Volgens mij heb jij je aardig verdiept in Lynkco.. wat zijn dat belangrijkste nadelen die je ziet?meermarco schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:41:
Wat betreft Lynkco en het ‘abonnement’. Je moet je maand abonnement vooraf betalen. Vervolgens aan het einde je evt extra kilometers. Omdat je per maand kan opzeggen en je vooraf betaald krijg je ook geen BKR notering.
Nadelen:
Het aantal kilometers wat je mag rijden (in mijn geval) voor die 500euro en dat hele hippe gebeuren eromheen hoeft van mij niet zo.
En je weet nog niet exact wanneer je de auto ‘krijgt’. In mijn geval geen probleem. Maar dat is wel een nadeel voor velen.
Voordeel: maandelijks opzegbaar, phev met een serieus bereik op electra. (Maar geen laadstress met verdere reizen, want phev)
En lijkt me super gave en veilige auto.
Het aantal kilometers wat je mag rijden (in mijn geval) voor die 500euro en dat hele hippe gebeuren eromheen hoeft van mij niet zo.
En je weet nog niet exact wanneer je de auto ‘krijgt’. In mijn geval geen probleem. Maar dat is wel een nadeel voor velen.
Voordeel: maandelijks opzegbaar, phev met een serieus bereik op electra. (Maar geen laadstress met verdere reizen, want phev)
En lijkt me super gave en veilige auto.
Ben wel benieuwd hoe ze het voor zich zien met de verhoging (of einde van de korting) op de MRB voor PHEV's. Als je dat doorberekent dan zet je (waarschijnlijk )mensen aan om op te zeggen. Het scheelt (per 2026) bijna 70 euro per maand.
Klopt, maaf gaat in etappes...Dus wellicht dit jaar 500 euro, volgend jaar 520 per maand etc? We gaan het zien
Lijkt me wel lachen om een maandje in te rijden en weer weg te doen.
Iemand bekend met https://www.cardriverdeals.com/? Het lijkt mij iig iets te mooi om waar te zijn. Voor schijnbaar 462 euro per maand en 48 maanden of 24 maanden 551 euro rijd je al een middenklasse+ auto (audi a3, bmw 1 serie denk ik dan) met 36000km vrij per jaar, incl verzekering, wegenbelasting, pechhulp en onderhoud.. Normaal ben je daar al minimaal 600+ euro voor kwijt, zeker met dat kilometrage.
Ook met de Compact+ Klasse.. €348 voor 24 maanden 36k km per jaar..
Ik proef veel addertjes maar kan ze nog niet helemaal vinden, behalve met het '12 maanden rijden' principe.
In dit topic zie ik vooral mensen die er, net als ik, op voorhand sceptisch over zijn, maar nog geen onderbouwing waarom. Was benieuwd of iemand inmiddels het risico al heeft durven nemen..
Het gaat hier dus om een traditionele lening als ik ze moet geloven, en niet zo zeer om het keurmerkprivatelease.. Maar beiden worden toch geregistreerd bij het BKR dus ik vraag me af wat nou het voordeel van het één of het ander is.
Ik proef veel addertjes maar kan ze nog niet helemaal vinden, behalve met het '12 maanden rijden' principe.
In dit topic zie ik vooral mensen die er, net als ik, op voorhand sceptisch over zijn, maar nog geen onderbouwing waarom. Was benieuwd of iemand inmiddels het risico al heeft durven nemen..
Het gaat hier dus om een traditionele lening als ik ze moet geloven, en niet zo zeer om het keurmerkprivatelease.. Maar beiden worden toch geregistreerd bij het BKR dus ik vraag me af wat nou het voordeel van het één of het ander is.
[ Voor 13% gewijzigd door Flipswix op 08-01-2021 15:58 ]
De reviews op Google zijn overwegend aardig positief (geen idee of ze allen betrouwbaar zijn uiteraard). De nieuwste review geeft wat interessante inzichten (schrijver is geen klant), zie: https://goo.gl/maps/CZLqHPByp2cjXqns8Flipswix schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:47:
Iemand bekend met https://www.cardriverdeals.com/? Het lijkt mij iig iets te mooi om waar te zijn. Voor schijnbaar 462 euro per maand en 48 maanden of 24 maanden 551 euro rijd je al een middenklasse+ auto (audi a3, bmw 1 serie denk ik dan) met 36000km vrij per jaar, incl verzekering, wegenbelasting, pechhulp en onderhoud.. Normaal ben je daar al minimaal 600+ euro voor kwijt, zeker met dat kilometrage.
Ik zie wel dit:
Het uitgangspunt voor de maandtermijn is een annuïteit op basis van een eenmalige inleg, de gewenste looptijd en een rentepercentage van 6,9%.
Ik kan echters niet ontdekken hoeveel die eenmalige inleg zou zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 08-01-2021 16:08 ]
Thanks, dat maakt het inderdaad wat duidelijker! Niet aan beginnen dus.Cheesy schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:03:
[...]
De reviews op Google zijn overwegend aardig positief (geen idee of ze allen betrouwbaar zijn uiteraard). De nieuwste review geeft wat interessante inzichten (schrijver is geen klant), zie: https://goo.gl/maps/CZLqHPByp2cjXqns8
Ongebruikte kilometers gaan door naar de volgende maand(en). Die zijn ‘onbeperkt’ houdbaar.StarC schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:16:
[...]
Volgens mij heb jij je aardig verdiept in Lynkco.. wat zijn dat belangrijkste nadelen die je ziet?
Blijft staan dat 1250km (per maand) weinig is voor
Ij
[ Voor 3% gewijzigd door meermarco op 08-01-2021 21:36 ]
1250 per maand toch?meermarco schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:41:
[...]
Ongebruikte kilometers gaan door naar de volgende maand(en). Die zijn ‘onbeperkt’ houdbaar.
Blijft staan dat 12500km weinig is
Hoi, ik ben op zoek naar adviezen voor mijn eerste auto. Ik heb nog relatief weinig rijervaring in Nederland. Mijn budget is max €400. Ik zoek een auto om van woon- naar werkplaats dagelijks te rijden, dit is 80 km per dag. Mijn enige eis is dat het een automaat moet zijn, ivm mijn rijervaring is dit makkelijker. Parkeersensoren en een auto zuinig op benzine zouden mooie bonussen zijn. Ik twijfel tussen deze 2 auto’s:Catherina schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:44:
Ik zoek een auto om dagelijks tussen woonplaats en werkplaats te rijden voor mijn coschappen. Dit moet ik gedurende 3 jaar doen. Ik ben nog een student, dit wordt dus mijn eerste auto en ik heb relatief nog weinig rijervaring in Nederland. Ik heb geen ervaring met lease en hierdoor heb ik geen idee wat de mogelijkheden zijn. Gezien ik een student ben, is mijn budget niet zo hoog.
Leasebudget:
Max €400
Kilometrage per jaar:
20.000
Contractduur:
36 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke:
Nee
Overige afhankelijkheden:
Geen
Specifieke wensen:
Automaat
Achteruitrijcamera
Uiteindelijke keuze:
1) https://www.leasem.nl/pri...omfort-smart-5p-aut-49-kw
2) https://www.arval.nl/priv...ease?license_plate=tn528h
Iemand die een advies voor mij heeft? Dank!
