Klopt, we private leasen nu ook via Citroën (ook PSA Finance) en we hebben daar geen enkel probleem gehad. Werd inderdaad door de dealer heel netjes gedaan. Alleen een beetje jammer dat de prijzen bij Citroën/Peugeot een stuk hoger zijn geworden. Ik wil zo rond de €400 betalen, daar kun je geen goed uitgeruste automaat meer voor krijgen.Sander schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:48:
Bij onze bestelling bij de Peugeot dealer gaf ik m'n paspoort etc af aan verkoper, die ging vervolgens zelf met malletje kopiëren en adviseerde zelfde voor salaris en hypotheek betalingen, gewoon individuele boeking opvragen in internet bankieren en dat toevoegen. Ze hadden daar cursusje privacy en AVG gehad
@Groever ik had alles geblokkeerd behalve inkomen, voorlopig teruggaaf en hypotheek. Volgens mij had ik ook kinderopvang en de bijbehorende toeslag meegenomen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
En anders lekker belangrijk toch. Wat boeit het dat ze kunnen zien wat je nog meer uit gegeven hebt die periode.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vitara’s zijn daar beter voor.Spinez0r schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:07:
[...]
Haha, welkom bij de club (mijn vrouw heeft ook een onbewuste behoefte om stoeprandjes te pakken), maar zeg nou eerlijk....een Audi zonder LM velgen?![]()
![]()
Haha die wil ze dan weer niet
Hier een Opel Crossland X besteld via de ANWB-LeasePlan. Dealer gezocht die deze auto op voorraad had.
25 maart besteld en 20 april kunnen we de auto ophalen
Meer mensen die een Crossland X hebben en hun ervaring met de auto willen delen?
25 maart besteld en 20 april kunnen we de auto ophalen
Meer mensen die een Crossland X hebben en hun ervaring met de auto willen delen?
AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B
Ze hebben 'm op voorraad, maar nemen alsnog een maand de tijd om 'm klaar te maken?TheLarger1 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:33:
Hier een Opel Crossland X besteld via de ANWB-LeasePlan. Dealer gezocht die deze auto op voorraad had.
25 maart besteld en 20 april kunnen we de auto ophalen![]()
Was niet helemaal duidelijk, excuus, 25 maart de aanvraag zelf gedaan. Daarna nog EDR etc etc. Voor mijn gevoel had het wel sneller gemogen...😂
Van Leaseplan mag een dealer niet uit voorraad leveren, moet bij de importeur besteld worden.Spinez0r schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:22:
[...]
Ze hebben 'm op voorraad, maar nemen alsnog een maand de tijd om 'm klaar te maken?
Die van mij stond op voorraad bij de dealer en gaat gewoon uit voorraad geleverd worden.. was een eis om van de 14 dagen wettelijke bedenktijd af te komen. Als ze hem moesten bestellen dan kon het juist niet.
Wat een gekke regeling, wie is er bij gebaat om het op deze manier te doen?BasvanS schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:01:
[...]
Van Leaseplan mag een dealer niet uit voorraad leveren, moet bij de importeur besteld worden.
Oooo spannend, dus nog een klein weekje wachten en dan is 't zo ver!TheLarger1 schreef op zondag 14 april 2019 @ 18:57:
Was niet helemaal duidelijk, excuus, 25 maart de aanvraag zelf gedaan. Daarna nog EDR etc etc. Voor mijn gevoel had het wel sneller gemogen...😂
[ Voor 36% gewijzigd door Spinez0r op 14-04-2019 20:13 ]
Grote acties als deze lopen vaak direct via de importeur. De auto's die bij de dealers staan zijn al gekocht (door de dealers) bestellingen bij de importeur tellen als nieuwe verkoop.Spinez0r schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:13:
[...]
Wat een gekke regeling, wie is er bij gebaat om het op deze manier te doen?
[...]
Oooo spannend, dus nog een klein weekje wachten en dan is 't zo ver!
Zou inderdaad best eens kunnen kloppen. Bij mijn LeasePlan staat wel een ‘speciale’ bestel code. In dit geval moest ik voor een auto kiezen die in die wettelijke bedenktermijn geleverd kon worden anders kon/mocht ik er niet van afzien.BasvanS schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:46:
[...]
Grote acties als deze lopen vaak direct via de importeur. De auto's die bij de dealers staan zijn al gekocht (door de dealers) bestellingen bij de importeur tellen als nieuwe verkoop.
Ik moet zeggen dat mijn ervaringen met de ANWB\Leasplan tot nu toe nou niet echt lekker vlot gaan.
Dinsdag 9 maart verliep mijn bedenktijd, uit eigen beweging maar even gebeld hoe het proces verder ging. Toen hoorde ik dat mijn kleur niet meer leverbaar was en heb ik dezelfde dag nog een andere kleur gekozen en bevestigd via de mail, hierna even gebeld of de mail binnen was gekomen. Toen werd mij verteld dat de auto de volgende dag besteld zou gaan worden.
Vandaag maar weer eens teruggebeld hoe het ermee stond, auto was nog niet besteld maar stond wel klaar voor bestelling (net als afgelopen woensdag).
Dinsdag 9 maart verliep mijn bedenktijd, uit eigen beweging maar even gebeld hoe het proces verder ging. Toen hoorde ik dat mijn kleur niet meer leverbaar was en heb ik dezelfde dag nog een andere kleur gekozen en bevestigd via de mail, hierna even gebeld of de mail binnen was gekomen. Toen werd mij verteld dat de auto de volgende dag besteld zou gaan worden.
Vandaag maar weer eens teruggebeld hoe het ermee stond, auto was nog niet besteld maar stond wel klaar voor bestelling (net als afgelopen woensdag).

Dat dacht ik ook bij mijn BMW....eindstand. Nog geen 2 weken en 1000km verder mag ik pronken met schuurplekken. En het mooie is, ze zijn langer dan 10cm en komen daardoor voor mijn rekening (bah). Maar ik ga het pas bij het inleveren aangeven. Want nu laten repareren kost me nog meer als ie daarna weer bekrast raakt.Spinez0r schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:07:
[...]
Haha, welkom bij de club (mijn vrouw heeft ook een onbewuste behoefte om stoeprandjes te pakken), maar zeg nou eerlijk....een Audi zonder LM velgen?![]()
![]()
Overigens eigen fout, maar met name doordat mijn vorige prive BMW banden had die breder waren dan de velgen en je hierdoor nooit mis kon gaan. Eerste parkeerweek bij de 4-serie was even klote dus.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Dit herken ik wel, je moet er redelijk vaak achteraan en pro-actief handelen anders kan er rustig een paar dagen helemaal niks gebeuren... Ik heb zelf een dealer gezocht die hem op voorraad had want ze hadden er geen tijd voor ivm de drukte.Ping83 schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:04:
Ik moet zeggen dat mijn ervaringen met de ANWB\Leasplan tot nu toe nou niet echt lekker vlot gaan.
Succes met het vervolg!
Vanmiddag heb ik de mail gekregen dat er een account aangemaakt was voor Mijn Leaseplan, ik zal van de week wel gebeld worden door de dealer.
Dat is wel heel zuur inderdaad.B-Bandit schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:35:
[...]
Dat dacht ik ook bij mijn BMW....eindstand. Nog geen 2 weken en 1000km verder mag ik pronken met schuurplekken. En het mooie is, ze zijn langer dan 10cm en komen daardoor voor mijn rekening (bah). Maar ik ga het pas bij het inleveren aangeven. Want nu laten repareren kost me nog meer als ie daarna weer bekrast raakt.
Overigens eigen fout, maar met name doordat mijn vorige prive BMW banden had die breder waren dan de velgen en je hierdoor nooit mis kon gaan. Eerste parkeerweek bij de 4-serie was even klote dus.
Let wel op dat bij Audi in ieder geval, je auto elk jaar voor een beurt naar de dealer gaat, en de dealer een meldplicht heeft naar de PL maatschappij, dus waarschijnlijk zul je over een jaar de velgen moeten laten fixen (op jouw kosten

Heb de leasemij, BMW FS, hierover gemaild en zij gaven mij als antwoord:Spinez0r schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:38:
[...]
Dat is wel heel zuur inderdaad.
