Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:51
Martinusz schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:57:
[...]

Voorraadmodel komt niet persee uit de showroom natuurlijk :P maar het zal wellicht ook per merk schelen. Wij hadden destijds een voorraadmodel en er was een actie-3-daagse waardoor er nog extra korting overeen ging :) meestal hebben dealers wel ergens een actieperiode in het jaar, altijd in de gaten houden!

@barrymossel kijk of er ergens een model op voorraad staat bij een dealer, volgens mij kun je bij Skoda op de website op voorraadmodellen zoeken. Dan kun je natuurlijk die betreffende dealer benaderen wat voor offerte ze daar voor kunnen maken.
Misschien is dat verandert intussen maar 2 jaar geleden kon ik geen enkele korting bij private lease krijgen, ongeacht of hij uit de fabriek kwam of op voorraad stond waren het allemaal standaardprijzen. Bij meerdere merkdealers geweest van verschillende merken (alleen niet VAG zoals jij aangaf). Probleem is vaak dat ze via de importeur prijsafspraken hebben tenzij je dus inderdaad een dealer hebt die zijn eigen leasemaatschappij heeft die zijn soms flexibeler.

Ik zag trouwens net dat ze bij Van Mossel een aanbieding hebben voor de Ford Focus met dezelfde vanafprijs als de ANWB op dit moment https://www.vanmosselvoor...rivate-lease/?model=Focus. @MartijnA3 Zou kunnen dat meerprijzen voor andere uitvoeringen lager uitvallen dan de ANWB als ze het op voorraad hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:49
Martinusz schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:57:
[...]
@barrymossel kijk of er ergens een model op voorraad staat bij een dealer, volgens mij kun je bij Skoda op de website op voorraadmodellen zoeken. Dan kun je natuurlijk die betreffende dealer benaderen wat voor offerte ze daar voor kunnen maken.
Nogmaals bedankt! Zojuist offerte ontvangen en scheelt ons 25 euro per maand. Kleur die we wilden, uitvoering die we wilden. Prima voor een vervoersmiddel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:24
Ik zit nu op een Aygo met CarPlay en achteruitrijcamera, all season banden, 36k per jaar en na 1 jaar opzegbaar voor 321,50 via JustLease. Het jaar is om en ik mis eigenlijk wel cruise control. Na een beetje rondkijken zie ik eigenlijk nergens iets wat datzelfde biedt voor dezelfde prijs (met name na 1 jaar opzegbaar vind ik belangrijk). Heb ik gewoon een heel goede deal te pakken gehad, of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:41
We staan op het punt om de volgende auto te leasen via ANWB:

Ford Focus Wagon ST-Line X Business 155pk
Kleur: Desert Island Blue
Winter Pack
Technology Pack
Parking Pack
Winterbanden
60 maanden / 15.000 km

Dit komt op € 464 per maand (incl. ANWB Europa Totaal)

Aanvraag is goedgekeurd en klaar voor tekenen.
Vrijdag gaan we nog een keer een proefrit maken en dan wil ik nog wel even kijken of de dealer hetzelfde kan aanbieden maar dan voor minder geld natuurlijk :-)
Ik vermoed van niet (als ik de reacties hierboven lees).

Adviseren jullie om gewoon open kaart te spelen met de dealer? En heeft er nog iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 22:38
TheUninvited schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:58:
[...]

Bij mij ging dat niet, kon wel een nieuw contract afsluiten en dan de inleverboete betalen uiteraard was hun voorstel, maar niet gedaan natuurlijk. Ligt heel erg aan het type auto wat je rijdt en het verdienmodel van de leasemaatschappij, via de maatschappij van een fabrikant heb je meer kans gok ik dan een generieke LM. Maar vragen kan geen kwaad.
Ook ALD denkt er zo over. Zelf leek het me niet onlogisch dat ik kon ruilen met een andere occasion, echter kreeg ik niet het idee dat betrokkene aan de lijn in het zelfde tempo mee kon redeneren. Ach het heeft ook geen bloedhaast, maar was leuk geweest.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
Aidacra schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:34:

Winter Pack
Technology Pack
Parking Pack
Winterbanden
60 maanden / 15.000 km

Vrijdag gaan we nog een keer een proefrit maken en dan wil ik nog wel even kijken of de dealer hetzelfde kan aanbieden maar dan voor minder geld natuurlijk :-)

Adviseren jullie om gewoon open kaart te spelen met de dealer? En heeft er nog iemand tips?
Deze staat ook op m'n shortlist voor volgend jaar. Enorm goede aanbieding. Ik denk dat de dealer hier 100-150€ bovenop gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54

Winter Pack
Technology Pack
Parking Pack
Winterbanden
60 maanden / 15.000 km

Betaal je extra voor die kleur? De standaardkleur op de site van de ANWB zonder meerprijs zou niet leverbaar zijn op de ST Line en alle andere kleuren kosten extra.

Voor de ST-uitvoering staat er geen standaardkleur aangegeven. De uiteindelijke prijs voor de ST-uitvoering is dan altijd hoger dan aangegeven, dus het lijkt me een bug.

Edit: ik zie dat de kleur die je hebt gekozen een meerprijs heeft. Weet je toevallig toch of je bij de ST Line voor elke kleur een meerprijs moet betalen bij de ANWB?

[ Voor 7% gewijzigd door Jackssonss op 05-11-2020 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Lightning89 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:53:
[...]

Deze staat ook op m'n shortlist voor volgend jaar. Enorm goede aanbieding. Ik denk dat de dealer hier 100-150€ bovenop gaat zitten.
Ja dat denk ik ook. Maar niet geschoten ;-). En ik ga er toch langs voor een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Jackssonss schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:21:
[...]

Betaal je extra voor die kleur? De standaardkleur op de site van de ANWB zonder meerprijs zou niet leverbaar zijn op de ST Line en alle andere kleuren kosten extra.

Voor de ST-uitvoering staat er geen standaardkleur aangegeven. De uiteindelijke prijs voor de ST-uitvoering is dan altijd hoger dan aangegeven, dus het lijkt me een bug.

Edit: ik zie dat de kleur die je hebt gekozen een meerprijs heeft. Weet je toevallig toch of je bij de ST Line voor elke kleur een meerprijs moet betalen bij de ANWB?
Ja inderdaad een meerprijs. Maar ik vind wit en rood gewoon niet zo mooi :-).
En er is dus geen kleur mogelijk zonder meerprijs. Zie hieronder.

Oh deze aanbieding geld tot en met 22 november heeft de ANWB laten weten.

Blazer Blue (niet op ST-Line)
Geen extra kosten

Frozen White
€ 5,- per maand

Race Red
€ 5,- per maand

Moondust Silver
€ 11,- per maand

Agate Black
€ 13,- per maand

Chrome Blue
€ 13,- per maand

Desert Island Blue
€ 13,- per maand

Metropolis White
€ 13,- per maand

Blue Panther
€ 15,- per maand

Fantastic Red
€ 15,- per maand

Magnetic
€ 15,- per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik blijf toch verbaasd dat de offerte die we van de dealer hebben gekregen 25 euro lager is dan wat Skoda zelf op hun website aangeeft (precies dezelfde opties, zelfs iets extra). Het is een voorraadauto die begin december binnenkomt. Staat ook al met korting op de voorraadpagina van Skoda.

Iemand een idee wat hierachter zit? Heeft dat met hun verkoopquotum te maken? Dat ze de auto dus dit jaar nog kwijt willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Aidacra schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:39:
[...]

Ja inderdaad een meerprijs. Maar ik vind wit en rood gewoon niet zo mooi :-).
En er is dus geen kleur mogelijk zonder meerprijs. Zie hieronder.

Oh deze aanbieding geld tot en met 22 november heeft de ANWB laten weten.

Blazer Blue (niet op ST-Line)
Geen extra kosten

Frozen White
€ 5,- per maand

Race Red
€ 5,- per maand

Moondust Silver
€ 11,- per maand

Agate Black
€ 13,- per maand

Chrome Blue
€ 13,- per maand

Desert Island Blue
€ 13,- per maand

Metropolis White
€ 13,- per maand

Blue Panther
€ 15,- per maand

Fantastic Red
€ 15,- per maand

Magnetic
€ 15,- per maand
Desert Island Blue is inderdaad een mooie kleur. Heb je nagevraagd bij de ANWB of je altijd een meerprijs betaalt voor de kleur bij de ST Line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Jackssonss schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:58:
[...]

Desert Island Blue is inderdaad een mooie kleur. Heb je nagevraagd bij de ANWB of je altijd een meerprijs betaalt voor de kleur bij de ST Line?
Nee, info komt van de website. Geen bevestiging van ANWB hierover gevraagd omdat ik toch voor de kleur ga met een meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Aidacra schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:25:
[...]

Nee, info komt van de website. Geen bevestiging van ANWB hierover gevraagd omdat ik toch voor de kleur ga met een meerprijs.
Ik heb contact opgenomen. De ST-Line heeft in alle gevallen een meerprijs voor de kleur. De kleur zonder meerprijs is niet beschikbaar op de ST-line. Beetje raar hoe dat is ingericht op de site, maar het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Zijn er mensen die geïnteresseerd zijn in een goedkoop lease contract over te nemen?

Ik heb sinds februari een e-Golf die ik weg zou kunnen geven.
Het gaat om een 2 jarig contract (anderhalf nu dus).

Het gaat om een e-Golf 2020.

395 euro per maand met verlaagd eigen risico.

Auto heeft nu ongeveer 6 duizend km op de teller staan.

Elektrisch rijden is niks voor mij. Heb liever toch benzine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:27
barrymossel schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:09:
Ik blijf toch verbaasd dat de offerte die we van de dealer hebben gekregen 25 euro lager is dan wat Skoda zelf op hun website aangeeft (precies dezelfde opties, zelfs iets extra). Het is een voorraadauto die begin december binnenkomt. Staat ook al met korting op de voorraadpagina van Skoda.

Iemand een idee wat hierachter zit? Heeft dat met hun verkoopquotum te maken? Dat ze de auto dus dit jaar nog kwijt willen?
Op 28 oktober zijn er prijsverhogingen doorgevoerd, waardoor (in mijn geval bij een Scala) de leaseprijs meer dan 20 euro p/m hoger uit zou komen. Ik heb net op tijd besteld.

Kan me voorstellen dat dit jouw situatie (deels) kan verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
voorstad schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:13:
[...]

Op 28 oktober zijn er prijsverhogingen doorgevoerd, waardoor (in mijn geval bij een Scala) de leaseprijs meer dan 20 euro p/m hoger uit zou komen. Ik heb net op tijd besteld.

Kan me voorstellen dat dit jouw situatie (deels) kan verklaren.
Denk niet dat het dat is. Eergisteren de offerte pas gekregen. Lijkt meer dat het komt doordat de auto, die nog bij de dealer moet komen, al een korting had staan (waarom bij een nieuwe auto?). Dat zou de iets lagere leaseprijs verklaren. Maar ik snap niet zo goed waarom een nieuwe auto al korting heeft staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
ThaddeusX schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:06:
Zijn er mensen die geïnteresseerd zijn in een goedkoop lease contract over te nemen?

Ik heb sinds februari een e-Golf die ik weg zou kunnen geven.
Het gaat om een 2 jarig contract (anderhalf nu dus).

Het gaat om een e-Golf 2020.

395 euro per maand met verlaagd eigen risico.

Auto heeft nu ongeveer 6 duizend km op de teller staan.

Elektrisch rijden is niks voor mij. Heb liever toch benzine.
Mijn contract loopt over een halfjaar af. Wellicht dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Lightning89 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:46:
[...]

Mijn contract loopt over een halfjaar af. Wellicht dan!
Dan maak ik een ander ermee blij :)

En ook mezelf omdat ik sinds maart fulltime vanuit huis werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkvdbroek
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-09 20:07
Henkvdbroek schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Zo dat is niet zo mooi allemaal. Bij privatelease.com was ik er ook bang voor, maar de eerste stappen zijn tot nu toe gelukt. Ik heb de auto, kosteloos, ingeleverd bij een vestiging van schadenet. Ik heb een formulier van schadenet waarop staat dat de auto schadevrij is ingeleverd. Twee weken later heb ik van privatlease.com zelf ook een rapport gekregen waarop staat dat er geen schade is en dat er geen bijkomende kosten zijn.

Ik heb wel de factuur voor de maand November gekregen, maar volgens de klantenservice kan ik die storneren. Auto is 9 oktober ingeleverd, maar blijkbaar nog niet verwerkt in het systeem. Wel kreeg ik gister een credit factuur met de hele maand November en het resterende deel van de maand vanaf 10 Oktober. Ik heb ze nu wel even gevraagd of ze nu van me verwachten dat ik de maand November alsnog ga betalen. Dit ben ik uiteraard niet van plan.

Nu alleen nog wachten op de slotfactuur waarop ook de minder kilometers staan, maar daar zouden als het goed is geen verassingen meer op moeten staan aangezien ik al een inleverrapport heb van zowel schadenet als privatelease.com waarop staat dat er geen extra kosten zijn.

TLDR: Voor nu gaat alles goed bij privatelease.com. Zodra het helemaal is afgerond, zal ik me weer melden
Inmiddels een maand verder na het inleveren van de auto. Helaas nog steeds wachten op de credit voor de teveel betaalde termijn. Ook nog geen verrekening van de minder km's. Als klap op de vuurpijl zag ik ook dat de notering bij het BKR nog steeds niet weg is. Kortom, helaas nog steeds niet af van het leed dat privatelease.com heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
barrymossel schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:52:
[...]

Nogmaals bedankt! Zojuist offerte ontvangen en scheelt ons 25 euro per maand. Kleur die we wilden, uitvoering die we wilden. Prima voor een vervoersmiddel... ;)
Vandaag bij de dealer in de buurt geweest voor een proefrit. Kreeg een offerte mee van 50 euro per maand meer dan bovenstaande offerte. Bijzonder dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
TheUninvited schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:50:
[...]

Ik zag trouwens net dat ze bij Van Mossel een aanbieding hebben voor de Ford Focus met dezelfde vanafprijs als de ANWB op dit moment https://www.vanmosselvoor...rivate-lease/?model=Focus. @MartijnA3 Zou kunnen dat meerprijzen voor andere uitvoeringen lager uitvallen dan de ANWB als ze het op voorraad hebben.
Misschien was het eerder anders, maar je kan daar nu alleen voor de Trend kiezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Lightning89 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:53:
[...]

ANWB actie loopt op z'n eind, bestellingen moeten voor 31/12 zijn gedaan.

Mijn vrouw zit in haar proeftijd en kan daarom geen werkgeversverklaring krijgen. Ik red het niet alleen op mijn salaris door de zware eisen die ze stellen (1200 euro aan vaste lasten voor een gezin met kinderen, los van de hypotheek). Dus voor ons nog even geen private lease.

Overigens vond ik het verschil tussen de 125 en 155 pk versies tijdens proefritten niet heel groot.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
MartijnA3 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:10:
[...]
Overigens vond ik het verschil tussen de 125 en 155 pk versies tijdens proefritten niet heel groot.
Dat werd ook vermeld in een Carwow-review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MartijnA3 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:10:
[...]

ANWB actie loopt op z'n eind, bestellingen moeten voor 31/12 zijn gedaan.

Mijn vrouw zit in haar proeftijd en kan daarom geen werkgeversverklaring krijgen. Ik red het niet alleen op mijn salaris door de zware eisen die ze stellen (1200 euro aan vaste lasten voor een gezin met kinderen, los van de hypotheek). Dus voor ons nog even geen private lease.

Om wat voor zware eisen gaat het dan? Ben wel benieuwd, aangezien wij nog door de kredietcheck moeten komen. Bij ons vroegen ze overigens alleen loonstroken. Mijn vrouw heeft een leerlingscontract, dus tijdelijk (maar daarna sowieso een baan). Verder vroegen ze ook alleen naar huur. Geen andere vaste lasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Jackssonss schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:24:
[...]

