Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkvdbroek
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
Freekers schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:49:
[...]

We zijn nu 1 week verder en mijn ex-leaseauto staat nog steeds op exact dezelfde plek als waar ik hem heb afgeleverd bij de Schadenet vestiging. Dat weet ik omdat ik nog toegang heb tot de Kia UVO app waarmee ik kan zien waar de auto geparkeerd staat (tezamen met brandstofniveau etc.) Dit schiet niet op natuurlijk....
Apart is het zeker. Ik meen ook gelezen te hebben dat je binnen 2 weken een rapport van Terberg MOET krijgen waarop de kosten van eventuele reparaties staan.

Bij mij is inmiddels alles gelukkig afgehandeld en terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 10:55
Per 01 feb a.s. ga ik een nieuwe uitdaging (job) aan waarbij ik mijn huidige leaseauto v/d zaak moet gaan inleveren.

Nu ben ik sterk aan het twijfelen om een auto te gaan leasen of om een (goedkope) tweedehandse auto te gaan kopen (bijv een oerdegelijke japanner). Ik zoek in ieder geval een auto om 1 jaar te kunnen overbruggen om vervolgens daarna een auto te gaan kopen met mijn partner samen. Nu wil ik ook niet al teveel gaan investeren in een tweedehandse auto omdat ik andere spaardoelen heb voor het komende jaar.

Een maandbedrag van +/- €250 p.m voor bijv aan Peugeot 107, Toyota Aygo is opzicht wel aantrekkelijk. Ik heb 6+ schadevrije jaren en daarnaast geen plannen om de komende 12 maanden een hypotheek af te gaan sluiten voor een woning o.i.d.

Na hier enigszins rond gekeken te hebben zijn er behoorlijk wat maatschappijen te vinden die een dergelijke constructie aanbieden wat ongeveer op dat maandbedrag ligt, echter zie ik ook verhalen van Tweakers die na 1 jaar niet zo gemakkelijk van het contract afkomen. Heeft iemand goede ervaringen met een betrouwbare maatschappij in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Mehmet schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:39:
Per 01 feb a.s. ga ik een nieuwe uitdaging (job) aan waarbij ik mijn huidige leaseauto v/d zaak moet gaan inleveren.

Nu ben ik sterk aan het twijfelen om een auto te gaan leasen of om een (goedkope) tweedehandse auto te gaan kopen (bijv een oerdegelijke japanner). Ik zoek in ieder geval een auto om 1 jaar te kunnen overbruggen om vervolgens daarna een auto te gaan kopen met mijn partner samen. Nu wil ik ook niet al teveel gaan investeren in een tweedehandse auto omdat ik andere spaardoelen heb voor het komende jaar.

Een maandbedrag van +/- €250 p.m voor bijv aan Peugeot 107, Toyota Aygo is opzicht wel aantrekkelijk. Ik heb 6+ schadevrije jaren en daarnaast geen plannen om de komende 12 maanden een hypotheek af te gaan sluiten voor een woning o.i.d.

Na hier enigszins rond gekeken te hebben zijn er behoorlijk wat maatschappijen te vinden die een dergelijke constructie aanbieden wat ongeveer op dat maandbedrag ligt, echter zie ik ook verhalen van Tweakers die na 1 jaar niet zo gemakkelijk van het contract afkomen. Heeft iemand goede ervaringen met een betrouwbare maatschappij in deze prijsklasse?
Als je een contract afsluit van 12 maanden moet er nooit een probleem zijn met er vanaf komen toch? Of bedoel je contracten waarbij je na 12 maanden de mogelijkheid hebt om het per maand op te zeggen? Sowieso lijkt het me dan verstandig om voor een maatschappij te gaan welke het Keurmerk Private Lease draagt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Jimmer op 04-12-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:36

Let dan wel op hoeveel km je wil gaan rijden he. Als dat vrij veel is dan wordt het duurder dan die 250 pm. Sowieso denk ik dat het bedrag al gauw iets hoger ligt als je 12 maanden looptijd neemt. Dat is dus al gauw 3000-4000 voor dat jaar en dan zit je vast aan een aantal KM.
Voor zeg 2000 koop je een oude 107 die ook wel een jaartje minimaal nog meegaat en die je eind van de rit nog voor 500-1000 verkoopt. Verzekeren doe je alleen WA en is met 6 schadevrije jaren peanuts, net als wegenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54

Toyota zelf heeft nu toch een aanbieding voor flex lease voor 10 euro extra per maand?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Als alles goed gaat wordt deze voorraad Focus de "onze" binnenkort:

Standaard 125 pk St-Line X business met technology pack.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/By8rhhr.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door MartijnA3 op 04-12-2020 12:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
Jimmer schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:13:
[...]

Als je een contract afsluit van 12 maanden moet er nooit een probleem zijn met er vanaf komen toch? Of bedoel je contracten waarbij je na 12 maanden de mogelijkheid hebt om het per maand op te zeggen? Sowieso lijkt het me dan verstandig om voor een maatschappij te gaan welke het Keurmerk Private Lease draagt :)
Nee lijkt me ook niet, maar je hoort wel eens van die verhalen.. (addertjes onder het gras) zekerheid boven alles. Bedankt voor de tip m.b.t. het Keurmerk Private Lease. Dat is sowieso een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
Citroentjuh schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:28:
[...]

Let dan wel op hoeveel km je wil gaan rijden he. Als dat vrij veel is dan wordt het duurder dan die 250 pm. Sowieso denk ik dat het bedrag al gauw iets hoger ligt als je 12 maanden looptijd neemt. Dat is dus al gauw 3000-4000 voor dat jaar en dan zit je vast aan een aantal KM.
Voor zeg 2000 koop je een oude 107 die ook wel een jaartje minimaal nog meegaat en die je eind van de rit nog voor 500-1000 verkoopt. Verzekeren doe je alleen WA en is met 6 schadevrije jaren peanuts, net als wegenbelasting.
Dank voor je bijdrage. Ik rij max 15K per jaar. Dat is opzicht nog wel te overzien, maar als ik voor 2000 een oude 107 koop die minimaal 1 jaar meegaat dan ben ik ook wel gered, daar in tegen betekend het wel dat ik die 2000 direct moet investeren en dat sluit niet echt op mijn spaardoelen (vandaar het liever gespreid over een jaar) maar aan het einde van de rit kom je op het zelfde uit. (of voordeliger zelfs) verzekeren sowieso alleen WA (auto staat bij mij in een overdekte/beveiligde garage ook) niet dat het veel uit maakt voor een oude wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
MartijnA3 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:43:
[...]

Toyota zelf heeft nu toch een aanbieding voor flex lease voor 10 euro extra per maand?
Die zag ik inderdaad voorbij komen. Wat ik me afvraag: De termijn word goedkoper bij een contract van 48 maanden + private lease maar anderzijds denk ik dan dat er ook direct 48x maandtermijn op je BKR word bijgeschreven. Niet dat het veel uitmaakt omdat ik binnen nu en 12 maanden geen huis ga kopen o.i.d. Ik ga sowieso even kijken hoe dat zit bij Toyota want het is wel een interessante aanbieding (+ nieuwe auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Mehmet schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:56:
[...]

