij iemand iets bekend hierover?
Lijkt me juist dat de restwaarde hoger ligt als er minder mee wordt gereden ?Robbie T schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:16:
Wij hebben via de ANWB een aanvraag gedaan voor de T-Cross Life. Inmiddels is de aanvraag goedgekeurd en zitten we in de twee weken wachtperiode waarna de auto besteld wordt. Bij de VW dealer hadden ze het erover dat Leaseplan momenteel sowieso geen auto's uitlevert en dat ze hiermee wachten tot 1 september. Had iets te maken met corona crisis en restwaardes van de auto. Beetje een vaag verhaal als je het mij vraagt. Bij iemand iets bekend hierover?
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
De marktvraag zal aanzienlijk meer effect hebben dan 10.000 km meer of minder.Sport_Life schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:30:
[...]
Lijkt me juist dat de restwaarde hoger ligt als er minder mee wordt gereden ?
Ik heb mijn Ford Focus in de laatste week van December 2019 ontvangen. Ik ging er destijds ook vanuit, dat ze gezien de marktwaarde, de auto liever op 2020 hadden gezet.Robbie T schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:16:
Een collega van mij, heeft zijn auto 2 weken geleden ontvangen. Ik verwacht dat de dealers gewoon blijven leveren. Ik neem aan dat de dealers/leaseplan graag zo snel mogelijk hun auto's willen verkopen.
[ Voor 3% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 25-05-2020 00:41 ]
PSN: speedrazor3
Ik volg dit topic al een tijdje, puur uit nieuwsgierigheid. Nu is de situatie aan het veranderen. Mijn vriendin en ik zijn nu echt aan het kijken naar de mogelijkheid om een auto te nemen. Private lease is dan natuurlijk een optie, naast kopen natuurlijk.
De situatie is als volgt: Wij hebben nog nooit een auto gehad. Hebben altijd de fiets gepakt of auto geleend van familie. Inmiddels willen we toch wel wat zelfstandiger zijn en een auto is dan zeker handig. Qua woon/werk verkeer is het niet noodzakelijk. Zij werkt op fiets afstand en ik kan prima met OV (volledige dekking kosten werkgever, met auto niet).
We willen het liefst eigenlijk uit milieu oogpunt elektrisch rijden.
Ik kan alleen wel wat hulp gebruiken.
Ik vind het lastig om te bepalen wat nou slim is. Leasen of kopen. Ik ben niet super handig met excel en weet ook niet met welke kosten ik rekening moet houden. Heb online wel gezocht, bijvoorbeeld de rekentool van de ANWB. Maar deze geeft niet een eerlijk beeld omdat mijn verzekeringskosten al hoger zijn (geen schade-vrije jaren door geen auto bezit).
Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen met het maken van een berekening?
Je geeft aan dat jullie nog nooit een auto hebben gehad. En dat je vanuit milieu oogpunt elektrisch wilt rijden.Baksteen89 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:03:
Hoi allemaal,
Ik volg dit topic al een tijdje, puur uit nieuwsgierigheid. Nu is de situatie aan het veranderen. Mijn vriendin en ik zijn nu echt aan het kijken naar de mogelijkheid om een auto te nemen. Private lease is dan natuurlijk een optie, naast kopen natuurlijk.
De situatie is als volgt: Wij hebben nog nooit een auto gehad. Hebben altijd de fiets gepakt of auto geleend van familie. Inmiddels willen we toch wel wat zelfstandiger zijn en een auto is dan zeker handig. Qua woon/werk verkeer is het niet noodzakelijk. Zij werkt op fiets afstand en ik kan prima met OV (volledige dekking kosten werkgever, met auto niet).
Ik vind het lastig om te bepalen wat nou slim is. Leasen of kopen. Ik ben niet super handig met excel en weet ook niet met welke kosten ik rekening moet houden. Heb online wel gezocht, bijvoorbeeld de rekentool van de ANWB. Maar deze geeft niet een eerlijk beeld omdat mijn verzekeringskosten al hoger zijn (geen schade-vrije jaren door geen auto bezit).
Kijken dan ook even naar tweedehands. Private lease is financieel ongeveer even gunstig als nieuw kopen, maar tweehands is nog gunstiger (ook voor het milieu).
