Dat is standaard, had ik ook! Volgende week vrijdag komt hij binnen bij de dealer wss! Welke kleur heb je?winwiz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:29:
[...]
Levertijd indicatie na de bedenktijd 8 - 12 weken... Nou ja het kan slechterOver een week of 3 weet ik wat meer.
Ik heb de Magnetic Red besteld. Ik zie er wel redelijk veel met de oude 1.2 motor staan maar ik heb de nieuwe 1.3 140 pk besteldBasvanS schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 23:01:
[...]
Dat is standaard, had ik ook! Volgende week vrijdag komt hij binnen bij de dealer wss! Welke kleur heb je?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Zie de Rode nooit op vooraad staan bij mijn dealer. Kon wel eens een lastiger kleurtje zijn. Informeer even bij de dealer waar je QQ geleverd word en vraag welke kleuren goed lever baar zijn. Voor de LEAF was Rood bijvoorbeeld 3-4 maanden, Groen 2-3 maanden en Grey 2 weken!winwiz schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 05:37:
[...]
Ik heb de Magnetic Red besteld. Ik zie er wel redelijk veel met de oude 1.2 motor staan maar ik heb de nieuwe 1.3 140 pk besteld
Hallo allemaal, ik heb deze topic in de gaten gehouden maar nog niks geplaatst. Ik zal later vandaag mijn private lease bak ophalen. De reden dat we zijn overgestapt is dat met de oudere auto die wij hadden als stel (Opel Astra, 2001) wij veel moesten neerleggen voor brandstof door hoe onzuinig de auto is. Mijn vrouw kan een lease bak krijgen van haar werk maar de afschrijving was het niet waard (voor een Opel karl!), dus besloten we na goed te onderzoeken toch zelf een private lease te nemen en dan deze natuurlijk samen te betalen.
We hebben gekeken naar alle leuke B-segmenters zoals de Ford Fiesta (mijn favoriet), Volkswagen Polo (haar favoriet), Seat Ibiza, Nissan Micra, Kia Rio, Hyundai i20... en uiteindelijk na wat informeren, prijs/kwaliteit vergelijkingen hebben wij de knoop doorgehakt bij de Hyundai i20, de test rit was zeer aangenaam en ook werden we uiterst vriendelijk ontvangen bij de Hyundai dealer in Zoetermeer.
Wij hebben de Hyundai i20 genomen met de volgende spec:
• Comfort uitvoering
• Navigatie Pack
• Sleek silver metallic
• Standaard afleveringpakket (bij deze dealer krijg je standaard luxe uitvoering mee dus konden we iets kleins besparen)
Verder hebben wij de auto voor 48 maanden en 20.000 km. Hyundai doet al hun private lease contracten voortaan via Arval, wat voor mij een zeer degelijke lease maatschappij leek. 15 Februari getekend bij de dealer, en vandaag 15 Maart ophalen. De bedenktijd over geslagen door in Houten bij Arval zelf ook nog de lease overeenkomst te ondertekenen en ook mijn ID (via kopieID) aanleveren en de KYC proces vervroegd te starten. Dit voor een bedrag van 360 euro wat voor ons goed was aangezien we keken voor rond de 350, en wij die 10 euro ons wel konden permiteren. Waarom toch de Comfort uitvoering en niet de Premium pakket? Alhoewel o.a. de LM velgen en de stoerdere projector lampen met LED DRL zeer leuk zijn, blijft het een leasebak en het ging dan om een meerprijs van 20 euro. Nou kun je zeggen ach 20 euries extra per maand is niet erg, maar na 4 jaar tikt dat toch wel aan. Het is al met al een zeer complete auto in de comfort uitvoering. Ik zal zodra ik de kans krijg vandaag of een dag dit weekend wat foto's plaatsen.
We hebben gekeken naar alle leuke B-segmenters zoals de Ford Fiesta (mijn favoriet), Volkswagen Polo (haar favoriet), Seat Ibiza, Nissan Micra, Kia Rio, Hyundai i20... en uiteindelijk na wat informeren, prijs/kwaliteit vergelijkingen hebben wij de knoop doorgehakt bij de Hyundai i20, de test rit was zeer aangenaam en ook werden we uiterst vriendelijk ontvangen bij de Hyundai dealer in Zoetermeer.
• Comfort uitvoering
• Navigatie Pack
• Sleek silver metallic
• Standaard afleveringpakket (bij deze dealer krijg je standaard luxe uitvoering mee dus konden we iets kleins besparen)
Verder hebben wij de auto voor 48 maanden en 20.000 km. Hyundai doet al hun private lease contracten voortaan via Arval, wat voor mij een zeer degelijke lease maatschappij leek. 15 Februari getekend bij de dealer, en vandaag 15 Maart ophalen. De bedenktijd over geslagen door in Houten bij Arval zelf ook nog de lease overeenkomst te ondertekenen en ook mijn ID (via kopieID) aanleveren en de KYC proces vervroegd te starten. Dit voor een bedrag van 360 euro wat voor ons goed was aangezien we keken voor rond de 350, en wij die 10 euro ons wel konden permiteren. Waarom toch de Comfort uitvoering en niet de Premium pakket? Alhoewel o.a. de LM velgen en de stoerdere projector lampen met LED DRL zeer leuk zijn, blijft het een leasebak en het ging dan om een meerprijs van 20 euro. Nou kun je zeggen ach 20 euries extra per maand is niet erg, maar na 4 jaar tikt dat toch wel aan. Het is al met al een zeer complete auto in de comfort uitvoering. Ik zal zodra ik de kans krijg vandaag of een dag dit weekend wat foto's plaatsen.
[ Voor 5% gewijzigd door Phntm op 15-03-2019 09:34 ]
Was de auto bij de gekozen dealer op voorraad? ik heb een levertijd gekregen van 2 maanden. Ook voor de comfort uitvoering.Phntm schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:26:
Hallo allemaal, ik heb deze topic in de gaten gehouden maar nog niks geplaatst. Ik zal later vandaag mijn private lease bak ophalen. De reden dat we zijn overgestapt is dat met de oudere auto die wij hadden als stel (Opel Astra, 2001) wij veel moesten neerleggen voor brandstof door hoe onzuinig de auto is. Mijn vrouw kan een lease bak krijgen van haar werk maar de afschrijving was het niet waard (voor een Opel karl!), dus besloten we na goed te onderzoeken toch zelf een private lease te nemen en dan deze natuurlijk samen te betalen.
• Comfort uitvoering
• Navigatie Pack
• Sleek silver metallic
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Ik heb inderdaad het model genomen uit voorraad. Het kwam overeen met onze wensen. De auto stond er pas een paar dagen om de Facelift i20 te showen. Daardoor is het gehele proces versneld. Maar ik denk dat het het wachten waar is, geduld loont. Voordat je het weet is het gereed en is het een feest op de weg.Mitssz schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:02:
[...]
Was de auto bij de gekozen dealer op voorraad? ik heb een levertijd gekregen van 2 maanden. Ook voor de comfort uitvoering.
[ Voor 6% gewijzigd door Phntm op 15-03-2019 10:22 ]
Ok kijk aan, ik heb nu ook wat moeizame communicatie met ze via email, sinds maandag is er niet meer gereageerdAndRo555 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:02:
[...]
[...]
Om het wat concreter te maken: slechte communicatie, via mail de bevestiging gekregen van verlenging van contract tot maximale contract voorwaarden (tot 220k km en tot 60mnd), bij het volgende onderhoud (~180k onderhoud, niet de laatste onderhoudsbeurt!!) komt de melding van de dealer dat er niets aan gedaan wordt buiten een kleine oliebeurt. Mocht niet van Arval. Vreemd, ga ik bellen met Arval, blijkt dat de auto einde contract staat, niet verlengd is en volgende week op de stoep verwacht wordt. Ja, hallo![]()
Overigens is er ook even geleden een probleem geweest waarbij de auto nog altijd wel gewoon reed maar moeite had om te starten (long crank issue door lekkende VVT solenoide, zie VW topic even terug). Wordt niet gefixed.![]()
Op de distributieriem op 210k km heb ik niet veel hoop op. Als de remvloeistof en een brandstoffilter er al niet meer af kan.![]()
Overigens werd er wel niet moeilijk gedaan over een twee nieuwe winterbanden voorop op ~175k km (waarvan half met winterbanden gereden). Terwijl in het contract afaik maar 1 set winterbanden staat naast ongelimiteerde zomerbanden.
Oh en verder durven ze voor geen meter in de EV's gaan want die zijn precies van karton en vallen uiteen achter de 100k km als ik hun aanbod moet geloven.
