Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:21
Onderhoud is wellicht wat laag, maar het zou kunnen. Heb je dealerprijzen van onderhoud bekeken?
En zet die wegenbelasting en verzekering ook even per jaar, of alles juist per maand.

Maarja, een bekende van me heeft nu dus een nieuwe Aygo geleased voor 180 euro per maand (was aanbieding), dan wordt dat nog echt fors goedkoper. Tuurlijk, dat is een auto van een lager segment, maar probeer dat maar eens te halen met zelf kopen.
eX0duS schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:47:
Ik heb gezien dat je al voor 180 euro per maand een nieuwe auto kan rijden, weliswaar 36 maanden looptijd, maar voor zo'n bedrag kan je toch op geen enkele manier een auto rijden, of zie ik dat verkeerd?
Dat dus inderdaad.

[ Voor 28% gewijzigd door !null op 02-01-2017 16:50 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 13:21
Inderdaad, voor een dergelijk bedrag is het toch onmogelijk, om een auto te kopen, die nog eens goed/veilig is, en daarbij alle kosten nog er bij zoals verzekering, wegenbelasting, en het gedoe met APK en allemaal onverwachte kosten? Ik heb zelfs auto's gezien bij de Gamma geloof ik voor 160 euro per maand, tjah dan zit er helemaal niks op, dus ik zou dan wel wat meer betalen voor airco bijvoorbeeld, maar van een dergelijk bedrag kan een student bij wijze van spreken nog wel auto rijden, je kan daar nog niet eens voor met je brommertje naar school zeg maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:31
!null schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:48:
Onderhoud is wellicht wat laag, maar het zou kunnen. Heb je dealerprijzen van onderhoud bekeken?
En zet die wegenbelasting en verzekering ook even per jaar, of alles juist per maand.

Maarja, een bekende van me heeft nu dus een nieuwe Aygo geleased voor 180 euro per maand (was aanbieding), dan wordt dat nog echt fors goedkoper. Tuurlijk, dat is een auto van een lager segment, maar probeer dat maar eens te halen met zelf kopen.

[...]

Dat dus inderdaad.
Heb even gekeken en zou na 3 jaar op 831,- uitkomen excl 1x vervangen banden (daarbij uitgaand van vervangen tussen 35000 en 40000) dan zou je totaal op 1095,- oftewel 365 euro onderhoud per jaar uitkomen.
Maar dan heb je ook automatisch europese pechhulp dus de ANWB valt weg. Dan kom ik op onderstaande tabel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7reTPjo.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 19:35
@exodus: financieel gezien is iedereen beter af bij een kleine en lichte auto dan met een grote en zware. Maar het is wel appels met peren vergelijken.

In de klasse van de C1 en Fiat 500 kun je imho nauwelijks rijden tegen de private lease prijzen. Dan is het alleen de vraag of je wilt vastleggen voor een stevige financiele verplichting en de daarbij horende beperking van je kredietruimte (maandbedrag telt voor 65?% mee als netto kredietlast -- scheelt nogal wat voor je hypotheek).

Soms heb je in het B en C segment erg scherpe private lease aanbiedingen via de dealerorganisatie. Laatst zag ik bijvoorbeeld een V40 vanaf 3xx euro per maand. Dat is behoorlijk scherp. Grote auto's zijn onbetaalbaar (en bij de meeste leveranciers niet eens leverbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 18:18
t_captain schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:38:
@exodus: financieel gezien is iedereen beter af bij een kleine en lichte auto dan met een grote en zware. Maar het is wel appels met peren vergelijken.

In de klasse van de C1 en Fiat 500 kun je imho nauwelijks rijden tegen de private lease prijzen. Dan is het alleen de vraag of je wilt vastleggen voor een stevige financiele verplichting en de daarbij horende beperking van je kredietruimte (maandbedrag telt voor 65?% mee als netto kredietlast -- scheelt nogal wat voor je hypotheek).

Soms heb je in het B en C segment erg scherpe private lease aanbiedingen via de dealerorganisatie. Laatst zag ik bijvoorbeeld een V40 vanaf 3xx euro per maand. Dat is behoorlijk scherp. Grote auto's zijn onbetaalbaar (en bij de meeste leveranciers niet eens leverbaar).
Grote auto's zijn überhaupt onbetaalbaar. Dat contante geld leg je niet zomaar even neer. En heb je het wel zal je ook een private lease in theorie kunnen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Aight!

'A toy robot...'

bvbal79 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:42:
[...]

Grote auto's zijn überhaupt onbetaalbaar. Dat contante geld leg je niet zomaar even neer. En heb je het wel zal je ook een private lease in theorie kunnen betalen.
Nou ik rij 2e hands een oudere V70, omdat ik voor mijn werk een kleine 250 km op en neer rij (3x in de week gelukkig maar). Maar dan zit je per jaar al snel richting 50.000 km, daar kan ik weinig privé van leasen helaas.

Keuze op oudere grotere auto heb ik speciaal gedaan, want ik wilde er een die veel KM's aankon, relax op de autosnelweg is en praktisch.

Zou best willen leasen, werk alleen in een klein bedrijf waar ze al een bedrijf bus voor hebben en privé is voor mij nog niet interessant met zoveel KM's. Heb wel eens bij Athlon, leaseplan, Skoda of Volvo gekeken, meeste gaan tot max 40.000 km.

[ Voor 16% gewijzigd door Aight! op 02-01-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:16
Een grote/luxe auto rijd je over het algemeen dus liever privé als (jonge) occasion (ex-lease?)
Kleine boodschappenautootjes zijn perfect om met private lease te doen en als je de juiste aanbieding hebt (schaalvoordeel) is het vrijwel onmogelijk het privé goedkoper te doen.

Vermindering van hypotheekmogelijkheden is voor mij persoonlijk geen argument. Ik heb een hypotheek van net iets meer dan 50% maximaal en ben (bijzondere omstandigheden daargelaten) niet van plan ooit hoger uit te komen. Het is zekers iets om rekening mee te houden maar in de meeste gevallen alleen voor starters echt een issue wat mij betreft.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Die kleine auto's zijn verschrikkelijk voordelig. Ik heb het mijn moeder ook wel is voorgesteld om te private leasen, maar toen ik hoorde wat een allrisk en MRB kosten zat er nog een gigantische verschil in. Belangrijk is wel om de auto niet lang te houden als je weinig rijdt. Met een beetje goede deal hoef je dan na 36 maanden slechts 2 tot max 3 duizend toe te leggen op een nieuw model.

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 02-01-2017 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Grote auto's schrijven gigantisch af. De wat hogere onderhoudskosten van een tweedehand, staan in geen verhouding tot de besparing op de afschrijving.

Door een eigen te rijden, heb je die keuze. Ga je leasen, heb je die keuze niet. Er zijn niet veel particulieren die een grote auto nieuw rijden.

De meeste aanbieders houden op bij een Golf, een enkeling biedt een BMW 318 aan of een Giulia. Die zit al boven de 700 euro (Stern; excl opties; 60 maanden looptijd; 10.000 km/jaar; excl brandstof). Op die manier ga je gauw over de 1000 heen, en dat is veel geld voor iemand die 10.000 per jaar rijdt. Voor dat geld heb je heel veel keuze op de tweedehands markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb 3 jaar geleden een volledig aangeklede UP (15.000,-) in de privelease gegooid. Ik had het geld klaar staan, maar de VW dealer deed ons toen een aanbod wat we niet konden weigeren. Betalen echt niks voor dat ding.

Dit jaar gaat hij er uit. Aangezien kinderen ook groter worden, wil ik voor mijn vrouw nu een grotere auto. Die kopen we wel gewoon. Bij grotere auto's is het toch financieel aantrekkelijker om een auto met de kop er af te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699209

Ondanks het dogma 'koop nooit een nieuwe auto' is een nieuwe A-segment auto simpelweg de goedkoopste manier van autorijden (en op de fiets na ook transport). Of je hem nu koopt, leaset of financiert de maandlasten zijn simpelweg erg laag. Werkelijk op alle vlakken scoren ze laag in de kosten: afschrijving, onderhoud, MRB, brandstofverbruik, etc.

Nu zijn er mensen die met een oude tweedehandsauto net een paar tientjes per maand goedkoper rijden, maar daar staan ook mensen tegenover die elk jaar een nieuwe tweedehands moeten kopen omdat die de APK weer niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 531754

En toch ben ik met mijn 40k km per jaar goedkoper uit als ik een jonggebruikte giulietta koop dan als ik een A-segmenter ga private leasen. En dan mis ik behoorlijk wat luxe, ruimte en comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Moah

Daarom zie je ook zoveel Ups en Picanti rijden, voor een aanzienlijk deel via private lease. Je bent voor weinig geld van je vervoersbehoefte en alle bijkomende zorgen af. Als je verder geen eisen of wensen hebt, de ideale oplossing.

Ik denk wel dat die extreem scherpe leaseprijzen omhoog gaan. De calculaties rekenen immers met enorme inruilwaardes (een Up van 3 jaar oud die nog 8500 moet opbrengen ofzo). Gezien het grote aanbod van ex-private-lease Ups dat de komende jaren vrijkomt en de vraaguitval van mensen die liever leasen dan kopen, moet dat prijsverschil omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

frankyboy707 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:39:
Ik ben ook aan het nadenken over het private leasen van een auto; een suzuki swift (via de dealer).

Heb even een vergelijkingstabelletje gemaakt tussen het kopen van een nieuwe swift en het private leasen (en dan met 0 eigen inleg of max eigen inleg, 4492) obv 15000 km per jaar en 3 jaar.
Zou je ook daadwerkelijk een nieuwe Swift kopen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
PcDealer schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:11:
[...]

Zou je ook daadwerkelijk een nieuwe Swift kopen?
Mwah zit daar wel serieus over te denken maar ong 18.000 vind ik een hoop geld.

Heb vorig jaar een nieuwe swift een tijd als voorloopauto gehad en dat was een erg fijne auto.

1 van de voorwaarden die ik aan een auto stel is dat hij een trekhaak heeft dus de 2e hands markt voor swift's is dan behoorlijk kleiner, dan zijn ze behoorlijk duur en weet je niets van de geschiedenis. Prive leasen is dan een veiligere optie. Natuurlijk kan je ook kijken naar een swift zonder trekhaak maar evengoed zijn ze 2e hands best aan de prijs voor relatief oude auto's. (8000,- voor auto's van ong 6 jaar oud (dat is dan dan <100.000 en incl cruise control, ook een must) en moet je daar nog een trekhaak bij berekenen.

