Ik had in 2016 ook een Polo met wat noodzakelijke opties (airco, 95pk en een pakket met CarPlay en leren stuurtje en versnellingspook) en 20k km voor 24 maanden voor 320. Gewoon via de dealer. Nu red je dat ruim niet meer. Ik heb wel het idee dat het aanbod op de website echt enorm in prijs is gestegen.BasvanS schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:22:
[...]
Als ik dat contract op 24 maanden zet kom je dus met een kleurtje op Ruim 500 euro uit, de A3 S-line is op zeker duurder! Is dan wel een echt een bizar goeie deal.
net getekend voor 418 euro, Leaf. wel 10k km en 60 maanden..
Bij Autoabbonnement kost de door jou geschetste auto/looptijd/opties 599 per maand.. En jij hebt dat voor 414?
Hahaha, een A3, met 18/19 inch velgen, ruim 35.000 euro, 2 jaar, 40k km totaal. Zon auto schrijft al dik 10.000-12000 euro af in die zelfde periode. En jij hebt dat geregeld bij Pon voor nog geen EUR 10.000 all-in...
18 inch velgen. En je hoeft me niet perse te geloven hoor. Blijkbaar was het echt een goede deal als het hier zoveel teweeg brengt..BasvanS schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:32:
[...]
Hahaha, een A3, met 18/19 inch velgen, ruim 35.000 euro, 2 jaar, 40k km totaal. Zon auto schrijft al dik 10.000-12000 euro af in die zelfde periode. En jij hebt dat geregeld bij Pon voor nog geen EUR 10.000 all-in...
[ Voor 8% gewijzigd door r0bb op 21-02-2019 20:54 ]
Over goede deals gesproken. Ik heb mij niet meer gemeld na aflevering van mijn auto.
Heb medio vorig jaar een leasecontract afgesloten voor een BMW 4 serie Gran Coupe 420i. Bij de dealer geconfigureerd naar wens, onderhandeld en uitgekomen op een totaalprijs van € 650 per maand voor 12.500 kilometers per jaar en 48 maanden. Nieuwprijs....€ 61.000
Rijd niet superveel maar houd wel van een mooie auto met wat PKs onder de kap.
Naar verhouding met de leaseprijs van sommige middenklassers vind ik het een geweldige deal. Heerlijk uitgevoerd ook, wit lederen bekleding, M-sportpakket, Harman Kardon audio, high executive pakket.

Bevalt erg goed. Mogelijk neem ik hem na afloop van het contract over
verwacht niet dat ik weer zo een aanbod krijg.
Heb medio vorig jaar een leasecontract afgesloten voor een BMW 4 serie Gran Coupe 420i. Bij de dealer geconfigureerd naar wens, onderhandeld en uitgekomen op een totaalprijs van € 650 per maand voor 12.500 kilometers per jaar en 48 maanden. Nieuwprijs....€ 61.000
Naar verhouding met de leaseprijs van sommige middenklassers vind ik het een geweldige deal. Heerlijk uitgevoerd ook, wit lederen bekleding, M-sportpakket, Harman Kardon audio, high executive pakket.
Bevalt erg goed. Mogelijk neem ik hem na afloop van het contract over
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Dat was het zeker! Als het te mooi is om waar te zijn...r0bb schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:50:
[...]
18 inch velgen. En je hoeft me niet perse te geloven hoor. Blijkbaar was het echt een goede deal als het hier zoveel teweeg brengt..
Je moet liquiditeit inleveren, ofwel uit eigen geld ofwel financiering.Martinusz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:29:
[...]
Maar je zult ook eerst 20K moeten investeren, anders heb je geen auto om af te schrijven
Met PL lever je ook in, het gaat namelijk ten koste van leencapaciteit.
Dit is dus juist wel prima te berekenen en ook helemaal niet ingewikkeld.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik zou zeggen laat dan even zien die berekeningassje schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:41:
[...]
Je moet liquiditeit inleveren, ofwel uit eigen geld ofwel financiering.
Met PL lever je ook in, het gaat namelijk ten koste van leencapaciteit.
Dit is dus juist wel prima te berekenen en ook helemaal niet ingewikkeld.
Financiering en PL gaat idd van je leen capaciteit af, maar het raakt niet je liquide middelen.
Bij aanschaf ben je het bedrag in liquide middelen direct kwijt, hoe ga je dat vergelijken met die financieringen?
En liquide middelen ontstaan niet zomaar, daar is ook x tijd iets voor opzij gezet wat je dus ook x tijd heeft “geraakt” per maand, je kom het niet uitgeven, anders had je het bedrag niet gehad voor aanschaf.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Inderdaad. Waarom zou je opscheppen over een PL deal. Een collega heeft een Seat Leon station. Dacht 15.000 km ook voor 120 euro per maand minder waar het nu voor wordt aangeboden. Hij heeft het ook in 2017 afgesloten. Denk dat PON toen gewoon PL in de markt wilde zetten of targets moest halen ofzo.r0bb schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:50:
[...]
18 inch velgen. En je hoeft me niet perse te geloven hoor. Blijkbaar was het echt een goede deal als het hier zoveel teweeg brengt..
Kijk dan even terug in dit topic, volop berekeningen, oa van mij.Martinusz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:55:
[...]
Ik zou zeggen laat dan even zien die berekening
Financiering en PL gaat idd van je leen capaciteit af, maar het raakt niet je liquide middelen.
Bij aanschaf ben je het bedrag in liquide middelen direct kwijt, hoe ga je dat vergelijken met die financieringen?
En liquide middelen ontstaan niet zomaar, daar is ook x tijd iets voor opzij gezet wat je dus ook x tijd heeft “geraakt” per maand, je kom het niet uitgeven, anders had je het bedrag niet gehad voor aanschaf.
Vergelijk voor het gemak gewoon PL met een auto waarvan aanschaf volledig gefinanciert wordt.
Je kunt zelf kiezen met welke rentederving je rekent, bijvoorbeeld:
0,3% als het anders op spaarrekening staat
2% als je anders je hypotheek af zou lossen
6% als je het consumptief moet lenen
7% als je denkt dat als netto rendement te hebben op je beleggingen
In jouw voorbeeld waar je wilt vergelijken voor een situatie zonder spaargeld reken je dus gewoon met het percentage voor consumptief krediet.
Een auto van €20k uit jouw voorbeeld kost dan dus €100 per maand rentederving in je berekening.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe voertuigen en aflopende PL
Hier 2 PL's, 18.000 en 13.000 en lopen dit jaar september, en volgens jaar Feb. "af"
Nu is het inkomen en de BKR ( imho ) in orde, maar die 31K hakt er natuurlijk aardig in
We willen best voortzetten, beide auto's voldoen prima ( 3 en 4j contracten ) maar als de prijs hetzelfde blijft ( of zelfs hoger wordt ) denk ik toch wat nieuws te willen
Ik ben een beetje 'angstig' dat de registratie blijft staan, en ik niet zomaar kan overstappen van Athlon naar ANWB ( of eender welke concullega )
Vervalt de registratie ( naar positief ) direct, of blijft die nog wat hangen ?
Hier 2 PL's, 18.000 en 13.000 en lopen dit jaar september, en volgens jaar Feb. "af"
Nu is het inkomen en de BKR ( imho ) in orde, maar die 31K hakt er natuurlijk aardig in
We willen best voortzetten, beide auto's voldoen prima ( 3 en 4j contracten ) maar als de prijs hetzelfde blijft ( of zelfs hoger wordt ) denk ik toch wat nieuws te willen
Ik ben een beetje 'angstig' dat de registratie blijft staan, en ik niet zomaar kan overstappen van Athlon naar ANWB ( of eender welke concullega )
Als je gewoon iedere maand netjes betaald is jouw registratie gewoon al positiefGimmick schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:21:
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe voertuigen en aflopende PL
B-Bandit schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:13:
Over goede deals gesproken. Ik heb mij niet meer gemeld na aflevering van mijn auto.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bevalt erg goed. Mogelijk neem ik hem na afloop van het contract oververwacht niet dat ik weer zo een aanbod krijg.
Mijn droomauto.
Ik kreeg hem bij BMW niet onder de 670 voor een 420 M Sport HE en een reut opties (10k/48m). Op mijn werk ging ik ook een categorie omhoog, dus heb het uiteindelijk niet gedaan.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ah jammer joh. Ja ik denk persoonlijk dat dit mijn laatste benzineauto is....kijken wat er over 3 jaar weer allemaal staat!Señor Sjon schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:36:
[...]
![]()
Mijn droomauto.![]()
Ik kreeg hem bij BMW niet onder de 670 voor een 420 M Sport HE en een reut opties (10k/48m). Op mijn werk ging ik ook een categorie omhoog, dus heb het uiteindelijk niet gedaan.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Het leed was JustLease heet, blijkbaar.
Nu 3 weken mijn Ford Fiesta, ben er superblij mee... Alleen die administratie bij JL is om te janken. Ik heb:
1. Nog geen credit gezien voor de restkosten van mijn voorloopauto.
2. Wel mijn factuur voor februari ontvangen (zoals verwacht aan het einde van de maand), welke ik zal storneren in telefonisch overleg (bevestigd via mail) met justlease. Op mijn volgende factuur zou het bedrag gecorrigeerd worden maar... puntje 3!
3. Ik heb ook vast de factuur voor maart ontvangen, welke 2 dagen na de factuur van februari wordt afgeschreven ineens. Wat een ellende.
Nu 3 weken mijn Ford Fiesta, ben er superblij mee... Alleen die administratie bij JL is om te janken. Ik heb:
1. Nog geen credit gezien voor de restkosten van mijn voorloopauto.
2. Wel mijn factuur voor februari ontvangen (zoals verwacht aan het einde van de maand), welke ik zal storneren in telefonisch overleg (bevestigd via mail) met justlease. Op mijn volgende factuur zou het bedrag gecorrigeerd worden maar... puntje 3!
3. Ik heb ook vast de factuur voor maart ontvangen, welke 2 dagen na de factuur van februari wordt afgeschreven ineens. Wat een ellende.
Prijzen van de Peugeot site zijn leidend en is behalve door de dealer gegeven cashback weinig mee te doen. Optie prijzen verschillen per uitvoering en veranderen ook als je bepaalde andere opties kiest.Ophidian schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:59:
[...]
Wat ga je betalen als ik vragen mag en met welke opties? Ik wil op termijn eens gaan rondkijken naar een 3008 of 5008 en zal PL zeker met aanschaf vergelijken.
Wij gaan waarschijnlijk voor de Allure met extra opties als trekhaak, navigatie, camera achter, dode hoek bewaking etc. GT Line heeft net iets leukere looks maar is wel 20€ per maand duurder. Voor ons is het een oplossing voor komende vier jaar met 3x kinderen in stoeltjes leeftijd op de achterbank
Toch snap ik niet dat de prijzen hier 200 euro per maand hoger liggen dan in duitsland. Als ik daar de private lease prijzen zie van bv de nieuwe Fiesta kom ik op 150 euro allin uit
Autorijden in Duitsland is simpelweg goedkoper, vooral omdat er minder belasting op auto;s geheven wordt.alki schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:23:
Toch snap ik niet dat de prijzen hier 200 euro per maand hoger liggen dan in duitsland. Als ik daar de private lease prijzen zie van bv de nieuwe Fiesta kom ik op 150 euro allin uit
De MRB is hier hoger, de aanschafprijs is hier hoger, etc. Niet zo heel moeilijk om na te gaan.
@B-Bandit Ik heb mijn zakelijke auto weer in de bijtelling genomen. Ik heb het een jaar met kilometers schrijven gedaan, maar dat is in de praktijk veel te irritant. Ook is met 2 kinderen het niet handig om in voorkomende gevallen geen auto standby te hebben hier.
@B-Bandit Ik heb mijn zakelijke auto weer in de bijtelling genomen. Ik heb het een jaar met kilometers schrijven gedaan, maar dat is in de praktijk veel te irritant. Ook is met 2 kinderen het niet handig om in voorkomende gevallen geen auto standby te hebben hier.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat was bij Athlon ook in de eerste maanden, alsof ze bleven afschrijvenHetisookwat schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:44:
Auto kwam op 11 jan, eerste afschrijving was op de 15e ( halve periode )
op de 28e kwam de factuur van februari met direct daarop nog die 4 dagen van januari.
Ze willen vooraf betaald hebben, begrijpelijk, maar het is soms niet helemaal duidelijk gecommuniceerd ( en van wat ik hier en bij anderen gezien heb, bij JL nog onduidelijker
Athlon gebruikt gelukkig het aantal km over de gehele periode ( ik heb 20K/j dus mag de auto inleveren met 80k ( en 10% marge erboven, volgens hun administratie )
Daar kies ik de 20K voor, het ene jaar rij je wat meer dan het andere, maar gemiddeld blijft het hetzelfde
Heb je de aanschafprijzen en overige kosten al eens vergeleken? Dan snap je gelijk dat het goedkoper is in Duitsland.alki schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:23:
Ford Fiesta Trend (70pk, handbak):
Ford NL: €17.125
Ford DE: €10.990
Ik kan mijzelf helemaal indenken waarom er prijsverschil is!
Mocht je zelf de sites eens bekijken, vergelijk voor de lol eens de Mustang GT nieuwprijs in Nederland en Duitsland. Dan zie je hoe ver Nederland is doorgeslagen in autobezit uitmelken
Die Mustang GT is dus onder de 50k in Duitsland en in Nederland boven de 110kalki schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:45:
Tis helemaal doorgeslagen, ik zag t al bij een Alfa Giulia QV hier meer dan 100k. Belgie en Duitsland vanaf 65k
[ Voor 17% gewijzigd door TheBrut3 op 22-02-2019 10:58 ]
Tis helemaal doorgeslagen, ik zag t al bij een Alfa Giulia QV hier meer dan 100k. Belgie en Duitsland vanaf 65k
Het is ondertussen toch wel algemeen bekend dat autorijden net als vrijwel alle andere dingen door belastingen 2 tot 3 keer zoveel kost als elders?alki schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:45:
Jep.. Vervelend is het wel, omdat je blijft bellen met vragen en zij hun administratie gewoon niet op orde hebben wat betreft het voorloopauto-proces.Gimmick schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:14:
[...]
Dat was bij Athlon ook in de eerste maanden, alsof ze bleven afschrijven
Auto kwam op 11 jan, eerste afschrijving was op de 15e ( halve periode )
op de 28e kwam de factuur van februari met direct daarop nog die 4 dagen van januari.
Ze willen vooraf betaald hebben, begrijpelijk, maar het is soms niet helemaal duidelijk gecommuniceerd ( en van wat ik hier en bij anderen gezien heb, bij JL nog onduidelijker)
Als ik die prijzen zie dan denk ik wel eens, wat blijft er nog over voor zo'n autofabrikant?TheBrut3 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:34:
[...]
Ford Fiesta Trend (70pk, handbak):
Ford NL: €17.125
Ford DE: €10.990
Alleen al het transport van onderdelen en eindproduct, en de dealer pakken samen zo'n 3k lijkt me. In Duitsland zullen ze ook wel iets van BPM en BTW hebben, dus de overheid pakt ook 3k. Dan blijft er dus maar 5k over voor Ford zelf bij zo'n Fiesta?
Geen wonder dat sommige auto's vol zitten met goedkoop plastic of dat er bezuinigd wordt op electrische ramen en navi.
Geen idee, er zijn vast docu's te vinden waar dit wordt berekend. Maar als ik zie dat VAG in 2017 €11.4 miljard winst had en Toyota in datzelfde jaar zo'n $17 miljard, dan valt er goed mee te verdienen.Ypuh schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:07:
Als ik die prijzen zie dan denk ik wel eens, wat blijft er nog over voor zo'n autofabrikant?
Best interessant. Ik heb een 320i zakelijk geleased als zzp'er, die kostte me meer per maand!Señor Sjon schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:36:
[...]
![]()
Mijn droomauto.![]()
Dan is toch ook wel duidelijk dat voor de leasemaatschappij (of dealer) de kostenstructuur heel anders in elkaar zit. Bij deze bedragen gaat rentederving ook een significante rol spelen.B-Bandit schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:13:
Indicatieve berekening privé aanschaf ter vermaak;
Rentederving: €100,- (o.b.v. 2%, zeg eigen geld t.o.v. aflossing hypotheek)
Onderhoud €100,- (aanname, banden zijn best duur denk ik)
Verzekering: €80,- (Goedkoopste optie 5 SVJ)
Wegenbelasting: €75,- (Zuid-Holland)
Totaal excl. afschrijving: €355,-
Restant t.b.v. afschrijving €295
Dat geeft een ruimte in de leasetermijn van €14.160,- voor afschrijving (23%) dus een restwaarde van €46.840,- Nu durf ik er wel vanuit te gaan dat die €61k een cataloguswaarde is die niemand ooit betaalt heeft. Stel we gaan uit van een werkelijke aankoopprijs 10% lager dan komen we op een afschrijving van 26% (nog niet hoog voor 4 jaar en 50.000km).
Duidelijk dat de waarde hier relatief hoog is door ruime opties, opties waarvan we zeggen dat ze een relatief groot effect op het leasebedrag hebben (volledige afschrijving in termijn).
Ik heb me niet verdiept in de te verwachte restwaarde maar het lijkt me duidelijk dat het bijna onmogelijk is deze auto privé nieuw voor hetzelfde geld te rijden. Op basis van deze berekening ben je achteraf dus beter af als het aanbod voor overname <€46.840 is (zal iets anders zijn afhankelijk van persoonlijke getallen).
Dus mooie bak en goede deal! Dat gezegd hebbende (als iemand die niet veel om auto's geeft); €0,62/km excl. brandstof, wat een geld
[ Voor 6% gewijzigd door assje op 22-02-2019 15:56 ]
Bij dergelijke BMW's zit je al snel aan 20%+ korting op catalogusprijs als leasetoko/zakelijk/... De 4 serie is lang geen nieuw ontwerp meer dus die zal eerder naar de 25% gaan. Dus dan zit je op een restwaarde van 31590 (oftewel ~50%), wat wel wat marge creëert om winst te maken.assje schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:47:
[...]
...
Nu durf ik er wel vanuit te gaan dat die €61k een cataloguswaarde is die niemand ooit betaalt heeft. Stel we gaan uit van een werkelijke aankoopprijs 10% lager dan komen we op een afschrijving van 26% (nog niet hoog voor 4 jaar en 50.000km).
Rentederving wordt wat lager, de verhouding verandert natuurlijk ook;AndRo555 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:59:
[...]
Bij dergelijke BMW's zit je al snel aan 20%+ korting op catalogusprijs als leasetoko/zakelijk/... De 4 serie is lang geen nieuw ontwerp meer dus die zal eerder naar de 25% gaan. Dus dan zit je op een restwaarde van 31590 (oftewel ~50%), wat wel wat marge creëert om winst te maken.
- Aanschafwaarde 75%=€45.750
Rentederving: €76,- (o.b.v. 2%, zeg eigen geld t.o.v. aflossing hypotheek)
Totaal excl. afschrijving: €331,-
Restant t.b.v. afschrijving €319
- Totaal ruimte afschrijving in periode= €15.312 (33,5%)
- Restwaarde: €30.438
[ Voor 7% gewijzigd door assje op 22-02-2019 16:08 ]
Procentuele afschrijving tegenover nieuwwaarde is wel 50%, zo ver ik weet is dat nog altijd een van de meest constante metrics voor een segment.assje schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:06:
[...]
Rentederving wordt wat lager, de verhouding verandert natuurlijk ook;Indicatieve berekening privé aanschaf ter vermaak;
- Aanschafwaarde 75%=€45.750
Rentederving: €76,- (o.b.v. 2%, zeg eigen geld t.o.v. aflossing hypotheek)
Totaal excl. afschrijving: €331,-
Restant t.b.v. afschrijving €319Alsnog 33,5% afschrijving in 4 jaar tijd en 50.000km op een auto in dit segment...
- Totaal ruimte afschrijving in periode= €15.312 (33,5%)
- Restwaarde: €30.438
En restwaarde van 30438 is niet verkeerd als je ziet dat de retail tweedehandsprijzen van een 4 jaar oude 420i tussen de 27-37k zitten. (tussen de 30k en 70k km).
Onderhoud is veel te hoog. Bij BMW betaal je €666,- (geen grap) voor een 4 Serie GC onderhoudscontract van 4 jaar met max 60k km, dat is dus €14 per maand. Met zo weinig kilometers heb je de eerste jaren echt niet meer onderhoud dan olie en filters wisselen, je hebt niet eens een APK.assje schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:47:
https://www.bmw.nl/nl/con...mw-service-inclusive.html
Ik denk ook dat de gemiddelde bestuurder die voor een dergelijke wagen gaat kijken meer dan 5 jaren schadevrij heeft.
Hoe kom jij aan 50%?AndRo555 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:12:
[...]
Procentuele afschrijving tegenover nieuwwaarde is wel 50%, zo ver ik weet is dat nog altijd een van de meest constante metrics voor een segment.
Dat kan wellicht wel kloppen, heb me er niet in verdiept.En restwaarde van 30438 is niet verkeerd als je ziet dat de retail tweedehandsprijzen van een 4 jaar oude 420i tussen de 27-37k zitten. (tussen de 30k en 70k km).
Fair point, ik was wel uitgegaan van 2x banden wisselen (25kkm levensduur) dus 8x€200 geeft dan nog eens €1.600TheBrut3 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:15:
[...]
Onderhoud is veel te hoog. Bij BMW betaal je €666,- (geen grap) voor een 4 Serie GC onderhoudscontract van 4 jaar met max 60k km, dat is dus €14 per maand. Met zo weinig kilometers heb je de eerste jaren echt niet meer onderhoud dan olie en filters wisselen, je hebt niet eens een APK.
https://www.bmw.nl/nl/con...mw-service-inclusive.html
Ik denk ook dat de gemiddelde bestuurder die voor een dergelijke wagen gaat kijken meer dan 5 jaren schadevrij heeft.
Kom je alsnog maar op €46,- i.p.v €100,-
Aan de andere kant is rentederving vrij laag gerekend, er is ook niets mis met rekenen met 4% i.p.v. 2% (deel financiering of derving versus belegging).
Ik weet natuurlijk ook niet wat de voorwaarden van deze aanbieding waren wat betreft schadevrijejaren dus lastig daar iets over te zeggen.
[ Voor 26% gewijzigd door assje op 22-02-2019 16:21 ]
Ik bedoelde uiteraard restwaarde/catalogusprijs. Die is 50% wat vrij standaard is voor dergelijke wagens, denk ik.
Mmmmh ok maar ik zou die metric toch beschouwen op basis van aanschafwaarde en niet cataloguswaarde, zeker niet als er (schijnbaar) zo'n groot verschil in zit.AndRo555 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:20:
[...]
Ik bedoelde uiteraard restwaarde/catalogus. Die is 50% wat vrij standaard is voor dergelijke wagens, denk ik.
Wat koop je nou uiteindelijk voor die cataloguswaarde
@B-Bandit laat in ieder geval weten wat het aanbod t.b.v. overname is over een jaar of 3, dan kunnen we het er nog eens over hebben
[ Voor 22% gewijzigd door assje op 22-02-2019 16:27 ]
Uiteindelijk moet de wagen tweedehands gewoon nog meer waard zijn dan er afgeschreven is. Hoe exact je de percentages bekijkt maakt niet uit.assje schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:22:
[...]
Mmmmh ok maar ik zou die metric toch beschouwen op basis van aanschafwaarde en niet cataloguswaarde, zeker niet als er (schijnbaar) zo'n groot verschil in zit.
Wat koop je nou uiteindelijk voor die cataloguswaarde
Die BMW/Mercedessen echt extreem strak geprijsd. In de zakelijke leasetool(s) die ik tot mijn beschikking heb kan je een basis 518d of E200d leasen voor 450 excl. BTW voor 48md/35k km per jaar. Daar zit dan afschrijving, wegenbelasting (België), onderhoud, banden en winterbanden bij. Enkel geen verzekering of brandstof.
