Hier ook het geval, 15k per jaar maar na 1,5 jaar dat pas gehaald. Blijft veel over op deze manier maar wie weet gaat dat in komende 2,5 jaar nog van pas komen.M@cer schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:34:
Ik merk wel dat onze Private lease Seat Ibiza door corona nu heel veel stil staat.. Na 2,5 jaar al 10.000 km minder dan op schema met 10.000 km per jaar.
De kosten voor eerder opzeggen zijn weer te hoog, maar eens kijken of ik iemand het contract kan laten overnemen.
Het was echt wel een goed idee toen we het contract afsloten, maar het afgelopen jaar heeft toch alles veranderd.
Dank voor de berekening! Is toch leuk als mensen wat meerekenen en meedenken. Dat brengt je weer op nieuwe inzichten. De CX-3 vind ik een leuke wagen, maar is toch net een tik te klein. De CX-30 vond ik juist aantrekkelijk omdat ik goede ervaringen heb met de CX-3 maar hem net te klein vond. Maar de berekening is helder en gaat natuurlijk ook op voor andere alternatieven.BasvanS schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:12:
[...]
Relatief kleine schades worden natuurlijk wel afgestraft bij de LM.
De CX-30 is er nog niet zo lang, maar de CX-3 wel. Koop je deze dan schrijf je ongeveer 15k af 4 jaar met 100k km (25k --> 125k). Dat is ongeveer EUR 300 per maand.
Wegebelasting EUR 50 --> 350 per maand
Verzekering EUR 50 --> 400 per maand
Blijft er EUR 100 * 48 = EUR 4800 over voor:
8 x band (125) a EUR 1000.-
2 x Grote beurt a EUR 800,-
2 x kleine beurt a EUR 500,-
Pechhulp 4 x 125 = EUR 500,-
Heb je EUR 500 per jaar over voor pech gevalletjes etc.
Uiteindelijk komt het toch weer terug op de oude vraag, en voor mij de centrale vraag van het wel of niet leasen: Ben ik bereid een premium uit te geven voor een nieuwe auto? Persoonlijk neig ik naar de "ja". In het verleden had ik veel minder financiële ruimte dan tegenwoordig het geval is. Wanneer je het krap hebt zijn er een heleboel dingen die je zou willen maar je je niet kunt veroorloven. Een van de dingen waar ik toch het meeste van baalde was dat ik altijd in een oude en redelijk onbetrouwbare auto rondreed. Ik hoef niet de blits te maken. Maar het simpele gemak van een goede auto waar je echt geen omkijken naar hebt stel ik wel zeer op prijs. Misschien wel omdat ik mijn portie aan gedoe met oude auto's waar aan wordt gesleuteld door beunhazen van verschillende niveau's van competentie wel gehad heb.
Dat onbezorgde is mij nu wel wat waard. De verschillen in prijzen ongeacht hoe je het uitrekent zijn geen bedragen die de ene optie nu zo veel onaantrekkelijker maken dan de ander.
Dat weet ik niet zo goed. Dat is een van de redenen om dit topic door te spitten. Private lease adverteert met lekker makkelijk/ geen zorgen/ geen omkijken naar. Maar ik wil weten of mensen dat ook zo ervaren of dat er gedurende de looptijd van het contract toch met regelmaat zaken voorkomen die afbreuk doen aan het onbezorgd autorijden. Zoals bijvoorbeeld slechte afhandeling van schade, restricties die men zich niet had gerealiseerd bij het afsluiten van het contract, of andere onvoorziene narigheden.Switek schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:54:
[...]
Waarom zou er met private lease geen zorgeloze ervaring zijn? Waar zit de twijfel nog?
[ Voor 3% gewijzigd door Highteqz op 11-03-2021 16:23 ]
Ik had dezelfde twijfels als jij omschrijft. Uiteindelijk toch overstag gegaan. Wij hebben een private lease auto als 2e auto (10k km/jaar). Toentertijd voor 2 jaar afgesloten en ondertussen reeds 2 maal verlengd, omdat het ons zeer goed bevalt (en omdat de prijs scherp is). Er is 1 maal schade mee gereden. Dit is goed afgehandeld, geen gedoe, geen gezeur. Onderhoud heeft nooit tot problemen/extra kosten geleid. Laatste keer bij de garage voor onderhoud om nieuwe automatten gevraagd. Dat werd direct goedgekeurd door de leasemaatschappij.Highteqz schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:16:
[...]
Maar ik wil weten of mensen dat ook zo ervaren of dat er gedurende de looptijd van het contract toch met regelmaat zaken voorkomen die afbreuk doen aan het onbezorgd autorijden. Zoals bijvoorbeeld slechte afhandeling van schade, restricties die men zich niet had gerealiseerd bij het afsluiten van het contract, of andere onvoorziene narigheden.
Bij afloop van het huidige contract sluiten wij zeker een nieuwe private lease af. Echter dit is mijn persoonlijke ervaring. Er zijn vast ook negatieve ervaringen.
Krijg je nog iets van minderkilometers terug ?M@cer schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:34:
Ik merk wel dat onze Private lease Seat Ibiza door corona nu heel veel stil staat.. Na 2,5 jaar al 10.000 km minder dan op schema met 10.000 km per jaar.
De kosten voor eerder opzeggen zijn weer te hoog, maar eens kijken of ik iemand het contract kan laten overnemen.
Het was echt wel een goed idee toen we het contract afsloten, maar het afgelopen jaar heeft toch alles veranderd.
Natuurlijk kost een auto altijd geld maar wellicht dan wat minder
Ik reed eerst ook zo'n 25000km per jaar. Sinds een jaar geleden staat de auto ook zo goed als stil. Gelukkig kon ik bij Alphabet mijn kilometers gewoon omlaag schroeven. Ze waren daar erg flexibel in.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ik verwacht ook minder te rijden. Contract voor 15k maar zit nu nog niet eens op 5k... (sinds eind augustus vorig jaar).
Wat zijn de ervaringen met omlaag brengen, hoeveel scheelt dit?
Wat zijn de ervaringen met omlaag brengen, hoeveel scheelt dit?
Heeft hier iemand ervaring met private lease omzetten naar zakelijk lease? Geen idee of dat kan, lijkt mij op zich toch wel mogelijk?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Hoi Tweakers, even wat wijsheid nodig.
Ik twijfel nog tussen private lease of een auto kopen. Vanaf augustus ‘21 heb ik een auto nodig.
Ik heb net een woning gekocht in Rosmalen en daar gaan mijn spaarcenten in.
Vanaf december ‘21 woon ik in Rosmalen. Dan rijd ik vier keer in de week van Rosmalen naar Amsterdam, heen en terug. Wellicht over maximaal 3 jaar werk ik dichter bij huis. Voor nu is het ritje 81 kilometer maal 2.
Met dit aantal kilometers wil ik niet in een C1 of Aygo zitten. Kilometervergoeding die ik ontvang 0,19 per kilometer.
Eisen van het voertuig:
- Automaat
- Betrouwbaar
Optie 1
*Hierom kan ik bij mijn ouders €10.000 renteloos lenen. Maandelijks aflossen. Occasion aanschaffen.
Optie 2
*Private lease nemen bij CDD (36.000 kilometers per jaar) Dan rijd ik een Volkswagen Polo. Contract van 36 maanden €320 per maand. Of alvast €10.000 aflossen.
Ik vind het heerlijk om zorgeloos in een nieuwe auto te rijden in de lease. Echter heb je einde looptijd niets. Anderzijds leasen geeft zekerheid. Wat is wijsheid?
Ik twijfel nog tussen private lease of een auto kopen. Vanaf augustus ‘21 heb ik een auto nodig.
Vanaf december ‘21 woon ik in Rosmalen. Dan rijd ik vier keer in de week van Rosmalen naar Amsterdam, heen en terug. Wellicht over maximaal 3 jaar werk ik dichter bij huis. Voor nu is het ritje 81 kilometer maal 2.
Met dit aantal kilometers wil ik niet in een C1 of Aygo zitten. Kilometervergoeding die ik ontvang 0,19 per kilometer.
Eisen van het voertuig:
- Automaat
- Betrouwbaar
Optie 1
*Hierom kan ik bij mijn ouders €10.000 renteloos lenen. Maandelijks aflossen. Occasion aanschaffen.
Optie 2
*Private lease nemen bij CDD (36.000 kilometers per jaar) Dan rijd ik een Volkswagen Polo. Contract van 36 maanden €320 per maand. Of alvast €10.000 aflossen.
Ik vind het heerlijk om zorgeloos in een nieuwe auto te rijden in de lease. Echter heb je einde looptijd niets. Anderzijds leasen geeft zekerheid. Wat is wijsheid?
Verdiep je eens in dat CCD, er is hier ook al het e.e.a. over geschreven, dat is niet helemaal zuivere koffie naar mijn idee.
Vaak bu'j te bang!
Mijn vriendin heeft daar een auto van. Nooit problemen mee gehad (tot nu toe) ik ga mij inlezen.-tom-562 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:33:
Verdiep je eens in dat CCD, er is hier ook al het e.e.a. over geschreven, dat is niet helemaal zuivere koffie naar mijn idee.
Hoop in ieder geval tips te ontvangen.d.castello schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:14:
Eisen van het voertuig:
- Automaat
- Betrouwbaar
Optie 1
Optie 2
Toen ik ging leasen heb ik deze constructie ook bekeken. Wat ik ervan heb begrepen is dat je niet je auto kan samenstellen naar eigen voorkeur en dat je gedurende de looptijd soms een andere auto kunt krijgen. Je least geen auto maar mobiliteit. Het was mij te onzeker maar de prijzen zijn wel relatief laag.-tom-562 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:33:
Oke helder. Type auto en samenstelling maakt mij niet heel veel uit. Maar goed, wat ik mij afvraag is wat ik het beste kan doen!Citroentjuh schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:20:
[...]
Toen ik ging leasen heb ik deze constructie ook bekeken. Wat ik ervan heb begrepen is dat je niet je auto kan samenstellen naar eigen voorkeur en dat je gedurende de looptijd soms een andere auto kunt krijgen. Je least geen auto maar mobiliteit. Het was mij te onzeker maar de prijzen zijn wel relatief laag.
Vandaag erachter gekomen dat ik nog steeds een actieve/lopende BKR registratie heb van mijn JustLease auto die ik al in 2019 heb ingeleverd. Wat een kansloze club is dat toch. Bezint eer u begint met deze partij.
[ Voor 3% gewijzigd door Freekers op 12-03-2021 17:14 ]
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Sinds 2019? Dat is bijzonder. Gelijk contacteren!Freekers schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:13:
Vandaag erachter gekomen dat ik nog steeds een actieve/lopende BKR registratie heb van mijn JustLease auto die ik al in 2019 heb ingeleverd. Wat een kansloze club is dat toch. Bezint eer u begint met deze partij.
Gedaan. Ze zouden het gaan corrigeren, maar dat kon tot 2 weken duren. Echt van de zotte. Ik ben gelukkig op tijd maar stel je voor je komt hier opeens achter midden tijdens een hypotheek aanvraag? Dan ben je toch weer mooi genaaid door de incompetentie van Terberg en Co.d.castello schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:23:
Sinds 2019? Dat is bijzonder. Gelijk contacteren!
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Thanks voor het melden!Freekers schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:13:
Ik heb net mijn privatelease.com auto opgezegd. (uiteraard nog geen reactie terug gehad, reacties op mail zijn altijd traag).
Dat valt ook onder terberg leasing.
Als het dan geregeld is zal ik zelf nog even achter de bkr registratie aan gaan.
Dit soort reacties laten mij toch weer erg twijfelen.
Ik wil in de komende weken een nieuw PL contract aangaan.
Wij hebben een aantal jaren geleden al eens een PL auto gehad bij JustLease, om die reden neig ik naar het opnieuw afsluiten daar.
Echter hebben wij daar ook al wat 'onhandige' situaties gehad met dat bedrijf maar ik ging er even vanuit het 'kan gebeuren'.
Ik ben wel benieuwd welke PL bedrijven jullie zouden aanraden op basis van jullie ervaringen.
Hoe bijv. De ervaringen zijn bij de dealers zelf vergeleken met de bedrijven gericht op PL.
Ik wil in de komende weken een nieuw PL contract aangaan.
Wij hebben een aantal jaren geleden al eens een PL auto gehad bij JustLease, om die reden neig ik naar het opnieuw afsluiten daar.
Echter hebben wij daar ook al wat 'onhandige' situaties gehad met dat bedrijf maar ik ging er even vanuit het 'kan gebeuren'.
Ik ben wel benieuwd welke PL bedrijven jullie zouden aanraden op basis van jullie ervaringen.
Hoe bijv. De ervaringen zijn bij de dealers zelf vergeleken met de bedrijven gericht op PL.
Toyota Yaris Hybrid bij de ANWB. Bij 36k per jaar rond de €400 pm, je rijdt daarnaast ook nog zuiniger (ik verwacht 1:25 ipv 1:16 bij de Polo. Dus op maandbasis bespaar je daar nog eens €100-€150pm op benzine. Dus een heel stuk goedkoper dan de Polo.d.castello schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:14:
Eisen van het voertuig:
- Automaat
- Betrouwbaar
Optie 1
Optie 2
Bedankt voor de tip, wordt gewaardeerd.Lightning89 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:05:
[...]
Toyota Yaris Hybrid bij de ANWB. Bij 36k per jaar rond de €400 pm, je rijdt daarnaast ook nog zuiniger (ik verwacht 1:25 ipv 1:16 bij de Polo. Dus op maandbasis bespaar je daar nog eens €100-€150pm op benzine. Dus een heel stuk goedkoper dan de Polo.
Goede tip maar volgens mij gaat anwb maar tot 30K per jaar.Lightning89 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:05:
[...]
Toyota Yaris Hybrid bij de ANWB. Bij 36k per jaar rond de €400 pm, je rijdt daarnaast ook nog zuiniger (ik verwacht 1:25 ipv 1:16 bij de Polo. Dus op maandbasis bespaar je daar nog eens €100-€150pm op benzine. Dus een heel stuk goedkoper dan de Polo.
Daarboven 9ct/km.Citroentjuh schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:32:
[...]
Goede tip maar volgens mij gaat anwb maar tot 30K per jaar.
Freekers schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:13:
Ik zat ook bij privatelease.com/justlease ik heb mijn auto overgeschreven op naam van een familielid toen ik een hypotheek wilde afsluiten. Ik kreeg destijds gewoon een verklaring dat die BKR was beëindigd daarna meteen mijn hypotheek met die verklaring kunnen aanvragen. Kostte wel wat tijd maar zo dramatisch was het allemaal niet. Ze zijn wel rommelig bij de klantenservice met dingen regelen kost soms best wat moeite voordat het ook echt gebeurd, maar is misschien anders nu.DjMark schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:53:
[...]
Thanks voor het melden!
Ik heb net mijn privatelease.com auto opgezegd. (uiteraard nog geen reactie terug gehad, reacties op mail zijn altijd traag).
Dat valt ook onder terberg leasing.
Als het dan geregeld is zal ik zelf nog even achter de bkr registratie aan gaan.
Helaas is mijn ervaring op dat gebied nog niet verbeterd.TheUninvited schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:29:
[...]
. Ze zijn wel rommelig bij de klantenservice met dingen regelen kost soms best wat moeite voordat het ook echt gebeurd, maar is misschien anders nu.
11/3 mijn opzeggingsmail gestuurd. Vanochtend 16/3 een reactie dat mijn mail waarschijnlijk binnen 3 werkdagen beantwoord gaat worden...
Verder zijn mijn ervaringen met privatelease.com hetzelfde.
Het lukt uiteindelijk allemaal wel, maar het duurt erg lang en kost soms wat meer moeite.
Ik heb in een ander topic een lijstje auto's gepost waar ik me op dit moment op aan het oriënteren ben: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66548490
Enig idee of het bij justlease nog mogelijk is om te onderhandelen over de prijs? Daarnaast nog een andere partij in nederland beschikbaar waar je naar hartenlust opties kan selecteren? De meeste PL partijen zijn daar toch heel erg beperkt in.
Enig idee of het bij justlease nog mogelijk is om te onderhandelen over de prijs? Daarnaast nog een andere partij in nederland beschikbaar waar je naar hartenlust opties kan selecteren? De meeste PL partijen zijn daar toch heel erg beperkt in.
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Lijstje ziet er nogal duur uit voor die wat kleinere auto’sspartacusNLD schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:33:
Ik heb in een ander topic een lijstje auto's gepost waar ik me op dit moment op aan het oriënteren ben: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66548490
Ik zie bedragen van 400+ voor een Corsa
Kijk ook eens bij Consumentenbond/anwb etc.
Overigens kun je bij elke dealer wel samenstellen wat je wilt en PL kiezen.
Voorraadauto’s zijn altijd goedkoper.
Hij wil ook 24k km per jaar, dan wordt het snel duurMartinusz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:39:
[...]
Lijstje ziet er nogal duur uit voor die wat kleinere auto’s
Ik zie bedragen van 400+ voor een Corsa(Wij rijden een Ateca business intense voor 515,-)
Kijk ook eens bij Consumentenbond/anwb etc.
Overigens kun je bij elke dealer wel samenstellen wat je wilt en PL kiezen.
Voorraadauto’s zijn altijd goedkoper.
Opel.nl zelf heeft momenteel ook een aardig PL aanbod.spartacusNLD schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:33:
Als dit nou het enige dingetje was wat mis is gelopen bij Terberg, had ik het door de vingers gezien. Echter is dit het zoveelste dingetje op de lijst van incompetenties. Ik kan net zo goed alles zelf gaan doen, want je moet écht alles zelf controleren en regelen. Hieronder even een samenvatting van hetgeen allemaal mis is gelopen bij mij:TheUninvited schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:29:
Ik zat ook bij privatelease.com/justlease ik heb mijn auto overgeschreven op naam van een familielid toen ik een hypotheek wilde afsluiten. Ik kreeg destijds gewoon een verklaring dat die BKR was beëindigd daarna meteen mijn hypotheek met die verklaring kunnen aanvragen. Kostte wel wat tijd maar zo dramatisch was het allemaal niet. Ze zijn wel rommelig bij de klantenservice met dingen regelen kost soms best wat moeite voordat het ook echt gebeurd, maar is misschien anders nu.
Auto 1 (JustLease - Nissan Micra):
- Afgeleverd met deuk in bestuurdersportier. Ellenlang kastje-muur verhaal met schadeherstellers want 'Auto is te nieuw, moet terug naar leasemaatschappij en die moeten dit voor u oplossen', maar JustLease weigerde de auto op te komen te halen.
- Afgeleverd met brandend storingslampje. Ellenlang kastje-muur verhaal 'U moet naar Bosch Carservice' en Bosch Carservice zei; auto is te nieuw, kunnen we niks mee, u moet naar de Nissan dealer. Maar de dealer wilde JustLease niet voor betalen, want daar hebben ze geen contract mee.
- 2 weken na levering bekeuring voor door rood rijden op de mat, veroorzaakt door de chauffeuse van JustLease. Na veel pijn en moeite betaald gekregen door JustLease maar enkel doordat ik timestamps had van mijn eigen bewakingscamera's toen mevrouwtje tegen de richting in kwam aanrijden om de auto af te leveren.
- Geleverd met bekrast interieur (op het dashboard, KM teller, deur etc), zie hieronder voor eventuele 'verklaring'.
- Geleverd met teruggedraaide KMstand. Dealer had auto uitgelezen met officiële Nissan software en de KMstand volgens het motormanagement was +4000KM hoger dan op de teller stond. Toen was ik het écht zat en heb ik uiteindelijk met de directeur van JustLease contact opgenomen. Die wist niet hoe snel ie de auto moest omruilen. Was binnen 1 week geregeld.
- Administratieve puinhoop van jewelste. Eerste factuur kwam pas na 3 maanden en dan wel in 1x 3 maanden aftikken (had ik natuurlijk wel aan de kant gezet/rekening mee gehouden).
- 2 jaar na het inleveren van de auto was de BKR notering dus nog steeds niet verwijderd. Ook hier weer zelf achteraan moeten gaan.
- Auto heeft na inlevering nog ruim een maand op mijn naam gestaan. Was dus niet afgemeld bij de RDW en heb dus ook een maand teveel wegenbelasting betaald. En ja, ook hier ben ik weer zelf achteraan moeten gaan.
Auto 2 - Kia Niro (Privatelease.com)
- Op dag van aflevering werd ik gebeld dat de chauffeur een aanrijding had gehad met een scooter. Dus, auto moest terug voor schadeherstel. 2 weken vertraging.
- Na 3 maanden nog steeds geen factuur te hebben ontvangen, eens contact opgenomen met de klantenservice van Privatelease.com. Die behandelde me alsof ik ze niet allemaal op een rijtje had en bleef volhouden dat ik geen klant bij hun was. 'Privatelease is een term voor het huren van een auto meneer, u heeft deze auto vast bij iemand anders geleased'. Na lang aanhouden heeft ze de vraag maar eens doorgezet naar het backoffice en verrek meneer, u heeft gelijk! De auto stond in hun systeem als niet afgeleverd en was daardoor dus ook ONVERZEKERD. Jawel, ik ben ONVERZEKERD op en neer gereden naar Frankrijk. Man man man.
Spijtig genoeg heb ik Terberg een tweede kans gegeven, maar ook die hebben ze finaal verknald. Het boeit ze oprecht niet, ze maken immers zoveel winst, dus een klantje meer of minder liggen ze echt niet wakker van.
Natuurlijk n=12 maar als ik de verhalen op Trustpilot, Facebook en in dit topic lees, krijg ik nog steeds de indruk dat het een onbewust onbekwame club is waar ik ver, heel ver, van verwijderd blijf.
[ Voor 3% gewijzigd door Freekers op 28-03-2021 23:37 ]
Wauw.. wat?Freekers schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:29:
[...]
Als dit nou het enige dingetje was wat mis is gelopen bij Terberg, had ik het door de vingers gezien. Echter is dit het zoveelste dingetje op de lijst van incompetenties. Ik kan net zo goed alles zelf gaan doen, want je moet écht alles zelf controleren en regelen. Hieronder even een samenvatting van hetgeen allemaal mis is gelopen bij mij:
- Geleverd met teruggedraaide KMstand. Dealer had auto uitgelezen met officiële Nissan software en de KMstand volgens het motormanagement was +4000KM hoger dan op de teller stond. Toen was ik het écht zat en heb ik uiteindelijk met de directeur van JustLease contact opgenomen. Die wist niet hoe snel ie de auto moest omruilen. Was binnen 1 week geregeld.

Ja dit verzin je niet. Als je dit topic terugleest kun je de timelines vinden. Ik heb alle correspondentie bewaard voor degenen die twijfelen aan mijn verhaal. Terberg heeft iig voor mij het private lease concept goed verpest, want het is alles behalve zorgeloos rijden.
Ik weet nog destijds met de Nissan Micra's bij justlease dat het een ramp was tijdens het leasecollectief van de consumentenbond dus dat verhaal verbaasd me niet.Freekers schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:29:
[...]
Als dit nou het enige dingetje was wat mis is gelopen bij Terberg, had ik het door de vingers gezien. Echter is dit het zoveelste dingetje op de lijst van incompetenties. Ik kan net zo goed alles zelf gaan doen, want je moet écht alles zelf controleren en regelen. Hieronder even een samenvatting van hetgeen allemaal mis is gelopen bij mij:
- Afgeleverd met deuk in bestuurdersportier. Ellenlang kastje-muur verhaal met schadeherstellers want 'Auto is te nieuw, moet terug naar leasemaatschappij en die moeten dit voor u oplossen', maar JustLease weigerde de auto op te komen te halen.
- Afgeleverd met brandend storingslampje. Ellenlang kastje-muur verhaal 'U moet naar Bosch Carservice' en Bosch Carservice zei; auto is te nieuw, kunnen we niks mee, u moet naar de Nissan dealer. Maar de dealer wilde JustLease niet voor betalen, want daar hebben ze geen contract mee.
- 2 weken na levering bekeuring voor door rood rijden op de mat, veroorzaakt door de chauffeuse van JustLease. Na veel pijn en moeite betaald gekregen door JustLease maar enkel doordat ik timestamps had van mijn eigen bewakingscamera's toen mevrouwtje tegen de richting in kwam aanrijden om de auto af te leveren.
- Geleverd met bekrast interieur (op het dashboard, KM teller, deur etc), zie hieronder voor eventuele 'verklaring'.
- Administratieve puinhoop van jewelste. Eerste factuur kwam pas na 3 maanden en dan wel in 1x 3 maanden aftikken (had ik natuurlijk wel aan de kant gezet/rekening mee gehouden).
- 2 jaar na het inleveren van de auto was de BKR notering dus nog steeds niet verwijderd. Ook hier weer zelf achteraan moeten gaan.
- Auto heeft na inlevering nog ruim een maand op mijn naam gestaan. Was dus niet afgemeld bij de RDW en heb dus ook een maand teveel wegenbelasting betaald. En ja, ook hier ben ik weer zelf achteraan moeten gaan.
Auto 2 - Kia Niro (Privatelease.com)
- Op dag van aflevering werd ik gebeld dat de chauffeur een aanrijding had gehad met een scooter. Dus, auto moest terug voor schadeherstel. 2 weken vertraging.
- Na 3 maanden nog steeds geen factuur te hebben ontvangen, eens contact opgenomen met de klantenservice van Privatelease.com. Die behandelde me alsof ik ze niet allemaal op een rijtje had en bleef volhouden dat ik geen klant bij hun was. 'Privatelease is een term voor het huren van een auto meneer, u heeft deze auto vast bij iemand anders geleased'. Na lang aanhouden heeft ze de vraag maar eens doorgezet naar het backoffice en verrek meneer, u heeft gelijk! De auto stond in hun systeem als niet afgeleverd en was daardoor dus ook ONVERZEKERD. Jawel, ik ben ONVERZEKERD op en neer gereden naar Frankrijk. Man man man.
Spijtig genoeg heb ik Terberg een tweede kans gegeven, maar ook die hebben ze finaal verknald. Het boeit ze oprecht niet, ze maken immers zoveel winst, dus een klantje meer of minder liggen ze echt niet wakker van.
Natuurlijk n=12 maar als ik de verhalen op Trustpilot, Facebook en in dit topic lees, krijg ik nog steeds de indruk dat het een onbewust onbekwame club is waar ik ver, heel ver, van verwijderd blijf.
Als je het over de duivel hebt..TheUninvited schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:04:
[...]
Ik weet nog destijds met de Nissan Micra's bij justlease dat het een ramp was tijdens het leasecollectief van de consumentenbond dus dat verhaal verbaasd me niet.
PrivateLease.com had me geadviseerd, dat als ik snel van mijn BKR registratie af wou, ik beter maar even kon bellen als ik de auto had ingeleverd.
Nu hang ik inmiddels 20 minuten in de wacht
Het is echt echt, heel lang geleden dat een bedrijf me zo lang in de wacht liet hangen. Moet UPC geweest zijn begin deze eeuw..
Edit: Volgens mij is JustLease.com 2 jaar geleden uitgesloten bij de Consumentenbond wegens het drama met de Micra etc. Nu hang ik al 45 minuten aan de telefoon met Privalease.com en ik word intern de hele tijd doorverbonden met collega's van JustLease.. Je Least dus echt letterlijk bij de zelfde puinzooi met een ander naampje..
[ Voor 20% gewijzigd door BasvanS op 29-03-2021 09:45 ]
Klopt helemaal. En zo heeft Terberg nog wel meer labels achter de hand voor als er weer eentje op de blacklist staat (4 stuks in totaal, zie: https://terbergbusinessleasegroup.nl/)BasvanS schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:28:
Edit: Volgens mij is JustLease.com 2 jaar geleden uitgesloten bij de Consumentenbond wegens het drama met de Micra etc. Nu hang ik al 45 minuten aan de telefoon met Privalease.com en ik word intern de hele tijd doorverbonden met collega's van JustLease.. Je Least dus echt letterlijk bij de zelfde puinzooi met een ander naampje..
45 minuten in de wacht is niks. Ik heb destijds ruim een uur in de wacht gehangen. Ik heb geloof ik in 1 maand iets van 6 uur gebeld met JustLease. Ben blij dat die periode achter me is. Ze weten mensen echt tot het uiterste te drijven.
Mijn ervaringen met privatelease.com(terberg) zijn een stuk beter.
Ik heb idd een Micra via toendertijd het consumenbond collectief.
Auto is netjes afgeleverd, zonder problemen. Verliep allemaal prima.
Na anderhalve maand factuur gekregen (wel over 2 maanden).
Ik heb alleen dezelfde ervaring met de reactie tijden op mail/telefoon, die zijn echt bedroevend.
11 juni ga ik mijn micra inleveren, ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat.
Daarna ga ik een auto leasen via Arval, die maken tot nu toe een vrij goede indruk. Maar dat ging natuurlijk om het sales traject ;-)
Ik heb idd een Micra via toendertijd het consumenbond collectief.
Auto is netjes afgeleverd, zonder problemen. Verliep allemaal prima.
Na anderhalve maand factuur gekregen (wel over 2 maanden).
Ik heb alleen dezelfde ervaring met de reactie tijden op mail/telefoon, die zijn echt bedroevend.
11 juni ga ik mijn micra inleveren, ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat.
Daarna ga ik een auto leasen via Arval, die maken tot nu toe een vrij goede indruk. Maar dat ging natuurlijk om het sales traject ;-)
Hier enkel positieve ervaringen met privatelease.com. Ik ga binnenkort onze Leaf inleveren met 3 maanden opzegtermijn en hoop dat het dan hetzelfde blijft :-)
Anoniem: 93050
Met alle slechte ervaringen Justlease: ik heb nu een Opel Corsa als PL auto. Geleased via de dealer, bij Arval. Eigenlijk geen enkele ervaring met Arval (dus duidelijk geen problemen) behalve dat bij de aanvraag de zeer slimme (ahem) dame opmerkte dat ik al een PL auto had. Ja . klopt: de Opel was mijn 2e .. en dan heb je dus bij aanvraag de 1e nog. Ik mailde het contract, met inleverdatum. Toen was haar antwoord .. maar als u 'm nu NIET inlevert. .. iemand aan de telefoon gevraagd die wel hersens had, toen was het zo geregeld. De vorige PL auto was van Athlon .. daarmee helemaal nooit ook maar enig probleem gehad. IMHO werken deze 2 dus wel goed. Het hebben van een PL auto bevalt me prima, geen zorgen, geen kosten. Aangezien bij de Opel dealer de nieuwe Corsa (samenwerking Peugeot) er aan kwam, kreeg ik mijn zeer compleet uitgeruste Corsa 120 jaar editie voor een ontzettend lage lease prijs.
Wat is dit nou weerAnoniem: 93050 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 07:00:
Met alle slechte ervaringen Justlease: ik heb nu een Opel Corsa als PL auto. Geleased via de dealer, bij Arval. Eigenlijk geen enkele ervaring met Arval (dus duidelijk geen problemen) behalve dat bij de aanvraag de zeer slimme (ahem) dame opmerkte dat ik al een PL auto had. Ja . klopt: de Opel was mijn 2e .. en dan heb je dus bij aanvraag de 1e nog. Ik mailde het contract, met inleverdatum. Toen was haar antwoord .. maar als u 'm nu NIET inlevert. .. iemand aan de telefoon gevraagd die wel hersens had, toen was het zo geregeld. De vorige PL auto was van Athlon .. daarmee helemaal nooit ook maar enig probleem gehad. IMHO werken deze 2 dus wel goed. Het hebben van een PL auto bevalt me prima, geen zorgen, geen kosten. Aangezien bij de Opel dealer de nieuwe Corsa (samenwerking Peugeot) er aan kwam, kreeg ik mijn zeer compleet uitgeruste Corsa 120 jaar editie voor een ontzettend lage lease prijs.

Onze auto van privatelease.com (via consumentebond) tot nu toe ook geen problemen. Alles bij de bestelling en aflevering ging volgens afspraak, goede communicatie. We rijden er nu 1,5 jaar in. Eerste beurt ook gewoon bij de dealer gedaan zonder problemen.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Ben mijzelf ook aan het verdiepen in een PL constructie. Verdien goed maar heb de laatste 4 maanden genoten van een ww-uitkering (+verzekering). Net mijn salaris gehad van mijn nieuwe werkgever maar daarmee kom ik dus helaas (nog) niet in aanmerking (lage financiële draagkracht door uitkering). In ieder geval niet via de ANWB. Mijn vrouw is ZZP'er maar pas een jaar. Dus die kunnen we er ook niet bijrekenen.
Heb overigens bij de ANWB wel laten zien hoe mijn inkomsten zijn, wat mijn saldo is van mijn spaarrekening en mijn kosten per maand laten zien. Financiele draagkracht is er, ruim voldoende, maar goed ik denk dat ik het over 3 maanden weer moet proberen als ik 3 salarisstroken heb van mijn huidige werkgever.
Heb overigens bij de ANWB wel laten zien hoe mijn inkomsten zijn, wat mijn saldo is van mijn spaarrekening en mijn kosten per maand laten zien. Financiele draagkracht is er, ruim voldoende, maar goed ik denk dat ik het over 3 maanden weer moet proberen als ik 3 salarisstroken heb van mijn huidige werkgever.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
€ 270... voor een auto met een catalogusprijs van 22.500BasvanS schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:18:
[...]
Wat is dit nou weerje kunt toch niet zeggen dat je een ontzettend lage lease prijs kreeg, maar niet zeggen wat die was.. in het PL topic
10k km en 5 jaar?Anoniem: 93050 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 06:28:
[...]
€ 270... voor een auto met een catalogusprijs van 22.500
Dan betaal je nu namelijk 274/maand bij de anwb voor de nieuwste edition! Bij de anwb.
Kost welliswaar slechts 20k maar is wel de nieuwste versie
Edit: Zie dat hij bij de consumentenbond 257 is.
[ Voor 34% gewijzigd door BasvanS op 31-03-2021 10:06 ]
Er zijn genoeg PL maatschappijen waarbij je een gedeelte van het maandbedrag ineens vooruit kan betalen. Daardoor zou je maandelijkse verplichting dus een stuk omlaag kunnen.Hugo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:18:
Ben mijzelf ook aan het verdiepen in een PL constructie. Verdien goed maar heb de laatste 4 maanden genoten van een ww-uitkering (+verzekering). Net mijn salaris gehad van mijn nieuwe werkgever maar daarmee kom ik dus helaas (nog) niet in aanmerking (lage financiële draagkracht door uitkering). In ieder geval niet via de ANWB. Mijn vrouw is ZZP'er maar pas een jaar. Dus die kunnen we er ook niet bijrekenen.
Misschien een optie om te onderzoeken.
ik kom toch echt op 314, met rode kleur, upgrade, multimedia navi etc. En bovendien veranderen de prijzen per seconde .. 274 was, 1,5 jaar geleden, een moordaanbod. De Consumentenbond versie is nogal uitgekleed, nauwelijks opties bij te kopen. Maar idd. met wat concessies kun je 'nu' iets goedkoper uit zijn, maar ja ,, 'toen' absoluut niet.BasvanS schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:40:
[...]
10k km en 5 jaar?
Dan betaal je nu namelijk 274/maand bij de anwb voor de nieuwste edition! Bij de anwb.
Kost welliswaar slechts 20k maar is wel de nieuwste versie
Edit: Zie dat hij bij de consumentenbond 257 is.
Is het ook mogelijk om een Private lease contract om te zetten naar een Zakelijke lease? Ik begrijp wel dat het mogelijk is om een contract over te laten nemen door andere consumenten, maar prive naar zakelijk zie ik zelf niet zo snel terug bij verschillende aanbieders.. Zelfs met Google kom ik er niet zo snel uit..
[ Voor 5% gewijzigd door SmashCruiser op 08-04-2021 13:01 ]
Waarom zou je dat willen?SmashCruiser schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:59:
Is het ook mogelijk om een Private lease contract om te zetten naar een Zakelijke lease? Ik begrijp wel dat het mogelijk is om een contract over te laten nemen door andere consumenten, maar prive naar zakelijk zie ik zelf niet zo snel terug bij verschillende aanbieders.. Zelfs met Google kom ik er niet zo snel uit..
Volgens mij kun je jezelf veel beter een KM vergoeding geven?
Misschien denk ik iets te ver vooruit, maar was vooral benieuwd of die optie er is.BasvanS schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:15:
[...]
Waarom zou je dat willen?
Volgens mij kun je jezelf veel beter een KM vergoeding geven?
Edit: Inmiddels heb ik een antwoord van de maatschappij, het is niet mogelijk.
