Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• denuz
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:21
d0s schreef op zondag 23 februari 2020 @ 22:08:
Iemand ervaring met het bijbestellen van opties bij het consumentenbond leasecollectief?

De countryman is interessant, maar komt niet met volautomatische airco (bizar op zo'n auto). Het Salt pakket ontbreekt daar, terwijl hij verder aardig aangekleed is. Is er mogelijkheid om de configuratie aan te passen? Heeft iemand dat bijvoorbeeld vorig jaar kunnen doen bij een bestelling?

edit: antwoord is Nee: afwijkende configuraties zijn helaas niet mogelijk.
In mijn geval was het vorig jaar wel mogelijk om nog wat opties toe te voegen. Dit zal verschillen per leasemaatschappij/aanbieding. In ieder geval aan een ieder het advies om in zulke gevallen contact te zoeken met de leasemaatschappij.

• Extrix
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 05-06 22:20
Hoe zijn de ervaringen met anwb lease? ik zit namelijk te overwegen om voor de nissan leaf te gaan nu in de aanbieding voor 319: https://www.anwb.nl/auto/...-lease/aanbod/nissan/leaf

• GeNiTaLiX
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06-06 10:23

GeNiTaLiX

Naapje

--- DUBBEL --

[Voor 98% gewijzigd door GeNiTaLiX op 26-02-2020 17:10]

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Extrix schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:52:
Hoe zijn de ervaringen met anwb lease? ik zit namelijk te overwegen om voor de nissan leaf te gaan nu in de aanbieding voor 319: https://www.anwb.nl/auto/...-lease/aanbod/nissan/leaf
Check even het Nissan Leaf Topic :*). Ik krijg mijn Leaf als het goed is binnen twee weken en iemand anders krijgt hem vandaag via de ANWB.

Tot nu toe is mijn ervaring positief wat betreft de prijs. Ik ben vooral benieuwd naar de aflevering ;)

[Voor 9% gewijzigd door GeNiTaLiX op 26-02-2020 17:10]

• kameel30
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:30
Extrix schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:52:
Wij halen de Leaf via ANWB morgen op bij de plaatselijke Nissan dealer. Voor deze prijs wat mij betreft een zeer interessante optie. Zeker als je vooral thuis of op het werk gaan laden. Mocht je van plan zijn om veel te gaan snelladen is de Leaf minder interessant, dat is 1 van de zwakke punten vanwege de Chademo aansluiting en de beperkte (lucht) accukoeling (geen als je stilstaat).

Normaal gesproken begint de prijs van een Leaf, net zoals concurrerende EV's rond de € 450,-. Voor die prijs zou ik misschien niet direct een Leaf kiezen. Alhoewel het wel een erg rijk uitgeruste en ruime auto is.

• Extrix
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 05-06 22:20
kameel30 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:42:
[...]

Wij halen de Leaf via ANWB morgen op bij de plaatselijke Nissan dealer. Voor deze prijs wat mij betreft een zeer interessante optie. Zeker als je vooral thuis of op het werk gaan laden. Mocht je van plan zijn om veel te gaan snelladen is de Leaf minder interessant, dat is 1 van de zwakke punten vanwege de Chademo aansluiting en de beperkte (lucht) accukoeling (geen als je stilstaat).

Normaal gesproken begint de prijs van een Leaf, net zoals concurrerende EV's rond de € 450,-. Voor die prijs zou ik misschien niet direct een Leaf kiezen. Alhoewel het wel een erg rijk uitgeruste en ruime auto is.
Ja wat ik me nog afvraag idd hoe het nu zit met de rapidgate issues of deze nog steeds zo erg zijn ben heel benieuwd wat je ervan vind

• kameel30
Extrix schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:50:
[...]

Ja wat ik me nog afvraag idd hoe het nu zit met de rapidgate issues of deze nog steeds zo erg zijn ben heel benieuwd wat je ervan vind
Ik heb er nog geen ervaring mee maar maak mij er geen zorgen om vanwege het feit dat wij hoofdzakelijk thuis en op het werk zullen laden. Rapidgate is alleen een issue bij snelladen. Daarnaast is het zo (wat ik ervan begrepen heb) dat het pas de kop op steekt als je 2, 3 keer tijdens 1 trip moet snelladen. De accu wordt dan blijkbaar te warm waardoor uit veiligheid de laadsnelheid wordt teruggeschroefd om oververhitting te voorkomen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-06 10:10
xSmooth- schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:16:
Bij Broekhuis loopt momenteel een actie met de Fiësta ST-Line & Titanium.
Deze kun je nu voor 12 maanden leasen tegen de prijs van €299,- met 10k km.
Heb even navraag gedaan en je kan verder geen extra opties toevoegen aan deze modellen.

https://www.broekhuis.nl/private-lease/aanbod/ford-fiesta/

[Afbeelding: Screen]
Inmiddels deze Fiesta besteld! (95 pk, ST-Line, Desert Island Blue en Winterpakket)
12 maanden
20.000 km/jaar (meer = 8,9 ct)
€367 p/maand totaal.

Bij de Ford dealer ook een offerte aangevraagd, deze was 30€ duurder en had een looptijd van 60 maanden. De 125pk versie is echter goedkoper dan de 95pk versie bij Ford.

Mijn huidige Fiesta opgezegd en die mag ik aan het einde van de maand inleveren.
Op het eerste gezicht lijkt het erop alsof ik 2-3.000 eur bespaard heb door Private Lease te nemen(!). Een uitgebreide berekening volgt na inleveren (ben benieuwd hoe dat gaat).

De actie bij Broekhuis heeft een minimale impact op een hypotheek, ik betaal €2400 aan dus blijft met een BKR van slechts €1200 (2% = €25pm = €7.000 minder hypotheek).

Ik vermoed dat deze auto ook goedkoper zal zijn dan een willekeurige tweedehands auto (persoonlijke situatie, postcode + leeftijd + schadevrije jaren = verzekering van minimaal 100€-120€ pm)

[Voor 8% gewijzigd door Lightning89 op 01-03-2020 22:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
De ANWB heeft de aanbieding voor de Leaf van de site gehaald. Ze bieden de Leaf nu weer aan voor het oude bedrag. Dus zo'n 120 euro meer per maand. Heeft iemand een idee hoe dat werkt? Lagere prijzen voor een model dat uit productie is, zoals de Ampera-e, begrijp ik wel. Maar zomaar tijdens de productie een korte tijd flink lagere prijzen snap ik niet. Zoveel marge zal er toch niet op die auto's zitten?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• mvrhrln
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 02:19
Aike schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:58:
De ANWB heeft de aanbieding voor de Leaf van de site gehaald. Ze bieden de Leaf nu weer aan voor het oude bedrag. Dus zo'n 120 euro meer per maand. Heeft iemand een idee hoe dat werkt? Lagere prijzen voor een model dat uit productie is, zoals de Ampera-e, begrijp ik wel. Maar zomaar tijdens de productie een korte tijd flink lagere prijzen snap ik niet. Zoveel marge zal er toch niet op die auto's zitten?
Eigen import.
Afwijkende modellen.
Voorraad overschot.
....

