Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:00

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Freekers schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:29:
[...]

Ik ben er uit. De Leaf gaat hem (helaas) niet worden. 40kWh is nét te weinig range. 50kWh zou perfect zijn, dan zou ik eigenlijk nooit meer langs de snelweg hoeven op te laden. Met 40 kWh zou ik tevens af en toe wat toeren uit moeten uithalen om op sommige locaties op te moeten laden zodat ik in een ruk terug zou kunnen rijden. Betaalbare EVs in hetzelfde segment als de Leaf staan op de planning voor komend jaar. Vandaar dat ik op zoek ben naar een 'overbruggingsauto' a.k.a. shortlease van 12 maanden (vandaar ook de lijst die ik hierboven gepost hebt, voortkomend uit m'n eigen research). Mijn eisen zijn echter vrij hoog, daar ben ik me bewust van. 12 maanden in combinatie met een automaat (geen CVT) blijft er héél weinig over.

Momenteel kijk ik naar de Kia Niro bij de consumentenbond. Automaat, geen CVT, 12 maanden en zuinige hybride als ik de testen mag geloven.

[...]

Ja, ik, vorig jaar. Was destijds via JustLease (maar dat is van dezelfde eigenaar als Privatelease.com). Uiteindelijk op de valreep op tijd geleverd (precies 4 weken), maar daar heb ik zelf wel vaak en veel achteraan moeten zitten. Belabberde communicatie, continue wijzigende afspraken (uw kleur is niet meer leverbaar, dat soort geintjes die achteraf niet waar bleken te zijn).

[...]

Daarover gesproken, de Kia Niro van de Consumentenbond is vertraagd met 1 maand vanwege leveringsproblemen van het navigatiescherm. Bron:

[...]
Over 3 maanden komt de Ioniq 40kWh beschikbaar, aanzienlijk grotere range dan de leaf door de betere CW waarde en efficiëntere aandrijflijn. Daarnaast is de verwachting dat ook deze ioniq weer 400km/h kan snelladen t.o.v. de 200km/h van de leaf.

De leaf is wat dat betreft anno 2019 in meerdere opzichtige een hele matige EV.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Nouja, contact opnemen met Audi dus..
Eigen risico heb je bij niet verhaalbaar altijd, dat is erg vervelend, maar met een auto in eigen bezit heb je dit eigenlijk ook. Of je betaalt een verhoging van je premie, of je levert in op je inruilwaarde. Voor mij vrij normaal. Dit is overigens wel een gevalletje waarbij de leasemaatschappij een aangifte verwacht.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 20:04
r0bb schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:16:
In de nacht van Koningsdag is mijn PL auto ten prooi gevallen aan vandalisme. Krassen op achterbumper tot gevolg. Heeft iemand hier ervaring mee? Valt dit op een verzekering te verhalen of gaat deze grap mij veel geld kosten..
Eenmalig Eigen bijdrage tijdens schadeherstel verwacht in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:45
Jaja lekker weer. Toch maar een keer een camera gaan ophangen. En met een lakstiftje aan de gang is not done?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:05
Kan je de schade wegpoetsen? Of zit die echt te diep? Want dan gaat een lakstift misschien ook niet helpen.
Je zal je eigen risico kwijt zijn, maar mogelijk dat je nog iets kan doen via het waarborgfonds? Volgens mij hoef jij je eigen risico niet te betalen wanneer zij uitkeren, maar dat is een aanname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-04 17:46
r0bb schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:50:
Leasemaatschappij zorgt voor verzekering risico WA schade. Indien binnen periode van 12 maanden 2 schadegevallen = verhoging eigen bijdrage naar 1000eu. Nu dus blijkbaar 500eu. In geval van schade bent u overeengekomen eigen risico verschuldigd. Staan verder geen specifics in.
Mijn tip is ga langs een autopoetsbedrijf/detailer vraag of die het kan herstellen voor je. Meestal kan je heel je auto laten polijsten voor 300-400 euro, als de krassen oppervlakkig zijn zie je er niks meer van. Je kunt dat ook voor inlevering van de auto doen dan krijg je geen dure rekening voor ieder paneeltje met een te grote kras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-03 23:31
Freekers schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:29:
[...]

Ik ben er uit. De Leaf gaat hem (helaas) niet worden. 40kWh is nét te weinig range. 50kWh zou perfect zijn, dan zou ik eigenlijk nooit meer langs de snelweg hoeven op te laden. Met 40 kWh zou ik tevens af en toe wat toeren uit moeten uithalen om op sommige locaties op te moeten laden zodat ik in een ruk terug zou kunnen rijden. Betaalbare EVs in hetzelfde segment als de Leaf staan op de planning voor komend jaar. Vandaar dat ik op zoek ben naar een 'overbruggingsauto' a.k.a. shortlease van 12 maanden (vandaar ook de lijst die ik hierboven gepost hebt, voortkomend uit m'n eigen research). Mijn eisen zijn echter vrij hoog, daar ben ik me bewust van. 12 maanden in combinatie met een automaat (geen CVT) blijft er héél weinig over.
Mijn gevoel gaat ook erg die kant op ja, ik heb ook 'angst' af ten toe nog elders te moeten bijladen en op één of andere manier zie ik daar gewoon erg tegenop, is ook een kwestie van gewenning denk ik.

Daarnaast komen er volgend jaar inderdaad een heleboel (hoogstwaarschijnlijk betere) EV's op de markt zoals je zelf inderdaad ook al aangaf.

Ik twijfel momenteel om voor een kortere periode (1 a 2 jaar) nog een benzine auto te gaan leasen, of om mijn oude wagen door te rijden, al vrees ik voor een boel kosten wat ik deze auto eigenlijk niet meer waard vind, het blijft lastig..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mirved
  • Laatst online: 23-04 16:47
Ik heb gekozen om nog 4 jaar een benzine auto te leasen. Elektrische auto's zijn nog te duur en voor mij nog niet op het niveau (bereik te kort) om er nu een aan te schaffen. Wel verwacht ik dat dit de komende jaren snel zal veranderen. Vandaar ook private lease zodat ik niet straks zelf aan een benzine auto vast zit die ik niet meer goed kwijt kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
robin222 schreef op maandag 22 april 2019 @ 12:20:
[...]

Bij ford heet het Ford Options en aan het eind van de looptijd moet je nog een slottermijn inleggen of je geeft de auto terug aan Ford. Ik heb er naar gekeken maar onder aan de streep was het veel duurder dan gewoon private lease. (200 euro p/m duurder dan lease over 36maanden , of ik maak een rekenfout?)
3500 - aanbetaling
3500 - inruil
2160 - 60*36 - verzekering
1392 - 38*36 - wegenbelasting
7578 - 210*36 - ford options
500 - Onderhoud
totaal - 18.630 : 36 = 517,50 p/m tegen 360 euro voor private lease..

Slottermijn om de auto dan nog van jouw te krijgen was 9500 of je gaat een nieuwe Ford options aan waarbij Ford dan een minimale inruilwaarde garandeert die je dan weer kan gebruiken voor je nieuwe auto met Ford options. Mijn conclusie was dat je volledig zelf opdraait voor de hoge afschrijving van de auto in de eerste 36 maanden. (wat ook wel logisch is) maar maakt het erg duur.
Even mezelf quoten want ik bleef mij afvragen waar de catch nou zit van de ford options dus nogmaals de voorwaarde goed bekeken: Als je de auto na 36 maanden terug geeft/inruilt dan garandeert Ford een bepaalde minimale waarde, dit is dezelfde waarder als het slot termijn van 9500 euro. Mocht de auto nou meer waard zijn, bv 13000 euro dan krijg je 3500 euro terug. De gegarandeerde waarde vanuit Ford is vrij laag ingeschat dus de echte markt waarde ligt zeer waarschijnlijk een stukje hoger wat ook niet gek is voor een auto van 3 jaar oud met 60k kilometer maar dit zal niet opeens 15k zijn vermoed ik. Gaan we uit van die 3500 euro dan ziet het verschil er zo uit:
3500 - aanbetaling
3500 - inruil
2160 - 60*36 - verzekering
1392 - 38*36 - wegenbelasting
7578 - 210*36 - ford options
500 - Onderhoud
totaal - 18.630 : 36 = 517,50 p/m
-3500 - terug Ford = 97 p/m
517,50 - 97 = 420 p/m werkelijke kosten Ford Options tegen 420 euro p/m voor private lease..

(Lease bedrag aangepast naar 36maanden en 20k kilometers en zelfde opties, deze had ik in m'n vorige berekening te laag gezet) Waarbij ik moet zeggen dat de verzekering wat laag is ingeschat denk ik voor een auto van 24k en de teruggave van Ford heeft veel invloed op de hoogte van de werkelijke kosten.

Uitgaande van bovenstaande berekening zijn ze dus even duur waarbij je bij beide na 36 maanden zonder auto staat en de voorwaarde mbt schades etc ongeveer gelijk is. (als in; fix je bij options je schade niet dan gaat dit af van de gegarandeerde waarde/inruil waarde) Er zitten bij options veel variabelen in waardoor de werkelijke kosten opeens een stuk hoger uit kunnen vallen, daardoor denk ik nog steeds dat private lease in deze een betere optie :X is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:58

d0s

sssst

Mail van privatelease/consumentenbond dat de Leaf is besteld en over 4 weken wordt afgeleverd. Tot dusver gaat het allemaal soepel en snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:18
Heeft iemand van jullie een gouden tip of dealer. Ik kan het zelf niet vinden, wellicht omdat het niet meer bestaat.

Ik heb momenteel een private lease auto en deze loopt einde jaar af. Ik kan niet zonder auto zitten ivm reisafstand naar werk dus ben nu al op zoek. (En we hebben net nieuwe hypotheek rond dus kan ook weer, al zat t huidige contract totaal niet in de weg)

Ik ga dus verhuizen, daarmee gaat mijn enkele reis reisafstand van 30 naar 77km. Voor langere afstanden vind ik mijn fabia combi 1.2 niet fijn rijden. Het is een heerlijke auto, maar hij mist vermogen als je langdurig 130 kan (en mag) even inhalen etc is zonder terugschakelen niet lekker vlot te doen.

Daarnaast ga ik dus ook meer tijd doorbrengen en zoek ik wat meer luxe/comfort.

We hebben de hoop binnen enkele jaren kinderen te hebben, mits t ons gegund is. Dus ruimte is belangrijk. (Daarnaast ben ik regelmatig op karper aan t vissen dus ruimte is ook daarvoor belangrijk)
Of een trekhaak eronder, dan hoeft er alleen nog een wandelwagen achterin te passen.

Km per jaar 30.000
Eigenlijk wil ik niet meer dan 650 per maand kwijt zijn.
Ik heb 3 collegas die een a4 rijden voor exact dit bedrag en zelfde km's maar ik kan dat nergens meer krijgen. (Was vorig jaar bij een dealer een aanbieding)

Heb ook gekeken voor de volgende autos maar worden allemaal net te duur of zijn toch net te klein:
- volvo xc40 (wat beperkt qua ruimte achterbak)
- volvo v60 (760 euro)
- audi a4 (748 euro)
- opel grandland x (leuk qua prijs erg groot van buiten maar waar is die ruimte binnen dan?!)
- nissan qashqai (dit is denk ik nog een optie maar nog niet wezen kijken)
- skoda octavia sedan (station is een optie maar vind dat persoonlijk minder mooi)
- mercedes GLA (mooi maar ook nog vrij beperkt qua ruimte)
- bmw 3 serie (770 euro)

Ik merk dat ik vooral kijk maar wat hogere autos. Iemand toevallig op de hoogte van een aanbieding ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:03

Phntm

Tlingelingeling

MisterEagle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:23:
Heeft iemand van jullie een gouden tip of dealer. Ik kan het zelf niet vinden, wellicht omdat het niet meer bestaat.

Ik heb momenteel een private lease auto en deze loopt einde jaar af. Ik kan niet zonder auto zitten ivm reisafstand naar werk dus ben nu al op zoek. (En we hebben net nieuwe hypotheek rond dus kan ook weer, al zat t huidige contract totaal niet in de weg)

Ik ga dus verhuizen, daarmee gaat mijn enkele reis reisafstand van 30 naar 77km. Voor langere afstanden vind ik mijn fabia combi 1.2 niet fijn rijden. Het is een heerlijke auto, maar hij mist vermogen als je langdurig 130 kan (en mag) even inhalen etc is zonder terugschakelen niet lekker vlot te doen.

We hebben de hoop binnen enkele jaren kinderen te hebben, mits t ons gegund is. Dus ruimte is belangrijk. (Daarnaast ben ik regelmatig op karper aan t vissen dus ruimte is ook daarvoor belangrijk)
Of een trekhaak eronder, dan hoeft er alleen nog een wandelwagen achterin te passen.

Km per jaar 30.000
Ik heb 3 collegas die een a4 rijden voor exact dit bedrag en zelfde km's maar ik kan dat nergens meer krijgen. (Was vorig jaar bij een dealer een aanbieding)

Heb ook gekeken voor de volgende autos maar worden allemaal net te duur of zijn toch net te klein:
- volvo v60 (760 euro)
- audi a4 (748 euro)
- opel grandland x (leuk qua prijs erg groot van buiten maar waar is die ruimte binnen dan?!)
- skoda octavia sedan (station is een optie maar vind dat persoonlijk minder mooi)
- bmw 3 serie (770 euro)

Ik merk dat ik vooral kijk maar wat hogere autos. Iemand toevallig op de hoogte van een aanbieding ergens?
Ik zou je eerlijk gezegd aanraden om niet een auto te private leasen als je ermee 5x in de week rijd voor woon-werk. Kopen zou een stuk rendabeler zijn voor jou of zakelijk lease als je werkgever dat heeft. Je kan ook een offerte vragen bij dealer(s) in de buurt (kijk via de site van het merk) en kijken wat ze je kunnen aanbieden. Mercedes heeft nu korting op voorraadmodellen misschien dat je daar profijt uit kunt halen, of de mooie private lease editions die vrij goed aangekleed zijn(vind ik). Er zijn ook occasion auto's die je kunt private leasen. Volkswagen groep (exclusief Audi) heeft een eigen site ervoor genaamd dasweltauto.

Ik kom er net op maar je kan kijken naar ene Seat ateca. Een ietwat goedkopere VW Tiguan. Neem het wel met de 1.5 tsi natuurlijk. Vraag een offerte aan zou ik zeggen bij een dealer in de buurt. Ik vind de business intense er goed uit zien met full led koplampen etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Phntm op 01-05-2019 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:52

Km per jaar 30.000

- volvo v60 (760 euro)
- audi a4 (748 euro)
- bmw 3 serie (770 euro)

Skoda Karoq? Bij Arval tussen de 600-700 per maand te krijgen en dat goed aangekleed :)
Niet bij de Skoda zelf, die zijn veel duurder per maand.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:58

Km per jaar 30.000

- volvo v60 (760 euro)
- audi a4 (748 euro)
- bmw 3 serie (770 euro)

Als je zoekt naar ruimte dan is een crossover eigenlijk niet de beste keuze. Zoals je al aangaf bij de Grandland X ogen de auto's groot maar merk je dit binnen niet. Net als bij een Qashqai, XC40 etc. Dan is een station een betere keuze, maar dat soort modellen vind je minder mooi. Vraag jezelf dus af waarom je perse een crossover zou willen (als ik je lijst zo zie), voor rijcomfort en ruimte is dat het iig niet. Het smoelt natuurlijk wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Phntm schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:37:
[...]

Ik zou je eerlijk gezegd aanraden om niet een auto te private leasen als je ermee 5x in de week rijd voor woon-werk. Kopen zou een stuk rendabeler zijn voor jou of zakelijk lease als je werkgever dat heeft. Je kan ook een offerte vragen bij dealer(s) in de buurt (kijk via de site van het merk) en kijken wat ze je kunnen aanbieden. Mercedes heeft nu korting op voorraadmodellen misschien dat je daar profijt uit kunt halen, of de mooie private lease editions die vrij goed aangekleed zijn(vind ik). Er zijn ook occasion auto's die je kunt private leasen. Volkswagen groep (exclusief Audi) heeft een eigen site ervoor genaamd dasweltauto.

Ik kom er net op maar je kan kijken naar ene Seat ateca. Een ietwat goedkopere VW Tiguan. Neem het wel met de 1.5 tsi natuurlijk. Vraag een offerte aan zou ik zeggen bij een dealer in de buurt. Ik vind de business intense er goed uit zien met full led koplampen etc.
Thanks voor de tip, ik ga daar bij kijken, heb inderdaad ook bij de Tiguan al gestaan. Maar die komt ook net boven budget.

Overigens is kopen wel serieus een optie qua budget (~40-45k), maar ik dacht juist dat dat niet interessant was omdat ik juist zo veel KM's maak..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59
En een crossover is minder zuinig, langzamer en heeft een slechtere wegligging dan het equivalente lage model.

Je kan eens bij de 308SW kijken:
https://privatelease.peug...033&looptijd=48&opts=3,42
575/maand voor een 110pk Allure. Die 110pk voldoet in principe prima. Is een stuk beter bij de les dan de Qashqai 110pk bijvoorbeeld, wat een extreem luie motor is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
oké duidelijk. Daar heb ik echt te weinig verstand van auto's van haha.

Maar het is dus qua comfort beter om dan bijvoorbeeld een aangekleedde octavia of v40 oid te pakken (en dan niet de standaard 1.0 / 1.2 uitvoeringen maar een wat zwaardere motor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MisterEagle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:54:
[...]