[ Voor 42% gewijzigd door SmashCruiser op 09-04-2021 14:23 ]
Wij gaan vandaag ook eens kijken naar de wereld van private lease. Heb een afspraak bij de ford garage en de mazda garage voor wat proefritten. De ford focus, mazda 3 en cx30 staan op het lijstje.
Ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd.
I intend to live forever. So far, so good.
Proefritten achter de rug. De keus is gevallen op de cx30.
Het wordt de sportive uitvoering. Nu alleen nog de kleur... daar zijn de meningen thuis over verdeeld. Leasen gaan we doen via de dealer.
Het wordt de sportive uitvoering. Nu alleen nog de kleur... daar zijn de meningen thuis over verdeeld. Leasen gaan we doen via de dealer.
Had dezelfde vraag, maar uiteindelijk door goed te kijken naar salaris ga ik onze private lease auto helemaal niet weg doen. Ik ga het leasebedrag bruto bij mijn salaris krijgen (minus reiskosten * 0,19 netto).SmashCruiser schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:42:
[...]
Misschien denk ik iets te ver vooruit, maar was vooral benieuwd of die optie er is.
Edit: Inmiddels heb ik een antwoord van de maatschappij, het is niet mogelijk.
Hiermee hou ik netto meer salaris over (salaris minus private lease minus tanken) dan dat ik dezelfde auto via de zaak zou leasen! (Tenzij je 1000km per week Prive gaat rijden natuurlijk)
Kijk eens op raet website de bruto netto salaris berekening, kun je het mooi uitrekenen!
Wat zijn de prijzen voor een beetje deftige CX30 in de Lease, je ziet ze niet veel in het aanbod PL?IkWilbert schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:18:
Proefritten achter de rug. De keus is gevallen op de cx30.
Wij gaan uit van 60 maand, twijfel nog een beetje tussen 15k of 20k per jaar.BasvanS schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:47:
[...]
Wat zijn de prijzen voor een beetje deftige CX30 in de Lease, je ziet ze niet veel in het aanbod PL?
Kleur machine grey of soul crystel red dan zit je zo rond de 500 euro per maand.
Model is dan de sportive, de luxury zal wat duurder zijn ivm de leren bekleding.
De sportive is een actie model, dus zo goed als alles van de luxury exl. de leren bekleding.
[ Voor 9% gewijzigd door IkWilbert op 11-04-2021 14:11 ]
Uit interesse, vanwaar de keuze voor PL via de dealer? Is de deal daar beter, of de voorwaarden? Ik zie bv de Sportive niet bij de ANWB, Luxury dan weer wel, dus ik kan jouw prijs niet vergelijken.IkWilbert schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:09:
[...]
Wij gaan uit van 60 maand, twijfel nog een beetje tussen 15k of 20k per jaar.
Kleur machine grey of soul crystel red dan zit je zo rond de 500 euro per maand.
Model is dan de sportive, de luxury zal wat duurder zijn ivm de leren bekleding.
De sportive is een actie model, dus zo goed als alles van de luxury exl. de leren bekleding.
[ Voor 3% gewijzigd door PhaeTom op 14-04-2021 15:38 ]
Voorwaarden zijn vaak gewoon redelijk standaard volgens het keurmerk.PhaeTom schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:34:
[...]
Uit interesse, vanwaar de keuze voor PL via de dealer? Is de deal daar beter, of de voorwaarden? Ik zie bv de Sportive niet bij de ANWB, Luxury dan weer wel, dus ik kan jouw prijs niet vergelijken.
Wat een dealer natuurlijk wel heeft is vaak voorraadauto's, daar kunnen ze vaak wat extra's mee doen
Gewoon een stukje gemak, face to face contact.PhaeTom schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:34:
[...]
Uit interesse, vanwaar de keuze voor PL via de dealer? Is de deal daar beter, of de voorwaarden? Ik zie bv de Sportive niet bij de ANWB, Luxury dan weer wel, dus ik kan jouw prijs niet vergelijken.
De sportive line kon ik zo snel online bij een andere aanbieder niet vinden.
Mijn vrouw wil geen lederen bekleding dus de luxury viel af.
Ik weet niet of het een algemene vraag is.. In dat geval kan het echt wel lonen om bij de lokale dealer te kijken. In mijn geval; Via Wittebrug (contract met Pon) kwam ik € 60,- per maand voordeliger uit voor de Skoda Kamiq in dezelfde uitvoering. Verschil komt vooral voort uit de keuze om een contract van 24 maanden aan te gaan. Of dit ook opgaat voor de CX30 weet ik niet.PhaeTom schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:34:
[...]
Ik heb een paar weken geleden mijn Opel Corsa-e ook via de dealer besteld.PhaeTom schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:34:
[...]
In mijn geval omdat die gewoon erg goede aanbiedingen hadden.
Het grappige was wel weer dat de offerte die ik bij de fysieke dealer kreeg hoger was dan wanneer ik precies dezelfde auto via opel.nl bestelde. Dat laatste dus gedaan ;-)
Het contract etc. gaat verder gewoon via Arval. Die blijkbaar de PL voor opel doen.
Argh!! Waarom zegt nou iedereen dat die ergens een auto koopt, maar nergens wat de prijzen en voorwaarde zijn!DjMark schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:38:
[...]
Ik heb een paar weken geleden mijn Opel Corsa-e ook via de dealer besteld.
In mijn geval omdat die gewoon erg goede aanbiedingen hadden.
Het grappige was wel weer dat de offerte die ik bij de fysieke dealer kreeg hoger was dan wanneer ik precies dezelfde auto via opel.nl bestelde. Dat laatste dus gedaan ;-)
Het contract etc. gaat verder gewoon via Arval. Die blijkbaar de PL voor opel doen.
Koopt?BasvanS schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:46:
[...]
Argh!! Waarom zegt nou iedereen dat die ergens een auto koopt, maar nergens wat de prijzen en voorwaarde zijn!
En mijn afgesloten PL contract staat een stukje verder omhoog ;-)
Maar het komt neer op een e-corsa met e-dition pakket + parkeersensoren.
60mnd/10km pj
372,- per maand
Eigenlijk is het gewoon kopen afbetaling waarbij je de slot termijn voldoet door de auto in te leverenDjMark schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:16:
[...]
Koopt?
En mijn afgesloten PL contract staat een stukje verder omhoog ;-)
Maar het komt neer op een e-corsa met e-dition pakket + parkeersensoren.
60mnd/10km pj
372,- per maand
Mooie prijs! Veel plezier, EV rijden is echt heerlijk!
Heeft er iemand ervaring met een private lease contract op iemand anders zijn naam zetten bij Arval?
In verband met het afsluiten van een hypotheek wil ik de auto op de naam van een familielid zetten.
In verband met het afsluiten van een hypotheek wil ik de auto op de naam van een familielid zetten.
En onderhoud, verzekering, MRB en onvoorziene kosten afdekt.BasvanS schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:32:
[...]
Eigenlijk is het gewoon kopen afbetaling waarbij je de slot termijn voldoet door de auto in te leveren
Mooie prijs! Veel plezier, EV rijden is echt heerlijk!
De aankoop is goed verzekerd iddLightning89 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:53:
[...]
En onderhoud, verzekering, MRB en onvoorziene kosten afdekt.
Voor wat het waard is;BasvanS schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:46:
[...]
Argh!! Waarom zegt nou iedereen dat die ergens een auto koopt, maar nergens wat de prijzen en voorwaarde zijn!
