Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:52
RodeStabilo schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:01:
M'n punt is als je dit vreemd vind je geen prive lease constructie moet aangaan en anders niet over zeuren.
Stilstaan bij en discusseren over de gevolgen is toch iets anders dan zeuren?

Een mening er over hebben en een beeld bij een redelijke regeling is toch niet zo vreemd.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
RodeStabilo schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:56:
Denk het wel. Vorig jaar auto van 25K ingeruld na 2,5 jaar voor 19,5K, komt neer op een kleine 200 euro per maand afschrijving. Ik vind dat niet veel eerlijk gezegd.

Ik lees het vaker hoor de laatste dagen op dit forum. Van die mensen die hard roepen dat de afschrijving zo hoog is. Vaak roeptoeterij zonder eigen ervaring hiermee want het kan met een leuke korting best meevallen.
Tsja, dat zal per auto verschillen. De ene auto is couranter dan de ander. Bij restwaarde kan je echt onmogelijk je ervaring van automerk/autotype A vergelijken met die van B. Zoek zelf maar eens wat rond op autotrader en vergelijk aanschafwaardes met restwaardes van verschillende auto's.

De Kia Niro is nog een hele nieuwe auto waar geen historie van is. Misschien schrijven ze wel gigantisch af na 3 jaar, omdat het een onding is wat niemand wil. Voor de leasemaatschappij is dat natuurlijk ook een gok.

Ik heb zelf nu 4 auto's gehad en ik vind persoonlijk 200 euro p/mnd voor afschrijving van een redelijk luxe C-klasse erg schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
RodeStabilo schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:56:
[...]

Ik begrijp niet dat je dit zo vreemd vind.

[...]

Denk het wel. Vorig jaar auto van 25K ingeruld na 2,5 jaar voor 19,5K, komt neer op een kleine 200 euro per maand afschrijving.

Ik lees het vaker hoor de laatste dagen op dit forum. Van die mensen die hard roepen dat de afschrijving zo hoog is. Vaak roeptoeterij zonder eigen ervaring hiermee want het kan met een leuke korting best meevallen.
De afkoop van het contract is veel lager dan de BKR notitie (65% van alle maandtermijnen). De afkoop is gemaximaliseerd op 6 maandtermijnen in de eerste 25% en is aflopend. Als je privé snel een auto kwijt moet, heb je wel meer financiële schade.

Daar ga je weer, net die leuke korting pakken, maar die heb je lang niet altijd en ik heb ook geen zin in leuren.

Kijk ik op de ANWB voor dezelfde auto:
Vast: 488/mnd
Variabel: 200/mnd
Rente: 22/mnd

Zij gaan uit van een restwaarde van 20.400 na 3 jaar. Dat is al 350 euro/maand. Dan heb ik voor 9 euro de rest betaald. ;) Met een restwaarde van 25k is de afschrijving toch ook al 210/maand. Dan heb ik voor 149 MRB/Verzekering/onderhoud gedekt.
Greencap schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:01:
Het is vrij logisch, want ze kijken naar je betaalverplichting. Simpel gezegd: stel ze berekenen dat je 1000 euro per maand kan betalen voor je hypotheek en je lease kost je 250 euro per maand, dan mag je nu nog maar een hypotheek van 750. Dit hebben ze onlangs nog iets versoepeld, omdat ze er inderdaad vanuit gaan dat iedereen een auto heeft (private lease of niet). Daarom telt de private lease lening ook niet meer voor 100%.
Klopt. Het is alleen niet zo realistisch als je ziet wat de gevolgen zijn, zeker bij dit soort relatief kortlopende contracten met gemaximaliseerde afkoopsommen. Het leenbedrag zou met 4,2%-2,1%/maand af moeten nemen. Gelukkig tellen contracten korter dan 6 maanden niet meer mee. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
assje schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:53:
[...]

Dit lijkt me nog wel het grootste nadeel, die €225,- zal per schade zijn ga er dus vanuit dat je €450,- af mag tikken voor schades die je particulier mooi had kunnen laten zitten.
Maar die deukjes gaan ook dan van je inruilwaarde af. Die voel je uiteindelijk net zo hard in je portemonnee.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Zojuist even bij Alphabet gekeken en ik moet zeggen dat ik me oprecht verbaas over de tarieven, als ik in de markt zou zijn voor een nieuwe auto zou ik waarschijnlijk ook voor private lease kiezen.

Echter rijd ik nu een occasion gekocht met 6 jaar oud en nu 8 jaar oud, dat blijft toch nog wel een stuk goedkoper en ben ik ook prima tevreden mee.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
Shunt schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Leuk die 20% maar die slaat gewoon nergens op.
Zoek eens op een Niro van 2 jaar met 20k op de teller dat ding gaat je alsnog rond de 25k kosten.

Ik blijf er bij je doet private lease omdat je gemak wilt en een nieuwe auto maar hem nog niet kunt / wilt betalen. Daar is niets mis mee maar goedkoper is het gewoon nagenoeg nooit anders zou er ook geen markt in zitten voor de lease maatschappij.
Dan ga je er van uit dat je als particulier hetzelfde zou betalen voor de wagen nieuw als de lease maatschappij. Als die laatste met wat volume auto's kan afleveren een lagere prijs kan krijgen dan kan het wel degelijk goedkoper zijn (niet dat dat vaak zo is). Er van uitgaand dat zowel de lease maatschappij als de particulier na x jaar de wagen aan dezelfde prijs kan verkopen.
Hetzelfde kan je hebben met onderhoudscontracten met merken/dealers, pechverhelping etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29
Weet iemand of er ook bedrijven zijn waar je een +/- 3-6 jaar oude auto kan private-leasen tegen een lager tarief dan de nieuwe auto's? Het hele concept private-lease spreekt me wel aan, maar ik hoef niet perse een nieuwe auto, dan liever een 'korting'. Bestaat zoiets, of is dat geen rendabel businessmodel?

Helemaal gaaf lijkt me om youngtimers te kunnen private-leasen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:15
assje schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:20:
Zojuist even bij Alphabet gekeken en ik moet zeggen dat ik me oprecht verbaas over de tarieven, als ik in de markt zou zijn voor een nieuwe auto zou ik waarschijnlijk ook voor private lease kiezen.

Echter rijd ik nu een occasion gekocht met 6 jaar oud en nu 8 jaar oud, dat blijft toch nog wel een stuk goedkoper en ben ik ook prima tevreden mee.
Maar dat is ook slim, aan de voorkant lage tarieven hanteren om klanten naar binnen te halen.
Wat veel mensen echter vergeten is dat, zodra het contract herberekend moet worden i.v.m. een kilometerafwijking (vaak bij 10% of hoger), je alsnog "gepakt" wordt. Dat geldt overigens zowel bij kilometerafwijkingen naar boven, als naar beneden.
De leasemij is dan vrij om bepaalde tarieven als afschrijving en onderhoud aan te passen. Je zal als consument nooit inzichtelijk krijgen aan welke knoppen er gedraaid is, je krijgt alleen het eindbedrag te zien.

Voorbeeldje:

Je sluit een contract af voor 36 maanden / 15.000km per jaar. Je spreekt een prijs af van 275 Euro per maand. Na een jaar blijkt dat je 12.000 rijdt, en de leasemij past het contract aan naar 260 Euro per maand. Je krijgt een eenmalige credit van 180 Euro en het nieuwe tarief wordt 260 Euro.

Leuk meevallertje, denk je dan. Maar als je een identieke nieuwe auto zou laten offreren op 12.000 per jaar krijg je een prijs van 245 Euro. Voila, zie hier een belangrijk gedeelte van het verdienmodel.

Als je 100% zeker weet dat je een bepaald kilometrage ook echt gaat halen, dan is private lease absoluut zo gek nog niet, maar ook dan wordt er nog best geld verdiend door de leasemij :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
Valorian schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:36:
Weet iemand of er ook bedrijven zijn waar je een +/- 3-6 jaar oude auto kan private-leasen tegen een lager tarief dan de nieuwe auto's? Het hele concept private-lease spreekt me wel aan, maar ik hoef niet perse een nieuwe auto, dan liever een 'korting'. Bestaat zoiets, of is dat geen rendabel businessmodel?

Er zijn wel een aantal leasemaatschappijen waar dat kan. Je hebt bijvoorbeeld http://helder.nl. Verder willen sommige maatschappijen hun oude lease auto's nog wel eens aanbieden. Je moet het echter niet doen om goedkoper uit te zijn, want dat is het jammer genoeg zelden.
Denman schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:42:
[...]

Maar dat is ook slim, aan de voorkant lage tarieven hanteren om klanten naar binnen te halen.
Wat veel mensen echter vergeten is dat, zodra het contract herberekend moet worden i.v.m. een kilometerafwijking (vaak bij 10% of hoger), je alsnog "gepakt" wordt. Dat geldt overigens zowel bij kilometerafwijkingen naar boven, als naar beneden.
De leasemij is dan vrij om bepaalde tarieven als afschrijving en onderhoud aan te passen. Je zal als consument nooit inzichtelijk krijgen aan welke knoppen er gedraaid is, je krijgt alleen het eindbedrag te zien.