Van mij mag die wel een drijfstang uit zijn blok gooien bij 219.999km dan zit de volgende eigenaar in Oost Europa niet met een half werkende slecht onderhouden auto (die er voor de rest nog best piekfijn uitziet).
/end rant
Float like a butterfly, sting like a bee.
Is het iemand opgevallen dat de Nissan Leaf e+, met 62kWh batterij, 'stiekem' op de website is gezet en dus nu te bestellen is? Ik had me bij Nissan aangemeld om updates te ontvangen zodra deze te configureren was, maar ik heb niks ontvangen. Zag gisteren toevallig dat ie al op de site stond... Hij staat echter nog niet op de officiele nissanprivatelease.nl website....
Helaas zijn de Algemene Voorwaarden (nog) niet gewijzigd, anders zou je (volgens mij) zonder opgaaf van reden, kostenloos en per direct onder je leasecontract uit kunnen komen.
Het was al langer hommeles bij JL. Sinds Januari 2018 regende het klachten over administratie die niet klopte (bundels niet kunnen aanpassen, onduidelijkheid wanneer auto ingeleverd/opgehaald kon worden, niet functionerende app, overbelaste klantenservice e.d.). JL heeft echter pas in September 2018 toegegeven dat dit kwam doordat de leverancier van hun administratiesoftware falliet is gegaan en dat ze daardoor halsoverkop alles moesten migreren naar een nieuw softwarepakket. Hoe ze hiermee zijn omgegaan is echter ontzettend kneuterig geweest.Señor Sjon schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:44:
Zoek op die naam in dit topic. Ze hebben een paar acties gehad die de organisatie deed piepen en kraken.
Ik moest hardop lachen toen ik de mail binnenkreeg. Waarschijnlijk is het inmiddels zo'n puinzooi daar, dat ze er helemaal vanaf willen. Wel sneu, hebben ze, als ik ze moet geloven, bijna alles gemigreerd naar een nieuw administratiesysteem, kunnen ze weer alles gaan migreren. Met dit tempo zijn ze midden 2021 klaarRon!n schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:20:
Privatelease.com en Justlease gaan samenwerken:
Hopelijk gaan ze het administratiesysteem van privatelease.com gebruiken 😂
Helaas zijn de Algemene Voorwaarden (nog) niet gewijzigd, anders zou je (volgens mij) zonder opgaaf van reden, kostenloos en per direct onder je leasecontract uit kunnen komen.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Met Arval moet je bellen en niet mailen. Mailen kan wat langer duren, het is enkel rap als je een contact persoon hebt binnen Arval na een telefoontje. Ik heb 2 heren die over de Hyundai zaakjes gaan één er van stuurt mij zelfs om 19.00 's avonds nog berichten over de voortgang/wijzingen van mijn auto. Zo kreeg ik woensdag een mail om dat tijdstip over dat mijn voertuig nu op kenteken staat.Martinusz schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:35:
[...]
Ok kijk aan, ik heb nu ook wat moeizame communicatie met ze via email, sinds maandag is er niet meer gereageerdblijkbaar is het erg druk ofzo, geen idee. Nu heb ik geen haast, maar 1 van de dingen die belangrijk zijn is vlotte communicatie, al is het maar een bericht van goh het is zo druk ik kan pas vrijdag op je vragen in gaan. Prima dan weet je wat er aan de hand is, nu is het wachten totdat je een keer wat gaat horen
Mijn advies is bel, en spreek. De beller is sneller
Helaas is bellen lastig tijdens kantooruren, maar ik had dus een persoon die vlot reageerde, maar die werkte maar 2 dagen per week. Dus persoon B neemt het over, want collega A werkt maar 2 dagen per week. Vervolgens reageert die persoon B dus niet meer, dat overnemen had dus weinig nutPhntm schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:42:
[...]
Met Arval moet je bellen en niet mailen. Mailen kan wat langer duren, het is enkel rap als je een contact persoon hebt binnen Arval na een telefoontje. Ik heb 2 heren die over de Hyundai zaakjes gaan één er van stuurt mij zelfs om 19.00 's avonds nog berichten over de voortgang/wijzingen van mijn auto. Zo kreeg ik woensdag een mail om dat tijdstip over dat mijn voertuig nu op kenteken staat.
Mijn advies is bel, en spreek. De beller is sneller
Dat is dan net jammer. Trouwens, ook moeilijk om te bellen tijdens je pauze? En volgens mij kun je arval al bellen vanaf 08:00 's ochtends.Martinusz schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:00:
[...]
Helaas is bellen lastig tijdens kantooruren, maar ik had dus een persoon die vlot reageerde, maar die werkte maar 2 dagen per week. Dus persoon B neemt het over, want collega A werkt maar 2 dagen per week. Vervolgens reageert die persoon B dus niet meer, dat overnemen had dus weinig nut
Tegenwoordig heeft zowat iedereen bel angst en is massaal aan het appen/mailen met bedrijven. Ik snap best dat het dan een aantal dagen duurt voor reactie.Phntm schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:16:
[...]
Dat is dan net jammer. Trouwens, ook moeilijk om te bellen tijdens je pauze? En volgens mij kun je arval al bellen vanaf 08:00 's ochtends.
Bellen is idd altijd sneler.
Het is duidelijk geworden dat mijn Leaf niet in Heerlen maar in Helmond geleverd wordt (zelfde eigenaar).
Op de vraag hoelang het gaat duren gaf de medewerker aan eind Maart begin April. Dan klopt week 13 In mijn leaseplan aardig.
Tevens gaf hij aan dat het door een blokkade vanuit Nissan NL allemaal iets langer duurde? Naja verder niet naar gevraagd ik wacht af...
[ Voor 29% gewijzigd door schumi1986 op 15-03-2019 17:17 ]
Iemand een idee waar het precies in zit als 2 auto’s qua totaalprijs even duur zijn, maar er in de lease zomaar 100-150 euro per maand tussen zit? (Karoq vs. Tiguan vs. Kodiaq, alleen rond dezelfde prijs)
Ik vermoed toch voorspelde restwaarde, kosten onderhoud, verzekering (hoe jat gevoelig) etc. Voorspeelde restwaarde bij onze auto lag voor de Grandland Innovation met dezelfde opties als de Ultimate uitvoering gewoon 2.000 lager.
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Bedoel je dat de auto in de lease dan duurder is? Dat kan liggen aan onder andere de standaard uitrusting. Alle VAG auto's gaan via pon financial services voor de private lease. Als ze meer vragen ondanks gelijke waarde ligt het sowieso al aan branding en aan standaard uitrusting. Als je koopt heb je keus uit uitrusting en kun je dingen bij nemen of weglaten. Bij private lease in de meeste gevallen zoals op de configurator van pon, dan heb je keuze uit 3 uitrustingen en is er ook degelijk verschil in de standaard uitrusting.Martinusz schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:10:
Iemand een idee waar het precies in zit als 2 auto’s qua totaalprijs even duur zijn, maar er in de lease zomaar 100-150 euro per maand tussen zit? (Karoq vs. Tiguan vs. Kodiaq, alleen rond dezelfde prijs)
Hoop dat dit wat duidelijk is.
Inmiddels ook de i20 binnen, prachtwagen met veel uitrusting.
Bij welk professioneel bedrijf (niet een beunhaas in zijn eigen garage met bouwkacheltje) kan je achterruiten laten tinten voor 200 euro incl. btw? Uiteraard met garantie.Kecin schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:55:
[...]
Niet echt toch? Tinten is max 200 euro incl. en een setje andere banden op die inches is nooit meer dan 500 euro.
Daarnaast ben je 10k van je spaarrekening kwijt.
https://www.ultimatetuning.nl/BFmango schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:34:
[...]
Bij welk professioneel bedrijf (niet een beunhaas in zijn eigen garage met bouwkacheltje) kan je achterruiten laten tinten voor 200 euro incl. btw? Uiteraard met garantie.
https://www.assinkcarcleaning.nl/
https://www.tintauto.nl/
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Hmm. Bedankt.
Is voor mijn auto (E-Klasse) toch alweer duurder: 225 ex btw.
Zal wel door die kleine driehoekruitjes komen die ook moeten gebeuren?
Heb je toevallig iets gezien in de buurt van Noord-Brabant die ook deze types prijzen hanteren? Want rondom Eindhoven vragen ze al gauw voor mijn auto 400 piek.
Ik ben aan het kijken naar private lease bij arval.
Nu ben ik daar aan het kijken voor 430 euro pm. Bij arval is hij ronduit het goedkoopst. Nu zit er waarschijnlijk een levertijd op van 4 maanden.
Wat doen jullie als je je 1e private lease neemt met je huidige auto. Arval zelf biedt mij veel te weinig voor mijn auto en zelf verkopen zie ik niet zo zitten.
Nu ben ik daar aan het kijken voor 430 euro pm. Bij arval is hij ronduit het goedkoopst. Nu zit er waarschijnlijk een levertijd op van 4 maanden.
Wat doen jullie als je je 1e private lease neemt met je huidige auto. Arval zelf biedt mij veel te weinig voor mijn auto en zelf verkopen zie ik niet zo zitten.
Houden, inruilen of verkopen. Meer opties zijn er niet. Je geeft aan optie 2 en 3 niet te willen, dus dan houden.sgouman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:14:
ANWB koerslijst gecheckt? Komt het overeen met het bod?sgouman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:14:
Ik ben aan het kijken naar private lease bij arval.
Vergis je niet dat je particulier verkopen er altijd meer voor terug krijgt dan bij de dealer of private lease maatschappij.
Koers van anwb lag rond de 13800 bij inruil bij autobedrijf.Martinusz schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:30:
[...]
ANWB koerslijst gecheckt? Komt het overeen met het bod?
Vergis je niet dat je particulier verkopen er altijd meer voor terug krijgt dan bij de dealer of private lease maatschappij.
Arval gerft er 11200 voor
Ik moet het eerste inruilaanbod dat ik bereid zou zijn te accepteren nog tegenkomen. Verschil is gewoon te groot, ook bij aanschaf doe ik het niet en heb ik dus maar tijdelijk even 2 auto's. Bij overstap PL is het wat makkelijker omdat je niet met het probleem zit dat je tijdelijk dubbel geld nodig hebt.
@sgouman dus particuliere verkoop zou €15k kunnen zijn? Het gaat hier om volledige jaren aan afschrijving verschil, dat kan toch nooit teveel moeite/risico zijn?
@sgouman dus particuliere verkoop zou €15k kunnen zijn? Het gaat hier om volledige jaren aan afschrijving verschil, dat kan toch nooit teveel moeite/risico zijn?
[ Voor 21% gewijzigd door assje op 16-03-2019 17:54 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
En veilingwaarde van ANWB?sgouman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:40:
[...]
Koers van anwb lag rond de 13800 bij inruil bij autobedrijf.
Arval gerft er 11200 voor
En als je dat terugkoppelt naar ze?
Welk bedrag moeten zij dan rekening mee houdrn?
Arval zegt geen winst te maken op de verkoop van de auto en ze rechtstreeks het bedrag aan mij terugbetalen wat het hoogste bod ervoor geeft.
[ Voor 22% gewijzigd door sgouman op 16-03-2019 18:25 ]
Die koerslijsten zijn ook niet zaligmakend en in alle situaties accuraat. Zeker particuliere verkoopprijs is moeilijk vast te stellen.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik zou zeggen minimaal veilingwaarde, maar goed als je dat ook te weinig vindt zit er denk ik toch niets anders op dan zelf te verkopen.sgouman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:23:
[...]
Welk bedrag moeten zij dan rekening mee houdrn?
Arval zegt geen winst te maken op de verkoop van de auto en ze rechtstreeks het bedrag aan mij terugbetalen wat het hoogste bod ervoor geeft.
Ja dan ga ik dat proberen.Martinusz schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:27:
[...]
Ik zou zeggen minimaal veilingwaarde, maar goed als je dat ook te weinig vindt zit er denk ik toch niets anders op dan zelf te verkopen.
Wel een ander vraagjr. Ik ben aan het kijken naar een kia ceed. Deze is bij arval 430 euro pm o.b.v 25000 km per jaar. Bij de kia dealer zelf 620 per maand. Zelfde uitvoering en aantal km per jaar.
Weet iemand waar dit grote verschil in zit?
Ik heb nooit zaken gedaan met Arval, maar met mijn VW Polo via Alphabet had ik hetzelfde. Heb de Polo Comfortline 95pk + Metallic lak + Executivepakket + inzittendenverzekering voor 344/m op basis van 3 jaar en 20k km/jaar. Tijdens de proefrit bij Van Mossel heb ik ook een offerte op laten stellen op basis van dezelfde specs, maar die ging eerder richting de 450 als ik me goed herinner. Heb toen ook de aanbieding van Alphabet laten zien en daar konden ze niet bij in de buurt komen gaven ze eerlijk toe, dus raadden ze me ook vooral aan om op die aanbieding in te gaan.sgouman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:32:
[...]
Ja dan ga ik dat proberen.
Wel een ander vraagjr. Ik ben aan het kijken naar een kia ceed. Deze is bij arval 430 euro pm o.b.v 25000 km per jaar. Bij de kia dealer zelf 620 per maand. Zelfde uitvoering en aantal km per jaar.
Weet iemand waar dit grote verschil in zit?
Voor zover ik weet is Arval net als Alphabet een reputabele leasemaatschappij en is het prijsverschil vooral te verklaren door slim in te kopen. Je kunt je auto niet helemaal afconfigureren zoals je zelf wilt. Meestal heb je één model, die je in een (beperkt aantal) kleuren kunt bestellen, met één of maximaal 2 optiepakketten en "accessoires" zoals verzekeringen en winterbanden.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Voornamelijk de restwaarde/ afschrijving waar ze mee rekenen lijkt me. Komende vrijdag kan ik mijn nieuwe Volkswagen Golf variant Highline automaat ophalen met wat optiesMartinusz schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:10:
van de Octavia ten opzichte van de Golf hebbenn we nu nog niet echt nodig, de keuze was voor ons daarom simpel.
Die configurator is puur ter indicatie online. Bij zowel Skoda als Volkswagen is er geen verschil tussen het kopen of private leasen van een nieuwe auto. Alle opties zijn mogelijk.Phntm schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:21:
[...]
Bedoel je dat de auto in de lease dan duurder is? Dat kan liggen aan onder andere de standaard uitrusting. Alle VAG auto's gaan via pon financial services voor de private lease. Als ze meer vragen ondanks gelijke waarde ligt het sowieso al aan branding en aan standaard uitrusting. Als je koopt heb je keus uit uitrusting en kun je dingen bij nemen of weglaten. Bij private lease in de meeste gevallen zoals op de configurator van pon, dan heb je keuze uit 3 uitrustingen en is er ook degelijk verschil in de standaard uitrusting.
[ Voor 39% gewijzigd door Nuevocasa op 16-03-2019 20:04 ]
De configurator geeft een baseline aan, goedkoper dan wat er in de configurator krijg je dus ook niet en dit zeg ik dan uit ervaring (meerdere Volkswagen dealers regio Zuid-Holland). Tuurlijk zijn alle opties mogelijk, je kan je auto net zo gek maken als je wilt, echter is private lease bij VAG in NL belachelijk geprijsd. Dat is wat ik bedoel.Nuevocasa schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:57:
[...]
Die configurator is puur ter indicatie online. Bij zowel Skoda als Volkswagen is er geen verschil tussen het kopen of private leasen van een nieuwe auto. Alle opties zijn mogelijk.
Ik vraag me wel iets af.
Hoe maakt Arval bijvoorbeeld winst.
Ik betaal 48mnd 430 euro pm. Dat is totaal
20640 euro
De auto die ik neem heeft een nieuwprijs van 28850 euro.
Na 4 jaar heb ik er ongeveer 1 ton mee gereden. Maakt Arval dan alleen winst door de overwaarde van de auto? Als dat bijvoorbeeld 10000 euro is hebben ze iets winst maar ze hebben ook 4 jaar onderhoud en verzekering etc betaald
20640 euro
Na 4 jaar heb ik er ongeveer 1 ton mee gereden. Maakt Arval dan alleen winst door de overwaarde van de auto? Als dat bijvoorbeeld 10000 euro is hebben ze iets winst maar ze hebben ook 4 jaar onderhoud en verzekering etc betaald
Arval betaald natuurlijk lang niet de nieuwprijs van 28.850sgouman schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:58:
Ik vraag me wel iets af.
20640 euro
Wow, en ik dacht dacht dat ik een goedkoop lease contract had met 380m/3j/20k.HarmoniousVibe schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:08:
[...]
Ik heb nooit zaken gedaan met Arval, maar met mijn VW Polo via Alphabet had ik hetzelfde. Heb de Polo Comfortline 95pk + Metallic lak + Executivepakket + inzittendenverzekering voor 344/m op basis van 3 jaar en 20k km/jaar. Tijdens de proefrit bij Van Mossel heb ik ook een offerte op laten stellen op basis van dezelfde specs, maar die ging eerder richting de 450 als ik me goed herinner. Heb toen ook de aanbieding van Alphabet laten zien en daar konden ze niet bij in de buurt komen gaven ze eerlijk toe, dus raadden ze me ook vooral aan om op die aanbieding in te gaan.
Voor zover ik weet is Arval net als Alphabet een reputabele leasemaatschappij en is het prijsverschil vooral te verklaren door slim in te kopen. Je kunt je auto niet helemaal afconfigureren zoals je zelf wilt. Meestal heb je één model, die je in een (beperkt aantal) kleuren kunt bestellen, met één of maximaal 2 optiepakketten en "accessoires" zoals verzekeringen en winterbanden.
Wanneer heb jij je polo aangevraagd?
Hoe doen jullie het met een hypotheek. Ik ben nu 22 en wil private lease gaan doen. Echter zou ik dan 60.000 euro minder kunnen lenen.
Jullie hebben waarschijnlijk al een huis maar wat als je wilt verhuizen?
Ik woon nog samen met mijn ouders. Mijn contract is maar 3 jaar omdat ik binnen nu en 5 jaar op mijzelf wil gaan wonen.sgouman schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:20:
Hoe doen jullie het met een hypotheek. Ik ben nu 22 en wil private lease gaan doen. Echter zou ik dan 60.000 euro minder kunnen lenen.
Mijn advies is eerst een hypotheek aan te vragen en pas daarna naar PL te kijken. Dan zou je er geen last van moeten hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door PakoeDIEP op 17-03-2019 10:24 ]
Ik woon ook nog samen bij mijn ouders. Alleen als je eenmaal aan private lease moet je eigenlijk altijd private leasen. Als jij namelijk over 3 jaar een auto moet kopen voor vervoer en dan geen private lease meer hebt ben je duurder uit.PakoeDIEP schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:23:
[...]
Ik woon nog samen met mijn ouders. Mijn contract is maar 3 jaar omdat ik binnen nu en 5 jaar op mijzelf wil gaan wonen.
Mijn advies is eerst een hypotheek aan te vragen en pas daarna naar PL te kijken. Dan zou je er geen last van moeten hebben.
Ik snap wat je bedoeld, maar dat hoeft niet perse. Ik ga ervan uit dat ik over 3 jaar wel genoeg gespaard heb voor een leuk tweedehands auto uit duitsland. Aangezien elektrisch rijden populairder wordt, zullen er vast genoeg ouderwets op benzine rijdende auto's vinden zijn.sgouman schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:26:
[...]
Ik woon ook nog samen bij mijn ouders. Alleen als je eenmaal aan private lease moet je eigenlijk altijd private leasen. Als jij namelijk over 3 jaar een auto moet kopen voor vervoer en dan geen private lease meer hebt ben je duurder uit.
Ik wil na mijn PL contract een paar jaartjes overbruggen met een niet al te luxe auto en dan hetzelfde traject volgen van hypotheek>huis>PL.
[ Voor 7% gewijzigd door PakoeDIEP op 17-03-2019 10:30 ]
PakoeDIEP schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:28:
[...]
Ik snap wat je bedoeld, maar dat hoeft niet perse. Ik ga ervan uit dat ik over 3 jaar wel genoeg gespaard heb voor een leuk tweedehands auto uit duitsland. Aangezien elektrisch rijden populairder wordt, zullen er vast genoeg ouderwets op benzine rijdende auto's vinden zijn.,
Ik wil na mijn PL contract een paar jaartjes overbruggen met een niet al te luxe auto en dan hetzelfde traject volgen van hypotheek>huis>PL.
Om eerlijk te zijn als iemand die zelf vrij jong is (24, wel getrouwd), raad ik je echt heel sterk aan om eerst maar te kijken of je ergens op jezelf kunt wonen. Dan pas echt kijken naar een bijzaak als private lease. Je kan heus wel een jaartje of twee volhouden in een oude koekblik van 1500 á la 2000 euro. Goedkoop verzekeren, en gewoon even A naar B. Iets als een dure auto kopen laat staan leasen is nooit een goeie investering als je nog kijkt naar woon mogelijkheden. Doe wat je wilt met dit advies, ik wil jullie niks opleggen of verplichten. Gewoon iets om over na te denken.sgouman schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:26:
[...]
Ik woon ook nog samen bij mijn ouders. Alleen als je eenmaal aan private lease moet je eigenlijk altijd private leasen. Als jij namelijk over 3 jaar een auto moet kopen voor vervoer en dan geen private lease meer hebt ben je duurder uit.
Ik snap natuurlijk wel dat in onze leeftijdcategorie een VW polo of golf een keiharde statement en status symbool is, maar laten we eerlijk zijn. Is dat ding het waard als je nog wel ergens een woning wilt scoren? Disclaimer: Ik heb zelf PL, maar geen Polo.
[ Voor 8% gewijzigd door Phntm op 17-03-2019 10:35 ]
Heb je helemaal gelijk in hoor en daar rijd ik nu ook in. Helaas komt ie niet door de APKPhntm schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:32:
[...]
[...]
Om eerlijk te zijn als iemand die zelf vrij jong is (24, wel getrouwd), raad ik je echt heel sterk aan om eerst maar te kijken of je ergens op jezelf kunt wonen. Dan pas echt kijken naar een bijzaak als private lease. Je kan heus wel een jaartje of twee volhouden in een oude koekblik van 1500 á la 2000 euro. Goedkoop verzekeren, en gewoon even A naar B. Iets als een dure auto kopen laat staan leasen is nooit een goeie investering als je nog kijkt naar woon mogelijkheden. Doe wat je wilt met dit advies, ik wil jullie niks opleggen of verplichten. Gewoon iets om over na te denken.
Ik vind het niet verstandig nu een huisje te kopen en (als laatste thuiswonende) mijn ouders vinden het niet erg dat ik nog thuis ben. Af en toe even wat geld geven en zij zijn ook blij. Ik spaar zo nog steeds maximaal en kan mezelf verwennen met een (niet al te dure) auto.
Ik ben me ervan bewust dat ik meer kan sparen door nogmaals een tweedehands bak te kopen ipv een blitse 2018 Polo, maar zit op een punt dat ik nét even wat meer wil en kan.
[ Voor 7% gewijzigd door PakoeDIEP op 17-03-2019 12:57 ]
Ik blijf ook nog een tijd thuis wonen. Lekker sparen en ik heb nog geen vast contract. Dus dan krijg ik zo ie zo nog geen hypotheek
Ik vind het meer dan terecht dat je jezelf moet kunnen verwennen, en trouwens heel jofel van je dat je je eigen steentje bijdraagt aan het huis. Ik persoonlijk ben begonnen met een Suzuki Alto, kreeg toen een woning (wel vrije sector maar het is een woning en de kosten draag ik niet zelf), en daarna een Opel Astra die in bijzondere goede staat was met weinig KM voor de leeftijd. DIe heb ik laatst weggedaan toen wij (vrouw en ik) financieel veel sterker in onze schoenen stonden. De maandlasten kunnen gewoon lastig worden als je niet eerst ten minste je eigen huis bemachtigd hebt, of koop of huur doet er niet toe.PakoeDIEP schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:35:
[...]
Heb je helemaal gelijk in hoor en daar rijd ik nu ook in. Helaas komt ie niet door de APK keuring.
Ik vind het niet verstandig nu een huisje te kopen en (als laatste thuiswonende) mijn ouders vinden het niet erg dat ik nog thuis ben. Af en toe even wat geld geven en zij zijn ook blij. Ik spaar zo nog steeds maximaal en kan mezelf verwennen met een (niet al te dure) auto.
@sgouman
Ik heb ook PL niet genomen tot ik zekerheid had van vast contract voor zowel mijn vrouw als ik. Al zegt vast contract tegenwoordig niet veel, op papier is het nog steeds een goed ding om te hebben mits je bijvoorbeeld dus een huis wilt kopen of auto wilt leasen.
[ Voor 11% gewijzigd door Phntm op 17-03-2019 10:40 . Reden: @ mention ]
Het verbaasd mij hoeveel ik er hier al voorbij heb zien komen die , 1. Jong zijn 2. Geen vast contract hebben en 3. Nog bij hun ouders wonen.
Van gezellig bij je ouders wonen naar ik wil hier zo snel mogelijk weg kan in 1 jaar plaats vinden. Erg zuur als je dan 4 jaar moet wachten om iets te kunnen kopen.
Van gezellig bij je ouders wonen naar ik wil hier zo snel mogelijk weg kan in 1 jaar plaats vinden. Erg zuur als je dan 4 jaar moet wachten om iets te kunnen kopen.
[ Voor 37% gewijzigd door schumi1986 op 17-03-2019 11:04 ]
Juni vorig jaar. Ontvangen in november.PakoeDIEP schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:13:
[...]
Wow, en ik dacht dacht dat ik een goedkoop lease contract had met 380m/3j/20k.
Wanneer heb jij je polo aangevraagd?
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Je kan ook (afhankelijk van bij welk bedrijf je leased) het contract voor 450 euro over laten zetten op bijvoorbeeld je ouders hun naam. Hierbij uitgaande dat ze door de BKR toets komen.
Daarna kan je een maximale hypotheek nemen. Daarna kan je eventueel weer terug laten zetten.
Ik weet dat dit discutabel is voor veel mensen, maar het is een optie om mee te nemen.
Daarna kan je een maximale hypotheek nemen. Daarna kan je eventueel weer terug laten zetten.
Ik weet dat dit discutabel is voor veel mensen, maar het is een optie om mee te nemen.
PSN: speedrazor3
Ik denk dat het in de huidige woning markt geen slecht idee is om 3 a 4 jaar te wachten met kopen. Als starter ben je de pineut wanneer de woningen gaan dalen in prijs.schumi1986 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:01:
Het verbaasd mij hoeveel ik er hier al voorbij heb zien komen die , 1. Jong zijn 2. Geen vast contract hebben en 3. Nog bij hun ouders wonen.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Dat is niet waar, ik had bij Skoda alleen keuze uit de pakketten van de lease aanbieding.Nuevocasa schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:57:
[...]
Voornamelijk de restwaarde/ afschrijving waar ze mee rekenen lijkt me. Komende vrijdag kan ik mijn nieuwe Volkswagen Golf variant Highline automaat ophalen met wat optiesHad ook een offerte van een Skoda Octavia waarvan de totaalprijs €5000 lager lag maar de private lease prijs was zo'n €40 pm hoger. Bij Skoda kon er echt geen euro vanaf. De extra ruimte
van de Octavia ten opzichte van de Golf hebbenn we nu nog niet echt nodig, de keuze was voor ons daarom simpel.
[...]
Die configurator is puur ter indicatie online. Bij zowel Skoda als Volkswagen is er geen verschil tussen het kopen of private leasen van een nieuwe auto. Alle opties zijn mogelijk.
Ik kon toch echt alles kiezen wat ik wilde. Dat was 2 weken geleden.Hertog_Martin schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:57:
[...]
Dat is niet waar, ik had bij Skoda alleen keuze uit de pakketten van de lease aanbieding.
Dat komt omdat jij waarschijnlijk de auto via de standaard configurator hebt samen gesteld. Zoals ik had aangegeven kun je je auto net zo gek maken als je wilt, maar via de private lease heb je baseline modellen. Via de configurator kun je je auto naar wens/smaak maken. Dan krijg je een aparte offerte. En alsnog zal je PL lopen via de Volkswagen importeur Pon.Nuevocasa schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:17:
[...]
Ik kon toch echt alles kiezen wat ik wilde. Dat was 2 weken geleden.
Als jij naar de dealer gaat hoef jij voor die wagen ook geen 29k te betalen. Reken op zo'n 10% als jij hem zelf gaat kopen. PL heeft betere deals omdat ze veel meer auto's afnemen, ik gok zo'n 20%. Bij PL acties zie je ook vaak dat er weinig keuze is in bijv. opties. Dan zijn er een groot aantal auto's tegelijk ingekocht, korting wordt daardoor nog hoger.sgouman schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:58:
Ik vraag me wel iets af.
20640 euro
Verder ga jij een nieuwe wagen waarschijnlijk all-risk verzekeren. PL hoeft alleen maar WA te verzekeren, ze hebben kapitaal genoeg om de schade aan de wagens te dekken. Verder ben jij nog wat eigen risico kwijt per schade. Mogelijk heeft PL ook een deal met een verzekeraar voor extra korting.
Wegenbelasting is geen voordeel te behalen.
Onderhoud is bijna niets voor een nieuwe auto, dat wordt echt zwaar overschat. Als jij de wagen 4 jaar hebt heb je maar 2 kleine beurten en een grotere beurt, verder nog een setje banden. Je mag er niet vanuit gaan dat je extra kosten hebt, want garantie. Ook hier kan ik mijzelf weer indenken dat bedrijven onderling afspraken hebben om de kosten te drukken of een PL heeft zelf een garagenetwerk (bijv. v Mossel).
Dan komt op het eind de verkoop/inruil. Een PL kan hem te koop zetten via zijn netwerk voor dealerprijzen. Als ik zo naar de Kia Ceeds kijk uit 2014/2015 kunnen ze daar nog goed 13k voor vangen. Bij inruil krijg jij waarschijnlijk maar 10-11k geboden en particulier verkopen zal je 11-12k opleveren.
Precies. Dus alles is mogelijk. Via de website niet, maar als je naar de dealer gaat wel.Phntm schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:36:
[...]
Dat komt omdat jij waarschijnlijk de auto via de standaard configurator hebt samen gesteld. Zoals ik had aangegeven kun je je auto net zo gek maken als je wilt, maar via de private lease heb je baseline modellen. Via de configurator kun je je auto naar wens/smaak maken. Dan krijg je een aparte offerte. En alsnog zal je PL lopen via de Volkswagen importeur Pon.
En niet alles is trouwens zo absurd als jij aangeeft bij de VAG/PON lease. Er zijn modellen/ uitvoeringen waarmee ze acties hebben net als bij andere maatschappijen en net als bij al die andere maatschappijen moet je de betreffende uitvoering aan staan.
Behalve als je net als vrienden van ons een nieuwe Renault Clio Estate hebt gekocht, na een jaar moesten er al nieuwe remschijven en blokken opTheBrut3 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:49:
[...]
Als jij naar de dealer gaat hoef jij voor die wagen ook geen 29k te betalen. Reken op zo'n 10% als jij hem zelf gaat kopen. PL heeft betere deals omdat ze veel meer auto's afnemen, ik gok zo'n 20%. Bij PL acties zie je ook vaak dat er weinig keuze is in bijv. opties. Dan zijn er een groot aantal auto's tegelijk ingekocht, korting wordt daardoor nog hoger.
Verder ga jij een nieuwe wagen waarschijnlijk all-risk verzekeren. PL hoeft alleen maar WA te verzekeren, ze hebben kapitaal genoeg om de schade aan de wagens te dekken. Verder ben jij nog wat eigen risico kwijt per schade. Mogelijk heeft PL ook een deal met een verzekeraar voor extra korting.
Wegenbelasting is geen voordeel te behalen.
Onderhoud is bijna niets voor een nieuwe auto, dat wordt echt zwaar overschat. Als jij de wagen 4 jaar hebt heb je maar 2 kleine beurten en een grotere beurt, verder nog een setje banden. Je mag er niet vanuit gaan dat je extra kosten hebt, want garantie. Ook hier kan ik mijzelf weer indenken dat bedrijven onderling afspraken hebben om de kosten te drukken of een PL heeft zelf een garagenetwerk (bijv. v Mossel).
Dan komt op het eind de verkoop/inruil. Een PL kan hem te koop zetten via zijn netwerk voor dealerprijzen. Als ik zo naar de Kia Ceeds kijk uit 2014/2015 kunnen ze daar nog goed 13k voor vangen. Bij inruil krijg jij waarschijnlijk maar 10-11k geboden en particulier verkopen zal je 11-12k opleveren.
[ Voor 50% gewijzigd door Nuevocasa op 17-03-2019 20:02 ]
Onzin, je kunt elke auto samenstellen en leasen bij Skoda, ze maken de offerte ter plekke als het moet. Kijk anders ook eens op stern.nl kun je ook van alles samenstellen. Via Arval hetzelfde, via de site niet, maar ze kunnen elke auto leasen in elke samenstelling die je wilt.Hertog_Martin schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:57:
[...]
Dat is niet waar, ik had bij Skoda alleen keuze uit de pakketten van de lease aanbieding.
Niet volkomen waar, via de website kun je net als in de winkel je auto helemaal naar wens samenstellen en een offerte krijgen. De modellen die je ziet staan bij de private lease pagina's van de desbetreffende VAG merken zijn niet altijd "actie" modellen maar de baseline uitvoeringen die de importeur bestelt. Dat je bij andere maatschappijen ook een VAG merk kunt krijgen is niet waar ik het over heb, sterker nog daar zijn ze in de meeste gevallen stukken goedkoper. Als je direct via de website of bij een VAG dealer zelf een auto samenstelt om te leasen kom je duurder uit (meeste gevallen) en gelden er natuurlijk ook andere voorwaarden.Nuevocasa schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:57:
[...]
Precies. Dus alles is mogelijk. Via de website niet, maar als je naar de dealer gaat wel.
En niet alles is trouwens zo absurd als jij aangeeft bij de VAG/PON lease. Er zijn modellen/ uitvoeringen waarmee ze acties hebben net als bij andere maatschappijen en net als bij al die andere maatschappijen moet je de betreffende uitvoering aan staan.
Online kun je een auto helemaal configureren ja, ik zeg nergens dat dit niet kan. Er is dan alleen geen optie om aan te geven dat je wilt private leasen. Je moet dan contact opnemen met de dealer. Ik heb het er daarnaast ook niet over dat de zogenaamde baseline modellen ook de actie modellen zijn. Ze maken er daarnaast niet eens altijd reclame over. De voorwaarden zijn bij VAG gewoon goed, ze hebben het keurmerk. Uiteraard moet je die wel vergelijken. Je geeft aan dat VAG absurd duur is, dat is alleen niet altijd waar.Phntm schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:39:
[...]
Niet volkomen waar, via de website kun je net als in de winkel je auto helemaal naar wens samenstellen en een offerte krijgen. De modellen die je ziet staan bij de private lease pagina's van de desbetreffende VAG merken zijn niet altijd "actie" modellen maar de baseline uitvoeringen die de importeur bestelt. Dat je bij andere maatschappijen ook een VAG merk kunt krijgen is niet waar ik het over heb, sterker nog daar zijn ze in de meeste gevallen stukken goedkoper. Als je direct via de website of bij een VAG dealer zelf een auto samenstelt om te leasen kom je duurder uit (meeste gevallen) en gelden er natuurlijk ook andere voorwaarden.
Sorry heren, was vergeten te reageren 
Ja dat hij dus in de lease duurder is. De drie auto's die ik noemde zijn inclusief alle opties (ongeveer gelijk) en komen dan alle 3 ongeveer op dezelfde catalogusprijs uit. Maar dan zie je toch dat de ene veel duurder is dan de andere. Eigenlijk diegene met de minste restwaarde is ook de goedkoopste, ik had dat eigenlijk andersom verwacht.Phntm schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:21:
[...]
Bedoel je dat de auto in de lease dan duurder is? Dat kan liggen aan onder andere de standaard uitrusting. Alle VAG auto's gaan via pon financial services voor de private lease. Als ze meer vragen ondanks gelijke waarde ligt het sowieso al aan branding en aan standaard uitrusting. Als je koopt heb je keus uit uitrusting en kun je dingen bij nemen of weglaten. Bij private lease in de meeste gevallen zoals op de configurator van pon, dan heb je keuze uit 3 uitrustingen en is er ook degelijk verschil in de standaard uitrusting.
Zie mijn reactie hierboven, ik zou juist verwachten dat de auto met de meeste restwaarde goedkoper zou zijn, maar dat is niet het geval. Wel kan ik mij voorstellen dat die met de grootste restwaarde wel de modellen zijn die jatgevoeliger zijn en duurder in verzekering etc. Er zal vast wel logica achter zitten, maar op voorhand had ik niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijnOphidian schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:20:
Ik vermoed toch voorspelde restwaarde, kosten onderhoud, verzekering (hoe jat gevoelig) etc. Voorspeelde restwaarde bij onze auto lag voor de Grandland Innovation met dezelfde opties als de Ultimate uitvoering gewoon 2.000 lager.
Het blijft inderdaad soms bijzonder. Zal wel aan het inkoop voordeel liggen oid op dat model. Ik heb nu dus een auto met een catalogus waarde van ruim €5000 meer dan 2 andere opties die ik had en betaal zelfs €40pm minder.Martinusz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:26:
Sorry heren, was vergeten te reageren![]()
[...]
Ja dat hij dus in de lease duurder is. De drie auto's die ik noemde zijn inclusief alle opties (ongeveer gelijk) en komen dan alle 3 ongeveer op dezelfde catalogusprijs uit. Maar dan zie je toch dat de ene veel duurder is dan de andere. Eigenlijk diegene met de minste restwaarde is ook de goedkoopste, ik had dat eigenlijk andersom verwacht.
[...]
Zie mijn reactie hierboven, ik zou juist verwachten dat de auto met de meeste restwaarde goedkoper zou zijn, maar dat is niet het geval. Wel kan ik mij voorstellen dat die met de grootste restwaarde wel de modellen zijn die jatgevoeliger zijn en duurder in verzekering etc. Er zal vast wel logica achter zitten, maar op voorhand had ik niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn
Zijn er hier mensen die nu bijvoorbeeld op hun 2e private lease auto zitten? Ik ben benieuwd naar hoe jullie zijn omgegaan met jullie schadevrije jaren; gewoon vervallen en het zal wel, of op een 1 of andere manier toch behouden en opgebouwd? Ik heb gelezen en begrepen dat na 4 jaar je schade vrije jaren worden gereset. Ik weet niet of ik over 4 jaar nogmaals ga leasen of even een eigen auto koop. Ik zou daar graag wel wat meer over willen weten uit jullie ervaring.
Haha, je beschrijft de gemiddelde trainee. Thuis wonen, studieschuld, startsalaris, 1-jaar contract en een dikke bak leasen. Op die manier heeft je nieuwe werkgever je direct stevig in de tangschumi1986 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:01:
Het zal het zelfde zijn als zakelijk? daarbij kon ik na 10 jaar lease opnieuw beginnen. Toch heb ik wel wat korting omdat een andere privé auto van mijn vriendin wel bonus jaren heeft.
Als je geen schade hebt gehad of die zelf wilt betalen wil je nieuwe verzekeraar misschien je lease jaren overnemen. Aan de andere kant kan het ook in je voordeel werken want een lease auto worden alle beschadigingen die buiten gebruikssporen vallen hersteld dus een claim op de verzekering, waar je bij een eigen oudere auto nog wel andere opties zoekt of het laat voor wat het is zodat je geen claim maakt.
Ik zag overigens dat sommige aanbieders zoals bij Toyota dat om schadevrije jaren vragen. Wat de voorwaarden verder zijn weet ik niet.
Als je geen schade hebt gehad of die zelf wilt betalen wil je nieuwe verzekeraar misschien je lease jaren overnemen. Aan de andere kant kan het ook in je voordeel werken want een lease auto worden alle beschadigingen die buiten gebruikssporen vallen hersteld dus een claim op de verzekering, waar je bij een eigen oudere auto nog wel andere opties zoekt of het laat voor wat het is zodat je geen claim maakt.
Ik zag overigens dat sommige aanbieders zoals bij Toyota dat om schadevrije jaren vragen. Wat de voorwaarden verder zijn weet ik niet.
Kijk anders naar PL die maandelijks opzegbaar is na het eerste jaar.PakoeDIEP schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:23:
[...]
Ik woon nog samen met mijn ouders. Mijn contract is maar 3 jaar omdat ik binnen nu en 5 jaar op mijzelf wil gaan wonen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Is wel prijzig hoor afkopen voordat het contract eindigt, kun je toch beter gewoon goedkoop tweedehands blik kopen om die relatief korte tijd te overbruggen.Señor Sjon schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:36:
[...]
Kijk anders naar PL die maandelijks opzegbaar is na het eerste jaar.
O.a. Toyota heeft overeenkomsten die na het eerste jaar opzegbaar zijn per maand.
Het is altijd de vraag of het kostenloos is of niet.Señor Sjon schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:01:
O.a. Toyota heeft overeenkomsten die na het eerste jaar opzegbaar zijn per maand.
Vaak moet je nog een x-aantal maandbetalingen doen afhankelijk van de resterende looptijd.
(het kan best zijn dat het bij Toyota kostenloos is na een x-termijn)
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 18-03-2019 17:10 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb bij Justlease ook de optie genomen om er na een jaar maandelijks vanaf te kunnen. Betaal ik 10 euro per maand voor maar daardoor kan ik wel de optie kiezen die het goedkoopst is (4 jaar).
Na een jaar dus geen enkele opzegkosten of verplichte reden om op te mogen zeggen voor de duidelijkheid.
Na een jaar dus geen enkele opzegkosten of verplichte reden om op te mogen zeggen voor de duidelijkheid.
[ Voor 21% gewijzigd door Kluutmaran op 18-03-2019 17:12 ]
Meestal is de opzegtermijn gewoon 3 maanden wat nog steeds redelijk is in mijn ogen. Dat 10'tje per maand om maandelijks op te kunnen zeggen zou ik altijd doen. Ik heb gehoord van boetes die beginnen bij 1.500 voor de laatste 3 maanden tot de nieuwprijs van de wagen + gedorven inkomsten.
Een week na bestelling is de auto binnen bij de dealer! Vrijdag ophalen (als het kenteken ook binnen is).BasvanS schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:08:
[...]
Ging hier eigenlijk allemaal extreem vlot. Binnen 48 uur van aanvraag naar 14 dagen wachten op verstrijken bedenktermijn.
Stipt 2 weken later een mailtje dat de auto besteld is. Dealer een appje gestuurd en de auto is meteen besteld.
Levering Leaf over 3 weken!!
Reactie op mailtjes duurde net iets langer 24-48 uur!
Nissan Leaf, N-Connecta, Silver Grey
Dat is natuurlijk echt absurd, mag ik vragen waar je dit gezien hebt?Ypuh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:34:
Meestal is de opzegtermijn gewoon 3 maanden wat nog steeds redelijk is in mijn ogen. Dat 10'tje per maand om maandelijks op te kunnen zeggen zou ik altijd doen. Ik heb gehoord van boetes die beginnen bij 1.500 voor de laatste 3 maanden tot de nieuwprijs van de wagen + gedorven inkomsten.
Leverdatum wordt 27 maart, vanmorgen gehoord dat hij morgen afgeleverd word bij de dealer.Osxy schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:17:
Wij hebben vandaag de papieren getekend voor de Ioniq EV. Ben benieuwd wat we als officiële levertijd krijgen te horen.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Of gewoon iets met keurmerk PL daar wordt in principe gewoon gerekend met wat je zou hebben betaald per maand als je bijv minder jaren/km's had gekozen initieel of resterende maandbedragen, welke van de 2 het minst is. Bijv bij familielid betekende dit door de lagere km-stand en eerder inleveren dat een lager maandbedrag met kortere looptijd beter had gepast en daarmee kreeg die 350 euro terug ipv bijbetalen.Ypuh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:34:
bij de anwb? (15.000km iets van 440.-?)BasvanS schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:10:
[...]
Een week na bestelling is de auto binnen bij de dealer! Vrijdag ophalen (als het kenteken ook binnen is).
Nissan Leaf, N-Connecta, Silver Grey
@wwwmarcel nog steeds geen keuze kunnen maken?
ja haha...twijfelkont hé...2 april komt de consumentenbond nog met een private lease aanbod.
Als daar niks bijzonders tussen zit, gaan we voor de leaf.
Al redelijk overtuigd van de leaf (n-connecta) 15.000, ik heb geen haast..
Ik had ook zo'n idee dat de prijs van de 40Kw wellicht nog omlaag ging, met introductie van de 60Kw
Als daar niks bijzonders tussen zit, gaan we voor de leaf.
Al redelijk overtuigd van de leaf (n-connecta) 15.000, ik heb geen haast..
Ik had ook zo'n idee dat de prijs van de 40Kw wellicht nog omlaag ging, met introductie van de 60Kw
Ik heb afgelopen weekend een aanvraag gedaan voor een Nissan Micra voor mijn vriendin bij de ANWB. De eerste check door EDR was akkoord, ik heb nu de documenten aangeleverd dus het is nog ff afwachten.
Vlak voor de aanvraag waren we bij de dealer geweest om eens naar de auto te kijken, hij werkte nou niet echt mee nadat ik gezegd had dat mijn plan was om via de ANWB te gaan leasen. Ook zei hij dat het niet verstandig was omdat je voor een onderhoudsbeurt naar het ene adres moest en voor ruitenwissers weer naar een ander, enz. Een proefrit hebben we maar niet gevraagd
.
Hebben meerdere mensen deze ervaring met de dealers?
Het prijsverschil om via Nissan een Micra n-Connecta te gaan leasen ipv de ANWB is gewoon te groot (het prijsverschil voor 10k KM, 60mnd is ongeveer €70 per maand.)
Heeft iemand recente ervaringen met de levertijd van de Micra via de ANWB (LeasePlan) na de twee weken bedenktijd?
Vlak voor de aanvraag waren we bij de dealer geweest om eens naar de auto te kijken, hij werkte nou niet echt mee nadat ik gezegd had dat mijn plan was om via de ANWB te gaan leasen. Ook zei hij dat het niet verstandig was omdat je voor een onderhoudsbeurt naar het ene adres moest en voor ruitenwissers weer naar een ander, enz. Een proefrit hebben we maar niet gevraagd
Het prijsverschil om via Nissan een Micra n-Connecta te gaan leasen ipv de ANWB is gewoon te groot (het prijsverschil voor 10k KM, 60mnd is ongeveer €70 per maand.)
Heeft iemand recente ervaringen met de levertijd van de Micra via de ANWB (LeasePlan) na de twee weken bedenktijd?
precies hetzelfde met een Leaf...scheelde 100.- en een accent ipv n-connectaPing83 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:15:
verhaal dat de auto werd gebracht door een student en ook weinig service
Sorry maar ik vind het ook wel onbeschoft om naar een dealer te gaan, al vooraf zeggen dat je toch niet bij hun iets gaat afnemen en dan zijn tijd nog gaat verdoenPing83 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:15:
Ik heb afgelopen weekend een aanvraag gedaan voor een Nissan Micra voor mijn vriendin bij de ANWB. De eerste check door EDR was akkoord, ik heb nu de documenten aangeleverd dus het is nog ff afwachten.
Vlak voor de aanvraag waren we bij de dealer geweest om eens naar de auto te kijken, hij werkte nou niet echt mee nadat ik gezegd had dat mijn plan was om via de ANWB te gaan leasen. Ook zei hij dat het niet verstandig was omdat je voor een onderhoudsbeurt naar het ene adres moest en voor ruitenwissers weer naar een ander, enz. Een proefrit hebben we maar niet gevraagd.
Prima dat jij het bij de ANWB gaat afsluiten, maar hou dat dan lekker voor je.
Tenzij die dealer de auto levert via Leaseplan wat je vantevoren dus niet weet. Als je eerst heel veel tijd van een dealer vraagt en uiteindelijk zegt "ja we denken er nog over na" dan is dat ook niet erg netjes. De dealer werkt toch ook voor de importeur die uiteindelijk een auto wil verkopen?
Op de site van de ANWB staat trouwens ook dat je bij de dealer een proefrit kan doen.
Op de site van de ANWB staat trouwens ook dat je bij de dealer een proefrit kan doen.
Een mooie manier om het Kaf van het Koren te scheiden. De echt goede dealers zullen gewoon meewerken. Ik heb aangegeven dat ik geïnteresseerd was in een auto, ben gaan proef rijden, en heb toen vrij snel aangegeven dat ik de deal van de ANWB erg goed vond en of ze die konden matchen.
Dat heeft de beste man in Hengelo geprobeerd maar dat is niet gelukt. Hij gaf toen ook aan dat als ik tot februari zou wachten ook zij de auto mochten leveren van de ANWB (en niet alleen Bochane in mijn geval).
Zij krijgen nu een een kleine afleververgoeding, lang niet zo veel als de verkoop van een nieuwe auto, maar het is niet altijd feest!
Dat heeft de beste man in Hengelo geprobeerd maar dat is niet gelukt. Hij gaf toen ook aan dat als ik tot februari zou wachten ook zij de auto mochten leveren van de ANWB (en niet alleen Bochane in mijn geval).
Zij krijgen nu een een kleine afleververgoeding, lang niet zo veel als de verkoop van een nieuwe auto, maar het is niet altijd feest!
Erover nadenken is iets normaals, niemand koopt een auto bij zijn eerste bezoek. Dat het uiteindelijk niets wordt is ook normaal, dat weet een verkoper ook wel. Maar om nu al vooraf te zeggen ik ga hier toch niets afnemen, maar heb je wel tijd voor mijn vragen en wellicht een proefrit vind ik toch wel aardig onbeschoft eigenlijk.Ping83 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:04:
Tenzij die dealer de auto levert via Leaseplan wat je vantevoren dus niet weet. Als je eerst heel veel tijd van een dealer vraagt en uiteindelijk zegt "ja we denken er nog over na" dan is dat ook niet erg netjes.
Uh nee zo werkt het niet.De dealer werkt toch ook voor de importeur die uiteindelijk een auto wil verkopen?
Enige wat die dealer nog kan hopen is dat de ANWB de auto via hun besteld, maar daar heb jij 0,0 invloed op en de dealer ook niet.
Dat is wat anders, dan vraag je ook daadwerkelijk een offerte aan die dealer en lijk je tenminste nog echt geinteresseerd in de diensten van die dealer, maar ik krijg nu niet echt de indruk dat @Ping83 daarvoor naar de dealer gingBasvanS schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:12:
Een mooie manier om het Kaf van het Koren te scheiden. De echt goede dealers zullen gewoon meewerken. Ik heb aangegeven dat ik geïnteresseerd was in een auto, ben gaan proef rijden, en heb toen vrij snel aangegeven dat ik de deal van de ANWB erg goed vond en of ze die konden matchen.
Ik heb het misschien iets te kort door de bocht geformuleerd.
We zijn naar de dealer gegaan om wat meer info te verkrijgen over de auto. Uiteindelijk kwam het gesprek op eventuele financiering en private lease en wat de kosten zouden zijn. Hij gaf een prijs aan voor zowel private lease als Nissan All-Inclusive en toen gaf ik aan wat de prijzen van de ANWB ongeveer waren. Deze prijs kon hij niet matchen en gaf aan wat de nadelige gevolgen zouden zijn om het via de ANWB te doen. Toen was de drempel al eigenlijk zo hoog voor ons om maar niet meer om een proefrit te vragen.
We zijn naar de dealer gegaan om wat meer info te verkrijgen over de auto. Uiteindelijk kwam het gesprek op eventuele financiering en private lease en wat de kosten zouden zijn. Hij gaf een prijs aan voor zowel private lease als Nissan All-Inclusive en toen gaf ik aan wat de prijzen van de ANWB ongeveer waren. Deze prijs kon hij niet matchen en gaf aan wat de nadelige gevolgen zouden zijn om het via de ANWB te doen. Toen was de drempel al eigenlijk zo hoog voor ons om maar niet meer om een proefrit te vragen.
Jaren geleden toen ik nog een lease auto had wilde ik een proefrit in een octavia maken. Ging ik naar de dealer in Heerlen en die zei doodleuk als je m hier niet besteld dan krijg je geen proefrit.
Die vent uitgelegd dat onze fleetmanager de bestellingen doet en ik niet weet waar die besteld.
Toen was ik al snel klaar met die dealer, iig nooit voor onderhoud daar geweest.
Die vent uitgelegd dat onze fleetmanager de bestellingen doet en ik niet weet waar die besteld.
Toen was ik al snel klaar met die dealer, iig nooit voor onderhoud daar geweest.
Kijk dat is alweer een heel ander verhaal dan dat er eerst stondPing83 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:23:
Ik heb het misschien iets te kort door de bocht geformuleerd.
Over die nadelen zou ik niet zo inzitten, dat deed de dealer bij ons ook. Die schermde met fantastische service die lease maatschappijen niet zouden kunnen bieden, wat dat dan precies was kreeg ik geen antwoord op
De merk dealers hebben min of meer baat wanneer jij bij de anwb kiest voor een Nissan (dit geval) ipv een Opel. Als de totale lease of verkoop van Nissan stevig daalt, kan de merkdealer ook zijn deuren sluiten. Denk ook aan onderhoud, maar ook populairiteit van het merk, etc. Plus een dealer gaat niet weg na 4-5 jaar, kans is aanwezig dat klanten na de periode van lease wel een auto gaan aanschaffen. Dus voor onderhoud + eventuele lease /aanschaf na 4 of 5 jaar loopt deze dealer sowieso kansen mis.Martinusz schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:18:
[...]
[...]
uh ja dat kan altijd, dat is ook lekker makkelijk roepen van de ANWB, die hebben er toch geen last van verder.
Om die reden vind ik het van de betreffende medewerker een vrij domme actie zo te handelen.
Die verkoper heeft totaal geen idee wat verkopen precies inhoud.
Al gevraagd bij de lokale merkdealer?Ping83 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:00:
Ik durf het bijna niet meer te vragenmaar heeft iemand ervaring met de levertijd van een Micra via de ANWB
[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 20-03-2019 10:01 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Sommige dealers zijn erg korte termijn. Als je als een hork gedraagt, dan kom ik nooit meer terug. In 9 van de 10 gevallen heb je gewoon vrije keuze in onderhoud voor een dealer. Als ie vervelend is:
Ik durf het bijna niet meer te vragen
maar heeft iemand ervaring met de levertijd van een Micra via de ANWB
Zoiets duurt altijd te lang....Ping83 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:00:
Ik durf het bijna niet meer te vragenmaar heeft iemand ervaring met de levertijd van een Micra via de ANWB
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Grappig dat jij er zo over denkt maar ik denk dat in dit geval Nissan Nederland niet blij is met een merk dealer die zijn klanten weg stuurt omdat ze de auto gaan leasen via een ander bedrijf.Martinusz schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:18:
[...]
Erover nadenken is iets normaals, niemand koopt een auto bij zijn eerste bezoek. Dat het uiteindelijk niets wordt is ook normaal, dat weet een verkoper ook wel. Maar om nu al vooraf te zeggen ik ga hier toch niets afnemen, maar heb je wel tijd voor mijn vragen en wellicht een proefrit vind ik toch wel aardig onbeschoft eigenlijk.
[...]
Uh nee zo werkt het niet.
Enige wat die dealer nog kan hopen is dat de ANWB de auto via hun besteld, maar daar heb jij 0,0 invloed op en de dealer ook niet.
Een mooi voorbeeld is de reclame van Opel, in deze reclame geven ze aan dat de auto te leasen is via anwb voor maar .... euro.
Het maakt de auto fabrikant echt niet uit waar jij je auto leased uiteindelijk verkopen hun de auto.
Als iemand via de website van een automerk een proefrit boekt heeft de dealer maar mee te werken.
1 April kan ik je daar antwoord op geven 😉wwwmarcel schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:31:
schumi, 100% happy met de leaf?
Grapje zeker, hij heeft stiekem een Tesla Model X P100DL in de lease.
o ik dacht je een keer had gestuurd dat je hem van het weekend ging ophalen in heerlen ofzo...schumi1986 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:23:
[...]
1 April kan ik je daar antwoord op geven 😉
vast een andere leafhebber
Ik zag vandaag dat de Nissan Micra niet meer leverbaar is via de ANWB, dan ben ik mooi op tijd geweest. Ik ben trouwens benieuwd wat de private lease prijzen van de Consumentenbond gaan worden, dit word 2 april bekend gemaakt.
Nog bedankt voor je replySport_Life schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:36:
[...]
Ik heb niet in de Crossland X gereden, maar bedenk wel dat als je net uit een c1 stapt, vrijwel iedere grotere auto veel beter voelt. Het tegenover gestelde hadden wij toen we in onze rondreis door Amerika 3 weken in een Jeep Grand Cherokee hadden gereden, en thuis weer in onze 308.
Voor een goed vergelijk zou je bv een Astra of 308 eerst kunnen rijden, en daarna in de Crossland.
Voor een pure gezinsauto zou je de Astra stationwagon kunnen overwegen, die is iets duurder.
Ik vind het heel verstandig dat je die c1 aan de kant schuift, daar wil je niet met een baby in rondrijden.
Ik ga eind maart het process via de ANWB in gang zetten, dan heb ik nog 14 dagen bedenktijd indien de consumentenbond met een hele scherpe aanbieding komt.
Als vader nu van een 2 jarige kan ik je vertellen een Astra station is geen overbodige luxe. Wat je allemaal meeneemt in t begin is een station echt super handig. Genoeg ruimte voor de kinderwagen met al zn opties etcChippu schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:21:
[...]
Nog bedankt voor je replyWe hebben ook nog even gekeken naar de Astra Sportswagon, maar die vinden we dan wel érg groot ineens.
Ik ga eind maart het process via de ANWB in gang zetten, dan heb ik nog 14 dagen bedenktijd indien de consumentenbond met een hele scherpe aanbieding komt.
Wel een paar mensen hier die ook uitkijken naar het aanbod van de Consumentenbond, zie ik al. Ik wacht ook in spanning, hopelijk zit er iets goeds tussen! Het moet voor mij sowieso een automaat zijn, dus dat beperkt bij veel aanbieders de keuze behoorlijk.
Kijk dan eens naar elektrisch, altijd automaatGroever schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:31:
Wel een paar mensen hier die ook uitkijken naar het aanbod van de Consumentenbond, zie ik al. Ik wacht ook in spanning, hopelijk zit er iets goeds tussen! Het moet voor mij sowieso een automaat zijn, dus dat beperkt bij veel aanbieders de keuze behoorlijk.
Kreeg toevallig mail van die actie van consumentenbond, ze hebben het ook over een primeur....ben benieuwd 
Minimaal 10 modellen uit de top 20 best verkochte auto's; incl. een primeur!
[ Voor 31% gewijzigd door Martinusz op 21-03-2019 16:39 ]
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.