Phusebox zoekt een auto en kan niet kiezen

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Pfoe, ik heb de definitieve lease offerte binnen voor de Astra. 48 maanden, 20.000 km. Astra Innovation+ 1.4 automaat komt dan op 550 euro per maand...

Het is wel de auto waar mijn voorkeur naar uitgaat maar ja, dan rij je een Astra...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Phusebox schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:00:
Blijkbaar zijn de aanbiedingen via het consumentenbond collectief verlopen, je komt nu weer op een inschrijfpagina... Benieuwd hoe lang het duurt voor ze een nieuw aanbod hebben. Van de week nog gesproken met mensen daar en toen hebben ze niks gezegd.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Leasecontract en financiering rond gekregen via deze aanbieder, ze moesten de auto wel bijbestellen ivm drukte, dat gaat tot 3 maanden duren.

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
smurfinmark schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:08:
[...]

Ik zag dit in een paar reviews terug, dat wordt niet in je oren getoeterd, maar meer voor surround geluid gebruikt. De recesenten waren er blij mee, het zat niet in de auto die ik gereden heb.

Dat gezegd hebbende, voor mij is N-Connecta uitvoering prima, is 15 EUR/maand goedkoper, en zit alles op wat ik graag wil, al heeft de Tekna wel een paar extra veiligheidstechnieken.

De verleiding is vaak om allerlei extra's te nemen, maar dan gaat het hard in je maandbedrag. Wanneer je de 229 EUR versus de 244 EUR bekijkt, lijkt het verschil klein, maar procentueel gezien is het vrij groot. Zeker wanneer je meeneemt dat maat een deel van je maandbedrag echt aan de auto besteed wordt. Zeg voor het gemak dat 80 EUR/maand voor andere zaken dan de auto zelf is (verzekering/belasting/onderhoud/ANWB), dan blijft er 150 over, en is de auto door de upgrade 10% duurder.

Ik denk dat dat een beetje de valkuil van private lease is (en ook mobiele telefoons :P ), mensen vinden een prijs OK als maandlast, maar zouden het niet in 1 keer uitgeven.
True, ik zou zelf nooit meer dan 20k aan een auto uitgeven, en koop daarom niks nieuw. Nu ik naar lease kijk ben ik al kritisch op auto's van bijna 40k.

Het stomme is gewoon dat ik nu een zes jaar oude auto rijdt die meer heeft dan de gemiddelde leasebak van 400 euro per maand, uitgaande dat ik wel een C segment wil rijden in verband met het formaat en de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Phusebox schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:16:
[...]

True, ik zou zelf nooit meer dan 20k aan een auto uitgeven, en koop daarom niks nieuw. Nu ik naar lease kijk ben ik al kritisch op auto's van bijna 40k.

Het stomme is gewoon dat ik nu een zes jaar oude auto rijdt die meer heeft dan de gemiddelde leasebak van 400 euro per maand, uitgaande dat ik wel een C segment wil rijden in verband met het formaat en de ruimte.
Gelukkig sprak mijn budget harder dan mijn hart, anders had ik nu ook een auto met veel snufjes en dingetjes :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-09 09:46
[...]

Hoeveel km's rijd je per jaar?

er zijn meer dan genoeg C-segmenters te vinden voor minder dan 400 EUR/maand (en die goed in de opties zitten), maar dan moet je wel een beetje je huiswerk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
smurfinmark schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:12:
[...]

Hoeveel km's rijd je per jaar?

er zijn meer dan genoeg C-segmenters te vinden voor minder dan 400 EUR/maand (en die goed in de opties zitten), maar dan moet je wel een beetje je huiswerk doen.
Gemiddeld de afgelopen vier jaar ca. 18.000. Heb volgens mij wel zo'n beetje elke site gezien die er is, maar goed sta open voor suggesties.

Net zo'n lease calculator gedaan, haha. Maximaal leasebedrag 2200 euro per maand. Sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
Phusebox schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:17:
[...]

Gemiddeld de afgelopen vier jaar ca. 18.000. Heb volgens mij wel zo'n beetje elke site gezien die er is, maar goed sta open voor suggesties.

Net zo'n lease calculator gedaan, haha. Maximaal leasebedrag 2200 euro per maand. Sure.
Tja, die berekeningen kijken gewoon naar de som netto-inkomsten-basisbehoeftes/openstaande kredieten, en wat er over blijft mag je leasen, ook nog met een 65% omslag voor BKR registratie. Verder niet zo interessant (in jouw geval), maar goed dat het er is voor mensen die het niet zouden moeten doen/kunnen betalen.

Autoweek heeft een leasevergelijker, had je die al geprobeerd?

Wanner ik snel ff kijk, C-klasse, tot 20K KM, met climate control en sat nav, vind ik voor rond de 400 meteen al de Ford Focus, Kia Ceed, en Renault Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
[...]

Welke auto rij je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ford Focus uit 2012 (Titanium uitvoering met nog wat extra opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Phusebox schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:36:
[...]

Ford Focus uit 2012 (Titanium uitvoering met nog wat extra opties).
En wat zou je evt willen leasen dan? C segment is een Astra, maar ook een A3 en een 1serie.
Die je nu hebt is toch ook te leasen rond de 400,- (nieuwe focus dan) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De CX3 en CX5 zijn nu in de aanbieding . Er gaat 50 per maand af.

Die CX5 is wel echt prachtig van binnen. Dat is gewoon een Premium interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:11:
De CX3 en CX5 zijn nu in de aanbieding . Er gaat 50 per maand af.

Die CX5 is wel echt prachtig van binnen. Dat is gewoon een Premium interieur
Zie ik nergens terug. Maar mag ook wel Premium zijn voor meer dan 600 euro per maand Uitgaande van automaat en 20.000 km.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 10-02-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:16:
[...]

Zie ik nergens terug. Maar mag ook wel Premium zijn voor meer dan 600 euro per maand Uitgaande van automaat en 20.000 km.
459 euro met 15.000 kilometer

https://www.ikwileenmazda.nl/privatelease-aanvraag/

Edit

He je deed een ninja edit :p

Maar ook 20k blijft hij er ruim onder met automaat. En dan heb je er aardig wat op.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 10-02-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:26:
[...]

