Nou dat ligt er een beetje aan wat de leasemaatschappij gaat bepalen. Ik heb dus week 30 een nieuwe BMW 1 serie besteld, maar die wordt nu waarschijnlijk pas begin 2021 geleverd. Contract is afgesloten voor week 44 dit jaar. Ik heb nu wel een voorloop auto (fiesta), maar daar moet ik hetzelfde voor betalen als de BMW. Dat vind ik voor 3 weken geen probleem, maar dat ga ik toch zeker niet doen tot begin 2021. Ik heb dus gevraagd of ik korting kan krijgen op de voorloop auto en anders wil ik het contract ontbinden. Ik kan best begrip opbrengen voor een kleine vertraging, maar de levertijd is van week 40/42 naar week 44, naar week 48 en nu dus naar begin 2021 gegaan. Het is ook te makkelijk om dit allemaal op Covid-19 te gooien, want ook op het moment van bestellen waren we hier al volop mee bezig.
Deden ze moeilijk over kleine krasjes. Want dat werd gezegd vooraf. Zelf had ik 0 issues bij inleveren. Benieuwd hoe dat is als je hem bij notabene een schadebedriif moet inleveren.Henkvdbroek schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:06:
[...]
Zo, mijn auto via privatelease.com vanmiddag ingeleverd bij de lokale vestiging van Schadenet. Nu wachten op de eindafrekening. Grappig detail is dat zelfs schadenet niet precies kon vertellen waar privatlease.com onder viel. Terberg? Mobility? Ze zien maar even, want mijne is ingeleverd en afgetekend.
Ik had ook geen issues bij inleveren. Ik had 1 parkeerdeukje die waarschijnlijk wel had gemogen, maar die had ik er zelf al uit laten halen. Verder vroeg de medewerker of ik zelf wist van krassen of deuken?! Zaten er niet in, maar vond ik wel een gekke vraag. Zouden er mensen zijn die dat gaan zeggen als je ze dus blijkbaar niet door de medewerker worden opgemerkt? Ik had wel wat vogelpoep vlekken die er niet helemaal meer uit gingen. Dit heb ik van tevoren netjes gemeld bij de leasemaatschappij, maar heb ik nooit reactie op gehoord. Ook bij schadenet wisten ze hier niets van en het viel ze verder ook niet op blijkbaar, dus dan neem ik maar aan dat het niet erg was..... Ik heb in ieder geval een formulier waarop staat dat hij schadevrij is ingeleverd.meermarco schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:30:
[...]
Deden ze moeilijk over kleine krasjes. Want dat werd gezegd vooraf. Zelf had ik 0 issues bij inleveren. Benieuwd hoe dat is als je hem bij notabene een schadebedriif moet inleveren.
Ik heb ook een privatelease.com auto.Henkvdbroek schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:06:
[...]
Zo, mijn auto via privatelease.com vanmiddag ingeleverd bij de lokale vestiging van Schadenet. Nu wachten op de eindafrekening. Grappig detail is dat zelfs schadenet niet precies kon vertellen waar privatlease.com onder viel. Terberg? Mobility? Ze zien maar even, want mijne is ingeleverd en afgetekend.
Dat is gewoon een merk van Terberg Leasing.
Bedankt. Al die:Henkvdbroek schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:27:
[...]
Ik had ook geen issues bij inleveren. Ik had 1 parkeerdeukje die waarschijnlijk wel had gemogen, maar die had ik er zelf al uit laten halen. Verder vroeg de medewerker of ik zelf wist van krassen of deuken?! Zaten er niet in, maar vond ik wel een gekke vraag. Zouden er mensen zijn die dat gaan zeggen als je ze dus blijkbaar niet door de medewerker worden opgemerkt? Ik had wel wat vogelpoep vlekken die er niet helemaal meer uit gingen. Dit heb ik van tevoren netjes gemeld bij de leasemaatschappij, maar heb ik nooit reactie op gehoord. Ook bij schadenet wisten ze hier niets van en het viel ze verder ook niet op blijkbaar, dus dan neem ik maar aan dat het niet erg was..... Ik heb in ieder geval een formulier waarop staat dat hij schadevrij is ingeleverd.
Ja maar inleveren kun je meerdere keren ER aftikken is dus niet waar in jouw en mijn geval. N=2 :-)
Ze moeten je idd tegemoetkomen,desnoods korting op de maandorijs zodra je de bmw krijgtHenkvdbroek schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:21:
[...]
Nou dat ligt er een beetje aan wat de leasemaatschappij gaat bepalen. Ik heb dus week 30 een nieuwe BMW 1 serie besteld, maar die wordt nu waarschijnlijk pas begin 2021 geleverd. Contract is afgesloten voor week 44 dit jaar. Ik heb nu wel een voorloop auto (fiesta), maar daar moet ik hetzelfde voor betalen als de BMW. Dat vind ik voor 3 weken geen probleem, maar dat ga ik toch zeker niet doen tot begin 2021. Ik heb dus gevraagd of ik korting kan krijgen op de voorloop auto en anders wil ik het contract ontbinden. Ik kan best begrip opbrengen voor een kleine vertraging, maar de levertijd is van week 40/42 naar week 44, naar week 48 en nu dus naar begin 2021 gegaan. Het is ook te makkelijk om dit allemaal op Covid-19 te gooien, want ook op het moment van bestellen waren we hier al volop mee bezig.
Ik heb dit ook gedaan in overleg met de hypotheekverstrekker zelfs was geen probleem. Grijs gebied? Ja, echt fraude? Nee, want zoals je zegt nu ik eenmaal een huis bezit kan ik gewoon weer een lease contract aangaan. Het is allemaal gewoon heel krom geregeld, maar de hypotheekverstrekker controleert alleen bij het afsluiten wat je daarna doet is ineens je eigen verantwoordelijkheid. Ik had zelf een leaseauto en na 7 maanden heb ik een huis gekocht, ik kon niet opzeggen destijds dus toen contract maar overgezet op naam van mijn zus, na 12 maanden opgezegd en overgekocht. Overigens is de auto nooit overgeschreven dus ben nog steeds de eerste eigenaar nu volgens RDWLightning89 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:55:
[...]
Met voorbedachte raden je contract overzetten om het daarna terug te zetten om te zorgen dat je meer hypotheekruimte hebt. Is simpelweg fraude. Dat iedereen het doet, en je daarna gewoon je PL contract weer op je eigen naam zet is gewoon prima.
Sterker nog, nu ik een eigen huis heb mag ik de dikste BMWs private leasen voor 7/8/900 pm. Terwijl ik daarvoor niet kredietwaardig genoeg ben met zelfs de goedkoopste PL van 200€ pm.
Daarentegen mag je wel een BMW van 40k kopen, een verzekering van 300/400pm nemen (jong, geen schade vrije jaren en risico postcode).
Lang verhaal kort, dont hate the player, hate the game
Als je verstandig bent zorg je ervoor dat de gebreken van tevoren worden gefixed via de LM, je kunt het vaak dan onder 1 schade zetten, als het kleine krassen zijn kan een polijstbeurtje ook al genoeg zijn dat kost vaak net zoveel of minder dan het eigen risico (en soms tellen ze ook niet mee dus). Het verschilt nogal per leasemaatschappij in mijn ervaring is private lease vaak nog maar iets wat ze ernaast doen naast de zakelijke tak dus het is niet heel erg goed georganiseerd en veel dingen worden over het hoofd gezien (dat kan zowel in je voordeel als je nadeel zijn). Je kunt ook nog sjoemelen door je auto niet helemaal spik en span in te leveren waardoor je de lak minder goed kunt inspecteren.meermarco schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:48:
[...]
Bedankt. Al die:
Ja maar inleveren kun je meerdere keren ER aftikken is dus niet waar in jouw en mijn geval. N=2 :-)
Zie ook het voorbeeld van @Henkvdbroek het feit dat hij nu een Fiesta rijdt voor de prijs van een BMW 1-serie, dat kan je misschien bij zakelijke contracten flikken maar niet als iemand privé rijdt. En dus bij het overzetten van mijn contract ook langdurige contact moeten hebben terwijl het eigenlijk niet zo moeilijk had hoeven zijn, aan de andere kant wel voordelig een nieuwe auto gereden en overgekocht met flinke korting.
Op dit moment ben ik blij dat ik geen PL contract heb vanwege de weinige km's, maar zodra ik weer naar kantoor mag ga ik weer een nieuwe auto uitzoeken
Wat ik wellicht wel moet toevoegen is dat dit in eerste instantie maar voor een aantal weken zou zijn. Overigens rijd ik nu dus een shortlease en ze wilden dus eerst 580 euro rekenen voor een klasse lager. Uiteindelijk dus zelf voorgesteld om een fiesta te doen voor hetzelfde bedrag als de BMW. Voor een aantal weken niet zo een probleem, maar wel als het 3 maanden is. Overigens ga ik voor de BMW ook maar 424 euro per maand betalen. Dat is voor een contract van een jaar, dus ook die prijs vind ik niet hoog. De fiesta rijd ik nu dus shortlease ook voor 424. Eigenlijk nog steeds niet duur, maar gaat om het principe.TheUninvited schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:18:
[...]
Zie ook het voorbeeld van @Henkvdbroek het feit dat hij nu een Fiesta rijdt voor de prijs van een BMW 1-serie, dat kan je misschien bij zakelijke contracten flikken maar niet als iemand privé rijdt. En dus bij het overzetten van mijn contract ook langdurige contact moeten hebben terwijl het eigenlijk niet zo moeilijk had hoeven zijn, aan de andere kant wel voordelig een nieuwe auto gereden en overgekocht met flinke korting.
De Hema heeft weer een goede deal voor de Aygo vanaf 189,- per maand en de nieuwe Yaris Hybrid is ook scherp geprijsd vanaf 279,- per maand. En uiteraard nog meer auto's tot 29 november zie https://privatelease.hema.nl/
ik heb ook naar die Yaris Hybrid gekeken, erg nette prijs, maar het is wel de meest minimale variant qua specificaties. Dat is in sommige opzichten nog best prima (automatische airco, automaat uiteraard), maar er zit niet eens een radio in. Dus ook geen groter scherm en Android auto. Erg jammer. (edit: en er zijn geen opties of upgrades mogelijk). edit2: als je doorklikt zijn er wel upgrades, interessant!!TheUninvited schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:54:
De Hema heeft weer een goede deal voor de Aygo vanaf 189,- per maand en de nieuwe Yaris Hybrid is ook scherp geprijsd vanaf 279,- per maand. En uiteraard nog meer auto's tot 29 november zie https://privatelease.hema.nl/
[ Voor 8% gewijzigd door Ron!n op 14-10-2020 20:18 ]
What's in the case?
Je hebt wel een upgrade voor de Yaris https://www.leaseplan.com/nl-nl/privatelease/onze-autos/4670 voor de Dynamic betaal je 299,- dus 20 euro extra per maand. Er staat een knop met toon meer modellen onderin namelijk.Ron!n schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:33:
[...]
ik heb ook naar die Yaris Hybrid gekeken, erg nette prijs, maar het is wel de meest minimale variant qua specificaties. Dat is in sommige opzichten nog best prima (automatische airco, automaat uiteraard), maar er zit niet eens een radio in. Dus ook geen groter scherm en Android auto. Erg jammer. (edit: en er zijn geen opties of upgrades mogelijk).
Mooi aanbod dat ik laatst nog tegen kwam voor mensen die iets met een korte looptijd zoeken de Lexus CT200h is 399,- voor 24m/10.000km bij auto.nl
https://www.auto.nl/auto/...ct-200h-ultimate-edition/ Ultimate Edition heeft ook een betere standaarduitrusting. Bij Lexus zelf betaal je 449,- voor 48m/10.000km en dan moet je 12 schadevrije jaren hebben. Wel een oud model, dus houd daar rekening mee.
https://www.auto.nl/auto/...ct-200h-ultimate-edition/ Ultimate Edition heeft ook een betere standaarduitrusting. Bij Lexus zelf betaal je 449,- voor 48m/10.000km en dan moet je 12 schadevrije jaren hebben. Wel een oud model, dus houd daar rekening mee.
Ook een goede deal lijkt mij: https://www.directleasepr...en/renault/zoe/occasions/
Een occasion Renault Zoe (100% elektrisch!), 12k km/jaar, met een looptijd van 4 jaar voor maar 299/maand. Met de occasion elektrische auto subsidie (waarvan het potje dit jaar volgens mij nog niet leeg is) er af kom je dan uit op ongeveer 299-42 = 257 euro per maand.
Een occasion Renault Zoe (100% elektrisch!), 12k km/jaar, met een looptijd van 4 jaar voor maar 299/maand. Met de occasion elektrische auto subsidie (waarvan het potje dit jaar volgens mij nog niet leeg is) er af kom je dan uit op ongeveer 299-42 = 257 euro per maand.
Subsidie op een private leasauto? Wel als je er zelf eentje koopt.
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Ook voor private lease zijn er subsidies.EvoII schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:51:
Subsidie op een private leasauto? Wel als je er zelf eentje koopt.
Nieuw: https://www.rvo.nl/subsid...die-aanvragen/lease-nieuw
Occasion: https://www.rvo.nl/subsid...-aanvragen/lease-gebruikt
Blij ik geen eigen risico heb, en hem altijd kan brengen voor elk krasje deukje.meermarco schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:48:
[...]
Bedankt. Al die:
Dat wist ik niet! Vroeg met altijd al af wat nou precies de voordelen waren van een ev private leasen. Dacht dat alleen de leasemaatschappij hier baat bij zou hebben. Denk alsnog dat de voordelen privé veel kleiner zijn dan zakelijk, maargoed, ze zijn er dus wel.Tomtest schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:58:
[...]
Ook voor private lease zijn er subsidies.![]()
Nieuw: https://www.rvo.nl/subsid...die-aanvragen/lease-nieuw
Occasion: https://www.rvo.nl/subsid...-aanvragen/lease-gebruikt
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Zo werkt dat niet altijd, vaak zijn er clausules dst bij meer dan 2 aangemeldd schades per jaar je premie opgehoogd wordt.Mektheb schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:10:
[...]
Blij ik geen eigen risico heb, en hem altijd kan brengen voor elk krasje deukje.
Ja dat klopt. Maar doelde meer op als je hem inlevert als je contract afgelopen is.MuFFIN 007 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 03:24:
[...]
Zo werkt dat niet altijd, vaak zijn er clausules dst bij meer dan 2 aangemeldd schades per jaar je premie opgehoogd wordt.
Dan maakt een deukje of krasje niet zo uit.
Je krijgt dan geen rekening er nog achteraan, en het klopt wel wat je zegt je mag geloof ik 2x per jaar voor schade komen.
En die maken ze dan kosteloos.
Die van mij ga ik komende maand inleveren, ook van privatelease.com. Ik twijfel of ik hem vooraf nog laat polijsten. Er zitten, met name op de motorkap, flink wat krassen uit de wasstraat. Het is een donkere auto dus in de zon/het licht zie je het nog beter. Of nu zeker 150 euro uitgeven, of een kans op het eigen risico keer tien?DjMark schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:39:
Ik heb ook een privatelease.com auto.
Dat is gewoon een merk van Terberg Leasing.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
En vergeet je schadevrije jaren niet. Ga lekker zelf even polijsten of laat het doen ja.Freekers schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Die van mij ga ik komende maand inleveren, ook van privatelease.com. Ik twijfel of ik hem vooraf nog laat polijsten. Er zitten, met name op de motorkap, flink wat krassen uit de wasstraat. Het is een donkere auto dus in de zon/het licht zie je het nog beter. Of nu zeker 150 euro uitgeven, of een kans op het eigen risico keer tien?
heb je geen innameprotocol waar je dit in kan zien ?Freekers schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Die van mij ga ik komende maand inleveren, ook van privatelease.com. Ik twijfel of ik hem vooraf nog laat polijsten. Er zitten, met name op de motorkap, flink wat krassen uit de wasstraat. Het is een donkere auto dus in de zon/het licht zie je het nog beter. Of nu zeker 150 euro uitgeven, of een kans op het eigen risico keer tien?
wasstraat moet volgens mij geen probleem zijn, je bent netjes met de auto om gegaan.
swirls zijn geen krassen, dus kijk eerst eens goed of het krassen zijn of nietFreekers schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Float like a butterfly, sting like a bee.
En dat inderdaad!Lightning89 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:27:
En vergeet je schadevrije jaren niet. Ga lekker zelf even polijsten of laat het doen ja.
Dit is het innameprotocol waar mijn auto nog onder valt (is inmiddels gewijzigd voor nieuwe contracten): https://api.privatelease....m_pl201810_01-08-2018.pdfwd200 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:30:
heb je geen innameprotocol waar je dit in kan zien ?
wasstraat moet volgens mij geen probleem zijn, je bent netjes met de auto om gegaan.
Sommige krassen zijn inderdaad kleiner dan een creditcard, maar de vraag is hoeveel je er op 1 paneel mag hebben.
Ik heb wat fotos proberen te maken van de krassen, zie: https://imgur.com/a/MZ9bQTGMartinusz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:36:
[...]
swirls zijn geen krassen, dus kijk eerst eens goed of het krassen zijn of niet
Zover ik kan beoordelen zijn het geen swirls (helaas).
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Wit betekent meestal idd pechFreekers schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:39:
[...]
En dat inderdaad!
[...]
Dit is het innameprotocol waar mijn auto nog onder valt (is inmiddels gewijzigd voor nieuwe contracten): https://api.privatelease....m_pl201810_01-08-2018.pdf
Sommige krassen zijn inderdaad kleiner dan een creditcard, maar de vraag is hoeveel je er op 1 paneel mag hebben.
[...]
Ik heb wat fotos proberen te maken van de krassen, zie: https://imgur.com/a/MZ9bQTG
Zover ik kan beoordelen zijn het geen swirls (helaas).
Als het echt aardige krassen zijn, dan polijst je dat ook niet meer weg
Nee, je voelt ze niet met je nagel. Je ziet ze alleen als de zon/licht er vol op staat. Anders zijn ze haast niet te zien. Ze zijn onzichtbaar als je ze nat maakt.Martinusz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:44:
Wit betekent meestal idd pechvoel je ook echt diepte met je nagel?
Als het echt aardige krassen zijn, dan polijst je dat ook niet meer weg
Dan gewoon proberen te poetsenFreekers schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:47:
[...]
Nee, je voelt ze niet met je nagel. Je ziet ze alleen als de zon/licht er vol op staat. Anders zijn ze haast niet te zien. Ze zijn onzichtbaar als je ze nat maakt.
Dit poets je toch gewoon binnen 5 minuten weg met een blik commandant? Zou me er niet druk om maken.Freekers schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:47:
[...]
Nee, je voelt ze niet met je nagel. Je ziet ze alleen als de zon/licht er vol op staat. Anders zijn ze haast niet te zien. Ze zijn onzichtbaar als je ze nat maakt.
Hmm, ik zal eens navragen in het auto detailing topic om vervuiling van dit topic te voorkomen. In ieder geval dank voor je tipd0s schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:13:
Dit poets je toch gewoon binnen 5 minuten weg met een blij commandant? Zou me er niet druk om maken.
Nou vandaag is er meer bekend geworden.
https://www.lynkco.com/nl-nl/become-a-member#MEMBERSHIP02
Helaas weinig concrete info. Iemand toevallig naar de showroom geweest in Amsterdam?
https://www.lynkco.com/nl-nl/become-a-member#MEMBERSHIP02
Helaas weinig concrete info. Iemand toevallig naar de showroom geweest in Amsterdam?
Met interesse de tekst over Lynk & Co paar pagina's terug gelezen, is het wellicht een idee een apart topic aan te maken voor dit nieuwe merk / model / abonnementsconstructie en zo de info een beetje te vergaren?
Ik ben afgelopen weekend in de nieuwe 'club' geweest in Amsterdam en kan zelf ook inmiddels wel wat vragen beantwoorden over de auto.
Ik ben afgelopen weekend in de nieuwe 'club' geweest in Amsterdam en kan zelf ook inmiddels wel wat vragen beantwoorden over de auto.
kan prima hier toch of gaan we voor elke abonnementsvorm een ander topic openen?MuFFIN 007 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:50:
Met interesse de tekst over Lynk & Co paar pagina's terug gelezen, is het wellicht een idee een apart topic aan te maken voor dit nieuwe merk / model / abonnementsconstructie en zo de info een beetje te vergaren?
Memento mori
Is de info over de auto, die nu binnendruppelt, hier dan ook zonder beperking welkom? In dat geval prima.Bob-B190 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:55:
[...]
kan prima hier toch of gaan we voor elke abonnementsvorm een ander topic openen?
Ben zelf erg benieuwd naar de prijzen en voorwaarden. Uiteraard met het bijbehorende uitrustingsniveauMuFFIN 007 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:02:
[...]
Is de info over de auto, die nu binnendruppelt, hier dan ook zonder beperking welkom? In dat geval prima.
Er komt één uitrustingsniveau naar NL, de zogeheten 'Premium'. Alles wat de auto in A'dam heeft, heeft die ook. Naar wat ik begreep de meest complete versie. 2 kleuren (zwart en blauw) mogelijk. Koop is 39 mille, lease 500 pm. Wat er in ieder geval opzit:Lightning89 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:53:
[...]
Ben zelf erg benieuwd naar de prijzen en voorwaarden. Uiteraard met het bijbehorende uitrustingsniveau
- adaptive cruise
- pano dak
- verwarmde vooruit
- qi lader
- verwarmde voorstoelen
- digitaal dash
- groot infotainment
- drive mode settings
- elektrisch verstelbare stoelen (met lendensteun)
Maar het interessante zijn de voorwaarden. Anders lease ik de auto met vakantie en breng em terug met 5000km na een maand. Want voor €500 kan dat niet natuurlijk. Dus wat is het addertje?MuFFIN 007 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:07:
[...]
Er komt één uitrustingsniveau naar NL, de zogeheten 'Premium'. Alles wat de auto in A'dam heeft, heeft die ook. Naar wat ik begreep de meest complete versie. 2 kleuren (zwart en blauw) mogelijk. Koop is 39 mille, lease 500 pm. Wat er in ieder geval opzit:
- adaptive cruise
- pano dak
- verwarmde vooruit
- qi lader
- verwarmde voorstoelen
- digitaal dash
- groot infotainment
- drive mode settings
- elektrisch verstelbare stoelen (met lendensteun)
Zoals al eerder gesuggereerd, ga ik er vanuit dat er een fair use constructie op zit. Wss iets van 20.000km vrij per jaar, waarvan maximaal 15% in één maand.Lightning89 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:40:
[...]
Maar het interessante zijn de voorwaarden. Anders lease ik de auto met vakantie en breng em terug met 5000km na een maand. Want voor €500 kan dat niet natuurlijk. Dus wat is het addertje?
Ik had ook gevraagd hoeveel km mag je rijden voor die 500 euro. Maar dat wordt allemaal nog een keer bekend gemaakt. Kortom: nog niet veel concrete info. Ook niet qua inschrijving bkr welke waarde etc.Lightning89 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:53:
[...]
Ben zelf erg benieuwd naar de prijzen en voorwaarden. Uiteraard met het bijbehorende uitrustingsniveau
Als er een onbeperkt aantal km's op zit is het een no-brainer, dan komt er hier ook zo'n ding. Met ~25k km per jaar is PL erg prijzig normaal gesproken

Kleine WTF met mijn aanbieder.
In augustus mijn vorige ingeleverd, en zoals verwacht zou er een narekening komen.
Klein tijdsverloop :
13 augustus ingeleverd bij de dealer - en afgemeld
25 augustus - creditnota van rond de 700€, ze hadden mijn contract herberekend, en het dichtsbijzijnde maandbedrag met terugwerkende kracht genomen.
10 september - narekening schades, iets meer dan ik zelf verwacht had, dus de foto's gevraagd
Putjes in dak - hagelstenen ( niet bekend ), kras in de dashboardbekleding ( bekend ) en een 'scheur' in de aanhechting van het spatboard ( niet bekend )
Een scheur in het deurportier ( oppervlakteschade ) die bekend was, maar weer is aangemerkt als 'acceptabel'
De eerder gemeld 700€ werd nog eens opnieuw berekend, want daar zat ook al een al betaalde factuur in van 350€.
Uiteindelijk zou na een paar dagen 1800€ zou worden afgeschreven
( schades en nieuwe facturen nieuwe PL )
Dan denk je dat het 'klaar' is ...
Maar nee .....
de auto 14 augustus opgehaald, krijgen we 10 oktober een factuur in de mail - brandstofkosten.
Nogmaals, vervelend, er is niet overlegd OF ik die dure volle tank van de dealer wilde, of zelf zou gaan tanken.
En de mooiste van allemaal ... afgelopen maandag een rekening "loze rit dealer - Almere" 180€
Want ik had de auto niet op de juiste locatie afgeleverd ... WTF - in de mail van Athlon zelf staat "bij afhalen kunt u de vorige auto achterlaten bij de dealer, wij zorgen voor transport"
Geen 'dit gaat u 180€ kosten' - u mag ook zelf naar Almere komen ....
Ik moest al 90km rijden om de auto af te halen ( simpele ICE, dealer heeft vestigingen hier om de hoek )
Nu in behandeling bij Athlon .... want ik ga niet akkoord met die 'loze rit' natuurlijk
Dat ik brandstof moest betalen, tot daar aan toe, maar ook die staat op hold
TL;DR
let op dat je niet klakkeloos alle facturen één op één gelijk betaald, maar kijk OF het noodzakelijk is / is geweest
In augustus mijn vorige ingeleverd, en zoals verwacht zou er een narekening komen.
Klein tijdsverloop :
25 augustus - creditnota van rond de 700€, ze hadden mijn contract herberekend, en het dichtsbijzijnde maandbedrag met terugwerkende kracht genomen.
10 september - narekening schades, iets meer dan ik zelf verwacht had, dus de foto's gevraagd
Putjes in dak - hagelstenen ( niet bekend ), kras in de dashboardbekleding ( bekend ) en een 'scheur' in de aanhechting van het spatboard ( niet bekend )
Een scheur in het deurportier ( oppervlakteschade ) die bekend was, maar weer is aangemerkt als 'acceptabel'
De eerder gemeld 700€ werd nog eens opnieuw berekend, want daar zat ook al een al betaalde factuur in van 350€.
Maar nee .....
de auto 14 augustus opgehaald, krijgen we 10 oktober een factuur in de mail - brandstofkosten.
Nogmaals, vervelend, er is niet overlegd OF ik die dure volle tank van de dealer wilde, of zelf zou gaan tanken.
En de mooiste van allemaal ... afgelopen maandag een rekening "loze rit dealer - Almere" 180€
Want ik had de auto niet op de juiste locatie afgeleverd ... WTF - in de mail van Athlon zelf staat "bij afhalen kunt u de vorige auto achterlaten bij de dealer, wij zorgen voor transport"
Ik moest al 90km rijden om de auto af te halen ( simpele ICE, dealer heeft vestigingen hier om de hoek )
Nu in behandeling bij Athlon .... want ik ga niet akkoord met die 'loze rit' natuurlijk
TL;DR
let op dat je niet klakkeloos alle facturen één op één gelijk betaald, maar kijk OF het noodzakelijk is / is geweest
Wow, wat een bizar gedoe zeg!FreshMaker schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:36:
TL;DR
Dat geeft PL natuurlijk ook totaal geen goede naam, als de afhandeling van aflevern zo'n gedoe geeft.
Enorm begrijpelijk dat je het niet zomaar gaat betalen.
Maar het is altijd wel gedoe/tijd/uitzoekwerk om te zien wat er nu allemaal wel in je contract stond... Die hele heisa wil je gewoon niet.
Zo dat is niet zo mooi allemaal. Bij privatelease.com was ik er ook bang voor, maar de eerste stappen zijn tot nu toe gelukt. Ik heb de auto, kosteloos, ingeleverd bij een vestiging van schadenet. Ik heb een formulier van schadenet waarop staat dat de auto schadevrij is ingeleverd. Twee weken later heb ik van privatlease.com zelf ook een rapport gekregen waarop staat dat er geen schade is en dat er geen bijkomende kosten zijn.FreshMaker schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:36:
Klein tijdsverloop :
Maar nee .....
TL;DR
Ik heb wel de factuur voor de maand November gekregen, maar volgens de klantenservice kan ik die storneren. Auto is 9 oktober ingeleverd, maar blijkbaar nog niet verwerkt in het systeem. Wel kreeg ik gister een credit factuur met de hele maand November en het resterende deel van de maand vanaf 10 Oktober. Ik heb ze nu wel even gevraagd of ze nu van me verwachten dat ik de maand November alsnog ga betalen. Dit ben ik uiteraard niet van plan.
Nu alleen nog wachten op de slotfactuur waarop ook de minder kilometers staan, maar daar zouden als het goed is geen verassingen meer op moeten staan aangezien ik al een inleverrapport heb van zowel schadenet als privatelease.com waarop staat dat er geen extra kosten zijn.
TLDR: Voor nu gaat alles goed bij privatelease.com. Zodra het helemaal is afgerond, zal ik me weer melden
Dat klinkt goed Henk.
Zelf heb ik ook een privatelease.com (=terberg = justlease) auto.
Communicatie met hen is bijzonder langzaam, maar tot nu toe verloopt alles eigenlijk prima. Ik heb de auto nu 11 maanden, en zou na 1 jaar op kunnen zeggen...maar ik weet nog niet wat ik ga doen.
Communicatie met hen is bijzonder langzaam, maar tot nu toe verloopt alles eigenlijk prima. Ik heb de auto nu 11 maanden, en zou na 1 jaar op kunnen zeggen...maar ik weet nog niet wat ik ga doen.
Opzegtermijn zou een week zijn, per ingang van de nieuwe maand. Dus in maand 1 voor dag 21 opzeggen is maand 2 ervan af zijn. Eigen risico zal wel tussen 125 en 500 liggen, maar NNB. Minimale looptijd is 1 maand.StarC schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:22:
Is er iets duidelijk over eigen risico, minimale looptijd of het tussentijds opzeggen?
Mijn vrouw heeft die van haar bij Privatelease lopen, ze had een verlenging, en dat was prima geregeld verderDjMark schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:22:
Dat klinkt goed Henk.
Wel wat onderhandelen over de nieuwe prijs, maar verder top geregeld.
@FreshMaker Leest heel erg weg als Alphabet en andere aanbieders die normaal in de zakelijke markt zitten. Elke scheet wordt doorbelast en is in 90% van de gevallen makkelijk aan te vechten. Ze proberen het gewoon. Bij een wagenparkbeheerder met 50+ auto's worden die ongezien betaald vaak.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Heeft iemand al eens geprobeerd of je een auto mag upgraden tijdens de looptijd? Zou dat iets zijn waar ze voor open staan?
Memento mori
Dit was zoals aangegeven Athlon.Señor Sjon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:32:
@FreshMaker Leest heel erg weg als Alphabet en andere aanbieders die normaal in de zakelijke markt zitten. Elke scheet wordt doorbelast en is in 90% van de gevallen makkelijk aan te vechten. Ze proberen het gewoon. Bij een wagenparkbeheerder met 50+ auto's worden die ongezien betaald vaak.
En dit was ( voor ons ) de eerste keer dat het zo verliep.
Voorgaande 4 jaar eigenlijk altijd prima geweest ( weinig nood aan de man geweest, dan gaat het altijd goed
Maar vragen en inplannen van onderhoud was altijd goed geregeld.
Zelfs een keer in het eerste jaar ergens, toen ik wat 'krap' zat door een verkeerde beslissing, was het geen probleem dat ik het maandbedrag later zou overmaken, er kwam een factuur met 30 dagen verval, ipv de standaard 7 dagen aankondiging.
Zojuist ook bericht gekregen, het bedrag wordt weer gecrediteerd - so far, so good
Maar inderdaad, het zou niet moeten gebeuren, want hoeveel 'argeloze' mensen laten het voorbijgaan, als zijnde "het zal wel kloppen"
Wat versta je onder upgraden dan ?Bob-B190 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:49:
Heeft iemand al eens geprobeerd of je een auto mag upgraden tijdens de looptijd? Zou dat iets zijn waar ze voor open staan?
Mijn collega had onder zijn PL na een jaar zelf een trekhaak laten plaatsen.
Er waren wel voorwaarden ( afneembaar en geen extra gaten in de auto ) - en de trekhaak moest weer er afgehaald zijn bij inleveren.
Kostte hem 600€ ipv 15€/m ( 720€ over 4 jaar )
[ Voor 19% gewijzigd door FreshMaker op 27-10-2020 17:51 ]
bel je LM en vraag naar de mogelijkheden om een grotere auto te leasenBob-B190 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:49:
Bij mij ging dat niet, kon wel een nieuw contract afsluiten en dan de inleverboete betalen uiteraard was hun voorstel, maar niet gedaan natuurlijk. Ligt heel erg aan het type auto wat je rijdt en het verdienmodel van de leasemaatschappij, via de maatschappij van een fabrikant heb je meer kans gok ik dan een generieke LM. Maar vragen kan geen kwaad.Bob-B190 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:49:
Via de consumentenbod heb ik bij privatelease.com een Aygo geleased voor een jaar. Ze weigeren mijn annulering voor eind december nu te verwerken en daarmee mijn registratie bij het BKR aan te passen. Tot 2 x toe gevraagd op basis van welke regels ze weigeren, maar nu negeren ze me gewoon.. waarschijnlijk aan het wachten op eind december..
EDIT: Per ongeluk dubbelpost / half af post. Excuses
[ Voor 91% gewijzigd door Valorian op 28-10-2020 11:19 ]
@Valorian
Private lease is wat kosten betreft redelijk simpel. De kosten voor private lease zijn gemiddeld iets hoger dan zelf kopen, maar daarvoor krijg je wel meer zekerheid terug. Zie het als een auto waarbij je een extra verzekering betaald om onverwachte kosten af te dekken. Die verzekering zal iets duurder zijn dan de gemiddelde kosten. Dat betekent dat als je een auto zonder problemen rijdt je iets duurder uit bent met private lease, maar het betekent net zo goed dat als je een auto hebt die juist wel problemen krijgt de private lease goedkoper is.
Als je dus naar een nieuwe auto wilt kijken kan private lease een prima optie zijn. Zeker als je graag meer zekerheid wilt hebben.
Private lease is wat kosten betreft redelijk simpel. De kosten voor private lease zijn gemiddeld iets hoger dan zelf kopen, maar daarvoor krijg je wel meer zekerheid terug. Zie het als een auto waarbij je een extra verzekering betaald om onverwachte kosten af te dekken. Die verzekering zal iets duurder zijn dan de gemiddelde kosten. Dat betekent dat als je een auto zonder problemen rijdt je iets duurder uit bent met private lease, maar het betekent net zo goed dat als je een auto hebt die juist wel problemen krijgt de private lease goedkoper is.
Als je dus naar een nieuwe auto wilt kijken kan private lease een prima optie zijn. Zeker als je graag meer zekerheid wilt hebben.