Ik kan nu verlengen, (3 jaar periode loopt af in juli). Heb een voorstel gekregen waarbij ik voor bijtekenen van 1 of 2 jaar, 10 euro, meer moet betalen per maand. (overigens nog altijd een uitstekend maand bedrag).

Wat zijn ervaringen van anderen met verlengen?

[Voor 18% gewijzigd door mvrhrln op 03-03-2020 13:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sealnova
  • Niet online
Nieuwe EV subsidie gaat ook gelden voor private lease:
https://www.rijksoverheid...ktrisch-rijden-dichterbij
Vierduizend euro subsidie voor een nieuwe en tweeduizend voor een gebruikte elektrische auto....

Daarom komen alleen emissieloze personenauto’s, zowel gebruikt als nieuw, met een oorspronkelijke cataloguswaarde tussen de 12.000 en 45.000 euro en minimale actieradius van 120 kilometer in aanmerking. Ook moet de auto enkele jaren in Nederland bij dezelfde eigenaar blijven. Als mensen hun leasecontract binnen vier jaar beëindigen, stopt ook de subsidie, die in maandelijkse termijnen wordt uitbetaald. Eigenaren die binnen drie jaar een andere auto kopen, betalen een deel van de subsidie terug.
Om misbruik te voorkomen kan de subsidie alleen worden verkregen bij aankoop of lease via een erkend bedrijf en kan een particulier slechts één keer subsidie aanvragen. Omdat elektrische auto’s een steeds lagere aanschafprijs hebben, loopt het subsidiebedrag de komende jaren terug voor nieuwe auto’s....

De regeling wordt naar verwachting in mei of begin juni definitief wordt vastgesteld en gepubliceerd. Elektrische auto’s die vanaf dat moment gekocht of privé geleaset worden komen in aanmerking voor de subsidie, die vanaf 1 juli aangevraagd kan worden bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland...

• Reiger072
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 05-06 16:32
De levering van mijn E-golf staat gepland in week 23 (begin juni) als ik de laatste alinea lees zou mij dat dan €4.000 (€66,66 per maand) schelen dat verzacht de pijn van het lange wachten wel.

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:09
Reiger072 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:51:
De levering van mijn E-golf staat gepland in week 23 (begin juni) als ik de laatste alinea lees zou mij dat dan €4.000 (€66,66 per maand) schelen dat verzacht de pijn van het lange wachten wel.
De regeling is vanaf 1 juli....

Memento mori

• Reiger072
Bob-B190 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:24:
[...]
De regeling wordt naar verwachting in mei of begin juni definitief wordt vastgesteld en gepubliceerd. Elektrische auto’s die vanaf dat moment gekocht of privé geleaset worden komen in aanmerking voor de subsidie
....

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Kan zeker niet met terugwerkende kracht :9

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-05 14:50

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Bob-B190 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:24:
[...]
Kak vis ik net achter het net :(. Het was mooi geweest als het met terugwerkende kracht vanaf 1 januari van toepassing was geweest :'(

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Gasloos

• India Sierra
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05-06 17:35

India Sierra

Learn by failure

Volgend het concept is het voor alle overeenkomsten die vanaf de datum van publicatie (nu dus) zijn gemaakt. Aka alles vanaf vandaag ook al is de leverdatum later:
Bepalend voor de hoogte van de subsidie is de datum waarop de overeenkomst tot lease of de koopovereenkomst is ondertekend.
In afwijking van het eerste lid geldt voor een overeenkomst tot lease of de koopovereenkomst die is ondertekend in de periode gelegen tussen de datum van publicatie en de datum van inwerkingtreding van deze regeling, dat de aanvraag kan worden ingediend binnen 60 dagen na de datum van inwerkingtreding.
zie de conceptregeling

Heb je dus de overeenkomst al gesloten maar is de auto nog niet geleverd heb je pech als ik het goed begrijp.
Misschien dat je dan nog wat kan regelen met je dealer.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sealnova
  • Niet online
India Sierra schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:14:
Volgend het concept is het voor alle overeenkomsten die vanaf de datum van publicatie (nu dus) zijn gemaakt. Aka alles vanaf vandaag ook al is de leverdatum later:

[...]

[...]

zie de conceptregeling

Heb je dus de overeenkomst al gesloten maar is de auto nog niet geleverd heb je pech als ik het goed begrijp.
Volgens mij geldt het pas voor overeenkomsten die worden afgesloten nadat de definitieve versie is gepubliceerd. Eind mei/begin juni dus.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

India Sierra schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:14:

[...]

[...]

zie de conceptregeling

Oproep

Ben jij recent een private lease contract aangegaan voor een EV, geef dan je reactie op de subsidieregeling en stel hierbij voor om de subsidieregeling over het hele fiscale jaar 2020 (dus met terugwerkende kracht) van toepassing te laten zijn.

Reactie geven kan via:
https://www.internetconsu...lektrisch_rijden/reageren

Informatie over de subsidieregeling
https://www.internetconsu...egeling_elektrisch_rijden

[Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 04-03-2020 18:55]

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
revolution-nl schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:53:

Oproep

Ben jij recent een private lease contract aangegaan voor een EV, geef dan je reactie op de subsidieregeling en stel hierbij voor om de subsidieregeling over het hele fiscale jaar 2020 (dus met terugwerkende kracht) van toepassing te laten zijn.
De subsidie is bedoeld om mensen over de streep te trekken, dat is niet nodig voor degenen die al een bestelling hebben geplaatst.

Wel typisch dat het bedrag in 48 maandelijkse termijnen wordt betaald, dat gaat dus volledig uit van op de pof leven en lenen of leasen, en zal totaal niet aantrekkelijk zijn voor mensen die hun nieuwe auto gewoon contant afrekenen.

Deze subsidie zou wel leuk worden als er straks voor 12000 euro een elektrisch gebakje te koop is. Dan kost-ie na 4 jaar nog maar 8000 euro, en als je hem wegdoet krijgt de koper ook 2000 euro.

[Voor 11% gewijzigd door RemcoDelft op 04-03-2020 19:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 00:04
RemcoDelft schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:42:
[...]

De subsidie is bedoeld om mensen over de streep te trekken, dat is niet nodig voor degenen die al een bestelling hebben geplaatst.

Wel typisch dat het bedrag in 48 maandelijkse termijnen wordt betaald, dat gaat dus volledig uit van op de pof leven en lenen of leasen, en zal totaal niet aantrekkelijk zijn voor mensen die hun nieuwe auto gewoon contant afrekenen.

Deze subsidie zou wel leuk worden als er straks voor 12000 euro een elektrisch gebakje te koop is. Dan kost-ie na 4 jaar nog maar 8000 euro, en als je hem wegdoet krijgt de koper ook 2000 euro.
Overheid is wel ook gelijk van het gedonder af met mensen die kopen en gelijk doorverkopen om zo op wat voor manier dan ook te profiteren van de subsidie.

• Sealnova
  • Niet online
RemcoDelft schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:42:
[...]
Als je de auto koopt, krijg je gewoon het hele bedrag direct. Als je hem vervolgens binnen 3 jaar verkoopt moet je de subsidie deels terugbetalen.

• Reiger072
Iemand enig idee hoe het zit wanneer je een leasecontract overneemt/op andere naam zet?

Komt er dan een nieuw contract met dus nieuwe contract datum of houden ze de oorspronkelijke datum aan?

Wellicht is dit een optie voor de mensen die de auto al in bestelling hebben staan en waar hij nog geleverd moet worden na ingang van de subsidie.

• kameel30
revolution-nl schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:53:
[...]

Oproep

Reactie geven kan via:

Informatie over de subsidieregeling
https://www.internetconsu...egeling_elektrisch_rijden
Zojuist gedaan, wie weet.

Wat ik mij overigens wel afvraag bij deze regeling, is hoe dit in zijn werk gaat bij private lease. Een private lease contract is bijvoorbeeld voor 4 jaren, je betaalt in die 4 jaren bijvoorbeeld € 400 per maand, dat is uiteraard inclusief verzekering onderhoud etc. Ik neem niet aan dat je dan de volledige € 4000 subsidie ontvangt?

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 06:25

d0s

sssst

kameel30 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:34:
[...]

Zojuist gedaan, wie weet.

Wat ik mij overigens wel afvraag bij deze regeling, is hoe dit in zijn werk gaat bij private lease. Een private lease contract is bijvoorbeeld voor 4 jaren, je betaalt in die 4 jaren bijvoorbeeld € 400 per maand, dat is uiteraard inclusief verzekering onderhoud etc. Ik neem niet aan dat je dan de volledige € 4000 subsidie ontvangt?
Voor zover het bericht nu duidelijk maakt ontvang je de 4000 euro/48 maanden, en dat bedrag per maand. Als je het leasecontract eerder opzegt stopt die maand ook de maandelijkse subsidie.

• kameel30
d0s schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:42:
[...]

Voor zover het bericht nu duidelijk maakt ontvang je de 4000 euro/48 maanden, en dat bedrag per maand. Als je het leasecontract eerder opzegt stopt die maand ook de maandelijkse subsidie.
Dat vind ik op zich wel apart. Ik klaag niet, maar had verwacht (en niet gek gevonden) dat je in dit geval minder zou krijgen dan wanneer je als particulier echt volledig zelf aanschaft.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:34
kameel30 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Dat vind ik op zich wel apart. Ik klaag niet, maar had verwacht (en niet gek gevonden) dat je in dit geval minder zou krijgen dan wanneer je als particulier echt volledig zelf aanschaft.
Het voordeeltje voor de particulier stoppen ze in de 3 jaar i.p.v. de 4 jaar. In hoeverre je van voordeel kan spreken.

Helaas vind ik het aanbod vanuit de producenten wel erg mager.
Hier een selectie van leverbare modellen, en dan nog niet eens gefilterd op 120 km bereik

https://www.elektrischeau...ft_status=ja-huidig-model

PV Output

• kameel30
Kees_B schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:05:
[...]

Het voordeeltje voor de particulier stoppen ze in de 3 jaar i.p.v. de 4 jaar. In hoeverre je van voordeel kan spreken.

Helaas vind ik het aanbod vanuit de producenten wel erg mager.
Hier een selectie van leverbare modellen, en dan nog niet eens gefilterd op 120 km bereik

https://www.elektrischeau...ft_status=ja-huidig-model
Aha, dat had ik nog niet gelezen, niet echt een voordeel inderdaad.

Voor mij is het aanbod prima. Alle gangbare elektrische auto's vallen toch wel binnen dit kader? Een Mustang, Polestar en Tesla zullen er buiten vallen, maar ja, dat zijn ook wat luxere auto's die vermoedelijk veelal zakelijk gereden zullen worden.

• wienesroa
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05-06 22:08
https://autoleasecollecti...koda-citigo-e-iv-ambition

307 op basis van 10k p/j en 48mnd

- 83eur

= 224eur / mnd

Dat is toch wel aardige deal voor een 2de autotje

EDIT:

https://autoleasecollecti...nl/seat-mii-electric-plus

Deze zelfs nog iets gunstiger, zeker na de 4800/48=83 eur subsidie

[Voor 28% gewijzigd door wienesroa op 06-03-2020 11:58]

• Delta737
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 22:51
wienesroa schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:57:
https://autoleasecollecti...koda-citigo-e-iv-ambition

307 op basis van 10k p/j en 48mnd

- 83eur

= 224eur / mnd

Dat is toch wel aardige deal voor een 2de autotje

EDIT:

https://autoleasecollecti...nl/seat-mii-electric-plus

Deze zelfs nog iets gunstiger, zeker na de 4800/48=83 eur subsidie
Maar dan moet je wel wachten tot 1 juli met bestellen, en dan zijn deze actiemodellen vast al lang weer weg...

• kameel30
Delta737 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:06:
[...]

Maar dan moet je wel wachten tot 1 juli met bestellen, en dan zijn deze actiemodellen vast al lang weer weg...
De actie van de consumentenbond loopt inderdaad tot 01-05-2020. Zij hebben echter meerdere keren per jaar zo'n actie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Delta737 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:06:
[...]

En de gemiddelde prijzen gestegen met zo'n 3500€ :+

* FreshMaker gelooft er niet zo in, dat 'de consument' zal profiteren ( niet bij de fabrikanten, als bij de leasemaatschappij )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:28
Ja ben ik ook bang voor. We shall see

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoDelft
Die Citigo werd enkele maanden terug kort aangeboden voor minder dan 200 euro per maand. Als er dan 83 euro vanaf gaat kunnen we ze gaan sparen, gewoon elke dag een andere kleur!

Was het trouwens niet veel eenvoudiger geweest om batterijauto's, zonnepanelen en andere resultaten van milieubeleid in het lage BTW-tarief te stoppen? Of raakt dat langetermijnbelangen omdat de overheid uiteindelijk gewoon weer de volle bak belasting wil heffen op al deze producten?

• Undersound3
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-05 16:52
Onlangs bij dealer geweest waar iemand mij attendeerde op het feit dat de subsidieregeling niet van toepassing is bij Private Lease omdat de auto op jouw eigen naam moet staan jij zelf de eigenaar van de auto moet zijn. Bij Private Lease is dat niet het geval want dan is de leasemaatschappij de eigenaar de auto staat op naam van de leasemaatschappij. Bij Financial Lease schijn je wel eigenaar van de auto te zijn....uiteindelijk staat de auto wel op je eigen naam en zou het wel van toepassing zijn, aldus de autoverkoper.

Ik lees in de regeling dat het wel degelijk van toepassing is op Private Lease. Wie weet hier duidelijkheid in te scheppen. Ik heb de vraag overigens ook gesteld via het consultatieformulier voor de regeling dus als ik antwoord krijg zal ik het hier posten.

