Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 14:03
Ik heb naar de dealer gisteren gebeld. De auto word ergens in januari geproduceerd.

Maar krijg de sleutel pas eind februari :)

Kan niet wachten!

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 14:03
Whis! schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:14:
[...]

Is het wellicht een idee om een topic te openen voor alle (private-lease) e-golfers. Ik voorspel namelijk een 'golf' ( :D) aan Tweakers die straks in een e-golf rijden. Daar kunnen we het eventueel ook over levertijden en/of configuraties hebben. Ook vermoed ik, wanneer iedereen de auto in zijn bezit heeft, een boel inhoudelijke vragen over de e-golf.

Geen idee of het helemaal binnen het beleid past, maar als alle geïnteresseerden nu een 'thumbs up' op deze post doen dan kunnen we de animo peilen.
Binnen 3 uurtjes heb je al bijna 10 duimpjes... gaat hard >:)

Gewoon doen!!!

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:55
ThaddeusX schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Binnen 3 uurtjes heb je al bijna 10 duimpjes... gaat hard >:)

Gewoon doen!!!
Ik ben ook voor!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:55
Ik mag maandag 27 januari mijn e-Golf ophalen bij de dealer! :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
Iemand bekent met de Lexus ONE propositie? Zag hem net voorbij komen en doet me denken aan een swap fiets voor (Lexus) auto’s.
Auto selecteren via de app, contract voor 6 maanden en als het niet bevalt binnen 30 dagen opzeggen. Wil je een andere Lexus, selecteren in de app en een chauffeur komt hem brengen..

Klinkt heel flexibel, maar zal wel gierend duur zijn ben ik bang...
Wel interessant concept als je tussen auto’s in zit, of tijdelijk iets nodig hebt.

• Ping83
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11:01
Ditzelfde biedt Volvo tegenwoordig ook aan “Care by Volvo”. Dan rijdt je bijvoorbeeld een XC40 T5 Hybrid voor maximaal 10.000 km per jaar voor €799 per maand. Inderdaad vrij prijzig.

• Bob-B190
  • Laatst online: 10:39
Stinger_Ventura schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 23:13:
Iemand bekent met de Lexus ONE propositie? Zag hem net voorbij komen en doet me denken aan een swap fiets voor (Lexus) auto’s.
Auto selecteren via de app, contract voor 6 maanden en als het niet bevalt binnen 30 dagen opzeggen. Wil je een andere Lexus, selecteren in de app en een chauffeur komt hem brengen..

Klinkt heel flexibel, maar zal wel gierend duur zijn ben ik bang...
Wel interessant concept als je tussen auto’s in zit, of tijdelijk iets nodig hebt.
Op de site van Lexus staat alles, "goedkoopste" is de CT voor 699 daarna ga je rap naar de 1000 tot 1200 euro per maand. Je krijgt 2000km/maand erbij.

Memento mori

• Rebel-Rebel
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-02 22:40
Zijn er mensen die ervaring hebben met de periode NA de leaseperiode? Krijg je een maand vóór je einde contractdatum een nieuw aanbod (nieuwe auto), krijg je niets, krijg je dit na je contractdatum?

Ik zit bij Leaseplan via ANWB en mijn contract loopt in juni af na 24 maanden, ik lees op google enkel dat je kunt verlengen met 1 jaar maar niets over een nieuw aanbod o.i.d.

• worldfastest
  • Registratie: december 2010
  • Nu online

worldfastest

Life is a b*tch

Rebel-Rebel schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:30:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de periode NA de leaseperiode? Krijg je een maand vóór je einde contractdatum een nieuw aanbod (nieuwe auto), krijg je niets, krijg je dit na je contractdatum?

Ik zit bij Leaseplan via ANWB en mijn contract loopt in juni af na 24 maanden, ik lees op google enkel dat je kunt verlengen met 1 jaar maar niets over een nieuw aanbod o.i.d.
Ik kreeg 4 maanden voor einde een mail + telefoontje dat mijn contract bijna afloopt en of ik al naar iets nieuws aan het kijken was. Geen aanbieding / nieuw aanbod.

Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together.

• Vjenne-ICT
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-02 22:24
Heeft iemand hier ervaring met het overzetten van een private Leasecontract naar een zakelijk leasecontract?

Begin vorige jaar ben ik via de ANWB (leaseplan)een leasecontract voor 3 jaar aangegaan. Toen nog niet wetende dat ik het einde van dat jaar door wat geluk recht heb op een auto via mijn baas, dus een zakelijk leasecontract.
Zit nu echter vast aan het huidige private Leasecontract welke begin juli is ingegaan.

Nu heb ik leaseplan gevraagd wat de mogelijkheden zijn en ze melden mij dat het kan. Ik heb nu een offerte aangevraagd, maar als dat heel duur uitvalt dan moet ik het contract afkopen.

Hoe zal een leasemaatschappij zoals leaseplan dit benaderen, is het nu een occasion of nemend ze mijn huidige contract als basis. Wie heeft hier ervaring mee?

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:24

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 09:23:
Heeft iemand hier ervaring met het overzetten van een private Leasecontract naar een zakelijk leasecontract?

Begin vorige jaar ben ik via de ANWB (leaseplan)een leasecontract voor 3 jaar aangegaan. Toen nog niet wetende dat ik het einde van dat jaar door wat geluk recht heb op een auto via mijn baas, dus een zakelijk leasecontract.
Zit nu echter vast aan het huidige private Leasecontract welke begin juli is ingegaan.

Nu heb ik leaseplan gevraagd wat de mogelijkheden zijn en ze melden mij dat het kan. Ik heb nu een offerte aangevraagd, maar als dat heel duur uitvalt dan moet ik het contract afkopen.

Hoe zal een leasemaatschappij zoals leaseplan dit benaderen, is het nu een occasion of nemend ze mijn huidige contract als basis. Wie heeft hier ervaring mee?
Hoezo moet je hem afkopen?

Je kan toch ook aan je werkgever vragen om het leasebudget als salaris te laten uitkeren? Of 19cent de kilometer te declareren? Dan kan je gewoon je contract uitrijden.

Of je geeft hem aan je vrouw/vriendin/etc.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Vjenne-ICT
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-02 22:24
Tylen schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Hoezo moet je hem afkopen?

Je kan toch ook aan je werkgever vragen om het leasebudget als salaris te laten uitkeren? Of 19cent de kilometer te declareren? Dan kan je gewoon je contract uitrijden.

Of je geeft hem aan je vrouw/vriendin/etc.
Was het maar zo simpel. Als ik zakelijk ga rijden met die auto komt de belastingdienst om de hoek kijken.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:24

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 09:32:
[...]

Was het maar zo simpel. Als ik zakelijk ga rijden met die auto komt de belastingdienst om de hoek kijken.
Hoezo?? Het is toch private lease. Dan zit er geen bijtelling op hoor.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:41

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 09:32:
[...]

Je kunt de leasevergoeding bruto + 19ct per km netto uit laten betalen, moet je werkgever natuurlijk wel mee akkoord gaan. Ik kreeg destijds mijn leasebudget uitgekeerd (800 euro bruto) , omdat mijn klant op fietsafstand zat.
Als je heel veel kms maakt wordt het wellicht interessanter om het uit te kopen.

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10:28

Osxy

Holy crap on a cracker

Sport_Life schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 09:38:
[...]

Je kunt de leasevergoeding bruto + 19ct per km netto uit laten betalen, moet je werkgever natuurlijk wel mee akkoord gaan. Ik kreeg destijds mijn leasebudget uitgekeerd (800 euro bruto) , omdat mijn klant op fietsafstand zat.
Als je heel veel kms maakt wordt het wellicht interessanter om het uit te kopen.
Meeste werkgevers zullen dan A. 19ct per km netto + B. (leasebudget - bedrag A) bruto uitkeren

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• India Sierra
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:00

India Sierra

Learn by failure

India Sierra schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:25:
[...]