Zeker als je hem niet perse nodig hebt, en vooral wilt voor de mogelijkheden van de auto.
Leasen is eigenlijk zoals kopen maar dan zonder de zorgen. Financieel scheelt het tegenwoordig weinig.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Je kunt de posten van de ANWB dan toch aanpassen naar jouw eigen inschattingBaksteen89 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:03:
Hoi allemaal,
Als jij denkt dat je verzekering duurder is, dan vul je die duurder in in het lijstje.
De berekening van de ANWB is niet aan te passen. Kan alles letterlijk overnemen, weet alleen niet goed of waar de berekening uit bestaat.Martinusz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:20:
[...]
Je kunt de posten van de ANWB dan toch aanpassen naar jouw eigen inschatting
Als jij denkt dat je verzekering duurder is, dan vul je die duurder in in het lijstje.
Maar zal daar dan nog naar kijken. Kan de posten die HIER staan overnemen.
Je moet even bij autokosten kijkenBaksteen89 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:30:
[...]
De berekening van de ANWB is niet aan te passen. Kan alles letterlijk overnemen, weet alleen niet goed of waar de berekening uit bestaat.
Maar zal daar dan nog naar kijken. Kan de posten die HIER staan overnemen.
Thanks, dat had ik nog niet gezien. Heb even verder een berekening gedaan. Toch een spreadsheet kunnen vinden om te benutten.Martinusz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:33:
[...]
Je moet even bij autokosten kijkendan krijg je uitgebreide calculatie met kosten per deel. Dan moet je uiteraard wel even al een auto in gedachten hebben die je zou willen rijden.
Heb de Skoda Citi-Go gepaakt. aanschafwaarde 22500 - 4000 subsidie.
[ Voor 4% gewijzigd door Baksteen89 op 26-05-2020 14:52 ]
Zonder schadevrije jaren denk ik dat lease snel interessant gaat worden. Helaas zijn er op dit moment weinig echt goede aanbiedingen voor dit segment (wij hebben de Citigo voor €199/maand wat leuk aangekleed op €240/maand kwam).
[ Voor 60% gewijzigd door assje op 26-05-2020 14:54 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Heb het omgegooid naar 18.5kw/h en 32 cent per kw. Klopt dat dan niet?assje schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:53:
@Baksteen89 verbruik moet je even aanpassen (ik denk dat jij km/L bedoelt)
Zonder schadevrije jaren denk ik dat lease snel interessant gaat worden. Helaas zijn er op dit moment weinig echt goede aanbiedingen voor dit segment (wij hebben de Citigo voor €199/maand wat leuk aangekleed op €240/maand kwam).
Ah sorry mijn fout, je had het op die manier aangepast naar elektrisch, dan klopt het wel ja. Je bent dus volledig aangewezen op publiek laden?Baksteen89 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:55:
[...]
Heb het omgegooid naar 18.5kw/h en 32 cent per kw. Klopt dat dan niet?
Heb geen eigenoprit. Wanneer de auto dichtbij mijn achtertuin kan staan (als er ruimte is) kan ik gebruik maken van een normaal stopcontact (wellicht laadpunt in de toekomst)assje schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:57:
[...]
Ah sorry mijn fout, je had het op die manier aangepast naar elektrisch, dan klopt het wel ja. Je bent dus volledig aangewezen op publiek laden?
Had even met de Volvo dealer gebeld en die gaf ook toe dat deze prijs echt scherp is als je die met een standaard private lease constructie vergelijkt. Je mag dan misschien niet 100% customizen (waar ik ook echt weinig om geef) en dus kiezen uit een tweetal goed uitgeruste modellen (R-design & Inscription) met dito optiepakketten, maar dan ben je wel veel flexibeler in je looptijd en zit je er dus niet direct 48 maanden aan vast.
Iemand anders die er ook op deze manier naar kijkt?
Wij van WC-eend?bosaap22 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:54:
Nu recent Volvo zijn "Care by Volvo" abonnement in prijs heeft verlaagd van 799 naar 699 per maand voor de XC40 T5 Plug-in hybrid is dit toch echt wel een serieuze optie voor mij.
