Wat ik mij altijd afvraag is wat je met deze post wil bereiken. Denk je daar überhaupt over na voordat je een linkdump doet? Je post voegt echt niks toe aan dit topic, allemaal argumenten die al zo vaak gedumpt zijn door tweakers die even langskomen en meteen doortrekken nadat ze even hun oneliner plasje gedaan hebben. Alsof je op een feestje opeens roept dat een willekeurige ander feest beter is en kijkt wat de reacties van de andere zijn. Waarom is dat nodig?peacelord schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:03:
Een beknopte samenvatting van de voor- en nadelen: https://www.nporadio1.nl/...l-of-niet-zou-moeten-doen
Exact. Als ik naar onze Fiesta kijk. Nieuwprijs 22167 twee jaar geleden. Inmidels aan onderhoud 500 euro gehad (beurt groot en raammodule defect net na garantie gelukkig nog enigzins coulance anders nog stuk hoger, nieuwe banden die eraan komen zitten er nog niet in. Onderhoud gemiddeld 35 per maand (niet aan te raden buiten de dealer gezien die ecoboost motoren echt goed onderhoud nodig hebben met de juiste olie). Wegenbelasting 38 euro en verzekering all risk 60. Afschrijving over vier jaar 50%, 230 euro per maand. Zit ik op 363 euro per maand over vier jaar als ik hem dan inlever. Als ik hem niet inlever na vier jaar heb ik inderdaad nog een auto, maar zijn de totale kosten 28.551 euro. Als ik hem na vier jaar inlever kost hij me 17.478 euro. Private lease van dezelfde fiesta met dezelfde opties is 358 euro per maand. Na vier jaar met 15.000 km per jaar kost die mij 17184. En nu loop ik zelf de risico’s. Aanvullend onderhoud maakt het alleen maar duurder...DjMark schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:18:
[...]
Beetje kansloos als je begint met:
"Als je een Volkswagen Up private least, ben je 225 euro per maand kwijt met een contract van vier jaar. Na die vier jaar heb je 11.000 euro betaald en moet je de auto weer inleveren. Koop je een nieuwe Volkswagen Up ben je 12.000 euro kwijt, maar is hij wel van jou of krijg je er nog zo'n 6000 euro voor terug."
Alsof je bij aankoop verder geen andere kosten kwijt bent, zoals verzekering, wegenbelasting, onderhoud etc...
Generaliseren zoals die Website hierboven klopt niet. Natuurlijk zijn niet alle aanbiedingen goed, maar even goed rekenen loont wel...
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR