xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Anoniem: 915187
Ik ben erachter dat het kut bedrijven zijn die niet een keer de juiste offerte geven.Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:41:
Je bent erachter dat een auto van 40k met 12k aan opties niet voor 500 per maand kan?
Die bedragen van jou kloppen voor geen meter.
[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 16-03-2018 17:42 ]
Dus als ik het goed begrijp:Phusebox schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:32:
Offerte binnen even voor vijf. En ja dan gooien ze opeens de prijs omhoog. Zucht. Helemaal klaar mee.
- Je gaat op afspraak en bespreekt de auto + opties
- Je ontvangt per mail nog de offerte?
Waarom krijg je de offerte niet gelijk mee als deze besproken word?
Zijn de prijzen dan zoveel de hoogte in gegaan tegenover wat besproken is? (exclusief of inclusief btw bij het bespreken en nu verrekend?)
Auto besproken bij dealer. Offerte van lease maatschappij. Had al eerder offertes gekregen maar ze hadden nog de verkeerde kilometers erop staan of geen metallic lak of een optie vergeten of teveel.masauri schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:51:
[...]
Dus als ik het goed begrijp:
- Je gaat op afspraak en bespreekt de auto + opties
- Je ontvangt per mail nog de offerte?
Waarom krijg je de offerte niet gelijk mee als deze besproken word?
Zijn de prijzen dan zoveel de hoogte in gegaan tegenover wat besproken is? (exclusief of inclusief btw bij het bespreken en nu verrekend?)
Nu klopt de configuratie wel en zijn alle prijzen een paar procent omhoog gegaan.
Lijkt wij alsof ze het erom doen. Lokken met een foute offerte en dan de prijs opdrijven.
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 16-03-2018 18:01 ]
Wordt je dan weggestuurd?
Maken ze een passende offerte voor je?
Zou het makkelijker aanpakken, ook voor de dealer, door gewoon de opties er neer te leggen inclusief max prijs.
Meeste zullen je wegsturen maar wellicht dat er iemand toe hapt?
Dit schiet blijkbaar totaal niet op.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Helaas geen grap, maar meer een observatie. Hij verdient het om karmakeizer te zijn op dat onderwerp. Ik zou de badge toekennen.SteveWoz schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:01:
[mbr]*snip* de grap is nu wel leuk geweest, hij zit net als wij te wachten op offertes.[/]
Ik weiger nu opeens meer te gaan betalen omdat ze eerst foute prijzen geven. Ik lees net pas de begeleidende mail goed, had enkel de offerte geopend, en daarin staat nu dat de geoffreerde uitvoering niet te bestellen is.
Waarom geef je me dan een offerte daar voor?
Ik heb nu opties op de offerte staan die opeens 100+% in prijs gestegen zijn. Het toppunt zelfs 220%
Helaas, ik heb geen overtuigingskracht en geloof niet dat ze veel kunnen doen met de prijzen.Famous schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:05:
En als je nou binnenloopt, aangeeft wat je wil en je maximaal budget 500,- per maand is.
Wordt je dan weggestuurd?
Maken ze een passende offerte voor je?
Zou het makkelijker aanpakken, ook voor de dealer, door gewoon de opties er neer te leggen inclusief max prijs.
Meeste zullen je wegsturen maar wellicht dat er iemand toe hapt?
Dit schiet blijkbaar totaal niet op.
[ Voor 44% gewijzigd door Phusebox op 16-03-2018 18:29 ]
Kan je iemand meer laten betalen, waarom niet?
Ze zitten daar niet om de consument de beste deal te geven.
Kan je niet een broer, vader, zoon, oom of kennis sturen?
Ze krijgen natuurlijk niet opeens jouw perfecte auto voor €450,- maar er is altijd wat marge.
Het is nu meer een principe kwestie. Met de prijzen die ze me eerst per mail hebben gegeven kwam ik 23 euro per maand lager uit dan nu ze die prijzen in een officiële offerte hebben gezet.Famous schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:42:
Een beetje verkoper heeft dat natuurlijk direct door.
Kan je iemand meer laten betalen, waarom niet?
Ze zitten daar niet om de consument de beste deal te geven.
Kan je niet een broer, vader, zoon, oom of kennis sturen?
Ze krijgen natuurlijk niet opeens jouw perfecte auto voor €450,- maar er is altijd wat marge.
Blijkbaar komt er eerder geld bij dan eraf gaat wanneer ik vraag voor een correcte offerte om de bestelling te plaatsen.
En nee ik ken niemand en dan nog, je zult het toch zelf moeten tekenen etc. Ik snap dat ze geld willen verdienen, prima. Maar ja het is of wel een auto 'verkopen' of niet. Met het eerste verdien je nog altijd meer.
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 16-03-2018 18:50 ]
Ik ben zelf een salesman. Dan werkt het andersbaronruud schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:08:
@PWM kan jij even @Phusebox uitleggen hoe het moet?! Zo moeilijk is het toch niet.
Ik kom binnen en lul eerst een uur over auto's en bmw met zo'n verkoper. Dan meld ik dat ik a. weet hoe het werkt en b. dat ik een zo duur mogelijke auto kom halen voor zo weinig mogelijk geld. Kan je ook gewoon zeggen he, snappen ze wel.
Ook geef ik aan het begin aan meteen de beste prijs te willen. Ik geef aan dat als men de prijs halverwege verlaagd, ik weg ben. Direct de juiste prijs.
Ook belangrijk is dat er niemand bij is. Als andere klanten het kunnen horen, doen verkopers niets.
En altijd vriendelijk en leuk. Zo komt bovenstaand verhaal niet over, maar zo breng ik het wel. En geïnteresseerd: ik ben 3x geweest en de tweede keer vroeg ik eerst hoe met zijn zieke dochter was gegaan en of zijn zoontje had gewonnen met voetbal.
TLDR: 1 groot lulfestijn en relatie opbouwen.
Maar: als je zelf een slappe saleslul vent is het makkelijker.
Ikbetaal dus helaas altijd teveel, en krijg meestal ook nog slechte service op de koop toe.
Al heb ik nu een oudere offerte voor een lagere prijs krijg ik de auto toch niet want dan zeggen ze gewoon zoals nu dat hij niet leverbaar is in die uitvoering...
😒 was er eindelijk helemaal uit en had er echt zin in... Drie maanden wachten maar wel veel voorpret. Nu wederom één grote deceptie. Story of my life.
Daar hoef je geen slappe saleslul voor te zijn, met een proactieve houding en aanpak kom je een heel eind bij zo'n verkoper, of het nou auto's, keukens, huizen of tv's zijn. Beetje persoonlijke dingen er tussen en voila, je staat 1-0 voor. Maar niet iedereen is gezegend hierin, die slappe salesheren die ik op het werk tegenkom lullen ook maar een eind weg met gelul wat 9 vd 10 keer onjuist is (gelukkig zijn er ook goede salesfiguren die het wel snappen) terwijl diegene die over het budget gaat nog net geen natte onderbroek krijgt (want ze zitten zo scherp in de markt).PWM schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:50:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 16-03-2018 20:18 ]
Tja jammer dat het zo gaat maar begrijp het wel. Voor iemand die nogal anti sociaal is, zoals ik, kan dat vaak best lastig zijn...vhal schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:11:
[...]
Daar hoef je geen slappe saleslul voor te zijn, met een proactieve houding en aanpak kom je een heel eind bij zo'n verkoper, of het nou auto's, keukens, huizen of tv's zijn. Beetje persoonlijke dingen er tussen en voila, je staat 1-0 voor. Maar niet iedereen is gezegend hierin, die slappe salesheren die ik op het werk lullen ook maar een eind weg met gelul wat 9 vd 10 keer onjuist is terwijl diegene die over het budget gaat nog net geen natte onderbroek krijgt (want ze zitten zo scherp in de markt).
Dan maar even verder rijden in de Focus en een x bedrag apart houden voor mogelijke reparaties.
[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 16-03-2018 20:22 ]
Tja of die ene persoon representatief is voor het hele bedrijf is natuurlijk lastig te bepalen.vhal schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:21:
@Phusebox dat zijn jouw woorden, kan ik niet goed over oordelen maar je kan je wellicht afvragen of je in zee wil gaan met een partij waarvan offertes niet kloppen en opeens verhoogd worden. Voor mij al een trigger om niet met zulke lui in zee te gaan ondanks dat hun product aan je eisen voldeed.
Dan maar even verder rijden in de Focus en een x bedrag apart houden voor mogelijke reparaties.
Ik heb daar normaal ook problemen mee als iets zo moeizaam gaat. Denk dan op dit moment ook dat ik er maar gewoon mee stop. Geen zin om dit het circus weer een keer te doorlopen. Ben er gewoon klaar mee. Ik geef vrij gedetailleerd aan wat ik wil, geef mij een faire prijs en we hebben een deal bespaart ons beide een hoop gezeik.
Zo had ik een gast aan het begin van het traject waar ik een eerste indicatie had gevraagd die me vorige week een mail stuurde dat hij niks meer had gehoord of hij me het contract kon sturen om de offerte om te zetten in een order... Haha. Ja sure.
Je wilt veel auto voor weinig.
Tuurlijk willen ze jou de auto verkopen maar ze kunnen niet zoveel als bij keukens. Tel de kosten eens op van de auto zoals jij het wilt en deel het door de looptijd.
Waar kom je dan op uit?
Ik heb ook klanten die voor een dubbeltje het beste willen hebben met de hoogste service.
Alles draait om hen en begrijpen soms niet dat er andere klanten zijn. Binnen een kwartier 3-4 keer bellen als je niet opneemt op je 06
Als je jezelf excuseert en terug belt gaat het om niets eigenlijk..
Wij zijn er simpeler in geworden om dan maar nee te verkopen.
Zeg absoluut niet dat jij in die categorie valt maar kan me wel voorstellen dat je een tikkeltje moeilijker bent dan iemand die een leuke auto voor de vrouw komt halen.
