Kia heeft afgelopen Vrijdag meer informatie naar buiten gebracht over de nieuwe Kia Niro die per Juli op de markt komt in NL. De nieuwe Kia Niro is momenteel al te bestellen/pre-orderen via het Private Lease collectief van de Consumentenbond. Het gaat dan om de nieuwe 'DynamicLine' uitvoering met de volgende specs:
Niro Hybrid
ComfortLine
- 8-inch Audio display
- Achteruitrijcamera
- 4,2-inch Supervision cluster
- 1 300 kg trekgewicht
- Actieve rijbaanassistentie
- Cruise control
- Dual zone climate control
- Lichtmetalen 16-inch wielen met aerodynamische sierdeksels
- Groothoek zijspiegel
Edition extra t.o.v. ComfortLine
- Elektronische parkeerrem
- Schakelflippers
- Autonome noodremassistentie (LFA)
- Lane following assist (LFA)
- Adaptieve cruise control (SCC)
- Digitale radio (DAB+)
- Lichtmetalen 16-inch designwielen
- Parkeersensoren achter
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Regensensor
- USB-aansluiting in de middenarmsteun
- Ventilatie uitgangen achter
- Stof/leder combinatie bekleding
- Dakrails
- Bagage rolhoes
DynamicLine extra t.o.v. Edition
- 10,25-inch navigatiesysteem + UVO Connect en TomTom Live Services
Bron: https://pers.kia.com/pers...hybrid-en-plug-in-hybrid/
Ik was benieuwd hoe deze nieuwe velgen en instrumentencluster eruit gaan zien. Aangezien de vernieuwde Kia Niro al een paar maanden verkrijgbaar is in Zuid Korea, heb ik even wat zitten Googlen in m'n beste Koreaans om te kijken of ik wat kiekjes kon vinden en dat is gelukt.

Links het instrumentencluster met 4.2" scherm wat op de DynamicLine uitvoering zit (gelijk aan het instrumentencluster wat ook in de huidige Niro zit) en rechts het instrumentencluster met 7" scherm dat op de nieuwe duurste 'ExecutiveLine' uitvoering zit.

Links de sierdeksels die op de huidige/oude DynamicLine zitten (en op de nieuwe Comfortline), in het midden de nieuwe lichtmetalen 16-inch designwielen die op de nieuwe DynamicLine zitten en rechts de velgen die op de duurste 'ExecutiveLine' uitvoering zitten.
1 kleur is overigens al van de Consumentenbond site verdwenen, namelijk Graphite Blue. Ik gok dat ze door de reserveringen heen zijn. Ik was gelukkig net op tijd

Hier mijn tijdlijn tot zover:
20 April: Aanvraag ingediend via Consumentenbond website
24 April: Concept Contract ontvangen van PrivateLease.com
26 April: Email gekregen dat de levertijd met 4 weken vertraagd is van 16-20 weken naar 20-24 weken i.v.m. leveringsproblemen van de nieuwe navigatieschermen
28 April: Ondertekend contract retour gestuurd aan Privatelease.com
29 April: Verzoek tot aanleveren gegevens t.b.v. kredietcheck ontvangen van EDR
29 April: Gegevens t.b.v. kredietcheck aangeleverd
1 Mei: Kredietcheck goedgekeurd door EDR
8 Mei: Bevestiging ontvangen van Privatelease dat het contract rond is en de auto in bestelling is gezet. Verwachte levertijd 20-24 weken vanaf 'nu'.
Naast de reeds genoemde argumenten waarom jouw verhaal geen zuivere vergelijking is, wil ik hieraan nog de volgende zaken toevoegen:
- Als ik mijn leaseauto total loss rij, staat er binnen afzienbare tijd een nieuwe voor de deur. Dat kost me hoogstens, indien het mijn eigen fout is, het eigen risico, wat ik overigens heb afgekocht. Bij een eigen/gekochte auto van 3+ jaar krijg je hooguit de dagwaarde.
- Als mijn auto voor reparatie naar de garage moet, en deze reparatie duurt langer dan 24 uur, krijg ik gratis vervangend vervoer. Bij een eigen/gekochte auto moet je hier meestal zelf voor betalen, afhankelijk van de service die je lokale garageboer biedt.
- Als leaserijder ben je verplicht elke schade aan de auto te melden en te laten herstellen. Dat kost me in het ergste geval het eigen risico, welke ik dus heb afgekocht. Bij een eigen auto kun je ervoor kiezen de schades niet te laten herstellen, maar dat zie je natuurlijk terug in de verkoopprijs die je later voor je auto terugkrijgt.
Voor mij is leaserijden een uitkomst, maar die keuze moet iedereen voor zichzelf maken. Naast dat me de beledigingen bespaard blijven tijdens de verkoop van mijn bolide, heb ik zekerheid dat ik een auto tot m'n beschikking heb zonder onverwachte kosten. Ik zie het een beetje als 'de cloud'; voor een vast bedrijf laat je een externe partij je IT zaken regelen. Dat is gemakkelijk, geeft zekerheid en gemoedsrust, maar ja, daar betaal je natuurlijk ietsje extra voor.
Philos31 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:54:
Haha, of 7 mensen hebben van hun bedenktijd gebruik gemaakt.
Het kan natuurlijk ook zijn om "schaarste" te creëren, maar waarom dan helemaal naar op....
Maar wellicht ook gewoon nog nieuwe weten te ritsellen ergens... Hij stond echt zeker op 0, alle elektriek was op
Ik ben een van die mensen die van z'n bedenktijd gebruik heeft gemaakt, ofja beter gezegd, wel de auto heeft aangevraagd maar nooit het contract heeft ingevuld/retour gestuurd.
Ik rijd zelf momenteel een Nissan Micra N-Connecta. Alle opgenoemde punten uit de video kan ik me in terugvinden. Het meest ontevreden ben ik over het automatisch noodremsysteem van Nissan. Dat is echt verschrikkelijk overgevoelig en geeft bizar veel false positives. Hoe vaak ik wel niet met m'n neus op het dashboard heb gezeten terwijl ik 130 rijdt op een lege snelweg (met goed weer/goed zicht) is echt niet normaal te noemen.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp