Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Lightning89 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:32:
[...]

Met rentederving bedoel ik dat ik zelf 10-20k had moeten lenen. Ik heb dat bedrag nu niet hoeven voor te schieten en heb daar op de beurs flinke winsten mee behaald (veel meer dan die 20€ pm).

Er heeft 4x onderhoud plaatsgevonden, elke 20.000 km. Deze rekeningen zijn niet allemaal bekend en voor particulieren waarschijnlijk een stuk hoger. De restwaarde hetzelfde, is hoog ingeschat. Ik denk dat je zelfs maar 9k voor de auto krijgt, dit is hetzelfde als de korting die je dan bedingt (de 2k verschil).

En hierboven is al uitgelegd dat de afschrijving is meegenomen en ik dus geen auto heb na afloop.

Tuurlijk, als ik gunstig woon (postcode) en 15 schadevrije jaren heb (heb ik technisch gezien ook, maar als iemand tegen je geparkeerde auto aan rijdt ben je ook de Sjaak), dan ziet de situatie er anders uit. Ik ben iig blij dat ik 3 jaar geleden de beste keuze heb gemaakt.
Ik moet toegeven die 364 euro/maand voor 36 maanden, 30k/jaar is wel een erg goede aanbieding. Wat heb je als opvolger genomen? Heb je weer zo’n goede aanbieding kunnen vinden?

• 038Robijno
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:10
Aanstaande woensdag als het goed is onze eerste lease auto ophalen bij Pouw.
Volkswagen T-Roc 1.5 liter + Dsg automaat, 2x Rline
Lease bedrag is 548 euro.
Rijdt nu een Audi A4 pro-line uit 2009 met 221.000 km op teller (benzine) krijg 6300 euro terug van de Volkswagen dealer.
Eigen verzekering + wegenbelasting is 157 per maand.

Hopen dat ik geen spijt ga krijgen.

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-06 10:10
Z___Z schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:40:
[...]

Ik moet toegeven die 364 euro/maand voor 36 maanden, 30k/jaar is wel een erg goede aanbieding. Wat heb je als opvolger genomen? Heb je weer zo’n goede aanbieding kunnen vinden?
Dat was een erg goede aanbieding ja, en was zelfs maandelijks opzegbaar ook.
Ik heb nu weer een Fiesta ST-Line besteld. 12 maanden voor €367 en 20k/jr. Het grootste deel is al aanbetaald (en dus hypotheekvriendelijk). Een andere keuze zou zijn een Focus (via consumentenbond) die was €20pm duurder echter minder rijk aangekleed en een 24 maanden contract. Andere optie is Fiesta via de dealer zelf. Daar is de 125pk goedkoper dan de 100pk. Die zou ietsje goedkoper zijn maar wel met een 60 maanden contract.

• Lightning89
038Robijno schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:05:
Aanstaande woensdag als het goed is onze eerste lease auto ophalen bij Pouw.
Volkswagen T-Roc 1.5 liter + Dsg automaat, 2x Rline
Lease bedrag is 548 euro.
Rijdt nu een Audi A4 pro-line uit 2009 met 221.000 km op teller (benzine) krijg 6300 euro terug van de Volkswagen dealer.
Eigen verzekering + wegenbelasting is 157 per maand.

Hopen dat ik geen spijt ga krijgen.
Hoeveel km en looptijd?

• 038Robijno
  • Laatst online: 00:10
4 jaar en 15.000km Per jaar.
Catalogus waarde is € 42.650,-

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:05
Ook in deze tijd kan pl heel interessant zijn ivm behoud spaargeld mits je baanzeker bent maar goed dat is iets wat ieder voor zichzelf moet beslissen uiteraard

• Furr_xL
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 05-06 08:38

Furr_xL

Get mad, then get over it.

Members only: Lease aanvraag
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 9% gewijzigd door Furr_xL op 30-03-2020 12:12]

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• Lightning89
Vraag ook een offerte voor de 125pk aan. Dat was bij Ford goedkoper dan de 95pk toen ik een offerte aanvraagde.

• Furr_xL

Furr_xL

@Lightning89 Dat heb ik toevallig gedaan en dat was beduidend duurder dan de 95pk uitvoering, en dat voor een ontgrenzing.

• Lightning89
Furr_xL schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:26:
@Lightning89 Dat heb ik toevallig gedaan en dat was beduidend duurder dan de 95pk uitvoering, en dat voor een ontgrenzing.
Ik snap soms niks van die prijzen. In elk geval scherpe deal alsnog. Als ik op de Ford PL website kijk kom ik een tientje duurder uit.

• Furr_xL

Furr_xL

Ja en dat is voor 60 maanden, en zonder LED koplampen.

De 125pk kostte me om precies te zijn €19,- p.m. meer.

[Voor 72% gewijzigd door Furr_xL op 30-03-2020 12:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lightning89
Lightning89 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:43:
Auto ingeleverd! Bij deze heb ik jullie nog een vergelijk beloofd. Het inleveren ging soepel, een paar krasjes en deukjes vielen onder gebruikersschade. Ze konden zelfs zien dat mijn deur opnieuw was gespoten.

Private Lease vs Kopen battle, wie o wie wint!?

Gegevens van de afgelopen 3 jaar:
-Fiesta ST-Line uit 2017 met alle opties. (nieuwprijs €20.000)
-86.000km gereden. (restwaarde €9.650, overnameprijs incl. btw/bpm)
-3 onderhoudsbeurten gehad (€200x4 = €800)
-Alle banden zijn vervangen (4x = €400).
-Voorruit is stuk geweest en compleet vervangen (aanname dat het verzekeringswerk is en dus €0)
-(niet) verhaalbare schade, iemand is tijdens het parkeren in m'n deur gereden (verzekeringswerk)

Kosten nieuw kopen:
-Onderhoud €33
-Verzekering €107 (all risk, 1 jr schadevrij, 0 eigen risico, incl. terugval in jaren en opbouw)
-Afschrijving €288
-MRB €32
-Rentederving €20
Totaal: €480/maand
Totaal: €17.280

Private Lease, elke maand opzegbaar, eigen risico afgekocht (+25€ pm) + 0-5jr schadevrij (+25€).
Totaal: €364/maand
Totaal: €13.102

Conclusie: Private Lease is €4718 (!) goedkoper, je rijdt een nieuwe auto, 0 eigen risico.

Kom maar op met de comments!
Update, restwaarde auto bekend. Nieuwe vergelijking:
In plaats van €2.810 is de Fiesta maar liefst €4.718 goedkoper.
Zelfs als de verzekering gratis is, is de Fiesta met Private Lease goedkoper. Dit had ik niet verwacht.

• Lightning89
Furr_xL schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:31:
Ja en dat is voor 60 maanden, en zonder LED koplampen.

[Afbeelding]

De 125pk kostte me om precies te zijn €19,- p.m. meer.
Klopt, ik bedoelde een paar tientjes. Er zitten standaard LED lampen op een Fiesta, wist je dat? Jij hebt nu extra dynamische LED lampen (die zijn wel gaaf hoor!)

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:20

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Mijn Skoda Fabia Combi wordt donderdag opgehaald. Erg van genoten 2 jaar lang :)

Hopelijk valt het schaderapport mee (zal wel, gezien de staat van de auto ;) ). Hoop alleen op een snelle eindafrekening want ik zit middenin een hypotheekaanvraag.

Of kan ik er vanuit gaan dat ik donderdag al een inleverbewijs en einde contract krijg?

[Voor 15% gewijzigd door Tjebakka op 30-03-2020 21:21]

If it aint fixed, it's broken.

• wd200
Tjebakka schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:11:
Mijn Skoda Fabia Combi wordt donderdag opgehaald. Erg van genoten 2 jaar lang :)

Hopelijk valt het schaderapport mee (zal wel, gezien de staat van de auto ;) ). Hoop alleen op een snelle eindafrekening want ik zit middenin een hypotheekaanvraag.

Of kan ik er vanuit gaan dat ik donderdag al een inleverbewijs en einde contract krijg?
Vraag je leasemaatschappij

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:20

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

wd200 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:27:
[...]

Vraag je leasemaatschappij
Die was gisteravond al dicht ;). Inmiddels even gebeld.

Donderdag inleveren. Vervolgens wordt er een rapport opgemaakt, daarna volgt de eindafrekening. Er gaan nog zo'n 2 weken overheen totdat het krediet bij BKR op beëindigd staat.

Ik heb wat schade op de linkerhoek van de achterbumper van een of andere idioot die niet kon in- of uitparkeren. Maar ik heb ook minder kilometers gereden (zo'n 6.500) à €140.

Voor april betaal ik eerst een volledige termijn à €281 vooruit, terwijl het leasecontract op 2 april eindigt.

Dus ik denk dat ik geld terugkrijg (eigen risico is €250). Hopelijk kost dat minder tijd dan 2 weken.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

passionate & cynical

TL;DR: van Kia Ceed, uitgekomen bij de Citroen C5 Aircross en die bevalt zeer goed. Alhoewel het bedrag dik €150 meer is per maand, is dit naar onze mening wel te verantwoorden gezien het wat voor soort auto je ervoor terug krijgt.

Ondanks de corona-crisis zitten mijn vriendin en ik gelukkig in een positie waarbij we volledig buitenschot blijven (zij is lerares Nederlands en ik werk bij de overheid), om die reden toch aan het kijken naar de opties qua private lease. Aangezien we nu nog een Toyota Avensis station uit 2004 op diesel! rijden, waarbij ik alleen aan belasting al bijna €150 per maand kwijt ben, met enige spoed aan het kijken naar andere auto's.

Aangezien we er weinig voor voelen om meteen een zeer groot bedrag neer te leggen, maar we toch voorzien willen zijn van een bepaalde mate van luxe en comfort en simpelweg "geen gezeik" met eventuele reparaties, etc. willen hebben is private lease voor ons waarschijnlijk 1 van de beste opties.
Om die reden de afgelopen weken begonnen met oriënteren en inmiddels wat proefritten gemaakt.

Ik begon met het kijken naar een stationwagon (we hebben 2 kinderen van bijna 5 en bijna 4) en daarom een proefrit gemaakt in de Kia Ceed. Deze auto beviel prima en zou met 15.000 KM en 60 maanden op zo'n €434 uitkomen (Dynamic Plusline) en de GT-line op zo'n €479, waarbij de GT-line (met afstand) de mooiere is, echter het panorama-dak en mijn lengte (bijna 1.90) geen BFF's gaan worden.
Ook gekeken naar een Ford Focus wagon, die qua prijs en uitrusting redelijk overeenkomt met de Ceed. Ik heb een tijdje terug in de Focus Hatchback gereden en die reed uitstekend, maar dat is een bekend gegeven met de Focus.

De vriendin wil echter een hogere auto en ABSOLUUT (tot zekere hoogte) geen stationwagon, waardoor mijn zoektocht verder ging.
Hierop uitgekomen bij het trio bestaande uit de Peugeot 3008, Opel Grandland X en C5 Aircross. Allen ruim €100 euro duurder per maand, maar wel de hogere instap en het stoerdere uiterlijk (value for money laat ik maar even achterwege, want dan wint in mijn optiek de Ceed SW het met afstand).

Van de 3008 ben ik gecharmeerd, echter zie je er wel heel veel van. Qua rij-eigenschappen heb ik ervaring met de 5008 en die zijn simpelweg uitstekend te noemen. De manier waarop alles is vormgegeven (zeker de I-cockpit) is uitmuntend en echt een paar niveau's hoger dan de Ceed en Focus. Deze bleef dus in mijn achterhoofd, zeker omdat de prijs toch aan de behoorlijk hoge kant is.

Vervolgens gekeken naar de Grandland X, des te meer omdat er een Peugeot dealer redelijk dichtbij is. Qua buitenkant is het een mooie auto, echter is de binnenkant toch wel een tikkeltje gedateerd. Zeker vergeleken met z'n zusjes de 3008 en de C5 (allen hetzelfde platform). Zeker vanwege de analoge wijzers en "traditioneel" uiterlijk, de minst verrassende van de 3. Het grote voordeel was wel de prijs. Zeker wanneer ik bij de ANWB de Innovation zou kiezen ben ik voor €511 klaar, met grotendeels alle opties die ik wil. De vraag is echter of de Grandland X niet in rap tempo gedateerd gaat worden. Zeker nu alle fabrikanten overstappen op digitale schermen en een veel minimalistischer design. De proefrit beviel verder prima. De 1.2 (handbak) bevalt prima en het rijcomfort is tevens meer dan goed. Absoluut een auto die qua rij-eigenschappen zonder problemen de komende 4-5 kan voldoen.