Voorbeeldje:

Je sluit een contract af voor 36 maanden / 15.000km per jaar. Je spreekt een prijs af van 275 Euro per maand. Na een jaar blijkt dat je 12.000 rijdt, en de leasemij past het contract aan naar 260 Euro per maand. Je krijgt een eenmalige credit van 180 Euro en het nieuwe tarief wordt 260 Euro.

Leuk meevallertje, denk je dan. Maar als je een identieke nieuwe auto zou laten offreren op 12.000 per jaar krijg je een prijs van 245 Euro. Voila, zie hier een belangrijk gedeelte van het verdienmodel.

Als je 100% zeker weet dat je een bepaald kilometrage ook echt gaat halen, dan is private lease absoluut zo gek nog niet, maar ook dan wordt er nog best geld verdiend door de leasemij :)
Onzin. Ik heb het zelf meegemaakt (zie mijn eerdere post), dus ik spreek uit ervaring. Er is echter wel veel verschil tussen de maatschappijen in hoe ze hier mee om gaan. Bij de ene maatschappij is de meer/minderprijs per kilometer ook significant anders dan bij de andere. Sommige maatschappijen geven zelfs helemaal geen geld terug als je minder kilometers maakt!

EDIT: Nog ter verduidelijking & nuance, het is eigenlijk ook wel logisch dat minderkilometers je minder opleveren dan meer kilometers je kosten. Je hebt namelijk een vaste en een variabele afschrijving. Het is wel verstandig om hier goed op te letten in je contract, maar ja, dat moet je natuurlijk bij elk contract doen waar je je handtekening onder zet... :) Vooral leaseconstructies via de auto fabrikant zijn vaak erg nadelig indien je meer/minder kilometers maakt. Kijk maar eens naar bijvoorbeeld de private lease van Fiat waar je meerprijs / kilometer afhangt van het "servicepakket" wat je er bij koopt...

[ Voor 10% gewijzigd door Greencap op 18-05-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:15
Greencap schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:45:

Onzin. Ik heb het zelf meegemaakt (zie mijn eerdere post), dus ik spreek uit ervaring. Er is echter wel veel verschil tussen de maatschappijen in hoe ze hier mee om gaan. Bij de ene maatschappij is de meer/minderprijs per kilometer ook significant anders dan bij de andere. Sommige maatschappijen geven zelfs helemaal geen geld terug als je minder kilometers maakt!
Jij hebt ervaring als gebruiker, ik heb werkervaring in de autowereld. Ik ben benieuwd of mijn post dan inderdaad afgedaan kan worden als onzin :P

Maar goed, ik begrijp dat jij wel inzichtelijk hebt gekregen wat er met de tarieven van onderhoud, afschrijving en rente is gebeurd toen het contract van 10.000 naar 13.000km ging? Zonder dat is het maar roepen dat er een goede deal is gedaan, maar eigenlijk weet je dat helemaal niet. Wat dat betreft is het product gewoon niet erg transparant.

Nogmaals: private lease is een prima en leuk product met veel voordelen. Maar het is niet alleen maar hosanna. Dat is ook niet vreemd, zonder verdiensten kan de leasemij de deuren wel sluiten.
Ik ben het verder wel met je eens dat de voorwaarden van de verschillende maatschappijen nogal afwijken, dus het is altijd goed die naast elkaar te leggen wanneer je op zoektocht bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Denman op 18-05-2017 15:47 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan ook de voorwaarden even doorlezen van Keurmerk Private Lease? Herberekening gebeurt na de looptijd tenzij je er zelf om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Ja, het werd inderdaad gespecificeerd op nieuwe offertes (die ik ook expliciet moest accepteren (of niet, wat ik bij de eerste heb gedaan)). Ook werd er niet afgerond op 5000km o.i.d. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb er niet lang bij stil gestaan...

Wat transparantie betreft ben ik het ook wel met je eens dat hier wel meer duidelijkheid over zou kunnen zijn. Het vreemde is dat dit gebrek aan transparantie juist ook in hun nadeel werkt, want de algemene perceptie lijkt bij enkele zaken negatiever te zijn dan de werkelijkheid. Het keurmerk private lease is wel een stapje in de goede richting, maar ik denk dat het nog wel wat stapjes verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 11:09
assje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:03:
[...]

Nou ik werd gebeld vandaag, heel verhaal maar weinig duidelijkheid.

Hij verzekerde me dat het om nieuwe auto's gaat, in bulk ingekocht. Je zou dus naar beschikbaarheid kunnen kiezen in beschikbare kleur/opties. De kilometers is gewoon 36.000 per jaar, over meerprijs van extra km's wordt nog nagedacht (?!)

Over de aanlooptijd zei hij dat een jaar het huidige uitganspunt was maar in de toekomst omlaag kan.

Verder bood hij aan langs te komen om e.e.a. te bespreken of het contract naar me te mailen. Ik gezegd dat contract per mail prima was en ik wel zo bellen als het niet duidelijk was. Hij heeft toegezegd mij morgen het contract te sturen dus ben benieuwd maar de inhoud.

Het blijft dus een wazig verhaal, wordt weer vervolgd. Ik heb een MB CLA opgegeven voor €3k per jaar, alleen de afschrijving is al meer dan dat.

Heeft iemand hier wellicht via werk toegang tot KVK om gegevens van die besparen.... site te checken? Gaat wel ver om 8 jaar iets in de lucht te hebben voor een scam?

Edit, oja hij zei ook nog dat dit in BE en DE ook al liep, inderdaad is er ook een .be variant van de site.
Ik heb dit ook op FB gezien, met een aantal een auto kopen. Lijkt verdacht veel op het timeshare concept waar je mee opgelicht wordt in t buitenland. Met een aantal mensen een appartement kopen waar je dan gebruik van mag maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dit gebeurt zelden. Leasemij's zijn niet happig op "oudere" auto's omdat dan de kosten kunnen stijgen.

Een nieuwe auto zal de eerste vijf jaar weinig mankeren en de eerste drie jaar wordt ook nog een hoop gedekt door de fabrieksgarantie. Voor een leasemij is dit het fijnst, weinig risico op kosten/problemen. Maximale winst dus.

Bij 5-6 jaar oud en een looptijd van vier jaar zal de auto dus richting de 10 jaar zijn. Een paar dure beurten is dan wel te verwachten. Je zal dus in theorie meer moeten betalen voor een oudere auto dan voor een nieuwe.
Om bovenstaande reden zal het niet gebeuren... Een 15 jaar oude auto zal een leasemij nooit aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
CMD-Snake schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:16:
Om bovenstaande reden zal het niet gebeuren... Een 15 jaar oude auto zal een leasemij nooit aan beginnen.
Stom eigenlijk, juist als de risico's groter worden is de behoefte aan een partij die dat afdekt (en gemiddeld alsnog geld verdiend) groter.

Jammer dat blijkbaar geen organisarie daar aan wil, zou mij juist super lijken. Een lease organisatie die zijn auto's blijft gebruiken tot bijvoorbeeld 10 jaar en/of 200.000km.

Als je maar genoeg volume hebt is het risico prima in te schatten. Het risico is ook veel beter door zo'n partij te dragen dan door een huishouden dat van de auto afhankelijk is en onvoldoende reserves heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
assje schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:05:
Als je maar genoeg volume hebt is het risico prima in te schatten. Het risico is ook veel beter door zo'n partij te dragen dan door een huishouden dat van de auto afhankelijk is en onvoldoende reserves heeft.
Een groter risico betekent een grotere marge. Wie gaat er nu maandelijks een hoog bedrag betalen voor een barrel wat je voor een paar euro zelf koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
RemcoDelft schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:53:
[...]

Een groter risico betekent een grotere marge. Wie gaat er nu maandelijks een hoog bedrag betalen voor een barrel wat je voor een paar euro zelf koopt?
Het probleem met het 'barrel' is dat het onderhoud helemaal uit de klauwen kan lopen ;) .. Maar als dat deel 'afgedekt' is met een vast bedrag, wat logischerwijs hoger is dan bij een nieuwe auto maar gecompenseerd wordt door een veel lager bedrag wat betreft afschrijving en verzekering (want de auto is niet meer zoveel waard) en ik zou voor de prijs van een nieuwe polo of 208 een 15-20 jaar oude Citroen XM of Saab 900 Turbo kunnen rijden dan zou ik het wel weten! Dat zijn auto's waar ik normaliter niet meer aan begin omdat je erop leegloopt. De WB en verbruik van dat soort auto's zijn natuurlijk ook erg hoog, maar dat wil ik dan nog wel voor lief nemen. Nu ik dit type merk ik dat ik eigenlijk niet op zoek ben naar een private-lease-maatschappij maar naar een soort onderhouds-verzekering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Dat is meer iets wat bepaalde garages zouden kunnen doen. Leasebare barrels tegen vaste maandprijzen incl. onderhoud. Valt denk ik best wel geld mee te verdienen. Probleem is dat je vaak met "sloebers" te maken hebt en je denk ik een full time baan hebt aan het innen van de maandelijkse incasso.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
Die "onderhoudsverzekeringen" worden ook steeds vaker aangeboden hoor. Kijk maar eens bij Volkswagen bijvoorbeeld: https://www.volkswagen.nl/economy-service.

