Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 14:25
RonaldPr schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:13:
[...]

Volgens mij is dit een extra accu dus geen brandstof tanken.
Yep; het ie een Swappable battery extension.
http://eptender.com/en/battery-tender-2-2/

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:26
Iemand anders ook dit mailtje gehad van Privatelease.com?

Beste xxx ,

Binnen de financiering van ons wagenpark heeft een wijziging plaatsgevonden. Als klant merk je in beginsel niets van deze wijziging. Echter, wij zijn juridisch verplicht jou hier schriftelijk over te informeren.

De wijziging houdt in dat wij voertuigen, de bijbehorende leasecontracten en de leasevorderingen hebben overgedragen aan Terberg Business Lease Finance B.V. Het kan zijn dat dit betrekking heeft op één of meer voertuigen die jij van ons in gebruik hebt, of zult krijgen, en de bijbehorende leasecontracten en -vorderingen.

Je ontvangt informatie over de leaseovereenkomsten en de voertuigen (voor zover die onderdeel uitmaken van bovengenoemde financieringstransactie) voortaan mede uit naam van Terberg Business Lease Finance B.V., voor wie jij deze voertuigen houdt. Mochten er in de toekomst veranderingen intreden, dan ontvang je daarover eerst schriftelijk nader bericht uit naam van Terberg Business Lease Finance B.V. (zoals instructies over de plaats waar het voertuig bij het einde van de lease dient te worden ingeleverd). Door deze e-mail informeren wij jou dat je aan dergelijke nadere berichten van Terberg Business Lease Finance B.V. gehoor kunt geven.

Nu wij de rechten uit de leaseovereenkomsten aan Terberg Business Lease Finance B.V. hebben overgedragen, mogen ook de persoonsgegevens die wij van jou verwerken aan Terberg Business Lease Finance B.V. worden verstrekt. Jouw persoonsgegevens zullen verwerkt worden in overeenstemming met het privacy beleid dat je kunt raadplegen op onze website.

Mocht je vragen hebben of een nadere toelichting wensen, aarzel dan niet om contact met onze Service Desk op te nemen via sd@privatelease.com.

Met vriendelijke groeten,

Privatelease.com
Richard de Kreij (CFO)

Privatelease.com is onderdeel van Terberg Business Lease Group B.V.

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:55
Veranderen ze nu ook binnenkort weer de naam terug naar Just Lease?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:48

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik zou wel de inlevervoorwaarden en -locaties naast elkaar leggen. ALD doet bv alleen de eindcheck bij haar eigen centrale in Meerkerk (inleveren kan wel bij dealer), terwijl Alphabet een netwerk van inleverstations heeft en andere partijen weer de merkdealer als definitief inleverpunt hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Tricto
Señor Sjon schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:55:
Ik zou wel de inlevervoorwaarden en -locaties naast elkaar leggen. ALD doet bv alleen de eindcheck bij haar eigen centrale in Meerkerk (inleveren kan wel bij dealer), terwijl Alphabet een netwerk van inleverstations heeft en andere partijen weer de merkdealer als definitief inleverpunt hebben.
Stel dat de voorwaarden eenzijdig worden veranderd. Door bijvoorbeeld een ander inleverpunt aan te bieden. Is dit voldoende om het contract eventueel te ontbinden?
Niet dat ik nou zo ontevreden ben. Maar vind die E-Golf wel interessant >:)

• mats
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:43
Was vandaag bij de Volkswagen dealer voor een tijdelijke auto tot ik de E-Golf krijg en begreep dat ze vandaag en hooguit morgen nog bestellingen aannemen voor de E-Golf en het daarna stopt er is zoveel vraag naar de auto.

• Pindakaasisbah
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 27-01 13:18
Zelfde verhaal hier. Ik dacht dat de adviseur me onder druk probeerde te zetten maar de actie staat ook niet meer op de VW website. Contract ligt getekent onder mijn neus.

Pindakaasisbah wijzigde deze reactie 12-12-2019 20:16 (0%)
Reden: Typo

• DeGroteMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 27-01 21:33
Bij Van Mossel Lease is de eGolf ook al van de site gehaald. Die actie lijkt dus echt voorbij. Ik heb gelukkig al een paar dagen terug getekend en hij staat al in bestelling. Verwachte levering week 11 volgend jaar.

Nog wel voor een paar euro meer de laatste zwarte exemplaren bij de consumentenbond. https://autoleasecollecti...olkswagen-e-golf-e-dition

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
Mijn e-Golf komt in week als het goed is, moet nog heel even geduld hebben :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Jdome
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 14:52
mats schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:42:
Was vandaag bij de Volkswagen dealer voor een tijdelijke auto tot ik de E-Golf krijg en begreep dat ze vandaag en hooguit morgen nog bestellingen aannemen voor de E-Golf en het daarna stopt er is zoveel vraag naar de auto.
Wat voor auto krijg jij als voorloper als ik vragen mag? En betaal je dan per maand hetzelfde als wat je voor de E-Golf gaat betalen?

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 24-01 14:30
Jdome schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:30:
[...]

Wat voor auto krijg jij als voorloper als ik vragen mag? En betaal je dan per maand hetzelfde als wat je voor de E-Golf gaat betalen?
Ik wou ook een auto huren voor een maandje bij de VW dealer. Ze zeiden dat het te duur is voor mij.

Dan ga ik 500-600 voor een maandje betalen. Voor een VW-UP...nou laat maar zitten dacht ik 8)7

Mijn huidige auto loopt eind januari af. Ik verleng het met een maandje wel.
(mijn e-Golf krijg ik ergens in februari).

• mats
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:43
Jdome schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:30:
[...]

Het is een VW UP die ik huur bij ze, helaas wel wat duurder dan de E-Golf.
ThaddeusX schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:27:
[...]

Ik wou ook een auto huren voor een maandje bij de VW dealer. Ze zeiden dat het te duur is voor mij.

Dan ga ik 500-600 voor een maandje betalen. Voor een VW-UP...nou laat maar zitten dacht ik 8)7

Mijn huidige auto loopt eind januari af. Ik verleng het met een maandje wel.
(mijn e-Golf krijg ik ergens in februari).
Gelukkig betaal ik geen 500-600 euro voor de huur van de UP.. :/ Huren van een Polo was wel rond de 600 euro..

• mvrhrln
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22-01 22:36
Tricto schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:09:
Iemand anders ook dit mailtje gehad van Privatelease.com?
yup, redelijk logisch gevolg van de overname toch?
De facturen kwamen ook al via een terberg account

mvrhrln wijzigde deze reactie 13-12-2019 12:22 (10%)

• endless90
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:30
Ben aan het rondkijken voor een i20-Comfort. Met een looptijd van 4 jaar bij 15K per jaar.

Bij Ikrij.nl krijg ik de volgende aanbieding:
- looptijd 48 maanden
- 15.000km
- Na 72uur vervangend vervoer als onderhoudswerkzaamheden langer duren
- Bij meer kilometers: 6ct/km

Maandbedrag: 304,- euro.

Ik zie bij Hyundai en ANWB vergelijkbare deals, iets duurder misschien... Ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met Ikrij.nl? Of eventueel tips waar ik een i20-comfort voor een betere prijs/voorwaarden kan leasen?

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:28

Phntm

Tlingelingeling

endless90 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:45:
Ben aan het rondkijken voor een i20-Comfort. Met een looptijd van 4 jaar bij 15K per jaar.

Bij Ikrij.nl krijg ik de volgende aanbieding:
- looptijd 48 maanden
- 15.000km
- Na 72uur vervangend vervoer als onderhoudswerkzaamheden langer duren
- Bij meer kilometers: 6ct/km

Maandbedrag: 304,- euro.

Ik zie bij Hyundai en ANWB vergelijkbare deals, iets duurder misschien... Ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met Ikrij.nl? Of eventueel tips waar ik een i20-comfort voor een betere prijs/voorwaarden kan leasen?
Ik heb een i20 comfort met satelliet navigatie bij Hyundai zelf geleased. Is het het waard? Ja zeker, want de lease loopt via Arval maar dan wel met aanpassingen vanuit Hyundai. Ik kan het aanraden.

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Vraag aan de e-golf aanvragers: ik las hier een paar keer dat mensen toegang hadden tot een portaal waar o.a. een leverdatum instond. Krijg je deze in de loop van de tijd automatisch doorgestuurd? Ik heb 30 November het contract retour gedaan.

• turbojonny
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 26-01 15:11
Misschien interessant voor mensen die snel een private lease auto willen hebben en iets zoeken in het B-segment: https://justlease.nl/modellen/lease-prive-nissan-micra/#/ . 3 jaar. 18.000 p/j. voor 259 p/m. Bij verlenging vanuit justlease of privatelease.com kun je eerder overstappen en kregen wij nogmaals 5 euro korting p/m. :) Standaard met apple carplay/android auto, DAB+ en manuele airco.

turbojonny wijzigde deze reactie 18-12-2019 15:32 (8%)

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 12:01
sjorremans schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:27:
Mijn e-Golf komt in week als het goed is, moet nog heel even geduld hebben :+
Welke week bedoel je?

• DeGroteMuis
Whis! schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:21:
Vraag aan de e-golf aanvragers: ik las hier een paar keer dat mensen toegang hadden tot een portaal waar o.a. een leverdatum instond. Krijg je deze in de loop van de tijd automatisch doorgestuurd? Ik heb 30 November het contract retour gedaan.
Die had ik ook al een paar keer gelezen, dus gevraagd aan de verkoper bij tekenen. Zoals ik het begreep van de verkoper, krijg je binnen 1-2 dagen na retour contract de voorlopige leverweek door op basis van de preplanning met een mogelijke marge van plus of min 'een paar weken' en zodra de productie echt definitief ingepland is pas toegang tot het portaal. En dan een telefoontje zodra de auto bij de dealer staat, om de aflevering te plannen.

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 12:03
turbojonny schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:30:
Misschien interessant voor mensen die snel een private lease auto willen hebben en iets zoeken in het B-segment: https://justlease.nl/modellen/lease-prive-nissan-micra/#/ . 3 jaar. 18.000 p/j. voor 259 p/m. Bij verlenging vanuit justlease of privatelease.com kun je eerder overstappen en kregen wij nogmaals 5 euro korting p/m. :) Standaard met apple carplay/android auto, DAB+ en manuele airco.
Die heb ik gisteren bekeken: maar ik kom dus uit op € 329 i.p.v. € 259 en dat komt mede, omdat Justlease naar je schadevrije jaren vraagt. Ik heb minder dan vijf schadevrije jaren, dus mag ik € 25 extra al aftikken.

Zekerheidspakket B is nog eens € 25 totaal, maar daar koop je dan ook direct het eigen risico mee af. Dan komen er nog eens de Allseasonbanden bij, welke € 15 per maand zijn 8)7 En zo kom ik dus op € 329 uit en dan zou ik nog moeten tanken.

Dus zo interessant is die private lease aanbieding nou ook weer niet.

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:31:
[...]

Die had ik ook al een paar keer gelezen, dus gevraagd aan de verkoper bij tekenen. Zoals ik het begreep van de verkoper, krijg je binnen 1-2 dagen na retour contract de voorlopige leverweek door op basis van de preplanning met een mogelijke marge van plus of min 'een paar weken' en zodra de productie echt definitief ingepland is pas toegang tot het portaal. En dan een telefoontje zodra de auto bij de dealer staat, om de aflevering te plannen.
Ik heb alleen een geschatte leverdatum gezien op het contract (week 6) maar verder niks daarover gehoord hehe.. We wachten het wel geduldig af. Ze zullen het ongetwijfeld ontzettend druk hebben.

• Tricto
XiaomiGlobal schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:39:
[...]

Die heb ik gisteren bekeken: maar ik kom dus uit op € 329 i.p.v. € 259 en dat komt mede, omdat Justlease naar je schadevrije jaren vraagt. Ik heb minder dan vijf schadevrije jaren, dus mag ik € 25 extra al aftikken.

Zekerheidspakket B is nog eens € 25 totaal, maar daar koop je dan ook direct het eigen risico mee af. Dan komen er nog eens de Allseasonbanden bij, welke € 15 per maand zijn 8)7 En zo kom ik dus op € 329 uit en dan zou ik nog moeten tanken.

Dus zo interessant is die private lease aanbieding nou ook weer niet.
Dat maakt het inderdaad aanzienlijk minder interessant. Ik rijd zelf een micra via consumenten bond van april/mei dit jaar. Betaal voor 15.000 km €322.- maar dat is wel de luxere uitvoering met oa achteruit rijcamera en climate control. Tevens is die maandelijks opzegbaar na 12 maanden.

• DeGroteMuis
Whis! schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:41:
[...]

Ik heb alleen een geschatte leverdatum gezien op het contract (week 6) maar verder niks daarover gehoord hehe.. We wachten het wel geduldig af. Ze zullen het ongetwijfeld ontzettend druk hebben.
Grappig, een levertermijn durfden ze bij mij al niet meer op contract te zetten. ;) Paar dagen na jou getekend. Bij bijzonderheden staat 'afleverdatum: de leverende dealer informeert u over de definitieve datum'. En daaronder 'gratis eerste tank brandstof bij aflevering' :+

Afwachten kan, of toch even bellen? Week 6 vind ik wel vroeg. Begrijp me niet verkeerd, het zou fijn zijn als dat klopt, maar toen ik rond 20 november bij de dealer informeerde kreeg ik al week 9 of 10 te horen.

• kRazj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 27-01 09:12
Korte vraag, iemand ervaring met XLEasy? Kwam net deze tegen: https://www.xleasy.nl/hyundai-i10-private-lease/#car vind het een goede deal, goede ervaringen ook, maar komt wat minder "prof" dan andere aanbieders.

• turbojonny
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 26-01 15:11
Tricto schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:21:
[...]

Dat maakt het inderdaad aanzienlijk minder interessant. Ik rijd zelf een micra via consumenten bond van april/mei dit jaar. Betaal voor 15.000 km €322.- maar dat is wel de luxere uitvoering met oa achteruit rijcamera en climate control. Tevens is die maandelijks opzegbaar na 12 maanden.
Door de opties die je wil is deze auto inderdaad niet interessant voor jou.
Als je een basis B-segment zoekt met airco, touchscreen met Android/Apple, 18k km en 3 jaar zoekt dan is dit de goedkoopste die ik kan vinden (en dan heb ik inderdaad 6 of meer schadevrije jaren. Overige basis segment B auto's vind ik vanaf 285 met slechts 15k km.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12:40
kRazj schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:02:
Korte vraag, iemand ervaring met XLEasy? Kwam net deze tegen: https://www.xleasy.nl/hyundai-i10-private-lease/#car vind het een goede deal, goede ervaringen ook, maar komt wat minder "prof" dan andere aanbieders.
Is die bij Hyundai / anwb niet ongeveer hetzelfde ?

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• kRazj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 27-01 09:12
wd200 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:38:
[...]

Is die bij Hyundai / anwb niet ongeveer hetzelfde ?
in de basis wel, maar dat is op basis van 60 maanden, 36 maanden loopt snel op bij ANWB

• worldfastest
  • Registratie: december 2010
  • Nu online

worldfastest

Life is a b*tch

Huidige Fabia loopt contract af binnenkort. Nu een Skala besteld. Voorraad auto waardoor goedkoper dan een nieuwe (door de nieuwe bpm verhoging in 2020 ging de lease prijs ook omhoog). Wordt 1 feb geleverd. Stapje omhoog qua ruimte. Vooral achterin voor de kids die ook steeds groter worden.

Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
worldfastest schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:42:
Huidige Fabia loopt contract af binnenkort. Nu een Skala besteld. Voorraad auto waardoor goedkoper dan een nieuwe (door de nieuwe bpm verhoging in 2020 ging de lease prijs ook omhoog). Wordt 1 feb geleverd. Stapje omhoog qua ruimte. Vooral achterin voor de kids die ook steeds groter worden.
En wat mag dat kosten in de lease?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• worldfastest
  • Registratie: december 2010
  • Nu online

worldfastest

Life is a b*tch

Martinusz schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:00:
[...]

En wat mag dat kosten in de lease?
Wit metallic Ambition 116pk met Bolero radio 15k km voor 4 jaar: 350 p/m

Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together.

• Sharona88
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 21-12-2019
Dag allemaal, ik heb een vraag over de app van Nissan Leaf. Ik weet niet zo goed waar ik hem anders moet stellen, als dit niet de juiste plek is, mijn excuses! Ik heb sinds gisteren via de consumentenbond een nissan leaf geleased. Allemaal helemaal top, maar ik ben al een dag aan het stoeien met de app(s). Ik kom gewoon in geen enkele app verder. Ik heb alles gedaan zoals staat beschreven, maar bij EVA Leaf kom ik er niet eens in, terwijl ik me wel netjes heb aangemeld bij Nissan zelf. Nissan EV hetzelfde liedje, die zegt dat mijn gebruikers-ID / wachtwoord ongeldig zijn. En tenslotte Nissan Connect leek te werken, maar die blijft hangen bij het activeren van de services. (Hij moet er 32 activeren en blijft hangen op 19, wat ik ook doe en hoe vaak ik het ook overnieuw doe. Het zou max. 4 uur moeten duren)
Al met al heel vervelend, want ik wil gewoon in een app kunnen zien wat mijn percentage is en hoe lang hij nog moet opladen etc.
Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft. :)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sharona88 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:23:
Dag allemaal, ik heb een vraag over de app van Nissan Leaf. Ik weet niet zo goed waar ik hem anders moet stellen, als dit niet de juiste plek is, mijn excuses! Ik heb sinds gisteren via de consumentenbond een nissan leaf geleased. Allemaal helemaal top, maar ik ben al een dag aan het stoeien met de app(s). Ik kom gewoon in geen enkele app verder. Ik heb alles gedaan zoals staat beschreven, maar bij EVA Leaf kom ik er niet eens in, terwijl ik me wel netjes heb aangemeld bij Nissan zelf. Nissan EV hetzelfde liedje, die zegt dat mijn gebruikers-ID / wachtwoord ongeldig zijn. En tenslotte Nissan Connect leek te werken, maar die blijft hangen bij het activeren van de services. (Hij moet er 32 activeren en blijft hangen op 19, wat ik ook doe en hoe vaak ik het ook overnieuw doe. Het zou max. 4 uur moeten duren)
Al met al heel vervelend, want ik wil gewoon in een app kunnen zien wat mijn percentage is en hoe lang hij nog moet opladen etc.
Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft. :)
Niet handiger om dit te vragen in een Nissan Leaf topic? Niet iedereen hier weet misschien waar je het over hebt....

• Sharona88
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 21-12-2019
Phntm schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:34:
[...]

Niet handiger om dit te vragen in een Nissan Leaf topic? Niet iedereen hier weet misschien waar je het over hebt....
Ja zeker handiger, alleen kon ik hier geen Nissan Leaf topic vinden.. Of kijk ik daar overheen? 8)7

• kootje70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:05
Sharona88 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:44:
[...]

Ja zeker handiger, alleen kon ik hier geen Nissan Leaf topic vinden.. Of kijk ik daar overheen? 8)7
Na 2minuten zoeken op internet:
https://nissanelectricclu...ssanconnect-services-app/
https://www.mynissanleaf.com/

En misschien hier een topic aanmaken?:
https://www.autoweek.nl/forum/

• fevo-1190
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 13:10
Iemand hier ervaring met dit?

Ziet er erg aantrekkelijk uit https://www.cardriverdeal...-driver-deal/ford-fiesta/

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Kopieer en plak cardriverdeals in de zoekfunctie van dit topic. Handig ook voor een volgende keer. O-)

Spoiler: niet doen, ga voor 1 van de betrouwbare partijen.

• fevo-1190
Uiteraard de zoekfunctie gebruikt(ben niet nieuw).
Maar kwam vrijwel niks uit en dus was mijn vraag of er momenteel meer ervaring is.

Ga momenteel nog niet voor private lease .
Wil me volgend jaar gaan oriënteren of het private lease word of aanschaf jonge occasion.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

fevo-1190 schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:53:
Uiteraard de zoekfunctie gebruikt(ben niet nieuw).
Maar kwam vrijwel niks uit en dus was mijn vraag of er momenteel meer ervaring is.

Ga momenteel nog niet voor private lease .
Wil me volgend jaar gaan oriënteren of het private lease word of aanschaf jonge occasion.
Niet goed genoeg gelezen dan zie ik; er is notabene gesproken erover en een consensus over bereikt. En de consensus was met die partij niet in zee gaan want en geen keurmerk private lease en geen duidelijke klantbeleving vanuit andere media. Niemand die natuurlijk zijn/haar zuurverdiende geld gaat geven aan een partij die fishy lijkt. 7(8)7

Jonge occasion VS private lease is een persoonlijke afweging. Je moet maar kijken wat je zoekt en of private lease voldoet aan je eigen verwachtingen. Je kan veel goedkoper uitkomen met private lease als je erover nadenkt. Je rijd dan namelijk met een nieuw voertuig. Maar goed, nogmaals eigen overweging. Ik heb zelf een voorkeur voor private lease omdat het mij mogelijk maakt om er naast te sparen en niet om te kijken naar de lasten, die zijn immers altijd vast (tenzij ik zelf schade rijd bv of boetes).

• fevo-1190
Phntm schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:21:
[...]

Niet goed genoeg gelezen dan zie ik; er is notabene gesproken erover en een consensus over bereikt. En de consensus was met die partij niet in zee gaan want en geen keurmerk private lease en geen duidelijke klantbeleving vanuit andere media. Niemand die natuurlijk zijn/haar zuurverdiende geld gaat geven aan een partij die fishy lijkt. 7(8)7

Jonge occasion VS private lease is een persoonlijke afweging. Je moet maar kijken wat je zoekt en of private lease voldoet aan je eigen verwachtingen. Je kan veel goedkoper uitkomen met private lease als je erover nadenkt. Je rijd dan namelijk met een nieuw voertuig. Maar goed, nogmaals eigen overweging. Ik heb zelf een voorkeur voor private lease omdat het mij mogelijk maakt om er naast te sparen en niet om te kijken naar de lasten, die zijn immers altijd vast (tenzij ik zelf schade rijd bv of boetes).
als ik het even vergelijk met een nieuwe auto of occasion waar je best wel wat van de prijs kan praten bij aankoop.
Hoe zit dat bij private lease dan?

Als ik een auto van 35k wil kopen en kan hem uiteindelijk voor 32k meenemen heb ik een leuke “korting” , maar kan zoiets ook met je private lease?

• Martinusz
  • Nu online
fevo-1190 schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:55:
[...]
als ik het even vergelijk met een nieuwe auto of occasion waar je best wel wat van de prijs kan praten bij aankoop.
Hoe zit dat bij private lease dan?

Als ik een auto van 35k wil kopen en kan hem uiteindelijk voor 32k meenemen heb ik een leuke “korting” , maar kan zoiets ook met je private lease?
Bij dealers kun je nog weleens onderhandelen, maar dat is best marginaal.
Met voorraadmodellen kunnen ze vaak wel meer, sommige dealers hebben ook speciale dagen bijvoorbeeld met extra korting.

• fevo-1190
Denk dat je met private lease vooral voordelig uit ben als zoekt naar goede acties/aanbiedingen.

Bijv op black friday etc..
Nogmaals moet me nog gaan verdiepen hoor, maar als ik beetje terug lees in dit topic komen aanbiedingen veel voor.

• fevo-1190
Martinusz schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:06:
[...]

Bij dealers kun je nog weleens onderhandelen, maar dat is best marginaal.
Met voorraadmodellen kunnen ze vaak wel meer, sommige dealers hebben ook speciale dagen bijvoorbeeld met extra korting.
Word die korting ook meegerekend in de opsommingen die je vaak ziet met vergelijken van koopauto’s?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

fevo-1190 schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:10:
[...]

Word die korting ook meegerekend in de opsommingen die je vaak ziet met vergelijken van koopauto’s?
Ik denk dat @Señor Sjon wat korting had. Het stond toen netjes in het prijslijst overzicht wat ie mee kreeg. Dat zou je ergens terug moeten vinden in dit topic. Het kan wel. Soms geven ze van te voren ook aan wat zij standaard doen vanuit de dealership.

• Martinusz
  • Nu online
fevo-1190 schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:10:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar de prijzen op voorraadmodellen staan vaak niet online bijvoorbeeld.

• fevo-1190
Martinusz schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:31:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar de prijzen op voorraadmodellen staan vaak niet online bijvoorbeeld.
Bedoel eigenlijk te zeggen dat als je berekeningen ziet op bijv. Autoweek word er uitgegaan van koopprijs die gelijk is aan prijs de je betaald bij private lease.
Maar of je auto nou 35k kost of 32k scheel behoorlijk bij aankoop.
Maar dat verschil zie ik niet terug in de berekeningen? Want bij private lease word dat niet gedaan zulke kortingen.

• Martinusz
  • Nu online
fevo-1190 schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:14:
[...]

Bedoel eigenlijk te zeggen dat als je berekeningen ziet op bijv. Autoweek word er uitgegaan van koopprijs die gelijk is aan prijs de je betaald bij private lease.
Maar of je auto nou 35k kost of 32k scheel behoorlijk bij aankoop.
Maar dat verschil zie ik niet terug in de berekeningen? Want bij private lease word dat niet gedaan zulke kortingen.
Zoals ik zei, op voorraadmodellen kan dit dus wel degelijk ook voor private lease ;)

• fevo-1190
Martinusz schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:21:
[...]

Zoals ik zei, op voorraadmodellen kan dit dus wel degelijk ook voor private lease ;)
Top dat is dan wel lekkere pluspunt dat het mogelijk is.

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Workaholic wijzigde deze reactie 23-12-2019 10:01 (28%)

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• wd200
Als je het wil en kan betalen doe het 👍🏻

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:50

Sport_Life

Solvitur ambulando

Waarom zou je 1 jaar in een nieuwe bmw gaan rijden? Vrij zonde lijkt me..
En mocht je t geld ervoor over hebben: waarom reken je dan op de euro nauwkeurig?

Sport_Life wijzigde deze reactie 22-12-2019 22:40 (3%)

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
@Workaholic leasen lijkt me sowieso veel aantrekkelijker. 950 voor 40.000/1jaar is gewoon scherp geprijsd.

En ik las dat t om een 330i ging, dus er gaat waarschijnlijk sowieso wel setje banden doorheen - dan ga je die 50 euro om aan onderhoud niet redden.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:39:
[...]

Waarom zou je 1 jaar in een nieuwe bmw gaan rijden? Vrij zonde lijkt me..
En mocht je t geld ervoor over hebben: waarom reken je dan op de euro nauwkeurig?
Sinds wanneer mag je niet op de euro nauwkeurig berekenen als je een wagen van 50k kan aftikken?

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:50

Sport_Life

Solvitur ambulando

Jackson6 schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:29:
[...]

Sinds wanneer mag je niet op de euro nauwkeurig berekenen als je een wagen van 50k kan aftikken?
Er wordt onze mening gevraagd.. Nou dan krijgt ie m ook :)

Met zoveel kosten (afschrijving cq lease ) in 1 jaar zou ik voor gemak kiezen, lease dus.

Sport_Life wijzigde deze reactie 23-12-2019 09:19 (13%)

• Workaholic
  • Niet online
Members only:

Workaholic wijzigde deze reactie 23-12-2019 10:00 (45%)

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 12:03
Bij koop betaal je zeker geen wegenbelasting en verzekering voor die BMW? Dat gaat meestal nogal mak, als je het leasebedrag gaat vergelijken met wat de auto nieuw zou kosten.

Want alleen bij elektrische auto's hoef je geen wegenbelasting te betalen, echter verzekeren moet je ze alsnog. Voor zo'n BMW betaal je dus alleen al blauw aan wegenbelasting en verzekering, dus geen wonder dat het private lease bedrag dan ook pittig is.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
Workaholic schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:47:
Dank voor jullie feedback! Ik raak snel verveeld met auto's dus dacht dat dit best een leuke constructie zou kunnen zijn om 40.000 km te rijden en een fixed fee te betalen ex benzine voor een korte looptijd. Maakt het bijvoorbeeld mogelijk om na 12-18 maanden weer een andere BMW te kiezen.

Was gewoon even benieuwd naar jullie eigen rekensom met koop vs lease + welke kosten ik eventueel vergeten was.

Edit krijg net door dat de prijzen niet juist waren (stonden op 10.000 km per jaar en zonder winterbanden).. handig.. kom nu uit op 1192 euro voor 18 maanden of 1360 voor 12 maanden.
21k voor ander half jaar rijden. Onderbuik gevoel zegt dat dit wel fors is. Bijna de helft van de aankoopwaarde. Bottomline vraag blijft dan of aankoop goedkoper is met verkoop na 18 maanden voor dit bedrag.
Maar als je van jezelf al weet dat je zo snel verveeld gaat raken, waarom dan niet iets zgan kopen van 2-3 jaar oud? Dan zal de rekensom voor aanschaf stuk gunstiger worden.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
@Workaholic koop een Tesla Model 3, dan kan je verveeld raken maar er is weinig tot niets te koop in diezelfde prijs range waar je je dan niet bij een proefrit al nog meer in gaat vervelen waardoor je dus weer blij in die Model 3 stapt :+ .