Thanks voor de tip, ik ga daar bij kijken, heb inderdaad ook bij de Tiguan al gestaan. Maar die komt ook net boven budget.

Overigens is kopen wel serieus een optie qua budget (~40-45k), maar ik dacht juist dat dat niet interessant was omdat ik juist zo veel KM's maak..
De Karoq is hetzelfde als de Tiguan (zelfde basis), wil je groter kun je nog kijken naar Kodiaq, die is echt heel groot, maar natuurlijk wel duurder.
MisterEagle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:01:
oké duidelijk. Daar heb ik echt te weinig verstand van auto's van haha.

Maar het is dus qua comfort beter om dan bijvoorbeeld een aangekleedde octavia of v40 oid te pakken (en dan niet de standaard 1.0 / 1.2 uitvoeringen maar een wat zwaardere motor)
Een Octavia aangekleed is natuurlijk een prima auto en erg ruim! Ik rij een 1.0 115PK en daar heb ik echt geen zwaardere motor voor nodig, vergeet niet dat de Octavia Combi relatief licht is in zijn klasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je bij 130 wat 'grunt' wil wel ja.

Zelf heb ik de Octavia Combi gehad en nu de 308 SW. De Octavia vind ik een fijnere reisauto met betere wegligging en veel handigheidjes, zeker de Combi. Je gaat die enorme laadruimte erg snel waarderen ten opzichte van de sedan. Daarbij is proefrijden wel het credo. De TSI is al een fijne motor met 115 pk en VAG kennende zal ie wel wat meer hebben.

In het luxere segment is de V40 CC is maar marginaal hoger dan de reguliere V40, maar wel mooi geprijsd nu. De T3+ Polar Luxury met 152 pk is met 30k km/jaar 603 euro incl metallic lak en standaard leren bekleding.

Alleen de kofferbak is niet majestueus...

https://www.volvocars.com.../private-lease-calculator

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 01-05-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Martinusz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:15:
[...]

De Karoq is hetzelfde als de Tiguan (zelfde basis), wil je groter kun je nog kijken naar Kodiaq, die is echt heel groot, maar natuurlijk wel duurder.

[...]

Een Octavia aangekleed is natuurlijk een prima auto en erg ruim! Ik rij een 1.0 115PK en daar heb ik echt geen zwaardere motor voor nodig, vergeet niet dat de Octavia Combi relatief licht is in zijn klasse.
als je 120 rijdt en je wilt (moet om niet te hoeven remmen) invoegen in druk verkeer op de baan ernaast, kom je dan makkelijk vooruit qua snelheid? Dat vind ik bij mn fabia combi echt dramatisch, als ik hem niet terug zet naar zn 4e versnelling duurt het zeker een second of 3 tot 5 plankgas voordat ik van 120 naar 130 ga, dat is in druk 2 baans verkeer gewoon niet fijn rijden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Welk vermogen heeft die Fabia? 85 pk oid? Dan is 30 pk meer een stuk beter. En de Octavia heeft toch meer road presence waardoor je er wel tussen gelaten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Señor Sjon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:16:
Als je bij 130 wat 'grunt' wil wel ja.

Zelf heb ik de Octavia Combi gehad en nu de 308 SW. De Octavia vind ik een fijnere reisauto met betere wegligging en veel handigheidjes, zeker de Combi. Je gaat die enorme laadruimte erg snel waarderen ten opzichte van de sedan. Daarbij is proefrijden wel het credo. De TSI is al een fijne motor met 115 pk en VAG kennende zal ie wel wat meer hebben.

In het luxere segment is de V40 CC is maar marginaal hoger dan de reguliere V40, maar wel mooi geprijsd nu. De T3+ Polar Luxury met 152 pk is met 30k km/jaar 603 euro incl metallic lak en standaard leren bekleding.

Alleen de kofferbak is niet majestueus...

https://www.volvocars.com.../private-lease-calculator
klopt, al denk ik dat een wandelwagen hier nog wel in moet passen (toch? :P ), voor de vissessies in Frankrijk zou ik dan een aanhanger moeten regelen (En trekhaak onder de auto)

edit: Fabia heeft 90PK meen ik, zal even nakijken inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
De afneembare trekhaak is 19 euro per maand. Over de looptijd dus 912 euro. Wellicht kan je hem zelf goedkoper laten monteren.

Kinderzitjes zijn vaak vervelender dan wandelwagens, vooral de groep 0 stoeltjes die achterstevoren moeten. Ook daar is de Octavia erg fijn. Die heeft meer ruimte tussen de leuningen van de voorstoel en achterbank.

Aan de andere kant, de V40 is veel geleased hier op GoT, dus er zijn allicht wel wat ervaringen te vinden. 150pk met leer maakt het vanzelf een fijne reisauto, zeker voor dezelfde prijs als de 308 SW ook nog.

[ Voor 23% gewijzigd door Señor Sjon op 01-05-2019 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

MisterEagle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:19:
[...]

klopt, al denk ik dat een wandelwagen hier nog wel in moet passen (toch? :P ), voor de vissessies in Frankrijk zou ik dan een aanhanger moeten regelen (En trekhaak onder de auto)

edit: Fabia heeft 90PK meen ik, zal even nakijken inderdaad
Het is zeker aan te raden om de huidige 1.0 van VAG te proberen. Ermee gereden in een golf van een kennis en ik moet zeggen dat daar echt een goede hoeveelheid pit zit. Zelfs voor lange afstanden. Pakt heel goed op. Als je voor de Octavia zou gaan en de budget het toe laat dan zou ik nog een automaat erbij kiezen dan rijd het helemaal fantastisch op lange afstanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MisterEagle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:17:
[...]

als je 120 rijdt en je wilt (moet om niet te hoeven remmen) invoegen in druk verkeer op de baan ernaast, kom je dan makkelijk vooruit qua snelheid? Dat vind ik bij mn fabia combi echt dramatisch, als ik hem niet terug zet naar zn 4e versnelling duurt het zeker een second of 3 tot 5 plankgas voordat ik van 120 naar 130 ga, dat is in druk 2 baans verkeer gewoon niet fijn rijden vind ik.
Nee hoor geen enkel probleem, zelfs niet in zijn 6, je zit zo op 140.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
Phntm schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:32:
[...]

Het is zeker aan te raden om de huidige 1.0 van VAG te proberen. Ermee gereden in een golf van een kennis en ik moet zeggen dat daar echt een goede hoeveelheid pit zit. Zelfs voor lange afstanden. Pakt heel goed op. Als je voor de Octavia zou gaan en de budget het toe laat dan zou ik nog een automaat erbij kiezen dan rijd het helemaal fantastisch op lange afstanden :)
Proefrit gemaakt met de Octavia combi 1.0 7dsg. Rijdt echt super. Hadden dezelfde dag in de Opel grandland X gereden. Wat een verademing was de Skoda qua comfort en rijgedrag ten opzichte van de Opel. Uiteindelijk zijn we voor de Golf Variant gegaan met hetzelfde blok. Iets minder ruim maar wel meer luxe, de catalogus prijs was €6000 hoger maar was €40 per maand goedkoper dan de Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
oké! Bedankt, ik ga me op de octavia verder orienteren dan!
En inderdaad voorkeur ligt bij een automaat, al is dat geen must, maar ik heb straks nog wat knooppunten te gaan op de A59 en A16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-04 17:09
Net bij Arval in Houten geweest om te tekenen.

Aan het pand te zien verdienen ze er aardig op.
Van de 2 weken bedenktijd afgezien dus de auto wordt volgende week besteld.

Nu maar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31
Nou de een na laatste stap :)

10 maart aanvraag gedaan bij ANWB voor een Nissan Qashqai 2019 140 pk Tekna
13 maart goedkeuring van EDR
13 maart contract getekend
14 maart bevestiging van ondertekend contract en de bedenktijd
27 maart melding dat auto is besteld krijg accountgegevens voor Leaseplan
01 april contact vanuit dealer voor bepalen ophaal locatie
02 april auto is besteld bij Nissan verwachte levering in week 22
03 mei Auto is binnen volgende week vrijdag levering (week 19)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
sgouman schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:55:
Net bij Arval in Houten geweest om te tekenen.

Aan het pand te zien verdienen ze er aardig op.
Van de 2 weken bedenktijd afgezien dus de auto wordt volgende week besteld.

Nu maar wachten.
Arval is een grote partij in zakelijk lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Señor Sjon schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:42:
[...]

Arval is een grote partij in zakelijk lease.
Ja klopt dat zei de meneer daar ook. Ze zitten pas kort in het private lease segment.

Ik heb denk ik wel een goede deal 430 p.m 48 maanden voor 25.000 km voor een auto die nieuw 29.000 euro kost.

