Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• warchaser
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:48
Heeft iemand enige kennis van hoe het zit met eventuele verhogingen wanneer ik een nu bestelde auto in 2021 geleverd krijg? Kan ik hierbij sowieso rekenen op een verhoogde BPM doorberekening? Hoe zit het met een lopende actie die tot 31-12-2020 geldt?

Voor de goede info, heb een Ford Focus besteld via Leaseplan. De auto is vorige week besteld en in de app zie ik dat de levering in week 5 is.

Edit: ik zie dat er op de vorige pagina al wat over gediscussieerd is. Mocht iemand nog iets hebben toe te voegen hoor ik het graag. Anders gewoon afwachten dus

[Voor 17% gewijzigd door warchaser op 16-11-2020 16:44]

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:50
Na veel wikken en wegen toch eens naar private lease aan het kijken, en goed dat ik hier even terecht ben gekomen, ik heb helemaal niet stilgestaan bij wachttijden... Ik wil voor 02-2021 de wagen hebben, anders zit ik met de APK van de oude auto, en die wil ik niet zelf moeten betalen :) Wilde eigen wachten tot eind van het jaar in de hoop van opruim aanbiedingen voor een goede jaarafsluiting, maar dat dan maar misschien niet doen?

• Aidacra
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:36
warchaser schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:29:
Heeft iemand enige kennis van hoe het zit met eventuele verhogingen wanneer ik een nu bestelde auto in 2021 geleverd krijg? Kan ik hierbij sowieso rekenen op een verhoogde BPM doorberekening? Hoe zit het met een lopende actie die tot 31-12-2020 geldt?

Voor de goede info, heb een Ford Focus besteld via Leaseplan. De auto is vorige week besteld en in de app zie ik dat de levering in week 5 is.

Edit: ik zie dat er op de vorige pagina al wat over gediscussieerd is. Mocht iemand nog iets hebben toe te voegen hoor ik het graag. Anders gewoon afwachten dus
Ik heb ook een Ford Focus (Wagon) besteld via ANWB/LeasePlan. Op de 23 november loopt de bedenktijd af en zal hij worden besteld. Ik vroeg me hetzelfde af. Maar ik kan nergens in de voorwaarden hier iets over vinden. Dus ik hoop dat het niet gaat gebeuren :-)

Wat voor Focus heb je besteld als ik vragen mag?
Levertijd valt op zich mee.

• warchaser
Aidacra schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:20:
[...]
Wat voor Focus heb je besteld als ik vragen mag?
Levertijd valt op zich mee.
De hatchback ST line X business. Zeer goede aanbieding vond ik zelf en het ST pakket maakt de auto toch net wat mooier om te zien als autoliefhebber :P

Ik zie overigens wel dat de levertijd op de site niet bekend is en deze in de app gewoon +12 weken is berekend. Ben benieuwd of ik nog geupdate wordt ergens deze week

• DennisUniOn
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 10-06 23:36
warchaser schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:45:
[...]

De hatchback ST line X business. Zeer goede aanbieding vond ik zelf en het ST pakket maakt de auto toch net wat mooier om te zien als autoliefhebber :P

Ik zie overigens wel dat de levertijd op de site niet bekend is en deze in de app gewoon +12 weken is berekend. Ben benieuwd of ik nog geupdate wordt ergens deze week
Bij mij (Ford Fiesta) staat ook week 5. Denk dat we ongeveer rond dezelfde tijd besteld hebben. De schatting in de app is volgens mij gewoon de standaard 12 weken inderdaad. Van mijn dealer heb ik begrepen dat ze niet pro-actief de levertijd in te gaten houden en die voor je aanpassen bij LeasePlan. Dat zou veel te veel werk zijn voor alle bestellingen, dus mij werd aangeraden om gewoon zo nu en dan met een paar weken interval even te bellen.

• Aidacra
warchaser schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:45:
[...]

Goede keuze :-) Deze heb ik ook besteld (incl. technology, winter en parking pack). De aanbieding was zeker erg scherp.

Ik begreep van de Ford dealer dat die 12 weken gewoon als standaard worden gepakt. Maar in de praktijk is het vaak wat korter. Al weet ik neit hoe dat nu is met corona en einde van het jaar.

• Zebby
Ik zie bij ANWB nog steeds de aanbieding staan op de Fiesta. 340 euro voor automaat titanium + winter + driver assistance pack met 15000 kilometers, lijkt niet verkeerd. Yaris kost ongeveer hetzelfde, maar zie verder niks over levertijden oid. En proefrijden, bestaat dat ook nog met dit soort dingen?

• Jimmer
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 10:54
Zebby schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:14:
Na veel wikken en wegen toch eens naar private lease aan het kijken, en goed dat ik hier even terecht ben gekomen, ik heb helemaal niet stilgestaan bij wachttijden... Ik wil voor 02-2021 de wagen hebben, anders zit ik met de APK van de oude auto, en die wil ik niet zelf moeten betalen :) Wilde eigen wachten tot eind van het jaar in de hoop van opruim aanbiedingen voor een goede jaarafsluiting, maar dat dan maar misschien niet doen?
Wat je ook kan doen, als je al een idee hebt van merk/type, is dealers in de buurt contacten of ze nog voorraadmodellen hebben staan..

• Aidacra
Zebby schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:12:
Ik zie bij ANWB nog steeds de aanbieding staan op de Fiesta. 340 euro voor automaat titanium + winter + driver assistance pack met 15000 kilometers, lijkt niet verkeerd. Yaris kost ongeveer hetzelfde, maar zie verder niks over levertijden oid. En proefrijden, bestaat dat ook nog met dit soort dingen?
De Ford aanbiedingen bij ANWB lopen t/m 22 november (bevestigd via chat van ANWB).

Levertijden 12-15 weken als standaard. Maar de echte levertijd weet je pas als de auto door de dealer besteld is bij de fabriek.

En ja, ik vind dat je geen auto kan kopen zonder proefrit. Dus wij hebben een proefrit bij de lokale dealer gemaakt. En bij ANWB/LeasePlan aangegeven dat we deze dealer de auto willen laten leveren.

• Zebby
Jimmer schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:29:
[...]

Wat je ook kan doen, als je al een idee hebt van merk/type, is dealers in de buurt contacten of ze nog voorraadmodellen hebben staan..
Bieden ze die dan potentieel aan als private lease bedoel je? Ook een voorraadmodel gaat mijn geplande budget voor eventuele occasion wel fors te buiten als aanschaf (12k-ish) :)

• Jimmer
Zebby schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:47:
[...]

Bieden ze die dan potentieel aan als private lease bedoel je? Ook een voorraadmodel gaat mijn geplande budget voor eventuele occasion wel fors te buiten als aanschaf (12k-ish) :)
Er zijn er inderdaad genoeg die voorraadmodellen ook via private lease aanbieden, zo heb ik mijn private lease ook verkregen :)

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:58
Zebby schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:47:
[...]

Ja hoor en vaak kunnen die goedkoper weg dan nieuw besteld :)
Meeste grotere dealers hebben gewoon een zwik nieuwe auto's staan op het terrein, daar willen ze vanaf of dat nu via koop of lease is maakt hun niet uit natuurlijk.
Als je via website besteld, bestel je een nieuwe die dus niet al op het terrein staat, wellicht zelfs nog gemaakt moet worden etc.
Dus nog een voordeel van voorraadmodel is dat je snel ermee weg kan rijden ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-06 19:32
Aidacra schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:29:
[...]

De Ford aanbiedingen bij ANWB lopen t/m 22 november (bevestigd via chat van ANWB).

Levertijden 12-15 weken als standaard. Maar de echte levertijd weet je pas als de auto door de dealer besteld is bij de fabriek.

En ja, ik vind dat je geen auto kan kopen zonder proefrit. Dus wij hebben een proefrit bij de lokale dealer gemaakt. En bij ANWB/LeasePlan aangegeven dat we deze dealer de auto willen laten leveren.
Mijn ervaaring met o.a. LeasePlan en Athlon, Is dat je idd je eigen dealer kan toewijzen als bestellende dealer.. Maar dat jij daar als klant van LeasePlan meer voor betaald dan dat je de dealer door LeasePlan of Athlon laat kiezen..

Daarnaast verdient jouw lokale dealer meer aan onderhoud dan aan de verkoop van de auto.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Aidacra
To_Tall schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:42:
[...]

Mijn ervaaring met o.a. LeasePlan en Athlon, Is dat je idd je eigen dealer kan toewijzen als bestellende dealer.. Maar dat jij daar als klant van LeasePlan meer voor betaald dan dat je de dealer door LeasePlan of Athlon laat kiezen..

Daarnaast verdient jouw lokale dealer meer aan onderhoud dan aan de verkoop van de auto.
Ik betaal gewoon de leaseprijs waar ik op uit kwam op de site van ANWB. Na ondertekening contract heb ik om de voorkeur van dealer gevraagd. Dit is bevestigd en heeft geen enkele invloed op mijn leaseprijs.

Nu zou in dit geval de lokale Ford dealer toch al worden gekozen door LeasePlan had ik begrepen. De dealer levert regelmatig auto's uit via ANWB/LeasePlan.

• pacod
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 17:48
Aidacra schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:29:
[...]

Ik heb via ANWB de Fiesta ST Line 125 automaat besteld. Levertijd vanaf akkoord is bij mij naar verwachting 10 weken. Als het goed is rijden we voor de feestdagen in een nieuwe Fiesta en een paar week later kunnen we onze oude inleveren.

• Aidacra
pacod schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:10:
[...]

Ik heb via ANWB de Fiesta ST Line 125 automaat besteld. Levertijd vanaf akkoord is bij mij naar verwachting 10 weken. Als het goed is rijden we voor de feestdagen in een nieuwe Fiesta en een paar week later kunnen we onze oude inleveren.
Dat is best nog wel snel. Heb je de oude via ANWB verkocht of op een andere manier? Wij moeten onze Kia Ceed Wagon nog verkopen maar kunnen niet zonder auto natuurlijk.

• pacod
Aidacra schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:42:
[...]

Dat is best nog wel snel. Heb je de oude via ANWB verkocht of op een andere manier? Wij moeten onze Kia Ceed Wagon nog verkopen maar kunnen niet zonder auto natuurlijk.
Nee, de oude is eentje via de consumentenbond geweest, waarvan de leasetermijn verloopt. Volgens mij bieden ze wel een mogelijkheid om via ANWB te verkopen, waarmee je je maandbedrag wat kan drukken.

• DennisUniOn
pacod schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:10:
[...]

Wanneer heb je de auto besteld? Bij mij was de levering naar verwachting 12 weken, maar de dealer hield de opties nog open omdat het lekker doorloopt bij de fabriek had ik begrepen.

• pacod
DennisUniOn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:48:
[...]

Wanneer heb je de auto besteld? Bij mij was de levering naar verwachting 12 weken, maar de dealer hield de opties nog open omdat het lekker doorloopt bij de fabriek had ik begrepen.
Ik heb de auto begin Oktober besteld en op 13 Oktober waren alle papieren rond en ging voor mij de wettelijke bedenktijd in van 14 dagen. Op 27 Oktober is deze daadwerkelijk besteld, dus is nog minder dan de 10 weken volgens mij. Maar goed nog even afwachten, maar bij de dealer verwachten ze dus net voor of rond de feestdagen te kunnen leveren.

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08-06 15:51

ricjuh

PSN: ricjuhNL

DennisUniOn schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:08:
[...]

Bij mij (Ford Fiesta) staat ook week 5. Denk dat we ongeveer rond dezelfde tijd besteld hebben. De schatting in de app is volgens mij gewoon de standaard 12 weken inderdaad. Van mijn dealer heb ik begrepen dat ze niet pro-actief de levertijd in te gaten houden en die voor je aanpassen bij LeasePlan. Dat zou veel te veel werk zijn voor alle bestellingen, dus mij werd aangeraden om gewoon zo nu en dan met een paar weken interval even te bellen.
Klopt dit had ik ook met mijn Opel Corsa via Anwb/Leaseplan.
Zeiden ook 12 weken, app gaf eind november aan zonder realtime updates.

Uiteindelijk al half oktober de auto afgeleverd :9

Battle.net: ricjuh#2827

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 17:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Deze week een contract getekend voor een Hyundai Kona Fashion 64kWh met een contractduur van 12 maanden via Consumentenbond. De Kona wordt daar momenteel aangeboden met gelijke kosten voor 60 of 12 maanden. Voor een jaar willen we ons hier wel aan wagen. Elektrische auto's waar ik zeker weten vijf jaar in wil rijden zijn me nog veel te duur lease of koop. Het ding gaat ons minder in de maand kosten dan een Kona bij ANWB voor vijf jaar.

Een kleine verassing was wel dat de auto volgens de site van Consumentenbond een levertijd van 12 weken heeft terwijl we vandaag door de dealer gebeld om een afspraak te maken voor aflevering volgende week 8)7 . Er gaat een Volvo V60 D6 voor weg die nog verkocht moet worden.

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:56
Femme schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:52:
Deze week een contract getekend voor een Hyundai Kona Fashion 64kWh met een contractduur van 12 maanden via Consumentenbond. De Kona wordt daar momenteel aangeboden met gelijke kosten voor 60 of 12 maanden. Voor een jaar willen we ons hier wel aan wagen. Elektrische auto's waar ik zeker weten vijf jaar in wil rijden zijn me nog veel te duur lease of koop. Het ding gaat ons minder in de maand kosten dan een Kona bij ANWB voor vijf jaar.

Een kleine verassing was wel dat de auto volgens de site van Consumentenbond een levertijd van 12 weken heeft terwijl we vandaag door de dealer gebeld om een afspraak te maken voor aflevering volgende week 8)7 . Er gaat een Volvo V60 D6 voor weg die nog verkocht moet worden.
Klinkt best interessant om een jaartje te proberen. Ik ben benieuwd naar je eerste kilometers!

• Jmtpes
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 19:35

Kon je beter 60mnd tekenen. Stel als je je auto na 12mnd wil opzeggen dan kom je in aanmerking voor een alternatieve regeling.

Jouw contract wordt met terugwerkende kracht omgezet naar de looptijd, waarna je zou willen stoppen.
Flexibel, je krijgt alsnog het contract, wat je destijds beter had kunnen sluiten.
Dit blijkt vaak voordeliger en dus een goed en flexibel alternatief.

Correct me if I am wrong 🙂

• Aidacra
De bedenktijd voor de Focus liep vandaag af en de auto is gelijk besteld bij de fabriek.
De dealer verwacht een levertijd van 6 tot 8 weken. Dat zou heel snel zijn :-)

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10-06 21:19
Deze week een contract getekend voor een Hyundai Kona Fashion 64kWh met een contractduur van 12 maanden via Consumentenbond.
Hoe pak je het laden straks aan?

• Femme
  • Registratie: juni 1999

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

PLAE schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:02:
[...]

Hoe pak je het laden straks aan?
We hebben nu een 24 kWh Leaf en een Volvo PHEV die we aan de mobiele laders opladen. In de schuur heb ik al een stopcontact laten smelten. Ik wil het nu goed aanpakken en een 3-fase lader bouwen op basis van de Smart EVSE controller van Stegens. De onderdelen kan ik inbouwen in de onderverdeler waar ook al de omvormer van onze zonnepanelen aan hangt. Het lijkt me nog wel geinig om load management in te bouwen zodat we zoveel mogelijk eigen opwek gebruiken voor het laden.

• meermarco
  • Laatst online: 19:34
https://justlease.nl/onbe...FrvZ2mt9U_dh2dlnCU21qv91w

Onbeperkte kilometers bij justlease en een electrische city. 350 euro per maand voor 4 jaar

• Drs_Ben
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 16:31
meermarco schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:16:

Onbeperkte kilometers bij justlease en een electrische city. 350 euro per maand voor 4 jaar
Vergeet niet dat je daar bovenop nog in aanmerking komt voor subsidie vanuit de overheid.
Dat maakt je maandlasten slechts €307,40 :P

• meermarco
Subsidie is toch op? Of is dit de tweedehands variant van 2000?

• TrueGamer
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10:49
meermarco schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:16:

Wel met fair use policy: https://portal.justlease....-Use-Policy-Justlease.pdf

• meermarco
Tja. Ik doe woon/werk en vakanties en verre familie 25.000-30.000. Nu is het bereik helaas even te klein. Wellicht dat ze hem daarom ook aanbieden als onbeperkt. Anders wel erg goedkope auto :-)

• TrueGamer
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10:49
Zit helaas nog met hypotheek aanvraag. Anders zeer mooie deal voor mijn woon- werk verkeer. (30km enkele reis)

• Drs_Ben
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 16:31
TrueGamer schreef op maandag 23 november 2020 @ 06:57:
Zit helaas nog met hypotheek aanvraag. Anders zeer mooie deal voor mijn woon- werk verkeer. (30km enkele reis)
Je kan hem altijd tijdelijk op de naam van een familie lid zetten?
Mocht dat in jouw geval een optie zijn..

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
TrueGamer schreef op maandag 23 november 2020 @ 06:57:
Dus dit:
Drs_Ben schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:34:
[...]

Je kan hem altijd tijdelijk op de naam van een familie lid zetten?
Mocht dat in jouw geval een optie zijn..
Heb ik bij mijn zwager gedaan toen hij zijn hypotheek wilde verruimen.
Voordeel ervan is ook dat de waarde wordt herijkt. Dus hij staat na een overschrijfactie voor veel minder in het BKR systeem.

Youtube: DashcamNL

• Zebby
Ik wacht nog even tot black friday, even kijken of er wat komt.
Oog nog steeds op een Ford Fiesta, Toyota Yaris of misschien een Skoda Scala. Polo is toch wat duurder helaas.

• Strijdhagen
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 08-06 12:41
Eerste blackfriday deal gevonden, Directlease heeft de C1 met gratis flex voor 219 per jaar, met 12k kilometers.
https://www.directleasepr...e-merken/citroen/c1/feel/

• warchaser
Aidacra schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:24:
De bedenktijd voor de Focus liep vandaag af en de auto is gelijk besteld bij de fabriek.
De dealer verwacht een levertijd van 6 tot 8 weken. Dat zou heel snel zijn :-)
Zou mooi zijn, dan is ie er van mij nog eerder :9

• Aidacra
warchaser schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:02:
[...]

Zou mooi zijn, dan is ie er van mij nog eerder :9
Ik zie nu als levertijd in de app Week 1 staan en op de website Week 2.
Hoe dan ook, dat valt wel mee :-)

• Zebby
Via Ames black friday deals offerte gekregen voor een Polo Highline automaat, voorraadmodel:
Volkswagen Polo 1.0 TSI 70kW 7-DSG Highline 24.064,00
Exterieur: Unilak Pure White - [0Q] 0,00 Ja
Interieur: Stof Tracks 2 titaanzwart-ceramique - [FJ] 0,00 Ja
Parkeersensoren (Park Distance Control) - [7X2] 558,00 Ja
Unilak 'Pure White' - [JATOCL07] 133,00 Ja
Executive pakket - [W06] 785,00 Ja
Reservewiel staal - [PWF] 99,00 Ja

voor 394 per maand, -1000 euro actie, maakt het over 5 jaar (ik kijk nog of 4 jaar ook mag, dat kost bij VW.nl minder dan 5 jaar) is dan 377 euro per maand / 22.620 5 jaar met 15.000 kilometers.

Ik had scherper verwacht, maar alsnog niet heel verkeerd. Even een grove rekensom als ik een 2018 Polo DSG comfortline 2e hands zou kopen met rekensom 5 jaar:
Aanschaf 17.000, mrb 2600, verzekering all risk 3600, onderhoud 2500, afschrijving 11000, kom je uit op 19.700 tov 22.620 per jaar. Dat is dus grof 3000 euro duurder, mits er niks kapot gaat buiten standaard onderhoud, en een nieuwere en iets luxere auto. Moah, dat kan zeker slechter.

Kijken of we nog een proefrit kunnen maken.

• London
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Zojuist de mail gehad van de consumentenbond dat er private lease black friday aanbiedingen aan zitten te komen.

https://www.directleasepr...e-merken/citroen/c1/feel/ heeft al aanbiedingen

https://privatelease.arval.nl/black-friday heeft Toyota aanbiedingen

Arsenal - Real Madrid - Mercedes AMG Petronas

• meermarco
meermarco schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:09:
Nou vandaag is er meer bekend geworden.
https://www.lynkco.com/nl-nl/become-a-member#MEMBERSHIP02

Helaas weinig concrete info. Iemand toevallig naar de showroom geweest in Amsterdam?
Heb een reactie op mijn vraag hoeveel Kilometers. Bij die 500 euro zitten 1250 kilometer per maand. Elke extra kilometer kost 15 cent! Niet gebruikte kilometers neem je mee naar de volgende maand(en). Kortom eigenlijk 15.000km per jaar voor die 500 euro.

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07:50
Zebby schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:34:
Via Ames black friday deals offerte gekregen voor een Polo Highline automaat, voorraadmodel:

voor 394 per maand, -1000 euro actie, maakt het over 5 jaar (ik kijk nog of 4 jaar ook mag, dat kost bij VW.nl minder dan 5 jaar) is dan 377 euro per maand / 22.620 5 jaar met 15.000 kilometers.

Ik had scherper verwacht, maar alsnog niet heel verkeerd. Even een grove rekensom als ik een 2018 Polo DSG comfortline 2e hands zou kopen met rekensom 5 jaar:
Aanschaf 17.000, mrb 2600, verzekering all risk 3600, onderhoud 2500, afschrijving 11000, kom je uit op 19.700 tov 22.620 per jaar. Dat is dus grof 3000 euro duurder, mits er niks kapot gaat buiten standaard onderhoud, en een nieuwere en iets luxere auto. Moah, dat kan zeker slechter.

Tja dan ben ik toch blij met mijn e-Golf uit 2020 voor 400 per maand (2 jaar contract).
Het is elektrisch...automaat met vele opties al standaard er in.

Maar wil wel van de contract af. Volgende keer gewoon kopen.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:23

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik vind het veel geld voor slechts een Polo met weinig opties eigenlijk... Weliswaar 15k km, maar bij ANWB is ie zonder DSG 359/maand. Consumentenbond kan je ook nog meenemen in je vergelijk.

Voor minder heb je ook een Focus (125pk), Kamiq (115pk) of Mazda2.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• crijnders
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:29
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:05:
Ik vind het veel geld voor slechts een Polo met weinig opties eigenlijk... Weliswaar 15k km, maar bij ANWB is ie zonder DSG 359/maand. Consumentenbond kan je ook nog meenemen in je vergelijk.

Inderdaad niet een heel scherp tarief, dan liever een A3 business.
Ook automaat, veel standaard opties zoals digitaal dashboard, full navigatie, sportstoelen, 17" lm velgen enz.

€395,- voor 10.000km/jaar en slechts 24 maanden contract, meerkilometers à €0,07
https://www.huiskes-kokke...s-edition-24291424?retail

• Zebby
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:05:

Automaat maakt het natuurlijk gewoon duurder, dat is in aanschaf ook, dus vergelijken tegen non-automaat is daarmee voor mij helaas geen winst.

Voor dat geld heb ik alleen een Fiesta kunnen vinden, geen Focus, die gaat net als de Corolla >400 euro. Mazda ook. Fiesta is 321 als Titanium, net wat minder opties. Kamiq zie ik alleen vanaf 419.

Het is niet zo dat ik per se een Polo wil, de Yaris is ook nog een optie, en de aanbieding viel mij ook nog wat tegen, maar als ik zo kijk is het ook niet slecht.
crijnders schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:12:
[...]

Inderdaad niet een heel scherp tarief, dan liever een A3 business.
Ook automaat, veel standaard opties zoals digitaal dashboard, full navigatie, sportstoelen, 17" lm velgen enz.

€395,- voor 10.000km/jaar en slechts 24 maanden contract, meerkilometers à €0,07
https://www.huiskes-kokke...s-edition-24291424?retail
Dus 424 euro per jaar met 15.000 kilometers. Niet verkeerd, maar ook 50 euro p/m duurder dan de Polo?

[Voor 25% gewijzigd door Zebby op 24-11-2020 10:16]

• ThaddeusX
Btw ik raad iedereen af om een private lease contract aan te gaan zonder een keurmerk.

Het is inderdaad goedkoper MAAR

1-) Ze kunnen de auto van je afpakken wanneer ze dat willen. Ze vervangen het meestal dan met een ander auto maar het kan een segment lager of een auto zonder opties zijn
2-) Indien je overlijdt MOET je partner of familie het verder af betalen
3-) Indien je werkloos word MOET je het alsnog betalen.

Ik zou het echt afraden...

• StarC
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17:32
meermarco schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:36:
[...]

Heb een reactie op mijn vraag hoeveel Kilometers. Bij die 500 euro zitten 1250 kilometer per maand. Elke extra kilometer kost 15 cent! Niet gebruikte kilometers neem je mee naar de volgende maand(en). Kortom eigenlijk 15.000km per jaar voor die 500 euro.
Ik vermoed dan ook dat ze op afstand de km-stand kunnen uitlezen. Het feit dat je per maand al meer gaat betalen voor meerkilometers is wel beperkend. Dan moet je eventueel dus vooraf 'sparen' als je wat verder op vakantie wilt. Dat is dan extra vervelend als je bijv. eind mei je auto krijgt.

• StarC
  • Laatst online: 17:32
ThaddeusX schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:17:
Btw ik raad iedereen af om een private lease contract aan te gaan zonder een keurmerk.

Het is inderdaad goedkoper MAAR

1-) Ze kunnen de auto van je afpakken wanneer ze dat willen. Ze vervangen het meestal dan met een ander auto maar het kan een segment lager of een auto zonder opties zijn
2-) Indien je overlijdt MOET je partner of familie het verder af betalen
3-) Indien je werkloos word MOET je het alsnog betalen.

Ik zou het echt afraden...
Niet alle niet-keurmerk aanbieders hanteren dezelfde voorwaarden. Je kan ze niet zo over een kam scheren.

• ThaddeusX
StarC schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:19:
[...]

Niet alle niet-keurmerk aanbieders hanteren dezelfde voorwaarden. Je kan ze niet zo over een kam scheren.
Dat klopt maar soms krijg je ook in kleine letters te zien dat ze zelf de contract mogen aanpassen.

Ik zou alsnog oppassen en heel goed doorlezen. Alleen dan zou het waard zijn.

Ik waarschuw mensen alleen. Ik wou ook een zonder keurmerk doen maar toen las ik bij de aanbieder allemaal slechte reviews op facebook.

• crijnders
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:29
Zebby schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:14:
[...]

Automaat maakt het natuurlijk gewoon duurder, dat is in aanschaf ook, dus vergelijken tegen non-automaat is daarmee voor mij helaas geen winst.

Voor dat geld heb ik alleen een Fiesta kunnen vinden, geen Focus, die gaat net als de Corolla >400 euro. Mazda ook. Fiesta is 321 als Titanium, net wat minder opties. Kamiq zie ik alleen vanaf 419.

Het is niet zo dat ik per se een Polo wil, de Yaris is ook nog een optie, en de aanbieding viel mij ook nog wat tegen, maar als ik zo kijk is het ook niet slecht.
[...]

Dus 424 euro per jaar met 15.000 kilometers. Niet verkeerd, maar ook 50 euro p/m duurder dan de Polo?
Klopt, een A3 is (uiteraard) duurder dan een Polo, maar:
- het is slechts 24 maanden contractduur
- meer opties dan de Polo
- grotere auto (C segment ipv B segment) en luxer
- meerkilometers à 0,07 is scherp. Je hoeft dus maar 10k contract te nemen en ziet wel hoeveel je meer rijdt

Het blijft natuurlijk een persoonlijke afweging, maar het is in mijn optiek wel een scherpe aanbieding te noemen.

• Zebby
crijnders schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:23:
[...]

Klopt, een A3 is (uiteraard) duurder dan een Polo, maar:
- het is slechts 24 maanden contractduur
- meer opties dan de Polo
- grotere auto (C segment ipv B segment) en luxer
- meerkilometers à 0,07 is scherp. Je hoeft dus maar 10k contract te nemen en ziet wel hoeveel je meer rijdt

Het blijft natuurlijk een persoonlijke afweging, maar het is in mijn optiek wel een scherpe aanbieding te noemen.
Ja goed punt, al is groter niet per se beter, auto is voor mijn vrouw en die wilt niet te groot :D Meerprijs valt inderdaad ook wel mee. Het is zeker een goede aanbieding, en de Polo's die op actie staan op die site gaan allemaal met minder opties voor 460+ per maand?

Kan er soms geen touw aan vastknopen...

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:23

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik zou in ieder geval vrijdag afwachten met BF en dan nog eens een rondje maken. De meeste hybrides hebben een CVT, kan je ook nog overwegen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Zebby
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:30:
Ik zou in ieder geval vrijdag afwachten met BF en dan nog eens een rondje maken. De meeste hybrides hebben een CVT, kan je ook nog overwegen.
Ja, ik hou niet zo van die "onder druk" aanbiedingen, en dat is hier wel. Je krijgt die 1k alleen als je voor einde zaterdag de aanvraag indient.
En anders waarschijnlijk in de laatste week van het jaar ook weer wat leuke aanbiedingen?

• meermarco
StarC schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:18:
[...]

Ik vermoed dan ook dat ze op afstand de km-stand kunnen uitlezen. Het feit dat je per maand al meer gaat betalen voor meerkilometers is wel beperkend. Dan moet je eventueel dus vooraf 'sparen' als je wat verder op vakantie wilt. Dat is dan extra vervelend als je bijv. eind mei je auto krijgt.
Sorry. Bedoelde je hoeft niet meteen te betalen. Maar aangezien je na een maand kan stoppen zal
Je dat wel moeten als je hem dus na die maand inlevert.

