Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ja, maar wat is je punt nu precies?winwiz schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:32:
Ja maar je hebt 4 seizoenen banden, met winterbanden heb je 2 sets banden
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nee de zomerbanden zijn ingeruild en dan betaal ik dus 7,75 / maand extraMartinusz schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:36:
[...]
Krijg je de zomerbanden dan mee naar huisdaar betaal je immers ook al voor in het leasebedrag
![]()
Zouden ze 4 seizoenenbanden niet direct ook vanuit de fabriek mee kunnen bestellen?
Ik ga het de dealer eens vragen, maar door carnaval kan het wel even duren
[...]
Net even gekeken bij Arval, maar bij een Skoda Octavia bijvoorbeeld betaal je ook al 17,50 voor 4 seizoenenbanden, tegenover 20,- voor winterbanden.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Is dit normaal of moet ik een belletje gaan plegen?
Ik heb van LeasePlan ook niets gehoord. Dealer wist dat mijn bestelling kwam en heeft mij direct gecontact.schumi1986 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:16:
Vorige week woensdag was de laatste dag van mijn wettelijke bedenktijd daarna zou de auto besteld worden (anwb) maar tot op heden nog steeds niets vernomen.
Je zou de chat even kunnen proberen, die hebben mij best goed geholpen toen ik nog niet had besloten.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Jij hebt ook een leaf besteld toch? Wacht je nog op levering?Osxy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:00:
[...]
Ik heb van LeasePlan ook niets gehoord. Dealer wist dat mijn bestelling kwam en heeft mij direct gecontact.
Je zou de chat even kunnen proberen, die hebben mij best goed geholpen toen ik nog niet had besloten.
Ik zou niet weten welke dealer de auto gaat leveren of is dit automatisch de dichtstbijzijnde dealer in de gestuurde lijst?
Ioniq, komt eind van de maand.schumi1986 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:17:
[...]
Jij hebt ook een leaf besteld toch? Wacht je nog op levering?
Ik zou niet weten welke dealer de auto gaat leveren of is dit automatisch de dichtstbijzijnde dealer in de gestuurde lijst?
heb leaseplan gevraagd welke dealer ging leveren, wat toevallig onze lokale dealer is.
Oké bedankt. Ik las in een email dat je automatisch van leaseplan zou horen wat de verwachte leverweek zou zijn en dat leaseplan een persoonlijk account zou aanmaken waar dit ook terug te vinden zou zijn.Osxy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:47:
[...]
Ioniq, komt eind van de maand.
heb leaseplan gevraagd welke dealer ging leveren, wat toevallig onze lokale dealer is.
Maar dit blijkt dus niet zo te zijn, lekker duidelijk allemaal
Vast wel, maar blijkbaar niet zo snel.schumi1986 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:53:
[...]
Oké bedankt. Ik las in een email dat je automatisch van leaseplan zou horen wat de verwachte leverweek zou zijn en dat leaseplan een persoonlijk account zou aanmaken waar dit ook terug te vinden zou zijn.
Maar dit blijkt dus niet zo te zijn, lekker duidelijk allemaal
Weet je welke kleuren nog meer voorradig waren?technoaddict schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:12:
Ik krijg de Leaf 1 april. Door de kleur te veranderen naar zwart kon de auto bijna 3 maanden eerder geleverd worden.
Zwarte uitvoering was ergens in maart leverbaar (dat is dus 1 april geworden).
Grey was een week of 3 later leverbaar.
Verder niet gehad over andere kleuren. Maar levertijd is ook vast afhankelijk van welke dealer.
Ik ga voor die goedkoopste versie. Acenta. Ik wil van A naar B en al die extra opties boeien mij niet zoveel.
Is het zo dat je gewoon altijd standaard de max eigen bijdrage betaald?
Of kijken ze naar werkelijke kosten, zijn die hoger dan 500,- dan betaal je max 500,-, zijn ze lager betaal je het daadwerkelijke bedrag?
Dat laatste is mij afgelopen weekend verteld!Martinusz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:46:
Iemand ervaring met schades en eigen bijdrage?
Is het zo dat je gewoon altijd standaard de max eigen bijdrage betaald?
Of kijken ze naar werkelijke kosten, zijn die hoger dan 500,- dan betaal je max 500,-, zijn ze lager betaal je het daadwerkelijke bedrag?
Mij ook, maar zeg nooit nooit met de kleine lettertjes ofzoProudElm schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:48:
Dat laatste lijkt me het meest logisch..
Ok, klinkt op zich wel logisch, maar niet alles is altijd logisch.Nuevocasa schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:10:
[...]
Dat laatste is mij afgelopen weekend verteld!
Gaat mij bijvoorbeeld om, stel je levert je auto weer in en ze vinden 3 krassen op 3 verschillende plekken.
Ik heb er weinig trek in om dan 3x500 euro af te tikken, als dat wel zo is, verlaag ik de eigen risico wel naar 125,- of 300,- dat is ook een optie natuurlijk.
Althans, zo ging het bij mijn zakelijke lease auto toen ik die inleverde. Het boeide mij toen ook niet, alle schades waren gemeld en anders als nog voor mijn ex-werkgever.. Maar ja, elk krasje werd apart dus gemeld aan leaseplan als losse schade.. Liep flink op
Het kijkt me dat je dus altijd keuze hebt de schade zelf te betalen i.p.v. via de verzekering van de lease en dan ook geen eigen risico betaald.
Net even met Leaseplan gebeld, doordat ik zelf een leaseplan account had aangemaakt kon leaseplan de bestelling niet koppelenschumi1986 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:16:
Vorige week woensdag was de laatste dag van mijn wettelijke bedenktijd daarna zou de auto besteld worden (anwb) maar tot op heden nog steeds niets vernomen.
Verwachte levering is week 13 (eind maart).
De dealer keuze is wel opvallend, woon zelf vlakbij Eindhoven maar de auto wordt geleverd door de dealer in Heerlen, terwijl den Bosch ook op de lijst stond met aangesloten dealers.
Kan hem kosteloos laten leveren maar ik denk dat wij er maar een leuk dagje uit van gaan maken
Welke kleur?schumi1986 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:43:
[...]
Net even met Leaseplan gebeld, doordat ik zelf een leaseplan account had aangemaakt kon leaseplan de bestelling niet koppelen
De dealer keuze is wel opvallend, woon zelf vlakbij Eindhoven maar de auto wordt geleverd door de dealer in Heerlen, terwijl den Bosch ook op de lijst stond met aangesloten dealers.
Kan hem kosteloos laten leveren maar ik denk dat wij er maar een leuk dagje uit van gaan maken
Brilliant Black, N-connecta
[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 06-03-2019 16:25 ]
Hopelijk gaan ze het administratiesysteem van privatelease.com gebruiken 😂Het jaar is nog vers, maar we hebben nu al reden voor een feestje. Privatelease.com en Justlease gaan samenwerken. We bundelen onze krachten om nog beter in te spelen op maatschappelijke ontwikkelingen en producten en diensten te ontwikkelen die jouw leven gemakkelijker maken.
Privatelease.com is onderdeel van moederbedrijf Business Lease dat recent een fusie is aangegaan met Terberg Leasing, waar Justlease onderdeel van is. Met de fusie heten we als groep Terberg Business Lease Groep: aangenaam om kennis te maken!
What's in the case?
Krijg zojuist een offerte die gewoon dik 60 euro lager is per maand dan van de dealer
altijd gezellig ons mooie zuid-limburgschumi1986 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:43:
[...]
Net even met Leaseplan gebeld, doordat ik zelf een leaseplan account had aangemaakt kon leaseplan de bestelling niet koppelen
Hier ben ik ook benieuwd naar . Bij mijn offertes scheelt het €95,- p.m.Martinusz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:40:
Wat is de algehele beleving met Arval?
Krijg zojuist een offerte die gewoon dik 60 euro lager is per maand dan van de dealer
En de voorwaarden zijn bij Arval ook scherper (lager eigen risico, lagere kosten meer kilometers en hogere teruggave bij minder kilometers).
Jep zelfde hier, in alles eigenlijk voordeliger, volgens hun site 13x de beste gekozen...koentjek schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:41:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar . Bij mijn offertes scheelt het €95,- p.m.
En de voorwaarden zijn bij Arval ook scherper (lager eigen risico, lagere kosten meer kilometers en hogere teruggave bij minder kilometers).
In het ioniq topic zitten een aantal die leasen bij Arval, die hadden een aantal maanden geleden een goede aanbieding voor de Ioniq.Martinusz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:40:
Arval is bagger (toch voor zakelijke lease), geen idee of het echt beter is voor Private lease.Martinusz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:40:
Wat is er bagger aan ? Bij ons bedrijf zijn wij een paar jaar geleden overgestapt naar Arval en volgens mij zijn er niet echt problemen.AndRo555 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:29:
[...]
Arval is bagger (toch voor zakelijke lease), geen idee of het echt beter is voor Private lease.
PSN: speedrazor3
Hier heb ik niet zoveel aan, wat is dan bagger?AndRo555 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:29:
[...]
Arval is bagger (toch voor zakelijke lease), geen idee of het echt beter is voor Private lease.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Maar geef nu eens details, wat was moeizaam? Wat ging er niet goed? etc.cacofant schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 06:43:
Precies, hier sinds september 2018 een Arval Ioniq Private Lease, aanloop was wat moeizaam, daarna geen problemen...
Overigens op dit moment in contact met zowel Arval als de dealer zelf. De dealer speelt de vermoorde onschuld natuurlijk, snapt er niets van dat Arval zoveel minder kan vragen etc. Tja heel simpel, gewoon omdat jullie te veel winst willen pakken
Tesla Model 3 RWD (2023)
Dat is mijn ervaring met elke dealer. Ze kunnen 9 van de 10x niet de losse leasemaatschappij matchen.Martinusz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:43:
[...]
Maar geef nu eens details, wat was moeizaam? Wat ging er niet goed? etc.
Overigens op dit moment in contact met zowel Arval als de dealer zelf. De dealer speelt de vermoorde onschuld natuurlijk, snapt er niets van dat Arval zoveel minder kan vragen etc. Tja heel simpel, gewoon omdat jullie te veel winst willen pakken
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Welke prijs zit je nu? Ik kwam uiteindelijk op 450 voor een premium Ioniq EV, 15k km, 60 maand. Met Metallic Lak.Martinusz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:43:
[...]
Maar geef nu eens details, wat was moeizaam? Wat ging er niet goed? etc.
Wat op zich best gek is toch, de bron van het merk kan de auto niet goedkoper aanbieden dan een externe aanbiederSeñor Sjon schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:14:
[...]
Dat is mijn ervaring met elke dealer. Ze kunnen 9 van de 10x niet de losse leasemaatschappij matchen.
- De service die je van SKODA leasing kunt verwachten is hoger dan bij iedere andere profit leasemaatschappij.
Ik zou niet weten welke service er hoger zou zijn bij de dealer op dit moment, zo ver ik kan beoordelen bieden ze dezelfde service aan.
- Het doel van SKODA is namelijk om zoveel mogelijk auto’s op de weg te krijgen en te groeien in marktaandeel. Waar Arval een maatschappij is die ook winst als oogmerk heeft.
- Bij lease via SKODA krijg je ook de auto afgeleverd bij je vaste dealer met deskundige uitleg over de auto.
Serieus...dit boeit mij nou echt geen r**t
- Los van de prijs zou je liever bij SKODA leasen of bij Arval?
Tja volgens mij is het belangrijkste de prijs, zeker aangezien de voorwaarden gelijk zijn.
Ik heb een hele andere (categorie) auto, maar bij Arval kom ik dus 70,- euro goedkoper uit per maand.BasvanS schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:17:
[...]
Welke prijs zit je nu? Ik kwam uiteindelijk op 450 voor een premium Ioniq EV, 15k km, 60 maand. Met Metallic Lak.
28 feb. Is de bestelling gedaan door Leaseplan en er is een verwachte levering voor eind maart.
Heb in het verleden nieuwe auto's gekocht maar zo snel is het nog nooit gegaan.
@schumi1986 Japanse auto's worden per boot geleverd, dus in Rotterdam staat een hele partij Leafs in allerhande kleuren. Daarom zie je vaak ook niet veel modelkeuzes. Goede kans dus dat je dus een voorraadauto uit de haven krijgt.
Nou dat is het rare, ik weet zeker dat Arval mijn beoogde auto niet in bulk op voorraad heeft, echter kunnen ze toch veel scherper aanbieden dan de dealer. Ik snap het niet, maar goed gelukkig kom ik er zelf op tijd achterSeñor Sjon schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:45:
De leasemij handelt in bulk en krijgt zo meer korting dan een particulier. Bij BMW kon ik ook niet Alphabet matchen, Alphabet (ook BMW onderdeel) was goedkoper en heeft betere exit-voorwaarden dan BMW. (hoewel BMW een lager eigen risico heeft en ik meen een extra verzekering). Maar dat woog niet op tegen een eventuele afkoop.
Ze hoeven natuurlijk niet elke auto in bulk te bestellen. Het bulkvoordeel werkt over het totaal van alle auto's en daarnaast misschien per importeur. Arval koopt misschien wel meer Hyundai's / Skoda's bij de importeur dan de dealer die jij op het oog hebt en kan daardoor meer korting bedingen. Daarnaast kan Arval de risico's over een veel groter wagenpark verdelen en dus een betere inschatting (en daarmee lagere opslag hanteren) maken.Martinusz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:19:
[...]
Nou dat is het rare, ik weet zeker dat Arval mijn beoogde auto niet in bulk op voorraad heeft, echter kunnen ze toch veel scherper aanbieden dan de dealer. Ik snap het niet, maar goed gelukkig kom ik er zelf op tijd achter
Hier wil ik ook wel open in zijn als men hier nieuwsgierig naar is.koentjek schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:41:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar . Bij mijn offertes scheelt het €95,- p.m.
Hyundai Ioniq Comfort EV Intens blue
30.000 km
36 maanden/3 jaar
512 euro p/m
Arval hanteert hoogstwaarschijnlijk een andere afschrijving, als je denkt de auto voor 1000eu meer te verkopen scheelt dat op 4 jaar toch al meer dan 20eu per maand. En hoe duurder de auto hoe groter de verschillen natuurlijk. Plus ze hebben waarschijnlijk een goedkopere verzekering, de verzekering van private lease van de merken gaat vaak via hun eigen maatschappij en die zijn niet de goedkoopste meestal. Denk dat het qua service ook niet heel veel uitmaakt, als je problemen hebt kun je gewoon bij de merkdealer terecht je belt alleen een ander telefoonnummer.Martinusz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:19:
[...]
Nou dat is het rare, ik weet zeker dat Arval mijn beoogde auto niet in bulk op voorraad heeft, echter kunnen ze toch veel scherper aanbieden dan de dealer. Ik snap het niet, maar goed gelukkig kom ik er zelf op tijd achter
Hyundai Ioniq Premium EV Polar White
10.000 km
60 maanden/5 jaar
451 euro p/m
+ Geblindeerde achterramen
+ All season banden
Door 10000 euro aanbetaling zit ik uiteindelijk op EUR 294/maand.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Dan was het aanbod wat ik kreeg: 450 voor 15k km toch niet slecht op 60 maanden bij de dealer!cacofant schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:43:
Dit betaal ik bij Arval.
Hyundai Ioniq Premium EV Polar White
10.000 km
60 maanden/5 jaar
451 euro p/m
+ Geblindeerde achterramen
+ All season banden
Door 10000 euro aanbetaling zit ik uiteindelijk op EUR 294/maand.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Niet echt toch? Tinten is max 200 euro incl. en een setje andere banden op die inches is nooit meer dan 500 euro.cacofant schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:08:
nee niet echt toch? maar ik heb wel twee + +, de ramen en banden, ook 1000 euro extra in totaal
Daarnaast ben je 10k van je spaarrekening kwijt.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Nissan leaf wordt voor de europese markt gebouwd in Sunderland, UK. Komen aan in Amsterdam bij Nissan. Net als vele andere japanse volume modellen voor de eu markt is er over het algemeen een fabriek in de EU. Honda (UK), Nissan (UK), Toyota (frankrijk, slowakije, rusland), Kia (zuid koreaans maar dan nog) (slowakije) etc.Señor Sjon schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:45:
De leasemij handelt in bulk en krijgt zo meer korting dan een particulier. Bij BMW kon ik ook niet Alphabet matchen, Alphabet (ook BMW onderdeel) was goedkoper en heeft betere exit-voorwaarden dan BMW. (hoewel BMW een lager eigen risico heeft en ik meen een extra verzekering). Maar dat woog niet op tegen een eventuele afkoop.
@schumi1986 Japanse auto's worden per boot geleverd, dus in Rotterdam staat een hele partij Leafs in allerhande kleuren. Daarom zie je vaak ook niet veel modelkeuzes. Goede kans dus dat je dus een voorraadauto uit de haven krijgt.
Tinten was 540 euro, banden 460 euro.Kecin schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:55:
[...]
Niet echt toch? Tinten is max 200 euro incl. en een setje andere banden op die inches is nooit meer dan 500 euro.
Daarnaast ben je 10k van je spaarrekening kwijt.
10000 euro is relatief, moest mijn vorige auto toch kwijt... dus die ingeruild
Tesla Model 3 RWD (2023)
Dan neem ik aan dat nissan Leafs op voorraad heeft in Amsterdam?tomas123 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:01:
[...]
Nissan leaf wordt voor de europese markt gebouwd in Sunderland, UK. Komen aan in Amsterdam bij Nissan. Net als vele andere japanse volume modellen voor de eu markt is er over het algemeen een fabriek in de EU. Honda (UK), Nissan (UK), Toyota (frankrijk, slowakije, rusland), Kia (zuid koreaans maar dan nog) (slowakije) etc.
Want zelfs in 4 weken van Engeland naar Amsterdam naar Dealer lijkt mij krap
kan best 4 weken van engeland naar amsterdam. Ze zullen wel wat leafs op voorraad in amsterdam hebben maar in principe verdelen ze die voorraad strategisch naar dealers die goed verkopen, demo's, veel bestelde configuraties etc. Ken een nissan dealer hier in de buurt en heeft een hele parkeerplaats vol met nieuwe nissans die nog niet eens verkocht zijn.schumi1986 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:48:
[...]
Dan neem ik aan dat nissan Leafs op voorraad heeft in Amsterdam?
Want zelfs in 4 weken van Engeland naar Amsterdam naar Dealer lijkt mij krap
Aha. Dit zou dus zomaar de reden kunnen zijn dat Leaseplan de auto bij de dealer in Heerlen heeft besteld terwijl dit voor mij niet de dichtstbijzijnde is.tomas123 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:07:
[...]
kan best 4 weken van engeland naar amsterdam. Ze zullen wel wat leafs op voorraad in amsterdam hebben maar in principe verdelen ze die voorraad strategisch naar dealers die goed verkopen, demo's, veel bestelde configuraties etc. Ken een nissan dealer hier in de buurt en heeft een hele parkeerplaats vol met nieuwe nissans die nog niet eens verkocht zijn.
En hoe is je ervaring met Arval?EHA1337 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:26:
[...]
Hier wil ik ook wel open in zijn als men hier nieuwsgierig naar is.
Hyundai Ioniq Comfort EV Intens blue
30.000 km
36 maanden/3 jaar
512 euro p/m
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Na de 14 dagen wettelijke bedenktijd wordt de auto besteld en ontvang je van leaseplan een email met daarin de verwachte levertijd en de dealer die dr auto gaat leveren.winwiz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:01:
Iemand ervaring hoelang het duurt eerdat Leaseplan belt n.a.v. een aanvraag via ANWB? De automatische controle was ok maar nu de rest.
Dank je, maar als ik kijk op de website zou EDR eerst nog een telefonische enquette houden en aan de hand daarvan zou de definitieve goed of afkeuring komen.schumi1986 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:31:
[...]
Na de 14 dagen wettelijke bedenktijd wordt de auto besteld en ontvang je van leaseplan een email met daarin de verwachte levertijd en de dealer die dr auto gaat leveren.
Vriend van mij had het in 1,5 dag rond. Ikzelf heb het maandagmiddag ingevuld maar nog niets gehoord (na uploaden alle documenten)winwiz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:01:
Iemand ervaring hoelang het duurt eerdat Leaseplan belt n.a.v. een aanvraag via ANWB? De automatische controle was ok maar nu de rest.
Ik heb geen telefonisch contact gehad met EDR.winwiz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:40:
[...]
Dank je, maar als ik kijk op de website zou EDR eerst nog een telefonische enquette houden en aan de hand daarvan zou de definitieve goed of afkeuring komen.
Na aanvraag en het opsturen van mijn gegevens binnen een week een goedkeuring (per mail) van EDR ontvangen. Na 14 dagen gewacht te hebben tot de wettelijke bedenktijd voorbij was, is mijn auto besteld bij een dealer die ik zelf heb uitgekozen. Binnen een week kreeg ik bericht van de dealer met de levertijd.
Heb ook geen telefoontje van edr gehad, na 2 werkdagen kreeg ik de uitslag en meteen daarna het contract ter ondertekeningwinwiz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:12:
Thx, dan is het wachten of op mail of op telefoontje
Dat zijn ze bij ANWB/Leaseplan wel gewend.CoNNaiZ schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:18:
ze zullen het wel druk hebben ivm die fijne aanbiedingen bij de ANWB
Ging hier eigenlijk allemaal extreem vlot. Binnen 48 uur van aanvraag naar 14 dagen wachten op verstrijken bedenktermijn.winwiz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:01:
Stipt 2 weken later een mailtje dat de auto besteld is. Dealer een appje gestuurd en de auto is meteen besteld.
Levering Leaf over 3 weken!!
Reactie op mailtjes duurde net iets langer 24-48 uur!
[ Voor 5% gewijzigd door BasvanS op 13-03-2019 14:26 ]
346 euro per maand voor 60 maanden , 15k km's per jaar.
