Over 3 maanden komt de Ioniq 40kWh beschikbaar, aanzienlijk grotere range dan de leaf door de betere CW waarde en efficiëntere aandrijflijn. Daarnaast is de verwachting dat ook deze ioniq weer 400km/h kan snelladen t.o.v. de 200km/h van de leaf.Freekers schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:29:
[...]
Ik ben er uit. De Leaf gaat hem (helaas) niet worden. 40kWh is nét te weinig range. 50kWh zou perfect zijn, dan zou ik eigenlijk nooit meer langs de snelweg hoeven op te laden. Met 40 kWh zou ik tevens af en toe wat toeren uit moeten uithalen om op sommige locaties op te moeten laden zodat ik in een ruk terug zou kunnen rijden. Betaalbare EVs in hetzelfde segment als de Leaf staan op de planning voor komend jaar. Vandaar dat ik op zoek ben naar een 'overbruggingsauto' a.k.a. shortlease van 12 maanden (vandaar ook de lijst die ik hierboven gepost hebt, voortkomend uit m'n eigen research). Mijn eisen zijn echter vrij hoog, daar ben ik me bewust van. 12 maanden in combinatie met een automaat (geen CVT) blijft er héél weinig over.
Momenteel kijk ik naar de Kia Niro bij de consumentenbond. Automaat, geen CVT, 12 maanden en zuinige hybride als ik de testen mag geloven.
[...]
Ja, ik, vorig jaar. Was destijds via JustLease (maar dat is van dezelfde eigenaar als Privatelease.com). Uiteindelijk op de valreep op tijd geleverd (precies 4 weken), maar daar heb ik zelf wel vaak en veel achteraan moeten zitten. Belabberde communicatie, continue wijzigende afspraken (uw kleur is niet meer leverbaar, dat soort geintjes die achteraf niet waar bleken te zijn).
[...]
Daarover gesproken, de Kia Niro van de Consumentenbond is vertraagd met 1 maand vanwege leveringsproblemen van het navigatiescherm. Bron:
[...]
De leaf is wat dat betreft anno 2019 in meerdere opzichtige een hele matige EV.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler