Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:46
TheUninvited schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:35:
[...]

Ik heb deze link al eerder weggegeven hier maar geen reacties op gehad https://docs.google.com/s...NVbYN7tc/edit?usp=sharing het is best uitgebreid, je kan je eigen copy maken als je het wilt bewerken. De auto's komen misschien nog bekend voor dit waren de consumentenbond lease aanbiedingen van de lente 2018. Als je opmerkingen hebt hoor ik het graag.

Edit: zal eens een aantal voorbeelden uitwerken van het huidige aanbod... :) Heb de Peugeot 108, Mitsubishi Space Star, Nissan Micra en Renault Clio uitgewerkt.
Ziet er aardig uit, zal hem eens doornemen ;)

- onderhoud, je zegt schatting, is dat natte vinger werk of heb je dat bijvoorbeeld via de ANWB site opgezocht? Daar kun je wel redelijk de autokosten terugvinden namelijk :)
- banden 0 euro? dat lijkt mij wat optimistisch ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-05 11:20
mprkooij schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:06:
De facelift Kia Niro 2019, ziet er ook erg interessant uit (consumentenbond), best rijk uitgerust en iets wat ik op de vorige miste flippers om zelf te schakelen :9
Vond dit ook interessant. Iemand opmerkingen op deze aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-05 06:27
het is toch een automaat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:45
Martinusz schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:02:
[...]

Ziet er aardig uit, zal hem eens doornemen ;)

- onderhoud, je zegt schatting, is dat natte vinger werk of heb je dat bijvoorbeeld via de ANWB site opgezocht? Daar kun je wel redelijk de autokosten terugvinden namelijk :)
- banden 0 euro? dat lijkt mij wat optimistisch ;)
Ik baseer het onderhoud op ongeveer een beurt per jaar ANWB rekent veel meer voor onderhoud maar vind dat bij nieuwe auto's niet realistisch vandaar mijn eigen schatting. Banden gaan wel lang mee als je een beetje normaal doet in mijn eigen ervaring, maar je kunt er 5 euro per maand voor reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:18
wwwmarcel schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:59:
[...]

het is toch een automaat ;-)
Ja met de optie om hem uit de automatische transmissie te zetten en zelf te kunnen schakelen met de flippers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23
mprkooij schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:11:
[...]

Ja met de optie om hem uit de automatische transmissie te zetten en zelf te kunnen schakelen met de flippers.
Hartstikke leuk met een sportwagen, maar in een auto als de Niro niet meer dan een gimmick om te laten te zien aan je vrienden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
BasvanS schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:42:
[...]

Hartstikke leuk met een sportwagen, maar in een auto als de Niro niet meer dan een gimmick om te laten te zien aan je vrienden?
Nouja ik denk dat het wel degelijk meer is dan een gimmick, ik heb proef gereden in de vorige Niro van voor de Facelift en ik vond dat de DCT af en toe te snel of soms te laat overschakelde naar de volgende versnelling. Dit heb ik nu gewoon zelf in de hand.In mijn geval kan de een "handgeschakeld" rijden en de ander "automaat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
mprkooij schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:55:
[...]

Nouja ik denk dat het wel degelijk meer is dan een gimmick, ik heb proef gereden in de vorige Niro van voor de Facelift en ik vond dat de DCT af en toe te snel of soms te laat overschakelde naar de volgende versnelling. Dit heb ik nu gewoon zelf in de hand.In mijn geval kan de een "handgeschakeld" rijden en de ander "automaat".
Het probleem is alleen dat een systeem vaak niet te combineren is, dus of je doet het altijd zelf, of de automaat doet het. het wachten tot de automaat ingrijpt als je het zelf even vergeet is niet echt prettig.

Dat is iig mijn ervaring op basis van een 7 traps dsg uit 2014 van VW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ik was van plan om de Kia Niro via de Consumentenbond (Privatelease.com is de leasemaatschappij) te bestellen echter staat bij de voorwaarden dat de auto WA-verzekerd is en bij Privatelease.com zelf All-Risk, iemand enig idee welke van de twee het nou daadwerkelijk is. Heeft iemand van jullie al via Sloopdecrisis/Consumentenbond een auto geleased bij leasemaatschappij Privatelease.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
ZAl wel allrisk zijn.. kan me niet voorstellen dat er een LM die zonder verzekering aan wil bieden

Toevallig voor de auto ook bij arval gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-05 14:24
wd200 schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:08:
ZAl wel allrisk zijn.. kan me niet voorstellen dat er een LM die zonder verzekering aan wil bieden

Toevallig voor de auto ook bij arval gekeken ?
Arval verzekerd zijn auto's ook niet all risk geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:45
mprkooij schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:26:
Ik was van plan om de Kia Niro via de Consumentenbond (Privatelease.com is de leasemaatschappij) te bestellen echter staat bij de voorwaarden dat de auto WA-verzekerd is en bij Privatelease.com zelf All-Risk, iemand enig idee welke van de twee het nou daadwerkelijk is. Heeft iemand van jullie al via Sloopdecrisis/Consumentenbond een auto geleased bij leasemaatschappij Privatelease.com?
Risico van de leasemaatschappij jij hebt alleen je eigen risico waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
sgouman schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:21:
[...]

Arval verzekerd zijn auto's ook niet all risk geloof ik.
Zeker wel, ik weet bijna zeker dat elke PL aanbieder binnen het contract een all risk verzekering op de auto heeft (evt met eigen bijdrage in de vorm eigen risico)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wat TheUnivited bedoelt is:
Grote aanbieders kunnen het risico zelfstandig dragen omdat ze zoveel auto`s hebben. Daarom is alleen de wettelijk verplichte WA dan gekozen.

All risk lijkt me verder niet relevant voor de gebruiker; het risico (buiten eigen risico) ligt immers bij de eigenaar (en dat ben je niet bij PL)..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 20:04
ThaBilly schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:04:
Zijn er nog meer mensen die een volkswagen polo besteld hebben? ik wordt inmiddels een beetje ziek van de vertragingen :? ik begon ooit met 16 weken levertijd, inmiddels is dit nu al uitgesteld naar 29 weken
Bij de Opel dealer wisten ze mij te vertellen dat er problemen zijn met de productie van de motoren.
Wij wachten hier (zakelijk) ook al vanaf november op een VW T-Roc, deze leverdatum is uitgesteld tot juli 2019. Dat is 8 maanden!

Wil je niet onnodig ongerust maken, maar de vooruitzichten zijn niet best. Misschien via de dealer of importeur navraag doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-05 09:52

Phntm

Tlingelingeling

Vjenne-ICT schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:31:
[...]

Bij de Opel dealer wisten ze mij te vertellen dat er problemen zijn met de productie van de motoren.
Wij wachten hier (zakelijk) ook al vanaf november op een VW T-Roc, deze leverdatum is uitgesteld tot juli 2019. Dat is 8 maanden!

Wil je niet onnodig ongerust maken, maar de vooruitzichten zijn niet best. Misschien via de dealer of importeur navraag doen?
Volgens mij mis ik iets, Opel dealer die uitspraak doet over VW productie problemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
Ja, want dan kan hij een Opel slijten. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12
Zijn hier nog veel mensen die een overweging hebben gemaakt tussen private lease en een auto met de kop er af occasion (jaar of 5-6 oud)? Zo ja, wat is de overweging geweest om voor PL te gaan?