Ik denk dat er twee voorname redenen zijn waarom leasemaatschappijen zich niet wagen aan oudere auto's:

1a. De leasemaatschappij heeft maar 1 keer inkoopvoordeel. Dat is op het eerste contract waardoor de kosten daar iets gedrukt worden. Bij een vervolgcontract heb je dit voordeel niet meer en zullen deze dus iets dichter naar elkaar toekomen.

1b. De kosten zijn bovendien nauwelijks lager omdat de hogere onderhoudskosten een deel van de lagere afschrijving compenseren en waarom zou een consument dan niet voor een nieuwe kiezen voor een paar tientjes extra? (welkom in de consumptiemaatschappij :)).

2. Eenmalig geleasede auto's zijn gewoon veel couranter en het is dus gemakkelijker om van die auto af te komen na afloop van het leasecontract. Die auto's zullen vaak al zo'n beetje verkocht zijn voordat het contract afgelopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:56
En 3: de tijdsbesteding per auto neemt toe (=personeelskosten). Het bedrijfsmodel van een leasemaatschappij draait voor een flink deel op schaalgrootte, en wil dus met haar vaste kosten (je administratie-apparaat dat is opgeleid/ingewerkt en moet worden gehuisvest) zoveel mogelijk omzet draaien. En oudere auto's met bijzondere defecten of voorvallen betekent meer gesteggel over wel/niet gedekt, reparatiekosten, effecten op restwaardes, etc. Die tijdsbesteding verdien je als leasemij niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Weet iemand of er ook bedrijven zijn waar je een +/- 3-6 jaar oude auto kan private-leasen [...]?
Zelf al gezocht op occasion lease?
Kijk eens bij https://abc-autolease.nl/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Heel toevallig juist vandaag een artikel over het private leasen van occasions: https://autorai.nl/in-opk...se-van-tweedehands-autos/

EDIT: Staat alleen niks zinnigs in... :O

[ Voor 13% gewijzigd door Greencap op 19-05-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Thanks. Ik zie alleen erg weinig info. Wel bijvoorbeeld dat je al vanaf zo'n 70-100 euro per maand kan leasen, maar als ik concreet wil weten wat het voor contract is dan moet ik meteen gegevens achterlaten en hangt er vanmiddag nog een autoverkoper aan de telefoon ... En ik kan mij niet echt voorstellen dat 72 euro per maand de gebruikelijke lease-all-in is van WB / Verzekering / Onderhoud / Afschrijving, als dat zo was dan zou ik per direct overstappen van mijn huidige 206 naar iets van die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Let op, dat is zakelijke lease en bovendien financial lease (dus zonder verzekering, wb, etc). Die prijzen zijn waarschijnlijk ook zonder BTW en soms willen ze ook nog wel eens alleen de bijtelling noemen (dus de daadwerkelijke leaseprijs is dan 4x zo hoog).

Dat gezegd hebbende is het logisch dat je contact moet opnemen, want een occasion leasen zal altijd maatwerk zijn. De leasemaatschappij zal toch echt eerst een inschatting van de kosten van die occasion moeten gaan maken.

Als je een beeld wil hebben van de prijzen: https://www.directleaseprivate.nl/private-lease-occasion

Zoals je ziet: niet veel goedkoper dan een nieuwe leasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
assje schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:05:
Stom eigenlijk, juist als de risico's groter worden is de behoefte aan een partij die dat afdekt (en gemiddeld alsnog geld verdiend) groter.
Dat kan natuurlijk, maar je maandbedrag is dan veel hoger dan wanneer je een nieuwe auto zou leasen. Als een nieuwe auto goedkoper is, waarom dan een gebruikte leasen? Zo zullen veel mensen denken. De risico's gecombineerd met een kleine markt zal ervoor zorgen dat er geen leasemij in wil stappen.
Jammer dat blijkbaar geen organisarie daar aan wil, zou mij juist super lijken. Een lease organisatie die zijn auto's blijft gebruiken tot bijvoorbeeld 10 jaar en/of 200.000km.
Voor de leasewereld is vier jaar zo'n beetje de grens of tot 200.000km voor een diesel. Uitzonderingen zijn vrachtwagens, die contracten gaan veel meer kilometers mee maar dat moet ook wel gezien het feit dat een vrachtwagen veel meer kilometers moet maken.

Vanaf 150.000 tot 200.000 zal je ook de eerste dure beurten krijgen. Denk bijvoorbeeld aan het vervangen van een distributieriem. Dat is een van de duurste beurten meestal. De jaarlijkse APK kan soms ook spannend zijn met een oudere auto. Een nieuwe auto hoeft de eerste 3 jaar geen APK en dat laatste jaar zeil je zo doorheen. Kans op gebreken is dan nog minimaal.
Geen auto is de andere. Wij kunnen allebei een 18 jaar oude BMW 5-serie kopen en totaal andere ervaringen hebben. Een leasemij ziet dat ook en kan alleen zoiets doen als ze een flink bedrag (preventief) aan jou doorbelasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Greencap schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:53:
Let op, dat is zakelijke lease en bovendien financial lease (dus zonder verzekering, wb, etc). Die prijzen zijn waarschijnlijk ook zonder BTW en soms willen ze ook nog wel eens alleen de bijtelling noemen (dus de daadwerkelijke leaseprijs is dan 4x zo hoog).
Ik zie toch letterlijk "Privé leasen" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Ze doen -ook- private lease ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Greencap schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:30:
Ze doen -ook- private lease ja...
Dus je praat poep door over "waarschijnlijk ex btw" etcetera te beginnen in Greencap in "Prive leasen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:54
PcDealer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:52:
[...]

Dus je praat poep door over "waarschijnlijk ex btw" etcetera te beginnen in Greencap in "Prive leasen"
Hij schrijft 'waarschijnlijk' en ik deel die verwachting. Zakelijke financial lease is zonder BTW:
U kunt het object tot maximaal de aanschafprijs exclusief BTW leasen. De eventuele BTW kunt u direct bij de fiscus terugvorderen, u bent immers economisch eigenaar.
Ze doen zowel zakelijk als private (financial) lease maar tonen bij een auto maar 1 "vanaf prijs" zonder enige nadere toelichting. Ra ra, zouden ze dan de goedkoopste prijs excl. BTW neerzetten of de duurdere prijs incl. BTW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Vergeet niet dat er ook een bepaald aantal kilometer verbonden is, ga je daar overheen zal je ook meer moeten betalen ( boete )

inruilwaarde is gezakt. ( afhankelijk van hoeveel kilometer )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
smurfinmark schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:12:
[...]

Het vertoont feitelijk kenmerken van een piramide-spel. Zolang er een steeds grotere groep instroomt, kunnen ze voor de groep die al besteld heeft auto's kopen. Zodra de groei stagneert, loopt het model vast, en raakt de laatst ingestroomde groep haar geld kwijt.

Oud model, nieuw jasje zeg maar :P
Dat of t Timeshare concept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Guillome schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:00:
Vragen die ik heb zijn:
1 Wat valt er onder 'schade' die je soms wel zelf moet betalen? Botsing of een kapotte waterpomp?
2 Wat houdt Privé bijtelling in?
3 Wat zijn nadelen die ik over het hoofd zie?
4 Wat zijn de voordelen?
5 Wat kan ik aftrekken van de belasting oid? Werk 36 uur in dienstverband en daarnaast freelance (4 tot 8 uur per week)
6 Bij bijv. JustLease.nl zie ik simpele auto`s bij prive lease en de mooie autos bij AutoLease. Kan dat dan alleen voor bedrijven?
1) Over het algemeen zit er een all-risk verzekering bij met alleen een eigen risico. Praktisch alle schade veroorzaakt door buitenaf (impact steen op ruit, lekke band, etc) betaal je alleen eigen risico. Krassen worden niet vergoed omdat ze de auto functioneel niet belemmeren. Note: verschilt per lease. Kleine lettertjes lezen

2) Niet van toepassing bij private lease. Bij een zakelijke lease is bijtelling een percentage van de nieuwwaarde van de auto dat als extra inkomen wordt meegerekend. Bij 7% bijtelling rekent de belastingdienst dus 7% van de nieuwwaarde van de auto extra inkomen op je belastingaangifte waar je belasting over betaalt. Je betaalt dan bijv. 42% over 7% van de nieuwwaarde van de auto per jaar als extra belasting. Dit is omdat je de auto ook prive gebruikt. Wanneer je minder dan 500km per jaar prive rijdt en een kilometer registratie bijhoudt, betaal je geen bijtelling.

3) Je zit eraan vast
4) Vaste lasten. Zolang jij betaalt, heb je altijd vervoer zonder gezeik.
5) Je kan 19ct/km als zakelijke kosten rekenen per zakelijk gereden km. Dat is dus 19ct per km dat je kan aftrekken van je belastbaar inkomen. Wel administratie bijhouden. (note: alleen bij private lease - het is 100% aftrekbaar minus bijtelling, of 0% aftrekbaar behalve 19ct/km). Ook moet je kunnen aantonen dat je die kosten daadwerkelijk hebt gemaakt (d.w.z. de aftrekwaarde kan niet meer zijn dan de gemaakte kosten), maar bij een private lease is dat geen probleem

Zakelijk leasen kan ook prima interessant zijn, zeker als je een auto met lage bijtelling (<7%) weet te bemachtigen (zoals elektrisch of een plugin-hybride van voor 2016)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb even wat opgeschoond. Overduidelijke scams hoeven hier besproken te worden, dan gaan we meer naar consumenten topics.

Prima om even te benoemen, maar nu verder met de normale zaken :)

[ Voor 87% gewijzigd door PWM op 23-05-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 19-09 16:52
4-8 uur per week freelance in bijberoep naast een grotere baan. Ik betwijfel of je een auto zakelijk kunt rijden. Is er wel sprake van een "zakelijke auto, met daarnaast privégebruik"? Of zijn veruut je meeste kilometers privé (incl woon-werk voor je baan in loondienst)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Privé lease, ik heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als bij een telefooncontract van 70euro per maand voor een iPhone van 800 euro of bij een hypotheek voor een huis. De prijs van het product is veel te hoog voor de doelgroep zodat vrijwel niemand het meer kan betalen zonder een vorm van financiering. Door zo'n constructie aan te gaan hou je de lucht in de markt in stand en betaal je veel te veel voor het product. Wat zouden de autoprijzen, huizenprijzen, iPhone prijzen gaan doen als niemand er meer voor zou kunnen lenen?

Ik heb het zelf ooit wel gedaan, het was technisch geen privé lease maar het heette iets van 3-weg financiering. Je kunt de auto na afloop (36 of 48 maanden) teruggeven net als bij lease, (duur)verder financieren, of de restwaarde afbetalen en de auto zelf overnemen.

De reden waarom deze constructie interessant was, kwam omdat in Duitsland niemand bereid is om de utopische catalogusprijzen van auto's te betalen en er enorme kortingen werden doorgegeven in de leaseprijzen en in deze 3-weg financiering. Ik reed toen voor iets van 150 euro incl. btw per maand een nieuwe auto, goedkoper kon haast niet. Met de Nederlandse hoofdprijzen voor auto's zou ik het niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Je doet wel erg negatief. Als je eerlijke afschrijvingsbedragen meeneemt zijn veel private lease aanbiedingen echt niet duurder dan zelf die nieuwe auto kopen met eigen geld en naar vier jaar weer een nieuwe kopen.

Meeste mensen rekenen echter met onrealistische afschrijvingsbedragen of zetten tijdens de garantieperiode de onderhoudskosten op 0 in hun sheetjes. Je hebt echter gewoon verplichte beurten en nieuwe banden en dergelijk dus als je dat eerlijk meeneemt ontloopt het elkaar voor veel van de huidige aanbiedingen niet sterk. Bijkomend voordeel bij private lease is dat het ontzorgt.

Verder heb je nog veel mensen die de kosten afzetten tegen een tweedehands auto. Doordat de afschrijving daar vaak lager is, kan dat veel goedkoper uitpakken. Het onderhoud neemt daar wel sterk toe. Dat lossen veel mensen dan weer op door het zelf te doen of door een beunhaas te laten doen. Als je echter gewoon naar de dealer gaat tikt dat behoorlijk aan.

[ Voor 63% gewijzigd door JunkieLimbo op 24-05-2017 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:27
JunkieLimbo schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:02:

Meeste mensen rekenen echter met onrealistische afschrijvingsbedragen of zetten tijdens de garantieperiode de onderhoudskosten op 0 in hun sheetjes. Je hebt echter gewoon verplichte beurten en nieuwe banden en dergelijk dus als je dat eerlijk meeneemt ontloopt het elkaar voor veel van de huidige aanbiedingen niet sterk. Bijkomend voordeel bij private lease is dat het ontzorgt.
Bij een leasecontract van 4 jaar/10.000 km pj heb je een keer een beurtje (2 jr/20.000 km)nodig.
APK, nieuwe banden heb je de eerste vier jaar niet nodig als je zo weinig km rijdt. Andere slijtagedelen zullen de eerste 40.000 km ook niet aan vervanging toe zijn, dus onderhoudskosten per maand zijn maar paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
En de rentederving (kracht van de herhaling).
Paul! schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:45:
[...]
, dus onderhoudskosten per maand zijn maar paar euro.
Eerder hier gerekend met €100,-/jaar, €10,- per maand is ook een prima uitgangspunt voor jouw voorbeeld. Alsnog niet verwaarloosbaar, dat is ruim 5% van het leasebedrag van een A-segmenter in de aanbieding.

Uitgaande van onderhoudsinterval 24 maanden en een beurtje van €150,- kom je minimaal op €6,25/maand.

[ Voor 161% gewijzigd door assje op 24-05-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:27
Deel dat bedrag maar door twee, want na 48 maanden is je auto einde contract. Niemand gaat dan preventief onderhoud doen als de auto toch weg gaat. Dus 150 euro / 48 mnd = 3,13 euro pm. 't is niet nul, maar wel bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben ook in de markt voor een auto. Ik wissel van werkgever en ga veel meer in dezelfde woonplaats werken, maar raak mijn lease auto dus kwijt.

Ik twijfel dus nu ook tussen een 2e hands aanschaffen of private lease. Ik heb het geld zeker voor een auto van 10k - 15k, maar kan ook echt heel makkelijk 500 euro p/m missen (mijn leaseauto kostte me netto € 440,-). Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar ik schat zo in dat ik bijvoorbeeld een Astra, Focus of Golf uit bijvoorbeeld 2012 zou kopen voor ongeveer 12k. Als ik dat bij de autokosten berekening invoer op anwb.nl, dan kost dat zo tussen de € 490,- en € 550,- per maand, inclusief alles, dus ook brandstof.

Private lease kost voor de auto's die ik op het oog heb, ook net zoiets. Ik zou dan wel een iets zuiniger model kiezen (misschien een Niro/Ioniq) maar de brandstofkosten komen er dan nog boven op, maar dat lijkt dan ook het enige verschil te zijn.

Ik denk dat ik zo'n € 150,- tot € 200,- brandstofkosten heb, private lease minder dan met een 2e hands.

Volgens mij zou ik de overwegingen het volgende mee moeten nemen:
- Impact op eventuele hypotheek -> nvt, ben net verhuisd en heb geen intentie om snel weer te verhuizen
- Eventuele boete bij contractbreuk -> hangt volgens mij van de voorwaarden af, grootste risico is dat ik een nieuwe baan vind binnen de contractsperiode incl lease auto. Ik heb 't geld om zo'n boete in één keer te betalen
- 2e hands is onder de streep gemiddeld goedkoper -> dat is wel de moeite waard, maar gaat vooral op als je geen tegenvallers hebt

Wij houden niet van onverwachte kosten en het gevoel van zekerheid en weten waar we aan toe zijn is ons ook geld waard. Ook het feit dat ik het geld dan nu op mijn rekening hou (en dus ook wel iets meer kan beleggen) geeft mij rust.

Zoals je misschien al leest, neig ik naar privatelease. Ik vind het prijsverschil de moeite waard voor de rust/zekerheid die het geeft. Even los van de 'lenen is slecht moraal' die hier soms wat doorsijpelt, zie ik iets over het hoofd? Wat is jullie indruk/ervaring van die anwb autokosten berekening (ik weet dat de anwb ook private lease doet en dus belang heeft bij hoge kosten, maar ik vind het er zeer geloofwaardig uit zien).

De anwb berekening van een focus, nieuwwaarde ca 21k, 20k km per jaar, 4 jaar bezit:
Autokosten Ford Focus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ZieMaar! schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:31:
Ik ben ook in de markt voor een auto. Ik wissel van werkgever en ga veel meer in dezelfde woonplaats werken, maar raak mijn lease auto dus kwijt.

Ik denk dat ik zo'n € 150,- tot € 200,- brandstofkosten heb, private lease minder dan met een 2e hands.
Ga je dagelijks 35 km enkele rit rijden (bij 1:15 en 1,50/l, 5 dagen per week)?

