Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• smurfinmark
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17-05 11:58
quote:
EvaluationCopy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 07:45:
Die 30 euro onderhoud per maand ga je natuurlijk nooit volhouden. Daar haal je je olie, filters, koelvloeistof, banden, remblokken, ruitenwisserbladen, remschijven etc niet eens mee, laat staan als er een keer iets stuk gaat.
Dit dus. Wanneer je voor een jonge Punto bij 25.000 km/jaar de onderhoudskosten opzoek (bv Autoweek), kom je zo rond de1000 EUR/jaar uit.

30 EUR per maand is totaal onrealistisch.

• baronruud
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-05 09:30
@smurfinmark

Jij rijdt PL een Nissan Micra toch? Mag ik weten wat voor contract je hebt?

• Greencap
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19:51
quote:
smurfinmark schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:19:
[...]

Dit dus. Wanneer je voor een jonge Punto bij 25.000 km/jaar de onderhoudskosten opzoek (bv Autoweek), kom je zo rond de1000 EUR/jaar uit.

30 EUR per maand is totaal onrealistisch.
Ik denk op zich dat het wel zou kunnen hoor. Als je die auto voor een goede prijs weet te kopen, vervolgens het onderhoud een beetje verzaakt en al vrij snel (2 jaar) weer verkoopt voordat het gebrek aan onderhoud je in de problemen brengt zou dat best kunnen. Je moet de auto dan natuurlijk wel doorverkopen aan iemand die dat niet doorheeft.

Maar goed, dit plan gaat er dan dus eigenlijk van uit dat je:
A. Een heel scherpe aanschafprijs hebt en bovendien een occasion (dat is m.i. wel eerlijk in de vergelijking)
B. Minder onderhoud laat uitvoeren en daarmee dus risico loopt (al minder eerlijk in de vergelijking)
C. De auto eigenlijk voor een te hoog bedrag verkoopt/waardeert gezien het achterstallige onderhoud (niet zo eerlijk in de vergelijking)

Ik geloof op zich best dat dit "truukje" keer op keer kan lukken, maar als iedereen dit zou doen zou dit natuurlijk niet houdbaar zijn.

Een goede handelaar kan in ieder geval de kosten bij koop behoorlijk drukken, terwijl dat met private lease niet mogelijk is.

• smurfinmark
quote:
Greencap schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:28:
[...]

Ik denk op zich dat het wel zou kunnen hoor. Als je die auto voor een goede prijs weet te kopen, vervolgens het onderhoud een beetje verzaakt en al vrij snel (2 jaar) weer verkoopt voordat het gebrek aan onderhoud je in de problemen brengt zou dat best kunnen. Je moet de auto dan natuurlijk wel doorverkopen aan iemand die dat niet doorheeft.

Maar goed, dit plan gaat er dan dus eigenlijk van uit dat je:
A. Een heel scherpe aanschafprijs hebt en bovendien een occasion (dat is m.i. wel eerlijk in de vergelijking)
B. Minder onderhoud laat uitvoeren en daarmee dus risico loopt (al minder eerlijk in de vergelijking)
C. De auto eigenlijk voor een te hoog bedrag verkoopt/waardeert gezien het achterstallige onderhoud (niet zo eerlijk in de vergelijking)

Ik geloof op zich best dat dit "truukje" keer op keer kan lukken, maar als iedereen dit zou doen zou dit natuurlijk niet houdbaar zijn.

Een goede handelaar kan in ieder geval de kosten bij koop behoorlijk drukken, terwijl dat met private lease niet mogelijk is.
Tenzij mensen om naar je onderhoudsboekje kijken, wat meerendeel zal doen 8)7

Beetje raar betoog imho, onderhoudskosten zijn niet hoog, wat je doet geen onderhoud.

Ook die scherpe inkoopprijs is een dooddoener. Het alternatief is dat je kiest om veel te betalen?

• smurfinmark
quote:
baronruud schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:13:
@smurfinmark

Jij rijdt PL een Nissan Micra toch? Mag ik weten wat voor contract je hebt?
Zekers, had al een paar gepost, ik wordt een beetje reclamezuil voor deze aanbieding :P

Ik lease via ANWB (die zetten weer door bij Leaseplan):

EUR 229/maand, 48 maanden, max 10k KM/jaar.

Dit is de N-connecta uitvoering, dit is wmb erg belangrijk, hier zit een wat vluggere motor in, en is qua opties erg goed uitgerust (climate control/7"NAV etc)

• Greencap
@smurfinmark Mijn punt was juist dat het geen eerlijke vergelijking is; want te weinig onderhoud, maar ik kan me tegelijkertijd wel voorstellen dat je er wel mee weg kunt komen als je een beetje gehaaid bent (en wellicht wat mazzel hebt).

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:06

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
123RR schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:40:
[...]

Jawel, lukt me (net) met een (zeer jong gebruikte)Fiat Punto.

170euro afschrijving, 40euro allrisk verzekering, 40euro belasting, 30euro onderhoud.

Afschrijving is laag i.v.m. relatief lage nieuwprijs (14K rijklaar, netjes in de opties).
Onderhoud is relatief laag want lage km-stand bij aanschaf, olie-interval 30K km en geen distributieriem.

Ja, vergelijking met 2de hands is niet helemaal eerlijk. Maar een occasion van 1-2 jaar oud met amper iets op de teller voelt en rijdt als nieuw en garantietermijn van 2 jaar is hierbij ook makkelijk te bedingen. Dus auto is in mijn ogen wel vergelijkbaar.
Ik heb 7 jaar een Grande Punto vanaf nieuw gehad, maar daar ging stiekem toch wel wat geld inzitten, vooral toen ie wat ouder werd.

Overigens vandaag een probleem met mijn zakelijke leaseauto gehad. Airbagcomputer stuk, maand na de garantie. Wil niet eens weten wat zo'n ding kost, maar dat is normaal gesproken dus eigen rekening en verpest je hele onderhoudsberekening.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• smurfinmark
quote:
Greencap schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:06:
@smurfinmark Mijn punt was juist dat het geen eerlijke vergelijking is; want te weinig onderhoud, maar ik kan me tegelijkertijd wel voorstellen dat je er wel mee weg kunt komen als je een beetje gehaaid bent (en wellicht wat mazzel hebt).
Maar wat is dan de relevantie met betrekking tot een discussie over onderhoudskosten van een auto, wanneer je de vergelijk probeert te maken een private-lease abo? Los van feit dat je blijkbaar bereid ben hierover te liegen tegen een koper.

Verder is verkopen na 2 jaar ook niet heel handig, tenzij je particulier en- en verkoopt, dan maakt het niet uit.

• baronruud
quote:
smurfinmark schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Zekers, had al een paar gepost, ik wordt een beetje reclamezuil voor deze aanbieding :P

Dit is de N-connecta uitvoering, dit is wmb erg belangrijk, hier zit een wat vluggere motor in, en is qua opties erg goed uitgerust (climate control/7"NAV etc)
Dank je. Hoe betaald ANWB die auto's dan vraag ik me af.
Volgens Autoweek zijn de kosten dan incl. afschrijving 379,- voor bovengenoemd model..
Of de kosten kloppen dan niet?

