Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:58
Wat ik mij altijd afvraag is wat je met deze post wil bereiken. Denk je daar überhaupt over na voordat je een linkdump doet? Je post voegt echt niks toe aan dit topic, allemaal argumenten die al zo vaak gedumpt zijn door tweakers die even langskomen en meteen doortrekken nadat ze even hun oneliner plasje gedaan hebben. Alsof je op een feestje opeens roept dat een willekeurige ander feest beter is en kijkt wat de reacties van de andere zijn. Waarom is dat nodig?
DjMark schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:18:
[...]

Beetje kansloos als je begint met:

"Als je een Volkswagen Up private least, ben je 225 euro per maand kwijt met een contract van vier jaar. Na die vier jaar heb je 11.000 euro betaald en moet je de auto weer inleveren. Koop je een nieuwe Volkswagen Up ben je 12.000 euro kwijt, maar is hij wel van jou of krijg je er nog zo'n 6000 euro voor terug."

Alsof je bij aankoop verder geen andere kosten kwijt bent, zoals verzekering, wegenbelasting, onderhoud etc...
Exact. Als ik naar onze Fiesta kijk. Nieuwprijs 22167 twee jaar geleden. Inmidels aan onderhoud 500 euro gehad (beurt groot en raammodule defect net na garantie gelukkig nog enigzins coulance anders nog stuk hoger, nieuwe banden die eraan komen zitten er nog niet in. Onderhoud gemiddeld 35 per maand (niet aan te raden buiten de dealer gezien die ecoboost motoren echt goed onderhoud nodig hebben met de juiste olie). Wegenbelasting 38 euro en verzekering all risk 60. Afschrijving over vier jaar 50%, 230 euro per maand. Zit ik op 363 euro per maand over vier jaar als ik hem dan inlever. Als ik hem niet inlever na vier jaar heb ik inderdaad nog een auto, maar zijn de totale kosten 28.551 euro. Als ik hem na vier jaar inlever kost hij me 17.478 euro. Private lease van dezelfde fiesta met dezelfde opties is 358 euro per maand. Na vier jaar met 15.000 km per jaar kost die mij 17184. En nu loop ik zelf de risico’s. Aanvullend onderhoud maakt het alleen maar duurder...

Generaliseren zoals die Website hierboven klopt niet. Natuurlijk zijn niet alle aanbiedingen goed, maar even goed rekenen loont wel...

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GeNiTaLiX

Naapje

Ik wilde net hetzelfde typen. Voorbeeld; Leuke occasion gezien €15.000. Na een jaar of 5 wil ik hem wel weer inruilen en verwacht er zo ongeveer 20kkm mee te rijden per jaar. Laten we uitgaan van een restwaarde van €6000-€7000. Dat betekent dat ik per maand ongeveer 120-140 euro moet afschrijven. Daarnaast komen er nog verzekeringskosten van ongeveer €50 euro, het onderhoud van €60 per maand +/-, de wegenbelasting en dan heb ik nog niet eens genoemd dat je ook flink pech kunt hebben en je auto een behoorlijk gebrek heeft.

Wat ook vaak niet wordt genoemd is dat wanneer ik bovenstaande auto koop ik nu een investering van €15k moet doen. Ik heb dan geen auto aan het eind van de rit. Maar de €15k die ik had gereserveerd staat nog steeds op mijn rekening.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
DjMark schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:18:
[...]
Beetje kansloos als je begint met:

"Als je een Volkswagen Up private least, ben je 225 euro per maand kwijt met een contract van vier jaar. Na die vier jaar heb je 11.000 euro betaald en moet je de auto weer inleveren. Koop je een nieuwe Volkswagen Up ben je 12.000 euro kwijt, maar is hij wel van jou of krijg je er nog zo'n 6000 euro voor terug."

Alsof je bij aankoop verder geen andere kosten kwijt bent, zoals verzekering, wegenbelasting, onderhoud etc...
Verzekering is een gegeven, motorrijtuigenbelasting idem, onderhoud en reparatie zal wel meevallen want garantie en nieuwe auto. Op zich toch mooi dat er nu meer opties zijn om een auto te rijden van koop tot deel-auto en het is gewoon rekenen en een inschatting maken wat verstandig is.
Ik ben op zich voor een sparen en kopen maar vind totale kosten en enige zekerheid nog belangrijker.

Citigo EV, sticker prijs iets boven de 23.000. Ik heb een contract voor 25.000Km/jaar (60Km woon-werk), best veel Km in een kleine auto maar verwacht me daar wel mee te redden en voor het geld dat een groter model kost doe ik liever wat anders.
Voor 5 jaar:
Totale kosten over looptijd € 16620 per jaar € 3324 per km € 0,13 + ca 0,04 elektriciteit.
Er zijn er dingen om rekening mee te houden want inderdaad een lagere maximum hypotheek (zoveel lenen lijkt me toch niet verstandig meer in mijn situatie, is meer voor aan begin carrière en verwachte salaris stijging). Bij ander werk ga ik misschien veel minder Km rijden, wil ik er eerder vanaf om een andere reden of komt er wat motorrijtuigenbelasting bij. Voor zover mogelijk alles doorgerekend en bij 2 jaar is het nog maar €0,16/Km.
Misschien zou een occasion vw up of iets dergelijks nog wel goedkoper kunnen zijn maar dan zou ik weer moeten tanken enzo ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 16:26
Zo! Je eerste kop koffie heb je op, je zet je pc aan en ziet op de website van NPO een half artikel staan waarvan je denkt; "JA! dát ga ik nou eens even posten op Tweakers want ik ben het er he-le-maal mee eens!"

Als je dan zo graag een discussie wilt starten lees dan eerst de afgelopen 60 pagina's terug.
Dit soort onzin voegt werkelijk waar niks toe aan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 15:48
Die verzekering is vooral een kostenpost bij mensen met weinig schadevrije jaren. Bij een VW Up betaal je volgens mij <200 wegenbelasting per jaar. Niet zorgvuldig idd dat er in deze passage vh artikel geen aandacht aan wordt besteed.

Gezien de heftigheid van de reacties worden er verschillende gevoelige snaren geraakt. Prima om voor gemak te kiezen en daar een prijs voor te betalen natuurlijk..

[ Voor 26% gewijzigd door peacelord op 16-02-2020 14:46 ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:58
peacelord schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:42:
Die verzekering is vooral een kostenpost bij mensen met weinig schadevrije jaren. Bij een VW Up betaal je volgens mij <200 wegenbelasting per jaar. Niet zorgvuldig idd dat er in deze passage vh artikel geen aandacht aan wordt besteed.
De verzekering is bij elke nieuwe auto een kostenpost. Je wil wel gebruik maken van de paar jaar nieuwe prijs dekking van de verzekering. En een all risk is gewoon duurder dan een WA bij een 2e hands auto. Als je een nieuwe auto wil moet je vooraf gewoon een inschatting maken van de prijs bij kopen en dat tegen PL zetten. In sommige gevallen is PL goedkoper, in sommige gevallen zelf aankopen.
Gezien de heftigheid van de reacties worden er verschillende gevoelige snaren geraakt. Prima om voor gemak te kiezen en daar een prijs voor te betalen natuurlijk..
Misschien bij jezelf nagaan waarom dit zo zou zijn? Zou het misschien kunnen komen dat je een dooddoener erin gooit welke al letterlijk 80 keer besproken is en welke steeds gedaan worden door iemand die even dit in het topic gooit en dan weer weg gaat? Het voegt niets toe. Laten we dit topic gewoon houden voor de PL aanbiedingen en voor mensen die het overwegen. De risico's zijn inmiddels wel duidelijk, en de nadelen zijn niet voor iedereen het zelfde.

Ik heb 1 auto die echt van mij is, de andere een PL constructie. Niet helemaal officieel PL, maar vast maandbedrag voor alles maar flexibeler met inruilen (lees inruilen kost 180 euro en klaar). Bij een volgende auto weeg ik het weer af, zeker met de onzekere prijzen van brandstof auto's de komende jaren... En het is heerlijk om je auto gewoon bij de dealer te zetten en na het onderhoud weer mee te nemen zonder zorgen over eventuele dure reparaties. Dat was wel even balen toen de eigen bezit auto echt 5 dagen na garantie een kapotte raammodule had van 343 euro... |:(

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Nu online

GeNiTaLiX

Naapje

Een maat van me die autoverkoper. Hij gaf aan dat de subsidie voor elektrische auto's ook voor de lease auto's geldt en als ik de auto pas 1 juli op naam laat zetten, ik hier gebruik van kan maken.

Wat weten jullie hier van ? Zoals het er nu naar uit ziet krijg ik de auto ergens in juni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeNiTaLiX schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:14:
Een maat van me die autoverkoper. Hij gaf aan dat de subsidie voor elektrische auto's ook voor de lease auto's geldt en als ik de auto pas 1 juli op naam laat zetten, ik hier gebruik van kan maken.

Wat weten jullie hier van ? Zoals het er nu naar uit ziet krijg ik de auto ergens in juni...
Dat lijkt mij onzin. Immers de auto is niet jouw eigendom, dus het lijkt me bijzonder als je aanschaf subsidie ontvangt op iets dat niet jouw eigendom is.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Nu online

GeNiTaLiX

Naapje

Sport_Life schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:49:
[...]

Dat lijkt mij onzin. Immers de auto is niet jouw eigendom, dus het lijkt me bijzonder als je aanschaf subsidie ontvangt op iets dat niet jouw eigendom is.
Dat dacht ik eerst ook. Ik had nog geen tijd om de juiste bronnen te vinden maar hier en hier hebben ze het ook over lease.

[ Voor 9% gewijzigd door GeNiTaLiX op 16-02-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeNiTaLiX schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:57:
[...]

Dat dacht ik eerst ook. Ik had nog geen tijd om de juiste bronnen te vinden maar hier en hier hebben ze het ook over lease.
Het is dezelfde bron (ING, ene Rico). Ik denk dat hij een denkfout maakt.
Bij financial lease krijg je het waarschijnlijk wel, maar dan betaal je ook zelf het onderhoud ed. Strikt genomen leen je dan voor een auto.
Bij operational lease (meeste private lease is operational) denk ik van niet..

En wat @RemcoDelft zegt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 16-02-2020 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
GeNiTaLiX schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:57:
De subsidie gaat dan natuurlijk naar de leasemaatschappij. Ik ben wel benieuwd hoe ze dat in de prijs gaan verwerken, er kwam hier een tijdje terug een PL-auto langs waarbij 1 jaar leasen lagere maandlasten gaf dan langer leasen, doordat er een aanschafkorting op de auto zat die doorgerekend werd. Ik vond dat toen al raar, en kan me haast niet voorstellen dat ze dat nu weer gaan doen, juist omdat de aanschafpremie ook leidt tot lagere restwaarde. Aan de andere kant komt er daarna ook een subsidie om het ding tweedehands te kopen, dus wie weet wordt er straks eentje aangeboden voor 100 euro per maand voor 12 maanden :+
In Duitsland (https://www.sixt-leasing.de/) zijn dergelijke bedragen al heel normaal, en het verschil komt voornamelijk door het fiscale klimaat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

RemcoDelft schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:34:
[...]

De subsidie gaat dan natuurlijk naar de leasemaatschappij. Ik ben wel benieuwd hoe ze in de prijs gaan verwerken, er kwam hier een tijdje terug een PL-auto langs waarbij 1 jaar leasen lagere maandlasten gaf dan langer leasen, doordat er een aanschafkorting op de auto zat die doorgerekend werd. Ik vond dat toen al raar, en kan me haast niet voorstellen dat ze dat nu weer gaan doen, juist omdat de aanschafpremie ook leidt tot lagere restwaarde. Aan de andere kant komt er daarna ook een subsidie om het ding tweedehands te kopen, dus wie weet wordt er straks eentje aangeboden voor 100 euro per maand voor 12 maanden :+
In Duitsland (https://www.sixt-leasing.de/) zijn dergelijke bedragen al heel normaal, en het verschil komt voornamelijk door het fiscale klimaat hier.
Als het in de prijs wordt verwerkt is het effect minimaal. Laten we zeggen dat 75% van de pl prijs de auto is (afschrijving). Dan gaat bij een termijn van 4 jaar met 50% afschrijving het bedrag met 50% * 75% * 450. Per maand hooguit 30 euro.
Een beetje aanbieding is scherper (recent EGolf, of Focus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 18:56
RemcoDelft schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:34:
[...]
eentje aangeboden voor 100 euro per maand voor 12 maanden :+
Ik kan op die site nergens vinden, dat dat alleen is voor mensen die in Duitsland wonen...?
De auto blijft van Sixt. Was het niet in de EU geregeld, dat die prijzen voor iedereen in de EU geldt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 16:26
Bij Broekhuis loopt momenteel een actie met de Fiësta ST-Line & Titanium.
Deze kun je nu voor 12 maanden leasen tegen de prijs van €299,- met 10k km.
Heb even navraag gedaan en je kan verder geen extra opties toevoegen aan deze modellen.

https://www.broekhuis.nl/private-lease/aanbod/ford-fiesta/

Screen

[ Voor 9% gewijzigd door xSmooth- op 17-02-2020 16:44 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
xSmooth- schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:16:
Heb even navraag gedaan en je kan verder geen extra opties toevoegen aan deze modellen.