Echter was ik ook zeer gecharmeerd van de Citroen C5 Aircross. Zeker met een waanzinnig goede actie bij Alphabet (voorraad model) was deze in de Feel uitvoering + alle verzekeringen (incl. verlaging eigen risico) en all-season banden nog een paar euro goedkoper dan de Grandland X. Daarbovenop is het interieur mijns inziens een stuk moderner en straalt heel de auto een bepaalde "uniekheid" uit die je niet vaak tegenkomt. Na een lange proefrit gemaakt te hebben ben ik nog enthousiaster van de C5 geworden; wat een heerlijke auto, met uitmuntend comfort en "futuristisch" design van binnen, maar zeker ook van buiten.
In mijn optiek echt een klasse hoger dan de Grandland X en qua "uniekheid" vergelijkbaar met de andere grote zus uit de PSA-stal; de 3008, alleen dan met z'n heel eigen smoel.

Ook de vriendin was zeer gecharmeerd van de C5. Waar ze, voor de proefrit, de Grandland X de mooiste vond en de C5, op basis van foto's, maar "hoekig" en "tikkeltje vreemd" vond, was ze in één slag om. Ook zij vond de auto voortreffelijk en echt een stap hoger dan de Opel.
Ook de extra ruimte (tot 720 liter wanneer de achterbank naar voren is geschoven) is een flink voordeel ten opzichte van de andere 2 modellen. Zeker wanneer we op vakantie gaan, is elke liter mooi meegenomen. Aangezien de kinderen nog in een kinderstoel zitten, zullen ze er geen last van hebben als alles naar voren is geschoven.

Op aanraden van de (zeer vriendelijke) verkoper, ook nog even een korte proefrit in de Kia Niro (Hybrid) gemaakt. Alhoewel de auto ongetwijfeld veel bang for buck is, is het toch in geen enkel opzicht te vergelijken. Mijn vriendin zei het eigenlijk wel pakkend: "alsof je Lidl Delicieux vergelijkt met AH Excellent. Het is wel goed, maar het blijft Lidl en kan niet tippen aan Albert Heijn." Dit slaat eigenlijk de spijker op z'n kop. Eigenlijk ook logisch als je het prijsverschil tussen de 2 vergelijkt. De Kia Niro gaat het dus (duidelijk) niet worden.

Het is dus duidelijk dat het de C5 Aircross gaat worden. Nu nog kijken of het de Feel of Shine gaat worden. Citroen heeft de laatste dagen z'n prijzen flink verhoogd, dus ben ik nu aan het rondkijken voor alternatieven in de vorm van voorraad modellen (die zijn zo rond de €500 voor de Feel en €550-575 voor de Shine te krijgen). Aan de andere kant is een complete Shine met alles precies zoals we het willen rond de €610 per maand. Dit is natuurlijk wel een stuk hoger dan het bedrag waar ik ooit (met de Kia en Focus in het achterhoofd) ben begonnen. Aan de andere kant krijgen we dan wel een auto waar we uitmuntend over tevreden zijn, helemaal naar onze smaak is en het belangrijkste; we hebben de financiële ruimte voor dit extra bedrag.

Wordt dus vervolgd...

[Voor 4% gewijzigd door MazeWing op 03-04-2020 23:10]

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:27
@MazeWing voor 600 euro kun je ook gaan kijken maar auto’s als Seat Ateca, Skoda Karoq etc.

;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

@Martinusz I know, echter zijn dat toch wel minder “spannende” auto’s. De Ateca is qua design nog van de oude stempel, gezien de nieuwe de stijl van de Tarraco- > Leon gaan volgen, met een compleet andere neus.

Ook Skoda gaat flinke veranderingen doorbrengen in het interieur als je de nieuwe Octavia ziet. Daarnaast is de C5 de ruimste in het segment en in mijn optiek, samen met de 3008, de meest vernieuwende auto zowel qua exterieur, maar zeker qua interieur.

Alhoewel het infotainment van VAG zwaar superieur is en ook hun digitale instrumentenpaneel (bij de Karoq alleen op de sportline) veel mooier en diverser in te stellen is.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• Martinusz
MazeWing schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:13:
@Martinusz I know, echter zijn dat toch wel minder “spannende” auto’s. De Ateca is qua design nog van de oude stempel, gezien de nieuwe de stijl van de Tarraco- > Leon gaan volgen, met een compleet andere neus.

Ook Skoda gaat flinke veranderingen doorbrengen in het interieur als je de nieuwe Octavia ziet. Daarnaast is de C5 de ruimste in het segment en in mijn optiek, samen met de 3008, de meest vernieuwende auto zowel qua exterieur, maar zeker qua interieur.

Alhoewel het infotainment van VAG zwaar superieur is en ook hun digitale instrumentenpaneel (bij de Karoq alleen op de sportline) veel mooier en diverser in te stellen is.
True :) het ligt er ook maar net aan wat je mooi vindt.
CX5 past ook nog in dat rijtje trouwens, toch ook wel gave bak, niet vernieuwend ;)

Overigens ik heb ook digitale display etc. Het is leuk, maar niet meer dan dat, ik zou er niet te veel op focussen.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

CX5 is zeker een mooie auto, echter qua kofferbak een stuk kleiner. Het probleem echter is dat de CX5 alweer behoorlijk lang meegaat en al verschillende facelifts achter de rug heeft.

De kans dat je na een paar jaar met een flink gedateerd model gaat rijden is behoorlijk. Dat is ook een voordeel van de C5; het is de laatste van ze allemaal. In die zin dus nog een erg nieuwe auto waarbij een facelift nog ver weg is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Zo... de kogel is door de kerk!

Het is een C5 Aircross Feel geworden in de kleur polar white (standaard wit) met de volgende extra opties:
- Draadloze telefoonlader
- Grip Control & Hill Descent Assist
- Keyless Entry & Start
- Pack Drive Assist
- Verwarmbare voorruit
- Ingebouwde dashcam

niet de betreffende auto, maar qua interieur komt ie qua kleuren overeen.

Verder de aanvullende verzekeringen/eigenschappen ter zake de lease:
- 15.000 KM voor 48 maanden
- verlaagd eigen risico (van €450 naar €225)
- all-season banden (weet nog niet welk merk)
- no-claim korting
- meest uitgebreide verzekering (incl. schadeverzekering inzittenden)
- vervangend vervoer na 24 uur

Als ik dit via Citroen zelf zou doen (via de configurator) zou ik rond de €635-640 per maand kwijt zijn.
Nu alles compleet voor €507 per maand!

In eerste aanleg kon via Alphabet alleen de steel grey (die mijn vriendin afstotelijk vond) en via google uitgekomen bij Visscher PGH. Na een belletje bleek dit tevens de leverancier te zijn voor Alphabet.
Een dikke maand geleden hebben zij, in samenspraak met Alphabet, een 16-tal Feel varianten gekocht die voor een zeer scherp tarief aangeboden worden. Ik had de allerlaatste witte, die ook nog eens voorzien was van de voorruitverwarming en dashcam.

Helemaal happy dus! Inmiddels alles bij Alphabet ingediend en verwacht morgen in principe een akkoord. Volgens zowel de garage als een medewerker van Alphabet is het momenteel erg rustig, dus zijn de doorlooptijden zeer kort. Aangezien de auto al op kenteken staat, zou de auto vrijgegeven kunnen worden zodra het leasecontract rond is en Alphabet groen licht heeft gegeven. Met een beetje geluk dus misschien nog wel deze week de nieuwe auto.
Kijk ik naar de prijs en hetgeen ik er allemaal voor krijg, denk ik een zeer goede deal te pakken te hebben. Zeker wanneer ik dit vergelijk met de leaseprijzen van een Kia Ceed of Ford Focus. Beiden gaan, met aanvullende verzekeringen en banden, ook over de €500 heen. In mijn optiek is de C5 dan toch echt wel een klasse hoger en luxer...

[Voor 100% gewijzigd door MazeWing op 06-04-2020 20:42]

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:48

-tom-562

Oliesjeik

Mooie auto! Alleen die Lidl/AH vergelijking slaat echt nergens op :') :')

[Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 06-04-2020 22:14]

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• bosaap22
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:28

bosaap22

Doing things I'm good at.

Ik zoek een auto die ik gewoon kan gebruiken tegen een vaste prijs per maand, zonder dat de auto mijn bezit is (CaaS "Car as a service"). Ik vind het onzin om een auto te bezitten en betaal daarom liever alleen voor het gebruik zonder langdurig contract. Private lease komt in de buurt, maar is niet precies hetzelfde volgens mij.
Ik zoek eigenlijk een service die flexibeler is dan private lease en je om de zoveel tijd een andere auto kunt rijden (voor vakantie etc) en je niet vast zit aan een langdurig contract. De auto hoeft daarnaast echt niet gepersonaliseerd te zijn met allerlei pakketten of kleurstellingen en dus ook niet nieuw te zijn. Daar geef ik persoonlijk niet zo veel om.
De "Care by Volvo" dienst komt vrij dicht in de buurt, al zijn dat volgens mij nog steeds nieuwe auto's.

Ik wil best wat extra's betalen voor meer flexibiliteit en daarnaast korting krijgen voor het feit dat het geen splinternieuwe auto met specifieke opties en lederen bekleding betreft.
Bestaan er meer van dit soort constructies? Ik geloof dat er steeds meer mensen zijn die op deze manier naar een auto kijken en een auto zoeken om te gebruiken ipv eentje te bezitten.

• Martinusz
bosaap22 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:44:
Ik zoek een auto die ik gewoon kan gebruiken tegen een vaste prijs per maand, zonder dat de auto mijn bezit auto is (CaaS "Car as a service") . Ik vind het onzin om een auto te bezitten en betaal daarom liever alleen voor het gebruik zonder langdurig contract. Private lease komt in de buurt, maar is niet precies hetzelfde volgens mij.
Ik zoek eigenlijk een service die flexibeler is dan private lease en je om de zoveel tijd een andere auto kunt rijden (voor vakantie etc) en je niet vast zit aan een langdurig contract. De auto hoeft daarnaast echt niet gepersonaliseerd te zijn met allerlei pakketten of kleurstellingen en dus ook niet nieuw te zijn. Daar geef ik persoonlijk niet zo veel om. De "Care by Volvo" dienst komt vrij dicht in de buurt, al zijn dat volgens mij nog steeds nieuwe auto's.
Ik wil best wat extra's betalen voor meer flexibiliteit en daarnaast korting krijgen voor het feit dat het geen splinternieuwe auto met specifieke opties en lederen bekleding betreft.
Bestaan er meer van dit soort constructies? Ik geloof dat er steeds meer mensen zijn die op deze manier naar een auto kijken en een auto zoeken om te gebruiken ipv te bezitten.
Auto huren :? of auto delen (snapp car bijv.), zijn genoeg alternatieven voor het niet in bezit hebben van een auto.

• bosaap22

bosaap22

Martinusz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:51:
[...]

Auto huren :? of auto delen (snapp car bijv.), zijn genoeg alternatieven voor het niet in bezit hebben van een auto.
Nee, dat zijn veel te korte periodes en dan ben je afhankelijk van een particulier die wel of niet zijn auto te huur aanbiedt. Ik heb het juist niet over kortlopend particulier platform . Maar meer dus een "Care by Volvo" dienst. Dat is toch echt wat anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:35
Mywheels zit een beetje tussen Snappcar (particuleren) en een verhuurbedrijf in. Ze hebben zelf auto's, ook elektrisch, in hun bezit die ze aanbieden op hun website. Zo betaal je enkel als je er gebruik van maakt, en ben je niet afhankelijk van particulieren die hun auto op eht platform plaatsen, en het mogelijk weer verwijderen.

Bv. in mijn wijk in Breda heeft Mywheels drie Nissan Leafs (overgenomen van Buurauto.nl) op het platform staan, met uitgebreide kalender die aangeeft welke auto wanneer reeds geboekt is.

Misschein een idee?

Ik ben de formule die jij schets nog niet tegengekomen... klinkt wel interessant.