De deal was retestrak, dat gaf ook de verkoper direct aan.assje schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:47:
[...]
Dan is toch ook wel duidelijk dat voor de leasemaatschappij (of dealer) de kostenstructuur heel anders in elkaar zit. Bij deze bedragen gaat rentederving ook een significante rol spelen.
Dat geeft een ruimte in de leasetermijn van €14.160,- voor afschrijving (23%) dus een restwaarde van €46.840,- Nu durf ik er wel vanuit te gaan dat die €61k een cataloguswaarde is die niemand ooit betaalt heeft. Stel we gaan uit van een werkelijke aankoopprijs 10% lager dan komen we op een afschrijving van 26% (nog niet hoog voor 4 jaar en 50.000km).
Duidelijk dat de waarde hier relatief hoog is door ruime opties, opties waarvan we zeggen dat ze een relatief groot effect op het leasebedrag hebben (volledige afschrijving in termijn).
Ik heb me niet verdiept in de te verwachte restwaarde maar het lijkt me duidelijk dat het bijna onmogelijk is deze auto privé nieuw voor hetzelfde geld te rijden. Op basis van deze berekening ben je achteraf dus beter af als het aanbod voor overname <€46.840 is (zal iets anders zijn afhankelijk van persoonlijke getallen).
Dus mooie bak en goede deal! Dat gezegd hebbende (als iemand die niet veel om auto's geeft); €0,62/km excl. brandstof, wat een geld
Ga er van uit dat als je een bak van 61k koopt en je gaat afdingen, kom je op 54k tot 57k uit ofzo.
En zelf betaal je het er inderdaad niet van.
MRB: € 75
Verzekering: € 120
Onderhoud: € 50
Afschrijving: € 600 (nieuwprijs 57k inruilwaarde na 4 jaar ongeveer 28k).
Tja, het komt uit de lengte of de breedte, maar er zit ook gewoon "actie" op. Inmiddels krijg je hem niet meer voor deze prijs. Je zit dan ongeveer aan de € 750. Zelfs dan nog rijd je hem niet voor dat bedrag nieuw.
Na 4 jaar verwacht ik dat hij minder dan 30k waard is. Ik ga er in elk geval max 25k voor betalen. Je koopt hem namelijk nu jong gebruikt (2018/2017) al voor 41k. Als hij 4 jaar oud is moet dat een stuk lager zijn.
En ja de prijs per kilometer....ratio moet je er niet achter zoeken.
Overigens, er is niet gekeken naar mijn schadevrije jaren. Maar goed ook, die zijn op dit moment negatief
Dat zal nogal afhangen van waar je leased. Bij mijn oude werkgever zat je met een BMW 1 serie gewoon aan de € 700 budget. Kaal. Overigens zal ook meespelen dat diesels steeds minder aantrekkelijk worden. Kortingen zijn inderdaad niet ongebruikelijk!AndRo555 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:26:
[...]
Uiteindelijk moet de wagen tweedehands gewoon nog meer waard zijn dan er afgeschreven is. Hoe exact je de percentages bekijkt maakt niet uit.
Die BMW/Mercedessen echt extreem strak geprijsd. In de zakelijke leasetool(s) die ik tot mijn beschikking heb kan je een basis 518d of E200d leasen voor 450 excl. BTW voor 48md/35k km per jaar. Daar zit dan afschrijving, wegenbelasting (België), onderhoud, banden en winterbanden bij. Enkel geen verzekering of brandstof.
[ Voor 15% gewijzigd door B-Bandit op 22-02-2019 16:44 ]
Net een proefritje gemaakt in de Leaf.
De leaf heeft een positieve indruk achtergelaten
E padel is echt geweldig, de auto is heerlijk vlot en lekker stil.
Wel even wennen aan de hoge zit maar ervaar het niet als onprettig.
Volgende week wordt de auto via de ANWB besteld, Kan nu al niet wachten
De leaf heeft een positieve indruk achtergelaten
had de leaf nog concurrenten, of was de leaf de enige keuze...schumi1986 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:49:
ik moet zeggen dat ik ook een fijne proefrit had...maar heb vanmiddag in een kia niro gezeten, en dat zit wel wat comfortabeler..
ik kan nog steeds niet kiezen tussen deze 2..metname de zitpositie, comfort en achteruitkijkspiegel zetten me aan het twijfelen,..het elektrische heeft wel een zware aantrekkingskracht
Nee eigenlijk niet, wil persé elektrisch (eigen oprit + over capaciteit zonnepanelen)wwwmarcel schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:39:
[...]
had de leaf nog concurrenten, of was de leaf de enige keuze...
Ioniq valt af vanwege te weinig ruimte en daar komt bij dat de Leaf goedkoper is in de lease.
Dat pedaal (gas en rem met 1 pedaal), dat lijkt mij nou juist helemaal niets. Of is die “rem” bescheiden, zoals de motorrem van een ICE?schumi1986 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:49:
De leaf heeft een positieve indruk achtergelatenE padel is echt geweldig, de auto is heerlijk vlot en lekker stil.
te weinig ruimte bij de stoelen?schumi1986 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:55:
[...]
Ioniq valt af vanwege te weinig ruimte en daar komt bij dat de Leaf goedkoper is in de lease.
ik zou zeggen dat de ioniq groter is..zeker in de laadruimte..
mijn staat de instap tegen..en het ontwerp is ook wat meer doorsnee
Als je het pedaal ineens los laat begint het vrij bescheiden en remt op het laatst goed af om daarna tot een volledige stop te komen.t_captain schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:13:
[...]
Dat pedaal (gas en rem met 1 pedaal), dat lijkt mij nou juist helemaal niets. Of is die “rem” bescheiden, zoals de motorrem van een ICE?
Daarnaast kun je de mate van afremmen beperken door te 'spelen' met het pedaal.
Het is iets wat je zelf moet ervaren maar ben er vrij zeker van dat iedereen dit zou gaan gebruiken mocht de keuze er zijn.
Nee niet bij de stoelen, de Leaf heeft een grotere kofferbak en de zitruimte achterin is beter.wwwmarcel schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:19:
[...]
te weinig ruimte bij de stoelen?
ik zou zeggen dat de ioniq groter is..zeker in de laadruimte..
mijn staat de instap tegen..en het ontwerp is ook wat meer doorsnee
[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 22-02-2019 22:32 ]
Bestel je ook gelijk winterbanden? Of all weather?schumi1986 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:49:
Voor Nederland toch eigenlijk niet nodig...tenzij je naar het buitenland ga
Ik heb destijds de keuze gemaakt om het niet te doen.wwwmarcel schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:31:
[...]
Bestel je ook gelijk winterbanden? Of all weather?
Voor Nederland toch eigenlijk niet nodig...tenzij je naar het buitenland ga
Hier in de buurt zit een banden-centrum die ze in verhuur heeft.
komt op 25€/m wat voor mij prima was, als we een keer naar Duitsland zouden moeten/willen in die periode.
Mijn toeslag in de PL ( Atlon ) was 7.50/m anders geweest
Mag dat?Gimmick schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:03:
[...]
Ik heb destijds de keuze gemaakt om het niet te doen.
Hier in de buurt zit een banden-centrum die ze in verhuur heeft.
komt op 25€/m wat voor mij prima was, als we een keer naar Duitsland zouden moeten/willen in die periode.
Mijn toeslag in de PL ( Atlon ) was 7.50/m anders geweest
Zou wel een stuk beter/goedkoper zijn
Ik dacht eigenlijk dat je niet mocht “tweaken” aan de auto
Onder het motto, wat niet weet .....
Aangezien ik ook zelf moet wassen, en ruitenwisservloeistof moet bijvullen, in tegenstelling tot "alleen maar tanken, en klaar"
Maar ik ben bang dat er gedoe kan zijn, als je iets oploopt in het buitenland, en er winterbanden op zouden zitten.