Bij mijn bedrijf is er geen sprake van lease auto's via de baas. Maar misschien staan ze wel open voor een truc als dit. Wie weet. Ik krijg binnenkort wat te horen :+
Om hier nog op terug te komen, Mijn baas doet liever niet deze fiscale truc, hoewel mogelijk, gebruiken omdat:
Het is mogelijk om afspraken te maken met de werkgever over het fiscaal gunstig(er) private leasen. Je dient dan een private-lease contract af te sluiten en met de werkgever een lager salaris afspreekt waarbij de werkgever de kosten van de auto vergoed. Vanaf 2020 geld een bijtellingspercentage van 8% tot een cataloguswaarde van EUR 45.000 en 22% van alles wat daarboven ligt.

Cijfermatig voorbeeld
Cataloguswaarde auto bedraagt EUR 47.000 met een leaseprijs 790 per maand EUR 9.480 per jaar). Je salaris daalt dan met EUR 790 per maand. Bij een tarief van 38.1% (stelpost) betekent dit tot een daling van het netto inkomen van EUR 5.868 (EUR 9.480 -/- (9.480 x 38.1%)). Daarnaast krijg je een bijtelling van EUR 47.000 x 8% x 38.1% = EUR 1.432. De totale besparing is derhalve EUR 9.480 -/- 5.868 -/- 1.432 = EUR 2.180.

Echter, er kleven een hoop nadelen en risico’s aan, te weten:

- Loon mag niet lager worden dan het minimum loon;
- Lager loon betekent ook lagere uitkering bij ziekte en arbeidsongeschiktheid en lagere opbouw vakantiegeld etc.;
- De fiscus kan stellen dat de auto alleen privé wordt gebruikt dan wel dat er sprake is van excessief privégebruik. De bijtellingsregeling gaat uit van “ook voor privégebruik en niet voor alleen privégebruik. Maximaal het werkelijke voordeel moet dan als loon worden aangemerkt.
- Indien er toch sprake is van zakelijk gebruik mag er geen onbelaste reiskostenvergoeding meer worden betaald.
- Tot slot dient er ook goed van de private-lease voorwaarden gekeken worden.

Gelet op het bovenstaande zou het theoretisch dus mogelijk zijn maar er zitten een hoop haken en ogen aan. Dit zal zeker vooraf met de fiscus afgestemd moeten worden.
Mijn werkgever vind, gezien de daling qua vakantiegeld en jaarlijkse bonus (die berekend wordt adhv salaris), en risicos als de belastingdienst zich bedenkt etc het niet verstandig.

Direct maar aanvraag gedaan voor Opel Corsa-E ipv Model3 :+

Vraag is wat is slim, launch edition van de corsa-e is best rijk uitgerust (standaarduitvoering ook maar die heeft achter geen elektrische ramen in een elektrische auto anno 2020 8)7 ). Athlon (waar ik nu zit) heeft alleen de "athlon edition" die nog wat extras heeft waar ik niet bijster veel om geef maar ze hebben de kleur niet die ik wil (de standaard orange fizz) maar alleen saai zwart en grijs + is iets duurder. Heb gevraagd of er iets mogelijk is qua prijs en kleur :9

Andere aanbieders moet ik nog even checken

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• fevo-1190
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 05:41
Anwb heeft nu een nissan leaf(40kw) voor €319
Een erg mooie prijs voor een nette auto!

• DoleBole
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:33
Net een korte proefrit achter de rug. Moet zeggen een nette auto en het rijd toch wel goed. ook ik met mijn toch wel bovenmaatse buikomvang paste goed achter het stuure en de in/uitstap was prima.

• nietmachine48
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 08:41
fevo-1190 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:00:
Yes, voor deze auto gekozen via Anwb/Leaseplan; voor € 10 p.m. meer de n- connecta versie genomen. 1 nadeel: levertijd is vertraagd, is tussen de 8 en 16 weken!

• Bob-B190
nietmachine48 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:16:
[...]

Yes, voor deze auto gekozen via Anwb/Leaseplan; voor € 10 p.m. meer de n- connecta versie genomen. 1 nadeel: levertijd is vertraagd, is tussen de 8 en 16 weken!
Ik had het bijna gedaan, paste alleen niet met drie kinderen dus wellicht komt er ooit nog zo'n goede aanbieding voorbij voor een grote gezinsauto.

Memento mori

• nietmachine48
Bob-B190 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:50:
[...]

Ik had het bijna gedaan, paste alleen niet met drie kinderen dus wellicht komt er ooit nog zo'n goede aanbieding voorbij voor een grote gezinsauto.
Met 3 kinderen kan ik me voorstellen dat het lastig gaat passen. Ongetwijfeld dat er nog een goede aanbieding voorbij komt. Alleen een grote gezinsauto én EV, wordt al snel aardig duur.

• Bob-B190
nietmachine48 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:20:
[...]

Met 3 kinderen kan ik me voorstellen dat het lastig gaat passen. Ongetwijfeld dat er nog een goede aanbieding voorbij komt. Alleen een grote gezinsauto én EV, wordt al snel aardig duur.
ook een ICE gaat naar de 600, exc brandstof (850 incl) . Met de leaf zou ik met 500 incl brandstof klaar zijn.

Memento mori

• Ophidian
  • Laatst online: 10:56
fevo-1190 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:00:
Pas wel op als je er eerder vanaf wil. Het eerder afkopen is vrij ongunstig bij de ANWB.

Stel je neemt hem 5 jaar, maar door omstandigheden wil je er naar 24 maanden vanaf. Dan rekenen ze de prijs van 24 maanden. In het geval van de Leaf is dat 24 x 150 = 3600 euro.
Bij 36 maanden 70 euro pm --> 2520 euro
48 maanden 30 euro pm --> 1440 euro

Dat is wel een flinke boete en zou mij tegenhouden om een dergelijke deal te nemen. Dat was bij de e-Golf toch wel beter.

Daarnaast rekenen ze niet aan extra kilometers. Dus je neemt het abonnement van 10-15k km maar je rijdt er 15.500. Dan mag je de volgende bundel betalen. Dus 500 km extra kan zomaar 324 euro extra kosten in 1 jaar. Dat zijn wel hele dure kilometers...

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-02 22:01
nietmachine48 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:20:
[...]

De ampera-e ?

• Bob-B190
Nu nog een goede aanbieding

Memento mori

• nobleone
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:41
Valorian schreef:
Weet iemand of er ook bedrijven zijn waar je een +/- 3-6 jaar oude auto kan private-leasen tegen een lager tarief dan de nieuwe auto's? Het hele concept private-lease spreekt me wel aan, maar ik hoef niet perse een nieuwe auto, dan liever een 'korting'. Bestaat zoiets, of is dat geen rendabel businessmodel?

Helemaal gaaf lijkt me om youngtimers te kunnen private-leasen...
Misschien is dit wat voor je?

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20-02 19:33

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Mijn ouders heb ik ook weten te enthousiasmeren voor een EV, ze zijn ook voor de Leaf gegaan.
Ophidian schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:54:
[...]

Pas wel op als je er eerder vanaf wil. Het eerder afkopen is vrij ongunstig bij de ANWB.

Stel je neemt hem 5 jaar, maar door omstandigheden wil je er naar 24 maanden vanaf. Dan rekenen ze de prijs van 24 maanden. In het geval van de Leaf is dat 24 x 150 = 3600 euro.

Dat is wel een flinke boete en zou mij tegenhouden om een dergelijke deal te nemen. Dat was bij de e-Golf toch wel beter.