459 euro met 15.000 kilometer

https://www.ikwileenmazda.nl/privatelease-aanvraag/

Edit

He je deed een ninja edit :p

Maar ook 20k blijft hij er ruim onder met automaat. En dan heb je er aardig wat op.
Mja als je het instapmodel pakt dan blijf je er net onder. Maar geen mistlampen, geen led dagrijverlichting (hoe achterhaald is dat?), geen cc en bluetooth bediening op het stuur, geen licht sensor, geen regen sensor, geen parkeersensoren (zelfs niet achter), geen navigatie, geen bluetooth streaming audio, geen climate control.

Mwah, dat zijn voor mij toch wel basic opties. Nu ik erover nadenk lijkt het bijna op de auto met de minste opties en een kostprijs dik boven de 30.000 euro (33k geloof ik).

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 10-02-2018 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:32
Via Alphabet heb je de luxere skylease GT versies van de CX-5. Prachtige bak, hoop dat ie over 2 jaar nog in de aanbieding is. Ze hadden tot voor kort ook de X-Trail Connecta voor een soortgeljk bedrag.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, je blijft voorlopig toch wel dwalen. Je budget fluctueert net zo als je autokeuzes. :P

Al op Volvo private lease gekeken? De XC40 is alleen belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:48:
Tsja, je blijft voorlopig toch wel dwalen. Je budget fluctueert net zo als je autokeuzes. :P

Al op Volvo private lease gekeken? De XC40 is alleen belachelijk duur.
Haha. Ja en nee. Zoals ik al zei ga ik het bedrag wat ze voor de XC40 vragen nooit betalen. Maar goed dromen mag hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:17
Señor Sjon schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:48:
Blijkbaar ken je @Phusebox nog niet...

meerdere topics hier op tweakers waaruit blijkt dat @Phusebox hersens werken als een aan/uit schakelaar.

wel,niet,wel,niet,wel,niet,wel,niet,wel,niet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
schumi1986 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:29:
[...]

Blijkbaar ken je @Phusebox nog niet...

meerdere topics hier op tweakers waaruit blijkt dat @Phusebox hersens werken als een aan/uit schakelaar.

wel,niet,wel,niet,wel,niet,wel,niet,wel,niet :F
Bekend en berucht. ;)

@Planespotter wat is de prijs zonder verhuur? Want 4x/maand is best veel voor een auto die verder niet praktisch is. Als je elk weekend je auto kwijt bent heb je er ook niks aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 11-02-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tig weken verder en nog geen steek opgeschoten... Irritant ook dat er geen enkele dealer hier in de regio op zondag open heeft. Op zaterdag kan ik zo goed als nooit en door de week sowieso niet. Wil al weken nog wat proefritten maken of op zijn minst wat auto's bekijken maar lukt gewoon niet.

Ben er wel over uit dat ik een automaat wel uit mijn hoofd kan zetten. Is helaas onbetaalbaar.

En elke auto mist wel één must have feature voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Phusebox schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:43:
Tig weken verder en nog geen steek opgeschoten... Irritant ook dat er geen enkele dealer hier in de regio op zondag open heeft. Op zaterdag kan ik zo goed als nooit en door de week sowieso niet. Wil al weken nog wat proefritten maken of op zijn minst wat auto's bekijken maar lukt gewoon niet.

Ben er wel over uit dat ik een automaat wel uit mijn hoofd kan zetten. Is helaas onbetaalbaar.

En elke auto mist wel één must have feature voor mij.
In welke range zoek je kwa prijs? En wat zoek je kwa opties?

Private lease gaat uit van de standaard auto. Wil je wat opties dan gaat de prijs snel omhoog.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Nila schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:12:
[...]

In welke range zoek je kwa prijs? En wat zoek je kwa opties?

Private lease gaat uit van de standaard auto. Wil je wat opties dan gaat de prijs snel omhoog.
Ik zoek in de range tot max 600 per maand. Wat ik hoop te vinden voor die prijs; liefst automaat maar is afhankelijk van actie modellen realiseer ik me. Adaptieve Cruise Control, Climate Control, Navigatie, City Stop achtig iets, blinde hoek detectie, parkeersensoren rondom, Apple CarPlay/Android Auto. Dat zijn denk ik wel de belangrijkste zaken.

Net nog een snel rondje dealers gedaan:

Seat: eigenlijk niks dat me echt aanspreekt. Leon ziet er van buiten leuk uit maar van binnen minder.

VW: eigenlijk alleen de Golf die in mijn prijsklasse van binnen netjes is uitgevoerd. De rest is plastic fantastic.

Nissan : heb de nieuwe Leaf overwogen, maar ook dat is van binnen knetter plastic (en wat een stank van dat goedkoop plastic zeg, dat heb je er zomaar niet uit). Kofferbak ook aan de kleine kant.

Mazda: gereden in de CX-5, mooie auto en mist wat features maar voor een SUV reed het heel behoorlijk. Alleen wat rumoerig, vage koppeling en het verbruik staat me een beetje tegen (gemiddeld ca 10 liter op 100km). Wil nog een proefrit maken in de 3, maar die hadden ze niet staan.

Renault: niks

Opel: de Astra komt het meest in de buurt qua uitrusting als je het goede pakket hebt maar goed beetje saaie auto en tja dan betaal je voor een Opel net zoveel als een Volvo V40/Audi A3 etc. Mjah voelt niet lekker.

Heb ik nog iets op mijn lijstje staan? Misschien de BMW 2 Active Tourer maar erg saai en degelijk. Zoiets rij ik wel wanneer ik 60 ben.

Misschien toch nog wachten op de nieuwe Focue en Mercedes A?

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 24-02-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 22:28
Nieuwe polo heeft alles wat je wil , te klein denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wd200 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:01:
Nieuwe polo heeft alles wat je wil , te klein denk ik ?
Te klein en te veel goedkoop plastic overal. Op papier was dat de eerste keus eerst voor mij inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Misschien moet je wat must have opties weg doen of je budget ophogen? Uiteindelijk is het een auto die je van A naar B moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
@PWM heeft nu een aardig dikke BMW 2 via private lease. Maandbedrag viel me ook best mee, 480 iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Trasos schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:39:
@PWM heeft nu een aardig dikke BMW 2 via private lease. Maandbedrag viel me ook best mee, 480 iirc.
Really? Oh ja die heeft maar 10.000 km nodig. Dat scheelt met mij al snel 70 euro per maand.

Beleid van auto inruilen is ook totaal anders per garage. Ik heb van mensen gehoord dat ze relatief veel kregen bij inruil terwijl tegen mij werd gezegd "ja we geven je wel een stuk minder bij lease dan wanneer je de auto koopt".