• bosaap22

bosaap22

remove

[Voor 97% gewijzigd door bosaap22 op 07-04-2020 13:07]

• Aike
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Ik zoek een auto die ik gewoon kan gebruiken tegen een vaste prijs per maand, zonder dat de auto mijn bezit auto is (CaaS "Car as a service") . Ik vind het onzin om een auto te bezitten en betaal daarom liever alleen voor het gebruik zonder langdurig contract. Private lease komt in de buurt, maar is niet precies hetzelfde volgens mij.
Ik zoek eigenlijk een service die flexibeler is dan private lease en je om de zoveel tijd een andere auto kunt rijden (voor vakantie etc) en je niet vast zit aan een langdurig contract. De auto hoeft daarnaast echt niet gepersonaliseerd te zijn met allerlei pakketten of kleurstellingen en dus ook niet nieuw te zijn. Daar geef ik persoonlijk niet zo veel om. De "Care by Volvo" dienst komt vrij dicht in de buurt, al zijn dat volgens mij nog steeds nieuwe auto's.
Bestaan er meer van dit soort constructies? Ik geloof dat er steeds meer mensen zijn die op deze manier naar een auto kijken en een auto zoeken om te gebruiken ipv te bezitten.
Sinds ik vorig jaar mijn eigen auto verkocht heb gebruik ik Amber. Ze geven ritgarantie, dus je kunt altijd rijden. En niet zoals bij MyWheels of Green wheels dat je alleen kunt rijden als de auto niet gereserveerd is door iemand anders. Het bevalt mij prima. Ben er voor de Corona-crisis nog mee naar Luxemburg gereden. Een keertje laden halverwege en verder de adaptive cruise control aan. Best relaxt. En als ik weer een paar maanden naar het buitenland ga zet ik mijn abonnement op 0 euro/maand.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:00
Als je zoiets gevonden heb hoor ik het graag. De initiatieven die ik tegenkwam (bijv. occassion lease) waren nauwelijks goedkoper en soms zelfs duurder dan private lease met nieuwe auto's. Als je 10.000+ per jaar rijdt (en niet zelf iets wilt kopen) dan is denk ik structureel private lease + enkele weken per jaar een station huren via bijv snappcar de voordeligste oplossing voor jouw vraag.

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:21
Ik zoek een auto die ik gewoon kan gebruiken tegen een vaste prijs per maand, zonder dat de auto mijn bezit is (CaaS "Car as a service"). Ik vind het onzin om een auto te bezitten en betaal daarom liever alleen voor het gebruik zonder langdurig contract. Private lease komt in de buurt, maar is niet precies hetzelfde volgens mij.
Ik zoek eigenlijk een service die flexibeler is dan private lease en je om de zoveel tijd een andere auto kunt rijden (voor vakantie etc) en je niet vast zit aan een langdurig contract. De auto hoeft daarnaast echt niet gepersonaliseerd te zijn met allerlei pakketten of kleurstellingen en dus ook niet nieuw te zijn. Daar geef ik persoonlijk niet zo veel om.
De "Care by Volvo" dienst komt vrij dicht in de buurt, al zijn dat volgens mij nog steeds nieuwe auto's.

Bestaan er meer van dit soort constructies? Ik geloof dat er steeds meer mensen zijn die op deze manier naar een auto kijken en een auto zoeken om te gebruiken ipv eentje te bezitten.
Ja, dit bestaat. Ik maak al jarenlang gebruik van auto's in de cloud. Het heet shortlease en het is per dag opzegbaar. Omdat het per dag opzegbaar is, is het ook geen aanslag op je kredietwaardigheid en hoef je het ook nergens als lening op te geven. Je betaalt gewoon voor het gebruik, je kunt van auto wisselen als je bijv. met vakantie gaat en het is full operational lease, dus geen private lease waarbij het risico bij de lessee ligt. Het risico ligt bij de lessor. Bij de meeste shortleasebedrijven krijg je een "klasse", maar bij sommigen (DM als je wilt weten over welke cloudaanbieder ik tevreden ben) kun je gewoon een specifieke auto uit de voorraad kiezen. Iedere maand een andere auto rijden is best gaaf.

Het hoeft per maand niet meer te kosten dan long term operational lease. Soms is het iets duurder, maar soms is het weer iets goedkoper. Alle auto's zijn jonger dan 2 jaar, maar i.v.m. bijtelling zijn de elektrische auto's soms wel iets ouder. Als particulier heb je geen bijtelling. Full operational shortlease heeft als voordeel dat kilometeroverschrijding een habbekrats kost. Bij long term full operational shortlease betaal je je schompus als je je kilometers overschrijdt, bij private lease schijn je je ook schompus te betalen bij overschrijding. Dus als je echt heel veel kilometers rijdt, dan kan shortlease weleens veel voordeliger zijn.

Private lease in de cloud weet ik niet. Maar je kunt als particulier ook gewoon full operational lease doen, alleen moet je bij de maandbedragen wel de btw meerekenen.

[Voor 10% gewijzigd door Trommelrem op 07-04-2020 14:14]

• Bean77
  • Laatst online: 17:14
MazeWing schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:13:

Ter info. Ik heb op mijn Karoq (business edition, november 2019) het digitale instrumentenpaneel als optie kunnen toevoegen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Bean77 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:31:
[...]

Ter info. Ik heb op mijn Karoq (business edition, november 2019) het digitale instrumentenpaneel als optie kunnen toevoegen.
Ook in private lease vorm? Want voor zover ik kan zien is er weinig tot niets aan te passen of toe te voegen. Enkel de keuze uit verschillende “stijlen”...

• Martinusz
MazeWing schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:07:
[...]

Ook in private lease vorm? Want voor zover ik kan zien is er weinig tot niets aan te passen of toe te voegen. Enkel de keuze uit verschillende “stijlen”...
Je kunt elke auto samenstellen zoals je wilt, ook bij bijvoorbeeld alphabet of andere lease toko's.
Op de websites staan vaak de standaard modellen, maar je kunt configureren wat je wilt meestal.
Bij de dealer sowieso, of je zoekt een voorraadauto die voldoet aan je wensen en je vraagt private lease offerte aan bijvoorbeeld.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Martinusz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:10:
[...]

Je kunt elke auto samenstellen zoals je wilt, ook bij bijvoorbeeld alphabet of andere lease toko's.
Op de websites staan vaak de standaard modellen, maar je kunt configureren wat je wilt meestal.
Bij de dealer sowieso, of je zoekt een voorraadauto die voldoet aan je wensen en je vraagt private lease offerte aan bijvoorbeeld.
Ok, dat wist ik niet dat het ook zo qua private lease werkte. Maar voor zover ik even snel heb kunnen zien is een Karoq (of Ateca) in de private lease meteen een heel stuk duurder, voor een auto die qua kostprijs, enkele duizenden onder die van de C5 zit. Zelfs als ik het vergelijk met de leaseprijzen van Citroen zelf...

Hoe dan ben ik van mening dat de C5, zeker voor dat bedrag, enorme bang for buck is!

• Martinusz
MazeWing schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:27:
[...]

Ok, dat wist ik niet dat het ook zo qua private lease werkte. Maar voor zover ik even snel heb kunnen zien is een Karoq (of Ateca) in de private lease meteen een heel stuk duurder, voor een auto die qua kostprijs, enkele duizenden onder die van de C5 zit. Zelfs als ik het vergelijk met de leaseprijzen van Citroen zelf...

Hoe dan ben ik van mening dat de C5, zeker voor dat bedrag, enorme bang for buck is!
Op de standaard dealer site zijn ze sowieso duurder, als je bijv. Bij alphabet een offerte vraagt zit je vaak stuk goedkoper. Of bij een dealer zelf langs gaan voor offerte.

Wat ook slim kan zijn is speciale acties afwachten, of naar voorraadmodellen kijken. (Geldt voor ieder merk)

• Bean77
MazeWing schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:07:
[...]

Jup ik heb de auto als private lease.
Online was het wat beperkt qua keuzes, dus ik ben gewoon naar een dealer gegaan en daar zelf de eigen auto samen gesteld. Daar kon ik gewoon een auto samenstellen als dat ik een auto zou kopen, maar dan met private lease prijzen.
Voor jouw info ik heb ACC, dab+, HHC, virtual cockpit en business upgrade pack als opties op de business edition. En eigen risico naar 125,-.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Bean77 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:27:
[...]

Jup ik heb de auto als private lease.
Online was het wat beperkt qua keuzes, dus ik ben gewoon naar een dealer gegaan en daar zelf de eigen auto samen gesteld. Daar kon ik gewoon een auto samenstellen als dat ik een auto zou kopen, maar dan met private lease prijzen.
Voor jouw info ik heb ACC, dab+, HHC, virtual cockpit en business upgrade pack als opties op de business edition. En eigen risico naar 125,-.
Ok, dankje voor de info. Mag ik vragen wat je hiervoor per maand nu betaald? (en hoeveel mnd/km)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bean77
MazeWing schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:44:
[...]

Ok, dankje voor de info. Mag ik vragen wat je hiervoor per maand nu betaald? (en hoeveel mnd/km)
Iets van 602,- voor de 1.0 (1.5 was iets van 30 euro p.m duurder) obv 48mnd en 15k km pj.

Was wel redelijk duurder dan de andere suv private lease aanbiedingen, maar ik was /ben niet in die merken geinteresseerd. Dus was ik bereid om wat meer te betalen en ik ben er nog steeds happy mee :)

• bosaap22

bosaap22

Valorian schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:33:
[...]

Als je zoiets gevonden heb hoor ik het graag. De initiatieven die ik tegenkwam (bijv. occassion lease) waren nauwelijks goedkoper en soms zelfs duurder dan private lease met nieuwe auto's. Als je 10.000+ per jaar rijdt (en niet zelf iets wilt kopen) dan is denk ik structureel private lease + enkele weken per jaar een station huren via bijv snappcar de voordeligste oplossing voor jouw vraag.
Het dichtste bij komt de "Care by Volvo" dienst. Dan heb je inderdaad alleen keus uit nieuwe Volvo's, maargoed. Je kunt dit wel na drie maanden opzeggen als je wilt. Wat dat betreft dus wel erg flexibel.
Andere merken zijn langzaam wel dit soort diensten aan het uitrollen, waarbij je op een flexibele manier een auto abonnement kunt afnemen, maar dat is voornamelijk in de USA gaande op dit moment. In Nederland biedt alleen Volvo dit aan.
Lees ook even dit artikel, waar ze kijken naar dit soort "hybrid subscription-meets-lease solutions".
https://www.cars.com/arti...ont-add-up-1420700634669/

[Voor 11% gewijzigd door bosaap22 op 13-04-2020 12:42]

• TheUninvited
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 05-06 11:23
Ik heb nu sinds kort geen private lease auto meer, maar wel 15 maanden lang gereden in een Ford Focus IV. Destijds in 2018 afgesloten via de Consumentenbond. Ik zag hier een vergelijking tussen koop en lease van de Fiesta en dacht laat ik de mijne eens uitrekenen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• RemcoDelft
  • Laatst online: 19:30
@TheUninvited Oftewel je hebt uiteindelijk een nieuwe auto gekocht met korting en gratis onderhoud, motorrijtuigenbelasting en verzekering voor ruim een jaar! Dit klinkt alsof de leasemaatschappij zichzelf in de vingers heeft gesneden door een 60 maanden contract na een jaar kosteloos te laten opzeggen en vervolgens een overnamebod te doen. Dat kan best eens een populair traject worden i.p.v. zelf nieuw kopen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

@RemcoDelft Het is dan ook een zeer scherpe prijs die gevraagd werd om de auto over te nemen. Ik denk eerder dat dit een uitzondering was dan de regel. Want als ik de prijs die hij betaald heeft over 15 maanden (= €8.130) optel bij de overname prijs (= €16.950) kom ik uit op €25.080, een prijs die nog altijd €2.500 lager ligt dan een nieuwe met een zeer flinke korting. Volgens mij een erg goede deal.

Ik kan komende woensdag onze nieuwe C5 Aircross ophalen. Ik kan niet wachten (en dat kan ik al bijna 2 weken niet meer) en ben bijna manisch alles van de auto aan het lezen en het kijken. Ik denk dat ik inmiddels meer weet over die auto dan praktisch elke verkoper... :D :Y)

• TheUninvited
MazeWing schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:00:
@RemcoDelft Het is dan ook een zeer scherpe prijs die gevraagd werd om de auto over te nemen. Ik denk eerder dat dit een uitzondering was dan de regel. Want als ik de prijs die hij betaald heeft over 15 maanden (= €8.130) optel bij de overname prijs (= €16.950) kom ik uit op €25.080, een prijs die nog altijd €2.500 lager ligt dan een nieuwe met een zeer flinke korting. Volgens mij een erg goede deal.

