Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:01
een 100% elektrische auto?

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:12
Vorig jaar viel het kwa prijs erg tegen

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:57
Kluutmaran schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:33:
[...]

Kijk dan eens naar elektrisch, altijd automaat :)
Ik kijk wel naar hybride, daarvoor geldt hetzelfde :-). Elektrisch is voor mij geen optie, ik kan niet thuis laden.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:36

Osxy

Holy crap on a cracker

Groever schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:22:
[...]

Ik kijk wel naar hybride, daarvoor geldt hetzelfde :-). Elektrisch is voor mij geen optie, ik kan niet thuis laden.
Sluit niet direct EV uit, kijk eens bij je gemeente of die geen publieke palen plaatsen als je een EV bezit :)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20
Een Tesla model 3?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• schumi1986
Is geen primeur, al te private leasen bij alphabet Athlon

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 21-03-2019 21:08 ]

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-11 09:45
Ik ben waarschijnlijk heel erg kippig maat ik kan op google niks vinden dat de consumentenbond voorstellen doet voor private lease?

Of is dit het private lease autocollectief?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-11 23:04
Polestar 2 zou een primeur zijn.

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:13
Ping83 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 07:44:
Ik zag vandaag dat de Nissan Micra niet meer leverbaar is via de ANWB, dan ben ik mooi op tijd geweest. Ik ben trouwens benieuwd wat de private lease prijzen van de Consumentenbond gaan worden, dit word 2 april bekend gemaakt.
Wauw ben benieuwd of ik de mijne nog krijg dan! Net vandaag door de financiële keuring, nu 2 weken wachten in de bedenktijd.

't word een zwarte N-connecta 8)

Do more

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
Wat vinden jullie eigenlijk van de opties die Snappcar aanbiedt (volgens mij icm Justlease)? Dat komt neer op het private leasen van een auto, met daarbij 2x verhuurverplichting en de optie hem vaker te verhuren. Je wordt eerst 'gekeurd' op basis van postcode, om te kijken of er naar verwachting genoeg vraag is (en niet al teveel van hun auto's rondrijden).

Vervolgens hebben ze bijvoorbeeld een VW Polo met vrijwel alle opties voor 315 euro per maand bij 15.000km, of een Peugeot 108 voor 199 euro per maand bij dezelfde kilometrage. Verhuur je hem vaker dan levert dat je nog 27,50 euro per keer op (polo) of 22,50 per keer (108).

Ik denk dat de verschillen met normale PL-bedragen voor veel mensen te miniem zijn om 'het gedoe van verhuur' op de koop toe te nemen als ze niet van plan zijn vaker dan die 2x te verhuren. Maar als je bijvoorbeeld 5x verhuurd wordt het ineens al een stuk aantrekkelijker qua maandfee en komen mijn totale maandkosten in de buurt van wat ik normaal kwijt ben aan een soortgelijke auto van ruim 10 jaar oud. Daarbij reken ik dan wel ook mee dat deze PL-auto's natuurlijk een stuk zuiniger zijn dan die oude bolides.

Er dient natuurlijk wel rekening mee gehouden te worden dat huurders ook kilometers maken (gemiddeld 155km per dag) én dat je op verhuurdagen zelf niet kan rijden. Die kilometers krijg je ook weer deels vergoed overigens. Verder vraagt Snappcar om een 70% acceptatiegraad van verzoeken (in ieder geval om tot die minimale 2x te komen).

Ik verwacht dat het bovenstaande voor velen geen interessante combi is, maar in mijn persoonlijke situatie lijkt het toch best aantrekkelijk. Ik rij namelijk graag dagelijks naar werk maar kán ook prima met trein. Verder staat een auto de meeste weekends bij mij stil voor de deur maar ga ik toch ook wel eens een weekendje weg en wil ik daarom wel graag een eigen auto ter beschikking hebben.

Overigens heb ik hier al eerder eens naar gekeken, maar toen leek het verhuur-sleuteloverdracht-deel mij erg onhandig, ik ben namelijk veel buiten de deur. Dat wordt inmiddels afgevangen door Keyless entry. Dat maakt het nog wat makkelijker want betekent dat je met huurders geen fysieke sleuteloverdracht meer hoeft te doen, kilometers automatisch worden verwerkt evenals tank-standen etc. Zal nog steeds af en toe gedoe opleveren (en je moet na een huur-actie toch altijd zelf even een rondje om de auto lopen ivm eventuele schade melding) maar in de basis lijkt het mij niet gek.

Kortom, ik ben er nog niet helemaal uit maar op zich enthousiast over het concept. Wat vinden jullie?

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
Valorian schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:29:
Wat vinden jullie eigenlijk van de opties die Snappcar aanbiedt (volgens mij icm Justlease)? Dat komt neer op het private leasen van een auto, met daarbij 2x verhuurverplichting en de optie hem vaker te verhuren. Je wordt eerst 'gekeurd' op basis van postcode, om te kijken of er naar verwachting genoeg vraag is (en niet al teveel van hun auto's rondrijden).

Vervolgens hebben ze bijvoorbeeld een VW Polo met vrijwel alle opties voor 315 euro per maand bij 15.000km, of een Peugeot 108 voor 199 euro per maand bij dezelfde kilometrage. Verhuur je hem vaker dan levert dat je nog 27,50 euro per keer op (polo) of 22,50 per keer (108).

Ik denk dat de verschillen met normale PL-bedragen voor veel mensen te miniem zijn om 'het gedoe van verhuur' op de koop toe te nemen als ze niet van plan zijn vaker dan die 2x te verhuren. Maar als je bijvoorbeeld 5x verhuurd wordt het ineens al een stuk aantrekkelijker qua maandfee en komen mijn totale maandkosten in de buurt van wat ik normaal kwijt ben aan een soortgelijke auto van ruim 10 jaar oud. Daarbij reken ik dan wel ook mee dat deze PL-auto's natuurlijk een stuk zuiniger zijn dan die oude bolides.

Er dient natuurlijk wel rekening mee gehouden te worden dat huurders ook kilometers maken (gemiddeld 155km per dag) én dat je op verhuurdagen zelf niet kan rijden. Die kilometers krijg je ook weer deels vergoed overigens. Verder vraagt Snappcar om een 70% acceptatiegraad van verzoeken (in ieder geval om tot die minimale 2x te komen).