• Greencap
De relevantie is dat ik zijn rekensom probeerde te verklaren met als argument dat dat alleen mogelijk is onder de door mij genoemde omstandigheden en daarmee dus probeer aan te tonen dat dat niet een eerlijke vergelijking is.

Ik sta juist aan jouw kant hoor... :) (ik private lease al jaaaren, zie eerdere posts)

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
quote:
baronruud schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:15:
[...]

Volgens Autoweek zijn de kosten dan incl. afschrijving 379,- voor bovengenoemd model..
Die 379 is inclusief 70 euro benzine. Dus dan zit je al op 309.

Waarschijnlijk betalen ze minder verzekering, want bulk, evenals korting op onderhoud (en winst bij weinig onderhoud).

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• 123RR
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 13-05 22:45
quote:
EvaluationCopy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 07:45:
Die 30 euro onderhoud per maand ga je natuurlijk nooit volhouden. Daar haal je je olie, filters, koelvloeistof, banden, remblokken, ruitenwisserbladen, remschijven etc niet eens mee, laat staan als er een keer iets stuk gaat.
Die 30euro haal je wel, vergelijking is namelijk met 24maanden private lease en 25.000km per jaar.

Auto koop je met 20.000km op de teller met aflverbeurt en 2 jaar garantie.

Interval voor oliewissel is 30.000km. Dus in slechts 1 beurtje in die 50.000km/2 jaar.Verder heb je 1 setje nieuwe banden nodig tot 70.000km a 200euro.

Verder is er niks aan vervanging toe tot die km-stand. Defecten vallen onder garantie.

Totaal onderhoud voor die 50.000km/24 maanden is dus (flink)minder dan die 30euro/maand.

• smurfinmark
quote:
[...]

De aanbieding is erg scherp, hoe ze (ANWB samen met Leaseplan) dat voor elkaar krijgen blijft een beetje gissen, maar zal komen doordat ze beter kunnen inkopen (auto/verzekering/onderhoud/ANWB) en verkopen (eventueel exporteren).

Tel daar hun marge bij op, de kachel moet ook branden, en je blijft nog steeds zitten onder wat het kost deze auto particulier te kopen. Vandaar dat ik deze ook genomen heb, ik vond bv de segmentgenoten Polo & Fiesta wat fijnere auto's, maar zijn fors duurder. Ik heb nogal prijsbewust gekozen.

• smurfinmark
quote:
123RR schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:45:
[...]

Die 30euro haal je wel, vergelijking is namelijk met 24maanden private lease en 25.000km per jaar.

Auto koop je met 20.000km op de teller met aflverbeurt en 2 jaar garantie.

Interval voor oliewissel is 30.000km. Dus in slechts 1 beurtje in die 50.000km/2 jaar.Verder heb je 1 setje nieuwe banden nodig tot 70.000km a 200euro.

Verder is er niks aan vervanging toe tot die km-stand. Defecten vallen onder garantie.

Totaal onderhoud voor die 50.000km/24 maanden is dus (flink)minder dan die 30euro/maand.
Vandaar mijn opmerking over kopen bij een particulier. Koop je de auto met garantie, dan betaal je de hoofdprijs voor de auto, dit zal zijn weg vinden naar de afschrijvingskosten.

• 123RR
quote:
smurfinmark schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:03:
[...]

Vandaar mijn opmerking over kopen bij een particulier. Koop je de auto met garantie, dan betaal je de hoofdprijs voor de auto, dit zal zijn weg vinden naar de afschrijvingskosten.
Daar is mee gerekend, 2K afschrijving per jaar bij een aanschafprijs van 10K lijkt me realistisch.

• Switek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07:21
quote:
smurfinmark schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:02:
[...]

De aanbieding is erg scherp, hoe ze (ANWB samen met Leaseplan) dat voor elkaar krijgen blijft een beetje gissen, maar zal komen doordat ze beter kunnen inkopen (auto/verzekering/onderhoud/ANWB) en verkopen (eventueel exporteren).

Tel daar hun marge bij op, de kachel moet ook branden, en je blijft nog steeds zitten onder wat het kost deze auto particulier te kopen. Vandaar dat ik deze ook genomen heb, ik vond bv de segmentgenoten Polo & Fiesta wat fijnere auto's, maar zijn fors duurder. Ik heb nogal prijsbewust gekozen.
Ik heb de Micra Acenta gekozen, om nog prijsbewuster te zijn voor 219,-. Krijg je ook nog eens max. 131 euro per jaar retour voor je ANWB lidmaatschap. Is voor ons de 2e auto. Als er over een paar jaar eens wat anders nodig is als gezinsauto gaat PL zeker weer een optie zijn.

• Greencap
quote:
123RR schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:09:
[...]

Daar is mee gerekend, 2K afschrijving per jaar bij een aanschafprijs van 10K lijkt me realistisch.
Lijkt me inderdaad niet onrealistisch, maar een Fiat Punto goed in de opties met een nieuwprijs van 14k? Op de website van Fiat staat een vanafprijs (zonder korting) van 17k en dat is dan een kale uitvoering.

10k voor een max 2 jaar oude Fiat Punto met 20k op de teller die goed in de opties zit lijkt me wat aan de lage kant (op auto trader zijn ze iig een stuk duurder).

• 123RR
quote:
Greencap schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:18:
[...]

Lijkt me inderdaad niet onrealistisch, maar een Fiat Punto goed in de opties met een nieuwprijs van 14k? Op de website van Fiat staat een vanafprijs (zonder korting) van 17k en dat is dan een kale uitvoering.

10k voor een max 2 jaar oude Fiat Punto met 20k op de teller die goed in de opties zit lijkt me wat aan de lage kant (op auto trader zijn ze iig een stuk duurder).
Check ff voorraadmodellen, Sempre is vaak voor 13995(nieuw rijklaar) te krijgen. Zit cruise, climate, navi etc op.

Voorbeeld:

https://www.autotrack.nl/...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

123RR wijzigde deze reactie 01-03-2018 13:31 (9%)

• smurfinmark
quote:
Switek schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:11:
[...]

Ik heb de Micra Acenta gekozen, om nog prijsbewuster te zijn voor 219,-. Krijg je ook nog eens max. 131 euro per jaar retour voor je ANWB lidmaatschap. Is voor ons de 2e auto. Als er over een paar jaar eens wat anders nodig is als gezinsauto gaat PL zeker weer een optie zijn.
Dat kan ook natuurlijk. Ik had wat wensen wb opties en motorisering, en voor 10/maand was ik geholpen.
Vond dit absoluut een koopje, je betaalt 480 EUR meer over de hele periode, verschil in nieuwprijs is EUR 2000 tussen deze 2 versies.

Maar goed, ieder z'n voorkeur natuurlijk.

• Greencap
@123RR OK, dat kan ik dan nog wel geloven, maar ik kan geen Fiat Punto vinden voor 10k met minder dan 30000 kilometer. Dichtsbijzijnde is http://www.autotrader.nl/...Ckilometerstand-tot-30000 (Fiat Punto uit feb 2016 met 15000km voor 10900 euro excl garantie)

De meeste lijken toch 12000 of meer te kosten.