Dus schat het risico zelf in, zou ik zeggen
Aangezien ik ook zelf moet wassen, en ruitenwisservloeistof moet bijvullen, in tegenstelling tot "alleen maar tanken, en klaar"
Maar ik ben bang dat er gedoe kan zijn, als je iets oploopt in het buitenland, en er winterbanden op zouden zitten.
Is al eens langs geweest in dit topic. Probleem was toen dat de LM melde dat alle kosten aan schade verhaald zouden worden dacht ik als je een ongeluk kreeg met andere banden dan zij er op zetten. Dus als je zelf ging wisselen liep je dat risico dacht ik..
Of dat nog zo iets.. Ik denk dat een belletje dit snel opheldert.
Of dat nog zo iets.. Ik denk dat een belletje dit snel opheldert.
begrijpelijk voor de LM qua inkomsten
onbegrijpelijk voor veiligheid voor mens en auto...
onbegrijpelijk voor veiligheid voor mens en auto...
het gaat natuurlijk vooral om het punt dat er bij de 20 euro per maand die je soms betaald voor Winterbanden geen rekening word gehouden met loop termijn en gereden KM. Als jij 24 maanden 10k KM per jaar rijd snap ik de hoge kosten, je zit namelijk met de aanschaf van een extra set banden die niet niet nodig was geweest.ProudElm schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:52:
tja. het is niet jouw auto hé..
Gaat het over 48 maadnden 15k per jaar dan heb je sowieso 2 setjes banden nodig, wat zijn dan de extra kosten voor LM. Alleen maar 7x wisselen toch?
Nog steeds aan het kijken voor de Skoda Karoq, had de hoop een beetje opgegeven dat er wat scherpere deals zouden zijn dan bij de dealer zelf. Nu had ik al gezien dat Stern goedkoper zat, tussen paar Skoda dealers kwam steeds hetzelfde eruit. Nu via een andere dealer toch weer een scherpere deal ontvangen die nog goedkoper zit dan die van Stern. Blijkbaar is wat verschil toch mogelijk (ook al zei 1 van de dealers dat de prijs bij dealers hetzelfde zouden zijn).
hoe krijg je bij de dealers scherpere prijzen..ik heb er al een paar keer nagevraagd en krijg altijd de vast PL prijzen
Nou ja blijven proberen duswwwmarcel schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:39:
hoe krijg je bij de dealers scherpere prijzen..ik heb er al een paar keer nagevraagd en krijg altijd de vast PL prijzen
Deze dealer komt gewoon met een offerte die 20,- per maand lager is dan de 2 eerdere offertes die ik had gekregen. In mijn zoektocht dus bijvoorbeeld ook een Stern tegen gekomen die ook veel merken aanbiedt en dus ook regelmatig onder dealer prijzen zit.
Ruitenwisservloeistof bijvullen kun je volgens mij 'gratis' bij de dealer laten doen onder het leasecontract (bij mijn zakelijke lease wel het geval). Zou niet weten waarom je dat zou willen, maar tochGimmick schreef op maandag 25 februari 2019 @ 07:22:
Onder het motto, wat niet weet .....
In de reclames zeggen ze inderdaad 'je hoeft alleen nog maar te tanken', maar zo'n ongewassen auto is ook geen gezicht inderdaad.
Wij willen dit jaar nog eens gaan kijken naar een Grandland X of een 3008. Nu zie ik opeens dat de ANWB vanaf vandaag de Opels in de aanbieding heeft, waaronder de Grandland. Prijs is behoorlijk scherp ten opzichte van zelf kopen (504 euro voor een Innovation met winterpakket en AGR stoelen voor 4 jaar en 20k km). Woensdag maar eens bij de dealer gaan kijken.
[ Voor 13% gewijzigd door Ophidian op 25-02-2019 22:03 ]
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Voor mij is de afstand naar de betreffende dealer groter, dan een 5l kan bij ActionYpuh schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:30:
[...]
Ruitenwisservloeistof bijvullen kun je volgens mij 'gratis' bij de dealer laten doen onder het leasecontract (bij mijn zakelijke lease wel het geval). Zou niet weten waarom je dat zou willen, maar toch.
In de reclames zeggen ze inderdaad 'je hoeft alleen nog maar te tanken', maar zo'n ongewassen auto is ook geen gezicht inderdaad.
Bedankt voor de verwijzing naar de ANWB voor de Grandland X. Zeker scherpe prijs. Voor 484 euro in de private lease (innovation automaat voor 48 maanden met 30k km in het zwart). Deze kun je met deze opties ook kopen voor 37.248 euro (configurator op de opel site)Ophidian schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:02:
Wij willen dit jaar nog eens gaan kijken naar een Grandland X of een 3008. Nu zie ik opeens dat de ANWB vanaf vandaag de Opels in de aanbieding heeft, waaronder de Grandland. Prijs is behoorlijk scherp ten opzichte van zelf kopen (504 euro voor een Innovation met winterpakket en AGR stoelen voor 4 jaar en 20k km). Woensdag maar eens bij de dealer gaan kijken.
Wanneer hebben de opels AGR stoelen? Ik kan dit nergens terug vinden.
edit 1: Oeps ik zit bij de anwb naar de crossland x te kijken. Vond de prijs al erg laag
edit 2: Net wel bij de grandland x gekeken en deze komt op 592 euro in het zwart met AGR stoelen en innovation met automaat voor 48 maanden en 30k km.
Komt per jaar nog ongeveer 450 euro bij vanwege meer kilometers (35k per jaar ongeveer). Dus dat is nog eens 37,50 per maand.
Maar volgens mij nog steeds een prima deal. Zeker in vergelijking met de toyota aygo van mijn vriendin voor 250 euro per maand (48 maanden met 15k km)
[ Voor 24% gewijzigd door The_Ghost16 op 26-02-2019 08:34 ]
ik heb er ook naar gekeken...maar is een kia niro zoveel minder?
met standaard automaat en hybride..
Same here. Het halve uurtje wat het kost is mij ook meer waard dan die 5 euroGimmick schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:26:
[...]
Voor mij is de afstand naar de betreffende dealer groter, dan een 5l kan bij Action
Ik ben al een keer van dealer gewisseld, de eerste wilde bij het 1e groot onderhoud de brandstofleiding en toebehoren reinigen.
Eerst hadden ze naar Athlon gebeld, die was al akkoord, maar navraag door mij, bleek er bijna de helft aan benzine 'verloren' gaan, bij leegpompen, cleaning-agent en weer terug in de tank
Maar vergoeden, ho maar ...
Het inclusieve onderhoud zo me makkelijk 15/30€ gaan kosten op die manier.
Dus geen "reiniging" ( wat ik sowieso onzin vond, na 15K kilometers ) en direct een verzoek ingediend om te wisselen.
Zolang het maar Renault dealers zouden zijn, was het in orde
Eerst hadden ze naar Athlon gebeld, die was al akkoord, maar navraag door mij, bleek er bijna de helft aan benzine 'verloren' gaan, bij leegpompen, cleaning-agent en weer terug in de tank
Maar vergoeden, ho maar ...
Het inclusieve onderhoud zo me makkelijk 15/30€ gaan kosten op die manier.
Dus geen "reiniging" ( wat ik sowieso onzin vond, na 15K kilometers ) en direct een verzoek ingediend om te wisselen.
Zolang het maar Renault dealers zouden zijn, was het in orde
Ioniq doet 400km/h snelladen, Leaf 200km/h waarbij dat zelfs twijfelachtig is met #rapdigate door het slechte BMS (lees passief gekoeld)schumi1986 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:55:
[...]
Nee eigenlijk niet, wil persé elektrisch (eigen oprit + over capaciteit zonnepanelen)
Ik heb het idee dat heel veel consumenten alleen kijken naar de kWh notatie terwijl de Ioniq met 28kWh in de winter vaak net zoveel of zelfs meer range heeft dan de Leaf (met 36kWh bruikbare capaciteit) en ook nog eens 2x zo snel snellaad
[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 26-02-2019 20:47 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Zoals ik al aangaf kies ik voor de Leaf omdat deze ruimer en goedkoper is.revolution-nl schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:45:
[...]