Ik kan komende woensdag onze nieuwe C5 Aircross ophalen. Ik kan niet wachten (en dat kan ik al bijna 2 weken niet meer) en ben bijna manisch alles van de auto aan het lezen en het kijken. Ik denk dat ik inmiddels meer weet over die auto dan praktisch elke verkoper... :D :Y)
Klopt, in dit geval zou je nog wel de MRB/Verzekering/onderhoudskosten eraf moeten halen om de daadwerkelijke afschrijving te berekenen. Dan zou je op een nog lager bedrag uitkomen, in mijn geval scheelt dat veel vanwege hogere verzekeringspremies. De leasemaatschappij zou dat waarschijnlijk tegen veel lagere tarieven kunnen, maar als je koop met lease vergelijkt gaat het wel van je persoonlijke situatie vaak afhangen wat voordeliger is.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:29
RemcoDelft schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:38:
@TheUninvited Oftewel je hebt uiteindelijk een nieuwe auto gekocht met korting en gratis onderhoud, motorrijtuigenbelasting en verzekering voor ruim een jaar! Dit klinkt alsof de leasemaatschappij zichzelf in de vingers heeft gesneden door een 60 maanden contract na een jaar kosteloos te laten opzeggen en vervolgens een overnamebod te doen. Dat kan best eens een populair traject worden i.p.v. zelf nieuw kopen.
De gerekende catalogusprijs bij aankoop ligt wel erg hoog.
Een Titanium Bussiness vind je voor 20750 wel (https://www.autoscout24.b...dtidx=17&cldtsrc=listPage)
Daarbij moet dan nog 3000 bpm om aan de NL prijs te komen, maar dan zit je dus nog lang niet aan 27000+.

• Z___Z
  • Niet online
AndRo555 schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:45:
[...]

Een Titanium Bussiness vind je voor 20750 wel (https://www.autoscout24.b...dtidx=17&cldtsrc=listPage)
Daarbij moet dan nog 3000 bpm om aan de NL prijs te komen, maar dan zit je dus nog lang niet aan 27000+.
Ofwel, je wordt als particulier flink genaaid door de Ford dealers bij nieuwkoop. Flink hoge afschrijving heeft de Focus gebaseerd op de cataloguswaarde, als je kijkt naar het aanbod van occasions.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RemcoDelft
Z___Z schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:54:
[...]

Ofwel, je wordt als particulier flink genaaid door de Ford dealers bij nieuwkoop. Flink hoge afschrijving heeft de Focus gebaseerd op de cataloguswaarde, als je kijkt naar het aanbod van occasions.
Het tabelletje op de Belgische Autoscout24 geeft aan dat dit een donker groen TOP AANBOD is. Ik heb de Belgische prijzen niet gevolgd, maar kan me goed voorstellen dat ze momenteel behoorlijke kortingen geven om van voorraadmodellen af te komen. Ik las al een Duitse expert die kortingen tot 50% verwacht, maar niet hier: de Duitse markt levert veel meer uit voorraad terwijl de Nederlandse markt op bestelling draait.
Ik kan me ook voorstellen dat dit een gunstiger overnameaanbod oplevert, de leasemaatschappij wil tenslotte graag van z'n tweedehands auto's af terwijl de markt stil ligt. Ikzelf houd ook een beetje in de gaten wat de vraagprijzen doen, om te zien of er een "te goed om te laten liggen" aanbieding langskomt.

• TheUninvited
[...]

Dat is niet dezelfde uitvoering als die ik heb, zitten een hoop opties nog op die de prijs omhoog trekken. Basisprijs van een Titanium was 27000 in NL bij aanschaf in 2018. Is dat de prijs inclusief BTW? Want de netto prijzen liggen in Nederland ook rond de 20K op dit moment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AndRo555
Is niet bepaald abnormale prijs. Bv ST-line business gaat al jaren voor 20500 a 22000 afhankelijk van de opties (full led, etc) via de grijze importeurs.

@TheUninvited is inclusief btw. Enkel geen bpm want belgie.
@RemcoDelft ”top aanbod” is ook grotendeels doordat sommige dealers gewoon de catalogusprijs op hun advertenties plakken.

Als je met echt een kale focus ook tevreden bent gaat dat al vanaf een eind onder de 16000: https://www.autoscout24.b...ldtidx=1&cldtsrc=listPage

Algemene conclusie is wel dat de leasemaatschappij heel waarschijnlijk een stuk(je) meer dan 10% korting heeft gekregen op catalogusprijs.

[Voor 73% gewijzigd door AndRo555 op 19-04-2020 11:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Het is wel duidelijk dat de particuliere kopers de dure showrooms betalen, door gebrek aan kennis over de onderliggende waarde van de auto’s. In Duitsland is de markt al redelijk opengebroken door prijsvechters. Daar kan je auto’s nieuw met 30% korting kopen, ook voor de Corona crisis. Dus die 50% is nog 20%punt extra korting en niet 50% extra korting.

De Nederlandse particuliere markt wordt open gebroken door private lease. Daarmee krijg je als consument toegang tot de extra korting van professionele inkopers en betaal je voor die korting de marge van de leasemaatschappij.

Voor de consument zou wat die Duitse prijsstunters doen beter zijn voor de transparantie van de markt.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06-06 00:23

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

[...]

Waarom pak je de Belgische autoscout en niet de Nederlandse? Dat is niet de normale route van autoaankoop. Nederland is bijna het duurste land om een auto te kopen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• AndRo555
Señor Sjon schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:46:
[...]

Waarom pak je de Belgische autoscout en niet de Nederlandse? Dat is niet de normale route van autoaankoop. Nederland is bijna het duurste land om een auto te kopen.
Omdat de NL markt niet bepaald transparant is? (Zoals al eerder aangehaald in dit topic)

Definieer normaal? Een leasetoko koopt toch ook niet op de “normale” manier auto’s aan? Autosupermarkten voor consumenten zijn tegenwoordig vrij normaal in de meeste delen van europa.
Ik reken de bpm mee, dus prijzen zijn correct voor NL. Grijze import is evengoed mogelijk in NL.

[Voor 9% gewijzigd door AndRo555 op 20-04-2020 13:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Mijn huidige private lease Ford Focus station uit 2018 (het 'oude' model) is ook officieel een Duits model.

Toen hij afgeleverd werd zat er zelfs een Duitse handleiding bij en vertelde de Ford dealer dat de combinatie van opties op deze auto's nooit in Nederland is geleverd.
Justlease heeft in één keer een paar honderd van deze auto's ingekocht voor een hele scherpe prijs in Duitsland waardoor ze deze spotgoedkoop in de markt konden zetten.

Ik betaal nu voor de luxe uitvoering € 317 p.m.
Dit voor een contract van 36 maanden (met maandelijks opzeggen mogelijk vanaf 12 mnd), 12.000km en 5 schadevrije jaren.

Alhoewel ik bijzonder tevreden ben over mijn Focus, verwacht ik eerlijk gezegd wel soortgelijke superdeals deze zomer nu de prijzen in Duitsland aan het dalen zijn.
Dit uiteraard nog los van een evt. overstap naar elektrisch i.c.m. de subsidieregeling die eraan komt.

• TheUninvited
AndRo555 schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:03:
[...]

Omdat de NL markt niet bepaald transparant is? (Zoals al eerder aangehaald in dit topic)

Definieer normaal? Een leasetoko koopt toch ook niet op de “normale” manier auto’s aan? Autosupermarkten voor consumenten zijn tegenwoordig vrij normaal in de meeste delen van europa.
Ik reken de bpm mee, dus prijzen zijn correct voor NL. Grijze import is evengoed mogelijk in NL.
Ik denk dat de leasemaatschappijen zeker niet de hoofdprijs betalen, sterker nog ik denk dat jouw prijs meer in de buurt ligt van hun inkoopprijzen dan wat je als consument betaald. Ze kunnen moeilijk verlies draaien, mijn auto destijds was ook het introductiemodel met alle opties die erop zaten. Gok dat ze die heel groot hebben ingekocht bij Ford en die goedkoop zijn weggeven om de auto's op de weg te krijgen. Toen ik net erin reed zag je ze nog amper.

Feit is dus nog steeds dat je met leasen daarom goedkoper uit bent, ik heb op basis van deze ervaring en andere berekeningen voor mezelf bepaald dat leasen voor looptijden van 36 maanden of korter voordeliger is dan kopen als vuistregel. Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben, ik raad sowieso af om je vast te zetten in contracten van 60 maanden dan kun je beter financieren dan ben je veel flexibeler. 48 maanden is vaak op het randje wel of niet voordelig. De volgende auto wordt weer lease en dan weer flexibel of korte looptijd.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Sinds gisterenmiddag in het bezit van onze nieuwe Citroen C5 Aircross. Wat een voortreffelijke wagen! Het comfort, de uitstraling, de rust; simpelweg een heerlijke wagen voor zowel snelweg als binnendoor.

We hadden wel de grootste pech die je kan hebben. We rijden weg bij de dealer, gaan de snelweg op en "pats" een steentje (vermoedelijk van een vrachtwagen) tegen de ruit aan en een sterretje. Gelukkig achter de spiegel (aan de passagierskant), maar we hebben nog geen 5 minuten van de auto kunnen genieten of het was al zo ver...
Hierop meteen retour dealer die het sterretje behandeld hebben. Ik ga echter morgen nog naar autotaalglas, aangezien zij het hopelijk beter en "onzichtbaarder" kunnen maken. De dealer heeft wel het sterretje zelf weten te maskeren, maar de 2 kleine barstjes/scheurtjes niet.

De rest van de rit (160 KM) gelukkig zonder verdere problemen verlopen en kunnen genieten van onze nieuwe auto. Ik zal binnenkort nog wat foto's maken en een impressie na wat meer erin gereden te hebben. Voor nu weet ik zeker dat er bijna geen betere auto is (gezien het totaalpakket) voor de prijs die wij er per maand voor betalen (€507 met 48 Mnd/15.000 KM, all-seasonbanden, SVI, etc.).

• wd200
Voor wie nog een occassion lprivat lease auto zoekt https://privatelease.arval.nl/occasion-lease

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:30
TheUninvited schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:53:
Feit is dus nog steeds dat je met leasen daarom goedkoper uit bent, ik heb op basis van deze ervaring en andere berekeningen voor mezelf bepaald dat leasen voor looptijden van 36 maanden of korter voordeliger is dan kopen als vuistregel. Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben, ik raad sowieso af om je vast te zetten in contracten van 60 maanden dan kun je beter financieren dan ben je veel flexibeler. 48 maanden is vaak op het randje wel of niet voordelig. De volgende auto wordt weer lease en dan weer flexibel of korte looptijd.
Waar baseer je dat op? Ik zou juist liever voor een goede aanbieding met lange looptijd gaan. Eventueel opletten met de condities voor vervroegd ontbinden maar bij een goede aanbieding is overdracht ook altijd nog een optie.

Als je de maandelijkse meerprijs voor een kortere looptijd reserveert denk ik dat je 9/10 keer wel can je contract afkomt als je aanbiedt dat bedrag toe te geven bij overdracht.

Verder is de keuze tussen eigendom en lease, niet tussen financiering en lease.

[Voor 3% gewijzigd door assje op 23-04-2020 22:45]

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• TheUninvited
assje schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:44:
[...]

Waar baseer je dat op? Ik zou juist liever voor een goede aanbieding met lange looptijd gaan. Eventueel opletten met de condities voor vervroegd ontbinden maar bij een goede aanbieding is overdracht ook altijd nog een optie.

Als je de maandelijkse meerprijs voor een kortere looptijd reserveert denk ik dat je 9/10 keer wel can je contract afkomt als je aanbiedt dat bedrag toe te geven bij overdracht.

Verder is de keuze tussen eigendom en lease, niet tussen financiering en lease.
Bij de meeste auto's schrijf je het meeste af in de eerste drie jaar daarom is leasen voordeliger, na die 3 jaar kun je stellen dat het voordeliger is om de auto in eigendom te hebben volgens mijn berekeningen. Dus na 5 jaar leasen ben je duurder uit voor de auto's die ik heb uitgerekend. Je kunt als je je maandbedrag laag wilt houden bij keurmerk private lease natuurlijk de lange looptijd kiezen en dan het verschil bijleggen na 3 jaar als je dan niet verder wilt rijden inderdaad.

Dan is het natuurlijk de vraag hoeveel duurder. Bij sommige auto's gaat het om relatief kleine bedragen vooral A/B-segment auto's zijn dat. Als je je geld liever op zak houdt is dat natuurlijk ook een keuze die je kunt maken. Ik adviseer uiteindelijk om het voor jezelf na te rekenen en te kijken of het voordeliger is en of als het je meer kost dat het waard is. Het blijft een vuistregel dus je zult het altijd per situatie moeten bekijken.

• assje
TheUninvited schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:40:
Bij de meeste auto's schrijf je het meeste af in de eerste drie jaar daarom is leasen voordeliger, na die 3 jaar kun je stellen dat het voordeliger is om de auto in eigendom te hebben volgens mijn berekeningen.
Juist die hogere initiele afschrijving is een reden om voor langere lease (of eigendom) te gaan. Uiteindelijk gaat het niet alleen om een vergelijking van lease vs koop maar ook gewoon de kosten.

Persoonlijk vind ik de meerprijs van kortere termijn juist altijd veel te hoog. Dan is lease simpelweg niet interessant meer en koop ik liever een jong occasion.

Kijk ik even willekeurig voor een Peugeot 108 bij Alphabeth:
  • 60mnd: €209
  • 48mnd: +€10 / 5%
  • 36mnd +€40 / 19%
  • 24mnd: +€130 / 62%

[Voor 11% gewijzigd door assje op 24-04-2020 11:14]

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 19:48
Volgens mij onderbouw je hiermee toch vooral dat je beter een auto kan kopen die 2-3 jaar oud is in plaats van een nieuwe?
Dat is voor mij altijd het 'probleem' met private lease, het kan goedkoper zijn dan een nieuwe auto, maar een auto 'met de kop eraf' is hoe dan ook nog goedkoper.
@TheUninvited, was het dus niet nog handiger geweest om een 2-3 jaar oude focus te kopen ipv hem zelf eerst via private lease te laten afschrijven en dan overnemen?

• TheUninvited
Smobbo schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:19:
Volgens mij onderbouw je hiermee toch vooral dat je beter een auto kan kopen die 2-3 jaar oud is in plaats van een nieuwe?
Dat is voor mij altijd het 'probleem' met private lease, het kan goedkoper zijn dan een nieuwe auto, maar een auto 'met de kop eraf' is hoe dan ook nog goedkoper.
@TheUninvited, was het dus niet nog handiger geweest om een 2-3 jaar oude focus te kopen ipv hem zelf eerst via private lease te laten afschrijven en dan overnemen?
Jup dat is altijd goedkoper.
assje schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:07:
[...]

Juist die hogere initiele afschrijving is een reden om voor langere lease (of eigendom) te gaan. Uiteindelijk gaat het niet alleen om een vergelijking van lease vs koop maar ook gewoon de kosten.

Persoonlijk vind ik de meerprijs van kortere termijn juist altijd veel te hoog. Dan is lease simpelweg niet interessant meer en koop ik liever een jong occasion.

• 36mnd +€40 / 19%
Ik zeg alleen dat 5 jaar leasen duurder is dan zelf kopen, of je daar wat mee doet is aan jezelf. Ik zou het zelf niet doen. Hoe langer je met een auto doet hoe voordeliger zelf kopen is. In jouw voorbeeld is de meerprijs voor 2 jaar veel te hoog, voor 3 jaar kun je nog over dubben. Maar hangt ook enorm af van aanbiedingen en of je bijvoorbeeld zoals bij Justlease een flexibele optie hebt voor een kleine meerprijs.

[Voor 49% gewijzigd door TheUninvited op 24-04-2020 11:38]

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06-06 13:08

Phntm

Tlingelingeling

TheUninvited schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:34:

Ik zeg alleen dat 5 jaar leasen duurder is dan zelf kopen, of je daar wat mee doet is aan jezelf. Ik zou het zelf niet doen. Hoe langer je met een auto doet hoe voordeliger zelf kopen is. In jouw voorbeeld is de meerprijs voor 2 jaar veel te hoog, voor 3 jaar kun je nog over dubben. Maar hangt ook enorm af van aanbiedingen en of je bijvoorbeeld zoals bij Justlease een flexibele optie hebt voor een kleine meerprijs.
Zoveelste keer dat dit wordt besproken.

Lease is goedkoper puur door het feit dat je gaat vergelijken met nieuw waardes. Daarnaast heb je met een eigen gekochte auto de vijand die iedereen vreest: afschrijving. Als je kijkt naar het totaalbedrag van kopen, plus alle kosten(verzekering, wegenbelasting o.a.) en dat vergelijkt met een lease bedrag dan snap ik niet hoe je komt tot die conclusie. Sterker nog, ik snap niet waarom dit voor de zoveelste keer wordt besproken. Gebruik de zoekfunctie, deze discussie is meermaals voor gekomen en meermaals is er het tegendeel bewezen.

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:09
Phntm schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:05:
[...]

Lease is goedkoper puur door het feit dat je gaat vergelijken met nieuw waardes. Daarnaast heb je met een eigen gekochte auto de vijand die iedereen vreest: afschrijving. Als je kijkt naar het totaalbedrag van kopen, plus alle kosten(verzekering, wegenbelasting o.a.) en dat vergelijkt met een lease bedrag dan snap ik niet hoe je komt tot die conclusie. Sterker nog, ik snap niet waarom dit voor de zoveelste keer wordt besproken. Gebruik de zoekfunctie, deze discussie is meermaals voor gekomen en meermaals is er het tegendeel bewezen.
Je zou zeggen dat de rode topic warning genoeg zou zeggen maar helaas heb je ze er toch nog bij...

Memento mori

• Smobbo
  • Laatst online: 19:48
Rustig aan mannen, volgens mij wordt nu toch juist besproken hoe lang private lease vast zetten handig is?
De toevoeging die ik daarbij doe is dat het overkopen van je private lease auto na 2-3 jaar of een occasion van 2-3 jaar kopen wellicht qua kosten hoger uit gaat pakken.
Dus niet 'alle 2e handjes zijn goedkoper', maar de relatie tussen private lease, het overkopen van deze auto en het kopen van een vergelijkbare auto met vergelijkbare leeftijd.

Naar wie @Phntm verwijst met 'hoe je komt tot die conclusie' is me overigens niet duidelijk, bedoel je daar @TheUninvited of mij mee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Smobbo schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:42:
Rustig aan mannen, volgens mij wordt nu toch juist besproken hoe lang private lease vast zetten handig is?
De toevoeging die ik daarbij doe is dat het overkopen van je private lease auto na 2-3 jaar of een occasion van 2-3 jaar kopen wellicht qua kosten hoger uit gaat pakken.
Dus niet 'alle 2e handjes zijn goedkoper', maar de relatie tussen private lease, het overkopen van deze auto en het kopen van een vergelijkbare auto met vergelijkbare leeftijd.

Naar wie @Phntm verwijst met 'hoe je komt tot die conclusie' is me overigens niet duidelijk, bedoel je daar @TheUninvited of mij mee?
Als het overkwam als op de man spelen was dat niet de bedoeling. Ik heb het over theuninvited ik zal wel even de quote aanpassen.

En dat klopt wel, de prijs van je lease auto overkopen kan uiteindelijk voor een hoger totaal zorgen, echter is het dan wel in de meeste gevallen een gunstigere prijs dan de auto zelf 2e hands aanschaffen en je weet wie erin heeft gereden. Dat stuk vertrouwen voegt ook weer wat toe.

• RemcoDelft
assje schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:07:
  • 36mnd +€40 / 19%
Dus voor 5 jaar is 12540 euro nodig. Voor 3 jaar is 8964 euro nodig. Dus voor jaren 4 en 5 is 3576 nodig. Dat zet de laatste 2 jaar op 149 euro per maand. Voor die prijs zou een 3 jaar oud tweedehandsje leasen best de moeite waard zijn.

• assje
RemcoDelft schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:00:
Dus voor 5 jaar is 12540 euro nodig. Voor 3 jaar is 8964 euro nodig. Dus voor jaren 4 en 5 is 3576 nodig. Dat zet de laatste 2 jaar op 149 euro per maand. Voor die prijs zou een 3 jaar oud tweedehandsje leasen best de moeite waard zijn.
Ja dat zou je denken maar op een of andere manier is occasionslease nauwelijks goedkoper. Zal wellicht te maken hebben met gebrek aan volume en/of extra complexiteit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheUninvited
Phntm schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:05:
[...]

Ik heb zelf een excel sheet met daarin afschrijving, onderhoud, verzekeringen et cetera gemaakt waarin ik verschillende looptijden naast elkaar heb gelegd en verschillende nieuwe auto's (Ford Focus, Kia Ceed, Renault Clio en nog een aantal). En ik zie dat het na 36 maanden meestal duurder wordt dan kopen, maar dat kan ook liggen aan de specifieke auto's die je bekijkt. En soms is dat een paar tientjes en soms meer dan 100 euro per maand. Leasen is vaak duurder dan omdat afschrijving niet lineair is en je na het 3e jaar daar veel minder last van krijgt maar je maandbedrag blijft net zo hoog. Dat is wat ik probeer te zeggen, ik beargumenteer niet dat je beter een gebruikte auto kan kopen ik beargumenteer alleen dat bij nieuw kopen de termijn waarop je rekent nogal uitmaakt wat voordeliger is in sommige gevallen.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

TheUninvited schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:02:
[...]

Ik heb zelf een excel sheet met daarin afschrijving, onderhoud, verzekeringen et cetera gemaakt waarin ik verschillende looptijden naast elkaar heb gelegd en verschillende nieuwe auto's (Ford Focus, Kia Ceed, Renault Clio en nog een aantal). En ik zie dat het na 36 maanden meestal duurder wordt dan kopen, maar dat kan ook liggen aan de specifieke auto's die je bekijkt. En soms is dat een paar tientjes en soms meer dan 100 euro per maand. Leasen is vaak duurder dan omdat afschrijving niet lineair is en je na het 3e jaar daar veel minder last van krijgt maar je maandbedrag blijft net zo hoog. Dat is wat ik probeer te zeggen, ik beargumenteer niet dat je beter een gebruikte auto kan kopen ik beargumenteer alleen dat bij nieuw kopen de termijn waarop je rekent nogal uitmaakt wat voordeliger is in sommige gevallen.
Leuk dat je een excel sheet hebt. Neemt niet weg dat wat je aanhaalt over afschrijving totaal niet klopt. Afschrijving is in geen geval lineair. Je kan het enkel als een lineaire waarde zien als je de totale afschrijving terug rekent en dan verdeelt over de maanden van bezit.

Je probeert ook niet met feiten te onderbouwen, enkel met beweringen :F Ben je zo overtuigd van je excel? Dan moet je die delen, met alle details van dien. Ik ga je toch nogmaals aanraden om in dit topic de zoekfunctie te gebruiken, want dit is echt niet de eerste keer dat dit besproken wordt. De consensus, gebaseerd op de cijfers(=feiten), toont dat lease voordeliger is dan koop als het gaat om nieuw vs nieuw. Kijkend naar iedereen's unieke situatie, kan je er makkelijk ook vanuit gaan dat veel lease afnemers ook nooit een maximale korting hebben op de verzekering. Met private lease heb je doorgaans de duurste verzekering voor een schappelijke prijs in je private lease bedrag, of een ander voorbeeld is dat de wegenbelasting bedrag die in je private lease kosten zit, afhankelijk is van waar de lease maatschappij is ingeschreven. De meesten zijn ingeschreven in provincies waar dat bedrag ook weer lager is en zo kun je verder redeneren over waarom je met private lease goedkoper uit komt.

Goed, je excel sheet bevat zeker al deze informatie. Ik zeg deel en overtuig ons met de feiten, en anders kijk dit topic heel goed door naar soortgelijke discussies. 8)7

• Bob-B190
assje schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:57:
[...]

Ja dat zou je denken maar op een of andere manier is occasionslease nauwelijks goedkoper. Zal wellicht te maken hebben met gebrek aan volume en/of extra complexiteit.
Heeft veelal te maken met aflopen van garantie en extra onderhoudskosten die met oudere auto's en hogere kilometerstanden gepaard gaan. De eerste 100k km heb je zo goed als niets, daarna komt het hele remschijven/blokken/distri feest alweer om de hoek.

Memento mori

• TheUninvited
Phntm schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:06:
[...]

Leuk dat je een excel sheet hebt. Neemt niet weg dat wat je aanhaalt over afschrijving totaal niet klopt. Afschrijving is in geen geval lineair. Je kan het enkel als een lineaire waarde zien als je de totale afschrijving terug rekent en dan verdeelt over de maanden van bezit.

Je probeert ook niet met feiten te onderbouwen, enkel met beweringen :F Ben je zo overtuigd van je excel? Dan moet je die delen, met alle details van dien. Ik ga je toch nogmaals aanraden om in dit topic de zoekfunctie te gebruiken, want dit is echt niet de eerste keer dat dit besproken wordt. De consensus, gebaseerd op de cijfers(=feiten), toont dat lease voordeliger is dan koop als het gaat om nieuw vs nieuw. Kijkend naar iedereen's unieke situatie, kan je er makkelijk ook vanuit gaan dat veel lease afnemers ook nooit een maximale korting hebben op de verzekering. Met private lease heb je doorgaans de duurste verzekering voor een schappelijke prijs in je private lease bedrag, of een ander voorbeeld is dat de wegenbelasting bedrag die in je private lease kosten zit, afhankelijk is van waar de lease maatschappij is ingeschreven. De meesten zijn ingeschreven in provincies waar dat bedrag ook weer lager is en zo kun je verder redeneren over waarom je met private lease goedkoper uit komt.

Goed, je excel sheet bevat zeker al deze informatie. Ik zeg deel en overtuig ons met de feiten, en anders kijk dit topic heel goed door naar soortgelijke discussies. 8)7
https://docs.google.com/s...NVbYN7tc/edit?usp=sharing

Dit is wat ik destijds heb uitgewerkt bij de leasecollectief van de Consumentenbond en voor het leasen van mijn Ford Focus, dit waren de beste aanbiedingen op dat moment volgens mij. Hier zie je duidelijk dat kopen op lange termijn meestal voordeliger is, je ziet ook duidelijk dat als je gaat financieren leasen altijd voordeliger is (zie rentederving). In het geval van de Ford Focus zie je dat naarmate de termijn langer wordt de kosten bij koop flink dalen, omdat dit een flexlease aanbieding was gaan de leasekosten niet omhoog bij kortere termijnen. De gegevens heb ik gehaald van de ANWB/Autoweek koerslijsten, verzekeringen op basis van 7 schadevrije jaren opgezocht toen en aanschafprijzen via de fabrikantwebsite en eventuele (inruil)acties (zonder kortingen die je zelf nog zou kunnen afdwingen, muv de Ford Focus daar had ik een offerte van, dat is dus in het nadeel van koop).

Ik zei ook dat afschrijving niet lineair is, dus waarom je anders beweert snap ik niet. Daarom is het juist belangrijk om verschillende termijnen te vergelijken. Op basis van deze gegevens heb ik geconcludeerd dat leasen interessanter wordt naarmate de looptijden korter zijn en je iedere 2/3 jaar van auto wisselt indien de meerprijs niet veel meer is of flexibel opzegbaar. Als je langer dan 5 jaar met een auto doet zou ik altijd uitrekenen wat voor jezelf voordeliger is.

Ik heb zelf uiteindelijk geleased omdat ik niet 5 jaar met een auto wilde rijden en niet 5 jaar aan een maandelijks leasebedrag wil vast zitten vind ik de kortere termijnen fijner en die bleken ook vaak nog meer voordeel te hebben. Uiteindelijk heb je ook als je je geld belegd voordelen aan leasen versus kopen omdat het geld wat je niet in leasen stopt vaak nog extra inkomsten oplevert. Ik ben geen tegenstander van leasen, maar voorstander van rationele beslissingen dus bereken ik van tevoren altijd wat een auto mij zelf kost versus leasen. Daarom beweer ik dat 5 jaar niet altijd voordeliger hoeft te zijn, het kan dus interessant zijn als je je auto lang wilt rijden om na 3 jaar te kijken of overkopen geen betere optie is in plaats van die laatste 2 jaar nog door te betalen.

• Bob-B190
TheUninvited schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:20:
[...]

Dit is wat ik destijds heb uitgewerkt bij de leasecollectief van de Consumentenbond en voor het leasen van mijn Ford Focus, dit waren de beste aanbiedingen op dat moment volgens mij. Hier zie je duidelijk dat kopen op lange termijn meestal voordeliger is, je ziet ook duidelijk dat als je gaat financieren leasen altijd voordeliger is (zie rentederving). In het geval van de Ford Focus zie je dat naarmate de termijn langer wordt de kosten bij koop flink dalen, omdat dit een flexlease aanbieding was gaan de leasekosten niet omhoog bij kortere termijnen. De gegevens heb ik gehaald van de ANWB/Autoweek koerslijsten, verzekeringen op basis van 7 schadevrije jaren opgezocht toen en aanschafprijzen via de fabrikantwebsite en eventuele (inruil)acties (zonder kortingen die je zelf nog zou kunnen afdwingen, muv de Ford Focus daar had ik een offerte van, dat is dus in het nadeel van koop).

Ik zei ook dat afschrijving niet lineair is, dus waarom je anders beweert snap ik niet. Daarom is het juist belangrijk om verschillende termijnen te vergelijken. Op basis van deze gegevens heb ik geconcludeerd dat leasen interessanter wordt naarmate de looptijden korter zijn en je iedere 2/3 jaar van auto wisselt indien de meerprijs niet veel meer is of flexibel opzegbaar. Als je langer dan 5 jaar met een auto doet zou ik altijd uitrekenen wat voor jezelf voordeliger is.

Ik heb zelf uiteindelijk geleased omdat ik niet 5 jaar met een auto wilde rijden en niet 5 jaar aan een maandelijks leasebedrag wil vast zitten vind ik de kortere termijnen fijner en die bleken ook vaak nog meer voordeel te hebben. Uiteindelijk heb je ook als je je geld belegd voordelen aan leasen versus kopen omdat het geld wat je niet in leasen stopt vaak nog extra inkomsten oplevert. Ik ben geen tegenstander van leasen, maar voorstander van rationele beslissingen dus bereken ik van tevoren altijd wat een auto mij zelf kost versus leasen. Daarom beweer ik dat 5 jaar niet altijd voordeliger hoeft te zijn, het kan dus interessant zijn als je je auto lang wilt rijden om na 3 jaar te kijken of overkopen geen betere optie is in plaats van die laatste 2 jaar nog door te betalen.
Je gaat me veel vertellen, maar een dealer die je na 5 jaar nog meer dan de helft van de aanschaf terug gaat geven als inruil moet nog gestart worden en is waarschijnlijk na een week failliet. Onze huidige auto hebben we als 3,5 jaar oude occasion gekocht voor een derde van de oorspronkelijke prijs, dus de eerste eigenaar zal nog wel meer afgeschreven hebben. Verder zie ik ook geen uitgewerkte breakdown van onderhoudskosten, je hebt bijvoorbeeld banden op 0 euro staan (die wil ik ook wel).

Memento mori

• Pindakaasisbah
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 03-06 20:31
Voor die genen (waaronder ikzelf) die wachten op de uitlevering van hun e-Golf: https://www.volkswagen.nl...hervat-productie-van-id3/
Daarna volgt de gefaseerde opstart van de productie van de Golf Variant en e-Golf in respectievelijk Zwickau en Dresden op maandag 27 april.

• TheUninvited
Bob-B190 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:57:
[...]
Je gaat me veel vertellen, maar een dealer die je na 5 jaar nog meer dan de helft van de aanschaf terug gaat geven als inruil moet nog gestart worden en is waarschijnlijk na een week failliet. Onze huidige auto hebben we als 3,5 jaar oude occasion gekocht voor een derde van de oorspronkelijke prijs, dus de eerste eigenaar zal nog wel meer afgeschreven hebben. Verder zie ik ook geen uitgewerkte breakdown van onderhoudskosten, je hebt bijvoorbeeld banden op 0 euro staan (die wil ik ook wel).
Uiteraard hangt het grotendeels af van de restwaarde. Ik heb de cijfers van de ANWB gebruikt maar als je zelf lager in wilt schatten kan dat. Bij kleine voertuigen zijn de verschillen minimaal bij grotere klasse kan het veel meer verschil maken. Uiteindelijk blijft kopen altijd een gok wat dat betreft is leasen meer zekerheid.

Banden zou je zelf moeten bepalen ik kan er meestal wel 50-60k mee doen, bij 10k per jaar kun je daar dus 5 jaar mee doen. Bij onderhoud zijn de vaste beurten inbegrepen obv de fabrikant zijn adviesprijs. Bij een nieuwe auto verwacht ik niet veel slijtage binnen 5 jaar.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

TheUninvited schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:20:
[...]

Beetje zonde om te kijken naar specifiek 7 schadevrije jaren, terwijl je met lease altijd een verzekeringspremie krijgt gebaseerd op maximale korting die je zou krijgen bij veel schadevrije jaren. Dit is weer dan aantrekkelijker voor beginnende rijders, of mensen die komen van een zakelijke lease auto.
Ik geef aan dat afschrijving dus nooit lineair is, dit is ongeacht koop of lease. Het gaat verder dan je verwacht. En denk je dat 20 euro per maand de onderhoudskosten dekken van auto+banden (+eventuele problemen met de auto die niet vallen onder garantie)? Lastig in te schatten, natuurlijk, maar er zit een foutmarge hierin.
Je bent ook nooit verplicht om 5 jaar te nemen, toch? Dat is een keus. Bovendien haal jij altijd het extreme voorbeeld aan van 15k/60 maanden. Meestal zijn de mensen die 5 jaar nemen ook diegenen die het minimale aantal KM's nemen. Deze is in de meeste gevallen 10k. Dit scheelt dan ook weer wat. Met privé auto's wordt over het algemeen het minst gereden per jaar, voor velen is een PL auto ook direct het boodschappenkarretje en/of a naar b wagon.

Je excel is leuk, maar gebaseerd op specifieke gevallen voor je eigen wils. Dat is niet erg, je hebt gekeken naar je mogelijkheden. Echter moet je 1 ding niet meer doen, misschien is dat mijn mening, maar je moet wel echt ophouden met je mening zo neerplaatsen dat het een wijdverspreide mening. Ik kan niet kijken in je financiën. Maar het zou zomaar zijn dat voor sommigen lease altijd beter is, zelfs voor 60 maanden, i.p.v. kopen. Ik kan dat ook zo opnoemen, want ik ben niet van plan om een aantal duizenden euro's op te hoesten en vervolgens aan het eind nog moeite te gaan doen om het te verkopen voor een bedrag dat in de buurt zit met wat ik in gedachte heb. Het is allemaal persoonlijk. Persoonlijk lease ik voor 48 maanden en het eerste jaar is al om. (48 maanden/20k km per jaar, i20 sleek silver comfortline+nav pakket toen der tijd 360 euro per maand. Inmiddels na correcties duurder als je het dit jaar neemt)

Bovendien zou ik 2x nadenken over een auto overkopen na lease: Dan kan je zomaar alsnog duurder uitkomen, dit is ook iets om over na te denken. Je krijgt wel natuurlijk meer vertrouwen voor terug, je weet immers wie erin heeft gereden. :*)

• TheUninvited
Phntm schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:26:
[...]

Beetje zonde om te kijken naar specifiek 7 schadevrije jaren, terwijl je met lease altijd een verzekeringspremie krijgt gebaseerd op maximale korting die je zou krijgen bij veel schadevrije jaren. Dit is weer dan aantrekkelijker voor beginnende rijders, of mensen die komen van een zakelijke lease auto.

[...]

Ik geef aan dat afschrijving dus nooit lineair is, dit is ongeacht koop of lease. Het gaat verder dan je verwacht. En denk je dat 20 euro per maand de onderhoudskosten dekken van auto+banden (+eventuele problemen met de auto die niet vallen onder garantie)? Lastig in te schatten, natuurlijk, maar er zit een foutmarge hierin.

[...]

Je bent ook nooit verplicht om 5 jaar te nemen, toch? Dat is een keus. Bovendien haal jij altijd het extreme voorbeeld aan van 15k/60 maanden. Meestal zijn de mensen die 5 jaar nemen ook diegenen die het minimale aantal KM's nemen. Deze is in de meeste gevallen 10k. Dit scheelt dan ook weer wat. Met privé auto's wordt over het algemeen het minst gereden per jaar, voor velen is een PL auto ook direct het boodschappenkarretje en/of a naar b wagon.

