Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:51:
[...]

Maar dit maakt jouw vergelijk eigenlijk waardeloos :) als je de private lease bedrag weet van het moment dat jij hem kocht, kon je een eerlijke vergelijking maken.
Nu maak je een vergelijking met een auto van 18K versus auto van 26K+, kortom dat verklaard wel die 150? euro verschil in maandbedrag denk ik.
Dat heb ik ook in mijn eerste post staan... Ik heb geen idee wat (en of het toen al mogelijk was) de PL prijs was.
Maar dan nog, auto toen heeft een waarde van 22,5k (weliswaar voor 18,5k gekocht) en kost nu 26k.
Verschil in fiscale waarde is 4k. De PL is 150 euro verschil per maand, oftewel 9k.
Trek van die 9k nog de "korting" die ik heb gekregen er af, dan blijft er 5k prijsverschil over. Voor die 5k koop je dan het risico op onverwachte kosten af en het feit dat je niet hoeft te sparen.

Persoonlijk vind ik dat een best fors bedrag. Zeker met het feit dat je na 60 maanden geen vervoer meer hebt, terwijl je bij koop eventueel nog langer door kan rijden (ja, dan gaat de afschrijving ook verder omhoog, maar naar mijn mening niet zo hard als de eerste jaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:21
BastaRhymez schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:00:
[...]

Dat heb ik ook in mijn eerste post staan... Ik heb geen idee wat (en of het toen al mogelijk was) de PL prijs was.
Maar dan nog, auto toen heeft een waarde van 22,5k (weliswaar voor 18,5k gekocht) en kost nu 26k.
Verschil in fiscale waarde is 4k. De PL is 150 euro verschil per maand, oftewel 9k.
Trek van die 9k nog de "korting" die ik heb gekregen er af, dan blijft er 5k prijsverschil over. Voor die 5k koop je dan het risico op onverwachte kosten af en het feit dat je niet hoeft te sparen.

Persoonlijk vind ik dat een best fors bedrag. Zeker met het feit dat je na 60 maanden geen vervoer meer hebt, terwijl je bij koop eventueel nog langer door kan rijden (ja, dan gaat de afschrijving ook verder omhoog, maar naar mijn mening niet zo hard als de eerste jaren).
Echt kerel, je bent de 100e die deze waardeloze vergelijking aanhaalt. Langer doorrijden in een oude auto is altijd goedkoper.. Maar met Lease rijd je altijd nieuw, zonder stress. Dat is voor sommige meer waard dan een paar tientjes besparen. Niks voor jou? Koop je toch lekker nieuw/gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:02
[...]

De 26K waarde nu is een kale focus wagon zonder metallic lak zelfs :P met een beetje configuratie komt daar nog wel wat bij natuurlijk.
Daarnaast is de PL prijs ook veel lager in geval van voorraad auto's, dat kan zo'n 100-150 euro schelen ;) (weet ik uit ervaring) per maand.

Maar goed, linksom of rechtsom het zal altijd wel iets schelen, het is gewoon een keuze die je moet maken.
Ik redeneer zelf zo ik heb een budget per maand wat ik aan een auto wil en kan uitgeven, dat heb ik eerst gedaan aan een prive auto, nu doe ik dat aan een PL auto. Ja die PL auto wordt nooit van mij, maar dat maakt mij niet uit.
Voor de komende 4 jaar weet ik met een vast bedrag wat mijn auto kost en valt binnen budget dus prima :)

[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 29-11-2019 14:14 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar dan nog, auto toen heeft een waarde van 22,5k (weliswaar voor 18,5k gekocht)
Nee, zo werkt dat niet. Als de leasemaatschappij hem ook voor 18,5k kan kopen zullen ze hem private lease ook in de aanbieding gooien. Voor hen ook de ideale methode om oude voorraad in een redelijke winstmarge om te zetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Tsurany schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:21:
[...]

Nee, zo werkt dat niet. Als de leasemaatschappij hem ook voor 18,5k kan kopen zullen ze hem private lease ook in de aanbieding gooien. Voor hen ook de ideale methode om oude voorraad in een redelijke winstmarge om te zetten.
De focus die @BastaRhymez nu rijd is denk ik erg goed te vergelijken met bijv astra aanbiedingen van dit moment (Auto collectief nu, ANWB begin dit jaar). Voor EUR 330 rijd je een complete wagon, 5 jaar lang zorgeloos. De focus is nou eenmaal altijd duur in de lease. De eerste EUR 80 per maand betaald je al omdat het een ford is, op de fiesta na, altijd duur in de private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:27
[...]

Toch maak je nog steeds dezelfde denkfout als in je eerste post. Je moet jou maandlasten van je Focus van 18.5K uit 2015 vergelijken met een lease bedrag van een auto van ong. dezelfde nieuwprijs. Dan kom je inderdaad op een maandbedrag van heel ruim onder de 300 euro denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
xSmooth- schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:13:
Ik lees al een tijdje mee, zojuist de Arval deals in de mail ontvangen.

[Afbeelding]
Interessante deals volgens mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:04
[...]

Ik vind het best een redelijke vergelijking om 333 voor de Focus in 2015 te rekenen, dat is een lage prijs voor toen naar mijn idee. Eerste helft 2015 heb ik redelijk wat vergeleken voor mezelf, daar zat geen Focus bij, wel de Golf, Peugeot 308, Captur, Cactus en Polo. Ik denk dat Ford nog niet aan operational private lease deed toen, alleen financial. En de Focus bij andere partijen nog veel duurder was, anders had ik die zeker wel in mijn excel gestaan. Maar prijzen voor 10-12k per jaar voor 4 jaar voor bovengenoemde autos waren toen vanaf zo'n 300 euro.
Dus ik denk dat in jouw geval het duidelijk gunstiger was om te kopen.

Ik ben zelf in 2015 voor de Cactus Shine gegaan voor 326 inclusief winterbanden.
Het is me op zich goed bevallen en ik had van te voren verwacht dat ik voor de ontzorging in vergelijking met kopen over 4 jaar 1000€ meer zou betalen. Bij mij is het verschil denk ik uiteindelijk nog iets minder omdat ik de inruil toen wat hoog had ingeschat voor een Cactus.
Wel een 'nadeel' van PL is dat je wat vaster zit aan momenten te beslissen om de auto weg te doen/verlengen ten opzichte van koop.
Het hele PL verhaal heeft me bewuster gemaakt van de kosten van autorijden. 4 jaar geleden vanwege de frustratie van veel onderhoud en toch hoge (onverwachte) kosten voor PL gegaan.
De laatste 4 jaar voor een kleine 400€ in de maand, inclusief brandstof, in een nieuwe auto gereden, ten opzichte van de 4 jaar daarvoor voor 500€ per maand in een 10 jaar oude. Dus blij met de combinatie van zorgeloos te rijden en minder geld aan auto kwijt te zijn.
Het heeft me wel zo bewust gemaakt dat ik nu sinds de Cactus in september is ingeleverd ik nu bekijk hoe de combinatie fiets, ov, deel-auto en huur-auto bevalt. En qua kosten, en ook qua comfort. Kosten lijkt goedkoper te worden, als mijn verwachtingen kloppen. Maar de comfort component is nog in de experimentele fase. Het plannen en huurauto ophalen is natuurlijk iets anders dan dat de auto altijd voor de deur staat, en ik heb een regenpak moeten kopen, en gebruiken deze week....
Ik blijf dit topic ook volgen en bijvoorbeeld de e-Golf aanbieding sprak me wel aan, maar daar is de range toch net te krap. Als we de auto gebruiken is het 9 van de 10 keer gepland en juist voor een langere afstand.
Maar wie weet, heb ik met een goede aanbieding binnenkort zo weer een PL, kopen, zowel nieuw als occasion zie ik eigenlijk niet meer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
maussie95 schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:48:
Zojuist het contract gekregen van de dealer voor die e-Golf. Hierop stond dat de afleverdatum 17 januari was. Dit is wel een stuk eerder dan de dealer eerst aangaf, die zei namelijk eind februari of begin maart.
Nou, dat contract kon dan wel mooi zeggen dat de verwachte afleverdatum 17 januari zou zijn, maar dat gaat hem toch echt niet worden. Eind vorige week kreeg ik een linkje naar een portal waar staat dat de verwachte afleverweek week 11 is. Dat is dus nog even wachten :'(