Dergelijke auto's en korte looptijden zou ik gewoon kopen en de afschrijving voor lief nemen.
Enige vereiste is natuurlijk dat je het kapitaal direct beschikbaar moet hebben itt private-lease.
Afschrijving is de grote onbekende de komende jaren met dergelijke (lees: onzuinige) verbrandingsmotoren dus in het slechtste geval is je afschrijving toch fors hoger dan initieel gedacht maar het is en blijft jouw eigendom bij koop.

GeeMoney wijzigde deze reactie 23-12-2019 09:46 (47%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Workaholic
  • Niet online
Knoop doorgehakt - dank voor het sparren/feedback :). Ik ga de auto gewoon aankopen. Ook wel prettig voor eventuele aankoop woning (geen verlaging van het maximum bedrag - goede tip van collega).

Over anderhalf jaar wil iemand vast wel een z.g.a.n. BMW overnemen met garantie ;).

Workaholic wijzigde deze reactie 23-12-2019 10:00 (18%)

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online

ricjuh

PSN: ricjuhNL

GeeMoney schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:42:
@Workaholic koop een Tesla Model 3, dan kan je verveeld raken maar er is weinig tot niets te koop in diezelfde prijs range waar je je dan niet bij een proefrit al nog meer in gaat vervelen waardoor je dus weer blij in die Model 3 stapt :+ .
Ik word niet blij als ik een Model 3 stap en dat minimalistische dashboard zie :X
Dan wacht ik liever op de id.3 van VW.

Battle.net: ricjuh#2827

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
ricjuh schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:46:
[...]

Ik word niet blij als ik een Model 3 stap en dat minimalistische dashboard zie :X
Dan wacht ik liever op de id.3 van VW.
Maak even een proefrit en gebruik die rechtervoet. Dat dashboard is wennen.
Ik heb hem zelf overigens ook niet gekozen maar dat terzijde, wel gereden.
De ID.3 krijgt een wat klassieker uiterlijk binnen maar qua prestaties komt die niet in de buurt van de Model 3 begreep ik.

GeeMoney wijzigde deze reactie 23-12-2019 10:50 (13%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:24
Workaholic schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:00:
Ook wel prettig voor eventuele aankoop woning (geen verlaging van het maximum bedrag - goede tip van collega).
Tja, ik weet niet of ik dat argument wel zo sterk vind:
  • Lease 12 maanden: €1.360*12*0,65= €10.608 €59.000 minder lenen
  • Koop €50k uit eigen middelen (die niet kunnen worden gebruikt voor aankoop woning)
Over anderhalf jaar wil iemand vast wel een z.g.a.n. BMW overnemen met garantie ;).
Allicht, voor 25% minder :P

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Members only:

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Wow, ik zie dat de elektrische Citigo wel heel hard in prijs gestegen is. Was eerst vanaf 199, toen 249, en nu vanaf 279.....

• assje
Slasher schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:19:
Wow, ik zie dat de elektrische Citigo wel heel hard in prijs gestegen is. Was eerst vanaf 199, toen 249, en nu vanaf 279.....
Zijn wij toch blij met onze ruim aangeklede Style uitvoering voor €240 (zou nu €320 zijn).

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12:49
Slasher schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:19:
Was donderdag kijken bij de dealer. Wachtlijst is tm augustus en loopt op. Zijn gestopt met productie benzine om volledig te focussen op de e-IV. Hij had zelf de laatste nieuwe benzine op voorraad in NL.

Memento mori

• Slasher
  • Niet online

Slasher

assje schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:43:
[...]

Zijn wij toch blij met onze ruim aangeklede Style uitvoering voor €240 (zou nu €320 zijn).
Inderdaad. d:)b

Heel blij mee want 80 euro per maand is echt een groot verschil.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Workaholic schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:00:
Knoop doorgehakt - dank voor het sparren/feedback :). Ik ga de auto gewoon aankopen. Ook wel prettig voor eventuele aankoop woning (geen verlaging van het maximum bedrag - goede tip van collega).

Heb ik het nu mis of had je niet een M4?

• Workaholic
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:39:
[...]

Heb ik het nu mis of had je niet een M4?
Members only:

• ThaBilly
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22-01 16:57
assje schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:00:
[...]

Tja, ik weet niet of ik dat argument wel zo sterk vind:
  • Lease 12 maanden: €1.360*12*0,65= €10.608 minder lenen
  • Koop €50k uit eigen middelen (die niet kunnen worden gebruikt voor aankoop woning)
[...]

Allicht, voor 25% minder :P
Je rekensom klopt niet echt? De hypotheker pakt 2% van de 10608 (212,16) als maandelijks financiele verplichting en haalt dit van je maximale maandbedrag af.

toevallig heeft de hypotheker in een tabel berekend wat een financiele verplcihting van 212 euro zou doen, je mag dan 59K minder lenen. (bron https://www.hypotheker.nl...-een-hypotheek-afsluiten/

• assje
ThaBilly schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:00:
[...]
Je rekensom klopt niet echt? De hypotheker pakt 2% van de 10608 (212,16) als maandelijks financiele verplichting en haalt dit van je maximale maandbedrag af.

toevallig heeft de hypotheker in een tabel berekend wat een financiele verplcihting van 212 euro zou doen, je mag dan 59K minder lenen. (bron https://www.hypotheker.nl...-een-hypotheek-afsluiten/
Je hebt helemaal gelijk, domme halve berekening van mij.

Argument dat het aanschafbedrag (€50k) tegenover de reductie in leenvermogen (€59k) staat blijft wel geldig natuurlijk.

• Bob-B190
Zo, het papierwerk voor private lease is ingeleverd. We waren het onvoorspelbare onderhoud en afschrijving wel zat. Goede actie bij ALD gaf de doorslag. Gaan nu onze tweede auto private leasen. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

Memento mori

• wd200
Bob-B190 schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:33:
Zo, het papierwerk voor private lease is ingeleverd. We waren het onvoorspelbare onderhoud en afschrijving wel zat. Goede actie bij ALD gaf de doorslag. Gaan nu onze tweede auto private leasen. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
welke auto is het geworden ?