Skoda Kamiq Ambition 1.0 TSI
Kleur: Quartz grey metallic
Contractperiode: 24 mnd
Km bundel: 10.0000
Prijs: € 343,- per maand
Meerprijs per km: 0,0643, Ik verwacht rond de 13k uit te komen, kosten van de bundel met 15k was € 26,- per maand.
Bij Arval is het mogelijk, de FAQ op de eigen site werkt niet. Volgens https://www.privateleasem...asemaatschappijen-kosten/ brengen ze € 181,- administratie kosten in rekening.Stefmeister8 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:46:
Heeft er iemand ervaring met een private lease contract op iemand anders zijn naam zetten bij Arval?
[ Voor 34% gewijzigd door SmashCruiser op 16-04-2021 15:27 ]
Ja de PL die ik ga rijden is aangevraagd op naam van mijn vader.Stefmeister8 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:46:
Maar eigenlijk heeft mijn vader deze dus gewoon aangevraagd/getekend/krediet check etc.
Dat ik er in de praktijk het meeste in ga rijden, en hem het maandbedrag betaal heeft Arval niks mee te maken.
https://mulderautomotive....t-partner-tepee-electric/
Peugeot dealer Mulder moet van zijn (geflopte) elektrische Peugeot Partners af.
Een private lease van 24 maanden met 11.000km voor € 249 p.m. voor een serieuze gezinsauto met forse bagageruimte, twee schuifdeuren en een hele nette uitrusting.
Wat is dan de 'catch"? Hij heeft een realistische actieradius van ca.100 kilometer. Een echte 'old school' elektrische auto dus...
Een private lease van 24 maanden met 11.000km voor € 249 p.m. voor een serieuze gezinsauto met forse bagageruimte, twee schuifdeuren en een hele nette uitrusting.
Wat is dan de 'catch"? Hij heeft een realistische actieradius van ca.100 kilometer. Een echte 'old school' elektrische auto dus...
De catch is die 100km bereik, daar kun je toch geen zak meebogaards schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:08:

Het is echt een ideale boodschappen auto. En daar is dan ook alles mee gezegd, je kunt er boodschappen mee doen. In de winter je kinderen even afzetten op de sport.. dan kun je maar beter blijven want 2 keer op en neer ga je niet halen.Martinusz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:24:
[...]
De catch is die 100km bereik, daar kun je toch geen zak mee
Waar heb je dan in hemelsnaam al die laadruimte voor nodig?
Je kan er in slapen terwijl ie oplaad voor de volgende 100km van je trip.BasvanS schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:46:
[...]
Het is echt een ideale boodschappen auto. En daar is dan ook alles mee gezegd, je kunt er boodschappen mee doen. In de winter je kinderen even afzetten op de sport.. dan kun je maar beter blijven want 2 keer op en neer ga je niet halen.
Waar heb je dan in hemelsnaam al die laadruimte voor nodig?
Laat ik voorop stellen dat ik het volledig eens ben met de stelling dat 100 kilometer realistisch bereik, echt heel weinig is.
Bedenk echter wel dat bijvoorbeeld een elektrische Smart fortwo and forfour hetzelfde soort bereik hebben en zelfs die zijn (matig) verkocht en geleased (voor hogere leaseprijzen dan deze auto).
Bedenk echter wel dat bijvoorbeeld een elektrische Smart fortwo and forfour hetzelfde soort bereik hebben en zelfs die zijn (matig) verkocht en geleased (voor hogere leaseprijzen dan deze auto).
[ Voor 9% gewijzigd door bogaards op 18-04-2021 07:57 ]
Ik mis trouwens goede PL deals tegenwoordig. 3.5 jaar geleden scoorde ik nog een prima Citigo met alle opties er op , duurder kleurtje en inzittenden verzekering voor 220 per maand bij contract van 24 maanden en 20k km.
Soortgelijk iets vind ik nu niet onder de 300. Af en toe een Aygo misschien.
Is niet de grootste catch; lage range met alleen 1fase laden en ChaDeMo snellader? Was dit 3fase/CCS geweest dan was er nog om de range heen te werken geweest denk ik. Een auto met 5 volledige zitplaatsen en zoveel laadruimte is erg goedkoop voor deze prijs.bogaards schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:08:
Consumentenbond heeft volgens mij deals met maandelijks opzeggen na een naar. ANWB is wel scherp ook met B en C segment.Hertog_Martin schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:06:
Ik mis trouwens goede PL deals tegenwoordig. 3.5 jaar geleden scoorde ik nog een prima Citigo met alle opties er op , duurder kleurtje en inzittenden verzekering voor 220 per maand bij contract van 24 maanden en 20k km.
Goedkoopste dat Consumentenbond heeft is Peugeot 106, als ik daar opties, kleurtje, 20k km en maandelijks opzegbaar aanklik dan kom ik op €305.Lightning89 schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:57:
[...]
Consumentenbond heeft volgens mij deals met maandelijks opzeggen na een naar. ANWB is wel scherp ook met B en C segment.
Dit is wel een hele goede deal als je met de actieradius (die voor 90% vd tijd natuurlijk voldoende is) genoegen neemt:
De volledig elektrische Kia e-Niro (39 kWh, ca. 260km actieradius). Dynamicline.
vanaf 349,- (60mnd, 0-10k km/jaar) + 15,- per jaar ANWB lidmaatschap.
https://www.anwb.nl/auto/...uto-en-contract?car=eniro
Als ze de 54 kWh uitvoering ook scherp zouden aanbieden was ik overstag, maar helaas.
De volledig elektrische Kia e-Niro (39 kWh, ca. 260km actieradius). Dynamicline.
Als ze de 54 kWh uitvoering ook scherp zouden aanbieden was ik overstag, maar helaas.
[ Voor 3% gewijzigd door Giant87 op 21-04-2021 14:54 ]
Wel benieuwd waar ze de auto’s vandaan gaan halen. Je zou haast denken dat ze een goedkope voorraad hebben ingeslagen. Kia dealer gaf echter vandaag aan dat de 39 kWh nergens op voorraad staat en de levertijd 5 maanden is.
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Audi A3 limousine, 24 maanden, 10k km vanaf €425 per maand: https://www.autoabonnemen...RiskLevel=400301&color=63
https://www.tinholt.nl/kia/private-lease-detail/6515/
349 euro voor de Kia e Niro met 10.000 en 5 jaar. 39kWh Het vreemde is is dat 5000km extra als pakket 145!!! Euro per maand kost. (Edit dat is een fout op de website. Als je meteen naar km’s gaat is de prijs 20
Euro)En in de Facebook advertentie staat ism ANWB. Maar ik zie dat nergens terug op de site.
De 64kWh versie begint bij 479euro
349 euro voor de Kia e Niro met 10.000 en 5 jaar. 39kWh Het vreemde is is dat 5000km extra als pakket 145!!! Euro per maand kost. (Edit dat is een fout op de website. Als je meteen naar km’s gaat is de prijs 20
Euro)En in de Facebook advertentie staat ism ANWB. Maar ik zie dat nergens terug op de site.
De 64kWh versie begint bij 479euro
[ Voor 23% gewijzigd door meermarco op 29-04-2021 22:10 ]
Zijn er misschien tweakers die ervaring hebben met het private leasen van een auto die door de merkdealer niet wordt meegenomen in het private lease aanbod?
Ik zie bijvoorbeeld op justlease.nl dat er modellen worden aangeboden van bijv. Mercedes die niet door Mercedes zelf op hun private lease site worden aangeboden.