Ik verwacht dat het bovenstaande voor velen geen interessante combi is, maar in mijn persoonlijke situatie lijkt het toch best aantrekkelijk. Ik rij namelijk graag dagelijks naar werk maar kán ook prima met trein. Verder staat een auto de meeste weekends bij mij stil voor de deur maar ga ik toch ook wel eens een weekendje weg en wil ik daarom wel graag een eigen auto ter beschikking hebben.

Overigens heb ik hier al eerder eens naar gekeken, maar toen leek het verhuur-sleuteloverdracht-deel mij erg complex. Dat wordt inmiddels afgevangen door Keyless entry. Dat maakt het nog wat makkelijker want betekent dat je met huurders geen fysieke sleuteloverdracht meer hoeft te doen, kilometers automatisch worden verwerkt evenals tank-standen etc. Zal nog steeds af en toe gedoe opleveren (en je moet na een huur-actie toch altijd zelf even een rondje om de auto lopen ivm eventuele schade melding) maar in de basis lijkt het mij niet gek.

Kortom, ik ben er nog niet helemaal uit maar op zich enthousiast over het concept. Wat vinden jullie?
idee is heel goed, praktisch lijkt het me vreselijk. twee keer per maand verhuren is veel, valt heel erg tegen (afhankelijk van waar je woont natuurlijk). en ook bij weinig gedoe, je hebt toch gauw 1 a 2 uur totaal te pakken per huurder (beetje afstemmen, eigen plannen aanpassen etc.)

• Valorian
Fr33z schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:33:
[...]

idee is heel goed, praktisch lijkt het me vreselijk. twee keer per maand verhuren is veel, valt heel erg tegen (afhankelijk van waar je woont natuurlijk). en ook bij weinig gedoe, je hebt toch gauw 1 a 2 uur totaal te pakken per huurder (beetje afstemmen, eigen plannen aanpassen etc.)
Ja, dat weerhoudt mij ook nog een beetje. Door het voor mijzelf op een rijtje te zetten wordt ik gedwongen te bepalen hoeveel "het gedoe" mij waard is. Bij precies 2x verhuur is de meerwaarde van de constructie eigenlijk maar minimaal. En als ik bijv zou streven naar 5x verhuur dan betekent dat in praktijk dus 60x een (digitaal) contactmoment met huurder + auto checken op krassen + misschien iets regelen voor eigen vervoer + zorgen dat je geen persoonlijke spullen achterlaat in de auto, etc. Is mij dat de extra tientjes waard, is dan de vraag. Of moet ik gewoon wat minder op de centen zitten en voor een normale PL gaan. Lastig.

• FataMan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 23:01
Mij lijkt het alleen al qua inleveren van je auto een drama. Een miniem krasje zie je zo over het hoofd, en dan heb je weer je eigen risico van X euro.

Dit is ook het punt dat mij momenteel tegenhoudt om private lease te gaan rijden. Geen enkele auto blijft nagelnieuw. Ik heb het inleverbeleid gelezen bij een aantal partijen, maar een deukje groter dan een muntstuk kun je in 4 jaar tijd altijd wel een keer hebben. Als je daar dan meteen 300 euro eigen risico voor moet dokken per deukje is het voordeel van PL in mijn ogen weg.

Nikon D50 | 18-70 F3.5-4.5 |

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Martinusz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:38:
Kreeg toevallig mail van die actie van consumentenbond, ze hebben het ook over een primeur....ben benieuwd ;)

[...]
Ja, ik vraag me dus af of die primeur gewoon een suffe zin is of dat ze inderdaad een mooie auto/prijs hebben :).
Ik kijk sowieso weer even serieus naar de lijst voor de volgende auto :+.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Ping83
  • Laatst online: 16:50
RetroHead schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:23:
[...]

Wauw ben benieuwd of ik de mijne nog krijg dan! Net vandaag door de financiële keuring, nu 2 weken wachten in de bedenktijd.

Hoe lang duurde het EDR proces bij jou?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11 13:54
Misschien de Skoda Scala? Vind ik persoonlijk best een mooie auto. Ja het is een samenraapsel van andere auto's in het segment maar wel best goed gedaan. Is bij ons wel kandidaat voor de 2e auto.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Phusebox schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 06:45:
Misschien de Skoda Scala? Vind ik persoonlijk best een mooie auto. Ja het is een samenraapsel van andere auto's in het segment maar wel best goed gedaan. Is bij ons wel kandidaat voor de 2e auto.
En qua prijsstelling? Groter dan een Fabia kleiner dan een Octavia. Maar de prijs (aanschafwaarde beetje aangetikt) komt al richting de Octavia...
Heb hem (nog) niet gezien in het echt, maar ben wel benieuwd.
Ik zoek ook naar een 2e auto (iets groters denk ik, liefst electrisch, liefst Model 3 o.i.d.) voor mijn vriendin.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:59
Kecin schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:33:
[...]

En qua prijsstelling? Groter dan een Fabia kleiner dan een Octavia. Maar de prijs (aanschafwaarde beetje aangetikt) komt al richting de Octavia...
Ik zoek ook naar een 2e auto (iets groters denk ik, liefst electrisch, liefst Model 3 o.i.d.) voor mijn vriendin.
Je kunt hem gewoon configureren op de Skoda site ;) hij is behoorlijk aan de prijs, je zit al vrij snel op Octavia niveau qua prijs, maar dan kaler qua inhoudt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• winwiz
RetroHead schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:23:
[...]

Ik heb nog 5 dagen over van de wachttijd, dan bestelling en dan weer 5 dagen wachten voor de verwachte levertijd... pffff

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05
Wooooei! over 30 minuten de Leaf ophalen!

ANWB:

20 Februari besteld
23 Februari Acceptatie
25 Februari Lease contract ondertekend
11 Maart Auto besteld
19 Maart Auto bij dealer
21 Maart Kenteken aangevraagd
22 Maart Auto ophalen!

Bijna binnen een maand inc. 14 dagen cool down!

• BasvanS
Kecin schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:33:
[...]

Neem gewoon ook een Leaf, Full option rijden, 15k per jaar voor nog geen EUR 450.. vind je nergens ;)!

• RetroHead
Ping83 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 06:33:
[...]

Hoe lang duurde het EDR proces bij jou?
Ik geloof 4-5 werkdagen. Was op zich nog snel. Hoop alleen dat de levertijd mee valt. Ze geven nu aan 8-12 weken, maar zodra de auto besteld is over 14 dagen dan hoor ik 5 dagen daarna de exacte levertijd van de dealer en welke dealer het word.

Do more

• schumi1986
BasvanS schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:48:
Wooooei! over 30 minuten de Leaf ophalen!

ANWB:

20 Februari besteld
23 Februari Acceptatie
25 Februari Lease contract ondertekend
11 Maart Auto besteld
19 Maart Auto bij dealer
21 Maart Kenteken aangevraagd
22 Maart Auto ophalen!

Bijna binnen een maand inc. 14 dagen cool down!
Ja dat is serieus snel! Heb de mijne een week eerder besteld en is nu ook bij de dealer maar ga hem pas 1 april ophalen.

• BasvanS
RetroHead schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:41:
[...]

Ik geloof 4-5 werkdagen. Was op zich nog snel. Hoop alleen dat de levertijd mee valt. Ze geven nu aan 8-12 weken, maar zodra de auto besteld is over 14 dagen dan hoor ik 5 dagen daarna de exacte levertijd van de dealer en welke dealer het word.
Tip, leg even contact met de dichtstbijzijnde dealer, je kunt je aflever punt wel een beetje forceren bij Leaseplan zeker als je het doorgeeft via de mail. Welke regio woon je?

• RetroHead
Owh is dat zo? We wonen in zuid limburg dus jansen-kerres zou beste zijn

Do more

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-11 22:44
Ook aan het kijken naar PL, even een vraag: mensen die via Arval nog significante verbetering in maandelijkse prijs hebben gezien na eerste offerte & onderhandelingen? Benieuwd naar ervaringen, zit nu zelf in dat proces.

• BasvanS
RetroHead schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:26:
Owh is dat zo? We wonen in zuid limburg dus jansen-kerres zou beste zijn
Gewoon binnen stappen, vragen of ze dealer zijn van Leasplan, of een belletje/mailen naar Leaseplan of ze tot de opties behoren. Dan direct de dag na de bedenktijd even bellen naar de dealer van je keuze of ze de auto mogen bestellen, vragen welke kleur snel leverbaar is als het je geen reet uit maakt en je kan maar zo net as ik binnen 10 dagen een auto hebben ;)

• schumi1986
Of je laat leaseplan alles regelen en wacht rustig af, je kiest de kleur die je het mooist vindt en je hebt de auto een weekje later ;)

Janssen kerres zit aangesloten bij Leaseplan.

[ Voor 15% gewijzigd door schumi1986 op 22-03-2019 20:33 ]

• sgouman
Slomy schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:31:
Ook aan het kijken naar PL, even een vraag: mensen die via Arval nog significante verbetering in maandelijkse prijs hebben gezien na eerste offerte & onderhandelingen? Benieuwd naar ervaringen, zit nu zelf in dat proces.
Ik krijg er geen lagere prijs uit dan de eerste offerte. nu is de prijs bij Arval (in geval met de auto die ik wil)al extreem laag vergeleken met andere bedrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door sgouman op 22-03-2019 20:46 ]

• sgouman
FataMan schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 00:22:
Mij lijkt het alleen al qua inleveren van je auto een drama. Een miniem krasje zie je zo over het hoofd, en dan heb je weer je eigen risico van X euro.

Dit is ook het punt dat mij momenteel tegenhoudt om private lease te gaan rijden. Geen enkele auto blijft nagelnieuw. Ik heb het inleverbeleid gelezen bij een aantal partijen, maar een deukje groter dan een muntstuk kun je in 4 jaar tijd altijd wel een keer hebben. Als je daar dan meteen 300 euro eigen risico voor moet dokken per deukje is het voordeel van PL in mijn ogen weg.
Hier zit ik ook mee.
Als ik zoals bij Arval een deukje inderdaad 250 euro moet betalen.
In 4 jaar zijn er allicht al een paar deuren tegenaan gekomen waardoor je deuken krijgt die groter zijn dan een muntstuk.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:36

Phntm

Tlingelingeling

sgouman schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:45:
[...]

Hier zit ik ook mee.
Als ik zoals bij Arval een deukje inderdaad 250 euro moet betalen.
In 4 jaar zijn er allicht al een paar deuren tegenaan gekomen waardoor je deuken krijgt die groter zijn dan een muntstuk.
Ik zou zeggen, op de site kun je jezelf informeren in hoeverre iets acceptabel is of niet.

https://www.arval.nl/site.../innamehandleiding_nl.pdf

Je moet je auto comfortabel kunnen gebruiken en gebruikerssporen kunnen ontstaan zoals door een trouw ring aan het plastic interieur. Als het gebeurt zul je niet een eigen risico ervoor moeten betalen. Je hebt pas een probleem lijkt mij als je je auto inlevert in deze scenario met bijvoorbeeld missende knoppen. :+

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:22
Spinez0r schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:08:
[...]

Dat is natuurlijk echt absurd, mag ik vragen waar je dit gezien hebt?
Hangt natuurlijk ook vanaf of de leasemaatschappij beschikt over het keurmerk private lease. Heb zelf geleased via BMW financial services en die hebben 0 coulance. Als ik morgen opzeg mag ik het verschil tussen de boekwaarde en de handelswaarde ophoesten. Ik schat in dat dat bij mijn auto een goede 10.000 euro is. De handelswaarde van een nieuwe auto daalt natuurlijk ontzettend snel. En de boekwaarde is de nieuwprijs minus de ontvangen betalingen, nou dat schiet nog niet zo op na een halfjaar uiteraard.

Gewoon blijven rijden en betalen dus wij O-)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Opel verwijst nu voor PL zelfs naar de ANWB. Ook dat is echt goedkoop. Het is dat ik geen Opel nodig heb nu. Maar voor een leuke prijs rij je een hele fijne nieuwe auto. https://www.opel.nl/fleet/private-lease.html

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 19:38
Ook een Hyundai IONIQ EV PL besteld via ANWB. 14 maart werd deze besteld na 14 afkoel periode. Vandaag gebeld met de betreffende dealer waar de auto is besteld (was op vakantie afgelopen 2 weken), waarschijnlijk kan ik hem de 2e week van april al ophalen!

Gaat lekker vlot zo, ze hebben blijkbaar goeie voorraad van de Comfort uitvoering. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Xpoint op 25-03-2019 15:36 . Reden: Uitvoering naam toegevoegd ]

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:48
Valorian schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:29:
Wat vinden jullie eigenlijk van de opties die Snappcar aanbiedt (volgens mij icm Justlease)?
Lijkt me een best leuk concept. Ik ben er achter gekomen dat ik in de praktijk eigenlijk alleen maar woon-werk verkeer rijdt. Weekends staat de auto eigenlijk altijd stil, tenzij ik naar mijn ouders in het noorden reis (250km enkele reis) of een fietstochtje in het land ga doen. In dat laatste geval reis ik meestal nog met vrienden ook.