Had even met de Volvo dealer gebeld en die gaf ook toe dat deze prijs echt scherp is als je die met een standaard private lease constructie vergelijkt. Je mag dan misschien niet 100% customizen (waar ik ook echt weinig om geef) en dus kiezen uit een tweetal goed uitgeruste modellen (R-design & Inscription) met dito optiepakketten, maar dan ben je wel veel flexibeler in je looptijd en zit je er dus niet direct 48 maanden aan vast.
Dit is een account.
Nee, dat moet ik even uitleggen. Die hele Care by Volvo constructie gaat buiten de dealer om. Dat wordt centraal door Volvo aangestuurd (voornamelijk online). Je hebt dus geen lokaal servicepunt en kunt dus als minpunt de beperkte(re) service noemen.
Buiten looptijd zit hier toch geen enkel voordeel in?bosaap22 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:54:
Nu recent Volvo zijn "Care by Volvo" abonnement in prijs heeft verlaagd van 799 naar 699 per maand voor de XC40 T5 Plug-in hybrid is dit toch echt wel een serieuze optie voor mij.
Je ruilt de auto na 5 jaar weer in op splinternieuwe (4000km) banden......Baksteen89 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:51:
[...]
Thanks, dat had ik nog niet gezien. Heb even verder een berekening gedaan. Toch een spreadsheet kunnen vinden om te benutten.
[Afbeelding]
Je berekening klopt niet want de auto wordt op nieuwe banden geleverd en misschien heb je twee bandjes nodig.
Zeer waarschijnlijk kun je de 50000 km prima doen met de af-fabriek bandjes!
Inruil op nieuwe banden heeft echt nauwelijks invloed op de restwaarde, je doet het voor de volgende eigenaar!
Thanks, dat is een goeie om mee te nemen. Zal voor nu de banden even niet meenemen.mb1 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:07:
[...]
Je ruilt de auto na 5 jaar weer in op splinternieuwe (4000km) banden......
Je berekening klopt niet want de auto wordt op nieuwe banden geleverd en misschien heb je twee bandjes nodig.
Zeer waarschijnlijk kun je de 50000 km prima doen met de af-fabriek bandjes!
Inruil op nieuwe banden heeft echt nauwelijks invloed op de restwaarde, je doet het voor de volgende eigenaar!
als je de auto bij de dealer in onderhoud doet krijg je vaak ook pechhulp er gratis bij. Overigens denk ik niet dat je aan 250 euro onderhoud zal komen met een nieuwe elektrische auto waar ook nog garantie op zit.Baksteen89 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:51:
[...]
Thanks, dat had ik nog niet gezien. Heb even verder een berekening gedaan. Toch een spreadsheet kunnen vinden om te benutten.
[Afbeelding]
Ik zat hier ook naar te kijken. Die 699 is echt wel een scherpe prijs. Het is vergelijkbaar met een lang private lease contract, maar per 3 maanden opzegbaar.bosaap22 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:54:
Ook interessant als je normaal zakelijk lease rijdt, en het lease budget kan laten uitbetalen en jaarlijks relatief weinig rijdt.
T5 R-design met de geselecteerde opties in Care kost meer dan 50k. Dat is al 500 euro netto bijtelling per maand, naast je lease budget.
Het is dat zakelijk EV rijden zo goedkoop is, maar als er geen korting is op bijtelling op EV, is dit een prima optie.
om teleurstelling te voorkomen als je bedenktermijn voorbij is, is mijn advies bel nu even met de ANWB / leaseplan ..Robbie T schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:16:
Uiteindelijk moet er toch een andere auto komen en zijn we blij met deze. Hopelijk hoeven we dus geen 4 maand te wachten..wd200 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:09:
[...]
om teleurstelling te voorkomen als je bedenktermijn voorbij is, is mijn advies bel nu even met de ANWB / leaseplan ..
Als je graag PL rijden een huis kopen wil combineren kan een een contract met volvo care ook een mooie tussenoplossing zijn ten tijden van het aankoop traject van je huis. Ga er vanuit dat hier veel minder BKR registratie opzit. Kan iemand dit bevestigen?Z___Z schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:47:
[...]
Ik zat hier ook naar te kijken. Die 699 is echt wel een scherpe prijs. Het is vergelijkbaar met een lang private lease contract, maar per 3 maanden opzegbaar.