Ik ben even benieuwd naar hoe de kosten zich verhouden tussen direct bij een merkdealer leasen of bij een site zoals justlease
Ik zie bijvoorbeeld op justlease.nl dat er modellen worden aangeboden van bijv. Mercedes die niet door Mercedes zelf op hun private lease site worden aangeboden.
Ik ben even benieuwd naar hoe de kosten zich verhouden tussen direct bij een merkdealer leasen of bij een site zoals justlease
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Over het algemeen kun je elk model wel private leasen via de dealer, op de website staan de meest gangbare modellen.amahusu schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:43:
Zijn er misschien tweakers die ervaring hebben met het private leasen van een auto die door de merkdealer niet wordt meegenomen in het private lease aanbod?
Zo ook voorraadauto’s met opties die je niet kan bijklikken op de standaard site.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 30-04-2021 17:06 ]
Dat verschilt per merk en per model, als een model niet gangbaar is zullen de prijzen hoger zijn over het algemeen omdat een leasemaatschappij meer risico loopt. Grootste component is afschrijving en hoe duurder een auto hoe meer die afschrijft dus hoe meer je betaald. Ik denk dat je bij justlease wel een redelijke schatting kunt maken van de meerprijs tov gangbare modellen. Maar je weet het pas zeker als je het laat uitrekenen. Je kunt alles leasen van Skoda tot Lamborghini als je bereid bent het maandbedrag te betalen natuurlijk. Je kunt gewoon elke dealer mailen met de vraag voor een offerte voor private lease.amahusu schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:43:
thanks voor de reacties, ik heb vanmiddag een afspraak bij een KIA dealer voor een proefrit met een Sorento PHEV. Ik weet inmiddels wat die kost bij justlease, ben benieuwd of KIA dit scherper kan aanbieden
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Via de Consumentenbond is de 64 kWh nu scherp geprijsd. Begint bij 399 voor 5k km en na 1 jaar maandelijks opzegbaar.Giant87 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:53:
Dit is wel een hele goede deal als je met de actieradius (die voor 90% vd tijd natuurlijk voldoende is) genoegen neemt:
Via Justlease is de Ford Focus scherp geprijsd, vanaf €324,- voor een volledige uitgeruste Tititanium X business (125pk), 60 maanden/12k.
Ohja, top, nette prijs (via Hiltermann Lease)! https://autoleasecollecti...e-niro-dynamicline-64-kwhTwArbo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:54:
[...]
Via de Consumentenbond is de 64 kWh nu scherp geprijsd. Begint bij 399 voor 5k km en na 1 jaar maandelijks opzegbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Giant87 op 06-05-2021 11:32 ]
Care to share?amahusu schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:57:
thanks voor de reacties, ik heb vanmiddag een afspraak bij een KIA dealer voor een proefrit met een Sorento PHEV. Ik weet inmiddels wat die kost bij justlease, ben benieuwd of KIA dit scherper kan aanbieden
Volkswagen polo (huidig model!), comfortline 24mnd 10k km/jaar voor 289
https://www.xleasy.nl/volkswagen-polo-private-lease/
niet duur voor een tijdelijke auto! het is dat ik er al een heb
https://www.xleasy.nl/volkswagen-polo-private-lease/
niet duur voor een tijdelijke auto! het is dat ik er al een heb
[ Voor 16% gewijzigd door ThaBilly op 06-05-2021 16:19 ]
thx, ik ga een kijken hoe groot zo`n e-niro is. Formaat Captur neem ik aan?Giant87 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:31:
[...]
Ohja, top, nette prijs (via Hiltermann Lease)! https://autoleasecollecti...e-niro-dynamicline-64-kwh
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Toch wel 10-15% groter denk ik hoorbombadil schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:13:
[...]
thx, ik ga een kijken hoe groot zo`n e-niro is. Formaat Captur neem ik aan?
De grootte viel mij erg tegen. Van buiten groter maar van binnen vergelijkbaar groot als een Golf 7. De extra ruimte zag ik eigenlijk alleen terug bij de beenruimte achterin.bombadil schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:13:
[...]
Groter, Captur pas ik (vooral qua hoofdruimte) niet in met mijn bijna 2m. In de Niro (ik heb de gewone) pas ik heel goed en ondanks dat mijn stoel helemaal naar achter gaat kunnen er nog makkelijk passagiers achter me zitten.bombadil schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:13:
[...]
Kofferbak is wel redelijk standaard.
Hele fijne auto! Sowieso natuurlijk automaat / car play / veiligheidssystemen etc.
Heb gepast en idd wat groter, ook achterin voldoende ruim. Plastics zijn wel duidelijk minder dan van mijn oudere BMW maar wel interessant aanbod.bombadil schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:13:
[...]
Levertijd bij de dealer schijnt momenteel wel te doen te zijn begreep ik
Nieuwprijs voor de 64 kWh is €40.000 en AR verzekering zou al €70 pm zijn (WA+ €37). Met een PL prijs van €409, dan hou je in mijn geval €339 per maand over voor afschrijving en onderhoud. Als je uitgaat van 50% afschrijving (20K) over die 60 maanden dan zit je daar al aan.
[ Voor 24% gewijzigd door bombadil op 08-05-2021 17:07 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Die Niro is wel scherp ja. Ook met meer Km’s. En na een jaar per maand opzegbaar. Beetje lynkco alleen dus wel eerste jaar aan ‘vast’. Hmmm
Uit de voorwaarden: (Consumentenbond)meermarco schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:47:
Die Niro is wel scherp ja. Ook met meer Km’s. En na een jaar per maand opzegbaar. Beetje lynkco alleen dus wel eerste jaar aan ‘vast’. Hmmm
Best een duur grapje dus als je er na een jaar wil opzeggen.Als je binnen 12 maanden wilt beëindigen betaal je altijd de volledige 12 maanden plus je betaalt 50% van resterende maand termijnen vanaf de 12e maand. Wil je na 12 maanden beëindigen dan betaal je alleen 50% van resterende maand termijnen.
Helder en duidelijk, met een korting van 50% op de overgebleven maanden.
Okee Okee. Ik begreep dat je na een jaar per maand kan opzeggen en dan er nog 3 maanden moet betalen(en rijden). Dus opzeggen na 12 maanden is doorrijden en betalen tot en met maand 15. Als je er meteen vanaf wilt betaal ipv 3 maanden 1.5 maand. Maar dan wel zonder auto.neejij schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:45:
[...]
Uit de voorwaarden: (Consumentenbond)
[...]
Best een duur grapje dus als je er na een jaar wil opzeggen.
Dat was bij private lease niet zo, de maandelijks opzegbaar optie komt met voorwaarde dat de opzeg termijn 3 maanden is, die je ook allemaal betaald. Wil je op een andere manier opzeggen betaal je dus 50% van alle resterende maanden tot aan maand 60.meermarco schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:53:
[...]
Okee Okee. Ik begreep dat je na een jaar per maand kan opzeggen en dan er nog 3 maanden moet betalen(en rijden). Dus opzeggen na 12 maanden is doorrijden en betalen tot en met maand 15. Als je er meteen vanaf wilt betaal ipv 3 maanden 1.5 maand. Maar dan wel zonder auto.
Ik zou de 3 maanden aftikken
Oh echt. Niks per maand opzegbaar dus. Nou ja dat wel. Maar best naar klein lettertje zo van de Consumentenbond. Na een jaar betaal je dus 3 maanden voor ‘niks’. Dus is je contract 500 euro per maand betaal je na een jaar 1500 euro en dan mag je van je contact af. Oei.
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.