Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:09
Phusebox schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:39:
Ik heb weer eens een onenigheid met Alphabet na een schade en herstelling daarvan over de leenauto. Het schadeherstelbedrijf zei dat het kosteloos was, Alphabet stuurt me nu een facuut met een opslag van 42% op de 'huurprijs' van het schadeherstelbedrijf voor de eerste dag.

Dit staat er in de Voorwaarden:

[...]

Hier staat nergens dat de eerste 24 uur voor mijn rekening zijn? En mocht het er wel staan dan is doorbelasten van de kosten naar mijn idee niet dat je dit met een opslag van 42% mag doen. Dat is niet 'doorbelasten' naar mijn idee.

Volgens mij had er dan moeten staan: "het Vervangend Voertuig zal na 24 uur ter beschikking worden gesteld als herstel naar verwachting langer zal duren dan 24 uur."

Jullie hier ervaring mee?
Na 24 uur heb je recht op vervangend vervoer, dus niet de eerste 24 ;)
Dus dat je dag 1 moet betalen vind ik niet gek, een opslag (administratiekosten?) is natuurlijk wel bizar.

Daarnaast ook wel slechte service van de dealer/garage (tenminste als die in de buurt was), een beetje dealer biedt bijvoorbeeld ook aan om je thuis te brengen of iets dergelijks.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Phusebox schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:39:
Ik heb weer eens een onenigheid met Alphabet na een schade en herstelling daarvan over de leenauto. Het schadeherstelbedrijf zei dat het kosteloos was, Alphabet stuurt me nu een facuut met een opslag van 42% op de 'huurprijs' van het schadeherstelbedrijf voor de eerste dag.

Dit staat er in de Voorwaarden:

[...]

Hier staat nergens dat de eerste 24 uur voor mijn rekening zijn? En mocht het er wel staan dan is doorbelasten van de kosten naar mijn idee niet dat je dit met een opslag van 42% mag doen. Dat is niet 'doorbelasten' naar mijn idee.

Volgens mij had er dan moeten staan: "het Vervangend Voertuig zal na 24 uur ter beschikking worden gesteld als herstel naar verwachting langer zal duren dan 24 uur."

Jullie hier ervaring mee?
Dit melden met de voorwaarden erbij. Het wisselt per afnemer voor Alphabet en backoffice is ingericht op zakelijke markt. Zo heb ik ook eens een kapotte band doorbelast gehad. Dat was ook adviesprijs + opslag. Daar ben ik tegen in het geweer gekomen met foto's erbij dat de scheur in de band echt niet van een rijschade komt, maar hoogstwaarschijnlijk een productiefout. Die is toen volledig gecrediteerd.

Gewoon melden dus dat je o.b.v. de voorwaarden geen factuur kan verwachten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 11:31
Señor Sjon schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:24:
[...]

Dit melden met de voorwaarden erbij. Het wisselt per afnemer voor Alphabet en backoffice is ingericht op zakelijke markt. Zo heb ik ook eens een kapotte band doorbelast gehad. Dat was ook adviesprijs + opslag. Daar ben ik tegen in het geweer gekomen met foto's erbij dat de scheur in de band echt niet van een rijschade komt, maar hoogstwaarschijnlijk een productiefout. Die is toen volledig gecrediteerd.

Gewoon melden dus dat je o.b.v. de voorwaarden geen factuur kan verwachten.
Ze gaan het voor nu eenmalig crediteren, maar toch vraag ik me af of ik nu de voorwaarden dan verkeerd interpreteer zoals zij beweren?

Volgens Alphabet is de eerste dag voor eigen kosten, dus als ik de volgende keer 2 dagen een auto nodig heb, en ik ga die pas na 24 uur halen, dan wordt het wel vergoed? Of tellen ze dan weer als "de eerste dag" het moment waarop de ik de auto haal?

Vage constructies; voor mij weer een reden erbij om maar geen PL meer te doen. Eerst de crappy zomerbanden op de geleverde auto, dan proberen ze crappy winterbanden erop te leggen, vervolgens dit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:31
Van wat ik gezien heb aan voorwaarden of beschrijvingen, lijkt het vaak zo dat je de eerste dag zelf moet betalen. Heb ik ook een keer gehad, en werd ook achteraf doorberekend, en ook daar kwam redelijk wat bij, van 35 naar 50 grofweg. Dat was bij Multilease.

Maar de voorwaarden die jij quote lees je volgens mij goed. Daar staat niet dat de eerste dag niet betaald wordt, daar staat bij dat je vervangend vervoer hebt als de verwachting is dat het langer dan 24 uur duurt. En er staat geen beperking dat de eerste 24 uur zelf betaald moeten worden.
En er staat 'de verwachting' , dus in theorie ook dat men verwacht dat het langer dan 24 uur duurt en de auto zeer verassend binnen 24 uur al weer klaar is.
Vraag is dan nog de verwachting van wie,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:00
Ik lees het als: Reparatie meer dan 24 uur? Dan krijg je vanaf het begin een vervangend voertuig, waarvan ook de eerste dag vergoed is.
Is de reparatie minder dan 24 uur? Dan kan je die krijgen, maar op eigen kosten.

Edit: En dan kan de volgende discussie beginnen... 24 werkuren (dus 3 dagen) of 24 klokuren? :+

[ Voor 18% gewijzigd door TheBrut3 op 10-05-2019 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:34
TheBrut3 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 07:58:
Ik lees het als: Reparatie meer dan 24 uur? Dan krijg je vanaf het begin een vervangend voertuig, waarvan ook de eerste dag vergoed is.
Is de reparatie minder dan 24 uur? Dan kan je die krijgen, maar op eigen kosten.

Edit: En dan kan de volgende discussie beginnen... 24 werkuren (dus 3 dagen) of 24 klokuren? :+
Dit is toch bij alle LM zo? Ik snap de ophef niet. Ik had zelf de keuze dit af te kopen en heb het ook gedaan (ik krijg bij elke schade of beurt dus een vervangende auto, gratis), eigen risico ook afgekocht (1 schade per jaar). Geen gezeik klaar. (22€ pm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lightning89 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:35:
[...]

Dit is toch bij alle LM zo? Ik snap de ophef niet. Ik had zelf de keuze dit af te kopen en heb het ook gedaan (ik krijg bij elke schade of beurt dus een vervangende auto, gratis), eigen risico ook afgekocht (1 schade per jaar). Geen gezeik klaar. (22€ pm)
Er was geen optie; buiten vervangend vervoer buitenland, wat betreft afkopen vervangend vervoer. Ik dacht dat de voorwaarden duidelijk waren. Heb ook eerder vervangend vervoer gehad bij onderhoud/garantie, maar nooit eerder een factuur gezien vandaar dat het voor mij nogal een verrassing was.

Maar goed, belabberde regeling als het dus is zoals zij beweren, ik MOET onderhoud laten doen, heb dan geen beschikking over de auto maar moet wel mijn normale leasebedrag betalen EN zelf voor vervangend vervoer opdraaien...

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 10-05-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 19:15
Lightning89 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:35:
[...]

Ik snap de ophef wel. In de voorwaarden staat duidelijk dat wanneer het langer dan 24 uur gaat duren je recht op vervangend vervoer hebt. Dat is bij de meeste LM zo. Dan klopt het natuurlijk van geen kant dat je dan toch een factuur voor de eerste dag krijgt met ook nog een opslag. TheBrut3 heeft helemaal gelijk.
Phusebox schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Er was geen optie; buiten vervangend vervoer buitenland, wat betreft afkopen vervangend vervoer. Ik dacht dat de voorwaarden duidelijk waren. Heb ook eerder vervangend vervoer gehad bij onderhoud/garantie, maar nooit eerder een factuur gezien vandaar dat het voor mij nogal een verrassing was.

Maar goed, belabberde regeling als het dus is zoals zij beweren, ik MOET onderhoud laten doen, heb dan geen beschikking over de auto maar moet wel mijn normale leasebedrag betalen EN zelf voor vervangend vervoer opdraaien...
Ik denk dat een enorme koekenbakker de factuur heeft afgehandeld. Hier hoef je geen jurist voor te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Nuevocasa op 10-05-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nuevocasa schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:20:
[...]
[...]

Ik denk dat een enorme koekenbakker de factuur heeft afgehandeld. Hier hoef je geen jurist voor te zijn.
Toch heb ik nu een mail van de klantenservice dat ze uit coulance éénmalig crediteren en ik in het vervolg zal opdraaien voor de kosten van de eerste 24 uur.

Ik ga het voorleggen aan mijn rechtsbijstand.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 10-05-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Phusebox schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:27:
[...]

Toch heb ik nu een mail van de klantenservice dat ze uit coulance éénmalig crediteren en ik in het vervolg zal opdraaien voor de kosten van de eerste 24 uur.

Ik ga het voorleggen aan mijn rechtsbijstand.
Dat was idd mijn gedachte maar had het er niet bij gezet 8) zou het inderdaad voorleggen aan jouw rechtsbijstand!
Hebben ze ook aangegeven waar het in de voorwaarden staat dat je dan de eerste 24 uur moet betalen? Begrijpend lezen is schijnbaar nog lastig voor sommige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 20:42
Toch ook mijn voorwaarden er even bij gepakt.

"N.39 Krijg ik een vervangend voertuig tijdens onderhoud of reparatie?

Bij ons krijg je al een vervangend voertuig als duidelijk is dat de reparatie of het onderhoud
langer duurt dan 24 uur. Dat is een kortere tijd dan staat in artikel N.39 van de Keurmerk
voorwaarden. Je hebt alleen in Nederland recht op vervangend vervoer Ook als je auto is
gestolen of wij onderzoeken of je auto total-loss is heb je in Nederland gewoon recht op
vervangend vervoer, totdat wij het contract beëindigen, conform artikel Q.50 van de
Keurmerk voorwaarden."

Waar ik er eerst vanuit ging dat ik de auto pas na 1 dag zou krijgen. Zie ik nu dat als ik het letterlijk lees het zo is dat als de reparatie langer duurt dan 24 uur je al direct recht heb op vervangen vervoer.

[ Voor 15% gewijzigd door Tricto op 10-05-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 21:42
Bij de PL van de Mini van mijn vrouw heb ik de voorwaarden puntsgewijs doorgenomen met de verkoper van BMW. De vervangende auto was daar na 24 uur, dus nooit de eerste 24 uur, echter gaf de dealer aan dat als we de auto bij hen brengen (ook voor onderhoud) we van hun de eerste 24 uur een auto krijgen (of haal en brengservice bij onderhoud als dat makkelijker is)
We hebben dus "geluk" met de dealer, maar ook bij BMW financial service is de eerste 24 uur voor de klant (blijft vreemde regel)

Bijgevoegd: Bij de PL voor de Mini had ze een Skoda Citigo en daar zijn ze op de snelweg achterin gereden.
Ik heb de dealer gebeld en nog voordat ze bij de dealer stond was er al een auto geregeld, nooit een rekening gezien. Volkswagen private lease....
Maar volgens mij is het daar ook na 24 uur, ik ga mijn eigen contract er even bij pakken.

Never mind, dat was afgekocht in de collectiviteit die onze werkgever bij VW heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door Philos31 op 10-05-2019 10:50 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Philos31 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:46:
Bij de PL van de Mini van mijn vrouw heb ik de voorwaarden puntsgewijs doorgenomen met de verkoper van BMW. De vervangende auto was daar na 24 uur, dus nooit de eerste 24 uur, echter gaf de dealer aan dat als we de auto bij hen brengen (ook voor onderhoud) we van hun de eerste 24 uur een auto krijgen (of haal en brengservice bij onderhoud als dat makkelijker is)
We hebben dus "geluk" met de dealer, maar ook bij BMW financial service is de eerste 24 uur voor de klant (blijft vreemde regel)

Bijgevoegd: Bij de PL voor de Mini had ze een Skoda Citigo en daar zijn ze op de snelweg achterin gereden.
Ik heb de dealer gebeld en nog voordat ze bij de dealer stond was er al een auto geregeld, nooit een rekening gezien. Volkswagen private lease....
Maar volgens mij is het daar ook na 24 uur, ik ga mijn eigen contract er even bij pakken.

Never mind, dat was afgekocht in de collectiviteit die onze werkgever bij VW heeft.
Ik heb bij onderhoud (garantiegevallen) ook nooit een rekening gehad... de schadeafdeling van dezelfde garage (BMW dealer) is blijkbaar anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dealers factureren alles door, als een soort schot hagel. De LM legt dat ook weer door en als er niemand piept is iedereen blij aan die kant. Dit zie ik in de zakelijke markt ook telkens, ook met diezelfde bepaling. Dan moeten ze opschrijven dat de eerste 24u sowieso geen auto zit. Nu leest het dat als de reparatie of onderhoud langer dan 24u duurt, je over de gehele periode een leenauto uit segment A krijgt.

Je zou nog bij de KS kunnen reageren dat het zo niet omschreven staat in de voorwaarden. Common practice wat erin sluipt en voorwaarden willen nog weleens conflicteren. Er is niks mis mee om ze daar op te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Weer aparte ervaring met Arval.
Ik had een offerte van paar weken terug voor een Skoda Karoq, 48 maanden 25K kilometers.
Echter de Karoq wordt "vernieuwd" waardoor je dat model van toen niet meer kunt bestellen.
Nu het nieuwe model er is (verschil 200 euro), kun je hem weer samenstellen en aanvragen.

Zo gezegd zo gedaan, vraag praktisch dezelfde auto aan (zelfde opties, zelfde prijs), maar nu voor 48 maanden en 20K kilometers.

Krijg ik een maandprijs terug die hoger is dan de vorige offerte 7(8)7 met dus minder kilometers erin.
Schiet mij maar lek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
RevQ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:21:
[...]

Shortlist is inmiddels compleet. Nu alle aanbieders en voorwaarden vergelijken. De opties zijn:
  • Micra N-connecta
  • Fiesta Titanium of ST-Line
  • Mazda 2 Sport selected
  • Up High Up (maandbedrag erg laag)
Niet elke aanbieder heeft winterbanden als optie, als die er niets kan het ook gewoon niet?
Heb zelf de Micra Tekna. Ben er behoorlijk tevreden over. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
YouTube: Nissan Micra - afscheid duurtest
Zou wel deze video even kijken, ben het volledig met alle punten eens namelijk.
De auto heeft namelijk ook wel z'n minpunten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00
Nou de laatste stap :)

10 maart aanvraag gedaan bij ANWB voor een Nissan Qashqai 2019 140 pk Tekna
13 maart goedkeuring van EDR
13 maart contract getekend
14 maart bevestiging van ondertekend contract en de bedenktijd
27 maart melding dat auto is besteld krijg accountgegevens voor Leaseplan
01 april contact vanuit dealer voor bepalen ophaal locatie
02 april auto is besteld bij Nissan verwachte levering in week 22
03 mei Auto is binnen volgende week vrijdag levering (week 19)
10 mei Auto opgehaald

Hij rijdt subliem

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 10:45
Weet iemand de reden waarom de ceed en proceed van de site van arval zijn verdwenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Kia heeft afgelopen Vrijdag meer informatie naar buiten gebracht over de nieuwe Kia Niro die per Juli op de markt komt in NL. De nieuwe Kia Niro is momenteel al te bestellen/pre-orderen via het Private Lease collectief van de Consumentenbond. Het gaat dan om de nieuwe 'DynamicLine' uitvoering met de volgende specs:
Niro Hybrid
ComfortLine
- 8-inch Audio display
- Achteruitrijcamera
- 4,2-inch Supervision cluster
- 1 300 kg trekgewicht
- Actieve rijbaanassistentie
- Cruise control
- Dual zone climate control
- Lichtmetalen 16-inch wielen met aerodynamische sierdeksels
- Groothoek zijspiegel

Edition extra t.o.v. ComfortLine
- Elektronische parkeerrem
- Schakelflippers
- Autonome noodremassistentie (LFA)
- Lane following assist (LFA)
- Adaptieve cruise control (SCC)
- Digitale radio (DAB+)
- Lichtmetalen 16-inch designwielen
- Parkeersensoren achter
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Regensensor
- USB-aansluiting in de middenarmsteun
- Ventilatie uitgangen achter
- Stof/leder combinatie bekleding
- Dakrails
- Bagage rolhoes

DynamicLine extra t.o.v. Edition
- 10,25-inch navigatiesysteem + UVO Connect en TomTom Live Services
Bron: https://pers.kia.com/pers...hybrid-en-plug-in-hybrid/

Ik was benieuwd hoe deze nieuwe velgen en instrumentencluster eruit gaan zien. Aangezien de vernieuwde Kia Niro al een paar maanden verkrijgbaar is in Zuid Korea, heb ik even wat zitten Googlen in m'n beste Koreaans om te kijken of ik wat kiekjes kon vinden en dat is gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CpkEwdC.png
Links het instrumentencluster met 4.2" scherm wat op de DynamicLine uitvoering zit (gelijk aan het instrumentencluster wat ook in de huidige Niro zit) en rechts het instrumentencluster met 7" scherm dat op de nieuwe duurste 'ExecutiveLine' uitvoering zit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ms4cQwE.png
Links de sierdeksels die op de huidige/oude DynamicLine zitten (en op de nieuwe Comfortline), in het midden de nieuwe lichtmetalen 16-inch designwielen die op de nieuwe DynamicLine zitten en rechts de velgen die op de duurste 'ExecutiveLine' uitvoering zitten.

1 kleur is overigens al van de Consumentenbond site verdwenen, namelijk Graphite Blue. Ik gok dat ze door de reserveringen heen zijn. Ik was gelukkig net op tijd :) Hier mijn tijdlijn tot zover:

20 April: Aanvraag ingediend via Consumentenbond website
24 April: Concept Contract ontvangen van PrivateLease.com
26 April: Email gekregen dat de levertijd met 4 weken vertraagd is van 16-20 weken naar 20-24 weken i.v.m. leveringsproblemen van de nieuwe navigatieschermen
28 April: Ondertekend contract retour gestuurd aan Privatelease.com
29 April: Verzoek tot aanleveren gegevens t.b.v. kredietcheck ontvangen van EDR
29 April: Gegevens t.b.v. kredietcheck aangeleverd
1 Mei: Kredietcheck goedgekeurd door EDR
8 Mei: Bevestiging ontvangen van Privatelease dat het contract rond is en de auto in bestelling is gezet. Verwachte levertijd 20-24 weken vanaf 'nu'.
Van der Berg schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:02:
Er zijn voordelen met leasen maar het zal uiteindelijk nooit je eigen auto worden en je betaald je blauw.

[...]

Ik ga zelf nooit leasen.
Naast de reeds genoemde argumenten waarom jouw verhaal geen zuivere vergelijking is, wil ik hieraan nog de volgende zaken toevoegen:

- Als ik mijn leaseauto total loss rij, staat er binnen afzienbare tijd een nieuwe voor de deur. Dat kost me hoogstens, indien het mijn eigen fout is, het eigen risico, wat ik overigens heb afgekocht. Bij een eigen/gekochte auto van 3+ jaar krijg je hooguit de dagwaarde.

- Als mijn auto voor reparatie naar de garage moet, en deze reparatie duurt langer dan 24 uur, krijg ik gratis vervangend vervoer. Bij een eigen/gekochte auto moet je hier meestal zelf voor betalen, afhankelijk van de service die je lokale garageboer biedt.

- Als leaserijder ben je verplicht elke schade aan de auto te melden en te laten herstellen. Dat kost me in het ergste geval het eigen risico, welke ik dus heb afgekocht. Bij een eigen auto kun je ervoor kiezen de schades niet te laten herstellen, maar dat zie je natuurlijk terug in de verkoopprijs die je later voor je auto terugkrijgt.

Voor mij is leaserijden een uitkomst, maar die keuze moet iedereen voor zichzelf maken. Naast dat me de beledigingen bespaard blijven tijdens de verkoop van mijn bolide, heb ik zekerheid dat ik een auto tot m'n beschikking heb zonder onverwachte kosten. Ik zie het een beetje als 'de cloud'; voor een vast bedrijf laat je een externe partij je IT zaken regelen. Dat is gemakkelijk, geeft zekerheid en gemoedsrust, maar ja, daar betaal je natuurlijk ietsje extra voor.
Philos31 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:54:
Haha, of 7 mensen hebben van hun bedenktijd gebruik gemaakt.
Het kan natuurlijk ook zijn om "schaarste" te creëren, maar waarom dan helemaal naar op....
Maar wellicht ook gewoon nog nieuwe weten te ritsellen ergens... Hij stond echt zeker op 0, alle elektriek was op
Ik ben een van die mensen die van z'n bedenktijd gebruik heeft gemaakt, ofja beter gezegd, wel de auto heeft aangevraagd maar nooit het contract heeft ingevuld/retour gestuurd.
Valandin schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:47:
Heb zelf de Micra Tekna. Ben er behoorlijk tevreden over. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
YouTube: Nissan Micra - afscheid duurtest
Zou wel deze video even kijken, ben het volledig met alle punten eens namelijk.
De auto heeft namelijk ook wel z'n minpunten.
Ik rijd zelf momenteel een Nissan Micra N-Connecta. Alle opgenoemde punten uit de video kan ik me in terugvinden. Het meest ontevreden ben ik over het automatisch noodremsysteem van Nissan. Dat is echt verschrikkelijk overgevoelig en geeft bizar veel false positives. Hoe vaak ik wel niet met m'n neus op het dashboard heb gezeten terwijl ik 130 rijdt op een lege snelweg (met goed weer/goed zicht) is echt niet normaal te noemen.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Thanks voor je onderzoekje, zijn wel wat leuke verbeteringen doorgevoerd tov het vorige model... heb 1-1,5 jaar geleden ook voor de niro gekeken bij de kia dealer zelf.. kwam toen uit op de executive line vanwege de opties die ik graag wilde maar die was niet te betalen met PL...

anyway, erg jammer dat dat rechtse cluster niet op de dynamicline zit anders was ik denk ik al overgehaald (vind die km teller er zo cheap uitzien, kon zo uit een suzuki alto komen)... ik blijft nu voornamelijk haken op de levertijd, 4 maanden is vrij normaal maar ik wil gewoon graag iets snel hebben als ik het bestel... prijs is goed, zeker met 1 maand opzegbaar na een jaar

ik ga er nog een nachtje over slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Martinusz schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:23:
Weer aparte ervaring met Arval.
Ik had een offerte van paar weken terug voor een Skoda Karoq, 48 maanden 25K kilometers.
Echter de Karoq wordt "vernieuwd" waardoor je dat model van toen niet meer kunt bestellen.
Nu het nieuwe model er is (verschil 200 euro), kun je hem weer samenstellen en aanvragen.

Zo gezegd zo gedaan, vraag praktisch dezelfde auto aan (zelfde opties, zelfde prijs), maar nu voor 48 maanden en 20K kilometers.

Krijg ik een maandprijs terug die hoger is dan de vorige offerte 7(8)7 met dus minder kilometers erin.
Schiet mij maar lek :)
Toch maar eens kijken naar de Nissan Qashqai, hij is ietsje kleiner qua kofferruimte dan de Karoq, maar verder ook een prima auto zo op het eerste oog :) en qua prijs veel goedkoper in de lease.

Alleen totaal geen ervaring met Nissan, hoe stil is de Qashqai? Hoe is de afwerking?
De N-connecta 140 PK ziet er prima uit, echter zag ik ook de Tekna+ voor 25,- per maand meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
Martinusz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:00:
[...]

Toch maar eens kijken naar de Nissan Qashqai, hij is ietsje kleiner qua kofferruimte dan de Karoq, maar verder ook een prima auto zo op het eerste oog :) en qua prijs veel goedkoper in de lease.

Alleen totaal geen ervaring met Nissan, hoe stil is de Qashqai? Hoe is de afwerking?
De N-connecta 140 PK ziet er prima uit, echter zag ik ook de Tekna+ voor 25,- per maand meer :P
Ik vond de 140 pk prima rijden en zowaar nog best pittig. Wel viel de kofferbakruimte idd wat tegen in vergelijking met andere crossovers. achterin zit je wel met je hoofd tegen het dak en de versnellingspook vond ik wat goedkoop aanvoelen en zat nogal los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb een Tekna gehad van de vorige lichting:
+ ruimte auto, goed in de opties
+ weggedrag voor een SUV valt mee, hoewel een gewone station veel beter stuurt (lager)
+ kofferbakruimte is OK, niet veel meer of minder dan een standaard C-segment hatchback.
+ ruim uitgerust
+ surround camera's zijn echt een vinding. Werkt perfect.
+ fijne reisauto
- 110 pk is te weinig, motor is ook nog eens vrij lui.
- scherpe rand aan de pook, mijn vrouw sneed haar vingers hieraan.
- navi/audio was ruk. Het contrast van het scherm is laag, waardoor je met het panoramadak open niks af kan lezen van het scherm. Geluid is gewoon erg slecht.
- alleen automatisch raambediening voor bestuurder, voor de rest knopje ingedrukt houden. De blokkering van de achterramen (kinderen) blokkeert ook de passagiersraam aan de voorzijde. Erg onhandig, zeker als je Europese auto's gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ik heb sinds vrijdag de Qashqai 2019 versie

Nieuwe motoren zijn een stuk beter Benzine beide 1.3 liter maar dan in 140 + 160 PK
Navi/Audio is ook aangepakt. Groter scherm geluid is prima vind ik maar ik heb een Tekna geen +
Bestuurderskant en bijrijder hoeft knopje niet vast te houden voor raambediening

Viel me op dat hij zelfs in zijn 6e versnelling toch nog flink doortrekt, is absoluut niet lui

[ Voor 15% gewijzigd door winwiz op 13-05-2019 12:30 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wren schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:21:
[...]

Ik vond de 140 pk prima rijden en zowaar nog best pittig. Wel viel de kofferbakruimte idd wat tegen in vergelijking met andere crossovers. achterin zit je wel met je hoofd tegen het dak en de versnellingspook vond ik wat goedkoop aanvoelen en zat nogal los.
Qua kofferbak is het sowieso slikken, maarja dat is niet zo gek als je van Octavia Combi (610 liter) over wilt stappen naar cross-over. Alleen de Karoq heeft bijvoorbeeld nog wel 521 liter, de Qashqai maar 430, maar ik vermoed dat er wel verschil in meten zit, want bij Nissan staat er expliciet bij "onder de hoedeplank".
Dus waarschijnlijk schelt het niet heel veel met Karoq, gelukkig zit er een dealer op de hoek hier, dus kan even snel kijken :)
Señor Sjon schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:23:
Ik heb een Tekna gehad van de vorige lichting:
+ ruimte auto, goed in de opties
+ weggedrag voor een SUV valt mee, hoewel een gewone station veel beter stuurt (lager)
+ kofferbakruimte is OK, niet veel meer of minder dan een standaard C-segment hatchback.
+ ruim uitgerust
+ surround camera's zijn echt een vinding. Werkt perfect.
+ fijne reisauto
- 110 pk is te weinig, motor is ook nog eens vrij lui.
- scherpe rand aan de pook, mijn vrouw sneed haar vingers hieraan.
- navi/audio was ruk. Het contrast van het scherm is laag, waardoor je met het panoramadak open niks af kan lezen van het scherm. Geluid is gewoon erg slecht.
- alleen automatisch raambediening voor bestuurder, voor de rest knopje ingedrukt houden. De blokkering van de achterramen (kinderen) blokkeert ook de passagiersraam aan de voorzijde. Erg onhandig, zeker als je Europese auto's gewend bent.
Dank voor je bevindingen :) panoramadak heb ik ook zo mijn bedenkingen bij, ik snap het nut niet ervan, maar helaas zit die bij de consumentenbond aanbieding er wel bij :/
winwiz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:27:
Ik heb sinds vrijdag de Qashqai 2019 versie

Nieuwe motoren zijn een stuk beter Benzine beide 1.3 liter maar dan in 140 + 160 PK
Navi/Audio is ook aangepakt. Groter scherm geluid is prima vind ik maar ik heb een Tekna geen +
Bestuurderskant en bijrijder hoeft knopje niet vast te houden voor raambediening

Viel me op dat hij zelfs in zijn 6e versnelling toch nog flink doortrekt, is absoluut niet lui
Ik neem aan dat de aanbieding van consumentenbond ook gewoon de laatste versie is (2019).
Heb jij hem ook in private lease? of gewoon aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Martinusz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:16:
[...]