[ Voor 20% gewijzigd door sgouman op 03-05-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
sgouman schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:09:
[...]

Ja klopt dat zei de meneer daar ook. Ze zitten pas kort in het private lease segment.

Ik heb denk ik wel een goede deal 430 p.m 48 maanden voor 25.000 km voor een auto die nieuw 29.000 euro kost
Welk model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Kia ceed dynamics+ automaat.

EDIT: Weet iemand wat de arval link box inhoud? deze staat er gratis bij namelijk. Ik vraag me af of ik meer moet gaan betalen als ik bijvoorbeeld niet zuinig rijd.

[ Voor 35% gewijzigd door sgouman op 03-05-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zuinig rijden hebben ze weinig mee te maken aangezien zij de brandstof niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Wren schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:56:
Heb je de niro hybrid al gereden? Ik vond em vrij luidruchtig( niet de motor, maar het volume binnen).
Vandaag proefrit gereden in de Niro en ik snap wat je bedoelt. De motor vrij stil/rustig, tenzij je natuurlijk veel vermogen gaat vragen (dan schakelt ie terug en bromt ie, logisch). Op de 80 wegen is hij vrij stil, alleen op de snelweg hoor je wat meer geluid. Ik weet niet waar dat vandaan komt; banden of luchtweerstand?

Hoe dan ook, wij zijn eruit; het wordt de Kia Niro Hybrid. Auto rijdt super. Vooral de DCT 6 bak is een verademing t.o.v. handmatig en elke CVT.
revolution-nl schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:05:
Over 3 maanden komt de Ioniq 40kWh beschikbaar, aanzienlijk grotere range dan de leaf door de betere CW waarde en efficiëntere aandrijflijn. Daarnaast is de verwachting dat ook deze ioniq weer 400km/h kan snelladen t.o.v. de 200km/h van de leaf.

De leaf is wat dat betreft anno 2019 in meerdere opzichtige een hele matige EV.
De vraag is tegen welke prijs. De 62kWh Nissan Leaf is ook al uit, maar is (momenteel nog) fors duurder als private lease.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:35
MisterEagle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:01:
oké! Bedankt, ik ga me op de octavia verder orienteren dan!
En inderdaad voorkeur ligt bij een automaat, al is dat geen must, maar ik heb straks nog wat knooppunten te gaan op de A59 en A16.
Al gekeken naar de MB CLA180?
Bij 24 maanden /30.000km kost die 585€
24 of 48 maanden maakt niks uit kwa kosten.

Ik wil daar zelf ook even naar kijken vd week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Lightning89 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:06:
[...]

Bij MB wordt volgens mij nu de oude MB nog aangegeven voor private lease. Dit gaat zeer snel veranderen met de opkomt van de nieuwe CLA. Deze zal waarschijnlijk ook duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Lightning89 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:06:
[...]

zeker gekeken, zelfs mee gereden. Rijdt leuk enzo, maar achterin past net aan een laptop en daar houdt het wel mee op :+
Nee zonder gekheid, die achterbak is zo verschrikkelijk klein.. dat was echt een teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
sgouman schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:19:
[...]

Bij MB wordt volgens mij nu de oude MB nog aangegeven voor private lease. Dit gaat zeer snel veranderen met de opkomt van de nieuwe CLA. Deze zal waarschijnlijk ook duurder zijn.
Oud model ja, daarom zo scherp geprijsd. Alleen al de afschrijving van zo'n ding is al bijna meer na 24 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03:21
Er zijn voordelen met leasen maar het zal uiteindelijk nooit je eigen auto worden en je betaald je blauw. Je betaald meer als je meer KM gereden heb wat ik een onzin vind en juist met mijn eigen auto ben ik vrij om te rijden hoeveel ik wil. Ik rij gemiddeld al 30.000KM per jaar en dan is het beter om jouw eigen auto te hebben. Bij het leasen ging ik al gauw €249,- per maand betalen en dit zou mij dan in 2 jaar tijd al ruim €5.672,- gaan kosten en in 3 jaar tijd €8.964,- en het wordt niet eens mijn eigen auto.

Ik heb daarom mijn eigen auto gekocht een Toyota Aygo dat ik in December 2014 kocht voor €7,000 euro via de officiele dealer en kreeg ik nog eens €800,- korting. De auto had 30.000 KM op zijn teller staan en had maar 1 eigennaar gehad en bouwjaar Mei 2010. Inmiddels zit ik op bijna 140.000KM en rij er nog altijd met veel plezier rond! Mijn auto heb ik altijd goed onderhouden bij de officiele dealer en de kosten waren erg beperkt tot nu toe en heb geen grote problemen gehad. Alles is ook vrij goedkoop: Wegenbelasting per maand €21 (Kwartaal €62) en verzekering €47,- voor All-Risk en Benzine is afhankelijk maar meestal rij ik al gauw boven de 650KM als ik ecomonisch verantwoord rij.

Ik ben zelf meer voorstander om een auto te kopen en zelf afte betalen. Mijn eerste Aygo heb ik in 1 keer afbetaald. Maar voor mijn toekomistige auto zou ik dit in termijnen kunnen doen of in een keer. Maar in termijnen vind ik beter dan leasen dit omdat hij binnen 5 jaar van mijn zelf wordt. Ik betaal bijvoorbeeld €199,- per maand voor een duur van 5 jaar is dat €11.940,- de Aygo die ik graag wil heeft Full-Options en kwam iets meer dan €16.000 uit met zelfs verwarmde stoelen. Ik ga zelf nooit leasen.

[ Voor 88% gewijzigd door Van der Berg op 04-05-2019 20:36 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
En nu een berekening ter onderbouwing van het blauw betalen, in plaats van onderbuikgevoel en het "hij is niet van mij argument".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Van der Berg schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:02:
Voordelen zijn goed maar met leasen wordt het nooit je eigen auto en betaal je blauw. Ik betaal dan liever mijn eigen auto en bij leasen als je meer dan een aantal KM rijdt gaat de tarief omhoog. Ik heb uitgerekend dat ik elke maand €249 per maand moet betalen dat is al in 2 jaar €5.672,- en in 3 jaar €8.964,- en dan is het nog eens niet jouw eigen auto. Nee aan leasen doe ik nooit! Dan liever een eigen autotje en ik heb mijn Toyota Aygo gekocht voor €7.000,- via de officiële dealer en kreeg nog eens €800 korting terug in 2014 met 30,000KM op zijn teller en had maar 1 eigenaar gehad en nu in middels bijna de 140.000KM op de teller en nooit echte problemen mee gehad of grote reparaties en APK ben ik niet al te duur kwijt en onderhoud altijd bij de officiële dealer

Ik kan zelfs een auto kopen op termijnen een gloednieuwe Aygo per maand €200 en in 5 jaar is dat €11,940,- en is de auto daarna van jouw zelf. Ik zal dit nooit doen maar het is veel beter dan leasen vind ik dan heb je ten minste iets in je handen na die 5 jaren. Mijn nieuwe Aygo werd iets meer dan €16.000 met full-option en ik zou dan €6000,- zelf + mijn huidige Aygo doorverkopen
Bijna 30.000 per jaar in een Aygo zonder onderhoud (ook banden etc) verzekering of wegenbelasting? Kom eens met een concrete berekening want het wordt hier keer op keer weerlegd, zeker voor dat segment auto's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Den onderbuik met een tweedehands auto... Dit is al vaak zat besproken. Zonder onderbouwing zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Sander schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:15:
[...]

Bijna 30.000 per jaar in een Aygo zonder onderhoud (ook banden etc) verzekering of wegenbelasting? Kom eens met een concrete berekening want het wordt hier keer op keer weerlegd, zeker voor dat segment auto's.
Aangepast :)

Ik verwissel niet iedere jaar van banden en heb all-seasons banden van Continental. Het is al weer 3 jaar geleden (Januari 2016) dat ik de remschijf en remblokken bij mijn Aygo heb vervangen €330,- en de remschijf en blokken zijn nog steeds goed en probeer niet te hard op de drukken maar van afstand al te anticiperen. Ik had afgelopen november bij de APK 2018 na 2 jaar 2 banden aan de voorkant moeten verwisselen rond de €200,- voor 2 banden en installatie bij Louwman Toyota en de APK was gratis wegens onderhoud bij Toyota. Na 2 jaar en de 2 achterbanden waren nog steeds goed want na 2 jaar (2016) had ik alle 4 de banden vervangen bij de APK (2016). Vanaf nu moet ik jaarlijks APK doen wel gratis omdat ik onderhoud bij Toyota laat doen.

[ Voor 57% gewijzigd door Van der Berg op 04-05-2019 20:55 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
En dat onderhoud kost niets?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tja een Aygo, zo'n ding weegt iets meer dan een beetje brommer, dus niet gek dat je daar nauwelijks onderhoud aan hebt :). Er zijn bepaalde automodellen waarbij private lease niet gunstig is, dit geldt voor electrische auto's (duur in PL) en relatief goedkope nieuwe auto's. Ik denk dat het vergelijk bij een Fiesta heel anders wordt in het voordeel van PL.

En bovendien..
Je vergelijkt een Aygo van 9 jaar oud met een nieuwe auto via PL? ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Sport_Life op 04-05-2019 21:44 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
winwiz schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:17:
En dat onderhoud kost niets?
Onderhoud is afhankelijk wat je kiest Standaard kost me €196,- (klein beurt) een Compleet €250,- grote beurt om de 15.000KM en krijg ik eveneens vanaf Standaardpakket: Pechhulp Nederland met woonplaats en Europa er gratis bij en heb ik geen ANWB nodig! daarbij zit ook gratis lampen vervangen en tussentijd gratis bijvullen van de olie en gratis APK

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 04-05-2019 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-04 19:10
winwiz schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:28:
Nou de een na laatste stap :)

10 maart aanvraag gedaan bij ANWB voor een Nissan Qashqai 2019 140 pk Tekna
13 maart goedkeuring van EDR
13 maart contract getekend
14 maart bevestiging van ondertekend contract en de bedenktijd
27 maart melding dat auto is besteld krijg accountgegevens voor Leaseplan
01 april contact vanuit dealer voor bepalen ophaal locatie
02 april auto is besteld bij Nissan verwachte levering in week 22
03 mei Auto is binnen volgende week vrijdag levering (week 19)
Geweldig geniet er van! Wij kunnen woensdag as onze nieuwe Nissan Micra N-connecta afhalen.

14-3 aangevraagd
21-3 akkoord acceptatie met contract
12-4 mail dat bestelde kleur niet leverbaar was
15-4 bevestigd dat auto besteld is (andere kleur)
Levertijd 3 juni gepland
8-5 afhalen auto

Heb r zin in!

Do more

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
@Van der Berg
Ik zou het topic eens terug lezen, hoe vaak dit verhaaltje al niet naar voren is gekomen.

Je beargumenteert dat de auto niet van jouw is na de lease periode. Dat klopt, echter ga jij eindeloos door met je huidige Aygo? Zet je hem in de schuur als investering? Nee, dat doen maar heel weinig mensen. Dus uiteindelijk heeft die auto je ook een bepaald bedrag aan afschrijving gekost, en helaas neem je dat niet mee in je berekening. Als je die auto voor 6200 gekocht hebt, na 4 jaar met 30.000 km per jaar mag je blij zijn met 100 euro per maand afschrijving. Verzekering 47pm, MRB 21, onderhoud (grote + kleine beurt per jaar) 37,17 euro, banden 9 euro per maand. Komt op een totaal vna 217 euro ongeveer. Echter, op mijn beleggingen heb ik de laatste jaren ruim 5% rente getrokken. Dus je bent zo 20-30 euro per maand misgelopen aan rente. Al met al ga je ongeveer al richting de 243,50 euro, zonder onverwachtse kosten die een keer gaan komen.

Bij toyota kost een Aygo nieuw bij 30.000km per jaar 278 euro. En dan heb ik wel een vergelijkbare auto uitgekozen ten opzichte van wat je nu hebt. Want de vergelijking met de full option maken is natuurlijk niet eerlijk. Scheelt dus zo'n 34,50 euro per maand. Maar dan heb je wel een nieuwe auto in plaats van een 2e hands van 4 jaar oud.

Persoonlijk zou ik geen 30.000km per jaar in een Aygo willen doen. Nofi, heb zelf een C1 gehad in het verleden als auto erbij. Maar dat is persoonlijk, net zoals dat jij het wel prima vindt. Ik betaal dan graag wat meer voor meer luxe en beter rijgedrag. Dat je meer betaalt bij meer kilometers is natuurlijk logisch. Als jij maar 10.000 per jaar gereden had, had je minder afschrijving gehad en minder onderhoud en dus minder kosten.

Als laatst, je beargumenteert dat auto bezit voor jou belangrijk is. Dat geldt niet voor iedereen. Ik vind dat minder belangrijk, immers ruil je die auto ook weer een keer in. Bij PL betaal je gewoon een vast bedrag voor gemak. En bij dat gemak zit juist ook dat je niet hoeft te leuren met die auto als je een nieuwe wil kopen. De smoesjes van de dealers te hoeven aanhoren waarom jou auto toch minder waard is dan de dagkoers van de ANWB en dat soort gezeur. Geen gezeur bij het onderhoud waarbij er opeens wat gevonden wordt etc, geen onzekerheid over eventueel extra hoge kosten. Gewoon een vast maandbedrag voor de komende 2-3-4-5 jaar. Dat is gemak waar sommige mensen graag wat extra voor betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 05-05-2019 09:47 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
TheBrut3 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:35:
Als praktijkvoorbeeld even een Aygo welke nu 3 jaar is.
https://www.indumij.nl/oc..._8-zgn-11/benzine/215732/
Deze is van 12-2014 en heeft ongeveer 12k gekost op papier (met onderhandelen kreeg je deze nieuw dus wel voor 12k mee, ik denk zelfs dat 11.5k lukt). Wat de verkoper als inruilwaarde heeft gekregen weten we natuurlijk niet, maar ik gok ongeveer 8k. Dus 4k afschrijving is zo'n €111 per maand. Het wagentje heeft trouwens nog wat leuke opties ook.
Verzekering (ik ga even uit van mijn persoonlijke situatie 29 jaar, 10 jaren schadevrij en woonachtig in Brabant) is €20 voor WA+, MRB is ook €20 in de maand, onderhoud de eerste jaren ook. ANWB en dat soort zooi heb je niet nodig, voor zover ik weet krijg je bij een nieuwe Aygo gewoon pechhulp van Toyota.

Private lease prijzen zijn natuurlijk lastig terug te zoeken, maar ik schat dat deze zo'n €200-220 had gekost. Op de site van Toyota zelf zit ik met een huidige Aygo voor 36 maanden en 15k km op €230 in de maand.
De berekening met een Aygo, nieuw koop vs nieuw PL heb ik vorig jaar al eens gemaakt.
Overigens staat wat wagentje natuurlijk niet meer te koop nu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
plus dat (private) lease nog wat voordelen geeft zoals nooit onverwachte kosten, hooguit je eigen risico in het geval van schade.

Ik zie privatelease meer als een soort dienst, ik neem mobiliteit, comfort en gemak af en betaal daar een vast bedrag voor. En na de looptijd kies ik de volgende (nieuwe) auto uit en gaan we weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

MisterEagle schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:25:
plus dat (private) lease nog wat voordelen geeft zoals nooit onverwachte kosten, hooguit je eigen risico in het geval van schade.

Ik zie privatelease meer als een soort dienst, ik neem mobiliteit, comfort en gemak af en betaal daar een vast bedrag voor. En na de looptijd kies ik de volgende (nieuwe) auto uit en gaan we weer verder.
Precies dit was mijn beweegredenen om voor PL te kiezen. Ik wil gewoon een vast bedrag p/m betalen, geen andere zaken behalve een eigen risico en in mijn geval dan een ANWB-lidmaatschap van 2 euro nog wat per maand.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
sgouman schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:15:
[...]

EDIT: Weet iemand wat de arval link box inhoud? deze staat er gratis bij namelijk. Ik vraag me af of ik meer moet gaan betalen als ik bijvoorbeeld niet zuinig rijd.
Had ik ook vragen over ivm verzamelen gegevens. Heb dit nagevraagd bij de accountmanager. Zie antwoord:
De Arval Active Link box wordt standaard in al onze auto’s ingebouwd zowel bij particulieren als zakelijke berijder. In uw auto is de kast niet geactiveerd wat betekend dat deze geen persoonlijke gegevens van u verzameld.
Vond het wel apart dat deze dan wel wordt ingebouwd en hier dan geld voor wordt uitgegeven. 8)7

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Raar maar waar, het is vaak duurder om het niet te doen bij dit soort standaard handelingen voor een leasemij. Uitzonderingen kosten geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Mitssz schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:25:
[...]

Had ik ook vragen over ivm verzamelen gegevens. Heb dit nagevraagd bij de accountmanager. Zie antwoord:

[...]

Vond het wel apart dat deze dan wel wordt ingebouwd en hier dan geld voor wordt uitgegeven. 8)7
Ik heb dus ook zo een ding in mijn auto, het enige wat het doet is kilometer standen doorgeven en zelfs dat verloopt niet lekker. Ik corrigeer het nu om de zoveel tijd omdat er dan teveel wordt doorgegeven wat voor mij gewoon gek is. Ik besef nu eigenlijk dat ik het beste even contact met hun erover moet opnemen. Of ben ik niet de enige bij wie dat ding zo slecht is in kilometers tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
Phntm schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Ik heb dus ook zo een ding in mijn auto, het enige wat het doet is kilometer standen doorgeven en zelfs dat verloopt niet lekker. Ik corrigeer het nu om de zoveel tijd omdat er dan teveel wordt doorgegeven wat voor mij gewoon gek is. Ik besef nu eigenlijk dat ik het beste even contact met hun erover moet opnemen. Of ben ik niet de enige bij wie dat ding zo slecht is in kilometers tellen.
Hij geeft in principe geen gegevens (kilometers) door aan Arval. Volgens mij berekent hij het aantal kilometers dat je gereden zou moeten hebben aan de hand van je looptijd en kilometerbundel.
Rijd je iets minder, dan klopt het dat je kilometerstand in de app/site sneller oploopt.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-04 13:04
Bij privatelease zetten ze er ook een dongel in. Daar zeggen zij het volgende over.
Privacy statement Dongel
De auto is uitgerust met een Dongel. Dit is een module waarmee we de technische gegevens van de
auto kunnen uitlezen, te weten kilometerstanden en meldingen over het onderhoud van de auto.
Hierdoor hoef je tussentijds geen kilometeropgaves aan ons te verstrekken en kunnen we je tijdig
informeren over een eventuele onderhoudsbeurt of gesignaleerde technische mankementen aan de
auto.
In verband met jouw privacy willen we benadrukken dat we geen inzicht hebben in zogenaamde
locatiegegevens. We weten dus niet waar en wanneer je rijdt of waar de auto zich bevindt. We zullen
de gegevens die we wel tot onze beschikking hebben ook niet voor andere doeleinden gebruiken dan
hierboven staan vermeld.
Wij zijn de verantwoordelijke voor jouw gegevens. Je gegevens worden niet langer bewaard dan
zolang de auto ons eigendom is.
De gegevens zullen door ons alleen beschikbaar worden gesteld aan partijen die wij inschakelen om
onderhoud en reparatie aan de auto uit te voeren, zodat dit jou zo weinig mogelijk tijd en moeite kost.
Wij hebben met deze partijen vastgelegd dat dit op een zorgvuldige wijze gebeurt en in
overeenstemming met de wet.
Je hebt het recht om een overzicht van jouw gegevens op te vragen en daarvan correctie of
verwijdering te verzoeken. Ook kun je een eenmaal gegeven toestemming te allen tijde intrekken. Je
kunt daarvoor contact opnemen met ons via info@privatelease.com.
Vraag mij ergens wel af hoeveel data er beschikbaar is en wat er later eventueel tegen je gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
Arval leest 1x per jaar de km stand op afstand uit, hiervoor word je toestemming eerst gevraagd.
Verder wordt de module gebruikt bij diefstal van de auto, om hem te tracken.

Dat de app sneller loopt is normaal.. berekening is op basis van afgelopen maanden. Het is niet real time..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Bedankt voor de duidelijkheid mensen. Ik wist dat allemaal niet namelijk😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-04 07:39

Spinez0r

At your service.

Tricto schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:46:
Bij privatelease zetten ze er ook een dongel in. Daar zeggen zij het volgende over.

[...]

Vraag mij ergens wel af hoeveel data er beschikbaar is en wat er later eventueel tegen je gebruikt kan worden.
Volgens mij doen ze dit niet bij alle leasemaatschappijen.

Ik lease bij Audi Financial Services (VWPFS) en zij hebben de regel dat je elk jaar voor een klein beurtje de auto naar de dealer brengt.

Deze zal dan de kilometerstand op dat moment doorgeven aan VWPFS.

Als ik dus ook kijk bij mijn OBD2 poort, dan is deze leeg, geen Dongle te bekennen.

[ Voor 6% gewijzigd door Spinez0r op 07-05-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-04 17:34
Overigens ben ik zelf een tevreden PL rijder. En ja soms kan tweedehands kopen en onderhoud etc goedkoper zijn. Maar zelf bijvoorbeeld gehad dat ik na een dure reparatie (2500) een week later totalloss werd gereden. Dan zie je de dagwaarde en het gedoe etc. Bij een PL was dat gewoon een ander contract kiezen en door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 21:17
De Nissan Leaf bij de consumentenbond is sinds vandaag helemaal op. Heel vreemd, bleef dagen op 5 stuks staan, ging gisteren naar 4 en vandaag dus naar 0.
Ik heb aan Privatelease.com gevraagd om mij zo laat mogelijk te leveren en tot nu toe houden ze zich daar prima aan. Ik weet dat mensen hun Leaf al in ontvangst nemen en ik ben nog niet aan de beurt, heel goed want mijn ICE zit nog 3 maanden in de private lease en PON wil er gewoon bijna 100% van de leasebedragen voor hebben om hem eerder in te nemen.

Ik heb zelf (nog) geen laadpaal thuis, maar rondom mij heen staan er overal 22kW palen (in Almere) van PitPoint. Ik ben door de gemeente ook goedgekeurd om een "eigen" openbare laadpaal in de straat te krijgen.

Nu zit ik te kijken naar de Total Vroaming pas, die kost 17,50 per maand, maar dan laad je wel bij iedere laadpaal in nederland tegen je thuistarief (van 22,6 cent) ook bij Fastned en Ionity en Allego snelladers. ALLE openbare palen van Nederland.
Als ik thuis wel een laadpaal ophang kost me dat ook zo 1500 euro dus als ik die uitspaar kan ik heel wat maandjes die 17,50 betalen. Ik ben nog aan het dubben, maar dit lijkt me wel een eenvoudige manier om niet steeds na te moeten denken over welke pas bij welke paal.

Zo nu wachten tot ik aan de beurt ben voor mij Leaf.... wel lastig dat wachten....

BMW C-Evolution LR, Hyundai Ioniq 28kWh, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
Philos31 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:17:
De Nissan Leaf bij de consumentenbond is sinds vandaag helemaal op. Heel vreemd, bleef dagen op 5 stuks staan, ging gisteren naar 4 en vandaag dus naar 0.
Ik heb aan Privatelease.com gevraagd om mij zo laat mogelijk te leveren en tot nu toe houden ze zich daar prima aan. Ik weet dat mensen hun Leaf al in ontvangst nemen en ik ben nog niet aan de beurt, heel goed want mijn ICE zit nog 3 maanden in de private lease en PON wil er gewoon bijna 100% van de leasebedragen voor hebben om hem eerder in te nemen.

Ik heb zelf (nog) geen laadpaal thuis, maar rondom mij heen staan er overal 22kW palen (in Almere) van PitPoint. Ik ben door de gemeente ook goedgekeurd om een "eigen" openbare laadpaal in de straat te krijgen.

Nu zit ik te kijken naar de Total Vroaming pas, die kost 17,50 per maand, maar dan laad je wel bij iedere laadpaal in nederland tegen je thuistarief (van 22,6 cent) ook bij Fastned en Ionity en Allego snelladers. ALLE openbare palen van Nederland.
Als ik thuis wel een laadpaal ophang kost me dat ook zo 1500 euro dus als ik die uitspaar kan ik heel wat maandjes die 17,50 betalen. Ik ben nog aan het dubben, maar dit lijkt me wel een eenvoudige manier om niet steeds na te moeten denken over welke pas bij welke paal.

Zo nu wachten tot ik aan de beurt ben voor mij Leaf.... wel lastig dat wachten....
3-jarig energiecontract verplicht

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik ben nogsteeds aan het orienteren op een volledig electrische auto voor mijn vriendin. Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Pas nodig in januari volgend jaar, maar er komen nog wat VAG modellen aan en de "goedkopere" Model 3 van Tesla. Nu heb ik het gevoel dat de laatste vooral door de naam een stuk duurder zal gaan zijn bij de LM.

Ik kijk dus ondertussen ook naar een simpele financiering, maar dat is gewoon niet handig. De 6% die je dan betaald + verzekering etc is simpelweg duurder dan "gewoon" aanschaffen.
Shortlist nu:
- Leaf
- Ioniq
- Model 3 (mits budget okay is)

200 km radius is een must. Thuisladen, liefst op 3 fases. Helaas doen de eerste 2 dat niet. Ik hoop op nog flink wat innovatie dit jaar, whehe :+.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kecin schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 06:57:
Ik ben nogsteeds aan het orienteren op een volledig electrische auto voor mijn vriendin. Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Pas nodig in januari volgend jaar, maar er komen nog wat VAG modellen aan en de "goedkopere" Model 3 van Tesla. Nu heb ik het gevoel dat de laatste vooral door de naam een stuk duurder zal gaan zijn bij de LM.

Ik kijk dus ondertussen ook naar een simpele financiering, maar dat is gewoon niet handig. De 6% die je dan betaald + verzekering etc is simpelweg duurder dan "gewoon" aanschaffen.
Shortlist nu:
- Leaf
- Ioniq

200 km radius is een must. Thuisladen, liefst op 3 fases. Helaas doen de eerste 2 dat niet. Ik hoop op nog flink wat innovatie dit jaar, whehe :+.
Vanuit het PSA-concern komen ook nog diverse leuke modellen. Niet het segment wat je nu opnoemt, maar wellicht ook interessant om rekening mee te houden. Vooral die Corsa smoelt erg goed vind ik (maar helaas is dat nog een rendering) die andere 2 plaatjes zijn wel vanuit de fabrikant.

Peugot e-208
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/w0W0yY0/1d6yeenbvijf-1.jpg

DS 3 Crossback, E-Tense
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/7akyvctbfznm_800.jpg

Corsa EV (rendering van Autoweek)
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/sblytjbb9h8h_800.jpg

https://www.autoweek.nl/a...-the-future-opel-corsa-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Cheesy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:51:
[...]

Vanuit het PSA-concern komen ook nog diverse leuke modellen. Niet het segment wat je nu opnoemt, maar wellicht ook interessant om rekening mee te houden. Vooral die Corsa smoelt erg goed vind ik (maar helaas is dat nog een rendering) die andere 2 plaatjes zijn wel vanuit de fabrikant.

Peugot e-208
[Afbeelding]

DS 3 Crossback, E-Tense
[Afbeelding]

Corsa EV (rendering van Autoweek)
[Afbeelding]

https://www.autoweek.nl/a...-the-future-opel-corsa-2/
Daarvan was ik niet op de hoogte, dankjewel!
Ik zag wel dat er vandaag meer info uitkomt over de Volkswagen I.3D
https://www.autoweek.nl/a...-vroegtijdig-al-in-beeld/
Productie waarschijnlijk in November.
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/slsya3bbpt3w_800.jpg

Over een paar uurtjes meer info, en een bereik van 500km!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
Kecin schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 06:57:

Shortlist nu:
- Leaf
- Ioniq

Ik hoorde bij Tesla in Amsterdam dat er nagedacht word over een Private Lease constructie, maar veel heb ik daar verder niet van gehoord. Ik ben wezen rijden in een Model 3 en vertelde dat ik hem via PL wilde hebben maar dat leasemaatschapijen nog veel te veel vragen in vergelijk tot andere auto's. Toen zei de verkoper dat dat signaal al eerder was afgegeven en dat er "gekeken word naar dit soort opties voor de private markt, maar meer kan ik daar nu niet over kwijt"...

GEEN IDEE wat dat precies inhoud, kan net zo goed een verkooppraatje zijn, maar zou leuk zijn als Tesla vanuit zichzelf met een leuke PL achtige optie komt.

[ Voor 198% gewijzigd door Philos31 op 08-05-2019 08:36 ]

BMW C-Evolution LR, Hyundai Ioniq 28kWh, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-04 11:10
Kecin schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:54:
[...]

Daarvan was ik niet op de hoogte, dankjewel!
Ik zag wel dat er vandaag meer info uitkomt over de Volkswagen I.3D
https://www.autoweek.nl/a...-vroegtijdig-al-in-beeld/
Productie waarschijnlijk in November.
[Afbeelding]

Over een paar uurtjes meer info, en een bereik van 500km!
Het is lastig bekijken natuurlijk met die camouflage, maar ik vind hem aan de voorkant ogen als een opgeklopte up en de rest van de koets lijkt een beetje Golf/GolfPlus achtig. Benieuwd hoe hij smoelt zonder camo. En daarnaast uiteraard benieuwd naar de maandprijs, zou best een overweging kunnen zijn voor veel mensen indien gebruiksgemak/range voldoende zijn en de prijs enigzins meevalt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jongens, we hebben het hier over PL, niet EV. Daar is Elektrische auto's - deel 4 voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
Señor Sjon schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:33:
[mbr]Jongens, we hebben het hier over PL, niet EV. Daar is Elektrische auto's - deel 4 voor.[/]
Eens.
Maar als je een EV wil PL'en? (Zoals ik nu doe) wat bespreek je dan hier en wat bespreek je in het EV topic?
Je zult denk ik altijd een stukje overloop hebben, je kunt dus niet alles wat EV is buiten andere auto topics laten.

Zullen we anders een nieuw topic maken Private ICE lease en Private EV lease? (Geintje hoor...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Op het moment dat concepts en modellen besproken worden die (nog) niet via PL aangeboden worden, dan is het een gevalletje EV-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Philos31 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:17:

De aantallen gingen inderdaad heel snel van 4 naar 0.

Ik hoop dat ze echt zo snel kunnen leveren als gecommuniceerd. Wij kregen vorige week een e-mail met 'ongeveer 4 weken', dus ben benieuwd of ze dat ook gaan halen :)

Welke kleur heb je gekozen? of geen voorkeur uitgesproken gezien je wens om de laatste geleverd te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Laatst online: 20-04 16:22
Heb wat advies nodig van ervaren private leasers. Knoop doorgehakt om voor onze 2de auto een private lease te gaan nemen en huidige Mito diesel te verkopen. Wat en hoe:

Kilometers: 15.000
Termijn: 36-48 maanden
Deuren: 5-deurs
Budget: 300-350 per maand
Opties: Airco, cruise controle en lichtmetalenvelgen
No-go's: C1, 108, aygo, i10, picanto etc (een Up daarentegen wel prima)

Wat zijn nu goede aanbieders? Anwb, leaseplan? Of andere?
Via een dealer zelf leasen voordelen?
Wachten op stuntaanbiedingen van een Albert Heijn oid zinvol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
RevQ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:11:
Heb wat advies nodig van ervaren private leasers. Knoop doorgehakt om voor onze 2de auto een private lease te gaan nemen en huidige Mito diesel te verkopen. Wat en hoe:

Ik had ongeveer dezelfde wensen als jij. Ik ben uitgekomen op de Micra.

15000 km :Y
5 deurs :Y
Airco, cruise controle en lichtmetalenvelgen :Y
36-48 maanden :N
12 maanden en daarna maandelijks opzegbaar (opzegtermijn 3 maanden). :Y
322 per maand
https://autoleasecollecti...b-nissan-micra-n-connecta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren

Consumentenbond collectief heeft nog wel wat modellen die interessant kunnen zijn:

https://autoleasecollecti...cb-ford-fiesta-trend-luxe

Na 1 jaar maandelijks opzegbaar, 15km €339

Opel Corsa, 15km en 48 maanden €318:

https://autoleasecollecti...el-corsa-online-edition-2

Nissan Micra 15K na 1 jaar maandelijks opzegbaar €322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman

Ik heb niet mij andere aanbieders gekeken maar arval biedt hem aan voor 275 o.b.v 15.000 km en 4 jaar. Dit gaat om een up.

https://privatelease.arva...b0-4a86-9e32-23e502a9c8de

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
En als je die criteria nou eens bij Autoweek invult? :)

https://www.autoweek.nl/privateleasevergelijker/

Ok, lang niet alles staat erin, maar het is een goede start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
d0s schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:10:
[...]

Ik hoop dat ze echt zo snel kunnen leveren als gecommuniceerd. Wij kregen vorige week een e-mail met 'ongeveer 4 weken', dus ben benieuwd of ze dat ook gaan halen :)

Welke kleur heb je gekozen? of geen voorkeur uitgesproken gezien je wens om de laatste geleverd te krijgen?
Zwart, en alleen een mail dat ik goedgekeurd ben, voor de rest nog niets.
Nu dat ze op zijn denk ik dat we binnenkort wel een datum krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 19:11
sgouman schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:26:
[...]

Ik heb niet mij andere aanbieders gekeken maar arval biedt hem aan voor 275 o.b.v 15.000 km en 4 jaar. Dit gaat om een up.

https://privatelease.arva...b0-4a86-9e32-23e502a9c8de
Een UP is toch zelfde koekblik als een C1 etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
alki schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Een UP is toch zelfde koekblik als een C1 etc
Staat toch echt bij zijn wensen dat een up wel mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
Tricto schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:15:
[...]

Ik had ongeveer dezelfde wensen als jij. Ik ben uitgekomen op de Micra.

15000 km :Y
5 deurs :Y
Airco, cruise controle en lichtmetalenvelgen :Y
36-48 maanden :N
12 maanden en daarna maandelijks opzegbaar (opzegtermijn 3 maanden). :Y
322 per maand
Thx! Kost nu 330 zie ik maar is volgens mij wel een uitstekende deal nu. Sowieso zijn alle auto's daar aardig geschikt.

Via daar nu ook bij Broekhuis terecht gekomen, ga even samenstellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 19:11
sgouman schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:16:
[...]

Staat toch echt bij zijn wensen dat een up wel mag
Daarom snap ik zn beredenering niet, al die andere niet en een up wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
alki schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:20:
[...]

Daarom snap ik zn beredenering niet, al die andere niet en een up wel
Zit geen logica achter. Vind een Up er in tegenstelling tot die andere modellen wel leuk uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-derados
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-01-2023

Kijk eens naar een Mazda 2 - sport edition. Deze leas ik zelf voor 305 EUR p/m (wel 10.000 KM). Superleuke auto met een (in mijn optiek) mooie uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
RevQ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:18:
[...]

Thx! Kost nu 330 zie ik maar is volgens mij wel een uitstekende deal nu. Sowieso zijn alle auto's daar aardig geschikt.

Via daar nu ook bij Broekhuis terecht gekomen, ga even samenstellen :D
Ah dan hebben ze zojuist de prijs aangepast. Vanmorgen kwam ik nog op 322 uit en nu 330 inderdaad.

Wist niet dat de consumentenbond zijn prijzen tussentijds aan zou passen. Had verwacht dat het aanbod daarin wel hetzelfde zou blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:44
d0s schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:10:
[...]

Volgens mij zijn niet alle Leafs op, ik zie bij de Connecta staan "nog 7":
https://autoleasecollecti...cb-nissan-leaf-n-connecta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
El-derados schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Kijk eens naar een Mazda 2 - sport edition. Deze leas ik zelf voor 305 EUR p/m (wel 10.000 KM). Superleuke auto met een (in mijn optiek) mooie uitstraling.
Via mazda zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Philos31 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:30:
Ik hoorde bij Tesla in Amsterdam dat er nagedacht word over een Private Lease constructie, maar veel heb ik daar verder niet van gehoord. Ik ben wezen rijden in een Model 3 en vertelde dat ik hem via PL wilde hebben maar dat leasemaatschapijen nog veel te veel vragen in vergelijk tot andere auto's. Toen zei de verkoper dat dat signaal al eerder was afgegeven en dat er "gekeken word naar dit soort opties voor de private markt, maar meer kan ik daar nu niet over kwijt"...

GEEN IDEE wat dat precies inhoud, kan net zo goed een verkooppraatje zijn, maar zou leuk zijn als Tesla vanuit zichzelf met een leuke PL achtige optie komt.
@Kecin kan altijd informeren bij Tesla. Als de sales mensen daar veel vragen/mails over krijgen, dan denk ik dat een dergelijk concept er sneller kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Hkuit schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:09:
[...]

Volgens mij zijn niet alle Leafs op, ik zie bij de Connecta staan "nog 7":
https://autoleasecollecti...cb-nissan-leaf-n-connecta
dan hebben ze nieuwe voorraad.. :) Gisteren stond hij 100% zeker op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
d0s schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:34:
[...]

dan hebben ze nieuwe voorraad.. :) Gisteren stond hij 100% zeker op 0
Haha, of 7 mensen hebben van hun bedenktijd gebruik gemaakt.
Het kan natuurlijk ook zijn om "schaarste" te creëren, maar waarom dan helemaal naar op....
Maar wellicht ook gewoon nog nieuwe weten te ritsellen ergens... Hij stond echt zeker op 0, alle elektriek was op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-derados
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-01-2023
RevQ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:11:
[...]

Via mazda zelf gedaan?
Ja via de Dealer, was binnen een maand geregeld (had geluk dat er één op voorraad stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Laatst online: 23-04 16:47
Verschil tussen wat de Kia dealer aanbood en Arval was enorm. Iets van 70 euro per maand in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

De Leaf scheelde tussen de Nissan Dealer en de Consumentenbond ook zo'n €110 per maand. En dan had de consumentenbond nog als (zeer grote) voordeel dat je daar na een jaar 3-maandelijks kunt opzeggen.

Zonder het maandelijks opzeggen en beiden op basis van 25k/60maanden was het verschil zelfs €130 per maand. Dealer gaf aan dat ze met dit soort collectieven ook niet kunnen concurreren.

[ Voor 11% gewijzigd door d0s op 08-05-2019 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mirved schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:55:
Verschil tussen wat de Kia dealer aanbood en Arval was enorm. Iets van 70 euro per maand in mijn geval.
Jep zelfde ervaring, Arval zit er dik onder, maar ik denk dat veel mensen denken "oh die auto staat niet op de website dus die zullen ze wel niet hebben".
Maar je kunt zo'n beetje voor elke auto een offerte opvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Mirved schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:55:
Bij mij scheelde het 130 euro per maand. Niemand van de dealer wist hoe arval zo laag kon zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
Wren schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:22:
[...]

Consumentenbond collectief heeft nog wel wat modellen die interessant kunnen zijn:

https://autoleasecollecti...cb-ford-fiesta-trend-luxe

Na 1 jaar maandelijks opzegbaar, 15km €339

Opel Corsa, 15km en 48 maanden €318:

https://autoleasecollecti...el-corsa-online-edition-2

Nissan Micra 15K na 1 jaar maandelijks opzegbaar €322

Shortlist is inmiddels compleet. Nu alle aanbieders en voorwaarden vergelijken. De opties zijn:
  • Micra N-connecta
  • Fiesta Titanium of ST-Line
  • Mazda 2 Sport selected
  • Up High Up (maandbedrag erg laag)
Niet elke aanbieder heeft winterbanden als optie, als die er niets kan het ook gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 20:04
Winterbanden / allseason kunnen vaak wel als je belt. Banden kunnen altijd vervangen worden volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:56
Ik heb weer eens een onenigheid met Alphabet na een schade en herstelling daarvan over de leenauto. Het schadeherstelbedrijf zei dat het kosteloos was, Alphabet stuurt me nu een facuut met een opslag van 42% op de 'huurprijs' van het schadeherstelbedrijf voor de eerste dag.

Dit staat er in de Voorwaarden:
Artikel 10
Vervangend Voertuig (art. 39 t/m 41 KPL)

Heb ik recht op een Vervangend Voertuig bij diefstal, pech, schade of onderhoud en zijn hieraan kosten verbonden?

10.1 Een Vervangend Voertuig wordt ingezet als het Voertuig niet (meer) kan worden gebruikt door U,
in de volgende situaties
a. Calamiteit: het Vervangend Voertuig zal ter beschikking worden gesteld bij diefstal en
onbruikbaarheid van het Voertuig.
b. Reparatie (eventueel als gevolg van schade) en/ of onderhoud: het Vervangend Voertuig zal ter
beschikking worden gesteld als herstel naar verwachting langer zal duren dan 24 uur.

10.2 Het Vervangend Voertuig is standaard een voertuig uit het autoklasse a-segment, tenzij anders is
aangegeven op het Leasecontract.
10.3 Een Vervangend Voertuig wordt bij diefstal ter beschikking gesteld tijdens de wachttijd genoemd
in de Polisvoorwaarden.
10.4 Er is sprake van onbruikbaarheid van een Voertuig bij total loss en bij schade of technische
mankementen waardoor niet meer kan worden gereden. Een Vervangend Voertuig wordt ter
beschikking gesteld vanaf de datum waarop de onbruikbaarheid is gemeld aan Leasemaatschappij
of de hulpverleningsinstantie.
10.5 Een Vervangend Voertuig wordt ter beschikking gesteld totdat een van de volgende situaties zich
voordoet.
a. Het Voertuig is weer voor gebruik gereed gemeld
aan U.
b. De Leaseovereenkomst is beëindigd.
10.6 De kosten van een Vervangend Voertuig kunnen worden doorbelast aan U bij nalatigheid of onjuist
gebruik van het Voertuig. Hetzelfde geldt bij inbeslagname en/of verbeurdverklaring van het
Voertuig door toedoen van U.

10.7 Leasemaatschappij kan bij voortijdige beëindiging van de Leaseovereenkomst op verzoek van U
een huurauto ter beschikking stellen, tegen het daghuurtarief volgens de huurtabel van AlphaRent.
Het Termijnbedrag van de Leaseovereenkomst zal in rekening worden gebracht voor de resterende
Leaseperiode, bij voortijdige beëindiging op initiatief van Leasemaatschappij als gevolg van
technische mankementen
Hier staat nergens dat de eerste 24 uur voor mijn rekening zijn? En mocht het er wel staan dan is doorbelasten van de kosten naar mijn idee niet dat je dit met een opslag van 42% mag doen. Dat is niet 'doorbelasten' naar mijn idee.

Volgens mij had er dan moeten staan: "het Vervangend Voertuig zal na 24 uur ter beschikking worden gesteld als herstel naar verwachting langer zal duren dan 24 uur."

Jullie hier ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 09-05-2019 14:40 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Volgens mij staat er dat je alleen recht hebt op vervangend vervoer als het schadeherstel -> 24 uur in beslag neemt. Dit is toch bij vrijwel iedere leasemaatschappij zo?
Pagina: 1 ... 46 ... 103 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.