Ook interessant als je normaal zakelijk lease rijdt, en het lease budget kan laten uitbetalen en jaarlijks relatief weinig rijdt.
T5 R-design met de geselecteerde opties in Care kost meer dan 50k. Dat is al 500 euro netto bijtelling per maand, naast je lease budget.
Het is dat zakelijk EV rijden zo goedkoop is, maar als er geen korting is op bijtelling op EV, is dit een prima optie.
Klopt, volgens Volvo is er geen BKR registratie. Is ook logisch, want het is op korte termijn opzegbaar.BasvanS schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:04:
[...]
Als je graag PL rijden een huis kopen wil combineren kan een een contract met volvo care ook een mooie tussenoplossing zijn ten tijden van het aankoop traject van je huis. Ga er vanuit dat hier veel minder BKR registratie opzit. Kan iemand dit bevestigen?
Inmiddels heb ik eindelijk nieuws ontvangen over de nieuwe verwachtte levertijd van mijn Citigo e iV. Het ging van week 9 naar week 22. Een paar weken later ging de fabriek van Skoda (en vele anderen) geheel op slot.ksborg schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:30:
[...]
Mijn nieuwe indicatie was week 22. Aanvankelijk zou het 20 februari zijn.
Ik moet erbij zeggen dat ik "in principe" buiten de actieperiode zat, maar ze mij hem nog hebben aangeboden voor de lage prijs.
De nieuwe verwachtte aanleverweek is week 35. Lijkt er dus vooralsnog op dat ik 6 maanden later dan verwacht straks alsnog de auto in ontvangst kan nemen. Dit was overigens met het speciale leasetarief, 80 Euro per maand minder dan de uiteindelijke prijs van de auto. Begin december aangevraagd. Nu maar hopen dat er geen nieuwe vertraging komt en ik het jaar nog kan volmaken
Kom je door de vertraging in aanmerking voor de 4000 euro premie op elektrische auto's?ksborg schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:43:
De nieuwe verwachtte aanleverweek is week 35. Lijkt er dus vooralsnog op dat ik 6 maanden later dan verwacht straks alsnog de auto in ontvangst kan nemen. Dit was overigens met het speciale leasetarief, 80 Euro per maand minder dan de uiteindelijke prijs van de auto. Begin december aangevraagd. Nu maar hopen dat er geen nieuwe vertraging komt en ik het jaar nog kan volmaken.
nee, datum van koop is leidend niet leverdatum van de autoRemcoDelft schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:34:
[...]
Kom je door de vertraging in aanmerking voor de 4000 euro premie op elektrische auto's?
smart fortwo electric drive 17.6kWh
Is het in jullie geval niet handiger om een auto-abonnement te nemen à la GreenWheels ofzo?Baksteen89 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:03:
Hoi allemaal,
Hoe kom je aan de 10k km uit je excel een aantal posts later? Is dit een reële inschatting of gewoon een standaard getal?
Mijn Citigo-E iV is van week 5 naar week 14 gegaan en toen week 22, dat was vorige week, auto komt over 2 weken aan bij de dealer. Uiteindelijk dus 6 maanden op gewacht, dat is toch behoorlijk lang als ze eerst 2 1/2 maand zeggen.ksborg schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:43:
[...]
Inmiddels heb ik eindelijk nieuws ontvangen over de nieuwe verwachtte levertijd van mijn Citigo e iV. Het ging van week 9 naar week 22. Een paar weken later ging de fabriek van Skoda (en vele anderen) geheel op slot.
De nieuwe verwachtte aanleverweek is week 35. Lijkt er dus vooralsnog op dat ik 6 maanden later dan verwacht straks alsnog de auto in ontvangst kan nemen. Dit was overigens met het speciale leasetarief, 80 Euro per maand minder dan de uiteindelijke prijs van de auto. Begin december aangevraagd. Nu maar hopen dat er geen nieuwe vertraging komt en ik het jaar nog kan volmaken.
Lucky! Da's aardig snel. Er is iemand in dit topic die hem begin maart had. Nog meer lucky. Haha. Ik wacht wel. Enig vervelende is dat ik nu óf APK moet regelen, óf 2 maanden zonder auto zit. En of die APK makkelijk te regelen valt is nog maar de vraag. Ik ga in elk geval een poging ondernemen.Slasher schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:42:
[...]