[...]

[...]

Ik neem aan dat de aanbieding van consumentenbond ook gewoon de laatste versie is (2019).
Consumentenbond biedt beide modellen aan. Dus de pre-motorfacelift van 115pk en de 140pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wren schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Consumentenbond biedt beide modellen aan. Dus de pre-motorfacelift van 115pk en de 140pk.
Aha ok, ja ik had de 140pk versie al geselecteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Martinusz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:16:

[...]

Ik heb via de ANWB Private Lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@Martinusz Panoramadak is prima. Bij de QQ is het een gewoon hemeltje als ie dichtzit. Bij Peugeot is dit bijvoorbeeld erg dun gaas.

Let wel, de Tekna van 2017 is de Tekna+ van nu. Er is een versie tussen gekomen. De Tekna van nu heeft bv geen volleren bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Señor Sjon schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:31:
@Martinusz Panoramadak is prima. Bij de QQ is het een gewoon hemeltje als ie dichtzit. Bij Peugeot is dit bijvoorbeeld erg dun gaas.

Let wel, de Tekna van 2017 is de Tekna+ van nu. Er is een versie tussen gekomen. De Tekna van nu heeft bv geen volleren bekleding.
Ik denk dat bij ons het hemeltje altijd dicht zal zijn :)

Via de consumentenbond is de N-Connecta (140PK) 505,- voor 20K kilometers en maandelijks opzegbaar + all-seasonbanden.
De Tekna+ (160 PK) staat bij ALD voor 534,- inclusief winterbanden, 509,- zonder winterbanden (48 maanden, 20K).

Eerst maar eens proefritje maken denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
@Martinusz Zou voor dat verschil zeker voor de Tekna+ gaan (mits je het niet per se maandelijks opzegbaar wil hebben). Heb zelf ook een QQ gehad en dat was een hele fijne auto. Achteraf jammer dat we hem hebben weggedaan, maar goed.

We kregen ook altijd hele goede reacties en de auto werd vaak veel duurder ingeschat dan het is, maar dat komt dan vooral dus ook door de uitvoering (dus Tekna+ kiezen :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tekna+ is veel rijker uitgerust dan de N-Connecta. Het surround view systeem mis ik wel bij onze huidige auto's. Ook Bose audio is een grote upgrade voor het standaard wereldontvanger geluid.

Bij ALD ook nog eens de 160pk versie. Ik zou het wel weten.

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 13-05-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 20:42
Zo, eindelijk de definitieve datum van levering.

3 april aanvraag consumenten bond.
uiteindelijk een hoop gezeik maar definitief akkoord per 01-05

Hierna zelf de dealer gecontacteerd i.v.m. levertijd.

Levering net ingepland op 23-5
De echte levertijd is dus best netjes te noemen.

Over anderhalve week rijd ik rond in een
Nissan Micra Gunmetal Grey N Connecta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:45

Sport_Life

Solvitur ambulando

Iemand een recente ervaring met Justlease? Ik lees van vorig jaar veel problemen met facturatie en dat sijpelt een beetje door naar dit jaar. Het grootste voordeel voor mij zijn de flexibele km's.
Ik zoek een goedkope station en kom dan uit bij :
Astra St 120jr (parkeersensoren)
Metallic kleuren keuze
36 maanden
12km km per jaar (per kwartaal wijzigen)
349 per maand

Alternatief via consumentenbond
Astra St 120jr (parkeersensoren)
Metallic kleur keuze
60 maanden
10k km
319 per maand

Dus betaal iets meer, maar kan wel na 3 jaar ervan af. En meer km's.
1 op 1 vergelijk is Justlease ook veel goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 14-05-2019 08:13 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:00
Als voorbeeld genomen stel dat je geen werk meer hebt, kan ik mijn Aygo het goedkoopst behouden met verzekering All-risk + wegenbelasting €62 per maand (afhankelijk schadevrij jaren) en blijft die voor de deur staan. Maar met private lease blijf je €249 per maand betalen wegens het contract weer een nadeel van het leasen. Alle scenario mee genomen

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 14-05-2019 11:24 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 23:25

Phntm

Tlingelingeling

Van der Berg schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:14:
Als voorbeeld genomen stel dat je geen werk meer hebt, kan ik mijn Aygo het goedkoopst behouden met verzekering All-risk + wegenbelasting €62 per maand (afhankelijk schadevrij jaren) en blijft die voor de deur staan. Maar met private lease blijf je €249 per maand betalen wegens het contract weer een nadeel van het leasen. Alle scenario mee genomen
Meeste lease contracten beschrijven dat als gevolg van ontslag of echtscheiding (2 voorbeelden nu) je vermogen vermindert, het contract kan worden opgeheven. Dat is omdat je situatie drastisch verandert. Als je blut bent en je hebt een auto kan je het alsnog niet onderhouden, laat staan betalen voor je tank brandstof.

Ik vind het maar een raar en gunstig vergelijking voor een situatie die jouw ideaal lijkt. Als ik een suzuki Alto uit 2003 neem kost het me ook bijna niks om die te bezitten, wilt niet zeggen dat ik en onderhoud nog kan veroorloven en benzine.

Persoonlijk, als ik een auto ga kopen dan koop ik een dikke auto (iets leuk en sportief maar toch ingetogen) en dat zeg ik gewoon eerlijk, op dat punt bezit ik het liever dan dat ik het lease omdat ik het graag ook een lange tijd zou willen gebruiken. Maar jouw argumenten werken alleen voor jou en niet voor iedereen en dat hoeft niet. Wil je een auto aanschaffen, en welke dat is doet er nu niet toe, dan is dat jouw goed recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:13
Van der Berg schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:14:
Weer fout. Dat zijn redenen waarom je je lease mag beendigen. Leuk dat je hier om de week weer een comment plaatst waaruit blijkt dat jij je er totaal niet verdiept in hebt. Al je "argumenten" worden dan weer onderuit gehaald en dan reageer je weer een week niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ligt aan het contract. Gewoon de voorwaarden lezen VOORDAT je een pootje zet. Ook zijn er ontbindingsconstructies die de afkoopsom berekenen. Alphabet was hier bijvoorbeeld een stuk voordeliger in dan BMW. :)

Als je 249 voor een Aygo betaalt, dan betaal je zo 50/maand teveel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 00:49
vraagje van mijn kant, dat autoleasecollectief van de consumentenbond, doen ze dat vaker in een jaar? (en elk jaar?)

Op zich vind ik de astra best interessant alleen huidige auto loopt nog tot einde van dit jaar. (Kosten om eind augustus in te leveren zijn 1185 euro)]

Echter als ik vergelijkbare opel in elkaar klik bij opel zelf kom ik 160 euro per maand duurder uit, dan is die 1185 natuurlijk erg snel terugverdiend.

alleen ga ik eind van deze maand verhuizen en de eerste paar maanden erna flink verbouwen dus qua planning komt het niet erg fijn uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Kia proceed via Arval

13-4 aanvraag gedaan
17-4 EDR check afgerond
29-4 contract gekregen en geretourneerd
14-5 auto besteld

verwachte levering volgens Arval:
in de week van 24 september

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
MisterEagle schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:31:
vraagje van mijn kant, dat autoleasecollectief van de consumentenbond, doen ze dat vaker in een jaar? (en elk jaar?)

Op zich vind ik de astra best interessant alleen huidige auto loopt nog tot einde van dit jaar. (Kosten om eind augustus in te leveren zijn 1185 euro)]

Echter als ik vergelijkbare opel in elkaar klik bij opel zelf kom ik 160 euro per maand duurder uit, dan is die 1185 natuurlijk erg snel terugverdiend.

alleen ga ik eind van deze maand verhuizen en de eerste paar maanden erna flink verbouwen dus qua planning komt het niet erg fijn uit.
Tot nu toe doen ze het elk jaar sinds een tijdje en dat 1 keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Mirved schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:35:
Kia proceed via Arval

13-4 aanvraag gedaan
17-4 EDR check afgerond
14-5 auto besteld

Jezus! 24 September, dat is nog wel even wachten. Ik hoop wel dat je een kek pakket hebt bij die proceed krijgt, overigens een prachtige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Mirved schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:35:
Kia proceed via Arval

13-4 aanvraag gedaan
17-4 EDR check afgerond
14-5 auto besteld

Dit geeft Arval ook aan voor mijn ceed. De dealer zelf zegt juli. Dus hopelijk voor jouw proceed ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 09:15
RevQ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:21:
[...]

Shortlist is inmiddels compleet. Nu alle aanbieders en voorwaarden vergelijken. De opties zijn:
  • Micra N-connecta
  • Fiesta Titanium of ST-Line
  • Mazda 2 Sport selected
  • Up High Up (maandbedrag erg laag)
Niet elke aanbieder heeft winterbanden als optie, als die er niets kan het ook gewoon niet?
Het is uiteindelijk een Fiesta ST-line geworden. Magnetic Grey, driver assistance pack 1, visibility pack, light upgrade pack, midden armsteun, cruise control en Navigation pack.

15k 48 maanden via Ford zelf voor 352 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
RevQ schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:53:
[...]

Het is uiteindelijk een Fiesta ST-line geworden. Magnetic Grey, driver assistance pack 1, visibility pack, light upgrade pack, midden armsteun, cruise control en Navigation pack.

15k 48 maanden via Ford zelf voor 352 per maand
Is dit met automaat? Of handgeschskeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
sgouman schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:49:
[...]

Is dit met automaat? Of handgeschskeld?
Handbak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sport_Life schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:11:
Iemand een recente ervaring met Justlease? Ik lees van vorig jaar veel problemen met facturatie en dat sijpelt een beetje door naar dit jaar. Het grootste voordeel voor mij zijn de flexibele km's.
1 op 1 vergelijk is Justlease ook veel goedkoper.
Zit nu sinds juni 2018 bij Justlease, deze maand eerste correcte factuur ontvangen :*)

Facturatie was lange tijd dramatisch op vele fronten, heb zeer regelmatig email en belcontact gehad.
Sinds begin dit jaar heeft een vaste dame van de klantenservice ons geholpen en die dacht goed mee, al kon ze het foutieve facturatiesysteem niet verhelpen. Zoals gezegd nu eindelijk opgelost en na mijn laatste telefoontje met ze (week geleden) kregen we een dag later € 50 aan VVV cadeaubonnen ter compensatie voor het ongemak.

Voor ons is Justlease nog steeds veel goedkoper dan andere leasemaatschappijen. Wij betalen € 318,- voor een luxe Ford Focus wagon met 12k, 36 maanden én na een jaar maandelijks opzegbaar. Voor dat geld rijd je nu met moeite een gelijk aangeklede Fiesta 8)7

Hebben eerst ook naar de Opel Astra gekeken en zelfs proefgereden, maar vonden hem zelf niet fijn rijden.
Toen we op vakantie een Focus als huurauto kregen was na twee weken de conclusie: dat wordt onze auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

bogaards schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:19:
[...]

Zit nu sinds juni 2018 bij Justlease, deze maand eerste correcte factuur ontvangen :*)

Facturatie was lange tijd dramatisch op vele fronten, heb zeer regelmatig email en belcontact gehad.
Sinds begin dit jaar heeft een vaste dame van de klantenservice ons geholpen en die dacht goed mee, al kon ze het foutieve facturatiesysteem niet verhelpen. Zoals gezegd nu eindelijk opgelost en na mijn laatste telefoontje met ze (week geleden) kregen we een dag later € 50 aan VVV cadeaubonnen ter compensatie voor het ongemak.

Voor ons is Justlease nog steeds veel goedkoper dan andere leasemaatschappijen. Wij betalen € 318,- voor een luxe Ford Focus wagon met 12k, 36 maanden én na een jaar maandelijks opzegbaar. Voor dat geld rijd je nu met moeite een gelijk aangeklede Fiesta 8)7

Hebben eerst ook naar de Opel Astra gekeken en zelfs proefgereden, maar vonden hem zelf niet fijn rijden.
Toen we op vakantie een Focus als huurauto kregen was na twee weken de conclusie: dat wordt onze auto!
Dan heb je wel een prima prijs te pakken, helaas is de prijs nu weer hoger. Ford heeft (qua uiterlijk) ook mijn voorkeur boven de Opel, maar we gebruiken voornamelijk de (electrische) fiets voor woon-werkverkeer , dus dan vind ik het zonde om maandelijks zoveel geld uit te geven voor een auto die doordeweeks stil staat . Wordt voornamelijk gebruikt voor weekenden weg, vakanties, en familie- en vriendenbezoeken buiten de stad. Ik heb enkele jaren terug een Opel Astra station als (zakelijke) leaseauto gehad en vond dat destijds een hele fijne snelweg auto.

Ik dacht makkelijk onze huidige auto in te kunnen leveren bij de leasemaatschappijen, maar ze werken vrijwel allemaal samen met autoveilers die 9k voor onze auto bieden die op marktplaats makkelijk 12k waard is.. Inruilen bij de dealer levert een mooie "korting" op voor een nieuwe auto.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 14-05-2019 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
Sport_Life schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:51:
[...]

Dan heb je wel een prima prijs te pakken, helaas is de prijs nu weer hoger. Ford heeft (qua uiterlijk) ook mijn voorkeur boven de Opel, maar we gebruiken voornamelijk de (electrische) fiets voor woon-werkverkeer , dus dan vind ik het zonde om maandelijks zoveel geld uit te geven voor een auto die doordeweeks stil staat . Wordt voornamelijk gebruikt voor weekenden weg, vakanties, en familie- en vriendenbezoeken buiten de stad. Ik heb enkele jaren terug een Opel Astra station als (zakelijke) leaseauto gehad en vond dat destijds een hele fijne snelweg auto.

Ik dacht makkelijk onze huidige auto in te kunnen leveren bij de leasemaatschappijen, maar ze werken vrijwel allemaal samen met autoveilers die 9k voor onze auto bieden die op marktplaats makkelijk 12k waard is.. Inruilen bij de dealer levert een mooie "korting" op voor een nieuwe auto.
Ik laat door dealers de auto taxeren. Deze gaven mij een veel hoger bod dan arval. Toen bij arval gevraagd of ze de auro bij die dealer willen bestellen. Dat hebben ze gedaan waardoor ik mijn auto nu kan blijven doorrijden tot de auto er is en er veel meer voor terugkrijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
sgouman schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:37:
[...]

Ik laat door dealers de auto taxeren. Deze gaven mij een veel hoger bod dan arval. Toen bij arval gevraagd of ze de auro bij die dealer willen bestellen. Dat hebben ze gedaan waardoor ik mijn auto nu kan blijven doorrijden tot de auto er is en er veel meer voor terugkrijg
Als ik het goed begrijp heb je jouw auto verkocht aan de dealer die de lease auto mocht leveren?

Dat is wel een goede om te onthouden :) al heb ik wellicht wel een ander merk inruil dan we op het oog hebben om te leasen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 00:49
Martinusz schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:40:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je jouw auto verkocht aan de dealer die de lease auto mocht leveren?

Dat is wel een goede om te onthouden :) al heb ik wellicht wel een ander merk inruil dan we op het oog hebben om te leasen.
Denk niet dat dat veel uitmaakt. Ik heb destijds t zelfde gedaan. Verkocht mn corsa aan de skoda dealer, voor best een nette prijs ook. Is voor de dealer gewoon handel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Martinusz schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:40:
[...]

Het was niet helemaal duidelijk geschreven inderdaad.

Arval gaf 10.000 euro voor mijn auto terug en de auto zou besteld worden door een voor hun voorkeursdealer in houten van kia.
Nu heb ik bij kia in mijn woonplaats gevraagd wat ze voor de auto teruggeven en dit kwam uit op 14.000 euro.
Bij arval toen aangegeven als jullie hem daar bestellen dan ga ik private leasen anders niet.(in samenspraak met de desbetreffende dealer of arval van hun daar uberbaubt mocht bestellen) de auto is nu door arval bij de kia dealer in mijn woonplaats besteld en ik krijg nu voor mijn oude auto 14.000 euro terug.

Van dat verschil kan ik 9 maanden lease betalen

Je geeft aan dat je een ander merk inruil hebt dan je nu wilt gaan leasen. Dat heb ik ook. Ik ga kia leasen en heb een Renault. De kia dealer verdient niks op de Renault want deze dealer werkt blijkbaar ook via opkopers. Maar ze zullen aardig verdienen aan de auto die door Arval bij hun besteld is

[ Voor 15% gewijzigd door sgouman op 14-05-2019 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 13:10
Nou dat ging bij mij echt niet zo bij Arval hoor.. uiteindelijk prive verkocht ipv ingeleverd.. leverde me meer op dan inruil..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
cacofant schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 06:33:
Nou dat ging bij mij echt niet zo bij Arval hoor.. uiteindelijk prive verkocht ipv ingeleverd.. leverde me meer op dan inruil..
Dat is altijd zo :+ Privé verkopen heeft dubbel voordeel. Je krijgt meer voor de wagen terug en je krijgt meer korting op wat nieuws. Al geldt dat als je koopt, geen idee of dat bij lease ook zo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
sgouman schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:53:
[...]

Het was niet helemaal duidelijk geschreven inderdaad.

Arval gaf 10.000 euro voor mijn auto terug en de auto zou besteld worden door een voor hun voorkeursdealer in houten van kia.
Nu heb ik bij kia in mijn woonplaats gevraagd wat ze voor de auto teruggeven en dit kwam uit op 14.000 euro.
Bij arval toen aangegeven als jullie hem daar bestellen dan ga ik private leasen anders niet.(in samenspraak met de desbetreffende dealer of arval van hun daar uberbaubt mocht bestellen) de auto is nu door arval bij de kia dealer in mijn woonplaats besteld en ik krijg nu voor mijn oude auto 14.000 euro terug.

Van dat verschil kan ik 9 maanden lease betalen

Je geeft aan dat je een ander merk inruil hebt dan je nu wilt gaan leasen. Dat heb ik ook. Ik ga kia leasen en heb een Renault. De kia dealer verdient niks op de Renault want deze dealer werkt blijkbaar ook via opkopers. Maar ze zullen aardig verdienen aan de auto die door Arval bij hun besteld is
Klopt ja Arval gaf mij een indicatie, die lag onder de veilingwaarde van de auto op de ANWB site 8)7
Prive verkopen haal je er meer uit, maar is ook zo'n gedoe. Maar als ik wellicht via de dealer toch een nettere prijs kan krijgen, dan zou ik daar zeker gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
TheBrut3 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:37:
[...]

Dat is altijd zo :+ Privé verkopen heeft dubbel voordeel. Je krijgt meer voor de wagen terug en je krijgt meer korting op wat nieuws. Al geldt dat als je koopt, geen idee of dat bij lease ook zo zit.
Heb ook besloten onze Mito diesel privé te verkopen. Gedoe wel waard, krijg bij de dealer amper iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nou de Qashqai gaat het niet worden, veel best tegen eigenlijk.

Weet iemand of een zakelijk leasebedrag in de buurt ligt van private lease bedrag?

Dus stel je hebt zakelijk een auto voor 500 per maand ex brandstof, zou dat dan ook de prijs voor private lease zijn of gooien ze daar nog wat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
volgens mij is zakelijk iets duurder, maar daar zit de brandstof in

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

RevQ schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Heb ook besloten onze Mito diesel privé te verkopen. Gedoe wel waard, krijg bij de dealer amper iets.
Ik heb afgelopen dagen bij verschillende dealers en online aanbieders de auto laten taxeren, overal kwam max 9k uit. Terwijl de auto op marktplaats ed 12k waard is.
Zelfs een dealer die vooraf aangaf een hoge inruilwaarde te verzekeren kwam met 9k.. Gelijk aan wat bca veiling neertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
cacofant schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 09:10:
volgens mij is zakelijk iets duurder, maar daar zit de brandstof in
Ja klopt, maar bijvoorbeeld directlease laat de prijs ook zonder brandstof zien, zou dat dan ongeveer gelijk zijn aan wat private lease moet kosten? (Heb de vraag uitstaan, maar die zijn er natuurlijk pas maandag weer :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dat heb je toch zo zelf uitgezocht? :+ Gewoon even wat private en wat zakelijke lease prijzen met elkaar vergelijken. Wel dezelfde auto, looptijd en kilometers kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
TheBrut3 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:21:
Dat heb je toch zo zelf uitgezocht? :+ Gewoon even wat private en wat zakelijke lease prijzen met elkaar vergelijken. Wel dezelfde auto, looptijd en kilometers kiezen.
Nee, want de auto staat niet tussen het standaard private lease aanbod ;) wel bieden ze het vaak aan, maar dan moet je offertes aanvragen, wat regelmatig nogal lang op zich laat wachten.

Bij directlease kun je hem wel zakelijk configureren, en dan zie je ook een prijs ex brandstof, ben dus benieuwd of dat in de buurt ligt van de private lease prijs, wat in principe hetzelfde is zonder brandstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Afschrijving en rente zal gelijk zijn, maar verzekering kan afwijken. Ik weet dat mijn vorige werkgever alleen een WA verzekering had, aangezien de kosten van reparatie verdeeld worden over het gehele wagenpark. Dat was goedkoper dan alle auto's all risk verzekeren. Zelfs toen een of andere Johnny zijn net nieuwe Insignia total loss reed :D.

+ daarbij, met consumenten zaken doen is altijd veel ingewikkelder/lastiger/moeizamer.. liever 300 leasewagens aan 1 wagenparkbeheerder dan aan 300 verschillende consumenten .

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 18-05-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Sport_Life schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:41:
Afschrijving en rente zal gelijk zijn, maar verzekering kan afwijken. Ik weet dat mijn vorige werkgever alleen een WA verzekering had, aangezien de kosten van reparatie verdeeld worden over het gehele wagenpark. Dat was goedkoper dan alle auto's all risk verzekeren. Zelfs toen een of andere Johnny zijn net nieuwe Insignia total loss reed :D.
Ik verwacht ook wel duurder inderdaad, schat zo’n 50-100 euro duurder voor private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
Martinusz schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:31:
Nou de Qashqai gaat het niet worden, veel best tegen eigenlijk.

Weet iemand of een zakelijk leasebedrag in de buurt ligt van private lease bedrag?

Dus stel je hebt zakelijk een auto voor 500 per maand ex brandstof, zou dat dan ook de prijs voor private lease zijn of gooien ze daar nog wat op?
Er zit best (heel veel) tussen prive en zakelijke lease. Vorige keer in de zakelijke leasetools zat de goedkoopste Mercedes E-klasse op 450 euro excl. btw per maand voor 4 jaar en 35k per jaar. Daar zit dan alles in (ook winterbanden) behalve brandstof en verzekering. Neem je daar dan nog 100 euro excl. btw bij voor verzekering, wat best veel is, dan zit je op 665 euro incl btw per maand voor een E klasse met 35k per jaar 48md. Dat haal je nooit in de private lease.
Waarschijnlijk zit het bij de goedkoopste aanbiedingen nog het dichtste op de zakelijke leaseprijs, doordat er gewoon volumes gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
AndRo555 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:38:
[...]

Er zit best (heel veel) tussen prive en zakelijke lease. Vorige keer in de zakelijke leasetools zat de goedkoopste Mercedes E-klasse op 450 euro excl. btw per maand voor 4 jaar en 35k per jaar. Daar zit dan alles in (ook winterbanden) behalve brandstof en verzekering. Neem je daar dan nog 100 euro excl. btw bij voor verzekering, wat best veel is, dan zit je op 665 euro incl btw per maand voor een E klasse met 35k per jaar 48md. Dat haal je nooit in de private lease.
Waarschijnlijk zit het bij de goedkoopste aanbiedingen nog het dichtste op de zakelijke leaseprijs, doordat er gewoon volumes gehaald worden.
Hangt ook heel erg van de werkgever en maatschappij af en wat die onderling hebben afgesproken aan volume, korting etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 20:40
AndRo555 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:38:
[...]

een E klasse schrijft met 140k km 20.000 tot 30.000 euro af in vier jaar. Dat is op zichzelf al 400 tot 600 per maand. Die prijs die je noemt kan niet anders een administratieve fout geweest zijn. Een doorsnee E klasse met 35kkm doet bijna 900 euro excl. een beetje fleetmanager krijgt daar met voldoende bestellingen wel nog wat vanaf maar geen 40%.
Enige andere optie is dat het een financial lease prijs was. De werkgever krijgt daar dan bovenop gewoon nog de rekening voor verzekering, onderhoud, brandstof en wegenbelasting etc.

OT: voornaamste verschil voor de leasemaatschappij tussen private en zakelijke lease is schaalgrootte bij de verkoop.
Verzekering doen ze collectief op de floot of financieren ze zelf. Dus gebrek aan schadevrije jaren is gewoon winst voor hun zelf.
Inkoop is inkoop, of deze nou voor een particulier of zakelijk is.
Zelfde geldt voor de aflever- en onderhoudsvoorwaarden bij de dealer.
Wegenbelasting is wegenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
PROnline schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 22:49:
[...]

een E klasse schrijft met 140k km 20.000 tot 30.000 euro af in vier jaar. Dat is op zichzelf al 400 tot 600 per maand. Die prijs die je noemt kan niet anders een administratieve fout geweest zijn. Een doorsnee E klasse met 35kkm doet bijna 900 euro excl. een beetje fleetmanager krijgt daar met voldoende bestellingen wel nog wat vanaf maar geen 40%.
Enige andere optie is dat het een financial lease prijs was. De werkgever krijgt daar dan bovenop gewoon nog de rekening voor verzekering, onderhoud, brandstof en wegenbelasting etc.
Nope, zijn legitieme prijzen. Operational lease. Zonder verzekering (en zonder brandstof.)
Is op zich niet zo extreem hoor. Een kale E klasse in België is 48400 euro (incl btw) met 30% korting op catalogus maakt het een wagen die 33880 euro kost in aanschaf. Over 140k km en 48md schrijft dat echt niet zo heel veel af. Wat er dan nog bij moet is onderhoud (niet echt spectaculair voor 140k km), banden (1 setje winterbanden) en verkeersbelasting/BIV (ook niet enorm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
AndRo555 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 22:56:
[...]

Nope, zijn legitieme prijzen. Operational lease. Zonder verzekering (en zonder brandstof.)
Is op zich niet zo extreem hoor. Een kale E klasse in België is 48400 euro (incl btw) met 30% korting op catalogus maakt het een wagen die 33880 euro kost in aanschaf. Over 140k km en 48md schrijft dat echt niet zo heel veel af. Wat er dan nog bij moet is onderhoud (niet echt spectaculair voor 140k km), banden (1 setje winterbanden) en verkeersbelasting/BIV (ook niet enorm).
Denk dat hij van Nederland uitging. In NL gaat er een flink bedrag BPM nog over heen waardoor die prijs een stuk hoger uitvalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mirved op 20-05-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004

d0s

sssst

Vrijdag wordt onze LEAF geleverd;

- 25 april bestelling gedaan bij Consumentenbond
- 28 mei start acceptatieprocedure
- 1 mei bericht acceptatie EDR akkoord
- 7 mei bericht levertijd ongeveer 4 weken
- 20 mei bericht dat auto klaar voor levering is
- 24 mei auto ophalen bij de dealer

Best snel dus allemaal, zonder er echt achteraan te hebben hoeven zitten. Afgelopen vrijdag één belletje naar privatelease (leverende partij), zouden bij dealer status navragen en vandaag al telefoontje van de dealer om de leverdatum af te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06 11:30
dat is mooi en binnen een maand...wij hebben er echter wel vaak achteraan moeten bellen...
ik heb af en toe zelfs het idee gehad dat ze geen handel wilde.

Nu in afwachting van de levering, 8 mei een goedkeuring gehad ook voor de leaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
d0s schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:15:
Vrijdag wordt onze LEAF geleverd;

- 25 april bestelling gedaan bij Consumentenbond
- 28 mei start acceptatieprocedure
- 1 mei bericht acceptatie EDR akkoord
- 7 mei bericht levertijd ongeveer 4 weken
- 20 mei bericht dat auto klaar voor levering is
- 24 mei auto ophalen bij de dealer

Best snel dus allemaal, zonder er echt achteraan te hebben hoeven zitten. Afgelopen vrijdag één belletje naar privatelease (leverende partij), zouden bij dealer status navragen en vandaag al telefoontje van de dealer om de leverdatum af te stemmen.
- 8 April Leaf besteld bij Consumentenbond
- 8 April telefoontje naar privatelease.com dat ik auto zo laat mogelijk geleverd wil ivm nog lopende PL auto
- 9 april Strat acceptatie
-12 april Acceptatie akkoord
-29 april e-mail privatelease.com contract definitief
-10 mei Welkomstmail van Dealer :F
-10 mei Belletje naar Privatelease: Ik wil mijn auto zo laat mogelijk. Oh, de auto stond al klaar, maar staat nu op eind Juni
-16 mei Belletje van de Dealer: Goed nieuws, uw leaf staat klaar, zaterdag ophalen, na wat uitleg nu daar ook op eind juni

tot nu toe is het gelukkig even stil.
Op zich word er goed meegedacht door Privatelease.com, ik ben een beetje raar dat ik juist zo lang mogelijk wil wachten, maar elke week later scheelt mij geld.

Mijn Ocvtavia loopt nog tot september en VW leasing wil gewoon net zo veel geld als het leasecontract uitzitten dus zit ik een poosje met 2 auto's.

Succes met je nieuwe auto, heb je de Accenta of de N-connecta en in grijs of zwart (Ik Accenta zwart)
Eigenlijk wil ik de auto ook nu wel hebben, maar ja... zonde van het geld...

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004

d0s

sssst

Philos31 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:34:
[...]

- 8 April telefoontje naar privatelease.com dat ik auto zo laat mogelijk geleverd wil ivm nog lopende PL auto
-10 mei Belletje naar Privatelease: Ik wil mijn auto zo laat mogelijk. Oh, de auto stond al klaar, maar staat nu op eind Juni
-16 mei Belletje van de Dealer: Goed nieuws, uw leaf staat klaar, zaterdag ophalen, na wat uitleg nu daar ook op eind juni

Op zich word er goed meegedacht door Privatelease.com, ik ben een beetje raar dat ik juist zo lang mogelijk wil wachten, maar elke week later scheelt mij geld.

Mijn Ocvtavia loopt nog tot september en VW leasing wil gewoon net zo veel geld als het leasecontract uitzitten dus zit ik een poosje met 2 auto's.

Succes met je nieuwe auto, heb je de Accenta of de N-connecta en in grijs of zwart (Ik Accenta zwart)
Ik denk dat je inderdaad een exoot bent, een klant die zo laat mogelijk geleverd wilt krijgen ondanks het gedaan hebben van een bestelling :*)

Wij hebben gekozen voor de N-Connecta in het donkergrijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:20
Stel ik pl via Consumentenbond of private lease.com , heeft een dealer dan ook nog belang bij om een interessante inruilkorting te geven of houden ze er praktisch toch niets aan over? Of is dat alleen als je een dealerlease doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Philos31 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:34:
[...]

Een hele gekke, maar waarom heb je nu al besteld ?!

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jack_ schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:42:
Stel ik pl via Consumentenbond of private lease.com , heeft een dealer dan ook nog belang bij om een interessante inruilkorting te geven of houden ze er praktisch toch niets aan over? Of is dat alleen als je een dealerlease doet?
Check even wat posts terug, ik had ongeveer dezelfde vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Laatst online: 18:39

Spinez0r

At your service.

cacofant schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 06:49:
[...]

Let op dat in sommige contracten staat dat de private lease "kosten" starten vanaf het moment dat de auto wordt opgehaald OF wanneer de auto meer dan 6 tot 9 dagen bij de dealer klaar staat.

Misschien even iets om in overweging te nemen.

Bij mij (Audi) stond dit in het contract.

[ Voor 5% gewijzigd door Spinez0r op 21-05-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
cacofant schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 06:49:
[...]

Omdat ik graag elektrisch wil rijden. De Ioniq die tot december (ofzo) in aanbieding was bij Arval was mijn "wensauto" voor dat bedrag, maar toen zat ik nog bijna een jaar vast aan mijn Octavia.
Op dit moment is er een heleboel aan de hand in EV land, de Model 3 is er (maar nog geen interessante PL) VW komt volgend jaar, nieuwe Ioniq etc, maar eind oktober moet ik wel een auto hebben.

Daarom heb ik gekozen voor de leaf bij de consumentenbond. 1 jaar en dan per maand opzegbaar met een termijn van 3 maanden (Dus effectief minimaal 15 maanden) in die tijd kan ik rustig kijken wat er op de markt aan de hand is en "mijn slag slaan" als er iets voorbij komt wat ik echt wil hebben, en misschien blijf ik er wel gewoon tot einde lease in rijden.

Maar de consumentenbond is op=op dus heb ik voordat ik bestelde contact gehad met VW en Privatelease.com om te kijken wat voor mij de beste optie was.
VW wilde de hoofdprijs voor 3 maanden eerder opzeggen, toen ik ging leasen waren ze nog niet bij het keurmerk. Keurmerk is geloof ik 40% van de resterende maanden, oude voorwaarden: Boekwaarde-dagwaarde+ zoveel procent van de resterende lease.
Dat kwam voor mij op even duur als de auto aanhouden. Privatelease.com heeft toen aangeboden om te proberen om de nieuwe auto zo laat mogelijk te leveren. Daar ben ik dus heel blij mee.
Alleen ging dat administratief dus een beetje mis, maar is allemaal opgelost.

Tot nu toe ben ik erg blij met hoe het gaat.

Oh, en de Octavia gaat dit jaar nog mee op vakantie, heel toevallig want normaal gaan we nooit met de auto...
Komt dus alles bij elkaar goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Onze zoektocht naar private lease auto lijkt nu toch zijn eind te naderen :)
We waren eerst in de markt voor een Skoda Karoq, maar die was niet heel aantrekkelijk in de lease en nu doordat er een nieuw model komt al helemaal niet meer (veel duurder geworden).

Afgelopen week dus naar Qashqai gekeken, welke een hele scherpe aanbieding was bij ALD automotive, echter de auto viel heel erg tegen (zeker vergeleken met de Karoq).

Toen kregen we een folder in de bus van mege spektakel bij de lokale VW/Skoda/Seat dealer (waar onze huidige auto ook vandaan komt), met o.a. hogere inruilpremies (moeten we nog maar zien) en ook private lease scherpe prijzen.
Hier dus contact voor opgenomen en met name op voorraadmodellen kunnen ze dus goede aanbiedingen doen. Eerst weer gekeken naar de Karoq, echter op voorraad niet wat wij wilden en nieuw in de lease nog steeds veel te duur.

Maar toen was daar de Seat Ateca, wat in basis hetzelfde is als de Karoq, en jawel daar staat er wel 1 van op voorraad zoals wij hem willen (kleur, opties etc.) hebben. Dus hop contact opgenomen en voordat het spektakel begint hebben we deze nu kunnen vastleggen (voordat ie weg is) en gaan we vrijdag kijken en wellicht ook tekenen. De prijs was inderdaad stuk scherper dan voorheen, dus na een aardig traject toch geslaagd :)

Random plaatje ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/c5109c2f-72dc-4f3f-bf91-352fa60ebdc2_a7e77d0d-94fa-4ef8-910e-6c8ebfd5148c.jpg/640x480.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 21-05-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-06 10:31
Ik vind het nog steeds bizar dat ze bij Skoda 900eu per maand bij 30k kms durven te vragen voor een Karoq Sportline met een cataloguswaarde van 35k.. Hoe prijs je jezelf de markt uit? Zullen ze überhaupt doorhebben dat Mercedes en Audi hier rond de 600eu vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vraag eens een offerte van een Renault Scenic en verbaas je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
r0bb schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:03:
Ik vind het nog steeds bizar dat ze bij Skoda 900eu per maand bij 30k kms durven te vragen voor een Karoq Sportline met een cataloguswaarde van 35k.. Hoe prijs je jezelf de markt uit? Zullen ze überhaupt doorhebben dat Mercedes en Audi hier rond de 600eu vragen?
Wow dat is wel enorm extreem! Je kunt Arval eens proberen, die zijn veel goedkoper :)
Maar het verbaasd mij ook wel, auto's in dezelfde prijsklasse zitten in de lease tussen de 500 - 750 euro per maand. Waarom kan de 1 voor 500 en de ander voor 750, terwijl de cataloguswaarde identiek is? :?

Ook met de Karoq nu, de "nieuwe" versie 2020 is maar 200,- euro duurder in totaalprijs, maar in de lease is hij ineens veel duurder geworden dan het "oude" model, die praktisch hetzelfde is.

Maar goed, nu een mooie deal voor een voorraad Seat Ateca met alles erop en eraan wat wij zochten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Lees wel goed de voorwaarden bij Arval, een tijd terug is er hier kort over gepraat en is er tot het licht gekomen dat zijn dus niet all Risk verzekeren. Dingen als ruitschade vergoed je dus zelf. Weeg de voor- en nadelen tegen elkaar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Martinusz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:09:
Maar het verbaasd mij ook wel, auto's in dezelfde prijsklasse zitten in de lease tussen de 500 - 750 euro per maand. Waarom kan de 1 voor 500 en de ander voor 750, terwijl de cataloguswaarde identiek is? :?
Dat heeft met verschillende factoren te maken. Cataloguswaarde betaalt uiteindelijk niemand (net als bij een keuken), want je krijgt altijd korting dus daar is al een marge. Verder heb je nog met restwaarde te maken. Ik gok dat die van een Skoda lager is dan die van een Mercedes. En sommige merken zijn beter ingeschoten op de PL markt dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Phntm schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:15:
Lees wel goed de voorwaarden bij Arval, een tijd terug is er hier kort over gepraat en is er tot het licht gekomen dat zijn dus niet all Risk verzekeren. Dingen als ruitschade vergoed je dus zelf. Weeg de voor- en nadelen tegen elkaar op.
Niet All-risks verzekeren? Lijkt me toch heel sterk...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Nee, je hebt een eigen risico en dat is overal zo. Er is geen enkel (P)LM die zijn auto's all risk gaat verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
TheBrut3 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:21:
[...]

Nee, je hebt een eigen risico en dat is overal zo. Er is geen enkel (P)LM die zijn auto's all risk gaat verzekeren.
Klopt. Alleen bij Arval betaal je ook voor een sterretje in je ruit. Dat is bij de meeste maatschappijen niet zo. Daar betaal je alleen als je ruit vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zojuist gebeld door de dealer, de finance check was goedgekeurd.
Morgen naar de dealer, kijken, proefritje, kijken wat ze voor onze auto teruggeven en dan tekenen van de contracten. Waarschijnlijk week later de auto ophalen (en inleveren) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

TheBrut3 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:21:
[...]

Die zijn er dus wel, Hyundai is een voorbeeld. Wat wel geinig is, is dat zij hun Private Lease contracten wel via Arval hebben lopen voor haar klanten. Echter ging het niet om eigen risico, maar om hoe Arval de klant verzekerd. Arval heeft goeie deals maar het is maar wat je voor lief neemt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
De leasemaatschappij draagt zelf het casco-risico. Die ververzekeren alleen de tail risk van een hoger-dan-verwacht jaarlijks schadevolume.

Als klant merk je daar niets van, jij bent gewoon casco verzekerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:13
Ik zag de Nissan leaf-deal bij de Consumentenbond/privatelease.com. Wilde even weten of een Nissan-dealer gelijkwaardige aanbiedingen had.

Dat heb ik geweten. Heel leuk gesprek gehad met de vestigingsmanager, maar de man kon wel janken. Hebben samen even gekeken welke voorwaarden hij kon bieden. Gelijkwaardige voorwaarden (na 12 maanden maandelijks opzegbaar) kon hij niet eens bieden. Nam hij de kortste lease-termijn (2 jaar) dan was je ruim de dubbele maandprijs kwijt in vergelijking met de consumentenbond. De 'arme man' zat hoofdschuddend in zijn kantoor. Zijn advies: 'bij de prijs die zij bieden is de kwalificatie "goed" een understatement".

N=1 factcheck: consumentebondprijs is daadwerkelijk interessant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
BounceCloud schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:09:
Ik zag de Nissan leaf-deal bij de Consumentenbond/privatelease.com. Wilde even weten of een Nissan-dealer gelijkwaardige aanbiedingen had.

Dat heb ik geweten. Heel leuk gesprek gehad met de vestigingsmanager, maar de man kon wel janken. Hebben samen even gekeken welke voorwaarden hij kon bieden. Gelijkwaardige voorwaarden (na 12 maanden maandelijks opzegbaar) kon hij niet eens bieden. Nam hij de kortste lease-termijn (2 jaar) dan was je ruim de dubbele maandprijs kwijt in vergelijking met de consumentenbond. De 'arme man' zat hoofdschuddend in zijn kantoor. Zijn advies: 'bij de prijs die zij bieden is de kwalificatie "goed" een understatement".

N=1 factcheck: consumentebondprijs is daadwerkelijk interessant :+
Dat kon je op voorhand wel weten, zonder speciale acties kan een dealer niet matchen of in de buurt komen. Ze kunnen ook niet op tegen de grote leasemaatschappijen zoals Arval etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
Dat is gewoon niet waar, je evt een eigen risico bij schade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

wd200 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:28:
[...]

Dat is gewoon niet waar, je evt een eigen risico bij schade
Zoals aangegeven is er een tijd terug hierover gesproken en heeft een Tweaker contact gehad met Arval, er is aangegeven dat bij een sterretje (ruitschade) de klant zelf het moet vergoeden. Noem het eigen risico of wat je wilt. Feit blijft dat je bij Arval dus heel goed de voorwaarden moet doornemen. Dat was mijn boodschap met een concreet voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Als ik niet PL gehad had bij Arval had ik bij een sterretje in de ruit ook eigen risico gehad.. volgens mij is er geen verschil..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
cacofant schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 06:51:
Als ik niet PL gehad had bij Arval had ik bij een sterretje in de ruit ook eigen risico gehad.. volgens mij is er geen verschil..
Bij VAG betaal ik echt minder dan mijn eigen risico bij ruitschade en dat was bij mijn verzekering ook het geval. Had ook geen invloed op de schadevrije jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Nuevocasa schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:03:
[...]

Bij VAG betaal ik echt minder dan mijn eigen risico bij ruitschade en dat was bij mijn verzekering ook het geval. Had ook geen invloed op de schadevrije jaren.
Eigen risico is bij Arval 225 euro.
Mocht de ruitschade 60 kosten betaal je maar 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06 11:30
hiep hiep, onze leaf komt as woensdag...29 mei net voordat we een lang weekend naar de ardennen gaan...

dus gelijk best spannend (270km)...
vol vertrekken en ik denk dat we dan in België maar even een fastned zoeken,
half uurtje laden en dan weer verder.

ik hoop dat er geen file is, is altijd een drukke dag op de weg (hemelvaart)

Ik heb nog enkele pas.....moet ik denk ik maar met spoed aanvragen of lukt het ook met een creditcard ofzo?

ps. na lang traject, documenten enzo..8 mei akkoord..en dus 21 dagen later geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
sgouman schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:29:
[...]

Eigen risico is bij Arval 225 euro.
Mocht de ruitschade 60 kosten betaal je maar 60
Als kosten lager dan je max eigen risico zijn betaal je uiteraard alleen de werkelijke kosten.

Mijn voorwaarden voor glasschade zijn als volgt. (heb normaal een eigen risico van €250)
Als de voorruit in zijn geheel moet worden vervangen dan betaal je mee tot €65,-. Herstel door middel van een harsinjectie is kosteloos. Belangrijk is wel dat alleen voorruiten in aanmerking komen voor herstel door middel van een harsinjectie. Dit herstel is afhankelijk van de beschadiging en is dus niet altijd mogelijk. Als Private Lease klant is jouw eigen risico bij glasherstel wel standaard verlaagd tot €65,-.

Dat je dus je normale eigen risico moet betalen bij ruitschade is zeker niet standaard bij elke maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 14:18
wwwmarcel schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:16:
hiep hiep, onze leaf komt as woensdag...29 mei net voordat we een lang weekend naar de ardennen gaan...

dus gelijk best spannend (270km)...
vol vertrekken en ik denk dat we dan in België maar even een fastned zoeken,
half uurtje laden en dan weer verder.

ik hoop dat er geen file is, is altijd een drukke dag op de weg (hemelvaart)

Ik heb nog enkele pas.....moet ik denk ik maar met spoed aanvragen of lukt het ook met een creditcard ofzo?

ps. na lang traject, documenten enzo..8 mei akkoord..en dus 21 dagen later geleverd
Hoeveel is de range van zon ding dan? 200 km maar ?
Pagina: 1 ... 47 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.