Let wel op dat bij Audi in ieder geval, je auto elk jaar voor een beurt naar de dealer gaat, en de dealer een meldplicht heeft naar de PL maatschappij, dus waarschijnlijk zul je over een jaar de velgen moeten laten fixen (op jouw kosten)
Dus ik ga er vanuit dat het blijft bij 135 euro (eigen risico), al dan niet X4. Gortig bedrag maar ja, wat doe je eraan.Als de auto ingeleverd wordt met de schade zoals te zien op foto twee, dan zal er een eigen risico bij u in rekening worden gebracht.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Voor 80 euro per velg naar de velgendokter om ze te laten fixen? https://www.velgen.nl/randschade/
Vroeger was ie 50 euro trouwens, maar dat is jaren geleden.
Na behandeling weer als nieuw.
Vroeger was ie 50 euro trouwens, maar dat is jaren geleden.
In principe is het per schade. Dus als je het bij alle 4 de velgen doet en dat 4 jaar op rij, dan kan je op 16x eigen risico komen.B-Bandit schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:59:
Dus ik ga er vanuit dat het blijft bij 135 euro (eigen risico), al dan niet X4. Gortig bedrag maar ja, wat doe je eraan.
Vind ik heel interessant! Want ik stoor me als een malle aan die schades...Señor Sjon schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:07:
Voor 80 euro per velg naar de velgendokter om ze te laten fixen? https://www.velgen.nl/randschade/
Vroeger was ie 50 euro trouwens, maar dat is jaren geleden.Na behandeling weer als nieuw.
Als je voorzichtiger inparkeert voorkom je ook schade, stuk goedkoperB-Bandit schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:37:
[...]
Vind ik heel interessant! Want ik stoor me als een malle aan die schades...
Tip, zet je "stoeprand" spiegel naar beneden, dan zie je precies of het goed gaat of niet.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het overkopen van hun lease bak? Hoeveel moest je toen betalen om de auto je eigen te maken? Vind mijn i20 zeer prettig.
Het is afhankelijk van de leasemaatschappij of dit kan, maar als het kan dan kan je tegen het einde van je leaseperiode een offerte opvragen voor overname. Die prijzen zijn vaak best interessant. Voor die prijs kan je lang niet altijd een vergelijkbare auto kopen bij de dealer en bij je eigen auto ken je de historie, dus weet je wat je krijgt.Phntm schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:02:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het overkopen van hun lease bak? Hoeveel moest je toen betalen om de auto je eigen te maken? Vind mijn i20 zeer prettig.
Dan is het slim dat ik vermeld dat het gaat om een Hyundai lease. Die laat dat via Arval gebeuren. Bij arval wordt er wel verteld dat je 3 maanden voor het eind van je lease de optie krijgt of je de auto wilt aanschaffen. Ik zal het maar ook eens keer vragen bij de dealer zelf.Greencap schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:06:
[...]
Het is afhankelijk van de leasemaatschappij of dit kan, maar als het kan dan kan je tegen het einde van je leaseperiode een offerte opvragen voor overname. Die prijzen zijn vaak best interessant. Voor die prijs kan je lang niet altijd een vergelijkbare auto kopen bij de dealer en bij je eigen auto ken je de historie, dus weet je wat je krijgt.
@Phntm Waarschijnlijk kan je het beste met Arval contact opnemen. Dat kan vermoedelijk ook wel voor die drie maanden. Bijkomend voordeel, als je de auto zelf overneemt hoef je ook niet moeilijk te doen over eventuele schades e.d.
En je weet wie de eigenaar is geweest.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Momenteel rijden wij een Clio Estate en zijn aan het kijken voor een vervanger, in juli verloopt het contract,en de Crossland X word waarschijnlijk onze volgende auto.TheLarger1 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:33:
25 maart besteld en 20 april kunnen we de auto ophalen![]()
Welke uitvoering hebben jullie genomen? Ik wil aankomende zaterdag een proefritje plannen om te kijken of er genoeg ruimte voor ons is met 2 kinderen (1jr en 3jr).
Clio estate hebben wij ook ingereden, weliswaar na de proefrit van de Crossland X en wij vonden de Clio echt een flinke stap terug. De Clio was een 0.9tce. Motor van de Opel veel rustiger en soepeler en de auto vonden wij veel volwassener.Kupauw schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:33:
[...]
Momenteel rijden wij een Clio Estate en zijn aan het kijken voor een vervanger, in juli verloopt het contract,en de Crossland X word waarschijnlijk onze volgende auto.
Welke uitvoering hebben jullie genomen? Ik wil aankomende zaterdag een proefritje plannen om te kijken of er genoeg ruimte voor ons is met 2 kinderen (1jr en 3jr).
De crossland X is een 1.2T 110pk innovation. Voor ons gewoon een prima wagen met een goede uitrusting!
[ Voor 7% gewijzigd door TheLarger1 op 16-04-2019 10:39 ]
Ja, iemand in dit topic heeft zijn auto overgekocht, volgens mij in de afgelopen 2 maanden.Phntm schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:02:
Bij het inleveren van onze vorige leaseauto (Qashqai met grote velgen) hadden we ook werkelijk alle 4 de velgen beschadigd en best flink ook. Bij het inleveren heeft het inleverpunt er geen enkele opmerking over gemaakt en ik heb er ook nooit wat van gehoord van de leasemaatschappij. Dat was echt een aangename verrassingB-Bandit schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:35:
[...]
Dat dacht ik ook bij mijn BMW....eindstand. Nog geen 2 weken en 1000km verder mag ik pronken met schuurplekken. En het mooie is, ze zijn langer dan 10cm en komen daardoor voor mijn rekening (bah). Maar ik ga het pas bij het inleveren aangeven. Want nu laten repareren kost me nog meer als ie daarna weer bekrast raakt.
De schades bij inlevering van de auto zijn hoe dan ook sterk afhankelijk van waar je de auto inlevert en hoe de pet staat van de persoon die de auto inspecteert. Wij leverden de auto in op een koude winterse dag, en dat hielp wel, want de schadeexpert wilde duidelijk zo snel mogelijk weer naar binnen. We hadden de auto wel mooi gewassen en ook dat hielp duidelijk, want daardoor leek hij al meteen heel enthousiast.
Waar je wel op moet letten is:
- Het is bij de meeste maatschappijen niet toegestaan zelf schade te laten herstellen (bijv. bij die velgendokter)
- Al die individuele schades kosten je niet alleen veel eigen risico, maar zijn dan vaak ook allemaal individuele schadegevallen die je mogelijk elk schadevrije jaren kosten (kan relevant zijn indien je na de lease weer zelf een auto wil kopen & verzekeren)
Mjah het gaat me niet eens om de kosten bij inleveren, vind het ook gewoon echt ontsierendGreencap schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:49:
[...]
Bij het inleveren van onze vorige leaseauto (Qashqai met grote velgen) hadden we ook werkelijk alle 4 de velgen beschadigd en best flink ook. Bij het inleveren heeft het inleverpunt er geen enkele opmerking over gemaakt en ik heb er ook nooit wat van gehoord van de leasemaatschappij. Dat was echt een aangename verrassing
De schades bij inlevering van de auto zijn hoe dan ook sterk afhankelijk van waar je de auto inlevert en hoe de pet staat van de persoon die de auto inspecteert. Wij leverden de auto in op een koude winterse dag, en dat hielp wel, want de schadeexpert wilde duidelijk zo snel mogelijk weer naar binnen. We hadden de auto wel mooi gewassen en ook dat hielp duidelijk, want daardoor leek hij al meteen heel enthousiast.
- Het is bij de meeste maatschappijen niet toegestaan zelf schade te laten herstellen (bijv. bij die velgendokter)
- Al die individuele schades kosten je niet alleen veel eigen risico, maar zijn dan vaak ook allemaal individuele schadegevallen die je mogelijk elk schadevrije jaren kosten (kan relevant zijn indien je na de lease weer zelf een auto wil kopen & verzekeren)
Heb daar inderdaad niet bij stil gestaan, of het repareren mag. Denk dat ik een deze dagen de schade maar meld en dan via de dealer laat repareren of vervangen.
Met wat geluk kan ik het op 2 gebeurtenissen gooien IPV 4
@B-Bandit Ik zou eerst even langs de dealer gaan voordat je de schade meld. Die kunnen de kosten vast wel op 1 factuur zetten zodat het maar 1 schade is. De dealer is daar waarschijnlijk wat gemakkelijker in dan de leasemaatschappij.
Velgschade is inderdaad echt lelijk en ontsierend, zeker bij zo'n mooie 4-serie. Ik heb echter niet de illusie dat onze velgen schadevrij blijven zolang mijn vrouw ook in de auto mag rijden...