Dat werd ook vermeld in een Carwow-review.
Heb je een link naar deze review? Ik kan namelijk nergens reviews vinden van de 2020 versie ST Line met de 155pk Mild Hybrid motor. Alleen met de vorige 150pk gewone benzine motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
barrymossel schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:19:
[...]

Om wat voor zware eisen gaat het dan? Ben wel benieuwd, aangezien wij nog door de kredietcheck moeten komen. Bij ons vroegen ze overigens alleen loonstroken. Mijn vrouw heeft een leerlingscontract, dus tijdelijk (maar daarna sowieso een baan). Verder vroegen ze ook alleen naar huur. Geen andere vaste lasten.
Ze rekenen € 1200 voor andere vaste laten bij een gezin met kinderen. Je netto salaris - huur - € 1200 - % van private Lease prijs moet een positief bedrag blijven.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Beatman schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:48:
[...]

Ze rekenen € 1200 voor andere vaste laten bij een gezin met kinderen. Je netto salaris - huur - € 1200 - % van private Lease prijs moet een positief bedrag blijven.
Oh, dat zit bij ons ruim in orde. En dat blijkt, want zojuist heb ik het contract ontvangen.

Nu al zin in de auto (terwijl ik er weinig om geef). Gisteren vond ik het toch wel erg fijn rijden als ik het met onze Citroën C3 uit 2004 vergelijk... ;)

Ook blij met de prijs en schijnbaar hebben ze bij VWPFS goede voorwaarden. Alles inclusief (inzittendenverzekering etc.), gratis tank benzine, gratis afleveren. Ik ben blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 20:46
[...]

En minus eventuele andere schulden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
barrymossel schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:19:
[...]

Ze doen natuurlijk een check bij het BKR en daar staat bijvoorbeeld een telefoon die je op afbetaling hebt, een creditcard, een lening. Als je op 1 naam aanvraagt draag je in je eentje de gehele hypotheeklast en daar bovenop ben je ook alleen verantwoordelijk voor de kosten van het levensonderhoud van je gezin in de berekening. Ze rekenden bij mij met 1200 euro per maand.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Aidacra schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:03:
[...]

Heb je een link naar deze review? Ik kan namelijk nergens reviews vinden van de 2020 versie ST Line met de 155pk Mild Hybrid motor. Alleen met de vorige 150pk gewone benzine motor.
Die zoek ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

[...]

Wat wordt er bedoeld met '% van private leasen'? Het maandbedrag of de 60% daarvan die ook wordt gerekend en doorgegeven aan BKR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
[...]

Stel je niet teveel voor van die mild hybrid. Ik heb de 155pk mild hybrid gereden en daarna een "oude" 125 pk. En die laatste was meer dan prima.

Hier staat ook een stukje over het wel of niet voelen van verschil.
https://topgear.nl/autote...boost-hybrid-125-pk-2020/

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
d0s schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:18:
[...]

Wat wordt er bedoeld met '% van private leasen'? Het maandbedrag of de 60% daarvan die ook wordt gerekend en doorgegeven aan BKR?
https://www.keurmerkpriva...ie-1.0.pdf/20160204112921
Het termijnbedrag voor operational lease bevat – naast de financieringscomponent – ook de vaste
servicecomponenten. Omwille van gelijke behandeling tussen financieringsvormen wordt voor
private lease alleen de financieringscomponent in het Centraal Krediet Informatiesysteem van
Stichting BKR (CKI) geregistreerd. Op basis van onderzoek is gekozen voor een afslag van 35% van de
som van de termijnbedragen. Bij de toepassing van de draagkrachtnorm wordt ook gerekend met 65
% (100% minus 35%) van het termijnbedrag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
[...]

De review gaat over de 125 pk-versie, maar daarin zegt hij dat er weinig verschil is tussen de 125-pk en 155-pk versies:
https://www.youtube.com/watch?v=kZdybFvg7wA

Ik heb gisteren trouwens een proefrit gemaakt in de Puma met 125 pk (dezelfde motor als in de Focus) samen met mijn vader en dat viel toch wel tegen. Niet dat de auto per se verkeerd reed, maar mijn vader vond het qua geluid helemaal niks, die drie-cilinder en ik kon het toen ook niet meer niet-horen. Verder vond ik dat de auto behoorlijk trilde en rammelde bij wat lagere toeren en bij het optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Jackssonss schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:53:
[...]

De review gaat over de 125 pk-versie, maar daarin zegt hij dat er weinig verschil is tussen de 125-pk en 155-pk versies:
https://www.youtube.com/watch?v=kZdybFvg7wA

Ik heb gisteren trouwens een proefrit gemaakt in de Puma met 125 pk (dezelfde motor als in de Focus) samen met mijn vader en dat viel toch wel tegen. Niet dat de auto per se verkeerd reed, maar mijn vader vond het qua geluid helemaal niks, die drie-cilinder en ik kon het toen ook niet meer niet-horen. Verder vond ik dat de auto behoorlijk trilde en rammelde bij wat lagere toeren en bij het optrekken.
De focussen die wij reden kenden geen rammels. En het geluid, tja, dat is iets persoonlijks. Ik vind het wel wat hebben. Maar dat ga je natuurlijk bij veel moderne auto's tegen komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 10:32

Winter Pack
Technology Pack
Parking Pack
Winterbanden
60 maanden / 15.000 km

Gefeliciteerd!
Ik heb afgelopen maandag ook getekend bij ANWB. Bijna dezelfde specs alleen de hatchback en de B&O audio en 48 maanden met optie voor maandelijks opzeggen na 1 jaar.
Geeft mij gewoon een veilig gevoel.

Ik heb ook gebeld of ik er nog 18" velgen onder zou kunnen krijgen maar de meerprijs van 24 euro per maand was het mij gewoon niet waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Drs_Ben schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:40:
[...]

Gefeliciteerd!
Ik heb afgelopen maandag ook getekend bij ANWB. Bijna dezelfde specs alleen de hatchback en de B&O audio en 48 maanden met optie voor maandelijks opzeggen na 1 jaar.
Geeft mij gewoon een veilig gevoel.

Ik heb ook gebeld of ik er nog 18" velgen onder zou kunnen krijgen maar de meerprijs van 24 euro per maand was het mij gewoon niet waard..
Dank je wel! Jij ook!

Ja die 18" twijfelde ik nog over om hier achter aan te gaan. Maar in eerste instantie rijd ik met mijn gezin (vrouw en twee dochters) in de auto. Dus een beetje comfortabel mag het wel blijven :-). En voor dat geld zou ik het zeker al niet doen.

Nu maar wachten dus :-) Ben benieuwd naar de levertijd, zal wel rond de drie maanden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Opnieuw heel persoonlijk, maar ik had een sterke voorkeur voor 17" onder de ST. De 18" die ik reed vond ik minder comfortabel en "zoekerig".

En ik vind de 17" velgen veel mooier.

[ Voor 12% gewijzigd door MartijnA3 op 08-11-2020 19:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
MartijnA3 schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:07:
Opnieuw heel persoonlijk, maar ik had een sterke voorkeur voor 17" onder de ST. De 18" die ik reed vond ik minder comfortabel en "zoekerig".

En ik vind de 17" velgen veel mooier.
Helemaal met je eens. Je hebt een ST? Of een ST Line? Ook private lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
MartijnA3 schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:39:
[...]

De focussen die wij reden kenden geen rammels. En het geluid, tja, dat is iets persoonlijks. Ik vind het wel wat hebben. Maar dat ga je natuurlijk bij veel moderne auto's tegen komen.
Eens, dat is een eigenschap van drie-cylinders. Vandaar dat ik nu ook neig naar een elektrische auto, maar ik merk dat elektrische auto's met PL relatief duur zijn door de hoge afschrijving. In dat geval zou ik dan kiezen voor een occasion. Ik heb op dit moment geen auto en heb er ook niet per se één nodig en qua range is een elektrische auto over het algemeen toereikend, maar dat is niet voor iedereen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Aidacra schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:09:
[...]

