Phusebox zoekt een auto en kan niet kiezen

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30
DIt topic is afgesplitst uit het Private Lease topic aangezien ik daar nogal wat vervuiling veroorzaakte.

Even 'kort' samenvatten:

Ik zoek een private lease auto uit het C segment
Periode: 48 maanden
Kilometers: 20.000 (werkelijk 17.500) per jaar
Budget: 500 euro per maand

Vereisten voor de auto:
  • Automaat
  • Climate Control
  • Navigatie
  • Active/Adaptive Cruise Control
  • Bluetooth telefoon + audio streaming
  • Metallic lak
  • 5 deurs
Waar heb ik al in gereden (ook niet C-segmenters):
  • Mazda CX-3
  • Mazda CX-5
  • Mazda3
  • Kia Niro
  • Audi A3
  • VW Golf
  • Opel Astra
  • BMW 1
Wat rijdt ik nu:
Ford Focus Hatchbak 1.0 uit 2012, Titanium uitvoering.

[ Voor 90% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2018 12:28 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:47:
Nu we hier thuis voor de zesde keer een auto noodgedwongen weg moeten doen omdat er een belachelijk dure reparatie aan zit te komen...

....

Verschil over 5 jaar: 4500 euro

Daar kan ik heel wat reparaties nog voor doen voordat het dus goedkoper wordt. En ik rij dan in een klasse kleinere auto.
Is de huidige reparatie duurder dan 4500 euro?

Zo nee, waarom doe je de auto dan weg? Misschien is jouw budget voor onderhoud aan de magere kant?

Ik heb in 2008 een nieuwe Renault Twingo gekocht. De eerste jaren bijna geen onderhoud, max 300 per jaar. De laatste jaren dat ik hem had, zat ik op 1200 euro per jaar (vorig jaar ingeruild, was 9 jaar oud).

De airco ging steeds stuk, allerlei onderdelen waren versleten en aan vervanging toe, etc.

Maar een nieuwe auto kopen was simpelweg duurder dan de oude oplappen dus deed ik dat braaf elk jaar. En in die 9 jaar dat ik ermee reed, heeft hij me nooit in de steek gelaten (waarschijnlijk juist omdat ik braaf het onderhoud deed).

De enige reden dat ik hem weg deed, was omdat hij te klein werd voor een gezin.

Terug naar jou, als het bijvoorbeeld 2000 euro kost om jouw Ford weer op te lappen, waarom zou je hem dan wegdoen als hij verder bevalt?

Duurder onderhoud komt vanzelf met de leeftijd. Daar staat een lagere afschrijving tegenover. Die is immers het hoogst in de eerste jaren.

Heb je eigenlijk al een duidelijke offerte ontvangen?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Ik vind het ook niet gek dat kopen in principe voordeliger is dan leasen.

De leasemaatschappij heeft in principe dezelfde kosten en moet er nog iets aan verdienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:36
1200 per jaar lijkt me wel erg veel...
We hadden vorig jaar ook veel onderhoud (banden/remmen en nog wat spul waar ik de naam nog niet van weet). Dat was echter met 600 euro dat jaar een uitschieter. We zitten gemiddeld de laatste 3 jaar op 300 p/j (dit jaar was het 25 euro).

Andere auto's die ik gehad heb eigenlijk vergelijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lethalis schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:14:
[...]

Is de huidige reparatie duurder dan 4500 euro?

Zo nee, waarom doe je de auto dan weg? Misschien is jouw budget voor onderhoud aan de magere kant?

Ik heb in 2008 een nieuwe Renault Twingo gekocht. De eerste jaren bijna geen onderhoud, max 300 per jaar. De laatste jaren dat ik hem had, zat ik op 1200 euro per jaar (vorig jaar ingeruild, was 9 jaar oud).

De airco ging steeds stuk, allerlei onderdelen waren versleten en aan vervanging toe, etc.

Maar een nieuwe auto kopen was simpelweg duurder dan de oude oplappen dus deed ik dat braaf elk jaar. En in die 9 jaar dat ik ermee reed, heeft hij me nooit in de steek gelaten (waarschijnlijk juist omdat ik braaf het onderhoud deed).

De enige reden dat ik hem weg deed, was omdat hij te klein werd voor een gezin.

Terug naar jou, als het bijvoorbeeld 2000 euro kost om jouw Ford weer op te lappen, waarom zou je hem dan wegdoen als hij verder bevalt?

Duurder onderhoud komt vanzelf met de leeftijd. Daar staat een lagere afschrijving tegenover. Die is immers het hoogst in de eerste jaren.

Heb je eigenlijk al een duidelijke offerte ontvangen?
Nee geen offerte maar waarschijnlijk wel richting de 4000-5000 euro. Dat is meer dan de helft van de waarde van de auto. De auto is nog geen 6 jaar oud met 120.000 op de teller. Deze kosten had ik nu nog niet echt verwacht.

Een beurt kost me elk jaar tussen de 300 en 400 euro. Verder heb ik dus nog een bedrag opgenomen voor incidentele zaken als slijtage onderdelen.

Lease kost er Fiesta dik 400 euro en dan doe ik dus qua ruimte een stap terug. Voor 100 euro meer lease je een BMW 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Tonkey schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:21:
1200 per jaar lijkt me wel erg veel...
Ik bracht hem uit gemak (dicht bij mijn werk) nog naar de dealer. Dus daar zit natuurlijk ook wel wat marge in.

En er ging ook wel veel stuk hoor. De airco meerdere keren, de stuurbekrachtiging, remmen, banden, delen van de stuurinrichting (o.a. stabilisator stokjes), lampjes die random aan en uitgingen etc.

Maar het 1.2 blokje ging rustig verder :)

De Franse auto er omheen rotte alleen een beetje weg _O-

Ik rij nu dan ook Toyota :+

@Phusebox Koop de volgende keer een Japanse of Koreaanse auto (Toyota, Hyundai, Mazda, Nissan, Honda).

[ Voor 9% gewijzigd door Lethalis op 28-01-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@Lethalis Ook geprobeerd. Die heeft het ca. Acht maanden volgehouden. Dat was mijn eerste auto, toegegeven natuurlijk een 'oudje' maar weer een freak probleem dat niemand ooit eerder had gezien. Vandaar dat ik denk over leasen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 23:44
Leasen auto nieuwprijs 22.000
Per jaar: 5400
Is dit een optie?
Ford Focus Private Lease
€ 4248,- per jaar.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46
Nu we hier thuis voor de zesde keer een auto noodgedwongen weg moeten doen omdat er een belachelijk dure reparatie aan zit te komen ben ik ook maar eens gaan kijken naar leasen. Echter komt het er bij mij niet zo rooskleurig uit als ik soms hoor.
Periode: 5 jaar
20.000 km

Occasion 1 jaar oud
Nieuw: 27.000
Aankoop: 22.000
Restwaarde: 10.000
Afschrijving pj: 2400
Onderhoud pj: 400
Incidentelen pj: 400
Verzekering pj: 650
Wegenbelasting pj: 650
Totaal per jaar: 4500

Leasen auto nieuwprijs 22.000
Per jaar: 5400

Daar kan ik heel wat reparaties nog voor doen voordat het dus goedkoper wordt. En ik rij dan in een klasse kleinere auto.
Ik denk dat je wel realistisch rekent eventueel de ANWB er nog bij a 100 euro per jaar ? of heb je merkhulpverlening ?

Jij rekent dus 375,00 per maand voor een auto op basis van 15.000km en 60 maanden (5 jaar)
daar kan je voor rijden
Kia Stonic / renault capture / peugeot 2008 / clio estate / opel corssland X.

Genoeg mogelijkheden om tegen dezelfde kosten een auto te leasen.
wat rij je nu zelf ?

[ Voor 3% gewijzigd door wd200 op 28-01-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:05:
@Lethalis Ook geprobeerd. Die heeft het ca. Acht maanden volgehouden. Dat was mijn eerste auto, toegegeven natuurlijk een 'oudje' maar weer een freak probleem dat niemand ooit eerder had gezien. Vandaar dat ik denk over leasen.
Okee, je kunt het ook combineren :P En bijvoorbeeld een Toyota leasen. Die hebben vaak wel aanbiedingen.

Voor de fun zou je ook voor een Mazda 3 kunnen gaan. Gave auto, wou dat ik die ook had bekeken. Ach, misschien bij de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:27:
[...]

Lease kost er Fiesta dik 400 euro en dan doe ik dus qua ruimte een stap terug. Voor 100 euro meer lease je een BMW 1.
Dan ben ik benieuwd wat je allemaal bij elkaar geklikt hebt. Bij de ANWB heb je voor minder dan 350 euro per maand een Titanium voor 20.000km per jaar. Zelfs via Ford zelf kom ik niet aan de 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ron!n schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:48:
[...]

Is dit een optie?
[afbeelding]
€ 4248,- per jaar.
Bedankt voor de tip van die site. Is wel een redelijk Basic uitvoering. Heb Fords altijd in de titanium uitvoering gereden met meestal nog wat extra's.

Zag ook een BMW 1 serie op die site die misschien wel interessant is.

Rekening houden met een krediet doe ik niet want ik koop de auto met eigen geld of ik koop er geen. Ga geen geld lenen voor een auto. Zelfs niet de financieringsopties van de merken zelf met soms lage percentages.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 28-01-2018 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:02
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:24:
[...]
Rekening houden met een krediet doe ik niet want ik koop de auto met eigen geld of ik koop er geen. Ga geen geld lenen voor een auto. Zelfs niet de financieringsopties van de merken zelf met soms lage percentages.
Wat ik dan doe is rekenen met de rente die ik op mijn hypotheek betaal (mijn enige ander lening). Als ik geen auto hoef te kopen kan ik er namelijk voor kiezen dat geld te gebruiken om mijn hypotheek af te lossen.

Andere variant is rekenen met een verwacht rendement of beleggingen of in een uiterst geval gederfde rente op een spaarrekening (als dat het realistische alternatief is). Persoonlijk reken ik voor het gemak dus met 2%, bij een auto van 20k bij aanvang dus 30 euro per maand (gemiddeld over x jaar iets lager).

In de markt heb ik aanbiedingen gezien voor 2% rente bij aanschaf van een nieuwe auto en 4% voor occasions < 3 jaar oud.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@assje Ja er is zoveel te krijgen dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Enige vereiste is dat wanneer ik zoveel per maand betaal ik er wel op vooruit wil gaan. Heb gedacht aan een Mercedes A-klasse maar de lease van Mercedes is duur, kwam dan op dik 600 euro per maand. BMW 1 serie kom ik op 470 p/m, maar die heeft dan wel geen Park Assist en mist nog een paar extra's.

Voordeel: maandelijks opzegbaar na 12 maanden en standaard automaat, dat vind ik zelf heerlijk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat ik niet helemaal snap is bijvoorbeeld bij een bepaald type auto staan de volgende prijzen:

15.000 km/j : 439 p/m
20.000 km/j: 469 p/m

Meerprijs per km: 0,06
Dus als ik die van 15.000 neem en 20.000 ermee rijdt ben ik nog goedkoper uit want 5000x0,06 is 300 euro meerprijs terwijl ik bij het andere pakket 360 euro per jaar meer zou betalen.

??? Lijkt wel op de telefoonabonnementen van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2018 @ 07:58:
Wat ik niet helemaal snap is bijvoorbeeld bij een bepaald type auto staan de volgende prijzen:

15.000 km/j : 439 p/m
20.000 km/j: 469 p/m

Meerprijs per km: 0,06
Dus als ik die van 15.000 neem en 20.000 ermee rijdt ben ik nog goedkoper uit want 5000x0,06 is 300 euro meerprijs terwijl ik bij het andere pakket 360 euro per jaar meer zou betalen.

??? Lijkt wel op de telefoonabonnementen van vroeger.
Waarschijnlijk gaan ze er dan vanuit dat je niet 20.000 rijdt, maar (meestal statistisch gezien) 16.000 of 17.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 08-07 10:28
Klopt. Soms is zelfs een kortere looptijd goedkoper.

@Phusebox Ik zou nooit vijf jaar kiezen. De 'hit' op het BKR is dan vrij groot als je binnen 5 jaar wil verhuizen. De formule is gewoon erg nadelig voor lange looptijden. Vaak kost een jaar minder maar een tientje/maand meer. Dat is op de looptijd goed te overzien.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:20:
Klopt. Soms is zelfs een kortere looptijd goedkoper.

@Phusebox Ik zou nooit vijf jaar kiezen. De 'hit' op het BKR is dan vrij groot als je binnen 5 jaar wil verhuizen. De formule is gewoon erg nadelig voor lange looptijden. Vaak kost een jaar minder maar een tientje/maand meer. Dat is op de looptijd goed te overzien.
Hmm, ja die BKR shit is ook nog een groot nadeel. Prima overigens dat ze dat doen. Verhuisplannen zijn er nog niet, maar ja je weet nooit wat er over 2 jaar gebeurt. Daarom ook dat ik een groot voordeel vond dat je via die consumentenbond website diverse contracten had die maandelijks opgezegd kunnen worden (3 mnd opzegtermijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
O.a. Toyota heeft na het eerste jaar een opzegtermijn van 1 maand. Ik heb het hier al eerder gemeld, maar dat maakt die hele BKR-notering onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:38:
O.a. Toyota heeft na het eerste jaar een opzegtermijn van 1 maand. Ik heb het hier al eerder gemeld, maar dat maakt die hele BKR-notering onzinnig.
Hmm ik heb bij Toyota gekeken maar dat was alleen met een vrij forse Premium mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zijn er nog andere lease opties waarbij je na een jaar kunt opzeggen zoals die van de Consumentenbond?

Niet dat ik verwacht dat ik er gebruik van ga maken maar dat zou mij wel over de streep trekken. Helaas heeft die Consumentenbond site geen VW Polo en daar gaat nu wel mijn voorkeur naar uit. Wil eigenlijk wel minimaal Apple CarPlay of Android Auto ondersteuning en dat zijn er niet zoveel. De BMW 1 is er een van, maar die vind ik nog vrij prijzig met dik 470 euro per maand voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:20:
Zijn er nog andere lease opties waarbij je na een jaar kunt opzeggen zoals die van de Consumentenbond?

Niet dat ik verwacht dat ik er gebruik van ga maken maar dat zou mij wel over de streep trekken. Helaas heeft die Consumentenbond site geen VW Polo en daar gaat nu wel mijn voorkeur naar uit. Wil eigenlijk wel minimaal Apple CarPlay of Android Auto ondersteuning en dat zijn er niet zoveel. De BMW 1 is er een van, maar die vind ik nog vrij prijzig met dik 470 euro per maand voor mij.
Let op de voorwaarde, vaak zit er een boete bij opzeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-07 21:12
wd200 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:09:
[...]

Let op de voorwaarde, vaak zit er een boete bij opzeggen
"Privatelease.com heeft voor het Autolease-collectief een speciale, flexibele voorwaarde: Je contract boetevrij tussentijds opzeggen. Je contract opzeggen is op elk gewenst moment mogelijk na 12 maanden, met een opzegtermijn van 3 maanden. Je kunt dus kiezen voor de zekerheid van een vast en lager maandtarief voor een langere contractperiode van 3, 4 of 5 jaar, terwijl je na het 1e jaar het contract boetevrij kunt opzeggen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dijkhuis schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:32:
[...]

"Privatelease.com heeft voor het Autolease-collectief een speciale, flexibele voorwaarde: Je contract boetevrij tussentijds opzeggen. Je contract opzeggen is op elk gewenst moment mogelijk na 12 maanden, met een opzegtermijn van 3 maanden. Je kunt dus kiezen voor de zekerheid van een vast en lager maandtarief voor een langere contractperiode van 3, 4 of 5 jaar, terwijl je na het 1e jaar het contract boetevrij kunt opzeggen."
Ja dat is echt super die optie mocht je toch zoiets hebben van "nee dit is het toch niet."

Maar ja uiteindelijk blijft kopen toch flink goedkoper maar of ik nu in een keer 25k wil ophoesten. Nee denk het niet.

En wat ik mis bij al die lease bedrijven is dat ik nergens net dat model vindt dat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Dan moet je gewoon langs de dealer gaan. Daar heb je vaak de gewoon de beschikking over alle modellen en opties.

Heb ik bij Ford ook gedaan. Via de website ben je snel klaar qua configureren, via de dealer kun je gewoon alle gewenste opties nemen.

Of je moet kunnen wachten op aanbiedingen. Vorig jaar zomer kon je bijvoorbeeld, via Audi/Pon zelf, een A3 s-line sportback voor 399 per maand krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Trasos op 29-01-2018 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Trasos schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:44:
Dan moet je gewoon langs de dealer gaan. Daar heb je vaak de gewoon de beschikking over alle modellen en opties.

Heb ik bij Ford ook gedaan. Via de website ben je snel klaar qua configureren, via de dealer kun je gewoon alle gewenste opties nemen.

Of je moet kunnen wachten op aanbiedingen. Vorig jaar zomer kon je bijvoorbeeld, via Audi/Pon zelf, een A3 s-line sportback voor 399 per maand krijgen.
Hmm tja wachten op aanbiedingen is altijd lastig. Geen idee wanneer er een komt natuurlijk.

En de dealer lease voorwaarden zijn vrij slecht overal. Er was er een, ik geloof VW, daar kon je zelfs bij ontslag niet onder je lease uit zonder flinke boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 05:40:
[...]

Hmm tja wachten op aanbiedingen is altijd lastig. Geen idee wanneer er een komt natuurlijk.

En de dealer lease voorwaarden zijn vrij slecht overal. Er was er een, ik geloof VW, daar kon je zelfs bij ontslag niet onder je lease uit zonder flinke boete.
Vergeleken met de voorwaarden van die van het collectief van de Consumentenbond zijn ze wel slechter inderdaad. Er is tegenwoordig wel iets als een Private lease-keurmerk (https://www.keurmerkprivatelease.nl). De echt slechte voorwaarden, met kleine lettertjes zouden bij de aangesloten clubs niet meer moeten voorkomen.

Ik snap het eigenlijk ook wel dat als je zonder dwingende reden het contract wilt opzeggen, dat je dan een boete betaalt. Als dat niet zou zijn, dan zou de prijs ook weer hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 05:40:
[...]

'Zelfs' bij ontslag? Als ze aan het keurmerk private lease voldoen heb je een berekening van de maandtermijnen die je nog verschuldigd bent als je het opzegt. Dat gaat vaak om een paar maandtermijnen. Hou het als buffer aan en er overkomt je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:07:
[...]

'Zelfs' bij ontslag? Als ze aan het keurmerk private lease voldoen heb je een berekening van de maandtermijnen die je nog verschuldigd bent als je het opzegt. Dat gaat vaak om een paar maandtermijnen. Hou het als buffer aan en er overkomt je niks.
Nee er was er een (van een autofabrikant, weet even niet meer welke) waarbij ontslag geen reden voor opzegging was. Wel opzeggen was zoiets als 40% van alle resterende maanden nog betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-07 11:17
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:18:
[...]

Nee er was er een (van een autofabrikant, weet even niet meer welke) waarbij ontslag geen reden voor opzegging was. Wel opzeggen was zoiets als 40% van alle resterende maanden nog betalen.
Wow. Dat is wel heftig. Ik heb toentertijd even gebeld met JL om te vragen hoe en wat. En bij onvrijwillig verlies van de baan en scheiden (dus bijvoorbeeld inkomens vermindering) word er een speciale berekening gemaakt voor de 'boete' en word het contract stopgezet. Tenzij je zelf aangeeft door te willen gaan.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nou zie ik eerlijk gezegd ontslag ook niet als opzegreden, maar goed. Je hebt toch een auto nodig en in de meeste gevallen kan je ook weer met een andere baan verder.

Hier staat de berekening zoals door het keurmerk bedacht:
https://www.alphabetpriva...s-beeindigen-of-opzeggen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-07 11:17
Ah, JustLease heeft haar voorwaarden flink veranderd zie ik. Sinds ik daar een contract heb afgesloten 2jaar geleden.

https://justlease.nl/faq/...-extra-flexibel-optie-in/

@Señor Sjon happy cake-day by the way

Even mijn contract bekeken: Die ontslag annuleringsoptie heb ik :P
Het beestje heeft dus in feite alleen maar een andere naam gekregen

[ Voor 53% gewijzigd door Jasphur op 30-01-2018 10:43 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-07 13:41
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:22:
Nou zie ik eerlijk gezegd ontslag ook niet als opzegreden, maar goed. Je hebt toch een auto nodig en in de meeste gevallen kan je ook weer met een andere baan verder.

Hier staat de berekening zoals door het keurmerk bedacht:
https://www.alphabetpriva...s-beeindigen-of-opzeggen/
Juist onvrijwillig ontslag is een van de grootste risoco’s als je schulden/verplichtingen aan gaat. Bijvoorbeeld failissement van je bedrijf, een onverwacht conflict met de baas, een organisatie die verhuist naar het buitenland etc. Helaas ooit een werkgever gehad die zeer succesvol was, maar waar dus des te onverwachtter het licht uit ging. De boel startte gewoon door, maar als dat niet het geval was gewwest, dan had dat voor sommige collega’s vooral in tijd van recessie vast het gevolg gehad dat het vinden van nieuw werk lang duurde of het helemaal niet meer lukt. We specialiseren allemaal steeds verder, als dan je bedrijfstak verdwijnt, dan kan het lastig worden.

Met steeds langere lease contracten is je risico groter. Voorheen was 3 tot 4 jaar de norm. De laatste jaren is 4 tot 5 jaar eerder de standaard aan het worden. Hoest maar eens direct 2 jaar leasebedrag van 350,- tot 450,- euro per maand in 1 keer op......was dat niet juist de reden waarom veel mensen toch voor lease kiezen? Ze hadden geen spaargeld en wilden toch nu al een nieuwe auto.

Heb je wel spaargeld, dan is het kopen van een auto daarmee altijd goedkoper dan privatelease. Zeker nu je spaargeld niets oplevert. Reparaties kan je inmiddels ook vaak afkopen in onderhoudscontracten eventueel samen met verlengde garantie. Dus privatelease is vooral geschikt voor wie geen spaargeld heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
ucsdcom schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:37:
[...]

Dus privatelease is vooral geschikt voor wie geen spaargeld heeft.
of het ergens anders voor bewaren / uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mja ik overweeg het zodat ik zeker weet dat ik niet voor dure reparaties kom te staan.

Maar er zitten een hoop haken en ogen aan. Bijvoorbeeld winterbanden in de lease zijn absurd duur en velgen en banden kopen voor een auto die niet je eigendom is vooruit raar.

Uiteraard de bekende dingen zoals BKR registratie, lange termijn verplichting, niet zelf kunnen samenstellen, aangewezen dealers of soms zelfs auto kwijt voor een dag voor onderhoud.

Maar ja in 1x een grote hit op ons af spaargeld voelt ook niet lekker. Dat kan ik dan gebruiken om de hypotheek sneller af te lossen dan levert het nog flink wat rendement op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:08:
Mja ik overweeg het zodat ik zeker weet dat ik niet voor dure reparaties kom te staan.

Maar er zitten een hoop haken en ogen aan. Bijvoorbeeld winterbanden in de lease zijn absurd duur en velgen en banden kopen voor een auto die niet je eigendom is vooruit raar.

Uiteraard de bekende dingen zoals BKR registratie, lange termijn verplichting, niet zelf kunnen samenstellen, aangewezen dealers of soms zelfs auto kwijt voor een dag voor onderhoud.

Maar ja in 1x een grote hit op ons af spaargeld voelt ook niet lekker. Dat kan ik dan gebruiken om de hypotheek sneller af te lossen dan levert het nog flink wat rendement op.
bel de LM op en vraag om allseason banden als tussen oplossing.
het is een compromis tussen zomer en winterbanden maar ook in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ucsdcom schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:37:
[...]

Juist onvrijwillig ontslag is een van de grootste risoco’s als je schulden/verplichtingen aan gaat. Bijvoorbeeld failissement van je bedrijf, een onverwacht conflict met de baas, een organisatie die verhuist naar het buitenland etc. Helaas ooit een werkgever gehad die zeer succesvol was, maar waar dus des te onverwachtter het licht uit ging. De boel startte gewoon door, maar als dat niet het geval was gewwest, dan had dat voor sommige collega’s vooral in tijd van recessie vast het gevolg gehad dat het vinden van nieuw werk lang duurde of het helemaal niet meer lukt. We specialiseren allemaal steeds verder, als dan je bedrijfstak verdwijnt, dan kan het lastig worden.

Met steeds langere lease contracten is je risico groter. Voorheen was 3 tot 4 jaar de norm. De laatste jaren is 4 tot 5 jaar eerder de standaard aan het worden. Hoest maar eens direct 2 jaar leasebedrag van 350,- tot 450,- euro per maand in 1 keer op......was dat niet juist de reden waarom veel mensen toch voor lease kiezen? Ze hadden geen spaargeld en wilden toch nu al een nieuwe auto.

Heb je wel spaargeld, dan is het kopen van een auto daarmee altijd goedkoper dan privatelease. Zeker nu je spaargeld niets oplevert. Reparaties kan je inmiddels ook vaak afkopen in onderhoudscontracten eventueel samen met verlengde garantie. Dus privatelease is vooral geschikt voor wie geen spaargeld heeft.
Dat bedrag is aan alle kanten gemaximeerd bij het keurmerk private lease, met in het ergste geval 6 maanden in de eerste 25% van de looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wd200 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:12:
[...]

bel de LM op en vraag om allseason banden als tussen oplossing.
het is een compromis tussen zomer en winterbanden maar ook in prijs.
Dan is alleen zomerbanden nog beter. Die zijn minimaal 75% van het jaar de beste band om te rijden.
Met all-season banden rijdt je 100% van het jaar op banden met minder grip, slechtere remweg en meer slijtage. De meerprijs per maand is vaak nog 10-15 euro.

Maar goed voor mij was de enige optie die van de Consumentenbond maar die hebben niet de auto waar mijn eerste voorkeur naar uitgaat en voor de andere mogelijke auto's kun je niet de opties kiezen die ik wil en is ook niet bespreekbaar blijkt uit navraag.
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:40:
[...]

Dat bedrag is aan alle kanten gemaximeerd bij het keurmerk private lease, met in het ergste geval 6 maanden in de eerste 25% van de looptijd.
Op alle sites schrijven ze dat je maximaal 40% van all resterende termijnen moet betalen.

Bij een B segment auto zit je al snel aan 400 euro per maand en 48 maanden. Stel je worst na 18 maanden werkloos dan moet je dus nog rekening houden met een boete van 4800 euro. Dat is een fikse prijs waar je niks voor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
400 euro voor B segment isn ook wel veel, of je hebt veel kilometers.

Je kan ook een up! nemen dan is
1 de boete lager
2 de kosten lager als je je baan verliest en een auto moet je toch hebben.