Velgschade is inderdaad echt lelijk en ontsierend, zeker bij zo'n mooie 4-serie. Ik heb echter niet de illusie dat onze velgen schadevrij blijven zolang mijn vrouw ook in de auto mag rijden...

@Jasphur heeft z'n PL wagen volgens mij overgenomen.Phntm schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:02:
En wie zou daar achter komen als je het wel zelf laat herstellen tegen betere tarieven als de officiële dealer/Greencap schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:49:
[...]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik vind de clio ook echt een herriemachine en een koekblik. Ben blij dat onze leaseperiode er bijna opzit.TheLarger1 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:38:
[...]
Clio estate hebben wij ook ingereden, weliswaar na de proefrit van de Crossland X en wij vonden de Clio echt een flinke stap terug. De Clio was een 0.9tce. Motor van de Opel veel rustiger en soepeler en de auto vonden wij veel volwassener.
De crossland X is een 1.2T 110pk innovation. Voor ons gewoon een prima wagen met een goede uitrusting!
Wij hebben inderdaad ook exact dezelfde uitvoering op het oog van de crossland.
Geen idee, maar het risico loop je natuurlijk zelf. Het is aan jou of je dat risico wil en kan nemen. Je hebt zelf de handtekening gezet onder die voorwaarden.winwiz schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:48:
[...]
En wie zou daar achter komen als je het wel zelf laat herstellen tegen betere tarieven als de officiële dealer/
@Señor Sjon @Greencap dank jullie beiden voor het verwijzen. Geeft mij ook al een indicatie van wat ik kan verwachten en van welke factoren het afhankelijk is!
Ik heb mijn auto pas een maand en vind het prettig en tegelijkertijd zonde om het af te moeten staan na een periode van 4 jaar.
Ik heb mijn auto pas een maand en vind het prettig en tegelijkertijd zonde om het af te moeten staan na een periode van 4 jaar.
Hou voor de hoogte van het overkoop bedrag de anwb koerslijst in de gaten. Bij mij zaten ze net onder het bedrag van verkoop tussen particulieren. Bij JustLease was dit ene niet onderhandelbaar bedrag.Phntm schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:35:
@Señor Sjon @Greencap dank jullie beiden voor het verwijzen. Geeft mij ook al een indicatie van wat ik kan verwachten en van welke factoren het afhankelijk is!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik ben langzaam alvast aan het rondkijken voor een nieuwe PL auto. Mijn contract met JustLease kan ik namelijk vanaf 18 Juni opzeggen... of is het nu 27 Juli... of 18 Augustus? Je raadt het al; bij JustLease zijn ze er nog niet helemaal uit wanneer ik op mag zeggen. Ik heb inmiddels 3 personen gesproken en alle drie geven ze een andere einddatum aan. The gift that keeps on giving!
Anyway, ik zat te kijken naar de Nissan Leaf via de Consumentenbond, die is namelijk erg scherp geprijsd. 519 euro voor de Nissan Leaf N-Connecta 40kWh voor 20k km/jaar voor 12 maanden en daarna maandelijks opzegbaar.... ik heb alleen nog koudwatervrees voor elektrisch rijden. Het lijkt me super tof en in 9 van de 10 gevallen kan ik opladen op mijn bestemming en/of haal ik het in 1 accu lading, maar nou net die 10e keer dat het niet kan/lukt.... Ik twijfel nog, een alternatief zou een hybride zijn maar ik vind de meerprijs voor een hybride niet opwegen tegen de brandstofbesparing......
Anyway, ik zat te kijken naar de Nissan Leaf via de Consumentenbond, die is namelijk erg scherp geprijsd. 519 euro voor de Nissan Leaf N-Connecta 40kWh voor 20k km/jaar voor 12 maanden en daarna maandelijks opzegbaar.... ik heb alleen nog koudwatervrees voor elektrisch rijden. Het lijkt me super tof en in 9 van de 10 gevallen kan ik opladen op mijn bestemming en/of haal ik het in 1 accu lading, maar nou net die 10e keer dat het niet kan/lukt.... Ik twijfel nog, een alternatief zou een hybride zijn maar ik vind de meerprijs voor een hybride niet opwegen tegen de brandstofbesparing......
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
I intend to live forever. So far, so good.
Die 10e keer pak je een FastNed laadpunt onderwegFreekers schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:22:
Ik ben langzaam alvast aan het rondkijken voor een nieuwe PL auto. Mijn contract met JustLease kan ik namelijk vanaf 18 Juni opzeggen... of is het nu 27 Juli... of 18 Augustus? Je raadt het al; bij JustLease zijn ze er nog niet helemaal uit wanneer ik op mag zeggen. Ik heb inmiddels 3 personen gesproken en alle drie geven ze een andere einddatum aan. The gift that keeps on giving!
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ik zou eerst kijken of je echt 10% van je ritten niet haalt en dus moet snelladen. Dat zou snel 3x per maand snelladen zijn. Dat zou het mij niet waard zijn. Ik rij ook elektrisch, maar hoef binnen Nederland eigenlijk nooit buiten de deur te laden. Doe het alleen als de parkeerplaats redelijk vol is en de laadpalen dichtbij de ingang staan ✌️Freekers schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:22:
Nog een vraag, welke maatschappij?TheLarger1 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:38:
[...]
Clio estate hebben wij ook ingereden, weliswaar na de proefrit van de Crossland X en wij vonden de Clio echt een flinke stap terug. De Clio was een 0.9tce. Motor van de Opel veel rustiger en soepeler en de auto vonden wij veel volwassener.
Via de actie van ANWB/LeasePlan. Was een mooi bedrag. Helaas is die er nu niet meer..
Dat is inderdaad een optie, mits ze op de route liggen natuurlijk
Voor mij zou het het inderdaad op 3 ritten per maand uitkomen dat ik bij een Fastned zou moeten stoppen en 15 minuten zou moeten bijladen. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen.Z___Z schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:17:
[...]
Ik zou eerst kijken of je echt 10% van je ritten niet haalt en dus moet snelladen. Dat zou snel 3x per maand snelladen zijn. Dat zou het mij niet waard zijn. Ik rij ook elektrisch, maar hoef binnen Nederland eigenlijk nooit buiten de deur te laden. Doe het alleen als de parkeerplaats redelijk vol is en de laadpalen dichtbij de ingang staan ✌️
Alternatief zou zijn de Hyundai Ioniq Plug-in Hybride. Die kost 569 euro p/m op basis van 20k. km/jaar en 24 maanden. M.a.w. je betaald 55 euro p/m meer voor een hybride met minder opties en dubbel zolange looptijd ipv een volledig elektrische auto. Klinkt mij als een slechte deal in de oren but then again je hebt geen angst meer qua range....
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Wat als het tegen valt dan lever je hem na 15 maanden (na 12 mnd opzegbaar met ik neem aan 2-3 maanden opzegtermijn)
En als het niet tegen valt blijf je rijden.
Installeer de app van plugshare of Chargemap dan heb je een idee van waar je openbaar kunt laden. Het is op veel meer plaatsen dan je denkt
Kupauw, Onderstaande niet wat voor je? Let wel op dat de levertijd voor de Grossland richting de 20 weken gaat lees ik op internet.
https://autoleasecollecti...-opel-crossland-x-edition
Wij hebben een Opel Grandland X via de ANWB besteld, deze auto gaat vandaag besteld worden door de dealer. De levertijd van dit model praten ze al over juli / augustus. Is een drama qua levering van nieuwe auto's (met name de populaire modellen).
Ik overweg precies dezelfde aanbieding, met hetzelfde aantal kilometers op jaarbasis.Freekers schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:22:
Ook ik heb enigszins angst voor een elektrische auto, zeker daar ik thuis geen mogelijkheid heb te kunnen laden, in ieder geval niet met een prive laadpaal. Ik heb geen eigen parkeerplaats op privé terrein
Ik kan daarnaast wel makkelijk in de buurt van de zaak parkeren + laden, maar uiteraard is dat duurder dan thuis laden, € 0,34 per kWh.
Woon werkverkeer is dagelijks 45 km enkele reis en maak daarnaast weinig lange tripjes, dus over de actieradius maak ik me wat minder zorgen.
Ik vind het een hele mooie auto, ruim uitgerust qua opties, en de meeste reviews over het rijgedrag zijn zeer positief.