Helemaal met je eens. Je hebt een ST? Of een ST Line? Ook private lease?
Nog niets, was wezen kijken voor PL maar dat lukt niet op 1 salaris. Mijn vrouw zit door een nieuwe baan in dr proeftijd dus dan krijg je geen werkgeversverklaring. Voor een gezin met kinderen rekenen ze bij Leaseplan/ANWB 1600 euro vaste lasten, ik dacht eerder 1200. Als het straks nog lukt gaan we voor een donkergrijze 125pk ST met B&O audio.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Jackssonss schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:27:
[...]

Eens, dat is een eigenschap van drie-cylinders. Vandaar dat ik nu ook neig naar een elektrische auto, maar ik merk dat elektrische auto's met PL relatief duur zijn door de hoge afschrijving. In dat geval zou ik dan kiezen voor een occasion. Ik heb op dit moment geen auto en heb er ook niet per se één nodig en qua range is een elektrische auto over het algemeen toereikend, maar dat is niet voor iedereen zo.
Als je elektrisch PL zoekt kun je bijna niet om deze deal heen: https://www.vanmossel.nl/...oanS7sCAhqQ8aAsYnEALw_wcB

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
MartijnA3 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:40:
[...]

Als je elektrisch PL zoekt kun je bijna niet om deze deal heen: https://www.vanmossel.nl/...oanS7sCAhqQ8aAsYnEALw_wcB
Bedankt voor de tip! Waarschijnlijk ga ik pas over ongeveer een jaar een auto kopen/leasen en heb ik nu nog geen mogelijkheid tot opladen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 23:23
Twee weken geleden de bestelling geplaatst, afgelopen vrijdag de bedenktijd voorbij en de auto besteld door LeasePlan bij een lokale Ford dealer. Dus ben benieuwd! De LeasePlan app geeft op dit moment aan dat ze verwachten de auto in week 1 te leveren, had sowieso al niet verwacht dat de auto eerder zou komen. Aangezien leasemaatschappijen over het algemeen geen auto's op naam zetten middenin december. Dus hopelijk kan ik er begin januari in rijden!

Auto via de ANWB bij LeasePlan. Het is een Ford Fiesta Mild Hybrid 125 pk geworden. Met het ST-Line X optiepakket en Driver Assistance Pack 2. De standaard kleur Race Red gehouden, vond het wel een toffe kleur, weer eens wat anders dan wit, zwart of grijs. Eigen risico verlaagd naar 150 euro, 60 maanden met 20.000 km p/j.

[ Voor 4% gewijzigd door DennisUniOn op 09-11-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
DennisUniOn schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:31:
Twee weken geleden de bestelling geplaatst, afgelopen vrijdag de bedenktijd voorbij en de auto besteld door LeasePlan bij een lokale Ford dealer. Dus ben benieuwd! De LeasePlan app geeft op dit moment aan dat ze verwachten de auto in week 1 te leveren, had sowieso al niet verwacht dat de auto eerder zou komen. Aangezien leasemaatschappijen over het algemeen geen auto's op naam zetten middenin december. Dus hopelijk kan ik er begin januari in rijden!

Auto via de ANWB bij LeasePlan. Het is een Ford Fiesta Mild Hybrid 125 pk geworden. Met het ST-Line X optiepakket en Driver Assistance Pack 2. De standaard kleur Race Red gehouden, vond het wel een toffe kleur, weer eens wat anders dan wit, zwart of grijs. Eigen risico verlaagd naar 150 euro, 60 maanden met 20.000 km p/j.
Oh dat valt me nog qua levertijd. Ik heb afgelopen vrijdag getekend (voor de Focus Wagon ST-Line) dus de twee weken zijn ingegaan. In de email van LeasePlan stond een vermoedelijke levertijd van 12-14 weken. Was dat bij jou ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Verdomme, zojuist gebeld door de dealer dat de door hun reeds bestelde auto pas in 2021 zal worden gebouwd. Daardoor wordt de prijs hoger en vervallen de kortingen. Hij gaat z'n best doen om de auto toch nog dit jaar geleverd te krijgen, maar ik heb er een hard hoofd in. Hij ging ook nog zoeken naar alternatieve auto's die ergens op voorraad zouden zijn, maar ik gaan geen concessies doen wat betreft kleur en eerlijk gezegd wil ik het getinte glas ook gewoon. Hoor hopelijk morgen meer...

Mocht het er op neerkomen dat we 50 euro meer moeten gaan betalen, ga ik het contract toch wel laten ontbinden. Dan wordt het waarschijnlijk een Ford Fiesta via ANWB. Luxer, maar kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:41
Zijn hier mensen die hun private lease contract eerder hebben laten stoppen? Zo ja, hoeveel boete zou je ongeveer kunnen verwachten als je bij een leasecontract van 5 jaar (400 euro per maand) het contract na 2 jaar zou willen stoppen? Ik zie bijvoorbeeld bij Leaseplan een paar berekeningen op hun website, maar snap niet helemaal hoe die berekening in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
Aidacra schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:47:
[...]

Oh dat valt me nog qua levertijd. Ik heb afgelopen vrijdag getekend (voor de Focus Wagon ST-Line) dus de twee weken zijn ingegaan. In de email van LeasePlan stond een vermoedelijke levertijd van 12-14 weken. Was dat bij jou ook zo?
Ja dit stond ook in mijn mail. Dit is de meest ongunstige levertijd over het algemeen, zodat ze er praktisch altijd onder zitten als ze de auto daadwerkelijk gaan bestellen, vertelde een medewerker mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisUniOn
technoaddict schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:17:
Zijn hier mensen die hun private lease contract eerder hebben laten stoppen? Zo ja, hoeveel boete zou je ongeveer kunnen verwachten als je bij een leasecontract van 5 jaar (400 euro per maand) het contract na 2 jaar zou willen stoppen? Ik zie bijvoorbeeld bij Leaseplan een paar berekeningen op hun website, maar snap niet helemaal hoe die berekening in elkaar zit.
Volgens mij is de berekening heel simpel. Jij zegt dat je voor 5 jaar (60 maanden) 400 euro per maand moet betalen. Stel je wilt al stoppen na 3 jaar. Dan gaan ze kijken wat je eigenlijk per maand had moeten betalen als je de auto was gaan leasen voor 3 jaar. Stel dit zou 450 euro zijn geweest. Dan betaal je 3 jaar (36 maanden) x 50 euro (die je te weinig hebt betaald) als boete. Dat is dus 1.800 euro. (Nieuwe maandbedrag - oude maandbedrag x aantal maanden dat je de auto hebt gereden = boete). Eigenlijk is het dus ook niet echt een boete, maar gewoon de prijs die je sowieso had moeten betalen voor de auto in die leaseperiode.

Dus als we gemiddeld 20 euro per maand rekenen per jaar die je meer moet betalen als je een jaar minder wil leasen. Dan zou dat voor van 5 naar 2 jaar betekenen dat je 80 euro extra moet betalen. 480 - 400 = 80. Dan 80 * 24 = 1.920. Dus ik zou uitgaan van zo'n 2000 euro.

Waar lease je trouwens?

[ Voor 11% gewijzigd door DennisUniOn op 10-11-2020 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
technoaddict schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:17:
De enige berekening die ik de afgelopen dagen tegen ben gekomen is dat de afkoopsom 40% van de resterende maandbedragen is. Als dat voor jou ook geldt is dat dus (400 euro x 12 maanden x 3 jaar) x 40% = €5760

Maar dit staat toch gewoon in je voorwaarden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:07
barrymossel schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:34:
[...]

De enige berekening die ik de afgelopen dagen tegen ben gekomen is dat de afkoopsom 40% van de resterende maandbedragen is. Als dat voor jou ook geldt is dat dus (400 euro x 12 maanden x 3 jaar) x 40% = €5760

Bij mij staat in de voorwaarden dat het of de berekening is van @DennisUniOn of bovenstaande berekening.
Er wordt dan gekeken wat het laagste bedrag is en dat moet je dan betalen.

Maar inderdaad dit zou in de voorwaarden moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
[...]

Is dit echt gebruikelijk? Bij LeasePlan is mijn bovenstaande reactie van toepassing. Die 40% boete is echt belachelijk veel, dat is ook helemaal niet redelijk. Aangezien je vaak ook gewoon de optie hebt om de auto voor minder jaren te leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
Sorry niet goed gelezen, deze reactie is niet meer van toepassing.

[ Voor 196% gewijzigd door DennisUniOn op 10-11-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
DennisUniOn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:42:
[...]

Is dit echt gebruikelijk? Bij LeasePlan is mijn bovenstaande reactie van toepassing. Die 40% boete is echt belachelijk veel, dat is ook helemaal niet redelijk. Aangezien je vaak ook gewoon de optie hebt om de auto voor minder jaren te leasen.
Ik weet niet of het gebruikelijk is, maar dit is de enige die ik voorbij heb zien komen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet alles heb gelezen uit de voorwaarden bij VWPFS en dit het eerst was wat ik zag. En die 40% heb ik vaker gezien. Maar het kan goed dat ze met twee berekeningen werken en het laagste bedrag kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:41
[...]

Ik zit bij Leaseplan.
Ik heb de berekeningen op de website nog eens bekeken en snap ze nu wel wat beter :) Denk dat het te vroeg was toen ik er vanochtend voor de 1e keer naar keek.
Wat Dennis hier boven schreef klopt dan wel ongeveer met de berekening. In mijn geval zou de berekening gemaakt worden op basis van het huidige tijdvak of het vorige tijdvak (per jaar berekend). Eigenlijk zou ik alleen nog moeten weten wat de leaseprijzen zouden zijn bij 24 maanden en 36 maanden. Dan zou ik de berekening kunnen maken.

EDIT

. Kunt u de lease eerder stoppen? (ter uitwerking van art. 46, 47 en 48 KPL)
U kunt de lease eerder stoppen dan afgesproken. Maar dat kan u wel geld kosten. U betaalt nooit meer
dan wat u anders betaald zou hebben, als de overeenkomst was afgesloten met een kortere looptijd.
We gaan altijd uit van het aantal kilometer dat de auto werkelijk gemiddeld per jaar heeft gereden. En
de leaseprijs die daarbij hoort volgens de tabel. De nieuwe leaseprijs geldt dan vanaf het begin van de
lease. Ook als u de lease eerder stopt.
a. Binnen 12 maanden
Stopt u de lease in de eerste 12 maanden na het begin van de lease? Dan betaalt u toch voor de
volle 12 maanden de leaseprijs. U betaalt dan het leasetarief die hoort bij de kortere looptijd van
12 maanden.
Voorbeeld
Stel we hebben afgesproken dat de lease 48 maanden duurt en dat de auto gemiddeld tussen de
1 kilometer en 10.000 kilometer per jaar rijdt. U betaalt daarvoor de leaseprijs van € 239 per
maand die daar bij hoort. Na 8 maanden wilt u de auto inleveren. En de auto heeft gemiddeld
tussen de 1 en 10.000 kilometer per jaar gereden.
Berekening
● Wij bekijken wat de leaseprijs is bij 12 maanden bij een gemiddelde van 1-10.000 kilometer
per jaar. Dat is een leaseprijs van € 309 per maand.
● De nieuwe leaseprijs geldt vanaf het begin tot het einde van de lease.
● Uw leaseprijs was € 239,-, maar had € 309,- per maand moeten zijn. U hebt dus € 70,- per
maand te weinig betaald.
● U moet dan 8 maanden maal € 70,-,dus € 560,- bijbetalen en 4 maanden extra de leaseprijs
van € 309,-, dus € 1.236,-.
● In totaal moet u ons € 1.796,- bijbetalen.
b. Na 12 maanden
Stopt u de lease tussentijds, maar na 12 maanden? Dan berekenen we of het voor u goedkoper is
om:
● de resterende leaseprijzen te betalen voor het tijdvak waarin de lease zich bevindt (maximale
opzeggingsvergoeding, ofwel 100%), of
● uit te gaan van de leaseprijs die hoort bij het vorige tijdvak. En die leaseprijs te vermenigvuldigen
met het aantal maanden dat de lease werkelijk duurde.
U betaalt ons de uitkomst van de berekening, die voor u het goedkoopst uitpakt.
Leaseovereenkomst | Private Lease - versie oktober 2017
Voorbeeld
Wij geven een rekenvoorbeeld:
Stel we hebben afgesproken dat de lease 48 maanden duurt en dat de auto gemiddeld tussen de 1
kilometer en 10.000 kilometer per jaar rijdt. Stel, u betaalt daarvoor de leaseprijs van € 239,- per
maand. Maar na 33 maanden wilt u de auto inleveren. En de auto heeft gemiddeld tussen de 1 en
10.000 kilometer per jaar gereden.
Berekening 1 (het vorige tijdvak).
● Wij bekijken wat de leaseprijs is bij 24 maanden bij een gemiddelde van 1-10.000 kilometer per
jaar. Stel, dat is een leaseprijs van € 289,- per maand.
● Uw leaseprijs was € 239,-, maar had € 289,- per maand moeten zijn. U hebt dus € 50,- per
maand te weinig betaald.
● U moet volgens deze berekening dan 33 maanden maal € 50,-,dus € 1.650,- bijbetalen.
Berekening 2 (huidige tijdvak).
● Wij bekijken wat de leaseprijs is bij 36 maanden bij een gemiddelde van 1-10.000 kilometer per
jaar. Stel. Dat is een leaseprijs van € 249,- per maand.
● Uw leaseprijs was € 239,-, maar had € 249,- per maand moeten zijn. U hebt dus € 10,- per
maand te weinig betaald.
● U moet dan 33 maanden maal € 10,-, dus € 330,- bijbetalen.
● En daarbovenop moet u de resterende 3 maanden maal € 249,-, bijbetalen, dus € 747,-.
● U moet volgens deze berekening in totaal € 1.077,- bijbetalen.
Omdat de tweede berekening is goedkoper is voor u, betaalt u ons in dit voorbeeld € 1.077,-.

[ Voor 67% gewijzigd door technoaddict op 10-11-2020 09:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennisUniOn
technoaddict schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:03:
[...]

Ik zit bij Leaseplan.
Ik heb de berekeningen op de website nog eens bekeken en snap ze nu wel wat beter :) Denk dat het te vroeg was toen ik er vanochtend voor de 1e keer naar keek.
Wat Dennis hier boven schreef klopt dan wel ongeveer met de berekening. In mijn geval zou de berekening gemaakt worden op basis van het huidige tijdvak of het vorige tijdvak (per jaar berekend). Eigenlijk zou ik alleen nog moeten weten wat de leaseprijzen zouden zijn bij 24 maanden en 36 maanden. Dan zou ik de berekening kunnen maken.

...
Als het goed is staat er in je LeasePlan contract (PDF) een tabel met alle prijzen die je zou betalen bij minder/meer jaren en bij minder/meer km. Dus daar kun je precies uithalen wat je extra zou moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Heb weer nieuws van de dealer, we kunnen een business edition krijgen (dus stapje luxer) met daar bovenop nog wat extra opties, voor een paar tientjes meer. Dat is te overzien. Hij moet nog wel even akkoord krijgen. Even afwachten dus weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
barrymossel schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:29:
Heb weer nieuws van de dealer, we kunnen een business edition krijgen (dus stapje luxer) met daar bovenop nog wat extra opties, voor een paar tientjes meer. Dat is te overzien. Hij moet nog wel even akkoord krijgen. Even afwachten dus weer.
Ik zou hier denk ik niet zo blij mee zijn. Die paar tientjes had je vooraf niet ingecalculeerd en over de hele looptijd tikken die paar tientjes wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Jackssonss schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:36:
[...]

Ik zou hier denk ik niet zo blij mee zijn. Die paar tientjes had je vooraf niet ingecalculeerd en over de hele looptijd tikken die paar tientjes wel aan.
Oh jawel, we gingen uit van deze prijs, want daar kwamen we ongeveer op uit via de Skoda website. Maar dan voor de mindere versie met minder opties. Die vorige prijs was gewoon heel erg scherp (volgens mij had hij ook gerekend met de verkeerde regio). Dus op zich ben ik tevreden als dit doorgaat. En enkele zaken zoals lichtmetalen velgen wilde ik eigenlijk ook wel stiekem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
barrymossel schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:52:
[...]

Oh jawel, we gingen uit van deze prijs, want daar kwamen we ongeveer op uit via de Skoda website. Maar dan voor de mindere versie met minder opties. Die vorige prijs was gewoon heel erg scherp (volgens mij had hij ook gerekend met de verkeerde regio). Dus op zich ben ik tevreden als dit doorgaat. En enkele zaken zoals lichtmetalen velgen wilde ik eigenlijk ook wel stiekem...
En uiteindelijk hebben ze toch een Ambition gevonden in de kleur die we willen. Maar dan met lichtmetalen velgen en verder de opties die we wilden. Prijs ligt een tientje hoger dan initieel door de extra opties. Heel tevreden dus.

Nu alleen hopen dat dit wél doorgaat. Wat een gedoe zeg. Maar wel excellente service van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
barrymossel schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:07:
Verdomme, zojuist gebeld door de dealer dat de door hun reeds bestelde auto pas in 2021 zal worden gebouwd. Daardoor wordt de prijs hoger en vervallen de kortingen. Hij gaat z'n best doen om de auto toch nog dit jaar geleverd te krijgen, maar ik heb er een hard hoofd in. Hij ging ook nog zoeken naar alternatieve auto's die ergens op voorraad zouden zijn, maar ik gaan geen concessies doen wat betreft kleur en eerlijk gezegd wil ik het getinte glas ook gewoon. Hoor hopelijk morgen meer...

Mocht het er op neerkomen dat we 50 euro meer moeten gaan betalen, ga ik het contract toch wel laten ontbinden. Dan wordt het waarschijnlijk een Ford Fiesta via ANWB. Luxer, maar kleiner.
Een contract werkt 2 kanten op. De dealer zou net als jou aan de voorwaarden verbonden moeten zijn. Hij heeft je een auto beloofd voor een bepaalde prijs, dan moet hij die auto gewoon leveren voor die prijs. Als dat later is dan de afgesproken datum dan lijkt mij dat ze daar een vergoeding voor moeten geven ipv verhoging van 50 euro per maand die jij moet betalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
iceme schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:33:
[...]

Een contract werkt 2 kanten op. De dealer zou net als jou aan de voorwaarden verbonden moeten zijn. Hij heeft je een auto beloofd voor een bepaalde prijs, dan moet hij die auto gewoon leveren voor die prijs. Als dat later is dan de afgesproken datum dan lijkt mij dat ze daar een vergoeding voor moeten geven ipv verhoging van 50 euro per maand die jij moet betalen :?
En één van de voorwaarden is dat wanneer de consumentenprijs van de auto hoger wordt, het maandbedrag kan worden aangepast. Dan heb je wel recht om het contract te ontbinden.
Hoe dat met evt. actieprijzen zit weet ik niet, maar uiteindelijk maakt dat ook weinig uit. De prijs zou sowieso stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
iceme schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:33:
[...]

Er staat vast in het contract onder voorbehoud van beschikbaarheid en anders gaat het contract niet in; er staan ook geen harde leverdatum in het contract als er iets staat is er voorlopig etc.

Weinig om echt hard te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Weten jullie of en waarom leasemaatschappijen en/of dealers liever niet in december de auto leveren? Even snel googlen kom ik alleen het volgende tegen:
In Nederland is de gewoonte ontstaan om de leeftijd (en dus restwaarde) van auto’s in kalenderjaren uit te drukken. Een tegen het eind van het jaar gekentekende auto geldt in januari dus al als één jaar oud. Daarom is tenaamstelling in november/december van uw leaseauto bij XLLease niet aan te bevelen. Want dit vindt u direct terug in een hogere leasepremie.
https://www.xllease.nl/ve...elling-november-december/

Maar dat lijkt me vreemd, aangezien de leasepremie gelijk blijft en alleen aangepast wordt (wanneer deze loopt) op basis van hogere verzekering/belasting dacht ik. Of is het uit zelfbescherming van de leasemaatschappij. Dat zij er liever voor kiezen niet in december te leveren. Maar dan zouden ze het zover kunnen trekken dat ze vanaf juli al niet meer leveren bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
barrymossel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:37:
Weten jullie of en waarom leasemaatschappijen en/of dealers liever niet in december de auto leveren? Even snel googlen kom ik alleen het volgende tegen:

[...]

https://www.xllease.nl/ve...elling-november-december/

Maar dat lijkt me vreemd, aangezien de leasepremie gelijk blijft en alleen aangepast wordt (wanneer deze loopt) op basis van hogere verzekering/belasting dacht ik. Of is het uit zelfbescherming van de leasemaatschappij. Dat zij er liever voor kiezen niet in december te leveren. Maar dan zouden ze het zover kunnen trekken dat ze vanaf juli al niet meer leveren bijvoorbeeld.
Dat veel maatschappijen in december geen auto's op naam willen zetten heb ik al vaker gezien inderdaad, maar ook november is wel heel overdreven. Dan kun je je inderdaad afvragen waarom ze ook niet gewoon oktober nog erbij doen, want dat is 'nog maar' 3 maanden. En september, enz. Ze zullen dit vast wel in het contract hebben vastgelegd, dat als de auto in november of december bij de dealer komt en je hem dan ook op naam wil laten zetten je dan een x bedrag per maand meer gaat betalen.

Vraag me af of ze in de maand ervoor dan niet heel weinig te doen hebben. Wie gaat er daar een auto bestellen als je weet dat je hem sowieso pas in het nieuwe jaar krijgt, tenzij je meer gaat betalen. Er zullen dan in november en december ook wel weinig auto's terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
DennisUniOn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:30:
[...]

Dat veel maatschappijen in december geen auto's op naam willen zetten heb ik al vaker gezien inderdaad, maar ook november is wel heel overdreven. Dan kun je je inderdaad afvragen waarom ze ook niet gewoon oktober nog erbij doen, want dat is 'nog maar' 3 maanden. En september, enz. Ze zullen dit vast wel in het contract hebben vastgelegd, dat als de auto in november of december bij de dealer komt en je hem dan ook op naam wil laten zetten je dan een x bedrag per maand meer gaat betalen.

Vraag me af of ze in de maand ervoor dan niet heel weinig te doen hebben. Wie gaat er daar een auto bestellen als je weet dat je hem sowieso pas in het nieuwe jaar krijgt, tenzij je meer gaat betalen. Er zullen dan in november en december ook wel weinig auto's terugkomen.
Ik vroeg het omdat de dealer heel stellig zei dat we de auto sowieso deze maand zouden krijgen (dus voordeel voor ons). En daarvoor hoorde ik ook al iets (mompelend) over in december mogen we niet leveren, dus het wordt dan begin januari...
Maar dat zal dan dit dus zijn. Denk dat het bij VWPFS dus alleen om december gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:25
Het zal wel te maken hebben met leeftijd inderdaad.

Stel je leased een auto vanaf januari 2020 voor 4 jaar:

januari 2021 - 1 jaar
januari 2022 - 2 jaar
januari 2023 - 3 jaar
januari 2024 - inleveren

Dealer kan de auto in de verkoop doen zeg vanaf februari 2024, auto is 4 jaar oud.

Stel je leased een auto vanaf december 2020 voor 4 jaar:
december 2021 - 1 jaar
december 2022 - 2 jaar
december 2023 - 3 jaar
december 2024 - inleveren

Dealer kan de auto in de verkoop doen zeg vanaf januari 2025, auto is theoretisch 4 jaar oud, maar veel mensen zullen denken/zeggen 5 jaar oud ;) (2020 -> 2025)
Beetje hetzelfde psychologische met een ton op de teller of niet. auto met 99.500km vinden ze gunstiger dan 100.500 km op de teller.

Edit: sterker nog, het had mij 500,- euro gekost op mijn inlever auto als ik net over de ton zou gaan :P

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 11-11-2020 09:52 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Ik heb ook een lease lopen via VWPFS en kan de auto (Skoda Octavia Combi) eind november ophalen. De letterlijke woorden van de medewerker waren inderdaad "november is een erg drukke maand voor ons want dat is de laatste maand waarin we voor dit jaar nog leaseauto's mogen afleveren".

Niet gevraagd naar de reden verder, ben al lang blij dat de auto zo snel geleverd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Jimmer schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:51:
Ik heb ook een lease lopen via VWPFS en kan de auto (Skoda Octavia Combi) eind november ophalen. De letterlijke woorden van de medewerker waren inderdaad "november is een erg drukke maand voor ons want dat is de laatste maand waarin we voor dit jaar nog leaseauto's mogen afleveren".

Niet gevraagd naar de reden verder, ben al lang blij dat de auto zo snel geleverd wordt :)
Haha, dat had ik dus ook. Het lijkt een voordeel voor ons te zijn. De auto die niet doorging zou 9 december bij de dealer worden geleverd, dus die kon dan begin januari aan ons worden geleverd.
Dat 10-tje dat ik meer betaal (of die 480 euro in totaal) is mij de extra opties en eerdere levertijd meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het is niet van toepassing op private lease. Maar zakelijke lease-auto's worden nog wel eens volop in december op kenteken gezet om te profiteren van lage bijtelling.

Concreet voorbeeld: VW ID3 december 2020 op kenteken = 8% bijtelling
in januari 2021 op kenteken = 12% bijtelling

In december 2019 gebeurde dat veelvuldig met de Tesla Model 3. Maar liefst 40% van de verkochte Model 3's werd in december op kenteken gezet i.v.m. 4% bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wel voor de restwaardeberekening zoals Martinusz hierboven uitlegt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Cheesy schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:05:
Het is niet van toepassing op private lease. Maar zakelijke lease-auto's worden nog wel eens volop in december op kenteken gezet om te profiteren van lage bijtelling.

Concreet voorbeeld: VW ID3 december 2020 op kenteken = 8% bijtelling
in januari 2021 op kenteken = 12% bijtelling

In december 2019 gebeurde dat veelvuldig met de Tesla Model 3. Maar liefst 40% van de verkochte Model 3's werd in december op kenteken gezet i.v.m. 4% bijtelling.
Maar dat is geen reden dat de leasemaatschappij de auto niet geleverd zou willen hebben in december? En bovenstaande is zover ik weet niet verboden. Wat je zegt is natuurlijk waar, maar lijkt me niet van toepassing op mijn vraag waarom onze privatelease niet geleverd kan/mag worden in december.

Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
barrymossel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:18:
[...]

Maar dat is geen reden dat de leasemaatschappij de auto niet geleverd zou willen hebben in december? En bovenstaande is zover ik weet niet verboden. Wat je zegt is natuurlijk waar, maar lijkt me niet van toepassing op mijn vraag waarom onze privatelease niet geleverd kan/mag worden in december.

Of mis ik iets?
Mijn reactie was inderdaad geen antwoord op jouw vraag. Meer een algemene opmerking over auto's in december al dan wel of niet op kenteken zetten.

Zal bij private lease wel met bedrijfsbeleid te maken hebben. Met 'het kan niet' bedoelen ze vaak 'we willen het niet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
barrymossel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:55:
[...]

Haha, dat had ik dus ook. Het lijkt een voordeel voor ons te zijn. De auto die niet doorging zou 9 december bij de dealer worden geleverd, dus die kon dan begin januari aan ons worden geleverd.
Dat 10-tje dat ik meer betaal (of die 480 euro in totaal) is mij de extra opties en eerdere levertijd meer dan waard.
Precies! Mijn auto was ook een voorraadmodel van de dealer zelf, dus dat is even een snelle check en rijklaar maken en hij kan de deur uit.. De verkoper was ook nog zo vriendelijk om op mijn verzoek luxe kentekenplaten te monteren en de merk- en typeaanduiding te verwijderen. Vond ie zelf ook wel mooi staan, mooi stukje service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Jimmer schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:54:
[...]

Precies! Mijn auto was ook een voorraadmodel van de dealer zelf, dus dat is even een snelle check en rijklaar maken en hij kan de deur uit.. De verkoper was ook nog zo vriendelijk om op mijn verzoek luxe kentekenplaten te monteren en de merk- en typeaanduiding te verwijderen. Vond ie zelf ook wel mooi staan, mooi stukje service :)
Voor mij wordt ie van Leeuwarden naar het midden van het land gebracht. Vind ik ook wel netjes. Schijnbaar moeten ze targets halen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:19
DennisUniOn schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:31:

Bij mij stond ook in de app week 1 maar ben net gebeld door de dealer dat het vrijwel zeker half december wordt! Ook een Fiesta maar dan de titanium 95pk, ook via de ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
Citroentjuh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:49:
[...]

Bij mij stond ook in de app week 1 maar ben net gebeld door de dealer dat het vrijwel zeker half december wordt! Ook een Fiesta maar dan de titanium 95pk, ook via de ANWB.
Wooo! Dat is snel! Wanneer hebben ze hem precies voor je besteld/was je bedenktijd voorbij? Gaat LeasePlan hem nog voor je op kenteken zetten in december? Het geeft mij in ieder geval hoop dat ik er begin januari in kan rijden! :-) Was me stiekem al aan het voorbereiden op nog wat uitloop.

[ Voor 12% gewijzigd door DennisUniOn op 11-11-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
DennisUniOn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:31:
[...]

Wooo! Dat is snel! Wanneer hebben ze hem precies voor je besteld/was je bedenktijd voorbij? Gaat LeasePlan hem nog voor je op kenteken zetten in december? Het geeft mij in ieder geval hoop dat ik er begin januari in kan rijden! :-) Was me stiekem al aan het voorbereiden op nog wat uitloop.
Ze hebben hem vandaag besteld want de bedenktijd eindigde gister. Hij zei aan de telefoon deze auto’s mogen we in december nog leveren dus ik verwacht dat het zo half december wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
Citroentjuh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:48:
[...]

Ze hebben hem vandaag besteld want de bedenktijd eindigde gister. Hij zei aan de telefoon deze auto’s mogen we in december nog leveren dus ik verwacht dat het zo half december wordt.
Oh, dat is wel heel snel gegaan vanuit de dealer. Goede service dat ze al even bellen, heb van mijn dealer nog niks gehoord. Dus zal morgen eens bellen. Heb je nog leuke opties genomen op de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
DennisUniOn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:31:
[...]

Oh, dat is wel heel snel gegaan vanuit de dealer. Goede service dat ze al even bellen, heb van mijn dealer nog niks gehoord. Dus zal morgen eens bellen. Heb je nog leuke opties genomen op de auto?
De titanium versie heeft al wat extra’s ten opzichte van het standaardmodel. Ik heb geen extra opties genomen, maar ik rijd nu een C1 (heerlijk autootje trouwens) dus het is hoe dan ook een grote vooruitgang qua luxe!

• DennisUniOn
Citroentjuh schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:28:
[...]

De titanium versie heeft al wat extra’s ten opzichte van het standaardmodel. Ik heb geen extra opties genomen, maar ik rijd nu een C1 (heerlijk autootje trouwens) dus het is hoe dan ook een grote vooruitgang qua luxe!
Ja dat is waar. Ik heb nog het extra Technology Pack genomen, waar dode hoek herkenning inzit, automatische noodstop, adaptieve cruise control en nog wat dingen. Zit ook automatische inparkeren in, maar betwijfel of ik dat veel ga gebruiken, zo slecht ben ik niet in parkeren en ben sceptische over hoe het functioneert. Maar hopelijk komt mijn wagen ook snel! Jij alvast veel plezier ermee in (waarschijnlijk) december! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Citroentjuh schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:28:
[...]

Moet je straks wel een nickchange aanvragen --> Fordjuh

• Citroentjuh
DennisUniOn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:35:
[...]

Ja dat is waar. Ik heb nog het extra Technology Pack genomen, waar dode hoek herkenning inzit, automatische noodstop, adaptieve cruise control en nog wat dingen. Zit ook automatische inparkeren in, maar betwijfel of ik dat veel ga gebruiken, zo slecht ben ik niet in parkeren en ben sceptische over hoe het functioneert. Maar hopelijk komt mijn wagen ook snel! Jij alvast veel plezier ermee in (waarschijnlijk) december! :-)
Mooie extra's! Wel overwogen maar werd me toch net iets te duur. Dank jij ook veel plezier ik hoop dat hij bij jou ook snel komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
barrymossel schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:45:
[...]