Daarnaast rekenen ze niet aan extra kilometers. Dus je neemt het abonnement van 10-15k km maar je rijdt er 15.500. Dan mag je de volgende bundel betalen. Dus 500 km extra kan zomaar 324 euro extra kosten in 1 jaar. Dat zijn wel hele dure kilometers...
Waarom zou je afkopen als het contract ook overneembaar is? Met zo'n scherpe leaseprijs is er altijd wel iemand te vinden die voor dat geld elektrisch wilt rijden voor de resterende contractperiode.

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+| Citigo E iV in bestelling | Gasloos | TESLA Referral https://ts.la/a93495

• Ophidian
revolution-nl schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:26:
Mijn ouders heb ik ook weten te enthousiasmeren voor een EV, ze zijn ook voor de Leaf gegaan.

[...]

Waarom zou je afkopen als het contract ook overneembaar is? Met zo'n scherpe leaseprijs is er altijd wel iemand te vinden die voor dat geld elektrisch wilt rijden voor de resterende contractperiode.
Assumption is the mother of all ....

Nu is het misschien interessant. Maar wat als we over een jaar weer een crisis hebben en je met een contract zit dat niemand wil overnemen? Een beetje "boete" is niet erg, als je je eigen auto snel inlevert dan heb je ook hogere afschrijving gehad. Maar voor de mensen die hier voor gaan, is dit wel iets om in het achterhoofd te houden, gezien dit niet de standaard is... ;)

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

• wd200
Bob-B190 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 08:56:
[...]

Nu nog een goede aanbieding
Bij de opel dealer ? <500 euro

• Tranquility
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-02 11:52
Die ANWB-aanbieding voor de Leaf lijkt erg leuk, maar ga je zaken aanvinken dan stijgt de prijs als een raket.
Je vinkt sowieso de upgrade naar N-Connecta aan want je wilt stoelverwarming omdat de verwarming van een elektrische auto eigenlijk niet toereikend is als het echt koud is (onder de 6 graden) en het meteen grote impact heeft op de actieradius. (heb zelf een Leaf dus kan het weten).

Niemand rijdt tussen de 0 en de 10.000km per jaar met zo'n auto, zeker niet als je supervoordelig op elektriciteit kan rijden, dus je vinkt minimaal 15.000 of 20.000km aan.

Dan de looptijd. Wie neemt een risico voor 60 maanden (vijf jaar!)? In die tijd kan er heel wat gebeuren (verlies van baan, arbeidsongeschikt, etc.), dus selecteer je 24 maanden. Wil je een kleurtje i.p.v. bouwvakkersbusjeswit? Voila! zit je zo op 500 euro. Wil je LED koplampen (horen standaard te zijn op een EV) of winterbanden, of een fietsendrager? Dan gaat het nog harder.

• nietmachine48
wd200 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:37:
[...]

Bij de opel dealer ? <500 euro
Scheelt € 150 tov de Leaf ( looptijd en km).

• nietmachine48
Tranquility schreef op zondag 2 februari 2020 @ 15:01:
Die ANWB-aanbieding voor de Leaf lijkt erg leuk, maar ga je zaken aanvinken dan stijgt de prijs als een raket.
Je vinkt sowieso de upgrade naar N-Connecta aan want je wilt stoelverwarming omdat de verwarming van een elektrische auto eigenlijk niet toereikend is als het echt koud is (onder de 6 graden) en het meteen grote impact heeft op de actieradius. (heb zelf een Leaf dus kan het weten).

Niemand rijdt tussen de 0 en de 10.000km per jaar met zo'n auto, zeker niet als je supervoordelig op elektriciteit kan rijden, dus je vinkt minimaal 15.000 of 20.000km aan.

Dan de looptijd. Wie neemt een risico voor 60 maanden (vijf jaar!)? In die tijd kan er heel wat gebeuren (verlies van baan, arbeidsongeschikt, etc.), dus selecteer je 24 maanden. Wil je een kleurtje i.p.v. bouwvakkersbusjeswit? Voila! zit je zo op 500 euro. Wil je LED koplampen (horen standaard te zijn op een EV) of winterbanden, of een fietsendrager? Dan gaat het nog harder.
Hoe bevalt de Leaf? Heb nu zelf een optie genomen met een looptijd van 5 jaar en 20k pj, incl upgrade naar n-connecta in een ander kleurtje. Totaal kom ik op € 395. Bij mijn werk kan ik (dagelijks) gratis laden. Zet ik het af tegen wat ik nu rijd, ben ik aan verzekering en mrb 90 kwijt, benzine minimaal € 150. Dan houd ik 155 p.m over voor afschrijving en onderhoud omgerekend met de Leaf. Dus voor mij een goede deal. N.B. je kan altijd eerder van je contract af, dan betaal je nooit meer dan dat je zou hebben betaald als je direct voor een kortere looptijd zou hebben gekozen; alleen moet dit in 1 x worden betaald, ivm in maandelijkse termijnen.

Maar ben erg benieuwd naar je ervaringen met de Leaf.

• Tranquility
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-02 11:52
De Leaf bevalt prima. Hij rijdt echt zalig. Die soepelheid, stilte en de heerlijke push in je rug :) Het is een Tekna uit 2015 die ik nu iets langer dan een jaar heb (gekocht als ex-lease in oktober 2018) met 24kWh accupakket dus de range is dienovereenkomstig. Maar voor mijn gebruik in de provincie is dit voldoende. Ook ik kan op het werk (18km) gratis laden en heb ik thuis een oprit met een eigen laadstation aan de gevel.

Maar ook ik zat met een scheef oog naar private lease te kijken, maar vind de geadverteerd prijs door de ANWB behoorlijk verneukeratief. Dus wellicht is mijn Leaf verkopen en een gebruikte 40kWh terugkopen een beter idee.

Wat wel erg jammer is, is dat de aankoopsubsidie een jaar is uitgesteld (waarom?) en pas per 2021 wordt ingevoerd terwijl het subsidiebedrag ook nog niet eens bekend is. Duitsland en Frankrijk hadden deze subsidie al (€6000,-!). Zakelijke rijders hadden al jaren een leuke subsidie in de vorm van een lage bijtelling van 4% wat nu 8% wordt (wat nog steeds extreem laag) is terwijl particulieren nog steeds vergeten worden, uitgezonderd dan de MRB-vrijstelling, die overigens ook nog maar tot 2025 duurt.

Een EV is nieuw nog steeds te duur en zorgt ervoor dat particulieren geen nieuwe kunnen kopen. Er zouden een hoop leuke deals gesloten kunnen worden voor particulieren als de subsidieregeling begin dit jaar al zou ingaan. Ze roepen steeds dat ze de transitie willen versnellen vanwege de klimaatdoelstellingen, maar laten dit dan lopen. Vreemd...

• Bob-B190
nietmachine48 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 15:10:
[...]

Scheelt € 150 tov de Leaf ( looptijd en km).
170 inderdaad, over de hele looptijd van 5 jaar is dat toch gauw enkele duizenden euro's.

Memento mori

• kameel30
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:42
De Ampera-e is wel kleiner dan een Leaf. Ik denk dat alleen de e-Niro iets ruimer is dan de Leaf (en nog enigszins betaalbaar).

kameel30 wijzigde deze reactie 02-02-2020 16:47 (11%)

• fevo-1190
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 05:41
Ophidian schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:54:
[...]

Ik koop altijd mijn auto’s, maar dit is een goede aanbieding voor mensen die wel interesse hebben in private lease.

• marvel27
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-02 13:29
Over een aantal maanden loopt ons contract af. We overwegen voor een korte periode, max 24 maanden, opnieuw te leasen. Dan kun je zelf een contract aangaan, of bestaand private lease-contract overnemen van iemand die er van af wilt, hopelijk voor een lagere prijs.

Inmiddels zijn er goede private-lease vergelijkers, zoals die van Autoweek. Maar waarom zijn de mogelijkheden voor het overnemen van PL-contracten zo ongebruiksvriendelijk? Zie bv. de site van Autoleasecontract. Waarom kun je niet simpelweg je maximale maandbedrag en looptijd aangeven? Weet iemand of er andere sites zijn waar dit wel kan?

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:23
marvel27 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:09:
Over een aantal maanden loopt ons contract af. We overwegen voor een korte periode, max 24 maanden, opnieuw te leasen. Dan kun je zelf een contract aangaan, of bestaand private lease-contract overnemen van iemand die er van af wilt, hopelijk voor een lagere prijs.

Inmiddels zijn er goede private-lease vergelijkers, zoals die van Autoweek. Maar waarom zijn de mogelijkheden voor het overnemen van PL-contracten zo ongebruiksvriendelijk? Zie bv. de site van Autoleasecontract. Waarom kun je niet simpelweg je maximale maandbedrag en looptijd aangeven? Weet iemand of er andere sites zijn waar dit wel kan?
Volgens mij staan ze zelfs al op marktplaats

• marvel27
Klopt, maar ook op MP kun je niet selecteren op de voorwaarden, buiten natuurlijk op de prijs. Het lijkt mij dat er een gat in de markt is voor een gebruiksvriendelijke website die overnames van PL-contracten faciliteert.

marvel27 wijzigde deze reactie 04-02-2020 12:09 (7%)

• Beatman
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:24
marvel27 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:09:
.... Waarom kun je niet simpelweg je maximale maandbedrag en looptijd aangeven? Weet iemand of er andere sites zijn waar dit wel kan?
Daar heb je www.leasetrader.nl voor. Onder uitgebreid zoeken kun je kiezen voor 'Private lease'

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• marvel27
Dit is exact wat ik zoek, dankjewel!

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:14
marvel27 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:19:
Dit is exact wat ik zoek, dankjewel!
Daar staat erg weinig op en vaak ook erg duur. Zelf ben in uiteindelijk via de Consumentenbond voor een maandelijks opzegbare variant gegaan. Meer prijs is vaak maar 20-30 euro per maand t.o.v het 60 maanden tarief.

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:32

Phntm

Tlingelingeling

Handige informatie wellicht: Ik heb vandaag even met Arval gesproken, zij geven ook aan dat zij flexibel zijn in private lease overnames, zowel zakelijk (stel je hebt een werkgever die dat wilt) als door een ander die je private lease contract wilt overnemen.

• assje
  • Registratie: maart 2007
assje schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:22:
[...]
Deze bestelling had ik al gedaan en contract al ontvangen.

Vond ik nu opeens precies dezelfde aanbieding via "autoleasecentre":
http://priveleasecenter.nl/calculator/?car=36769

Komt uiteindelijk ook gewoon bij Alphabeth vandaan, echter hier de optie gratis het eigen risico te verlagen (€450->€225) en schadeverzekering inzittenden inclusief zonder meerprijs.

Ik dus Alphabeth gebeld en zij zeggen direct "geen probleem meneer dan krijgt u een nieuw contract met die condities".

Toch weer snel verdiend (als we schade zouden rijden dan). Zorgt er wel voor dat de meest nadelige conditie van deze aanbieding opgelost is (het eigen risico). Meerprijs extra kilometers is ook vrij hoog (€0,08) maar daar ga ik toch geen last van hebben. Mocht er iets significant veranderen kan altijd het contract nog opgehoogd worden en dan komt de meerprijs veel lager uit (15.000 km ipv 10.000 geeft €225,- dus meerprijs van €21,- wat 4,2 cent per km is).

Bewijst weer eens dat goed zoeken en vergelijken belangrijk is!

Lijkt toch echt wel een hele scherpe aanbieding voor het uitrustingsniveau dat de Picanto First Edition heeft. Is natuurlijk maar net hoeveel waarde je (vrouw) daar aan hecht maar ik heb nog geen vergelijkbare A segmenter gevonden die in de buurt komt;
Wij hebben vorige maand het contact van onze Kia Picanto na ruim 2 jaar (van de 4) van de hand gedaan via marktplaats. Er was volop animo maar toch nog wel wat gedoe om het daadwerkelijk concreet te krijgen met iemand (was al eens iemand komen kijken die op het laatste moment toch afhaakte).

Via Alphabet geen kosten voor overdracht, wel heb ik voor de overdracht €200,- gevraagd met daarbij overname van het set wintervelgen/banden (gekocht voor €120) en 3.000km die we tot nu toe minder dan contract gereden hadden (3.000km*€0,08=€240). Overdracht hebben we onderling gedaan (foto's gemaakt e.d.), overdracht via leasemaatschappij kon ook maar dat zou dan wel iets van €700 kosten (zij kijken de auto dan helemaal na etc.).

Met Alphabet een super ervaring gehad. Ze hebben zelfs de eerder genoemde vervelende parkeerschade's gerepareerd voor de nieuwe eigenaar zonder hiervoor eigen risico in rekening te brengen bij mij (voldeed volegns protocol als gebruiksschade). Ook heb ik een offerte gekregen voor aanpassing contract van 10kkm naar 15kkm of 20kkm en kon ik dat dus ook gewoon aanbieden aan de potentiële nieuwe eigenaar.

Nu was deze Picanto echt wel een heel goede aanbieding maar ik heb dus weinig moeite gehad met van de hand doen.

Nu nog even wachten op onze private lease elektrische Citigo, exact op elkaar aansluiten is dan wel weer lastig. Gelukkig kunnen we tot eind van deze maand auto van mijn schoonouders gebruiken.

assje wijzigde deze reactie 04-02-2020 14:38 (10%)

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• marvel27
BasvanS schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:52:
[...]

Daar staat erg weinig op en vaak ook erg duur. Zelf ben in uiteindelijk via de Consumentenbond voor een maandelijks opzegbare variant gegaan. Meer prijs is vaak maar 20-30 euro per maand t.o.v het 60 maanden tarief.
Ook goede tip, bedankt. Nieuwe Consumentenbond Autocollectief gaat op 18 februari open zie ik.

• Tricto
  • Nu online
Gisteravond deze mail ontvangen. Welke auto denken jullie dat er onder het rode doek zit?
Als ik kijk naar de vormen kom ik zo snel alleen bij de Honda E

Edit : denk de Mazda MX-30

Tricto wijzigde deze reactie 13-02-2020 09:15 (5%)

• kameel30
Tricto schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:50:
Gisteravond deze mail ontvangen. Welke auto denken jullie dat er onder het rode doek zit?

[Afbeelding: Consumentenbond]
Ik ben benieuwd, de KIA Niro wellicht?

Het aanbod is vrij groot dit keer. Tenminste ik heb het idee dat het de vorige keren minder was, maar is moeilijk te verifiëren.

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Je kan bij het collectief zeker niet vooruit bestellen? Mijn contract loopt 23 augustus af, maar ben stiekem al aan het kijken naar een andere auto.

• kameel30
Jackson6 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:31:
Je kan bij het collectief zeker niet vooruit bestellen? Mijn contract loopt 23 augustus af, maar ben stiekem al aan het kijken naar een andere auto.
Geen idee. Wel het proberen waard. Nu lees ik van veel mensen wel dat er (bij elektrische auto's) soms enorme levertijden zijn, er kunnen soms 4 maanden overheen gaan bij een leverbaar model. Er wordt vaak gewerkt met aparte batches, niet de voorraad die al bij de dealers staat of op korte(re) termijn verwacht wordt.

• Tricto
  • Nu online
Ik heb zelf vorig jaar een leasecontract via de consumentenbond afgesloten welke is op te zeggen na 1 jaar.
Wel zit er een opzegtermijn van 3 maanden op. Ik kan dus ook per augustus overstappen. Ik hoop op een leuke aanbieding met een levertijd van een maand of 3 / 4.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:30
Tricto schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:50:

[Afbeelding: Consumentenbond]
Lastig op zo'n plaatje, lijkt op een SUV, Skoda Karoq? Seat Alteca?
Of wellicht toch iets electrisch?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:31
Martinusz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:16:
[...]

Lastig op zo'n plaatje, lijkt op een SUV, Skoda Karoq? Seat Alteca?
Of wellicht toch iets electrisch?
Of het is gewoon een stock photo :)

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:59

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:34
Mhh, dat leasemarktplaats ziet er wel geinig uit.
Nooit geweten dat zoiets bestond.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:17

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Jackson6 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:31:
In de laatste maand inleveren = 23 juli
Levertijd van 2 maanden = 23 mei
Goedkeuring van 1 maand = 23 april

Aangezien dit vaak een maand of 3 beschikbaar is, alle kans. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Defector
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:28
Ik zit ook te kijken naar de anwb leaf aanbieding. Morgen even een proefrit om te kijken of de auto qua ruimte uit kan. Wat is de ervaring van de leaf rijders mbt ruimte voor een maxi cosi op de achterbank. Dan specifiek hoeveel ruimte je als bijrijder op de voorstoelen overhoudt.

En de kofferbak in hoeverre deze nuttig te gebruiken is met kinderwagens etc etc.

• Tricto
  • Nu online
Defector schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:12:
Ik zit ook te kijken naar de anwb leaf aanbieding. Morgen even een proefrit om te kijken of de auto qua ruimte uit kan. Wat is de ervaring van de leaf rijders mbt ruimte voor een maxi cosi op de achterbank. Dan specifiek hoeveel ruimte je als bijrijder op de voorstoelen overhoudt.

En de kofferbak in hoeverre deze nuttig te gebruiken is met kinderwagens etc etc.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Rijd nu een Nissan Micra en die is in ieder geval te klein. Mijn vrouw zit nu achterin en de maxi cosi voorin op de bijrijder stoel.
Verre van ideaal in ieder geval. Heb ook de Leaf in het vizier. Helaas geen mogelijkheid tot thuis of op werk opladen. Wel een paal aan het eind van de straat maar ook dat is niet ideaal. Is tevens regelmatig bezet.

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 14:01
@Defector @Tricto De Leaf is verassend groot en ruim. Op een of andere manier is de auto veel groter en ruimer dan hij lijkt.

Gewoon een keer testen en zitjes/kinderwagen Meenemen.

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Leaf icm een Maxi Cosi gaat prima.

We hebben de Leaf N-Connecta nu bijna een jaar (ook via consumentenbond met maandelijks opzegbaar) en opzicht is het een prima auto. Omdat er wel wat ervaringen worden gevraagd;

Positief;
- Verrassend ruim zoals al aangegeven. Maxi Cosi vormt geen enkel probleem met Isofix, toevallig net vader geworden en heb dit goed kunnen testen. Mensen zijn echt verbaasd over met name de kofferruimte.
- Comfortabel, maar verwacht geen sportiviteit (maar dat weet je als je een Leaf koopt)
- Android Auto/Apple Carplay, verwarmd stuur en stoelen
- Geluid is verrassend goed

Nadelen

- Chademo wordt steeds minder, en dat ga je merken als je een contract afsluit voor meerdere jaren
- geen 2/3 fase laden
- Toch wel de range, die echt niet boven de 160(!) uitkomt in de wintermaanden. Als het echt koud is/vriest zelfs niet boven de 150. We hebben echt geprobeerd dit te maxen met voorverwarmen, netjes max 100 rijden en stoel/stuurverwarming maar meer zit er gewoon niet in. En dan is het nog niet echt super koud geweest deze winter.
- Het stuur is niet verstelbaar, dat kan echt een nadeel zijn. Het is sowieso geen ergonomisch wonder.
- Infotainment is traag en buggy (maar dat schijnt bij de modellen 19-06-> verholpen te zijn met een nieuwe versie
- De app is dramatisch, het hele internet staat vol met klachten en hier is niks aan gelogen. Succes ratio is zo'n 1 op 3. Soms staat de auto er niet meer tussen, en soms update hij simpelweg niet. Dit schijnt bij modellen na 19-06-> wel beter te zijn.

Voor ons zou een nieuwe 60kw Leaf of Model 3 interessant kunnen zijn :) We wachten met spanning af op het autoleasecollectief aanbod aangezien we per mei kunnen opzeggen richting augustus.

d0s wijzigde deze reactie 13-02-2020 19:43 (8%)

• Defector
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:28
d0s schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:32:
Leaf icm een Maxi Cosi gaat prima.

We hebben de Leaf N-Connecta nu bijna een jaar (ook via consumentenbond met maandelijks opzegbaar) en opzicht is het een prima auto. Omdat er wel wat ervaringen worden gevraagd;

Positief;
- Verrassend ruim zoals al aangegeven. Maxi Cosi vormt geen enkel probleem met Isofix, toevallig net vader geworden en heb dit goed kunnen testen. Mensen zijn echt verbaasd over met name de kofferruimte.
- Comfortabel, maar verwacht geen sportiviteit (maar dat weet je als je een Leaf koopt)
- Android Auto/Apple Carplay, verwarmd stuur en stoelen
- Geluid is verrassend goed

Nadelen

- Chademo wordt steeds minder, en dat ga je merken als je een contract afsluit voor meerdere jaren
- geen 2/3 fase laden
- Toch wel de range, die echt niet boven de 160(!) uitkomt in de wintermaanden. Als het echt koud is/vriest zelfs niet boven de 150. We hebben echt geprobeerd dit te maxen met voorverwarmen, netjes max 100 rijden en stoel/stuurverwarming maar meer zit er gewoon niet in. En dan is het nog niet echt super koud geweest deze winter.
- Het stuur is niet verstelbaar, dat kan echt een nadeel zijn. Het is sowieso geen ergonomisch wonder.
- Infotainment is traag en buggy (maar dat schijnt bij de modellen 19-06-> verholpen te zijn met een nieuwe versie
- De app is dramatisch, het hele internet staat vol met klachten en hier is niks aan gelogen. Succes ratio is zo'n 1 op 3. Soms staat de auto er niet meer tussen, en soms update hij simpelweg niet. Dit schijnt bij modellen na 19-06-> wel beter te zijn.

Voor ons zou een nieuwe 60kw Leaf of Model 3 interessant kunnen zijn :) We wachten met spanning af op het autoleasecollectief aanbod aangezien we per mei kunnen opzeggen richting augustus.
Tnx dat is echt wel een sloot aan informatie, daar kunnen we wat mee! Goed om te horen dat de ruimte geen issue is. Alleen jammer dat het lijstje met minpunten wel behoorlijk lang is.

Zijn deze punten van toepassing op het nieuwe 40kwh of oudere model?

Want de range van 150 is wel een minpunt. Ik hield zelf al een behoorlijke marge aan mbt de officiële cijfers en ging van 220 ongeveer uit. Dat is ook een beetje de ondergrens voor mij. Wanneer dat mogelijk is dan is 90% van de ritjes mogelijk met thuisladen.

En de Chademo stekker zijn daar geen verlopen voor of wordt dit echt een aflopend verhaal?

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:22
Defector schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:18:
[...]

Tnx dat is echt wel een sloot aan informatie, daar kunnen we wat mee! Goed om te horen dat de ruimte geen issue is. Alleen jammer dat het lijstje met minpunten wel behoorlijk lang is.

Zijn deze punten van toepassing op het nieuwe 40kwh of oudere model?

Want de range van 150 is wel een minpunt. Ik hield zelf al een behoorlijke marge aan mbt de officiële cijfers en ging van 220 ongeveer uit. Dat is ook een beetje de ondergrens voor mij. Wanneer dat mogelijk is dan is 90% van de ritjes mogelijk met thuisladen.

En de Chademo stekker zijn daar geen verlopen voor of wordt dit echt een aflopend verhaal?
Dat is voor de 40kwh versie.

