Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:13
Tricto schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:00:
Hier ook met smart aan het wachten op de consumentenbond.

Ben op zoek naar een leuke hatchback met een beetje kofferbakruimte.
Ik heb een kleine op komst en moet ergens die kinderwagen in kwijt. Heb nu een 3 deurs Aygo uit 2008 en dat zie ik toch niet helemaal zitten.

Hoop op +- 300 euro bij 15.000 km. Nissan Micra / Skoda Fabia / Ford fiesta (iets in die trant).
Wij hebben ook altijd tegen het gebruik van de kinderwagen opgekeken, maar rijden nu in een Opel Meriva en de kofferbakruimte die je hiervoor nodig hebt valt best mee. We hebben een micra in bestelling staan! Was bij ANWB paar weken terug voor 257 met n-connecta uitvoering en kleurtje voor 5 jaar. Ben benieuwd naar het aanbod van consumentenbond, anders nog even snel switchen :P

Maar dan moeten ze wel opschieten bij de consumentenbond.. laten op zich wachten!

Do more

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:55
Tricto schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:00:
Hier ook met smart aan het wachten op de consumentenbond.

Ben op zoek naar een leuke hatchback met een beetje kofferbakruimte.
Ik heb een kleine op komst en moet ergens die kinderwagen in kwijt. Heb nu een 3 deurs Aygo uit 2008 en dat zie ik toch niet helemaal zitten.

Hoop op +- 300 euro bij 15.000 km. Nissan Micra / Skoda Fabia / Ford fiesta (iets in die trant).
Zou toch kijken voor een auto in de categorie astra/golf als je een kleine verwacht.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:36

Phntm

Tlingelingeling

alki schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:13:
[...]

Zou toch kijken voor een auto in de categorie astra/golf als je een kleine verwacht.
Het is niet nodig, hedendaagse kleine auto's hebben isofix poorten en voldoende kofferbak ruimte voor een kinderwagen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:59
alki schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:13:
[...]

Fabia is anders behoorlijk ruim al, de combi zeker.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:49
Ik vind het eigenlijk wel een beetje zonde om nu een nieuwe B-segmenter te gaan leasen, de 208 en de Clio hebben na de zomer een (veel mooiere) opvolger. Aan de andere kant was de Micra de vorige keer absurd goedkoop, daar kon je zelf bijna geen auto voor rijden.

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11 13:54
Knul schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:49:
Ik vind het eigenlijk wel een beetje zonde om nu een nieuwe B-segmenter te gaan leasen, de 208 en de Clio hebben na de zomer een (veel mooiere) opvolger. Aan de andere kant was de Micra de vorige keer absurd goedkoop, daar kon je zelf bijna geen auto voor rijden.
Eens. het is dat ik niet meer "kan" wachten. De opvolger van de 208 had anders echt helemaal boven aan mijn lijstje gestaan. WAT een bak zeg :D

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:02
Phntm schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:41:
[...]

Het is niet nodig, hedendaagse kleine auto's hebben isofix poorten en voldoende kofferbak ruimte voor een kinderwagen.
Je hebt het kind zelf ook nog. Vooral als ze tussen stoel 0 en 1 zitten qua groei is een B-segment echt klein, dan zitten ze altijd ergens tegenaan. Een B segment werkt eigenlijk het beste bij kinderen met alleen zitverhoger of zonder stoeltje. Dan kunnen ze nog makkelijk de benen kwijt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Phntm schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:41:
[...]

Weet niet hoe lang jij bent maar er zijn weinig auto's in dat segment waarin ik met lengte 1,95 mijn stoel normaal kan laten staan met kind in maxi-cosi of groep 0/1 stoel erachter

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sander schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:16:
[...]

Weet niet hoe lang jij bent maar er zijn weinig auto's in dat segment waarin ik met lengte 1,95 mijn stoel normaal kan laten staan met kind in maxi-cosi of groep 0/1 stoel erachter
Gelukkig geldt dat niet voor iedereen, en ik denk met een lengte van 1,95 dat je het zelfs moeilijk krijgt in een aantal c segmenters of niet?
Señor Sjon schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:54:
[...]

Je hebt het kind zelf ook nog. Vooral als ze tussen stoel 0 en 1 zitten qua groei is een B-segment echt klein, dan zitten ze altijd ergens tegenaan. Een B segment werkt eigenlijk het beste bij kinderen met alleen zitverhoger of zonder stoeltje. Dan kunnen ze nog makkelijk de benen kwijt.
Tegenwoordig heb je zeer ruime B segmenters. En als een kind in een Maxi-Cosi tegen iets aankomt dan is het gewoon geen geschikte auto voor een gezin waarvan de lengte bovengemiddeld is (geldt voor de ouders).

• nielsleeuw8
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-07 16:16
Heeft iemand al wat gehoord van de Consumentenbond? Ik heb mijzelf ook aangemeld voor het autolease collectief, maar nog niks van ze vernomen.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb zojuist bij de consumentenbond de Tesla x besteld ! Er stond bij op =op...

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 02-04-2019 14:28 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:50
Sport_Life schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:27:
Ik heb zojuist bij de consumentenbond de Tesla x besteld ! Er stond bij op =op...
Dat mag niet meer. Die aanbieding gold slechts tot gisteravond 23.59 uur!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 16:22
[quote]citomaster schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:31:
[...]

Dat mag niet meer. Die aanbieding gold slechts tot gisteravond 23.59 uur!
[/quote]

Had deze mail:

[quote]
De veiling voor het nieuwe Autolease-collectief heeft plaatsgevonden, de winnende aanbiedingen zijn bekend. We zijn momenteel druk bezig om alle informatie op onze website te plaatsen. Op dinsdag 2 april ontvang je de uitslag per e-mail. Je kunt vanaf dat moment alle auto's bekijken, samenstellen en een aanvraag indienen.
[/quote]

Of gaat het hier om een andere aanbieding. Ik zie nergens iets staan.

Geen 1 april grap toch 8)7 }:O :'( ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Pascal op 02-04-2019 14:49 ]

• Sander
  • Niet online
Phntm schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:22:
[...]

Gelukkig geldt dat niet voor iedereen, en ik denk met een lengte van 1,95 dat je het zelfs moeilijk krijgt in een aantal c segmenters of niet?

[...]

Tegenwoordig heb je zeer ruime B segmenters. En als een kind in een Maxi-Cosi tegen iets aankomt dan is het gewoon geen geschikte auto voor een gezin waarvan de lengte bovengemiddeld is (geldt voor de ouders).
Skoda octavia gaat redelijk, maar uiteindelijk gaat het sowieso beter tov B-segment. wij gaan nu voor Peugeot 5008, geen enkel probleem meer met afstand tussen stoelen :-)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sander schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:39:
[...]