Nulletje teveel. Sorry. Aangepast. En idd per maand
Ik kreeg afgelopen week de specificatie van de KM afrekening. Ook hier hebben ze zich, in mijn voordeel, verrekend. Ik zou 86 euro terug moeten krijgen, maar zij komen uit op 102 euro. Prima, ik zie het als een vergoeding voor mijn gemaakte tijd en telefoonkosten. Overigens heb ik nog geen enkel bedrag teruggestort gekregen; niet van het teveel betaalde leasetarief, noch van de minder kilometers.Henkvdbroek schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:04:
[...]
Ik kreeg toevallig gister de specificatie van de KM afrekening. Het bedrag had ik al gehad, maar ze hebben teveel betaald. Op 24 november al gevraagd om specificatie. Hebben ze dus ook een maand over gedaan en dan betalen ze nog teveel. Ik vind het prima, maar volgens mij is hun administratie echt een ramp.
Ik zit nu bij broekhuis lease en ik moet zeggen dat dat tot nu toe goed is geregeld. Levertijd is wel lang, maar daar kunnen ze niet heel veel aan doen.
Ik geef ze tot eind Januari voordat ik een 'gentle' reminder stuur. Wat is en blijft Terberg en consorten toch een hopeloze puinzooi qua administratie en klantenservice.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Geen prive kilometers? Hoeveel per jaar kijk je naar? En contractduur?Catherina schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:08:
[...]
Hoi, ik ben op zoek naar adviezen voor mijn eerste auto. Ik heb nog relatief weinig rijervaring in Nederland. Mijn budget is max €400. Ik zoek een auto om van woon- naar werkplaats dagelijks te rijden, dit is 80 km per dag. Mijn enige eis is dat het een automaat moet zijn, ivm mijn rijervaring is dit makkelijker. Parkeersensoren en een auto zuinig op benzine zouden mooie bonussen zijn. Ik twijfel tussen deze 2 auto’s:
1) https://www.leasem.nl/pri...omfort-smart-5p-aut-49-kw
2) https://www.arval.nl/priv...ease?license_plate=tn528h
Iemand die een advies voor mij heeft? Dank!
ANWB heeft standaard inzittendenverzekering en mogelijkheid tot ontbinden bij contract.

Heeft men ervaring met private lease auto's ter overname aanbieden? Ik mag van mijn werk een auto nemen, maar lijkt mij kansloos om voor 2 auto's af te tikken.
Wat is/zijn de beste en betrouwbare plaatsen (risico's bestaan altijd, I know.) om een private lease auto ter overname aan te bieden?
Wat is/zijn de beste en betrouwbare plaatsen (risico's bestaan altijd, I know.) om een private lease auto ter overname aan te bieden?
Je bedoelt het ter overnames aanbieden van je private lease contract?
Ik heb in juli een overnemer gevonden via privateleaseovernemen.nl. Goede ervaring mee! Kan wel even duren voor er iemand toehapt, afhankelijk van hoe aantrekkelijk je advertentie is natuurlijk.
Ik heb in juli een overnemer gevonden via privateleaseovernemen.nl. Goede ervaring mee! Kan wel even duren voor er iemand toehapt, afhankelijk van hoe aantrekkelijk je advertentie is natuurlijk.
Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.
Ga dat in mijn achterhoofd houden! Thanks. Ik heb een stadsauto met voldoende kilometers (hyundai i20, 20.000km per jaar nog 26 maanden te gaan.) Vind een boete niet zo fijn om te betalen, was ook nogal hoog.marvel27 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:10:
Let er wel op dat het niet altijd mag. Bij Leaseplan (ANWB) staat in het contract dat er geen overname mag plaatsvinden.Phntm schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:32:
[...]
Ga dat in mijn achterhoofd houden! Thanks. Ik heb een stadsauto met voldoende kilometers (hyundai i20, 20.000km per jaar nog 26 maanden te gaan.) Vind een boete niet zo fijn om te betalen, was ook nogal hoog.
Bij hyundai lease wel, dat is door hen bevestigd en heb ook de prijs van administratie doorgekregen schriftelijk. We maken hierin een bewuste keus.Gdzr schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:47:
[...]
Let er wel op dat het niet altijd mag. Bij Leaseplan (ANWB) staat in het contract dat er geen overname mag plaatsvinden.
Is de afkoop echt zo hoog met een i20? Als het keurmerk private lease is valt het doorgaans wel mee volgens mij.Phntm schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:32:
[...]
Ga dat in mijn achterhoofd houden! Thanks. Ik heb een stadsauto met voldoende kilometers (hyundai i20, 20.000km per jaar nog 26 maanden te gaan.) Vind een boete niet zo fijn om te betalen, was ook nogal hoog.
Natuurlijk is het een flink bedrag, maar dat heb je zo terug verdiend als je zakelijk lease mag gaan rijden. Uiteraard is het kijken of je het contract kan laten overnemen natuurlijk altijd verstandig :-)
Iemand de auto laten overnemen is goedkoper voor mij. Achteraf is het niet mijn hoofdpijn. Voor hetzelfde geld kan ik een model 3 nemen, en een realistische optie is het ook wel gezien ik mij nu inzet op gezinsuitbreiding.d0s schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:24:
[...]
Is de afkoop echt zo hoog met een i20? Als het keurmerk private lease is valt het doorgaans wel mee volgens mij.
Natuurlijk is het een flink bedrag, maar dat heb je zo terug verdiend als je zakelijk lease mag gaan rijden. Uiteraard is het kijken of je het contract kan laten overnemen natuurlijk altijd verstandig :-)
De boete bedraagt 2811 euro, dat is 30% van het lease bedrag * resterende maanden. Dat is wat Hyundai lease/arval hanteert.
Maar ik wil geen 2811 ophoesten nu. Ik betaal liever een volle tank, 1 maand lease en de administratiekosten van 181 euro. En vanaf dat punt ben ik ook geen private lease houder meer en kan iemand anders het verder rond kachelen. Er vanuit gaande dat ik iemand vind. Nu met corona tijd kan ik het wel veroorloven om nog verder rond te rijden in een private lease auto omdat het gros gedeelte van het werk thuis plaatsvind en niet op locatie bij de klant. Maar 40k km zakelijk vs 20k km waar ik nu voor betaal... als we terug gaan naar het "normaal", dan is 20k gewoon te weinig i.c.m. privé rijden. Mobiliteitsbudget blijft staan en krijg ik netto uitgekeerd na Loonheffind op mijn bruto inkomen. En gelukkig maakt de nieuwe werkgever er geen punt van of ik een voertuig neem of niet. Ik kan kosten declareren die ik zakelijk maak met mijn "eigen" auto.
[ Voor 26% gewijzigd door Phntm op 12-01-2021 12:30 ]
Zo zie je maar dat sommige mensen echt niet nadenken voor ze iets leasen. Een toyota yaris van bijna 500 euro in de maandmarvel27 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:10:

Allereerst hangt het van allerlei zaken af of zakelijke lease uberhaubt voordeliger is. Vervolgens is dit wat mij betreft een zinloze vergelijking, als het alternatief overdragen is waarom zou je dan recht rekenen met eventuele besparing door zakelijk te gaan leasen?d0s schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:24:
Is de afkoop echt zo hoog met een i20? Als het keurmerk private lease is valt het doorgaans wel mee volgens mij.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ja, wij hebben het via marktplaats gedaan, bij Alphabeth was het kosteloos. Sterker nog, ik heb geld toe gevraagd (en gekregen) voor overname ter compensatie omdat we minder kilometers hadden gereden.Phntm schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:54:
Heeft men ervaring met private lease auto's ter overname aanbieden?
Scheelt wel dat wij een zeer scherpe aanbieding hadden waar dus makkelijk vanaf te komen was.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Eerder wel eens over gepost, is een voortzetting van "breekdeautomarkt" waar al meer over gezegd is.Flipswix schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:47:
Iemand bekend met https://www.cardriverdeals.com/?
Ik heb wel 1x een auto met "breekdeautomarkt" bestickering zien rijden trouwens. Voor mij blijft het zaakje nog altijd stinken.
Ik volg niet helemaal @alkialki schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:57:
[...]
Zo zie je maar dat sommige mensen echt niet nadenken voor ze iets leasen. Een toyota yaris van bijna 500 euro in de maand
Is dit alleen bij de eerste levering of blijft dat altijd zo? Als je wel gewoon naar wens geleverd zou kunnen krijgen zou het gewoon een serieuze optie zijn voor een maandje als vervanger van de EV voor vakanties. Ik kan me dat eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen.meermarco schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:41:
Marktplaats zal ik ook overwegen. Niet altijd een grote fan. Dat van de kilometers is ook een goeie, we hebben 20k maar hebben 11k op de teller gezet tot nu toe. Ik voorzie dat daar nog 1000 bij komt, voor 8000km zou ik wel wat terug willen krijgen. Zou al een deel compenseren van het aanbod als het ware.assje schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:59:
[...]
Ja, wij hebben het via marktplaats gedaan, bij Alphabeth was het kosteloos. Sterker nog, ik heb geld toe gevraagd (en gekregen) voor overname ter compensatie omdat we minder kilometers hadden gereden.
Scheelt wel dat wij een zeer scherpe aanbieding hadden waar dus makkelijk vanaf te komen was.
Verder over je punt van zakelijk lease: Dat hangt inderdaad zoals je zegt sterk af van de situatie. Elektrisch is het beoogde vervoersmiddel, en dat scheelt enorm elke maand. Het is dat of diesel, maar ik ga niet teveel over zakelijke lease spreken want daar gaat immers dit topic niet over
Ik keek eens op die lease occasion site wat mensen daar aanbieden omdat ze van hun contract afwillen, En daar kom ik een yaris tegen die bijna 500 euro moet kosten. Dan heeft deze meneer toch niet goed nagedacht toen ie een contract afsloot. Voor dat geld heb je betere en mooier autos
Op die fiets. Ja, zeker. Ik snap dat hij van zijn contract af wil
Ja ach, beetje komisch is het wel. Op zich is de nieuwe yaris wel echt een dikke bak vind ik. Infotainment mag beter, maar altijd het overwegen waard. Als die Yaris GR nou eigenlijk mogelijk was om te leasenalki schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:52:
[...]
Ik keek eens op die lease occasion site wat mensen daar aanbieden omdat ze van hun contract afwillen, En daar kom ik een yaris tegen die bijna 500 euro moet kosten. Dan heeft deze meneer toch niet goed nagedacht toen ie een contract afsloot. Voor dat geld heb je betere en mooier autos
Bij de lancering. Erna weet ik niet. Maar jouw idee ‘lijkt’ me stug. Vergeet niet dat 1250km dan niet heel veel is. En dan nog eens 15 cent per extra km.assje schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:02:
[...]
Is dit alleen bij de eerste levering of blijft dat altijd zo? Als je wel gewoon naar wens geleverd zou kunnen krijgen zou het gewoon een serieuze optie zijn voor een maandje als vervanger van de EV voor vakanties. Ik kan me dat eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen.
Ik kan in de overeenkomst niet vinden dat dit niet mag. Ik heb dit destijds gevraagd aan leaseplan en daarbij is aangegeven dat je het contract eenmaal kan overdragen.Gdzr schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:47:
[...]
Let er wel op dat het niet altijd mag. Bij Leaseplan (ANWB) staat in het contract dat er geen overname mag plaatsvinden.
PSN: speedrazor3
My bad, artikel 39 in mijn overeenkomst geeft het volgende aan:SpeeDRaZoR3 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:37:
[...]
Ik kan in de overeenkomst niet vinden dat dit niet mag. Ik heb dit destijds gevraagd aan leaseplan en daarbij is aangegeven dat je het contract eenmaal kan overdragen.
U mag deze overeenkomst die wij met u hebben niet aan een ander overdragen. Ook geen rechten en
verplichtingen uit deze overeenkomst. U mag dit alleen als u hiervoor schriftelijke toestemming van ons
heeft.
Dus het mag wel degelijk, maar wel pas na toestemming. Wat mij redelijk logisch lijkt.
Dat is exact dezelfde zin, waar ik ook op uit kwam. Het enige waar ik mee zit is dat het slecht eenmaal mag. Dus zeg maar contract naar je ouders, hypotheek aanvragen, contact terug overnemen is daarmee niet mogelijk.Gdzr schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:17:
[...]
My bad, artikel 39 in mijn overeenkomst geeft het volgende aan:
U mag deze overeenkomst die wij met u hebben niet aan een ander overdragen. Ook geen rechten en
verplichtingen uit deze overeenkomst. U mag dit alleen als u hiervoor schriftelijke toestemming van ons
heeft.
Dus het mag wel degelijk, maar wel pas na toestemming. Wat mij redelijk logisch lijkt.
Op youtube geeft Leaseplan wel antwoord op deze vraag, maar op de website kan ik het helaas niet terug vinden.
PSN: speedrazor3

JustLease biedt sinds kort lease contracten aan met 'onbeperkte KMs' (enkel op EVs). Lees goed de kleine lettertjes; op basis van je rijgedrag (hoe hard je optrekt, remt etc.) detecteren ze (met 'fancy AI') wie de auto bestuurd. Incidenteel mag iemand anders de auto besturen, maar voor het overgrote merendeel mag slechts één en dezelfde bestuurder in de auto rijden. Indien je deze regel overtreedt, annuleren ze de onbeperkt bundel en zetten ze hem vast op 12k km / jaar als ik me niet vergis (tegen hetzelfde tarief).
[ Voor 8% gewijzigd door Freekers op 14-01-2021 20:15 ]
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Net gebeld door de LM, als ik mm contract verleng moet ik bijbetalen, als ik het met 48mnd verleng dan blijft het hetzelfde. Ze prijzen zichzelf weer uit de markt. Vorige keer werd het ook al duurder bij verlengen. Dan maar weer iets nieuws zoeken over een paar maanden.
Jee, wat komt die MG verhoudingsgewijs duur terug! Niet echt vertrouwen in de restwaarde lijkt het.Freekers schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:15:
[Afbeelding]
JustLease biedt sinds kort lease contracten aan met 'onbeperkte KMs' (enkel op EVs). Lees goed de kleine lettertjes; op basis van je rijgedrag (hoe hard je optrekt, remt etc.) detecteren ze (met 'fancy AI') wie de auto bestuurd. Incidenteel mag iemand anders de auto besturen, maar voor het overgrote merendeel mag slechts één en dezelfde bestuurder in de auto rijden. Indien je deze regel overtreedt, annuleren ze de onbeperkt bundel en zetten ze hem vast op 12k km / jaar als ik me niet vergis (tegen hetzelfde tarief).
Ik snap de beperking op zich, je wil niet dat de auto wordt gedeeld zoals menig Netflix account, maar dat is wel een issue bij meerpersoons huishoudens waar dit de enige auto zou worden. En wat bij mensen die de ene keer wat enthousiaster op het stroompedaal gaan dan andere keren? Ik kan me voorstellen dat die 'fancy AI' daar toch snel false positives op geeft.
Een ander nadeeltje is de 25 euro per maand extra bij <5 schadevrije jaren. Als je net start, uit een zakelijke lease of een private lease die geen schadevrije jaren registreert komt, of (zoals ik) ruim 15 schadevrije jaren op een tweede auto hebt staan, kost dat toch 25 euro per maand extra.
Denk ook dat de restwaarde van MG niet zeker is en daarom via andere kanalen zo’n hoge prijs. Wie trouwens ook goedkoop is is yourlease. Recensies zijn wel vaak om te huilen. Dus je moet het maar ‘aandurven’.
*snip* Dit is gewoon een advertentie voor je contract. Dat kan prima in Vraag & Aanbod overig
[ Voor 116% gewijzigd door Señor Sjon op 27-01-2021 17:12 ]
Er zijn diverse sites waar je private lease auto's op kosten kunt vergelijken. Maar een site die vergelijkt op (aanvullende) voorwaarden kan ik niet vinden.
Ben ondertussen wel zelf begonnen, maar dat is nogal tijdrovend. Weet iemand misschien een site waar je op voorwaarden kunt vergelijken?
Ben ondertussen wel zelf begonnen, maar dat is nogal tijdrovend. Weet iemand misschien een site waar je op voorwaarden kunt vergelijken?
Goeie vraag, een dergelijke site heb ik ook niet kunnen vinden. Ik ben uiteindelijk voor ANWB (Nissan Juke) gegaan omdat de prijs, default voorwaarden als het eigen risico en het niet rekenen van een borg mij wel bevielen. Tevens is Leaseplan erg duidelijk over wat zij wel en niet als schade zien (letterlijk met foto's en afmetingen van deuken in CM's e.d.) bij het inleveren van de auto. Dat wordt dus geen wollig gesprek met een verschil in mening.melensuup schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:10:
Er zijn diverse sites waar je private lease auto's op kosten kunt vergelijken. Maar een site die vergelijkt op (aanvullende) voorwaarden kan ik niet vinden.
Overigens vielen mij die vergelijksites wel tegen. Vaak gaan ze toch maar naar 1 of 2 leasebedrijven. Ook Autoweek is erg summier of de links werken niet meer. Ik zag daar bv een BMW 2serie voor een prikkie in de Private Lease, echter waren alle links naar die aanbiedingen achterhaald.
Verder is het trouwens wel zo dat veel van de bedrijven natuurlijk te maken hebben met het Keurmerk Private Lease, waar een stevige basis in is vastgelegd.
Een borg betaal je toch vrijwel nergens meer?PhaeTom schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:41:
[...]
Goeie vraag, een dergelijke site heb ik ook niet kunnen vinden. Ik ben uiteindelijk voor ANWB (Nissan Juke) gegaan omdat de prijs, default voorwaarden als het eigen risico en het niet rekenen van een borg mij wel bevielen. Tevens is Leaseplan erg duidelijk over wat zij wel en niet als schade zien (letterlijk met foto's en afmetingen van deuken in CM's e.d.) bij het inleveren van de auto. Dat wordt dus geen wollig gesprek met een verschil in mening.
Overigens vielen mij die vergelijksites wel tegen. Vaak gaan ze toch maar naar 1 of 2 leasebedrijven. Ook Autoweek is erg summier of de links werken niet meer. Ik zag daar bv een BMW 2serie voor een prikkie in de Private Lease, echter waren alle links naar die aanbiedingen achterhaald.
Verder is het trouwens wel zo dat veel van de bedrijven natuurlijk te maken hebben met het Keurmerk Private Lease, waar een stevige basis in is vastgelegd.
Stam Renault gaf aan dat de leasemaatschappij waar zij mee werken 2 maanden borg hanteert.d0s schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:56:
[...]
Een borg betaal je toch vrijwel nergens meer?
Update: Justlease zo te zien ook: https://justlease.nl/klan...aling-een-borg-en-waarom/
[ Voor 33% gewijzigd door PhaeTom op 27-01-2021 17:09 ]
Ik heb met twee contracten nog nooit een borg betaald?
Renault en PL... die snappen het nog niet helemaal. Offertes van hun zijn meestal niet mals.
Renault en PL... die snappen het nog niet helemaal. Offertes van hun zijn meestal niet mals.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hier bij 2 PL aanbieders nog niet meegemaakt (Privatelease.com en ANWB).
Maar het zou in principe wel mogen vanuit de algemene voorwaarden volgens het keurmerk private lease. Dus wel altijd opletten.d0s schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:56:
[...]
Een borg betaal je toch vrijwel nergens meer?
Wat me ook opvalt is het verschil in verzekeringen. Sommigen enkel All Risk, anderen ook een inzittenden verzekering en een rechtsbijstandverzekering.
:strip_exif()/f/image/nKp2k6ZL9wlAsPBO6Gdb88IV.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij deze een plaatje van hoe ik begonnen ben met vergelijken. Zijn met name de aanvullende voorwaarden waar de verschillen in zitten. Wat me ook opviel zijn de verschillen in uitrusting van de auto (in dit geval een Opel Corsa edition). Ondanks dezelfde uitvoering zit er soms wel lm-velgen onder, soms staal. Verschillen in multimedia systeem en aanwezigheid van parkeersensoren.
Er is veel om op te letten.
Ik was opzoek naar een leuke Kia Niro Hybrid deal (private lease) en kwam uit bij de Consumenten bond. 15.000km/60 maanden/zwart voor €427. De lease zelf wordt uiteraard uitbesteed naar een externe partij, in dit geval Hiltermann Lease (100km verderop).
Nu mijn vraag betreft onderhoud en reparaties, kan dat ook gewoon bij een lokale dealer? Op de website staat het volgende:
“Als er een reparatie of onderhoud nodig is, dan neem je contact op met de dealer. Het onderhoud vindt plaats bij elke gewenste merkdealer.”
Wellicht hebben sommige van jullie hier ervaring mee, want is dat ook zo? 100km op en neer voor onderhoud of reparaties zie ik niet echt zitten.
Nu mijn vraag betreft onderhoud en reparaties, kan dat ook gewoon bij een lokale dealer? Op de website staat het volgende:
“Als er een reparatie of onderhoud nodig is, dan neem je contact op met de dealer. Het onderhoud vindt plaats bij elke gewenste merkdealer.”
Wellicht hebben sommige van jullie hier ervaring mee, want is dat ook zo? 100km op en neer voor onderhoud of reparaties zie ik niet echt zitten.
Gewoon bij de kia dealer bij jou om de hoek.Ryan_ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:02:
Ik was opzoek naar een leuke Kia Niro Hybrid deal (private lease) en kwam uit bij de Consumenten bond. 15.000km/60 maanden/zwart voor €427. De lease zelf wordt uiteraard uitbesteed naar een externe partij, in dit geval Hiltermann Lease (100km verderop).
Is toch vrij duidelijk?Het onderhoud vindt plaats bij elke gewenste merkdealer.
Goed dat je zo vergelijkt. Maar volgens mij kloppen er een paar dingen niet.melensuup schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:34:
[Afbeelding]
Bij deze een plaatje van hoe ik begonnen ben met vergelijken. Zijn met name de aanvullende voorwaarden waar de verschillen in zitten. Wat me ook opviel zijn de verschillen in uitrusting van de auto (in dit geval een Opel Corsa edition). Ondanks dezelfde uitvoering zit er soms wel lm-velgen onder, soms staal. Verschillen in multimedia systeem en aanwezigheid van parkeersensoren.
Er is veel om op te letten.
De opzegvergoeding bij Alphabet. Je gaat bij manier 2 uit van 20 euro meer betalen bij 36 maanden. Alleen valt 28 maanden leasen wel in de 36 maanden vergoeding? Dat kan ik niet duidelijk uit de aanvullende voorwaarden halen. Daar staat bij voorbeeld 3 iets over 30 maanden leasebedrag, alleen dat is niet op de site in te vullen. 24 maanden leasen is 100 euro per maand duurder, dus zou mij niks verbazen als de 2e manier wat hoger zou uitvallen.
De ALD is wat kaler dan de andere 2. De ALD heeft namelijk een mini 5 inch schermpje op de radio, waar de andere 2 het 7 inch scherm hebben.
Je zegt dat er bij opel bij overlijden het gunstigst is. Maar als je bij ALD en Alphabet kosteloos er vanaf kan is dat gunstiger. Want als bij Opel blijkt dat jouw vrouw volgens hun voldoende salaris overhoudt om die auto te bekostigen, moet ze hem blijven door betalen. En met een dergelijk laag lease bedrag zal je daar vrij snel aan voldoen.
Ik zou overigens niet voor een witte gaan. Die oranje kleur is echt fantastisch in de zon
:fill(white):strip_exif()/f/image/rrg96Y0SvUtaTYLDMxq43QZB.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BrsJ88DC9t5tsmngpX6PhpZw.jpg?f=user_large)
Ik weet niet of je per se een benzine Corsa nodig hebt. Je kan eventueel overwegen een EV te nemen als dat lukt met laden en kijken of je nog in aanmerking kan komen voor subsidie.
Of die All Risk verzekerd is of WA maakt op sich niet veel uit, dat is het risico voor de LM.
[ Voor 4% gewijzigd door Ophidian op 03-02-2021 11:09 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
@Ophidian
Mooie kleur zeg.
De auto is niet voor mij, maar keek voor iemand anders naar de voorwaarden. Bedankt voor je aanvullingen.
Mooie kleur zeg.
De auto is niet voor mij, maar keek voor iemand anders naar de voorwaarden. Bedankt voor je aanvullingen.
Hoe noodzakelijk zijn all-season banden eigenlijk? Ik ben in de markt voor een Seat Mii EV waarbij all-season banden 15pm kosten. Zal er voornamelijk woon/werkverkeer mee rijden binnen de stad en sporadisch snelweg. Vraag me dus sterk af of dat gebruik de 900 euro (15*60 maanden) rechtvaardigt.
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
Voor 2 dagen per jaar ben ik best blij met mijn 3PMSF. Een setje banden kost misschien 40% van wat de leasemaatschappij ervoor vraagt, dus het lijkt me duidelijk dat het die 900 euro niet waard is.London schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:02:
Hoe noodzakelijk zijn all-season banden eigenlijk? Ik ben in de markt voor een Seat Mii EV waarbij all-season banden 15pm kosten. Zal er voornamelijk woon/werkverkeer mee rijden binnen de stad en sporadisch snelweg. Vraag me dus sterk af of dat gebruik de 900 euro (15*60 maanden) rechtvaardigt.
All-season zijn shit in de zomer en shit in de winter.London schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:02:
Betaal er nooit meer voor!
Zomer- en winterbandenwissel is het enige wat er voor zorgt dat je altijd grip hebt, ook in de sneeuw en op ijs.
Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...
Je moet ook goede nemen, niet budget.Juup schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:33:
[...]
All-season zijn shit in de zomer en shit in de winter.
Betaal er nooit meer voor!
Zomer- en winterbandenwissel is het enige wat er voor zorgt dat je altijd grip hebt, ook in de sneeuw en op ijs.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Allseason banden van een goed merk zijn voor de Nederlandse klimaat echt meer dan prima zeker op stadsautos waar je niet het maximale uit de banden haalt.
Ik ben er van overtuigd dat goede allseason banden beter zijn dan oudere of B merk zomer en winterbanden zeker voor een fractie van de meerkosten in een PL contract tov winterbanden
Ik ben er van overtuigd dat goede allseason banden beter zijn dan oudere of B merk zomer en winterbanden zeker voor een fractie van de meerkosten in een PL contract tov winterbanden
De 249 aanbieding is volgens mij een vorig modeljaar zonder multimedia en met stalen velgen. De auto was goedkoper, dus wellicht oude voorraad ?melensuup schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:28:
[...]
Maar het zou in principe wel mogen vanuit de algemene voorwaarden volgens het keurmerk private lease. Dus wel altijd opletten.
Wat me ook opvalt is het verschil in verzekeringen. Sommigen enkel All Risk, anderen ook een inzittenden verzekering en een rechtsbijstandverzekering.
Bij overlijden mag je ook bij OPEL de auto gratis inleveren, volgens mij is dat een verplichting vanuit het keurmerk .
[ Voor 10% gewijzigd door wd200 op 03-02-2021 21:55 ]
Hangt geheel van je gebruik af, maar als je een bedrijfszeker vervoersmiddel zoekt in alle weers omstandigheden, dan kan ik je 4 Season banden echt van harte aanbevelen. Ja er zijn banden die het zowel in de zomer als winter beter doen (zomer en winterbanden), maar de 4 season banden doen het zeer goed in de zomer, bij regen en in winterse omstandigheden (je kan er ook mee op wintersport)London schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:02:
Rij zel de Goodyear’s Vector 4 Season G2 banden. Zeer voorspelbaar en veilig gedrag in alle omstandigheden, wat het veilig maakt voor verschillende soorten bestuurders.
Als je meer dan 50k+ per jaar rijdt en op wintersport gaat, dan zou ik een zomer set en winter set nemen. Kosten kan je dan tegen elkaar weg strepen. Rij je minder en vooral in west Europa, dan zou ik een 4S band nemen.
Autoweek banden test concludeerde ook:
De vierseizoenenband excelleert nergens, maar zit op droog en nat wegdek vlak achter de zomerband, en onder winterse omstandigheden doe hij bijna niet onder voor de winterband.
https://www.autoweek.nl/a...seizoenenbandentest-2020/
Mijn tip: koop op www.Autobandenmarkt.nl een setje 4S banden (75 euro p/s) en laat die onder je auto monteren. Kost je 300-350€ en je rijdt er 40k tot 60k KM’s mee. En dan krijg je op marktplaats vast nog wel wat terug voor je verse fabrieksbanden.... Geen noodzaak om 900€ te betalen over de hele lease periode, dan is gewoon een ordinaire Money Grab...
American Express vraagbaak
Weer wat verder bij lynkco. Je kon nu aangeven welke maand jouw voorkeur heeft qua levering. Geen garantie, en je zit er ook niet aan vast. Ben benieuwd. Gaf mei aan. Maar als Corona er voor zorgt dat ik alsnog geen auto nodig heb, stel ik het nog wel verder uit. Ben benieuwd 👌🏼
Het viel me nog op dat private lease auto via Opel (ondergebracht bij Arval) voorzien worden van een "blackbox", een gps-ontvanger en zender. Deze stuurt je km en rijgedrag door naar Arval.
Ik had dat nog niet eerder gezien. Komt dat meer voor?
Niet alleen dat, de LM rekent de bruto bandenprijs and then some door als ze vervangen moeten worden voordat ze versleten zijn, terwijl zij nog niet eens de helft betalen.Stinger_Ventura schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:39:
[...]
Hangt geheel van je gebruik af, maar als je een bedrijfszeker vervoersmiddel zoekt in alle weers omstandigheden, dan kan ik je 4 Season banden echt van harte aanbevelen. Ja er zijn banden die het zowel in de zomer als winter beter doen (zomer en winterbanden), maar de 4 season banden doen het zeer goed in de zomer, bij regen en in winterse omstandigheden (je kan er ook mee op wintersport)
Rij zel de Goodyear’s Vector 4 Season G2 banden. Zeer voorspelbaar en veilig gedrag in alle omstandigheden, wat het veilig maakt voor verschillende soorten bestuurders.
Als je meer dan 50k+ per jaar rijdt en op wintersport gaat, dan zou ik een zomer set en winter set nemen. Kosten kan je dan tegen elkaar weg strepen. Rij je minder en vooral in west Europa, dan zou ik een 4S band nemen.
Autoweek banden test concludeerde ook:
De vierseizoenenband excelleert nergens, maar zit op droog en nat wegdek vlak achter de zomerband, en onder winterse omstandigheden doe hij bijna niet onder voor de winterband.
https://www.autoweek.nl/a...seizoenenbandentest-2020/
Mijn tip: koop op www.Autobandenmarkt.nl een setje 4S banden (75 euro p/s) en laat die onder je auto monteren. Kost je 300-350€ en je rijdt er 40k tot 60k KM’s mee. En dan krijg je op marktplaats vast nog wel wat terug voor je verse fabrieksbanden.... Geen noodzaak om 900€ te betalen over de hele lease periode, dan is gewoon een ordinaire Money Grab...
Heeft weer wat boze mails gekost om dat weg te werken Band was vanaf fabriek verkeerd opgelegd (scheur in bead bij velg) dus kon nooit user abuse zijn geweest.
Dat doet me denken aan de ANWB Veilig Rijden Verzekering, waarbij de ANWB je verzekering kan opzeggen als hun apparaatje vindt dat je niet veilig rijdt. Dan kan je dus ook vrijwel nergens meer een verzekering afnemen.melensuup schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:44:
Het viel me nog op dat private lease auto via Opel (ondergebracht bij Arval) voorzien worden van een "blackbox", een gps-ontvanger en zender. Deze stuurt je km en rijgedrag door naar Arval.
Hier hetzelfde bij Justlease. Het gaat niet zozeer om je rijgedrag, als wel dat wordt bijgehouden hoeveel km je hebt gereden en dat ze de auto terug kunnen vinden als hij wordt gestolen. Je kunt het volgens mij zelfs als kilometerregistratie gebruiken, ik kan nl. elke rit van mijzelf terug zien in mijn Justlease.melensuup schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:44:
Iemand nog een giede aanbieding gezien voor een klein boodschappen wagentje?
Vandaag de distributieriem geknapt van de getz van mijn vriendin. Ik vrees t ergste,mbt motorschade
Vandaag de distributieriem geknapt van de getz van mijn vriendin. Ik vrees t ergste,mbt motorschade
https://www.arval.nl/privatelease/occasion-leasealki schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:59:
Ik heb een contract die ik op het punt sta te tekenen. Via consumentenbond. Het contract heeft een flex optie waarmee je na een jaar boetevrij kan opzeggen, maar toch staat het volgende artikel in het contract.
Ik ga vanmiddag met ze bellen maar ik vroeg me af of dit een normale gang van zaken is voor een flex contract?
Artikel 5 - Opzegvergoeding
Bij opzegging na het eerste jaar geldt een vaste opzeggingsvergoeding van 50% van de nog resterende maandtermijnen.
Stel Huurder heeft een lease overeenkomst met een looptijd van 36 maanden en een maandelijkse huurprijs van € 200,00.
Na 24 maanden zegt Huurder de overeenkomst voortijdig op. De opzeggingsvergoeding bedraagt dan 12 maanden x € 200,00 x 50% = € 1.200,00.
De opzeggingsvergoeding is echter wel gemaximeerd en kan nooit hoger zijn dan wat Huurder had betaald als vanaf het begin voor de werkelijke looptijd van
het lease overeenkomst had gekozen.
Stel u had vanaf het begin van de lease overeenkomst gekozen voor een looptijd van 24 maanden. Dan was de maandtermijn niet € 200,00 maar € 240,00
geweest. Het verschil bedraagt € 40,00 per
maand. De maximale opzeggingsvergoeding is in dat geval € 40,00 x 24 maanden (zijnde de verstreken looptijd) = € 960,00.
Ik ga vanmiddag met ze bellen maar ik vroeg me af of dit een normale gang van zaken is voor een flex contract?
Bij opzegging na het eerste jaar geldt een vaste opzeggingsvergoeding van 50% van de nog resterende maandtermijnen.
Stel Huurder heeft een lease overeenkomst met een looptijd van 36 maanden en een maandelijkse huurprijs van € 200,00.
Na 24 maanden zegt Huurder de overeenkomst voortijdig op. De opzeggingsvergoeding bedraagt dan 12 maanden x € 200,00 x 50% = € 1.200,00.