Je kan bij veel partijen ook een verzekering hiervoor afsluiten dan je hem kosteloos kan inleveren bij verlies van baan. Wil je deze zekerheid net als elke verzekering moet je daar iets extras voor betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 05:50:
[...]
Bij een B segment auto zit je al snel aan 400 euro per maand en 48 maanden. Stel je worst na 18 maanden werkloos dan moet je dus nog rekening houden met een boete van 4800 euro. Dat is een fikse prijs waar je niks voor terug krijgt.
Dat is een fikse prijs waar je 18 maanden een auto met korting voor hebt gekregen en dat is niet niks.

Je kan als je zo bang bent voor die boete ook best een auto leasen voor 12 maanden of 6 maanden of 1 maand of zelfs per dag gaan huren. Echter worden de bedragen dan wel net even iets anders.

Waarom moet een lease maatschappij fors verlies gaan lijden als jij na 18 maanden werkeloos wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gomez12 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:21:
[...]

Dat is een fikse prijs waar je 18 maanden een auto met korting voor hebt gekregen en dat is niet niks.

Je kan als je zo bang bent voor die boete ook best een auto leasen voor 12 maanden of 6 maanden of 1 maand of zelfs per dag gaan huren. Echter worden de bedragen dan wel net even iets anders.

Waarom moet een lease maatschappij fors verlies gaan lijden als jij na 18 maanden werkeloos wordt?
Mja met korting:

Cataloguswaarde: 25.000 euro
Lease: 400 p/m --> x18 = 7200 euro
Boete: 4800 euro
Kosten: 12.000 euro voor 1 anderhalf jaar autorijden. Korting? I beg to differ.

Of bedoel je het anders? Waarschijnlijk lees ik het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Laatst online: 00:02
Als we uitgaan van 15% afschrijving per jaar op de genoemde €25k:
Jaar 1 €3.730
Jaar 2 €3.188
Jaar 3 €2.709
Jaar 4 €2.302

Gemiddeld €2.987 per jaar dus daar zou de lease op gebaseerd zijn. Als je na 1 jaar ontbindt is de schadepost i.v.m. afschrijving voor de LM €743

Bij mijn PL is het als volgt:
Berekenen opzeggingsvergoeding
Om de opzeggingsvergoeding te berekenen, wordt de resterende looptijd uitgedrukt in een percentage van de totale looptijd van het contract. Met behulp van onderstaande tabel kun je vervolgens zien hoeveel termijnbedragen de opzeggingsvergoeding bedraagt.

Resterende looptijd van het leasecontract uitgedrukt in een percentage:

Vanaf Tot Aantal Termijnbedragen
0% 25% 2
25% 50% 4
50% 75% 5
75% 100% 6

Na 1 jaar ontbinden kost dus 6 termijnbedragen, in mijn geval €1.224 voor een auto van €15k.

Dat is meer dan noodzakelijk o.b.v. afschrijving maar niet bizar in mijn ogen.

[ Voor 65% gewijzigd door assje op 31-01-2018 09:09 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:00:
[...]
Mja met korting:

Cataloguswaarde: 25.000 euro
Lease: 400 p/m --> x18 = 7200 euro
Boete: 4800 euro
Kosten: 12.000 euro voor 1 anderhalf jaar autorijden. Korting? I beg to differ.

Of bedoel je het anders? Waarschijnlijk lees ik het verkeerd.
Die 400 p/m is met korting op basis van een contract van 48 maanden.
Zoals ik al zeg, je kan ook per dag gaan huren en dan kijken waar je een soortgelijke auto met soortgelijke voorwaarden voor 400 / 30 dagen kan krijgen.

Op een contract van 48 maanden krijg je "veel" korting.
Op een contract van 36 maanden krijg je "minder" korting
Op een contract van 24 maanden krijg je "nog minder" korting
Op een contract van 18 maanden krijg je "nog minder" korting.

Jij sluit zelf een contract af voor 48 maanden ipv 18 maanden want je wilt die bijbehorende korting hebben, tja dan moet je niet gaan zeggen dat je een boete voor niets moet betalen als jij het contract tussentijds wilt openbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Justlease levert jaar contracten met voorraad autos dus geen keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@Phusebox @assje
De formule bestaat uit drie componenten.
Hoe wordt de opzeggingsvergoeding berekend?
Om de opzeggingsvergoeding te berekenen, wordt de resterende looptijd uitgedrukt in een percentage van de totale looptijd van het contract. Met behulp van onderstaande tabel kun je vervolgens zien hoeveel termijnbedragen de opzeggingsvergoeding bedraagt.

Resterende looptijd van het leasecontract uitgedrukt in een percentage:

Vanaf Tot Aantal Termijnbedragen
0% 25% 2
25% 50% 4
50% 75% 5
75% 100% 6

Voorbeeld 1

Je hebt een private lease contract voor 48 maanden met een maandbedrag van € 250,-. Na 30 maanden wil je het contract beëindigen. De resterende looptijd bedraagt nu 18 maanden en dit is 37,5% van de totale looptijd. In de tabel valt jouw resterende looptijd binnen de periode 25 – 50 %. De opzeggingsvergoeding bedraagt dan 4 termijnbedragen en dat is in dit voorbeeld 4 x € 250,- = €1.000,-. Hierbij is echter nog niet gekeken naar wat de maximale opzeggingsvergoeding mag zijn.

Wat is de maximale opzeggingsvergoeding?
1. Wij brengen jou nooit meer dan 35% van de totale som van de resterende termijnbedragen in rekening.
18*250*.35=1.575 maximaal in dit voorbeeld, maar er wordt 1.000 berekend (22%).
Voorbeeld 2
Als je het contract na 45 maanden in plaats van 48 maanden wilt beëindigen, dan zou je volgens de tabel 2 leasetermijnen (2 x €250,- = €500,-) betalen als opzegginsvergoeding. De resterende looptijd bedraagt immers 3 maanden en is uitgedrukt in een percentage 6,25% van de totale looptijd. 35% van de totale som van de resterende termijnbedragen is echter 35% x €750,- = €262,50.

Op basis van de maximale opzeggingsvergoeding zijn de kosten voor jou dus niet €500,- maar €262,50 in dit voorbeeld.
In dit geval wordt de afkoopsom gematigd met de 35% regeling ipv duurder.
2. Naast het maximum percentage dat wij hanteren voor de opzeggingsvergoeding, is deze vergoeding tevens gemaximeerd op het verschil dat je zou hebben betaald wanneer je het contract bij aanvang voor de kortere looptijd bent aangegaan.

Voorbeeld 3

In het eerste voorbeeld heb je 30 maanden à €250,- betaald en is de opzeggingsvergoeding op €1.000,- vastgesteld. De periode van 30 maanden kost €7.500,- + €1.000,-= € 8.500,-

Als je direct had gekozen voor een periode van 30 maanden met als tarief bijvoorbeeld €275,- dan had je over 30 maanden € 8.250,- betaald.
Dat is €250,- lager waardoor de opzeggingsvergoeding €750,- in plaats van €1.000,- wordt.

Op deze manier weet je zeker dat je nooit teveel betaalt voor je leaseauto!
Ik kan alleen nog niet vinden wat het geval is wanneer een kortere looptijd goedkoper is. Die maak ik ook mee namelijk. ;)

Ik heb ergens een Excelblad waarin deze formules staan en je per maand kan berekenen welke afkoopsom je zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Señor Sjon schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:33:
Ik kan alleen nog niet vinden wat het geval is wanneer een kortere looptijd goedkoper is. Die maak ik ook mee namelijk. ;)
Dat heb ik ooit nagevraagd en ergens in dit topic gepost. Het heeft te maken met dealerkorting, en als ze die korting over 1 jaar uitsmeren geeft dat meer korting per maand dan als ze het over 5 jaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Trasos schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:44:

Heb destijds gebruikt gemaakt van die aanbieding en ik kwam uit op 394 euro voor de standaard versie. Deze prijs was voor mij de basis prijs en hier heb ik wat extra opties opgenomen. Dus ik ben iets meer kwijt per maand. Maar nog altijd goedkoper als wat de configurator nu aan zou geven.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Deze berekening had ik eigenlijk meer hier moeten plaasten. Afweging nieuw vs 2e hands vs lease...

Er zit natuurlijk een geluksfactor in. Zo heb ik nu dus een auto gekocht die 2,5 jaar oud was, ben 3 jaar verder en hij moet weg vanwege een grote reparatie die de moeite niet waard is. Afschrijving op 3 jaar en 60.000 km (zonder deze reparatie meegerekend): 7000 euro (cataloguswaarde 24.500 euro).
Totale afschrijving over 5,5 jaar: 16.000 euro, dus gemiddeld bijna 3000 euro per jaar, en in de jaren dat ik hem heb gereden 2333 euro per jaar (dus geen enorm verschil met die eerste twee jaar en dan tel ik de aankoopkorting nog niet mee).