Skoda octavia gaat redelijk, maar uiteindelijk gaat het sowieso beter tov B-segment. wij gaan nu voor Peugeot 5008, geen enkel probleem meer met afstand tussen stoelen :-)
Grote bakken zijn ook meer geschikt voor langere mensen. Ik zie een sedan bijvoorbeeld ook wel nog lukken maar c segmenters over her algemeen zijn denk ik gewoon lastig. Je moet veel tijd hebben om de dealers te bezoeken en alle auto's te proberen en kijken of de zit goed is en niet een hap neemt uit de beenruimte van je achterbank. De Peugeot 308 is wel dramatisch in dat opzicht. De sw variant is dan weer erg goed.

• Señor Sjon
Sport_Life schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:27:
Volgende keer je horloge weer doordraaien aan het eind van de maand. It helps. :+

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-11 09:45
Net met arval gesproken.

Ik blijf het vreemd vinden dat als je zelfs een sterretje in je vooruit hebt dat je dan al zou moeten betalen om je ruit te laten repareren. bij een normale WA+ is dit niet zo en zeker een nieuwe auto verzeker je wel WA+. Vooral omdat dit in geval van een clio bijvoorbeeld 6 euro meer zou kosten per maand.

[ Voor 14% gewijzigd door sgouman op 02-04-2019 15:19 ]

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 15:52
Aanbod staat al online, valt me tegen.

https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard

Strava Profile

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

sgouman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:07:
Net met arval gesproken.

Ik blijf het vreemd vinden dat als je zelfs een sterretje in je vooruit hebt dat je dan al zou moeten betalen om je ruit te laten repareren. bij een normale WA+ is dit niet zo en zeker een nieuwe auto verzeker je wel WA+. Vooral omdat dit in geval van een clio bijvoorbeeld 6 euro meer zou kosten per maand.
Meer informatie? Dit is toevallig niet bij inleveren toch? Heb je de auto via arval of via een dealer die met arval zaken doet? Nagevraagd of je je geld terugkrijgt dat je betaalt voor de reparatie? Sterretje kan komen door stenen op de weg, dat is overmacht. Diefstal etc alles zou verzekerd moeten zijn.

• sgouman
Phntm schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:38:
[...]

Meer informatie? Dit is toevallig niet bij inleveren toch? Heb je de auto via arval of via een dealer die met arval zaken doet? Nagevraagd of je je geld terugkrijgt dat je betaalt voor de reparatie? Sterretje kan komen door stenen op de weg, dat is overmacht. Diefstal etc alles zou verzekerd moeten zijn.
Ik heb de auto nog niet maar ik heb even gekeken naar hun voorwaarden voor inleveren etc.
ik heb hun een mail gestuurd over ruitschade en dit was hun antwoord:

De auto is standaard WA en Casco verzekerd. Een putje of steenslag wordt gezien als niet-verhaalbare schade, hierover zou je dus je eigen risico betalen. Niet verhaalbare schade wordt standaard meegenomen met de schadevrije jaren

• Señor Sjon
Dat zou voor het eerst zijn. De schade bij inleveren is heel wat anders dan schade tijdens gebruik. Bijna elke leasemij berekent een sterretje door als deze niet gemaakt is bij inleveren. :) Tijdens de leaseperiode heb ik nog nooit een ruitschade in rekening gebracht gehad.

• sgouman
Señor Sjon schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:45:
Dat zou voor het eerst zijn. De schade bij inleveren is heel wat anders dan schade tijdens gebruik. Bijna elke leasemij berekent een sterretje door als deze niet gemaakt is bij inleveren. :) Tijdens de leaseperiode heb ik nog nooit een ruitschade in rekening gebracht gehad.
Dus jij bedoeld stel er zit een sterretje in je ruit in het 2e jaar. En ik zou dat melden bij mijn leasemaatschappij dat er normaal gesproken niks berekend wordt en het sterretje wordt gemaakt. Behalve bij Arval dus?

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:13
Consumentenbond staat online!

Do more

• Señor Sjon
sgouman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:47:
[...]

Dus jij bedoeld stel er zit een sterretje in je ruit in het 2e jaar. En ik zou dat melden bij mijn leasemaatschappij dat er normaal gesproken niks berekend wordt en het sterretje wordt gemaakt. Behalve bij Arval dus?
In de regel wordt TIJDENS de leaseperiode het sterretje gevuld zonder kosten. NA de leaseperiode (bij inleveren dus) wordt de auto geschouwd en valt een sterretje onder niet-verhaalbare schade.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

sgouman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:47:
[...]

Ik denk dat als je je auto via arval hebt je naar hun aangesloten service verleners kunt gaan en de boel onder de verzekering gefixt krijgt. Ik ben aangesloten op arval vis Hyundai, maar alles wordt opgepakt door de lokale dealer. Ik heb even voor je gekeken en arval zegt dat je terecht kan voor ruitschade bij Kwikfit Euromaster en Autotaalglas deze zijn aangesloten en als je dan langs gaat met je lease bak wordt het ook geloof ik bij hun verrekend. Het zou niet moeten horen dat jij al in je 2e jaar opeens hoort: Luister is even, je hebt een sterretje laten maken dat wordt 225 eigen risico dokken. Lijkt mij heel sterk, en als arval keer op keer wordt verkozen tot beste lease maatschappij en toch hiermee weg komt... Tjah... Dan krijgen ze denk ik wel een boze menigte voor de deur daar in Houten.

Foto ter info

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qZ4JO3F.jpg

• sgouman
Ik ga ze nog is bellen dankjewel.

• Martinusz
Phntm schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:54:
[...]

Ik denk dat als je je auto via arval hebt je naar hun aangesloten service verleners kunt gaan en de boel onder de verzekering gefixt krijgt. Ik ben aangesloten op arval vis Hyundai, maar alles wordt opgepakt door de lokale dealer. Ik heb even voor je gekeken en arval zegt dat je terecht kan voor ruitschade bij Kwikfit Euromaster en Autotaalglas deze zijn aangesloten en als je dan langs gaat met je lease bak wordt het ook geloof ik bij hun verrekend. Het zou niet moeten horen dat jij al in je 2e jaar opeens hoort: Luister is even, je hebt een sterretje laten maken dat wordt 225 eigen risico dokken. Lijkt mij heel sterk, en als arval keer op keer wordt verkozen tot beste lease maatschappij en toch hiermee weg komt... Tjah... Dan krijgen ze denk ik wel een boze menigte voor de deur daar in Houten.

Foto ter info

[Afbeelding]
Een sterretje laten maken kost ook geen 225 euro, dus dat in rekening brengen kunnen ze sowieso niet :P

• sgouman
Martinusz schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:56:
[...]

Een sterretje laten maken kost ook geen 225 euro, dus dat in rekening brengen kunnen ze sowieso niet :P
nee snap ik alleen als ik wel voor elke ruitschade zelf zou moeten betalen zou ik dit buiten arval om moeten doen. Als arval namelijk wel kosten rekent gaat het ook van je schadevrije jaren af.