• smurfinmark
quote:
Greencap schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:33:
@123RR OK, dat kan ik dan nog wel geloven, maar ik kan geen Fiat Punto vinden voor 10k met minder dan 30000 kilometer. Dichtsbijzijnde is http://www.autotrader.nl/...Ckilometerstand-tot-30000 (Fiat Punto uit feb 2016 met 15000km voor 10900 euro excl garantie)

De meeste lijken toch 12000 of meer te kosten.
Misschien ondertussen teveel detail voor dit forum.

Uiteindelijk zijn onderhouds en afschrijvingskosten aan elkaar gekoppeld, zakt de afschrijving op een auto, dan stijgen de onderhoudskosten. Wanneer je een auto bij een dealer koopt als particulier, ben je op weg naar buiten al een smak geld kwijt.

• lHybridl
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 24-04 21:50
quote:
smurfinmark schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Hoeveel km rij je gemiddeld op een tank?

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:18
Nog even een tip voor mensen die private lease via Alphabeth overwegen. Via http://priveleasecenter.nl/ kan je precies dezelfde aanbiedingen bij Alphabeth afsluiten, loopt uiteindelijk ook gewoon via Alphabeth.

Het verschil:
eigen risico kostenloos van ¤450,- naar ¤225,
Inzittende verzekering gratis (t.w.v. ¤4,- per maand)

Voor mij volstond het zelfs een belletje te doen naar Alphabeth en toen kreeg ik daar dezelfde aanbieding.

Disclaimer, dit gold toen voor mijn Kia Picanto en ik zie dat dit nog steeds zo is, geen garantie dat het bij alle modellen zo werkt.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
quote:
[...]

Achter de anwb zit leaseplan, dan lease je de auto

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• baronruud
quote:
wd200 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:47:
[...]

Achter de anwb zit leaseplan, dan lease je de auto
? Sorry, maar dat snap ik

• smurfinmark
quote:
lHybridl schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:38:
[...]

Hoeveel km rij je gemiddeld op een tank?
Ik heb de auto nog niet in ontvangst mogen nemen.

Nissan beweert 1 op 23, ik denk dat 1 op 16/17 ongeveer zou moeten lukken, afhankelijk van je rijstijl.

• Tha_T
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:17
quote:
assje schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:49:
Nog even een tip voor mensen die private lease via Alphabeth overwegen. Via http://priveleasecenter.nl/ kan je precies dezelfde aanbiedingen bij Alphabeth afsluiten, loopt uiteindelijk ook gewoon via Alphabeth.

Het verschil:

Voor mij volstond het zelfs een belletje te doen naar Alphabeth en toen kreeg ik daar dezelfde aanbieding.

Disclaimer, dit gold toen voor mijn Kia Picanto en ik zie dat dit nog steeds zo is, geen garantie dat het bij alle modellen zo werkt.
Dat heb ik ook gedaan met de C3 die ik volgende week ga afhalen. Werkt prima ;)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
assje schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:49:

Het verschil:

Ze hebben wel een stuk minder keuze en uitvoeringen dan op de site van Alphabet.
quote:
Phusebox schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:14:
@Beatman pff is het tegenwoordig nou zo moeilijk om gewoon een eerlijke prijs te geven?
Begin een prijsvergelijker. ;) Dit is helaas niet anders dan de geroemde korting bij aanschaf.

• Phusebox
  • Niet online
quote:
Fable schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:43:
[...]

Alphabet is van BMW dus die prijs zou je als uitgangspunt kunnen nemen.
Alphabet is duurder dan BMW zelf.

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Nu online
quote:
Phusebox schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:38:
[...]

Alphabet is duurder dan BMW zelf.
Kosten van een tussenpersoon? :)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
quote:
smurfinmark schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:19:
[...]

Ik heb de auto nog niet in ontvangst mogen nemen.

Nissan beweert 1 op 23, ik denk dat 1 op 16/17 ongeveer zou moeten lukken, afhankelijk van je rijstijl.
Hoelang moet je wachten op de auto, ik ben namelijk o.a. naar de Micra N-Connecta aan het kijken.

• Tha_T
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:17
quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:27:
[...]

Ze hebben wel een stuk minder keuze en uitvoeringen dan op de site van Alphabet.
Op hun site wel ja maar als je een offerte aanvraagt krijg je een linkje naar de site van Alphabet en dan kun je wel weer alle modellen selecteren inclusief die "kortingen".

Het gaat via een trucje maar dan heb je in ieder geval wel keuze

• smurfinmark
[...]

Meestal 8-12 weken, tenzij voorraadmodel.
[/quote]

Inderdaad, is ook door Leaseplan bevestigd.

Heb ondertussen een account gekregen waar je zaken kan volgen, maar staat niet meer dan " in bestelling".

• Isniedood
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14:58

Isniedood

nee, echt niet!

quote:
sham27 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:06:
[...]

Als je bang bent voor gebreken, waarom koop je dan niet gewoon een auto ,et nog paar jaar garantie? Of je geeft 2/3k minder uit en dat zet je apart voor onverwacht onderhoud. Komt het, dan heb je er potje voor. Komt het niet dan hou je het lekker over.

Ik snap sowieso niet waarom je zo druk maakt om gebreken. Tuurlijk kan je het slecht treffen, maar is een x een duurdere reparatie echt zo’n issue om je zo druk om te maken? Zolang er geen paar k in hoeft.. :+
Best goed punt. Kia levert standaard 7 jaar garantie.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• wd200
  • Nu online
quote:
baronruud schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 01:00:
[...]

? Sorry, maar dat snap ik
ANWB is geen leasemaatschapplij. Lease je fe auto via de ANWB wordt die ondergebracht bij leaseplan

• baronruud
quote:
wd200 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:58:
[...]

ANWB is geen leasemaatschapplij. Lease je fe auto via de ANWB wordt die ondergebracht bij leaseplan
Ok, volgende keer type ik wel leasemaatschappij ipv de anwb als voorbeeld te noemen... Zucht

• wd200
  • Nu online
quote:
baronruud schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 22:03:
[...]

Ok, volgende keer type ik wel leasemaatschappij ipv de anwb als voorbeeld te noemen... Zucht
Ok

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 23:03
(jarig!)
Dat je genoeg spaargeld hebt om alle termijnen of zelfs de hele auto te kunnen kopen is inderdaad niet van belang voor de kredietcheck. Die zou je immers tussentijds uit kunnen geven. Dat argument heb ik ook geprobeerd. Voor mij was een intentieverklaring geen probleem, mijn werkgever wilde zelfs het mobiliteitsbudget er op zetten, en mijn partner heeft gelukkig een vast contract. Dat betekent dat ik door de acceptatieprocedure heen ben gekomen.

Van de verkoper begreep ik ook dat zowel de dealer als de importeur inleveren op hun marge om een scherpe maandprijs te kunnen maken. Vandaar dat er geen kortingen konden worden gegeven of een extra hoge inruilprijs op mijn huidige auto.

Uiteindelijk denk ik dat ik toch een heel goede deal heb. Vergeleken met twee andere leasemaatschappijen was de dealer ¤ 50 tot ¤ 350 per maand goedkoper. Nadeel is dat ze geen onderdeel zijn van het keurmerk private lease, voordeel is dat het eigen risico slechts ¤ 135 is. Ik vraag me nog steeds af hoe het uit kan, want vergelijkbare auto's staan te koop voor meer afschrijving dan al mijn maandtermijnen bij elkaar.