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 24-02-2018 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Brons schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:24:
Misschien moet je wat must have opties weg doen of je budget ophogen? Uiteindelijk is het een auto die je van A naar B moet brengen.
Mja ophogen sowieso niet. Eigenlijk denk ik nu zelfs aan kopen aangezien dat toch wel een pak geld scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
Phusebox schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 19:11:
[...]

Mja ophogen sowieso niet. Eigenlijk denk ik nu zelfs aan kopen aangezien dat toch wel een pak geld scheelt.
Hoezo scheelt dat een pak geld?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
YoshiBignose schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:20:
[...]

Hoezo scheelt dat een pak geld?
Lease is toch minimaal 100 euro per maand duurder in mijn situatie wanneer ik gewoon realistisch reken.

Op basis van 48 maanden:
Wegenbelasting + verzekering: 110 euro
Afschrijving: 250 euro
Onderhoud: 40 euro
Totaal: 400 euro per maand bij kopen
Private Lease: ca. 500 euro.

Dan houdt ik 4800 euro over voor een incidentele reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hoeveel km per jaar ga je rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Circa 18.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:52
Phusebox schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:34:
[...]

Lease is toch minimaal 100 euro per maand duurder in mijn situatie wanneer ik gewoon realistisch reken.

Op basis van 48 maanden:
Wegenbelasting + verzekering: 110 euro
Afschrijving: 250 euro
Onderhoud: 40 euro
Totaal: 400 euro per maand bij kopen
Private Lease: ca. 500 euro.

Dan houdt ik 4800 euro over voor een incidentele reparatie.
Obv welke auto?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maakt niet veel uit volgens mij welke auto. Tenzij je iets koopt dat onverkoopbaar is over vier jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Lijkt me wel toch. Andere onderhoudsintervallen en kosten. Afschrijving lijkt me ook afhankelijk van wat je wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Phusebox schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:37:
[...]

Maakt niet veel uit volgens mij welke auto. Tenzij je iets koopt dat onverkoopbaar is over vier jaar.
Bij de meeste rekensommen die ik maakte was het verschil veel kleiner. Uiteindelijk kan je beter voor lease gaan als je: auto's aftrapt, geen onverwachte kosten wil, geen geld hebt liggen :P

Daarnaast zou ik eerder een Audi of VW leasen dan een Hyundai of Kia (5 en 7 jaar garantie), zijn over het algemeen wat degelijker. Restwaarde wat slechter, dus zou je langer moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Phusebox schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:28:
[...]

Ik zoek in de range tot max 600 per maand. Wat ik hoop te vinden voor die prijs; liefst automaat maar is afhankelijk van actie modellen realiseer ik me. Adaptieve Cruise Control, Climate Control, Navigatie, City Stop achtig iets, blinde hoek detectie, parkeersensoren rondom, Apple CarPlay/Android Auto. Dat zijn denk ik wel de belangrijkste zaken.

Net nog een snel rondje dealers gedaan:

Seat: eigenlijk niks dat me echt aanspreekt. Leon ziet er van buiten leuk uit maar van binnen minder.

VW: eigenlijk alleen de Golf die in mijn prijsklasse van binnen netjes is uitgevoerd. De rest is plastic fantastic.

Nissan : heb de nieuwe Leaf overwogen, maar ook dat is van binnen knetter plastic (en wat een stank van dat goedkoop plastic zeg, dat heb je er zomaar niet uit). Kofferbak ook aan de kleine kant.

Mazda: gereden in de CX-5, mooie auto en mist wat features maar voor een SUV reed het heel behoorlijk. Alleen wat rumoerig, vage koppeling en het verbruik staat me een beetje tegen (gemiddeld ca 10 liter op 100km). Wil nog een proefrit maken in de 3, maar die hadden ze niet staan.

Renault: niks

Opel: de Astra komt het meest in de buurt qua uitrusting als je het goede pakket hebt maar goed beetje saaie auto en tja dan betaal je voor een Opel net zoveel als een Volvo V40/Audi A3 etc. Mjah voelt niet lekker.

Heb ik nog iets op mijn lijstje staan? Misschien de BMW 2 Active Tourer maar erg saai en degelijk. Zoiets rij ik wel wanneer ik 60 ben.

Misschien toch nog wachten op de nieuwe Focue en Mercedes A?
Wat vind je van de Kia Niro? Standaard uitgevoerd met automaat en in jou prijsrange.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nila schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 23:23:
[...]

Wat vind je van de Kia Niro? Standaard uitgevoerd met automaat en in jou prijsrange.
Hebben we in gereden maar vonden we allebei niks.
YoshiBignose schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:46:
[...]

Bij de meeste rekensommen die ik maakte was het verschil veel kleiner. Uiteindelijk kan je beter voor lease gaan als je: auto's aftrapt, geen onverwachte kosten wil, geen geld hebt liggen :P

Daarnaast zou ik eerder een Audi of VW leasen dan een Hyundai of Kia (5 en 7 jaar garantie), zijn over het algemeen wat degelijker. Restwaarde wat slechter, dus zou je langer moeten rijden.
De voornaamste reden voor lease bij ons is dat we altijd pech hebben met auto's. Of we nu van een particulier een 10 jaar oud ding kopen of bij de dealer iets van 1 jaar oud, zodra de garantie voorbij is vallen ze altijd uit elkaar. Daarbij rij ik 'volgens het boekje', ik ben zelfs zo iemand die 20 sec wachten met de motor uitschakelen ivm de turbo.
VidaR-9 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:41:
Lijkt me wel toch. Andere onderhoudsintervallen en kosten. Afschrijving lijkt me ook afhankelijk van wat je wilt kopen.
Onderhoud ga ik over de eerste vier jaar uit van 1x per jaar en dan gemiddeld 480 euro per jaar en dat is al vrij ruim genomen.

Afschrijving op basis een auto van 25-35k en een populair merk (VW Golf, Audi A3, Mazda 3).

[ Voor 72% gewijzigd door Phusebox op 25-02-2018 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2018 @ 06:53:
[...]

Hebben we in gereden maar vonden we allebei niks.

[...]

De voornaamste reden voor lease bij ons is dat we altijd pech hebben met auto's. Of we nu van een particulier een 10 jaar oud ding kopen of bij de dealer iets van 1 jaar oud, zodra de garantie voorbij is vallen ze altijd uit elkaar. Daarbij rij ik 'volgens het boekje', ik ben zelfs zo iemand die 20 sec wachten met de motor uitschakelen ivm de turbo.

[...]

Onderhoud ga ik over de eerste vier jaar uit van 1x per jaar en dan gemiddeld 480 euro per jaar en dat is al vrij ruim genomen.

Afschrijving op basis een auto van 25-35k en een populair merk (VW Golf, Audi A3, Mazda 3).
Ik vind de afschrijving wat laag; ik zou dat verdubbelen. En ik rijd zelf al jarenVW, dus kan er over meepraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sbakker1982 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 07:39:
[...]

Ik vind de afschrijving wat laag; ik zou dat verdubbelen. En ik rijd zelf al jarenVW, dus kan er over meepraten.
Verdubbelen? Dus op 4 jaar tijd 24.000 euro afschrijven? Dan zou ik nooit meer een VW kopen. Met die redenatie zou ik voor ca. 7000-8000 euro een flink uitgeruste Golf van vier jaar oud moeten kunnen kopen. Lijkt me niet.

Dat het wat hoger is dan ik heb ingeschat kan ik inkomen maar het dubbele is wel extreem.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 25-02-2018 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2018 @ 07:44:
[...]

Verdubbelen? Dus op 4 jaar tijd 24.000 euro afschrijven? Dan zou ik nooit meer een VW kopen. Met die redenatie zou ik voor ca. 7000-8000 euro een flink uitgeruste Golf van vier jaar oud moeten kunnen kopen. Lijkt me niet.

Dat het wat hoger is dan ik heb ingeschat kan ik inkomen maar het dubbele is wel extreem.
4-5 jaar oude golf kost 12-14K. Dubbele is inderdaad wat teveel. Keek ook verkeerd, ging om het onderhoud. Ik vind 40 wat aan de lage kant, laatste 2 jaar zat het bij mij op jaarlijks 1000 euro plus, Dus 100 euro per mnd

[ Voor 15% gewijzigd door Ferra op 25-02-2018 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sbakker1982 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 08:07:
[...]

4-5 jaar oude golf kost 12-14K. Dubbele is inderdaad wat teveel. Keek ook verkeerd, ging om het onderhoud. Ik vind 40 wat aan de lage kant, laatste 2 jaar zat het bij mij op jaarlijks 1000 euro plus, Dus 100 euro per mnd
Er vanuit gaande dat je de eerste twee jaar geen onderhoud hebt of nihil, kom je met 40 per maand dus op 960 euro per jaarvoor jaar drie en vier.

Ik vind het overigens best ernstig dat je in een drie jaar oude VW voor duizend euro onderhoud hebt... Dat lijkt me niet het gemiddelde?

Anyhoo, ik ga me maar weer eens oriënteren op de tweedehands markt want lease zal het wel niet worden en nieuw kopen heb ik geen zin om zoveel geld dat in eens in te steken.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 25-02-2018 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2018 @ 08:19:
[...]

Er vanuit gaande dat je de eerste twee jaar geen onderhoud hebt of nihil, kom je met 40 per maand dus op 960 euro per jaarvoor jaar drie en vier.

Ik vind het overigens best ernstig dat je in een drie jaar oude VW voor duizend euro onderhoud hebt... Dat lijkt me niet het gemiddelde?

Anyhoo, ik ga me maar weer eens oriënteren op de tweedehands markt want lease zal het wel niet worden en nieuw kopen heb ik geen zin om zoveel geld dat in eens in te steken.
6 jaar oude golf :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:57
[...]

Afschrijving hangt natuurlijk volkomen van de auto af. Maar gemiddeld 50% in eerste 3-4 jaar, daarna gaat het langzamer. Dus een auto van 30.000 schrijf je per maand makkelijk 300 euro af.

Ik snap niet waarom je voor jouw budget de auto niet kan vinden. Een BMW 4 Gran Coupe automaat red je ook voor dat geld (560 euro, 4 jaar, 20k km in het zwart). Of duik je iedere keer de optielijsten in bij de dealer? Want dan wordt het snel duurder ja. Ben benieuwd of je het op de 2e hands markt dan wel gaat vinden met de opties die je wil.

1000 euro onderhoud per jaar is niet eens zo gek voor een 2e hands auto. Onze vorige Astra Sports Tourer, hebben we gekocht met 93k KM, verkocht met 160k KM. In die tijd 1 grote beurt (360), 1 kleine beurt (260), 4 nieuwe banden (500), 2x gloeibougie (300), nieuwe aircopomp (570), 2x nieuwe ruitenwissers (50 euro). Kom je ook al op 1020 per jaar.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
[...]

Bij aankoop van auto (zowel nieuw als gebruikt)rond de 30k zou ik toch wel rekenen met 4k per jaar aan afschrijving. Kan iets meer/minder zijn afhankelijk vd auto.

Qua onderhoud moet je bij nieuwe auto wel uit kunnen met 500 per jaar de eerste 4 jaar als je 30.000km interval hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ophidian schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:38:
[...]

Afschrijving hangt natuurlijk volkomen van de auto af. Maar gemiddeld 50% in eerste 3-4 jaar, daarna gaat het langzamer. Dus een auto van 30.000 schrijf je per maand makkelijk 300 euro af.

Ik snap niet waarom je voor jouw budget de auto niet kan vinden. Een BMW 4 Gran Coupe automaat red je ook voor dat geld (560 euro, 4 jaar, 20k km in het zwart). Of duik je iedere keer de optielijsten in bij de dealer? Want dan wordt het snel duurder ja. Ben benieuwd of je het op de 2e hands markt dan wel gaat vinden met de opties die je wil.

1000 euro onderhoud per jaar is niet eens zo gek voor een 2e hands auto. Onze vorige Astra Sports Tourer, hebben we gekocht met 93k KM, verkocht met 160k KM. In die tijd 1 grote beurt (360), 1 kleine beurt (260), 4 nieuwe banden (500), 2x gloeibougie (300), nieuwe aircopomp (570), 2x nieuwe ruitenwissers (50 euro). Kom je ook al op 1020 per jaar.
Die 4 serie klinkt leuk maar mist toch vrij veel. Wel een elektrische kofferbak en andere nutteloze onzin maar niet eens parkeersensoren aan de voorkant. Om maar iets te noemen.

Jammer dat we hier in Nederland nog achterlopen qua websites om een nieuwe auto te kopen of privé lease vergelijkingssites. In andere landen vind je vee makkelijker wat je zoekt of een goede deal voor een nieuwe auto. Ik kan niet onderhandelen dus betaal altijd de volle mep incl afleverkosten.