Bij arval is het ook zo en dit kan ik nog inkomen.(denk dat elke verzekeraar dat heeft) als er iemand tegen jou aanrijdt zonder getuigen dat je dan zelf wel 225 euro moet betalen aan eigen risico. Je schadevrije jaren worden dan ook minder. Of is dit normaal ook niet.

[ Voor 24% gewijzigd door sgouman op 02-04-2019 16:00 ]

• Señor Sjon
Volgens mij stel je de vraag verkeerd aan Arval. Het gaat om tijdens de leaseperiode, niet bij inleveren.

• Martinusz
sgouman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:58:
[...]

nee snap ik alleen als ik wel voor elke ruitschade zelf zou moeten betalen zou ik dit buiten arval om moeten doen. Als arval namelijk wel kosten rekent gaat het ook van je schadevrije jaren af.
Er zijn maar weinig lease maatschappijen die ROI data bij houden, dus je schadevrije jaren verlies je sowieso...met of zonder schade.

https://www.consumentenbo...adevrije-jaren-bijhouden2

• sgouman
Martinusz schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:00:
[...]

Er zijn maar weinig lease maatschappijen die ROI data bij houden, dus je schadevrije jaren verlies je sowieso...met of zonder schade.

https://www.consumentenbo...adevrije-jaren-bijhouden2
Ik krijg van arval wel een schadevrije jaren rapport mee aan het einde van het contract.

• sgouman
Señor Sjon schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:59:
Volgens mij stel je de vraag verkeerd aan Arval. Het gaat om tijdens de leaseperiode, niet bij inleveren.
Ik ga ze nog is bellen kijken wat ze zeggen. Dit was via de mail en misschien was het niet goed overgekomen.

Moet je normaal gesproken als iemand tegen jou aanrijdt zonder getuigen wel betalen? dit is bij elke verzekeraar toch zo of heb ik dit fout? en meestal gaa je schadevrije jaren er dan ook af?

• Martinusz
sgouman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:01:
[...]

Ik krijg van arval wel een schadevrije jaren rapport mee aan het einde van het contract.
Uit de tekst van mijn link:
Maar ook de schadevrije jaren die vóór de leaseperiode zijn opgebouwd raken veel leaserijders kwijt. De meeste autoverzekeraars tellen deze namelijk niet meer mee als de automobilist langer dan drie jaar geen eigen autoverzekering had.
Verschillende verzekeraars accepteren die nu niet als schadevrije jaren en geven hooguit een no-claimkorting. Een leaseverklaring is geen oplossing voor het vervallen van schadevrije jaren die zijn opgebouwd vóór de leaseperiode.
:)

Edit: ga anders even gewoon wat FAQ's lezen van verzekeringsmaatschappijen, je gaat nu echt elke basale vraag stellen over verzekeringen :o

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 02-04-2019 16:05 ]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Martinusz schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:03:
[...]

Uit de tekst van mijn link:

[...]

[...]

:)

Edit: ga anders even gewoon wat FAQ's lezen van verzekeringsmaatschappijen, je gaat nu echt elke basale vraag stellen over verzekeringen :o
Bij FBTO is mij het volgende verteld. Dus ter info.
[12-3 14:54] ik: Goedemiddag, reeds is mijn auto verzekering met polisnummer xxxxx beëindigd ivm het verloop van mijn auto. Omdat ik overstap naar een lease vroeg ik af of ik iets kan vragen als een bewijs dat ik wat jaren heb opgebouwd. Mijn lease contract is 4 jaar geldig en ik geloof dat mijne schadevrije jaren tegen die tijd wel vervallen. Alvast bedankt.

Groet,

Xxxxxx
[12-3 15:02] Fbto Whatsapp: Hallo, je appt met Ineke
[12-3 15:03] Fbto Whatsapp: als je aansluitend gaat leasen en je stopt bijv. over 4 jaar. dan tellen de schadevrije jaren door samen met het leasecontract
[12-3 15:03] Fbto Whatsapp: bijv. je hebt 3 schadevrije jaren en over 4 jaar 4 jaar op leasecontract dan krijg je 7 schadevrije jaren bij afsluiten van een verzekering
[12-3 15:05] ik: Hallo
[12-3 15:19] Fbto Whatsapp: is mijn antwoord duidelijk😄
[12-3 15:27] ik: Dus als ik het goed begrijp: stel dat ik na 4 jaar een eigen auto weer aan schaf, dan kan ik 7 jaar schadevrije jaren hebben. Klopt dat?
[12-3 15:28] ik: Excuus overigens, mijn verbinding deed nogal stom dus ik krijg nu alles binnen
[12-3 15:35] ik: Het is duidelijk, dank je wel
[12-3 15:45] Fbto Whatsapp: ja klopt
[12-3 15:47] ik: Ik kan hier wel wat mee, dank je wel.
[12-3 15:53] Fbto Whatsapp: 👍

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:57
Nou, het aanbod van de Consumentenbond valt mij behoorlijk tegen. Ik keek er al een tijd naar uit omdat het een groot voordeel is om na een jaar op te kunnen zeggen, maar ik moet per se een automaat, en dan zijn er maar weinig auto's die maandelijks opzegbaar zijn. Alleen de Niro voldoet aan mijn eisen, maar die is gewoon te duur.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Groever schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:11:
Nou, het aanbod van de Consumentenbond valt mij behoorlijk tegen. Ik keek er al een tijd naar uit omdat het een groot voordeel is om na een jaar op te kunnen zeggen, maar ik moet per se een automaat, en dan zijn er maar weinig auto's die maandelijks opzegbaar zijn. Alleen de Niro voldoet aan mijn eisen, maar die is gewoon te duur.
Vind de Niro juist meevallen, de nieuwe editie is in de basisprijs wat duurder en zodoende niets duurder dan het ANWB aanbod van een tijdje terug, alleen wel een geupdate versie :).

Auto rijdt ook erg prettig overigens.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
De Astra met 150pk is ook als automaat , alleen vrij karig uitgerust. Niet heel duur echter

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Mirved
  • Laatst online: 22:36
in het vergelijk van de consumentenbond geeft ie aan dat de niro 385 euro is maar als ik er op klik krijg ik hem nergens lager dan 399 te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Mirved op 02-04-2019 16:27 ]

• sgouman
Net met arval gebeld. Als ik tijdens contrAct ruitschchade hebt zul je toch moeten betalen. Ik had dezelfde man als die mijn mail had beantwoord.

Volgens hem zou het een extra service van hyundaj zijn dat zij wel zouden vergoeden.

Blijf het raar vinden want zeket aan ruitschade kan je echt helemaal niks doen

[ Voor 15% gewijzigd door sgouman op 02-04-2019 16:34 ]

• alki
  • Laatst online: 23:55
Toch mooi als je lagere lasten wil en een beetje spaargeld hebt of je oude auto verkoopt en dit vooruit betaald bv bij de Astra gaat je maandbedrag toch behoorlijk omlaag

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-11 21:02
pff die consumentenbond.. nu weet ik weer waarom ik niet private ga leasen.. allemaal vrij kaal met een ~90pk motor..

Prima om van A naar B te komen, maar om nou voor je plezier in zo'n auto te stappen...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

sgouman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:28:
Net met arval gebeld. Als ik tijdens contrAct ruitschchade hebt zul je toch moeten betalen. Ik had dezelfde man als die mijn mail had beantwoord.

Volgens hem zou het een extra service van hyundaj zijn dat zij wel zouden vergoeden.

Als je een sterretje in je ruit hebt betaal je die toch lekker zelf?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• sgouman
Tylen schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:35:
[...]

Als je een sterretje in je ruit hebt betaal je die toch lekker zelf?
Ja dat snap ik maar normaal heb je bij een nieuwe auto wa+ verzekering. En dan betaal je niks

• Tylen
  • Laatst online: 20:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

sgouman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:38:
[...]

Ja dat snap ik maar normaal heb je bij een nieuwe auto wa+ verzekering. En dan betaal je niks
Tja. Misschien Arval bellen om de auto toch WA+ te laten verzekeren. Gaat je premie ook omhoog ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• meermarco
  • Laatst online: 22:29
Ja, bij de consumentenbond is na een jaar per maand kunnen opzeggen nu ook 20 euro per maand duurder dan 5 jaar. Nee aanbod is niet bijzonder. Al is 519 euro voor 25.000KM en na een jaar opzegbaar voor de Niro ook weer geen slechte deal. Maar deze deal was een jaar geleden 464 euro.

• Señor Sjon
Die 20 euro meerprijs hadden ze de vorige keer ook.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

sgouman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:28:

Ik heb de auto via een lokale Hyundai dealer, van der linden groep, en ook op de site zelf van Hyundai is er gemeld dat ik all Risk verzekerd ben (dus ook op ruit schades). Arval is de lease maatschappij die de lease afhandelt voor Hyundai maar voor de rest kan ik altijd terecht bij mijn dealer. Dus er zit wel een verschil in als je direct met arval zaken doet of in mijn geval via Hyundai omdat zij daarvoor dus een externe partij hebben (Arval).

• meermarco
  • Laatst online: 22:29
Señor Sjon schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:45:
Die 20 euro meerprijs hadden ze de vorige keer ook.
Sorry je hebt gelijk. bedoelde denk ik de batch nog daarvoor. Maar goed alsnog prima deal hoor. dat wel

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:54
meermarco schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:47:
[...]

Sorry je hebt gelijk. bedoelde denk ik de batch nog daarvoor. Maar goed alsnog prima deal hoor. dat wel
Inderdaad, ik ben juist op zoek naar opties om na x tijd maandelijks op te kunnen zeggen en ben de optie nog niet echt ergens anders tegen gekomen (ik weet het, ik zoek waarschijnlijk niet goed)

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11 22:06
sgouman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:38:
[...]

Heb even gekeken. Bij Volkswagen is een sterretje inderdaad gratis en een nieuwe ruit vervangen €65 wat volgens mij vrij normaal is. Dus niet het eigen risico van €250 wat ik heb. Staat duidelijk op hun site. Al die lease maatschappijen hebben toch best wat kleine verschillen in voorwaarden, al heeft het keurmerk het wel beter gemaakt.

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:01
bij de Consumentenbond nog kleine lettertjes..heb ik volgens mij bij de ANWB niet zien staan ivm wegenbelasting

Om elektrisch rijden te stimuleren, gelden er tot 2021 belastingvoordelen op volledig elektrische auto’s. Deels zijn die verwerkt in de leaseprijs:

Geen aanschafbelasting (BPM)
Geen wegenbelasting (MRB)
Het maandbedrag kan wijzigen als gevolg van fiscale wijzigingen. Als de MRB wijzigt per 2021, dan wordt dat doorberekend in het maandbedrag.

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 21:06
Kan iemand mij misschien vertellen of er voor of nadelen zitten van het opgeven van een Medecontractant via ANWB/LeasePlan? Ik kan hier via LeasePlan zelf niet zoveel over vinden.

In principe kunnen wij beide individueel de last dragen, maar vroeg me af of dit eventueel nog invloed heeft op bijzondere voorvallen zoals overlijden of ontslag.

Via het keurmerk private lease wordt ik hier ook niet heel veel wijzer van.

Also, de Opel aanbiedingen via ANWB zijn t/m 7 April verlengt :)

• sgouman
Nuevocasa schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:23:
[...]

Heb even gekeken. Bij Volkswagen is een sterretje inderdaad gratis en een nieuwe ruit vervangen €65 wat volgens mij vrij normaal is. Dus niet het eigen risico van €250 wat ik heb. Staat duidelijk op hun site. Al die lease maatschappijen hebben toch best wat kleine verschillen in voorwaarden, al heeft het keurmerk het wel beter gemaakt.
65 euro is nog te doen. Vooral omdat er een niet hele grote kans bestaat dat je ruit vervangen moet worden.
Een sterretje in je voorruit zit er redelijk snel in denk ik als je alleen maar snelweg rijdt.

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:19
Enigste alternatief wat ik kan bedenken is Toyota met hun flexlease optie, kan je voor de Aygo, Yaris en de nieuwe Corolla nemen. Dan kan je na 1 jaar maandelijks opzeggen (1 maand opzegtermijn). Je kunt eventueel ook een contract voor 12 maanden afsluiten als je echt wilt via de dealer bij verschillende merken maar is vaak duur.

• TheUninvited
Chippu schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:37:
Kan iemand mij misschien vertellen of er voor of nadelen zitten van het opgeven van een Medecontractant via ANWB/LeasePlan? Ik kan hier via LeasePlan zelf niet zoveel over vinden.

In principe kunnen wij beide individueel de last dragen, maar vroeg me af of dit eventueel nog invloed heeft op bijzondere voorvallen zoals overlijden of ontslag.

Via het keurmerk private lease wordt ik hier ook niet heel veel wijzer van.

Also, de Opel aanbiedingen via ANWB zijn t/m 7 April verlengt :)
Bij overlijden gaat het contract over op de andere contractant indien die er is. Verder heeft bij meerdere contractanten de BKR registratie op allebei invloed. Dus stel je wilt een huis kopen dan wordt bij beide het hypotheekbedrag lager, is het alleen bij je partner afgesloten kan je zelf nog wel maximale hypotheek krijgen. Dus als je in je eentje een contract kan afsluiten is dat altijd verstandiger, omdat dan maar een persoon de lasten draagt officieel. Nadeel is wel als jouw partner die auto leased en je er allebei in rijdt en jij besluit morgen niet meer te betalen je partner de sjaak is omdat jij niks officieel verschuldigd bent hou daar rekening mee.