Wat betreft een offerte die niet klopt, het kan natuurlijk zijn dat een pakket of optie niet te combineren is. Zij vinken hem op papier aan maar komen er dan achteraf achter dat een combinatie niet mogelijk is.
Bovendien kloppen er nog steeds een of twee dingen niet. Verkeerde catalogusprijs voor een optie o.a.
Duidelijk te merken dat private lease nog in de kinderschoenen staat zelfs bij de grote maatschappijen.
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 17-03-2018 07:32 ]
Weet in ieder geval dat dit soort partijen voor corporate lease in te huren zijn maar mogelijk zijn er dus partijen die dit ook voor private lease kunnen; even Googlen?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Thanks, zal eens zoeken al verwacht ik er niet veel van want op 1 auto valt niet veel te verdienen plus je voegt nog een extra partij toe die ook ergens geld aan moet verdienen.MAX3400 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 07:36:
Korte tip: er bestaan intermediairs die jouw configuratie "kopen" en daarna onderbrengen in een lease-constructie. En ze zetten een random dealer flink onder druk voor de laagste aanschafprijs.
Weet in ieder geval dat dit soort partijen voor corporate lease in te huren zijn maar mogelijk zijn er dus partijen die dit ook voor private lease kunnen; even Googlen?
Ik ga maandag nog maar eens bellen of we niet tot een tussenoplossing kunnen komen en het verschil tussen de prijzen die ik heb gekregen kunnen middelen. Ook dat lijkt mij fair maar goed ik heb een totaal verkeerde kijk op de wereld schijnt.
Wat zei de verkoper toen je heb hiermee confronteerde?Phusebox schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:45:
[...]
Het is nu meer een principe kwestie. Met de prijzen die ze me eerst per mail hebben gegeven kwam ik 23 euro per maand lager uit dan nu ze die prijzen in een officiële offerte hebben gezet.
En toen je zei dat die 23euro eraf moest om een deal te hebben?
Ze stuurden heel tactisch de offerte om half vijf door. Dus voordat ik het gezien had was er niemand meer. Maar ze dekten zich al in door te zeggen dat het eerder geoffreerde model niet meer te bestellen was... Dus ja, die zeggen gewoon graag of niet.123RR schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:11:
[...]
Wat zei de verkoper toen je heb hiermee confronteerde?
En toen je zei dat die 23euro eraf moest om een deal te hebben?
Dus je hebt ze niet meer gesproken en doet een paar aannames omdat jij “altijd pech” hebt?Phusebox schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:15:
[...]
Ze stuurden heel tactisch de offerte om half vijf door. Dus voordat ik het gezien had was er niemand meer. Maar ze dekten zich al in door te zeggen dat het eerder geoffreerde model niet meer te bestellen was... Dus ja, die zeggen gewoon graag of niet.
Oh zo ging het bij m’n zakelijke lease auto ook altijd hoor. Tenzij je een standaard auto met standaard samenstelling bij elkaar klikt.Phusebox schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 06:47:
Het gaat mij er om dat ik een offerte en prijzen heb gekregen die veel lager waren. Alleen nooit met de juiste samenstelling er zaten altijd fouten in. Nu puntje bij paaltje komt en ik gezegd heb ik wil bestellen geef me nou een eenduidige offerte voor deze auto met die opties, schieten de optie prijzen opeens omhoog.
Bovendien kloppen er nog steeds een of twee dingen niet. Verkeerde catalogusprijs voor een optie o.a.
Duidelijk te merken dat private lease nog in de kinderschoenen staat zelfs bij de grote maatschappijen.
En pingpongen over de prijs: prima. Gewoon zeggen ‘top, pas de offerte nog even aan incl de prijs, dan kunnen we tekenen’.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!
Ik dacht dat ik die fase had gehad. Dus heb ik gevraagd voor die offerte om te tekenen en toen ging de prijs die omhoog.NiGeLaToR schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:21:
[...]
Oh zo ging het bij m’n zakelijke lease auto ook altijd hoor. Tenzij je een standaard auto met standaard samenstelling bij elkaar klikt.
En pingpongen over de prijs: prima. Gewoon zeggen ‘top, pas de offerte nog even aan incl de prijs, dan kunnen we tekenen’.
@123RR Communiceren gaat echt moeizaam. Waarschijnlijk, logisch, levert een zo'n klantje als ik te weinig op en krijg je dus laks samengestelde offertes met oude prijzen of zelfs totaal verkeerde zaken. De vorige had dingen dubbel en zelfs negatieve prijzen erin.
Print de offerte, corrigeer hem met pen naar wens, rijd naar dealer en vertel hem dat alleen zijn handtekening nog ontbreekt.Phusebox schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:26:
[...]
@123RR Communiceren gaat echt moeizaam. Waarschijnlijk, logisch, levert een zo'n kantje als ik te weinig op en krijg je dus laks samengestelde offertes met oude prijzen of zelfs totaal verkeerde zaken. De vorige had dingen dubbel en zelfs negatieve prijzen erin.
(Correcties wel even laten paraferen
Zo moeilijk is het toch allemaal niet.
Het gaat niet via de dealer maar een leasemaatschappij.123RR schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:30:
[...]