Bij onze huidige 308 uit 2015 zit de verzekering + wegenbelasting al op ca 100 euro, dus voor 250 euro extra rijden we een nieuwe wagen. Ik ga nog even verder rekenen
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Bij welke dealer is jou Leaf besteld? Weet jou dealer al een exacte leverdag? Klopt dit met wat in mijn leaseplan staat?BasvanS schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:08:
[...]
Ging hier eigenlijk allemaal extreem vlot. Binnen 48 uur van aanvraag naar 14 dagen wachten op verstrijken bedenktermijn.
Stipt 2 weken later een mailtje dat de auto besteld is. Dealer een appje gestuurd en de auto is meteen besteld.
Levering Leaf over 3 weken!!
Reactie op mailtjes duurde net iets langer 24-48 uur!
Staat op volgt nog. Leverdatum was een schatting van de dealer. Auto is op voorraad bij Nissan Nederland.schumi1986 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:11:
[...]
Bij welke dealer is jou Leaf besteld? Weet jou dealer al een exacte leverdag? Klopt dit met wat in mijn leaseplan staat?
in die 346, wat zit er nu allemaal bij in?Sport_Life schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:02:
Ik ben niet zo thuis in de prijzen van PL, maar mij leek de ANWB actie van de Opel Astra Station mij wel wat.
346 euro per maand voor 60 maanden , 15k km's per jaar.
Bij onze huidige 308 uit 2015 zit de verzekering + wegenbelasting al op ca 100 euro, dus voor 250 euro extra rijden we een nieuwe wagen. Ik ga nog even verder rekenen
Verzekering, wegenbelasting..what else?
Alles behalve de brandstof, de autowasstraat en boetessderooij schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:22:
[...]
in die 346, wat zit er nu allemaal bij in?
Verzekering, wegenbelasting..what else?
Net even de voorwaarden gelezen , die lijken mij alleszins redelijk bij meer/minder km's of kortere/langere looptijd dan vooraf afgesproken. Je betaalt of krijgt retour het bedrag dat hoort bij de andere staffel. De vraag is of je dan wel recht hebt op de actieprijzen, of dat er geen korting op zit.
Iig geen gezeur met 19ct per km extra betalen of 40% van de resterende looptijd afkopen.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Fijn! Wat is het geworden, als ik vragen mag?winwiz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:22:
Ah, krijg zojuist de acceptatie binnen van EDR. Nu maar weer wachten op de rest.
Heb een verwachte leverdatum gekregen van exact 2 maanden. Maar het lijkt me dat dit gewoon een gegeven is?
Betreft een Hyundai i20 Comfort.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Wanneer had jij alles ingediend?winwiz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:22:
Ah, krijg zojuist de acceptatie binnen van EDR. Nu maar weer wachten op de rest.
Afgelopen Zondag middag. Maar alles is nu rond, zit in de 14 dagen 'afkoelfase'
Do more
Mooie auto, wat is uiteindelijke het leasebedrag, hoeveel km en contract van hoeveel jaar?winwiz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:55:
Nissan Qashqai in Tekna uitvoering.
Leaseplan - ANWB - Alle prijzen zijn hier te vindenMadMan68 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:32:
[...]
Mooie auto, wat is uiteindelijke het leasebedrag, hoeveel km en contract van hoeveel jaar?
EUR 436 voor een kleurtje, 60 maanden, Tekna en 15k km
Mooie prijs, zodra mijn leasecontract is afgelopen ook maar eens bij private lease gaan kijken.BasvanS schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:54:
[...]
Leaseplan - ANWB - Alle prijzen zijn hier te vinden
Ik rij nu zelf de Qashqai Business editie.
https://www.aldautomotive...ding/nissan-qashqai-tekna
Edit : zie dat het de 115pk betreft.
[ Voor 22% gewijzigd door schumi1986 op 14-03-2019 10:07 ]
Ik heb de Nissan Mictra N-connecta eerder via ANWB geleased.RetroHead schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:33:
Ik ga zaterdag proefrijden in een hyundai i10 en kia picanto. Nu is het zo dat qua lease prijs ik rond de 240 uit kom voor een leuke uitvoering. Echter heeft nu de anwb en leaseplan de nissan micra staan voor 249 met n-connecta in het wit. Dit is natuurlijk een stuk meer auto en een segment hoger waardoor me deze ook trekt. Mensen ervaring met de nissan micra?
Is een volwaardige B-Klasse auto. Net iets minder dan de klasse leiders, Polo/Fiesta.
Maar de aanbieding destijds was 229 EUR/maand voor 48 maanden bij 10k km/jaar.
Die aanbieding was dusdanig goed dat ik dat gedaan heb, de Polo/Fiesta waren respectievelijk 50 EUR en 80 EUR per maand duurder voor een vergelijkbare uitvoering.
Voor 9 EUR per maand zou ik altijd de overstap van de Picanto/I10 naar de Micra maken, is een stuk meer auto voor dat kleine verschil.
Bedankt voor je reactie! Ik ben enthousiastsmurfinmark schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:49:
[...]
Ik heb de Nissan Mictra N-connecta eerder via ANWB geleased.
Is een volwaardige B-Klasse auto. Net iets minder dan de klasse leiders, Polo/Fiesta.
Maar de aanbieding destijds was 229 EUR/maand voor 48 maanden bij 10k km/jaar.
Die aanbieding was dusdanig goed dat ik dat gedaan heb, de Polo/Fiesta waren respectievelijk 50 EUR en 80 EUR per maand duurder voor een vergelijkbare uitvoering.
Voor 9 EUR per maand zou ik altijd de overstap van de Picanto/I10 naar de Micra maken, is een stuk meer auto voor dat kleine verschil.
Do more
Er rammelt bij mij helemaal niksRetroHead schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:58:
[...]
Bedankt voor je reactie! Ik ben enthousiastZal ff bellen met de garage en ook een proefrit plannen. Ik vind het design exterieur en interieur mooi, lees alleen wat reviews dat de micra geen nette afwerking heeft gehad en slordig aanvoelt. Zo rammelt er van alles volgens autoweek review. Hier ervaring mee?
Ik zou sowieso een beetje uitkijken met individuele reviews, dat geeft vaak een vertekend beeld.
Of was dit een "profesionele" review?
Ik denk dat Nissan in het algemeen, en ook bij de Micra, en redelijk niveau van afwerking haalt.
Van buiten en van binnen ziet het er aardig uit, stoelen zijn (vind ik) erg prettig.
Verder vermoed ik dat bij een nieuwe auto waneer er "van alles rammelt" dit onder de garantie zou vallen.
Zelf was ik best te spreken over de auto,
maar heb niet bijzonder veel verstand van auto's. We rijden momenteel in een Citroën C1 (2010), maar verwachten eind dit jaar een gezinsuitbreiding, vandaar de eventuele overstap.
Ik heb nog even verder gekeken, maar kan niet echt vergelijkbare aanbiedingen vinden voor andere merken. Al met al lijkt €336 p.m. voor 48 maanden / 15.000km me dus best een aardige deal.
Heeft iemand toevallig ervaring met de Crossland X? Of misschien tips voor andere modellen rond dezelfde prijs?
All-Season banden leveren ze zelf niet eens, waar slaat dit op...
Verwijderd
Levertijd indicatie na de bedenktijd 8 - 12 weken... Nou ja het kan slechterBasvanS schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:54:
[...]
Leaseplan - ANWB - Alle prijzen zijn hier te vinden
Ik heb niet in de Crossland X gereden, maar bedenk wel dat als je net uit een c1 stapt, vrijwel iedere grotere auto veel beter voelt. Het tegenover gestelde hadden wij toen we in onze rondreis door Amerika 3 weken in een Jeep Grand Cherokee hadden gereden, en thuis weer in onze 308Chippu schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:40:
Ik heb afgelopen weekend toevallig een proefrit gemaakt in de Opel Crossland X (110pk), n.a.v. de ANWB aanbieding.
Zelf was ik best te spreken over de auto,
maar heb niet bijzonder veel verstand van auto's. We rijden momenteel in een Citroën C1 (2010), maar verwachten eind dit jaar een gezinsuitbreiding, vandaar de eventuele overstap.
Ik heb nog even verder gekeken, maar kan niet echt vergelijkbare aanbiedingen vinden voor andere merken. Al met al lijkt €336 p.m. voor 48 maanden / 15.000km me dus best een aardige deal.
Heeft iemand toevallig ervaring met de Crossland X? Of misschien tips voor andere modellen rond dezelfde prijs?
Voor een goed vergelijk zou je bv een Astra of 308 eerst kunnen rijden, en daarna in de Crossland.
Voor een pure gezinsauto zou je de Astra stationwagon kunnen overwegen, die is iets duurder.
Ik vind het heel verstandig dat je die c1 aan de kant schuift, daar wil je niet met een baby in rondrijden.
[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 14-03-2019 21:39 ]
Voor de Leaf stond ook een levertijd van 8 - 12 weken in de mail, na de bestelling is de verwachte levertijd maar 3 weken.winwiz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:29:
[...]
Levertijd indicatie na de bedenktijd 8 - 12 weken... Nou ja het kan slechterOver een week of 3 weet ik wat meer.
Enkel eigen bijdrage indien niet “acceptapel” en die richtlijnen kunnen wel lm verschillenVerwijderd schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:48:
Grote voordeel van zelf bezitten vs private lease lijkt mij toch wel de afhandeling van schade. Je hebt niet altijd alles in de hand; als er een lomperd een deukje in jouw portier slaat bij het openzwiepen van z'n deur (zonder briefje uiteraard), kun je met een eigen auto nog besluiten om het te laten zitten. Of "bijna zo goed als nieuw" zelf fixen. Bij pl betaal je meteen honderden euro's. Die verplichting lijkt me lastig. Ervaringen?
Hoop doet leven, maar ik reken mij nog niet rijk. Als de kogel eindelijk door de kerk is wil ik eigenlijk niet meer wachten.schumi1986 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:50:
[...]
Voor de Leaf stond ook een levertijd van 8 - 12 weken in de mail, na de bestelling is de verwachte levertijd maar 3 weken.
SpeeDRaZoR3 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:02:
[...]
Wat is er bagger aan ? Bij ons bedrijf zijn wij een paar jaar geleden overgestapt naar Arval en volgens mij zijn er niet echt problemen.
Om het wat concreter te maken: slechte communicatie, via mail de bevestiging gekregen van verlenging van contract tot maximale contract voorwaarden (tot 220k km en tot 60mnd), bij het volgende onderhoud (~180k onderhoud, niet de laatste onderhoudsbeurt!!) komt de melding van de dealer dat er niets aan gedaan wordt buiten een kleine oliebeurt. Mocht niet van Arval. Vreemd, ga ik bellen met Arval, blijkt dat de auto einde contract staat, niet verlengd is en volgende week op de stoep verwacht wordt. Ja, halloMartinusz schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:14:
[...]
Hier heb ik niet zoveel aan, wat is dan bagger?
Overigens is er ook even geleden een probleem geweest waarbij de auto nog altijd wel gewoon reed maar moeite had om te starten (long crank issue door lekkende VVT solenoide, zie VW topic even terug). Wordt niet gefixed.
Op de distributieriem op 210k km heb ik niet veel hoop op. Als de remvloeistof en een brandstoffilter er al niet meer af kan.
Overigens werd er wel niet moeilijk gedaan over een twee nieuwe winterbanden voorop op ~175k km (waarvan half met winterbanden gereden). Terwijl in het contract afaik maar 1 set winterbanden staat naast ongelimiteerde zomerbanden.
Oh en verder durven ze voor geen meter in de EV's gaan want die zijn precies van karton en vallen uiteen achter de 100k km als ik hun aanbod moet geloven.
Van mij mag die wel een drijfstang uit zijn blok gooien bij 219.999km dan zit de volgende eigenaar in Oost Europa niet met een half werkende slecht onderhouden auto (die er voor de rest nog best piekfijn uitziet).
/end rant
[ Voor 3% gewijzigd door AndRo555 op 14-03-2019 22:04 ]
Ik begrijp je helemaal. Ik heb eigenlijk de Leaf pas nodig na de zomer. Ik dacht laat ik nu maar vast bestellen anders verloopt de actie van de ANWB.winwiz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:01:
[...]
Hoop doet leven, maar ik reken mij nog niet rijk. Als de kogel eindelijk door de kerk is wil ik eigenlijk niet meer wachten.
Maar sinds het moment van goedkeuring EDR kan het allemaal niet snel genoeg gaan
Ik was even door de nieuwe voorraad auto's aan het bladeren van de dealer waar mijn leaf besteld is (Janssen-kerres) en daar staan best wel wat nissan QQ nieuw op voorraad dus ben benieuwd wat jou levertijd gaat zijn.
Ik woon tussen Amsterdam en Utrecht in maar als ik weken eerder kan rijden dan kom ik wel naar Maastricht.:)schumi1986 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:09:
[...]
Ik was even door de nieuwe voorraad auto's aan het bladeren van de dealer waar mijn leaf besteld is (Janssen-kerres) en daar staan best wel wat nissan QQ nieuw op voorraad dus ben benieuwd wat jou levertijd gaat zijn.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.