Daarnaast is de optie van maandelijks opzeggen na 12 maanden eigenlijk een must voor mij, daar ik nog geen ervaring heb met private lease en nog niet het risico wil lopen er eventueel langer aan vast te zitten.
Wat is wijsheid, ik heb geen idee, twijfel al dagen en ben (nog) niet in de gelegenheid geweest een proefrit te maken.
Daarnaast begint de voorraad bij de consumenten bond aardig te slinken, dus moet toch wel snel de knoop gaan doorhakken.
Klopt, maar dan moet je wel 15 maanden 'op de blaren zitten' als het niet bevalt... Ik heb gelukkig de luxe om vrijwel altijd een benzine auto te kunnen lenen indien het echt niet anders kan/nodig is, maar dat probeer ik natuurlijk tot een minimum te beperken.wd200 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:51:
Wat als het tegen valt dan lever je hem na 15 maanden (na 12 mnd opzegbaar met ik neem aan 2-3 maanden opzegtermijn)
Dank voor de tip, ga ik doen! Ik ben van plan de komende weken alle ritten in mijn huidige (benzine) auto precies bij te houden hoeveel KM en wat voor tripje het is (snelweg/stad/combo) om een inschatting te krijgen of ik tegen problemen zou aanlopen als ik hetzelfde zou willen doen in de Leaf. Een app om te kijken waar ik dan zou kunnen laden is inderdaad handig bij deze beeldvorming. Dank daarvoorwinwiz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:51:
Installeer de app van plugshare of Chargemap dan heb je een idee van waar je openbaar kunt laden. Het is op veel meer plaatsen dan je denkt
Wauw jouw situatie lijkt verdacht veel op de mijne. Woon-werk is voor mij 44KM en ook ik kan in principe niet thuis laden. Ik zeg in principe, want ik heb geen eigen oprit/garage, maar ik heb vaak het geluk dat de plek voor m'n deur vrij is. Ik overweeg een laadpaal aan te schaffen (kosten 620 euro) en de kabel over de stoep (met kabelmat) te leggen. Er zijn overigens wel 3 laadpalen op steenworp (<300 meter) afstand die ik zou kunnen gebruiken, welke bijna altijd vrij zijn, maar die kosten idd 34 cent per kWh ipv de 21 cent per kWh die ik thuis betaal.Stunned Guy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:47:
[...]
Ik overweg precies dezelfde aanbieding, met hetzelfde aantal kilometers op jaarbasis.
Ook ik heb enigszins angst voor een elektrische auto, zeker daar ik thuis geen mogelijkheid heb te kunnen laden, in ieder geval niet met een prive laadpaal. Ik heb geen eigen parkeerplaats op privé terrein
Ik kan daarnaast wel makkelijk in de buurt van de zaak parkeren + laden, maar uiteraard is dat duurder dan thuis laden, € 0,34 per kWh.
Woon werkverkeer is dagelijks 45 km enkele reis en maak daarnaast weinig lange tripjes, dus over de actieradius maak ik me wat minder zorgen.
Ik vind het een hele mooie auto, ruim uitgerust qua opties, en de meeste reviews over het rijgedrag zijn zeer positief.
Daarnaast is de optie van maandelijks opzeggen na 12 maanden eigenlijk een must voor mij, daar ik nog geen ervaring heb met private lease en nog niet het risico wil lopen er eventueel langer aan vast te zitten.
Wat is wijsheid, ik heb geen idee, twijfel al dagen en ben (nog) niet in de gelegenheid geweest een proefrit te maken.
Daarnaast begint de voorraad bij de consumenten bond aardig te slinken, dus moet toch wel snel de knoop gaan doorhakken.
Op het werk mag ik niet laden. De infrastructuur is aanwezig en de palen worden niet bijster veel gebruikt, maar helaas zijn deze gereserveerd voor buitendienst/management e.d. Ik kan wel bij de 'buren' laden, wat 10 minuten lopen is naar ons kantoor, maar dat heb ik ervoor over.
12 maanden is ook voor mij een must. Niet zozeer omdat ik twijfel aan het PL concept, maar omdat de ontwikkeling op EV rap gaat en er voor komend jaar een aantal hele mooie modellen gepland staan.
de leaf is trouwens al uitverkocht bij de consumentenbond.
smart fortwo electric drive 17.6kWh
Haha hij lijkt zelfs nog wat meer op de mijne, want ik heb ook geen 'eigen' parkeerplek, maar wel meerdere dicht in de buurt die altijd vrij zijn, helaas zit daar nog wel één huis tussen, dus ik zou eventueel de kabel door/onder de tuin (dus ook die van de buurman) of het brand pad kunnen laten lopen en dan inderdaad ook nog een stukje over de stoep.Freekers schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:04:
[...]
Klopt, maar dan moet je wel 15 maanden 'op de blaren zitten' als het niet bevalt... Ik heb gelukkig de luxe om vrijwel altijd een benzine auto te kunnen lenen indien het echt niet anders kan/nodig is, maar dat probeer ik natuurlijk tot een minimum te beperken.
[...]
Dank voor de tip, ga ik doen! Ik ben van plan de komende weken alle ritten in mijn huidige (benzine) auto precies bij te houden hoeveel KM en wat voor tripje het is (snelweg/stad/combo) om een inschatting te krijgen of ik tegen problemen zou aanlopen als ik hetzelfde zou willen doen in de Leaf. Een app om te kijken waar ik dan zou kunnen laden is inderdaad handig bij deze beeldvorming. Dank daarvoor
[...]
Wauw jouw situatie lijkt verdacht veel op de mijne. Woon-werk is voor mij 44KM en ook ik kan in principe niet thuis laden. Ik zeg in principe, want ik heb geen eigen oprit/garage, maar ik heb vaak het geluk dat de plek voor m'n deur vrij is. Ik overweeg een laadpaal aan te schaffen (kosten 620 euro) en de kabel over de stoep (met kabelmat) te leggen. Er zijn overigens wel 3 laadpalen op steenworp (<300 meter) afstand die ik zou kunnen gebruiken, welke bijna altijd vrij zijn, maar die kosten idd 34 cent per kWh ipv de 21 cent per kWh die ik thuis betaal.
Op het werk mag ik niet laden. De infrastructuur is aanwezig en de palen worden niet bijster veel gebruikt, maar helaas zijn deze gereserveerd voor buitendienst/management e.d. Ik kan wel bij de 'buren' laden, wat 10 minuten lopen is naar ons kantoor, maar dat heb ik ervoor over.
12 maanden is ook voor mij een must. Niet zozeer omdat ik twijfel aan het PL concept, maar omdat de ontwikkeling op EV rap gaat en er voor komend jaar een aantal hele mooie modellen gepland staan.
Toch is dat een verre van ideale oplossing en ik weet geen eens of het mag.
Een andere optie zou kunnen zijn om een laadpaal neer te zetten bij m'n moeders huis 2 straten verderop, die heeft een hoekhuis en parkeerplaatsen daar vlak naast, dus dan zou de kabel alleen een klein stukje trottoir moeten kruisen. Een ander bijkomend voordeel is dat zij zonnepanelen heeft.
Grappig dat onze situaties zo overeen komen, ben jij er al uit?
Dat speelt zeker ook mee voor mij ja! Heb jij al ervaring met het rijden in elektrische auto's?12 maanden is ook voor mij een must. Niet zozeer omdat ik twijfel aan het PL concept, maar omdat de ontwikkeling op EV rap gaat en er voor komend jaar een aantal hele mooie modellen gepland staan.
De N-Connecta versie is volgensmij gewoon nog beschikbaar toch, 16 stuks?Coasterfreak schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:17:
de leaf is trouwens al uitverkocht bij de consumentenbond.
[ Voor 5% gewijzigd door Stunned Guy op 18-04-2019 13:40 ]
je kunt uberhaupt niet meer op de leaf klikken en er staat uitverkocht.Stunned Guy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:32:
[...]
De N-Connecta versie is volgensmij gewoon nog beschikbaar toch, 16 stuks?
edit: de acenta (goedkoopste) is uitverkocht
[ Voor 8% gewijzigd door Coasterfreak op 18-04-2019 13:44 ]
Raar ik kan er gewoon op klikken, zit je niet toevallig per ongeluk bij de ANWB, daar is hij geloof ik wel uitverkocht?Coasterfreak schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:35:
[...]
je kunt uberhaupt niet meer op de leaf klikken en er staat uitverkocht.