Heb deze al helemaal gehad met alles wat eruit kwam met mijn wensen en budget en daar zit dus niks bij. https://www.autoweek.nl/privateleasevergelijker/

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 25-02-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Keuze zal dan toch worden een 2e hands met meer risico op onverwachte kosten of private lease zonder enkele gewenste opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
VidaR-9 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:56:
Keuze zal dan toch worden een 2e hands met meer risico op onverwachte kosten of private lease zonder enkele gewenste opties.
Ja op opties wil ik geen concessies doen want dan ga ik achteruit op wat ik nu heb. Dan rijdt ik deze auto maar op ook al ben ik er helemaal klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:59:
[...]

Ja op opties wil ik geen concessies doen want dan ga ik achteruit op wat ik nu heb. Dan rijdt ik deze auto maar op ook al ben ik er helemaal klaar mee.
Is dat niet sowieso goedkoper?

Geen idee overigens wat je nu rijdt en wat er mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:57
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:50:
[...]

Die 4 serie klinkt leuk maar mist toch vrij veel. Wel een elektrische kofferbak en andere nutteloze onzin maar niet eens parkeersensoren aan de voorkant. Om maar iets te noemen.
Ten opzichte van wat je eerder noemde, mist hij alleen City stop, PDC voor en blinde hoek detectie.

Een BMW 318i automaat High Executive heb je ook voor 590 bij BMW zelf (20k km, 48 maanden, zwart). Als je Safety pack erbij onderhandeld heb je alle opties die je opnoemt (city stop en blinde hoekdetectie).

Wat rij je nu dan overigens?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nu een Ford Focus uit 2012 met zo goed als full option uitrusting.

Waarom ik er vanaf wil? Allemaal rare mankementen die me gezien mijn verleden waarschijnlijk klauwen vol geld gaan kosten de komende twee jaar. En nu is het ding nog wat waard.

Ik had wel verwacht dat auto's op zes jaar tijd meer vooruit waren gegaan qua standaard opties maar het heeft nagenoeg stil gestaan vind ik.

[ Voor 81% gewijzigd door Phusebox op 25-02-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 23:15
De standaard opties zijn echt wel omhoog gegaan hoor. Maar misschien valt het je minder op omdat jij met alle opties rijdt? Al is bij VW een airco nog steeds niet altijd standaard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 22:17
Ik zeg 2e hands auto uit de lease. Onderhoud bekend dus kan je de maandagochtend auto laten staan. Kop is eraf en je weet dat onderhoud 100% is uitgevoerd. Tuurlijk moet je "geluk" hebben met een 4 jaar oude ex lease maar is denk ik de meest veilige optie voor 2e hands. Mijn laatste 3 auto's zijn ex lease en nooit dure reparaties gehad (uiteraard ook kwestie van pech/geluk hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
bukkum schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:31:
Ik zeg 2e hands auto uit de lease. Onderhoud bekend dus kan je de maandagochtend auto laten staan. Kop is eraf en je weet dat onderhoud 100% is uitgevoerd. Tuurlijk moet je "geluk" hebben met een 4 jaar oude ex lease maar is denk ik de meest veilige optie voor 2e hands. Mijn laatste 3 auto's zijn ex lease en nooit dure reparaties gehad (uiteraard ook kwestie van pech/geluk hebben).
Ik mijd juist ex lease wagens omdat de meeste mensen dat ding afraggen en niet fatsoenlijk onderhouden buiten de verplichte beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 22:17
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:32:
[...]

Ik mijd juist ex lease wagens omdat de meeste mensen dat ding afraggen en niet fatsoenlijk onderhouden buiten de verplichte beurt.
Tja daar verschillen we in qua mening dan. De gemiddelde leaserijder is gewoon een huisvader die trots is op zij auto, lease of prive. Ik ken werkelijk niemand die zijn auto afragt van de vele leaserijders op mijn werk en omgeving. Juist de leaserijder laat alles repareren omdat t niks kost lijkt mij. Is wat anders als je de wat compactere auto kiest wat de jongere leaserijder rijdt. Daarnaast kopen de meeste die ik ken een ex lease met overwegend positieve ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
bukkum schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:36:
[...]

Tja daar verschillen we in qua mening dan. De gemiddelde leaserijder is gewoon een huisvader die trots is op zij auto, lease of prive. Ik ken werkelijk niemand die zijn auto afragt van de vele leaserijders op mijn werk en omgeving. Juist de leaserijder laat alles repareren omdat t niks kost lijkt mij. Is wat anders als je de wat compactere auto kiest wat de jongere leaserijder rijdt. Daarnaast kopen de meeste die ik ken een ex lease met overwegend positieve ervaringen.
Die mening deel ik. De meeste leaserijders die ik ken zijn allemaal net zo zuinig op hun auto als mensen met privé auto. Enkeling geeft er niet veel om, maar dit zie je ook aan de auto. En ook die personen raggen m niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:06

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

bukkum schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:36:
[...]

Klopt, maar de leasemaatschappij interesseertt het geen ret en doet zo min mogelijk: gevolg kale banden en gekke storinkjes aan het einde van de looptijd. Ik kreeg in een auto niks meer gemaakt, LM zei gewoon nee tegen de garage.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ophidian schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:57:
Over het algemeen gaat de PL niet via de lokale dealer maar via de algemene leasemaatschappij. Vandaar dat de kortingen ook niet gelden en daarom krijg je ook minder terug voor je auto. Voor een PL krijgt je dealer amper geld, voor een nieuwe auto leveren een groter percentage. Als je een nieuwe koopt kunnen ze nog wat met kortingen doen op de nieuwe auto, echter bij PL kopen ze je auto in en dus krijg je minder. Kia dealer heeft mij de percentages laten zien.

@Phusebox Welke auto's zou je willen hebben (zonder naar de prijs te kijken)? Tweedehands moet je ook een keus gaan maken namelijk...
Eerlijk gezegd heb ik qua gevoel geen voorkeur, dat maakt het ook zo lastig.

Mijn Excel sheet bestaat nu uit Mazda CX-5, Mazda 3, Opel Astra, VW Golf, Seat Leon, BMW 2 Active Tourer en Volvo V40. De Focus, waar ik nu in rijdt heb ik er niet opstaan omdat die in 6 jaar nauwelijks is veranderd, dus dan ga ik een hoop geld uitgeven en merk ik er bijna niks van. Overigens heb ik hierbij wel gekeken naar prijs, want dit is momenteel nog mijn enige filter. Het idee dat ik een auto ga vinden met alle opties die ik wil kan ik wel vergeten...