[removed]
Hi allen, ik hoop dat ik mij op jullie expertise en ervaringen mag beroepen in de zoektocht naar betaalbare mobiliteit. Ik zat tot voor kort eigenlijk altijd in kamp "private lease = dief van je eigen portomonnaie" maar had mij er nooit écht in verdiept. Nu overweeg ik voor het eerst in mijn leven een keer niet een barrel te gaan rijden van max een paar duizend euro en krijg ik toch een beetje een reality check, én vraag ik mij af of ik nog bepaalde zaken over het hoofd zie. Ik hoop dat jullie antwoorden mij wellicht weer iets verder helpen 
Ik kijk nu naar Ford Fiesta's van +/- 8000 euro, als eigen auto (dus geen PL). Dat leek mij een bedrag waar je een B-segmenter voor kan kopen met zo'n 100.000km op de teller, wat luxe opties, etc. Daar zijn er gelukkig 1001 van te koop, dus keuze zat. Echter als ik bij de kosten-berekening-tools van ANWB en Autoweek alles invoer dan zie ik dat de berekening daar uitkomt op ongeveer 200-240 euro aan kosten per maand, exclusief brandstof.
De berekening gaat dan uit van 4 jaar bezit, 10.000km per jaar, en een auto van 2013 a 8000 euro met 100.000km op de teller. En 6 jaar schadevrije jaren. Op een rijtje:
Autoweek
Afschrijving: 1000
Belasting: 392
Verzekering: 485
Onderhoud: 437
Rente: 88
Totaal: 2402 per jaar
Totaal: 200 per maand
Anwb
Afschrijving: 900
Verzekering: 599
Onderhoud 950
Totaal: 2806 per jaar
Totaal: 234 per maand
Als ik dan kijk naar Private Lease dan zie ik dat een nieuwe Fiesta met 10000km per jaar en 4 jarig abonnement als zo'n beetje start bij 249 euro. Dat betekent dat de 'kosten' van gehele ontzorging eigenlijk maar beperkt blijven tot zo'n 200-600 euro per jaar.
Klopt dit jullies inziens een beetje, en zijn die 'meerkosten' zo'n beetje waar ik de afweging op zou moeten maken? Of zijn de tools van autoweek/anwb te pessimistisch? Ik realiseer mij overigens dat de 249 ook wel echt een vanafprijs is voor PL en dat het snel oploopt met extra vinkjes voor winterbanden, afkoop ER, etc. .. Maar toch, het verschil tussen koop en PL is veel kleiner dan ik dacht...
@redwing Mijn vorige post was nog niet af, per ongeluk al live gezet. Dank vast voor je antwoord, wellicht kun je nog aanvullen
Ik kijk nu naar Ford Fiesta's van +/- 8000 euro, als eigen auto (dus geen PL). Dat leek mij een bedrag waar je een B-segmenter voor kan kopen met zo'n 100.000km op de teller, wat luxe opties, etc. Daar zijn er gelukkig 1001 van te koop, dus keuze zat. Echter als ik bij de kosten-berekening-tools van ANWB en Autoweek alles invoer dan zie ik dat de berekening daar uitkomt op ongeveer 200-240 euro aan kosten per maand, exclusief brandstof.
De berekening gaat dan uit van 4 jaar bezit, 10.000km per jaar, en een auto van 2013 a 8000 euro met 100.000km op de teller. En 6 jaar schadevrije jaren. Op een rijtje:
Autoweek
Afschrijving: 1000
Verzekering: 485
Onderhoud: 437
Rente: 88
Totaal: 2402 per jaar
Totaal: 200 per maand
Anwb
Afschrijving: 900
Verzekering: 599
Onderhoud 950
Totaal: 2806 per jaar
Totaal: 234 per maand
Als ik dan kijk naar Private Lease dan zie ik dat een nieuwe Fiesta met 10000km per jaar en 4 jarig abonnement als zo'n beetje start bij 249 euro. Dat betekent dat de 'kosten' van gehele ontzorging eigenlijk maar beperkt blijven tot zo'n 200-600 euro per jaar.
Klopt dit jullies inziens een beetje, en zijn die 'meerkosten' zo'n beetje waar ik de afweging op zou moeten maken? Of zijn de tools van autoweek/anwb te pessimistisch? Ik realiseer mij overigens dat de 249 ook wel echt een vanafprijs is voor PL en dat het snel oploopt met extra vinkjes voor winterbanden, afkoop ER, etc. .. Maar toch, het verschil tussen koop en PL is veel kleiner dan ik dacht...
@redwing Mijn vorige post was nog niet af, per ongeluk al live gezet. Dank vast voor je antwoord, wellicht kun je nog aanvullen
[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 28-10-2020 11:20 ]
@Valorian
Tja, je ziet dat je berekening prima overeen komt met wat ik al zei
Voor de PL zullen er inderdaad nog wat kosten bijkomen voor de extra's die je wilt. Daardoor zal het meer in de buurt komen van een nieuwe auto (dat zal voor een Fiesta +/-300 euro/maand zijn). Uiteindelijk rijd je dan, net als in jouw berekening, voor een paar honderd euro extra per jaar zonder zorgen.
En wat ik in mijn vorige post ook al zei, PL zal wat duurder zijn als je geen onkosten maakt en juist goedkoper als je wel onkosten hebt.
Ik zat vroeger ook in het kamp dat PL onnodig duur vond, maar de laatste jaren zijn de prijzen echt goed in de buurt gekomen van zelf een nieuwe auto rijden. En daarmee dus een goede optie geworden.
Tja, je ziet dat je berekening prima overeen komt met wat ik al zei
Voor de PL zullen er inderdaad nog wat kosten bijkomen voor de extra's die je wilt. Daardoor zal het meer in de buurt komen van een nieuwe auto (dat zal voor een Fiesta +/-300 euro/maand zijn). Uiteindelijk rijd je dan, net als in jouw berekening, voor een paar honderd euro extra per jaar zonder zorgen.
En wat ik in mijn vorige post ook al zei, PL zal wat duurder zijn als je geen onkosten maakt en juist goedkoper als je wel onkosten hebt.
Ik zat vroeger ook in het kamp dat PL onnodig duur vond, maar de laatste jaren zijn de prijzen echt goed in de buurt gekomen van zelf een nieuwe auto rijden. En daarmee dus een goede optie geworden.
[removed]
Ja je kan natuurlijk weer een oude auto vergelijken met nieuw private lease. Wellicht goed om even een nieuwe naast private lease te zetten en dan het verschil te bekijken. Een auto van 100k kilometers zal binnen afzienbare tijd ook aan de distributie moeten, banden zullen ook niet nieuwe zijn etc.
Memento mori
Er bestaat een kleine kans dat ik een auto van de zaak krijg. Gaat dat niet door, dan willen we kijken naar private lease, max 48 maand en 10k Km per jaar.
Ik zie overal opties voor all weather of winterbanden, maar dat kost dan tussen de 10 en 20 euro per maand extra. Mag je ook zelf een gebruikte winterset aanschaffen en die eronder zetten, aangezien de auto niet je eigendom is?
Schade inzittenden, verzekeren jullie dat wel of niet mee? Standaard zijn inzittenden gedekt toch?
Renault heeft een nieuwe Clio in het actieaanbod die af fabriek op LPG rijdt. Dat scheelt natuurlijk enorm in de brandstofkosten. Maar met 2 dochters van 9 en 12 en een hond denk ik niet dat ie groot genoeg is. Zeker niet over 4 jaar.
Ik zie overal opties voor all weather of winterbanden, maar dat kost dan tussen de 10 en 20 euro per maand extra. Mag je ook zelf een gebruikte winterset aanschaffen en die eronder zetten, aangezien de auto niet je eigendom is?
Schade inzittenden, verzekeren jullie dat wel of niet mee? Standaard zijn inzittenden gedekt toch?
Renault heeft een nieuwe Clio in het actieaanbod die af fabriek op LPG rijdt. Dat scheelt natuurlijk enorm in de brandstofkosten. Maar met 2 dochters van 9 en 12 en een hond denk ik niet dat ie groot genoeg is. Zeker niet over 4 jaar.
Rijden die af-fabriek-lpg auto's tegenwoordig nog altijd op LPG én benzine, of zit er helemaal geen benzinetank meer in? Je merkt dat LPG langzaam maar zeker steeds verder lijkt te verdwijnen uit NL. Benzinepompen worden steeds vaker onbemand (waardoor LPG geen optie meer is).MartijnA3 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:55:
Er bestaat een kleine kans dat ik een auto van de zaak krijg. Gaat dat niet door, dan willen we kijken naar private lease, max 48 maand en 10k Km per jaar.
Schade inzittenden, verzekeren jullie dat wel of niet mee? Standaard zijn inzittenden gedekt toch?![]()
Tsja, ik begrijp dat dat logischer is. Maar mijn uitgangspunt/vraag is: hoe rij ik het voordeligste een auto van maximaal zo'n 7 jaar oud. Om het 'nieuwe' geef ik niet zoveel. Al is de brandstofbesparing van een nieuwer model natuurlijk wel iets wat ik mee moet nemen in mijn keuze (1 op 15 of 1 op 20 gaat bij 10000 per jaar toch ook weer zo'n 300 euro schelen). Dus als ik veel voordeel (helemaal onder aan de streep) kan behalen door in een auto uit 2013 te rijden dan prima, maar als een nieuwe nauwelijks duurder wordt: ook prima natuurlijk. Als een PL aangeboden wordt als occasion en daar nog meer voordeel is te behalen dan geniet dat weer de voorkeur, etc. Verder zitten in die berekening van autoweek en anwb natuurlijk de ondehroudskosten al meegenomen, dus dat zou een realistisch beeld van de totaalkosten moeten geven. Zeker ANWB, die 950 euro per jaar aan onderhoud rekent. Als ik een auto koop van 7 jaar oud met 120K op de teller dan ben ik toch wel teleurgesteld als ik écht 3800 euro aan onderhoudskosten maak in 40000km...Bob-B190 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Ja je kan natuurlijk weer een oude auto vergelijken met nieuw private lease. Wellicht goed om even een nieuwe naast private lease te zetten en dan het verschil te bekijken. Een auto van 100k kilometers zal binnen afzienbare tijd ook aan de distributie moeten, banden zullen ook niet nieuwe zijn etc.
Maar de lastigste variabele is zoals @redwing als stelt vrees ik het onverwachte:
- een ongeluk of schade door eigen schuld
- onverwacht hoge onderhoudskosten (problemen motor, versnellingsbak, etc.)
Als het bovenstaande uitblijft ben je met bezit dus al snel iets goedkoper uit, als het zich voordoet kan je 'winst' in een keer verdampt zijn. Nog even los van de frustratie en ergenis bij dat soort uitgaven, waar je het bij PL lekker automatisch spreid over de maanden ...
Kortom, ik denk er nog even over na.
Hoe bedoel je voor 1 jaar?BasvanS schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:12:
Via de consumentenbod heb ik bij privatelease.com een Aygo geleased voor een jaar. Ze weigeren mijn annulering voor eind december nu te verwerken en daarmee mijn registratie bij het BKR aan te passen. Tot 2 x toe gevraagd op basis van welke regels ze weigeren, maar nu negeren ze me gewoon.. waarschijnlijk aan het wachten op eind december..
Als je een 1 jaar contract heb hoef je toch niks op te zeggen? die loopt vanzelf af.
Als je een flexibel contact hebt (zoals ikzelf ook) waarbij ja na 1 jaar loopttijd mag annuleren met 3 maanden opzegtermijn,
dan kan je op ieder moment zeggen nadat het 1e jaar voorbij is. (waarna je nog 3 maanden aan het contract vast zit)
Die BKR registratie is overigens alleen een betalingsverplichting. Die loopt dus altijd gelijk met de looptijd van het contract.
-edit:
Als je eerder van je BKR registratie af wil, dan zou je kunnen kijken of je het contract kan overdragen naar iemand anders.
[ Voor 6% gewijzigd door DjMark op 28-10-2020 12:40 ]
Kleine kanttekening bij jouw vergelijking van een occasion van middelbare leeftijd met private lease (nieuw). Inderdaad is PL qua onderhoud zorgelozer maar qua schade's zou ik juist uitgaan van wat hogere kosten. Zeker bij de prijsvechters zijn de inlevercondities streng en verlagen van eigen risico kost weer extra. Waar je bij de occasion niet in zou zitten over wat parkeerdeukjes kan dit je bij PL zomaar honderden euro's eigen risico kosten.Valorian schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:07:
Als het bovenstaande uitblijft ben je met bezit dus al snel iets goedkoper uit, als het zich voordoet kan je 'winst' in een keer verdampt zijn.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
bi-fuel, dus ook benzine. 336 euro per maand (48 maand / 10k km per jaar) en je tankt voor heel weinig.Valorian schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:00:
[...]
Rijden die af-fabriek-lpg auto's tegenwoordig nog altijd op LPG én benzine, of zit er helemaal geen benzinetank meer in? Je merkt dat LPG langzaam maar zeker steeds verder lijkt te verdwijnen uit NL. Benzinepompen worden steeds vaker onbemand (waardoor LPG geen optie meer is).
Als ik nu opzeg voor 31-3-2021 heb ik toch ook geen betalingsverplichting meer na die datumDjMark schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:38:
[...]
Hoe bedoel je voor 1 jaar?
Als je een 1 jaar contract heb hoef je toch niks op te zeggen? die loopt vanzelf af.
Als je een flexibel contact hebt (zoals ikzelf ook) waarbij ja na 1 jaar loopttijd mag annuleren met 3 maanden opzegtermijn,
dan kan je op ieder moment zeggen nadat het 1e jaar voorbij is. (waarna je nog 3 maanden aan het contract vast zit)
Die BKR registratie is overigens alleen een betalingsverplichting. Die loopt dus altijd gelijk met de looptijd van het contract.
-edit:
Als je eerder van je BKR registratie af wil, dan zou je kunnen kijken of je het contract kan overdragen naar iemand anders.
Als je netjes betaalt niet nee, maar ik vermoed dat ze je niet op je blauwe ogen gaan geloven.BasvanS schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:26:
[...]
Als ik nu opzeg voor 31-3-2021 heb ik toch ook geen betalingsverplichting meer na die datum
Memento mori
Je hebt zo te lezen dus geen jaarcontract.BasvanS schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:26:
[...]
Als ik nu opzeg voor 31-3-2021 heb ik toch ook geen betalingsverplichting meer na die datum
Ik ga er even vanuit dat je een flexibel contract heb zoals ik (looptijd 5 jaar, maar opzegbaar na het 1e jaar).
Als je 1e jaar voorbij is op 31-12-2020, kan je pas na dat moment op gaan zeggen, dat zijn de voorwaarden waar je dan voor getekend hebt.
Maar niks verbied mij om nu op te zeggen voor 31-12-2020, dan moeten ze dat verwerken. Volgens mij is daar zelfs al een keer een zaak over geweest.DjMark schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:12:
[...]
Je hebt zo te lezen dus geen jaarcontract.
Ik ga er even vanuit dat je een flexibel contract heb zoals ik (looptijd 5 jaar, maar opzegbaar na het 1e jaar).
Als je 1e jaar voorbij is op 31-12-2020, kan je pas na dat moment op gaan zeggen, dat zijn de voorwaarden waar je dan voor getekend hebt.
Wat wint de LM erbij als ze mij mij onnodig met een hoge BKR schuld opzadelen. Ze kunnen we toch gewoon verplichten die auto in te leveren op 31-3-2021 als ik nu opzeg? Vind het allemaal maar vaag, klacht ingedient bij BKR. Even kijken wat ze zeggen.
Waarom mag ik niet 15 x 220 euro betalen en geen schuld laten wegschrijven en direct opzeggen. Voor wie is dat nadelig?
Heb je vooruit betaald dan tot eind december?BasvanS schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:26:
[...]
Wat heeft dat met een betalingsverplichting na 31-3-2021 te makenMartinusz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:49:
[...]
Heb je vooruit betaald dan tot eind december?
bij mijn schoonvader is zijn private lease-auto (van 8 maanden oud) gisteren gestolen/'s nachts voor de deur weggehaald.... Spullen die in de auto lagen zijn niet verzekerd, ook niet vanuit de inboedelverz.
Ik begreep dat hij nu 8 dagen een leenauto krijgt, en dat na 8 dagen zijn contract wordt stopgezet. Is de auto na een maand niet teruggevonden, dan zal zijn contract ontbonden worden.
Hij zal dan ook op zoek moeten naar een andere auto, die hopelijk een stuk sneller geleverd wordt dan de huidige (4 maanden).
Ik begreep dat hij nu 8 dagen een leenauto krijgt, en dat na 8 dagen zijn contract wordt stopgezet. Is de auto na een maand niet teruggevonden, dan zal zijn contract ontbonden worden.
Hij zal dan ook op zoek moeten naar een andere auto, die hopelijk een stuk sneller geleverd wordt dan de huidige (4 maanden).
Als jij een maand niet betaald, loopt je betalingsverplichting natuurlijk door.BasvanS schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:47:
[...]
Wat heeft dat met een betalingsverplichting na 31-3-2021 te maken?
Dat is bij een jaarcontract ook. Daar geld alleen de registratie van 5 jaar niet. Ze registreren voor die Aygo 9500 euro bij de BKR terwijl ik maar 15 maanden contract heb. Ik heb namelijk al opgezegd.Martinusz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:03:
[...]
Als jij een maand niet betaald, loopt je betalingsverplichting natuurlijk door.
Omdat je een flex contract hebt en bij aanvang er vanuit wordt gegaan dat je de volle termijn blijft. Bij dat contract hoort dus de volledige periode bij BKR, anders had je een echt jaarcontract moeten nemenBasvanS schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:14:
[...]
Dat is bij een jaarcontract ook. Daar geld alleen de registratie van 5 jaar niet. Ze registreren voor die Aygo 9500 euro bij de BKR terwijl ik maar 15 maanden contract heb. Ik heb namelijk al opgezegd.
Zo werkt het ook bij leningen, ze gaan niet elke maand het bedrag aanpassen bij BKR wat je nog open hebt staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 28-10-2020 23:24 ]
Why on earth, zou ik EUR 20 per maand extra betalen als ik 60 maanden wil blijven, dure verzekering!Martinusz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:23:
[...]
Omdat je een flex contract hebt en bij aanvang er vanuit wordt gegaan dat je de volle termijn blijft. Bij dat contract hoort dus de volledige periode bij BKR, anders had je een echt jaarcontract moeten nemen
Zo werkt het ook bij leningen, ze gaan niet elke maand het bedrag aanpassen bij BKR wat je nog open hebt staan.
En dan nog: als ik op zeg dan word het contract aangepast, ipv einddatum 31-12-2024 is het 31-3-2021. Als ik een lopen krediet stop zet en dus opzeg, dan word toch ook BKR aangepast?
Het probleem zit hem dat ze een opzegging nog geen dag voor de 30e december 2020 willen accepteren. En waarom is me een raadsel?
Dan had je een jaarcontract moeten nemen. Flexibel contract betekent 60 maanden contract en dus volle bkr registratie. Dat ie eerder gestopt kan worden klopt, maar ze weten toch nooit wanneer dat exact zal zijn.BasvanS schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:28:
[...]
Why on earth, zou ik EUR 20 per maand extra betalen als ik 60 maanden wil blijven, dure verzekering!
En dan nog: als ik op zeg dan word het contract aangepast, ipv einddatum 31-12-2024 is het 31-3-2021. Als ik een lopen krediet stop zet en dus opzeg, dan word toch ook BKR aangepast?
Het probleem zit hem dat ze een opzegging nog geen dag voor de 30e december 2020 willen accepteren. En waarom is me een raadsel?
Een lening wordt ook pas afgemeld als deze is voldaan. Als jij tegen de bank zegt over 3 termijnen is het klaar, dat is leuk maar de bank meldt het pas af als die 3 termijnen binnen zijn.
En je zegt het zelf al, jouw krediet stopt pas 31-03-2021, die BKR gaat er daarna pas vanaf als alle termijnen zijn voldaan en in dit geval de auto is terug ingeleverd.
95% met je eens. Maar als je het contract Flexibel maakt, dan kan de einddatum dus veranderd worden. Dan moet je ook de registratie datum aanpassen bij BKR (en dus het bedrag) als het contract tussendoor gewijzigd is? Dat is toch niet zo moeilijk. Als ik opzeg, kan ik dat daarna ook niet meer aanpassen, dus je hebt maximaal 1 aanpassing?Martinusz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:47:
[...]
Dan had je een jaarcontract moeten nemen. Flexibel contract betekent 60 maanden contract en dus volle bkr registratie. Dat ie eerder gestopt kan worden klopt, maar ze weten toch nooit wanneer dat exact zal zijn.
Een lening wordt ook pas afgemeld als deze is voldaan. Als jij tegen de bank zegt over 3 termijnen is het klaar, dat is leuk maar de bank meldt het pas af als die 3 termijnen binnen zijn.
En je zegt het zelf al, jouw krediet stopt pas 31-03-2021, die BKR gaat er daarna pas vanaf als alle termijnen zijn voldaan en in dit geval de auto is terug ingeleverd.
Kun je de opzegging ook weer annuleren? Vast wel.BasvanS schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:22:
[...]
95% met je eens. Maar als je het contract Flexibel maakt, dan kan de einddatum dus veranderd worden. Dan moet je ook de registratie datum aanpassen bij BKR (en dus het bedrag) als het contract tussendoor gewijzigd is? Dat is toch niet zo moeilijk. Als ik opzeg, kan ik dat daarna ook niet meer aanpassen, dus je hebt maximaal 1 aanpassing?
Dan moet de LM weer naar het BKR toe om de registratie aan te passen.
Dus, ongeacht de flexibiliteit registeren ze de volledige looptijd en waarde van het contract bij het BKR totdat het contract opgezegd, afgelopen en betaald is. Ook al je het eerder opzegt, dan nog moet het afgelopen en betaald zijn voordat ze bij het BKR je registratie verwijderen.
Nog even wachten dus met je hypotheek.
Ik zoek een ruime gezinsauto voor private lease, kijk nu naar een Ford Focus of Skoda Octavia.
Via de ANWB is er de mogelijkheid om voor 24 maanden te kiezen voor de Focus Wagon. De auto komt dan incl ST Line upgrade en kleur op 409 eur p/m voor 48 maand en 10k km met de mogelijkheid tot opzegging na 1 jaar.
Zonder flexibiliteit kost ie 379 per maand. Eigen risico is 300 en schade inzittenden is meeverzekerd. En natuurlijk ANWB pechhulp.
Dan heb ik nog geen winterbanden, die kosten via de anwb 20 euro per maand. Bizar veel geld.
Een Skoda Octavia Business (niet het nieuwe model) heb ik gevonden voor 379 voor 48 maand en 10k km. Eigen risico van 150 euro, onbeperkte teruggave van km's en inclusief schade inzittenden verzekering.
Ik kan bij beide een offerte vragen en dan de details vergelijken, maar misschien weten jullie nog betere aanbiedingen.
Via de ANWB is er de mogelijkheid om voor 24 maanden te kiezen voor de Focus Wagon. De auto komt dan incl ST Line upgrade en kleur op 409 eur p/m voor 48 maand en 10k km met de mogelijkheid tot opzegging na 1 jaar.
Zonder flexibiliteit kost ie 379 per maand. Eigen risico is 300 en schade inzittenden is meeverzekerd. En natuurlijk ANWB pechhulp.
Dan heb ik nog geen winterbanden, die kosten via de anwb 20 euro per maand. Bizar veel geld.
Een Skoda Octavia Business (niet het nieuwe model) heb ik gevonden voor 379 voor 48 maand en 10k km. Eigen risico van 150 euro, onbeperkte teruggave van km's en inclusief schade inzittenden verzekering.
Ik kan bij beide een offerte vragen en dan de details vergelijken, maar misschien weten jullie nog betere aanbiedingen.
Moet je er iedere dag op vaste tijden een stuk mee rijden? Ik betwijfel dat gezien je 10k. En wat dat betreft lijken winterbanden mij dan ook minder relevant. Maar dat is een aanname. Wanneer je meer de keuze hebt wanneer je rijdt (veredelde boodschappenauto) zou ik minder waarde hechten aan die winterbanden.
QFT. Pas als de auto is ingeleverd wordt je kredit bij het BKR op "Beëindigd" gezet. Dat doen ze echt niet eerder.^LuKKie^ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:36:
[...]
Kun je de opzegging ook weer annuleren? Vast wel.
Dus, ongeacht de flexibiliteit registeren ze de volledige looptijd en waarde van het contract bij het BKR totdat het contract opgezegd, afgelopen en betaald is. Ook al je het eerder opzegt, dan nog moet het afgelopen en betaald zijn voordat ze bij het BKR je registratie verwijderen.
@BasvanS
Ik heb medio maart een hypotheek aangevraagd en per 1 april liep mijn PL contract af. De hypotheekverstrekker wist er van en ik moest dan ook doorgeven wanneer de BKR registratie was beëindigd. Dat was op 6 april al, geloof ik. Het staat allemaal wel ergens in dit topic als je op mijn naam zoekt.
[ Voor 17% gewijzigd door Tjebakka op 29-10-2020 09:16 ]
If it aint fixed, it's broken.
Ik zou ook zeker eens bij dealers langsgaan en kijken naar voorraadmodellen, daar kunnen ze vaak scherper mee aanbieden dan de standaard private lease via de website van Skoda/Ford/etc.MartijnA3 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:57:
Ik zoek een ruime gezinsauto voor private lease, kijk nu naar een Ford Focus of Skoda Octavia.
Zo hebben wij een Seat Ateca Business Intense met winterbanden en 15.000 km per jaar voor 500,-
via de website was dat ver boven de 600,-
Waarom betwijfel je dat? 10k te laag? Mijn vrouw heeft een nieuwe baan met 20km woon werk afstand, dus 40km per dag. 2 dagen thuis werken per week.PLAE schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:08:
Moet je er iedere dag op vaste tijden een stuk mee rijden? Ik betwijfel dat gezien je 10k. En wat dat betreft lijken winterbanden mij dan ook minder relevant. Maar dat is een aanname. Wanneer je meer de keuze hebt wanneer je rijdt (veredelde boodschappenauto) zou ik minder waarde hechten aan die winterbanden.
Opzegging kan je bij privatelease.com weer annuleren. Ik heb die vraag gesteld aangezien mijn nieuwe lease pas in 2021 komt en ook na mijn opzegging kon ik de auto van privatelease.com gewoon langer houden.^LuKKie^ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:36:
[...]
Kun je de opzegging ook weer annuleren? Vast wel.
Mooie aanbieding voor ING klanten (met "ING Punten"):
- Kia Picanto met opties (cruise control, airco, dab+, etc;)
- 15.000 km/j
- 30 maanden
- 300 229 euro
Geldig t/m 31-12-2020 via ing.nl/punten of direct via: https://meerprivatelease.nl/
- 15.000 km/j
- 30 maanden
- 300 229 euro
Geldig t/m 31-12-2020 via ing.nl/punten of direct via: https://meerprivatelease.nl/
Van Mossel MG heeft een aantal leuke aanbiedingen, zoals onder andere de MG ZS EV voor 349€ per maand, op basis van 60 maanden en 10k km. Elektrische SUV met standaard rijke uitrusting voor weinig geld. No-brainer
Ik denk dat de aanbieding van de ANWB niet door Ford kan worden gematcht is gewoon een heel scherp tarief op dit moment. Ik betaalde 2 jaar geleden meer per maand voor mijn Ford Focus als dat ik hem nu opnieuw zou afsluiten. En de catalogusprijzen zijn in die tijd nog iets gestegen. Maar je kan het proberen, destijds ook vergeleken uiteindelijk was Ford altijd duurder dan andere aanbieders zelf, zowel in meerkilometers als maandprijs en geen flexibele optie mogelijk.Martinusz schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:14:
[...]
Ik zou ook zeker eens bij dealers langsgaan en kijken naar voorraadmodellen, daar kunnen ze vaak scherper mee aanbieden dan de standaard private lease via de website van Skoda/Ford/etc.
Zo hebben wij een Seat Ateca Business Intense met winterbanden en 15.000 km per jaar voor 500,-
via de website was dat ver boven de 600,-
Ja via de website? Of heb je ook echt offertes van een dealer gekregenTheUninvited schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:28:
[...]
Ik denk dat de aanbieding van de ANWB niet door Ford kan worden gematcht is gewoon een heel scherp tarief op dit moment. Ik betaalde 2 jaar geleden meer per maand voor mijn Ford Focus als dat ik hem nu opnieuw zou afsluiten. En de catalogusprijzen zijn in die tijd nog iets gestegen. Maar je kan het proberen, destijds ook vergeleken uiteindelijk was Ford altijd duurder dan andere aanbieders zelf, zowel in meerkilometers als maandprijs en geen flexibele optie mogelijk.
Zeker op voorraadmodellen zijn de prijzen anders dan standaard nieuwe auto via de website van de dealers.
Het beste is in ieder geval meerdere te vergelijken, dan weet je snel genoeg of iets een goede deal is of niet
De Ford dealer gebruikte de dezelfde berekening als op de website, voorraad of niet maakte niet uit, maar kan best zijn dat dat bij andere merken wel uitmaakt. Bij Ford was toen alles vaste prijs ongeacht of die uit de showroom kwam, volgens de verkoper was dat de allerlaagste prijs die kon worden aangeboden. Toen ik meldde dat ik via een andere aanbieder goedkoper uit was geloofde die me niet echt, dat was toen via het consumentenbond leasecollectief. Je hebt ook nog merkdealers die hun eigen leasemaatschappij hebben en daar kan het weer anders zijn natuurlijk, dus het kan de moeite zijn om meerdere dealers te bezoeken die onderdeel zijn van een andere dealergroep.Martinusz schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:44:
[...]
Ja via de website? Of heb je ook echt offertes van een dealer gekregen
Zeker op voorraadmodellen zijn de prijzen anders dan standaard nieuwe auto via de website van de dealers.
Het beste is in ieder geval meerdere te vergelijken, dan weet je snel genoeg of iets een goede deal is of niet(vergeet de voorwaarden ook niet te vergelijken, niet alleen prijs)
Dan heb ik voor EUR 225 nog wel een Aygo ter overname, beschikt over dat alles maar ook over achteruitrij camera, Apple/Android Car (Play) en is vanaf 30-12-2020 met een opzegtermijn van 3 maanden op te zeggenValorian schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:56:
Mooie aanbieding voor ING klanten (met "ING Punten"):
- 15.000 km/j
- 30 maanden
- 300 229 euro
Tis geen super scherpe deal, bij de CB vind je ze beter!
Ik zie dat er regelmatig aanbiedingen voorbijkomen. Maar heeft het ook nut om te gaan shoppen bij dealers (m.b.t. voorraadmodellen bijvoorbeeld)? Wij willen een niet te kleine auto voor weinig geld. Verder heel weinig eisen (behalve misschien kleur en Android Auto/Carplay). We hebben vrijdag een proefrit bij de Skoda dealer voor een Skoda Fabia Combi. Maar die hebben net drie daarvan besteld in lelijke kleuren. Als we zelf willen bestellen gaat de prijs omhoog (want 2021 prijzen) en kunnen we pas eind februari rijden.
Voorraadmodel komt niet persee uit de showroom natuurlijkTheUninvited schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:05:
[...]
De Ford dealer gebruikte de dezelfde berekening als op de website, voorraad of niet maakte niet uit, maar kan best zijn dat dat bij andere merken wel uitmaakt. Bij Ford was toen alles vaste prijs ongeacht of die uit de showroom kwam, volgens de verkoper was dat de allerlaagste prijs die kon worden aangeboden. Toen ik meldde dat ik via een andere aanbieder goedkoper uit was geloofde die me niet echt, dat was toen via het consumentenbond leasecollectief. Je hebt ook nog merkdealers die hun eigen leasemaatschappij hebben en daar kan het weer anders zijn natuurlijk, dus het kan de moeite zijn om meerdere dealers te bezoeken die onderdeel zijn van een andere dealergroep.
@barrymossel kijk of er ergens een model op voorraad staat bij een dealer, volgens mij kun je bij Skoda op de website op voorraadmodellen zoeken. Dan kun je natuurlijk die betreffende dealer benaderen wat voor offerte ze daar voor kunnen maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 03-11-2020 11:58 ]
Thanks. Daar had ik dus nog niet aan gedacht. Bepalen die dealers ook hun eigen prijzen en wijken die (veel) af van wat online staat?Martinusz schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:57:
[...]
@barrymossel kijk of er ergens een model op voorraad staat bij een dealer, volgens mij kun je bij Skoda op de website op voorraadmodellen zoeken. Dan kun je natuurlijk die betreffende dealer benaderen wat voor offerte ze daar voor kunnen maken.
Vind het allemaal eerlijk gezegd nogal onoverzichtelijk...
Dat klinkt als veel gedoe. Hoe ervaart hij dat? Ik snap die termijn van acht dagen wel, maar tegelijkertijd verwacht ik ook wel dat je de optie zou moeten hebben om het dan (tegen doorbetaling) door te laten lopen.koendio schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:56:
bij mijn schoonvader is zijn private lease-auto (van 8 maanden oud) gisteren gestolen/'s nachts voor de deur weggehaald.... Spullen die in de auto lagen zijn niet verzekerd, ook niet vanuit de inboedelverz.
Is toch bij een eigen nieuwe auto niet anders? Je krijgt paar dagen vervangende auto omdat hij nog gevonden kan worden en daarna moet je op zoek naar een nieuwe. Bestel je een uit het boekje kan je ook maanden op nieuwe moeten wachten en moet je ook de nieuwe cataloguswaarde betalen.
Er zit zeker wel verschil tussen dealers, je hebt een aantal grotere dealers met meerdere vestigingen, sommige zelfs hun eigen private lease administratie los van het merk zeg maar.barrymossel schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:07:
[...]
Thanks. Daar had ik dus nog niet aan gedacht. Bepalen die dealers ook hun eigen prijzen en wijken die (veel) af van wat online staat?
Vind het allemaal eerlijk gezegd nogal onoverzichtelijk...
Als je bij voorraadmodellen kijkt, zie je ook prijsverschillen tussen de dealers, en zoals eerder gezegd, sommige dealers hebben soms actieweken etc.
Ik ken Pon wel een beetje, maar ik dacht dat dat allemaal centraal zou zijn via Volkswagen Pon Financial Services of iets in die trant. Ik heb in ieder geval precies de gewenste auto en kleur gevonden in Leeuwarden of all place en zij gaan een offerte maken. Ben heel erg benieuwd. Prijs die in het voorraadoverzicht genoemd werd was inderdaad lager dan wat ik via skoda.nl te zien kreeg. Wel met een sterretje, maar ook met de door ons gewenste voorwaarden.Martinusz schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:55:
[...]
Er zit zeker wel verschil tussen dealers, je hebt een aantal grotere dealers met meerdere vestigingen, sommige zelfs hun eigen private lease administratie los van het merk zeg maar.
Als je bij voorraadmodellen kijkt, zie je ook prijsverschillen tussen de dealers, en zoals eerder gezegd, sommige dealers hebben soms actieweken etc.
We gaan het zien...!
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.