Een tweedehands schaf je voor de helft van de nieuwprijs aan. Nadelen die ik zo kan benoemen zijn grotere kans op reparaties, verhoogde onderhoudskosten en een minder recente auto. Voordeel dat je ongestraft extra km kan maken en door de lagere afschrijving ten opzichte van nieuw bespaar je algauw 100 euro per maand. Ik ben in de markt voor een auto van het formaat Micra/208/Clio.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-05 16:32
NoepZor schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:22:
Zijn hier nog veel mensen die een overweging hebben gemaakt tussen private lease en een auto met de kop er af (jaar of 5-6 oud)? Zo ja, wat is de overweging geweest om voor PL te gaan?

Een tweedehands schaf je voor de helft van de nieuwprijs aan. Nadelen die ik zo kan benoemen zijn grotere kans op reparaties, verhoogde onderhoudskosten en een minder recente auto. Voordeel dat je ongestraft extra km kan maken en door de lagere afschrijving ten opzichte van nieuw bespaar je algauw 100 euro per maand. Ik ben in de markt voor een auto van het formaat Micra/208/Clio.
Wij zitten denk ik ongeveer in het zelfde schuitje. Ik rijd nu een Toyota aygo en wil een auto rijden die net wat groter en volwassener is. In mijn auto verleden (12 jaar) heb ik 10 auto's gehad. De een beter dan de ander maar waar ik m ook kocht, dealer of particulier 1 ding bleef hetzelfde. Het onderhoud viel altijd tegen. Dit kan natuurlijk ook liggen aan mijn eigen rijstijl of iets dergelijks. Op dit moment maak ik een kleine 15.000 km en dan is Private lease nog erg aantrekkelijk.

Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Nissan Micra via de aanbieding van de consumenten bond. Hier heb ik voor 302 euro per maand een Accenta met 15.000 km en is het contract na 12 maanden maandelijks opzegbaar. Daarmee loop ik dus bijna geen risico. Misschien volgend jaar eens kijken voor de nieuwe 208.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zijn hier nog veel mensen die een overweging hebben gemaakt tussen private lease en een auto met de kop er af (jaar of 5-6 oud)? Zo ja, wat is de overweging geweest om voor PL te gaan?

5-6 jaar is in mijn ogen niet 'de kop eraf'. Dat is gewoon een doorsnee occasion.

Als het je puur om kosten gaat en je hebt het geld direct beschikbaar dan kun je beter privé aanschaffen. Volgens mij zijn alle rekenmodellen het daar wel mee eens. Wil je juist een stukje zekerheid, een nieuwe auto, vaste lasten en minder risico dan kun je voor private lease kiezen.

Bij mijn vorige privé aangeschafte auto heb ik achteraf alle kosten nagerekend en kwam ik per maand ruim onder het private lease bedrag uit (uit m'n hoofd scheelde het meer dan 100 euro per maand). En daar zat toch best wel groot onderhoud bij, onder andere een versnellingsbakrevisie.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 08-04-2019 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Cheesy schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:32:
[...]

5-6 jaar is in mijn ogen niet 'de kop eraf'. Dat is gewoon een doorsnee occasion.
Fixed :)

De auto is voor mijn vriendin bedoeld, ze rijdt per jaar ongeveer 14K aan woon-werk. Om dan op 15K te leasen is erg krap. Ik moet dus richting 20K km. Dan zit je met een dergelijk formaat auto vaak ergens rond de 325 euro voor 5 jaar.

Volgens mij berekening kost een occasion net geen 200 euro per maand. Dan schrijf ik de helft van de aanschafwaarde af in 5 jaar. Is dit realistisch of is dit in de praktijk hoger? Je gaat dan bijvoorbeeld van 9000 / 6jr oud naar 4500 euro 11jr oud. Onderhoud + banden begroot op 500 euro per jaar. Verzekering 300 per jaar (maximale vrije jaren + korting via vriendin).

Wat wellicht nog een besparing is, is dat mijn broertje in de autotechniek zit en mijn beurten kan verzorgen. Kleine beurt kost dan 60 euro aan olie en filters, grote 100 nogwat. Dit kan bij een private lease wagen uiteraard niet.

Wat me er wel in trekt is dat je zorgeloos rond rijdt (geen verrassingen) en een nieuwe auto hebt. Maar daartegen kun je dus de besparing zetten om verrassingen op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zijn hier nog veel mensen die een overweging hebben gemaakt tussen private lease en een auto met de kop er af occasion (jaar of 5-6 oud)? Zo ja, wat is de overweging geweest om voor PL te gaan?

5-6 is geen vergelijk, dan moet je eerder <2 jaar pakken. Hier was de afschrijving en onderhoud van de 12 jaar oude auto (RAV4) hoger dan het PL tarief van toen een Qashqai full option.
NoepZor schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:41:
[...]

De auto is voor mijn vriendin bedoeld, ze rijdt per jaar ongeveer 14K aan woon-werk. Om dan op 15K te leasen is erg krap. Ik moet dus richting 20K km. Dan zit je met een dergelijk formaat auto vaak ergens rond de 325 euro voor 5 jaar.

Volgens mij berekening kost een occasion net geen 200 euro per maand. Dan schrijf ik de helft van de aanschafwaarde af in 5 jaar. Is dit realistisch of is dit in de praktijk hoger? Je gaat dan bijvoorbeeld van 9000 / 6jr oud naar 4500 euro 11jr oud. Onderhoud + banden begroot op 500 euro per jaar. Verzekering 300 per jaar (maximale vrije jaren + korting via vriendin).

Wat wellicht nog een besparing is, is dat mijn broertje in de autotechniek zit en mijn beurten kan verzorgen. Kleine beurt kost dan 60 euro aan olie en filters, grote 100 nogwat. Dit kan bij een private lease wagen uiteraard niet.

Wat me er wel in trekt is dat je zorgeloos rond rijdt (geen verrassingen) en een nieuwe auto hebt. Maar daartegen kun je dus de besparing zetten om verrassingen op te vangen.
Vind je broertje dat ook? Het klinkt een beetje als het familielid dat een heel wagenpark moet onderhouden, terwijl de IT-er van de familie er wel klaar mee is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

NoepZor schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:41:
[...]

Wat is jouw budget wat je maximaal kwijt zou willen aan je PL? Je kijkt naar het b segment dus de klasse is duidelijk. Ikzelf rijd een hyundai i20 comfort uitvoering met navigatie pakket. Ik zit op 360 euro, 20k km en 48 maanden. Wil je eronder of erboven? Welke merken hebben je voorkeur? Ikzelf koos voor PL omdat ik gekochte auto's zat raakte. Repareert ding, en 2 andere dingen gaan kapot. Grote kans dat een gloednieuwe auto niks mankeert de eerste 4 jaar, natuurlijk, maar het is een rust aan mijn hoofd dat ik zeker ben dat als er iets is, dat ik de auto gewoon langs breng en het laat oplossen zonder extra op te hoesten (tenzij ik verantwoordelijk ben voor een ongeluk of wat dan ook...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Señor Sjon schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:56:
[...]

5-6 is geen vergelijk, dan moet je eerder <2 jaar pakken. Hier was de afschrijving en onderhoud van de 12 jaar oude auto (RAV4) hoger dan het PL tarief van toen een Qashqai full option.
Dit is inderdaad niet een geheel eerlijke vergelijking qua kosten. Vandaar ook eigenlijk de vraag vanuit mijn kant. Biedt PL voor het extra geld echte voordelen welke op kunnen wegen tegen de extra kosten. Dus dat je een nieuwe auto rijdt ipv een gebruikte met 80K ervaring bijvoorbeeld?
[...]

Vind je broertje dat ook? Het klinkt een beetje als het familielid dat een heel wagenpark moet onderhouden, terwijl de IT-er van de familie er wel klaar mee is. :+
Ik spaar hem voor een deel wel. :) Ik laat ook wel wat zaken regulier repareren, zodat hij er niet weer een avond aan kwijt is. En uiteraard help ik hem met zijn IT zaakjes. :P
Phntm schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:57:
[...]

Wat is jouw budget wat je maximaal kwijt zou willen aan je PL? Je kijkt naar het b segment dus de klasse is duidelijk. Ikzelf rijd een hyundai i20 comfort uitvoering met navigatie pakket. Ik zit op 360 euro, 20k km en 48 maanden. Wil je eronder of erboven? Welke merken hebben je voorkeur? Ikzelf koos voor PL omdat ik gekochte auto's zat raakte. Repareert ding, en 2 andere dingen gaan kapot. Grote kans dat een gloednieuwe auto niks mankeert de eerste 4 jaar, natuurlijk, maar het is een rust aan mijn hoofd dat ik zeker ben dat als er iets is, dat ik de auto gewoon langs breng en het laat oplossen zonder extra op te hoesten (tenzij ik verantwoordelijk ben voor een ongeluk of wat dan ook...)
Mijn hoop was om iets te vinden wat max 100 euro duurder is dan een tweedehands rijden (volgens mijn berekening). Vriendin rijdt veel snelweg, maar geen lange afstanden (33-38km woon/werk enkele reis, afhankelijk van locatie). Ik zit vooral met de reparaties en "gedoe". Ik heb nu een 207 uit 2009, waar wat kosten aan beginnen te komen. Ook al wat reparaties aan gehad. Bij private lease zet je hem neer en ze fixen het maar lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

NoepZor schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:08:
[...]

[...]

Mijn hoop was om iets te vinden wat max 100 euro duurder is dan een tweedehands rijden (volgens mijn berekening). Vriendin rijdt veel snelweg, maar geen lange afstanden (33-38km woon/werk enkele reis, afhankelijk van locatie). Ik zit vooral met de reparaties en "gedoe". Ik heb nu een 207 uit 2009, waar wat kosten aan beginnen te komen. Ook al wat reparaties aan gehad. Bij private lease zet je hem neer en ze fixen het maar lekker.
Je moet wel rekening houden dat het PL bedrag ook bestaat uit onderhoud en reparatie kosten. Daarnaast je wegenbelasting, verzekering en dan ook hun winst wat ze erop moeten maken. Je zal moeilijk van een 207 naar bijvoorbeeld een 208 gaan zonder extra op te hoesten per maand. Je gaat er wel op vooruit op veel vlakken, ook je uitgave natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd, 100 meer dan je berekening van 200 is gewoon echt goed mogelijk, maar je zou ook kunnen kijken naar wat je bespaart als het op neer komt zoals met brandstof. Het zou wellicht een hogere waarde kunnen compenseren. Maar het is maar wat je er voor over hebt en wat je wilt van een auto. Kijk je naar opties dan gaat de prijs vrij rap omhoog natuurlijk.

Misschien ben ik niet super duidelijk, maar ik voel me vandaag niet echt helder dus alvast excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
PL is een nieuwe auto. Dat betekent over 5 jaar gezien 1 APK na 4 jaar, een 2 sets banden, 1 grote beurt en 2 kleine (indien interval 2 jaar/30k).Reparaties is in het begin vaak garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

NoepZor schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:36:
PL is een nieuwe auto. Dat betekent over 5 jaar gezien 1 APK na 4 jaar, een 2 sets banden, 1 grote beurt en 2 kleine (indien interval 2 jaar/30k).Reparaties is in het begin vaak garantie.
Garantie is ook afhankelijk van het merk, en soort reparatie. Zoals ik al zei, je geeft aan dat occasion rond de 200 kost. Jouw wens is dan een PL die max 100 euro duurder is. Het is mogelijk, maar je moet even goed om je heen kijken.

Misschien is iets als een Kia Picanto wat voor jullie trouwens? Leuk wagentje. Tenzij je per se een auto wilt als je 207 (of groter) ik suggereer de Picanto want het is een vrij goeie auto en ook ruim voor zijn klasse en de prijs is wel oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NoepZor schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:36:
Is het voor jou geen idee om een jong gebruikte Clio te kopen van zeg 13k? (linkje naar gaspedaal).
Zeg dat je hier na 5 jaar nog 4000 euro voor krijgt dan is je afschrijving 9k.
PL kost je bij 300 per maand 18k over 5 jaar.
Hou je nog 9k in je zak om reparaties, onderhoud, belasting etc van te betalen.

Maar wat ik eerder zeg, dan moet je die 13k wel op dit moment beschikbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
Ik zelf heb een nissan leaf aangevraagd en twijfel nog tussen

5 jaar

en 1 jaar (10% meer betalen als bij 5jr tarief )
voordeel is wel, als elektrisch rijden niet bevalt (actieradius/snelladen) dat ik dan kan switchen naar benzine of grotere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
wwwmarcel schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:58:
Ik zelf heb een nissan leaf aangevraagd en twijfel nog tussen

5 jaar

en 1 jaar (10% meer betalen als bij 5jr tarief )
voordeel is wel, als elektrisch rijden niet bevalt (actieradius/snelladen) dat ik dan kan switchen naar benzine of grotere accu.
Jij zat toch bij ANWB? Hoe kom je aan de optie 1 jaar + 10%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:58
BasvanS schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:06:
[...]

Jij zat toch bij ANWB? Hoe kom je aan de optie 1 jaar + 10%?
Wellicht bedoelt hij de consumentenbond optie. Daar heb je keuze uit 60 maanden of maandelijks opzeggen na 1 jaar (20€ p.m extra)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
20 op 450 is geen 10% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Cheesy schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:53:
[...]

Is het voor jou geen idee om een jong gebruikte Clio te kopen van zeg 13k? (linkje naar gaspedaal).

Maar wat ik eerder zeg, dan moet je die 13k wel op dit moment beschikbaar hebben.
Ik denk dat dit qua afschrijving veel harder mee valt. Ik zit in de categorie 2013/2014 te kijken en daar kom ik wagens tegen die ongeveer 9000 euro kosten met 60-80K op de teller (bij merkdealer/betrouwbare garage). Dit betekent dat de afschrijving voor 40-50K km en 4 jaar gebruik (2013 naar 2017) zo'n 5000 euro is bij inruil. Tussen de vraagprijzen 2013-2017 zit 3-4K verschil.
Excuus voor de licht offtopic berekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
anwb= 444.- 5jr
consumentenbond = 474.- 1jr opzegtermijn 3 mnd..dus minimaal 15mnd

dus 30.- meer...maar is inderdaad geen 10% ;-0...7,5%

ps. aanvraag bij anwb loopt nog, schiet niet echt op..maar ik begin wel te twijfelen,
wellicht over een jr de leaf met 60kw voor hetzelfde?