Overigens zijn er wel leasemaatschappijen die zonder intentieverklaring werken. Dan nemen ze echter 70 % van je inkomen (is wat je krijgt mocht je in de WW komen).

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:37
quote:
Beatman schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:58:
Dat je genoeg spaargeld hebt om alle termijnen of zelfs de hele auto te kunnen kopen is inderdaad niet van belang voor de kredietcheck. Die zou je immers tussentijds uit kunnen geven. Dat argument heb ik ook geprobeerd. Voor mij was een intentieverklaring geen probleem, mijn werkgever wilde zelfs het mobiliteitsbudget er op zetten, en mijn partner heeft gelukkig een vast contract. Dat betekent dat ik door de acceptatieprocedure heen ben gekomen.

Van de verkoper begreep ik ook dat zowel de dealer als de importeur inleveren op hun marge om een scherpe maandprijs te kunnen maken. Vandaar dat er geen kortingen konden worden gegeven of een extra hoge inruilprijs op mijn huidige auto.

Uiteindelijk denk ik dat ik toch een heel goede deal heb. Vergeleken met twee andere leasemaatschappijen was de dealer ¤ 50 tot ¤ 350 per maand goedkoper. Nadeel is dat ze geen onderdeel zijn van het keurmerk private lease, voordeel is dat het eigen risico slechts ¤ 135 is. Ik vraag me nog steeds af hoe het uit kan, want vergelijkbare auto's staan te koop voor meer afschrijving dan al mijn maandtermijnen bij elkaar.

Overigens zijn er wel leasemaatschappijen die zonder intentieverklaring werken. Dan nemen ze echter 70 % van je inkomen (is wat je krijgt mocht je in de WW komen).
Ik snap het ook wel, maar wat je zegt voor het spaargeld geldt natuurlijk ook voor de intentieverklaring. Het is een wassen neus. Er staat zelfs op dat je er geen rechten aan kan ontlenen. :p

Nah ben heel tevreden met onze aangeschafte nieuwe auto daarna. Maar mocht 1 van de twee vervangen moeten worden zal ik weer PL overwegen.

@Phusebox wat wordt een auto na vier jaar meer waard van navigatie? Onze auto is van 2013, kaartupdate van 2018, maar de nieuwe A1 staat er nog steeds niet op. Dus als particulier is een auto met navigatie niet per se meer waard. Leuk dat jij het wil hebben, maar de afschrijving krijg je erbij. Wat zijn trouwens nou echt de must have opties die je wil dan die je ergens anders niet kan krijgen?

Ophidian wijzigde deze reactie 03-03-2018 23:18 (10%)

iMac i5 | Mac Mini i5 | Macbook Pro Retina i5 | iPad Air | iPad mini | iPhone 7

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Modbreak:
De hele @Phusebox discussie epos sinds eind januari is verplaatst naar een eigen topic: Phusebox zoekt een auto en kan niet kiezen. Dan kan het hier weer gaan over private lease en wordt het geen aankoopadviestopic.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 05-03-2018 10:20 (99%)

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:42

Tjebakka

PSN: Tjebakka

Ik ga donderdagavond een proefrit maken in een Skoda Fabia Combi Ambition. Ik ben nog aan het twijfelen tussen het aanschaffen van een occasion Fabia Combi a ¤5000 van ongeveer 10 jaar oud, of lease.

24 maanden (we willen over twee jaar wel een huis kopen, vandaar relatief korte looptijd)
15.000 km p/j

Op internet had ik hem voor ¤315 per maand en de dealer bood me meteen al ¤270 per maand aan. Dat klinkt wel aantrekkelijk natuurlijk! De berekentool van ANWB gaf aan dat een occasion zo'n ¤300 per maand kost excl. brandstof.

If it aint fixed, it's broken.

• Jackson6
  • Niet online
Weet iemand toevallig tot wanneer de Micra actie van ANWB doorloopt? Ik heb besloten deze te gaan leasen na het behalen van mijn rijbewijs in waarschijnlijk mei/juni.

• Jasphur
  • Nu online
quote:
Jackson6 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:55:
Weet iemand toevallig tot wanneer de Micra actie van ANWB doorloopt? Ik heb besloten deze te gaan leasen na het behalen van mijn rijbewijs in waarschijnlijk mei/juni.
quote:
Whatsapp 06 - 5277 6862 en krijg binnen 20 minuten antwoord.
:+, maar ik kan geen einddatum vinden. Wat zou kunnen betekenen: 'tot de voorraad strekt'. Als in wees er snelbij want als we geen Micra's meer hebben s de actie voorbij. Succes met het behalen van je rijbewijs.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
Tjebakka schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:38:
Ik ga donderdagavond een proefrit maken in een Skoda Fabia Combi Ambition. Ik ben nog aan het twijfelen tussen het aanschaffen van een occasion Fabia Combi a ¤5000 van ongeveer 10 jaar oud, of lease.

24 maanden (we willen over twee jaar wel een huis kopen, vandaar relatief korte looptijd)
15.000 km p/j

Op internet had ik hem voor ¤315 per maand en de dealer bood me meteen al ¤270 per maand aan. Dat klinkt wel aantrekkelijk natuurlijk! De berekentool van ANWB gaf aan dat een occasion zo'n ¤300 per maand kost excl. brandstof.
Let goed op uitvoeringen en versies. Helaas zijn ze niet allemaal even transparant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
quote:
Jasphur schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:07:
[...]

[...]

:+, maar ik kan geen einddatum vinden. Wat zou kunnen betekenen: 'tot de voorraad strekt'. Als in wees er snelbij want als we geen Micra's meer hebben s de actie voorbij. Succes met het behalen van je rijbewijs.
Haha ik ga ze even een appje sturen, ik zou haast zeggen ik bestel dat ding alvast maar dat kan niet zonder rijbewijs..

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
Jackson6 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:19:
[...]

Haha ik ga ze even een appje sturen, ik zou haast zeggen ik bestel dat ding alvast maar dat kan niet zonder rijbewijs..
Wil je dan perse een Nissan Micra? Als deze deal voorbij is zal er vast wel weer een andere deal komen.

• Jackson6
  • Niet online
quote:
Tsurany schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:30:
[...]

Wil je dan perse een Nissan Micra? Als deze deal voorbij is zal er vast wel weer een andere deal komen.
Nou ja ik zit ook naar een Polo te kijken alleen ik wil geen 4 jaar leasen, nu is die al ruim 70 euro per maand duurder en als ik die maar 2 jaar wil leasen komt er ook weer 35 bovenop terwijl dat bij de Micra maar 20 is.

De Micra N-Connect is met 10.000 pj en 2 jaar lease dan 249,- en die heeft dan parkeersensoren en camera.

De Polo Comfortline met achtercamera/en sensoren 10.000 pj en 2 jaar lease is dan 339.

Dat is dus een verschil van 90 euro per maand, dat zal ongeveer mijn benzinekosten per maand aan verschil zijn. Of het verschil van 90 euro het waard is dat kan ik voor nu nog niet echt inschatten.

Jackson6 wijzigde deze reactie 05-03-2018 13:40 (5%)

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:47
Persoonlijk zou ik dan ook echt voor de Micra gaan over de Polo. Misschien is de Polo wat ruimer maar de Micra is een stuk mooier en goedkoper :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
De actie met de Micra loopt trouwens t/m 29 april. Dat wordt hem niet voor mij :(

• Jasphur
  • Nu online
quote:
Jackson6 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:39:
De actie met de Micra loopt trouwens t/m 29 april. Dat wordt hem niet voor mij :(
No Worries. Want dat heeft de ANWB/Leaseplan misschien niet meer, maar dat geeft andere LM weer de kans te stunten met de Micra. Of ga eerder afrijden :D

Jasphur wijzigde deze reactie 05-03-2018 14:44 (3%)

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
Señor Sjon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:11:
[...]

Let goed op uitvoeringen en versies. Helaas zijn ze niet allemaal even transparant.
Yup- Het betreft in ieder geval de Ambition, dus geen navi, climate control en lichtmetalen velgen.

• Jackson6
  • Niet online
quote:
Jasphur schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:44:
[...]

No Worries. Want dat heeft de ANWB/Leaseplan misschien niet meer, maar dat geeft andere LM weer de kans te stunten met de Micra. Of ga eerder afrijden :D
Off topic:
Eerder afrijden dan maar, laatste 10 lessen in 1 week doen :P

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14:30

Kecin

Je keek.

quote:
Jackson6 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:37:
[...]

Nou ja ik zit ook naar een Polo te kijken alleen ik wil geen 4 jaar leasen, nu is die al ruim 70 euro per maand duurder en als ik die maar 2 jaar wil leasen komt er ook weer 35 bovenop terwijl dat bij de Micra maar 20 is.

De Micra N-Connect is met 10.000 pj en 2 jaar lease dan 249,- en die heeft dan parkeersensoren en camera.

De Polo Comfortline met achtercamera/en sensoren 10.000 pj en 2 jaar lease is dan 339.

Dat is dus een verschil van 90 euro per maand, dat zal ongeveer mijn benzinekosten per maand aan verschil zijn. Of het verschil van 90 euro het waard is dat kan ik voor nu nog niet echt inschatten.
Ik weet niet wat je leeftijd is, maar houd rekening met de BKR registratie en de mogelijke aankoop van een woning!

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Jackson6
  • Niet online
quote:
Kecin schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:59:
[...]

Ik weet niet wat je leeftijd is, maar houd rekening met de BKR registratie en de mogelijke aankoop van een woning!
Heb ik over nagedacht, als ik het goed begrijp is je BKR registratie weg zodra je lease eindigt, correct me if I'm wrong. Vandaar dat ik maar 2 jaar wil leasen.

Ik ben 27 en wil over 4/5 jaar gaan kopen.

Jackson6 wijzigde deze reactie 05-03-2018 15:06 (3%)

• Jasphur
  • Nu online
Wat ik van Justlease toen (bij het ophalen van mijn wagen) had meegekregen is dat de registratie veranderd naar een soort van 'je hebt een BKR registratie gehad' registratie. Wat wel fijn is, is dat als dat dus allemaal positief is (aka je hebt altijd netjes betaald en geen achterstand), er geen alarmbellen gaan rinkelen bij banken. En ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat na 20 jaar de registratie verdwijnt. Maar of dat dat alleen geldt voor een negatieve registratie weet ik niet.

Als ik bij de ANWB koerslijst mijn leasewagen invul met wat ik verwacht het aantal km op het einde van mn leasecontract krijg ik best een uiteenlopende lijst met prijzen. Welke prijs moet ik kijken om een schatting te krijgen van hoeveel de wagen gaat kosten bij overname? 'Kopen bij merkdealer met garantie' geeft de hoogste prijs dus als ik daar vanuit ga, valt het altijd mee.

Jasphur wijzigde deze reactie 05-03-2018 15:59 (28%)

• wd200
  • Nu online
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:41:
[modbreak]De hele @Phusebox discussie epos sinds eind januari is verplaatst naar een eigen topic: Phusebox zoekt een auto en kan niet kiezen. Dan kan het hier weer gaan over private lease en wordt het geen aankoopadviestopic.[/]
_/-\o_

• Tjebakka

Tjebakka

Misschien is een van jullie hier ook wel tegenaan gelopen:

- Wel samenwonend
- Niet getrouwd/geregistreerd partnerschap/samenlevingscontract

Nu willen ze mijn netto maandsalaris weten en ook de woonlasten (op een afschrift). In mijn geval is dat bruto huurlasten per maand. Die huurlasten deel ik naar rato met mijn vriendin. Ik ben echter de enige aanvrager voor de private lease. Moet ik dan mijn deel aan woonlasten opgeven of alsnog de volledige huur?

Volgens mij verdien ik genoeg om het in het beide gevallen te kunnen dragen maar ik ben er toch even benieuwd naar.

• Jackson6
  • Niet online
quote:
Tjebakka schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:02:
Misschien is een van jullie hier ook wel tegenaan gelopen:

- Wel samenwonend
- Niet getrouwd/geregistreerd partnerschap/samenlevingscontract

Nu willen ze mijn netto maandsalaris weten en ook de woonlasten (op een afschrift). In mijn geval is dat bruto huurlasten per maand. Die huurlasten deel ik naar rato met mijn vriendin. Ik ben echter de enige aanvrager voor de private lease. Moet ik dan mijn deel aan woonlasten opgeven of alsnog de volledige huur?

Volgens mij verdien ik genoeg om het in het beide gevallen te kunnen dragen maar ik ben er toch even benieuwd naar.
Volledige huur volgens mij, ivm met evt uit elkaar gaan. Ik zit overigens in dezelfde situatie. Om welk leasebedrag gaat het?

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
Jackson6 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:10:
[...]

Volledige huur volgens mij, ivm met evt uit elkaar gaan. Ik zit overigens in dezelfde situatie. Om welk leasebedrag gaat het?
¤270 per maand

• Beatman
(jarig!)
Volledige huur inderdaad. Als je het daarmee niet redt kun je samen tekenen en allebei de inkomens mee laten wegen.Weet niet zeker of dat nog mag zonder samenlevingscontract oid. In 2014 nog wel.

Beatman wijzigde deze reactie 06-03-2018 10:19 (25%)

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
Beatman schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:18:
Volledige huur inderdaad. Als je het daarmee niet redt kun je samen tekenen en allebei de inkomens mee laten wegen.Weet niet zeker of dat nog mag zonder samenlevingscontract oid. In 2014 nog wel.
Thanks! Ik neem in ieder geval een afschrift van eigen rekening (loonstorting) en van de gezamenlijke rekening (wordt de huur van afgeschreven) mee. Dan moet het goed komen. Mocht dat allemaal niet genoeg zijn dan kan ik altijd nog aan de hand van mijn IB 2017 laten zien dat ik genoeg overige inkomsten als freelancer heb, maar ik denk dat dat niet nodig is :)

Tjebakka wijzigde deze reactie 06-03-2018 10:48 (16%)

• Jackson6
  • Niet online
quote:
Volgens mij moet dat wel lukken, ik weet niet wat je verdiend maar bij een inkomen van 2000-2500 kan je met huur van 800 per maand geloof ik al leasen onder de 300 p/m.