• Zebby
Heb maar gereageerd dat ik het wat fors vind gezien de cataloguswaarde, verwacht er weinig van, en ga maar een proefritje plannen met een Yaris en Fiesta :)

• Giant87
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:41
Zebby schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:28:
[...]

Ja goed punt, al is groter niet per se beter, auto is voor mijn vrouw en die wilt niet te groot :D Meerprijs valt inderdaad ook wel mee. Het is zeker een goede aanbieding, en de Polo's die op actie staan op die site gaan allemaal met minder opties voor 460+ per maand?

Kan er soms geen touw aan vastknopen...
Is deze actie iets? Polo Comfortline + Executive pakket, voor 10 tot 15k km 344,-

https://www.athlon.com/nl...w-polo-comfortline---2020
https://www.athlon.com/nl...elease/autos/aanbiedingen

staat genoeg op
https://www.athlon.com/nl...e/smart-forfour-eq---2020

[Voor 12% gewijzigd door Giant87 op 24-11-2020 15:45]

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:42
Zebby schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:37:
[...]

Ja, ik hou niet zo van die "onder druk" aanbiedingen, en dat is hier wel. Je krijgt die 1k alleen als je voor einde zaterdag de aanvraag indient.
En anders waarschijnlijk in de laatste week van het jaar ook weer wat leuke aanbiedingen?
Bij een goede voorbereiding (weten wat je wilt, nodig hebt, wat het kost in de markt) kan je gewoon een deal maken. Ik zou niet volledig onvoorbereid op deze dag een contract afsluiten, maar zou zeker wel wachten met een contract afsluiten tot ik weet wat er op zo'n kortingsdag langs komt.

Memento mori

• Zebby
Bob-B190 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:50:
[...]

Bij een goede voorbereiding (weten wat je wilt, nodig hebt, wat het kost in de markt) kan je gewoon een deal maken. Ik zou niet volledig onvoorbereid op deze dag een contract afsluiten, maar zou zeker wel wachten met een contract afsluiten tot ik weet wat er op zo'n kortingsdag langs komt.
Het "vervelende" is dat we nog proefritten moeten maken, dus die voorbereiding was inderdaad nog niet zo ver. En aanbiedingen zijn er het jaar lang, maar wisselend van kwaliteit en merk. Once in a lifetime is er bijna niet, en dat werkt meestal toch in je voordeel :)

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:42
Zebby schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:19:
[...]

Het "vervelende" is dat we nog proefritten moeten maken, dus die voorbereiding was inderdaad nog niet zo ver. En aanbiedingen zijn er het jaar lang, maar wisselend van kwaliteit en merk. Once in a lifetime is er bijna niet, en dat werkt meestal toch in je voordeel :)
Einde van het jaar wanneer er nog quota's gehaald moeten worden is in auto-land altijd een mooi moment.

Memento mori

• Zebby
Niet hele goede aanbiedingen helaas, zoeken optie rijke automaat 5-deurs in B klasse met 15k kilometers 4-5 jaar (korter mag altijd).
Fiesta en Yaris zijn rond de 320 p/m de beste tot nu toe, Skoda Scala ligt ook ietwat in de buurt.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:05
Zebby schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:11:
[...]

Niet hele goede aanbiedingen helaas, zoeken optie rijke automaat 5-deurs in B klasse met 15k kilometers 4-5 jaar (korter mag altijd).
Fiesta en Yaris zijn rond de 320 p/m de beste tot nu toe, Skoda Scala ligt ook ietwat in de buurt.
En zoiets

https://privatelease.arva...se?license_plate=G-026-SN

• Zebby
Dan is die van Ames nog scherp helaas, deze is 399 bij 15k kilometer tov 373 van een nieuwe. Looptijd vind ik minder interessant, dan zit je daarna nog met een keuze voor een andere of niet :)

• Martinusz
Skoda heeft ook wat private lease deals:
https://www.skoda.nl/priv...d_Hoc-NB-november-2020-V1

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:05
Zebby schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:34:

dus als ik je rekensom snap heb je voor 50 euro per maand extra
- nieuwe auto
- geen risico
- ook geen voordeel als je heb toch beter verkoopt (ik vind je afschrijving aan de hoge kant)
- nieuwe auto
- geen premie stijging als je toch een keer schade hebt..

Ik heb eerder dezelfde rekensom gemaakt en ik vond het meer dan waard _/-\o_

• Zebby
wd200 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:49:
[...]

dus als ik je rekensom snap heb je voor 50 euro per maand extra
- nieuwe auto
- geen risico
- ook geen voordeel als je heb toch beter verkoopt (ik vind je afschrijving aan de hoge kant)
- nieuwe auto
- geen premie stijging als je toch een keer schade hebt..

Ik heb eerder dezelfde rekensom gemaakt en ik vond het meer dan waard _/-\o_
Ik ben best bekeerd ja, ik was best wel anti-private lease, snapte het nooit zo goed, maar voor de kleinere auto's is de rekensom echt niet zo verkeerd. Echter, ik ga dan wel gemaksderhalve uit van een forse aankoop, niet een occasion van ~5+ jaar oud, want dan wordt de rekensom al een stuk minder interessant, maar is het natuurlijk ook weer een kromme vergelijking.

Je hebt 500 euro eigen risico, en ik ben lui, dus bij verkoop is dat meestal inruil of bij een ANWB verkoop dus al dik 1000 euro minder dan gunstigste geval. Maar inderdaad, als er wat kapot gaat, en tot nu toe heb ik dat bij alle auto's wel gehad inclusief een gloednieuwe Corsa, dan kost dat noppes.

Ik heb voor zaterdag een proefrit staan met een Fiesta (ouder model, 2018, enige automaat die ze hadden) en een Yaris die juist wat luxer is (launch edition). Fiesta al offerte binnen, 339 voor Focus 2021 met Titanium + winter pack voor 48 maanden. Kijk nog even wat er langskomt op vrijdag, maar dat is al best prima, zij willen matchen met wat ik kan vinden. Ze hebben keurmerk Private Lease en werken ook met BNP/ANWB, maar dan zonder die verplichte wegenwacht abbo.

• warchaser
Aidacra schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:09:
[...]

Ik zie nu als levertijd in de app Week 1 staan en op de website Week 2.
Hoe dan ook, dat valt wel mee :-)
Vandaag nog eens gebeld met de dealer maar nog geen bouwdatum bekend. Dus ik verwacht dat jouw week 2 ook wat optimistisch ingeschat is ;(

• Aidacra
warchaser schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:22:
[...]

Vandaag nog eens gebeld met de dealer maar nog geen bouwdatum bekend. Dus ik verwacht dat jouw week 2 ook wat optimistisch ingeschat is ;(
We zullen wel zien. Des te langer de voorpret :-)

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Aidacra schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:09:
[...]

We zullen wel zien. Des te langer de voorpret :-)
Ik heb 7 maanden op mijn nieuwe auto gewacht, dan is de voorpret snel voorbij hoor als het steeds maar uitgesteld wordt :(

• Aidacra
Slasher schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:16:
[...]

Ik heb 7 maanden op mijn nieuwe auto gewacht, dan is de voorpret snel voorbij hoor als het steeds maar uitgesteld wordt :(
:X

Wat voor auto was dat? En vertraging door corona? Of andere oorzaak?

• Jimmer
Morgen de Octavia ophalen, alles netjes en snel geregeld tot nu toe :)

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Aidacra schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:40:
[...]

:X

Wat voor auto was dat? En vertraging door corona? Of andere oorzaak?
Skoda Citigo EV, Corona had een kleine impact van 1 1/2 maand de rest lag gewoon aan capaciteitsproblemen.

• DennisUniOn
Net van de dealer gehoord dat de Ford Fiesta waarschijnlijk in de laatste week van december ergens geleverd gaat worden en anders eerste week van januari. Dus waarschijnlijk kan ik in week twee ergens erin gaan rijden. Dat zou betekenen dat de tijd tussen auto door LeasePlan besteld en dat ik erin kan rijden zo'n 8 weken is. Klinkt perfect! :)

• meermarco
Polo bij VW zef voor 299 euro per maand 10K 4 jaar. En slechts 304 euro voor 2 jaar...Golf 345 voor 4 jaar. Toch en stuk goedkoper dan in het begin van het jaar....
Ik wacht allemaal nog even af, en even kijken wat werk gaat doen 'na Corona'. Zonde om een grote bundel te nemen, en het niet te gebruiken. Reed 25K...Hoop dat ik nu met 15K zou uitkomen

• Henkvdbroek
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 13-06 23:53
Slasher schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:16:
[...]

Same here. Week 30 besteld en in de aanbieding werd gesproken van 10/12 weken levertijd. Inmiddels is de verwachte levering "ergens" in januari.....

• Aidacra
DennisUniOn schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:10:
Net van de dealer gehoord dat de Ford Fiesta waarschijnlijk in de laatste week van december ergens geleverd gaat worden en anders eerste week van januari. Dus waarschijnlijk kan ik in week twee ergens erin gaan rijden. Dat zou betekenen dat de tijd tussen auto door LeasePlan besteld en dat ik erin kan rijden zo'n 8 weken is. Klinkt perfect! :)
Netjes! Wanneer is hij precies besteld?

• DennisUniOn
Aidacra schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:27:
[...]

Netjes! Wanneer is hij precies besteld?
De 13e van deze maand.

• barrymossel
  • Laatst online: 12:48
Twee weken geleden contract gekregen en de auto (voorraad) is zojuist afgeleverd. Rijdt heerlijk! Straks lekker met de opties spelen!

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

VIP PLUS ELITE Organisme ⭐⭐⭐⭐⭐

meermarco schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:30:
Deden ze moeilijk over kleine krasjes. Want dat werd gezegd vooraf. Zelf had ik 0 issues bij inleveren. Benieuwd hoe dat is als je hem bij notabene een schadebedriif moet inleveren.
Henkvdbroek schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:27:
Ik had ook geen issues bij inleveren. Ik had 1 parkeerdeukje die waarschijnlijk wel had gemogen, maar die had ik er zelf al uit laten halen. Verder vroeg de medewerker of ik zelf wist van krassen of deuken?! Zaten er niet in, maar vond ik wel een gekke vraag. Zouden er mensen zijn die dat gaan zeggen als je ze dus blijkbaar niet door de medewerker worden opgemerkt? Ik had wel wat vogelpoep vlekken die er niet helemaal meer uit gingen. Dit heb ik van tevoren netjes gemeld bij de leasemaatschappij, maar heb ik nooit reactie op gehoord. Ook bij schadenet wisten ze hier niets van en het viel ze verder ook niet op blijkbaar, dus dan neem ik maar aan dat het niet erg was..... Ik heb in ieder geval een formulier waarop staat dat hij schadevrij is ingeleverd.
Ik heb vandaag mijn Privatelease.com auto (Kia Niro) na 15 maanden ingeleverd (van het Consumentenbond Collectief) bij een Schadenet vestiging. Mijn auto werd grondig gecontroleerd. Uiteindelijk heb ik 2 schade aantekeningen gekregen en geen 'uitstekend' maar een 'goed' v.w.b. het exterieur... Naar mijn idee vallen beide onder de acceptabele schades maar dat kon hij niet zeggen, dat was aan de leasemaatschappij (Terberg). Beide schades zijn aan de bumper ofwel 'flankbescherming' en zijn kleiner dan een creditcard:

In het voor mij geldende innameprotocol staat niks vermeld over krassen (en hoe diep die mogen zijn) enkel dat beschadigingen aan de 'flankbescherming' acceptabel zijn zolang ze kleiner zijn dan een creditcard. In latere/nieuwe innameprotocollen is er wel een aparte passage opgenomen voor krassen.

Anyway, ik ben benieuwd of Terberg iets in rekening brengt... we gaan 't zien over een week of 2-3 gok ik.

Voordat je oordeelt, lees het hele topic eens door - It takes years to build a reputation and just minutes to ruin it.

• meermarco
Oh laat het sowieso hier even weten. Vraag me af of schadenet anders dan de controle kosten hier nog aan verdiend. Anders zou het lonen elk wissewasje te noteren. Ik weet wel dat ik schade 1 zoals jij had veel erger had op meerdere plekken en dat bij de lokale lease prima. Had je je auto zelf zo mooi gewassen? Als je hem gewoon een paar weken niet wast vallen die krasjes ook minder op.....

• synx6
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19:46
meermarco schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:09:
Oh laat het sowieso hier even weten. Vraag me af of schadenet anders dan de controle kosten hier nog aan verdiend. Anders zou het lonen elk wissewasje te noteren. Ik weet wel dat ik schade 1 zoals jij had veel erger had op meerdere plekken en dat bij de lokale lease prima. Had je je auto zelf zo mooi gewassen? Als je hem gewoon een paar weken niet wast vallen die krasjes ook minder op.....
In mijn leasecontract staat dat je de auto gepoetst in moet leveren. En gepoetst, van binnen en buiten.

• Henkvdbroek
Freekers schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:32:
[...]

[...]

Ik heb vandaag mijn Privatelease.com auto (Kia Niro) na 15 maanden ingeleverd (van het Consumentenbond Collectief) bij een Schadenet vestiging. Mijn auto werd grondig gecontroleerd. Uiteindelijk heb ik 2 schade aantekeningen gekregen en geen 'uitstekend' maar een 'goed' v.w.b. het exterieur... Naar mijn idee vallen beide onder de acceptabele schades maar dat kon hij niet zeggen, dat was aan de leasemaatschappij (Terberg). Beide schades zijn aan de bumper ofwel 'flankbescherming' en zijn kleiner dan een creditcard:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In het voor mij geldende innameprotocol staat niks vermeld over krassen (en hoe diep die mogen zijn) enkel dat beschadigingen aan de 'flankbescherming' acceptabel zijn zolang ze kleiner zijn dan een creditcard. In latere/nieuwe innameprotocollen is er wel een aparte passage opgenomen voor krassen.

[Afbeelding]

Anyway, ik ben benieuwd of Terberg iets in rekening brengt... we gaan 't zien over een week of 2-3 gok ik.
Bij mij nu eindelijk alles afgerond. Ik heb de auto 9 oktober ingeleverd. 17 november het teveel betaalde termijn bedrag terug gekregen. Vandaag de minder km's terug gekregen. BKR registratie stond wel nog erg lang op actief en moest ik ook zelf een aantal keren achteraan. Uiteindelijk is de registratie pas 9 november beëindigd. Ik heb wel tientallen mails moeten sturen, maar alles is nu wel geregeld. Uiteindelijk is er ook niets ingehouden. De medewerker van schadenet keek bij mij niet echt nauwkeurig, dus wellicht dat dat ook heeft geholpen.