Overigens komt er dit jaar een nieuwe swift, die vind ik sowieso minder mooi, dus hoop op aanbiedingen met de oude swift (bijv private lease incl brandstof ofzo, daar hebben ze nu ook een actie mee met een suzuki baleno).

[ Voor 11% gewijzigd door frankyboy707 op 03-01-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

frankyboy707 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:31:
[...]

Mwah zit daar wel serieus over te denken maar ong 18.000 vind ik een hoop geld.
Zeg je nou dat je eigenlijk een jongebruikte zoekt?
Heb vorig jaar een nieuwe swift een tijd als voorloopauto gehad en dat was een erg fijne auto.
Hoe is de kwaliteit in jouw opinie? Ik zit in de autoverhuur en zie de Baleno en Vitara dagelijks. Dit zijn de enige auto's in onze vloot waar het tapijt (in de Baleno) zo makkelijk loslaat en waar het plastic zo makkelijk in te duwen is. Het zit niet vast op de bodemplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
PcDealer schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:37:
[...]
Zeg je nou dat je eigenlijk een jongebruikte zoekt?
Mwah dat zou mooi zijn maar ATM hebben wij het geld er niet voor beschikbaar (Net een keuken gekocht en gaan dit jaar ook trouwen) maar daarnaast is de vraag of we het geld er voor over hebben..
PcDealer schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:37:
Hoe is de kwaliteit in jouw opinie? Ik zit in de autoverhuur en zie de Baleno en Vitara dagelijks. Dit zijn de enige auto's in onze vloot waar het tapijt (in de Baleno) zo makkelijk loslaat en waar het plastic zo makkelijk in te duwen is. Het zit niet vast op de bodemplaat.
Ik vond het in de tijd dat ik er in gereden heb een prima auto. De genoemde zaken ben ik in ieder geval niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:53

FreakNL

Well do ya punk?

Anoniem: 531754 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:47:
En toch ben ik met mijn 40k km per jaar goedkoper uit als ik een jonggebruikte giulietta koop dan als ik een A-segmenter ga private leasen. En dan mis ik behoorlijk wat luxe, ruimte en comfort.
Dat kan bijna niet. Doe es een sommetje?

(Even afgezien van het feit dat je uiteraard luxe, veiligheid en comfort inlevert)

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 03-01-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreakNL schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:48:
[...]

Dat kan bijna niet. Doe es een sommetje?

(Even afgezien van het feit dat je uiteraard luxe, veiligheid en comfort inlevert)
VW Up, 24 maanden (~tijd tot leaseauto) bij 30k km 300,- p/m, 40k zal dus rond de 350 zitten (als het uberhaupt kan)
Brandstof 320,- p/m (2400L á 1,60. Verbruik van 6L/100 rij vaak Vmax+10 vlot en boven de 100-120 neemt zo'n a-segmenter significant toe, dus iets boven gemiddeld gepakt)

brengt ons tot ~670,- p/m

Giulietta diesel, aanschaf rond 12k, ~100k km op teller
Brandstof 220,- p/m (2200L á 1,20 verbruik 5,5L/100 op BC bij leenauto reed ik 4,5/100 dus lijkt me schappelijk)
All Risk verzekering ~130p/m
MRB 110 p/m
Onderhoud+banden 100,- p/m (dit bedrag heb ik nog nooit ergens aan kosten per jaar gehad, maar laten we het ruim nemen)

brengt ons tot ~560,- p/m excl afschrijving.

Verwachtte restwaarde ligt rond de 7-8k, dus als ik slecht aankoop 2.5k afschrijving per jaar, 220 per maand. Zie nu dat een A-segmenter inderdaad een 100 euro goedkoper zou zijn per maand.
Ik denk dat mijn verwarring kwam dat ik ofwel op diesel zocht, ofwel vanaf b-segment bekeek.
Het prijsverschil is wel minder dan dat reacties hier doen vermoeden en er is wel onder te komen (een tweedehands punto evo 1.3jtd gaat bijvoorbeeld minder kosten), maar goed: toch vrij voordelig zo'n a-segmenter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor mij is het ook geen kosten verhaal, maar meer een gemaks ding.

Mijn vrouw rijdt in die UP rond. Ik betaal 1 bedrag per maand (230,-). Verder nergens omkijken naar. Ik hoef hem straks niet te verkopen, ik breng hem naar de dealer met vervangend vervoer voor een beurt, ik heb geen verzekering, geen MRB facturen, als er iets is gaat hij naar de dealer zonder enige kosten, etc. etc.

Elk afzonderlijk punt boeit niet. Maar bij elkaar opgeteld is het wel heel veel gemak. Als ik doorreken zal ik hem vast zelf kunnen kopen voor 25,- minder per maand. Maar voor dat geld, heb ik liever gemak.

Zoals gezegd, bij een grotere auto, nemen de verschillen nogal toe. Zodra we echt boven de 100-150 per maand verschil komen, ga ik gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik anders in dezelfde klasse zou shoppen, dan zou ik denk ik ook geen moment twijfelen en voor de private lease gaan. Ookal is jong gebruikt dan sowieso wat goedkoper, zoals je aangeeft is het de dingetjes die erbij komen niet waard (al worden verzekering en MRB wel gewoon netjes periodiek automatisch afgeschreven zonder omkijken). Ik vind het oprecht jammer dat er geen soortgelijke manier voor ontzorgen is voor mensen die echt veel kilometers rijden, dan heb je gewoon echt niet voldoende aan een A-segmenter, en benzine is ook niet heel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 13:58
Deveon schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:56:
Die kleine auto's zijn verschrikkelijk voordelig. Ik heb het mijn moeder ook wel is voorgesteld om te private leasen, maar toen ik hoorde wat een allrisk en MRB kosten zat er nog een gigantische verschil in. Belangrijk is wel om de auto niet lang te houden als je weinig rijdt. Met een beetje goede deal hoef je dan na 36 maanden slechts 2 tot max 3 duizend toe te leggen op een nieuw model.
Dan moet je wel inruilen, want particuliere verkoop is bijna niet te doen. Een beetje aangeklede A-segmenter kost iets van 13-15k, maar er is zoveel aanbod dat het verkopen lastiger is dan je denkt. Dan kan je beter na 3 jaar de sleutels op de balie gooien en een andere leasen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:31
[verwijderd]

[ Voor 106% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:06

Shunt

Boe

Mar.tin schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:30:
Vind het allemaal in "mijn" segment nog niet zo heul goedkoop..

Ik rijd nu een Aygo uit 2010, volledig uitgerust voor "destijds" en achteraf nog cruise control ingebouwd.

Die kost mij, ex. afschrijving/benzine ongeveer €100,- in de maand.

Inmiddels bijna 40.000km in mijn bezit en bijna 2 jaar. In die tijd / km's zijn de marktprijzen voor vergelijkbare modellen nauwelijks gedaald. (€6000,- aanschaf, en zie ze eigenlijk niet < 5000 euro aangeboden worden.)
Dat zou nu €1000 afschrijving betekenen. En dus +- 40 euro afschrijving in de maand.

Vergelijk dat met het leasen van een nieuwe aygo, €200 / 220 in de maand. En er kan bijna €80,- in de maand gespaard worden voor andere dingen. Da's bijna €1000 / jaar.

Aanvullende lol is dat het geheel mijn eigendom is, ik er vanaf kan op eender welk moment dan ook.

Nu is het natuurlijk niet helemaal ei-ei, maargoed, voor mij in elk geval de moeite waard :)
Ja dat zijn vraag prijzen op een auto segment dat volledig dicht geslibd zit.
Voor 100 euro in de maand kan ik mij niet voorstellen dat je er ook onderhoud kosten bij hebt zitten?
Volgens mij reken je met iets te weinig cijfertjes.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:27:
[...]

Dan moet je wel inruilen, want particuliere verkoop is bijna niet te doen. Een beetje aangeklede A-segmenter kost iets van 13-15k, maar er is zoveel aanbod dat het verkopen lastiger is dan je denkt. Dan kan je beter na 3 jaar de sleutels op de balie gooien en een andere leasen.
De instapper met airco schrijft aanzienlijk minder af. Opties schrijven altijd harder af. Een A-segmenter van 13-15k rijd je ook niet voor 200 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:23
Hoe zit dat met (private) lease en eventuele kleine gebruiksschade die een auto oploopt?
Ik kan me voorstellen dat de restwaarde bij een auto van een zeer nette berijder groter is dan de restwaarde van dezelfde auto die is "gebruikt" door een compleet gezin.

Wie draait er voor dat verschil op?
Of krijg je daar bovenop de maandlasten achteraf nog een rekening voor?

[ Voor 11% gewijzigd door Leader98 op 04-01-2017 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 123% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

* MAX3400 moet leren lezen; sorry...

[ Voor 91% gewijzigd door MAX3400 op 04-01-2017 11:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar je koopt dus in 2014 een auto uit 2010? Hoe is dit vergelijkbaar met nieuw? Private Lease gaat om een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Reactie is al aangepast.

[ Voor 93% gewijzigd door thunder8 op 04-01-2017 12:00 . Reden: Reactie die ik quote al aangepast. ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Mar.tin schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:55:
[...]

Ten tijde van aankopen was het nog een "courant" model. Op wat dagrijverlichting na ongewijzigd. :)

Maar je hebt gelijk. ;)
Als ik de ANWB mag geloven (zit er meestal niet heul veel naast) is een realistische afschrijving van een aygoongeveer tussen de 150 en 230 per maand bij 20k per jaar (hangt er vanaf waar je hem voor kunt kwijt raken want dat is de vraag bij dit soort auto's) En onderhoud bereken je niet alleen over de kosten die je tot nu gemaakt hebt maar over de periode tot je hem weer verkocht hebt (is lastig als je er nog in rijd ja :P). Jij weet namelijk niet of je de komende 5 jaar alleen maar een plugje moet vervangen of dat je volledige versnellingsbak er onderuit knalt. Daarom reken je bij dit soort berekeningen normaal met een buffer bedrag waarmee je ook in de toekomst jezelf indekt. Bij een aygo adviseert de ANWB dat ongeveer op 60 euro te houden incl banden. Dat maakt het beeld een beetje anders.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mar.tin schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:30:
Vind het allemaal in "mijn" segment nog niet zo heul goedkoop..

Ik rijd nu een Aygo uit 2010, volledig uitgerust voor "destijds" en achteraf nog cruise control ingebouwd.

Die kost mij, ex. afschrijving/benzine ongeveer €100,- in de maand.

Inmiddels bijna 40.000km in mijn bezit en bijna 2 jaar. In die tijd / km's zijn de marktprijzen voor vergelijkbare modellen nauwelijks gedaald. (€6000,- aanschaf, en zie ze eigenlijk niet < 5000 euro aangeboden worden.)
Er zat toen geen BPM op de Aygo, nu wel. Dat maakt de afschrijving een stuk lager doordat nieuwprijzen stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 107% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Maar als je lease met koop wil vergelijken moet je juist uitgaan van een realistisch gemiddelde.

Uitgangspunt van ANWB moet ik zeggen dat ik in veel gevallen ook vrij hoog vind.

[ Voor 30% gewijzigd door assje op 04-01-2017 12:21 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mar.tin schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:12:
[...]

Dan zou ik hem inmiddels op €500,- na afgeschreven hebben... (230,- / maand * 24 = 5520 euro) dus dat lijkt me een volkomen onrealistisch getal.

Ik bereken mijn afschrijving gewoon als aanschafwaarde - huidige marktwaarde. Afschrijving is meestal het hoogst op nieuwe auto's.

Op het onderhoud heb je natuurlijk gewoon deels gelijk. :) Dus stel dat ik €60,- / maand aanhoud, scheelt het nog €120,- / maand met een nieuwe leaseaygo.

Er is buffer voldoende voor onvoorziene uitgaven, dus ik bereken graag op wat er daadwerkelijk aan kosten is + een beetje. Zo krijg ik een realistisch beeld van wat mijn auto kost - op dit moment -
En nu vanaf nieuwprijs gerekend? Want je blijft tweedehands met nieuw vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
7 jaar zijn 2 leasecontracten. ;) Ik zie de goedkope gebakjes voor geregeld 200 euro aangeboden worden, met welke heb je gerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Niemand least 7 jaar.....weer appels met peren vergelijken dus...na 3 of 4 jaar begin je gewoon weer aan een nieuwe wagen. Daarnaast vraag ik me af of je voor je inruil van een aygo uit 2010 wel 5000 euro krijgt. Ze verkopen ze nl voor 5000 euro als je de autosites afloopt.

/edit reken je nu niet trouwens je inruil dubbel? je corrigeert ervoor in je afschrijving en ruilt hem ook nog eens in.

kosten totaal: 11.000 (nieuwwaarde) + 184x84 (overige kosten) - 5000 (inruil)

[ Voor 59% gewijzigd door bvbal79 op 04-01-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Mar.tin schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Ja, 200, totdat je ze vertelt dat je 20.000 / jaar gaat rijden, en pas 3 schadevrije jaren hebt :)

Berekening is gemaakt bij Toyota, met 20.000/jaar, 3 schadevrije jaren. (Luxe uitvoering en een zwart metallic ipv wit, immers heb ik nu ook metallic lak)
Nu in de aanbieding bij de media markt :)

https://mediamarkt.leasen...ta-Aygo/configureer/1106/

Daarnaast, 20.000 per jaar in een Aygo is ook wel een uitzondering denk ik en bij justlease/mediamarkt maakt de schadevrije jaren dus niet uit.

[ Voor 13% gewijzigd door bvbal79 op 04-01-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 142% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-06 21:10
Zojuist een Polo besteld via http://www.groepsveiling.nl/auto/plc. Zijn in Duitsland ingekocht dus helaas geen Cruise Control (schijnt daar standaard niet op te zitten in de comfortline) maar volgens mij wel een hele complete auto. Met deze kosten kom ik bijna vergelijkbaar uit met mijn (oude) Citroen Xsara (Polo is € 23,- duurder).

Ben heel benieuwd hoe het private leasen bevalt, ook i.v.m. eigen risico (€ 250,-) en bij het inleveren... Voordeel is dat ik nu via bovenstaande actie er maar drie jaar aan vast zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 22:43
Tovenaar schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:43:
Zojuist een Polo besteld via http://www.groepsveiling.nl/auto/plc. Zijn in Duitsland ingekocht dus helaas geen Cruise Control (schijnt daar standaard niet op te zitten in de comfortline) maar volgens mij wel een hele complete auto. Met deze kosten kom ik bijna vergelijkbaar uit met mijn (oude) Citroen Xsara (Polo is € 23,- duurder).

Ben heel benieuwd hoe het private leasen bevalt, ook i.v.m. eigen risico (€ 250,-) en bij het inleveren... Voordeel is dat ik nu via bovenstaande actie er maar drie jaar aan vast zit...
Zomaar uit nieuwschierigheid, heb je hem dan met of zonder stickers genomen?

Wij zitten zelf ook sterk te overwegen om private lease te pakken (vooral vanwege alle problemen die we de afgelopen maanden met onze auto's hebben gehad)

Andere mensen hier die bepaalde aanbieders kunnen aanraden? Wij zelf zijn aan het kijken naar een zo goedkoop mogelijk oplossing voor 2 of 3 jaar, met 1000/1500 km/maand (klein autotje dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Niet zozeer een reactie op bestaande vragen, maar ter info ook een korte beschrijving van 'mijn' situatie. Althans, de auto voor mijn vriendin, ik rij zelf in een leaseauto van mijn werkgever...

Voorheen hadden we voor mijn vriendin een tweedehands Saab 93, prima veilige auto en onderhoud en afschrijving waren in twee jaar tijd zo'n 100 euro per maand. Grootste nadeel was voor mij de onzekerheid van extra kosten als er iets kapot gaat. Vlak na een grote beurt en onderhoud (totaal 750 euro) ging de oliekoeler kapot en zou 500 a 600 zijn om te laten repareren. Op zich prima, maar dat garandeert je niet dat je de komende maanden geen kosten meer hebt dus ik ben eens naar private lease gaan kijken. Overige kosten voor de Saab waren anwb, wegenbelasting + verzekering wat bij elkaar ongeveer 90 euro was. Brandstof ging ook wel redelijk hard want het is niet echt een zuinige auto.

Nu hebben we voor haar een Peugeot 108 die 212,- per maand kost bij Alphabet op basis van een leasecontract van 2 jaar en 10.000km per jaar wat ruim voldoende voor haar is. Uiteraard geen verdere kosten afgezien van brandstof en dat is in vergelijking met de Saab een stukje goedkoper.

Als ik belde situaties vergelijk dat is het financieel vrijwel hetzelfde, maar hebben we nu de zekerheid dat er geen extra kosten meer zijn en je het voordeel hebt van een gloednieuwe auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Wannial schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:56:
[...]
Zomaar uit nieuwschierigheid, heb je hem dan met of zonder stickers genomen?

Wij zitten zelf ook sterk te overwegen om private lease te pakken (vooral vanwege alle problemen die we de afgelopen maanden met onze auto's hebben gehad)

Andere mensen hier die bepaalde aanbieders kunnen aanraden? Wij zelf zijn aan het kijken naar een zo goedkoop mogelijk oplossing voor 2 of 3 jaar, met 1000/1500 km/maand (klein autotje dus)
Ik heb de Polo gekozen omdat het een fijne auto is en deze was alleen zonder stickers te krijgen maar aangezien de prijs al behoorlijk scherp was (€ 273,- p/m, 3 jaar, 15.000 km/j) had ik waarschijnlijk ook niet voor stickers gekozen als ik de mogelijkheid wel had.

Ik heb mijn keus ook wel laten beinvloeden door de leasemaatschappij, deze aanbieding (de Polo) was via die groepsveiling aangeboden via privatelease.com en die is weer onderdeel van Business Lease Nederland, over beiden organisaties kon ik zelf niets negatiefs vinden...

Reden voor ons om voor private lease te gaan is het wegnemen van de onzekerheid van een oude auto, in alle jaren eigenlijk altijd auto's gereden die 12-20 jaar oud waren en eigenlijk ieder jaar ons ANWB abonnement er uit kunnen halen... :|
Nu gaan we netto € 23,- meer per maand betalen (theoretisch van een c-segment naar een b-segment maar in de tijd zijn de b-segmenters aanzienlijk groter geworden, scheelt twee centimeter) en rijden we een nieuwe (complete) auto.

Ook het feit dat we afgelopen december een rekening hadden van bijna € 1100,- en een kapotte (bijna) stuurpomp en airco waren voor ons nu doorslaggevend.

[ Voor 4% gewijzigd door Tovenaar op 20-02-2017 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Jeroen V schreef op zondag 19 februari 2017 @ 09:37:
Als ik belde situaties vergelijk dat is het financieel vrijwel hetzelfde, maar hebben we nu de zekerheid dat er geen extra kosten meer zijn en je het voordeel hebt van een gloednieuwe auto...
En van D segment naar A segment, dat bepaalt natuurlijk de gehele vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jeroen V schreef op zondag 19 februari 2017 @ 09:37:
Niet zozeer een reactie op bestaande vragen, maar ter info ook een korte beschrijving van 'mijn' situatie. Althans, de auto voor mijn vriendin, ik rij zelf in een leaseauto van mijn werkgever...

Voorheen hadden we voor mijn vriendin een tweedehands Saab 93, prima veilige auto en onderhoud en afschrijving waren in twee jaar tijd zo'n 100 euro per maand. Grootste nadeel was voor mij de onzekerheid van extra kosten als er iets kapot gaat. Vlak na een grote beurt en onderhoud (totaal 750 euro) ging de oliekoeler kapot en zou 500 a 600 zijn om te laten repareren. Op zich prima, maar dat garandeert je niet dat je de komende maanden geen kosten meer hebt dus ik ben eens naar private lease gaan kijken. Overige kosten voor de Saab waren anwb, wegenbelasting + verzekering wat bij elkaar ongeveer 90 euro was. Brandstof ging ook wel redelijk hard want het is niet echt een zuinige auto.

Nu hebben we voor haar een Peugeot 108 die 212,- per maand kost bij Alphabet op basis van een leasecontract van 2 jaar en 10.000km per jaar wat ruim voldoende voor haar is. Uiteraard geen verdere kosten afgezien van brandstof en dat is in vergelijking met de Saab een stukje goedkoper.

Het verschil tussen een 9-3 en een 108 is dan wel weer levensgroot. ;)

Ik cirkel ook nog steeds rond Private Lease. Wat mij tegenstaat is dat dit zwaar kan wegen bij hypotheekverstrekking, terwijl een privéauto met onverwachte kosten/restwaarde totaal niet meegenomen wordt. Ook bij bv Toyota met opzegtermijn van 1 maand na 1 jaar leasen, staat er toch een schuld achter je naam voor de volle looptijd. Ik wil mijn handen vrij kunnen hebben rondom de aankoop van een huis.

Vooralsnog kom je op Alphabet ook een lijst met interessante auto's tegen. Wat wel jammer is dat je maar zeer beperkt kan configureren en modellen soms net zo hard weer verdwijnen (evenals aanbiedingen :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Señor Sjon schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:05:
[...]
Vooralsnog kom je op Alphabet ook een lijst met interessante auto's tegen. Wat wel jammer is dat je maar zeer beperkt kan configureren en modellen soms net zo hard weer verdwijnen (evenals aanbiedingen :X).
Mijn ervaring is dat wanneer je keuzevrijheid wilt je er ook voor betaald. Bij de Opel dealer hebben we naar een Karl gekeken (a-segment) en kwamen we, inclusief de nodige aangevinkte opties, uit op € 280,-
We hebben nu gebruik gemaakt van de eerder genoemde groepsveiling actie (http://www.groepsveiling.nl/auto/plc) en daar een Polo (b-segment) voor € 273,-. Echter konden we hier alleen de kleur kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt, maar soms worden zulke schrale modellen met torretjes als motoren aangeboden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:53

rob_erwt

What does this button do?

Ik ben ook aan de Private Lease gegaan. In mijn situatie kon het uit, maar dat was dankzij een aanbieding.

Op dit moment rijdt ik (woon-werk) in een 14 jaar oude Peugeot 206, een diesel, met ruim 330K op de teller. Ik vermoed dat hij de volgende APK wel eens veel werk nodig zou hebben, dus ik was eens aan het rondkijken. Toen kwam ik de actie van DirectLease bij Woonexpress tegen. Een VW Move Up! met business pack voor 170 euro per maand. Lease periode is 18 maanden en er zitten 12.000 km bij die prijs in.

Als ik die cijfers tegen elkaar wegzette, zou ik per maand goedkoper uit zijn dan nu met de Peugeot. Dat was wel dankzij de actie prijs overigens. De standaard prijs zou duurder zijn dan ik nu per maand betaal. Extra aanlokkelijk was wel dat het maar 18 maanden was. Sowieso maakte hem dat goedkoper dan bij een langere lease periode (bij inleveren/verkoop nog maar 1 rij jaar op de teller) en daarnaast is het wel prettig snuffelen voor een niet al te lange tijd (het is mijn eerste lease auto).

De actie zelf is wel een mooi 1-2tje trouwens: DirectLease is eigendom van Van Mossel Groep, waarvan de VW poot de auto levert. En WoonExpress is eigendom van Mandemakers die weer in een participatie holding zit met diezelfde Van Mossel groep... Ah well, maakt het voor mij verder niet anders. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Dat soort acties zijn inderdaad heel interessant, vaak ook omdat de looptijd relatief kort is... Voor mij was de Up! te klein vandaar dat we nu richting Polo zijn geschoven. We hebben ook een berekening laten maken bij de VW Dealer maar die kwam op € 360,- uit terwijl we nu voor € 273,- gaan leasen.
Ik vraag me wel af hoe het straks is als de leasetermijn verloopt, dan mogelijk wel richting een iets prijziger constructie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik pas niet in een Polo (te laag bij de beschikbare ruimte).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

assje schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:03:
[...]

En van D segment naar A segment, dat bepaalt natuurlijk de gehele vergelijking.
Grappig dat ik het eigenlijk nooit op die manier heb bekeken, maar natuurlijk heb je groot gelijk. Alleen is voor ons de eis niet dat we een ruime auto willen hebben, maar gewoon een tweede auto waarin mijn vriendin en kinderen relatief veilig kleine afstanden kunnen afleggen.

Dus het is inderdaad zo dat we er een kofferbak en een zitplaats bij in zijn geschoten, maar voor onze persoonlijk situatie dus totaal niet boeiend...
[...]
Het verschil tussen een 9-3 en een 108 is dan wel weer levensgroot. ;)
Yep. zie boven :)
Ik cirkel ook nog steeds rond Private Lease. Wat mij tegenstaat is dat dit zwaar kan wegen bij hypotheekverstrekking, terwijl een privéauto met onverwachte kosten/restwaarde totaal niet meegenomen wordt. Ook bij bv Toyota met opzegtermijn van 1 maand na 1 jaar leasen, staat er toch een schuld achter je naam voor de volle looptijd. Ik wil mijn handen vrij kunnen hebben rondom de aankoop van een huis.
Bij Alphabet wordt 1/3 van de totale leaseprijs van de gekozen termijn gehanteerd wat bij BKR geregistreerd wordt. Dus dat komt neer op grofweg 1600 euro. Overigens is 1/3 van het restant van de termijn ook de 'boete' als ik vervroegd inlever dus ik vind dat geen probleem. Mocht ik er om wat voor reden dan ook vanaf willen dan betaal ik dat wel. We zijn op dit moment ook aan het kijken voor een ander huis, maar ik wil sowieso niet voor de maximale hypotheek gaan dus ik zie het niet als probleem.
Dat viel me ook op ja. Voor de 108 was het dit model en geen andere keuze dan de kleur. Aangezien er voor mijn vriendin toch alles opzit wat ze graag zou willen vond ze het prima (een auto boeit haar voor geen meter... mij wel ,aar goed ik heb dan ook een iets 'leukere' auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:53

rob_erwt

What does this button do?

Tovenaar schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:00:
Ik vraag me wel af hoe het straks is als de leasetermijn verloopt, dan mogelijk wel richting een iets prijziger constructie...
Dat is inderdaad wel even afwachten. Op zich kan ik tegen die tijd ook weer voor (tweedehands) koop gaan als er geen mooie aanbieding is tegen die tijd. En anders wellicht wel wat duurder idd.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Zijn er hier eigenlijk ook mensen die een auto privé leasen als ze 40.000-50.000 km per jaar rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-07 21:52
Zijn er mensen met ervaring bij breekdeautomarkt.nl? Nieuw concept waarbij er 1 jaar wachttijd wordt gevraagd en je vervolgens een middenklasser voor 3000eu per jaar rijdt..

Wachttijd kan eventueel worden opgevuld met tijdelijke auto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

r0bb schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 09:22:
Zijn er mensen met ervaring bij breekdeautomarkt.nl? Nieuw concept waarbij er 1 jaar wachttijd wordt gevraagd en je vervolgens een middenklasser voor 3000eu per jaar rijdt..

Wachttijd kan eventueel worden opgevuld met tijdelijke auto..
Dus je betaalt inleg je wacht een jaar en dan krijg je een auto?
Klinkt als een scam. Wat heeft die wacht tijd als voordeel dat het goedkoper zou worden? De prijzen waar ze het over hebben op de site zijn gewoon achterlijk laag en onrealistisch.

[ Voor 41% gewijzigd door Shunt op 13-05-2017 09:40 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Ik vond het ook enigzins stinken, vandaar dat ik het hier even wilde aankaarten. De wachttijd komt voort uit het feit dat de auto nog besteld en geproduceerd moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

r0bb schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:16:
Ik vond het ook enigzins stinken, vandaar dat ik het hier even wilde aankaarten. De wachttijd komt voort uit het feit dat de auto nog besteld en geproduceerd moet worden.
Dat is bij een gewoon leasecontract ook. Sterker nog, dat is bij elke nieuwe auto die je niet uit voorraad koopt.
Als je zelf je opties bepaalt, wordt de wagen altijd op maat gemaakt.

Een dealer wel kan productiesloten bij de fabriek kopen, dan zijn de hoofdlijnen van de wagen (carosserie, motor) al vastgelegd en is er alleen nog aan de opties iets te veranderen. Vaak heeft dit als voordeel dat de wagen dan eerder afgeleverd kan worden.

[ Voor 21% gewijzigd door JackBol op 13-05-2017 10:24 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Breek de automarkt is onderdeel van www.zekerbesparen.nl (staat op website + zelfde adres).Het moederbedrijf Atvangarde b.v. is in 1997 opgericht (KvK). Dus klinkt niet als scam.

Vooruitbetalen, tsja, scheelt hoop gezeur met incasso en lastige klanten. Als je een goedkoop concept op de markt zet wil je lean zijn en daar geen tijd, fte`s aan moeten verspillen.

Staat er ergens dat het een nieuwe auto is?
Ik denk dat de jaar wachttijd samenhangt met het feit dat je een jahreswagen/ overjarig model/ demo/ ex rental krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lQo6pFvwGuGHxPkGQOGNPFQk/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8MoNjC4Ve3r5R362tl3k3lVG/full.png

[ Voor 53% gewijzigd door bombadil op 13-05-2017 11:02 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
Nee er werd duidelink gezegd dat het om een nieuw exemplaar ging, waarbij de deelnemer dan 'de kop eraf' ging rijden. Na een jaar moest hij worden ingeleverd en werd hij verkocht. Ik vroeg mij vervolgens hardop af of een wagen waarvan de kop eraf is gereden niet veel meer waarde verliest dan de betaalde 3000eu. Maar dat was dan niet het probleem van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Dat is een bepaalde verkoop-techniek. Als een dealer zomaar forse kortingen gaat geven wil niemand meer voor de normale prijs kopen. Anderzijds wil een dealer wel een auto verkopen aan iemand die slechts 90% kan betalen. (dit omdat de variabele kosten van één auto produceren uiteraard veel lager zijn dan de verkoopprijs). Dus veel jonge occasions zijn voor een dealer prima interessant voor dat marktsegment. Hierom rijden autoverkopers ook steeds kort met nieuwe wagen die dan na een paar maanden al verkocht wordt. Terwijl je geredeneerd vanuit de afschrijving ze juist in ingeruilde autos zou laten rijden.

Je ziet ook rentals maar korte termijn bij de verhuurder, daarna worden ze verkocht/ teruggeven. Terwijl "op rijden" ook voor een verhuurder logischer zou zijn.

Waar voor BreekDeAutomarkt de truck zit heb ik nog niet scherp. Is de wachttijd van 12 maanden toevallig net zo lang als het leasecontract voor 12 maanden? Soort van klantenbinding/ lock in door vroege, continue verlenging? Of de wachttijd, zo kunnen ze rustig wachten op een leeg slot in de productielijn. Dat is goedkoop produceren.