Ioniq doet 400km/h snelladen, Leaf 200km/h waarbij dat zelfs twijfelachtig is met #rapdigate door het slechte BMS (lees passief gekoeld)
Ik heb het idee dat heel veel consumenten alleen kijken naar de kWh notatie terwijl de Ioniq met 28kWh in de winter vaak net zoveel of zelfs meer range heeft dan de Leaf (met 36kWh bruikbare capaciteit) en ook nog eens 2x zo snel snellaad
Maar je hebt zeker gelijk, het aantal kWh zegt niet alles over de range./ hoe snel je met een auto een grote afstand kunt afleggen.
[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 26-02-2019 21:01 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door schumi1986 op 26-02-2019 21:01 ]
Zojuist proefgereden. Fijne auto, ondanks de 3-cilinder vlot zat en rijdt goed voor het formaat.The_Ghost16 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:06:
[...]
Bedankt voor de verwijzing naar de ANWB voor de Grandland X. Zeker scherpe prijs. Voor 484 euro in de private lease (innovation automaat voor 48 maanden met 30k km in het zwart). Deze kun je met deze opties ook kopen voor 37.248 euro (configurator op de opel site)
Wanneer hebben de opels AGR stoelen? Ik kan dit nergens terug vinden.
edit 1: Oeps ik zit bij de anwb naar de crossland x te kijken. Vond de prijs al erg laag
edit 2: Net wel bij de grandland x gekeken en deze komt op 592 euro in het zwart met AGR stoelen en innovation met automaat voor 48 maanden en 30k km.
Komt per jaar nog ongeveer 450 euro bij vanwege meer kilometers (35k per jaar ongeveer). Dus dat is nog eens 37,50 per maand.
Maar volgens mij nog steeds een prima deal. Zeker in vergelijking met de toyota aygo van mijn vriendin voor 250 euro per maand (48 maanden met 15k km)
Verschillende opties met de verkoper besproken. Hij kwam ook nog met de optie tot opel2go. Een financieringsvorm waarbij je de prijs financiert zonder de verwachtte inruilwaarde. Dit in combi met de verzekering bij opel met nieuwwaarde regeling en een onderhoudsplan, is dit vergelijkbaar per maand met PL in de kosten) Voorstel bij ons iets duurder omdat hij rekende met de opties die we zouden willen (en wat niet kan bij de ANWB private lease (innovation+ pakket ed)). Eventueel kan je ook meteen een bedrag inleggen.
Zelf kopen of 2e hands kopen blijft goedkoper. Heel simpel. Maar moet mij even verdiepen in dit voorstel. Heb zo weer even contact, wil de voorwaarden hebben en weten wat er gebeurd als ik meer af wil lossen of eerder zou willen stoppen. En dit dan vergelijken met wat mijn huidige auto ons per maand aan het kosten is.
Nee hoor, zeker niet. Die hebben we ook proefgereden. Vind hem alleen minder mooi dan de Grandlandwwwmarcel schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:36:
ik heb er ook naar gekeken...maar is een kia niro zoveel minder?
[ Voor 7% gewijzigd door Ophidian op 27-02-2019 12:23 ]
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Gisteren nog wat contact gehad met de dealer, die zijn prijs nu aanpaste naar hetzelfde als dat de andere dealer ook kon aanbieden. Natuurlijk een heel verhaal over ja maar dat is wel echt goede korting van die andere dealer en dan houden we er weinig aan over...blablabla maar je krijgt dezelfde prijs 
Binnenkort proefrit maken en kijken of we doorzetten, levertijd is ook aanzienlijk, als we nu zouden bestellen, zou week 30/31 geleverd kunnen worden, dat is eind zomer zeg maar.
Iemand bekend hoe dit zit met de BKR notering? Ik neem aan dat die pas geregistreerd wordt op moment dat de auto geleverd wordt?
Binnenkort proefrit maken en kijken of we doorzetten, levertijd is ook aanzienlijk, als we nu zouden bestellen, zou week 30/31 geleverd kunnen worden, dat is eind zomer zeg maar.
Iemand bekend hoe dit zit met de BKR notering? Ik neem aan dat die pas geregistreerd wordt op moment dat de auto geleverd wordt?
Wat betreft opel2go en onderhoudsplan:Ophidian schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:18:
[...]
Zojuist proefgereden. Fijne auto, ondanks de 3-cilinder vlot zat en rijdt goed voor het formaat.
Verschillende opties met de verkoper besproken. Hij kwam ook nog met de optie tot opel2go. Een financieringsvorm waarbij je de prijs financiert zonder de verwachtte inruilwaarde. Dit in combi met de verzekering bij opel met nieuwwaarde regeling en een onderhoudsplan, is dit vergelijkbaar per maand met PL in de kosten) Voorstel bij ons iets duurder omdat hij rekende met de opties die we zouden willen (en wat niet kan bij de ANWB private lease (innovation+ pakket ed)). Eventueel kan je ook meteen een bedrag inleggen.
Zelf kopen of 2e hands kopen blijft goedkoper. Heel simpel. Maar moet mij even verdiepen in dit voorstel. Heb zo weer even contact, wil de voorwaarden hebben en weten wat er gebeurd als ik meer af wil lossen of eerder zou willen stoppen. En dit dan vergelijken met wat mijn huidige auto ons per maand aan het kosten is.
[...]
Nee hoor, zeker niet. Die hebben we ook proefgereden. Vind hem alleen minder mooi dan de Grandland
Niet gedekt:
Reparaties
Vervanging van slijtagedelen
Schade
Distributieriem.
Banden
Reparaties en/of vervangingen door derden
Dus gewoon alles goed narekenen en kijken wat het beste is voor jou. Ideel van PL is dat je gewoon geen enkele zorg hebt. Dat heb je dus wel iets meer dan bij Opel2go+onderhoudsplan.
Pas ook op, wantbij veel offertes bij financiering pakken ze je bedrag en pakken ze voo het 'gemak' 5000 euro inruil etc.
Wat moet deze wagen zon beetje gaan kosten bij 30k kms? Ik vind die sportline wel erg goed eruit zien.Martinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:57:
Nog steeds aan het kijken voor de Skoda Karoq, had de hoop een beetje opgegeven dat er wat scherpere deals zouden zijn dan bij de dealer zelf. Nu had ik al gezien dat Stern goedkoper zat, tussen paar Skoda dealers kwam steeds hetzelfde eruit. Nu via een andere dealer toch weer een scherpere deal ontvangen die nog goedkoper zit dan die van Stern. Blijkbaar is wat verschil toch mogelijk (ook al zei 1 van de dealers dat de prijs bij dealers hetzelfde zouden zijn).
Dan ga je zeker over de 700,- heen bij 30Kr0bb schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:30:
[...]
Wat moet deze wagen zon beetje gaan kosten bij 30k kms? Ik vind die sportline wel erg goed eruit zien.
Vind ik veel, een Mercedes A met dezelfde cataloguswaarde kost bij 30k kms 530eu.Martinusz schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:33:
[...]
Dan ga je zeker over de 700,- heen bij 30Kmisschien met wat geluk net eronder?
Nee, direct na de bestelling.Martinusz schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:35:
Gisteren nog wat contact gehad met de dealer, die zijn prijs nu aanpaste naar hetzelfde als dat de andere dealer ook kon aanbieden. Natuurlijk een heel verhaal over ja maar dat is wel echt goede korting van die andere dealer en dan houden we er weinig aan over...blablabla maar je krijgt dezelfde prijs
Dank voor je reactie. De voorwaarden die ik bij het service plan heb gekregen staat bovenstaande niet. Daar staat onder de omvang van werkzaamheden: "Alle technische reparaties, niet zijnde veroorzaakt door schade".meermarco schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:08:
[...]
Wat betreft opel2go en onderhoudsplan:
Niet gedekt:
Reparaties
Vervanging van slijtagedelen
Schade
Distributieriem.
Banden
Reparaties en/of vervangingen door derden
Dus gewoon alles goed narekenen en kijken wat het beste is voor jou. Ideel van PL is dat je gewoon geen enkele zorg hebt. Dat heb je dus wel iets meer dan bij Opel2go+onderhoudsplan.