Print de offerte, corrigeer hem met pen naar wens, rijd naar dealer en vertel hem dat alleen zijn handtekening nog ontbreekt.
(Correcties wel even laten paraferen)
Zo moeilijk is het toch allemaal niet.
Dan doe je hetzelfde kunstje via mail.....Phusebox schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:31:
[...]
Het gaat niet via de dealer maar een leasemaatschappij.
Ik had een offerte opgevraagd bij Leaseplan, zaten paar kleine fouten in. Die had ik laten corrigeren en toen hadden ze nog iets vergeten waardoor de prijs lager werd. Ineens was het een hele scherpe offerte vergeleken met andere bedrijven. Maar omdat die offertes zo amateuristisch werden opgesteld had ik er toch een beetje twijfels in. Uiteindelijk kreeg ik bericht dat ze een rekenfoutje hadden gemaakt en de offerte niet klopte. Dus ik zei een offerte is een offerte, voor deze prijs ga ik akkoord en anders niet. Toen ging hij bespreken met de baas en uiteindelijk goedgekeurdPhusebox schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:31:
[...]
Het gaat niet via de dealer maar een leasemaatschappij.
Als ik nu de zelfde auto samenstel is ie meer dan €100 per maand duurder
Facts don't care about your feelings
Lucky you... Zo'n groot verschil is het niet eens bij mij zoals gezegd rond de twintig euro per maand. Alleen die offerte met de goede prijzen heeft allerlei dingen die niet kloppen qua opties. Dus helaas kan ik daar niet op aandringen om die te honoreren.YoshiBignose schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:26:
[...]
Ik had een offerte opgevraagd bij Leaseplan, zaten paar kleine fouten in. Die had ik laten corrigeren en toen hadden ze nog iets vergeten waardoor de prijs lager werd. Ineens was het een hele scherpe offerte vergeleken met andere bedrijven. Maar omdat die offertes zo amateuristisch werden opgesteld had ik er toch een beetje twijfels in. Uiteindelijk kreeg ik bericht dat ze een rekenfoutje hadden gemaakt en de offerte niet klopte. Dus ik zei een offerte is een offerte, voor deze prijs ga ik akkoord en anders niet. Toen ging hij bespreken met de baas en uiteindelijk goedgekeurdNu een jaar later nog geen klachten over, ook met schadeafhandeling enzo liep het vrij soepel.
Als ik nu de zelfde auto samenstel is ie meer dan €100 per maand duurder![]()
(ex btw)
Versterkt alleen maar mijn gevoel waarom ik altijd zo veel pech moet hebben en nooit eens mazzel met zoiets. Alle grote aankopen die ik doe zijn altijd een en al ellende... Deze gaat misschien nog wel over mijn keuken drama heen.
Tja voor mij is het nu ook een principe kwestie. Dan maar geen andere auto.
[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 17-03-2018 09:35 ]
Nou ja in eerste instantie was het ook maar €50 dus ga er vanuit dat de prijs van de auto ook gewoon overal gestegen is ofzo. Ik kom ook dagelijks tegen dat (zelfs grote) bedrijven gewoon lopen te prutsen. Daar moet je je niet door tegen laten houden. Gewoon alles goed lezen en aangeven wat veranderd moet worden. Ben je ze zat dan rotten ze maar op en ga je ergens anders weer zoeken. Principes heb je niet zoveel aan... paar tientjes per maand meer of minder is wel belangrijkPhusebox schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:33:
[...]
Lucky you... Zo'n groot verschil is het niet eens bij mij zoals gezegd rond de twintig euro per maand. Alleen die offerte met de goede prijzen heeft allerlei dingen die niet kloppen qua opties. Dus helaas kan ik daar niet op aandringen om die te honoreren.
Versterkt alleen maar mijn gevoel waarom ik altijd zo veel pech moet hebben en nooit eens mazzel met zoiets. Alle grote aankopen die ik doe zijn altijd een en al ellende... Deze gaat misschien nog wel over mijn keuken drama heen.
Facts don't care about your feelings
Stoer verhaal, bekt lekker. Jezelf een beetje ophemelen. Want je hoort bij "the boys" hé.PWM schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:50:
[...]
Ik ben zelf een salesman. Dan werkt het andersHij verkoopt auto's, ik verkoop projecten, maar de essentie is hetzelfde. We doen hetzelfde spelletje.
Ik kom binnen en lul eerst een uur over auto's en bmw met zo'n verkoper. Dan meld ik dat ik a. weet hoe het werkt en b. dat ik een zo duur mogelijke auto kom halen voor zo weinig mogelijk geld. Kan je ook gewoon zeggen he, snappen ze wel.
Ook geef ik aan het begin aan meteen de beste prijs te willen. Ik geef aan dat als men de prijs halverwege verlaagd, ik weg ben. Direct de juiste prijs.
Ook belangrijk is dat er niemand bij is. Als andere klanten het kunnen horen, doen verkopers niets.
En altijd vriendelijk en leuk. Zo komt bovenstaand verhaal niet over, maar zo breng ik het wel. En geïnteresseerd: ik ben 3x geweest en de tweede keer vroeg ik eerst hoe met zijn zieke dochter was gegaan en of zijn zoontje had gewonnen met voetbal.
Maar toch sla je de plank mis. Grappig dat je dat zelf niet inziet.
Auto's en projecten verkopen zijn twee totaal verschillende zaken. Bij een project ga je per definitie een soort van langetermijnrelatie aan, en bij het gemiddelde verkoop/aankooptraject van een auto is dat niet.
Als jij meteen zo stoer opent als je zelf zegt, dan zal een beetje autoverkoper zich een paar zaken realiseren:
1. Prijs is voor jou extreem belangrijk (doei marge);
2. Je gaat psychologische spelletjes proberen te spelen ("ik weet hoe het werkt");
3. Je vraagt meerdere offertes op en tracht partijen onderling op elkaar druk uit te laten voeren met prijsniveau's (je komt drie zaterdagen na elkaar langs om 200 euro van de offerte te krijgen);
4. Na de garantietermijn gaat de auto naar een merkgarage of beungarage (doei after-sales);
5. Je volgende auto kan net zo goed van een concurrerend merk worden want je bent niet gebonden aan het merk (immers, je gaat voor de beste deal).
Door deze en nog meer redenen ben je per definitie geen interessante klant. Je levert geen marge en kost tegelijkertijd meer tijd dan een gemiddelde klant. Met zo'n houding word je ook niet serieus genomen, jij komt immers gewoon een goeie deal scoren en de rest zal jou een worst wezen. En nee, vragen hoe het met zijn zoon/dochter gaat en of de voetbalwedstrijd leuk was betekent echt niet dat je "een relatie" opbouwt en daardoor korting krijgt (hihi, je denkt wel even te weten hoe het zit).
Nee geloof mij, die man van 45 die zijn huidige 3-jaar oude 520i wil inruilen omdat hij per se het nieuwe model 5-serie wil rijden; die jongen van 24 die samen met zijn vader (die reeds klant is) komt kijken naar een gebruikte Mercedes als-het-maar-een-Mercedes-is; die jonge ondernemer die een goede eerste bestelwagen (tweede, derde, vierde?) zoekt voor zijn kersverse zaak, etc. etc., DIE worden serieus genomen als klant.
Jij? Jij komt effe de beste deal scoren, komt alleen tijdens de garantieperiode voor onderhoud terug, en verkoopt dat ding daarna zelf op Marktplaats om daarna bij een andere dealer weer hetzelfde te proberen.
Slechte vrijdagavond gehad?BFmango schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:25:
[...]
Stoer verhaal, bekt lekker. Jezelf een beetje ophemelen. Want je hoort bij "the boys" hé.
Maar toch sla je de plank mis. Grappig dat je dat zelf niet inziet.
Stoerdoenerij is het laatste wat de bedoeling was. Maar dank voor de input hoor
Nee hoor, hele leuke vrijdagavond gehad. Maar wel leuk dat je dat als verdediging gebruikt. Je kent me door-en-door. Top man!PWM schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:36:
[...]
Slechte vrijdagavond gehad?
Stoerdoenerij is het laatste wat de bedoeling was. Maar dank voor de input hoor
[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 17-03-2018 10:41 ]
Hoelang ben je nu al bezig?
Je durft/kan niet onderhandelen, waarom dan niet twee tientjes per maand op hoesten en blij zijn?
“Principe kwestie” prima, laat je dezelfde offerte op stellen bij een andere maatschappij of de dealer zelf.
Ik las volgens mij in het BMW topic dat hij sowieso al boven de grens van €500,- zat. Die drempel ben je dus toch al overheen.
Bedoel het niet als aanval maar 20 tientjes scheelt je veel stress, tijd en ergenis.
Dealer offerte was nog eens ruim 30 euro duurder. En ja zo blijf je de grens opschuiven. Voor nog een tientje meer had ik vele mooiere en grotere 17" velgen en nog een tientje een schuifdak. Etc etc.Famous schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:59:
Wat ik nog niet snap is dat je dus eigenlijk de auto met kloppende opties, als jij hem wilt, 20 euro duurder uit valt.
Hoelang ben je nu al bezig?
Je durft/kan niet onderhandelen, waarom dan niet twee tientjes per maand op hoesten en blij zijn?
“Principe kwestie” prima, laat je dezelfde offerte op stellen bij een andere maatschappij of de dealer zelf.
Ik las volgens mij in het BMW topic dat hij sowieso al boven de grens van €500,- zat. Die drempel ben je dus toch al overheen.
Bedoel het niet als aanval maar 20 tientjes scheelt je veel stress, tijd en ergenis.
Je hebt gelijk het is zonde van die vier weekenden en vrijwel elke vrij avond die ik erin heb gestoken om proefritten en vergelijking te maken maar ja dat zij dan maar zo. Dat soort dingen vind ik op zich nog wel leuk om te doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 17-03-2018 12:17 ]
DR IS EEN KEUZE GEMAAKT ! ! ! !Phusebox schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:33:
[...]
Lucky you... Zo'n groot verschil is het niet eens bij mij zoals gezegd rond de twintig euro per maand. Alleen die offerte met de goede prijzen heeft allerlei dingen die niet kloppen qua opties. Dus helaas kan ik daar niet op aandringen om die te honoreren.
Anoniem: 915187
Als je systematisch problemen hebt bij grote aankopen dan zou je misschien ook eens naar je eigen rol kunnen kijken in plaats van het te gooien op "ik heb ook altijd pech". Als ik dit topic lees dan zit het hem er voor een groot deel in dat je niet wilt begrijpen hoe een verkoopsysteem werkt in combinatie met een grote dosis jaloezie op mensen die een goede deal hebben gekregen.Phusebox schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:33:
[...]
Ik heb dagenlang gedacht dat je een troll was, maar ik vrees toch dat het gewoon echt is
Ik denk dat de verkopers gewoon in de gaten hebben dat je moeite hebt met kiezen en dat je om een paar euro zo naar de ander overloopt, wellicht dat ze er teveel man uren in moeten stoppen om jou te overtuigen.Phusebox schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:33:
[...]
Neem als voorbeeld dit topic. Veel mensen die jou proberen te helpen, maar al die hulp leidt tot nog meer twijfel. Ik denk nog steeds dat je gewoon niet voor private lease in de markt zit. Je vindt het te duur, krijgt te weinig voor het budget dat je hebt. De grootste grap is ook nog dat je helemaal gelijk hebt!!!

Phusebox schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:18:
[...]
Ik heb zelf voor een BMW 1 serie gekozen. Beste prijs van alle C segment auto's. Goedkoper en luxer dan een Astra, Golf of A3.
Je wist in januari al wat je wil.Phusebox schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:27:
[...]
Lease kost er Fiesta dik 400 euro en dan doe ik dus qua ruimte een stap terug. Voor 100 euro meer lease je een BMW 1.
Waarom toch al die moeite en twijfel?
100 euro is wel ruim 25% meerprijs, daar mag je best even over twijfelen.Euro88 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:56:
[...]
Je wist in januari al wat je wil.![]()
Waarom toch al die moeite en twijfel?
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Eerst maar eens de foto's zien als hij hem heeft.SteveWoz schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:42:
Na radiostilte in dit topic kan de vlag eindelijk uit, jongens! Halleluja! De kogel is door de kerk.Hopelijk blijft dit topic de komende tijd nog open om van phusebox' ervaringen met zijn BMW 1-serie te genieten. Bij dezen wil ik alvast dit topic nomineren voor topic van het jaar 2018.
![]()
[...]
En een mooie review mag hij dan wel schrijven dan hebben wij er ook wat aan.
Daarna zal het hier de komende drie tot vier maanden wel heel stil blijven (dat is de te verwachten levertijd).
Wil je dat laatste wel echt?SteveWoz schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:42:
Na radiostilte in dit topic kan de vlag eindelijk uit, jongens! Halleluja! De kogel is door de kerk.Hopelijk blijft dit topic de komende tijd nog open om van phusebox' ervaringen met zijn BMW 1-serie te genieten.

Anyways, is het nu een lease constructie geworden? Want onderhoud is bij BMW meestal duurder dan bij Ford.
Voor de rest leuke auto hoor.
Ik zou het in mijn gemeente (Lansingerland) niet meer durven, omdat ze hier aan de lopende band bij VW's, BMW's en Audi's inbreken en het halve dashboard inclusief stuur meenemen.
Er zijn serieus al mensen die 4 auto-inbraken in 1 jaar hebben meegemaakt.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Over 3 maanden is die BTC toch niks meer waardarmageddon_2k1 schreef op zondag 1 april 2018 @ 08:13:
Ik durf er 1 btc om te wedden dat ie na een week weer terug moet omdat de bekerhouders een ellipticiteit > 0 hebben.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Niet dat het inderdaad tegen die tijd nog veel waard is maar ik hou je er aan 😉armageddon_2k1 schreef op zondag 1 april 2018 @ 08:13:
Ik durf er 1 btc om te wedden dat ie na een week weer terug moet omdat de bekerhouders een ellipticiteit > 0 hebben.
Ssst. Verklap het nou niet.Notna schreef op zondag 1 april 2018 @ 08:40:
Leuke 1 april grap. Maar we weten toch wel dat @Phusebox het niet gaat doen
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 01-04-2018 08:59 ]
Je samenstelling heb je hier ook nog niet staan trouwens.
Even overwogen maar uiteindelijk veel te duur (maar de prijzen zijn nu wel paar tientjes gedaald zie ik) en luie verkoper (proefrit aangevraagd en pas twee weken later reactie).Landon schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:11:
Waarom geen V40 Business Sport genomen? Mooie C-segment auto met veel opties voor weinig geld. Over de motorinhoud van 190pk nog maar niet te praten.
Heb ook geen behoefte aan een echte snelle auto. Heb je hier toch niks aan in Nederland.
Tja jammer maar helaas. Was zeker nog een optie geweest maar toen ik keek was ie echt stuk duurder. Zeker een mooie auto in deze uitvoering. Had ik het helaas iets eerder moeten weten van de lagere prijzen.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 01-04-2018 17:27 ]
I disagreePhusebox schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:23:
[...]
Heb ook geen behoefte aan een echte snelle auto. Heb je hier toch niks aan in Nederland.

Sorry, correctie: Heb IK toch niks aan in Nederland. Bovendien ben ik niet zo'n race monster op de openbare weg. Ik hou liever van efficiënt rijden, die 5 min die ik per week kan winnen met hard rijden zijn voor mij onbelangrijk.
Het verkeer is niet zo snel 😉 dus meekomen is niet zo heel moeilijk. Zoals gezegd rij ik nu een Focus met 100pk en van 0-100 in 12,5 sec. Het gevoel dat ik meer nodig had heb ik maar een enkele keer per jaar.Landon schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:41:
Heeft niet zo zeer met snel rijden te maken, maar ook met meekomen in het verkeer en koppel.
En ook al is de auto een mooie auto van buiten, van binnen blijft ie voor mij foeilelijk. Nog eens net naar gekeken en toen wist ik weer waarom ik die had afgestreept. Ik vind het interieur belangrijker dan exterieur. En comfort boven snelheid, maar comfort zit wel goed bij Volvo.
Semi met je eens; de BMW's laten we uit op COTA en binnenkort Seca dus je nieuwe 118i zou ik inderdaad niet te hard intrappen op de Nederlandse wegen.Phusebox schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:23:
[...]
@Famous zullen we koppel etc nog een paar weekjes bewaren?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Nog 27 daagjes, ben benieuwd
Een beetje vermogen is inderdaad wel lekker. Hoeft niet zo gek als wij hebben maar een Polo BM is amper te doen op de snelweg.
Rij je lekker in zijn 5e versnelling, wil je inhalen moet je eigenlijk terug naar de 3
Ja ja gij het een heule snelle golf, we weten het ondertussen wel..Famous schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:00:
@MAX3400 ik zei niets over koppel maar ik vind het prima![]()
Nog 27 daagjes, ben benieuwd![]()
Een beetje vermogen is inderdaad wel lekker. Hoeft niet zo gek als wij hebben maar een Polo BM is amper te doen op de snelweg.
Rij je lekker in zijn 5e versnelling, wil je inhalen moet je eigenlijk terug naar de 3
Blijft toch een Golf hèschumi1986 schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:25:
[...]
Ja ja gij het een heule snelle golf, we weten het ondertussen wel..
Volgens mij zeg ik niets over mijn huidige auto maar een ervaring van/over een Polo?schumi1986 schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:25:
[...]
Ja ja gij het een heule snelle golf, we weten het ondertussen wel..
En toch heeft die meer kofferbakruimte dan een 1-serie

Grappig hoe smaken kunnen verschillen: destijds een V40 gekozen vanwege het interieurPhusebox schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:45:
[...]
En ook al is de auto een mooie auto van buiten, van binnen blijft ie voor mij foeilelijk. Nog eens net naar gekeken en toen wist ik weer waarom ik die had afgestreept. Ik vind het interieur belangrijker dan exterieur. En comfort boven snelheid, maar comfort zit wel goed bij Volvo.
Maar bovenal, gefeliciteerd met je keuze! Ik hoop dat je er veel plezier aan zult beleven!
Ja gelukkig wel anders waren alle auto's hetzelfde. En thanks.renegrunn schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:09:
[...]
Grappig hoe smaken kunnen verschillen: destijds een V40 gekozen vanwege het interieur![]()
Maar bovenal, gefeliciteerd met je keuze! Ik hoop dat je er veel plezier aan zult beleven!
Als je met minder dan 190 pk niet kan meekomen in het verkeer doe je iets fout.Landon schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:41:
Heeft niet zo zeer met snel rijden te maken, maar ook met meekomen in het verkeer en koppel.
Hier ook zoiets, en alleen op vakantie is het krap qua vermogen: bij 10% of meer helling is het continu hoog in de toeren rijden, zowel omhoog als omlaag. Maar in Nederland met de langste invoegstroken ter wereld is dat echt geen probleem.Phusebox schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:45:
Zoals gezegd rij ik nu een Focus met 100pk
Dat is toch standaard met die piepkleine motortjes in Nederland? Maar ook met meer motorvermogen heeft terugschakelen nut, dat doe ik op de motor ook nog wel eens om in te halen.Famous schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:00:
Liever een trage BMW, dan een snelle VW...
Ik vind petjes niet zo lekker zitten
Ik maakte maar een geintje. Vond de Golf qua uitrusting best een fijne auto maar qua exterieur niet mijn smaak. Iedereen moet rijden waar hij of zij zich prettig in voelt.dfrenner schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:22:
[...]
Maar schakel je dan ook 2 versnellingen terug en blijft het vermogen nog achterwegen?RemcoDelft schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:19:
[...]
[...]
Dat is toch standaard met die piepkleine motortjes in Nederland? Maar ook met meer motorvermogen heeft terugschakelen nut, dat doe ik op de motor ook nog wel eens om in te halen.
De nieuwere blokken hebben het echt niet zo erg, ding is/was echt traag.
En ik rij liever een auto waar het knipperlicht wel werktdfrenner schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:22:
[...]
Anoniem: 258387
Een snelle Golf rijdenFamous schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:00:
@MAX3400 ik zei niets over koppel maar ik vind het prima![]()
Nog 27 daagjes, ben benieuwd![]()
Blijft een leuk topic en enigzins herkenbaar, zelf ook aan het kijken en geen idee wat ik wil.
Al heb ik het inmiddels redelijk beperkt qua keuzes.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Iedereen denkt het, maar jij zegt het... Dat is niet netjes!
Binnen nu en twee weken.
Als je je dat daadwerkelijk afvraagt heb je niet alles gevolgd denk ikJaer schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:15:
Nice , heb alles gevolgd benieuwd hoe hij bevalt
Nickname does not reflect reality
Oprecht benieuwd of de auto voldoet, het was mij de reis wel. (en dan ben ik nog meelezer geweest)
Bedankt, persvoorlichter 😉
[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 26-05-2018 19:50 ]
Niet echt veel foto's gemaakt maar bij deze:PcDealer schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:50:
Pics or...
Dag 1, na zes uur in "bezit";

Een wat gunstigere hoek 😉:

Wegenwacht? Voor je splinternieuwe BMW, ik hoop toch van niet...Phusebox schreef op maandag 28 mei 2018 @ 06:44:
[...]
Niet echt veel foto's gemaakt maar bij deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Good taste is for people who can’t afford sapphires

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 28-05-2018 08:30 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik denk een probleem met de phusebox fuseboxMad-Matt schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:16:
Nette bak, maaruh, waarom de ANWB.
Mad-Matt schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:16:
Nette bak, maaruh, waarom de ANWB.
Motorkap sloot niet meer. Verkeerd afgesteld.FirePuma142 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 07:30:
[...]
Wegenwacht? Voor je splinternieuwe BMW, ik hoop toch van niet...
Ik moest er zelf ook wel om lachen.Rivanov schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:30:
Echt..je kunt er eigenlijk ook alleen maar over lachen.
Maar nette wagen verder. Nog wat verlagen, één maatje grotere velgen en hij is af.
Verlagen van een private-lease auto? Wat direct bij mij wel een vraag doet opkomen: mag je überhaupt ook maar iets aan een private-lease auto veranderen / aanpassen zoals velgen, of simpelweg niks..?TheBrut3 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:11:
Nog wat verlagen, één maatje grotere velgen en hij is af.
@Phusebox, mooie auto! Niks meer aan doen. Niet direct een leuke eerste ervaring, maar statistisch gezien zou je de komende jaren nu zonder problemen moeten rijden
Comfort vind ik belangrijker dan uiterlijk vertoon. Ik zit meer ín de auto dan dat ik er van buitenaf naar kijk. Heb bewust niet grotere velgen genomen.TheBrut3 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:11:
Tsja... Duitse kwaliteit hè, het is het allemaal net niet. Al valt het vaak bij BMW en Mercedes mee, ten opzichte van een aantal andere Duitse merken onder dezelfde vlag
Maar nette wagen verder. Nog wat verlagen, één maatje grotere velgen en hij is af.
Gefeliciteerd met je goede smaakPhusebox schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:09:
[...]
Comfort vind ik belangrijker dan uiterlijk vertoon. Ik zit meer ín de auto dan dat ik er van buitenaf naar kijk. Heb bewust niet grotere velgen genomen.
Volvo en BMW heb ik altijd een zwak voor...
Mooie bak
Groot gelijk!Phusebox schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:09:
[...]
Comfort vind ik belangrijker dan uiterlijk vertoon. Ik zit meer ín de auto dan dat ik er van buitenaf naar kijk. Heb bewust niet grotere velgen genomen.

Minder comfortabel, groter risico op beschadiging velgen, duurdere bandenmaat, toch van belang bij aanschaf nieuwe banden en bij aanschaf winterbanden,...
Doorgaans mag dat wel, maar pas na toestemming van de leasemaatschappij.renegrunn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:21:
[...]
Verlagen van een private-lease auto? Wat direct bij mij wel een vraag doet opkomen: mag je überhaupt ook maar iets aan een private-lease auto veranderen / aanpassen zoals velgen, of simpelweg niks..?
@Phusebox, mooie auto! Niks meer aan doen. Niet direct een leuke eerste ervaring, maar statistisch gezien zou je de komende jaren nu zonder problemen moeten rijden
Ik heb bijvoorbeeld in mijn PL auto een middenarmsteun laten inbouwen, en dat was geen probleem.
Hey is dat niet zo een wagen waar je in Forza altijd mee crashedPhusebox schreef op maandag 28 mei 2018 @ 06:44:
[...]
Niet echt veel foto's gemaakt maar bij deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Jep.bifi_G60 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:49:
[...]
Hey is dat niet zo een wagen waar je in Forza altijd mee crashed
Er is een keuze gemaakt, dus de lolbroeken kunnen wegblijven.