[ Voor 34% gewijzigd door wwwmarcel op 08-04-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
NoepZor schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:27:
[...]

Ik denk dat dit qua afschrijving veel harder mee valt. Ik zit in de categorie 2013/2014 te kijken en daar kom ik wagens tegen die ongeveer 9000 euro kosten met 60-80K op de teller (bij merkdealer/betrouwbare garage). Dit betekent dat de afschrijving voor 40-50K km en 4 jaar gebruik (2013 naar 2017) zo'n 5000 euro is bij inruil. Tussen de vraagprijzen 2013-2017 zit 3-4K verschil.
De prijzen bij de dealer, is meestal niet de prijs die jij er voor krijgt bij inruil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
wwwmarcel schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:27:
anwb= 444.- 5jr
consumentenbond = 474.- 1jr opzegtermijn 3 mnd..dus minimaal 15mnd

dus 30.- meer...maar is inderdaad geen 10% ;-0...7,5%

ps. aanvraag bij anwb loopt nog, schiet niet echt op..maar ik begin wel te twijfelen,
wellicht over een jr de leaf met 60kw voor hetzelfde?
Mijn dealer kwam met een opmerking over de 60kw leaf:

Chademo gaat het hier in Europa duidelijk verliezen van CSS. Er komt dus wss geen upgrade naar 100-150 KW laden voor de bestaande Chademo laadpalen en nieuwe palen met een groter vermogen worden wss ook niet geplaatst.

Dan is het leuk dat de nieuwe Leaf Chademo tot 100 KW ondersteunt, maar als de paal het niet kan.. sta je dik een uur bij de 50KW paal voor 10%-90%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Martinusz schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:50:
[...]

De prijzen bij de dealer, is meestal niet de prijs die jij er voor krijgt bij inruil ;)
Ik ben uitgegaan van verschil vraagprijs 3000-4000 en op basis hiervan 5000 afschrijving. Dus 1000-2000 euro minder inruil tov verkoopprijs. Op basis van een 2016 Peugeot 208 met 35.000km lijkt de 2000 euro redelijk conform.
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie
€ 12.800
Kopen bij merkdealer met garantie
€ 13.300
Inruil bij autobedrijf
€ 11.350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
[...]

60 maanden verzekering - EUR 3000
60 maanden Wegebelasting EUR 2000
60 maanden ANWB Europa. EUR 750

dan heb je dus voor 60 maanden EUR 3250 over, dat is EUR 55 per maand voor Banden en Onderhoud en 5 jaar oudere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 21:29
BasvanS schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:15:
[...]

Mijn dealer kwam met een opmerking over de 60kw leaf:

Chademo gaat het hier in Europa duidelijk verliezen van CSS. Er komt dus wss geen upgrade naar 100-150 KW laden voor de bestaande Chademo laadpalen en nieuwe palen met een groter vermogen worden wss ook niet geplaatst.

Dan is het leuk dat de nieuwe Leaf Chademo tot 100 KW ondersteunt, maar als de paal het niet kan.. sta je dik een uur bij de 50KW paal voor 10%-90%.
Je hebt het nu over een wordt case scenario. In de praktijk loopt dat heel anders bij normaal dagelijks gebruik

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
NoepZor schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:27:
[...]

Als je gaat vergelijken met zes jaar oude auto's, dan hoef je dit sommetje bijna niet te maken. Dat wint 2e hands altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
[...]

Lijkt mij ook een goede optie. Voor 12k krijg je een leuk exemplaar mee naar huis. WA+ (€20*) verzekering lijkt mij voldoende als je zelf enige kwaliteit hebt als bestuurder. Heb je minder vertrouwen in jezelf dan kan All-risk(€35*) ook.
Met afschrijving zit je volgens mij veel te hoog. Reken op 6k, 7k maximaal.

* voor mijn persoonlijke situatie, met maximale korting.

[ Voor 4% gewijzigd door TheBrut3 op 08-04-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Señor Sjon schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:51:
[...]

Als je gaat vergelijken met zes jaar oude auto's, dan hoef je dit sommetje bijna niet te maken. Dat wint 2e hands altijd.
Uiteraard, dit had ik zelf ook al berekend. Vandaar dat ik vroeg of er mensen in een soortgelijke casus toch voor een private lease auto zijn gegaan. En wat de redenen waren (los van het deel financiën) om voor PL te gaan. Het klinkt namelijk aantrekkelijk om "zorgeloos" te rijden, maar het kost inderdaad meer ten opzichte van een occasion. Daarnaast heb ik iets vrees voor krasjes etc. bij inleveren en invloed op hypotheek.

Volgens mij is de echte use case nieuw koop/demo koop vs PL en weinig jaarlijkse km. Dan kun je voor een relatief laag bedrag best leuke auto's leasen (Astra, Quashqai etc) zonder dat je ineens 20-25K af hoeft te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Invloed op de hypotheek als je nog moet kopen is enorm. Daar dien je echt rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Señor Sjon schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:21:
Invloed op de hypotheek als je nog moet kopen is enorm. Daar dien je echt rekening mee te houden.
Zie ook hier: https://www.hypotheker.nl...-een-hypotheek-afsluiten/

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Señor Sjon schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:21:
Jep, reken zo'n 5.000 euro die je minder kan lenen per elke 1.000 euro krediet/private lease registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Martinusz schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:14:
[...]

Jep, reken zo'n 5.000 euro die je minder kan lenen per elke 1.000 euro krediet/private lease registratie.
Staat dit ergens of is het je eigen ervaring ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
wd200 schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:57:
Letterlijk 1 post er boven staat een link waar de berekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
wd200 schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:57:
[...]

Geen idee of het ergens staat, maar uit eigen ervaring klopt dit zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dit loopt wel fors op zeg. 65% van de leasewaarde wordt bij het BKR ondergebracht. Dit is voor 5 jaar 325 euro 19200 * 0,65 = 12657 euro. Omdat de looptijd ten opzichte van de "schuld" vrij laag is tik je relatief veel af per maand (325*0,65 = 211 euro). Dit hakt er behoorlijk in voor je afloscapaciteit op de hypotheek. Ik ben voornemens om op niet al te lange termijn te verhuizen. Dan is PL in de niet maandelijks opzegbare termijn sowieso een slechte optie.

[ Voor 4% gewijzigd door NoepZor op 09-04-2019 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Na 5 jaar private leasen stap ik nu juist weer uit private lease en ga weer kopen. Ik mis vooral de scherpe aanbiedingen in het C segment en uberhaupt mogelijkheden in het D segment. Het lijkt er een beetje op dat de marges omhoog gaan nu het private leasen echt is doorgebroken. Ik durf zelfs te stellen dat het nu in veel gevallen goedkoper is om een persoonlijke lening aan te gaan en te kopen dan te private leasen. Je kan tegenwoordig bij de meeste merken een onderhoudscontract aangaan en samen met de garantie weet je exact wat de kosten zullen zijn. Het wordt helemaal interessant indien je een auto neemt van max 1 jaar oud.