Lease was ik kwijt geweest 24.000 euro (60 x 400 euro)
Als ik hem zelf nieuw had gekocht: 22.700 (15.000 (afschrijving min aankoopkorting van 1000 euro) + 5700 euro verzekering en wegenbelasting + 2000 euro onderhoud (5x 400 euro voor beurt plus banden))

Komt om en nabij op hetzelfde neer als je er vier of vijf jaar mee doet volgens mij. Stukje meerprijs is dan afdekking risico reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb eigenlijk nog erg veel geluk gehad met de Qashqai Tekna voor 359 (36 mnd/10k km) begin vorig jaar. Zo'n deal heb ik het afgelopen jaar niet meer langs zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:08:

Dingen als winterbanden hebben zo`n hoge meerprijs, omdat, wanneer de auto na afloop van het contract verkocht wordt, deze eigenlijk geen meerwaarde hebben in de verkoopprijs. Een tweedehands auto is niet beter te verkopen, omdat er winterbanden bij zitten. De banden worden dus volledig afgeschreven tijdens het contract en komen dus in z`n geheel voor jouw rekening.

Als je bijvoorbeeld een gewilde optie als airco of cruise control neemt, hoef je maar bijvoorbeeld de helft van die optie te betalen. De rest komt dan bovenop de prijs die leasemaatschappij kan vragen wanneer hij verkocht wordt, omdat die auto daadwerkelijk beter te verkopen is met dan zonder airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dfrenner schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:19:
[...]

2008, en bedrag zat ik idd naast: 349. Alleen nog tanken.
Alsnog ga je dat prive niet redden in 2 jaar.
24x 350 is 8400 euro
Nieuwwaarde 22.000
Afschrijving: 6000 euro
Eerste twee jaar geen onderhoud want garantie.
Verzekering en wegenbelasting 2000 euro (moet lukken)
Totaal: 8000 euro

Tada. Gelukt, zal dus niet veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:41

Osxy

Holy crap on a cracker

Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:25:
[...]

24x 350 is 8400 euro
Nieuwwaarde 22.000

2 jaar geen onderhoud klopt niet, vanwege de garantie zal je beurten moeten laten uitvoeren. Granted, zal waarschijnlijk niets/amper iets uitkomen maar die beurten ontkom je niet aan. Daarnaast heb je rente-derving (ware het, geen rente ontvangen over die 22k of rente betalen over die 22k).

Die interval is meestal 15-20k of 1 jaar. Kost volgens de peugeot site base price 190 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Osxy op 31-01-2018 17:31 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
2008 heeft 2 jaar/30k interval dus 2 jaar geen onderhoud klopt wel als je vergelijkt met 24 maanden lease a 10k/jaar.
Dus conclusie is imho nog steeds je onderhandeling met de dealer is wat het verschil maakt wat goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:58
Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:02:
2000 euro onderhoud (5x 400 euro voor beurt plus banden)
Voor een nieuwe auto in 3 jaar met 20k per jaar? Dan ben ik wel benieuwd wat voor nieuwe auto het is en het onderhoudsinterval van de auto! Alleen bij een VAG mobiel kan ik mezelf dergelijke kosten indenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TheBrut3 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:36:
[...]

Voor een nieuwe auto in 3 jaar met 20k per jaar? Dan ben ik wel benieuwd wat voor nieuwe auto het is en het onderhoudsinterval van de auto! Alleen bij een VAG mobiel kan ik mezelf dergelijke kosten indenken.
Niet nieuw, heb ik dat geschreven? Dat was in ieder geval niet de bedoeling om die illusie te wekken.
Auto was 2,5 jaar oud bij aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:02:
Lease was ik kwijt geweest 24.000 euro (60 x 400 euro)
Als ik hem zelf nieuw had gekocht: 22.700 (15.000 (afschrijving min aankoopkorting van 1000 euro) + 5700 euro verzekering en wegenbelasting + 2000 euro onderhoud (5x 400 euro voor beurt plus banden))
Je hebt het toch echt over nieuw. Op een 2e hands auto met een nieuwprijs van 22k 15k afschrijven in 3 jaar is ook moeilijk hoor.

Of ik lees gewoon je hele post verkeerd :+ Dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TheBrut3 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:49:
[...]

Je hebt het toch echt over nieuw. Op een 2e hands auto met een nieuwprijs van 22k 15k afschrijven in 3 jaar is ook moeilijk hoor.

Of ik lees gewoon je hele post verkeerd :+ Dat kan natuurlijk ook.
Dat laatste.

Ik heb de auto gekocht toen hij 2,5 jaar oud was. Drie jaar mee gereden dus 5,5 jaar oud. 15k afschrijving was dus over 5,5 jaar als ik hem hypothetisch gezien nieuw had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:25:
[...]

24x 350 is 8400 euro
Nieuwwaarde 22.000

Nieuwwaarde van de blue nogwat is 23800
Als ik bij de autokosten berenkening van autoweek dan invul 22.000 als aankoopbedrag heb je een aardige korting bedongen:

Soort kosten Per maand Per km

Vaste kosten € 308 € 0,25

1. Vaste afschrijving 12,5 ct
2. Verzekering 7,0 ct
3. Motorrijtuigbelasting 3,4 ct
4. Onderhoud carrosserie en diversen 1,7 ct

Variabele kosten € 226 € 0,18

5. Variabele afschrijving 5,0 ct
6. Brandstof 11,0 ct
7. Reparatie en onderhoud 2,1 ct
8. Banden 0,0 ct

Rente € 16 € 0,01

Totaal € 550 € 0,44

Brandstof eruit: 137,5 (0,11*15.000/12)
Heb je 412 over.

Ik heb met al mijn nieuwe leaseauto’s nog nooit geen onderhoud betaald, de eerste 2 jaar. Denk gemiddeld zo tussen de 300-700 euro.

Alle slijtage onderdelen zoals remblokjes en banden betaal je zelf gewoon voor. Ik zie dat de anwb ervan uitgaat dat je in 30k km geen nieuwe banden hoeft, ik vind dat redelijk behoudend. Mij is dat nog nooit gelukt.

Wegenbelasting is al 1020 per 2 jaar, hoe wil jij voor 980 euro in 2 jaar verzekeren?! Dat is 39 euro per maand. Private lease is all risk (of in ieder geval niet jouw risico).

Ik vind de afschrijving van de anwb ook heel erg optimistisch: 5250.

Dat betekent dat een tweedehands 2008 na twee jaar nog 16.750 op zou leveren.

Ze worden veel luxer uitgerust, voor minder verkocht door de dealer:
https://www.autobedrijfboks.nl/voorraad/15808443

Dus je moet er rekening mee houden dat je hier nog 2000 euro extra kwijt bent. Omdat je er toch maximaal 15k voor terugkrijgt...

Dat is ook direct het probleem bij zelf kopen, zie na 2 jaar die waarde er maar voor terug te krijgen!

Ik ben er echt van overtuigd dat private lease in dit geval goedkoper is dan zelf kopen. Overigens is dat ook gewoon onderzocht door de consumentenbond en daar kwam dezelfde conclusie uit.

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 01-02-2018 04:13 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@dfrenner Ligt dan misschien ook aan je rijstijl of het goedkoper is. Die verzekering van 40 euro lukt wel als je genoeg sbhadevrije jaren hebt en dat hoeven er niet eens extreem veel te zijn.

Remblokken en banden versleten op 20.000km?
Ik doe wel bijna 40.000 km met banden en remmen 60-80.000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
Als je de 30.000km met banden niet haalt dan rij je vermoedelijk als een gorilla. Ik heb al 2x een leaseauto ingeleverd met 70.000km op de klok waarvan de aangedreven banden nog zeker een jaar mee konden. Rijstijl: normaal.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Helaas kijkt Ford naar je schadevrije jaren ook al mag je ze vervolgens niet opbouwen in je lease.

Elke auto heeft wel voor- en nadelen en ik zie door de bomen het bos niet meer. Qua technische snufjes en rijgedrag heeft de Fiesta een pre. Maar helaas is die wat krap aan qua ruimte. Een Focus dan? Hmm nee die heeft zijn tijd echt gehad qua design van binnen en buiten.

Een Golf? Ook die is al wat gedateerd en flink aan de prijs. Een Polo misschien, inmiddels bijna gelijkwaardig aan een Golf en een stuk ruimer dan de Fiesta? Helaas nergens in een leuke uitvoering voor een normale prijs te vinden in de lease.

Alternatieven als een Opel Astra (duur) of Nissan Micra maken het er niet makkelijker op. Of toch maar meer uitgeven en voor een BMW 1 serie gaan, minder opties en minder ruimte maar luxer afgewerkt.

Help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Laatst online: 19:31
Phusebox schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:40:
Helaas kijkt Ford naar je schadevrije jaren ook al mag je ze vervolgens niet opbouwen in je lease.

Elke auto heeft wel voor- en nadelen en ik zie door de bomen het bos niet meer. Qua technische snufjes en rijgedrag heeft de Fiesta een pre. Maar helaas is die wat krap aan qua ruimte. Een Focus dan? Hmm nee die heeft zijn tijd echt gehad qua design van binnen en buiten.

Een Golf? Ook die is al wat gedateerd en flink aan de prijs. Een Polo misschien, inmiddels bijna gelijkwaardig aan een Golf en een stuk ruimer dan de Fiesta? Helaas nergens in een leuke uitvoering voor een normale prijs te vinden in de lease.

Alternatieven als een Opel Astra (duur) of Nissan Micra maken het er niet makkelijker op. Of toch maar meer uitgeven en voor een BMW 1 serie gaan, minder opties en minder ruimte maar luxer afgewerkt.

Help.
Blijft idd lastig. Ik kom van een luxe afgewerkte Audi. Was bang dat de fiesta me ging tegenvallen qua luxe feeling. Niks is minder waar. Tuurlijk er zit meer hard plastic in en afwerking staat niet op Audi niveau. Echter ben na een paar weken toch erg content met deze auto. Wat binnenruimte betreft, wij zijn met zn tweeën, plaats zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Je vraagt je af waarom je duurder uit bent dan anderen en vervolgens zeg je dat je meer moet betalen vanwege weinig schadevrije jaren. Dan weet je toch waarom je duurder uit bent? :?

En daarnaast bouw je wel schadevrije jaren op als je private leaset.
Bouw ik schadevrije jaren op wanneer ik een auto lease bij Ford Lease?
Ja. Indien u geen verwijtbare schades rijdt gedurende uw overeenkomst zal Ford Lease uw opgebouwde schadevrije jaren bijhouden.
https://www.fordprivatelease.com/ford-private-lease/faq/

Help.
Als je keuze van Nissan Micra tot BMW 1-serie loopt dan ben je er kennelijk nog niet over uit wat je nu echt wil. In die range zitten nogal wat modellen. Je kunt jezelf helemaal gek maken (heb ik bij mezelf ook een beetje gedaan), maar uiteindelijk zul je zelf moeten bedenken in wat voor auto je jezelf de komende jaren graag ziet rijden. Ik heb er daarom voor gekozen om Fiesta ST-line te gaan leasen, die kost, als je `m een beetje aankleedt, wat extra ten opzichte van een Titanium. Maar dan weet ik wel dat ik niet over 3 maanden denk 'had ik toch maar niet bespaard op die paar tientjes'.

Polo is bijvoorbeeld nu redelijk gunstig via de ANWB te leasen.
https://www.anwb.nl/auto/...-lease/aanvragen?car=polo
Highline, 4 jaar, 20.000km voor €344,-.
Desnoods knal je er voor twee tientjes extra het Executive pakket tegenaan, veel meer kun je je qua opties niet wensen. Maar als ik jouw reacties zo hier en daar lees, dan heb ik het idee dat je die VW`s eigenlijk best saai vindt. Dus misschien weet je eigenlijk al dat je helemaal geen Polo of Golf wilt. Dan kun je die alvast afstrepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Trasos schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:48:
[...]

Je vraagt je af waarom je duurder uit bent dan anderen en vervolgens zeg je dat je meer moet betalen vanwege weinig schadevrije jaren. Dan weet je toch waarom je duurder uit bent? :?

En daarnaast bouw je wel schadevrije jaren op als je private leaset.

[...]

https://www.fordprivatelease.com/ford-private-lease/faq/

[...]

Als je keuze van Nissan Micra tot BMW 1-serie loopt dan ben je er kennelijk nog niet over uit wat je nu echt wil. In die range zitten nogal wat modellen. Je kunt jezelf helemaal gek maken (heb ik bij mezelf ook een beetje gedaan), maar uiteindelijk zul je zelf moeten bedenken in wat voor auto je jezelf de komende jaren graag ziet rijden. Ik heb er daarom voor gekozen om Fiesta ST-line te gaan leasen, die kost, als je `m een beetje aankleedt, wat extra ten opzichte van een Titanium. Maar dan weet ik wel dat ik niet over 3 maanden denk 'had ik toch maar niet bespaard op die paar tientjes'.

Polo is bijvoorbeeld nu redelijk gunstig via de ANWB te leasen.
https://www.anwb.nl/auto/...-lease/aanvragen?car=polo
Highline, 4 jaar, 20.000km voor €344,-.
Desnoods knal je er voor twee tientjes extra het Executive pakket tegenaan, veel meer kun je je qua opties niet wensen. Maar als ik jouw reacties zo hier en daar lees, dan heb ik het idee dat je die VW`s eigenlijk best saai vindt. Dus misschien weet je eigenlijk al dat je helemaal geen Polo of Golf wilt. Dan kun je die alvast afstrepen. :)
Niet alle leasemaatschappijen vragen naar schadevrije jaren. Helaas heeft iemand anders ooit in mijn auto schade gereden, 8 jaar geleden en betaal ik daar dus nog steeds de prijs voor. Al acht jaar schadevrij en sta nu bijna op +4. Die ene schade was ook de enige schade ooit in mijm leven waar "ik" verantwoordelijk voor was.

Ja ik snap dat er veel tussen die modellen zit waar ik naar kijk, maar ik kijk ook naar de leaseprijs en dan zit er tussen al die modellen niet meer dan 100 euro van Nissan Micra tot BMW 1 serie op een looptijd van 36/48 maanden.

Ik denk dat ik eerlijk gezegd gewoon teveel wil. De Fiesta vind ik een leuke auto, en omdat mijn vrouw het vorige model rijdt weet ik dat die lekker stuurt maar ook dat het qua ruimte erg krap is. Ik ben meestal diegene die rijdt als we met vrienden ergens heen gaan en achterin hoef je daar niet te gaan zitten als volwassene.

De Polo is saai maar van binnen wel prima en wat ruimer. Helaas is ie nergens, behalve via het absurde dure PON, te krijgen met de optie die ik graag wil.

De BMW is ook zeker niet de ruimste maar biedt wel de meeste luxe maar ook tegen de duurste prijs. Al scheelt het met een Polo maar een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Help.
Ik noem even een complete Outsider:

Kia Sportage:

https://privatelease.com/...kia-sportage-comfortline/

Of als je kleiner zoekt, de Kia Niro. Hybrid Automaat met echt meer dan prima afwerking en fijn navi. Die heb ik voor mijn moeder gehaald een paar maanden terug, fijne bak.

Maar laten we het omdraaien:

Wat wil je uitgeven voor hoeveel kilometer?

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 02-02-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:02:
[...]

Ik noem even een complete Outsider:

Kia Sportage:

https://privatelease.com/...kia-sportage-comfortline/

Of als je kleiner zoekt, de Kia Niro. Hybrid Automaat met echt meer dan prima afwerking en fijn navi. Die heb ik voor mijn moeder gehaald een paar maanden terug, fijne bak.

Maar laten we het omdraaien:

Wat wil je uitgeven voor hoeveel kilometer?
Liefst rond de 400 voor 20.000 km en max 48 maanden.

Kia Niro zag ik ook maar dat leek een beetje van alles wat maar niks goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Phusebox schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 05:49:
[...]

De Polo is saai maar van binnen wel prima en wat ruimer. Helaas is ie nergens, behalve via het absurde dure PON, te krijgen met de optie die ik graag wil.
Wat zijn jou specifieke opties dan?

Deze week voor een vriend mee zitten kijken, bij de ANWB. Hier hebben we een VW Polo Highline Executive, DSG, Park Assist, Achteruitrijd camera / 10.000 KM / 3 Jaar gezien voor 374 euro.

Volgens mij is dat niet heel verkeerd. Bij de PON zelf kwamen we uit op 425... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nila schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:28:
[...]

Wat zijn jou specifieke opties dan?

Deze week voor een vriend mee zitten kijken, bij de ANWB. Hier hebben we een VW Polo Highline Executive, DSG, Park Assist, Achteruitrijd camera / 10.000 KM / 3 Jaar gezien voor 374 euro.

Volgens mij is dat niet heel verkeerd. Bij de PON zelf kwamen we uit op 425... :|
Op de Polo zou ik graag het digitale dashboard hebben. Kost 400 euro volgens mij als optie dus dat is de prijs niet maar wel enorme verbetering voor navigatie dat je niet meer opzij hoeft te kijken.

Iedereen zit wel laag met zijn km's. Wij hebben twee auto's en werk binnen een half uur en gaan maximaal 1x per jaar op vakantie met de auto en rijden samen verdeeld dik 40.000 km.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 02-02-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:26:
Kia Niro zag ik ook maar dat leek een beetje van alles wat maar niks goed.
Dat snap ik, maar het zal je echt verrassen als je er in zit. Van buiten natuurlijk geen schoonheid, maar van binnen mooi, ruim en stil.

Geen auto voor op posters ;)

We hebben toen ook naar de 2008 gekeken. Die is ook wel betaalbaar in de lease.

Maar, je moet wel echt nemen wat je wilt en desnoods 30,- meer betalen. Een compromis auto is niet leuk om 4 jaar in te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Phusebox schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:49:
[...]

Op de Polo zou ik graag het digitale dashboard hebben. Kost 400 euro volgens mij als optie dus dat is de prijs niet maar wel enorme verbetering voor navigatie dat je niet meer opzij hoeft te kijken.

Iedereen zit wel laag met zijn km's. Wij hebben twee auto's en werk binnen een half uur en gaan maximaal 1x per jaar op vakantie met de auto en rijden samen verdeeld dik 40.000 km.
Ah ja dat is inderdaad een gave optie.