[Voor 10% gewijzigd door Undersound3 op 11-03-2020 09:12]

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:27
Undersound3 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:47:
Onlangs bij dealer geweest waar iemand mij attendeerde op het feit dat de subsidieregeling niet van toepassing is bij Private Lease omdat de auto op jouw eigen naam moet staan. Bij Private Lease is dat niet het geval want de auto staat op naam van de leasemaatschappij. Bij Financial Lease staat de auto wel op je eigen naam en zou het wel van toepassing zijn, aldus de autoverkoper.

Ik lees in de regeling dat het wel degelijk van toepassing is op Private Lease. Wie weet hier duidelijkheid in te scheppen. Ik heb de vraag overigens ook gesteld via het consultatieformulier voor de regeling dus als ik antwoord krijg zal ik het hier posten.

Mijn private lease auto staat toch echt op mijn naam anders :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:55
Onlangs bij dealer geweest waar iemand mij attendeerde op het feit dat de subsidieregeling niet van toepassing is bij Private Lease omdat de auto op jouw eigen naam moet staan. Bij Private Lease is dat niet het geval want de auto staat op naam van de leasemaatschappij. Bij Financial Lease staat de auto wel op je eigen naam en zou het wel van toepassing zijn, aldus de autoverkoper.

Mijn private lease auto staat ook gewoon op mijn naam! ;)

• Undersound3
Martinusz schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:48:
[...]

Mijn private lease auto staat toch echt op mijn naam anders :)
:)

Ja ik zeg het verkeerd, ik bedoel wie de eigenaar van de auto is. Aangepast in originele post

[Voor 4% gewijzigd door Undersound3 op 11-03-2020 09:12]

• Lightning89
Undersound3 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:09:
[...]

:)

Ja ik zeg het verkeerd, ik bedoel wie de eigenaar van de auto is. Aangepast in originele post
Dan krijgt de eigenaar dus €4000, kan hij het (deels) doorberekenen in de leaseprijs en heeft hij een concurrentievoordeel.

• XiaomiGlobal
  • Laatst online: 23-03 10:32
Lightning89 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:13:
[...]

Dan krijgt de eigenaar dus €4000, kan hij het (deels) doorberekenen in de leaseprijs en heeft hij een concurrentievoordeel.
Die subsidie geld toch alleen voor particulieren? Een private lease aanbieder, is geen particulier. Maar die dealer zal wel niet weten waar hij over praat, of heeft zich niet goed geïnformeerd.

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

• reynaerdejr
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 02-05 16:54
Onlangs bij dealer geweest waar iemand mij attendeerde op het feit dat de subsidieregeling niet van toepassing is bij Private Lease omdat de auto op jouw eigen naam moet staan jij zelf de eigenaar van de auto moet zijn. Bij Private Lease is dat niet het geval want dan is de leasemaatschappij de eigenaar de auto staat op naam van de leasemaatschappij. Bij Financial Lease schijn je wel eigenaar van de auto te zijn....uiteindelijk staat de auto wel op je eigen naam en zou het wel van toepassing zijn, aldus de autoverkoper.

Private Lease valt gewoon onder de regeling hoor, dus €4.000 subsidie. De subsidie wordt per maand dat je lease loopt uitgekeerd, over maximaal 4 jaar. Dus 4.000 / 48 = €83 per maand korting op je leaseprijs.

Er zitten nog een paar voorwaarden aan, dus even goed opletten (belangrijkste: private lease overeenkomst mag pas getekend worden na officiële publicatie van de regeling, verwachting is mei 2020).

Deze blogpost legt het nog wat gedetailleerder uit.

ofof.nl - bereken de netto kosten voor elektrisch rijden

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Hoe zit met de contractdatum als je een contract overneemt? Als de nieuwe "eigenaar" van het lopende contract een nieuwe contractdatum krijgt dan zou ik het contract van mijn vrouw over kunnen nemen en op die manier wellicht toch in aanmerkingen kunnen komen voor subsidie :P

• PatrickH89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06-06 12:13
revolution-nl schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:56:
Hoe zit met de contractdatum als je een contract overneemt? Als de nieuwe "eigenaar" van het lopende contract een nieuwe contractdatum krijgt dan zou ik het contract van mijn vrouw over kunnen nemen en op die manier wellicht toch in aanmerkingen kunnen komen voor subsidie :P
Meeste maatschappijen zijn er niet heel happig op, maar lijkt me sowieso dat je geen nieuwe contractdatum krijgt bij overname contract.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

PatrickH89 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:58:
[...]

Meeste maatschappijen zijn er niet heel happig op, maar lijkt me sowieso dat je geen nieuwe contractdatum krijgt bij overname contract.
Ik heb er best wel een paar honderd euro administratiekosten voor over, leuke terugverdientijd 8)

• Martinusz
reynaerdejr schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:57:
[...]

Private Lease valt gewoon onder de regeling hoor, dus €4.000 subsidie. De subsidie wordt per maand dat je lease loopt uitgekeerd, over maximaal 4 jaar. Dus 4.000 / 48 = €83 per maand korting op je leaseprijs.

Er zitten nog een paar voorwaarden aan, dus even goed opletten (belangrijkste: private lease overeenkomst mag pas getekend worden na officiële publicatie van de regeling, verwachting is mei 2020).

Deze blogpost legt het nog wat gedetailleerder uit.
Wow, dan zou bijvoorbeeld een SEAT Mii, nu 224,- per maand naar 144 euro ofzo per maand gaan 8)7

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Martinusz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Wow, dan zou bijvoorbeeld een SEAT Mii, nu 224,- per maand naar 144 euro ofzo per maand gaan 8)7
De drieling is dit jaar al uitverkocht, Ik ben ook benieuwd of we de eerdere actietarieven weer gaan zien.
Als ik recht zou krijgen op subsidie dan komt onze Citigo op 131 euro p/mnd :D 8)7

Als iemand ervaring heeft met de overname van een private lease contract dan hoor ik het graag (evt. via DM)

[Voor 12% gewijzigd door revolution-nl op 12-03-2020 11:20]

• Martinusz
revolution-nl schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:20:
[...]

De drieling is dit jaar al uitverkocht, Ik ben ook benieuwd of we de eerdere actietarieven weer gaan zien.
Als ik recht zou krijgen op subsidie dan komt onze Citigo op 131 euro p/mnd :D 8)7

Als iemand ervaring heeft met de overname van een private lease contract dan hoor ik het graag (evt. via DM)
Ik denk eerder dat ze het zo uitmikken dat tarief hetzelfde blijft en of maar klein beetje lager is.
Maar ben wel benieuwd ja hoe dat gaat uitpakken!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06-06 00:23

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Die gaan natuurlijk omhoog met de subsidie. Dat kan je wel raden.

@revolution-nl In principe neem je het contract over, geen nieuw contract.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:30
Señor Sjon schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:55:
@revolution-nl In principe neem je het contract over, geen nieuw contract.
Als hier niets aan de regeling wordt aangepast vind ik dat best een serieuze impact, effectief is de achterdeur om het contract over te kunnen dragen bij onverwacht veranderende omstandigheden hiermee ook de nek omgedraaid (niemand zal dit contract over willen nemen).

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Waarom niet? Iemand kan met een actie iets geleased hebben en om $reden ervan af willen.

• meermarco
Leasetarieven ev gaan per mei vast met 80 euro per maand omhoog. Ben benieuwd want zo niet is een mii etc erg goedkoop

• assje
Señor Sjon schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:12:
Waarom niet? Iemand kan met een actie iets geleased hebben en om $reden ervan af willen.
Maar, als wij over een jaar van ons contract af zouden willen zit niemand op dat contract te wachten omdat hij de €80/maand subsidie niet heeft.

Vandaag opgehaald:

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dat klopt, dus contract uitzitten of opzeggen.

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

revolution-nl schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:20:
[...]

Wat je vergeet is dat de PL tarief van de citigo al behoorlijk verhoogd is in de tussentijd, sinds de introductie al 166 euro per maand. Van 199 naar 365.

Dan ben je zonder subsidie nog steeds goedkoper.

[Voor 9% gewijzigd door Slasher op 12-03-2020 17:35]

• XiaomiGlobal
  • Laatst online: 23-03 10:32
Slasher schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:32:
[...]

Wat je vergeet is dat de PL tarief van de citigo al behoorlijk verhoogd is in de tussentijd, sinds de introductie al 166 euro per maand. Van 199 naar 365.

Dan ben je zonder subsidie nog steeds goedkoper.
De chocolade vlokken waren gisteren ook de helft goedkoper, dan vandaag bij de Albert Heijn. Wat ik wil zeggen: die private lease aanbieding van Skoda, is gewoon een lokkertje geweest. Daarnaast was het op basis van 10.000km per jaar geloof ik?

Ze kunnen die auto's niet eens fatsoenlijk leveren: vanmorgen de Seat dealer aan de telefoon gehad, tot einde 2020 kun je ze niet meer krijgen. Tegen die tijd dat ze eindelijk eens normaal leverbaar zijn, komt de concurrentie waarschijnlijk met goedkopere elektrische stadsauto's.

Zo komt Renault met een electrische auto, die rond de € 11.000 moet gaan kosten. Neem dan een luxere uitvoering en minus € 4000 subsidie, dan rij je een electrische auto nieuw voor € 8000 _/-\o_

Dus laat die Chinezen maar komen, die hebben zwaar geïnvesteerd in electrische auto's. Terwijl Volkswagen gewoon een electrische motor, in de benzineauto gelegd heeft. Die kunnen het dus nog weleens moeilijk krijgen >:)

Toen die aanbieding er was kon je ja ook niet proefrijden in die auto, voor hetzelfde geld is het een vreselijke auto. Maar je zit er wel vijf jaar aan vast :X

[Voor 7% gewijzigd door XiaomiGlobal op 12-03-2020 19:31]

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

XiaomiGlobal schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:48:
[...]

De chocolade vlokken waren gisteren ook de helft goedkoper, dan vandaag bij de Albert Heijn. Wat ik wil zeggen: die private lease aanbieding van Skoda, is gewoon een lokkertje geweest. Daarnaast was het op basis van 10.000km per jaar geloof ik?

Ze kunnen die auto's niet eens fatsoenlijk leveren: vanmorgen de Seat dealer aan de telefoon gehad, tot einde 2020 kun je ze niet meer krijgen. Tegen die tijd dag ze eindelijk eens normaal leverbaar zijn, komt de concurrentie waarschijnlijk met goedkopere elektrische stadsauto's.
Vertel mij wat ik heb er al eentje sinds december in bestelling staan.
XiaomiGlobal schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:48:
[...]

Toen die aanbieding er was kon je ja ook niet proefrijden in die auto, voor hetzelfde geld is het een vreselijke auto. Maar je zit er wel vijf jaar aan vast :X
Klopt helemaal, heb zonder iets te hebben gezien of gereden het moeten bestellen.

[Voor 20% gewijzigd door Slasher op 12-03-2020 19:31]

• assje
Nou vandaag getest en ik kan je vertellen dat het fantastisch rijdt.

• Undersound3
meermarco schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:13:
Leasetarieven ev gaan per mei vast met 80 euro per maand omhoog. Ben benieuwd want zo niet is een mii etc erg goedkoop
Goed om even in de gaten te houden idd. Ik maak even wat screenshots 😏

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Potverdorie wat is het allemaal een stuk duurder geworden. Ik heb nu de BMW 2 voor een spotprijs (497 per maand voor een auto van 46k). Ik wil(de) hem echter inleveren en inruilen voor een Up! of iets dergelijks. De reden is dat ik nu een kantoor op 500 meter van mijn huis heb. De Tesla S staat dus voor deur stil. Mijn vrouw kan dan die rijden en als ik naar Schiphol ga pak ik de Up.

Echter, waar ik met gemak 4 jaar geleden nog een Upje voor 199,- kon krijgen, start het nu allemaal bij 249,-. Toch weer een ander plaatje.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:05
PWM schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:40:
Potverdorie wat is het allemaal een stuk duurder geworden. Ik heb nu de BMW 2 voor een spotprijs (497 per maand voor een auto van 46k). Ik wil(de) hem echter inleveren en inruilen voor een Up! of iets dergelijks. De reden is dat ik nu een kantoor op 500 meter van mijn huis heb. De Tesla S staat dus voor deur stil. Mijn vrouw kan dan die rijden en als ik naar Schiphol ga pak ik de Up.

Echter, waar ik met gemak 4 jaar geleden nog een Upje voor 199,- kon krijgen, start het nu allemaal bij 249,-. Toch weer een ander plaatje.
Kijk verder dan de up.. genoeg autos rond de 200 euro nog te krijgen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• assje
Ik kan hem online niet vinden (?) maar Hema komt vanaf morgen ook weer met een aanbieding.

Edit, folder is online te vinden (pagina 24), (nog) niets op de website.
https://www.folders.nl/folder/hema-week-12-13-2020

[Voor 22% gewijzigd door assje op 15-03-2020 13:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KoenBulters
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 06-06 00:19
assje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:39:
Ik kan hem online niet vinden (?) maar Hema komt vanaf morgen ook weer met een aanbieding.
[Afbeelding]

Edit, folder is online te vinden (pagina 24), (nog) niets op de website.
https://www.folders.nl/folder/hema-week-12-13-2020
Ik heb de leaseplan site direct gecheckt, daar staan alle private lease auto's inmiddels met het Hema logo. Aanbod staat dus daar.