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 09:19
wwwmarcel schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:27:
bij de Consumentenbond nog kleine lettertjes..heb ik volgens mij bij de ANWB niet zien staan ivm wegenbelasting

Om elektrisch rijden te stimuleren, gelden er tot 2021 belastingvoordelen op volledig elektrische auto’s. Deels zijn die verwerkt in de leaseprijs:

Het maandbedrag kan wijzigen als gevolg van fiscale wijzigingen. Als de MRB wijzigt per 2021, dan wordt dat doorberekend in het maandbedrag.
Dat de MRB kan wijzigen, en dat dit doorberkend wordt, vind ik dat (juist) de consumentenbond wel duidelijk mag vermelden. Volgens onderstaand artikel gaat de wegenbelasting van de Niro PHEV verdubbelen eind 2020, dus na nog geen anderhalf jaar gaat je maandbedrag ~35 euro omhoog...

https://www.rijksoverheid...enbelasting-auto-mrb-2019
sgouman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:01:
[...]

Meestal zijn schadevrije jaren 3 jaar 'houdbaar' tegenwoordig. Ik zou, denk ik, de auto van een familielid voor een weekje op mijn naam zetten na 2 jaar en 11 maanden om weer een nieuwe periode van 3 jaar geldigheid te creëren.

• sgouman
ejdvandenberg schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:06:
[...]

Dat de MRB kan wijzigen, en dat dit doorberkend wordt, vind ik dat (juist) de consumentenbond wel duidelijk mag vermelden. Volgens onderstaand artikel gaat de wegenbelasting van de Niro PHEV verdubbelen eind 2020, dus na nog geen anderhalf jaar gaat je maandbedrag ~35 euro omhoog...

[...]

Meestal zijn schadevrije jaren 3 jaar 'houdbaar' tegenwoordig. Ik zou, denk ik, de auto van een familielid voor een weekje op mijn naam zetten na 2 jaar en 11 maanden om weer een nieuwe periode van 3 jaar geldigheid te creëren.
Je kan toch niet zomaar even een auto op je naar zetten voor 1 week.

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 09:19
sgouman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:09:
[...]

Je kan toch niet zomaar even een auto op je naar zetten voor 1 week.
De eigenaar moet dat wel ok vinden natuurlijk, de auto wordt dan officieel 2 keer verkocht.

Andere optie is een oude bak (cabrio :) ) kopen voor paar weken/maanden in het voorjaar. Mijn punt was vooral dat er wel betaalbare manieren zijn om die jaren langer te houden. Misschien werkt netjes vragen bij Roydata ook wel gewoon, nooit geprobeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door ejdvandenberg op 02-04-2019 19:21 ]

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:56:
[...]

Tenzij die ruit barst tijdens de reparatie, mooie buisiness hebben die lui want dan kunnen ze een ruit verkopen en het kostte mij 250 aan eigen risico (zakelijk lease). Opvolgende sterretjes heb ik nooit wat aan laten doen en op een gegeven moment kwam leaseplan ook met een bericht dat repareren uiteraard wel mocht maar niet nodig was. Die reclame van airco of verwarming aan en dan barsten tjah..

• sgouman
bite schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:47:
[...]

Tenzij die ruit barst tijdens de reparatie, mooie buisiness hebben die lui want dan kunnen ze een ruit verkopen en het kostte mij 250 aan eigen risico (zakelijk lease). Opvolgende sterretjes heb ik nooit wat aan laten doen en op een gegeven moment kwam leaseplan ook met een bericht dat repareren uiteraard wel mocht maar niet nodig was. Die reclame van airco of verwarming aan en dan barsten tjah..
Maar ben je dan niet heel veel kwijt als je de auto inlevert?

• bite
  • Niet online
Nee want ster reparatie was niet verplicht. Informeer daar even naar bij de lease, heb je duidelijkheid.
Mijn privé auto heeft er helaas ook twee (bij aanschaf al, ocassion) en ook met minimaal een jaar en 30K Km niets aan de hand.
Overigens ook wel eens pech met een leen auto (vw polo), direct achter elkaar paar steentjes op de ruit en meteen een barst.

[ Voor 4% gewijzigd door bite op 02-04-2019 20:55 ]

• wwwmarcel
[...]

[...]
de aanb. vd consumenten bond is volgens mij een niro hybrid en geen plug-in hybrid
dat is toch waar PHEV voor staat..

• wwwmarcel
ps. vorige wk mijn aanvraag gedaan bij de anwb...nu 5 dagen verder en nog geen goedkeuring...hadden jullie dat ook?

ik heb ook geen mailtje of belletje gehad

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:50
Ja duurt minimaal een week bij EDR.

• winwiz
  • Laatst online: 21:20
Ping83 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:21:
Ja duurt minimaal een week bij EDR.
Bij mij duurde het 3 dagen. Zie winwiz in "Private Lease - Deel 1"

[ Voor 21% gewijzigd door winwiz op 02-04-2019 21:31 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11 13:54
[...]

[...]

Je hoeft de auto niet op jouw naam te hebben staan om hem op jouw naam te verzekeren, althans niet als je samenwoont of getrouwd bent. In andere gevallen durf ik het niet zeker te zeggen.

Ik verzeker de auto van mijn vrouw over een jaartje of anderhalf op mijn naam en dan weer terug. Dan behoudt ik mijn eigen jaren en zij ook.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

Pinobigbird

doesn't share food!

De ANWB heeft de Kia Picanto EconomyPlusLine als aanbieding voor €189/mnd bij 10k-60mnd. Toch wel een interessante optie als vervanger voor onze i10 uit 2011. Ik ga me er toch maar eens in verdiepen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• TheUninvited
Pinobigbird schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:12:
De ANWB heeft de Kia Picanto EconomyPlusLine als aanbieding voor €189/mnd bij 10k-60mnd. Toch wel een interessante optie als vervanger voor onze i10 uit 2011. Ik ga me er toch maar eens in verdiepen.
Denk dat ie wel scherp geprijsd is, maar is ook wel echt een instapversie.

Even snel gerekend:
  • Afschrijving over 5 jaar 6000, aanschaf is 12k als je uitgaat van 1000eu van de catalogusprijs af. Misschien een offerte opvragen als je zeker wilt zijn ;) Inruilwaarde heb ik via de autokostencalculator van de ANWB berekend.
  • Onderhoud 20eu per maand naar boven afgerond (1200eu op de looptijd als je alles netjes bijhoudt) 2x een beurt van 176 en 2x een beurt van 260eu (zie https://www.autohaagzeeuw...derhoudstarieven-2017.pdf) inclusief een keer een bandensetje laatste sla je over dan wel.
  • MRB 20eu per maand
  • Totaal 140eu per maand.
Als je verzekering duurder is dan 50eu per maand dan is het goedkoper anders denk ik beter kopen tenzij je geen 12.000 euro wilt missen. Ik raad je private lease niet af doe het zelf ook maar bij kleine auto's vind ik het prijsverschil zo klein en de aanschafwaarde is vaak laag dus dan loop je zo weinig risico dat zelf aanschaffen soms slimmer is, of nog beter een occasion met de kop eraf OF goed onderhandelen en veel korting bedingen of een hogere uitvoering voor dezelfde prijs. Vooral bij Kia/Hyundai heb je zeer goede garantie dan nog voor 4/5 jaar. Doe ermee wat je wilt :P

[ Voor 3% gewijzigd door TheUninvited op 03-04-2019 09:46 ]

• CodeIT
  • Laatst online: 25-11 11:29

CodeIT

Code IT

Phusebox schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:34:
[...]