De 10.000 is berekend op de volgende situatie:

Woont in de buurt van alle gemakken, familie woont in de buurt. Vakantie is met vliegtuig.

20km per dag woon werk verkeer (10km heen / 10km terug). Voor het gemak tel ik 5 werkdagen in de week. En dat voor 52 weken. Heb hier geen rekening gehouden met vakanties en vrije dagen. En eventuele dagen dat hij met de fiets gaat.

20 x 5 x 52 = 5200 km woon werk verkeer.

Dus dan heb je nog 4800 km over voor prive KM.

Mocht het zo zijn dat die 10.000 toch wordt overschreven stelt hij KM bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ons woon-werk verkeer is: 24.000 km. Overig: 16.000 (waarvan vakantie 3-4000). Gaat hard soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:58

Dhrax

Prog Lord

Help.
Wellicht toch even wat beter inlezen want wat je allemaal aangeeft is behoorlijk inconsistent en appels met peren vergelijken. Je kunt een Polo nimmer vergelijken met een Golf, andere klasse, flink pak luxer en duurder e.d. Daarnaast vind je een Fiesta een pre, maar een Focus achterhaald ? Zal wel een mening zijn, maar beide auto's zijn al jaren qua model hetzelfde, met wat kleine facelift aanpassingen. Een Focus is alles wat een Fiesta heeft maar dan net iets meer.

Daarnaast een Opel Astra als duur bestempelen, maar wel een Polo of Golf in overweging nemen is natuurlijk ook vreemd. Bij Opel krijg je veel meer opties voor minder geld, dit geldt ook voor Ford.

Heb je al eens wat test ritten gemaakt in meerdere modellen ? Misschien vind jij een Polo wel net zo lekker rijden als een Golf, zou kunnen, een Fiesta is ook een uitstekende auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Dhrax schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:22:
[...]

Wellicht toch even wat beter inlezen want wat je allemaal aangeeft is behoorlijk inconsistent en appels met peren vergelijken. Je kunt een Polo nimmer vergelijken met een Golf, andere klasse, flink pak luxer en duurder e.d. Daarnaast vind je een Fiesta een pre, maar een Focus achterhaald ? Zal wel een mening zijn, maar beide auto's zijn al jaren qua model hetzelfde, met wat kleine facelift aanpassingen. Een Focus is alles wat een Fiesta heeft maar dan net iets meer.
Ehm er is sinds einde zomer een nieuw model Fiesta hoor... Focus komt waarschijnlijk begin 2019 een nieuw model van. Het huidige model is inmiddels echt gedateerd, zeker van binnen.
Daarnaast een Opel Astra als duur bestempelen, maar wel een Polo of Golf in overweging nemen is natuurlijk ook vreemd. Bij Opel krijg je veel meer opties voor minder geld, dit geldt ook voor Ford.
Mjeh, valt tegen. Een fatsoenlijk uitegeruste Astra kost ook al snel 28.000 euro. Toegegeven een Golf is iets duurder.
Heb je al eens wat test ritten gemaakt in meerdere modellen ? Misschien vind jij een Polo wel net zo lekker rijden als een Golf, zou kunnen, een Fiesta is ook een uitstekende auto.
Nee, Fiesta wilde ik wel, maar men wilde blijkbaar niks verkopen, want werd afgewimpeld.
Dit weekend hopelijk tijd om eens wat bij dealers langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Phusebox schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:41:
Ons woon-werk verkeer is: 24.000 km. Overig: 16.000 (waarvan vakantie 3-4000). Gaat hard soms.
Per auto? Of samen? Reken nou eens met de auto die het moet gaan doen. :)
Phusebox schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:32:
[...]

Ehm er is sinds einde zomer een nieuw model Fiesta hoor... Focus komt waarschijnlijk begin 2019 een nieuw model van. Het huidige model is inmiddels echt gedateerd, zeker van binnen.

[...]

Mjeh, valt tegen. Een fatsoenlijk uitegeruste Astra kost ook al snel 28.000 euro. Toegegeven een Golf is iets duurder.

[...]

Nee, Fiesta wilde ik wel, maar men wilde blijkbaar niks verkopen, want werd afgewimpeld.
Dit weekend hopelijk tijd om eens wat bij dealers langs te gaan.
Je moet kijken naar maandbedrag, niet naar catalogusprijs. Sommige auto's van 35k zijn goedkoper dan 25k.

Je zou ook eens bij Volvo kunnen kijken, maar je bent nog wel heel erg aan het zweven en zo begint het op een aankoopadvies te lijken en daar kan je beter een los topic over openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:37:
[...]

Per auto? Of samen? Reken nou eens met de auto die het moet gaan doen. :)

[...]

Je moet kijken naar maandbedrag, niet naar catalogusprijs. Sommige auto's van 35k zijn goedkoper dan 25k.

Je zou ook eens bij Volvo kunnen kijken, maar je bent nog wel heel erg aan het zweven en zo begint het op een aankoopadvies te lijken en daar kan je beter een los topic over openen.
Ja ik vind het erg lastig kiezen. Volvo is nogal aan de prijs overigens.

Ik moet gewoon gaan rijden want zo kom ik er niet uit met specs en opties vergelijken. Zag net de nieuwe A klasse. Was toch altijd mijn droomauto maar is gewoon niet praktisch. De nieuwe is wat ruimer dus hopelijk kan ik het volhouden tot die beschikbaar is al zal die zolang ie net nieuw is natuurlijk extreem duur zijn.

Morgen eens een VW of Kia dealer opzoeken voor de eerste proefrit en kijken of ik een kleinere auto wil of toch meer richting kleine SUV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een V40 Nordic+ met T2 (122pk) kost 469/maand? De nonplus versie 439. Toch niet veel verschil met een Polo en je rijdt een paar klasses rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Proefrit gemaakt in de Kia Niro... Nee dat was het niet. Lekker ruim op zich maar toch een relatief kleine kofferbak en lelijk interieur.

Mijn vrouw keurde de Polo en ook Golf op voorhand al af omdat ze die foeilelijk vond. Heb er zelf wel in gezeten maar niet gereden. Vond het allemaal erg goedkoop voelen en kofferbak ook echt klein van de Polo. De Golf ligt waarschijnlijk buiten het budget en tja als mijn vrouw het echt niks vind kan ik het zelf nog zo fantastisch vinden dan heeft het toch geen zin.

Daarna een rijk uitgeruste Astra gereden maar niet eens met alle toeters en bellen. Beviel beter maar net zo duur als een BMW 1... En evengoed een kleine kofferbak vond ik.

De BMW 1 ook even van dichterbij bekeken en je raadt het al, die kwam ook niet door de keuring bij mijn vrouw. Haha. En jullie dachten dat ik moeilijk was :X

[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 03-02-2018 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Is iets als een Ford Kuga niet interessant dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20
Hij vond het interieur van een Focus gedateerd, de Kuga ziet er nagenoeg hetzelfde uit als de Focus. Moet ook eerlijk bekennen dat ik het interieur ook niet echt geweldig vindt ;)

Nieuwe Nissan Qashqai niks?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wordt hier niet heel warm van (Nissan Qashqai)
Afbeeldingslocatie: https://www.netcarshow.com/Nissan-Qashqai-2018-800-3a.jpg

De Astra was trouwens ook niet echt geweldig qua interieur. Nog maar eens naar Volvo kijken dan.

De Kuga valt denk ik ook wel buiten het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Verrek, ik dacht die Kuga een vrij nieuw model was, met dito interieur. Valt inderdaad een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Kuga is juist bij Ford best wel goedkoop. 2 jaar, 10.000 km per jaar, kleur naar keuze zonder bijbetaen is 409 voor een Titanium.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Je zou ook nog naar de Opel Crossland X kunnen kijken, kost ongeveer evenveel als de Astra. Maar die heeft volgens mij ook hetzelfde interieur als de Astra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Phusebox schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:37:
Wordt hier niet heel warm van (Nissan Qashqai)
[afbeelding]

De Astra was trouwens ook niet echt geweldig qua interieur. Nog maar eens naar Volvo kijken dan.

De Kuga valt denk ik ook wel buiten het budget.
Mini niks voor je vrouw? :P

Mazda CX-3, alleen kan je niet veel zien wat ie precies kost via de online configurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ophidian schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:30:
[...]

Mini niks voor je vrouw? :P

Mazda CX-3, alleen kan je niet veel zien wat ie precies kost via de online configurator.
De auto is niet voor mijn vrouw maar hoofdzakelijk mijn auto. 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Phusebox schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:38:
Proefrit gemaakt in de Kia Niro... Nee dat was het niet. Lekker ruim op zich maar toch een relatief kleine kofferbak en lelijk interieur.

Mijn vrouw keurde de Polo en ook Golf op voorhand al af omdat ze die foeilelijk vond. Heb er zelf wel in gezeten maar niet gereden. Vond het allemaal erg goedkoop voelen en kofferbak ook echt klein van de Polo. De Golf ligt waarschijnlijk buiten het budget en tja als mijn vrouw het echt niks vind kan ik het zelf nog zo fantastisch vinden dan heeft het toch geen zin.