• --Christiaan--
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 14:48
Hier hebben we Vraag & Aanbod overig voor

[Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 12-12-2020 17:40]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

meermarco schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:09:
Zal ik zeker doen. Ben benieuwd. Zal wel weer een mailwisseling worden van jewelste, maar ik ben er deze keer snel klaar mee. Hun inleverprotocol is helder net zoals mijn schadefoto's. Als het me teveel moeite gaat kosten, zet ik er direct rechtsbijstand op... Terberg en ik zijn sowieso geen dikke vriendjes. Heel erg lang verhaal, maar dit is m'n tweede lease auto bij Terberg (dom dom) en beide keren zijn de auto's gedurende de aflevering beschadigd. Deze Niro werd met 750KM op de klok afgeleverd omdat de chauffeur 5KM van mijn huis een aanrijding kreeg met een scooter. Deuk in de achterdeur (passagierskant) dus weer helemaal terug naar Arend Auto in Groningen o.i.d..... Bij m'n vorige Terberg leaseauto was de chauffeur door rood gereden dus ik kreeg 2 weken daarna een bekeuring van 249 euro op de mat die ik niet had gemaakt. Heeft veel voeten in de aarde gehad om aan te tonen dat ik dat niet was. Gelukkig heb ik beveiligingscamera's met timestamps, anders was het me niet gelukt. En ook deze was afgeleverd met een deuk aan de bestuurderskant. Die moest ik zelf maar laten fixen zei Terberg....

Ja, ik had hem zelf met de hand gewassen en gewaxt :)
synx6 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:09:
In mijn leasecontract staat dat je de auto gepoetst in moet leveren. En gepoetst, van binnen en buiten.
Stond inderdaad in het inleverprotocol.
Henkvdbroek schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:49:
Bij mij nu eindelijk alles afgerond. Ik heb de auto 9 oktober ingeleverd. 17 november het teveel betaalde termijn bedrag terug gekregen. Vandaag de minder km's terug gekregen. BKR registratie stond wel nog erg lang op actief en moest ik ook zelf een aantal keren achteraan. Uiteindelijk is de registratie pas 9 november beëindigd. Ik heb wel tientallen mails moeten sturen, maar alles is nu wel geregeld. Uiteindelijk is er ook niets ingehouden. De medewerker van schadenet keek bij mij niet echt nauwkeurig, dus wellicht dat dat ook heeft geholpen.
Dank voor de tijdslijnen. Had zoiets wel verwacht van Terberg. Mijn broertje zat bij Athlon, daarbij was alles binnen 2 weken geregeld, d.w.z. schade verrekening, teveel KMs terugbetaald, creditnota en BKR notering.

Voordat je oordeelt, lees het hele topic eens door - It takes years to build a reputation and just minutes to ruin it.

• Henkvdbroek
Freekers schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:16:
[...]

Dank voor de tijdslijnen. Had zoiets wel verwacht van Terberg. Mijn broertje zat bij Athlon, daarbij was alles binnen 2 weken geregel, d.w.z. schade verrekening, teveel KMs terugbetaald, creditnota en BKR notering.
Ja het is voor Terberg allemaal vrij lastig. Ik heb ook tientallen mails moeten sturen. Ook omdat ik gewoon van die BKR af wil, maar ook gewoon omdat het priciepe is. Wellicht heeft het te maken met het feit dat ik in eerste instantie contact had met privatlease.com, maar dat het daarna weer overkoepelend werd. Daarna weer justlease? Ze weten volgens mij van elkaar niet meer wat er gedaan moet worden.

Vervolgens ook de KM afrekening nog fout doen ook. (in mijn voordeel ;-))

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Henkvdbroek schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:54:
Ja het is voor Terberg allemaal vrij lastig. Ik heb ook tientallen mails moeten sturen. Ook omdat ik gewoon van die BKR af wil, maar ook gewoon omdat het priciepe is. Wellicht heeft het te maken met het feit dat ik in eerste instantie contact had met privatlease.com, maar dat het daarna weer overkoepelend werd. Daarna weer justlease? Ze weten volgens mij van elkaar niet meer wat er gedaan moet worden.

Vervolgens ook de KM afrekening nog fout doen ook. (in mijn voordeel ;-))
Ben benieuwd of ze je schadevrije jaren goed hebben doorgegeven aan Roydata. Zou me niks verbazen als dat nog niet of foutief is gebeurd.

Oh die KM afrekening ga ik al vanuit dat die fout is. Begintellerstand van 750KM zal wel 75KM worden ofzo want '750KM bij aflevering voor een nieuwe auto kan nooit'.... Maar zoals gezegd, ik ben er snel klaar mee deze keer. Indien het na 2x mailen is niet opgelost, schakel ik rechtsbijstand in, is me de hoge bloeddruk niet waard.

• Henkvdbroek
Freekers schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:57:
[...]

Ben benieuwd of ze je schadevrije jaren goed hebben doorgegeven aan Roydata. Zou me niks verbazen als dat nog niet of foutief is gebeurd.

Oh die KM afrekening ga ik al vanuit dat die fout is. Begintellerstand van 750KM zal wel 75KM worden ofzo want '750KM bij aflevering voor een nieuwe auto kan nooit'.... Maar zoals gezegd, ik ben er snel klaar mee deze keer. Indien het na 2x mailen is niet opgelost, schakel ik rechtsbijstand in, is me de hoge bloeddruk niet waard.
In mijn geval had ik een contract voor 15.000 kilometer per jaar. Teruggave van 3 cent per minder kilometer. Echter is er een minimum van 60000 kilometer over 60 maanden. Na 15 maanden dat ik hem heb gehad, moet je dus ook met een minimum rekenen. Ik had minder dat dit minimum gereden, maar toch hebben ze gewoon gerekend met de daadwerkelijke kilometers. Uiteindelijk gaat het om 3 tientjes, maar is toch apart dat je het wel benoemt in je contract, maar het vervolgens zelf niet naleeft.

• pikstert
  • Nu online
Het aanbieden van producten of diensten op het forum is niet de bedoeling en niet toegestaan.

[Voor 85% gewijzigd door deepbass909 op 02-12-2020 17:47]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Bizar weinig deals gezien afgelopen Black Friday / Cyber Monday. Ik kan me afgelopen jaar nog een ludieke actie herinneren van een webcam gericht op een bevroren raam waarop een code langzaam zichtbaar werd voor een mooie korting op een PL auto (gelimiteerd tot X stuks, dus de eerste paar die hem raadde had geluk)

• Henkvdbroek
Henkvdbroek schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:12:
[...]

Same here. Week 30 besteld en in de aanbieding werd gesproken van 10/12 weken levertijd. Inmiddels is de verwachte levering "ergens" in januari.....
Inmiddels dealer gesproken. Auto komt ergens loop volgende week aan in Nederland. Vervolgens moet de auto helemaal klaar gemaakt worden, maar kenteken vragen ze pas aan in 2021. Ik kan het begrijpen, maar is wel zonde dat ik daarom nog een maand wachten.

• MartijnA3
  • Registratie: mei 2002
Gisteren is onze bedenktijd ingegaan voor een Ford Focus via de ANWB/Leaseplan. We kunnen nu dus nog zoeken naar een voorraad auto.

In 2021 worden de auto's duurder. Wanneer betaalt leaseplan aan de dealer? Bij bestelling of bij levering? Met andere woorden: Is er voor mij onderhandelingsruimte? Heeft leaseplan er voordeel bij als ik een voorraadauto kies ipv wacht op een die besteld gaat worden?

iRacing Profiel

• Martinusz
Veel aanbiedingen bij een grote dealer met meerdere vestigingen ook op private lease:
https://www.tb.nl/de-final-sale

• MartijnA3
Martinusz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:03:
Veel aanbiedingen bij een grote dealer met meerdere vestigingen ook op private lease:
https://www.tb.nl/de-final-sale
Sorry, maar ik zie niet echt een aanbieding bij die private lease bedragen.

Die Polo is nog 20 ero per maand duurder dan dezelfde auto bij de anwb.

iRacing Profiel

• Martinusz
MartijnA3 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:14:
[...]

Sorry, maar ik zie niet echt een aanbieding bij die private lease bedragen.

Die Polo is nog 20 ero per maand duurder dan dezelfde auto bij de anwb.
Dat zou best kunnen, ik ga niet elke deal checken voor elke auto 8)7
Gelukkig hebben ze meer aanbod dan alleen een polo ;) (Seat, Skoda, VW, Audi)

Daarnaast hoe kan jij weten of die duurder is? Je kunt de definitieve prijs niet zien op de website van TB, die moet je eerst aanvragen?

TB:
VW Polo - Van € 374,- Voor € 299,- p.m.

ANWB:
Volkswagen Polo vanaf 299,- per maand

Dus :)

• MartijnA3
Martinusz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:39:
[...]

Dat zou best kunnen, ik ga niet elke deal checken voor elke auto 8)7
Gelukkig hebben ze meer aanbod dan alleen een polo ;) (Seat, Skoda, VW, Audi)

Daarnaast hoe kan jij weten of die duurder is? Je kunt de definitieve prijs niet zien op de website van TB, die moet je eerst aanvragen?

TB:
VW Polo - Van € 374,- Voor € 299,- p.m.

ANWB:
Volkswagen Polo vanaf 299,- per maand

Dus :)
Hoe ik dat kan zien? Dat heet nou onderzoek doen. En als je kiest voor private lease komt er geen Audi naar voren hoor.
TB:
Volkswagen Polo Blauw
1.0 TSI 95 PK HIGHLINE 5
Het maandbedrag is op basis van Private lease inclusief BTW bij een looptijd van 48 maanden en 10000 km per jaar (knip en plak vanaf de site)
€398 per maand

ANWB
Volkswagen Polo (incl. opties)
Basisprijs € 299
Kleur Reef Blue (alleen icm Executivepakket) € 7
Upgrade Highline 5d (incl. Executive pakket) € 35
Executive pakket (alleen bij Comfortline) € 10
Looptijd en kilometers
Looptijd 48 maanden € 25
0 - 10000 km per jaar € 0
Totaal per maand € 376

[Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 01-12-2020 10:12]

iRacing Profiel

• Martinusz
MartijnA3 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:06:
[...]

Hoe ik dat kan zien? Dat heet nou onderzoek doen. En als je kiest voor private lease komt er geen Audi naar voren hoor.
TB:
Volkswagen Polo Blauw
1.0 TSI 95 PK HIGHLINE 5
Het maandbedrag is op basis van Private lease inclusief BTW bij een looptijd van 48 maanden en 10000 km per jaar (knip en plak vanaf de site)

ANWB
Volkswagen Polo (incl. opties)
Basisprijs € 299
Kleur Reef Blue (alleen icm Executivepakket) € 7
Upgrade Highline 5d (incl. Executive pakket) € 35
Executive pakket (alleen bij Comfortline) € 10
Looptijd en kilometers
Looptijd 48 maanden € 25
0 - 10000 km per jaar € 0
Totaal per maand € 376
De final sales deals staan niet met prijs op de site daar moet je contact voor opnemen, dus of je kijkt bij de 'oude' private lease webpagina of je hebt inderdaad contact opgenomen en een prijs per email al ontvangen?

Daarnaast staan de audi's gewoon op dezelfde pagina vermeld :O
AUDI Private Lease Deals tarieven:

Audi A1 Epic - van € 399,- voor € 345,- (UPGRADE DEAL!)

Audi A3 Sportback Business Edition 30 TFSI - van € 425,- voor € 399,- (UPGRADE DEAL!)

A3 Sportback S-line Edition 30 TFSI handgeschakeld - van € 439,- voor € 425,- (UPGRADE DEAL!)

Audi Q2 - Vanaf € 415,- p.m.

Audi Q3 - Vanaf € 549,- p.m.

Audi A4 Limousine - Vanaf € 679,- p.m.

Audi A5 Sportback - Vanaf € 700,- p.m.
:w

• MartijnA3
Martinusz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:13:
[...]

De final sales deals staan niet met prijs op de site daar moet je contact voor opnemen,
Ehm...ze hebben een speciale pagina voor de final sales.

:? Maar het zal....

[Voor 7% gewijzigd door MartijnA3 op 01-12-2020 10:24]

iRacing Profiel

• Martinusz
Dat zijn alleen de voorraadauto's ;)
De TB Finale Sale bestaat uit de volgende acties:
De Private Lease Deals
De Voorraad Deals

De Lage Bijtelling Deals
De Zakelijke Lease Deals
De Demo Deals
En daarom staat op de Final Sale webpagina dat je contact moet opnemen voor alle deals, waaronder voor de audi's ;)

Dit is namelijk de link als je kiest voor de Private lease deals van de final sale:
https://www.tb.nl/onderdeel-van-de-tb-final-sale

[Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 01-12-2020 10:29]

• MartijnA3
Martinusz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:24:
[...]

Dat zijn alleen de voorraadauto's ;)

[...]

En daarom staat op de Final Sale webpagina dat je contact moet opnemen voor alle deals, waaronder voor de audi's ;)

Dit is namelijk de link als je kiest voor de Private lease deals van de final sale:
https://www.tb.nl/onderdeel-van-de-tb-final-sale
Bij het lijstje met audi aanbiedingen staat "*Zolang de voorraad strekt". Ook voorraadauto's dus. Waarom zouden ze er anders een actie van maken.

Waarom zetten ze die dan niet bij de lijst met voorraadauto's? Omdat ze waarschijnlijk al niet meer beschikbaar zijn...

iRacing Profiel

• Martinusz
MartijnA3 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:31:
[...]

Bij het lijstje met audi aanbiedingen staat "*Zolang de voorraad strekt". Ook voorraadauto's dus. Waarom zouden ze er anders een actie van maken.

Waarom zetten ze die dan niet bij de lijst met voorraadauto's? Omdat ze waarschijnlijk al niet meer beschikbaar zijn...
Niet alles staat op de website :) dan weet ik toevallig uit eigen ervaring ;)
Zou ook een beetje gek zijn he, een hele campagne starten met speciale deals voor een aantal Audi's bijvoorbeeld, maar op dag 1 zouden die niet meer beschikbaar zijn :P

Edit: speciaal voor je nagevraagd via de chat op hun site, de aanbiedingen gelden op nieuwe auto's, niet voorraad auto's. Vandaar dat je contact moet opnemen voor de private lease deals die op die pagina vermeld staan.

[Voor 29% gewijzigd door Martinusz op 01-12-2020 11:11]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Henkvdbroek schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:27:
In mijn geval had ik een contract voor 15.000 kilometer per jaar. Teruggave van 3 cent per minder kilometer. Echter is er een minimum van 60000 kilometer over 60 maanden. Na 15 maanden dat ik hem heb gehad, moet je dus ook met een minimum rekenen. Ik had minder dat dit minimum gereden, maar toch hebben ze gewoon gerekend met de daadwerkelijke kilometers. Uiteindelijk gaat het om 3 tientjes, maar is toch apart dat je het wel benoemt in je contract, maar het vervolgens zelf niet naleeft.
We zijn nu 1 week verder en mijn ex-leaseauto staat nog steeds op exact dezelfde plek als waar ik hem heb afgeleverd bij de Schadenet vestiging. Dat weet ik omdat ik nog toegang heb tot de Kia UVO app waarmee ik kan zien waar de auto geparkeerd staat (tezamen met brandstofniveau etc.) Dit schiet niet op natuurlijk....

Pagina: 1 ... 70 ... 75 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True