Betaal dan geen bijtelling zou je zeggen, maar met 1 tripje naar mijn ouders of een weekendje in de Ardennen zit ik al op 500km. Ik heb dan ook maar de keuze gemaakt om prive te gaan rijden, maar private lease met verhuur is wel een leuke tussenoplossing.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:02
@Valorian Mij veel te bewerkelijk voor die paar keer dat je het gebruikt. Als je 22 euro krijgt... wat kost een treinkaartje? Dan ben je je voordeel al kwijt.
B-Bandit schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 23:23:
[...]

Hangt natuurlijk ook vanaf of de leasemaatschappij beschikt over het keurmerk private lease. Heb zelf geleased via BMW financial services en die hebben 0 coulance. Als ik morgen opzeg mag ik het verschil tussen de boekwaarde en de handelswaarde ophoesten. Ik schat in dat dat bij mijn auto een goede 10.000 euro is. De handelswaarde van een nieuwe auto daalt natuurlijk ontzettend snel. En de boekwaarde is de nieuwprijs minus de ontvangen betalingen, nou dat schiet nog niet zo op na een halfjaar uiteraard.

Gewoon blijven rijden en betalen dus wij O-)
En daarom heb ik Alphabet gekozen en niet BMW zelf (naast dat Alphabet ook een betere aanbieding had). De afkoopregeling van BMW is gewoon erg ongunstig voor de klant.

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 26-03-2019 09:59 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:22
Señor Sjon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:54:
@Valorian Mij veel te bewerkelijk voor die paar keer dat je het gebruikt. Als je 22 euro krijgt... wat kost een treinkaartje? Dan ben je je voordeel al kwijt.

[...]

En daarom heb ik Alphabet gekozen en niet BMW zelf (naast dat Alphabet ook een betere aanbieding had). De afkoopregeling van BMW is gewoon erg ongunstig voor de klant.
Hmm, destijds was BMW juist goedkoper. De afkoopregeling hangt verder samen met het al dan niet hebben van het keurmerk private lease. BMW heeft die niet, begreep wel dat ze die willen aanvragen, maar dat daarbij ook de tarieven omhoog zouden gaan. Logisch ook, want er moeten meer garanties en waarborgen worden gegeven voor de klant.

Maar goed, ik vond het zelf wel prettig dat het iets goedkoper was. Zie dat Alphabet nu ook de nieuwe 3-serie aanbiedt! Met een beetje leuke uitvoering en 15.000 kilometer zit je al over de 800 euro in de maand, poehhh.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Señor Sjon
Het is wel de 320. De 120, 320 en 420 waren eerder ook al niet te betalen met prijsverschillen van meer dan 100 euro op de gelijkwaardig x18 A versies.

• Valorian
Señor Sjon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:54:

[...]

Het voordeel is inderdaad minimaal bij verhuur doordeweeks (en dus treinkaartje er nog af idd). Dan zou ik van 22,50 slechts 12,50 overhouden, en daarnaast “interen” op mijn km bundel, want een gemiddelde huurder rijdt 155 km en mijn woon-werk is totaal slechts 50. Van die 155 zou je dan echter wel weer wat terugkrijgen dmv meer-km’s bij verhuur (meestal 0,15 per km boven de 100) maar het blijft een beetje schraapwerk. Meeste verhuuraanvragen zijn volgens mij wel in het weekend, dus het kan interessant zijn voor wie dan de auto nagenoeg niet gebruikt naast woon-werkverkeer. Maar anderzijds zorgt dat bij 2x pm verhuur er al voor dat je dus in praktijk de helft van je weekends je auto niet kan gebruiken, en dat is dan wel weer veel...

Ik ben er overigens al uit hoor, deze constructie gaat hem voor mij niet worden. Teveel haken, ogen , verplichtingen en zorgen.

• winwiz
Hoera. Afkoelperiode is over auto is besteld via ANWB (leaseplan) nu weer een aantal dagen wachten tot de verwachte leverdatum....

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:36
Als voorloopauto terwijl ik wacht op mijn Polo krijg ik....... Een Polo :).
Wel lekker alvast wennen zo.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ondertussen 2 weken de i20 bezit, ik zal straks even meer kiekjes plaatsen als ik tijd heb.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ddznTyf.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ItBVTda.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3R0H58b.jpg

binnenkort wat meer foto's hoop ik

[ Voor 42% gewijzigd door Phntm op 28-03-2019 17:22 . Reden: foto's ]

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 10:46

Spinez0r

At your service.

2 Februari zijn we naar de Audi dealer geweest om te kijken naar de nieuwe Audi A1 sportback.

Direct verliefd geworden op de auto, en een aantal dagen later de knoop doorgehakt.

Een korte tijdlijn:

02-02-2019: Kijken bij Audi dealer en proefrit gemaakt.
04-02-2019: Financiele check goedgekeurd door VWPFS
11-02-2019: contract ondertekend en opgestuurd naar VWPFS
12-02-2019: Auto besteld door Audi dealer bij fabriek (Martorell, Spanje) (Verwachte leverweek bij dealer 15-04-2019) (ze namen een risico door hem direct te bestellen terwijl ik nog in m'n 14 dagen cooldown time zat, waarschijnlijk ingecalculeerd risico)
26-03-2019: Mailtje van dealer ontvangen dat de auto één uur geleden was gelost bij hen, veel eerder dan verwacht! (nee het was geen voorraad-auto)
27-03-2019: Afhaalafspraak gemaakt voor 09-04-2019

Al met al is het echt super snel gegaan, de levertijd van Audi is echt dik in orde (kleine 1.5 maand)

Nu nog de laatste loodjes, wachten tot 9 april....gelukkig zijn we goed in de watten gelegd, en hebben we een voorloopauto gekregen (Q3 2019 S-line :))

[ Voor 12% gewijzigd door Spinez0r op 28-03-2019 09:35 ]

• BasvanS
Spinez0r schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:32:
2 Februari zijn we naar de Audi dealer geweest om te kijken naar de nieuwe Audi A1 sportback.

Direct verliefd geworden op de auto, en een aantal dagen later de knoop doorgehakt.