Mijn Citigo-E iV is van week 5 naar week 14 gegaan en toen week 22, dat was vorige week, auto komt over 2 weken aan bij de dealer. Uiteindelijk dus 6 maanden op gewacht, dat is toch behoorlijk lang als ze eerst 2 1/2 maand zeggen.
Voordeel: de mensen die hem hebben lijken er wel enorm tevreden over! Dus ik kijk er hoe dan ook naar uit. Een 1.3 12 klepper uit 2003 verruilen voor een elektrische auto. Er zal vast een wereld voor me open gaan
[ Voor 6% gewijzigd door ksborg op 05-06-2020 20:48 ]
De prijs is in ieder geval weer flink gestegenksborg schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:47:
[...]
Lucky! Da's aardig snel. Er is iemand in dit topic die hem begin maart had. Nog meer lucky. Haha. Ik wacht wel. Enig vervelende is dat ik nu óf APK moet regelen, óf 2 maanden zonder auto zit. En of die APK makkelijk te regelen valt is nog maar de vraag. Ik ga in elk geval een poging ondernemen.
Voordeel: de mensen die hem hebben lijken er wel enorm tevreden over! Dus ik kijk er hoe dan ook naar uit. Een 1.3 12 klepper uit 2003 verruilen voor een elektrische auto. Er zal vast een wereld voor me open gaan
Ik heb niet zo'n fijne ervaring met leaseplan, maar heb geen zin om het uit te leggen of toe te lichten...Robbie T schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:09:
Gisteren een e-mail ontvangen van Leaseplan dat de door ons aangevraagde auto niet meer leverbaar is (We zaten in de twee weken "wachtttermijn" welke vandaag afloopt. Alternatief is de T-cross Life business variant van € 25,- duurder en dan nog eens € 7,- voor een kleur. Dat gaat hem dus niet worden. Erg jammer dat het uberhaupt mogelijk is (de aanvraag e.d is inmiddels goed gekeurd). Nu maar eens beraden wat we doen.
[ Voor 15% gewijzigd door deepbass909 op 06-06-2020 03:32 . Reden: De volgende keer graag ook gelijk vertellen waarom, in plaats van alleen maar schreeuwen. ]
Onze Renault was bij de lokale renault goedkoper dan bij Renault zelf.
En dan zat er ook nog is 0 eigen risico en 2000 km extra in
? Zelf ook bij leaseplan, maar geen vervelende ervaringen. Bij grote partijen gaat altijd wel een keer iets fout.ThaddeusX schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:34:
[...]
Blijf uit de buurt van LeasePlan!!! Het zijn oplichters.
Ik heb een trauma opgelopen door hun.
Letterlijk alles gaat fout.
Goedkoop = duurkoop
Een keer? Tientallen dingen.ed1703 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:11:
[...]
? Zelf ook bij leaseplan, maar geen vervelende ervaringen. Bij grote partijen gaat altijd wel een keer iets fout.
1-) als je ze belt beloven ze je terug te bellen. Doen ze nooit
2-) bij het maken van afspraken komen ze niks na
3-) ze sturen andermans gegevens per ongeluk naar mensen toe. Dus maken vele fouten betreft privacy
4-) als je 3 vragen stelt per mail antwoorden ze heel droog maar op 1 vraag
5-) zelfs met het inleveren van de auto gaat het fout. Afspraken die verdwijnen?
6-) ze raken gegevens kwijt
7-) ik heb een auto in perfecte staat terug ingeleverd maar ze hebben 1 klein deukje van 1cm gevonden ergens onder de bumper en kreeg een 400 euro factuur. Dus ieder kras word gefactureerd
8 -) ik had 0 euro eigen risico dus moest enorm veel moeite doen om te bewijzen dat ik de 400 niet zou betalen
9-) het heeft mij een half jaar geduurd om een wijziging te brengen. Zoals het verhogen of verlagen van km’s
10-) ik heb urenlang telefonisch gesprekken gehad met pubers aan de lijn. Je word vaak doorverbonden. ze nemen op en hangen meteen weer op
11-) ik mocht mijn opgebouwde autojaren niet meenemen. Dus als ik een auto koop zullen moet ik de volle pond betalen aan een autoverzekering
12-) ik wou de auto overkopen maar dat leverde ook problemen
13-) ze factureren soms meer of dubbel. En het kost je enorm veel moeite en stress om dat geld terug te krijgen. En hun antwoord is “sorry foutje!”. Een foutje die om de 2-3 maanden gebeurd!
14-) krijg je geld terug van hun? Je mag een half jaar wachten
15-) je krijgt soms medewerkers aan de lijn die amper nederlands kunnen. Alsof ze iemand op straat fr gehuurt hebben
16-) ze laten je soms enorm lang wachten voor niks. Ze gaan waarschijnlijk naar de wc of ff koffie halen.
En nog veel meer...
Ik heb nog nooit problemen gehad met een bedrijf zoals deze. En ik ben echt geen moeilijke klant. Ik ben altijd beleeft en rustig gebleven.
Omdat ik niet mijn stress wou dumpen aan een klantenservice medewerker.
Ik heb letterlijk moeten huilen. Ik heb depressie gehad door deze mensen. Hoe slecht kunnen ze zijn...ik was zo blij dat ik van hun af ben.
Gatverdamme! Ik betaal liever 50 euro per maand meer voortaan bij de concurrent.
Ik ben zeker honderd euro kwijt aan belminuten en vele uren.
Ik raad iedereen LeasePlan af.
Ik ben nog nooit in mijn leven zo boos geweest op een organisatie.
Iedereen kan fouten maken. Maar deze mensen zijn oplichters.
Ik hoor zelfs slechte dingen over LeasePlan bij hun partners, de garages dus.
Ze zeiden tegen mij “we werken voor leaseplan maar ik zou het afraden”
[ Voor 20% gewijzigd door ThaddeusX op 05-06-2020 23:48 ]
Hmz,krijg volgende maand via de ANWB die dus blijkbaar weer regelt via leaseplan de volgende auto.
ben benieuwd, kan je wel zeggen als het niet goed gaat, hebben ze wel een verkeerde met mij
Dat is wat mij betreft geen representatief tarief, dit is gewoon "we willen om dit moment niets verkopen".Slasher schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:02:
De prijs is in ieder geval weer flink gestegen
[Afbeelding]
Je zou wel gek zijn hiervoor te kiezen, de eGolf is nu bijvoorbeeld in de aanbieding voor
€349/maand (-€4.000/60= €282,34/maand na subsidie).
https://www.voorraadvoord...r_ki5GfbieeBoCO9AQAvD_BwE
Ik ben blij dat we onze Citigo in maart geleverd hadden, die tijd overbruggen was voor ons extreem onpraktisch geweest aangezien vorige privat leaseauto reeds overgedragen was. Maar, toch vind ik het wel jammer dat we "te vroeg" waren en daardoor de subsidie mislopen. Nu nog wel de vraag of we aanbiedingen zoals wij hadden nog terug gaan zien (vanaf €199/maand).
Ik ben op dit moment met een sollicitatie bezig waar als dat iets wordt een leaseauto bij zit. Als dat gebeurt zou mijn voorkeur zijn de Citigo van de hand te doen en onze auto in eigendom te behouden. Maar, dat kan wel eens lastig worden als ik moet concurreren met aanbod mét subsidie.
Vorige week hebben we een parkeerboete ontvangen van onze private lease Picanto die we in Maart over hadden gedragen. Blijkbaar is Alpabeth vergeten de registratie bij RDW aan te passen.Nu maar achteraan want is wel onze verantwoordelijkheid nu...
[ Voor 37% gewijzigd door assje op 06-06-2020 08:38 ]
Die aanbieding was toen heel scherp (en zeer kort beschikbaar). Het aanbod iets hoger kost ruim het dubbele, dus die subsidie gaat gewoon naar de leasemaatschappij.assje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:29:
Nu nog wel de vraag of we aanbiedingen zoals wij hadden nog terug gaan zien (vanaf €199/maand).
Wat gebeurt er eigenlijk met die subsidie als de auto total loss is, of wordt gestolen? Krijg je dan nog 60 maanden lang maandelijks subsidie?