Daarna een rijk uitgeruste Astra gereden maar niet eens met alle toeters en bellen. Beviel beter maar net zo duur als een BMW 1... En evengoed een kleine kofferbak vond ik.

De BMW 1 ook even van dichterbij bekeken en je raadt het al, die kwam ook niet door de keuring bij mijn vrouw. Haha. En jullie dachten dat ik moeilijk was :X
“Schat succes, ik hoor het wel als jij er uit bent” en met je maten bier drinken tot ze gekozen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wd200 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:01:
[...]

“Schat succes, ik hoor het wel als jij er uit bent” en met je maten bier drinken tot ze gekozen heeft
Haha mja ik probeer rekening te houden met haar mening, maar haar mijn auto te laten uitkiezen gaat me wat ver 😉

Nu ik al wat dingen van mijn lijstje heb kunnen strepen maar eens verder zoeken. Maar volgens mij zoek ik iets dat niet bestaat. De V40 valt voor mij ook af op basis van video's die ik heb gezien. Net zo'n kleine kofferbak als een Fiesta of Polo en wederom een foeilelijk dashboard.

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 04-02-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Phusebox schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:09:
[...]

Haha mja ik probeer rekening te houden met haar mening, maar haar mijn auto te laten uitkiezen gaat me wat ver 😉
Ze keurt alles af... zij kan ook rekening houden met jouw mening ;-)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Phusebox schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:38:

Ik vind juist opel en ford goedkoop aanvoelen vw is in mijn ogen heel degelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 279475 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:41:
[...]

Ik vind juist opel en ford goedkoop aanvoelen vw is in mijn ogen heel degelijk :)
Had wel betrekking tot de nieuwe Polo. Vond het zeker niet beter dan het vorige model Fiesta. Sommige punten wel andere weer minder.

De Golf is uiteraard een hoger segment maar vergelijkbaar met een Astra vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ik heb het idee dat je iets 'premiums' zoekt, maar dan tegen een lagere prijs.

Als je 'maar' €400,- à €500,- per maand kunt besteden en 20.000km per jaar rijdt, dan zul je waarschijnlijk ergens wat water bij de wijn moeten doen als je op elk onderdeel kritisch bent.

De keuzes die imho overblijven zijn:
- genoegen nemen met kleinere kofferbak/minder mooi dashboard/etc. Maak voor jezelf duidelijk waar je echt niet mee kunt leven. Minder ruimte op de achterbank is bijvoorbeeld niet ideaal. Maar ik denk dat je vrienden het wel begrijpen dat er keuzes gemaakt moeten worden. Je hebt niet de ruimte van een E-klasse achterin een Fiesta/Polo/Clio, maar het is toch wel te overleven voor die paar keer.
- budget verhogen, zodat je wel kunt leasen wat aan al je wensen en eisen voldoet.
- toch op zoek gaan naar een occasion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:54
Phusebox schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:54:
[...]

Had wel betrekking tot de nieuwe Polo. Vond het zeker niet beter dan het vorige model Fiesta. Sommige punten wel andere weer minder.

De Golf is uiteraard een hoger segment maar vergelijkbaar met een Astra vond ik.
Waarom ben je nu eigenlijk toch naar private lease aan het kijken? Ik dacht uit je vorige posts op te kunnen maken dat je het een slechte deal vond ten opzichte van een (jonge) tweedehands auto kopen.

En is het misschien een idee om een "Help Phusebox aan een auto"-topic aan te maken? Daar komen mogelijk wat meer mensen op af dan mensen met alleen interesse in private lease, zeker omdat je ook nog niet echt lijkt te weten welke auto voor jou geschikt is, ongeacht of je wilt private leasen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jullie hebben gelijk. Maar een apart topic aanmaken gaat me wat ver. Ik zal mijn vragen en posts proberen te beperken tot puur lease gerelateerde zaken.

Qua kosten realiseer ik me dat lease duurder is dan een 2 jaar oude occasion, mits onderhoud zich beperkt tot normale slijtage. De reden dat ik dan toch private lease overweeg is:
- volledig nieuwe auto naar mijn wens, een occasion vinden met de door mij gewenste specs heeft me de afgelopen keren gemiddeld 6 maanden gekost.
- geen zorgen over kosten voor onverwachte reparaties. Daartegenover kun je natuurlijk ook elke maand geld opzij zetten voor die reparaties. En als je geluk hebt hou je dus geld over, alleen dat geluk hebben zit er bij ons nooit in.

Zelfs een Toyota en Mazda hebben wij weg moeten doen niet vanwege ouderdom of veel kilometers of omdat we iets groter wilden; nee omdat er een freak probleem mee was dat nooit voorkwam. Dat sluit ik uit met een eventuele lease auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Phusebox schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:09:
[...]

Dit probleem had ik ook, op de plaatjes die ik aan haar liet zien tijdens mijn zoektocht werd alles afgeschoten. Een Audi... weet ik niet of ik dat wel wil... :X

Tot ik ging opnoemen wat de opties en gebruikersgemak ging opleveren. Grotere kofferbak voor de kinderwagen en de hond, 5 deurs, parkpilot, parkeersensoren enz. Daarna heb ik haar meegenomen met een testrit en was het zo bekeken.

Ben je inmiddels al verder met je zoektocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nila schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:33:
[...]

Dit probleem had ik, op de plaatjes die ik aan haar liet zien tijdens mijn zoektocht werd alles afgeschoten. Een Audi... weet ik niet of ik dat wel wil... :X

Tot ik ging opnoemen wat de opties en gebruikersgemak ging opleveren. Grotere kofferbak voor de kinderwagen en de hond, 5 deurs, parkpilot, parkeersensoren enz. Daarna heb ik haar meegenomen met een testrit en was het zo bekeken.

Ben je inmiddels al verder met je zoektocht?
Nee ik twijfel zelfs of ik nog wel verder ga. Een Astra vond ze wel ok, maar eigenlijk heb ik daar zelf weinig mee en was de prijs echt absurd hoog vind ik. Kwam qua lease dik boven de 500 euro per maand en dat zou me bijna een ton schelen op maximale hypotheek mochten we willen verhuizen in de komende vier jaar. Niet iets dat ik nu voorzie, maar goed je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Het is ook wel heel erg merk afhankelijk.
Zelf was ik vanmorgen bij de Honda dealer, daar hebben ze nu ook private lease. Alleen de prijzen, pfjoew... Die zijn serieus hoog! Daar kan je beter voor kopen. Meer dan €500,- voor een Civic (48 maanden, 20k km), nieuwprijs is een kleine €27k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TheBrut3 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:45:
Het is ook wel heel erg merk afhankelijk.
Zelf was ik vanmorgen bij de Honda dealer, daar hebben ze nu ook private lease. Alleen de prijzen, pfjoew... Die zijn serieus hoog! Daar kan je beter voor kopen. Meer dan €500,- voor een Civic (48 maanden, 20k km), nieuwprijs is een kleine €27k.
Ja voor dat geld heb je ook een Mercedes A of Audi A3... Dat heb ik dus ook met de Astra die ik gisteren bekeken heb. De 1.0 Easytronic schijnt een crappy automaat te zijn dus dan moet ik al naar de 1.4 en die is echt enorm duur.

Denk dat ik maar weer iets van paar jaar oud ga kopen en me ergeren aan alle reparaties...

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 05-02-2018 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Als je een goede automaat wil ?
Polo / golf met dsg p
Yaris / c-hr hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@Phusebox Ik denk echt dat het tijd wordt voor een eigen topic, ik kan ook wel je autojacht posts hier naar een eigen topic zetten, want je weet totaal niet wat je wilt en stuitert met alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Blijkbaar zijn de aanbiedingen via het consumentenbond collectief verlopen, je komt nu weer op een inschrijfpagina... Benieuwd hoe lang het duurt voor ze een nieuw aanbod hebben. Van de week nog gesproken met mensen daar en toen hebben ze niks gezegd.

Reactie Consumentenbond:
Zoals het nu lijkt, zullen wij na de zomer met een nieuw aanbod komen.
Dan houdt het voor mij ver op, ik wilde compromis sluiten als ik dan maar deze goede voorwaarden had.
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:05:
@Phusebox Ik denk echt dat het tijd wordt voor een eigen topic, ik kan ook wel je autojacht posts hier naar een eigen topic zetten, want je weet totaal niet wat je wilt en stuitert met alles mee.
Ok, ik zal er eens aan gaan zitten om een startpost te schrijven. Gezien de ontwikkelingen hierboven zal het dan eerder een occasion zoektocht worden.

Is het trouwens iets dat sommige dealers niet graag doen, het hele private lease gebeuren? Zoals gezegd proefrit gemaakt in een Astra en de verkoper zou maandag terugbellen over een tweede proefrit in een beter vergelijkbaar model maar niks meer gehoord.

Bij Ford eenzelfde ervaring zodra ik de woorden private lease liet vallen werd er weinig aanstalten gemaakt om me een proefrit te laten maken.

[ Voor 64% gewijzigd door Phusebox op 06-02-2018 22:22 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Er is een keuze gemaakt, dus de lolbroeken kunnen wegblijven.