Chademo zal wel uitsterven ja, geen verloop want het is een aner protocol. Maar daar zal echt wel een oplossing voor komen.
En als je private leased geen probleem, ik verwacht niet dat Chademo in de komende 5 jaar echt verdwijnt. Wel binnen 10.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:17

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Mensen, de Leaf (of EV) heeft een eigen topic, dit heeft niet veel meer met PL te maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:38
Via een universele garage lease ik nu een tweedehands (marge auto). Binnenkort kan ik een andere auto selecteren. Ik vroeg me af als ik een andere tweedehands kies (btw auto) zal ik dan een PL betalen over het bedrag ex btw? Kortom heeft een BTW auto een voordeel voor mij tov een margeauto als PL gebruiker qua prijs?

• Martinusz
meermarco schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:30:
Via een universele garage lease ik nu een tweedehands (marge auto). Binnenkort kan ik een andere auto selecteren. Ik vroeg me af als ik een andere tweedehands kies (btw auto) zal ik dan een PL betalen over het bedrag ex btw? Kortom heeft een BTW auto een voordeel voor mij tov een margeauto als PL gebruiker qua prijs?
Tweedehands auto is toch altijd een marge auto?
Leasebedragen worden meestal vastgesteld aan de hand van cataloguswaarde, maar dat is bij nieuwe auto's natuurlijk makkelijk.

Ik vraag mij overigens af of het uitmaakt, je krijgt toch een nieuw voorstel met bedrag x, of dat nu gebaseerd is op marge/btw auto maakt toch niet uit? Je zult moeten kijken of je dat bedrag acceptabel vind of niet.

• meermarco
Martinusz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:42:
[...]

Tweedehands auto is toch altijd een marge auto?
Leasebedragen worden meestal vastgesteld aan de hand van cataloguswaarde, maar dat is bij nieuwe auto's natuurlijk makkelijk.

Ik vraag mij overigens af of het uitmaakt, je krijgt toch een nieuw voorstel met bedrag x, of dat nu gebaseerd is op marge/btw auto maakt toch niet uit? Je zult moeten kijken of je dat bedrag acceptabel vind of niet.
Een tweedehands auto die eerst zakelijk is gereden is meestal een BTW auto. En ja je hebt gelijk qua of ik het bedrag acceptabel vindt. Maar ik kan ook zelf zoeken naar een exemplaar. En omdat het altijd leuk is om te struinen dacht ik ineens aan deze vraag. (Volvo xc90 t8 bijvoorbeeld vaak btw auto)

• Martinusz
meermarco schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:46:
[...]

Een tweedehands auto die eerst zakelijk is gereden is meestal een BTW auto. En ja je hebt gelijk qua of ik het bedrag acceptabel vindt. Maar ik kan ook zelf zoeken naar een exemplaar. En omdat het altijd leuk is om te struinen dacht ik ineens aan deze vraag. (Volvo xc90 t8 bijvoorbeeld vaak btw auto)
Maar je kunt dus gewoon een tweedehands auto leasen?
Dat zie je niet vaak, wordt ook niet echt mee geadverteerd.
Wel benieuwd hoe de verhouding is qua lease bedragen met een nieuwe auto versus tweedehands auto.

Wil je wellicht je huidige pakket eens delen hoe dat eruit ziet voor een tweedehands auto?

• meermarco
Ja staat eerder in dit topic. Volvo v60 D6 sum. 25.000km per jaar. 2 jaar periode. Schade inzittende. Er 350 euro. Iets meer dan 500 euro per maand.

• ksborg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:08
assje schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:30:
[...]

Wij hebben vorige maand het contact van onze Kia Picanto na ruim 2 jaar (van de 4) van de hand gedaan via marktplaats. Er was volop animo maar toch nog wel wat gedoe om het daadwerkelijk concreet te krijgen met iemand (was al eens iemand komen kijken die op het laatste moment toch afhaakte).

Via Alphabet geen kosten voor overdracht, wel heb ik voor de overdracht €200,- gevraagd met daarbij overname van het set wintervelgen/banden (gekocht voor €120) en 3.000km die we tot nu toe minder dan contract gereden hadden (3.000km*€0,08=€240). Overdracht hebben we onderling gedaan (foto's gemaakt e.d.), overdracht via leasemaatschappij kon ook maar dat zou dan wel iets van €700 kosten (zij kijken de auto dan helemaal na etc.).

Met Alphabet een super ervaring gehad. Ze hebben zelfs de eerder genoemde vervelende parkeerschade's gerepareerd voor de nieuwe eigenaar zonder hiervoor eigen risico in rekening te brengen bij mij (voldeed volegns protocol als gebruiksschade). Ook heb ik een offerte gekregen voor aanpassing contract van 10kkm naar 15kkm of 20kkm en kon ik dat dus ook gewoon aanbieden aan de potentiële nieuwe eigenaar.

Nu was deze Picanto echt wel een heel goede aanbieding maar ik heb dus weinig moeite gehad met van de hand doen.

Nu nog even wachten op onze private lease elektrische Citigo, exact op elkaar aansluiten is dan wel weer lastig. Gelukkig kunnen we tot eind van deze maand auto van mijn schoonouders gebruiken.
Komt jouw Citigo ook einde van deze maand dan? Die van mij is uitgesteld en niet zo'n klein beetje ook :/

Discogs

• assje
ksborg schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:51:
[...]

Komt jouw Citigo ook einde van deze maand dan? Die van mij is uitgesteld en niet zo'n klein beetje ook :/
Wij hebben week of twee geleden het laatst contact gehad met de dealer en toen zei hij nog altijd 1e week maart, eerste opgave was eind februari.

Maar, ik he moeite het te geloven, dan zou de auto nu eigenlijk al geproduceerd moeten zijn.

Wat was jouw aanvankelijke en herziene datum dan? Wordt voor ons wel vrij belangrijk, vanaf eind februari zitten we zonder (2e) auto.

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• Martinusz
meermarco schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:49:
Ja staat eerder in dit topic. Volvo v60 D6 sum. 25.000km per jaar. 2 jaar periode. Schade inzittende. Er 350 euro. Iets meer dan 500 euro per maand.
Oh vind ik nog best prijzig eigenlijk, maar is wel een duurdere auto natuurlijk.

• ksborg
  • Registratie: april 2004
assje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:14:
[...]

Wij hebben week of twee geleden het laatst contact gehad met de dealer en toen zei hij nog altijd 1e week maart, eerste opgave was eind februari.

Maar, ik he moeite het te geloven, dan zou de auto nu eigenlijk al geproduceerd moeten zijn.

Wat was jouw aanvankelijke en herziene datum dan? Wordt voor ons wel vrij belangrijk, vanaf eind februari zitten we zonder (2e) auto.
Mijn nieuwe indicatie was week 22 :(. Aanvankelijk zou het 20 februari zijn.

Ik moet erbij zeggen dat ik "in principe" buiten de actieperiode zat, maar ze mij hem nog hebben aangeboden voor de lage prijs.

ksborg wijzigde deze reactie 14-02-2020 18:04 (13%)

Discogs

• meermarco
Martinusz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:18:
[...]

Oh vind ik nog best prijzig eigenlijk, maar is wel een duurdere auto natuurlijk.
Auto met een nieuwprijs van 65.000 euro. Plug-in hybrid. Vond het zelf niet zo duur eigenlijk. Per maand minder kwijt Inc alles dan mijn vorige auto uit 2003 (Honda station)

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:17
meermarco schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:39:
Auto met een nieuwprijs van 65.000 euro. Plug-in hybrid. Vond het zelf niet zo duur eigenlijk. Per maand minder kwijt Inc alles dan mijn vorige auto uit 2003 (Honda station)
De nieuwprijs zegt niet zo veel meer als de auto ondertussen ruim 6 jaar oud is:
meermarco schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:54:
Ik heb dat via mijn eigen garage waar ik al jaren klant was.
Voor de Volvo V60 D6 met 115.000km op de teller (dec 2013) betaal ik 530 in de maand voor 25.000KM.
Meerkilometers 6 cent.
Dit is INCLUSIEF Svi. Ruitreparatie 0,- Ruitvervanging 100 euro. beperkt Casco schades (vandalisme bijvoorbeeld) 200 euro. Casco schades 500
Toch vind ik het een interessant geval: kan ik hieruit afleiden dat de toen bijna 5 jaar oude V60 voor de garage amper te verkopen is, en daardoor in de lease terechtkomt? Het zou me niets verbazen als dat straks met veel meer auto's gaat gebeuren. Als particulieren zelf een auto kopen willen ze er nog wel eens langer mee blijven rijden, maar nu er dankzij de lage rente steeds meer op de pof wordt gereden komen al die modellen straks na een paar jaar ook weer op de markt! En als tegen die tijd de volgende crisis zich aandient, zou het me niets verbazen als er een paar leasemaatschappijen over de kop gaan.

Ik keek juist gisteren naar ex-Leaseplan auto's in de verkoop, en wou al een V60 kopen toen ik er achterkwam dat de prijzen voor Belgische auto's waren. Wat een verschil 8)7

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden.

• Sunri5e
Privatelease.... Dat moet je toch niet willen? Bij het regelen van een hypotheek wordt je flink beperkt door zo'n leasecontract. Of is dat niet meer zo?

• Ophidian
Sunri5e schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:26:
Privatelease.... Dat moet je toch niet willen? Bij het regelen van een hypotheek wordt je flink beperkt door zo'n leasecontract. Of is dat niet meer zo?
Lees even de laatste 120 pagina's terug, deze onzin opmerking komt zo ongeveer elke 5 pagina's terug. Lekker bezig |:(

• wd200
Zolang je genoeg verdient niet 👍🏻
Zoals elke financiering zijn er voor en nadelen en moet je een bewuste keuze maken.

• Bob-B190
Scheelt voor ons ergens tussen de halve en hele ton, niet zo spannend (we hebben al een hypotheek).

Bob-B190 wijzigde deze reactie 15-02-2020 07:56 (4%)

Memento mori

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Zelfs een telefoon op afbetaling bij je abonnement levert al een verlaging van je hypotheek op.

Wat kost het dan?
Goed, tot zover duidelijk. Maar in verhouding tot een hypotheek is de prijs van die smartphone een schijntje. Zoveel zal het dus niet schelen, toch? Helaas kan het bedrag dat jij minder aan hypotheek krijgt behoorlijk oplopen. Betaal je bijvoorbeeld € 15 per maand voor je smartphone, dan kan dat je € 4.000 aan hypotheek kosten. Betaal je € 25 per maand, dan loopt dit al op tot € 7.000..

Daar kwam dus een collega van mij achter toen die bezig was voor een hypotheek. Toen was die toch niet zo blij met de Samsung S10+ van zijn vrouw. :+

JohanKupers wijzigde deze reactie 15-02-2020 09:29 (5%)

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online

ed1703

I'm still learning...

Ophidian schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:29:
[...]

Lees even de laatste 120 pagina's terug, deze onzin opmerking komt zo ongeveer elke 5 pagina's terug. Lekker bezig |:(
Ik zit op dit topic in de lees-modus vooral om de trend qua aangeboden modellen bij te houden en ik moet ook zeggen dat het behoorlijk irri is om deze discussie elke keer weer terug te zien.
*Zelf ook een tevreden PL'er ;) Dat hele gedoe speelt alleen TIJDENS het aanvragen van een hypotheek en verder totaal niet. Onzinnig om dit elke keer weer opnieuw te moeten lezen.

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, speelt/werkt met Cisco (ISE, Nexus, Catalyst), Mikrotik, Ubiquiti (edge+unifi), VMWare, RaspBerry PI, Debian, Ubuntu, Domoticz en Synology.

• Jackson6
  • Niet online
Volgens mij is @Sunri5e een beetje aan het trollen.

Of heeft wat gehoord bij de koffieautomaat op werk en komt dat hier verkondigen.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:41

Sport_Life

Solvitur ambulando

JohanKupers schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:28:
Zelfs een telefoon op afbetaling bij je abonnement levert al een verlaging van je hypotheek op.

Wat kost het dan?
Goed, tot zover duidelijk. Maar in verhouding tot een hypotheek is de prijs van die smartphone een schijntje. Zoveel zal het dus niet schelen, toch? Helaas kan het bedrag dat jij minder aan hypotheek krijgt behoorlijk oplopen. Betaal je bijvoorbeeld € 15 per maand voor je smartphone, dan kan dat je € 4.000 aan hypotheek kosten. Betaal je € 25 per maand, dan loopt dit al op tot € 7.000..

Daar kwam dus een collega van mij achter toen die bezig was voor een hypotheek. Toen was die toch niet zo blij met de Samsung S10+ van zijn vrouw. :+
Dus die collega was van plan om een maximale lening aan te gaan op 2 inkomens?
Dat is een nog veel slechter idee dan de Samsung van zijn vrouw.

In dit geval zou ik bijna stellen dat die telefoon een zekere bescherming biedt tegen consumenten die argeloos een woning aanschaffen.

Sport_Life wijzigde deze reactie 15-02-2020 11:56 (6%)

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Sport_Life schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:54:
[...]

Dus die collega was van plan om een maximale lening aan te gaan op 2 inkomens?
Dat is een nog veel slechter idee dan de Samsung van zijn vrouw.

In dit geval zou ik bijna stellen dat die telefoon een zekere bescherming biedt tegen consumenten die argeloos een woning aanschaffen.
Tja, ze zijn niet allemaal zo slim. Gelukkig ben ik nog opgevoed met de instelling dat als je iets wil, je er voor moet sparen. De enige lening die ik heb (gehad) zijn de studiefinanciering en de hypotheek.

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 17:22
Ik ga over 2 weken mijn private lease Fiesta inleveren en mijn ook pl e-golf in ontvangst nemen. Nu heb ik een vraagje waar misschien al iemand ervaring mee heeft. Op mijn Fiesta van 1 jaar oud zit op de voorbumper wat parkeerschade omdat ik ermee tegen een muurtje gereden ben. Nu kan ik dit melden als schade maar dan ben ik 325 euro kwijt aan eigen risico. Als ik hem inlever betaal ik de werkelijke kosten voor het repareren. Heeft iemand een idee wat de werkelijke kosten zullen zijn die Justlease zal berekenen indien ik hem zo inlever?

Auto schade

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:31
Kluutmaran schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:27:
Ik ga over 2 weken mijn private lease Fiesta inleveren en mijn ook pl e-golf in ontvangst nemen. Nu heb ik een vraagje waar misschien al iemand ervaring mee heeft. Op mijn Fiesta van 1 jaar oud zit op de voorbumper wat parkeerschade omdat ik ermee tegen een muurtje gereden ben. Nu kan ik dit melden als schade maar dan ben ik 325 euro kwijt aan eigen risico. Als ik hem inlever betaal ik de werkelijke kosten voor het repareren. Heeft iemand een idee wat de werkelijke kosten zullen zijn die Justlease zal berekenen indien ik hem zo inlever?

[Afbeelding: Auto schade]
Vraag wat vrijblijvende offertes aan en je hebt een idee van het bedrag. bijv.

https://www.easy2fix.nl/

Carglass is ermee gestopt zie ik net.

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:32

Phntm

Tlingelingeling

Wren schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:37:
[...]