Dank voor je bijdrage. Ik rij max 15K per jaar. Dat is opzicht nog wel te overzien, maar als ik voor 2000 een oude 107 koop die minimaal 1 jaar meegaat dan ben ik ook wel gered, daar in tegen betekend het wel dat ik die 2000 direct moet investeren en dat sluit niet echt op mijn spaardoelen (vandaar het liever gespreid over een jaar) maar aan het einde van de rit kom je op het zelfde uit. (of voordeliger zelfs) verzekeren sowieso alleen WA (auto staat bij mij in een overdekte/beveiligde garage ook) niet dat het veel uit maakt voor een oude wagen.
Het is bedenken wat je het belangrijkst vindt. Wij hebben ook een 107 gekocht als 2e auto toen mijn vrouw nog een leaseauto had. Ding hebben we nu nog en wordt nu intensiever gebruikt. Gekocht een jaar geleden voor 2k met 2 ton op de teller. Koppeling komt hoog op dus die moet binnenkort. Airco werkt niet en ik heb de voorste lambdasonde vervangen na een storingsmelding. Maar als die terug komt kan het zijn dat de katalysator aan zn eind is. Maar rijdt verder prima. Ik zou er geen 15k per jaar mee willen rijden, daarvoor ben ik teveel autoliefhebber en rijd ik graag iets waar ik blij van word.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
Mehmet schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:56:

maar als ik voor 2000 een oude 107 koop die minimaal 1 jaar meegaat dan ben ik ook wel gered, daar in tegen betekend het wel dat ik die 2000 direct moet investeren en dat sluit niet echt op mijn spaardoelen (vandaar het liever gespreid over een jaar) maar aan het einde van de rit kom je op het zelfde uit. (of voordeliger zelfs)
Ik kan me voorstellen dat het zo voelt, maar toch kan ik je redenering niet helemaal volgen. Spaardoelen zijn meestal voor de iets langere termijn, we hebben het nu over slechts 1 jaar. En dan is de keuze tussen 2000 ineens of 3000-4000 in termijnen. Ik zou het dan wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-05 13:52
Mehmet schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:58:
[...]

Die zag ik inderdaad voorbij komen. Wat ik me afvraag: De termijn word goedkoper bij een contract van 48 maanden + private lease maar anderzijds denk ik dan dat er ook direct 48x maandtermijn op je BKR word bijgeschreven. Niet dat het veel uitmaakt omdat ik binnen nu en 12 maanden geen huis ga kopen o.i.d. Ik ga sowieso even kijken hoe dat zit bij Toyota want het is wel een interessante aanbieding (+ nieuwe auto)
65% van de 48 termijnen wordt bij BKR geregistreerd. Staat volgens mij in de algemene voorwaarden van Keurmerk Private Lease uitgelegd. Als je kredietwaardigheid van dien aard is dat je die last kan dragen en je bent niet van plan een andere lening te nemen binnen de tijd dat je het contract laat lopen plus zeg 1-2 maanden om de BKR notering af te melden (daar zit wel wat vertraging in) maakt dat niet zoveel uit.

Maar vanwege spaardoelen kortdurende private lease in plaats van een oud gebakje? Die is nieuw voor me. Een 108 2 jaar private lease 15.000km is al tegen de 300 euro per maand. Korter biedt Peugeot niet aan. Dus 3600 euro plus afkoop voor een jaar. Een 107 voor 2000 plus WA verzekering, wegenbelasting moet daar toch wel onder blijven. Lijkt me gunstiger voor je spaardoelen, al moet je wel ineens geld op tafel leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 15:32
MartijnA3 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:44:
Als alles goed gaat wordt deze voorraad Focus de "onze" binnenkort:

Standaard 125 pk St-Line X business met technology pack.
[Afbeelding]
Mooie auto!

Onze Ford Focus Wagon word 15 december gemaakt in de fabriek, geleverd bij de dealer tussen kerst en nieuw. Dus waarschijnlijk begin januari kunnen we hem ophalen.

Ook een ST-Line X Business maar dan 155pk en met Technology, Parking en Winter Pack. In Desert Island Blue :P
Maar zwart is ook heel erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
MartijnA3 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:12:
[...]

Het is bedenken wat je het belangrijkst vindt. Wij hebben ook een 107 gekocht als 2e auto toen mijn vrouw nog een leaseauto had. Ding hebben we nu nog en wordt nu intensiever gebruikt. Gekocht een jaar geleden voor 2k met 2 ton op de teller. Koppeling komt hoog op dus die moet binnenkort. Airco werkt niet en ik heb de voorste lambdasonde vervangen na een storingsmelding. Maar als die terug komt kan het zijn dat de katalysator aan zn eind is. Maar rijdt verder prima. Ik zou er geen 15k per jaar mee willen rijden, daarvoor ben ik teveel autoliefhebber en rijd ik graag iets waar ik blij van word.
Eens en wat je zegt. Als je 10 tot 15K p.jaar wil rijden, dan moet het wel enigszins een fatsoenlijke auto zijn waar je ook tussendoor niet al te veel kosten aan kwijt bent. In ieder geval goed om te weten wat de ervaringen ook kunnen zijn m.b.t. een tweedehandsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
Citroentjuh schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:16:
[...]

Ik kan me voorstellen dat het zo voelt, maar toch kan ik je redenering niet helemaal volgen. Spaardoelen zijn meestal voor de iets langere termijn, we hebben het nu over slechts 1 jaar. En dan is de keuze tussen 2000 ineens of 3000-4000 in termijnen. Ik zou het dan wel weten.
Klopt maar om het even toe te lichten. Ik heb een spaardoel voor ogen (niet al te groot) voor +/- april-mei. Na april-mei heb ik dan ook weer alle financiële ruimte om voor een nieuwe spaardoel te gaan waaronder een auto bijv. Als ik +/- jan-feb 2000K zou moeten investeren dan red ik het niet. Daar in tegen red ik het wel om naast mijn spaardoel rond de €250 p.maand uit te kunnen geven aan een private lease auto. Dat is waar het op neer komt. En dat spaardoel is belangrijker dan een auto, maar een auto ga ik straks wel echt nodig hebben voor het werk. Beetje dubbelop maar ik hoop het zo beter toegelicht te kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
DeGroteMuis schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:23:
[...]

65% van de 48 termijnen wordt bij BKR geregistreerd. Staat volgens mij in de algemene voorwaarden van Keurmerk Private Lease uitgelegd. Als je kredietwaardigheid van dien aard is dat je die last kan dragen en je bent niet van plan een andere lening te nemen binnen de tijd dat je het contract laat lopen plus zeg 1-2 maanden om de BKR notering af te melden (daar zit wel wat vertraging in) maakt dat niet zoveel uit.

Maar vanwege spaardoelen kortdurende private lease in plaats van een oud gebakje? Die is nieuw voor me. Een 108 2 jaar private lease 15.000km is al tegen de 300 euro per maand. Korter biedt Peugeot niet aan. Dus 3600 euro plus afkoop voor een jaar. Een 107 voor 2000 plus WA verzekering, wegenbelasting moet daar toch wel onder blijven. Lijkt me gunstiger voor je spaardoelen, al moet je wel ineens geld op tafel leggen?
Dank voor de toelichting m.b.t. BKR. En inderdaad, ik ben niet van plan om een lening te nemen voor iig de komende 12-24maanden (ben sowieso geen voorstander van lenen, uitzondering een hypotheek)

Wat betreft de spaardoelen, zie toelichting hierboven. Maar wat je zegt het is aan het einde van de rit wel gunstiger alleen de timing sluit er helaas in mijn geval niet op aan. Tenzij het verschil aanzienlijk groot is. Vergeet niet dat je naast die 2K aankoop ook geld kwijt bent aan wegenbelasting, verzekering, onderhoud (afschrijving) en onvoorziene omstandigheden zoals een dure reparatie. Dat maakt het verschil al aanzienlijk minder (denk ik dan) maar misschien vergis ik me ook. Het is een kwestie van geluk vaak bij een tweedehandsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Aidacra schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:31:
[...]

Mooie auto!

Onze Ford Focus Wagon word 15 december gemaakt in de fabriek, geleverd bij de dealer tussen kerst en nieuw. Dus waarschijnlijk begin januari kunnen we hem ophalen.