Een korte tijdlijn:

02-02-2019: Kijken bij Audi dealer en proefrit gemaakt.
04-02-2019: Financiele check goedgekeurd door VWPFS
11-02-2019: contract ondertekend en opgestuurd naar VWPFS
12-02-2019: Auto besteld door Audi dealer bij fabriek (Martorell, Spanje) (Verwachte leverweek bij dealer 15-04-2019) (ze namen een risico door hem direct te bestellen terwijl ik nog in m'n 14 dagen cooldown time zat, waarschijnlijk ingecalculeerd risico)
26-03-2019: Mailtje van dealer ontvangen dat de auto één uur geleden was gelost bij hen, veel eerder dan verwacht! (nee het was geen voorraad-auto)
27-03-2019: Afhaalafspraak gemaakt voor 09-04-2019

Al met al is het echt super snel gegaan, de levertijd van Audi is echt dik in orde (kleine 1.5 maand)

Nu nog de laatste loodjes, wachten tot 9 april....gelukkig zijn we goed in de watten gelegd, en hebben we een voorloopauto gekregen (Q3 2019 S-line :))
Kost dat? :9

• Martinusz
Hopelijk ook vergeleken met andere private lease aanbieders?

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Rond en nabij de 450€ per maand voor 20K km's, 4 jaar en verlaagd eigen risico (125€)

Dit is de A1 Sportback Epic met een aantal opties (Sportstoelen, Park-distance-control etc.)

Oja, en die lelijke standaard witte kleur vervangen door Mythos-zwart (pareleffect)
Martinusz schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:52:
Hopelijk ook vergeleken met andere private lease aanbieders?
In principe was onze keuze van tevoren al vrij beperkt, mijn vrouw heeft een vrij uitgesproken smaak als het gaat om auto's. 8)7 (lees: Dure smaak :/ )

Dit maakt 't beperkt, maar ook heel makkelijk, en aangezien Audi's eigenlijk nergens veel goedkoper werden aangeboden, zijn we voor de Dealer zelf gegaan.

[ Voor 64% gewijzigd door Spinez0r op 28-03-2019 09:56 ]

• Martinusz
Spinez0r schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:52:
In principe was onze keuze van tevoren al vrij beperkt, mijn vrouw heeft een vrij uitgesproken smaak als het gaat om auto's. 8)7 (lees: Dure smaak :/ )
Dat is standaard bij vrouwen toch :o
Dit maakt 't beperkt, maar ook heel makkelijk, en aangezien Audi's eigenlijk nergens veel goedkoper werden aangeboden, zijn we voor de Dealer zelf gegaan.
d:)b

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Martinusz schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:58:
[...]

Dat is standaard bij vrouwen toch :o

[...]

d:)b
Haha ik geloof 't ook, als ik in ieder geval kijk naar de reacties van vrouwelijke personen/vrienden om ons heen op de Q3 waar we nu in rijden (nieuwprijs 65.000 euro) :o :+

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Spinez0r schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:59:
[...]

Haha ik geloof 't ook, als ik in ieder geval kijk naar de reacties van vrouwelijke personen/vrienden om ons heen op de Q3 waar we nu in rijden (nieuwprijs 65.000 euro) :o :+
Hahahaha, ik hoop in ieder geval dat ze niet denkt dat de A1 net als de Q3 zal rijden. Wat voor optie pakket heb je genomen bij de A1? Wel eentje met de led koplampen? Dat voegt wel heel wat toe aan de nieuwe A1.

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Phntm schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:00:
[...]

Hahahaha, ik hoop in ieder geval dat ze niet denkt dat de A1 net als de Q3 zal rijden. Wat voor optie pakket heb je genomen bij de A1? Wel eentje met de led koplampen? Dat voegt wel heel wat toe aan de nieuwe A1.
Helaas niet voor de led-koplampen gegaan.

We hebben voor onszelf een budget afgesproken, en als we de LED koplampen er bij hadden gedaan gingen we over budget heen.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Spinez0r schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:02:
[...]

Helaas niet voor de led-koplampen gegaan.

We hebben voor onszelf een budget afgesproken, en als we de LED koplampen er bij hadden gedaan gingen we over budget heen.
Begrijpelijk, Audi is niet bepaald budget vriendelijk te noemen. Ik wens jullie in ieder geval veel veilige kilometers in jullie nieuwe bak. Op een gegeven moment zullen die toeters en bellen ook niet veel meer uitmaken want de prestaties blijven gelijk.

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Phntm schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:05:
[...]

Begrijpelijk, Audi is niet bepaald budget vriendelijk te noemen. Ik wens jullie in ieder geval veel veilige kilometers in jullie nieuwe bak. Op een gegeven moment zullen die toeters en bellen ook niet veel meer uitmaken want de prestaties blijven gelijk.
Dankjewel :*)

Als ik me echt heel erg ga ergeren aan de koplampen, dan ga ik ze misschien t.z.t. wel retrofitten, ik begreep dat 't in principe gewoon plug-play is met de andere koplampunits.

Kan wel een flinke klap geld kosten (1500€), dus ik moet 't wel heel belangrijk vinden om zoveel geld uit te geven.

Wat ik sowieso ga doen is de halogeenlampjes vervangen door van die Osram/philips ultraclear dingen. waardoor ik in ieder geval wat witter licht heb.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/5/9/3/9200000057313956.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Spinez0r op 28-03-2019 11:09 ]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Spinez0r schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:07:
[...]

Dankjewel :*)

Als ik me echt heel erg ga ergeren aan de koplampen, dan ga ik ze misschien t.z.t. wel retrofitten, ik begreep dat 't in principe gewoon plug-play is met de andere koplampunits.

Kan wel een flinke klap geld kosten (1500€), dus ik moet 't wel heel belangrijk vinden om zoveel geld uit te geven.

Wat ik sowieso ga doen is de halogeenlampjes vervangen door van die Osram/philips ultraclear dingen. waardoor ik in ieder geval wat witter licht heb.

[Afbeelding]
Dat is een leuke, ik heb zelf gewoon de standaard lampen erin in mijn i20, en die vind ik zelf wel aardig wit. Volgens anderen ook. Ik ben in ieder geval meer gaan focussen op licht bereik dan kleur van mijn licht (halogeen of xenon whatever). Denk wel dat als je gaat rijden met de standaard lampen dat het ook echt zal meevallen. Ze lijken niet meer zo lelijk crème gekleurd als vroeger.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:36
Mag je dat soort aanpassingen wel doen? :+

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

TheBrut3 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:08:
Mag je dat soort aanpassingen wel doen? :+
Als je er toestemming voor krijgt van de dealer en de auto bij inlevering geheel origineel weer inlevert (dus je eigen ocz velgen weer er vanaf bv)

• sgouman
Ik heb ook mijn auto in bestelling staan.

Het is de kia ceed dynamicsplusline dct 7 geworden. Kijken hoelsng de levertijd wordt

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:19
Heeft iemand ervaring met het laten overnemen van zijn/haar private lease auto? Zat er zelf aan te denken via marktplaats mijn auto aan te bieden. Mijn nieuwe baan zorgt ervoor dat ik meer kilometers ga rijden en de leasemaatschappij (privatelease.com) waar ik bij zit rekent daarvoor in het duurste geval 26 cent per kilometer, dat kost mij teveel geld dan ga ik liever voor een auto van de zaak als mijn bundel vol is. Zit nog lang niet aan mijn bundellimiet dus nog geen zorgen, maar met 170km per dag gaat dat straks aardig oplopen. Tip voor de anderen hier is kijk goed naar je kilometerbundels en meerkilometerprijs :X

• schumi1986
De Nissan Leaf is inmiddels niet meer beschikbaar via de ANWB. Blij dat ik niet heb gewacht op het leasecollectief van de consumentenbond maar gewoon bij ANWB besteld heb.

Ben benieuwd of er via de consumentenbond een Leaf wordt aangeboden en of die goedkoper gaat zijn dan de aanbieding van de ANWB, vorig jaar waren er namelijk niet echte aanbiedingen.

@wwwmarcel heb jij al een keuze gemaakt?

[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 28-03-2019 19:56 ]

• wwwmarcel
meen je niet...wel aangevraagd...maar mijn kredietwaardigheid moest ik nog invullen..ging ik vanavond doen...

het gekke is wel, dat ik me voor een N-connecta had aangemeld, maar in het overzicht staat accent maar wel een maandprijs van 443.-...

[ Voor 38% gewijzigd door wwwmarcel op 28-03-2019 20:49 ]

• schumi1986
wwwmarcel schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:43:

het gekke is wel, dat ik me voor een N-connecta had aangemeld, maar in het overzicht staat accent maar wel een maandprijs van 443.-...
Dat was bij mij ook het geval, geen reden tot paniek.

• wwwmarcel
Oke mooi...ik heb nu alles ingang gezet en dan zien we wel..

kan je in een later stadium de kleur nog wijzigen? ik had nu spring cloud (grijs-groen) maar ik zag hem vanmorgen op de weg..en moest wel ff slikken....of wennen

• Ping83
Vraagje, als je via de ANWB / Leaseplan leaset wat voor kentekenplaathouder krijg je dan? Die van de dealer of van Leaseplan?

• winwiz
wwwmarcel schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:25:
Oke mooi...ik heb nu alles ingang gezet en dan zien we wel..

kan je in een later stadium de kleur nog wijzigen? ik had nu spring cloud (grijs-groen) maar ik zag hem vanmorgen op de weg..en moest wel ff slikken....of wennen
Het lijkt me niet. Je besteld een auto met een kleur en die is van jou. Misschien lukt het wel als het een voorraad auto is. Een beetje marktonderzoek vooraf is toch wel noodzakelijk. Je koopt geen rolletje drop.

[ Voor 8% gewijzigd door winwiz op 29-03-2019 08:58 ]

• BasvanS
wwwmarcel schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:43:
meen je niet...wel aangevraagd...maar mijn kredietwaardigheid moest ik nog invullen..ging ik vanavond doen...

Komt goed, had ik ook!
winwiz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:56:
[...]

Het lijkt me niet. Je besteld een auto met een kleur en die is van jou. Misschien lukt het wel als het een voorraad auto is. Een beetje marktonderzoek vooraf is toch wel noodzakelijk. Je koopt geen rolletje drop.
Kleur kun je in de 14 dagen cool down periode nog wijzigen, daarna word de auto besteld, dan niet meer. Je kunt zelf met de dealer contact op nemen, vragen welke goed leverbaar is, en die kiezen!

[ Voor 40% gewijzigd door BasvanS op 29-03-2019 09:11 ]

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Ping83 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:25:
Vraagje, als je via de ANWB / Leaseplan leaset wat voor kentekenplaathouder krijg je dan? Die van de dealer of van Leaseplan?
Ik heb die van de dealer.

• wwwmarcel
Iemand een idee waar ik de leaf in spring cloud nog kan bekijken?

• winwiz
Waarom bel je niet een paar dealers af en vraag of ze zo'n kleur op voorraad hebben als belangstellend 'koper'
?

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
wwwmarcel schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:22:
Dit kun je toch gewoon vinden via autoscout?
https://www.autoscout24.n...dard&ustate=N%2CU&atype=C

• BasvanS
Aan de Dealer vragen, ze schijn schaars: Levertijd 2-3 maanden.

We hadden eerst ook Spring cloud. Wij hebben uiteindelijk Silver Grey genomen: Spring cloud is even Leuk, maar meer iets voor de gordijnen ;)

• mcaran
  • Laatst online: 31-01-2022
Osxy schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Ik heb die van de dealer.
Mag de wereld niet weten dat je de auto leaset?

• Señor Sjon
Gewoon op verkoopsites zoeken bij dealers? Dit is niet al te moeilijk zelf te bedenken natuurlijk.

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

mcaran schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:40:
[...]

Mag de wereld niet weten dat je de auto leaset?
Heb er niet om gevraagd, mij boeit het niet. Ik stelde de vraag ook niet ;)

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Bij de RDW kun je sowieso zien of een auto geleased is of niet aan de hand van de eigenaar (prive/zakelijk). Dus dan maakt zo'n kentekenhouder ook geen bal uit.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Ping83
Ok, ik was gewoon even benieuwd voor wie ik reclame maak ;).
Ik zag namelijk bij enkele leasebedrijven dat je zelfs extra per maand moet betalen voor een blanco kentekenplaathouder ;(

• winwiz
Acht bij andere krijg je weer korting als je een sticker laat plakken. Dat compenseert toch?

• Señor Sjon
Ping83 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:49:
Ik zag namelijk bij enkele leasebedrijven dat je zelfs extra per maand moet betalen voor een blanco kentekenplaathouder ;(
Justlease vraagt zelfs 3,50/maand voor opgelegde letters. Zo'n plaat kost ~50 euro, terwijl een reguliere 35 kost. Een handeling van de dealer van 15 euro meerprijs vragen ze dus 3.50*48=168 euro voor. Overigens kan je zelf met het kentekenbewijs en legitimatie bij elk RDW kentekenpunt nieuwe platen laten slaan bij inlevering van de oude platen.

De houder waar deze in zit kan je ook altijd vervangen natuurlijk. Dat doet elke dealer standaard als het 'verkeerde' bedrijf erop staat en anders plak je er een kentekenplaatsticker overheen..

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 29-03-2019 13:22 ]

• schumi1986
JohanKupers schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:12:
Bij de RDW kun je sowieso zien of een auto geleased is of niet aan de hand van de eigenaar (prive/zakelijk). Dus dan maakt zo'n kentekenhouder ook geen bal uit.
Mijn private lease auto staat bij de RDW gewoon als privé geregistreerd hoor.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

schumi1986 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:46:
[...]

Mijn private lease auto staat bij de RDW gewoon als privé geregistreerd hoor.
Verschilt per maatschappij, die van mij staat zakelijk.😂

• schumi1986
Phntm schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:55:
[...]

Verschilt per maatschappij, die van mij staat zakelijk.😂
Haha oke.

Vandaag was dan eindelijk de dag dat ik mijn Nissan Leaf N-connecta heb mogen ophalen.

14 februari contract ondertekend.
20 maart telefoontje voor het maken van een ophaal afspraak.

Zou De Leaf eigenlijk pas maandag ophalen maar was vandaag onverwachts een dagje vrij!

Aflevering was prima, luxe kentekenplaten had ik niet verwacht :)

De auto rijdt echt geweldig, net nog even de nissan connect app en Android auto geïnstalleerd dit zijn erg handige apps!

Opladen doe ik vooralsnog via 230v. Even aankijken of dat in praktijk snel genoeg gaat zijn anders laat ik een zappi lader installeren.

• sgouman
Weet iemand hoe Arval omgaat met schade bij einde van het contract.

Stel ik heb op elke 4 de portieren een deuk groter dan een 2 euromunt en ook nog een zwaar veschadigde velg. Moet ik dan 5x 250 euro eigen risico aftikken?+waardevermindering?

Of als er bijvoorbeeld iemand tegen je aan rijdt en je voordeur en achterdeur aan 1 kant beschadigd. En daarna weg is gereden.moet je dan ook 2x 250 eigen risico betalen?

[ Voor 30% gewijzigd door sgouman op 31-03-2019 10:05 ]

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:57
sgouman schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:51:
Ik heb ook mijn auto in bestelling staan.

Het is de kia ceed dynamicsplusline dct 7 geworden. Kijken hoelsng de levertijd wordt
Wel een heel complete auto, waar heb je hem besteld? Ik zie hem nergens met de DCT7-bak.

• sgouman
Groever schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:27:
[...]

Wel een heel complete auto, waar heb je hem besteld? Ik zie hem nergens met de DCT7-bak.
Bij arval. De hatchback. Zij kunnen een aparte offerte maken vpor elke auto

• TheUninvited
Ping83 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:49:
Voor een paar euro koop je zo'n ding: https://www.halfords.nl/c...-kentekenplaathouder.html dan heb je geen reclame meer. En als je de oude bewaart kun je hem omwisselen als je de auto inlevert. Je kunt ook met een schuursponsje de letters eraf schuren.
sgouman schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:49:
Weet iemand hoe Arval omgaat met schade bij einde van het contract.

Stel ik heb op elke 4 de portieren een deuk groter dan een 2 euromunt en ook nog een zwaar veschadigde velg. Moet ik dan 5x 250 euro eigen risico aftikken?+waardevermindering?

Of als er bijvoorbeeld iemand tegen je aan rijdt en je voordeur en achterdeur aan 1 kant beschadigd. En daarna weg is gereden.moet je dan ook 2x 250 eigen risico betalen?
Vaak gaat dat per paneel ja, maar je betaald alleen de daadwerkelijke kosten, dus als het per paneel 50 euro kost betaal je geen 1000eu maar 200eu. Of je kiest ervoor om voor het inleveren hem te laten herstellen bij een onafhankelijk bedrijf.

[ Voor 41% gewijzigd door TheUninvited op 31-03-2019 13:43 ]

• sgouman
TheUninvited schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:39:
[...]

Voor een paar euro koop je zo'n ding: https://www.halfords.nl/c...-kentekenplaathouder.html dan heb je geen reclame meer. En als je de oude bewaart kun je hem omwisselen als je de auto inlevert. Je kunt ook met een schuursponsje de letters eraf schuren.

[...]

Vaak gaat dat per paneel ja, maar je betaald alleen de daadwerkelijke kosten, dus als het per paneel 50 euro kost betaal je geen 1000eu maar 200eu. Of je kiest ervoor om voor het inleveren hem te laten herstellen bij een onafhankelijk bedrijf.
Dankjewel,

Ik heb nu mijn huidige auto 3 jaar en daar zitten 2 krassen op( de auto is zwart de kras wit) de kras is dus waarschijnlijk door de blanke laklaag heen waardoor het paneel overgespoten moet worden denk ik. Als ik dan al 500 euro kwijt zou zijn voor eigen risico dan ben je wel heel duur uit na een tijdje.

• TheUninvited
sgouman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:14:
[...]

Dankjewel,

Ik heb nu mijn huidige auto 3 jaar en daar zitten 2 krassen op( de auto is zwart de kras wit) de kras is dus waarschijnlijk door de blanke laklaag heen waardoor het paneel overgespoten moet worden denk ik. Als ik dan al 500 euro kwijt zou zijn voor eigen risico dan ben je wel heel duur uit na een tijdje.
Dat is een nadeel, maar dat kost je ook geld als je de auto inruilt met die schades. Je kunt er ook nog voor kiezen om de auto over te kopen aan het einde dan kijken ze niet naar de staat verder. Je zou ook nog het eigen risico kunnen verlagen misschien? Sommige leasemaatschappijen doen dat tot 0 zelfs.

• sgouman
TheUninvited schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:16:
[...]

Dat is een nadeel, maar dat kost je ook geld als je de auto inruilt met die schades. Je kunt er ook nog voor kiezen om de auto over te kopen aan het einde dan kijken ze niet naar de staat verder. Je zou ook nog het eigen risico kunnen verlagen misschien? Sommige leasemaatschappijen doen dat tot 0 zelfs.
Overkopen heeft denk ik weinig zin.
De kia nieuw kost 30.000 euro. Bij arval betaal ik 20.000 euro over 4 jaar. Als ik naar kia's van 4 jaar kijk met ongeveer het aantal kilometers wat ik na 4 jaar zou hebben gereden zijn ze nog 15-16 duizen euro. Dan zou ik 36000 totaal kwijt zijn waardoor ik met verzekering etc net zo goed de auto zelf had kunnen kopen. Maar als je bijvoorbeeld voor zo'n krasje al moet betalen heb je het heel snel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7xFqF1f.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door sgouman op 31-03-2019 14:38 ]

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 14:25
sgouman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:18:
[...]

Overkopen heeft denk ik weinig zin.
De kia nieuw kost 30.000 euro. Bij arval betaal ik 20.000 euro over 4 jaar. Als ik naar kia's van 4 jaar kijk met ongeveer het aantal kilometers wat ik na 4 jaar zou hebben gereden zijn ze nog 15-16 duizen euro. Dan zou ik 36000 totaal kwijt zijn waardoor ik met verzekering etc net zo goed de auto zelf had kunnen kopen. Maar als je bijvoorbeeld voor zo'n krasje al moet betalen heb je het heel snel:
[Afbeelding]
Je zou eerst kunnen kijken of de kras tot de grondverf doorloopt. Als je er zeepwater op spuit en de kras 'verdwijnt' dan is het alleen een kras in de toplaag. Deze kan je met een beetje poetsen weer herstellen. Indien hij tot de grondlaag zit dan kost het wat meer moeite.

Op YouTube zijn genoeg filmpjes te vinden met tips en tricks hoe je krassen relatief eenvoudig kan verwijderen.

PSN: speedrazor3

• sgouman
SpeeDRaZoR3 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:52:
[...]

Je zou eerst kunnen kijken of de kras tot de grondverf doorloopt. Als je er zeepwater op spuit en de kras 'verdwijnt' dan is het alleen een kras in de toplaag. Deze kan je met een beetje poetsen weer herstellen. Indien hij tot de grondlaag zit dan kost het wat meer moeite.

Op YouTube zijn genoeg filmpjes te vinden met tips en tricks hoe je krassen relatief eenvoudig kan verwijderen.
Helaas. Bkijf het zien. Ik vraag me af of je dat ook bij arval moet melden wanneer je het ziet. En dan ook 225 euro moet betalen.Carglass rekent voor dat krasje 239 euro.

• TheUninvited
sgouman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:09:
[...]

Helaas. Bkijf het zien. Ik vraag me af of je dat ook bij arval moet melden wanneer je het ziet. En dan ook 225 euro moet betalen.Carglass rekent voor dat krasje 239 euro.
Moet je gewoon laten polijsten, je hele auto polijsten kost vaak 300eu ofzo bij een goed poetsbedrijf. Carglass is dat niet ;) Dan zijn alle oppervlakte krassen weg. Maar dat is off-topic kun je hier meer over vinden: Het grote auto detailing topic

• sgouman
TheUninvited schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:25:
[...]

Moet je gewoon laten polijsten, je hele auto polijsten kost vaak 300eu ofzo bij een goed poetsbedrijf. Carglass is dat niet ;) Dan zijn alle oppervlakte krassen weg. Maar dat is off-topic kun je hier meer over vinden: Het grote auto detailing topic
Dankje ga ik doen.

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-11 19:17
Martinusz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:43:
[...]

Maar geef nu eens details, wat was moeizaam? Wat ging er niet goed? etc.

Overigens op dit moment in contact met zowel Arval als de dealer zelf. De dealer speelt de vermoorde onschuld natuurlijk, snapt er niets van dat Arval zoveel minder kan vragen etc. Tja heel simpel, gewoon omdat jullie te veel winst willen pakken ;)
Ja maar even serieus, binnen een tijdsbestek van 6 maanden, wat kan er zo allemaal gebeuren waardoor je aanspraak op hun moet doen?
Lijkt mij beetje vanzelfsprekend dat als je je rekening betaalt je het eerste half jaar sowieso niks meer hoort van ze...

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zou de consumentenbond om 0:00 de auto's al op de site hebben staan? Ben benieuwd wat hun verassing nu is.

• meermarco
  • Laatst online: 22:29
Vorige keer was het pas 10:00 ofzo. Toen viel het erg tegen. Wellicht leaf e plus nu? Dat zou echt mooi zijn.

• BasvanS
Nog steeds niks. Leaf E Plus, hoop het niet! Net de Leaf van ANWB binnen ;)!

• RetroHead
Ik zit in de 14 dagen bedenktermijn voor Mn Nissan micra N connecta, maar ga toch ff spieken bij Consumentenbond.. hoop zo live ben benieuwd.

Do more

• Knul
  • Laatst online: 21:49
Consumentenbond heeft toch geen flexibele private lease?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:54
Knul schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:08:
Consumentenbond heeft toch geen flexibele private lease?
Ze hebben een maandelijkse opzegoptie na 12 maanden en een opzegtermijn van drie maanden. Totaal dus na 15 maanden. Ze konden nog niet zeggen wat de voorwaarden hier exact van zijn voor het aanbod bekend is.

• winwiz
Nou we zijn weer een stukje verder.

10 maart aanvraag gedaan bij ANWB voor een Nissan Qashqai 2019 140 pk Tekna
13 maart goedkeuring van EDR
13 maart contract getekend
14 maart bevestiging van ondertekend contract en de bedenktijd
27 maart melding dat auto is besteld krijg accountgegevens voor Leaseplan
01 april contact vanuit dealer voor bepalen ophaal locatie
02 april auto is besteld bij Nissan verwachte levering in week 22

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

RetroHead schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:04:
Ik zit in de 14 dagen bedenktermijn voor Mn Nissan micra N connecta, maar ga toch ff spieken bij Consumentenbond.. hoop zo live ben benieuwd.
Ze nemen de tijd. Ben ook wel in de markt maar volgens mij viel het de vorige keer nogal tegen.

Tesla M3LR '21

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11 13:54
Hier ook met smart aan het wachten op de consumentenbond.

Ben op zoek naar een leuke hatchback met een beetje kofferbakruimte.
Ik heb een kleine op komst en moet ergens die kinderwagen in kwijt. Heb nu een 3 deurs Aygo uit 2008 en dat zie ik toch niet helemaal zitten.

Hoop op +- 300 euro bij 15.000 km. Nissan Micra / Skoda Fabia / Ford fiesta (iets in die trant).
Pagina: 1 ... 42 ... 108 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.