Anderzijds is €2.000 pj voor een Polo de helft van wat de ANWB vraagt bij langere lease. Ergens moeten ze een handigheidje hebben. Of ze gaan met groot geïnvesteerd vermogen marktaandeel veroveren?

Ik herinner met de GSM-abbo`s nog waarbij je een cash bonus kreeg die hoger was dan het totaal van maandelijkse abonnementsbedragen.. Daar kon je ook niet rationeel bij met je hoofd maar het klopte echt. Was een vorm van klantenbinding en hopen op een upsell (dat je buiten de bundel ging bellen).Of de Action-prijzen, dat hadden ze bij Blokker 10 jaar geleden ook voor onmogelijk gehouden.

[ Voor 42% gewijzigd door bombadil op 13-05-2017 11:04 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
bombadil schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:34:
Waar voor BreekDeAutomarkt de truck zit heb ik nog niet scherp. Is de wachttijd van 12 maanden toevallig net zo lang als het leasecontract voor 1 maanden. Soort van klantenbinding/ lock in door vroege verlenging? Of de wachttijd,zo kunnen ze rustig wachten op een leeg slot in de productielijn. Dat is goedkoop produceren.
"Andersom" kreeg ik ik de afgelopen week een folder in de bus voor private-lease van 2014-modellen. Die komen ongetwijfeld al uit de lease, en gaan zo nog een ronde mee i.p.v. de verkoop in.
Het was voor het eerst dat ik dit tegenkwam. Dit alles zal wel zorgen voor een snellere doorstroom, elke maand bij de dealer is een maand verlies.

BreekDeAutomarkt ziet er qua prijs zeer interessant uit. Ik verwacht echter wel wat "addertjes": 3000 vrije kilometers per maand bijvoorbeeld lijkt me iets anders dan 36000 vrije kilometers per jaar.
Vooruit betalen of eigenlijk 3000 euro uitlenen is een risico mocht het bedrijf failliet gaan, en dat risico loop je niet 1 maar 2 jaar. 12 maanden wachttijd is gruwelijk onhandig plannen als consument! Dat zal er waarschijnlijk toe leiden dat je na 12 maanden een duurder vervolgaanbod aanneemt, tenzij je direct als je de auto krijgt al een nieuw abonnement afsluit voor 12 maanden later.
Als bedrijf daarentegen kan ik me voorstellen dat dit fantastisch is: je neemt dan per 12 medewerkers elke maand een nieuwe auto af tegen de helft van je huidige leasekosten.
Wat me ook tegenvalt, is dat er geen voorwaarden te vinden zijn.
Hoe werkt het? 1. Vul het aanvraagformulier in. 4. Wij nemen contact op.
De meeste private lease aanbiedingen zijn tegenwoordig erg transparant. Dit niet.

Voor 4000 euro zou ik best een jaartje hierin willen rijden:
Afbeeldingslocatie: https://www.landrover.com/Images/L538_17_EXT_STU05_PURE_ms_1_Device-Desktop_670x385_281-233509_450x259.jpg
Ik kom op 1956 euro motorrijtuigenbelasting per jaar. Sorry, maar ik ben sceptisch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
http://www.scamadviser.co...markt.nl-a-fake-site.html

Ik kan er ook niet echt achter komen wat dit zou moeten zijn. Ik heb m'n gegevens ingevuld om info te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ik zocht op "BreekDeAutomarkt ervaringen" en vond niets.
Wel: "opgericht op 1 januari" en "vertegenwoordiger gezocht voor nieuw product ("4 dagen geleden geplaatst").

Hoe valt dat te rijmen met "4893 klanten hebben al bespaard op autorijden via breekdeautomarkt.nl"? Zelfs als dat aantal klopt, kan het alleen betekenen dat de duizenden mensen al betaald hebben, en allemaal in hun 12 maanden wachttijd zitten. Dat zou miljoenen omzet betekenen zonder 1 auto te hebben geleverd!

Toevoeging
Er staat: "Klasse € 35.000,- (Duitse prijzen)". Wat willen ze daarmee zeggen? Duitse prijzen heb je niets mee te maken op de Nederlandse markt. Is het nu de bedoeling dat de consument denkt: "ah, vandaar die lage prijs"?
En - hoewel het niet alles zegt - de Hoofdstraat 49 in Maasbracht ziet er nou niet bepaald uit als een locatie waarvandaan duizenden leaseauto's verhandeld worden.

Is dit een creatieve manier om aan onder AFM toezicht uit te komen terwijl consumenten er tientallen miljoenen euro's in steken?

[ Voor 33% gewijzigd door RemcoDelft op 13-05-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

bombadil schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:34:

Je ziet ook rentals maar korte termijn bij de verhuurder, daarna worden ze verkocht/ teruggeven. Terwijl "op rijden" ook voor een verhuurder logischer zou zijn.
Waar ik werkte werden verhuurauto's maximaal 35k km gereden en dan verkocht of terug naar dealer. Short term leaseauto's hadden er soms al 50-120k op zitten.

Maar goed, langer dan 35.000 km gebruiken in de autoverhuur over de gehele linie van auto's is gewoon niet te doen als ik zie hoe een instap Suzuki al los tapijt heeft of kapotte scharnieren voor de hoedenplank, of hoe vuil ingekoekt is omdat de stofzuiger het er niet uitkrijgt of onder de krassen... Ik snap het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 23:14
RemcoDelft schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:16:
Wel: "opgericht op 1 januari" en "vertegenwoordiger gezocht voor nieuw product ("4 dagen geleden geplaatst").

Hoe valt dat te rijmen met "4893 klanten hebben al bespaard op autorijden via breekdeautomarkt.nl"? Zelfs als dat aantal klopt, kan het alleen betekenen dat de duizenden mensen al betaald hebben, en allemaal in hun 12 maanden wachttijd zitten. Dat zou miljoenen omzet betekenen zonder 1 auto te hebben geleverd!
RemcoDelft schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:16:

Ik vind het ook lijken op een 'to good to be true' verhaal. Zoals jij al aangeeft gaat bij sommige van de 4.000-euro-auto's al 2.000 euro aan wegenbelasting 'verloren'. Een all-risk verzekering bij dergelijke auto's is ook erg prijzig én een afschrijving van 36.000 km's? Hoeveel marge blijft er dan nog over?

Verder is het erg ongebruikelijk om 3.000km per maand, wat erg veel is, als 'standaard' in het lijstje te zetten i.c.m. deze prijzen. Vrijwel alle lease-maatschappijen gaan uit van de allerlaagste prijs om online concurrerend over te komen maar dat is dan een v.a.-prijs bij meestal 12.000km. Het is op zijn minst opmerkelijk te noemen dat ze hun prijzen noemen bij 36.000km, want dat betekent dat het in praktijk bij bijv 12.000km nóg goedkoper wordt.

Als ik het geheel dan toch het voordeel van alle twijfel geef dan kan ik met wat betreft die 4.893 klanten alleen nog voorstellen dat dit het aantal is wat een meer-info-mailtje gestuurd heeft en dat het hele project gewoon nog niet opgetuigd is, dat het gewoon een innovatieve start-up is die óf een gave mogelijkheid heeft gevonden om voor een zeer concurrerend bedrag auto's aan te bieden óf veel hoop heeft maar nog niet goed doorgerekend is... Ik zou hier zelf mijn vingers in ieder geval niet aan branden voor ik ook real-life ervaringen zie, maar die komen dan neem ik aan pas op zijn vroegst in 2018?

[ Voor 4% gewijzigd door Valorian op 13-05-2017 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
Er wordt gesproken over indeling van klassen op basis van duitse catalogusprijs.

Volgens mij moet het idee zijn de jong occasions in bulk geimporteerd worden.

Heel veel blijft vaag in ieder geval, als er contact met me opgenomen wordt laat ik het wel weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-07 13:37
assje schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 19:02:
Er wordt gesproken over indeling van klassen op basis van duitse catalogusprijs.

Volgens mij moet het idee zijn de jong occasions in bulk geimporteerd worden.

Heel veel blijft vaag in ieder geval, als er contact met me opgenomen wordt laat ik het wel weten.
Ik hoor het ook graag :)

Een "Bmw i3 business" BEV voor (omgerekend) 250 euro per maand private lease, dat is een erg goede prijs!

Onze Zoe ( 100% gekocht) kost 95 per maand batterij lease en verzekering, 74 per maand aan all-risk verzekering (ik heb maar 4schadevrije jaren, binnenkort weer 5 dus even rond shoppen) en daar komt nog xxx afschrijving bij.

Maar, er staat dat je *maximaal* een jaar moet wachten. Als dit echt is dan komt dat denk ik door het feit dat ze dan de tijd hebben (maximaal een jaar) om groter in te kopen, van tevoren word ook al 2000/3000/4000 betaald en je hebt minder mensen nodig die elke maand geld moeten factureren.

Dit zou best een goede deal kunnen zijn. Enkel is het lastig om elke keer max een jaar te wachten.

*edit*

Ik lees net dit:
Géén huur/lease/lening
"U wordt deelnemer en gebruiker van de auto"
Deelnemer ? Moet je de auto delen dan oid?

[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 13-05-2017 22:18 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
- Ze hebben geen telefoonnummer op de website staan
- De prijzen zijn erg rond, alsof er geen berekening achter zit
- Op de zekerbesparen website staat Copyright 2011
- Ze accepteren bitcoin

Voelt aan als oplichting.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Juup schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:54:
- Ze hebben geen telefoonnummer op de website staan
Wel een BTW-nummer, dat brengt me op Atvangarde B.V. op hetzelfde adres (maar met toevoeging "a" achter het huisnummer).
Ik citeer: "er werkt 1 persoon."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
assje schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 19:02:
Nou ik werd gebeld vandaag, heel verhaal maar weinig duidelijkheid.

Hij verzekerde me dat het om nieuwe auto's gaat, in bulk ingekocht. Je zou dus naar beschikbaarheid kunnen kiezen in beschikbare kleur/opties. De kilometers is gewoon 36.000 per jaar, over meerprijs van extra km's wordt nog nagedacht (?!)

Over de aanlooptijd zei hij dat een jaar het huidige uitganspunt was maar in de toekomst omlaag kan.

Verder bood hij aan langs te komen om e.e.a. te bespreken of het contract naar me te mailen. Ik gezegd dat contract per mail prima was en ik wel zo bellen als het niet duidelijk was. Hij heeft toegezegd mij morgen het contract te sturen dus ben benieuwd maar de inhoud.

Het blijft dus een wazig verhaal, wordt weer vervolgd. Ik heb een MB CLA opgegeven voor €3k per jaar, alleen de afschrijving is al meer dan dat.

Heeft iemand hier wellicht via werk toegang tot KVK om gegevens van die besparen.... site te checken? Gaat wel ver om 8 jaar iets in de lucht te hebben voor een scam?

Edit, oja hij zei ook nog dat dit in BE en DE ook al liep, inderdaad is er ook een .be variant van de site.

[ Voor 4% gewijzigd door assje op 16-05-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

assje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:03:
[...]

Nou ik werd gebeld vandaag, heel verhaal maar weinig duidelijkheid.

Hij verzekerde me dat het om nieuwe auto's gaat, in bulk ingekocht. Je zou dus naar beschikbaarheid kunnen kiezen in beschikbare kleur/opties. De kilometers is gewoon 36.000 per jaar, over meerprijs van extra km's wordt nog nagedacht (?!)

Over de aanlooptijd zei hij dat een jaar het huidige uitganspunt was maar in de toekomst omlaag kan.

Verder bood hij aan langs te komen om e.e.a. te bespreken of het contract naar me te mailen. Ik gezegd dat contract per mail prima was en ik wel zo bellen als het niet duidelijk was. Hij heeft toegezegd mij morgen het contract te sturen dus ben benieuwd maar de inhoud.

Het blijft dus een wazig verhaal, wordt weer vervolgd. Ik heb een MB CLA opgegeven voor €3k per jaar, alleen de afschrijving is al meer dan dat.

Heeft iemand hier wellicht via werk toegang tot KVK om gegevens van die besparen.... site te checken? Gaat wel ver om 8 jaar iets in de lucht te hebben voor een scam?

Edit, oja hij zei ook nog dat dit in BE en DE ook al liep, inderdaad is er ook een .be variant van de site.
Waarom ga je überhaupt met een oplichter als dit in gesprek.
Daar komt alleen ellende van.

Game PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
Shunt schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:56:
[...]

Waarom ga je überhaupt met een oplichter als dit in gesprek.
Daar komt alleen ellende van.
Omdat ik benieuwd ben naar hoe dit zit, je komt op deze manier toch nooit weg met een scam.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• assje
assje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:00:
[...]

Omdat ik benieuwd ben naar hoe dit zit, je komt op deze manier toch nooit weg met een scam.
Update, het contract heb ik ontvangen. Meest opvallend dat beschreven is dat de aanmelding is als deelnemer bij Factofix Financial Holding (dat stond niet op de website).

Factofix lijkt ook weer uit één persoon te bestaan en de foto's van kantoor in NL lijken alvast niet te kloppen.

Voor breekdeautomarkt hebben we het inmiddels over de volgende constructie:
Golsteijn Adviesgroep (moedermaatschappij)
Atvangarde BV (hoofdvestiging)
Zekerbesparen & breekdeautomarkt zijn daar weer labels van.

Daarnaast op hetzelfde adres meerdere BV's, Vindiq, Mageeja, Hobus en nog wat. Onder Golsteijn hangen weer GnP Maasdal Concept BV, MaQid BV en ThinQid BV die op hetzelfde huisnummer maar dan zonder toevoeging "a" zitten. Golsteijn zelf zit als enige op een compleet ander adres.

Het zaakje stinkt enorm maar ik kan er nog niet helemaal doorgronden hoe dit nu allemaal in elkaar steekt en bedacht is.

Ik heb in ieder geval melding gedaan bij fraudehelpdesk, ben benieuwd naar hun reactie. Tot die tijd zou ik in ieder geval iedereen in dit forum aan willen raden geen €3.000,- over te maken :+

[ Voor 13% gewijzigd door assje op 17-05-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
assje schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:32:
Update, het contract heb ik ontvangen. Meest opvallend dat beschreven is dat de aanmelding is als deelnemer bij Factofix Financial Holding (dat stond niet op de website).

[..]

Ik heb in ieder geval melding gedaan bij fraudehelpdesk, ben benieuwd naar hun reactie. Tot die tijd zou ik in ieder geval iedereen in dit forum aan willen raden geen €3.000,- over te maken :+
Kan je dit ook bij de AFM melden? Het is me niet geheel duidelijk of ze hier over gaan, maar dat kunnen ze vast zelf ook vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
RemcoDelft schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:13:
[...]

Kan je dit ook bij de AFM melden? Het is me niet geheel duidelijk of ze hier over gaan, maar dat kunnen ze vast zelf ook vertellen.
Weet ik ook niet zeker, het "Factofix Financial Holding" gedeelte wellicht wel. Voor de zekerheid daar ook een melding gemaakt d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Had dit topic nooit gezien, maar wil mijn eigen (positieve) ervaring met private lease ook wel even delen. Ik heb nu bijna mijn eerste lease contract van 36 maanden er op zitten en ben er heel tevreden over. We gaan dan nu ook voor een tweede contract.

Ik zie duidelijk dat er t.o.v. 3 jaar geleden aanzienlijke sprongen gemaakt zijn in private lease. Waar het destijds echt nog uitzonderlijk was, vind je nu meerdere pagina's op Google met aanbieders. Ik zie wel dat het net als destijds erg belangrijk is om de aanbieders te vergelijken en ook alleen te vergelijken met het daadwerkelijke kilometrage en de looptijd die je wenst. Hier kunnen enorme verschillen in zitten (van meer dan 20% per maand verschil tussen verschillende leasemaatschappijen). Ik heb ook al regelmatig meegemaakt dat iemand zegt dat aanbieder X heel duur is, terwijl die in mijn situatie juist de goedkoopste is. Het loont dus echt wel om even verder te kijken dan je neus lang is. Verder is mijn ervaring dat de lease constructies via de dealer eigenlijk altijd veel duurder zijn dan die van leasemaatschappijen.

Mijn leasecontract heb ik destijds afgesloten bij Alphabet (toen was het nog Toplease). Ik heb er toen voor gekozen om zelf naar mijn lokale dealer te gaan en te vragen of ze mee wilden werken aan een lease constructie. Ik heb toen zelf onderhandeld met de dealer en een offerte op laten maken en deze heeft Toplease overgenomen. Dit was een hele fijne constructie aangezien ik dus ook gewoon op een "normale" manier kon onderhandelen en daarnaast de voordelen van het leasen kon ondervinden. Bovendien kon ik de auto dus altijd bij deze dealer in onderhoud doen en werden alle rekeningen netjes door de leasemaatschappij betaald. Gedurende de looptijd hadden we nog even een sterke piek in het aantal kilometers dat we reden en hier kregen we dan ook een correctie over (we hadden een contract voor 10000km, maar kwamen toen rond 16000km gemiddeld uit). Echter, ik wist dat we nooit gemiddeld 16000 zouden blijven rijden en toen ik voorstelde om het bij te stellen naar 13000 werd dat ook zonder problemen over genomen. (TIP: Indien je een zo laag mogelijke BKR registratie wil is het hoe dan ook aan te bevelen om een 10000km contract te nemen en deze later bij te stellen... ;)).

Wat afhandeling van schades en boetes betreft heb ik (gelukkig) nog geen ervaring. Het onderhoud verliep in ieder geval heel erg fijn, maar dat komt deels ook wel doordat we zelf de dealer hebben kunnen uitkiezen. Dat kan tegenwoordig niet meer (tenzij je via de dealer zelf gaat leasen, maar daar betaal je dan ook flink voor). We kregen eigenlijk altijd ook een leenauto mee (uit dezelfde klasse), zonder dat we daar een rekening voor kregen. Het inleverprotocol moet ik nog gaan ervaren (dat is in december). Van wat ik heb begrepen is gebruiksschade gewoon toegestaan en hebben ze bepaalde richtlijnen om te bepalen wat wel en wat niet onder gebruiksschade valt. Bij een deuk kijken ze bijvoorbeeld of deze kleiner is dan 2cm (zo ja, dan is het normale gebruiksschade). We hebben helaas wel twee deukjes (opgelopen op de parkeerplaats...) en velgschade, dus ik ben benieuwd of, en zo ja, hoeveel we daar voor zullen moeten betalen. Volgens de tarievenlijst kosten de gebruiksschades maximaal 225 euro, dus dit lijkt me vrij schappelijk. Ik heb tevens een voorstel aangevraagd voor het verlengen van het leasecontract. Dit is vrij eenvoudig aan te vragen. Qua kosten vonden we het echter niet zo interessant en gaan we liever voor een nieuwe auto.

Ze hebben nu bij Alphabet jammer genoeg niet meer zo veel keuze als voorheen. Zowel in de beschikbare merken/modellen als de uitvoeringen en opties. Dit vind ik wel echt een gemis. Wel is het soms nog mogelijk om opties bij te bestellen die niet op hun site staan (mits het niet om een voorraadauto gaat). Aangezien wij al een eerder contract hebben gehad krijgen we nu ook een "vaste klanten" korting op een eventuele volgende auto. Die korting komt neer op gratis schadeverzekering inzittenden, verlaagd eigen risico en zo'n 5% korting op het termijn bedrag. Ze kunnen een eventuele nieuwe auto aansluitend leveren op mijn huidige contract. Hierdoor zit je dus niet met het probleem dat je even dubbele lasten of geen auto hebt (wel moet je natuurlijk letten op de levertijden die tegenwoordig toch snel 3 a 4 maanden zijn).

Al met al zijn wij erg blij en willen ook niet meer anders. Als je bereid bent voor een auto te kiezen die wellicht niet helemaal aan je eisen voldoet is het m.i. veel goedkoper dan het kopen van een vergelijkbare auto. Voor ons nieuwe contract rijden we bijvoorbeeld een auto van net iets meer dan 30k voor 375 euro per maand (10000km, 24 maanden). Dit zou nog wat goedkoper kunnen door voor 36 of 48 maanden te kiezen, maar we vinden het kortere contract wel fijn. Het lijkt me lastig om veel goedkoper dan dat in een auto van deze klasse te rijden en dan is de auto nog nieuw ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Greencap schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:24:
heel verhaal

Al met al zijn wij erg blij en willen ook niet meer anders. Als je bereid bent voor een auto te kiezen die wellicht niet helemaal aan je eisen voldoet is het m.i. veel goedkoper dan het kopen van een vergelijkbare auto. Voor ons nieuwe contract rijden we bijvoorbeeld een auto van net iets meer dan 30k voor 375 euro per maand (10000km, 24 maanden). Dit zou nog wat goedkoper kunnen door voor 36 of 48 maanden te kiezen, maar we vinden het kortere contract wel fijn. Het lijkt me lastig om veel goedkoper dan dat in een auto van deze klasse te rijden en dan is de auto nog nieuw ook.
Euh goedkoper met leasen dat lijkt me sterk.
375 euro per maand kan je heel veel afschrijving van doen in die eerste 3 jaar en best wat onderhoud wat in die drie jaar amper nodig zou moeten zijn.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
375 voor een auto van 30k is wel goedkoop. Welke auto bij welke aanbieder is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 23:14
assje schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:27:
[...]

Weet ik ook niet zeker, het "Factofix Financial Holding" gedeelte wellicht wel. Voor de zekerheid daar ook een melding gemaakt d:)b
Ik denk dat je bij AFM goed zit, en anders verwijzen zij je vanzelf naar ACM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Shunt schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:38:
[...]

Euh goedkoper met leasen dat lijkt me sterk.
375 euro per maand kan je heel veel afschrijving van doen in die eerste 3 jaar en best wat onderhoud wat in die drie jaar amper nodig zou moeten zijn.
Ja, leasen kan goedkoper zijn dan kopen. Er staan zelfs in dit topic al wel voldoende voorbeelden lijkt me. Verder kan je kijken naar de vele onderzoeken (van bijv. de ANWB en de Consumentenbond). Dezelfde auto kost volgens de ANWB (bij koop) 585 euro per maand.
JunkieLimbo schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:40:
375 voor een auto van 30k is wel goedkoop. Welke auto bij welke aanbieder is dat dan?
Kia Niro via dezelfde maatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Jammer van die opstal van 71 euro voor 20.000 km. Daar wordt hij toch wel weer redelijk prijzig van. Verder wel een leuke auto voor dat geld. In tegenstelling tot Shunt vind ik dat wel een mooie prijs.

De meeste autos schrijven in vier jaar wel ongeveer de helft van de cataloguswaarde af dus bij een auto van 30k schrijf je toch een hoop af. Tel daar in vier jaar twee kleine en twee grote beurten, wegenbelasting en verzekering bij op en het ontloopt elkaar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Greencap schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:59:
[...]

Ja, leasen kan goedkoper zijn dan kopen. Er staan zelfs in dit topic al wel voldoende voorbeelden lijkt me. Verder kan je kijken naar de vele onderzoeken (van bijv. de ANWB en de Consumentenbond). Dezelfde auto kost volgens de ANWB (bij koop) 585 euro per maand.

[...]

Kia Niro via dezelfde maatschappij
Een tip de ANWB en Consumentenbond staan er om bekend de meest achterlijke cijfers te gebruiken voor afschrijving en de rest.

Een Kia Niro 1.6GDi Hybrid zou je ongeveer tussen de 300 en 400 euro per maand kosten INCL brandstof voor 10k per jaar over 3 jaar.
Waarschijnlijk gaan ze uit bij de berekeningen dat je over 3 jaar nog maar 16k of zo voor die nero gaat krijgen met 30k op de teller.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Shunt schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:46:
[...]

Waarschijnlijk gaan ze uit bij de berekeningen dat je over 3 jaar nog maar 16k of zo voor die nero gaat krijgen met 30k op de teller.
Leren rekenen is ook een vak... Hier kan ik niet meer serieus op ingaan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Greencap schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:54:
[...]

Leren rekenen is ook een vak... Hier kan ik niet meer serieus op ingaan :F
Euh vertel wat is het probleem ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Kia Niro van €30k voor 10.000km/2 jaar:

Rentederving €600/jaar (2% van €30k)
Afschrijving €3000/jaar (20% afschrijving in 2 jaar/20.000km, restwaarde €24k)
Wegenbelasting €800/jaar
Onderhoud €100/jaar (20.000km in principe geen onderhoud buiten garantie, kleine kans op iets bijzonders)
Verzekering €600 (All-riskuitgaande van 5 schadevrije jaren en budgetaanbieder)
ANWB €90 (zit er bij lease doorgaans ook bij

Totaal €5.190 per jaar en €432,50 per maand zonder iets bijzonders te doen.Zet je onderhoud en ANWB op €0,- kom je alsnog op €416,67

Heb je nog een hypotheek met een netto rente van 4% komt er weer €50,- per maand bij (als je zo wil rekenen).
Shunt schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:46:
[...]
Een Kia Niro 1.6GDi Hybrid zou je ongeveer tussen de 300 en 400 euro per maand kosten INCL brandstof voor 10k per jaar over 3 jaar.
Jij mag mij vertellen hoe, uitgaande van 1:16 en €1,65/l is de brandstof ca. €80/maand. Dat geeft volgens jouw berekening €220-€320 voor bovengenoemde posten per maand.

[ Voor 29% gewijzigd door assje op 18-05-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

assje schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:20:
Kia Niro van €30k voor 10.000km/2 jaar:

Rentederving €600/jaar (2% van €30k)
Afschrijving €3000/jaar (20% afschrijving in 2 jaar/20.000km, restwaarde €24k)
Wegenbelasting €800/jaar
Onderhoud €100/jaar (20.000km in principe geen onderhoud buiten garantie, kleine kans op iets bijzonders)
Verzekering €600 (All-riskuitgaande van 5 schadevrije jaren en budgetaanbieder)
ANWB €90 (zit er bij lease doorgaans ook bij

Totaal €5.190 per jaar en €432,50 per maand zonder iets bijzonders te doen.Zet je onderhoud en ANWB op €0,- kom je alsnog op €416,67

Heb je nog een hypotheek met een netto rente van 4% komt er weer €50,- per maand bij (als je zo wil rekenen).
Leuk die 20% maar die slaat gewoon nergens op.
Zoek eens op een Niro van 2 jaar met 20k op de teller dat ding gaat je alsnog rond de 25k kosten.

Ik blijf er bij je doet private lease omdat je gemak wilt en een nieuwe auto maar hem nog niet kunt / wilt betalen. Daar is niets mis mee maar goedkoper is het gewoon nagenoeg nooit anders zou er ook geen markt in zitten voor de lease maatschappij.

Zie hier de berekening van Autozine.
Brandstofprijs benzine € 1,58 / liter
Verbruik "Niro 1.6 GDi Hybrid BusinessLine" is 3,8 liter per 100 km × 1.141 l
Totaal brandstofkosten over 30.000 kilometer € 1.801,-

Dat is in het gunstigste geval bij achterlijk laag verbruik.

[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 18-05-2017 13:25 ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
Shunt schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Leuk die 20% maar die slaat gewoon nergens op.
Zoek eens op een Niro van 2 jaar met 20k op de teller dat ding gaat je alsnog rond de 25k kosten.
Moet je wel heel goed zoeken want de Niro is pas sinds 2016 op de markt 8)7

20% afschrijving is in dit segment echt niet gek gekozen als je het mij vraagt. Vraagprijzen die jij op marktplaats ziet zijn vaak ook van dealers incl. garantie, particuliere verkoop ben je toch in het nadeel. Bovendien is het niet je specialisme dus kan je er vanuit gaan dat je minder goed in staat bent het maximale er uit te halen.

P.s. ik zeg een restwaarde van €24k en jij van €25k? Dat is een verschil van €40,- per maand en verandert alsnog nauwelijks iets.
Zie hier de berekening van Autozine.
Brandstofprijs benzine € 1,58 / liter
Verbruik "Niro 1.6 GDi Hybrid BusinessLine" is 3,8 liter per 100 km × 1.141 l
Totaal brandstofkosten over 30.000 kilometer € 1.801,-

Dat is in het gunstigste geval bij achterlijk laag verbruik.
Ok de berekening van afschrijving volgens autozine is:
Totale aanschafkosten (afschrijving = 19,9% / jaar)

Het brandstofverbruik was geen onderdeel van mijn calculatie (alleen de relatie naar jouw calculatie) maar als we autozine volgen gaat de afschrijving wel maal 2.
Shunt schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:24:
[...]
Ik blijf er bij je doet private lease omdat je gemak wilt en een nieuwe auto maar hem nog niet kunt / wilt betalen. Daar is niets mis mee maar goedkoper is het gewoon nagenoeg nooit anders zou er ook geen markt in zitten voor de lease maatschappij.
Natuurlijk mag jij alles vinden wat je wilt, ik weet niet of je een koophuis hebt en daar wellicht een hypotheek op zit?

Ik vraag me ook af of je uberhaubt posts die afwijken van je eigen mening leest en/of probeert de doorgronden? Ook met €100k op de bank kan het een rationele keuze zijn om voor private lease te kiezen, dat heeft vrij weinig te maken met niet kunnen betalen.

[ Voor 79% gewijzigd door assje op 18-05-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Had dit topic nooit gezien, maar wil mijn eigen (positieve) ervaring met private lease ook wel even delen. Ik heb nu bijna mijn eerste lease contract van 36 maanden er op zitten en ben er heel tevreden over. We gaan dan nu ook voor een tweede contract.

Ik zie duidelijk dat er t.o.v. 3 jaar geleden aanzienlijke sprongen gemaakt zijn in private lease. Waar het destijds echt nog uitzonderlijk was, vind je nu meerdere pagina's op Google met aanbieders. Ik zie wel dat het net als destijds erg belangrijk is om de aanbieders te vergelijken en ook alleen te vergelijken met het daadwerkelijke kilometrage en de looptijd die je wenst. Hier kunnen enorme verschillen in zitten (van meer dan 20% per maand verschil tussen verschillende leasemaatschappijen). Ik heb ook al regelmatig meegemaakt dat iemand zegt dat aanbieder X heel duur is, terwijl die in mijn situatie juist de goedkoopste is. Het loont dus echt wel om even verder te kijken dan je neus lang is. Verder is mijn ervaring dat de lease constructies via de dealer eigenlijk altijd veel duurder zijn dan die van leasemaatschappijen.