• Beatman
(jarig!)
Het verschilt ook nog per gezinssamenstelling wat je wel en niet mag leasen. Het keurmerk Private Lease heeft er een heel artikel met PDF op hun website voor staan:
https://www.keurmerkpriva...s/a-tot-z/draagkrachtnorm

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
Beatman schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:15:
Het verschilt ook nog per gezinssamenstelling wat je wel en niet mag leasen. Het keurmerk Private Lease heeft er een heel artikel met PDF op hun website voor staan:
https://www.keurmerkpriva...s/a-tot-z/draagkrachtnorm
Wat dat betreft ben ik gewoon alleenstaand.

edit: gisteren heb ik de aanvraag gedaan, netjes IB-aangifte bijgevoegd en we zullen het een dezer dagen wel horen of alles gelukt is :) Ze dachten eerst, omdat ik samenwoon, dat mijn vriendin mee zou moeten tekenen. Het verbaasde me nogal, want we zijn hooguit huisgenoten op papier en geen fiscaal partners. Uiteindelijk snapten ze het verschil wel door een korte uitleg te geven:

"als ik met een goede vriend een appartement huur, dan tekent hij toch ook niet mee als ik een private leasecontract aan ga?"

- "oh ja."

;)

Tjebakka wijzigde deze reactie 09-03-2018 12:54 (40%)

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik heb gisteren de auto besteld, bij BMW zelf. Ben benieuwd, aangezien BMW niet doet aan het private leasekeurmerk, of ze juist meer of minder dingen gaan vragen.

EDIT

Ohoh, kijk in voorwaarden:
quote:
Alleen de volgende personen mogen het Voertuig besturen:
- u;
- uw werknemers;
- uw gezinsleden en gezinsleden van uw werknemers;
- uw levenspartner en de levenspartner van uw
werknemers.
Voorwaarde is dat zij een geldig rijbewijs hebben voor het
Voertuig.
Dit lijkt een 1 op 1 kopie van hun zakelijke leasevoorwaarden. Maar zou wel probleem vormen, aangezien sporadisch, andere familieleden wel eens een auto lenen van ons.

Zie nu ook een andere draft van hun voorwaarden waar wel iedereen mag rijden. Even goed in de gaten houden welke ze meesturen zo.

PWM wijzigde deze reactie 11-03-2018 09:45 (69%)

Nu, met zonder ondertitel

• SCIxX
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:42
Ik snap niet helemaal wat de zorg hier is bij een BKR registratie van lease en het kopen van een huis. Ja ze nemen het mee, maar tegelijkertijd heb jij wel 10 a 15 duizend extra op je rekening (doordat je geen auto hebt gekocht) die je kan investeren in de koop van je huis. Onderaan de streep zal dit toch niet zoveel uitmaken?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik heb eens zitten rekenen naar de kosten van mijn (vrouws) auto. Gemiddeld gezien schrijft de (aangeklede) 2-serie na 4 jaar zo'n 17.000,- af. Dit is gerekend naar de verkoopwaarde van de occasion, dus afschrijving is in werkelijkheid iets hoger. Dan kom ik op

17.000,- / 48 maanden = 355,- per maand
Verzekering All-risk: 70,- per maand
Onderhoud, fixed voor 4 jaar: 680,- / 48 maanden is 14,- per maand
Wegenbelasting 180 per kwartaal = 60 per maand

Onder aan de streep kost deze auto normaal gesproken 499,- per maand, rente niet meegerekend. En dan denk ik dat de afschrijving een aantal tientjes per maand hoger is.

Ik krijg onder aan de streep het leasebedrag van 430,-.

Nu zal BMW minder verzekering betalen en hebben ze nog wat marge, maar hier kan echt niet veel meer tussen.
quote:
SCIxX schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:19:
Ik snap niet helemaal wat de zorg hier is bij een BKR registratie van lease en het kopen van een huis. Ja ze nemen het mee, maar tegelijkertijd heb jij wel 10 a 15 duizend extra op je rekening (doordat je geen auto hebt gekocht) die je kan investeren in de koop van je huis. Onderaan de streep zal dit toch niet zoveel uitmaken?
En als je een autolening neemt, telt die inderdaad ook mee. Ik denk dat het er vooral om gaat de keuze te maken tussen een oud gebakkie van 4000,- of een nieuwe private lease. Als je sowieso kijkt naar een nieuwe auto, is het vestzak broekzak.

Verder is het natuurlijk alleen een probleem als je te op het randje zit qua verdienen en maximale hypotheek, maar goed, dat is bij starters natuurlijk snel zo.

PWM wijzigde deze reactie 11-03-2018 11:21 (31%)

Nu, met zonder ondertitel

• worldfastest
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:32

worldfastest

Life is a b*tch

Ben ook aan het kijken naar een privé lease auto. Nu zag ik op justlease een leuke aanbieding voor een megane. Voordeel bij hun is dat je per kwartaal je km per maand kan instellen. Ga niet elk jaar op vakantie met de auto en rij dan ook niet elk jaar meer dan 12k. Mensen hier ervaring met justlease? Zijn ze streng met kleine schades bv? Zodat ik eventueel voor 10 euro per maand mijn eigen risico omlaag kan brengen.

Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
Ik heb het een paar maanden geleden hier voorgerekend. Je bent rustig een bedrag twv de auto zelf kwijt aan leenvermogen voor je hypotheek. Hoe langer de looptijd, hoe erger dit telt.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:38
quote:
PWM schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:48:
Ik heb eens zitten rekenen naar de kosten van mijn (vrouws) auto. Gemiddeld gezien schrijft de (aangeklede) 2-serie na 4 jaar zo'n 17.000,- af. Dit is gerekend naar de verkoopwaarde van de occasion, dus afschrijving is in werkelijkheid iets hoger. Dan kom ik op

Die afschrijving is echt wel aan de hoge kant. Als ik zo zoek gaan er 218i AT met automaat en meer dan 40k km voor een 23-26k euro. Neem dat het 23000 euro is (worst case scenario). Dan zit je met 17k afschrijving op een nieuw waarde van 40k.
Dat betekent dat je met een cataloguswaarde van 43k slechts 7.5% korting zou kunnen krijgen hebben. Dat is voor een 4 jaar oud BMW model met veel opties nu niet echt veel. Op carwow zit je bv rond de 13 a 14% korting gemiddeld.

• wd200
  • Nu online
7.5 % korting op een bmw is nld is al hoog, 13-14 ga je echt niet krijgen

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
Wij kiezen hierom nu 24 maanden voor private lease. Over twee jaar willen we en kunnen we (hopelijk) een huis gaan kopen. Tegen die tijd kopen we wel een auto :)

• Phusebox
  • Niet online
Als je van plan bent te verhuizen zorg dan dat je iets neemt dat tussentijds op te zeggen is met een behapbare vergoeding. Ja dan moet je even bijvoorbeeld 1000 euro boete betalen maar goed dat valt dan te overzien bij de aanschaf van je droomhuis...

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:12
quote:
AndRo555 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:51:
[...]

Die afschrijving is echt wel aan de hoge kant. Als ik zo zoek gaan er 218i AT met automaat en meer dan 40k km voor een 23-26k euro. Neem dat het 23000 euro is (worst case scenario). Dan zit je met 17k afschrijving op een nieuw waarde van 40k.
Dat betekent dat je met een cataloguswaarde van 43k slechts 7.5% korting zou kunnen krijgen hebben. Dat is voor een 4 jaar oud BMW model met veel opties nu niet echt veel. Op carwow zit je bv rond de 13 a 14% korting gemiddeld.
Ik betwijfel al of een leasemij 13-14% gaat krijgen, maar jij als particulier krijgt dat zeker niet.

7,5% ga je al niet krijgen.

Over de afschrijving hetzelfde, de ene keer krijg je een leuk bedrag bij inruil, de andere keer krijg je veel te weinig voor je auto terug.

Bij Private lease ben je volledig van dat gezeur af...

Youtube: DashcamNL

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
AndRo555 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:51:
[...]

Hij rekent toch ook met 17k? Daarbij komt dat de nieuwigheid straks van het model af is en dat zijn weerslag geeft in de prijzen. Ook kan je als particulier niet vragen wat je op autotrack e.d. ziet, dus de afschrijving is allicht hoger.

• Tjebakka

Tjebakka

(onder voorbehoud) 5 april de leaseauto ophalen!

Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 95PK Ambition met telefoonpakket*, DAB+ & getint glas achter
15.000 per jaar
24 maanden looptijd
¤279,70 per maand

*met het telefoonpakket heb je ook automatisch een multifunctioneel leren stuurwiel ipv een simpel rubber coating.

Geen topper qua optie-pakketten maar het is prima prijs vind ik :) Erg ruime auto in z'n klasse, mooi om mee op vakantie te kunnen :)

• assje
quote:
Señor Sjon schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:08:
[...]

Ik heb het een paar maanden geleden hier voorgerekend. Je bent rustig een bedrag twv de auto zelf kwijt aan leenvermogen voor je hypotheek. Hoe langer de looptijd, hoe erger dit telt.
Dan maakt het toch juist niets uit? Ofwel kan je ¤15k minder lenen ofwel heb je dat geld minder op je rekening omdat je er een auto van hebt gekocht.

• TheBrut3
quote:
assje schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Dan maakt het toch juist niets uit? Ofwel kan je ¤15k minder lenen ofwel heb je dat geld minder op je rekening omdat je er een auto van hebt gekocht.
Ik had begrepen dat een PL van ¤300,- per maand een verschil van een halve ton kan geven op de hypotheek. Of dat een fabeltje is weet ik niet, maar het is een aanzienlijk bedrag als het zo is!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
quote:
assje schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Ter waarde van de auto, as in: private lease bijv. 500 euro per maand voor auto van 35.000.

BKR registratie is 65% van 48 mnd x 500 euro = 15.600
Minder hypotheek door deze registratie: ca. 35.000

Dat is wat hij bedoelt.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Het is zelfs nog iets erger. Ik kon ~40-45k minder krijgen op een 'last' van 359x36x65%=8.400,60. Maal 2% is de maandlast van het financieringsdeel (168 euro in dit geval). En dat voor een auto van ~35k. Het risicobedrag is maximaal 6 termijnen. Dus 359x6=2.154. Het staat nu echt buitensporig hoog in het BKR, zeker nu contracten steeds makkelijker opzegbaar zijn.

• AndRo555
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:15:
[...]

Hij rekent toch ook met 17k? Daarbij komt dat de nieuwigheid straks van het model af is en dat zijn weerslag geeft in de prijzen. Ook kan je als particulier niet vragen wat je op autotrack e.d. ziet, dus de afschrijving is allicht hoger.
Ik reken met die 17k op een worst case scenario op vlak van afschrijving om dan aan te duiden dat 17k best wat is tegenover de nieuwwaarde (niet cataloguswaarde).

• assje
quote:
Phusebox schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Ter waarde van de auto, as in: private lease bijv. 500 euro per maand voor auto van 35.000.

BKR registratie is 65% van 48 mnd x 500 euro = 15.600
Minder hypotheek door deze registratie: ca. 35.000

Dat is wat hij bedoelt.
En in die situatie maakt het dus nog altijd geen verschil (ware het niet dat minder hypotheek eerder 75k zal zijn).
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:54:
Het is zelfs nog iets erger. Ik kon ~40-45k minder krijgen op een 'last' van 359x36x65%=8.400,60. Maal 2% is de maandlast van het financieringsdeel (168 euro in dit geval). En dat voor een auto van ~35k. Het risicobedrag is maximaal 6 termijnen. Dus 359x6=2.154. Het staat nu echt buitensporig hoog in het BKR, zeker nu contracten steeds makkelijker opzegbaar zijn.
Zojuist berekend en inderdaad is het wel iets erger. Mijn auto is 48*204*0,65= 6,3k. Uitgaande van factor 5 wat ongeveer klopt voor mij geeft dat ruim 30k minder lenen voor een auto van 15k.

assje wijzigde deze reactie 12-03-2018 14:05 (54%)

• TheBrut3
Ik heb ook mijn bron gevonden, was de site van de hypotheker op basis van een 48 maanden contract.
https://www.hypotheker.nl...chten/2016/private-lease/

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
assje schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:59:
[...]

En in die situatie maakt het dus nog altijd geen verschil.

[...]

Zojuist berekend en inderdaad is het wel iets erger. Mijn auto is 48*204*0,65= 6,3k. Uitgaande van factor 5 wat ongeveer klopt voor mij geeft dat ruim 30k minder lenen voor een auto van 15k.
Je hebt een jaar meer dan ik. ;)
quote:
AndRo555 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:58:
[...]

Ik reken met die 17k op een worst case scenario op vlak van afschrijving om dan aan te duiden dat 17k best wat is tegenover de nieuwwaarde (niet cataloguswaarde).
17k zie ik eerder als best-case scenario eerlijk gezegd.

• worldfastest
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:32

worldfastest

Life is a b*tch

quote:
Tjebakka schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:36:
(onder voorbehoud) 5 april de leaseauto ophalen!

Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 95PK Ambition met telefoonpakket*, DAB+ & getint glas achter
15.000 per jaar
24 maanden looptijd
¤279,70 per maand

*met het telefoonpakket heb je ook automatisch een multifunctioneel leren stuurwiel ipv een simpel rubber coating.

Geen topper qua optie-pakketten maar het is prima prijs vind ik :) Erg ruime auto in z'n klasse, mooi om mee op vakantie te kunnen :)
Waar heb jij deze deal gevonden? Ben het zo goedkoop nog niet tegen gekomen.

Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together.

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
worldfastest schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:03:
[...]

Waar heb jij deze deal gevonden? Ben het zo goedkoop nog niet tegen gekomen.
Voorraadactie bij Skoda Muntstad in Utrecht (de Meern)

• AndRo555
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:02:

[...]

17k zie ik eerder als best-case scenario eerlijk gezegd.
Ik reken met die 17k op een worst case scenario op vlak van afschrijving.

=> en dat worst case scenario is de goedkoopste 218i AT na zoveel jaren en km's, die 23k kost.

Lezen is een kunst ;)

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
PWM schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:48:

Verzekering All-risk: 70,- per maand
Onderhoud, fixed voor 4 jaar: 680,- / 48 maanden is 14,- per maand
Wegenbelasting 180 per kwartaal = 60 per maand

Onder aan de streep kost deze auto normaal gesproken 499,- per maand, rente niet meegerekend. En dan denk ik dat de afschrijving een aantal tientjes per maand hoger is.

Ik krijg onder aan de streep het leasebedrag van 430,-.

Nu zal BMW minder verzekering betalen en hebben ze nog wat marge, maar hier kan echt niet veel meer tussen.

[...]

En als je een autolening neemt, telt die inderdaad ook mee. Ik denk dat het er vooral om gaat de keuze te maken tussen een oud gebakkie van 4000,- of een nieuwe private lease. Als je sowieso kijkt naar een nieuwe auto, is het vestzak broekzak.

Verder is het natuurlijk alleen een probleem als je te op het randje zit qua verdienen en maximale hypotheek, maar goed, dat is bij starters natuurlijk snel zo.
Hoe kom je bij BMW zelf op zo'n lage prijs dan? Als ik snel kijk op bmw.nl kom ik met een kale 218i al op 489,- Hoe kom je aan een aangeklede versie voor maar 430? Voor 430 kan je hem denk ik niet zelf kopen nee.

[SAY NO TO SILVERS - SILVERS FUND TERRORISM]

• Phusebox
  • Niet online
quote:
Z___Z schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:23:
[...]

Hoe kom je bij BMW zelf op zo'n lage prijs dan? Als ik snel kijk op bmw.nl kom ik met een kale 218i al op 489,- Hoe kom je aan een aangeklede versie voor maar 430? Voor 430 kan je hem denk ik niet zelf kopen nee.
Dat vragen wel meer mensen zich af, hij is goed in onderhandelen blijkbaar.

• 123RR
quote:
AndRo555 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:34:
[...]

Ik reken met die 17k op een worst case scenario op vlak van afschrijving.

=> en dat worst case scenario is de goedkoopste 218i AT na zoveel jaren en km's, die 23k kost.

Lezen is een kunst ;)
Tel maar op 50% na 3 jaar.

• Beatman
(jarig!)
Wat er aan de hand is met de BMW 2 Active tourer weet ik ook niet, maar hij is bij BMW heel voordelig in vergelijking met andere auto’s en leasemaatschappijen. Ik heb voor het volgende getekend:

BMW 218i AT executive met automaat, incl opties een prijs van 42,5k.
24 maanden
10.000 km per jaar
¤ 0,0190 per extra km (bij max 10% afwijking)
¤ 505,79 per maand.

Eigenlijk wilde ik de 225xe vanwege goede ervaring met hybride en mijn wens elektrischer te rijden. Die is ¤7500 duurder, maar de maandprijs vloog naar boven de ¤ 750,-.

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-05 22:47
Iemand wilt misschien mijn contract overnemen dus ik ben op zoek naar een PL contract met een beetje pks. Hebben jullie nog tips? Eisen: automaat en <9s naar 100. Ongeveer 30.000km per jaar

Gevonden:
BMW118i steptronic, ¤546, groepsveiling
Volvo T4 geartronic, ¤624, Volvo
Opel Astra 1,4T Online, Aut., ¤535, ANWB (liever Volvo dus)
BMW 418i steptronic, alphabet, ¤600 ONG

Ideeën?
Ik denk er anders aan om zakelijk te leasen zonder bijtelling (scheelt 300-400¤ netto, voor 300km privé per maand)

• iceme
  • Laatst online: 21-05 13:27
quote:
Lightning89 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:56:
Iemand wilt misschien mijn contract overnemen dus ik ben op zoek naar een PL contract met een beetje pks. Hebben jullie nog tips? Eisen: automaat en <9s naar 100. Ongeveer 30.000km per jaar

Gevonden:
Opel Astra 1,4T, ¤600, ANWB (liever Volvo dus)

Ideeën?
Ik denk er anders aan om zakelijk te leasen zonder bijtelling (scheelt 300-400¤ netto, voor 300km privé per maand)
Ik ken natuurlijk de voorwaarden van je zakelijke lease overeenkomst niet, maar een astra innovation station met 150pk kost je ongeveer 220-260 pm aan bijtelling, daar kun je naar mijn idee nooit zelf zo'n auto voor rijden. Maar dat is mijn mening.

• Lightning89
quote:
iceme schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:26:
[...]

Ik ken natuurlijk de voorwaarden van je zakelijke lease overeenkomst niet, maar een astra innovation station met 150pk kost je ongeveer 220-260 pm aan bijtelling, daar kun je naar mijn idee nooit zelf zo'n auto voor rijden. Maar dat is mijn mening.
Even de prijzen nagekeken voor mijn situatie (PL met mob. budget en km's en Zakelijk), de prijzen zijn t.o.v. geen auto, Opel Astra 1.4T Online Aut, 36 maanden, 30.000 km, incl benzine (~ ¤287pm):
PL: ¤807
Zakelijk, geen bijtelling: ¤658
Zakelijk, 22% bijtelling: ¤911

Het voordeel is dus 104¤ in het geval van Private Lease.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:52
nvm, had beter direct Google gebruikt.

Wom wijzigde deze reactie 14-03-2018 12:31 (78%)

Boozyshop.nl

• Lightning89
quote:
Lightning89 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:56:

Gevonden:
Opel Astra 1,4T Online, Aut., ¤535, ANWB (liever Volvo dus)

Ideeën?
BMW120i steptronic met wat opties is te krijgen voor ¤640, erg scherp net als de Volvo, en wat rijdt dat heerlijk zo'n BMW. Goede prijs? Helaas wel 36 maanden, misschien zonde omdat er volgend jaar een nieuw model komt, hetzelfde geldt overigens voor de V40 T4.

Lightning89 wijzigde deze reactie 16-03-2018 08:48 (7%)

• Phusebox
  • Niet online
quote:
Lightning89 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:47:
[...]

BMW120i steptronic met wat opties is te krijgen voor ¤640, erg scherp net als de Volvo, en wat rijdt dat heerlijk zo'n BMW. Goede prijs? Helaas wel 36 maanden, misschien zonde omdat er volgend jaar een nieuw model komt, hetzelfde geldt overigens voor de V40 T4.
Tja er lurkt altijd wel een nieuw model over de horizon. Voordat ie volgend jaar goed en wel in de showroom staat ben je minimaal een jaar verder, en een eerste editie heeft meestal nog wel wat quirks die eruit moeten.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:06
quote:
Lightning89 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:47:
[...]

Wie biedt een 120i aan voor private lease? Kan dat niet zo 1,2,3 vinden met wat gegoogle.

• baronruud
quote:
Requiem19 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:14:
[...]

Wie biedt een 120i aan voor private lease? Kan dat niet zo 1,2,3 vinden met wat gegoogle.
Niemand, alleen 116i en 118i. Autoweek heeft een PL vergelijker:
https://www.autoweek.nl/privateleasevergelijker/
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*