Pas ook op, wantbij veel offertes bij financiering pakken ze je bedrag en pakken ze voo het 'gemak' 5000 euro inruil etc.
Uiteindelijk zijn we toch voor Opel2Go gegaan. Uiteindelijk is het zelfs duurder dan de ANWB PL actie, echter de volgende argumenten hadden we:
- We konden bij Opel2Go ook een bedrag vooraf erbij inleggen, hierdoor zijn de maandlasten naar beneden gegaan.
- Ik kan makkelijker van Opel2Go af. Indien ik wil stoppen, lever ik de auto in en moet ik een boeterente van 1% betalen. Dit is lager dan de 40% van de restanten regeling bij PL.
- Ik weet nu al wat de restwaarde is indien ik hem met 80.000 km inlever. Alles wat ik minder rij en meer restwaarde oplevert, krijgi k terug. Of als ik ergens binnen nu en 48 maanden de restwaarde + 1% boeterente betaal is ie meteen 100% van mij.
- Bij de ANWB PL kon alleen de Innovation, wel met de AGR stoelen (in een kleurstelling die ik niet wilde), maar met een aantal opties die ik niet kon kiezen maar wel graag wilde. Nu hebben we de Grandland X Ultimate. Doordat we het met opel2go doen had ik meer ruimte om te onderhandelen op wat we op onze auto terugkrijgen. Bij PL kon hij alleen de inkoopwaarde geven. Natuurlijk had ik ook via marktplaats willen verkopen, maar wil juist niet met de auto gaan leuren.
Uiteraard was onze huidige auto behouden goedkoper, was een tweedehands goedkoper. Waar we tegenaan liepen is dat we bij de laatste auto's allemaal tweedehands uiteindelijk weer wat mee was wat meer geld kostte. Ik weet dat ons huidige auto eind dit jaar wat dure onderhoudskosten komen. En er zijn altijd een aantal onzekere (roetfilter, koppeling etc) die komen met de kilometers. Nu kost het ons vooraf wat meer, maar is de komende 4 jaar een vast bedrag en klaar. En over 4 jaar zie ik wel of ik hem hou of overneem. Ons kennende, zal er wel weer wat nieuws komen. Voor nu tevreden met de keuze.
Wat betaal je nu?Ophidian schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:10:
[...]
Dank voor je reactie. De voorwaarden die ik bij het service plan heb gekregen staat bovenstaande niet. Daar staat onder de omvang van werkzaamheden: "Alle technische reparaties, niet zijnde veroorzaakt door schade".
Uiteindelijk zijn we toch voor Opel2Go gegaan. Uiteindelijk is het zelfs duurder dan de ANWB PL actie, echter de volgende argumenten hadden we:
- We konden bij Opel2Go ook een bedrag vooraf erbij inleggen, hierdoor zijn de maandlasten naar beneden gegaan.
- Ik kan makkelijker van Opel2Go af. Indien ik wil stoppen, lever ik de auto in en moet ik een boeterente van 1% betalen. Dit is lager dan de 40% van de restanten regeling bij PL.
- Ik weet nu al wat de restwaarde is indien ik hem met 80.000 km inlever. Alles wat ik minder rij en meer restwaarde oplevert, krijgi k terug. Of als ik ergens binnen nu en 48 maanden de restwaarde + 1% boeterente betaal is ie meteen 100% van mij.
- Bij de ANWB PL kon alleen de Innovation, wel met de AGR stoelen (in een kleurstelling die ik niet wilde), maar met een aantal opties die ik niet kon kiezen maar wel graag wilde. Nu hebben we de Grandland X Ultimate. Doordat we het met opel2go doen had ik meer ruimte om te onderhandelen op wat we op onze auto terugkrijgen. Bij PL kon hij alleen de inkoopwaarde geven. Natuurlijk had ik ook via marktplaats willen verkopen, maar wil juist niet met de auto gaan leuren.
Uiteraard was onze huidige auto behouden goedkoper, was een tweedehands goedkoper. Waar we tegenaan liepen is dat we bij de laatste auto's allemaal tweedehands uiteindelijk weer wat mee was wat meer geld kostte. Ik weet dat ons huidige auto eind dit jaar wat dure onderhoudskosten komen. En er zijn altijd een aantal onzekere (roetfilter, koppeling etc) die komen met de kilometers. Nu kost het ons vooraf wat meer, maar is de komende 4 jaar een vast bedrag en klaar. En over 4 jaar zie ik wel of ik hem hou of overneem. Ons kennende, zal er wel weer wat nieuws komen. Voor nu tevreden met de keuze.
560 + verz. + mrb dus?Ophidian schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:34:
[...]
Ongeveer 560 euro pm.
Bij Stern PL 676 pm zie ik.
Nee daar zit alles in. Compleet verzekering, MRB, onderhoud, financiering.
Ahh ik zie het, las het verkeerd. Alleen banden dus, 2x als je pech het? EUR 1200?Ophidian schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:05:
[...]
Nee daar zit alles in. Compleet verzekering, MRB, onderhoud, financiering.
Op 48 maanden is dat dus een kleine 25 euro. 585 per maand is niet slecht. Wel betere annulering voorwaarde. Heb je in moeten leggen voor dat maandbedrag?
@BasvanS
Hij weegt vergelijkbaar met onze eerdere Astra ST diesel, daar deed ik 40-60k km met een set banden. Dus ik ga uit van 1 set gedurende de 4 jaar. Zo rond de 115 per band, heb een adresje voor de banden, dus met montage in totaal 500 euro. Tientje per maand ongeveer.
Dit maandbedrag is zonder inleg, dus echt de deal. Door de inruil van de auto en wat bijleggen heb ik maandbedrag wel wat verlaagd.
Hij weegt vergelijkbaar met onze eerdere Astra ST diesel, daar deed ik 40-60k km met een set banden. Dus ik ga uit van 1 set gedurende de 4 jaar. Zo rond de 115 per band, heb een adresje voor de banden, dus met montage in totaal 500 euro. Tientje per maand ongeveer.
Dit maandbedrag is zonder inleg, dus echt de deal. Door de inruil van de auto en wat bijleggen heb ik maandbedrag wel wat verlaagd.
Crosspost van Ioniq EV topic.
Onze Ioniq EV Comfort in het wit is gister officieel besteld door Leaseplan (ANWB), dealer had goed nieuws. Verwachte leverdatum eind maart, begin april. Viel dus flink mee.
Onze Ioniq EV Comfort in het wit is gister officieel besteld door Leaseplan (ANWB), dealer had goed nieuws. Verwachte leverdatum eind maart, begin april. Viel dus flink mee.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Is dat meteen de dag nadat de wettelijke bedenktermijn is verlopen?Osxy schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:24:
Crosspost van Ioniq EV topic.
Morgen is de laatste dag van mijn bedenk termijn en ben benieuwd wanneer ik iets hoor over de levertijd (leaf)
Zelfde dag, exact 14 dagen na onder tekening.schumi1986 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:30:
[...]
Is dat meteen de dag nadat de wettelijke bedenktermijn is verlopen?
Morgen is de laatste dag van mijn bedenk termijn en ben benieuwd wanneer ik iets hoor over de levertijd (leaf)
Ik had al contact met dealer welke ging leveren, vandaar dat ik direct bericht kreeg.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ik heb het even opgezocht, ik heb de 14e ondertekend en diezelfde dag is volgens de Email de bedenk termijn in gegaan dat zou betekenen dat vandaag de laatste dag is! Ben benieuwdOsxy schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:32:
[...]
Zelfde dag, exact 14 dagen na onder tekening.
Ik had al contact met dealer welke ging leveren, vandaar dat ik direct bericht kreeg.
Heeft iemand hier ervaring met het bepalen van schadevrije jaren na je private lease (en dan een private lease maatschappij waarbij je schadevrije jaren niet meetellen voor je leasebedrag)?
Ik ga er van uit dat ik mijn 9 schadevrije jaren van voor de private lease (5 jaar geleden) kwijt ben en dat ik in het beste geval nu op 5 schadevrije jaren mag beginnen met een verklaring van de leasemaatschappij. Echter, ben ik ook bang dat de leasemaatschappij de kleine schades bij het inleverprotocol wellicht ook als schade meetelt en je dus effectief gewoon weer op 0 schadevrije jaren mag beginnen. Iemand enig idee hoe hier in de praktijk mee omgegaan wordt?
Ik ga er van uit dat ik mijn 9 schadevrije jaren van voor de private lease (5 jaar geleden) kwijt ben en dat ik in het beste geval nu op 5 schadevrije jaren mag beginnen met een verklaring van de leasemaatschappij. Echter, ben ik ook bang dat de leasemaatschappij de kleine schades bij het inleverprotocol wellicht ook als schade meetelt en je dus effectief gewoon weer op 0 schadevrije jaren mag beginnen. Iemand enig idee hoe hier in de praktijk mee omgegaan wordt?
Alleen kwa zakelijk lease. ik kwam er uit na coulance met 0 schadevrije jaren. Elke schade door mij verplicht te melden (en netjes gedaan) waren als schade gemeld bij de verzekering. Ik had er met -5 ofzo uit moeten komen officieel..
Volgens Skoda dus niet, pas bij aflevering van je auto
Ja, dat is dus ook waar ik "bang" voor ben. Ik vraag me overigens wel af in hoeverre je ooit negatief er uit zou kunnen komen. Deze schades worden toch niet onder persoonlijke naam in RoyData geregistreerd? Ik kan me hooguit voorstellen dat je dus niet een positieve (meer dan 0 jaren) verklaring krijgt, maar je bent toch niet verplicht om een verklaring op te vragen?ProudElm schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:02:
Alleen kwa zakelijk lease. ik kwam er uit na coulance met 0 schadevrije jaren. Elke schade door mij verplicht te melden (en netjes gedaan) waren als schade gemeld bij de verzekering. Ik had er met -5 ofzo uit moeten komen officieel..![]()
Dat zou wel een mooie "lock in" zijn voor private lease. Eens begonnen aan private lease kom je er effectief dus nooit meer vanaf, omdat kleine schades die je anders voor lief neemt of even voor 50 euro laat uitdeuken je per geval 4 schadevrije jaren kost en je met negatieve schadevrije jaren een zelf gekochte auto nauwelijks verzekerd krijgt.
Zal tzt wel eens mijn oude verzekeraar bellen of ze me nog terug willen met behoud van mijn oorspronkelijk opgebouwde schadevrije jaren.
Ja klopt.. ik denk ook dat het grootmakerij was van leaseplan + werkgever om nobel te lijken. De schades stonden wel op mijn naam, maar de verzekering natuurlijk niet.
Ik zit al een tijdje te kijken voor een lease auto, afgelopen week kwam ik privatelease.com tegen waar het mogelijk is om na 12 maanden, maandelijks op te zeggen. Ik kan helaas geen andere website's vinden anders dan Toyota en privatelease.com. Iemand anders enig idee of er nog meer websites zijn?
Suzuki doet nu ook zoiets met oa de Vitara. Ook nog 50% korting de eerste 4 maanden..mprkooij schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:14:
Ik zit al een tijdje te kijken voor een lease auto, afgelopen week kwam ik privatelease.com tegen waar het mogelijk is om na 12 maanden, maandelijks op te zeggen. Ik kan helaas geen andere website's vinden anders dan Toyota en privatelease.com. Iemand anders enig idee of er nog meer websites zijn?
Bij Suzuki kan je bij ieder model na een jaar zonder opgave van reden opzeggen, alleen geldt de 50% korting dan weer niet. Zou anders ook wel een erg goede deal zijnBasvanS schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:20:
[...]
Suzuki doet nu ook zoiets met oa de Vitara. Ook nog 50% korting de eerste 4 maanden..
Thanks beide, maar ben op zoek naar een Volvo, Volkswagen, Audi o.i.d. met de mogelijkheid om na een jaar op te zeggen. Nog niets gevonden helaas.Knul schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:59:
[...]
Bij Suzuki kan je bij ieder model na een jaar zonder opgave van reden opzeggen, alleen geldt de 50% korting dan weer niet. Zou anders ook wel een erg goede deal zijn
Iemand een idee wat 4-seizoenen banden in de lease doen?
Voor winterbanden zie ik vaak rond de 20 euro per maand, maar mag ik denk dat 4 seizoenenbanden goedkoper zijn, richting 15,- per maand?
Voor winterbanden zie ik vaak rond de 20 euro per maand, maar mag ik denk dat 4 seizoenenbanden goedkoper zijn, richting 15,- per maand?
Lijkt mij niet dat dat iets extra moet kosten. Gezien je geen extra set nodig hebt.
Ja dat zou je denken, maar op 1 van de private lease sites (kan hem niet terugvinden) kon je het aanvinken en dat kostte toch ook wel 15,- per maand dacht ik. Eigenlijk is het gek ja, zomerbanden mag je opbranden, maar 4 seizoenenband mag je dubbel betalenTheBrut3 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:04:
Lijkt mij niet dat dat iets extra moet kosten. Gezien je geen extra set nodig hebt.
4 seizoenenbanden zijn ook iets duurder in aanschaf, weet niet of ze sneller slijten. Zal wel een leuke winstmarge voor de LM op zitten.
In principe, afhankelijk van hoeveel km je maakt, zou het minder werk aan bandenwissels moeten zijn op jaarbasis
. Je wisselt niet meer elk seizoen maar alleen wanneer de banden op zijn. Dus zou zelfs wat goedkoper mogen zijn...
XBO: Michaël#3318
De auto komt natuurlijk af fabriek met zomerbandjes van de fabrikant. Andere banden moeten dus nieuw gekocht worden.Martinusz schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:06:
[...]
Ja dat zou je denken, maar op 1 van de private lease sites (kan hem niet terugvinden) kon je het aanvinken en dat kostte toch ook wel 15,- per maand dacht ik. Eigenlijk is het gek ja, zomerbanden mag je opbranden, maar 4 seizoenenband mag je dubbel betalen
Dat is dus een eenmalige aanschaf die volledig word doorberekend - logisch. Het rare is alleen dat banden keuze bijna nooit afhankelijk is van de lengte van het contract of het aantal KM dat gereden word op jaarbasis.
Ik betaal EUR 7,75/maand voor allseason banden ipv zomerbanden op mijn Ioniq Premium (bij Arval).Martinusz schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:19:
Iemand een idee wat 4-seizoenen banden in de lease doen?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Krijg je de zomerbanden dan mee naar huisBasvanS schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:34:
[...]
De auto komt natuurlijk af fabriek met zomerbandjes van de fabrikant. Andere banden moeten dus nieuw gekocht worden.
Dat is dus een eenmalige aanschaf die volledig word doorberekend - logisch. Het rare is alleen dat banden keuze bijna nooit afhankelijk is van de lengte van het contract of het aantal KM dat gereden word op jaarbasis.
Zouden ze 4 seizoenenbanden niet direct ook vanuit de fabriek mee kunnen bestellen?
Ik ga het de dealer eens vragen, maar door carnaval kan het wel even duren
Net even gekeken bij Arval, maar bij een Skoda Octavia bijvoorbeeld betaal je ook al 17,50 voor 4 seizoenenbanden, tegenover 20,- voor winterbanden.cacofant schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:34:
[...]
Ik betaal EUR 7,75/maand voor allseason banden ipv zomerbanden op mijn Ioniq Premium (bij Arval).
[ Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 04-03-2019 11:18 ]
Niet vergelijkbaar. De 4 seizoenen zijn in plaats van, de winterbanden krijg je extra erbijMartinusz schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:36:
[...]
Net even gekeken bij Arval, maar bij een Skoda Octavia bijvoorbeeld betaal je ook al 17,50 voor 4 seizoenenbanden, tegenover 20,- voor winterbanden.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
winwiz schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:51:
[...]
Niet vergelijkbaar. De 4 seizoenen zijn in plaats van, de winterbanden krijg je extra erbij
Wat niet te vergelijken?
Het is toch echt wat Arval vraagt per maand als je 4 seizoenenbanden wilt.
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.