[Afbeelding: Screen]
Mijn contract loopt af, morgen ook Consumentenbond actie. De prijs voor 12 maanden is net een paar tientjes scherper dan JustLease op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
kootje70 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 03:29:
[...]

Ik kan op die site nergens vinden, dat dat alleen is voor mensen die in Duitsland wonen...?
De auto blijft van Sixt. Was het niet in de EU geregeld, dat die prijzen voor iedereen in de EU geldt?
Jij mag niet met een Duits kenteken hier wonen/rijden ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:54
Iemand al iets gehoord van de consumentenbond over hun lease collectief?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Nu online

GeNiTaLiX

Naapje

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 07:15:
Nope. Vandaag is de laatste dag van mijn bedenktijd, dus ik wilde graag nog even spieken...

BTW. Kan er iemand nog iets terugvinden van ANWB elektrische auto private lease en dan in de vakantie met korting een auto kunnen huren ? Ik weet zeker dat ik het ergens heb gevonden..

[ Voor 24% gewijzigd door GeNiTaLiX op 18-02-2020 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:47
Ik heb ook al gespiekt maar helaas...

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 09:38
Vandaag.... dus ik verwacht elk moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 16:23
Ja ben ook erg benieuwd. Als er weer wat leuks tussen zit wat na 1 jaar is op te zeggen zeg ik mijn Micra misschien wel gedag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 07:41:
[...]

Nope. Vandaag is de laatste dag van mijn bedenktijd, dus ik wilde graag nog even spieken...

BTW. Kan er iemand nog iets terugvinden van ANWB elektrische auto private lease en dan in de vakantie met korting een auto kunnen huren ? Ik weet zeker dat ik het ergens heb gevonden..
Gisteren even een vraag gesteld op de webchat maar een optie zoals aangegeven werd hier op GoT mbt tot een aantal weken een andere auto kunnen gebruiken was niet mogelijk.

Er werd verder niet over huren of korting gepraat. Je kan het zo vragen de webchat is redelijk snel met antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameel30
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 20:28
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 07:41:
[...]

Je krijgt een korting op autohuur, het stelt helaas niets voor, 10-15%. Erg jammer dat ze hier niet beter over nadenken en serieus voordeel bieden.
https://www.anwb.nl/auto/...rivate-lease/vakantieauto

BMW had dit geloof ik wel, als je daar een i3 in de private lease hebt krijg je een touring mee in de zomer, ik dacht zelfs kosteloos op basis van een soort ruildeal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kameel30
Voor zover ik weet komt het aanbod rond 10:00 'vrij', dat was de vorige keren in elk geval zo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Morpheus2003
Heb de Consumentenbond gemaild;
Bedankt voor uw interesse in ons autolease-collectief.
In de loop van de dag zal het aanbod online komen, de puntjes worden nog op de i gezet.
U kan de website altijd in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Morpheus2003 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:51:

[...]
Dus we kunnen rekenen op de:
BMW i3
Jaguar i-pace

Waar zouden ze anders de puntjes op moeten zetten?
Fiesta? Citroën? Octavia? 530e i-pererformance?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
Skoda CITIGO ͤ iV
Seat Mii
Kia Niro
Peugeot iOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGti
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 11:18
xSmooth- schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:16:

[Afbeelding: Screen]
Ik heb deze afgelopen jaar voor veel aantrekkelijkere prijzen gezien bij de anwb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameel30
McGti schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:23:
[...]

Ik heb deze afgelopen jaar voor veel aantrekkelijkere prijzen gezien bij de anwb
Ook met een looptijd van 12 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:53
Toch wel onhandig het eerder laten aflopen van mijn private lease. Heb al een aanvraag gedaan 4 weken geleden en nog steeds geen reactie erop ondanks meerdere malen erachteraan bellen/chatten/e-mailen.

Meer mensen die dit probleem hebben die eerder van de auto af moeten bij Audi maar zo lang moeten wachten op een reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:51:

[...]
ze laten het wel op het laatste moment aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGti
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 11:18
kameel30 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:48:
[...]

Ook met een looptijd van 12 maanden?
Nee sorry, niet goed gelezen, 12 maanden 299 lijkt me een prima deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Nu online

GeNiTaLiX

Naapje

Defector schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:53:
[...]

ze laten het wel op het laatste moment aankomen.
Ja -O- vandaag is de laatste dag van de bedenktijd.. haha.. dus ben benieuwd.. Niet dat ik ontevreden ben over het huidige aanbod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Vorige keer waren ze ook zo laat, schijnbaar moeilijk om het gewoon in de ochtend online te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:14:
[...]

Ja -O- vandaag is de laatste dag van de bedenktijd.. haha.. dus ben benieuwd.. Niet dat ik ontevreden ben over het huidige aanbod ;)
Welke bedenktijd? Of ben je al een ander contract aangegaan en wil je kijken of er nog iets beters te krijgen valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Defector schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:58:
[...]

Welke bedenktijd? Of ben je al een ander contract aangegaan en wil je kijken of er nog iets beters te krijgen valt?
Waarschijnlijk de 14 dagen bedenkttijd die verplicht is bij het online afsluiten van een private lease contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheus2003
Volgens komt t elk moment online. Er staat nu een knop 'Nu de auto's bekijken' alleen werkt deze nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Nu online

GeNiTaLiX

Naapje

Defector schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:58:
[...]

Jackson6 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:00:
[...]

Waarschijnlijk de 14 dagen bedenkttijd die verplicht is bij het online afsluiten van een private lease contract.
Klopt. Mijn Leaf wordt morgen besteld, maar ik was nog wel erg benieuwd wat de CB zou brengen. Niet dat ik verwacht te switchen, maar vergelijken kon geen kwaad.

[ Voor 31% gewijzigd door GeNiTaLiX op 18-02-2020 17:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:07
Nou.het valt toch wel weer tegen. niet zozeer het aanbod alswel dat het aantal km's behoorlijk duurder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Alleen de focus is interessant voor mij, bij 25k en 24 mnd (St-line) kost ie €446. Helaas geen LED.

De fiesta bij Broekhuis voor 12 maanden kost met een leuk kleurtje en winter pakket rond €400 bij 25k. Je kan vooruitbetalen zodat je maar 200€ betaald en de hypotheeklast minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameel30
Wren schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:47:
Nou.het valt toch wel weer tegen. niet zozeer het aanbod alswel dat het aantal km's behoorlijk duurder is geworden.
Valt zeker tegen, jammer! Voorheen kwamen er gaandeweg ook nog wel eens nieuwe auto's bij in het aanbod, wellicht is dat nu ook het geval en zien we de komende dagen, weken nog wat leuks toegevoegd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 19:28
Ik vind de elektrische VAG-auto's wel geinig, bijna dezelfde voorwaarden als destijds.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

d0s

sssst

Jammer geen maandelijks opzegbare abonnementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
Vind het aanbod ook erg tegenvallen. Inderdaad ook jammer dat de maandelijks op te zeggen contracten niet meer worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Had er ook meer van verwacht. Gisteravond tijdens het zoeken en vergelijken tot de conclusie gekomen dat de ANWB aanbieding echt wel een goede deal is en de knoop doorgehakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Defector schreef op woensdag 19 februari 2020 [~ i.Stijn] 8:37:
Had er ook meer van verwacht. Gisteravond tijdens het zoeken en vergelijken tot de conclusie gekomen dat de ANWB aanbieding echt wel een goede deal is en de knoop doorgehakt.
Wat is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:47
De outlander is best aardig geprijsd anders.. Grandland voor 24mnd ook...

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
PON heeft zo te zien nog wat E-Golfjes over. https://www.pondealer.nl/...-golf-private-lease-actie

Stuk duurder dan de actie van eind vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Lightning89 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:30:
Alleen de focus is interessant voor mij, bij 25k en 24 mnd (St-line) kost ie €446. Helaas geen LED.
Voor mij is de Foxus station (zelfs inclusief automaat) ook best interessant, helemaal met die 24 maanden. Die neem ik wel in overweging.
Defector schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:37:
Waar ben je op uitgekomen bij de ANWB?
Bob-B190 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:07:
De outlander is best aardig geprijsd anders.. Grandland voor 24mnd ook...
Ja, ergens jammer dat die Grandland PHEV geen 24 maanden deal heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 12:52
Volgens de spec doet die outlander 2.0 l / 100km.. Is dat echt haalbaar?? Dat zou toch 1:50 moeten zijn? Dan is het op papier nog een kans hebber zelfs met 60k+ per jaar 8)7 (t.o.v. wat ik nu betaal voor me huidige 2e hands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ProudElm schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:00:
Volgens de spec doet die outlander 2.0 l / 100km.. Is dat echt haalbaar?? Dat zou toch 1:50 moeten zijn? Dan is het op papier nog een kans hebber zelfs met 60k+ per jaar 8)7 (t.o.v. wat ik nu betaal voor me huidige 2e hands)
Nee, dat zou je toch wel moeten weten dat fabrieksopgaves nooit haalbaar zijn in de echte wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
nee klopt, maar vroeg me af hoeveel erger het zou worden.. En met die nieuwe methode zou het toch niet meer extreem mogen afwerken?

Volgens spritmonitor.de lijkt het gemiddelde op 1 op 24 te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
ProudElm schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:07:
nee klopt, maar vroeg me af hoeveel erger het zou worden.. En met die nieuwe methode zou het toch niet meer extreem mogen afwerken?

Volgens spritmonitor.de lijkt het gemiddelde op 1 op 24 te zitten...
Ik had een collega die woont 20km van werk, hij reedt 1:80 oid. Tankte 1x per half jaar.
Een andere collega moest elke dag 200km, hij reed 1:7.

Dus het hangt van je gebruik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
mmm... zal dan ergens tussen in komen.. mijn woon-werk verkeer is 300km op 1 dag.. Dat wordt dus 1:7. Mij vrouw moet 3x p/w 40km.. Dat zal hopelijk hoger uitvallen dus..

Ach ja.. het blijft rekenen en dromen, maar we maken nog altijd te veel km's voor pl.. ik ga weer verder met lurken ipv reageren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 20:53
Lightning89 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:09:
[...]

Ik had een collega die woont 20km van werk, hij reedt 1:80 oid. Tankte 1x per half jaar.
Een andere collega moest elke dag 200km, hij reed 1:7.

Dus het hangt van je gebruik af.
Collega heeft ook de Outlander. Hij is blij dat hij hem met tankpas heeft gekregen (auto van de zaak). Hij rijdt zo rond de 1:8 en staat dus regelmatig te tanken. Maar wat wil je met een 30-liter tankje... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 13:08
Valt een beetje tegen deze deals tenzij wat hogere segment (vanaf 500eu/m).

Toch maar eens emigreren:
https://www.leasingmarkt....iliate&utm_campaign=28547

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:03
TrueGamer schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:45:

Dat is geen operational lease dus op basis van deze vergelijking zou ik niet emigreren.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:47
Joster schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:58:
[...]

Voor mij is de Foxus station (zelfs inclusief automaat) ook best interessant, helemaal met die 24 maanden. Die neem ik wel in overweging.

[...]

Waar ben je op uitgekomen bij de ANWB?

[...]
https://autoleasecollecti...onwagon-titanium-business
Ja, ergens jammer dat die Grandland PHEV geen 24 maanden deal heeft :)
Vreemd. Automaat staat er niet meer tussen. 5 minuten geleden nog wel. :-(

[ Voor 14% gewijzigd door Ryan_ op 19-02-2020 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Ryan_ schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:52:
[...]

Vreemd. Automaat staat er niet meer tussen. 5 minuten geleden nog wel. :-(
Pwoahh, is die nu al uitverkocht? Dan had ik wel héél snel moeten beslissen 8)7

Edit; ik zie het al denk ik, de automaat mag je niet voor 24 maanden doen, naaiers...

Edit2: vanmorgen mocht dat nog wel, nu kan je bij 24 maanden echt niet meer voor automaat kiezen, bij 36 maanden en hoger wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PHVsTqd6uffxlHKwbuy1Br8e/thumb.png

[ Voor 40% gewijzigd door Joster op 19-02-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:47
Joster schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:01:
[...]

Pwoahh, is die nu al uitverkocht? Dan had ik wel héél snel moeten beslissen 8)7

Edit; ik zie het al denk ik, de automaat mag je niet voor 24 maanden doen, naaiers...

Edit2: vanmorgen mocht dat nog wel, nu kan je bij 24 maanden echt niet meer voor automaat kiezen, bij 36 maanden en hoger wel:

[Afbeelding]
Ah, dat verklaard! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:23
TrueGamer schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:45:

En bovendien met een Sonderzahlung (= aanbetaling) van 4600 euro.

Wat wel interessant is dat daar beschreven staat dat je de aanbetaling kunt "financieren" met je milieusubsidie. Zou leuk zijn als we dat soort aanbiedingen/mogelijkheden hier ook krijgen vanaf Juli.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Persoonlijke niet mijn soort auto maar als je EV wilt proberen en iets meer auto wil dan een mii, prima auto https://privatelease.arval.nl/hyundai/ioniq/ev-comfort

• GeNiTaLiX
  • Nu online

GeNiTaLiX

Naapje

wd200 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 07:13:
Persoonlijke niet mijn soort auto maar als je EV wilt proberen en iets meer auto wil dan een mii, prima auto https://privatelease.arval.nl/hyundai/ioniq/ev-comfort
Mooie auto vind ik het wel! Maar dan is de Leaf aanbieding van de ANWB goedkoper. Zelfs bij 24 mnd / 20.000kkm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kameel30
Gister gebeld door de Nissan dealer, wij kunnen volgende week vrijdag de Leaf ophalen. Betreft private lease via ANWB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
De najaarsronde is meestal beter, dan moeten ze sales binnenhalen. Vind het nu nou niet echt wereldschokkend wat er aangeboden wordt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:49
Ik zit ernstig na te denken over de Seat Mii bij de Consumentenbond. Ik rij 20.000 km in een jaar, moet volgend jaar een andere auto omdat de huidige aan het eind van de levensduur zit, maar heb ook een vriendin die alleen in een automaat mag rijden. Omdat de Seat Mii elektrisch is, heb je ook goedkopere brandstofkosten dan een benzine of dieselauto, en ziet het er best wel gunstig uit. Ik ben nog geen andere elektrische auto tegengekomen voor onder de 300,- per maand, maar als het echt moet kan ik ook nog wel even met de huidige doorrijden. Wat is verstandig?

• kameel30
henk1994 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:54:
Ik zit ernstig na te denken over de Seat Mii bij de Consumentenbond. Ik rij 20.000 km in de maand, moet volgend jaar een andere auto omdat de huidige aan het eind van de levensduur zit, maar heb ook een vriendin die alleen in een automaat mag rijden. Omdat de Seat Mii elektrisch is, heb je ook goedkopere brandstofkosten dan een benzine of dieselauto, en ziet het er best wel gunstig uit. Ik ben nog geen andere elektrische auto tegengekomen voor onder de 300,- per maand, maar als het echt moet kan ik ook nog wel even met de huidige doorrijden. Wat is verstandig?
Ik denk dat het wel scherper kan. Dezelfde auto (Mii en citigo) werd vorig jaar voor € 199 aangeboden, de e-golf eind vorig jaar voor €299 en de Leaf nu voor € 319. In die context, en met de komst van steeds meer betaalbare (en vaak ook betere) elektrische auto's moeten de bestaande en iets mindere goden voor minder aangeboden kunnen worden, denk ik.

• Señor Sjon
Ik zit ernstig na te denken over de Seat Mii bij de Consumentenbond. Ik rij 20.000 km in de maand, moet volgend jaar een andere auto omdat de huidige aan het eind van de levensduur zit, maar heb ook een vriendin die alleen in een automaat mag rijden. Omdat de Seat Mii elektrisch is, heb je ook goedkopere brandstofkosten dan een benzine of dieselauto, en ziet het er best wel gunstig uit. Ik ben nog geen andere elektrische auto tegengekomen voor onder de 300,- per maand, maar als het echt moet kan ik ook nog wel even met de huidige doorrijden. Wat is verstandig?
20k km/jaar neem ik aan dat je bedoelt. Dat is best wel veel in zo'n gebakje.

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:49
Señor Sjon schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:26:
[...]

Ja klopt, aangepast. Is inderdaad best veel maar op dit moment rij ik 6000/maand (tot juni) in een Fiat Panda, dus zal allicht comfortabeler zijn dan nu.

• Morpheus2003
Hebben jullie ook dat als je bij de Opel Corsa (Consumentenbond) kiest voor 24 maanden dat de optie 7" navi niet meer te kiezen is? Wat vaag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 13:08
henk1994 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:31:
[...]

Ja klopt, aangepast. Is inderdaad best veel maar op dit moment rij ik 6000/maand (tot juni) in een Fiat Panda, dus zal allicht comfortabeler zijn dan nu.
Is vergelijkbaar denk ik hoor.
Had je beter voor de E-Golf kunnen gaan maargoed is achteraf makkelijk praten..

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik had gehoopt op een leuke aanbieding voor de Kia Niro. Maar helaas, ga nu kijken of ik het via de ANWB ga doen of via Kia zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
Señor Sjon schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:26:
Ik denk dat ik liever 20kkm in een elektrische Citigo rijdt dan in een handgeschakelde ICE C/D/E segmenter. Het grootste nadeel van A segment is wat mij betreft de lichte motor waardoor je enorm veel moet schakelen, met een EV allemaal geen probleem meer. Wij krijgen de Citigo als 2e auto maar ik zou geen enkel bezwaar hebben hem voor mijn primaire gebruik (25kkm) te gebruiken.

We hebben nu tijdelijk even de (handgeschakelde) Fiat 500 twin-air van mijn schoonouders, dat is dus echt een gedrocht om in te rijden. Vergeleken daarmee was onze Picanto een droomauto.
TrueGamer schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:39:
Is vergelijkbaar denk ik hoor.
Had je beter voor de E-Golf kunnen gaan maargoed is achteraf makkelijk praten..
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens, je kan dit Citigo EV qua comfort echt niet vergelijken met een ICE Panda. Voor mij zou die Citigo EV zelfs de voorkeur hebben boven een ICE Golf. Uiteraard is de E-golf fijner maar wij hebben die nou precies geannuleerd ten faveure van de Citigo (toch €100/maand goedkoper).
kameel30 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:03:
Ik denk dat het wel scherper kan. Dezelfde auto (Mii en citigo) werd vorig jaar voor € 199 aangeboden, de e-golf eind vorig jaar voor €299 en de Leaf nu voor € 319. In die context, en met de komst van steeds meer betaalbare (en vaak ook betere) elektrische auto's moeten de bestaande en iets mindere goden voor minder aangeboden kunnen worden, denk ik.
Mii/Citigo was €199,- bij 10kkm/jaar, huidig aanbod bij CB is €229, inderdaad meer maar niet zo groot verschil als het zo lijkt (20kkm = €279).
Ik zit ernstig na te denken over de Seat Mii bij de Consumentenbond. Ik rij 20.000 km in een jaar, moet volgend jaar een andere auto omdat de huidige aan het eind van de levensduur zit, maar heb ook een vriendin die alleen in een automaat mag rijden. Omdat de Seat Mii elektrisch is, heb je ook goedkopere brandstofkosten dan een benzine of dieselauto, en ziet het er best wel gunstig uit. Ik ben nog geen andere elektrische auto tegengekomen voor onder de 300,- per maand, maar als het echt moet kan ik ook nog wel even met de huidige doorrijden. Wat is verstandig?
De belangrijkste vraag is waarvan je afhankelijk bent qua laden, als je thuis kunt laden is een elektrische auto bij dit kilometrage bijna een no-brainer.

20.000km/20*€1,7=€1.700 per jaar (€142/maand)
20.000km/6*€0,21=€700 per jaar (€58/maand)

Ben je (volledig) afhankelijk van publiek laden dan wordt het verschil rap kleiner.

[ Voor 80% gewijzigd door assje op 20-02-2020 12:12 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Martinusz
Maar wat is het realistisch bereik met die kleine auto'tjes zoals de Mii en Citigo?
Als 2de auto zou die hier makkelijk kunnen, maar heel soms een wat langer ritje zou eigenlijk ook moeten kunnen. (lees 100km)

Hoe zit het eigenlijk met een laadpaal? Die moet je zelf eventueel helemaal regelen?

• assje
Martinusz schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:12:
Maar wat is het realistisch bereik met die kleine auto'tjes zoals de Mii en Citigo?
Als 2de auto zou die hier makkelijk kunnen, maar heel soms een wat langer ritje zou eigenlijk ook moeten kunnen. (lees 100km)

Hoe zit het eigenlijk met een laadpaal? Die moet je zelf eventueel helemaal regelen?
Zie voor reële informatie:
https://ev-database.nl/auto/1190/Skoda-CITIGOe-iV

Praktische Actieradius tussen 140 - 310 km
  • Stad - Winter 200 km
  • Snelweg - Winter 140 km
  • Gecombineerd - Winter 170 km
  • Stad - Zomer 310 km
  • Snelweg - Zomer 180 km
  • Gecombineerd - Zomer 230 km
Kan ook gewoon snelladen dus incidenteel eens een langere rit is ook geen probleem, om een idee te krijgen van het additionele tijdsverlies kan je gebruik maken van:
https://abetterrouteplann...ad-45cb-a98c-04ccaa92d5e3

Je kiest je auto en de planner rekent de laadstops uit, als voorbeeld een tripje Groningen-Maastricht waar 3 korte stops het optimum blijken (2x koffie 1x lunch :P )

Verder zijn hierover op Tweakers uitgebreide topics met alle inforatie die je nodig hebt:
Elektrische auto's - deel 5
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers

[ Voor 34% gewijzigd door assje op 20-02-2020 12:26 ]

• Señor Sjon
@assje het gaat mij veel meer over de snelwegherrie, de kleine kofferbak, je wordt de linkerbaan afgeholpen met zo'n gebakje (sorry 'bout that >:)), etc, etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• assje
Señor Sjon schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:16:
je wordt de linkerbaan afgeholpen met zo'n gebakje (sorry 'bout that >:)), etc, etc.
Dat soort kleutergedrag is voor mij nou echt totaal geen factor in de afweging voor mijn vervoersbehoefte (mine is bigger than yours)

Geluid is een valide argument maar iets langzamer rijden helpt daar nog veel meer mee (win-win omdat je energieverbruik dan ook veel lager is en je range daardoor groter bij een EV).

[ Voor 21% gewijzigd door assje op 20-02-2020 12:20 ]

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb tijdelijk een Seat Mii en vond dat op zich wel leuk omdat ik een Citigo ev heb besteld en nu dus wat praktische ervaring op kan doen in een vergelijkbare auto. Prima auto(tje) voor mijn 60Km enkel woon-werk, ik vind 'm beter dan bijvoorbeeld een 107/Aygo waar ik ook wat ervaring mee heb maar handgeschakelde ice vind ik echt wel een stap terug qua geluid en vermogensafgifte. Hij heeft maar 60pk wat nog te doen zou zijn als het continu was dus dat zal met de elektrische wel een stuk beter zijn.
Meer dan 500Km bereik op de gom is daarentegen wel weer handig ;)

• Señor Sjon
assje schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:17:
[...]

Dat soort kleutergedrag is voor mij nou echt totaal geen factor in de afweging voor mijn vervoersbehoefte (mine is bigger than yours)
Ik kies ook voor comfort en de kans dat je van de snelweg afwaait is voor mij wel een factor. Ik merk het zeer zeker. Nu rij ik in een 308, geen problemen. Vroeger Octavia, geen problemen. Corsa als leenauto, veel meer opdringerige mensen... Andersom ook, met de Beemer gaan mensen sneller aan de kant, met diezelfde leenCorsa bleef men maar voor je neus hangen.

• Martinusz
assje schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:14:
[...]

Zie voor reële informatie:
https://ev-database.nl/auto/1190/Skoda-CITIGOe-iV

Praktische Actieradius tussen 140 - 310 km
  • Stad - Winter 200 km
  • Snelweg - Winter 140 km
  • Gecombineerd - Winter 170 km
  • Stad - Zomer 310 km
  • Snelweg - Zomer 180 km
  • Gecombineerd - Zomer 230 km
Kan ook gewoon snelladen dus incidenteel eens een langere rit is ook geen probleem, om een idee te krijgen van het additionele tijdsverlies kan je gebruik maken van:
https://abetterrouteplann...ad-45cb-a98c-04ccaa92d5e3

Je kiest je auto en de planner rekent de laadstops uit, als voorbeeld een tripje Groningen-Maastricht waar 3 korte stops het optimum blijken (2x koffie 1x lunch :P )

Verder zijn hierover op Tweakers uitgebreide topics met alle inforatie die je nodig hebt:
Elektrische auto's - deel 5
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers
Oke valt niet tegen eigenlijk, voor tweede auto is dit zeker een optie. Langste afstand wat daarmee gereden wordt op 1 dag is 100km (50 heen en terug), de rest zijn allemaal korte ritjes <10km.
Alleen dan nog is de keuze kies je de kleintje variant (categorie mii, citigo etc.) of net iets groter, nu is de tweede auto een 5-deurs grande punto, wat prima formaat is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 13:18
Martinusz schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:57:
[...]