Ook een ST-Line X Business maar dan 155pk en met Technology, Parking en Winter Pack. In Desert Island Blue :P
Maar zwart is ook heel erg mooi!
We hadden oorspronkelijk alleen de ST Line X business en bang & olufsen upgrade besteld en de kleur magnetic, maar ik vond deze en dan is eerder rijden in ons geval toch wel erg fijn.

Jullie hebben wel uitgepakt, als ik het zo snel bereken betaal je 52 euro per maand meer dan ik. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil tussen de 125 en 155pk niet heel erg groot vond (heb met beide proef gereden). Maar meer is altijd beter, veel plezier ermee! :)

Edit: Hoorde gister van onze Ford dealer dat er in de eerste week van januari geen kentekens kunnen worden aangevraagd. Dat duurt sowieso een week dus ik denk dat begin januari m niet zal worden.

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnA3 op 04-12-2020 14:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
MartijnA3 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:55:
[...]

We hadden oorspronkelijk alleen de ST Line X business en bang & olufsen upgrade besteld en de kleur magnetic, maar ik vond deze en dan is eerder rijden in ons geval toch wel erg fijn.

Jullie hebben wel uitgepakt, als ik het zo snel bereken betaal je 52 euro per maand meer dan ik. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil tussen de 125 en 155pk niet heel erg groot vond (heb met beide proef gereden). Maar meer is altijd beter, veel plezier ermee! :)

Edit: Hoorde gister van onze Ford dealer dat er in de eerste week van januari geen kentekens kunnen worden aangevraagd. Dat duurt sowieso een week dus ik denk dat begin januari m niet zal worden.
Met de ANWB aanbieding was het goed te doen. 464 per maand (60 maanden, 15k per jaar, winterbanden).
Dit was nog ruim onder wat we eigenlijk wilden (en kunnen) uitgeven per maand.

Nee het word ook op zijn vroegs tweede week van januari als het goed is (staat ook in de app van LeasePlan). Maar geen haast hoor, de voorpret is ook al leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Ja iedereen werkt met andere wensen en budgetten natuurlijk.

We hebben nu voor 0-10k km per jaar gekozen maar mogelijk dat we dat na corona bij gaan stellen. Als ik het goed gelezen heb is dat mogelijk. Actie van de ANWB is echt wel voordelig in vergelijking met anderen idd.

Winterbanden heb ik zelf niet voor gekozen. Ik scoor wel een gebruikte set op marktplaats.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik mag afscheid nemen van m'n zakelijke auto per April dus ben ook naar het kijken op de private lease markt. Ik merk dat het via de ANWB vaak het goedkoopst is, mooie acties. Het is alleen jammer dat de keuze erg beperkt is als je perse een automaat wilt vooral nog veek schakelauto's.

Daarnaast is het ook wel pijnlijk duidelijk wat elke optie kost, dan moet je echt nadenken of je bijvoorbeeld 50 cent wilt betalen per keer dat jeachteruit inparkeert om dat met een achteruitrijcamera te doen :+ Tot op heden enkel zakelijk leasen gewend waarbij je gewoon je budget vol mikt met opties omdat de bijtelling maar een fractie is van de werkelijke kosten voor die opties.

Helaas zijn de A segmenters ontzettend trage auto's waardoor je al snel op een B segmenter uit komt. Maar een goed aangeklede Fiesta voor 5 jaar is maar € 347 met bijna full option met 125pk automaat, dat is wel heel voordelig. Daarvoor koop je niet snel een auto met een recent bouwjaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
Mehmet schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:38:
[...]

Klopt maar om het even toe te lichten. Ik heb een spaardoel voor ogen (niet al te groot) voor +/- april-mei. Na april-mei heb ik dan ook weer alle financiële ruimte om voor een nieuwe spaardoel te gaan waaronder een auto bijv. Als ik +/- jan-feb 2000K zou moeten investeren dan red ik het niet. Daar in tegen red ik het wel om naast mijn spaardoel rond de €250 p.maand uit te kunnen geven aan een private lease auto. Dat is waar het op neer komt. En dat spaardoel is belangrijker dan een auto, maar een auto ga ik straks wel echt nodig hebben voor het werk. Beetje dubbelop maar ik hoop het zo beter toegelicht te kunnen hebben.
Dit klinkt niet als een spaardoel, maar een cashflow probleem. Volgens mij houd je jezelf voor de gek door te doen of je met een uiteindelijk veel duurdere leasebak je 'spaardoel' haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidacra
MartijnA3 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:37:
Ja iedereen werkt met andere wensen en budgetten natuurlijk.

We hebben nu voor 0-10k km per jaar gekozen maar mogelijk dat we dat na corona bij gaan stellen. Als ik het goed gelezen heb is dat mogelijk. Actie van de ANWB is echt wel voordelig in vergelijking met anderen idd.

Winterbanden heb ik zelf niet voor gekozen. Ik scoor wel een gebruikte set op marktplaats.
Ik had het nagevraagd maar mocht er zelf geen winterbanden onder laten leggen. Dat kon alleen via LeasePlan (en dus de dealer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
Citroentjuh schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:55:
[...]

Dit klinkt niet als een spaardoel, maar een cashflow probleem. Volgens mij houd je jezelf voor de gek door te doen of je met een uiteindelijk veel duurdere leasebak je 'spaardoel' haalt.
Cashflow probleem? Dus door de aankoop van bijv 2K aan een "vergelijkbare" auto te investeren (die je met leasen verspreid over een jaar), waarbij je sowieso al rond de €100,- p.maand betaald voor een beetje verzekering en mbr waarbij je ongeveer uitkomt op 3K p.jaar met wat onderhoud en onvoorziene kosten erbij maakt het een veel duurdere leasebak als wanneer je 3K p.jaar betaald voor een vrij nieuwe? Tuurlijk ik begrijp ook wel dat je uiteindelijk toch een deel van je investering terug krijgt bij verkoop, maar je krijgt er wel veel rijcomfort + een nieuwe auto voor terug.

Mijn spaardoel is trouwens vastgesteld over een kort termijn, niet over een lang termijn.

PS: Tweedehandse auto's zijn momenteel vrijwel niks meer waard op de markt, je gooit automatisch al zo'n 500 euro weg wanneer je besluit om het na een jaar te weer te verkopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Mehmet op 04-12-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Aidacra schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:20:
[...]

Ik had het nagevraagd maar mocht er zelf geen winterbanden onder laten leggen. Dat kon alleen via LeasePlan (en dus de dealer).
Oh de dealer hier zei dat dat geen probleem zou zijn. Heb het niet nagevraagd bij leaseplan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
Mehmet schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:17:
[...]

Cashflow probleem? Dus door de aankoop van bijv 2K aan een "vergelijkbare" auto te investeren (die je met leasen verspreid over een jaar), waarbij je sowieso al rond de €100,- p.maand betaald voor een beetje verzekering en mbr waarbij je ongeveer uitkomt op 3K p.jaar met wat onderhoud en onvoorziene kosten erbij maakt het een veel duurdere leasebak als wanneer je 3K p.jaar betaald voor een vrij nieuwe? Tuurlijk ik begrijp ook wel dat je uiteindelijk toch een deel van je investering terug krijgt bij verkoop, maar je krijgt er wel veel rijcomfort + een nieuwe auto voor terug.

Mijn spaardoel is trouwens vastgesteld over een kort termijn, niet over een lang termijn.

PS: Tweedehandse auto's zijn momenteel vrijwel niks meer waard op de markt, je gooit automatisch al zo'n 500 euro weg wanneer je besluit om het na een jaar te weer te verkopen.
Leasen heeft voordelen, zoals dat je inderdaad geen onvoorziene kosten hebt. Maar in jouw situatie gaat het maar om 1 jaar en dat is relatief ongunstig. Je wil een 107 gaan leasen, dat is een heel eenvoudige auto en een oude 107 voldoet voor een jaartje dus ook prima. Het onderhoud zal meevallen want je wil er toch niet jaren mee doen en de kosten voor die autootjes zijn sowieso laag. Ik weet niet met wat voor auto je aan het vergelijken bent maar een oude 107 gaat je echt geen 100 pm aan belasting en verzekering kosten. Aan de andere kant reken je dan het leasebedrag weer erg laag; ik denk dat je voor 15k km en lease van 12 maanden echt van 4000 per jaar uit moet gaan. Tenslotte snap ik je punt over geld weggooien bij een occasion ook niet, zelfs als je relatief veel afschrijft (wat volgens mij erg meevalt met die oude 107tjes) dan nog geldt dat je bij private lease sowieso niets meer terugkrijgt, dus dat bedrag is sowieso “weggegooid”. Maar je moet uiteraard gewoon gaan voor wat je graag wil (en dat is zo te horen dus lease), alleen je vroeg specifiek om advies wat nou een voordelige keuze zou zijn. En dat lijkt me in jouw situatie dus eerder even een jaartje met een occasion rondtuffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Eens met @Citroentjuh .. Je zou zelfs bijv een klein gokje kunnen nemen en voor <1500 euro een grote luxe auto met 300dzd km op de teller kunnen kopen met een splinternieuwe apk, bijv een saab 9-3 ss. Grote kans dat je dan een jar vooruit kan zonder problemen, en luxe rijdt. Gaat er wat ratelen dan trek je dat lrima door tot volgende apk en dan zit je jaar er al weer op. Wel iets meer brandstofverbruik maar al met al eij je dan nog steeds goedkoper dan in die 107 ;) .. Tenzij ie na 3
Maanden uit elkar valt maar dat blijft natuurlijk altijd een risico met occassion. Wat dat betreft betaal je voor ontzorging bij PL. Dat is prima, maar probeer het niet te rechtvaardigen als “financieel aantrekkelijk” bij zo’n 1 jarige duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:33
Het is hier overigens gewoon de Ford Fiesta geworden, titanium + winter pack + camera/dcc + kleurtje voor 350 p/m. Dat was echt een fijne auto om in te rijden, terwijl de Yaris aanvoelde als een grote Aygo en me ook wat tegen viel met de hybride power.
Gaan we veel plezier mee beleven, maar vrees dat hij niet op tijd is voor de Fiat, even kijken hoe we dat overbruggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mehmet
Citroentjuh schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:57:
[...]

Leasen heeft voordelen, zoals dat je inderdaad geen onvoorziene kosten hebt. Maar in jouw situatie gaat het maar om 1 jaar en dat is relatief ongunstig. Je wil een 107 gaan leasen, dat is een heel eenvoudige auto en een oude 107 voldoet voor een jaartje dus ook prima. Het onderhoud zal meevallen want je wil er toch niet jaren mee doen en de kosten voor die autootjes zijn sowieso laag. Ik weet niet met wat voor auto je aan het vergelijken bent maar een oude 107 gaat je echt geen 100 pm aan belasting en verzekering kosten. Aan de andere kant reken je dan het leasebedrag weer erg laag; ik denk dat je voor 15k km en lease van 12 maanden echt van 4000 per jaar uit moet gaan. Tenslotte snap ik je punt over geld weggooien bij een occasion ook niet, zelfs als je relatief veel afschrijft (wat volgens mij erg meevalt met die oude 107tjes) dan nog geldt dat je bij private lease sowieso niets meer terugkrijgt, dus dat bedrag is sowieso “weggegooid”. Maar je moet uiteraard gewoon gaan voor wat je graag wil (en dat is zo te horen dus lease), alleen je vroeg specifiek om advies wat nou een voordelige keuze zou zijn. En dat lijkt me in jouw situatie dus eerder even een jaartje met een occasion rondtuffen.
Bij nader inzien heb je toch helemaal gelijk. Ik heb even goed rond gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat je inderdaad op een bedrag van +/- 4000 p.jaar gaat uitkomen bij een leaseauto en wat je zegt in 1 jaar tijd moet het onderhoud ook gaan meevallen. Ik denk dat ik voor een betrouwbare/zuinige wat oudere auto ga waarvan bekend is dat de onderhoudskosten meevallen. Zo kan ik mijn cashflow ook lekker laag houden het komende jaar. Dat van de 100 p.m was ruim 7 jaar terug toen ik nog geen auto van de zaak reed en een eigen auto had, maar toen ik had ook nog amper schade vrije jaren in die tijd. Daar komt dat vandaan maar dat is inmiddels veranderd. En ook met het weggooien heb je een goed punt. Na 1 jaar kan ik altijd nog verder kijken wanneer de e.e.a. financieel ook weer prima kan.

Dank voor dit advies. Word zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
Valorian schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:39:
Eens met @Citroentjuh .. Je zou zelfs bijv een klein gokje kunnen nemen en voor <1500 euro een grote luxe auto met 300dzd km op de teller kunnen kopen met een splinternieuwe apk, bijv een saab 9-3 ss. Grote kans dat je dan een jar vooruit kan zonder problemen, en luxe rijdt. Gaat er wat ratelen dan trek je dat lrima door tot volgende apk en dan zit je jaar er al weer op. Wel iets meer brandstofverbruik maar al met al eij je dan nog steeds goedkoper dan in die 107 ;) .. Tenzij ie na 3
Maanden uit elkar valt maar dat blijft natuurlijk altijd een risico met occassion. Wat dat betreft betaal je voor ontzorging bij PL. Dat is prima, maar probeer het niet te rechtvaardigen als “financieel aantrekkelijk” bij zo’n 1 jarige duur.
Dat zou ik ook zeker kunnen overwegen. Dat zijn vaak oerdegelijke auto's ook die bijna niet kapot te krijgen zijn en indd 1 jaar luxe en zonder problemen. Brandstof verbruik heb je altijd ook een beetje zelf in de hand (rechtervoet :o ) Goede tip en risico's loop je altijd. Ook met een nieuwe auto en die ontzorging bij PL is ook niet altijd even in orde. Soms moet je ruim 72u wachten (afhankelijk van de voorwaarden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 21:40

rda

Ook voor ons de Ford Focus wagon, St Line X Business, Chrome Blue.
Geen verdere extra's.
Eigenlijk is dit al te uitgebreid voor onze wensen. Maar goed. Waarom ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 17:01
Net bericht gehad van de dealer, de Fiesta is al binnen! Kleine 6 weken levertijd uiteindelijk, heel snel dus. LeasePlan was zo relaxed om hem al vrij te geven, dus mag hem dit jaar nog rijden. Kan hem volgende week vrijdag ophalen. Super gegaan allemaal zo. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
DennisUniOn schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:23:
Net bericht gehad van de dealer, de Fiesta is al binnen! Kleine 6 weken levertijd uiteindelijk, heel snel dus. LeasePlan was zo relaxed om hem al vrij te geven, dus mag hem dit jaar nog rijden. Kan hem volgende week vrijdag ophalen. Super gegaan allemaal zo. :-)
Wow, dat is snel! Benieuwd naar de foto's (in het Ford topic natuurlijk ;-))

[ Voor 3% gewijzigd door Aidacra op 09-12-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
Aidacra schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:57:
[...]

Wow, dat is snel! Benieuwd naar de foto's (in het Ford topic natuurlijk ;-))
Zal ik doen! :)

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Henkvdbroek schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:27:
Apart is het zeker. Ik meen ook gelezen te hebben dat je binnen 2 weken een rapport van Terberg MOET krijgen waarop de kosten van eventuele reparaties staan.

Bij mij is inmiddels alles gelukkig afgehandeld en terugbetaald.
Vandaag, exact 2 weken nadat ik hem heb ingeleverd bij Schadenet, is de auto op transport gegaan richting Terberg in Utrecht. Komt vast door Corona zullen we maar zeggen....

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Citroentjuh
DennisUniOn schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:23:
Leuk! Ook ik heb vandaag bericht gehad, de Fiesta is binnen en kan hem volgende week zaterdag halen! Inderdaad heel snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensaru
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Citroentjuh schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:51:
[...]

Leuk! Ook ik heb vandaag bericht gehad, de Fiesta is binnen en kan hem volgende week zaterdag halen! Inderdaad heel snel!
Heel tof! Veel rijplezier gewenst :*)

Wanneer is de bedenktijd verstreken en hoe heb je ‘m samengesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
Rensaru schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:01:
[...]

Heel tof! Veel rijplezier gewenst :*)

Wanneer is de bedenktijd verstreken en hoe heb je ‘m samengesteld?
Dank je! :)
Bedenktijd is op 11 november verstreken. Ik heb de titanium uitvoering genomen, zonder verdere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:41
Onlangs positief verrast door de snelheid (of gebrek aan traagheid) van Volkswagen Pon Financial Services.

Had contract voor een Skoda Rapid 24 maanden 20k per jaar, na 22,5 maanden opgezegd ivm aanschaf occasion. 4 werkdagen na opzeggen is de auto geïnspecteerd en opgehaald door Macadam. Direct rapportage in mailbox. Eindafrekening 8 dagen na inname binnen en twee weken daarna al de centen binnen.

Enige teleurstelling was het feit dat de 5300 minder kilometers niet werden verrekend vanwege enerzijds eerder inleveren en anderzijds dat de eerste 5000 minder kilometers schijnbaar niet verrekend worden. Dit stond in de voorwaarden Keurmerk Private Lease en had ik over het hoofd gezien.

Heb geen spijt van mijn keuze voor private lease maar heb nu toch weer gekozen voor eigen auto bezit. Niet in de laatste plaats omdat mijn schadevrije jaren na bijna 4 jaar (private)lease rijden kwamen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:20

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Homer-Simpson mij is verteld dat ik met de uitdraai van m'n verzekering icm uitdraai van leasemaatschappij m'n schadevrije jaren kan aantonen en dat het vervallen in de praktijk geen problemen geeft voor het afsluiten van een nieuwe verzekering met het totaal aan schadevrije jaren.

Is jouw ervaring anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:41
@Beekforel
Dat klopt, heb inmiddels netjes een schadevrij verklaring van de leasemaatschappij gekregen. Echter is het wel zo dat de schadevrije jaren kunnen verjaren. Dus als je heel lang (private) lease rijdt dan vervallen de jaren voorafgaand aan die lease periode. Is ook afhankelijk per verzekeraar.

Zeker iets om in de gaten te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
  • Laatst online: 07-05 07:24
Er is ook wat meer bekend over de Lynk&Co. De 500 euro per maand is inclusief 1250KM per maand (of 15000 per jaar) en natuurlijk per maand opzegbaar.

Zie: https://www.lynkco.com/nl...ip/month-to-month-details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
Citroentjuh schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:51:
[...]

Ik hoop dat we onze Fiesta's nog mogen ophalen dit weekend met de harde lockdown die eraan komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
DennisUniOn schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:46:
[...]

Ik hoop dat we onze Fiesta's nog mogen ophalen dit weekend met de harde lockdown die eraan komt. ;)
Goed punt, dacht ik ook al aan net! Maar ik neem aan dat garages wel noodzakelijk zijn toch? Dus als het een dealer is die ook reparaties/onderhoud doet lijkt me dat ze nog open blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
Citroentjuh schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:49:
[...]

Goed punt, dacht ik ook al aan net! Maar ik neem aan dat garages wel noodzakelijk zijn toch? Dus als het een dealer is die ook reparaties/onderhoud doet lijkt me dat ze nog open blijven?
Geen idee. Ben het wel eens met de maatregelen, maar hoop inderdaad stiekem dat het ophalen van een auto op afspraak wel nog gewoon kan. Maar dat bijvoorbeeld de showroom gewoon dicht is voor inloop publiek. We gaan het zien en hopelijk kunnen we gewoon lekker de auto ophalen. Dan heb ik in de vakantie wat te doen, want verder is alles dicht dus dan maar wat rondjes om het huis rijden, of zo haha. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
DennisUniOn schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:53:
[...]

Geen idee. Ben het wel eens met de maatregelen, maar hoop inderdaad stiekem dat het ophalen van een auto op afspraak wel nog gewoon kan. Maar dat bijvoorbeeld de showroom gewoon dicht is voor inloop publiek. We gaan het zien en hopelijk kunnen we gewoon lekker de auto ophalen. Dan heb ik in de vakantie wat te doen, want verder is alles dicht dus dan maar wat rondjes om het huis rijden, of zo haha. :9
Precies! lekker een tourtje maken, koffie mee, mooi door het landschap rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
De ANWB actie met Ford is voorbij, als ik nu dezelfde Focus samenstel, kost ie 431 ipv 377 per maand. Over 48 maanden is dat een verschil van 2592 euro. :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:13
MartijnA3 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:34:
De ANWB actie met Ford is voorbij, als ik nu dezelfde Focus samenstel, kost ie 431 ipv 377 per maand. Over 48 maanden is dat een verschil van 2592 euro. :o
Belastingverhoging 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
De ANWB Fords (Fiesta en Focus) hadden een actie tot begin december. Belastingverhoging voor 2021 zal vast mee hebben gespeeld voor de einddatum van de actie, maar denk niet dat dat zo'n groot verschil is per maand.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Dat is jammer, ach in april is mijn 12 maanden contract afgelopen. Even kijken wat er dan beschikbaar is (of overname PL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Lightning89 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:36:
Dat is jammer, ach in april is mijn 12 maanden contract afgelopen. Even kijken wat er dan beschikbaar is (of overname PL).
Ik vind het niet jammer, ik heb 'm voor 377. :+ Weet alleen nie of ie door de lockdown nog geleverd gaat worden dit jaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
svennn schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:18:
Er is ook wat meer bekend over de Lynk&Co. De 500 euro per maand is inclusief 1250KM per maand (of 15000 per jaar) en natuurlijk per maand opzegbaar.

Zie: https://www.lynkco.com/nl...ip/month-to-month-details
Klopt. Dat maandelijks opzegbaar blijft ‘handig’. Heb gevraagd of ze je wel voor het hele bedrag aanmelden bij BKR. Maar geen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
DennisUniOn schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:46:
[...]

Ik heb inmiddels bericht gekregen dat ik hem gewoon kan halen dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
meermarco schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:07:
[...]

Klopt. Dat maandelijks opzegbaar blijft ‘handig’. Heb gevraagd of ze je wel voor het hele bedrag aanmelden bij BKR. Maar geen reactie
Lijkt mij wel, ze weten toch niet wanneer je eerder stopt?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
Citroentjuh schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:22:
[...]

Ik heb inmiddels bericht gekregen dat ik hem gewoon kan halen dit weekend!
Ik ook, wel in een iets andere vorm. Het is eigenlijk niet meer dan auto afgeven op de parkeerplaats en een handtekening zetten op afstand. Voor uitleg en vragen, zou dat nodig zijn, dan moet ik bellen en dan doen ze dat op afstand via videobellen. Goed geregeld dus. Veel plezier ermee alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Martinusz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:23:
[...]

Lijkt mij wel, ze weten toch niet wanneer je eerder stopt?
Ik bedoel voor welk bedrag ze je inschrijven. Bij een lease waar je er na een jaar afkan,schrijven ze alsnog de hoogte in van 4-5 jaar lease. Bij lynkco zou je zeggen dat als het echt een abonnement is je een inschrijving hebt voor een korte periode.

• Citroentjuh
DennisUniOn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:56:
[...]

Ik ook, wel in een iets andere vorm. Het is eigenlijk niet meer dan auto afgeven op de parkeerplaats en een handtekening zetten op afstand. Voor uitleg en vragen, zou dat nodig zijn, dan moet ik bellen en dan doen ze dat op afstand via videobellen. Goed geregeld dus. Veel plezier ermee alvast! :)
Dank, fijn dat het bij jou ook geregeld is! Jij ook veel plezier straks!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:56
Hier binnenkort ook een private lease auto!

Nog net geprofiteerd van de ANWB Focus aanbieding.

Dit gaat er komen:

Ford Focus Wagon ST Line X Business 125pk
Opties:
- Kleur Race Red
- Bang en Olufsen
- Winterpack
- 10-15k km

Halverwege november is de auto besteld bij de dealer, verwachte leverweek tot nu toe is week 7 van 2021 :(

6.8 kWp op zuid en west

• Aidacra
Gdzr schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:52:
Hier binnenkort ook een private lease auto!

Nog net geprofiteerd van de ANWB Focus aanbieding.

Dit gaat er komen:

Ford Focus Wagon ST Line X Business 125pk
Opties:
- Kleur Race Red
- Bang en Olufsen
- Winterpack
- 10-15k km

Halverwege november is de auto besteld bij de dealer, verwachte leverweek tot nu toe is week 7 van 2021 :(
Top! Als het goed is is de mijn 15 december gebouwd en word in week 2 geleverd.
Bijna dezelfde maar dan 155pk in Desert Island Blue en ook het Technology en Parking pack naast het Winterpack.

Ik heb ieder review al gelezen en bekeken dus het wachten duurt te lang :/

• Gdzr
Aidacra schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:18:
[...]

Top! Als het goed is is de mijn 15 december gebouwd en word in week 2 geleverd.
Bijna dezelfde maar dan 155pk in Desert Island Blue en ook het Technology en Parking pack naast het Winterpack.

Ik heb ieder review al gelezen en bekeken dus het wachten duurt te lang :/
Nice! Vond de 125pk al lekker vlot in het verkeer en vond de tech en parking pack niet heel veel meerwaarde bieden, van het tech pack zitten de 2 voor mij belangrijkste features al in het ST pakket (Regensensor; Automatisch dimmende binnenspiegel)

Wanneer heb jij de wagen besteld?

6.8 kWp op zuid en west

• Aidacra
Gdzr schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:32:
[...]

Bedenktijd ging in op 6 november. De auto is besteld op 20 november. Leverweek staat nu op week 2.

• Gdzr
Aidacra schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:05:
[...]

Bedenktijd ging in op 6 november. De auto is besteld op 20 november. Leverweek staat nu op week 2.
Dan hebben we precies op dezelfde dag al het papierwerk geregeld. Ben benieuwd naar de echte leverweek.
Spannend nog!

Heb jij nog zitten twijfelen tussen andere auto's? Bij mij stond bijvoorbeeld de Seat leon ook wel op het lijstje, maar toen ik het dashboard/display zag viel die gelijk af. Werkelijk alles moet je bedienden via touch en/of het touchscreen. Geef mij maar gewoon draaiknoppen en push knoppen.

6.8 kWp op zuid en west

• Aidacra
Gdzr schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:35:
[...]

Dan hebben we precies op dezelfde dag al het papierwerk geregeld. Ben benieuwd naar de echte leverweek.
Spannend nog!

Heb jij nog zitten twijfelen tussen andere auto's? Bij mij stond bijvoorbeeld de Seat leon ook wel op het lijstje, maar toen ik het dashboard/display zag viel die gelijk af. Werkelijk alles moet je bedienden via touch en/of het touchscreen. Geef mij maar gewoon draaiknoppen en push knoppen.
Nee hier zeker niet getwijfeld over de Focus. In het verleden hebben we een Fiesta gereden het het rijgedrag blijft gewoon zo goed van een Ford.
En ze zijn gewoon ook erg compleet qua uitrusting. En inderdaad alles via touch is niet fijn.
Oh en ik vind de Focus gewoon een mooiere auto :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze week contact gehad met Justlease over verlenging van ons huidige contract.

huidige contract: Ford Focus Wagon 2018 'oud' model. metallic grijs, met 100pk en uitrusting gelijk aan Titanium met inparkeerhulp en winterpack. Onze auto komt uit Duitsland waardoor we alle luxe hebben van een Titanium met extra's, maar wel op wieldoppen rondrijden :)

Op dit moment betalen we € 318,50 voor ons 3-jarig contract met 12.000km p.j.
(waarvan nu 2,5 jr is verstreken ), het contract is maandelijks opzegbaar en op dit moment betalen we nog een tientje opslag omdat mijn vrouw op het moment van afsluiten 'maar' 5 schadevrije jaren had.

Na wat heen en weer mailen heb ik nu een aanbod liggen om voor € 308,50 twee jaar te verlengen, nog steeds maandelijks opzegbaar. Als ik de prijzen zie die hier af en toe langskomen (en uiteraard wat ik zelf zie online) weet ik dat ik toen der tijd een hele goede deal heb afgesloten en zelfs ons verlengaanbod vind ik erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
bogaards schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:02:

huidige contract: Ford Focus Wagon 2018 'oud' model. metallic grijs, met 100pk en uitrusting gelijk aan Titanium met inparkeerhulp en winterpack. Onze auto komt uit Duitsland waardoor we alle luxe hebben van een Titanium met extra's, maar wel op wieldoppen rondrijden :)

(waarvan nu 2,5 jr is verstreken ), het contract is maandelijks opzegbaar en op dit moment betalen we nog een tientje opslag omdat mijn vrouw op het moment van afsluiten 'maar' 5 schadevrije jaren had.

Na wat heen en weer mailen heb ik nu een aanbod liggen om voor € 308,50 twee jaar te verlengen, nog steeds maandelijks opzegbaar. Als ik de prijzen zie die hier af en toe langskomen (en uiteraard wat ik zelf zie online) weet ik dat ik toen der tijd een hele goede deal heb afgesloten en zelfs ons verlengaanbod vind ik erg netjes.
Dat is netjes, mijn prijs bij verlengen lag 100€pm hoger dan contract. Ook bij JL. Dus toen maar vriendelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
bogaards schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:02:

Prima prijs toch als je tevreden bent met de auto EN flexibiliteit. Stel een andere hypotheek kun je er meteen vanaf. Of door Corona nog minder kilometers etc weg ermee. Ik zou het wel weten 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 00:59
Gdzr schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:32:
[...]

Nice! Vond de 125pk al lekker vlot in het verkeer en vond de tech en parking pack niet heel veel meerwaarde bieden, van het tech pack zitten de 2 voor mij belangrijkste features al in het ST pakket (Regensensor; Automatisch dimmende binnenspiegel)

De parking pack is voor mij elke euro waard. Ik ben niet zo'n held in fileparkeren en het gemak waarmee de auto het nu doet, wil ik het zelf niet eens meer proberen :).

Ik heb zelf nu een jaar de auto via de ANWB en moet zeggen, wat is het toch een genot om een nieuwe auto te rijden.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 23:19
meermarco schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:07:
[...]

Als je een contract voor bijvoorbeeld 5 jaar hebt met maandelijks opzegbaar, wordt bij BKR de gehele 5 jaar vermeld.

Zelf ook een keer nagevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
EHA1337 schreef op maandag 21 december 2020 @ 06:50:
[...]

Als je een contract voor bijvoorbeeld 5 jaar hebt met maandelijks opzegbaar, wordt bij BKR de gehele 5 jaar vermeld.

Zelfs als je vanaf dag 1 al opzegt voor over een jaar, blijft tot het moment dat je de auto inlevert de volledig schuld bij het BKR staan:

60 * Maandbedrag * 65%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
[...]

Klopt. Maar bij lynkco verkopen ze het echt als een ‘abonnement’ heb je van die 5 jaar van lynkco of bij bijv privatelease.com?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gdzr
SpeeDRaZoR3 schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:29:
[...]

De parking pack is voor mij elke euro waard. Ik ben niet zo'n held in fileparkeren en het gemak waarmee de auto het nu doet, wil ik het zelf niet eens meer proberen :).

Ik heb zelf nu een jaar de auto via de ANWB en moet zeggen, wat is het toch een genot om een nieuwe auto te rijden.
Groot gelijk hoor als je er wel voor kiest. Ik heb een tweekapper en eigen oprit, in en rondom mn huis alleen maar parkeervakken, op t werk idem. Voor die keer dat ik moet fileparkeren doe ik het zelf wel haha.

Kan niet wachten op de focus.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:25

d0s

sssst

[...]

Kan ik vanuit de praktijk bevestigen (privatelease.com).

Maandbedrag x 60 maanden x 65% wordt als krediet weggeschreven bij het BKR.

Iemand ervaring met een nieuwe PL aanvragen terwijl de oude nog loopt in zo'n situatie? En dan specifiek de aanvraag bij een nieuwe partij?

Je zult denk ik moeten kunnen aantonen dat er sprake is van maandelijks opzegbaar met een bevestiging van opzegging van de partij waar nu het contract loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:24
d0s schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:57:
[...]

Iemand ervaring met een nieuwe PL aanvragen terwijl de oude nog loopt in zo'n situatie? En dan specifiek de aanvraag bij een nieuwe partij?

Je zult denk ik moeten kunnen aantonen dat er sprake is van maandelijks opzegbaar met een bevestiging van opzegging van de partij waar nu het contract loopt.
Ben ik ook benieuwd naar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:00
Wel ervaring mee maar wellicht niet relevant; het is namelijk alleen een probleem als het dubbele contract niet binnen het inkomen past. Even geen informatie bij gezocht maar acceptatie voor bijvoorbeeld een hypotheek is veel strenger dan een leasecontract/abbonement/afbetaling.

Ik zou dus beginnen met bekijken of het uberhaubt een issue is.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:25

d0s

sssst

assje schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:50:
[...]

Wel ervaring mee maar wellicht niet relevant; het is namelijk alleen een probleem als het dubbele contract niet binnen het inkomen past. Even geen informatie bij gezocht maar acceptatie voor bijvoorbeeld een hypotheek is veel strenger dan een leasecontract/abbonement/afbetaling.

Ik zou dus beginnen met bekijken of het uberhaubt een issue is.
Dat past het vaak al snel niet. De draagkrachtnorm is (terecht) behoorlijk aangepast de laatste jaren. Ze zullen dus vooral moeten rekenen met het feit dat het 'oude' leasecontract gaat vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:00
d0s schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:39:
Dat past het vaak al snel niet. De draagkrachtnorm is (terecht) behoorlijk aangepast de laatste jaren. Ze zullen dus vooral moeten rekenen met het feit dat het 'oude' leasecontract gaat vervallen.
Nou dat valt mijn inziens dus echt wel mee:
https://www.privateleasem...-toets-bij-private-lease/

Uiteraard hangt het allemaal van de situatie af, voor een vrijstaande die een C segmenter least zal het sneller krap worden. Voor een gezin met 1,5 inkomen dat een A-segmenter least zal het snel meevallen. Volgens bovenstaande link kan een gezin met een vrij modaal inkomen van 3k netto en vrij modaal netto woonlast van 550 bijvoorbeeld al 1300 euro aan lease dragen. Ik kom volgens deze berekening trouwens op een maximaal bedrag uit dat ik nooit zou kunnen betalen :9

Ik ben verder ook wel benieuwd hoe ze er mee om zouden gaan. Wij hebben vorig jaar ons oude leasecontract onderhands om een nieuw contract af te kunnen sluiten. Op het moment van afsluiten was er echter nog niets over gedragen, zo'n oplossing werkt dus sowieso alleen als twee contracten tegelijk haalbaar is.

[ Voor 34% gewijzigd door assje op 21-12-2020 21:17 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
[...]

Ja gewoon aangeven dat het ter vervanging is van huidig contract, dan rekenen ze die niet meer mee (mocht die een probleem geven).
Misschien dat je nog contract (bewijs) moet geven van de einddatum, maar was bij ons niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Freekers schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:40:
Vandaag, exact 2 weken nadat ik hem heb ingeleverd bij Schadenet, is de auto op transport gegaan richting Terberg in Utrecht. Komt vast door Corona zullen we maar zeggen....
Gisteravond de 'eindafrekening' ontvangen en zoals verwacht klopt deze niet. Als einddatum heeft Terberg 11 December aangehouden, op die dag is de auto namelijk aangekomen bij hun in Utrecht. Ik heb de auto echter op 26 November ingeleverd bij een Schadenet vestiging, zoals ook vermeld op het innameformulier. Dus, maar weer de telefoon ingeklommen... uiteindelijk hebben ze de datum aangepast, omdat de 'innameafdeling' aangaf dat 26 November inderdaad de juiste datum moest zijn. Zucht, waarom moet ik hier dan weer zelf achteraan?

De verrekening met de te weinig gereden KMs moet nog gebeuren, alsmede de verrekening van eventuele schades. Dat zou nog 2-3 weken in beslag kunnen nemen.... volgens mij gebruikt Terberg onderstaande project triangle in hun trainingen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5q4OzzW.png

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Aidacra schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:05:
[...]

De Focus is binnen bij de dealer. Nu waarschijnlijk wachten tot de tweede week van januari :-(.
Begrijp niet goed dat dit nog zo lang moet duren. Dealer houdt het op vakantiedagen en corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:31
SpeeDRaZoR3 schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:29:
[...]

Hoeveel ben je per maand kwijt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Aidacra schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:29:
[...]

De Focus is binnen bij de dealer. Nu waarschijnlijk wachten tot de tweede week van januari :-(.
Begrijp niet goed dat dit nog zo lang moet duren. Dealer houdt het op vakantiedagen en corona.
Die van ons komt morgen binnen, ingekocht bij een andere Ford dealer. Voorraad auto dus. Kenteken heb ik al, morgen poets- en afleverbeurt en dan donderdag levering.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 21:40

rda

Onze bedenktijd voor de Focus Wagon is verstreken. Auto is besteld. Nu nog een x aantal weken wachten. Zal tegen eind februari/begin maart worden, is de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
pikstert schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:53:
[...]

Wij betalen 377 p/m voor een focus hatchback, st x business line. Zwart met technology pack, 48mnd en 10000km per jaar.
Vind ik niet veel als je ziet hoeveel auto je er voor krijgt. Ook anwb actie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 00:59
pikstert schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:53:
[...]

Ja hoor dat mag.

Mijn kosten zijn 429 euro per maand voor 15.000 km per jaar. Als opties ik voor de volgende gekozen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Ford Focus ST Line Business 1.0 EcoBoost 6-bak 5-deurs 
Design Pack 2 ST-Line Business 
Desert Island-Blue  
B&O Audiosysteem    
Parking Pack
Winter Pack
Comfort pack

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:31
Beide zijn mooie deals, zeker gezien de stijgende autoprijzen de laatste jaren. Dat private lease populairder wordt is ook mede deze aanbiedingen. Daarnaast denk ik dat veel bedrijven leasecontracten verminderen door COVID, maar ook duurzaamheidsdoelstellingen.

• Henkvdbroek
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
Freekers schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:04:
[...]