Mijn leasecontract heb ik destijds afgesloten bij Alphabet (toen was het nog Toplease). Ik heb er toen voor gekozen om zelf naar mijn lokale dealer te gaan en te vragen of ze mee wilden werken aan een lease constructie. Ik heb toen zelf onderhandeld met de dealer en een offerte op laten maken en deze heeft Toplease overgenomen. Dit was een hele fijne constructie aangezien ik dus ook gewoon op een "normale" manier kon onderhandelen en daarnaast de voordelen van het leasen kon ondervinden. Bovendien kon ik de auto dus altijd bij deze dealer in onderhoud doen en werden alle rekeningen netjes door de leasemaatschappij betaald. Gedurende de looptijd hadden we nog even een sterke piek in het aantal kilometers dat we reden en hier kregen we dan ook een correctie over (we hadden een contract voor 10000km, maar kwamen toen rond 16000km gemiddeld uit). Echter, ik wist dat we nooit gemiddeld 16000 zouden blijven rijden en toen ik voorstelde om het bij te stellen naar 13000 werd dat ook zonder problemen over genomen. (TIP: Indien je een zo laag mogelijke BKR registratie wil is het hoe dan ook aan te bevelen om een 10000km contract te nemen en deze later bij te stellen... ;)).

Wat afhandeling van schades en boetes betreft heb ik (gelukkig) nog geen ervaring. Het onderhoud verliep in ieder geval heel erg fijn, maar dat komt deels ook wel doordat we zelf de dealer hebben kunnen uitkiezen. Dat kan tegenwoordig niet meer (tenzij je via de dealer zelf gaat leasen, maar daar betaal je dan ook flink voor). We kregen eigenlijk altijd ook een leenauto mee (uit dezelfde klasse), zonder dat we daar een rekening voor kregen. Het inleverprotocol moet ik nog gaan ervaren (dat is in december). Van wat ik heb begrepen is gebruiksschade gewoon toegestaan en hebben ze bepaalde richtlijnen om te bepalen wat wel en wat niet onder gebruiksschade valt. Bij een deuk kijken ze bijvoorbeeld of deze kleiner is dan 2cm (zo ja, dan is het normale gebruiksschade). We hebben helaas wel twee deukjes (opgelopen op de parkeerplaats...) en velgschade, dus ik ben benieuwd of, en zo ja, hoeveel we daar voor zullen moeten betalen. Volgens de tarievenlijst kosten de gebruiksschades maximaal 225 euro, dus dit lijkt me vrij schappelijk. Ik heb tevens een voorstel aangevraagd voor het verlengen van het leasecontract. Dit is vrij eenvoudig aan te vragen. Qua kosten vonden we het echter niet zo interessant en gaan we liever voor een nieuwe auto.

Ze hebben nu bij Alphabet jammer genoeg niet meer zo veel keuze als voorheen. Zowel in de beschikbare merken/modellen als de uitvoeringen en opties. Dit vind ik wel echt een gemis. Wel is het soms nog mogelijk om opties bij te bestellen die niet op hun site staan (mits het niet om een voorraadauto gaat). Aangezien wij al een eerder contract hebben gehad krijgen we nu ook een "vaste klanten" korting op een eventuele volgende auto. Die korting komt neer op gratis schadeverzekering inzittenden, verlaagd eigen risico en zo'n 5% korting op het termijn bedrag. Ze kunnen een eventuele nieuwe auto aansluitend leveren op mijn huidige contract. Hierdoor zit je dus niet met het probleem dat je even dubbele lasten of geen auto hebt (wel moet je natuurlijk letten op de levertijden die tegenwoordig toch snel 3 a 4 maanden zijn).

Hier een full option NIssan Qashqai Tekna van ~33k voor 359/maand (36m/10k) bij Alphabet. Had met 24 maanden nog wat goedkoper gekund, maar 3 jaar was een mooiere periode. Deze was één dag in de aanbieding voor die prijs (65/mnd korting), aangezien het nieuwe model eraan komt.. Nadeel was het blijkbaar verplicht aftanken door de dealer (komt nog een keer BTW overheen. }:| ) maar verder voor een prijs die je niet privé kan krijgen.

In mijn ervaring zijn ze meestal wel de goedkoopste, maar het helpt wel om dagelijks even te refreshen op welke auto je wilt. Je kan van de modellen op de site vaak wel een aangepaste offerte krijgen als je ze mailt.

Enig nadeel: de totaal buitensporige 'hit' op je hypotheekruimte. Die is met ruim 40k gedaald, terwijl het BKR bedrag maar net 8k is en de maximale afkoopsom van het contract 2.154 euro. Heb je privé dezelfde auto, dan is er niks aan de hand... uhuh. Right... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Ik ben het met je eens dat je niet moet gaan leasen omdat het goedkoper is, maar dat neemt niet weg dat het wel kan. De afschrijving is zeker wel hoog bij een nieuwe auto. Eigenlijk is het daarom ook maar zelden een zinnige vergelijking, want het is waarschijnlijker dat je een jonge, gebruikte auto zou kopen dan een nieuwe. Als je daar mee vergelijkt denk ik dat kopen inderdaad in de meeste gevallen goedkoper is.

Maar goed:
- MRB: 63 p/mnd
- Verzekering: 53 p/mnd (budget)
- Onderhoud: 16 p/mnd (1x per jaar standaard beurt a 200 euro)
- Rentederving: 41 p/mnd (uitgaande van hypotheek met 3% rente gemakkelijk te halen)

Dan heb je bij een contract van 36 maanden 366 - 173 == 193 per maand voor de afschrijving. Dan moet je de auto dus aan het einde van de rit voor 23000 aan de dealer zien te verkopen (en/of een fikse korting bij aanschaf krijgen). Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het zal zeker niet veel goedkoper zijn dan leasen (in dit geval).

Ik ben er zelf in ieder geval blij mee en rij nu een stuk goedkoper dan toen ik mijn auto nog zelf kocht (moet er wel bij zeggen dat ik veel pech had met onderhoud).
Señor Sjon schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:41:
[...]
Hier een full option NIssan Qashqai Tekna van ~33k voor 359/maand (36m/10k) bij Alphabet.
Dat was mijn vorige/huidige auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lol. We hebben onze privé auto zelf verkocht, maar ik was gelijk weer klaar met het verkopen ervan. PL is zoveel makkelijker en ik ben gewend zakelijk te leasen, dus geen koudwatervrees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Wij hadden de BKR registratie nog voordat ze de nieuwe 65% regeling hebben ingevoerd. Dus voor ons stond de registratie nog gewoon op 100% (dan tikt het nog wat harder aan). We hebben gelukkig beide een voldoende riant inkomen dat we alsnog zonder problemen vorig jaar een hypotheek hebben afgesloten. Het is echter wel iets om rekening mee te houden, maar aan de andere kant zorgt het er ook wel voor dat je niet een te hoge hypotheek aan gaat :)

Ik denk dat de meeste mensen toch wel onderschatten hoeveel hun heilige koe maandelijks écht kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
We hebben helaas wel twee deukjes (opgelopen op de parkeerplaats...) en velgschade, dus ik ben benieuwd of, en zo ja, hoeveel we daar voor zullen moeten betalen. Volgens de tarievenlijst kosten de gebruiksschades maximaal 225 euro, dus dit lijkt me vrij schappelijk.
Dit lijkt me nog wel het grootste nadeel, die €225,- zal per schade zijn ga er dus vanuit dat je €450,- af mag tikken voor schades die je particulier mooi had kunnen laten zitten.

BKR/leenruimte argument vind ik persoonlijk niet interessant. Wellicht dat de gemiddelde private leaser juist meer risico neemt en daar meer problemen mee heeft. Zelf los ik mijn hypotheek op een dusdanig tempo af dat het bij mij 1e woning geen probleem was maar bij een eventuele volgende woning zeker niet.

[ Voor 21% gewijzigd door assje op 18-05-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:41:
Heb je privé dezelfde auto, dan is er niks aan de hand... uhuh. Right... 8)7 |:(
Ik begrijp niet dat je dit zo vreemd vind.
Greencap schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:45:
Dan heb je bij een contract van 36 maanden 366 - 173 == 193 per maand voor de afschrijving. Dan moet je de auto dus aan het einde van de rit voor 23000 aan de dealer zien te verkopen (en/of een fikse korting bij aanschaf krijgen). Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het zal zeker niet veel goedkoper zijn dan leasen (in dit geval).
Denk het wel. Vorig jaar auto van 25K ingeruld na 2,5 jaar voor 19,5K, komt neer op een kleine 200 euro per maand afschrijving. Ik vind dat niet veel eerlijk gezegd.

Ik lees het vaker hoor de laatste dagen op dit forum. Van die mensen die hard roepen dat de afschrijving zo hoog is. Vaak roeptoeterij zonder eigen ervaring hiermee want het kan met een leuke korting best meevallen.

[ Voor 63% gewijzigd door RodeStabilo op 18-05-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
assje schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:53:
[...]

Dit lijkt me nog wel het grootste nadeel, die €225,- zal per schade zijn ga er dus vanuit dat je €450,- af mag tikken voor schades die je particulier mooi had kunnen laten zitten.
Ik ben ook erg benieuwd hoe dat zal gaan lopen. Het is me nog niet helemaal duidelijk, maar het bedrag is gemaximaliseerd op 225 (dus niet per schade, maar in totaal). Het lijkt me waarschijnlijk dat dit vrijwel standaard in rekening gebracht wordt. Alle andere schades werken gewoon via je verzekering (en kosten dus eventueel je eigen risico). Hoe dit precies gaat kan ik over een paar maanden delen :)

Om eerlijk te zijn zou ik normaal ook deze deukjes en velgen hebben laten herstellen (en er dus ook voor betalen). Ik doe het nu juist niet omdat het onbegonnen werk is om mijn vrouwlief niet de velgen te laten beschadigen... De volgende heeft gelukkig niet zulke grote velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26
RodeStabilo schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:56:
[...]

Ik begrijp niet dat je dit zo vreemd vind.
Het is niet vreemd, als dat bedrag hetzelfde was geweest als de schuld. Maar het is 5x zo hoog.

Dus als ik 50k spaargeld heb en een lease contract neem van 50k over 5 jaar, kan ik bijna geen huis meer krijgen, ondanks dat ik 50k eigen geld extra heb. Als ik de 50k spaargeld besteedt aan een auto is er niets aan de hand.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
M'n punt is als je dit vreemd vind je geen prive lease constructie moet aangaan en anders niet over zeuren. gewoon accepteren.

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 18-05-2017 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
Het is vrij logisch, want ze kijken naar je betaalverplichting. Simpel gezegd: stel ze berekenen dat je 1000 euro per maand kan betalen voor je hypotheek en je lease kost je 250 euro per maand, dan mag je nu nog maar een hypotheek van 750. Dit hebben ze onlangs nog iets versoepeld, omdat ze er inderdaad vanuit gaan dat iedereen een auto heeft (private lease of niet). Daarom telt de private lease lening ook niet meer voor 100%.
Pagina: 1 ... 6 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.