Vraag wat vrijblijvende offertes aan en je hebt een idee van het bedrag. bijv.

https://www.easy2fix.nl/

Carglass is ermee gestopt zie ik net.
Denk dat het niet ophoud met enkel lakschade hier in dit geval.
Ik heb een aantal maanden geleden hier een post geplaatst over een schade die ik heb veroorzaakt door tegen een hoge drempel te rijden van een parkeergarage. Zowel muur als drempel zijn stevig genoeg om achterliggend meer schade aan te richten. Zo was er bij mij naast lakschade ook de klik tanden/punten van de plastic afdekplaat stuk gegaan (die liep over bij mij naar de voorbumper voor extra stevigheid), zal me niet verassen als dit mogelijk ook bij @Kluutmaran is gebeurt. Ik wil daarom zeggen, liever zelf melden en je eigenrisico betalen want bij mij was de schade (ex. btw!!!!) 368 euro. Ik heb daar nog een factuur van. Mijn eigen risico is dan wel 100 euro minder, maar ik wil toch echt meegeven dat je misschien beter zelf die eigen risico kan neertikken. Alternatief is om bij een garage even de fiesta op een brug te plaatsen en dan goed controleren dat er geen schade is naast cosmetische schade.

Neem het zekere voor het onzekere.

Even opgegraven: Phntm in "Private Lease - Deel 1"

Phntm wijzigde deze reactie 15-02-2020 14:22 (3%)

• assje
Als het echt alleen de cosmetische schade is lijkt mij dat het onder acceptabele gebruikssporen zou vallen en eigen risico dus n.v.t.

Alleen om die reden al zou ik het lekker bij de LM houden. In principe is het ook gewoon niet toegestaan om buiten medeweten LM op eigen houtje reparaties te doen.

assje wijzigde deze reactie 15-02-2020 14:24 (21%)

• Martinusz
Lijkt mij acceptabel, geen lakstift bij je auto? Ff aanstippen en door.

(Ik kreeg een lakstift bij mijn pl auto)

• assje
ksborg schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:30:
[...]

Mijn nieuwe indicatie was week 22 :(. Aanvankelijk zou het 20 februari zijn.

Ik moet erbij zeggen dat ik "in principe" buiten de actieperiode zat, maar ze mij hem nog hebben aangeboden voor de lage prijs.
Oei, week 22 is wel heel serieus! Niet bedoeld om zout in je wonden te strooien maar puur om informatie te delen; wij zijn toevallig vandaag gebeld door de dealer.

Auto zou klaar zijn en zich nu in Tjechie bevinden, hij komt nu via Leuven naar de dealer, naar verwachting aankomst over ca. 2 weken. Aflevering aan ons ca. 1e week maart zou dus nog altijd realistisch zijn.

Blijkbaar val jij dan net in een latere batch die mogelijk vertraagd is door de leveringsproblemen van de accu's?

Tijdlijn voor eventuele mensen die in hetzelfde schuitje zitten:
  • Gesprek/aanvraag: 30-11-2019
  • Aanvraagdatum in contract 02-12-2019
  • Aanpassing contract/uitrusting ?
  • Goedkeuring: 11-12-2019
  • Herzien contract getekend: 13-12-2019
Verwachte leverdatum
  • Oorspronkelijk: 17-02-2019
  • Aangepast contract 26-02-2019
  • Huidige : 06-03-2020
Ondanks onze aanpassing en vertraging met tekenen staat de offertedatum nog altijd op 02-12, wellicht dat dit nog iets doet met positie in de wachtrij (?)

• alionfire
  • Laatst online: 18-02 19:46
Ik volg dit topic ook maar even. Ik heb nu een auto van de zaak, maar ik wil graag op een vaste plek bij een andere werkgever gaan werken. En is een eigen auto of private lease nu wel nodig. Ik heb al wat rondgekeken (ABC-lease, garages) maar als iemand mij nog een goed(kope :P) leverancier kent vergelijk ik de prijzen graag.

• Bob-B190
alionfire schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:10:
Ik volg dit topic ook maar even. Ik heb nu een auto van de zaak, maar ik wil graag op een vaste plek bij een andere werkgever gaan werken. En is een eigen auto of private lease nu wel nodig. Ik heb al wat rondgekeken (ABC-lease, garages) maar als iemand mij nog een goed(kope :P) leverancier kent vergelijk ik de prijzen graag.
Als je even wacht op het nieuwe aanbod van de consumentenbond levert dat allicht wat op.

Memento mori

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

assje schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:59:
[...]

Blijkbaar val jij dan net in een latere batch die mogelijk vertraagd is door de leveringsproblemen van de accu's?
Hoe kom jij aan informatie dat er leveringproblemen zijn van accus voor de citigo ev?

Of is het een aanname?

Slasher wijzigde deze reactie 15-02-2020 15:55 (3%)

• assje
Slasher schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:55:
[...]

Hoe kom jij aan informatie dat er leveringproblemen zijn van accus voor de citigo ev?

Of is het een aanname?
Dat is een aanname. Het is in ieder geval bekend dat VAG worstelt met levering van accu's, of dit ook voor de Citigo geldt weet ik niet.

• Jackson6
  • Niet online
Kluutmaran schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:27:

[Afbeelding: Auto schade]
Je betaald gewoon 300 euro want die bumper moet overgespoten worden, ik heb ook een Fiesta met soortgelijke schade.

• alionfire
  • Laatst online: 18-02 19:46
Bob-B190 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:45:
[...]

Als je even wacht op het nieuwe aanbod van de consumentenbond levert dat allicht wat op.
Bedankt, die kende ik nog niet. Heb mij zojuist ingeschreven :)

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

assje schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:02:
[...]

Dat is een aanname. Het is in ieder geval bekend dat VAG worstelt met levering van accu's, of dit ook voor de Citigo geldt weet ik niet.
Ik weet alleen dat Audi ermee worstelt, volgens mij worden de eerste citigo ev nu mondjesmaat uitgeleverd en zijn e-golfs ook wel redelijk leverbaar.

• assje
Jackson6 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:02:
Je betaald gewoon 300 euro want die bumper moet overgespoten worden, ik heb ook een Fiesta met soortgelijke schade.
Hangt toch af van het inleverprotocol, eerder al een heel verhaal over gehad in dit topic. In het voordeligste geval (zoals ik had) was iedere kras <8cm en iedere deuk <3cm gewoon gebruikersschade en ging niet ten koste van eigen risico.

Ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat voor zo'n miniem krasje de bumper gespoten gaat worden.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:42

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou het er gewoon op gokken en zelf (netjes) aan de slag gaan met een lakstift. Grote kans dat ze het dan niet eens zien. Ik heb zelf in mijn studententijd bij een grote leasemaatschappij gewerkt, en als zoiets is weg gewerkt met een lakstift, had ik het niet opgemerkt/opgeschreven :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:17
JohanKupers schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:28:

Wat kost het dan?
Dat komt doordat je voor 25 euro per maand 7000 euro kan lenen voor een huis wat je in 360 maandelijkse termijnen betaalt. Door de lage rente is die verhouding enorm zoek. Dat ligt niet aan die leaseauto of telefoon, het ligt aan de lage rente (wat weer de reden is voor die goedkope leaseauto maar dure woning).

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden.

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 06:44
Een beknopte samenvatting van de voor- en nadelen: https://www.nporadio1.nl/...l-of-niet-zou-moeten-doen

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• DjMark
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:29
Beetje kansloos als je begint met:

"Als je een Volkswagen Up private least, ben je 225 euro per maand kwijt met een contract van vier jaar. Na die vier jaar heb je 11.000 euro betaald en moet je de auto weer inleveren. Koop je een nieuwe Volkswagen Up ben je 12.000 euro kwijt, maar is hij wel van jou of krijg je er nog zo'n 6000 euro voor terug."

Alsof je bij aankoop verder geen andere kosten kwijt bent, zoals verzekering, wegenbelasting, onderhoud etc...

Volkswagen eGolf 2018

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True