Zal wel niet hoor maar toch, raar dat ik hem volgensmij gewoon nog kan bestellen.
[ Voor 7% gewijzigd door Stunned Guy op 18-04-2019 13:42 ]
laat maar, is idd de acenta die uitverkocht isStunned Guy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:41:
[...]
Raar ik kan er gewoon op klikken, zit je niet toevallig per ongeluk bij de ANWB, daar is hij geloof ik wel uitverkocht?
Zal wel niet hoor maar toch, raar dat ik hem volgensmij gewoon nog kan bestellen.
[ Voor 11% gewijzigd door Coasterfreak op 18-04-2019 13:43 ]
Zo, heeft even geduurd. Eindelijk geaccepteerd door EDR. Morgen telefoontje met privatelease.com Kan niet wachten tot de nieuwe wagen er is
Volgens mij staat er een fout op de website van de Consumentenbond;
Bij de Kia Niro Hybrid (Primeur) staat vermeld dat dit model beschikt over Adaptive Cruise Control. Echter, op de officiële website van Kia staat dat dit type, de DynamicLine, niet beschikt over Adaptive Cruise Control (https://www.kia.com/nl/mo...prijzen-en-specificaties/), tenzij de website van Kia nog niet bijgewerkt is met de gegevens van de (nog uit te komen) facelift versie. Dit zou echter niet de eerste keer zijn dat er een fout op staat. Vorig jaar heb ik ze er nog op geattendeerd dat de Nissan Micra N-Connecta niet beschikt over dode-hoek-herkenning, dus dat hebben ze er toen vanaf gehaald.
Ik heb zelf nog geen ervaring met elektrisch rijden. Ik heb een paar keer in een Tesla Model S mogen rijden, maar dat is niet representatief.
Zelf denk ik dat 40kWh misschien nét te weinig range is. 50kWh zou perfect zijn, dan zou ik eigenlijk nooit meer langs de snelweg hoeven op te laden. Met 40 kWh zou ik tevens af en toe wat toeren uit moeten uithalen om op sommige locaties op te moeten laden zodat ik in een ruk terug zou kunnen rijden. Ik ben er nog steeds niet uit of het me dat waard is ja of te nee....
N-Connecta is gewoon nog beschikbaar, 16 stuks. Je kunt eventueel gewoon dat formuliertje invullen, dat is gewoon vrijblijvend. Dan krijg je een offerte per mail die 2 weken geldig is. Misschien een idee om te doen als de teller op 2 of 1 stuks staat, dan heb je hem iig gereserveerd mocht je het serieus overwegen (heb ik ook gedaan). Medewerker aan de telefoon vertelde dat er wel leveringsproblemen zijn met de Leafs en ze niet weten of ze de 3-4 weken levertijd op de site gaan halen. Tevens komen er nog extra Leafs aan, hoeveel en wanneer wist hij niet.
Bij de Kia Niro Hybrid (Primeur) staat vermeld dat dit model beschikt over Adaptive Cruise Control. Echter, op de officiële website van Kia staat dat dit type, de DynamicLine, niet beschikt over Adaptive Cruise Control (https://www.kia.com/nl/mo...prijzen-en-specificaties/), tenzij de website van Kia nog niet bijgewerkt is met de gegevens van de (nog uit te komen) facelift versie. Dit zou echter niet de eerste keer zijn dat er een fout op staat. Vorig jaar heb ik ze er nog op geattendeerd dat de Nissan Micra N-Connecta niet beschikt over dode-hoek-herkenning, dus dat hebben ze er toen vanaf gehaald.
Ik ben er nog steeds niet uit. Ik neig naar een plug-in hybride, het beste van twee werelden, maar die zijn haast niet in private lease met korte looptijd te krijgen (of onbetaalbaar). Ik wil namelijk niet te lang aan m'n leasecontract vast zitten, omdat er in 2020 veel betaalbare EVs op de markt gaan komen.Stunned Guy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:32:
Haha hij lijkt zelfs nog wat meer op de mijne, want ik heb ook geen 'eigen' parkeerplek, maar wel meerdere dicht in de buurt die altijd vrij zijn, helaas zit daar nog wel één huis tussen, dus ik zou eventueel de kabel door/onder de tuin (dus ook die van de buurman) of het brand pad kunnen laten lopen en dan inderdaad ook nog een stukje over de stoep.
Toch is dat een verre van ideale oplossing en ik weet geen eens of het mag.
Een andere optie zou kunnen zijn om een laadpaal neer te zetten bij m'n moeders huis 2 straten verderop, die heeft een hoekhuis en parkeerplaatsen daar vlak naast, dus dan zou de kabel alleen een klein stukje trottoir moeten kruisen. Een ander bijkomend voordeel is dat zij zonnepanelen heeft.
[...]
Dat speelt zeker ook mee voor mij ja! Heb jij al ervaring met het rijden in elektrische auto's?
[...]
De N-Connecta versie is volgensmij gewoon nog beschikbaar toch, 16 stuks?
Ik heb zelf nog geen ervaring met elektrisch rijden. Ik heb een paar keer in een Tesla Model S mogen rijden, maar dat is niet representatief.
Zelf denk ik dat 40kWh misschien nét te weinig range is. 50kWh zou perfect zijn, dan zou ik eigenlijk nooit meer langs de snelweg hoeven op te laden. Met 40 kWh zou ik tevens af en toe wat toeren uit moeten uithalen om op sommige locaties op te moeten laden zodat ik in een ruk terug zou kunnen rijden. Ik ben er nog steeds niet uit of het me dat waard is ja of te nee....
N-Connecta is gewoon nog beschikbaar, 16 stuks. Je kunt eventueel gewoon dat formuliertje invullen, dat is gewoon vrijblijvend. Dan krijg je een offerte per mail die 2 weken geldig is. Misschien een idee om te doen als de teller op 2 of 1 stuks staat, dan heb je hem iig gereserveerd mocht je het serieus overwegen (heb ik ook gedaan). Medewerker aan de telefoon vertelde dat er wel leveringsproblemen zijn met de Leafs en ze niet weten of ze de 3-4 weken levertijd op de site gaan halen. Tevens komen er nog extra Leafs aan, hoeveel en wanneer wist hij niet.
Ze hebben momenteel al 4 auto's op de website staan met prijzen op basis van 60 maanden en 10k kilometer/jaar. Een korte blik op de privatelease vergelijker van Autoweek leert dat Hema gemiddeld 10 tot 15 euro per maand goedkoper is dan andere aanbieders met dezelfde modellen, looptijd en kilometrage.IkWilbert schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:58:
Bij de HEMA binnenkort ook private lease.
https://www.google.com/am...elder-verzekeringen%3famp
De consumentenbond is absoluut niet de expert op het gebied van het wagenpark wat ze aanbieden. Er staan idd meerdere fouten op de site. Zo zie je oa. bij de qashqai dat je kan kiezen voor de 115pk en een upgrade naar de 140pk versie. Dat is dus prefacelift tegenover het laatste model.lijkt me een vrij belangrijk detail, kon de klantenservice niet met zekerheid bevestigen.Freekers schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:18:
Volgens mij staat er een fout op de website van de Consumentenbond;
[...]
Ik ben er nog steeds niet uit. Ik neig naar een plug-in hybride, het beste van twee werelden, maar die zijn haast niet in private lease met korte looptijd te krijgen (of onbetaalbaar). Ik wil namelijk niet te lang aan m'n leasecontract vast zitten, omdat er in 2020 veel betaalbare EVs op de markt gaan komen.
[...]
Ze hebben momenteel al 4 auto's op de website staan met prijzen op basis van 60 maanden en 10k kilometer/jaar. Een korte blik op de privatelease vergelijker van Autoweek leert dat Hema gemiddeld 10 tot 15 euro per maand goedkoper is dan andere aanbieders met dezelfde modellen, looptijd en kilometrage.
Ik krijg mn nissan micra n-connecta over 4 weekjes 🤗 rij nu in een ‘overbruggingsauto’ voor die tijd (suzuki swift).
Ook een geinig bakkie. Nu maar aftellen hihi
Do more
Heb jij even geluk met 4 weken. Wij mogen de handen dicht knijpen als onze Opel Grandland X in juli geleverd gaat worden. Meer realistische is augustusRetroHead schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:50:
Ik krijg mn nissan micra n-connecta over 4 weekjes 🤗 rij nu in een ‘overbruggingsauto’ voor die tijd (suzuki swift).
Via privatelease.com?RetroHead schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:50:
Mag ik vragen wat je betaald voor de overbruggingsauto?
476 euro per maand geloof ikTricto schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:22:
[...]
Via privatelease.com?
Mag ik vragen wat je betaald voor de overbruggingsauto?
Do more
Is er ergens een lijst van aanbieders met flexlease of een andere kortere vorm van leasen? Ben namelijk opzoek naar een private lease auto voor de duur van een jaar.
Before me there were many, after me there will be none
Wie nog ene goedkope auto zoekt, Opel heeft nu de Karl (120jr edition, airco,cc) voor 199 euro. Als je het mij vraagt een goede deal 👍🏻
Gewoon alles (onderhoud banden, schade) via de dealer en geen gezeur
Gewoon alles (onderhoud banden, schade) via de dealer en geen gezeur
Via lease collectief van consumentenbond heb je optie (tegen meerprijs) om na een jaar maandelijks op te zeggen.Jay-K schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:34:
Is er ergens een lijst van aanbieders met flexlease of een andere kortere vorm van leasen? Ben namelijk opzoek naar een private lease auto voor de duur van een jaar.
Do more
Ik ben het tot nu toe alleen via Autolease-collectief van de consumentenbond en bij Toyota tegen gekomen, hier onder de linkjes.Jay-K schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:34:
Toyota FlexLease
https://www.toyota.nl/fin...toyota-private-lease.json
Collectief consumentenbond
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard
Occasion private lease van leaseplan https://www.leaseplan.nl/...e/auto#typeoffer=occasion
Wisselend aanbod dus gunstige deal is misschien afwachten. Zelf een aygo gehad voor een jaar en vond het goed geregeld allemaal.
Wisselend aanbod dus gunstige deal is misschien afwachten. Zelf een aygo gehad voor een jaar en vond het goed geregeld allemaal.
Suzuki heeft net als Toyota ook een flex lease optie. Dit zijn volgens mij de enige twee merken die via hun eigen site dit aanbieden.
Vjenne-ICT schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:18:
[...]
Ik ben het tot nu toe alleen via Autolease-collectief van de consumentenbond en bij Toyota tegen gekomen, hier onder de linkjes.
Toyota FlexLease
Collectief consumentenbond
Gisteren het gevoel "dat het te mooi om waar te zijn is". Nichtje heeft nieuwe auto nodig en gaf aan dat ze een auto wil laten financieren ipv private lease. Dit zou op een looptijd van 5 jaar op basis van zelfde aantal kms net zo duur zijn en ook het onderhoud zit erbij in...? Er zou dan alleen nog benzine in moeten. Klonk mij als te mooi om waar te zijn, maar wellicht door de lage rente mogelijk? Waarom zou je dan nog private leasen? Does not compute... Of ik snap er geen bal van of zij heeft de feiten niet goed...
Mijn boefje is liev!
Zit verzekering en motorrijtuigenbelasting er ook bij? Standaard onderhoud is niet hetzelfde als eventueel bijkomende extra's zoals versleten banden.JB schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:19:
Gisteren het gevoel "dat het te mooi om waar te zijn is". Nichtje heeft nieuwe auto nodig en gaf aan dat ze een auto wil laten financieren ipv private lease. Dit zou op een looptijd van 5 jaar op basis van zelfde aantal kms net zo duur zijn en ook het onderhoud zit erbij in...? Er zou dan alleen nog benzine in moeten. Klonk mij als te mooi om waar te zijn, maar wellicht door de lage rente mogelijk? Waarom zou je dan nog private leasen? Does not compute... Of ik snap er geen bal van of zij heeft de feiten niet goed...
Ja verzekering en MRB ook. Dat laatste weet ik dus niet. Kan toch ook bijna niet anders dan de welbekende addertjes onder het gras? Volgens mij rekent ze zich nu te rijk met 400 euro per maand all in excl brandstof. Ik hoop dat ze "spekkoper" is maar ben er bang voor... Betreft overigens Renault, maar geen idee of die financiering rechtstreeks bij Renault vandaan komt. Wilde heb ook niet op de spits drijven, want ze was er (nog) blij meeRemcoDelft schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:28:
[...]
Zit verzekering en motorrijtuigenbelasting er ook bij? Standaard onderhoud is niet hetzelfde als eventueel bijkomende extra's zoals versleten banden.
[ Voor 13% gewijzigd door JB op 22-04-2019 10:31 ]
Mijn boefje is liev!
Afhankelijk van het type auto kan er ook inruil, aanbetaling of nabetaling bijzitten. Voor 24000 euro kan je ook nu zelf een auto kopen en er 5 jaar mee doen.JB schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:30:
Volgens mij rekent ze zich nu te rijk met 400 euro per maand all in excl brandstof.
Ja dat geld zal ze niet hebben verwacht ik, anders zou je niet financieren lijkt me.. Enige grote voordeel wat ik me kon bedenken, is dat de auto nadien van jezelf is ipv bij private lease. Maar nogmaals ik ken de feiten niet, dus ik hoop dat ze er goed aan heeft gedaan...RemcoDelft schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:36:
[...]
Afhankelijk van het type auto kan er ook inruil, aanbetaling of nabetaling bijzitten. Voor 24000 euro kan je ook nu zelf een auto kopen en er 5 jaar mee doen.
Mijn boefje is liev!
Bij (oa) Opel kun je onderhoud "afkopen" a ca 80 euro per maand. Daarbij een lening a 200 euro per maand. Wel zelf mrb en verzekering betalen (en brandstof). Stel een nieuwe auto kost 15k (basic Corsa oid), dan dien je 3k bij te betalen plus de rente (3-5%).JB schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:19:
Maw: afhankelijk van de restwaarde (imo kan die nog weleens hard dalen ivm electrische wagens) en hoelang je erin gaat rijden, is het wel of geen verstandige keus.
Na 5 jaar is de auto afbetaald en van jezelf, terwijl bij PL heb je na 5 jaar niets. Maar dan heb je wel een 5 jaar oude wagen. Wil je na 5 jaar weer een nieuwe wagen dan is PL beter, ga je de wagen 10 jaar rijden dan is een lening beter. Tenminste, zo even snel bedacht
Dus ja, ze rekent zich rijk
[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 22-04-2019 10:44 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Leek mij ook maar met name dat de kosten per maand vergelijkbaar waren gaf mij het idee dat je na 5 jaar die auto weer kunt verkopen i.p.v. in moeten leveren. Kan me alleen niet voorstellen dat het rekensommetje helemaal opgaat mbt onderhoud want dan zou iedereen dit doen...Sport_Life schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:39:
[...]
Bij (oa) Opel kun je onderhoud "afkopen" a ca 80 euro per maand. Daarbij een lening a 200 euro per maand. Wel zelf mrb en verzekering betalen (en brandstof). Stel een nieuwe auto kost 15k (basic Corsa oid), dan dien je 3k bij te betalen plus de rente (3-5%).
Maw: afhankelijk van de restwaarde (imo kan die nog weleens hard dalen ivm electrische wagens) en hoelang je erin gaat rijden, is het wel of geen verstandige keus.
Na 5 jaar is de auto afbetaald en van jezelf, terwijl bij PL heb je na 5 jaar niets. Maar dan heb je wel een 5 jaar oude wagen. Wil je na 5 jaar weer een nieuwe wagen dan is PL beter, ga je de wagen 10 jaar rijden dan is een lening beter. Tenminste, zo even snel bedacht.
Dus ja, ze rekent zich rijk
Mijn boefje is liev!
Is dit het toevallig:JB schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:34:
[...]
Leek mij ook maar met name dat de kosten per maand vergelijkbaar waren gaf mij het idee dat je na 5 jaar die auto weer kunt verkopen i.p.v. in moeten leveren. Kan me alleen niet voorstellen dat het rekensommetje helemaal opgaat mbt onderhoud want dan zou iedereen dit doen...
Wat is Renault Flex Choice?
Heb jij een nieuwe Renault op het oog maar houd jij je spaargeld liever achter de hand? Met Renault Flex Choice heb je die keuze. Je rijdt dan een nieuwe Renault zonder je (volledige) spaargeld in te leggen. Stel nu zelf je financiering samen en kies of je (extra) services erbij afneemt. Met deze services heb je bijvoorbeeld de komende jaren geen zorgen over onderhoudskosten. Bovendien profiteer je van een lagere rente op je lening. Want hoe meer services, hoe lager de rente. En bij aanschaf van ‘Garantieplus’ én ‘My Revision onderhoudscontract’ daalt de rente nog verder naar 3,9%. Kortom: met Renault Flex Choice is er altijd een oplossing die bij jou past.
https://www.renault.nl/ac...ier/auto-financieren.html
Misschien bedoelde ze dat de verzekering en MBR totaal in de 400 euro zit maar dat ze daar zelf voor moet zorgen? En er zit nog een slottermijn aan vast!
Bij ford heet het Ford Options en aan het eind van de looptijd moet je nog een slottermijn inleggen of je geeft de auto terug aan Ford. Ik heb er naar gekeken maar onder aan de streep was het veel duurder dan gewoon private lease. (200 euro p/m duurder dan lease over 36maanden , of ik maak een rekenfout?)
3500 - aanbetaling
3500 - inruil
2160 - 60*36 - verzekering
1392 - 38*36 - wegenbelasting
7578 - 210*36 - ford options
500 - Onderhoud
totaal - 18.630 : 36 = 517,50 p/m tegen 360 euro voor private lease..
Slottermijn om de auto dan nog van jouw te krijgen was 9500 of je gaat een nieuwe Ford options aan waarbij Ford dan een minimale inruilwaarde garandeert die je dan weer kan gebruiken voor je nieuwe auto met Ford options. Mijn conclusie was dat je volledig zelf opdraait voor de hoge afschrijving van de auto in de eerste 36 maanden. (wat ook wel logisch is) maar maakt het erg duur.
@robin222 Die vond ik ook maar heb geen idee of het deze betreft. Als het werkelijk zo negatief de andere kant op werkt (niet te hopen), waarom kiezen mensen hier dan voor?
Die slot termijn kun je gewoon op 0 zetten overigens?
Die slot termijn kun je gewoon op 0 zetten overigens?
[ Voor 14% gewijzigd door JB op 22-04-2019 12:48 ]
Mijn boefje is liev!
3,9% rente. Dat is vrij fors.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Volledige lijst (voor zover ik weet):Jay-K schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:34:
Toyota FlexLease (20 euro toeslag p/m. Na 1 jaar per maand kosteloos/boetevrij opzegbaar)
Suzuki FlexLease (10 euro toeslag p/m. Na 1 jaar per maand kosteloos/boetevrij opzegbaar)
https://www.suzuki.nl/private-lease/
Lexus FlexLease (20 euro toeslag p/m. Na 1 jaar per maand kosteloos/boetevrij opzegbaar)
https://www.lexus.nl/fina...lier/lexus-private-lease/
Hema PrivateLease (i.s.m. LeasePlan) (Momenteel alleen Toyota's, via Toyota zelf i.c.m. FlexLease is goedkoper).
https://privatelease.hema.nl/
Leasem (Alleen van toepassing op 'actiemodellen')
https://www.leasem.nl/private-lease-acties
PrivateLease.com (Op sommige modellen van toepassing)
https://privatelease.com/kies-jouw-auto/
YourLease (Voor het na 12 maanden met een opzegtermijn van 3 maanden opzeggen betaal je eenmalig 2 x je maandbedrag (!!!!)
https://www.yourlease.nl/
JustLease Autoabonnement (Looptijd van 3, 6, 9 of 11 maanden)
https://justlease.nl/modellen/autohuren/
JustLease Occassions (Op sommige modellen van toepassing)
https://justlease.nl/occasions/
LeasePlan Occassions
https://www.leaseplan.nl/...e/auto#typeoffer=occasion
Collectief consumentenbond (20 euro toeslag p/m. Na 1 jaar per maand kosteloos/boetevrij opzegbaar)
Inclusief aanvullingen door @Vjenne-ICT @bite @nielsleeuw8
[ Voor 7% gewijzigd door Freekers op 25-04-2019 13:07 . Reden: Leasem toegevoegd ]
Ik heb niet de indruk dat ze het bij Arval geweldig op orde hebben. Het is al bijna drie weken geleden dat we besloten dat we een Suzuki Swift wilden bestellen, maar de bedenktijd is nog niet eens ingegaan. We hebben een week zitten wachten op dat de goedkeuring van de kredietcheck verwerkt moest worden in het systeem van Arval.
Zo langzamerhand begin ik het wel een beetje zat te worden, maar we houden toch maar vol. Overigens heeft Mini nu heel scherpe prijzen voor de private lease als je kijkt naar maandbedrag versus waarde van de auto, maar de voorwaarden daarvan qua opzeggen zijn zo ongunstig dat ik me dat niet op de hals ga halen.
Zo langzamerhand begin ik het wel een beetje zat te worden, maar we houden toch maar vol. Overigens heeft Mini nu heel scherpe prijzen voor de private lease als je kijkt naar maandbedrag versus waarde van de auto, maar de voorwaarden daarvan qua opzeggen zijn zo ongunstig dat ik me dat niet op de hals ga halen.
Ik heb ook echt dramatische communicatie gehad met Arval, echt gewoon amateuristisch niveau zeg maar.Groever schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:17:
Ik heb niet de indruk dat ze het bij Arval geweldig op orde hebben. Het is al bijna drie weken geleden dat we besloten dat we een Suzuki Swift wilden bestellen, maar de bedenktijd is nog niet eens ingegaan. We hebben een week zitten wachten op dat de goedkeuring van de kredietcheck verwerkt moest worden in het systeem van Arval.
Was er zo klaar mee, dat ik het maar even in de ijskast heb gezet voorlopig. Het jammere is dat ze echt een hele scherpe maandbedrag hebben voor de auto die we zouden willen, dus dat maakt het irritant
Float like a butterfly, sting like a bee.
Je ziet dat heel veel organisaties zoals Arval nog moeite hebben met de consumentenmarkt. Ze zijn veel meer gewend en ingesteld om met wagenparkbeheerders van bedrijven te werken.
Ervaar precies hetzelfde. Vorige week woensdag kredietcheck akkoord. Gisteren maar eens gevraagd waar het contract nu blijft (dit zou toch bijna automatisch moeten gaan bij zo een organisatie). Kreeg ik te horen dat ze hem vandaag zouden mailen. Het verwerken van het contract zal dan ook wel weer even duren...Groever schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:17:
Achja hou in ieder geval gedurende de wachttijd die ik nog heb andere websites in de gaten om te kijken of er niet een betere deal langskomt.
*edit* Maak even zelf een topic.
[ Voor 128% gewijzigd door Valandin op 26-04-2019 09:44 ]
Vorige week aanvraag gedaan voor een Nissan Leaf N-Connecta (na een jaar maandelijks opzegbaar) bij de Consumentenbond. Vandaag mail gehad dat de EDR akkoord is en dat Privatelease.com contact opneemt over de aflevering van de auto.
Iemand hier ook een Nissan Leaf aangevraagd via de Consumentenbond en ervaring met de levertijd?
Iemand hier ook een Nissan Leaf aangevraagd via de Consumentenbond en ervaring met de levertijd?
ik heb precies dezelfde..ik zit nog in de acceptatie procedure..er waren wat kleine obstakels, maar k verwacht maandag een akkoord.
d0s schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:04:
Vorige week aanvraag gedaan voor een Nissan Leaf N-Connecta (na een jaar maandelijks opzegbaar) bij de Consumentenbond. Vandaag mail gehad dat de EDR akkoord is en dat Privatelease.com contact opneemt over de aflevering van de auto.
Ik ben al langer dan 2 weken geleden goedgekeurd door EDR en heb tot op heden niets vernomen van Privatelease.comwwwmarcel schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:56:
ik heb precies dezelfde..ik zit nog in de acceptatie procedure..er waren wat kleine obstakels, maar k verwacht maandag een akkoord.
Via een ander kanaal heb ik contact met iemand die heeft zelf contact gehad met privatelease.com en die blijken op dit moment een achterstandje te hebben met het bestellen van de auto's.
Voor mij gunstig, want ik wil hem zo laat als mogelijk, ik heb gevraagd om mij de allerlaatste te geven omdat mijn fossiel nog niet uit de private lease is, dus dan hoef ik minder lang dubbel kosten te betalen.
Ik zou gewoon maandag zelf even bellen als je wilt weten hoe het zit, ze zijn vriendelijk genoeg en denken ook mee.