• Bob-B190
wd200 schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:08:
[...]

welke auto is het geworden ?
Nissan Micra 100 N-Connecta voor 268 per maand.

Memento mori

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Bob-B190 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 07:59:
[...]

Nissan Micra 100 N-Connecta voor 268 per maand.
Veel auto voor een goeie prijs. Hoe lang en hoeveel km? Veel veilige kilometers toe gewenst!

• Bob-B190
Phntm schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:46:
[...]

Veel auto voor een goeie prijs. Hoe lang en hoeveel km? Veel veilige kilometers toe gewenst!
Thx, gewoon 5 jaar en 10k kilometers per jaar. Bij consumentenbond was het zelfde bedrag maar dan met 5k km per jaar. Was net te weinig.

Memento mori

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Bob-B190 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:33:
[...]
Thx, gewoon 5 jaar en 10k kilometers per jaar. Bij consumentenbond was het zelfde bedrag maar dan met 5k km per jaar. Was net te weinig.
Klinkt goed voor een 2e auto. Echt niet verkeerd, als je kijkt naar de uitrusting van de NIssan vs dat van een aygo bv van 199 ;)

• sjorremans
  • Nu online
Is er ondertussen hier al iemand die zijn e-Golf in ontvangst heeft mogen nemen? :)
Ik moet nog 3- 4 weken geduld hebben helaas :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Akula
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-01 06:38
Ik kwam in mijn zoektocht naar een andere auto nog een aanbieding tegen die misschien voor anderen wel een optie is:
  • Nissan Leaf Acenta
  • 60 maanden
  • 10.000km
  • 319 E per maand
De upgrade naar N-connecta is 10 E per maand. Deze zou ik iig nemen. Zie ANWB.nl

Andere aanbieding die m.i. ook het overwegen waard is:

Seat Mii Electric
v.a. 229 E op basis van 10.000 en 60 maanden. Dat is iets ongunstiger dan de Skoda van een aantal weken geleden maar nog steeds erg scherp m.i. Zie seat.nl

Akula wijzigde deze reactie 03-01-2020 11:40 (17%)

• assje
Akula schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:31:
Seat Mii Electric
v.a. 229 E op basis van 10.000 en 60 maanden. Dat is iets ongunstiger dan de Skoda van een aantal weken geleden maar nog steeds erg scherp m.i. Zie seat.nl
De Plus uitvoering heeft ook al standaard stoelverwarming en getinte ramen wat bij de Citigo nog additionele opties op de luxe uitvoering zijn. In luxe uitvoering is de het verchil dus maar klein, zelfs ten opzichte van de eerste aanbieding.

Ten opzichte van huidige prijs is de MII een veel betere keuze dan de Citigo.

assje wijzigde deze reactie 03-01-2020 13:12 (14%)

• India Sierra
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:32

India Sierra

Learn by failure

Zijn er hier mensen die de fiscale truc gebruiken om goedkoper een elektrische auto via private lease te hebben?

Ik twijfel zelf om het te vragen aan mijn werkgever (alhoewel ik het eerst ga navragen bij de belastingdienst) omdat mijn lease begin 2021 eindigt en ik dan, indien mogelijk, elektrisch zou willen rijden (corsa bijvoorbeeld). Ik vraag me af of die truc problemen met zich meebrengt bij de belastingdienst of werkgever (kon niks vinden via forum search :X )

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• Martinusz
  • Nu online
India Sierra schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:00:
Zijn er hier mensen die de fiscale truc gebruiken om goedkoper een elektrische auto via private lease te hebben?

Ik twijfel zelf om het te vragen aan mijn werkgever (alhoewel ik het eerst ga navragen bij de belastingdienst) omdat mijn lease begin 2021 eindigt en ik dan, indien mogelijk, elektrisch zou willen rijden (corsa bijvoorbeeld). Ik vraag me af of die truc problemen met zich meebrengt bij de belastingdienst of werkgever (kon niks vinden via forum search :X )
Probleem met zoiets is, je weet niet tot wanneer de belastingdienst het gedoogd :P
Maar het is op zich het vragen waard aan je werkgever toch :)

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Martinusz schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:31:
[...]

Probleem met zoiets is, je weet niet tot wanneer de belastingdienst het gedoogd :P
Maar het is op zich het vragen waard aan je werkgever toch :)
Vragen is inderdaad niet de moeite. Vroeg me meer af of iemand toevallig dit al gebruikt en bijv problemen heeft met de belastingdienst ofzo ermee :+

• Whis!
  • Niet online
sjorremans schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:32:
Is er ondertussen hier al iemand die zijn e-Golf in ontvangst heeft mogen nemen? :)
Naast de aangegeven verwachte afleverdatum op mijn contract (30-1-2020) heb ik nog niks gehoord.
Verwacht eerlijk gezegd wel dat het later wordt maar hoop daar toch wel bericht over te krijgen..

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 27-01 08:59
India Sierra schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:00:
Dit jaar is dat natuurlijk 8% en komend jaar is dat 12%. Al blijft het goedkoper dan normale lease of zelf de private lease betalen.

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:55
TheBrut3 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:56:
[...]

Dit jaar is dat natuurlijk 8% en komend jaar is dat 12%. Al blijft het goedkoper dan normale lease of zelf de private lease betalen.
Hangt er vanaf wanneer je auto op naam is gezet natuurlijk. Snap ook niet zo goed wat hier het handigheidje is?

Als het bedrijf nou gewoon in de eerste plaats zelf de contracten afsluit en een eigen bijdrage vraagt ter hoogte van de het lease tarief zit je toch onder de streep op dezelfde voorwaarde? Oftwel een standaar Auto van de zaak constructie?