Je hoeft de auto niet op jouw naam te hebben staan om hem op jouw naam te verzekeren, althans niet als je samenwoont of getrouwd bent. In andere gevallen durf ik het niet zeker te zeggen.

Ik verzeker de auto van mijn vrouw over een jaartje of anderhalf op mijn naam en dan weer terug. Dan behoudt ik mijn eigen jaren en zij ook.
Overigens kan je een verzekering ook opschorten. Dan blijven je schadevrije jaren nog 3 jaar staan. Je hoeft dan geen premie te betalen. Dit heb ik gedaan. Ik heb een PL van max 36 maanden en heb mijn oude auto verkocht nadat ik de PL auto kreeg. Ik moet na die drie jaar wel weer een autoverzekering afsluiten.

• Philos31
  • Laatst online: 05-11 08:44
wwwmarcel schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:27:

Ik geloof dat jij ook naar de Leaf keek bij de ANWB, welke aanbieding is beter? ANWB of nu de consumenten bond?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• Mirved
  • Laatst online: 22:36
ANWB is goedkoper maar het behoudt van je schadevrije jaren en de optie om naar 1 jaar op te zeggen bij de consumentenbond zijn wel erg fijne extra's.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Bij de ANWB behoud je ook je schadevrije jaren door de aangesloten lease maatschappij als het goed is. Correct me if I am wrong.

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11 13:54
Ik denk dat ik ga voor de Nissan Micra Accenta (vind 20 euro extra best een hoop voor de N connecta).
Navigatie zal ik niet gebruiken want er zit ook Carplay op.

Nissan Micra Accenta;
15000 km + maandelijks opzegbaar na 12 maanden
€302.

Vooral het maandelijks opzegbaar vind ik een fijne geruststelling.

• Wuursj
  • Laatst online: 16:33

Wuursj

want worst is al bezet

Ik ben op zoek naar een auto voor mijn ouders. Ik heb ook zitten wachten en ook mij valt het consumentenbond aanbod een beetje tegen. Vooral omdat er een automaat gewenst is. Jammer dat de Micra deze optie niet heeft.

Wensen:
- B-segment (Ford Fiesta en Nissan Micra is referentie en zijn al bekeken bij dealers)
- 15000km per jaar
- automaat
- cruise control heeft een pre
- flexibel contract heeft een pré

Ik kom nu uit bij een Toyota Yaris Hybrid via ANWB voor 319 p/m. Redelijk rijk uitgerust en lekker zuinig door de hybride. Daardoor is ook automaat standaard en hoef je niet bij te betalen zoals bij de meeste concurrenten. Voor mijn pa is tot nu toe de Fiesta de referentie maar in mijn ogen is die alleen maar duurder en minder zuinig dus ik wil die Yaris gaan opperen.
Een panda automaat wordt helaas te klein gevonden.

Zie ik nog interessante andere automaatjes in deze klasse over het hoofd die ik gemist heb?

[ Voor 3% gewijzigd door Wuursj op 03-04-2019 11:19 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• wwwmarcel
Philos31 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:31:
[...]

Ik geloof dat jij ook naar de Leaf keek bij de ANWB, welke aanbieding is beter? ANWB of nu de consumenten bond?
volgens mij anwb...( maar die is daar weg)

N-connecta/15d was daar 444.- zo uit mijn hoofd

via consumenten bond 454.-
maar als je flexibel wil zijn..kan je daar na 12 mnd opzeggen...+ 3mnd..maar dan is deze 474.-

• wwwmarcel
Wuursj schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:18:

Zie ik nog interessante andere automaatjes in deze klasse over het hoofd die ik gemist heb?
anwb twingo - suzuki ignis

• Philos31
wwwmarcel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:22:
[...]

volgens mij anwb...( maar die is daar weg)

N-connecta/15d was daar 444.- zo uit mijn hoofd

via consumenten bond 454.-
maar als je flexibel wil zijn..kan je daar na 12 mnd opzeggen...+ 3mnd..maar dan is deze 474.-
Thanks,
Klinkt idd interesant. Jaartje Leaf rijden en dan kijken wat de beste optie is.
Er komt qua elektro natuurlijk aankomend jaar genoeg moois uit, maar ik moet ook ergens in rijden.

Ik ga die Leaf voor een jaar eens heel goed bestuderen, is een interesante optie.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• centraal beheer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04-2020

centraal beheer

Bedrijfsaccount Centraal Beheer
Goedemiddag.

Ik zie dat er steeds vragen zijn over de houdbaarheid van schadevrije jaren na private-lease.

Bij verschillende verzekeringsmaatschappijen kun je een leaseverklaring indienen als je weer particulier een auto gaat verzekeren. Dit geldt zowel voor zakelijke lease als voor private-lease. De schadevrije jaren die je bij een leasemaatschappij hebt opgebouwd worden dan opgeteld bij de jaren die in Roy-data staan. Er mag alleen niet meer dan 3 jaar tussen zitten.

Belangrijk om op te merken dat dit is hoe wij met schadevrije jaren en leaseverklaringen omgaan. Er kan verschil zitten in hoe andere verzekeraars hiernaar kijken. Het loont dus de moeite om dit uit te zoeken als de situatie zich voordoet.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft.

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer

• wwwmarcel
Philos31 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:07:
[...]

Klinkt idd interesant. Jaartje Leaf rijden en dan kijken wat de beste optie is.
Er komt qua elektro natuurlijk aankomend jaar genoeg moois uit, maar ik moet ook ergens in rijden.

Ik ga die Leaf voor een jaar eens heel goed bestuderen, is een interesante optie.
Heb ik ook aan zitten denken..maar denk ook...volgens mij gaan ze die subsidie kraan dichtgooien en wordt een EV alleen maar duurder

• Chippu
TheUninvited schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:57:
[...]

Bij overlijden gaat het contract over op de andere contractant indien die er is. Verder heeft bij meerdere contractanten de BKR registratie op allebei invloed. Dus stel je wilt een huis kopen dan wordt bij beide het hypotheekbedrag lager, is het alleen bij je partner afgesloten kan je zelf nog wel maximale hypotheek krijgen. Dus als je in je eentje een contract kan afsluiten is dat altijd verstandiger, omdat dan maar een persoon de lasten draagt officieel. Nadeel is wel als jouw partner die auto leased en je er allebei in rijdt en jij besluit morgen niet meer te betalen je partner de sjaak is omdat jij niks officieel verschuldigd bent hou daar rekening mee.
Hartelijk dank voor het duidelijke antwoord, dit is precies waar ik naar op zoek was! :)

• Martinusz
centraal beheer schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:40:
De schadevrije jaren die je bij een leasemaatschappij hebt opgebouwd worden dan opgeteld bij de jaren die in Roy-data staan. Er mag alleen niet meer dan 3 jaar tussen zitten.
Dit maakt het weer onduidelijk, dus als je 4 jaar leased, ben je alsnog de voorgaande jaren kwijt omdat er 4 jaar tussen heeft gezeten?

• winwiz
  • Laatst online: 21:20
Martinusz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:32:
[...]

Dit maakt het weer onduidelijk, dus als je 4 jaar leased, ben je alsnog de voorgaande jaren kwijt omdat er 4 jaar tussen heeft gezeten?
Hoezo er staat toch opgeteld?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Verwijderd

Martinusz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:32:
[...]

Max 3 jaar tussen je laatste lease-rij-dag en laatste registratie in Roy-data

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:50
Chippu schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:30:
[...]

Hartelijk dank voor het duidelijke antwoord, dit is precies waar ik naar op zoek was! :)
Bij overlijden is er vaak sprake van inkomensverlies, ook dan is het mogelijk om het contract te laten ontbinden.

• centraal beheer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04-2020

centraal beheer

Bedrijfsaccount Centraal Beheer
Voor de goede orde: maximaal 3 jaar tussen je laatste registratie bij Roy-data en je eerste lease-rij-dag.

Stel dat je in juli 2014 je particuliere autoverzekering hebt opgezegd en je begint in maart 2017 met een lease-auto dan zijn je jaren vanuit Roy-data nog geldig. Als in dit voorbeeld je private leasecontract in maart 2020 (of in 2021 en verder) eindigt en je gaat weer over naar een particuliere autoverzekering dan worden de jaren bij elkaar opgeteld. Zou je in september 2017 beginnen met een lease-auto dan zijn je schadevrije jaren vanuit Roy-data bij ons niet meer geldig.

Webcare Centraal Beheeer

• Philos31
wwwmarcel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:54:
[...]

Heb ik ook aan zitten denken..maar denk ook...volgens mij gaan ze die subsidie kraan dichtgooien en wordt een EV alleen maar duurder
Maar bij Private Lease heb je helemaal geen voordelen, er is geen subsidie op EV's alleen geen wegenbelasting en een zeer lage bijtelling voor zakelijke lease rijders.
Binnen Private lease zal dus alleen de wegenbelasting meespelen.

In het nieuwe energie akkoord word gesproken juist over het stimuleren van Private EV's en zal het wellicht goedkoper worden.

Ik doelde met 2020 meer op de nieuwere EV's die gaan uitkomen, de standard range Model 3, de VW, de 208, de nieuwe Ioniq, dat zijn autos waar ik naar uit kijk, en als ik dan na een jaar van de Leaf (of andere auto) af kan, dan kan ik kijken of er volgend jaar echt verbetering in het aanbod komt.

• Martinusz
centraal beheer schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:47:
Voor de goede orde: maximaal 3 jaar tussen je laatste registratie bij Roy-data en je eerste lease-rij-dag.

Stel dat je in juli 2014 je particuliere autoverzekering hebt opgezegd en je begint in maart 2017 met een lease-auto dan zijn je jaren vanuit Roy-data nog geldig. Als in dit voorbeeld je private leasecontract in maart 2020 (of in 2021 en verder) eindigt en je gaat weer over naar een particuliere autoverzekering dan worden de jaren bij elkaar opgeteld. Zou je in september 2017 beginnen met een lease-auto dan zijn je schadevrije jaren vanuit Roy-data bij ons niet meer geldig.

Webcare Centraal Beheeer
Verwijderd schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:38:
[...]

Max 3 jaar tussen je laatste lease-rij-dag en laatste registratie in Roy-data
je eerste lease-dag dus ;)

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-11 16:08
Zijn er nog meer mensen die een volkswagen polo besteld hebben? ik wordt inmiddels een beetje ziek van de vertragingen :? ik begon ooit met 16 weken levertijd, inmiddels is dit nu al uitgesteld naar 29 weken

• Chippu
Ping83 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:42:
[...]

Bij overlijden is er vaak sprake van inkomensverlies, ook dan is het mogelijk om het contract te laten ontbinden.
Thanks. Ik heb alleen wel begrepen dat bij een contract met 2 contracthouders het contract meestal komt te vallen op de overgebleven contractant. Bij sommige aanbieders kun je het contract wél opzeggen bij het overlijden van 1 persoon, maar via ANWB/LeasePlan heb ik hier vooralsnog geen duidelijkheid over.

Echter, zoals TheUnvited aangaf lijkt het inderdaad verstandiger om slechts 1 contractant op te geven.

• wwwmarcel
Philos31 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:54:
[...]

Maar bij Private Lease heb je helemaal geen voordelen, er is geen subsidie op EV's alleen geen wegenbelasting en een zeer lage bijtelling voor zakelijke lease rijders.

In het nieuwe energie akkoord word gesproken juist over het stimuleren van Private EV's en zal het wellicht goedkoper worden.

Ik doelde met 2020 meer op de nieuwere EV's die gaan uitkomen, de standard range Model 3, de VW, de 208, de nieuwe Ioniq, dat zijn autos waar ik naar uit kijk, en als ik dan na een jaar van de Leaf (of andere auto) af kan, dan kan ik kijken of er volgend jaar echt verbetering in het aanbod komt.
de lease maatschappij heeft toch wel voordelen bij aankoop zoals oa. MIA subsidie en die wordt weer doorberekend aan de huurder....denk ik

Verwijderd

@Martinusz Ja, goed dat CB nog even met een correctie kwam :) . Ik had het nl inderdaad anders geinterpreteerd.

@ThaBilly Hoe belachelijk. Jammer dat je zoiets niet meer kunt annuleren. In 2013 had ik bij justlease de auto veel eerder dan de geadverteerde levertijd. Gelukkig voor mij en eerder verdienen voor juslease. Ligt aan Volkswagen vlgns mij. Ik had destijds een Mercedes besteld.

• Martinusz
Chippu schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:05:
[...]
Echter, zoals TheUnvited aangaf lijkt het inderdaad verstandiger om slechts 1 contractant op te geven.
Ligt er natuurlijk wel aan of jij de lasten in je eentje kan dragen ;) als jij een hypotheek/huur etc. allemaal op 1 inkomen gaat berekenen, is de kans natuurlijk wel groter dat de uitkomst negatief is.

• TheUninvited
Philos31 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:54:
[...]

Private lease is soms goedkoper indien er een scherpe aanbieding is (vaak een vooraf geconfigureerde auto groot ingekocht/gereserveerd bij de fabrikant), je zelf dure verzekeringslasten hebt (laag of negatief aantal schadevrije jaren bijvoorbeeld) of als je een (dure) financiering moet nemen. Het is ook goedkoper als je flexibele contracten afsluit en de auto op basis van 1 of 2 jaar wilt rijden vaak. Rij je een auto voor 5 jaar dan is het (bijna) nooit voordeliger gebleken uit mijn eigen berekeningen voor verschillende auto's. Rij je graag iedere jaar of 2 jaar een nieuwe auto dan is private lease perfect 8).

Bij mij was de doorslaggevende factor het kunnen opzeggen na 1 jaar en het niet willen neerleggen van zoveel geld voor een nieuwe auto. Ik raad iedereen aan om zelf te berekenen wat die auto je zelf zou kosten, hoeveel afschrijving, onderhoudskosten, MRB en verzekering je hebt. ANWB heeft een tool, maar die is niet altijd accuraat vanwege hogere brandstofkosten en vaker bandenwissels bijvoorbeeld dus doe het alsnog zelf uitrekenen kun je met de getallen spelen. Ik heb eventueel een voorbeeld excelsheet voor de geïnteresseerden.

Verder is een gebruikte auto 99% van de tijd goedkoper heb ik gezien dus overweeg dat ook, als je geen hoge eisen hebt meestal voldoende om een Kia/Hyundai aan te schaffen met nog 3/4 jaar garantie.

• sgouman
centraal beheer schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:40:
Goedemiddag.

Ik zie dat er steeds vragen zijn over de houdbaarheid van schadevrije jaren na private-lease.

Bij verschillende verzekeringsmaatschappijen kun je een leaseverklaring indienen als je weer particulier een auto gaat verzekeren. Dit geldt zowel voor zakelijke lease als voor private-lease. De schadevrije jaren die je bij een leasemaatschappij hebt opgebouwd worden dan opgeteld bij de jaren die in Roy-data staan. Er mag alleen niet meer dan 3 jaar tussen zitten.

Belangrijk om op te merken dat dit is hoe wij met schadevrije jaren en leaseverklaringen omgaan. Er kan verschil zitten in hoe andere verzekeraars hiernaar kijken. Het loont dus de moeite om dit uit te zoeken als de situatie zich voordoet.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft.

Webcare Centraal Beheer
Alleen is het bij private lease volgens mij nogal lastig om je schadevrije jaren te behouden. een sterretje in je voorruit wordt al berekend als schade en zou dus van je schadevrije jaren afgaan.

• Philos31
TheUninvited schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:05:
[...]

Private lease is soms goedkoper indien er een scherpe aanbieding is (vaak een vooraf geconfigureerde auto groot ingekocht/gereserveerd bij de fabrikant), je zelf dure verzekeringslasten hebt (laag of negatief aantal schadevrije jaren bijvoorbeeld) of als je een (dure) financiering moet nemen. Het is ook goedkoper als je flexibele contracten afsluit en de auto op basis van 1 of 2 jaar wilt rijden vaak. Rij je een auto voor 5 jaar dan is het (bijna) nooit voordeliger gebleken uit mijn eigen berekeningen voor verschillende auto's. Rij je graag iedere jaar of 2 jaar een nieuwe auto dan is private lease perfect 8).

Bij mij was de doorslaggevende factor het kunnen opzeggen na 1 jaar en het niet willen neerleggen van zoveel geld voor een nieuwe auto. Ik raad iedereen aan om zelf te berekenen wat die auto je zelf zou kosten, hoeveel afschrijving, onderhoudskosten, MRB en verzekering je hebt. ANWB heeft een tool, maar die is niet altijd accuraat vanwege hogere brandstofkosten en vaker bandenwissels bijvoorbeeld dus doe het alsnog zelf uitrekenen kun je met de getallen spelen. Ik heb eventueel een voorbeeld excelsheet voor de geïnteresseerden.

Verder is een gebruikte auto 99% van de tijd goedkoper heb ik gezien dus overweeg dat ook, als je geen hoge eisen hebt meestal voldoende om een Kia/Hyundai aan te schaffen met nog 3/4 jaar garantie.
Waar ik op doelde is dat Private Lease voor een EV (Electric Vehicle) geen extra voordelen heeft, zoals bij zakelijke lease wel. Bij zakelijke lease is tot 50.000 euro de bijtelling 4% maar dit voordeel heb je niet bij private lease.

Verder heb je volledig gelijk in je commentaar, ik zelf lease al 4 jaar prive. Ik heb de kosten berekend van te voren en omdat ik een maandagmorgen auto heb gehad waar erg veel kosten aan zaten vind ik PL een verademing.

En nu wil ik dus een EV gaan prive leasen.... :9

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
sgouman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:21:
[...]

Alleen is het bij private lease volgens mij nogal lastig om je schadevrije jaren te behouden. een sterretje in je voorruit wordt al berekend als schade en zou dus van je schadevrije jaren afgaan.
als jij een sterretje bij je verzekeraar claimt vaak ook, als je je daar druk om maakt dat betaal je die reparatie (a 35 euro) toch zelf ?

• sgouman
wd200 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:23:
[...]

als jij een sterretje bij je verzekeraar claimt vaak ook, als je je daar druk om maakt dat betaal je die reparatie (a 35 euro) toch zelf ?
Dat zou ik ook doen. Maar volgens mij moet je altijd je schade bij je leasemaatschappij melden.

• Martinusz
TheUninvited schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:05:
[...]

Je excel delen lijkt mij zeker handig voor bezoekers van dit topic :)

• TheUninvited
Martinusz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:09:
[...]

Je excel delen lijkt mij zeker handig voor bezoekers van dit topic :)
Ik heb deze link al eerder weggegeven hier maar geen reacties op gehad https://docs.google.com/s...NVbYN7tc/edit?usp=sharing het is best uitgebreid, je kan je eigen copy maken als je het wilt bewerken. De auto's komen misschien nog bekend voor dit waren de consumentenbond lease aanbiedingen van de lente 2018. Als je opmerkingen hebt hoor ik het graag.

Edit: zal eens een aantal voorbeelden uitwerken van het huidige aanbod... :) Heb de Peugeot 108, Mitsubishi Space Star, Nissan Micra en Renault Clio uitgewerkt.

[ Voor 12% gewijzigd door TheUninvited op 03-04-2019 21:13 ]

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:05
De facelift Kia Niro 2019, ziet er ook erg interessant uit (consumentenbond), best rijk uitgerust en iets wat ik op de vorige miste flippers om zelf te schakelen :9

[ Voor 5% gewijzigd door mprkooij op 03-04-2019 23:06 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 108 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.