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
Ook ik ben overgestapt naar een leasebak. Ik heb een 5-deurs Citroen C3 besteld.
Er zat wat korting bij van mijn werkgever, scheelt toch weer zo'n 2 tientjes :)
Levertijd: In de week van 10 januari. Can't wait :)

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:58
Sinds 3 januari een Audi A3 private lease in bezit, met 10.000 km,
Teller staat nu op 9600 km, ga het werkelijk net redden om binnen de 10k te blijven. Is uiteindelijk wel erg krap, het is de 2e auto dat scheelt wel.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:02

Phntm

Tlingelingeling

Mars18 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:30:
Teller staat nu op 9600 km, ga het werkelijk net redden om binnen de 10k te blijven. Is uiteindelijk wel erg krap, het is de 2e auto dat scheelt wel.
Wat is de meerprijs per km als je meer dan 10k rijd? Denk wel dat het meevalt toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Phntm schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:54:
[...]

Wat is de meerprijs per km als je meer dan 10k rijd? Denk wel dat het meevalt toch? :P
Net even opgezocht in het contract staat per kilometer is het 12,26
Er van uitgaande dat het 12,26 cent is :P .
Dat valt zeker meer

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 12:00
Had je beter Arval kunnen gaan leasen, daar kost het me maar 9ct/km :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:43
Voor de zelfde auto neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
cacofant schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:29:
Had je beter Arval kunnen gaan leasen, daar kost het me maar 9ct/km :-)
Maar daar krijg je wellicht minder terug als je minder km rijdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik dacht zelf dat de e-golf uit de huidige private-lease actie min of meer identiek was aan de e-golf die in 2017 geïntroduceerd was, maar op diverse verkoopsites zie ik dat het nieuwste model zwarte 'vinnen' heeft naast de c-vormige led-verlichting. Is dit een optie? Of is dit standaard op elke e-golf vanaf eind 2019?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A79x0sr.jpg
Links het model uit 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Elke auto heeft dat soort wijzigingen. Naast model en facelift heb je ook gewoon modeljaren met dit soort wijzigingen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:35
Auto's wijzigen inderdaad van jaar tot jaar en soms heb je een grote facelift. Kan ook net een andere uitvoering zijn natuurlijk.

Mijn auto uit augustus 2018 (2018 model) heeft bijvoorbeeld geen deeltjesfilter en het 2019 model heeft dat wel, deze zijn uitgeleverd vanaf september 2018 maar toen zijn er ook nog 2018 modellen uitgeleverd. Dus voor sommige mensen was het toen afwachten en balen als ze een 2019 kregen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-05 23:09
Kwam net de volgende Black Friday aanbieding tegen. https://www.wagenplan.nl/private-lease/het-aanbod/bmw-i3
Beetje laat maar zo te zien nog leverbaar. BMW I3 60mnd/10000km euro 449 p/m. Na 24 maanden kosteloos per maand opzegbaar.

Als je een spaarrekening opent bij Centraal Beheer betaal je maar 404,10 per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
mrottjers schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:01:
Kwam net de volgende Black Friday aanbieding tegen. https://www.wagenplan.nl/private-lease/het-aanbod/bmw-i3
Beetje laat maar zo te zien nog leverbaar. BMW I3 60mnd/10000km euro 449 p/m. Na 24 maanden kosteloos per maand opzegbaar.

Als je een spaarrekening opent bij Centraal Beheer betaal je maar 404,10 per maand!
Leuke aanbieding! Officieel wel verlopen en ik wist eigenlijk niet dat i3 met een 125 kWh accu te krijgen was ;)

Zelf heb ik net de offerte getekend voor een eGolf (2020) voor €420 p/m met 48 maanden en 15dkm. Aangezien ik hem snel nodig heb een voorraadmodel gekozen met Carplay, een warmtepomp en winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Best wat mensen hier hebben een e-Golf via de actie besteld. Heeft iemand toevallig enig idee tot wanner die actie loopt? Mijn vriendin is dit aan het overwegen, maar heeft tot de kerst geen tijd om er echt in te verdiepen. Ik vrees dat het dan te laat is. Wat een ramp is, maar de prijs is toch wel erg scherp momenteel.

Al blijft actieradius wel een dingetje - ze woont namelijk 100km verderop. Dus als ze naar mij komt (toch wel 1x per week) gaat ze het waarschijnlijk net niet halen om heen en weer te komen. Nu staan er hier wel palen in de buurt, maar die staan bijna altijd vol tegenwoordig (lang leve de Model 3's). Dus wellicht is het verstandiger te wachten op betere EV opties voor haar.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussie95
VidaR-9 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:42:
Best wat mensen hier hebben een e-Golf via de actie besteld. Heeft iemand toevallig enig idee tot wanner die actie loopt? Mijn vriendin is dit aan het overwegen, maar heeft tot de kerst geen tijd om er echt in te verdiepen. Ik vrees dat het dan te laat is. Wat een ramp is, maar de prijs is toch wel erg scherp momenteel.

Al blijft actieradius wel een dingetje - ze woont namelijk 100km verderop. Dus als ze naar mij komt (toch wel 1x per week) gaat ze het waarschijnlijk net niet halen om heen en weer te komen. Nu staan er hier wel palen in de buurt, maar die staan bijna altijd vol tegenwoordig (lang leve de Model 3's). Dus wellicht is het verstandiger te wachten op betere EV opties voor haar.
De kerst is inderdaad te laat. De actie loopt tot 20 december volgens de Volkswagen website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
VidaR-9 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:42:

's Zomers zou ze dat theoretisch (en ik vermoed ook in de praktijk) moeten redden. 's winters sowieso niet. Ze kan, in het geval dat er geen laadpaal beschikbaar is bij jou thuis, op de terugweg ook even aan de snellader gaan. Pitsstop van 20 minuten geeft dan zo'n 70-100km range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
De auto van mijn vriendin heeft een reparatie nodig van ongeveer 1000 euro om door de APK te komen. Echter het is een auto van bijna 20 jaar, hij is onzuinig en de versnellingsbak lijkt ook problemen te geven dus dit zou binnen afzienbare tijd de volgende grote reparatie kunnen worden. Daarom willen wij afscheid van deze auto gaan nemen en op zoek naar een nieuwe wagen. Hierbij zijn we de afweging aan het maken tussen een private lease en een occasion. De spaarrekening van mijn vriendin is echter niet heel groot (~4k) en aangezien haar vorige auto op haar vaders naam stond heeft ze nog geen schadevrije jaren opgebouwd. Dus als ze een occasion koopt en deze allrisk wilt verzekeren is de premie rond de 100 euro, lager verzekeren wilt ze niet omdat ze anders helemaal niets heeft als er iets met deze occasion zou gebeuren. Maar met een verzekering van 100 euro, wegenbelasting, onderhoud en afschrijving kom je al aardig in de buurt van de kosten van private lease. Daarom willen we ons ook gaan oriënteren voor een private lease oplossing (bijkomend voordeel is dat ze dan haar spaarrekening intact kan houden). Het gaat haar er om dat de maandlasten zo laag mogelijk zijn (inclusief brandstof natuurlijk dus ook zuinig) en er zekerheid over de kosten is (dus geen verrassingen achteraf of onverwachte kosten gedurende de looptijd). Hebben jullie tips qua leasemaatschappij/contracten/auto’s en andere zaken waar we op moeten letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bozzel1987 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:29:
Hebben jullie tips qua leasemaatschappij/contracten/auto’s en andere zaken waar we op moeten letten?
Lees het topic eens door zou ik zeggen :)
Maar ik neem aan dat het gewoon een klein auto'tje moet zijn?
Dan kom je in de range van 169,- tot 200,- euro per maand, afhankelijk van looptijd en kilometrage.
Dan zit je bij de modellen Aygo, C1, peugeot 108 etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
Martinusz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:38:
[...]

Lees het topic eens door zou ik zeggen :)
Maar ik neem aan dat het gewoon een klein auto'tje moet zijn?
Dan kom je in de range van 169,- tot 200,- euro per maand, afhankelijk van looptijd en kilometrage.
Dan zit je bij de modellen Aygo, C1, peugeot 108 etc. etc.
Ja zelf heb ik een leasewagen van het werk dus zo'n klein ding is genoeg. Naja ik had gehoopt dat ik niet 230 pagina's door hoef te spitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bozzel1987 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:40:
[...]

Ja zelf heb ik een leasewagen van het werk dus zo'n klein ding is genoeg. Naja ik had gehoopt dat ik niet 230 pagina's door hoef te spitten :+
Het is op zich niet moeilijk, je moet voor jezelf bepalen:

- Welke looptijd wil je?
- Welke kilometrage per jaar heb je nodig?
- Wat wil je max kwijt zijn per maand?
- Wat wil je minimaal op/aan/in je auto hebben?

Daarmee kun je prima gaan zoeken, de kleine auto's worden veel aangeboden, dus keuze genoeg.
(ANWB/Consumentenbond/Arval/auto dealers zelf/etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Mars18 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:30:
Vragen leasemaatschappijen echt elk jaar om een kilometerstand?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Whis! schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:01:
[...]

's Zomers zou ze dat theoretisch (en ik vermoed ook in de praktijk) moeten redden. 's winters sowieso niet. Ze kan, in het geval dat er geen laadpaal beschikbaar is bij jou thuis, op de terugweg ook even aan de snellader gaan. Pitsstop van 20 minuten geeft dan zo'n 70-100km range.
Daar was ik al bang voor inderdaad. Snelladen is duur en daar zal ze sowieso geen zin in hebben (begrijpelijk).

Maar eens uitzoeken hoeveel range erbij komt bij nachtje aan stopcontact. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Slasher schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:58:
[...]

Geen idee, is 1e keer lease dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
De auto van mijn vriendin heeft een reparatie nodig van ongeveer 1000 euro om door de APK te komen. Echter het is een auto van bijna 20 jaar, hij is onzuinig en de versnellingsbak lijkt ook problemen te geven dus dit zou binnen afzienbare tijd de volgende grote reparatie kunnen worden. Daarom willen wij afscheid van deze auto gaan nemen en op zoek naar een nieuwe wagen. Hierbij zijn we de afweging aan het maken tussen een private lease en een occasion. De spaarrekening van mijn vriendin is echter niet heel groot (~4k) en aangezien haar vorige auto op haar vaders naam stond heeft ze nog geen schadevrije jaren opgebouwd. Dus als ze een occasion koopt en deze allrisk wilt verzekeren is de premie rond de 100 euro, lager verzekeren wilt ze niet omdat ze anders helemaal niets heeft als er iets met deze occasion zou gebeuren. Maar met een verzekering van 100 euro, wegenbelasting, onderhoud en afschrijving kom je al aardig in de buurt van de kosten van private lease. Daarom willen we ons ook gaan oriënteren voor een private lease oplossing (bijkomend voordeel is dat ze dan haar spaarrekening intact kan houden). Het gaat haar er om dat de maandlasten zo laag mogelijk zijn (inclusief brandstof natuurlijk dus ook zuinig) en er zekerheid over de kosten is (dus geen verrassingen achteraf of onverwachte kosten gedurende de looptijd). Hebben jullie tips qua leasemaatschappij/contracten/auto’s en andere zaken waar we op moeten letten?
Wat voor afstanden rijdt ze en wat voor auto zoekt ze? Het is niet meer de mooie aanbieding van 2 weken geleden, maar de Skoda Citigo EV is €249 per maand (10k km en 60 maanden) private lease. Mits goede aansluiting in de buurt en tenzij ze elke dag grote afstanden moet rijden is dit een goedkope optie. Stroom is aan een publieke paal ook nog steeds goedkoper dan benzine.

Wil ze iets groters, dan kan je nog kijken naar de e-Golf. Die is €299 per maand (10k km en 60 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
maussie95 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:10:
[...]

Wat voor afstanden rijdt ze en wat voor auto zoekt ze? Het is niet meer de mooie aanbieding van 2 weken geleden, maar de Skoda Citigo EV is €249 per maand (10k km en 60 maanden) private lease. Mits goede aansluiting in de buurt en tenzij ze elke dag grote afstanden moet rijden is dit een goedkope optie. Stroom is aan een publieke paal ook nog steeds goedkoper dan benzine.

Wil ze iets groters, dan kan je nog kijken naar de e-Golf. Die is €299 per maand (10k km en 60 maanden).
Ze rijdt woon-werk max ongeveer 60 km per dag. Het merendeel (maar niet alle prive km) rijden we met mijn auto aangezien ik een lease auto van het werk heb) en als ze weekend of nachtdiensten draait gebruikt ze ook meestal mijn auto. Dat maakt het aantal km vooraf moeilijk te schatten want dit kan afhankelijk van haar dienstrooster (zorg) flink variëren. Ook hebben we geen eigen oprit en geen laadpaal in de wijk (volgens mij ook niet bij haar op het werk) dus dat maakt elektrisch rijden onpraktisch. Verder wilt ze ook graag zo goedkoop mogelijk (totaalkosten) dus het kan een of ander koekblik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Even zeker weten of het nergens goedkoper kan:

Autocollectief Consumentenbod: Na 12 maanden maandelijks opzegbaar.

Aygo, 10k KM - 194 euro (Of voor 214 + Airco en Radio)

Lijkt me de beste deal toch?

De Citygo E IV valt toch af, duurt te lang en te lange looptijd. Zit ook al 4 jaar aan mijn Leaf vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 18:57
De spaarrekening van mijn vriendin is echter niet heel groot (~4k) en aangezien haar vorige auto op haar vaders naam stond heeft ze nog geen schadevrije jaren opgebouwd. Dus als ze een occasion koopt en deze allrisk wilt verzekeren is de premie rond de 100 euro, lager verzekeren wilt ze niet omdat ze anders helemaal niets heeft als er iets met deze occasion zou gebeuren.
Even hierop afgaand, de dagwaarde van een occasion van 4000 euro zal (zeer waarschijnlijk) niet veel hoger dan 1500 uitvallen, dus je kan wel all risk gaan verzekeren, maar gewoon een WA voor 30 euro en die andere 70 euro sparen voor wanneer er wel iets kapot gaat is handiger.

Kijk je niet blind op de aankoopprijs als je all-risk wilt verzekeren, er wordt uitgekeerd naar de dagwaarde, e die is heel veel lager.
Dus zowiezo geen all-risk verzekring nemen bij zulke goedkope auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bozzel1987 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:38:
[...]

Ze rijdt woon-werk max ongeveer 60 km per dag. Het merendeel (maar niet alle prive km) rijden we met mijn auto aangezien ik een lease auto van het werk heb) en als ze weekend of nachtdiensten draait gebruikt ze ook meestal mijn auto. Dat maakt het aantal km vooraf moeilijk te schatten want dit kan afhankelijk van haar dienstrooster (zorg) flink variëren. Ook hebben we geen eigen oprit en geen laadpaal in de wijk (volgens mij ook niet bij haar op het werk) dus dat maakt elektrisch rijden onpraktisch. Verder wilt ze ook graag zo goedkoop mogelijk (totaalkosten) dus het kan een of ander koekblik zijn.
Goedkoopste Aygo heb je al voor 169,- euro, veel goedkoper ga je het niet krijgen.
Dus kijk vooral wat je maandelijks kwijt wilt zijn en voor hoelang (looptijd).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vivec0
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-05 10:42
Bestelling geplaatst voor de egolf :*) *O* met een rits opties (indium grey lak, 17" velgen, warmetepomp, dynaudio geluid, active info display, verwarmbare stoelen, ambiente verlichting) en laag eigen risico. 416 per maand, 20k km, 5yr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
BasvanS schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:40:
Even zeker weten of het nergens goedkoper kan:

Autocollectief Consumentenbod: Na 12 maanden maandelijks opzegbaar.

Aygo, 10k KM - 194 euro (Of voor 214 + Airco en Radio)

Lijkt me de beste deal toch?

De Citygo E IV valt toch af, duurt te lang en te lange looptijd. Zit ook al 4 jaar aan mijn Leaf vast.
Ben je van plan na een korte periode op te zeggen ?
(Vanaf maand 13 opzegbaar en 3 mnd opzegtermijn ?)

Of is die flexibiliteit een meerwaarde voor jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
wd200 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:45:
[...]

Ben je van plan na een korte periode op te zeggen ?
(Vanaf maand 13 opzegbaar en 3 mnd opzegtermijn ?)

Of is die flexibiliteit een meerwaarde voor jou ?
Zodra de onze nieuwe aanwinst (zoon) groot genoeg is om in een fiets zitje vervoerd te worden achterop en mijn kleine meid nu 2.5 zelf kan fietsen, ga ik weer op de fiets naar het werk. Ik heb dus iets nodig voor max 2 jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Grmbl, het begon zo mooi met die Aygo van EUR 169,-....

1. 10k KM is toch wel makkelijk, hoef ik niet zo op de KM te letten --> EUR 174,-
2. Ik wil er echt geen 5 jaar aan vast zitten, toch maar maandelijks opzeggen --> 194,-
3. Misschien is Radio, Airco en Centrale deurvergrendeling toch wel fijn... --> 214,-
4. Had mezelf belooft nooit meer auto te rijden, zonder achteruitrij camera en fatsoenlijke telefoon intergratie --> 229,-
5. WAF --> Geen wit of Rood - Zilver dus --> 234,-

Het is gelukkig maar voor 15 maandjes ;)! En het kan volgens mij nog steeds niet goedkoper voor de korte duur. (Max 24 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Slasher schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:58:
[...]

Ik heb nu mijn 2e private lease auto. De eerste heb ik 3 jaar gehad. Na ong. 1 1/2 jaar opeens een mail met het verzoek de km stand door te geven, maar verder niets. Pas bij inleveren werd de strand opgenomen en verrekend. Dat was bij Athlon. Ik zit nu bij Arval, Opel, maar pas sinds ong. 3 maanden, geen idee dus van hun policy op dit gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 12:00
Arval heeft in je auro een active link box geïnstalleerd en kunnen op afstand je km stand uitlezen..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:32
Bij onderhoud zet de garage doorgaans ook de km-stand op de factuur (ze zijn verplicht om hem in de NAP in te voeren). Dus minimaal 1 keer per jaar kan de leasemij het van de onderhoudsfactuur aflezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

cacofant schreef op zondag 8 december 2019 @ 08:04:
Arval heeft in je auro een active link box geïnstalleerd en kunnen op afstand je km stand uitlezen..
Dat geldt alleen voor zakelijke lease met hele wagenparken.

Hier een auto van Arval Private Lease(Hyundai Lease), ik kan bij mijn OBD poort komen, en er is daar toch echt niks geïnstalleerd.

Ze moeten het wel echt niet meer vermelden op de facturen en overzichten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 23:28
In mijn Ford Fiesta van Privatelease.com zit hij volgens mij wel, in het Leasecontract is het ook vermeld:
3.1.1. Jouw private lease auto is uitgerust met een Dongel. Dat is een apparaatje waardoor we de technische gegevens, te weten kilometerstanden en meldingen gerelateerd aan het onderhoud van de auto, kunnen uitlezen. Hierdoor hoef je tussentijds geen kilometeropgaves aan ons te verstrekken en kunnen we je tijdig informeren over een eventuele onderhoudsbeurt of gesignaleerde technische mankementen aan jouw auto. Het is niet toegestaan de dongel te verwijderen of te deactiveren.
Toen ik ooit telefonisch vroeg hoe en wanneer ik de standen moest doorgeven hebben ze ook aangegeven dat het op deze manier wordt uitgelezen.

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozfo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 13:38
Klopt, zover ik bij justlease heb kunnen ervaren betaal je maandelijks dus continue voor je km bundel.
Aan het einde van het contract wordt er gekeken naar wat je hebt betaald (voor hoeveel km) en wat je werkelijk hebt verbruikt en daar volgt eventueel een verrekening op.

Edit: ook bij justlease zat een dongel gekoppeld dus werd op afstand ook de stand uitgelezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ozfo op 08-12-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
  • Laatst online: 14:38
maussie95 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:02:
[...]

De kerst is inderdaad te laat. De actie loopt tot 20 december volgens de Volkswagen website.
Bronnetje? Kom het zelf niet tegen op de site en de dealer heeft mij verteld dat de actie t/m q2 2020 zou lopen.. ben wel benieuwd nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Voor geïnteresseerden https://www.vanmossel.nl/...779&extraCarOptions=69763

Betreft de e golf aanbieding

[ Voor 10% gewijzigd door Phntm op 09-12-2019 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
Roper schreef op zondag 8 december 2019 @ 23:41:
[...]

Bronnetje? Kom het zelf niet tegen op de site en de dealer heeft mij verteld dat de actie t/m q2 2020 zou lopen.. ben wel benieuwd nu.
https://privatelease.volk...eigen_risico=500&color=19

Tekst onderaan:
Aanbod geldig tot en met 20 december 2019, zolang de voorraad strekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:13
Phntm schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:50:
[...]

Dat geldt alleen voor zakelijke lease met hele wagenparken.

Hier een auto van Arval Private Lease(Hyundai Lease), ik kan bij mijn OBD poort komen, en er is daar toch echt niks geïnstalleerd.

Ze moeten het wel echt niet meer vermelden op de facturen en overzichten. 8)7
Toch werd mij gezegd bij navraag dat deze wel geinstalleerd zou worden maar niet actief is.
Alleen mijn OBD poort is ook leeg. Misschien zit de box ergens anders, maar lijkt me sterk

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Voor de e-Golf bestellers: hoe gaan jullie laden thuis? Want je moet ook nog een wandbox aanschaffen lijkt me?

Ik twijfel zelf heel erg of ik er een zal bestellen of niet en dan mijn leaser uit de bijtelling te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Mitssz schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:05:
[...]

Toch werd mij gezegd bij navraag dat deze wel geinstalleerd zou worden maar niet actief is.
Alleen mijn OBD poort is ook leeg. Misschien zit de box ergens anders, maar lijkt me sterk
Ach weten wij veel. Mijn overzicht op mijn profiel toont een verwachting van gereden kilometers. Nooit nauwkeurig. Het driver team vertelde ook dat omdat het een private lease auto betreft, er eigenlijk geen boxje in staat. Anders kon je namelijk ook zien hoeveel kilometers je doet met een tank etc en andere soort coole analytics zien. Helaas is dat super beperkt want het blijkt niks te doen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
VidaR-9 schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:29:
Voor de e-Golf bestellers: hoe gaan jullie laden thuis? Want je moet ook nog een wandbox aanschaffen lijkt me?

Ik twijfel zelf heel erg of ik er een zal bestellen of niet en dan mijn leaser uit de bijtelling te halen.
Dat is meer iets voor [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen. Het is van je woning(/meterkast) afhankelijk wat de beste oplossing is. Zelf maak ik gebruik van een Tesla Wall Charger omdat het een simpele goedkope lader is die 3 fase ondersteund (eGolf kan er volgens mij twee gebruiken).

Edit:
Vivec0 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:18:
Bestelling geplaatst voor de egolf :*) *O* met een rits opties (indium grey lak, 17" velgen, warmetepomp, dynaudio geluid, active info display, verwarmbare stoelen, ambiente verlichting) en laag eigen risico. 416 per maand, 20k km, 5yr.
Scherpe prijs! Mijne (voorraad model) komt duurder uit met minder opties met 15dkm/4j. |:( Heb je ook winterbanden genomen? Dan scheelde bij mij maar 4 euro per maand.

[ Voor 29% gewijzigd door Deveon op 09-12-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik heb gewoon een ICU Compact Mini (plug & charge met kWh meter) van marktplaats voor €250 en zelf opgehangen.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Deveon schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:39:
[...]

Dat is meer iets voor [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen. Het is van je woning(/meterkast) afhankelijk wat de beste oplossing is. Zelf maak ik gebruik van een Tesla Wall Charger omdat het een simpele goedkope lader is die 3 fase ondersteund (eGolf kan er volgens mij twee gebruiken).
Eens. Dank, ga daar eens lezen!
Edit:

[...]

Scherpe prijs! Mijne (voorraad model) komt duurder uit met minder opties met 15dkm/4j. |:( Heb je ook winterbanden genomen? Dan scheelde bij mij maar 4 euro per maand.
Verschillende dealers komen nog wel op verschillende prijzen zie ik al. Zoek me gek naar voorraad, maar dat is allemaal al weg (begrijpelijk).

Aan de recente bestellers? Enig idee qua levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:34
VidaR-9 schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:13:
[...]

[...]

Verschillende dealers komen nog wel op verschillende prijzen zie ik al. Zoek me gek naar voorraad, maar dat is allemaal al weg (begrijpelijk).

Mijn online portal geeft aan verwachte leverweek 7 maar de dealer vertelde me vorige week dat zij verwachten productie in week 9 en levering week 12. Ongeveer een week of 3 geleden dat het contract getekend is dus zal misschien nu nog wat langer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
mats schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:20:
[...]

Mijn online portal geeft aan verwachte leverweek 7 maar de dealer vertelde me vorige week dat zij verwachten productie in week 9 en levering week 12. Ongeveer een week of 3 geleden dat het contract getekend is dus zal misschien nu nog wat langer zijn.
Ah prima, dat maakt de beslissing dan wel wat makkelijker om het niet te doen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Laatst online: 04-02 10:04
Inmiddels een week in het bezit van mijn Nissan Leaf via de consumentenbond. Het contract was ondertekend op 18-11 en de auto is geleverd op 28-11. Geweldig. Ik had wel afstand gedaan van de bedenktijd om het e.e.a. de voorspoedigen.

Communicatie met RCI (nissan financial services) gaat ook heel erg voorspoedig, vaak wordt er al gereageerd binnen een dag en zelfs in het weekend. Hier kan leaseplan nog wel een puntje aan zuigen.. (Heb nog een Nissan Micra)

Al met al erg blij met de leaf. Voor iemand die een ruime elektische wagen zoekt dan is de Nissan Leaf (Tekna) een aanrader.

Heb het afgesloten voor 24 maanden a 469 euro per maand voor 20.000km per jaar.

Bewust voor 2 jaar gekozen i.v.m. de groei van EV en aankomende drukte bij laadpalen...

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021

Ik heb een e-Golf besteld. Die komt in februari.

Ik heb waar ik parkeer op de straat al 2 oplaadpunten staan. Van de gemeente, ik zal daar gewoon opladen. Ergste geval heb ik 100 meter verderop nog 2 laadpunten staan, die is ook van de gemeente.

Ik heb geen garage of de mogelijkheid op letterlijk naast mijn deur te parkeren. Het is een woonbuurt met park (zonder autoweg).

Je kan/mag er alleen ff snel erin om spullen in en uit te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
VidaR-9 schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:13:
[...]

[...]

"Voorraad model" als in hij was de week voordat ik bij de dealer was geproduceerd. Verwachting is dat die in de eerste week van januari op kenteken wordt gezet. Eerder was helaas niet mogelijk omdat de aanbieding blijkbaar is om de CO2 uitstoot van het wagenpark van in 2020 geleverde auto's te verlagen.
offtopic:
Op basis hiervan heb ik dus een beetje mijn twijfels bij het aantal ID.3's die VW in 2020 verwacht uit te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:29
Mars18 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:08:
[...]

Net even opgezocht in het contract staat per kilometer is het 12,26
Er van uitgaande dat het 12,26 cent is :P .
Dat valt zeker meer
Vind het vrij veel eigenlijk, bij onze Citigo is het 3,1 cent per kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:52

Mijn advies: kijk het eerst even aan met de bijgeleverde granny-charger. Dat is een oplader die de auto met een 220V stopcontact kan laden. Ze zijn langzamer (~3kW per uur), maar voldoet bij mij meer dan prima.

De eGolf heeft een 36kW accu. Deze rijd je nooit helemaal leeg. Stel dat je met 4kW thuiskomt (bij 4kW geeft de eGold al praktisch leeg aan), duurt het circa 11 uur om hem weer naar 100 procent te laden.
De meeste mensen zetten hun auto om 20:00 voor de deur en gaan pas weer om 7:00 weg. In die tijd kun je met een granny charger de eGolf volladen.

Mocht je in de praktijk er echt niet mee uitkomen, dan kun je altijd nog een laadpaal installeren. Ik zie echter veel mensen honderden of zelfs duizenden euro's uitgeven aan een laadvoorziening (vergeet de installatie kosten ook niet), terwijl veel particulieren die laadsnelheid totaal niet nodig hebben. Komt ook omdat een laadpaal thuishebben de norm lijkt te zijn, terwijl veel zakelijke leaserijders een laadpaal hebben om de stroom te verrekenen met je privé huishouden. Die laadpaal is bij veel leaserijders qua laadsnelheid totaal overbodig, maar staat daar vanwege de verrekening met de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
BounceCloud schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:47:
[...]

Mijn advies: kijk het eerst even aan met de bijgeleverde granny-charger. Dat is een oplader die de auto met een 220V stopcontact kan laden. Ze zijn langzamer (~3kW per uur), maar voldoet bij mij meer dan prima.

De eGolf heeft een 36kW accu. Deze rijd je nooit helemaal leeg. Stel dat je met 4kW thuiskomt (bij 4kW geeft de eGold al praktisch leeg aan), duurt het circa 11 uur om hem weer naar 100 procent te laden.
De meeste mensen zetten hun auto om 20:00 voor de deur en gaan pas weer om 7:00 weg. In die tijd kun je met een granny charger de eGolf volladen.

Mocht je in de praktijk er echt niet mee uitkomen, dan kun je altijd nog een laadpaal installeren. Ik zie echter veel mensen honderden of zelfs duizenden euro's uitgeven aan een laadvoorziening (vergeet de installatie kosten ook niet), terwijl veel particulieren die laadsnelheid totaal niet nodig hebben. Komt ook omdat een laadpaal thuishebben de norm lijkt te zijn, terwijl veel zakelijke leaserijders een laadpaal hebben om de stroom te verrekenen met je privé huishouden. Die laadpaal is bij veel leaserijders qua laadsnelheid totaal overbodig, maar staat daar vanwege de verrekening met de leasemaatschappij.
Voor mijn gebruik heb ik niet perse snelheid nodig. Doordeweeks rij ik met de leaser en voor de prive ritten heb ik dus tijd zat om op te laten.

Volgens de websites van verschillende dealers lijkt er nog voorraad te zijn, maar zal me niets verbazen als dit "lokkertjes" zijn. Ik ga morgen denk eens buurten bij 2 dealers in de buurt. Het zou voor mij een must zijn de auto zsm in januari te hebben, anders ben ik zo door mijn 500 prive kilometers heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
  • Laatst online: 14:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
BounceCloud schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:47:
Verder eens met je advies hoor maar tenzij je een (buiten)stopcontact beschikbaar hebt direct naast de parkeerplaats van je auto moet je waarschijnlijk toch iets aan gaan leggen (tenzij je structureel met een haspel aan de slag wilt).

Voor een stopcontact waar je met 10-13A gaat laden (granny) heb je ook een groep nodig waar verder niet al te veel op zit, als die niet beschikbaar is moet je toch al een groep bijplaatsen. Inderdaad als je aanleg van een laadpaal (16A) moet laten doen kost het nog wel wat maar wellicht geldt dus hetzelfde voor een (deugdelijke) optie met de granny.

Als je toch een kabel/groep moet maken zijn de meerkosten gering. Als particulier die niets hoeft te verrekenen zou ik inderdaad wel altijd gaan voor een simpele plug&charge lader zonder abonnement(kosten). Deze kan je dus prima van marktplaats halen voor een paar honderd euro (van leasers die hem toch gratis gekregen hebben een paar jaar terug).

Waar ik met de granny vooral moe van zou worden is om hem dagelijks in en uit de kofferbak te halen. Om die reden heb ik een 2e granny gekocht die ik altijd op het werk laat hangen (met een hangslotje erom).

Granny op het werk (bijna alle laadsessies want gratis):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L9N8IabtWsUKuHulgfe5D17e/medium.jpg

Thuislader aan de schutting van de buurman (in overleg), incidenteel in het weekend en straks voor de private lease elektrische Citigo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4pRUD2bGUTHH3bcwfAydhetT/thumb.jpg

Deze laadkast heb ik dus net vorige week opgehangen, tot die tijd hing er op die plek een simpel buitenstopcontact. Maar, de echte moeite zat dus in de ca. 30 meter vanaf mijn meterkast tot mijn parkeerplaats. Ik kon dit gelukkig doen toen we toch met de tuin bezig waren en heb direct een 3-fasekabel ingegraven om toekomstbestendig te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door assje op 09-12-2019 15:26 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
assje schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:06:
[...]

Verder eens met je advies hoor maar tenzij je een (buiten)stopcontact beschikbaar hebt direct naast de parkeerplaats van je auto moet je waarschijnlijk toch iets aan gaan leggen (tenzij je structureel met een haspel aan de slag wilt).

Voor een stopcontact waar je met 10-13A gaat laden (granny) heb je ook een groep nodig waar verder niet al te veel op zit, als die niet beschikbaar is moet je toch al een groep bijplaatsen. Inderdaad als je aanleg van een laadpaal (16A) moet laten doen kost het nog wel wat maar wellicht geldt dus hetzelfde voor een (deugdelijke) optie met de granny.

Als je toch een kabel/groep moet maken zijn de meerkosten gering. Als particulier die niets hoeft te verrekenen zou ik inderdaad wel altijd gaan voor een simpele plug&charge lader zonder abonnement(kosten). Deze kan je dus prima van marktplaats halen voor een paar honderd euro (van leasers die hem toch gratis gekregen hebben een paar jaar terug).

Waar ik met de granny vooral moe van zou worden is om hem dagelijks in en uit de kofferbak te halen. Om die reden heb ik een 2e granny gekocht die ik altijd op het werk laat hangen (met een hangslotje erom).

Granny op het werk (bijna alle laadsessies want gratis):
[Afbeelding]

Thuislader aan de schutting van de buurman (in overleg), incidenteel in het weekend en straks voor de private lease elektrische Citigo:
[Afbeelding]
Doe mijn leaf ook met de granny charger thuis. had toevallig een stopcontact buiten omdat mijn vriendin graag kerstverlichting wilde (dit jaar iets minder kerstverlichting) en heb geen extra groepen aangelegd... sterker nog ik heb 1 fase met zonnenpanelen, inductieplaat, ovens e.t.c. en gaat tot nu toe prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-05 23:09
Heb voor de E-Golf een gebruikte Tesla wall Charger van marktplaats gehaald. Is net zo makkelijk als buitenstopcontact aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Denzis schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:26:
Doe mijn leaf ook met de granny charger thuis. had toevallig een stopcontact buiten omdat mijn vriendin graag kerstverlichting wilde (dit jaar iets minder kerstverlichting) en heb geen extra groepen aangelegd... sterker nog ik heb 1 fase met zonnenpanelen, inductieplaat, ovens e.t.c. en gaat tot nu toe prima...
Uhuh :P
assje schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:06:
... maar wellicht geldt dus hetzelfde voor een (deugdelijke) optie met de granny.
Dat iets kan wil niet persé zegen dat het ook wenselijk is. Ik kan het niet uit je bericht halen maar ik neem aan dat de omvormer van de zonnepanelen wel achter een verdeelinrichting zit?

Let wel dat je in principe aansprakelijk zou kunnen zijn bij schade door brand, je verzekering moeilijk kan gaan doen en in principe bij verkoop van de woning je impliciet verklaart dat e.e.a. voldoet:
https://www.avioadvocaten...-non-conformiteit-woning/

P.s. het stopcontact op mijn werk is niet met veel meer overweging geplaatst, daar is de zekering er al wel eens uitgegaan als iemand anders iets met vermogen op een stopcontact op dezelfde groep gebruikte.
mrottjers schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:29:
Heb voor de E-Golf een gebruikte Tesla wall Charger van marktplaats gehaald. Is net zo makkelijk als buitenstopcontact aansluiten.
Behalve dat 10A (13A van sommige Granny's twijfelachtig) in principe nog op een gedeelde groep mag en voor een 16A laadkast sowieso een eigen groep vereist is.

[ Voor 36% gewijzigd door assje op 09-12-2019 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denzis
assje schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:31:
[...]

Uhuh :P

[...]

Dat iets kan wil niet persé zegen dat het ook wenselijk is. Ik kan het niet uit je bericht halen maar ik neem aan dat de omvormer van de zonnepanelen wel achter een verdeelinrichting zit?

Let wel dat je in principe aansprakelijk zou kunnen zijn bij schade door brand, je verzekering moeilijk kan gaan doen en in principe bij verkoop van de woning je verplicht bent te verklaren dat e.e.a. voldoet.

P.s. het stopcontact op mijn werk is niet met veel meer overweging geplaatst, daar is de zekering er al wel eens uitgegaan als iemand anders iets met vermogen op een stopcontact op dezelfde groep gebruikte.

[...]

Behalve dat 10A (13A van sommige Granny's twijfelachtig) in principe nog op een gedeelde groep mag en voor een 16A laadkast sowieso een eigen groep vereist is.
Wat betreft die aansprakelijkheid klopt, maar heb niks gedaan en is allemaal door een elektricien aangelegd.. moet wel zeggen dat het een compleet nieuwe groepenkast is en idd de omvormer staat niet op dezelfde groep..

Ben het overigens wel met je eens dat het wel een gedoe is elke keer die granny charger uit de auto halen, dus wellicht ook binnenkort overstappen op iets definitiever. (auto staat voor de deur in de straat, geen oprit en/of officiele parkeerplek) mits er niemand gaat klagen.

Eens met het advies, eerst granny charger proberen alvorens een hele paal aan te schaffen en aan te laten leggen...

[ Voor 3% gewijzigd door Denzis op 09-12-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jezelf quoten is niet helemaal de bedoeling maar de e-golf wordt hier nog besproken. Geïnteresseerd kunnen misschien hier iets mee. Ik herhaal het alleen even omdat het niet te vinden meer is door andere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 16:23

Mijn E-Golf komt in maart, ben van plan om eerst granny te proberen maar aangezien ik geen stopcontact buiten heb, moet ik toch iets laten maken en kan het zijn dat ik toch direct een wallbox bestel. Met de feestdagen maar eens advies inwinnen bij de familieleden met elektro kennnis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDarkoNL
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-01 13:13
Ik overweeg nu ook de eGolf te bestellen, met de aanbieding die Phntm noemt, waardoor hij echt wel flink voordeliger lijkt te zijn dan de Nissan Leaf of Hyunday Ioniq.
Daarnaast lees ik dat de Ioniq aan de kleine kant is voor iemand van 1.93 meter (ik). Zijn er andere lange mensen hier met ervaringen met de bovenstaande drie modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Phntm schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:00:
[...]

Jezelf quoten is niet helemaal de bedoeling maar de e-golf wordt het nog besproken. Geïnteresseerd kunnen misschien hier iets mee. Ik herhaal het alleen even omdat het niet te vinden meer is door andere posts.
Maar, dit is toch gewoon de aanbieding van de eGolf die overal te vinden is en al meerdere keren genoemd?

Enige uitzondering/extra:
GRATIS Van Mossel Premium Service (ter waarde van € 12,50 p/mnd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-05 09:43
assje schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:38:
[...]

Maar, dit is toch gewoon de aanbieding van de eGolf die overal te vinden is en al meerdere keren genoemd?

Enige uitzondering/extra:
GRATIS Van Mossel Premium Service (ter waarde van € 12,50 p/mnd)
En goedkopere prijs bij meer km dan 10k ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
TrueGamer schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:39:
[...]

En goedkopere prijs bij meer km dan 10k ;)
Aha! OK, dat is wel een belangrijke dan, dat was me ontgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
DonnieDarkoNL schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:31:
Ik overweeg nu ook de eGolf te bestellen, met de aanbieding die Phntm noemt, waardoor hij echt wel flink voordeliger lijkt te zijn dan de Nissan Leaf of Hyunday Ioniq.
Daarnaast lees ik dat de Ioniq aan de kleine kant is voor iemand van 1.93 meter (ik). Zijn er andere lange mensen hier met ervaringen met de bovenstaande drie modellen?
Check ook even de leaf bij de Consumentenbond (Tekna) je krijgt in veel gevallen veel meer opties voor je geld. Denk o.a half lederen bekleding, stoel en stuur verwarming warmte pomp, android auto, Bose..

Ik heb 1.86 en zit prima fyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Denzis schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:06:
[...]

Check ook even de leaf bij de Consumentenbond (Tekna) je krijgt in veel gevallen veel meer opties voor je geld. Denk o.a half lederen bekleding, stoel en stuur verwarming warmte pomp, android auto, Bose..

Ik heb 1.86 en zit prima fyi
Met name interessant als je slechts 24 of 36 maanden wil en veel opties. Wil je simpel en goedkoop blijft de eGolf de beste deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:52

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Mijn lease zit er over een kleine 6 maanden weer op. Momenteel een Skoda Fabia Combi 1.0 TSI Ambition voor €280 per maand obv 24 maanden en 15.000km per jaar.

Heeft iemand ervaring met het doorleasen van dezelfde auto, afkopen of een nieuwe deal bedingen bij de dealer? Ik weet nog niet zo goed of ik wil blijven leasen of dat ik een auto wil kopen.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
BasvanS schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:48:
[...]

Met name interessant als je slechts 24 of 36 maanden wil en veel opties. Wil je simpel en goedkoop blijft de eGolf de beste deal.
En iets meer range!

Mijn advies met EV is sowieso gaan voor 24 of 36 maanden. De groei is zo hard in deze wereld dat je over 2 jaar aardig achterloopt ten opzichte wat van wat nu uit is.

Tevens wordt range nog belangrijker met de drukte bij de laadpalen en fast chargers.

En verlengen kan altijd nog ;) zowel met de e-golf als de leaf.

[ Voor 37% gewijzigd door Denzis op 10-12-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tjebakka schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:51:
Mijn lease zit er over een kleine 6 maanden weer op. Momenteel een Skoda Fabia Combi 1.0 TSI Ambition voor €280 per maand obv 24 maanden en 15.000km per jaar.

Heeft iemand ervaring met het doorleasen van dezelfde auto, afkopen of een nieuwe deal bedingen bij de dealer? Ik weet nog niet zo goed of ik wil blijven leasen of dat ik een auto wil kopen.
(nog) geen ervaring mee, maar hou er rekening mee dat wanneer je langer gaat leasen, dat niet persee een goedkoper maandbedrag betekent ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

Martinusz schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:09:
[...]

(nog) geen ervaring mee, maar hou er rekening mee dat wanneer je langer gaat leasen, dat niet persee een goedkoper maandbedrag betekent ;)
Dat is in mijn geval ook zo..
ga €20,- per maand meer betalen, en mag over de afgelopen jaar ook nog even de meerprijs gaan neerleggen :|

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Denzis schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:00:
[...]

En iets meer range!

Mijn advies met EV is sowieso gaan voor 24 of 36 maanden. De groei is zo hard in deze wereld dat je over 2 jaar aardig achterloopt ten opzichte wat van wat nu uit is.

Tevens wordt range nog belangrijker met de drukte bij de laadpalen en fast chargers.

En verlengen kan altijd nog ;) zowel met de e-golf als de leaf.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als het relatief goedkoop is om voor een langer periode te gaan, zoals bijvoorbeeld met de CitigOe IV en de range is voor jouw voldoende, waarom zou die range dan ineens niet meer voldoende zijn over 4 jaar als de techniek inmiddels achterhaald is?

Als je altijd in het nieuwste van het nieuwste wil rijden is is een korte periode natuurlijk fijner, zeker als de techniek vooruit gaat. Maar dan ben je relatief duur uit.
basvn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:11:
[...]

Dat is in mijn geval ook zo..
ga €20,- per maand meer betalen, en mag over de afgelopen jaar ook nog even de meerprijs gaan neerleggen :|
Dat ga je dus niet doen ;)?

[ Voor 13% gewijzigd door BasvanS op 10-12-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Het gaat om een skoda Citigo, die ik nu heb voor maarliefst een hele €145,- per maand (2 jaar, 10.000km/jaar)
maar ga dan eigenlijk 40 euro meer betalen (nog steeds goedkoop) maar blijf het scheef vinden. voor afgelopen 2 jaar moeten nabetalen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
basvn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:57:
[...]

Het gaat om een skoda Citigo, die ik nu heb voor maarliefst een hele €145,- per maand (2 jaar, 10.000km/jaar)
maar ga dan eigenlijk 40 euro meer betalen (nog steeds goedkoop) maar blijf het scheef vinden. voor afgelopen 2 jaar moeten nabetalen
Waarom is dat scheef?
Als je toen voor 3 jaar had afgesloten, had je toch ook iedere maand dat bedrag moeten lappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Martinusz schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:24:
[...]

Waarom is dat scheef?
Als je toen voor 3 jaar had afgesloten, had je toch ook iedere maand dat bedrag moeten lappen :)
Ja, maar ik verleng nu. Ik ga €20,- per maand betalen voor een dienst die ik al afgenomen heb afgelopen 2 jaar.
dat de nieuwe prijs €20,- hoger is, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
basvn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:26:
[...]

Ja, maar ik verleng nu. Ik ga €20,- per maand betalen voor een dienst die ik al afgenomen heb afgelopen 2 jaar.
dat de nieuwe prijs €20,- hoger is, prima.
Ze hadden het ook in je nieuwe maandbedrag kunnen verwerken, dan was het iets meer dan 20 euro omhoog gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Heel gek is dat niet, de berekening is onder andere gebaseerd op restwaarde. Die is een stuk hoger van een auto die twee jaar oud is met max 20k op de teller dan een auto die 4 jaar oud is met 40k op de teller.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:52:
[...]

Heel gek is dat niet, de berekening is onder andere gebaseerd op restwaarde. Die is een stuk hoger van een auto die twee jaar oud is met max 20k op de teller dan een auto die 4 jaar oud is met 40k op de teller.
Dohhhhh. Maar schrijft de auto in de eerste 2 jaar meer of minder af dan de tweede 2 jaar.. Juist ja!

Jij denkt dus dat de Auto in jaar 3 en 4 meer afschrijft dan jaar 1 en 2 met de dezelfde aantal KM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BasvanS schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:54:
[...]

Dohhhhh. Maar schrijft de auto in de eerste 2 jaar meer of minder af dan de tweede 2 jaar.. Juist ja!

Jij denkt dus dat de Auto in jaar 3 en 4 meer afschrijft dan jaar 1 en 2 met de dezelfde aantal KM?
Dat zou goed kunnen, zeker aangezien het niet om particuliere verkoop gaat maar bijvoorbeeld mogelijke herinzet.

Andere reden kan zijn dat ze hem simpelweg te goedkoop hebben geleased en dat nu willen compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:59:
[...]

Dat zou goed kunnen, zeker aangezien het niet om particuliere verkoop gaat maar bijvoorbeeld mogelijke herinzet.

Andere reden kan zijn dat ze hem simpelweg te goedkoop hebben geleased en dat nu willen compenseren.
Kijk, dat zijn 2 mogelijkheden die al heel wat logischer klinken en weinig te maken hebben met afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
BasvanS schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:43:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als het relatief goedkoop is om voor een langer periode te gaan, zoals bijvoorbeeld met de CitigOe IV en de range is voor jouw voldoende, waarom zou die range dan ineens niet meer voldoende zijn over 4 jaar als de techniek inmiddels achterhaald is?

Als je altijd in het nieuwste van het nieuwste wil rijden is is een korte periode natuurlijk fijner, zeker als de techniek vooruit gaat. Maar dan ben je relatief duur uit.

[...]

Dat ga je dus niet doen ;)?
O.a. batterijdegradatie, en drukte bij openbare laadpalen en fastchargers. Daardoor denk ik dat range belangrijker wordt.

Vind de E-Golf wel erg gaaf persoonlijk voor de leaf gekozen vanwege o.a. de bekleding en levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 14:20
BasvanS schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:07:
[...]

Kijk, dat zijn 2 mogelijkheden die al heel wat logischer klinken en weinig te maken hebben met afschrijving.
De onderhoudskosten kunnen ook hoger zijn? De eerste 2 jaar zijn die natuurlijk nihil. Waardoor ze een hoger bedrag daar voor berekenen bij verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Nuevocasa schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:27:
[...]

De onderhoudskosten kunnen ook hoger zijn? De eerste 2 jaar zijn die natuurlijk nihil. Waardoor ze een hoger bedrag daar voor berekenen bij verlenging.
Kan zeker, maar er werd specifiek gezegd dat het door de hogere afschrijving kwam. Persoonlijk denk ik dat het aanbod waar @basvn gebruik van heeft gemaakt zo scherp was dat er voor de LM interessantere opties zijn dan verlengen. Wat dat is, dat weet alleen de LM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivec0
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-05 10:42

Balen zeg! Toen ik informeerde naar voorraad modellen zeiden ze dat die duurder zijn. Alleen modellen die volgend jaar op kenteken worden gezet doen ze tegen deze tarieven...

Winterbanden niet naar geïnformeerd... misschien wel nog de moeite waard, zeker voor 4 euro. Dacht dat dit een stuk duurder was. Bedankt voor de tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Tjebakka schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:51:

Ik heb dezelfde auto met zelfde voorwaarden. Ik heb gevraagd om 1 jaar te verlengen. Zou me 480 euro kosten (direct aftikken) + 20 euro per maand extra. Het is goedkoper om een nieuwe auto te nemen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Is dat de auto die toen vanwege korting het eerste jaar heel goedkoop was, en duurder als je meerdere jaren wilde? Dat was toen inderdaad een vreemde constructie, maar gezien het lage maandbedrag niet vreemd (wel vervelend) dat je bij verlenging meer moet betalen.

Het zou me ook niet verbazen als kleine elektrische autootjes steeds meer en goedkoper aangeboden gaan worden om (op papier) de CO2-uitstoot per auto te verlagen. En vooral als auto's met minder dan 50 gram/km "dubbel tellen" voor de berekening! Een beetje creatief boekhouden, maar als ze dan een groot aantal goedkope zware kleine autootjes kunnen leasen voor 10.000 km per jaar, kunnen ze weer heel veel grote zware fossiele auto's verkopen die vervolgens 3 keer zoveel kilometers gaan rijden, en toch aan de uitstootnormen voldoen!
Oftewel ik verwacht een groeiend aanbod van goedkope elektrische leaseauto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RemcoDelft schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:47:
[...]

Is dat de auto die toen vanwege korting het eerste jaar heel goedkoop was, en duurder als je meerdere jaren wilde? Dat was toen inderdaad een vreemde constructie, maar gezien het lage maandbedrag niet vreemd (wel vervelend) dat je bij verlenging meer moet betalen.

Het zou me ook niet verbazen als kleine elektrische autootjes steeds meer en goedkoper aangeboden gaan worden om (op papier) de CO2-uitstoot per auto te verlagen. En vooral als auto's met minder dan 50 gram/km "dubbel tellen" voor de berekening! Een beetje creatief boekhouden, maar als ze dan een groot aantal goedkope zware kleine autootjes kunnen leasen voor 10.000 km per jaar, kunnen ze weer heel veel grote zware fossiele auto's verkopen die vervolgens 3 keer zoveel kilometers gaan rijden, en toch aan de uitstootnormen voldoen!
Oftewel ik verwacht een groeiend aanbod van goedkope elektrische leaseauto's.
Jep, dat is de reden dat ik hem ook maar 2 jaar had (en omdat ik niet in de toekomst kan kijken :+ )
rij niet veel, daarom vond ik dit wel een mooie deal.

De citigo E-IV gaat vanaf 249,- met 265km op een lading. dus is zeker een goedkope volledig electrische auto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
basvn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:24:
De citigo E-IV gaat vanaf 249,- met 265km op een lading. dus is zeker een goedkope volledig electrische auto
Inflatie gaat hard, vorige week was het nog vanaf 199 euro. Aggregaatje op de vouwwagen en je kan er nog mee op vakantie ook O-)

Edit: En ik bedoelde het als grapje, maar het bestaat nog gewoon ook:
Afbeeldingslocatie: https://en.reset.org/files/imagecache/sc_832x468/2017/03/29/rendu_hd_1.jpg
Fantastisch concept: geen wegenbelasting, voordeliger parkeren, subsidies, en toch gewoon kunnen tanken :+ 8)

[ Voor 28% gewijzigd door RemcoDelft op 10-12-2019 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Je brengt het als grap maar dit is natuurlijk een prima concept. Liever 1x per jaar uitstoot voor de vakantie dan het hele jaar rondrijden in een auto met een onnodig grote batterij (Of verbrandingsmotor) om 1x per jaar op vakantie te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-04 13:37
RemcoDelft schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:48:
[...]

Inflatie gaat hard, vorige week was het nog vanaf 199 euro. Aggregaatje op de vouwwagen en je kan er nog mee op vakantie ook O-)

Edit: En ik bedoelde het als grapje, maar het bestaat nog gewoon ook:
[Afbeelding]
Fantastisch concept: geen wegenbelasting, voordeliger parkeren, subsidies, en toch gewoon kunnen tanken :+ 8)
Volgens mij is dit een extra accu dus geen brandstof tanken.
Pagina: 1 ... 58 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.