Gisteravond de 'eindafrekening' ontvangen en zoals verwacht klopt deze niet. Als einddatum heeft Terberg 11 December aangehouden, op die dag is de auto namelijk aangekomen bij hun in Utrecht. Ik heb de auto echter op 26 November ingeleverd bij een Schadenet vestiging, zoals ook vermeld op het innameformulier. Dus, maar weer de telefoon ingeklommen... uiteindelijk hebben ze de datum aangepast, omdat de 'innameafdeling' aangaf dat 26 November inderdaad de juiste datum moest zijn. Zucht, waarom moet ik hier dan weer zelf achteraan?

De verrekening met de te weinig gereden KMs moet nog gebeuren, alsmede de verrekening van eventuele schades. Dat zou nog 2-3 weken in beslag kunnen nemen.... volgens mij gebruikt Terberg onderstaande project triangle in hun trainingen

[Afbeelding]
Ik kreeg toevallig gister de specificatie van de KM afrekening. Het bedrag had ik al gehad, maar ze hebben teveel betaald. Op 24 november al gevraagd om specificatie. Hebben ze dus ook een maand over gedaan en dan betalen ze nog teveel. Ik vind het prima, maar volgens mij is hun administratie echt een ramp.

Ik zit nu bij broekhuis lease en ik moet zeggen dat dat tot nu toe goed is geregeld. Levertijd is wel lang, maar daar kunnen ze niet heel veel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catherina
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-03 23:14
Ik zoek een auto om dagelijks tussen woonplaats en werkplaats te rijden voor mijn coschappen. Dit moet ik gedurende 3 jaar doen. Ik ben nog een student, dit wordt dus mijn eerste auto en ik heb relatief nog weinig rijervaring in Nederland. Ik heb geen ervaring met lease en hierdoor heb ik geen idee wat de mogelijkheden zijn. Gezien ik een student ben, is mijn budget niet zo hoog.

Leasebudget:
Max €400
Kilometrage per jaar:
20.000
Contractduur:
36 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke:
Nee
Overige afhankelijkheden:
Geen
Specifieke wensen:
Automaat
Achteruitrijcamera
Uiteindelijke keuze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
Catherina schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:44:
Ik zoek een auto om dagelijks tussen woonplaats en werkplaats te rijden voor mijn coschappen. Dit moet ik gedurende 3 jaar doen. Ik ben nog een student, dit wordt dus mijn eerste auto en ik heb relatief nog weinig rijervaring in Nederland. Ik heb geen ervaring met lease en hierdoor heb ik geen idee wat de mogelijkheden zijn. Gezien ik een student ben, is mijn budget niet zo hoog.

Leasebudget:
Max €400
Kilometrage per jaar:
20.000
Contractduur:
36 maanden
Exclusief
Nee
Geen
Specifieke wensen:
Automaat
Achteruitrijcamera
Uiteindelijke keuze:
toon volledige bericht
Is die 20000 km op basis van je woon/werk verkeer? En heb je eisen wat betreft de grootte van de auto? Ik denk dat een occasion kopen weleens voordeliger kan zijn, maar hangt wel nog af van een aantal factoren en of je het geld hebt liggen om te kopen.
36 maanden, automaat en achteruitrijcamera, dan wordt 400 per maand denk ik krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Automaat hakt behoorlijk in op je budget, denk dat het tegenvalt om daar wat geschikts voor te vinden. Ik zou het laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:39

Leasebudget:
Max €400
Kilometrage per jaar:
20.000
Contractduur:
36 maanden
Exclusief
Nee
Geen
Specifieke wensen:
Automaat
Achteruitrijcamera
Uiteindelijke keuze:
toon volledige bericht
Voor 400 valt een prima auto te leasen. Bijvoorbeeld een fiesta, met automaat, zonder achteruitrijcamera(wel sensoren) voor 380. Excl automaat voor 355.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 06-05 11:50
Beekforel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:24:
Automaat hakt behoorlijk in op je budget, denk dat het tegenvalt om daar wat geschikts voor te vinden. Ik zou het laten vallen.
Blijf dat bijzonder vinden, in ons buurland is bijna alles standaard een automaat.

Ik kan alleen wat met schakel auto’s met flippers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05 22:08

Leasebudget:
Max €400
Kilometrage per jaar:
20.000
Contractduur:
36 maanden
Exclusief
Nee
Geen
Specifieke wensen:
Automaat
Achteruitrijcamera
Uiteindelijke keuze:
toon volledige bericht
Automaat is elke euro waard; daar heb je elke dag plezier van

Hier exact je wensen https://www.arval.nl/priv...ease?license_plate=tn528h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Leasebudget:
Max €400
Kilometrage per jaar:
20.000
Contractduur:
36 maanden
Exclusief
Nee
Geen
Specifieke wensen:
Automaat
Achteruitrijcamera
Uiteindelijke keuze:
toon volledige bericht
Kan je niet beter een auto kopen? 15000 euro in 3 jaar tijd, dat is een hoop geld voor een student...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05 22:08
Toch heerlijk als hij dit er voor kan betalen en er voor over heeft :).
als je kan missen en wilt betalen voor een beetje comfort en zekerheid snap ik dat heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:24
-tom-562 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:26:
[...]

Kan je niet beter een auto kopen? 15000 euro in 3 jaar tijd, dat is een hoop geld voor een student...
Het is een arts in opleiding. Maak je geen zorgen over het geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
wd200 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:49:
Toch heerlijk als hij dit er voor kan betalen en er voor over heeft :).
als je kan missen en wilt betalen voor een beetje comfort en zekerheid snap ik dat heel goed
De vraag is alleen ook nog of een leasemaatschappij dat ook vindt, daar hoor ik niemand over, maar zie eerst ook maar door de financiele check te komen als student ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:46
synx6 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:54:
[...]

Het is een arts in opleiding. Maak je geen zorgen over het geld ;)
Co-assistenten krijgen tegenwoordig een simpele vergoeding voor hun co-schappen, maar draaien in full time weken. Daar een fatsoenlijk betaalde baan naast hebben is lastig. Dus dan 400 euro per maand aan een auto spenderen hakt er heel flink in. Na je co-schap tijd verdien je een prima salaris als ANIOS of AIOS, maar zeker geen vetpot.

Terugkijkend naar mijn eigen co-schap tijd, zou ik zeker geen PL nemen, maar een simpele tweedehands halen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar het volgende collectief van de Consumentenbond en eventuele nieuwe acties bij de ANWB. Heb steeds meer interesse in private leasen.

Mocht iemand nog interessante aanbiedingen vinden dan hoor ik het graag!

Mijn criteria:
- Ford (Focus/Fiesta), Renault Clio, Kia Rio, VW Polo
- 48 mnd
- 10000-15000 KM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:26

IkWilbert

Het is mij!

Contact gehad met de consumentenbond over wanneer er een nieuw collectief komt.

Hieronder het antwoord:

We hebben nu een open aanbod en hierbij kunnen af en toe auto's uit het aanbod worden gehaald en/of uitverkocht raken.
Er kunnen ook nieuwe auto's worden toegevoegd door de leasemaatschappijen, wij hebben hier vooraf geen zicht op welke modellen dit zullen zijn.

Bij een toevoeging van meerdere nieuwe modellen of speciale actie sturen wij naar onze inschrijvers een mail, u kan natuurlijk altijd de website in de gaten houden.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Wat betreft Lynkco en het ‘abonnement’. Je moet je maand abonnement vooraf betalen. Vervolgens aan het einde je evt extra kilometers. Omdat je per maand kan opzeggen en je vooraf betaald krijg je ook geen BKR notering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 19:45
@Catherina https://justlease.nl/onbeperktkilometers/
Ik weet niet of je als student kan krijgen creditchecks

18.000km een zoe 399 ;)
https://justlease.nl/modellen/configureer/5679/ bij 5 jaar :)

[ Voor 62% gewijzigd door saharoen op 08-01-2021 09:50 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.