Je excel is leuk, maar gebaseerd op specifieke gevallen voor je eigen wils. Dat is niet erg, je hebt gekeken naar je mogelijkheden. Echter moet je 1 ding niet meer doen, misschien is dat mijn mening, maar je moet wel echt ophouden met je mening zo neerplaatsen dat het een wijdverspreide mening. Ik kan niet kijken in je financiën. Maar het zou zomaar zijn dat voor sommigen lease altijd beter is, zelfs voor 60 maanden, i.p.v. kopen. Ik kan dat ook zo opnoemen, want ik ben niet van plan om een aantal duizenden euro's op te hoesten en vervolgens aan het eind nog moeite te gaan doen om het te verkopen voor een bedrag dat in de buurt zit met wat ik in gedachte heb. Het is allemaal persoonlijk. Persoonlijk lease ik voor 48 maanden en het eerste jaar is al om. (48 maanden/20k km per jaar, i20 sleek silver comfortline+nav pakket toen der tijd 360 euro per maand. Inmiddels na correcties duurder als je het dit jaar neemt)

Bovendien zou ik 2x nadenken over een auto overkopen na lease: Dan kan je zomaar alsnog duurder uitkomen, dit is ook iets om over na te denken. Je krijgt wel natuurlijk meer vertrouwen voor terug, je weet immers wie erin heeft gereden. :*)
Je hebt gelijk, het is niet mijn bedoeling om mensen te overtuigen wat goed of slecht is maar aan te geven informeer jezelf voordat je zo'n beslissing neemt. En zelfs al is leasen duurder op een looptijd van 60 maanden is de vraag is ook inderdaad of je bij inruil geluk hebt of niet dat kan zomaar het verschil maken. Je weet het pas zeker achteraf.

Bij A/B segment heb ik eigenlijk bijna nooit enorme verschillen gezien in het voordeel van kopen. Bij de C segmenters is het verschil al snel groter, maar de nieuwprijzen van die auto's zijn ook onwijs hoog dus ook al is die goedkoper bij zelf aanschaffen dan nog zou ik er niet zomaar 27K tegenaan gooien voor een Ford Focus. Ik vind het leuk om dat uit te rekenen maar blijft natuurlijk gokken, ik kom er meestal ook op uit dat ik ondanks alles liever zekerheid heb en dan heb je met leasen geen extra kosten gedurende de looptijd. Dat verklaart ook waarom de populariteit zo enorm toeneemt.

Nu heb ik mijn auto in bezit en de vaste lasten zijn lager dus dat is fijner, maar je neemt wel risico met andere zaken. Zo heb ik tijdens de lease een keer schade gehad en als ik dat nu heb dan zit je met veel hogere kosten. Daarom dat ik ook alvast aan het kijken ben voor eind van het jaar om weer een nieuwe private lease auto te nemen, wel zo goedkoop mogelijk natuurlijk :+

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

TheUninvited schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:13:
[...]

Je hebt gelijk, het is niet mijn bedoeling om mensen te overtuigen wat goed of slecht is maar aan te geven informeer jezelf voordat je zo'n beslissing neemt. En zelfs al is leasen duurder op een looptijd van 60 maanden is de vraag is ook inderdaad of je bij inruil geluk hebt of niet dat kan zomaar het verschil maken. Je weet het pas zeker achteraf.

Bij A/B segment heb ik eigenlijk bijna nooit enorme verschillen gezien in het voordeel van kopen. Bij de C segmenters is het verschil al snel groter, maar de nieuwprijzen van die auto's zijn ook onwijs hoog dus ook al is die goedkoper bij zelf aanschaffen dan nog zou ik er niet zomaar 27K tegenaan gooien voor een Ford Focus. Ik vind het leuk om dat uit te rekenen maar blijft natuurlijk gokken, ik kom er meestal ook op uit dat ik ondanks alles liever zekerheid heb en dan heb je met leasen geen extra kosten gedurende de looptijd. Dat verklaart ook waarom de populariteit zo enorm toeneemt.

Nu heb ik mijn auto in bezit en de vaste lasten zijn lager dus dat is fijner, maar je neemt wel risico met andere zaken. Zo heb ik tijdens de lease een keer schade gehad en als ik dat nu heb dan zit je met veel hogere kosten. Daarom dat ik ook alvast aan het kijken ben voor eind van het jaar om weer een nieuwe private lease auto te nemen, wel zo goedkoop mogelijk natuurlijk :+
Ik vind dat private lease ons allen voorziet van het gemak van zorgeloos mobiliteit. Het is niet goedkoop, relatief gezien, maar het maakt het leven inderdaad een stuk makkelijk. Man, man, man had ik het geld... dan wist ik echt wel wat voor wagen ik voor de deur had staan. :9

Maar goed, dan wordt het wel een tweedehandsje.

Verder hoop ik dat je het niet verkeerd opvatte.Je hebt per definitie geen ongelijk, voor jouw situatie was dit wellicht de beste keus. Ja, tuurlijk, je hebt zoals je zegt soms wat risico's... maar hoe groot is de kans dat zulke dingen altijd voorkomen? vrijwel nihil tenzij je echt vervloekt bent. Private lease is net als een huis huren, is er iets kapot of doet het niet, geen probleem zit allemaal in je termijn bedrag. Na x aantal jaar ga je naar je volgende woning omdat je een punt bereikt waar je gewoon wat beters kunt krijgen voor je termijn bedrag.

• Remko.me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:07
Ik ben op zoek naar een pl Nissan Leaf.

15.000km per jaar, contract 48 maanden heeft voorkeur. Ik merk dat de prijzen nogal uit een lopen.
Op leaseplan een mooie deal.. maar daar durf ik echt niet mee in zee te gaan.

We willen graag elektrisch rijden omdat we op jaar 1500KWh stroom terug leveren... (dit is wat we over houden na aftrek van ons gebruik, we hebben nogal wat zonnepanelen) we willen dit graag deels gaan benutten, waaronder ook voor de auto. We zijn een gezin met twee kinderen, qua ruimte is de Leaf prima.

De investering in koop durf ik niet te nemen vanwege een onzekere toekomst voor elektrische auto’s en ook de hoge afschrijving.

Wie o wie heeft hier een goede tip?!

[Voor 6% gewijzigd door Remko.me op 26-04-2020 00:11]

Bekijk mijn site: Remko.me

• ^LuKKie^
  • Laatst online: 21:31
Remko.me schreef op zondag 26 april 2020 @ 00:10:
Waarom niet?

• Remko.me
Reviews en beoordelingen zeggen er ver weg van te blijven online....

• nietmachine48
  • Laatst online: 21:40
Remko.me schreef op zondag 26 april 2020 @ 00:10:
Ik ben op zoek naar een pl Nissan Leaf.

15.000km per jaar, contract 48 maanden heeft voorkeur. Ik merk dat de prijzen nogal uit een lopen.

We willen graag elektrisch rijden omdat we op jaar 1500KWh stroom terug leveren... (dit is wat we over houden na aftrek van ons gebruik, we hebben nogal wat zonnepanelen) we willen dit graag deels gaan benutten, waaronder ook voor de auto. We zijn een gezin met twee kinderen, qua ruimte is de Leaf prima.

De investering in koop durf ik niet te nemen vanwege een onzekere toekomst voor elektrische auto’s en ook de hoge afschrijving.

Wie o wie heeft hier een goede tip?!
Ook via ANWB / Leaseplan een Leaf genomen, perfect; in mijn situatie al binnen 2 weken na afsluiten contract rijdend in een (voorraad) Leaf. Met Leaseplan vooralsnog geen slechte ervaringen. Wat nu wel het geval is, hopelijk is er nog een voorraadmodel beschikbaar, anders zou het door Corona weleens lang kunnen gaan duren.

• ^LuKKie^
  • Laatst online: 21:31
Remko.me schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:28:
[...]

Ik lease mijn Nissan Leaf via ANWB Private Lease (en dus via Leaseplan) en heb er niets op aan te merken. Het aanmeldproces ging vlot, communicatie was prima, levering was snel. Voor de rest heb ik nog niet veel met ze te maken gehad maar 3 ~ 4 jaar geleden had ik een zakelijke auto via Leaseplan en daar heb ik ook nooit problemen met ze gehad.

Ze hebben voor de Leaf nou eenmaal een van de betere aanbiedingen, alhoewel hij niet meer zo goed is al een maand of wat geleden via de ANWB.

Andere leasemaatschappijen zijn voor de Nissan Leaf snel 50 tot 100 euro per maand duurder als ik even snel kijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remko.me
Klinkt toch wel goed dus!

Wat hebben jullie voor model gekozen? Welke maandtarief zijn jullie op uitgekomen?

Ik dacht eerst dat de Leaf klein was, tot ik hem heb bekeken en dat viel niks tegen.

Hoe bevalt hij in de praktijk ?

Aanvullende vraag:
Hebben jullie je koopauto ingeleverd bij de dealer ? Of via marktplaats verkocht?

[Voor 18% gewijzigd door Remko.me op 26-04-2020 09:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01:12
Remko.me schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:55:
Klinkt toch wel goed dus!

Wat hebben jullie voor model gekozen? Welke maandtarief zijn jullie op uitgekomen?

Ik dacht eerst dat de Leaf klein was, tot ik hem heb bekeken en dat viel niks tegen.

Hoe bevalt hij in de praktijk ?
Wellicht is het Nissan Leaf topic iets voor je.
Het grote Nissan Leaf Topic

• TheUninvited
Remko.me schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:28:
[...]

Ik heb niet specifiek met Leaseplan ervaring, maar kan wel vertellen dat als je wat nodig hebt van een leasemaatschappij dat meer vraagt dan normaal dat het een traag proces is (zowel privé als zakelijk). Ik heb mijn auto een keer moeten overzetten op naam van iemand anders voor mijn hypotheekaanvraag, bij privatelease.com was dat en dat heeft bijna 2 maanden geduurt en heel veel bellen. Uiteindelijk wordt je wel geholpen maar ik adviseer je om dan maar voor de goedkoopste te gaan en te accepteren dat je niet alles zelf onder controle hebt. Als je gewoon rijdt en en normaal onderhoud laat uitvoeren is dat bij de meeste gewoon prima geregeld. Kan natuurlijk altijd tegenvallen of meevallen dus zou je er niet al te druk om maken.

• Remko.me
TheUninvited schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:28:
[...]

Ik heb niet specifiek met Leaseplan ervaring, maar kan wel vertellen dat als je wat nodig hebt van een leasemaatschappij dat meer vraagt dan normaal dat het een traag proces is (zowel privé als zakelijk). Ik heb mijn auto een keer moeten overzetten op naam van iemand anders voor mijn hypotheekaanvraag, bij privatelease.com was dat en dat heeft bijna 2 maanden geduurt en heel veel bellen. Uiteindelijk wordt je wel geholpen maar ik adviseer je om dan maar voor de goedkoopste te gaan en te accepteren dat je niet alles zelf onder controle hebt. Als je gewoon rijdt en en normaal onderhoud laat uitvoeren is dat bij de meeste gewoon prima geregeld. Kan natuurlijk altijd tegenvallen of meevallen dus zou je er niet al te druk om maken.
Dank, ik lees inderdaad dat veel mensen hier via leaseplan prima leasen.

Ik denk dat het de moeite is om
1) te wachten op de 4000 euro subsidie van de overheid voor ev
2) te wachten tot de fabriek van nissan weer draait omdat levertermijn toch laat zal zijn

mijn huid auto moet pas 10 okt gekeurd te worden, dus er is nog ruimte, liever doe ik daar geen investering voor

• TheUninvited
Remko.me schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:38:
[...]

Dank, ik lees inderdaad dat veel mensen hier via leaseplan prima leasen.

Ik denk dat het de moeite is om
1) te wachten op de 4000 euro subsidie van de overheid voor ev
2) te wachten tot de fabriek van nissan weer draait omdat levertermijn toch laat zal zijn

mijn huid auto moet pas 10 okt gekeurd te worden, dus er is nog ruimte, liever doe ik daar geen investering voor
Niemand kan in de toekomst kijken uiteraard, maar met die EV subsidie zullen veel private lease aanbiedingen voor EV's nog scherper worden denk ik. De Nissan Leaf via Leaseplan is al strak geprijsd dus weet niet of ze daar nog ver onder kunnen gaan. Als je geen haast hebt kan wachten nooit kwaad.