Oke valt niet tegen eigenlijk, voor tweede auto is dit zeker een optie. Langste afstand wat daarmee gereden wordt op 1 dag is 100km (50 heen en terug), de rest zijn allemaal korte ritjes <10km.
Alleen dan nog is de keuze kies je de kleintje variant (categorie mii, citigo etc.) of net iets groter, nu is de tweede auto een 5-deurs grande punto, wat prima formaat is.
Ik vind het jammer dat dat "electrische b-segment" er nu eigenlijk nauwelijks is.
Je kan idd die citigo/eUp varianten leasen voor rond de 200-250 pm.
En daarboven wordt het gelijk 450-700. Er zit bijna niks tussen (behalve soms een incidentele aanbieding). De normale B segmenters (e-corsa, e-208) zitten nu allemaal ook rond de 500, net zoals de c/d-segmenters....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
DjMark schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:11:
[...]

Ik vind het jammer dat dat "electrische b-segment" er nu eigenlijk nauwelijks is.
En daarboven wordt het gelijk 450-700. Er zit bijna niks tussen (behalve soms een incidentele aanbieding). De normale B segmenters (e-corsa, e-208) zitten nu allemaal ook rond de 500, net zoals de c/d-segmenters....
De Renault Zoe?

Zelf met veel plezier jaren gereden in de oudere versies met 22/41kWh batterij. Prima auto en die 2e komt soms verder dan onze Model 3 SR+

Puur ter voorbeeld a 360€ /maand:
https://www.mijndomein.nl...IjPbox1GDCiAaAlREEALw_wcB

Heb voorgaande model ook voor 299€ gezien

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom op GoT. Via je allereerste post direct een bedrijf pluggen zien we als spam

[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 25-02-2020 10:04 ]

• Joster
  • Nu online
Vanmorgen heb ik het per mail eens nagevraagd hoe dit zat, waarom de Focus Automaat eerst wel en daarna niet meer te selecteren viel voor het actietarief bij een 24 maanden contract etc. Dit was de reactie die ik zojuist kreeg:
Het klopt dat dit aanbod tijdelijk online gestaan heeft, dit was niet de bedoeling en daarom ook niet meer geldig.
U kan de auto wel in automaat wel bestellen alleen niet voor het actietarief.

Met vriendelijke groet,
Best krom dat je alle uitvoeringen kan selecteren voor het actietarief maar enkel de automaat niet ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Joster op 20-02-2020 13:32 ]

• Morpheus2003
Morpheus2003 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:35:
Hebben jullie ook dat als je bij de Opel Corsa (Consumentenbond) kiest voor 24 maanden dat de optie 7" navi niet meer te kiezen is? Wat vaag...
Reactie van de Consumentenbond;
Het is niet mogelijk om via ons aanbod de Opel Corsa Edition 75 pk met navigatiesysteem te bestellen voor 24 maanden.
Dit is alleen mogelijk voor 60 maanden ivm de investering van de navigatie.
Als u deze auto wel voor 24 maanden wilt leasen met navigatie is dat wel mogelijk maar tegen een ander tarief.
Wij beschikken niet over deze informatie, u zou dan een vrijblijvende aanvraag voor 24 maanden kunnen indienen.
De leasemaatschappij neemt dan binnen 2 werkdagen contact met u op en kan u informeren.
Pfff

• Joster
  • Nu online
Morpheus2003 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:32:
[...]

Reactie van de Consumentenbond;

[...]

Pfff
Hehe dat zal dus ongeveer dezelfde reden zijn als voor de Automaat van de Focus..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kameel30
[...]

Dit valt mij ook op. Enige uitzonderingen zijn tot op heden de e-golf en de Leaf, maar dat betreffen inderdaad incidentele aanbiedingen. Ik snap niet zo goed dat vergelijkbare auto's met vergelijkbare of zelfs hogere lagere nieuwprijzen dan € 200 per maand meer moeten kosten (in de private lease). Het verschil is op zijn zachtst gezegd groot.

Edit: foutje, moest zijn 'lagere' ipv 'hogere'

[ Voor 3% gewijzigd door kameel30 op 24-02-2020 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Señor Sjon schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:16:
@assje het gaat mij veel meer over de snelwegherrie, de kleine kofferbak, je wordt de linkerbaan afgeholpen met zo'n gebakje (sorry 'bout that >:)), etc, etc.
Goed dat je “sorry” zegt want je post staat bol van de aannames. De citigo (al dan niet EV) is gewoon een prima auto. Heb je er uberhaubt wel eens in gereden?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb ooit eens de VW benzine variant als leenauto gereden bij een beurt van mijn eigen auto. Dat was geen succes.

• Martinusz
[...]

Jep ik mis ook die tussenstap, voor 500 euro lease ik nu een Seat Ateca :P
Op termijn zou een kleine auto zoals de mii/citigo etc. ook wel kunnen hoor, maar het liefst net ff maatje groter zoals de punto.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Señor Sjon schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:59:
Ik heb ooit eens de VW benzine variant als leenauto gereden bij een beurt van mijn eigen auto. Dat was geen succes.
Jammer. Ik kan niet wachten op mijn bestelde Citigo-E als vervanger van een benzine Citigo. Lekker door de provincie scheuren, voor de lange ritten een Passat Variant (2015) :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Hier inmiddels de aanvraag de deur uit voor een Ford Focus (consumentenbond) op basis van 10.000 en 60 maand. Gaat om de Trend Business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Heeft hier iemand wel eens shortlease gedaan? Ik zit nu in het buitenland maar moet binnenkort +/- 3 weken in NL zijn, en dan lijkt shortlease me aantrekkelijker dan een huurauto voor die periode. Je hebt dan een e-up voor pakweg 650 voor een maand, dat is met reguliere huur natuurlijk veel duurder.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:33
assje schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat ik liever 20kkm in een elektrische Citigo rijdt dan in een handgeschakelde ICE C/D/E segmenter. Het grootste nadeel van A segment is wat mij betreft de lichte motor waardoor je enorm veel moet schakelen.
Bijzonder. Ik respecteer je mening natuurlijk, maar een elektrische Citigo comfortabeler noemen dan een C D E segmenter.. dan sla je wat mij betreft een beetje door in je EV-enthousiasme. Een Skoda Superb met dsg is toch echt wel een tikje comfortabeler en zelfs stiller bij snelwegritten dan een citigo ev. Het is wel even iets meer dan de motor als je zoveel kilometers maakt. Meestal maak je de meeste kilometers op de snelweg.