Voorbeeldje: Skoda Superb Combi automaat met 1000km uit 2019 voor 35000 euro (vraagprijs, dus kan vast nog iets af) met 4 jaar garantie. Die is in de private lease zo'n 655 euro voor 10000km / 4 jr en dan heb je een minder mooie uitvoering. Dan is een persoonlijke lening en gewoon kopen goedkoper. Zeker indien je veel kilometers maakt.

Mijn termijn is eigenlijk nog niet afgelopen, maar ik zag toevallig in mijn contract dat ik een clausule heb waardoor ik de auto kosteloos mag inleveren na 6 maanden. Geen idee waarom dat in mijn contract zit, want ik heb er nooit expliciet voor gekozen, maar ik klaag niet :)

Nu wordt het interessant of ik mijn schadevrije jaren weer terug kan krijgen voor de nieuwe auto. Had gelukkig nog een brief met mijn schadevrije jaren van voor de lease periode, en kreeg binnen 24 uur na aanvraag een schaderapport van de leasemaatschappij. Dat viel me reuze mee. Ik had 1 schade en die is vanuit mijn eigen risico betaald en die tellen ze derhalve ook niet mee.

@NoepZor Het hakt er juist helemaal niet hard in. Het voordeel van private lease is dat je BKR registratie relatief laag is in vergelijking met bijvoorbeeld een krediet of een persoonlijke lening. In jouw voorbeeld wordt je maandlast zelf nog iets hoger ingeschat, want een kredietverstrekker (of hypotheker) zal meestal namelijk rekenen met 2% van de BKR registratie als maandlast. Bij 12.657 euro zal er dus vanuit gegaan worden dat dat 253,14 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Nouja, ik vind 60.000 euro minder hypotheek best veel geld. Als je spaart en de auto direct betaalt ben je het geld kwijt maar wordt het niet meegenomen in de hypotheek. Een B segmenter leasen van 18K betekent dus dat je 60K moet sparen indien je een gelijkaardig hypotheekbedrag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
NoepZor schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:50:
Dit loopt wel fors op zeg. 65% van de leasewaarde wordt bij het BKR ondergebracht. Dit is voor 5 jaar 325 euro 19200 * 0,65 = 12657 euro. Omdat de looptijd ten opzichte van de "schuld" vrij laag is tik je relatief veel af per maand (325*0,65 = 211 euro). Dit hakt er behoorlijk in voor je afloscapaciteit op de hypotheek. Ik ben voornemens om op niet al te lange termijn te verhuizen. Dan is PL in de niet maandelijks opzegbare termijn sowieso een slechte optie.
12.657*2%=253.14 geldt als maandlast. Je kan in de diverse hypotheektools wel vinden wat dat doet. Geldt gewoon als krediet. Helaas is dat een forse kluif, veel meer hypotheekschade dan vaak de afkoopsom (=daadwerkelijke risico) is.

@Greencap Skoda's hebben gewoon slechte PL aanbiedingen. Even uit mijn situatie:
2017 Nissan Qashqai Tekna (meest luxe versie) was 359/maand (36m, 10k km). Cataloguswaarde zo rond de 34k.
2019 BMW 118iA High Executive M Sport Shadow had ik voor 481/maand (48m, 10k km). Cataloguswaarde iets van 41k.
De BMW was dus 170 euro goedkoper/maand dan de genoemde Superb. Zo moet je prijzen gewoon scherp in de gaten houden. De eerder genoemde Qashqai kon je ook vorige maand bij ANWB redelijk voordelig krijgen. Dan had je voor ~430 euro de 160pk automaat. Overigens is dezelfde BMW nu meer dan 100 euro duurder in die configuratie. :X

En ja, in de huidige woningmarkt 60k hypotheekcapaciteit verliezen is een hoop terwijl dat vaak meer is dan de cataloguswaarde van de geleasede auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
@Señor Sjon Ik weet het, ik heb zelf ook een Tekna gehad. Inmiddels 2 auto's via private lease. Die Skoda Superb waar ik het over heb heeft een cataloguswaarde van 43k. Zoals ik al zei is in het hoge C (en D segment) gewoon weinig aanbod in de private lease en zijn er weinig interessante aanbiedingen. Dat terwijl je met jong gebruikte auto's juist heel veel keuze hebt (zeker in het D-segment die als een malle afschrijven in het eerste jaar).

Even een rekenvoorbeeldje:

- Skoda Superb Business Edition Automaat (XP-302-D)
- 1050km, bouwjaar 2019
- 4 jaar garantie
- Cataloguswaarde: 42335
- Aanschaf: 34000
- Onderhoud (volgens onderhoudsplan van https://www.skoda.nl/service/onderhoudsprijzen): 489,03
- Banden: niet nodig, die houden het wel 40000km vol
- Verzekering all risk: 60 euro per maand
- MRB: 70 euro per maand
- Restwaarde (inruilwaarde volgens ANWB): 23550

Dan kom je dus op 358 euro per maand voor een hele mooie auto uit het D-segment. Als je daar dan een persoonlijke lening voor af sluit is het nog steeds interessant t.o.v. private lease. Als je dan ook nog meer kilometers gaat maken wordt het nog veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De risico's in PL zijn een stuk lager dan een PL van 34k. ;) Je zou een paar jaar geleden maar een diesel gekocht hebben, die waarde is na dieselgate aardig onderuit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Señor Sjon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:24:
[...]

12.657*2%=253.14 geldt als maandlast. Je kan in de diverse hypotheektools wel vinden wat dat doet. Geldt gewoon als krediet. Helaas is dat een forse kluif, veel meer hypotheekschade dan vaak de afkoopsom (=daadwerkelijke risico) is.

<knip>

En ja, in de huidige woningmarkt 60k hypotheekcapaciteit verliezen is een hoop terwijl dat vaak meer is dan de cataloguswaarde van de geleasede auto.
Ik las het inderdaad iets verderop. Financiële risico is in feite je afkoopsom welke meestal bestaat uit het compenseren van de afschrijving in de eerste jaren ten opzichte van het betaalde (verschil betaalde afschrijving en boekwaarde). Plus wat ze verder nog verzinnen aan kosten. Maar dit is sowieso never nooit geen 60K. Waarschijnlijk ook geen 18K (nieuwwaarde auto). 60K is hier in de regio (Twente) al snel het verschil tussen een tussenwoning of een twee-onder-een-kap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
@Señor Sjon Klopt en dat is wel een van de voordelen van private lease. Zeker met de opkomst van elektrische auto's kan je je afvragen wat dat gaat doen met de restwaarde van een benzineauto. Gelukkig heb je met een koopauto altijd nog de mogelijkheid om gewoon langer door te rijden dan je initiele plan :)

Ben zelf nog erg te spreken over private lease en zou het zo weer doen. Mijn plan was ook om een Ford Focus Wagon te gaan leasen, maar ik kreeg een interessante aanbieding voor een nieuwe BMW.

@NoepZor Ik vind het persoonlijk wel goed dat het er zo in hakt op je leencapaciteit. Uiteindelijk is een auto gewoon heel duur en je moet naar de maandlasten kijken. Een auto kost gewoon een paar 100 euro per maand en als je daar een lening (wat private lease deels is) voor afsluit, dan gaat je capaciteit voor je hypotheek gewoon ongeveer met dat maandbedrag omlaag.

Wat ik wel echt vreemd vind is dat je "gestraft" wordt voor lange contracten. Je kan voor het verkrijgen van een hypotheek beter 50 euro per maand meer betalen voor een 2-jarig contract, dan een 5-jarig contract terwijl daar de maandlasten lager van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Greencap schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:56:
@Señor Sjon Klopt en dat is wel een van de voordelen van private lease. Zeker met de opkomst van elektrische auto's kan je je afvragen wat dat gaat doen met de restwaarde van een benzineauto. Gelukkig heb je met een koopauto altijd nog de mogelijkheid om gewoon langer door te rijden dan je initiele plan :)
Het is natuurlijk koffiedik kijken maar ik verwacht idd dat restwaardes van benzine auto's hard omlaag zullen gaan. Tevens verwacht ik dat benzine/mrb/etc duurder gaan worden voor benzine auto's als ontmoedigingsbeleid en overstap op elektrisch te bevorderen. Langer rijden is dan wel mogelijk maar gaat je ook meer kosten.

Elektrisch is nu nog te duur en het bereik nog net te laag. Ideaal dus om nu een auto via PL af te sluiten ben je straks van die afgewaardeerde auto af en tegen die tijd zijn er betere opties.

[ Voor 11% gewijzigd door Mirved op 09-04-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
NoepZor schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:52:
[...]

Ik las het inderdaad iets verderop. Financiële risico is in feite je afkoopsom welke meestal bestaat uit het compenseren van de afschrijving in de eerste jaren ten opzichte van het betaalde (verschil betaalde afschrijving en boekwaarde). Plus wat ze verder nog verzinnen aan kosten. Maar dit is sowieso never nooit geen 60K. Waarschijnlijk ook geen 18K (nieuwwaarde auto). 60K is hier in de regio (Twente) al snel het verschil tussen een tussenwoning of een twee-onder-een-kap.
Ligt aan de leasemaatschappij. Alphabet is weer vrij schappelijk, BMW zelf heel duur.
Greencap schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:56:

Ben zelf nog erg te spreken over private lease en zou het zo weer doen. Mijn plan was ook om een Ford Focus Wagon te gaan leasen, maar ik kreeg een interessante aanbieding voor een nieuwe BMW.

@NoepZor Ik vind het persoonlijk wel goed dat het er zo in hakt op je leencapaciteit. Uiteindelijk is een auto gewoon heel duur en je moet naar de maandlasten kijken. Een auto kost gewoon een paar 100 euro per maand en als je daar een lening (wat private lease deels is) voor afsluit, dan gaat je capaciteit voor je hypotheek gewoon ongeveer met dat maandbedrag omlaag.

Wat ik wel echt vreemd vind is dat je "gestraft" wordt voor lange contracten. Je kan voor het verkrijgen van een hypotheek beter 50 euro per maand meer betalen voor een 2-jarig contract, dan een 5-jarig contract terwijl daar de maandlasten lager van zijn.
Het scheve is dat als je je privé auto snel moeten verkopen, dat niet veel minder (of zelfs meer) is dan de boete bij Keurmerk Private Lease aangesloten bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
Señor Sjon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:09:
Ligt aan de leasemaatschappij. Alphabet is weer vrij schappelijk, BMW zelf heel duur.
Gek eigenlijk, aangezien Alphabet een dochter is van BMW (toch?)

@Mirved Aanpassingen in de MRB worden ook tussentijds aangepast in je private lease contract. Je hebt daar dus geen voordeel bij private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Greencap schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:14:
[...]

Gek eigenlijk, aangezien Alphabet een dochter is van BMW (toch?)

@Mirved Aanpassingen in de MRB worden ook tussentijds aangepast in je private lease contract. Je hebt daar dus geen voordeel bij private lease.
Wel als je hem via consumentenbond afsluit dan is het na 1 jaar gewoon maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Moet je na een jaar weer een andere vinden die goedkoper is. ;) Overigens staat in het BKR de looptijd die je afspreekt, ondanks dat ie maandelijks opzegbaar is meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Greencap schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:39:

Even een rekenvoorbeeldje:

- Skoda Superb Business Edition Automaat (XP-302-D)
- 1050km, bouwjaar 2019
- 4 jaar garantie
- Cataloguswaarde: 42335
- Aanschaf: 34000
Volgens mij heb je dan sowieso al een geniale deal te pakken qua aankoop prijs.

Voor dergelijke wagens kan een jahreswagen uit Duitsland ook een aantrekkelijke optie zijn. Minimaal 6 maanden oud en 3k km meen ik en dan krijg je BPM korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 22:58
Señor Sjon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:40:
Moet je na een jaar weer een andere vinden die goedkoper is. ;) Overigens staat in het BKR de looptijd die je afspreekt, ondanks dat ie maandelijks opzegbaar is meen ik.
Als dit waar is dan dat killing. Kan dit ergens worden nagelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je krijgt een brief van de BKR registratie. Daar zou het in moeten staan. Bij Toyota sloot je een contract voor een bepaalde looptijd, met mogelijkheid tot opzeggen. Wellicht doen andere bedrijven dat weer anders. Iedereen moet ook nog een beetje zijn weg vinden.

Sowieso telt voor een hypotheekaanvraag alleen een BKR-contract mee die nog langer dan 6 maanden loopt. Korter is niet relevant voor de aanvraag. Voordat men verhuisd, is die registratie vaak al weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
@TheBrut3 Er staan er hier drie als je interesse hebt: https://www.huiskes-kokkeler.nl/occasions

De BPM korting is inderdaad waarom het zo goedkoop is. Ze halen een nieuwe auto uit Duitsland, rijden vervolgens 1000 kilometer om, en boven de 1000km is het voor de Nederlandse belastingdienst geen nieuwe auto meer, dus BPM korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:53
Net even contact gehad met Leaseplan/ANWB over de status van mijn bestelling. Het schijnt dat Nissan niet de opgegeven Nissan uitvoeringen kan leveren die Leaseplan met Nissan afgesproken heeft. Dit gaat dan om het al dan niet ontbreken van opties. Ze zijn nu met Nissan in onderhandeling over hoe nu verder. Nissan heeft in Frankrijk nog een aantal modellen op voorraad staan, misschien dat ze hier wat mee kunnen.

Dit betekend dat mijn auto tijdelijk niet besteld kan worden, deze week of uiterlijk begin volgende week hoor ik meer.

De medewerker gaf aan dat klanten hier gisteren een mail over gehad zouden hebben maar ik helaas dus niet. Hebben mede tweakers die een Nissan in bestelling hebben wel een mail gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
ik niet iig...hoewel mijn acceptatie nog steeds loopt...
( erg gek, buiten hypotheek geen leningen en genoeg salaris)

gaat het hier om de leaf / micra / qashqai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
De acceptatie duurde bij mij ook een week. Het gaat bij mij om een Micra maar aangezien er geen enkele Nissan meer bij de ANWB op de site staat gaat het misschien ook om andere modellen, maar dat is een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
leaf staat er ook niet meer bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ai.. Mijn aanvraag is doorgegaan en staat in bestelling bij fabriek verwachte levertijd week 22 (Qashqai via ANWB / Leaseweb)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
winwiz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:01:
Ai.. Mijn aanvraag is doorgegaan en staat in bestelling bij fabriek verwachte levertijd week 22 (Qashqai via ANWB / Leaseweb)
Hoezo "Ai..."?
Je wist toch al dat de verwachte levertijd medio week 22 zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Ai voor iemand anders beetje balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Señor Sjon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:40:
Een elektrische op het moment dat de MRB op benzine auto's toeneemt. Over 2-3 jaar zal de keuze daarin een stuk beter zijn. BKR hoef ik mij verder niet druk om te maken. Ben niet van plan om binnen de komende 10 jaar te verhuizen of een lening af te sluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Mirved op 09-04-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Gister contact gehad met Privatelease.com n.a.v. mijn aanvraag via consumentenbond. Gegevens ingevuld. Verwachte Levertijd voor mijn Nissan Micra is 4 weken.

[ Voor 3% gewijzigd door Tricto op 10-04-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:51
Tricto schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:22:
Gister contact gehad met Privatelease.com n.a.v. mijn aanvraag via consumentenbond. Gegevens ingevuld. Verwachte Levertijd voor mijn Nissan Micra is 4 weken.
He ik heb ik ook een micra geleased via leaseplan (ANWB), betreft een N-connecta uitvoering zwart. Welke heb jij besteld? Ik krijg te horen dat er óf een zilveren besteld moet worden óf een zwarte uit Frankrijk moet komen, maar dan heeft ie geen climate control maar gewoon airco en wel een start/knop keyless knop.

Baal er wel van.. moet nog kiezen

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
RetroHead schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:26:
[...]

He ik heb ik ook een micra geleased via leaseplan (ANWB), betreft een N-connecta uitvoering zwart. Welke heb jij besteld? Ik krijg te horen dat er óf een zilveren besteld moet worden óf een zwarte uit Frankrijk moet komen, maar dan heeft ie geen climate control maar gewoon airco en wel een start/knop keyless knop.

Ik ben gegeaan voor een "Gunmetal Grey" Accenta. Daarvan heeft de N Connecta variant trouwens ook 4-6 weken levertijd.

[ Voor 67% gewijzigd door Tricto op 10-04-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
RetroHead schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:26:
[...]

Ik heb nog niks meer gehoord van de ANWB, heb jij een mail o.i.d. gekregen? Een N-Connecta zonder automatische airco is eigenlijk geen N-Connecta :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:51
Ping83 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:33:
Net even contact gehad met Leaseplan/ANWB over de status van mijn bestelling. Het schijnt dat Nissan niet de opgegeven Nissan uitvoeringen kan leveren die Leaseplan met Nissan afgesproken heeft. Dit gaat dan om het al dan niet ontbreken van opties. Ze zijn nu met Nissan in onderhandeling over hoe nu verder. Nissan heeft in Frankrijk nog een aantal modellen op voorraad staan, misschien dat ze hier wat mee kunnen.

Dit betekend dat mijn auto tijdelijk niet besteld kan worden, deze week of uiterlijk begin volgende week hoor ik meer.

De medewerker gaf aan dat klanten hier gisteren een mail over gehad zouden hebben maar ik helaas dus niet. Hebben mede tweakers die een Nissan in bestelling hebben wel een mail gehad?
Ik heb de mail wel gehad, zoals ik het begrijp hebben ze een zwarte uit Frankrijk als optie of een zilveren uit Nederland. Ik moet nog kiezen..

De zilveren zou een n-connecta zijn zoals besteld, maar de zwarte uit frankrijk zou dan een airco hebben zonder climate control? Wellicht dat het een n-sport is dan.. Zou mooi zijn :)

Ik ga nog eens bellen en dan kiezen.

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
Ik heb gebeld en de mail gekregen. Tijdens het gesprek bleek dat het nog niet bekend was of de modellen die in Frankrijk staan überhaupt wel door gaan. Uiteindelijk maar gekozen voor een zilveren omdat we niet nog langer willen wachten omdat onze huidige auto op instorten staat. Overstappen naar de consumentenbond voor alleen een kleur en €22 per maand (€1320 gehele contract) meer betalen vind ik ook zonde.

Ik had een Glaze White Pearlescent in eerste instantie besteld. Mocht het type uit Frankrijk een n-sport zijn wil ik het niet horen :N :X }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-05 17:28
Zojuist via Arval een aanvraag gedaan, maar wat is dat EDR een wanstaltige club. Een kredietcheck- en een incassobureau zijn, en dan een hoeveelheid gegevens ‘nodig hebben’ waar de honden geen brood van lusten. Bankafschriften van twee maanden!? Het gaat de leasemaatschappij iets aan hoeveel ik verdien, zodat ze weten of ik de lease kan betalen, maar verder waar ik het aan uitgeef toch niets? En natuurlijk wordt alle aangeleverde informatie rechtstreeks hun commerciële database ingegooid. Nog steeds een vieze nasmaak van, maar hopelijk wordt binnenkort wel een Suzuki Swift CVT Stijl besteld, in een mooi kleurtje ook nog. Rijdt geweldig! Dat dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
Je kan alle bedragen en omschrijvingen onleesbaar maken op je afschrift, behalve de bedragen van je salaris en hypotheek, heb ik ook gedaan. Het enige waar ze naar kijken is of je salaris op de rekening binnenkomt en of de hypotheek van de opgegeven rekening afgeschreven wordt. Ik ben gewoon door de check gekomen met deze afschriften.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik had via ING een export gedaan naar PDF van enkel de af- en bijschrift(en). Ze zagen geen saldo en noppes, enkel de details van de transacties. En ID's heb ik met KopieID gedeeld en delen weggestreept. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ping83 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:21:
Je kan alle bedragen en omschrijvingen onleesbaar maken op je afschrift, behalve de bedragen van je salaris en hypotheek, heb ik ook gedaan. Het enige waar ze naar kijken is of je salaris op de rekening binnenkomt en of de hypotheek van de opgegeven rekening afgeschreven wordt. Ik ben gewoon door de check gekomen met deze afschriften.
Waarom zo moeilijk? Je kan gewoon online filteren op salaris/hypotheek en de pdf uitdraaien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Dank voor de reacties, ik heb daar wel over nagedacht maar ik las overal dat dat niet zou mogen en ging ervan uit dat ik dan wel gebeld zou worden door een of andere miep dat ik alsnog de afschriften zou moeten sturen. Nou ja, nu is het al gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:57
Mocht prima, moet zelfs ivm privacy !

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 14:19

Spinez0r

At your service.

Eergisteren Mijn private lease auto opgehaald bij de dealer, heel blij mee!

*O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IEpWPWrDVinWkuQEnEHsy9Ha/thumb.jpg

Afhandeling bij de dealer ging heel soepel, en ook de levertijd was echt super, 5 weken vanaf moment van bestellen tot levering _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Spinez0r schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:54:
Eergisteren Mijn private lease auto opgehaald bij de dealer, heel blij mee!