• d0s

d0s

sssst

De Leaf daar ook weer te leasen voor een mooie prijs..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:33
d0s schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:21:
De Leaf daar ook weer te leasen voor een mooie prijs..
Hier het complete aanbod: https://www.leaseplan.com...ase/onze-autos/overzicht/

iMac 3.2 GHz, 27 inch, MacOS Catalina, iPhone 11 Pro, iPad Pro

• SH4D3H
  • Laatst online: 31-05 22:21
Ik zou heel graag die Leaf gaan leasen, maar ik rij een paar keer per week 200km op een dag en dat zou wél lukken met de E+ versie, maar die wordt dan weer nergens aangeboden :'(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

SH4D3H schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:17:
Ik zou heel graag die Leaf gaan leasen, maar ik rij een paar keer per week 200km op een dag en dat zou wél lukken met de E+ versie, maar die wordt dan weer nergens aangeboden :'(
Echt wel, bij de ANWB :)
Even doorklikken en als optie kun je de 62kwh versie kiezen.

https://www.anwb.nl/auto/...auto-en-contract?car=leaf

Acties:
  • +1Henk 'm!

• assje
Maar, ik zou daar nu toch echt wel wachten tot 01-06 ivm de subsidie.

• meermarco
assje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 06:54:
Maar, ik zou daar nu toch echt wel wachten tot 01-06 ivm de subsidie.
Inderdaad. Die 62kwh is wel echt een stuk duurder zeg

• d0s

d0s

sssst

Of tot einde van het jaar, dan komen de echte aanbiedingen wel weer los..

• SH4D3H
d0s schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:19:
[...]

Echt wel, bij de ANWB :)
Even doorklikken en als optie kun je de 62kwh versie kiezen.

https://www.anwb.nl/auto/...auto-en-contract?car=leaf
Oh, nice, dat was een week of twee geleden nog niet.
meermarco schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:37:
[...]

Inderdaad. Die 62kwh is wel echt een stuk duurder zeg
Ja, 450 basis + 100 Tekna 62kWh + 100 voor de kilometers = 650. Eens kijken wat de prijzen gaan doen als de subsidie er is :)

• TrueGamer
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 06-06 10:17
SH4D3H schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:30:
[...]

Ja, 450 basis + 100 Tekna 62kWh + 100 voor de kilometers = 650. Eens kijken wat de prijzen gaan doen als de subsidie er is :)
In principe is dat heel makkelijk te zeggen.

Gaat er maximaal 83 per maand vanaf (afhankelijk van evt prijsverhogingen).

• Furr_xL
  • Laatst online: 05-06 08:38

Furr_xL

Get mad, then get over it.

Hallo allemaal,

Ik ben me aan het verdiepen in private lease en heb nog niet echt gevolgd wat de prijzen zoal doen. Als ik kijk is er bijvoorbeeld wel een verschil tussen Ford zelf en Ford Fiesta via Anwb/LeasePlan. Hoe veranderen de prijzen normaliter door het jaar heen? Kan ik beter even wachten of is dat niet nodig?

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• SH4D3H
TrueGamer schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:47:
[...]
Gaat er maximaal 83 per maand vanaf (afhankelijk van evt prijsverhogingen).
Vooral dat laatste ben ik nieuwsgierig naar ;)

En misschien dat er nog wat aanbiedingen komen omdat de fabrikanten hun uitstoot flink omlaag moeten brengen en er genoeg SUVs te compenseren zijn :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lightning89
Furr_xL schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:54:
Hallo allemaal,

Ik ben me aan het verdiepen in private lease en heb nog niet echt gevolgd wat de prijzen zoal doen. Als ik kijk is er bijvoorbeeld wel een verschil tussen Ford zelf en Ford Fiesta via Anwb/LeasePlan. Hoe veranderen de prijzen normaliter door het jaar heen? Kan ik beter even wachten of is dat niet nodig?
Voor een Fiesta zal ik kijken naar Broekhuis Lease (12 maanden, 95pk, st line, 20k, €404pm) of bij de Ford dealer zelf langsgaan (offerte voor 20k/48mnd/125 pk-st line voor €420 pm).
Voor een Focus heb je via de Consumentenbond een aanbieding voor €424 (Focus ST-Line, 24 maanden).

Echter als de fabriek in Keulen dicht gaat wordt mijn nieuwe Fiesta uitgesteld ben ik bang.

[Voor 6% gewijzigd door Lightning89 op 17-03-2020 08:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Toch maar eens geïnformeerd over het verlengen van m'n private lease bij Leaseplan via ANWB.

De Fiesta ST-Line 23-08-2018 gaan leasen voor 294 per maand, contract 2 jaar.

Mag dus nu gewoon verlengen per 23-08-2020 met de tarieven van toen, als ik er dus nog 2 jaar aan vast plak gaat het bedrag naar 274 euro en krijg ik 24x20 euro terug. Niet slecht hoor!

• henk1994
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06-06 01:18
Ik ben op moment aan het kijken voor een Toyota Yaris Hybrid. Gisteren proefrit gemaakt en bevalt prima! Bij de Hema is deze nu 329pm voor 20.000 km/jaar, bij Arval 328 pm. Neig zelf naar Arval, zie op het oog geen noemenswaardige verschillen tussen die twee. Daar staat een duidelijke levertijd bij, en mijn huidige (koop) auto krijgt wat kuren.
Over een paar maanden komt de nieuwe Yaris uit, vindt die stiekem mooier maar die zal ook wel weer duurder zijn en de levertijd zal ook wel wat langer zijn.

Nog best lastig om een leuke automaat auto te zoeken met veel kilometers en maximaal 350 pm, die ook niet al te klein is.

U vraagt, wij WebMaken

• Furr_xL

Furr_xL

Jackson6 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:03:
Toch maar eens geïnformeerd over het verlengen van m'n private lease bij Leaseplan via ANWB.

De Fiesta ST-Line 23-08-2018 gaan leasen voor 294 per maand, contract 2 jaar.

Mag dus nu gewoon verlengen per 23-08-2020 met de tarieven van toen, als ik er dus nog 2 jaar aan vast plak gaat het bedrag naar 274 euro en krijg ik 24x20 euro terug. Niet slecht hoor!
Is dat met opties/kleur als ik vragen mag? Want het is nu 304 p.m. voor de st line en 340 euro als ik hem configureer met kleur, winterpack en privacy glass.

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:20

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Mijn private lease contract loopt op 4 april af en ik zit op dit moment in het proces van een hypotheekaanvraag. Natuurlijk wil ik dat de hypotheekverstrekker dat allemaal niet meerekent. Weet iemand hoe (soepel) ze daar mee omgaan?

If it aint fixed, it's broken.

• Martinusz
Tjebakka schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:44:
Mijn private lease contract loopt op 4 april af en ik zit op dit moment in het proces van een hypotheekaanvraag. Natuurlijk wil ik dat de hypotheekverstrekker dat allemaal niet meerekent. Weet iemand hoe (soepel) ze daar mee omgaan?
Het is heel eenvoudig, als jij een contract hebt op het moment dat je een aanvraag doet, rekenen ze dat mee. Als het contract af is gelopen en je hebt geen nieuw contract, dan nemen ze het uiteraard niet mee.
Heb jij de hypotheekofferte eenmaal getekend, dan kun je weer private lease contract tekenen.

Het ligt er dus ook aan wat je plan is, ga je weer private lease afsluiten aansluitend op 4 april?
Hoever zit je in het proces van hypotheek verkrijgen?

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:20

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Martinusz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:02:
[...]

Het is heel eenvoudig, als jij een contract hebt op het moment dat je een aanvraag doet, rekenen ze dat mee. Als het contract af is gelopen en je hebt geen nieuw contract, dan nemen ze het uiteraard niet mee.
Heb jij de hypotheekofferte eenmaal getekend, dan kun je weer private lease contract tekenen.

Het ligt er dus ook aan wat je plan is, ga je weer private lease afsluiten aansluitend op 4 april?
Hoever zit je in het proces van hypotheek verkrijgen?
Ik heb alle documentatie opgestuurd naar de hypotheekadviseur. Op dit moment dus nog in de aanvraagfase. Datum van passeren hypotheekakte is in of na week 20.

Ben niet van plan om op korte termijn weer een private lease auto te nemen

[Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 20-03-2020 09:11]

If it aint fixed, it's broken.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:55
Tjebakka schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:10:
[...]

Ik heb alle documentatie opgestuurd naar de hypotheekadviseur. Op dit moment dus nog in de aanvraagfase. Datum van passeren hypotheekakte is in of na week 20.

Ben niet van plan om op korte termijn weer een private lease auto te nemen
De bank kan de einddatum van je leasecontract zien. Omdat je hypotheek na de einddatum in zal gaan zou het geen invloed mogen hebben op je hypotheek.

• marvel27
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06-06 14:35
Hoe zien jullie de private lease markt evolueren in de tweede helft van 2020, ervan uitgaande dat corona binnen een maand of 2 ingedamd is? Ik kan mij voorstellen dat de automarkt nu op zijn gat ligt, zoals het grootste deel van de economie. Merken en dealers gaan volgens mij dus met grote stocks zitten. Betekent dit mogelijk grote(re) kortingen?

• Furr_xL

Furr_xL

marvel27 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:36:
Hoe zien jullie de private lease markt evolueren in de tweede helft van 2020, ervan uitgaande dat corona binnen een maand of 2 ingedamd is? Ik kan mij voorstellen dat de automarkt nu op zijn gat ligt, zoals het grootste deel van de economie. Merken en dealers gaan volgens mij dus met grote stocks zitten. Betekent dit mogelijk grote(re) kortingen?
Ja dat is nu ook precies mijn afwachting. Daarnaast moet ik mijn huidige auto ook nog kwijt zien te komen. Ik merk nu al dat ik wat heb kunnen onderhandelen in de prijs en een vrij aantrekkelijk aanbod heb maar inderdaad.. Als dat over 3 maand 100,- per maand scheelt sla je jezelf voor je hoofd.. |:(

• henk1994
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06-06 01:18
Ik denk juist dat er in de tweede helft van 2020 mensen een nieuwe auto kopen, en aangezien diverse fabrieken dicht zijn/minder produceren er een schaarste gaat komen. Ik verwacht daarom niet dat de prijzen echt lager zullen uitvallen.

U vraagt, wij WebMaken

• Furr_xL

Furr_xL

Maar wellicht is er geen vraag als er een recessie volgt.. Niemand kan in de toekomst kijken, maar ik verwacht dat we wel nog een crisis hebben als gevolg van deze 'coronacrisis'.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Productie ligt ook stil ivm JIT leveringen die niet aankomen. Dus ik zou me niet te vroeg rijk rekenen.

• mvrhrln
pf, moet halverwege juli verlengen, of andere kiezen. Maar vind het toch allemaal stuk duurder geworden.
Zit nu met een polo comfort, met exec pakket, voor 270,-/10.000km/4jaar. kan verlengen voor 280 (1, 2 jaar).

Vergelijkbare auto komt nu op zo'n € 350,- nogal een verschil.
Zit eventueel te denken aan elektrisch, maar dat geeft geen financieel voordeel zo te zien (subsidie al meegerekent).

Iemand nog tips voor goede aanbiedingen ?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Lightning89
Auto ingeleverd! Bij deze heb ik jullie nog een vergelijk beloofd. Het inleveren ging soepel, een paar krasjes en deukjes vielen onder gebruikersschade. Ze konden zelfs zien dat mijn deur opnieuw was gespoten.

Private Lease vs Kopen battle, wie o wie wint!?

Gegevens van de afgelopen 3 jaar:
-Fiesta ST-Line uit 2017 met alle opties. (nieuwprijs €20.000)
-86.000km gereden. (restwaarde, €9.650, overnameprijs van JL. €11.000, zie autoscout, vergelijkbare auto is te koop voor 12k!)
-4 onderhoudsbeurten gehad (€200x4 = €800)
-Alle banden zijn vervangen (4x = €400).
-Voorruit is stuk geweest en compleet vervangen (aanname dat het verzekeringswerk is en dus €0)
-(niet) verhaalbare schade, iemand is tijdens het parkeren in m'n deur gereden (verzekeringswerk)

Kosten nieuw kopen:
-Onderhoud €33
-Verzekering €107 (all risk, 1 jr schadevrij, 0 eigen risico, incl. terugval in jaren en opbouw)
-Afschrijving €250 €288
-MRB €32
-Rentederving €20
Totaal: €442 €480/maand
Totaal: €15.912 €17.280

Private Lease, elke maand opzegbaar, eigen risico afgekocht (+25€ pm) + 0-5jr schadevrij (+25€).
Totaal: €364/maand
Totaal: €13.102

Conclusie: Private Lease is €4.718 €2.810 (!) goedkoper, je rijdt een nieuwe auto, 0 eigen risico.

Kom maar op met de comments!
Update 30-3: Restwaarde bekend.

[Voor 5% gewijzigd door Lightning89 op 30-03-2020 12:44]

• Lightning89
mvrhrln schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:03:
pf, moet halverwege juli verlengen, of andere kiezen. Maar vind het toch allemaal stuk duurder geworden.
Zit nu met een polo comfort, met exec pakket, voor 270,-/10.000km/4jaar. kan verlengen voor 280 (1, 2 jaar).

Vergelijkbare auto komt nu op zo'n € 350,- nogal een verschil.
Zit eventueel te denken aan elektrisch, maar dat geeft geen financieel voordeel zo te zien (subsidie al meegerekent).

Iemand nog tips voor goede aanbiedingen ?
Broekhuis Fiesta ST-Line voor 12 maanden. Zie een paar pagina's terug voor de link. Die ga ik binnenkort ophalen! Ik zie daar ook voordelig een Corsa staan. En een Micra is bij JL dacht ik goedkoop.

[Voor 5% gewijzigd door Lightning89 op 27-03-2020 12:45]

• mvrhrln
Lightning89 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:45:
[...]
Broekhuis Fiesta ST-Line voor 12 maanden. Zie een paar pagina's terug voor de link. Die ga ik binnenkort ophalen! Ik zie daar ook voordelig een Corsa staan. En een Micra is bij JL dacht ik goedkoop.
Bedankt voor de tip, maar die aanbieding is inmiddels al weg. Wel goede prijzen daar op zich idd.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• assje
Lightning89 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:43:
Conclusie: Private Lease is €2810 (!) goedkoper, je rijdt een nieuwe auto, 0 eigen risico.