Er zijn ook prima occasions te vinden van 6k die net zo goed kunnen zijn, apk van een jaar zonder opmerkingen over aankomende punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
Je hebt de overwegingen wel goed op een rijtje. De ANWB schat de kosten wel wat hoog in (zie ook eerdere rekenvoorbeelden in dit topic), dus het verschil tussen leasen en occasion is waarschijnlijk wel iets groter. Daar staat tegenover dat de ANWB de rentederving weer heel laag inschat (1%). Als je die 10k - 15k aflost op je hypotheek haal je al heel wat meer dan dat.

Als je inderdaad verwacht een nieuwe baan te kunnen krijgen met lease auto dan zou je op zoek kunnen gaan naar een auto waar je relatief voordelig een kort contract kunt afsluiten. Dan kan je er relatief goedkoop/snel weer van af en kan je ook kijken of het bevalt.

Ten slotte vergelijk je nu een focus met nieuwwaarde van 21k met een Niro/Ioniq van minimaal 28k. Dat lijkt me niet helemaal in dezelfde klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
PcDealer schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:05:
[...]

Ga je dagelijks 35 km enkele rit rijden (bij 1:15 en 1,50/l, 5 dagen per week)?

Er zijn ook prima occasions te vinden van 6k die net zo goed kunnen zijn, apk van een jaar zonder opmerkingen over aankomende punten.
Nee, ik zal gemiddeld 3 dagen in de buurt werken (ca 10 km enkel reis) en 1 dag verder (ca 120 km enkele reis). Dus zeg maar inclusief boodschappen etc zo'n 350 km per week, 1500 per maand. Dat is 100 liter bij 1:15 dus zo'n € 150,-. Tel daar vakanties bij op en je zit misschien op 200 euro p/m.

Bij occasions van 6k die toch wel wat comfort geven, zou ik altijd wat bang zijn voor opeens hoge kosten. Een vriend van me rijdt een v70 van 5k, maar als ik zie wat die allemaal toch elke keer weer maar de garage brengt...maar goed, dat is met goed zoeken wel uit te vogelen denk ik...
Greencap schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:43:
Je hebt de overwegingen wel goed op een rijtje. De ANWB schat de kosten wel wat hoog in (zie ook eerdere rekenvoorbeelden in dit topic), dus het verschil tussen leasen en occasion is waarschijnlijk wel iets groter. Daar staat tegenover dat de ANWB de rentederving weer heel laag inschat (1%). Als je die 10k - 15k aflost op je hypotheek haal je al heel wat meer dan dat.

Als je inderdaad verwacht een nieuwe baan te kunnen krijgen met lease auto dan zou je op zoek kunnen gaan naar een auto waar je relatief voordelig een kort contract kunt afsluiten. Dan kan je er relatief goedkoop/snel weer van af en kan je ook kijken of het bevalt.

Ten slotte vergelijk je nu een focus met nieuwwaarde van 21k met een Niro/Ioniq van minimaal 28k. Dat lijkt me niet helemaal in dezelfde klasse.
Tnx, ik heb niet de verwachting dat ik een andere baan ga krijgen, ik wil echt wel lang bij deze baas gaan werken, maar je weet nooit he. Ik denk dat ik het nog eens goed ga doorrekenen en ook gewoon eens ga proefrijden in duurdere, iets goedkopere occasions en dan in evt wat nieuwere auto's die voor shortlease in aanmerking komen. Zal wel even iets wennen worden, ik heb nu een 4 jaar oude v60 :).

Tnx so far voor t meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Die zijn er niet, of ze moeten de 150k niet overschrijden. Anders zijn ze total loss in de ogen van de lease maatsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:57
sugarlee89 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:24:
[...]

Die zijn er niet, of ze moeten de 150k niet overschrijden. Anders zijn ze total loss in de ogen van de lease maatsch.
Je kunt wel een occasion op afbetaling kopen uiteraard, maar dat zou je moeten uitrekenen of je dat het waard vind je betaald met de lage rente niet al teveel per maand extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Youngtimers: http://www.ps50.nl

en Helder, private lease van jonge occasions. Niet goedkoper, met iets meer flexibele voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:37
t_captain schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:46:
Youngtimers: http://www.ps50.nl

en Helder, private lease van jonge occasions. Niet goedkoper, met iets meer flexibele voorwaarden.
Ik zie zakelijk lease, geen private. Of ik zie het niet door mijn mobiele browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
baronruud schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:37:
[...]

Ik zie zakelijk lease, geen private. Of ik zie het niet door mijn mobiele browser.
Beetje vage site die je weer doorlinkt naar verschillende dealers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06
Sinds afgelopen oktober lease ik een occasion bij ALD automotive. Een Ford Focus Wagon. Stond 30k op de teller, ik betaal €350/mnd voor 12 maand, 20.000 / jaar.

Ze lijken nu uitverkocht, maar linkje..
Linkje: http://www.aldautomotive....d-focus-wagon-10-ecoboost

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
baronruud schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:37:
[...]

Een youngtimer moet je ook niet prive leasen. Die niet zovzeer gunstig in de kosten als wel in de bijtelling. Die andere aanbieder, Helder, lijkt zich juist op prive te richten en op auto's met de kop eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 15:07
Ik ga waarschijnlijk ergens anders werken waar ik geen lease auto meer rijdt en dus aangewezen ben op eigen vervoer. Private lease is dus ook een optie. Als ik zo de tools her en der een beetje gebruik lijkt het kopen van een occasion in bijna alle gevallen ongunstiger dan private lease. Je zou denken dat het meestal (veel) goedkoper is een eigen auto te rijden.

Ik ben op zoek naar een (ruime) gezinsauto, liefst een station.

Nu neem ik als voorbeeld een Ford Mondeo uit 2007, deze kost iets van 7900. 18000 km/jaar, 4 jaar lang.

Kosten per maand:

Wegenbelasting67
Verzekering62
Afschrijving114,60
Onderhoud83
Totaal326,60

Voor bijna hetzelfde geld private lease je een nieuwe Ford Focus voor 2 jaar. Wat zie ik dan over het hoofd of overdrijf ik met de maandkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mondeo is een grotere auto dan een Focus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
Voor 326 euro lease je echte geen Ford Focus voor twee jaar met 20k km per jaar. Mondeo is idd ook vrij veel duurder dan een Focus dus je vergelijkt ook appels met peren.

Afschrijving en onderhoud van de mondeo zijn dan wel ook weer optimistisch genomen in je berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:56

Shunt

Boe

kouk schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:32:
Ik ga waarschijnlijk ergens anders werken waar ik geen lease auto meer rijdt en dus aangewezen ben op eigen vervoer. Private lease is dus ook een optie. Als ik zo de tools her en der een beetje gebruik lijkt het kopen van een occasion in bijna alle gevallen ongunstiger dan private lease. Je zou denken dat het meestal (veel) goedkoper is een eigen auto te rijden.

Nu neem ik als voorbeeld een Ford Mondeo uit 2007, deze kost iets van 7900. 18000 km/jaar, 4 jaar lang.

Kosten per maand:

Wegenbelasting67
Verzekering62
Afschrijving114,60
Onderhoud83
Totaal326,60

Voor bijna hetzelfde geld private lease je een nieuwe Ford Focus voor 2 jaar. Wat zie ik dan over het hoofd of overdrijf ik met de maandkosten?
Een Mondeo van 2007 kost rond de 5/7 k afhankelijk van uitrusting motorisatie en kilometers natuurlijk.
Daar ga je dan vanuit van een afschrijving van ruim 5k over 4 jaar ? De rest van de kosten kloppen volgens mij aardig maar die afschrijving is volgens mij ruim de helft te hoog.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:37

Kosten per maand:

Wegenbelasting67
Verzekering62
Afschrijving114,60
Onderhoud83
Totaal326,60

Heb je een link van die lease? Kan me niet voorstellen zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
JunkieLimbo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:57:
Voor 326 euro lease je echte geen Ford Focus voor twee jaar met 20k km per jaar. Mondeo is idd ook vrij veel duurder dan een Focus dus je vergelijkt ook appels met peren.
https://www.athlon.com/nl.../Opel-Astra_Sports-Tourer

Een Astra sports tourer 15K/Jaar voor 379 per maand.

https://www.athlon.com/nl...os/Groot/Ford-Focus-Wagon

Focus Wagon voor 363 per maand

Natuurlijk is de Mondeo een andere, grotere auto. Maar hij is ook 10 jaar oud. Neem ik een Focus van 7 jaar oud dan kom ik ook op ongeveer 350 euro per maand. De berekeningen op ANWB.nl en AutoWeek zijn nog ongunstiger, die zitten rond de 500 Euro per maand.
Afschrijving en onderhoud van de mondeo zijn dan wel ook weer optimistisch genomen in je berekening.
Ik heb gekeken naar een Mondeo uit 2007 met 140K en vervolgens naar een Mondeo uit 2003 met 230K op de teller. Is er een beter alternatief voor het berekenen van afschrijving/onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Zo heel slecht zijn de inschattingen van de ANWB nu ook weer niet. Wellicht dat iedereen hier altijd veel geluk heeft hier met de onderhoudskosten en afschrijving, maar naar mijn eigen ervaring klopt het best aardig. Het hangt er waarschijnlijk ook wel van af of je je auto normaal gesproken bij een of andere beunhaas in onderhoud doet of een dure dealer (even los van de discussie welke van de twee beter is). Als je van het type bent dat de auto jaarlijks netjes een beurt geeft bij een gerenomeerde dealer, dan denk ik dat de ANWB een hele goede inschatting geeft van de daadwerkelijke kosten.

Je bent echter wel appels met peren aan het vergelijken. Een auto uit 2003 ga je (lijkt me) niet all-risk verzekering bijvoorbeeld. Die kosten die je rekent voor de verzekering zijn dan wel heel hoog. Verder vergelijk je niet auto's met dezelfde nieuwwaarde. Ten slotte lijkt 100 euro verschil misschien niet zo veel, maar het is ten opzichte van een bedrag van ~300 euro natuurlijk wel erg significant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
Beide zijn aanzienlijk hoger dan de 326 euro per maand waar ik op reageerde. Je gaf zelf aan dat je 18.000 km rijdt en dat ligt volgens mij dichter bij de 20k dan bij de 15k. Als je beide autos op 20k zet dan komen ze op 388 en 4xx. Toch aanzienlijk meer dan 326.

Hiermee wil ik echter niet zeggen dat je niet moet private leasen. Ik vind zeker die Focus best een mooie propositie en ik zou voor dat soort bedragen echt heel veel liever in een nieuwe focus rijden dan in een 10! jaar oude Mondeo (zoals in jouw rekenvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Greencap schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:25:
Zo heel slecht zijn de inschattingen van de ANWB nu ook weer niet.
Ik kwam pas een private lease Up! tegen voor 169 euro per maand. Ik heb net voor de gein bij de ANWB eens de kosten berekend voor 1 jaar bezit en 10.000 km. Dat komt op 399 euro per maand. Excl. benzine 316 euro. Excl. "rente" 307 euro.
Laat de private lease 50 euro duurder zijn voor slechts 1 jaar, dan nog zit de ANWB er flink boven.
De leasemaatschappij maakt er geen verlies op, dus de ANWB zit wat hoog in z'n kosten. Hoewel het grootste deel afschrijving is, en daar zal de leasemaatschappij met een dealernetwerk om de auto weer te verkopen minder last van hebben.

Wat wel typisch is:
-250 euro "vaste kosten": onderhoud carrosserie en diversen
-140 euro "overige kosten": reparatie en onderhoud

@Greencap hieronder: Private lease is ook incl. alle kosten natuurlijk, alleen voor een prijs die er volgens de ANWB niet uit kan.

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 08-06-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Die maandlasten bij de ANWB zijn meer dan alleen afschrijving en onderhoud. ANWB houd alles hoog aan (dus ook bijvoorbeeld verzekering). Het is handiger om alleen naar de afschrijving en onderhoudskosten te kijken (die staan ook uitgewerkt). Je kan dan ook zien wat voor restwaarde wordt aangenomen en daar voor corrigeren. Als je bij de ANWB gaat uitrekenen wat de afschrijving is van een nieuwe auto na 1 jaar dan is die heel hoog ja. Als je het voor drie jaar berekend en een goedkopere verzekering neemt komt het al meer in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
Bij de ANWB kom ik met een FORD FOCUS WAGON 1.6TI-VCT 77KW LEASE TREND uit 2012 met 153000 op de teller op het volgend uit:

Soort kosten Per maand Per km
Vaste kosten € 252 € 0,17
1. Vaste afschrijving 6,3 ct
2. Verzekering 5,6 ct
3. Motorrijtuigbelasting 3,5 ct
4. Onderhoud carrosserie en diversen 1,4 ct
Overige kosten € 310 € 0,21
5. Variabele afschrijving 2,0 ct
6. Brandstof 12,6 ct
7. Reparatie en onderhoud 5,0 ct
8. Banden 1,1 ct
Rente € 5 € 0,00
Totaal € 567 € 0,38

Private lease via Athlon

€ 368 * 12 mnd / 18000 km = 26 ct/km + brandstof (1500 km/maand bij 1 op 17) 10 ct = 36 ct/km

Maar dan krijg je ook nog geld terug omdat je minder kilometers per maand maakt dan de 20K.

Met de berekening van de ANWB ben je dan minder kwijt per kilometer als dat je zelf een 5 jaar oude occasion zou kopen. Vandaar ook mijn verbazing. Verzekering zou per maand goedkoper kunnen, naar ongeveer 55 per maand, dat scheelt dan 3 ct/km of 4 tientjes op maandbasis.

Gegevens die de ANWB gebruikt:

Aanschafprijs incl. accessoires & BTW
€ 8.900
Kentekendatum
Februari 2012
Kilometerstand bij aanschaf
153.000
Aanschafdatum
Juni 2017
Oorspronkelijke nieuwprijs
€ 21.900
Verwachte bezitsduur
4 jaar
Kilometrage per jaar
18.000 km
Vaste afschrijving
51,4 %
Variabele afschrijving
16,3 %
Restwaarde (inschatting, inkooprichtprijs)
€ 2.900
Massa ledig voertuig
1.207 kg
Motorrijtuigbelasting
€ 625 per jaar
Motorrijtuigbelasting over gebruiksperiode (vanaf aanschafdatum)
€ 2.499
Verzekeringsvorm
WA + Casco
No claim
50 %
Verzekeringspremie
€ 1.010
Onderhoud carrosserie & diversen
€ 250 per jaar
Brandstof
Brandstofverbruik (praktijk)
7,6 liter/100km
Brandstofprijs
€ 1,664/liter
CO2-uitstoot
139 g/km
Reparatie en onderhoud (vanaf aanschafdatum)
€ 3.567
Bandenmaat (voor - achter)
205/55R16H
Bandenprijs
€ 100 per band
Levensduur banden
36.000 km
Aantal sets banden (vanaf aanschafdatum)
2
Rentevoet
1,0 % per jaar
Renteberekening (soort)
RenteDerving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
RemcoDelft schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:25:

@Greencap hieronder: Private lease is ook incl. alle kosten natuurlijk, alleen voor een prijs die er volgens de ANWB niet uit kan.
Dat snap ik, ik private lease zelf dan ook al drie jaar... :+ Mijn reactie was op de vraag waar je redelijke inschattingen van onderhoudskosten en afschrijving kan vinden.

@kouk Ik ben het volledig met je eens hoor. Private lease is qua kosten gewoon erg interessant, maar pas op wat je zegt, want je krijgt zo een horde tweakers op je dak hier die zullen proberen het tegendeel te bewijzen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Binnen je leasetijd een hypotheek nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:13
TheBrut3 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:11:
[...]

Dat, en/of flexibiliteit in je financiën? Beiden mokervast met private lease.
Er is nog een aardig topic over geweest:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1774503

Bottom line was volgens mij dat zelf aanschaffen meestal goedkoper is op de lange termijn en je een stuk meer vrijheid/flexibiliteit hebt. (verkopen kan immers altijd mocht je om wat voor reden dan ook snel geld nodig hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
[...]

Hangt er ook vanaf hoe je tegen de maximaal wenselijke hypotheek aan kijkt. Ik kan twee private lease auto's hebben en alsnog een hypotheek afsluiten die hoger is dan ik zou willen. Uiteraard verandert dit mogelijk bij ontslag/scheiding etc.

Persoonlijk zou ik er als gezin met twee auto's wel voor voelen om één auto prive te rijden en één private lease. Zo heb je een mooie spreiding, geen kans meer op 2x onverwacht onderhoud of hogere afschrijving dan gepland en mogelijkheid privé auto op te doeken bij veranderende omstandigheden.
GeeMoney schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:24:
[...]

Dat, en/of flexibiliteit in je financiën? Beiden mokervast met private lease.
Er is nog een aardig topic over geweest:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1774503

Bottom line was volgens mij dat zelf aanschaffen meestal goedkoper is op de lange termijn en je een stuk meer vrijheid/flexibiliteit hebt. (verkopen kan immers altijd mocht je om wat voor reden dan ook snel geld nodig hebben)
Veel van de private lease partijen hebben tegenwoordig ook mogelijkheden kosteloos te ontbinden in geval van ontslag, scheiden en nog wat ingrijpende wijzigingen.

Daarnaast zie ik vaak afkopen gemaximaliseerd op 6 termijnen, bij een A-segment auto heb je het dan dus over een afkoopsom van maximaal €1.200,-. Als je privé snel een net nieuw aangeschafte auto moet verkopen zou je verlies wel eens groter kunnen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door assje op 09-06-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Over de afkoopsom zegt keurmerk private lease het volgende:
Hoe de opzeggingsvergoeding ook wordt berekend, er zit een grens aan. De opzeggingsvergoeding is ten hoogste het bedrag van het verschil tussen de gezamenlijke termijnbedragen die u hebt betaald en nog moet betalen tot het moment van opzegging en de gezamenlijke - hogere - termijnbedragen die u tot dat moment had moeten betalen als u direct de leaseovereenkomst voor de kortere duur was aangegaan.
Dus laten we even die auto bij Athlon als voorbeeld nemen (https://www.athlon.com/nl.../Opel-Astra_Sports-Tourer). Het grappige bij Athlon is dat de maandlasten omhoog gaan indien je een langer contract afsluit. Dus volgens artikel 47.2 van keurmerk private lease zou je bij Athlon zonder boete je contract tussentijds op moeten kunnen zeggen (in ieder geval na 24 maanden, want je kan natuurlijk niet op hun website zien welke prijs ze zouden rekenen voor minder dan 24 maanden).

In het geval van een doorsnee andere leasemaatschappij zijn langere contracten goedkoper dan kortere. Stel we nemen https://www.alphabetpriva...enault-megane-life-estate als voorbeeld. Stel je hebt een contract van 48 maanden en 20000 km voor 375 euro per maand. Als je dat contract na 36 maanden opzegt kost je dat maximaal 360 euro. Als je dat contract na 24 maanden opzegt kost je dat maximaal 960 euro.

Dit zijn bovendien limieten gesteld door het keurmerk private lease. Soms zijn de daadwerkelijke kosten zelfs nog iets lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
kouk schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:07:
[...]

https://www.athlon.com/nl.../Opel-Astra_Sports-Tourer

Een Astra sports tourer 15K/Jaar voor 379 per maand.

https://www.athlon.com/nl...os/Groot/Ford-Focus-Wagon

Focus Wagon voor 363 per maand

Natuurlijk is de Mondeo een andere, grotere auto. Maar hij is ook 10 jaar oud. Neem ik een Focus van 7 jaar oud dan kom ik ook op ongeveer 350 euro per maand. De berekeningen op ANWB.nl en AutoWeek zijn nog ongunstiger, die zitten rond de 500 Euro per maand.

[...]

Ik heb gekeken naar een Mondeo uit 2007 met 140K en vervolgens naar een Mondeo uit 2003 met 230K op de teller. Is er een beter alternatief voor het berekenen van afschrijving/onderhoud?
Beetje rare calculator, bij de Opel worden je maandlasten hoger als je langere termijn kiest en bij de Ford is t andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
alki schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:57:

Beetje rare calculator, bij de Opel worden je maandlasten hoger als je langere termijn kiest en bij de Ford is t andersom
Is ongebruikelijk, maar komt wel vaker voor. Waarschijnlijk heeft de leasemaatschappij dan gewoon andere plannen voor die auto na 2 jaar of is de ervaring van de leasemaatschappij dat er na 2 jaar gemiddeld hoge kosten worden gemaakt.

Voor een ieder die in de markt is voor een nieuwe auto is het daarom ook erg interessant om te kijken wat voor prijzen leasemaatschappijen rekenen. Je zult zien dat wanneer je 10 auto's vergelijkt met allemaal (ongeveer) dezelfde cataloguswaarde, de termijnbedragen erg verschillen. Dat heeft deels met acties te maken, maar ook deels met de te verwachten kosten en afschrijving van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
[...]

Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Jammer dat er geen site die al die prive lease aanbieders naast elkaar zet zodat je mooi kunt vergelijken met dezelfde autos. Soort independer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:14
alki schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:02:
Jammer dat er geen site die al die prive lease aanbieders naast elkaar zet zodat je mooi kunt vergelijken met dezelfde autos. Soort independer :)
https://www.leasevergelijker.nl/private-lease/
U zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Ja maar hier zitten maar paar maatschappijen in en beperkt aantal autos. Is volgens mij een gesponsorde site van de 3 maatschappijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:25
ik heb afgelopen week voor mijn vriendin een private lease auto abonnement afgesloten. De reden was eenvoudig mijn vriendin rijdt nu een jaar of vier in een Audi A2 en had nu 196000Km gelopen. Het werdt tijd voor iets anders. De onderhoud kosten zouden niet meer opwegen tegen de waarde van de auto. (schokdempers moesten vervangen worden, en hij heeft een grote beurt nodig)

Ik was toevallig voor mijn eigen auto bij de VW/SEAT/AUDI dealer en zag daar een Seat MII staan. Nu hebben ze een actie dat je 1000euro inruil voordeel krijgt, terwijl ik met de verkoper daarover aan het praten was gaf hij aan dat er vanaf 1 juni een actie bijkomt waarbij de eerste drie maanden abonnementsgeld voor private lease terug zou krijgen. De betreffende actie kan ik zo niet meer terug vinden. De dealer is A-point. dit is de website voor private lease vanuit Pon (https://www.autoabonnement.nl/)

Wij hebben toen besloten om te gaan voor een Seat MII Sport Connect 5D | zwart hemel | Panoramisch schuifkanteldak | 16 inch Atom Grey velgen | Tornado rood (we zagen al genoeg saaie zwarte :D)

Deze auto voor 48 maanden 10000km per jaar tegen 209e per maand. En daarbij heeft de A2 meer dan 1000 euro opgeleverd, en krijgen wij nog 1500e terug gestort van de dealer plus drie maanden lease a 627e

Ik vond dit een goeie deal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Greencap
Dus je vriendin krijgt een nieuwe auto, terwijl je vrouw daarvoor haar auto moet inleveren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
:9~
Greencap schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:03:
Dus je vriendin krijgt een nieuwe auto, terwijl je vrouw daarvoor haar auto moet inleveren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
inbedrijf schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:44:
ik heb afgelopen week voor mijn vriendin een private lease auto abonnement afgesloten. De reden was eenvoudig mijn vriendin rijdt nu een jaar of vier in een Audi A2 en had nu 196000Km gelopen. Het werdt tijd voor iets anders. De onderhoud kosten zouden niet meer opwegen tegen de waarde van de auto. (schokdempers moesten vervangen worden, en hij heeft een grote beurt nodig)

Ik was toevallig voor mijn eigen auto bij de VW/SEAT/AUDI dealer en zag daar een Seat MII staan. Nu hebben ze een actie dat je 1000euro inruil voordeel krijgt, terwijl ik met de verkoper daarover aan het praten was gaf hij aan dat er vanaf 1 juni een actie bijkomt waarbij de eerste drie maanden abonnementsgeld voor private lease terug zou krijgen. De betreffende actie kan ik zo niet meer terug vinden. De dealer is A-point. dit is de website voor private lease vanuit Pon (https://www.autoabonnement.nl/)

Wij hebben toen besloten om te gaan voor een Seat MII Sport Connect 5D | zwart hemel | Panoramisch schuifkanteldak | 16 inch Atom Grey velgen | Tornado rood (we zagen al genoeg saaie zwarte :D)

Deze auto voor 48 maanden tegen 209e per maand. En daarbij heeft de A2 meer dan 1000 euro opgeleverd, en krijgen wij nog 1500e terug gestort van de dealer plus drie maanden lease a 627e

Zo'n Mii voor 209 euro excl brandstof vind ik persoonlijk nog altijd vrij duur hoor. Als je zo'n ding particulier koopt en je hebt aardig wat schadevrije jaren dan rij je voor 20 euro wegenbelasting per maand en zo'n 10-20 euro verzekering per maand. Dan hou je nog heel wat centen over voor onderhoud+benzine, wat al helemaal niet de kostprijs is bij zo'n klein ding.

Ik heb eens als voorbeeld een Golf 7 highline genomen, die kost al 395 euro excl brandstof per maand. Een soortgelijke nieuwprijs, opties en motor als mijn huidige golf 6 highline en op basis van max 10k per jaar.

Om dan maar een voorbeeld te nemen:
allriskverzekering 40 euro
wegenbelasting 40 euro

is rijden voor 80 euro per maand, dus nog 320 euro per maand voor onderhoud, afschrijving en benzine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
Scrtz schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:25:
[...]
is rijden voor 80 euro per maand, dus nog 320 euro per maand voor onderhoud, afschrijving en benzine.
En rentederving :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:56

Shunt

Boe

0.15% rente ofzo? geweldig, als je geen risico wilt lopen staat het geld gewoon op de bankrekening en niet bij een belegging fonds. Rentederving is gewoon nagenoeg geen sprake van.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Scrtz schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:25:
[...]

Zo'n Mii voor 209 euro excl brandstof vind ik persoonlijk nog altijd vrij duur hoor.
Hij krijgt nog wel de eerste drie maanden gratis a 627 euro, plus 1500 euro terug. Over die 48 maanden is dat dus 44 euro per maand. Effectief betaald hij dus zo'n 165 euro per maand. Dat is echt niet slecht.
Shunt schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:38:
[...]

0.15% rente ofzo? geweldig, als je geen risico wilt lopen staat het geld gewoon op de bankrekening en niet bij een belegging fonds. Rentederving is gewoon nagenoeg geen sprake van.
Wat dacht je van aflossen op je hypotheek (indien van toepassing)? Dan haal je toch zo 2% zonder risico te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Shunt schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:38:
[...]

Voor jouw Golf van zeg €25k tegen 2% dus €40,- per maand.

Ga je voor vier jaar uit van een afschrijving van 40% is dat €208,- per maand.

Daarbij jouw €80 heb je een totaal van €328,- wat nog €67,- laat voor het onderhoud + gemak en afdekken risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Hier staan ook mooie Private Lease deals tussen: Link weg gehaald omdat hier een account voor nodig is.

Sorry als dit overkomt als spam maar dat is niet de bedoeling. Onder andere staat hier een Ford Focus tussen (ook te kiezen als ST variant). En met de configuratie van 20k km en 4 jaar komt deze op 358 euro. Erg nette prijs als je het mij vraagt. Tevens ook de erg lekker rijdende en ruime Kia Niro (heb hier een proefrit ingemaakt). Deze komt bij 20k km en 4 jaar echter alweer uit op 428 euro. Maar rijd dan ook wel een stuk zuiniger en fijner dankzij de automaat vanwege de hybride motor.

[ Voor 7% gewijzigd door The_Ghost16 op 09-06-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Wat voor mij de voornaamste reden is dat ik

1. Geen 6000+ hoef neer te leggen voor een occasion waarvan vaak onduidelijk is wat je aan onderhoudt nog kan verwachten.
2. Ik wil geen gezeur hebben met onderhoudt, zie punt 1 :D
3. Zoals @Greencap zegt, heb ik het doorgerekend en vond ik het een goei deal, het is een leuk aangekleed autootje geworden.
4 Als wij deze Seat Mii nieuw zou willen aanschaffen zouden wij 14000e kwijt zijn.

Dat dit onderstreep ons waarschijnlijk meer gaat kosten, daar ben ik zelf ook achter. Maar is erg onderhevig aan onderhoudt en bv total los rijden van een eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
The_Ghost16 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:54:
Hier staan ook mooie Private Lease deals tussen: https://nl.cr5group.com/euroclix-auto/results

Sorry als dit overkomt als spam maar dat is niet de bedoeling. Onder andere staat hier een Ford Focus tussen (ook te kiezen als ST variant). En met de configuratie van 20k km en 4 jaar komt deze op 358 euro. Erg nette prijs als je het mij vraagt. Tevens ook de erg lekker rijdende en ruime Kia Niro (heb hier een proefrit ingemaakt). Deze komt bij 20k km en 4 jaar echter alweer uit op 428 euro. Maar rijd dan ook wel een stuk zuiniger en fijner dankzij de automaat vanwege de hybride motor.
Ik denk dat je link niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
alki schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:15:
[...]

Ik denk dat je link niet klopt
Link klopt wel maar je moet een account hebben bij euroclix (kun je gratis aanmaken). Maar aangezien dit niet heel duidelijk is zal ik de link verwijderen en er alleen een melding van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:38
Ik heb hier gelezen over acties die wel eens plaats vinden, bijvoorbeeld van SBS, Groepsveiling, Snappcar, Woonexpress etc. zijn er websites die deze acties bijhouden (Google geeft me geen resultaat) of krijgt iedereen deze acties in zijn mailbox als ze zich eens bij een van deze partijen aangemeld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
inbedrijf schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:44:

Hoeveel KM mag je rijden per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Ook toegevoegd in de originele post. 10.000km p/j
YoshiBignose schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:43:
[...]

Hoeveel KM mag je rijden per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
inbedrijf schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:46:
Ook toegevoegd in de originele post. 10.000km p/j

[...]
Moest ook bijna wel voor zo'n prijs. Vriend van me had dit ook met een Ibiza, pas wel op als er toch veranderingen zijn in je prive/werk situatie want dan wordt het een dure grap voor 5 jaar. Hij heeft er nu een C1 bij en z'n Ibiza staat stil :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Dat zal bij ons niet gebeuren. We hebben een nog een auto. Voor de volledigheid we leasen de Mii voor 4 jaar.
YoshiBignose schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:13:
[...]

Moest ook bijna wel voor zo'n prijs. Vriend van me had dit ook met een Ibiza, pas wel op als er toch veranderingen zijn in je prive/werk situatie want dan wordt het een dure grap voor 5 jaar. Hij heeft er nu een C1 bij en z'n Ibiza staat stil :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dan is het perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:55
Heeft er iemand toevallig ervaring met het verlengen van een Private Lease contract?
In november eindigt mijn 2-jarig contract, echter bevalt deze constructie mij zo goed dan ik graag nog 6 -
12 maanden zou willen verlengen.
Indien iemand hier ervaring mee heeft, wat doet dit met de maandelijkse prijs? Valt dit hoger of lager uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ik zou het je leverancier eens vragen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Lekiame schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:51:
Heeft er iemand toevallig ervaring met het verlengen van een Private Lease contract?
In november eindigt mijn 2-jarig contract, echter bevalt deze constructie mij zo goed dan ik graag nog 6 -
Indien iemand hier ervaring mee heeft, wat doet dit met de maandelijkse prijs? Valt dit hoger of lager uit?
Is het hele idee niet dat je nu leuk een nieuwe kunt uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
Sander schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:10:
[...]

Is het hele idee niet dat je nu leuk een nieuwe kunt uitzoeken?
Dat klopt, echter wil ik het liefst niet verbonden zijn aan wederom een 24 + maanden contract i.v.m. eventueel een hypotheek die ik wil aangaan rond eind 2018. Een verlenging van 6-12 maanden zou dus perfect zijn gezien de auto ontzettend goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
gysman11 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:04:
ik zou het je leverancier eens vragen... :)
De vraag heb ik vanochtend ingediend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Lekiame schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:51:
Ja, maar je kan er niet zo heel veel over zeggen. De nieuwe prijs hangt af van heel veel factoren. Je kan het beste gewoon even een offerte laten maken.

Ik vond het zelf prijstechnisch in ieder geval niet zo interessant (ging om een 3 jaar oude Qashqai met 12 maanden verlengen). Ik kon dan net zo goed een nieuwe gaan leasen.
Lekiame schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:20:
[...]
Dat klopt, echter wil ik het liefst niet verbonden zijn aan wederom een 24 + maanden contract i.v.m. eventueel een hypotheek die ik wil aangaan rond eind 2018. Een verlenging van 6-12 maanden zou dus perfect zijn gezien de auto ontzettend goed bevalt.
Ik weet niet 100% zeker hoe het echt zit, maar volgens mij blijft je oude bkr-registratie gewoon staan indien je je contract verlengt (of op wat voor manier dan ook aanpast). Dit zou dan dus juist averechts kunnen werken voor je hypotheekaanvraag...

Las niet goed, je wil je contract laten eindigen voor je hypotheekaanvraag i.p.v. een lagere registratie bij de BKR... Dan is verlengen natuurlijk handiger.

[ Voor 5% gewijzigd door Greencap op 12-06-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
EDIT: Ik zie jou edit nu pas :)

[ Voor 94% gewijzigd door Lekiame op 12-06-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Ik vind dat er echt wel goede deals tussen zitten.
Mijn zoon heeft 2 jaar geleden een kleine auto gekocht als tweedehands.
Alleen al de verzekering en taksen kosten hem ruim 1000€ per jaar. (geen all-risk wegens oude auto, en hoge premie door lage leeftijd)
Afschrijving zal ook rond de 1000€ per jaar zitten, en elk jaar een garagebezoekje van 2-300€ als er niks speciaal is.

Als je dat vergelijkt met een lease, dan is 200€ per maand echt geen slechte deal. Bovendien rij je met een nieuwe auto, en geen auto die binnenkort geen enkele stad in mag.

Zeker voor jonge bestuurders valt het mee omdat de verzekering anders roet in het eten gooit.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Anderzijds, als je dan een huis wil kopen, en je hebt geld nodig voor een auto....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
Tommie12 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:31:
Ik vind dat er echt wel goede deals tussen zitten.
Mijn zoon heeft 2 jaar geleden een kleine auto gekocht als tweedehands.
Alleen al de verzekering en taksen kosten hem ruim 1000€ per jaar. (geen all-risk wegens oude auto, en hoge premie door lage leeftijd)
Afschrijving zal ook rond de 1000€ per jaar zitten, en elk jaar een garagebezoekje van 2-300€ als er niks speciaal is.

Als je dat vergelijkt met een lease, dan is 200€ per maand echt geen slechte deal. Bovendien rij je met een nieuwe auto, en geen auto die binnenkort geen enkele stad in mag.

Zeker voor jonge bestuurders valt het mee omdat de verzekering anders roet in het eten gooit.
Ja voor jongeren is het echt debiel qua kosten. Ik begon in een peugeot 206 die ik voor 1800 euro kocht. Vervolgens kun je dan op je eigen naam voor alleen WA zo'n 60 euro per maand betalen, dat is 900 euro per jaar oftewel in 2 jaar tijd heb je die auto nog eens betaald.
Pagina: 1 ... 7 ... 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.