*O*

[Afbeelding]

Afhandeling bij de dealer ging heel soepel, en ook de levertijd was echt super, 5 weken vanaf moment van bestellen tot levering _/-\o_
Leuke velgen! Veel veilige kilometers toegewenst. Ik ben blij dat ik geen LM velgen heb gehaald, ik zou er zuinig op zijn maar mijn vrouw misschien minder. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Phntm schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:39:
[...]

Leuke velgen! Veel veilige kilometers toegewenst. Ik ben blij dat ik geen LM velgen heb gehaald, ik zou er zuinig op zijn maar mijn vrouw misschien minder. :+
Haha, welkom bij de club (mijn vrouw heeft ook een onbewuste behoefte om stoeprandjes te pakken), maar zeg nou eerlijk....een Audi zonder LM velgen? :o :| :/

[ Voor 8% gewijzigd door Spinez0r op 11-04-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Spinez0r schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:07:
[...]

Haha, welkom bij de club (mijn vrouw heeft ook een onbewuste behoefte om stoeprandjes te pakken), maar zeg nou eerlijk....een Audi zonder LM velgen? :o :| :/
succes met inleveren straks, just blame the wife :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Martinusz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:09:
[...]

succes met inleveren straks, just blame the wife :P
Zorg voor over 4 jaar ;) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Groever schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:52:
Zojuist via Arval een aanvraag gedaan, maar wat is dat EDR een wanstaltige club. Een kredietcheck- en een incassobureau zijn, en dan een hoeveelheid gegevens ‘nodig hebben’ waar de honden geen brood van lusten. Bankafschriften van twee maanden!? Het gaat de leasemaatschappij iets aan hoeveel ik verdien, zodat ze weten of ik de lease kan betalen, maar verder waar ik het aan uitgeef toch niets? En natuurlijk wordt alle aangeleverde informatie rechtstreeks hun commerciële database ingegooid. Nog steeds een vieze nasmaak van, maar hopelijk wordt binnenkort wel een Suzuki Swift CVT Stijl besteld, in een mooi kleurtje ook nog. Rijdt geweldig! Dat dan weer wel.
Ik heb de afschriften als een soort STAATSGEHEIM met zwarte balken bedekt buiten de posten die ze nodig hadden. Daarna opnieuw als PDF geprint zodat de vectoren eruit waren en die zwarte balken 1) niet weg konden en 2) je niet met c/p de tekst eronder kan kopiëren. Werd allemaal moeiteloos geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Señor Sjon schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:12:
[...]

Ik heb de afschriften als een soort STAATSGEHEIM met zwarte balken bedekt buiten de posten die ze nodig hadden. Daarna opnieuw als PDF geprint zodat de vectoren eruit waren en die zwarte balken 1) niet weg konden en 2) je niet met c/p de tekst eronder kan kopiëren. Werd allemaal moeiteloos geaccepteerd.
Ja, dat had ik dus achteraf ook kunnen doen. Een beetje jammer dat dat er niet bij staat, nu hebben ze het dus al. Er staat dat je bankafschriften moet aanleveren van de laatste twee maanden. Als je gaat Googlen vind je alleen dat het niet zou mogen op sites van geldverstrekkers, bijvoorbeeld dit op de site van Knab: 'Alle af- en bijschrijvingen van een volledige maand moeten op het door jou aangeleverde bankafschrift staan en er mag geen enkele betaling onzichtbaar worden gemaakt.'

Ik ga wel proberen via de AVG mijn gegevens te laten verwijderen, maar ik heb er 0 vertrouwen in dat ze het niet gewoon in hun (commerciële) database verwerken, doorverkopen aan derden of ergens opslaan waar het alsnog uit gestolen kan worden. Ach ja, hopelijk vindt iemand die gaat Googlen nu deze posts, dan is het toch ergens goed voor. Het hoeft dus niet, mensen! Maak lekker onzichtbaar die afschriften! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je hebt toch weinig met knab te maken? Zij eisen bewijs van inkomsten en bepaalde woonlasten. Dat toen je dan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Señor Sjon schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:46:
Je hebt toch weinig met knab te maken? Zij eisen bewijs van inkomsten en bepaalde woonlasten. Dat toen je dan aan.
Er staat dat ik bankafschriften moet uploaden, niet 'bewijs van inkomsten en bepaalde woonlasten'. Dat ik dan vervolgens bankafschriften upload, kun je mij moeilijk aanrekenen.

Het voorbeeld van Knab is puur ter illustratie van dat het internet volstaat met pagina's waarop staat dat kredietinstellingen inderdaad om bankafschriften mogen vragen, waar je dan zogenaamd niets op weg mag strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
In de omschrijving stond dat je niet relevante zaken mocht blocken meen ik. Kan het me zo niet voor de geest halen, is maanden geleden. Pas als ze gaan piepen kan je altijd nog meer vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Dat staat niet in de omschrijving. Er staat wat je moet uploaden, namelijk bankafschriften, en dat heb ik gedaan. Dat het achteraf had gekund zoals jij zegt is inderdaad gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Groever schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:00:
Dat staat niet in de omschrijving. Er staat wat je moet uploaden, namelijk bankafschriften, en dat heb ik gedaan. Dat het achteraf had gekund zoals jij zegt is inderdaad gebleken.
Hoe ik het interpreteerde en zag is ik moest bankafschriften leveren waar enkel mijn huur afschrift stond en bijschriften waar mijn salaris storting zichtbaar was. Ik kon specifiek die af- en bijschriften filteren d.m.v. de ING app en die exporteren als pdf. Ik was niet van plan om de hele meuk.op te sturen zodat ze kunnen zien hoe vaak ik broodjes haal bij de coffee corner. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Phntm schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:29:
[...]

Hoe ik het interpreteerde en zag is ik moest bankafschriften leveren waar enkel mijn huur afschrift stond en bijschriften waar mijn salaris storting zichtbaar was. Ik kon specifiek die af- en bijschriften filteren d.m.v. de ING app en die exporteren als pdf. Ik was niet van plan om de hele meuk.op te sturen zodat ze kunnen zien hoe vaak ik broodjes haal bij de coffee corner. 😂
Zo heb ik het ook gedaan, geen probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Phntm schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:29:
[...]

Haha, nou van mij weten ze inmiddels dat ik nooit bij de coffee corner kom! Maar ze weten nog niet genoeg: nu willen ze een aangifte inkomstenbelasting zien! En het volledige bankafschrift heeft ook weinig indruk gemaakt, want ze willen alsnog een bankafschrift waar de woonlasten op te zien zijn |:(.

We verdienen meer dan twee keer modaal en we willen een Suzuki Swift huren :F . Wat een idiotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bij onze bestelling bij de Peugeot dealer gaf ik m'n paspoort etc af aan verkoper, die ging vervolgens zelf met malletje kopiëren en adviseerde zelfde voor salaris en hypotheek betalingen, gewoon individuele boeking opvragen in internet bankieren en dat toevoegen. Ze hadden daar cursusje privacy en AVG gehad
Pagina: 1 ... 44 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.