Conclusie: Private lease is zeker interessant als je geen schadevrije jaren hebt. Ik betaal voor mijn all-risk verzekering voor een auto met een dagwaarde van €20k namelijk €30/maand. Verschil is (€107-30)*36=€2.772, bijna exact het voordeel dat je had (oh ik zie dat ik de €25/maand voor schadevrije jaren had gemist, toch ngo €900 verschi dan).

Maar, zelfs dan natuurlijk nog hartstikke interessant om voor hetzelfde geld zorgeloos PL te rijden.

[Voor 16% gewijzigd door assje op 27-03-2020 14:48]

• CBfox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 05-06 22:51
mvrhrln schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:50:
[...]

Bedankt voor de tip, maar die aanbieding is inmiddels al weg. Wel goede prijzen daar op zich idd.
Bij anwb lease hebben ze meerdere opties.

• Lightning89
assje schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:44:
[...]

Conclusie: Private lease is zeker interessant als je geen schadevrije jaren hebt. Ik betaal voor mijn all-risk verzekering voor een auto met een dagwaarde van €20k namelijk €30/maand. Verschil is (€107-30)*36=€2.772, bijna exact het voordeel dat je had (oh ik zie dat ik de €25/maand voor schadevrije jaren had gemist, toch ngo €900 verschi dan).

Maar, zelfs dan natuurlijk nog hartstikke interessant om voor hetzelfde geld zorgeloos PL te rijden.
Toelichting: Schadevrije jaren + postcode. Als ik mijn postcode verander heeft dat zeer veel invloedd.
Conclusie is dat het persoonsafhankelijk is natuurlijk.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
@Lightning89
-Rentederving is vrij groot, 720 euro.
-Verzekering is afhankelijk per persoon en inderdaad erg voordelig voor mensen zonder schade vrije jaren.
-3x onderhoud is 4x200?
-full options auto van 20k cataloguswaarde kan je wel 10% korting op krijgen. Op een kale auto niet.

Dus of het voordeliger is, hangt vooral af van de verzekering en hoe goed je onderhandeld hebt over de nieuwprijs.

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Auto ingeleverd! Bij deze heb ik jullie nog een vergelijk beloofd. Het inleveren ging soepel, een paar krasjes en deukjes vielen onder gebruikersschade. Ze konden zelfs zien dat mijn deur opnieuw was gespoten.

Private Lease vs Kopen battle, wie o wie wint!?

-86.000km gereden. (restwaarde €11.000, zie autoscout, vergelijkbare auto is te koop voor 12k!)
-3 onderhoudsbeurten gehad (€200x4 = €800)
-Alle banden zijn vervangen (4x = €400).
-Voorruit is stuk geweest en compleet vervangen (aanname dat het verzekeringswerk is en dus €0)
-(niet) verhaalbare schade, iemand is tijdens het parkeren in m'n deur gereden (verzekeringswerk)

Kosten nieuw kopen:
-Onderhoud €33
-Verzekering €107 (all risk, 1 jr schadevrij, 0 eigen risico, incl. terugval in jaren en opbouw)
-Afschrijving €250
-MRB €32
-Rentederving €20
Totaal: €442/maand
Totaal: €15.912

Private Lease, elke maand opzegbaar, eigen risico afgekocht (+25€ pm) + 0-5jr schadevrij (+25€).
Totaal: €364/maand
Totaal: €13.102

Conclusie: Private Lease is €2810 (!) goedkoper, je rijdt een nieuwe auto, 0 eigen risico.

Volgens mij vergeet je voor het gemak maar even dat je bij koop nog steeds een auto ter waarde van € 11.000 in je bezit hebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 12:30
JohanKupers schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:28:
[...]

Volgens mij vergeet je voor het gemak maar even dat je bij koop nog steeds een auto ter waarde van € 11.000 in je bezit hebt.
Nee, want hij rekent alleen de afschrijving in geval van kopen: 9000/36 mnd = 250 per maand

• Lightning89
Z___Z schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:36:
@Lightning89
-Verzekering is afhankelijk per persoon en inderdaad erg voordelig voor mensen zonder schade vrije jaren.
-3x onderhoud is 4x200?
-full options auto van 20k cataloguswaarde kan je wel 10% korting op krijgen. Op een kale auto niet.

Dus of het voordeliger is, hangt vooral af van de verzekering en hoe goed je onderhandeld hebt over de nieuwprijs.
Met rentederving bedoel ik dat ik zelf 10-20k had moeten lenen. Ik heb dat bedrag nu niet hoeven voor te schieten en heb daar op de beurs flinke winsten mee behaald (veel meer dan die 20€ pm).

Er heeft 4x onderhoud plaatsgevonden, elke 20.000 km. Deze rekeningen zijn niet allemaal bekend en voor particulieren waarschijnlijk een stuk hoger. De restwaarde hetzelfde, is hoog ingeschat. Ik denk dat je zelfs maar 9k voor de auto krijgt, dit is hetzelfde als de korting die je dan bedingt (de 2k verschil).

En hierboven is al uitgelegd dat de afschrijving is meegenomen en ik dus geen auto heb na afloop.

Tuurlijk, als ik gunstig woon (postcode) en 15 schadevrije jaren heb (heb ik technisch gezien ook, maar als iemand tegen je geparkeerde auto aan rijdt ben je ook de Sjaak), dan ziet de situatie er anders uit. Ik ben iig blij dat ik 3 jaar geleden de beste keuze heb gemaakt.

• RemcoDelft
-86.000km gereden.
Even lui zijn: heb je ook een kilometerprijs incl. brandstof?
Ik rijd momenteel vrij veel, maar het is onzeker hoe lang dat zo blijft. Dat maakt vooruitkijken lastig.

• Lightning89
RemcoDelft schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:44:
[...]

Even lui zijn: heb je ook een kilometerprijs incl. brandstof?
Ik rijd momenteel vrij veel, maar het is onzeker hoe lang dat zo blijft. Dat maakt vooruitkijken lastig.
Dit is ex. Brandstof. Met deze auto reed ik met E10 1:14,5. Op oude euro95 reed ik 1:16. Met 95% snelweg en 120km/h GPS.

• assje
Z___Z schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:36:
@Lightning89
Aanschaf €20k, restwaarde €11k, gaan we voor het gemak even uit van rentederving over €15k gemiddeld.

€20/maand dus €240/jaar, dat is gemiddeld 1,6% hoe is dat hoog? Dat is een reële aanname zelfs uitgaande van eigen geld (waar het alternatief wellicht hypotheek aflossen is).

In geval van lenen moet dit mijn inziens minimaal x2.

[Voor 5% gewijzigd door assje op 27-03-2020 20:57]

Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True