Gaat bij de aanbieding van de eGolf niet op, de MG is ook nog gewoon even scherp.RemcoDelft schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:15:
Die aanbieding was toen heel scherp (en zeer kort beschikbaar). Het aanbod iets hoger kost ruim het dubbele, dus die subsidie gaat gewoon naar de leasemaatschappij.
Ik denk dat het meer met productievolume en voorkeur voor verkoop ja/nee te maken heeft.
Ik heb 2 jaar bij ANWB/Leaseplan geleased en geen problemen gehad. De mensen aan de telefoon klinken inderdaad wat jong, en bij eventueel verlengen had iemand over het woordje niet heen gelezen, maar ook dat was snel opgelost.mvrhrln schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 01:54:
[...]
Hmz,krijg volgende maand via de ANWB die dus blijkbaar weer regelt via leaseplan de volgende auto.
ben benieuwd, kan je wel zeggen als het niet goed gaat, hebben ze wel een verkeerde met mij
Auto inleveren heb ik geen ervaring mee, want ik heb ‘m overgenomen. Ze registreren je schadevrije jaren trouwens in Roydata, maar ze stuurden ook heel snel na aanvraag een schadevrij-verklaring toe. De 2 schadevrije jaren daarvoor bij Volkswagen-lease telden ook gewoon mee voor de verzekering.
Dat is dan nog steeds apart want je kon al tijden de citigo niet bestellen bij Skoda. Dat lijkt me handiger dan een belachelijk tarief hanteren. Het lijkt wel of ze het subsidiebedrag in eigen zak willen houden.assje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:29:
[...]
Dat is wat mij betreft geen representatief tarief, dit is gewoon "we willen om dit moment niets verkopen".
Snap ik, maar dealers kunnen ook de prijs kunstmatig verhogen “want de koper krijgt subsidie”wd200 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:26:
Subsidie is niet voor een dealer, die krijg je als consument zelf en zijn niet achter te houden door een dealer
Wel als de markt collectief de prijs verhoogd met het subsidie bedrag.wd200 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:26:
Subsidie is niet voor een dealer, die krijg je als consument zelf en zijn niet achter te houden door een dealer
Het alternatief is mijn Ioniq verkopen maar daar is het ook de vraag wat de invloed van de subsidie is, particulier verkopen is alvast niet zinvol.
[ Voor 52% gewijzigd door assje op 06-06-2020 10:43 ]
Gaat de Citigo er nu al uit? Die ben je zo kwijt. De aanbieding begin dit jaar was "a steal"assje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:42:
Ik hoop het, maak ik tenminste nog kans van mn Citigo af te komen
Het alternatief is mijn Ioniq verkopen maar daar is het ook de vraag wat de invloed van de subsidie is, particulier verkopen is alvast niet zinvol.
Dat gebeurt al, de prijzen van EV's zijn sinds vorige week al behoorlijk gestegen, tenminste voor PL.Slasher schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:39:
[...]
Snap ik, maar dealers kunnen ook de prijs kunstmatig verhogen “want de koper krijgt subsidie”
De e-Golf is u wel zeer aantrekkelijk geprijsd, maar volgens mij nog steeds duurder dan de eindejaarsdeal in 2019.
https://www.voorraadvoord...gen/private-lease/e-golf/
[ Voor 35% gewijzigd door revolution-nl op 08-06-2020 11:05 ]
Nou de beer is nog niet geschoten maar ik ben met een sollicitatie bezig wat serieus begint te worden en waar een lease auto bij zit. Zou nog kunnen dat er de optie is leasebudget uit te laten betalen, als dat zo is verandert er misschien niets, dat weet ik nog niet.revolution-nl schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:03:
Gaat de Citigo er nu al uit? Die ben je zo kwijt. De aanbieding begin dit jaar was "a steal".
Maar na subsidie is hij wel goedkoper dan hij toen ooit geweest is (€282,34 vs €299).Dat gebeurt al, de prijzen van EV's zijn sinds vorige week al behoorlijk gestegen, tenminste voor PL.
De e-Golf is u wel zeer aantrekkelijk geprijsd, maar volgens mij nog steeds duurder dan de eindejaarsdeal in 2019.
https://www.voorraadvoord...gen/private-lease/e-golf/
Gelijk het contract afgesloten, dit was een erg scherpe aanbieding. Over een week of 3 wordt hij thuisbezorgd
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Heel netjes, prima auto als je iets hoogs zoekt maar niet al te hoog. Wens je veel plezier ermee. Wel even wat kiekjes plaatsen hier, benieuwd naar het voertuig en je ervaringjanvanduschoten schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:31:
Ik was aan het kijken naar een Seat Arona en was qua uitvoering terecht gekomen op een Style Business Intense. Een erg mooie gevonden (vonden wij) met een donker dak en suede look bekleding, een voorraadmodel, kenteken van januari. Per mail een prijsopgave gekregen voor € 419 per maand, 15.000 km / 48 mnd. Omdat er diverse acties zijn en zijn geweest, was ik benieuwd wat daar nog mee te regelen was. Een kwartiertje met een andere verkoper gesproken en het scherpste wat hij kon regelen voor dezelfde auto en dezelfde condities was € 383,- per maand. Onderhandelen loont dus blijkbaar wel en op voorraadmodellen dus behoorlijk.
Gelijk het contract afgesloten, dit was een erg scherpe aanbieding. Over een week of 3 wordt hij thuisbezorgd
Deze stond bij Huiskes Kokkeler te koop / lease, er zijn nog wat meer merken en types op voorraad daar zag ik ( niet alleen Arona 's).Rebel-Rebel schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:53:
Scherpe prijs! Waar heb je deze besteld, Seat zelf? @janvanduschoten
Afstand is geen probleem, ze leveren hem gewoon thuis af.
Leuke auto en erg compleet voor een goede prijs, ik zal er zeker wat foto's van posten.Phntm schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:54:
[...]
Heel netjes, prima auto als je iets hoogs zoekt maar niet al te hoog. Wens je veel plezier ermee. Wel even wat kiekjes plaatsen hier, benieuwd naar het voertuig en je ervaring
De SEPP-regeling bij private lease stelt in art. 2.3.5 als eis:
Conform sub b en c gelden dus de voorwaarden dat de auto gedurende vier jaren op jouw naam gesteld moet zijn en je gedurende die vier jaren ook over een leaseovereenkomst dient te beschikken.De subsidieontvanger is verplicht:
a.de personenauto, genoemd in de overeenkomst tot lease, bedoeld in artikel 2.3.1, eerste lid, op zijn naam te hebben staan;
b.er zorg voor te dragen dat de personenauto bedoeld in artikel 2.3.1, eerste lid, gedurende vier jaar vanaf de datum van de eerste inschrijving en tenaamstelling, ononderbroken op zijn naam is gesteld;
c.te beschikken over de overeenkomst tot lease tot vier jaar na de datum van de eerste inschrijving en tenaamstelling van de personenauto op zijn naam;
d.op verzoek de overeenkomst tot lease te overleggen.
Tot zover duidelijk.
Volgens de Algemene Wet Bestuursrecht (zeg maar het wetboek waarin onder meer subsidieverlening wordt geregeld) kan een subsidie volledig worden ingetrokken, indien een subsidie-ontvanger niet aan de voorwaarden voldoet.
Máár, de SEPP-regeling zegt het volgende (art. 2.3.6):
Oftewel: RVO kan de subsidie volledig terugvorderen, maar ze kan er ook voor kiezen om de uitkering van de subsidie te stoppen vanaf het moment dat niet meer aan de voorwaarden wordt voldaan.Onverminderd de artikelen 4:49 en 4:57 van de Algemene wet bestuursrecht, kan de Minister besluiten de vaststelling van de subsidie te wijzigen en het onverschuldigde deel van de subsidie niet uit te betalen indien niet is voldaan aan artikel 2.3.5, eerste lid, onderdeel b.
2.Het onverschuldigde deel van de subsidie, bedoeld in het eerste lid, wordt berekend door 1/48e van het verstrekte subsidiebedrag te vermenigvuldigen met aantal volledige maanden waarin niet is voldaan aan de verplichting genoemd in artikel 2.3.5, eerste lid, onderdeel b.
Is iemand ermee bekend of RVO het beleid zal hanteren dat altijd de uitbetaling wordt stopgezet indien een leasecontract binnen vier jaren wordt beëindigd, of vordert RVO het gehele bedrag terug?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.