Wat is hier zo speciaal? Mag de werknemer de auto zelf weer betalen bij ontslag? Of is het voordeel van de werkgever de sociale premies? En het nadeel van de werknemer dus de verlaagde pensioen opbouw etc?

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

BasvanS schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:15:
[...]

Hangt er vanaf wanneer je auto op naam is gezet natuurlijk. Snap ook niet zo goed wat hier het handigheidje is?

Als het bedrijf nou gewoon in de eerste plaats zelf de contracten afsluit en een eigen bijdrage vraagt ter hoogte van de het lease tarief zit je toch onder de streep op dezelfde voorwaarde? Oftwel een standaar Auto van de zaak constructie?

Wat is hier zo speciaal? Mag de werknemer de auto zelf weer betalen bij ontslag? Of is het voordeel van de werkgever de sociale premies? En het nadeel van de werknemer dus de verlaagde pensioen opbouw etc?
Bij mijn bedrijf is er geen sprake van lease auto's via de baas. Maar misschien staan ze wel open voor een truc als dit. Wie weet. Ik krijg binnenkort wat te horen :+

• maussie95
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Ik krijg hier mails over van Honeymoonnet. De mijne staat op de planning voor week 11. In de week van 27 januari zal hij worden geproduceerd, volgens de planning.
Whis! schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:02:
[...]

Naast de aangegeven verwachte afleverdatum op mijn contract (30-1-2020) heb ik nog niks gehoord.
Verwacht eerlijk gezegd wel dat het later wordt maar hoop daar toch wel bericht over te krijgen..
Ik had 17 januari op mijn contract staan :'( Helaas klopte daar blijkbaar niks van. Ik krijg hem dus pas in maart.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

• Whis!
  • Niet online
maussie95 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:46:
[...]

Ik krijg hier mails over van Honeymoonnet. De mijne staat op de planning voor week 11. In de week van 27 januari zal hij worden geproduceerd, volgens de planning.

[...]

Ik had 17 januari op mijn contract staan :'( Helaas klopte daar blijkbaar niks van. Ik krijg hem dus pas in maart.
Wat is 'honeymoonnet' precies? De plaatselijke dealer?

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:11
BasvanS schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:15:
[...]

Vaak is de auto van de zaak niet 1 op 1 een salariscomponent zoals jij beschrijft, maar alle punten die je verder noemt kloppen. Maar jij doet de aanname dat een auto van de zaak altijd een optie is, dat is natuurlijk niet het geval. Daarnaast is er uiteraard een effect op sociale premies en pensioenopbouw, wat weer in voordeel van de werkgever is.

Overigens valt het voordeel van deze truc snel weg als je eerst al een tegemoetkoming/vergoeding van je reiskosten kreeg van bijv 100 of 200 per maand en die nu ook gebruteerd wordt op de leaseprijs ipv netto uitgekeerd.

• TrueGamer
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15:51
.

TrueGamer wijzigde deze reactie 08-01-2020 07:56 (98%)
Reden: Hierboven al neergezet mybad..

• sjorremans
  • Nu online
maussie95 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:46:
[...]

[...]

2 weken geleden de volkswagen dealer gemaild en die geeft eerste week van februari aan. Ben benieuwd :+

• maussie95
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Whis! schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:00:
[...]

Wat is 'honeymoonnet' precies? De plaatselijke dealer?
Zo'n systeem (webportal + mails) die een aantal dealers gebruiken om de klant op de hoogte te houden van de status van hun nieuwe auto.

maussie95 wijzigde deze reactie 08-01-2020 10:39 (3%)

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:08
assje schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:09:
[...]

De Plus uitvoering heeft ook al standaard stoelverwarming en getinte ramen wat bij de Citigo nog additionele opties op de luxe uitvoering zijn. In luxe uitvoering is de het verchil dus maar klein, zelfs ten opzichte van de eerste aanbieding.

Ten opzichte van huidige prijs is de MII een veel betere keuze dan de Citigo.
De Mii heeft (zo te zien) geen cruise control, dat vind ik een groot nadeel.

Blijft overigens erg goedkoop, 48 maanden/15k km per jaar zit je op €288 voor de duurste uitvoering.

• Jdome
Die van mij is nu op transport en komt begin van volgende week aan in NL. Kan hem eind van volgende week al ophalen bij de dealer.

• Dionisio
  • Registratie: september 2007
  • Nu online
Jdome schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:32:
[...]

Die van mij is nu op transport en komt begin van volgende week aan in NL. Kan hem eind van volgende week al ophalen bij de dealer.
Wow dat is snel! Wanneer heb jij het contract getekend als ik vragen mag?

• sjorremans
  • Nu online
Dionisio schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:46:
[...]

Als ik snel had geregeld had ik die van mij ook rond de 2/3e week van januari kunnen ophalen :+
Ik heb 5 november de papieren getekend en opgestuurd naar de dealer.

• Jdome
Dionisio schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:46:
[...]

17 oktober :)

• sjorremans
  • Nu online
Hoe ziet jouw configuratie er uit? :)

• Whis!
  • Niet online
sjorremans schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:01:
[...]

Is het wellicht een idee om een topic te openen voor alle (private-lease) e-golfers. Ik voorspel namelijk een 'golf' ( :D) aan Tweakers die straks in een e-golf rijden. Daar kunnen we het eventueel ook over levertijden en/of configuraties hebben. Ook vermoed ik, wanneer iedereen de auto in zijn bezit heeft, een boel inhoudelijke vragen over de e-golf.

Geen idee of het helemaal binnen het beleid past, maar als alle geïnteresseerden nu een 'thumbs up' op deze post doen dan kunnen we de animo peilen.

Edit: gezien de vele duimpjes heb ik alvast even snel een topic aangemaakt:
Het grote e-Golf topic

Whis! wijzigde deze reactie 10-01-2020 16:59 (8%)

• Jdome
sjorremans schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:01:
[...]

Urano grey met digitaal dashboard, Madrid velgen, keyless entry, donkere ruiten en spiegelpakket.
Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True