Prima dat je enthousiast bent over de ev, is ook mooi spul, maar comfortabeler dan een Golf of Superb? Nee, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Laatst online: 21:57
Voor 3 weken kan je toch wel voor minder dan €500 een auto huren? Lijkt me dat shortlease voor 650 duurder is, of je moet wel heel goedkoop kunnen laden en veel willen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Erasmo schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:25:
Heeft hier iemand wel eens shortlease gedaan? Ik zit nu in het buitenland maar moet binnenkort +/- 3 weken in NL zijn, en dan lijkt shortlease me aantrekkelijker dan een huurauto voor die periode. Je hebt dan een e-up voor pakweg 650 voor een maand, dat is met reguliere huur natuurlijk veel duurder.
Zou gewoon wat huren. Ik heb even snel bin Sixt voor je gekeken.
Voor 390 heb je al een klein autotje met onbeperkte kilometers. Voor 510 rij je een BMW 1 serie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/okLa2rEJh2lcXcjmmNB5Ns3f/medium.png

Wil je elektrisch, dan ben 460 al klaar met een BMW i3 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KoETudKowtaAayU1TjUd7lPF/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

d0s

sssst

Iemand ervaring met het bijbestellen van opties bij het consumentenbond leasecollectief?

De countryman is interessant, maar komt niet met volautomatische airco (bizar op zo'n auto). Het Salt pakket ontbreekt daar, terwijl hij verder aardig aangekleed is. Is er mogelijkheid om de configuratie aan te passen? Heeft iemand dat bijvoorbeeld vorig jaar kunnen doen bij een bestelling?

edit: antwoord is Nee: afwijkende configuraties zijn helaas niet mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door d0s op 24-02-2020 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
Naafkap schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:06:
Bijzonder. Ik respecteer je mening natuurlijk, maar een elektrische Citigo comfortabeler noemen dan een C D E segmenter.. dan sla je wat mij betreft een beetje door in je EV-enthousiasme. Een Skoda Superb met dsg is toch echt wel een tikje comfortabeler en zelfs stiller bij snelwegritten dan een citigo ev. Het is wel even iets meer dan de motor als je zoveel kilometers maakt. Meestal maak je de meeste kilometers op de snelweg.

Prima dat je enthousiast bent over de ev, is ook mooi spul, maar comfortabeler dan een Golf of Superb? Nee, sorry.
Mijn reactie was niet zozeer bedoeld als EV enthousiasme maar ontstond als tegengeluid tegen de notie dat het A-segment min of meer ongeschikt is voor >10.000km per jaar. In mijn optiek zijn dit voornamelijk vooroordelen die niet in lijn zijn met hedendaagse realiteit.

De Kia Picanto die wij in private lease hadden vond ik op alle fronten een volwassen auto. Natuurlijk zijn er allerlei dingen die beter kunnen en beter zijn in hogere segmenten maar het is niet alsof je in één of ander martelwerktuig rijdt. Ik zat in die auto zeker zo prima als in mijn bureaustoel dus zou geen enkel probleem zien om 50kkm/jaar in die auto te rijden. Dat zou een extreem scenario zijn maar mijn reactie was op een case van 20.000km/jaar aan woon-werk verkeer (40km enkele reis).

Ik heb vroeger veel in huur/lease/pool auto's gereden en onze Picanto vond ik al fijner dan de basis uitgeruste Polo's/Golfjes die ik vaak mee kreeg. Vandaar mijn link naar het elektrische A-segment, als ik moet kiezen tussen een Citigo EV of een 1L Golf in basisuitvoering dan rijd ik toch liever in de Citigo (denk ik).

Mijn ervaring met EV is in ieder geval wel dat het je meer rust geeft dan je zou verwachten. Bij een brandstofauto hoor je de motor nauwelijks, je voelt geen trillingen en eventueel schakelen gaat allemaal op de automatische piloot, toch, als dat er plotseling niet meer is ervaar je een enorme rust.

Zelf rijd ik trouwens een Hyundai Ioniq (EV), de Citigo PL wordt de 2e auto. Ik kan dus ook helemaal nog niet met zekerheid wat ik liever heb aangezien ik er nog nooit in gereden heb, ik hoop het over een week of twee te weten :) Maar, mijn positieve ervaring met de Picanto + elektrisch maken dat ik goede verwachtingen heb, het grootste nadeel aan de Picanto was het beperkt vermogen (en daardoor veel schakelen), precies een nadeel dat vervalt bij elektrisch.

Dit is allemaal zo subjectief als wat natuurlijk, zo weet ik mensen die een sterke voorkeur hebben voor het rijden in een busje, iets waaraan ik een enorme hekel heb. Mijn reactie was wellicht ietwat gechargeerd op de in mijn optiek overtrokken weerstand tegen A-segment en/of voorliefde voor grote auto's.

Zeker met private lease wel een belangrijke overweging (klein zetje terug richting ontopic :P ) aangezien vooral het A segment extreem voordelig kan zijn. Ik heb wel het idee dat het aanbod in de hogere segmentne ook wel toe aan het nemen is. Gevoelsmatig blijft private lease (zeker in de hogere segmenten) bij hogere kilometrages wel relatief duur t.o.v. zelf kopen vooralsnog.

Ik denk dat private lease in het A segment wel de grootste vlucht genomen heeft en zal blijven nemen. Ik heb ook grote verwachtingen van private lease voor elektrische auto's aangezien daar de CAPEX (investering) hoger is maar de OPEX lager, die initiele investering is precies iets waar particulieren moeite mee hebben en private lease dus uitkomst biedt.

[ Voor 15% gewijzigd door assje op 24-02-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Stinger_Ventura schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:33:
[...]

Zou gewoon wat huren. Ik heb even snel bin Sixt voor je gekeken.
Voor 390 heb je al een klein autotje met onbeperkte kilometers. Voor 510 rij je een BMW 1 serie.

[Afbeelding]

Wil je elektrisch, dan ben 460 al klaar met een BMW i3 👍

[Afbeelding]
Oh dat valt reuze mee, bedankt! Andere huurtoko's die ik checkte zaten ruim boven de €1000. Uiteraard wil ik elektrisch :9

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Pagina: 1 ... 61 ... 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.