• Remko.me
TheUninvited schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:47:
[...]

Niemand kan in de toekomst kijken uiteraard, maar met die EV subsidie zullen veel private lease aanbiedingen voor EV's nog scherper worden denk ik. De Nissan Leaf via Leaseplan is al strak geprijsd dus weet niet of ze daar nog ver onder kunnen gaan. Als je geen haast hebt kan wachten nooit kwaad.
Klopt, ik denk inderdaad dat het een scherpe prijs is. Maar ook gezien de 'duur' van de acties eerst via anwb nu via hema zal het nog wel even aanhouden.

Echter biedt Nissan zelf de Leaf aan voor 379 euro voor 10k/60maanden. Ik ga even informeren of deze prijzen nog kloppen in de vergelijkers. :9

• Remko.me
Ik heb iets vreemds.

Bij de Nissan dealer proefrit gedaan, die wilden een offerte doen want zij gaven aan straks met de subsidie waarschijnlijk de prijs van leaseplan te leveren. Goed, geen probleem. Alles ingevuld en salarisstrook en bankafschrift.

Daar komt keurig een positieve toetsing uit, met offerte van 423 euro per maand voor 15k. Ik vind het bedrag te hoog maar ze geven aan in mei te kunnen zeggen wat het definitief wordt.

Bij leaseplan een aanvraag gedaan. Daar wordt hij afgewezen op financiële toetsing.

Ik dacht dat misschien Nissan te positief is, dus ik ben zelf aan de slag gegaan met de berekening van het keurmerk en kom ook op 490 euro draagvermogen per maand.

Ik dus bij Ames een berekening gemaakt, komt ook op een hoger bedrag uit. Ze geven aan dit wel voor mij uit te kunnen rekenen voor de e golf. En ook daar kom ik positief eruit.

Ik vraag me dus af hoe het kan dat leaseplan er niet doorheen komt?

• DoleBole
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:34
Bij Leaseplan komt het er op aan dat je de juiste vinkjes zet en genoeg specificaties aanleverd. Ik zou gewoon even met ze bellen. Dat heb ik ook gedaan voor de ANWB bestelling van mijn Leaf

• Remko.me
DoleBole schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:55:
Bij Leaseplan komt het er op aan dat je de juiste vinkjes zet en genoeg specificaties aanleverd. Ik zou gewoon even met ze bellen. Dat heb ik ook gedaan voor de ANWB bestelling van mijn Leaf
Lastig, ik sprak een mevrouw aan de telefoon welke direct zei dat de tool duidelijk is en dat ze er niets aan kan doen.
Ik zou het opnieuw kunnen proberen.

Ik vond het ook vreemd dat ze zei dat ik een hypotheek had opgegeven maar dat dit van bruto naar netto werd omgerekend maar dat ze bruto toch hadden meegenomen omdat we kinderen hebben, of zo.
Ik vond het een vreemd gesprek.

Edit:
Op advies een nieuwe aanvraag gedaan. 1 uur later een afwijzing zonder reden.
Bellen geeft de desbetreffende persoon aan dat er een toetsing is gedaan en dat daar geen positief resultaat uit komt. Ik snap het niet zo goed, ze zitten toch allemaal bij hetzelfde keurmerk?

[Voor 17% gewijzigd door Remko.me op 30-04-2020 15:38]

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-05 14:50

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Zijn er hier mensen die hun PL auto aanbieden op snapcar, in de lease voorwaarden kon ik hier zo snel niets over terugvinden.

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Gasloos

• assje
revolution-nl schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:19:
Zijn er hier mensen die hun PL auto aanbieden op snapcar, in de lease voorwaarden kon ik hier zo snel niets over terugvinden.
Voor de Skoda Citigo heb ik contact gehad met Skoda en is dit niet toegestaan.

Er zijn maatschappijen die specifiek Snappcar wel toestaan.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-05 14:50

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

assje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:30:
[...]

Voor de Skoda Citigo heb ik contact gehad met Skoda en is dit niet toegestaan.

Er zijn maatschappijen die specifiek Snappcar wel toestaan.
Heb je dit ook in de voorwaarden kunnen terug vinden? Het betreft hier ook de Citigo welke via Pon is afgenomen ;)

Ik zal nog eens in de kleine lettertjes in duiken :P. Ik vraag mij overigens af wat voor risico je loopt als je het toch doet gezien schade door snappcar afgedekt is.

[Voor 11% gewijzigd door revolution-nl op 30-04-2020 20:48]

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Gasloos

• marvel27
Is ook bij mijn maatschappij niet toegestaan. Kun je gewoon even navragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheUninvited
revolution-nl schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:47:
[...]

Heb je dit ook in de voorwaarden kunnen terug vinden? Het betreft hier ook de Citigo welke via Pon is afgenomen ;)

Ik zal nog eens in de kleine lettertjes in duiken :P. Ik vraag mij overigens af wat voor risico je loopt als je het toch doet gezien schade door snappcar afgedekt is.
Ik mocht dit doen bij privatelease.com, maar aangezien ik in een dorp woon waar bijna iedereen een auto heeft nooit een huurder gehad. In de voorwaarden staat dat het eigen risico voor schade wordt afgedekt door de verzekering van het autodeelplatform. Dit ging wel ten koste van je schadevrije jaren verklaring aan het einde van de looptijd. Wat dus betekent dat als je zelf weer een verzekering moet afsluiten je die jaren mist en je dus daar kosten hebt qua duurdere verzekering. Verder zie ik geen nadelen behalve dat je je auto aan een vreemde uitleent.
Remko.me schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:22:
Ik heb iets vreemds.

Bij de Nissan dealer proefrit gedaan, die wilden een offerte doen want zij gaven aan straks met de subsidie waarschijnlijk de prijs van leaseplan te leveren. Goed, geen probleem. Alles ingevuld en salarisstrook en bankafschrift.

Daar komt keurig een positieve toetsing uit, met offerte van 423 euro per maand voor 15k. Ik vind het bedrag te hoog maar ze geven aan in mei te kunnen zeggen wat het definitief wordt.

Bij leaseplan een aanvraag gedaan. Daar wordt hij afgewezen op financiële toetsing.

Ik dacht dat misschien Nissan te positief is, dus ik ben zelf aan de slag gegaan met de berekening van het keurmerk en kom ook op 490 euro draagvermogen per maand.

Ik dus bij Ames een berekening gemaakt, komt ook op een hoger bedrag uit. Ze geven aan dit wel voor mij uit te kunnen rekenen voor de e golf. En ook daar kom ik positief eruit.

Ik vraag me dus af hoe het kan dat leaseplan er niet doorheen komt?
Als je een leasecontract bij keurmerk private lease afsluit kun je dit deels omzeilen. Ga voor de langste looptijd en minste kilometers zodat je maandbedrag lager wordt. Daar wordt je dan op getoetst dit kun je achteraf dan aan laten passen naar je gewenste situatie, je betaalt dan het verschil in het maandbedrag van de afgelopen maanden bij alleen. Nadeel is dat je BKR registratie potentieel hoger is als je looptijd langer wordt, je kunt ook alleen je kilometerbundel verlagen soms is dat voldoende. En dan is je BKR ook gelijk lager :)

Die toetsing is er wel met een reden, dus ga bij jezelf na of je het ook echt kunt missen iedere maand. Maar in dit geval dat je bij de ene wel en de ander niet positief getoetst wordt is vreemd dus dit zou een oplossing kunnen zijn.

[Voor 48% gewijzigd door TheUninvited op 02-05-2020 11:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:23
nietmachine48 schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:39:
[...]

Ook via ANWB / Leaseplan een Leaf genomen, perfect; in mijn situatie al binnen 2 weken na afsluiten contract rijdend in een (voorraad) Leaf. Met Leaseplan vooralsnog geen slechte ervaringen. Wat nu wel het geval is, hopelijk is er nog een voorraadmodel beschikbaar, anders zou het door Corona weleens lang kunnen gaan duren.
Wanneer heb je getekend en voor welk bedrag. Mijn buurtjes die 15/2 voor EUR 330 een LEAF besteld hebben moeten wachten tot September (15k km en 60 maanden).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remko.me
TheUninvited schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:23:
[...]

Ik mocht dit doen bij privatelease.com, maar aangezien ik in een dorp woon waar bijna iedereen een auto heeft nooit een huurder gehad. In de voorwaarden staat dat het eigen risico voor schade wordt afgedekt door de verzekering van het autodeelplatform. Dit ging wel ten koste van je schadevrije jaren verklaring aan het einde van de looptijd. Wat dus betekent dat als je zelf weer een verzekering moet afsluiten je die jaren mist en je dus daar kosten hebt qua duurdere verzekering. Verder zie ik geen nadelen behalve dat je je auto aan een vreemde uitleent.

[...]

Als je een leasecontract bij keurmerk private lease afsluit kun je dit deels omzeilen. Ga voor de langste looptijd en minste kilometers zodat je maandbedrag lager wordt. Daar wordt je dan op getoetst dit kun je achteraf dan aan laten passen naar je gewenste situatie, je betaalt dan het verschil in het maandbedrag van de afgelopen maanden bij alleen. Nadeel is dat je BKR registratie potentieel hoger is als je looptijd langer wordt, je kunt ook alleen je kilometerbundel verlagen soms is dat voldoende. En dan is je BKR ook gelijk lager :)

Die toetsing is er wel met een reden, dus ga bij jezelf na of je het ook echt kunt missen iedere maand. Maar in dit geval dat je bij de ene wel en de ander niet positief getoetst wordt is vreemd dus dit zou een oplossing kunnen zijn.
Ik vind hem inderdaad ook wat vreemd, ik kan jouw oplossing inderdaad proberen. Je laatste stuk wat betreft draagbaarheid; dat is dus geen enkel probleem, zonder mijn hele financiële plaatje te delen, we sparen nu 500 euro per maand en geven nog genoeg uit als extra's naast alle vaste lasten.

Ik kreeg trouwens van de Nissan dealer de nieuwe prijzen vanaf 1 juli voor hun private lease.
(dit is dus inclusief de subsidie).

metallic - wit
48 maanden 15.000 - 401 euro 392 euro
48 maanden 20.000 - 421 euro 412 euro

60 maanden 14.000 - 397 euro 388 euro
60 maanden 16.000 - 402 euro 391 euro
60 maanden 20.000 - 412 euro 403 euro

Nog altijd hoger dan leaseplan.

Overigens gaf de desbetreffende dealer aan dat er nu plannen liggen dat de belastingdienst het bedrag gaat uitkeren maandelijks en het niet via de dealer/leasemaatschappij verloopt.
BasvanS schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:33:
[...]

Wanneer heb je getekend en voor welk bedrag. Mijn buurtjes die 15/2 voor EUR 330 een LEAF besteld hebben moeten wachten tot September (15k km en 60 maanden).
Ik begreep van de dealer dat wit wel voorradig is maar donkergrijs en grijs lastig te krijgen is.

[Voor 11% gewijzigd door Remko.me op 02-05-2020 22:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wd200
Overigens gaf de desbetreffende dealer aan dat er nu plannen liggen dat de belastingdienst het bedrag gaat uitkeren maandelijks en het niet via de dealer/leasemaatschappij verloopt.
Volgens de laatste stukken die ik gelezen hebt klopt dit ook, je zal als consument 48 maandenlang bedrag op je rekening gestort krijgen dus niet in de vorm van een lager leasebedrag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marvel27
Remko.me schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:58:
[...]
Ik kreeg trouwens van de Nissan dealer de nieuwe prijzen vanaf 1 juli voor hun private lease.
(dit is dus inclusief de subsidie).

metallic - wit
48 maanden 15.000 - 401 euro 392 euro
48 maanden 20.000 - 421 euro 412 euro

60 maanden 14.000 - 397 euro 388 euro
60 maanden 16.000 - 402 euro 391 euro
60 maanden 20.000 - 412 euro 403 euro

Nog altijd hoger dan leaseplan.
Wat is het verschil tussen de twee bedragen op elke lijn? En hoe bedoel je inclusief subsidie? Dus dit zijn bedragen waarop het bedrag van de subside al op in mindering is gebracht? Zoja, is Leaseplan een enorm goede aanbieding.
Mijn contract verloopt pas eind dit jaar. Weten jullie of ik neen contract nu al kan vastleggen met levering aan het einde van het jaar? Denk niet dat er veel betere aanbiedingen komen voor een elektrische auto.
Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True