BMW C-Evolution LR, Hyundai Ioniq 28kWh, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Ik ben er uit. De Leaf gaat hem (helaas) niet worden. 40kWh is nét te weinig range. 50kWh zou perfect zijn, dan zou ik eigenlijk nooit meer langs de snelweg hoeven op te laden. Met 40 kWh zou ik tevens af en toe wat toeren uit moeten uithalen om op sommige locaties op te moeten laden zodat ik in een ruk terug zou kunnen rijden. Betaalbare EVs in hetzelfde segment als de Leaf staan op de planning voor komend jaar. Vandaar dat ik op zoek ben naar een 'overbruggingsauto' a.k.a. shortlease van 12 maanden (vandaar ook de lijst die ik hierboven gepost hebt, voortkomend uit m'n eigen research). Mijn eisen zijn echter vrij hoog, daar ben ik me bewust van. 12 maanden in combinatie met een automaat (geen CVT) blijft er héél weinig over.Stunned Guy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:32:
Momenteel kijk ik naar de Kia Niro bij de consumentenbond. Automaat, geen CVT, 12 maanden en zuinige hybride als ik de testen mag geloven.
Ja, ik, vorig jaar. Was destijds via JustLease (maar dat is van dezelfde eigenaar als Privatelease.com). Uiteindelijk op de valreep op tijd geleverd (precies 4 weken), maar daar heb ik zelf wel vaak en veel achteraan moeten zitten. Belabberde communicatie, continue wijzigende afspraken (uw kleur is niet meer leverbaar, dat soort geintjes die achteraf niet waar bleken te zijn).d0s schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:04:
Daarover gesproken, de Kia Niro van de Consumentenbond is vertraagd met 1 maand vanwege leveringsproblemen van het navigatiescherm. Bron:Philos31 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:33:
Via een ander kanaal heb ik contact met iemand die heeft zelf contact gehad met privatelease.com en die blijken op dit moment een achterstandje te hebben met het bestellen van de auto's.
Beste Freek,
Je ontvangt deze e-mail omdat wij een bericht van Kia Nederland hebben ontvangen dat invloed heeft op de levertijd van het nieuwe model Kia Niro dat jij bij ons hebt aangevraagd.
Er zijn momenteel vertragingen in de levering van de vernieuwde navigatieschermen. Wij hebben van de Nederlandse importeur te horen gekregen dat de levering van de eerste auto’s die in Nederland aan zullen komen, hierdoor 1 maand later wordt.
Wij begrijpen dat dit geen prettig bericht is en vinden het erg jammer dat we je dit moeten mededelen. We zijn hierbij helaas afhankelijk van de Kia fabriek in Korea.
Wij bieden onze excuses aan voor eventueel ongemak dat hierdoor wordt veroorzaakt. Als wij nieuwe informatie vanuit de importeur krijgen zullen wij je hier direct over informeren.
We houden contact.
Met vriendelijke groet,
Team Privatelease.com
[ Voor 3% gewijzigd door Freekers op 27-04-2019 18:39 ]
Heb je de niro hybrid al gereden? Ik vond em vrij luidruchtig( niet de motor, maar het volume binnen).Freekers schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:29:
[...]
Ik ben er uit. De Leaf gaat hem (helaas) niet worden. 40kWh is nét te weinig range. 50kWh zou perfect zijn, dan zou ik eigenlijk nooit meer langs de snelweg hoeven op te laden. Met 40 kWh zou ik tevens af en toe wat toeren uit moeten uithalen om op sommige locaties op te moeten laden zodat ik in een ruk terug zou kunnen rijden. Betaalbare EVs in hetzelfde segment als de Leaf staan op de planning voor komend jaar. Vandaar dat ik op zoek ben naar een 'overbruggingsauto' a.k.a. shortlease van 12 maanden (vandaar ook de lijst die ik hierboven gepost hebt, voortkomend uit m'n eigen research). Mijn eisen zijn echter vrij hoog, daar ben ik me bewust van. 12 maanden in combinatie met een automaat (geen CVT) blijft er héél weinig over.
Momenteel kijk ik naar de Kia Niro bij de consumentenbond. Automaat, geen CVT, 12 maanden en zuinige hybride als ik de testen mag geloven.
[...]
Ja, ik, vorig jaar. Was destijds via JustLease (maar dat is van dezelfde eigenaar als Privatelease.com). Uiteindelijk op de valreep op tijd geleverd (precies 4 weken), maar daar heb ik zelf wel vaak en veel achteraan moeten zitten. Belabberde communicatie, continue wijzigende afspraken (uw kleur is niet meer leverbaar, dat soort geintjes die achteraf niet waar bleken te zijn).
[...]
Daarover gesproken, de Kia Niro van de Consumentenbond is vertraagd met 1 maand vanwege leveringsproblemen van het navigatiescherm. Bron:
[...]
Over de Kia Niro heb je in elk geval een pro-actieve update gekregen.Freekers schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:29:
[...]
Ik ben er uit. De Leaf gaat hem (helaas) niet worden. 40kWh is nét te weinig range. 50kWh zou perfect zijn, dan zou ik eigenlijk nooit meer langs de snelweg hoeven op te laden. Met 40 kWh zou ik tevens af en toe wat toeren uit moeten uithalen om op sommige locaties op te moeten laden zodat ik in een ruk terug zou kunnen rijden. Betaalbare EVs in hetzelfde segment als de Leaf staan op de planning voor komend jaar. Vandaar dat ik op zoek ben naar een 'overbruggingsauto' a.k.a. shortlease van 12 maanden (vandaar ook de lijst die ik hierboven gepost hebt, voortkomend uit m'n eigen research). Mijn eisen zijn echter vrij hoog, daar ben ik me bewust van. 12 maanden in combinatie met een automaat (geen CVT) blijft er héél weinig over.
[...]
Ja, ik, vorig jaar. Was destijds via JustLease (maar dat is van dezelfde eigenaar als Privatelease.com). Uiteindelijk op de valreep op tijd geleverd (precies 4 weken), maar daar heb ik zelf wel vaak en veel achteraan moeten zitten. Belabberde communicatie, continue wijzigende afspraken (uw kleur is niet meer leverbaar, dat soort geintjes die achteraf niet waar bleken te zijn).
[...]
Daarover gesproken, de Kia Niro van de Consumentenbond is vertraagd met 1 maand vanwege leveringsproblemen van het navigatiescherm. Bron:
[...]
Was de levertijd toen 4 weken inclusief de acceptatieprocedure?
Ik hoor inderdaad veel ellende over Justlease, maar Privatelease lijkt vreemd genoeg wel een stuk beter beoordeeld te worden, dus denk toch nog gescheiden processen/systemen. Ik hoop dat ze de orders via 'de consumentenbond' met enige zorg behandelen, ze zullen vanuit die hoek geen klachten willen krijgen.
In de nacht van Koningsdag is mijn PL auto ten prooi gevallen aan vandalisme. Krassen op achterbumper tot gevolg. Heeft iemand hier ervaring mee? Valt dit op een verzekering te verhalen of gaat deze grap mij veel geld kosten..
wat stond er in de voorwaarden?r0bb schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:16:
In de nacht van Koningsdag is mijn PL auto ten prooi gevallen aan vandalisme. Krassen op achterbumper tot gevolg. Heeft iemand hier ervaring mee? Valt dit op een verzekering te verhalen of gaat deze grap mij veel geld kosten..
Leasemaatschappij zorgt voor verzekering risico WA schade. Indien binnen periode van 12 maanden 2 schadegevallen = verhoging eigen bijdrage naar 1000eu. Nu dus blijkbaar 500eu. In geval van schade bent u overeengekomen eigen risico verschuldigd. Staan verder geen specifics in.
[ Voor 22% gewijzigd door r0bb op 29-04-2019 19:52 ]
Welke maatschappij is dat? Bij ANWB/Leaseplan zie ik alleen 300 euro per schadegeval.r0bb schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:50:
Leasemaatschappij zorgt voor verzekering risico WA schade. Indien binnen periode van 12 maanden 2 schadegevallen = verhoging eigen bijdrage naar 1000eu. Nu dus blijkbaar 500eu. In geval van schade bent u overeengekomen eigen risico verschuldigd. Staan verder geen specifics in.
Ik zit zelf even in deze situatie bij Leaseplan, mij is overigens nog geen factuur van het eigen risisco toegezegd, dat zal wel na de reparatie plaatsvinden (voorkant overspuiten en wat zaken vervangen), was overigens mijn eigen schuld, al maakt dat weinig uit. Niet verhaalbaar = dokken.
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.