De opzeggingsvergoeding is echter wel gemaximeerd en kan nooit hoger zijn dan wat Huurder had betaald als vanaf het begin voor de werkelijke looptijd van
Stel u had vanaf het begin van de lease overeenkomst gekozen voor een looptijd van 24 maanden. Dan was de maandtermijn niet € 200,00 maar € 240,00
maand. De maximale opzeggingsvergoeding is in dat geval € 40,00 x 24 maanden (zijnde de verstreken looptijd) = € 960,00.
Voor een klein boodschappenwagentje zou ik niet snel lease overwegen, lijkt me vrij duur uitvallen tov een occasion. Zit toch al gauw aan 200 per maand ex bezine en dat is voor een boodschappenwagentje wel veel.alki schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:59:
Dat is de standaard opzeg clausule van het private lease keurmerk.Strijdhagen schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:19:
Ik heb een contract die ik op het punt sta te tekenen. Via consumentenbond. Het contract heeft een flex optie waarmee je na een jaar boetevrij kan opzeggen, maar toch staat het volgende artikel in het contract.
Jij hebt als het goed is een extra stuk in je contract staan dat gaat over de flex optie, en de voorwaarden daarvan.
Ik heb zelf ook zo'n overeenkomst.
Consumentenbond heeft weer nieuwe "deals"
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard
Heb toch het idee dat het altijd beetje hetzelfde isalki schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:27:
Consumentenbond heeft weer nieuwe "deals"
We moeten die autos in de pricewatch zetten haha dan kunnen we t prijsverloop zienMartinusz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:30:
[...]
Heb toch het idee dat het altijd beetje hetzelfde is
Had hoop op een iets betere deal voor de peugeot 208.
Die auto heeft iets, sinds ik die heb gezien overweeg ik sterk naar het opnieuw lease van een auto
Misschien zijn mijn eisen gewoon iets te hoog t.o.v. mijn budget..
Die auto heeft iets, sinds ik die heb gezien overweeg ik sterk naar het opnieuw lease van een auto
Hij ziet er idd stukken beter uit dan zn voorgangers en verglijkbare modellen zoals de corsa en fiestaSeeSharpDev schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:54:
Had hoop op een iets betere deal voor de peugeot 208.
BMW 118iA M-Sport is interessant (na 1 jaar opzegbaar, EUR 499), ik ga daar een proefrit voor aanvragen. Daarnaast zit ik te kijken naar de aanbieding bij directlease.nl (flexibel contract voor Fiesta €279 of Focus €400).Martinusz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:30:
[...]
Heb toch het idee dat het altijd beetje hetzelfde is
Of toch weer een eigen auto kopen (met de risico's daar van).
Wel de uitvoering met slagtanden nemen dan he, die is dik.alki schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:06:
[...]
Hij ziet er idd stukken beter uit dan zn voorgangers en verglijkbare modellen zoals de corsa en fiesta
Rijden nu 1,5 jaar een Fiesta St-line en met de komst van ons 2de kindje toch wat aan de krappe kant geworden. Iemand ervaring met upgraden naar een grotere auto tijdens je contract?
Dealer ook al even berichtje gestuurd overigens.
Volgens mij kan dat toch niet?RevQ schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:00:
Rijden nu 1,5 jaar een Fiesta St-line en met de komst van ons 2de kindje toch wat aan de krappe kant geworden. Iemand ervaring met upgraden naar een grotere auto tijdens je contract?
I intend to live forever. So far, so good.
Miss ruilen ze m tegen een focusRevQ schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:00:
Het kost denk ik altijd (extra) geld maar vragen kan altijdRevQ schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:00:
Contract afkopen is volgens mij normaal gesproken de enige optie. Maar ze even bellen en je weet t zoRevQ schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:00:
Heb antwoord:RevQ schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:00:
Het kan maar dan rest contract afkopen: 4000 euro.
De Fiesta blijft nog even.
Hoe lang heb je nog te gaan? Ik heb onze auto over genomen en had nog 25mnd te gaan. Het afkopen was €1600, dat viel mij enorm mee. We hadden bijna 2 van de 4 jaar er op zitten. Het betreft een golf Variant.RevQ schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:37:
[...]
Heb antwoord:
[ Voor 5% gewijzigd door Nuevocasa op 25-02-2021 21:48 ]
29 maanden te gaan nog.Nuevocasa schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:47:
[...]
Hoe lang heb je nog te gaan? Ik heb onze auto over genomen en had nog 25mnd te gaan. Het afkopen was €1600, dat viel mij enorm mee. We hadden bijna 2 van de 4 jaar er op zitten. Het betreft een golf Variant.
Weet iemand hoe snel Arval een BKR registratie verwijdered na het vervroegd inleveren van een private leaseauto?
Ik kon hierover niks vinden in de voorwaarden van Arval. Denk dat je het beste contact met ze kan opnemen.sgouman schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 07:59:
Weet iemand hoe snel Arval een BKR registratie verwijdered na het vervroegd inleveren van een private leaseauto?
Je kunt ook nog proberen contract onderhands van de hand te doen. Een eventuele nieuwe eigenaar heeft het voordeel van een kortere looptijd voor de prijs van een langer contract. Als je een beetje een courante auto/contract hebt kom je er wel vanaf.RevQ schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:37:
Heb antwoord:
Ik weet niet hoe Ford hier mee omgaat, bij sommige aanbieders moet je administratiekosten betalen bij anderen is het gratis.
[ Voor 14% gewijzigd door assje op 27-02-2021 12:10 ]
Dank voor de tip! Had al een DM van een geïnteresseerde, voor diegene helaas iets te duur. Dacht dat het wat teveel gedoe zou zijn en maar weinig voor interesse voor is. Dat lijkt toch wel anders en is best te doen.assje schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:00:
[...]
Je kunt ook nog proberen contract onderhands van de hand te doen. Een eventuele nieuwe eigenaar heeft het voordeel van een kortere looptijd voor de prijs van een langer contract. Als je een beetje een courante auto/contract hebt kom je er wel vanaf.
Ik weet niet hoe Ford hier mee omgaat, bij sommige aanbieders moet je administratiekosten betalen bij anderen is het gratis.
Website privateleaseovernemen.nl leek me wel een goede optie, ervaringen?
Ik ben via marktplaats van mijn contract afgekomen.RevQ schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:33:
Website privateleaseovernemen.nl leek me wel een goede optie, ervaringen?
Mooie aanbiedingen op de Ford website: https://www.fordprivatele...te-lease/model/ford-focus
Bijvoorbeeld: Ford Focus Tit. X, 125pk, Winter pakket, B&O en Desert Island Blue voor €378,- (60mnd/10k).
De ST line X met dezelfde opties (geen B&O) is helaas bijna €40 duurder.
Bij ANWB is weliswaar de upgrade naar 155pk maar 5eur (en naar ST-Line X), echter Desert Island Blue is weer duurder.
Ondanks dat ik liever een ST line wil, is het prijsverschil fors.
Wat waren de prijzen voorheen ook alweer voor de Focus bij de ANWB?
Bijvoorbeeld: Ford Focus Tit. X, 125pk, Winter pakket, B&O en Desert Island Blue voor €378,- (60mnd/10k).
Bij ANWB is weliswaar de upgrade naar 155pk maar 5eur (en naar ST-Line X), echter Desert Island Blue is weer duurder.
Ik ga 401,- betalen voor een focus wagon st line x business in de kleur Race Red (€5). Met winterpack, B&O audio en 15k km
Ik betaal via de ANWB aanbieding 464 euro per maand voor:Lightning89 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:00:
Mooie aanbiedingen op de Ford website: https://www.fordprivatele...te-lease/model/ford-focus
Ford Focus ST-Line X Wagon
155pk
Desert Island Blue
Winter Pack
Technology Pack
Parking Pack
Winterbanden
60 maanden/15.000km
Hiervoor zou ik nu bij Ford 515 euro kwijt zijn. Dus een hele goede aanbieding is dit niet volgens mij.
Oh en ik rijd er nu iets meer dan een maand in: wat een heerlijke auto
Ik heb een groot deel van dit topic met interesse doorgenomen. Omdat daar behoorlijk wat ervaringen in staan met private lease.
Ik ben heel erg aan het overwegen om ook gewoon voor een private lease te gaan. De grootste aantrekkingskracht is voor mij misschien niet geheel berekenend en toch gevoelsmatig: Mijn spaargeld op de bank laten staan en geen onvoorspelbare kosten.
Mijn huidige auto is een ex-lease Volvo V40 die ik destijds 4 jaar oud met 100k op de teller heb aangeschaft (inmiddels staat er bijna 200k op de teller).
Nu zou ik weer iets soortgelijks kunnen doen, maar omdat ik naar jongere en luxere occasions kijk heb ik dan ook direct te maken met een hoge initiële afschrijving. Dat maakt private lease opeens in vergelijking aantrekkelijker.
Een van de dingen die mij dwars zat met private lease was de BKR registratie. Ik heb wel eens gespeeld met de gedachte om naast onze woning een appartement te kopen en onder te verhuren. Uiteindelijk zijn dat echter plannen waar ik in praktijk eigenlijk gewoon geen zin of behoefte aan heb en daardoor een restrictie die ik los moet laten.
Nu ben ik dus aan het kijken naar een Mazda CX30. De opties die ik overweeg zijn grofweg:
Ik ben heel erg aan het overwegen om ook gewoon voor een private lease te gaan. De grootste aantrekkingskracht is voor mij misschien niet geheel berekenend en toch gevoelsmatig: Mijn spaargeld op de bank laten staan en geen onvoorspelbare kosten.
Mijn huidige auto is een ex-lease Volvo V40 die ik destijds 4 jaar oud met 100k op de teller heb aangeschaft (inmiddels staat er bijna 200k op de teller).
Nu zou ik weer iets soortgelijks kunnen doen, maar omdat ik naar jongere en luxere occasions kijk heb ik dan ook direct te maken met een hoge initiële afschrijving. Dat maakt private lease opeens in vergelijking aantrekkelijker.
Een van de dingen die mij dwars zat met private lease was de BKR registratie. Ik heb wel eens gespeeld met de gedachte om naast onze woning een appartement te kopen en onder te verhuren. Uiteindelijk zijn dat echter plannen waar ik in praktijk eigenlijk gewoon geen zin of behoefte aan heb en daardoor een restrictie die ik los moet laten.
Nu ben ik dus aan het kijken naar een Mazda CX30. De opties die ik overweeg zijn grofweg:
- Nieuw aanschaffen voor ca 30k
- Jonge occasion voor ca 25k
- 4 jaar private lease voor ca 500 euro per maand incl. wegenbelasting en onderhoud
[ Voor 9% gewijzigd door Highteqz op 08-03-2021 18:26 ]
Waarom zou er met private lease geen zorgeloze ervaring zijn? Waar zit de twijfel nog?Highteqz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:14:
........
Vandaar dat ik het topic dus volg. Je kunt er eeuwig aan rekenen en de cijfertjes heb ik nu wel gezien. Ik weet dat ik op basis daarvan uiteraard het beste uit kom met een goed ingereden occasion. Belangrijker voor mij is op dit moment juist een wat nieuwere auto rijden en een zorgeloze ervaring. Het is voor mij ook heel erg de vraag of dat laatste ook écht het geval is bij private lease.
Relatief kleine schades worden natuurlijk wel afgestraft bij de LM.Switek schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:54:
[...]
Waarom zou er met private lease geen zorgeloze ervaring zijn? Waar zit de twijfel nog?
De CX-30 is er nog niet zo lang, maar de CX-3 wel. Koop je deze dan schrijf je ongeveer 15k af 4 jaar met 100k km (25k --> 125k). Dat is ongeveer EUR 300 per maand.
Wegebelasting EUR 50 --> 350 per maand
Verzekering EUR 50 --> 400 per maand
Blijft er EUR 100 * 48 = EUR 4800 over voor:
8 x band (125) a EUR 1000.-
2 x Grote beurt a EUR 800,-
2 x kleine beurt a EUR 500,-
Pechhulp 4 x 125 = EUR 500,-
Heb je EUR 500 per jaar over voor pech gevalletjes etc.
Ik merk wel dat onze Private lease Seat Ibiza door corona nu heel veel stil staat.. Na 2,5 jaar al 10.000 km minder dan op schema met 10.000 km per jaar.
De kosten voor eerder opzeggen zijn weer te hoog, maar eens kijken of ik iemand het contract kan laten overnemen.
Het was echt wel een goed idee toen we het contract afsloten, maar het afgelopen jaar heeft toch alles veranderd.
De kosten voor eerder opzeggen zijn weer te hoog, maar eens kijken of ik iemand het contract kan laten overnemen.
Het was echt wel een goed idee toen we het contract afsloten, maar het afgelopen jaar heeft toch alles veranderd.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Je kunt hem eventueel ook nog laten bijstellen? Of gaan ze niet lager dan 10K per jaar?M@cer schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:34:
Ik merk wel dat onze Private lease Seat Ibiza door corona nu heel veel stil staat.. Na 2,5 jaar al 10.000 km minder dan op schema met 10.000 km per jaar.
Wij hebben ook bijgesteld van 20.000 naar 15.000 per jaar, zoals het er nu naar uitziet hou ik dit jaar 5.000 km over, maar goed zodra Corona enigszins onder controle is, zal de auto ook weer meer gaan rijden.
paar autovakanties plannen dan maar heM@cer schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:34:
Hier 2 Niro's in de lease (of nja, aangevraagd voor mensen). Zelfde leverancier, zelfde bouwjaar, zelfde week geleverd. De ene gaat naar de dealer, en de ander naar Profile. Soms ook andersom haha. Dus opzich maakt het niet veel uit, ze drukken je ergens tussen waar het "rustig" is en wat in de buurt is is mijn ervaringen met meerdere zakelijke en private-lease afdelingen.Ryan_ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:02:
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.