Moet je straks wel een nickchange aanvragen --> Fordjuh
Hahaha! Grappig dat je dat zegt, ik had daar nooit over nagedacht. Mijn nickname is namelijk al van voor ik een Citroen als auto had, en is dus puur toeval!

• DennisUniOn
Citroentjuh schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:57:
[...]

Mooie extra's! Wel overwogen maar werd me toch net iets te duur. Dank jij ook veel plezier ik hoop dat hij bij jou ook snel komt!
Zie nu net in de app dat hij op week 5 staat :o. Dealer net eens gebeld, die zegt dat ze de bestelling pas vandaag hebben doorgezet omdat LeasePlan dus gisteren pas de order doorgaf. Wel jammer, dat ze pas ruim een week nadat ik de mail kreeg dat de auto was besteld de auto pas echt bestellen. Stel hij komt toch eerder dan mogen ze hem inderdaad al leveren, omdat de auto blijkbaar volgend jaar duurder gaat worden. Dus waarschijnlijk gaat mijn maandbedrag ook nog omhoog als ze hem volgend jaar pas geleverd krijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door DennisUniOn op 12-11-2020 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
DennisUniOn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:12:
[...]

Zie nu net in de app dat hij op week 5 staat :o. Dealer net eens gebeld, die zegt dat ze de bestelling pas vandaag hebben doorgezet omdat LeasePlan dus gisteren pas de order doorgaf. Wel jammer, dat ze pas ruim een week nadat ik de mail kreeg dat de auto was besteld de auto pas echt bestellen. Stel hij komt toch eerder dan mogen ze hem inderdaad al leveren, omdat de auto blijkbaar volgend jaar duurder gaat worden. Dus waarschijnlijk gaat mijn maandbedrag ook nog omhoog als ze hem volgend jaar pas geleverd krijgen.
Weet dat dit wel mag maar jij als consument het recht heb (keurmerk) om er nog steeds van af te zien en de auto dus mag inleveren binnen 2 weken na de prijsverhoging.

• Citroentjuh
DennisUniOn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:12:
[...]

Ai dat zou wel heel zuur zijn! Maar zou het niet gewoon zijn dat de actie volgend jaar afloopt en ze dat bedoelen met dat het model duurder wordt?

• barrymossel
Citroentjuh schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:57:
[...]

Ai dat zou wel heel zuur zijn! Maar zou het niet gewoon zijn dat de actie volgend jaar afloopt en ze dat bedoelen met dat het model duurder wordt?
Nee, schijnbaar omdat de actie afloopt én omdat de consumentprijs van de auto omhooggaat.

• DennisUniOn
wd200 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:56:
[...]

Weet dat dit wel mag maar jij als consument het recht heb (keurmerk) om er nog steeds van af te zien en de auto dus mag inleveren binnen 2 weken na de prijsverhoging.
Is dat ook zo als in mijn contract staat dat prijsverhogingen wegens belastingverhoging gewoon doorgevoerd mag worden? Ik vind namelijk dat LeasePlan/ANWB mij hier ook wel eerder van op de hoogte had mogen stellen, de (blijkbaar) nieuwe regels zullen vast al een tijd bekend zijn, dus ze weten precies wat zo'n auto in 2021 gaat kosten. Dus als ze zien dat ik de auto bestel die mogelijk pas volgend jaar geleverd gaat worden dan hadden ze dit wel mogen aangeven bij de aanvraag. De dealer zei dat de auto 600 euro duurder zou worden, dus dat zal zich vertalen naar 10 euro per maand. Nu is dat geen ramp, maar toch weer extra geld. Dus misschien kan ik dit gebruiken om te onderhandelen en ergens in het midden uit te komen. :p

• wd200
DennisUniOn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:35:
[...]

Is dat ook zo als in mijn contract staat dat prijsverhogingen wegens belastingverhoging gewoon doorgevoerd mag worden?
belasting verhoging is enkel een verhoging van de btw (van 21% naar bv 22%) of een MRB stijging volgens mij

• DennisUniOn
barrymossel schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:19:
[...]

Nee, schijnbaar omdat de actie afloopt én omdat de consumentprijs van de auto omhooggaat.
Ik dacht dat dit iets met de belastingregels te maken had, iets met dat er nu ook btw over de bpm betaald moet worden. Vraag mij af waarom dat überhaupt van toepassing is op auto's die al besteld zijn. Je zou zeggen dat er nu al akkoord is, dus de auto al gekocht is en de factuur al opgemaakt is met de regels van dit jaar.

Een actie die afloopt zou in geen enkel geval invloed moeten hebben op de prijs voor mij. Ik heb de auto immers gewoon besteld op het moment dat de actie nog liep.

[ Voor 13% gewijzigd door DennisUniOn op 12-11-2020 10:42 ]

• barrymossel
DennisUniOn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:37:
[...]

Ik dacht dat dit iets met de belastingregels te maken had, iets met dat er nu ook btw over de bpm betaald moet worden. Vraag mij af waarom dat überhaupt van toepassing is op auto's die al besteld zijn. Je zou zeggen dat er nu al akkoord is, dus de auto al gekocht is en de factuur al opgemaakt is met de regels van dit jaar.

Een actie die afloopt zou in geen enkel geval invloed moeten hebben op de prijs voor mij. Ik heb de auto immers gewoon besteld op het moment dat de actie nog liep.
Feit blijft dat ze vóór levering van de auto de leaseprijs nog mogen aanpassen op basis van consumentenprijs. Maar dan mag je dus binnen 14 dagen annuleren. Bij VWPFS that is. Daar teken je voor...

• DennisUniOn
barrymossel schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:47:
[...]

Feit blijft dat ze vóór levering van de auto de leaseprijs nog mogen aanpassen op basis van consumentenprijs. Maar dan mag je dus binnen 14 dagen annuleren. Bij VWPFS that is. Daar teken je voor...
Ik begrijp dat ze het leasebedrag mogen aanpassen als ze willen, om wat voor reden dan ook. Of ik daar mee akkoord ga is een ander verhaal natuurlijk, aangezien ik wettelijk gezien dan mag opzeggen. Maar ik vroeg me gewoon af waarom de prijs nog zou veranderen voor een auto die nu al besteld/gekocht is. Ik ken het autowereldje niet, geen idee hoe dat allemaal werkt. Maar ik wacht het gewoon even af :).

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 22:38
DennisUniOn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:17:
[...]

Ik begrijp dat ze het leasebedrag mogen aanpassen als ze willen, om wat voor reden dan ook. Of ik daar mee akkoord ga is een ander verhaal natuurlijk, aangezien ik wettelijk gezien dan mag opzeggen. Maar ik vroeg me gewoon af waarom de prijs nog zou veranderen voor een auto die nu al besteld/gekocht is. Ik ken het autowereldje niet, geen idee hoe dat allemaal werkt. Maar ik wacht het gewoon even af :).
Verandering wegenbelasting, verzekering, etc. Als kabinet volgende jaar voor ICE's de MRB twee keer zo hoog maakt is dat in sommige gevallen een behoorlijke kostenpost.

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Net gebeld en donderdag over twee weken wordt de auto voor de deur afgeleverd. Is allemaal dus snel gegaan. I am one happy chap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Verwachten jullie goede Black Friday-aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Jackssonss schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:09:
Verwachten jullie goede Black Friday-aanbiedingen?
Even in dit topic zoeken, dan zie je er enkele van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
barrymossel schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:25:
[...]

Even in dit topic zoeken, dan zie je er enkele van vorig jaar.
Had ik gedaan, maar er waren niet echt veel resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Jackssonss schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:23:
[...]

Had ik gedaan, maar er waren niet echt veel resultaten.
Oh, ik kwam er toch wel een paar tegen van vorig jaar. Je kunt er denk ik wel vanuit gaan dat dat dit jaar ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
barrymossel schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:36:
[...]

Oh, ik kwam er toch wel een paar tegen van vorig jaar. Je kunt er denk ik wel vanuit gaan dat dat dit jaar ook het geval is.
Ja, een aantal, inderdaad. Zat niet veel interessants tussen, vind ik.
Pagina: 1 ... 69 ... 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.