Ik wil al 10 jaar een automaat, maar het lijkt erop dat ik dat wederom een paar jaar moet gaan uitstellen. Kopen zou ik dat nooit aandurven met een automaat, slechte ervaring mee.

Importeren is een stuk goedkoper, maar ook daar krijg ik geen duidelijk beeld van en komt het waarschijnlijk neer op dat ik een extern bedrijf hiervoor moet inschakelen en dan gooi je zo een groot deel van je voordeel weg. Plus nog een groter risico dat ik een kat in de zak koop. Al heb ik die ervaring hier in Nederland ook al voldoende opgedaan.

Nu ik alles nog eens op een rijtje heb gezet heb ik mijn budget ook nog eens naar beneden bijgesteld. Als ik denk dat ik in 4 jaar tijd straks 25.000 euro heb uitgegeven en er niks aan overhoud dan voelt dat toch gek.

En hoe ik ook reken, private lease valt in het niet bij het kopen van een 1 of 2 jaar oude occasion. Maar goed dan komt weer de ellende en pech die ik altijd heb. Kom er echt niet uit, zelfs met een Excel sheet krijg ik het niet op een rijtje gezet.

En anders maar weer 2500 euro in mijn huidige auto pompen voor reparaties en onderhoud en nog 5 jaar doorrijden tot ie op is.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 25-02-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:24:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik qua gevoel geen voorkeur, dat maakt het ook zo lastig.

Mijn Excel sheet bestaat nu uit Mazda CX-5, Mazda 3, Opel Astra, VW Golf, Seat Leon, BMW 2 Active Tourer en Volvo V40. De Focus, waar ik nu in rijdt heb ik er niet opstaan omdat die in 6 jaar nauwelijks is veranderd, dus dan ga ik een hoop geld uitgeven en merk ik er bijna niks van. Overigens heb ik hierbij wel gekeken naar prijs, want dit is momenteel nog mijn enige filter. Het idee dat ik een auto ga vinden met alle opties die ik wil kan ik wel vergeten...

Ik wil al 10 jaar een automaat, maar het lijkt erop dat ik dat wederom een paar jaar moet gaan uitstellen. Kopen zou ik dat nooit aandurven met een automaat, slechte ervaring mee.

Importeren is een stuk goedkoper, maar ook daar krijg ik geen duidelijk beeld van en komt het waarschijnlijk neer op dat ik een extern bedrijf hiervoor moet inschakelen en dan gooi je zo een groot deel van je voordeel weg. Plus nog een groter risico dat ik een kat in de zak koop. Al heb ik die ervaring hier in Nederland ook al voldoende opgedaan.

Nu ik alles nog eens op een rijtje heb gezet heb ik mijn budget ook nog eens naar beneden bijgesteld. Als ik denk dat ik in 4 jaar tijd straks 25.000 euro heb uitgegeven en er niks aan overhoud dan voelt dat toch gek.

En hoe ik ook reken, private lease valt in het niet bij het kopen van een 1 of 2 jaar oude occasion. Maar goed dan komt weer de ellende en pech die ik altijd heb. Kom er echt niet uit, zelfs met een Excel sheet krijg ik het niet op een rijtje gezet.

En anders maar weer 2500 euro in mijn huidige auto pompen voor reparaties en onderhoud en nog 5 jaar doorrijden tot ie op is.
Geen automaat als je koopt? Wat een nonsens. Er zijn meer dan genoeg zeer goed aangeschreven automaten. Bij BMW zou ik je sowieso altijd automaat aanrijden bij de lichtere motoren. Handbak/koppeling is geen toppunt van verfijning.

Als je bang bent voor gebreken, waarom koop je dan niet gewoon een auto ,et nog paar jaar garantie? Of je geeft 2/3k minder uit en dat zet je apart voor onverwacht onderhoud. Komt het, dan heb je er potje voor. Komt het niet dan hou je het lekker over.

Ik snap sowieso niet waarom je zo druk maakt om gebreken. Tuurlijk kan je het slecht treffen, maar is een x een duurdere reparatie echt zo’n issue om je zo druk om te maken? Zolang er geen paar k in hoeft.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
VidaR-9 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:06:
[...]

Geen automaat als je koopt? Wat een nonsens. Er zijn meer dan genoeg zeer goed aangeschreven automaten. Bij BMW zou ik je sowieso altijd automaat aanrijden bij de lichtere motoren. Handbak/koppeling is geen toppunt van verfijning.

Als je bang bent voor gebreken, waarom koop je dan niet gewoon een auto ,et nog paar jaar garantie? Of je geeft 2/3k minder uit en dat zet je apart voor onverwacht onderhoud. Komt het, dan heb je er potje voor. Komt het niet dan hou je het lekker over.

Ik snap sowieso niet waarom je zo druk maakt om gebreken. Tuurlijk kan je het slecht treffen, maar is een x een duurdere reparatie echt zo’n issue om je zo druk om te maken? Zolang er geen paar k in hoeft.. :+
Zoals ik zei, slechte ervaring gehad met een automaat, vandaar huiverig. Snap ook dat het waarschijnlijk onterecht is.

Bij mijn vorige occasion ook twee jaar garantie bijgekocht (die was bij aanschaf twee jaar oud). Die garantie heb ik ook echt eruit gehaald aan reparaties maar nu een half jaar na verstrijken garantie stapelt zich alles nog eens op.

Met vorige auto's heb ik ook al snel 3000-5000 euro aan reparaties gehad per auto in de 2-5 jaar dat ik ze heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 26 februari 2018 @ 05:41:
[...]

Zoals ik zei, slechte ervaring gehad met een automaat, vandaar huiverig. Snap ook dat het waarschijnlijk onterecht is.

Bij mijn vorige occasion ook twee jaar garantie bijgekocht (die was bij aanschaf twee jaar oud). Die garantie heb ik ook echt eruit gehaald aan reparaties maar nu een half jaar na verstrijken garantie stapelt zich alles nog eens op.

Met vorige auto's heb ik ook al snel 3000-5000 euro aan reparaties gehad per auto in de 2-5 jaar dat ik ze heb gehad.
Sorry, maar 3000 per jaar aan reparaties in 5 jaar, daar koop je (met aanschaf) een nieuwe voor? Lijkt me wel heel stug, en zou me ook ernstig afvragen of je niet gigantisch besodemieterd bent door je garages...

Maar als dit je stelling is, waarom dan niet gewoon PL gaan, als je uiteindelijk het gemak/rust wil van geen gedoe is dat dan niet meer waard dan die ene optie waar je nu absoluut geen concessies op wil doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:23
@Sander
€3.000 - €5.000 in 2-5 jaar is wat hij zegt.

Dat is €600 - €2.500 per jaar (nogal een range).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
assje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:04:
@Sander
€3.000 - €5.000 in 2-5 jaar is wat hij zegt.

Dat is €600 - €2.500 per jaar (nogal een range).
Ah idd, naja 600 per jaar vind ik weer niet heel gek, met een grote beurt in het jaar en af en toe wat slijtage delen zit je daar zo op, bovenkant van de range is weer vrij hoog. Overigens in bovenstaand voorbeeld is de auto na aankoop + 2jr extra garantie 4jr oud. Dan krijg je gewoon een rondje van slijtage delen en helaas maken de fabrikanten de onderdelen niet goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nadeel van vrijwel alle Private Lease auto's is dat ze of heel karig zijn, of vrij luxe maar dan net weer wat basic features missen die ik zoek, maar die luxere uitvoeringen zijn dan ook absurd duur.

Bij dat onderhoud heb ik overigens banden en normale zaken als bougies of lampen en ruitenwissers niet meegerekend. Het ging meestal om reparaties van 800-1500 per stuk.

En reviews kun je ook niet echt op vertrouwen, dan lees en zie je reviews over een Audi A3, waarbij ze zeggen dat die standaard al heel goed is uitgerust, pak je de duurste lease versie die ze hebben en dan heb je nog geen dode hoek waarschuwing, adaptive cruise control of parkeersensoren voor...

Maar goed ik ga nu toch op korte termijn niks anders hebben, dus ontkom ik niet aan een flinke reparatie en dan is het ook weer zonde om de auto meteen daarna weg te doen. Het probleem dat sporadisch voorkwam is nu steeds aanwezig.

[ Voor 72% gewijzigd door Phusebox op 26-02-2018 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:53
Ieder systeem heeft z'n voor- en nadelen. Op een gegeven moment moet je accepteren dat je niet het beste van alle werelden kan (aka, voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.. ;)).

Privatelease is relatief goedkoop, enorm cash flow voordeel, maar omdat het auto's zijn voor (eigenlijk) alleen privé, zijn ze of met basisuitrusting, of met medium uitrusting. Vooral hogere segment merken, zoals Audi, zijn er best goed om de basisversie heel karig aan te kleden. Segment lager zijn de basisopties al een stuk beter.

Zelf (bijna) nieuw kopen is, vind ik, niet meer echt van deze tijd waarin we van 'bezit' naar 'gebruik' gaan. Het economische risico ligt als koper ook bij jou (zoals de reparaties etc). Daarnaast is de afschrijving op lange termijn onvoorspelbaar (wat als bijv Diesels opeens steden niet meer in mogen?) en is de initiële investering voor een gebruiksvoorwerp enorm hoog mijns inziens.

Alternatief is een wat oudere auto kopen, zodat je iig geen last hebt van de afschrijving. Goede garantie bedingen en model uitzoeken dat de opties heeft die jij fijn vindt. Dat laatste lijkt me de beste oplossing voor Phusebox :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Requiem19 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:00:
Ieder systeem heeft z'n voor- en nadelen. Op een gegeven moment moet je accepteren dat je niet het beste van alle werelden kan (aka, voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.. ;)).

Privatelease is relatief goedkoop, enorm cash flow voordeel, maar omdat het auto's zijn voor (eigenlijk) alleen privé, zijn ze of met basisuitrusting, of met medium uitrusting. Vooral hogere segment merken, zoals Audi, zijn er best goed om de basisversie heel karig aan te kleden. Segment lager zijn de basisopties al een stuk beter.

Zelf (bijna) nieuw kopen is, vind ik, niet meer echt van deze tijd waarin we van 'bezit' naar 'gebruik' gaan. Het economische risico ligt als koper ook bij jou (zoals de reparaties etc). Daarnaast is de afschrijving op lange termijn onvoorspelbaar (wat als bijv Diesels opeens steden niet meer in mogen?) en is de initiële investering voor een gebruiksvoorwerp enorm hoog mijns inziens.

Alternatief is een wat oudere auto kopen, zodat je iig geen last hebt van de afschrijving. Goede garantie bedingen en model uitzoeken dat de opties heeft die jij fijn vindt. Dat laatste lijkt me de beste oplossing voor Phusebox :).
Mja dubbeltje eerste rij is het niet helemaal, maar de gekozen opties in lease pakketten vind ik vaak erg onlogisch, maar goed dat zijn waarschijnlijk de pakketten die weinig kosten maar wel de prijs omhoog drukken. Het klopt wel dat ik het meeste uit mijn budget wil halen.

Garantie bedingen zit er niet in, is gewoon flink euro's aftikken en dan krijg je vaak nog maar maximaal 2 jaar garantie (kosten tussen de 500 en 800 euro). Is helaas ook altijd zo dat alles daarna pas stuk gaat, want de garage heeft toevallig die twee jaar dat je garantie had niet gezien dat er iets kapot aan het gaan was.

Of ze verhelpen iets provisorisch waardoor je alsnog na de garantie terug moet maar je denkt dat ze het gerepareerd hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 26-02-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:53
Phusebox schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:32:
[...]

Mja dubbeltje eerste rij is het niet helemaal, maar de gekozen opties in lease pakketten vind ik vaak erg onlogisch, maar goed dat zijn waarschijnlijk de pakketten die weinig kosten maar wel de prijs omhoog drukken. Het klopt wel dat ik het meeste uit mijn budget wil halen.

Garantie bedingen zit er niet in, is gewoon flink euro's aftikken en dan krijg je vaak nog maar maximaal 2 jaar garantie (kosten tussen de 500 en 800 euro). Is helaas ook altijd zo dat alles daarna pas stuk gaat, want de garage heeft toevallig die twee jaar dat je garantie had niet gezien dat er iets kapot aan het gaan was.

Of ze verhelpen iets provisorisch waardoor je alsnog na de garantie terug moet maar je denkt dat ze het gerepareerd hebben.
Pakketten onlogisch? Could be - maar je zult het moeten doen met wat er is. Dat is een kwestie van accepteren en de best beschikbare optie (pun intended) kiezen.

Alles stuk na 2 jaar? Dat is doemdenken en niet gestaafd op data. Als je echt zeker wilt zijn, zou je de tweedehands auto nog onafhankelijk kunnen laten keuren voor aankoop zodat je weet dat er geen inherent grote gebreken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Requiem19 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:10:
[...]

Pakketten onlogisch? Could be - maar je zult het moeten doen met wat er is. Dat is een kwestie van accepteren en de best beschikbare optie (pun intended) kiezen.

Alles stuk na 2 jaar? Dat is doemdenken en niet gestaafd op data. Als je echt zeker wilt zijn, zou je de tweedehands auto nog onafhankelijk kunnen laten keuren voor aankoop zodat je weet dat er geen inherent grote gebreken zijn.
Gestaafd op mijn eigen data. We hebben met zijn tweeën in de afgelopen 13 jaar 6 auto's "versleten", exclusief die waar we nu in rijden.

Keuren of garanties of van kopen van mensen die je kent heeft daarin allemaal niets geholpen. We hebben dan ook nog nooit een auto weggedaan omdat we hem moe waren of dat we iets anders wilden. Altijd noodgedwongen geweest door dure reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Phusebox schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:19:
[...]

Gestaafd op mijn eigen data. We hebben met zijn tweeën in de afgelopen 13 jaar 6 auto's "versleten", exclusief die waar we nu in rijden.

Keuren of garanties of van kopen van mensen die je kent heeft daarin allemaal niets geholpen. We hebben dan ook nog nooit een auto weggedaan omdat we hem moe waren of dat we iets anders wilden. Altijd noodgedwongen geweest door dure reparaties.
Grappig wel dat mijn ouders ongeveer even veel auto's in die periode hebben gehad, en we nooit een auto noodgedwongen weg hebben moeten doen vanwege dure reparaties. Niet omdat die niet te betalen waren, maar omdat die zich nooit hebben voorgedaan.

Ik denk dat toch dat je vaak pech hebt gehad, verkeerd hebt gekocht en/of geen goede risicoanalyse per model hebt gedaan. Of jou definitie van een dure reparatie is anders dan die van mij ;) Een motormanagementlampje in een 15 jaar oude Polo tel ik dan niet mee, een beetje VaG uit die periode heeft dat toch wel branden >:)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
@Phusebox Als je nou eens kijkt bij die 4-serie, dan zag je gewoon het vinkje:
Parking Pack icm Executive
voor 7,50 per maand incl, alle sensoren, camera en auto-parking.

Maar ik heb het je al eerder gezegd, maak nou een eigen topic voor je aankoopadvies, je 'vervuilt' nu aardig deze discussie over private lease zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smurfinmark
Phusebox schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:32:
[...]

Ik volg dit topic al een tijdje, en ik vind dat je nogal aan muggeziften bent.

Je vindt iedere keer wel een reden waarom iets niet voldoet, en maakt totaal geen keuzes in welk type/klasse auto je wilt hebben.

Het herhaalt zich, mensen opperen wat, en je vindt weer een detail wat niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
smurfinmark schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:24:
[...]

Ik volg dit topic al een tijdje, en ik vind dat je nogal aan muggeziften bent.

Je vindt iedere keer wel een reden waarom iets niet voldoet, en maakt totaal geen keuzes in welk type/klasse auto je wilt hebben.

Het herhaalt zich, mensen opperen wat, en je vindt weer een detail wat niet bevalt.
+1

Volgens mij zit alles toch wel ongeveer in het C-segment, maar je hebt gelijk, ik ben kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
Phusebox schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:37:
[...]

+1

Volgens mij zit alles toch wel ongeveer in het C-segment, maar je hebt gelijk, ik ben kritisch.
Ik begrijp dat je een goede keuze wilt maken, maar je kaapt dit topic enigzins.

Verder doen mensen moeite om wat dingen aan te dragen, ondertussen is wel duidelijk dat het allemaal niet voldoet. Neem nou die laatste discussie over BWM met het aanvullende pakket van EUR 7,50, wat is daar nou mis mee?

Om het iets meer on-topic te krijgen:

https://www.nu.nl/auto/51...os-nederlandse-wegen.html

Er is nu een duidelijke verschuiving te zien van particulier autobezit naar leasen, waarbij vooral private lease een vlucht neemt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

+1

Je bent niet kritisch, je bent onzeker. Neem desnoods een kortere periode als je koudwatervrees hebt en kies over 2 jaar weer een andere uit. Ja, dat is duurder (ook niet altijd overigens), maar dan weet je wat het allemaal is. Het is niet eng.

Een full options Focus van 6 jaar oud heeft ook opties die nu vaak standaard zijn. Je kraakt opties af die de Focus bv. nooit gekend heeft. Het is echt een tendens in al je aankoopbeslissingen die je maakt, want dit zien we in heel veel topics terug waar je een aankoopbeslissing moet nemen. Eerst de Note/Sx serie, later OLED TV en nu private lease. Neem een beslissing en blijf erbij, het is niet voor de eeuwigheid en je hoeft ook niet een stukje van je ziel in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:34
[...]

+1

Auto’s zijn duur. Links of rechtsom het gaat je gewoon vette knaken kosten. In jouw geval zou ik max 5000 aan een Japanse occasion uitgeven en het hele private lease snel vergeten. Kun je mooi die Japanner helemaal oprijden. Je hebt gewoon het geld niet over voor een dikke bak, prima toch, snap het wel, na 3 weken is de grootste lol er toch weer vanaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ga zaterdag nog een laatste poging wagen om duidelijkheid te krijgen in dit oerwoud.

Gisteren voor mezelf bepaald dat de enige drie kanshebbers nog de VW Golf, Audi A3 en Opel Astra zijn.
Astra heeft de meeste opties (maar ja, blijft een Opel), de A3 de minste opties en de Golf zit er tussenin.

Vaag alleen dat ik gisteren een prijs van 460 euro kreeg voor de A3 en nu opeens rond de 510. Lijkt wel een vliegmaatschappij die je trackt en de prijzen verhoogt.

Rij naar de dealers voor een proefrit en offerte met inruil. Benieuwd wat daar uitkomt. Nadeel is natuurlijk dat VW en Audi bij dezelfde dealer is. Vooral nieuwsgierig naar hoe slecht mijn deal gaat zijn, waar anderen altijd korting, stapelkorting en mega inruil deals krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
Phusebox schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:39:
Ik ga zaterdag nog een laatste poging wagen om duidelijkheid te krijgen in dit oerwoud.

Gisteren voor mezelf bepaald dat de enige drie kanshebbers nog de VW Golf, Audi A3 en Opel Astra zijn.
Astra heeft de meeste opties (maar ja, blijft een Opel), de A3 de minste opties en de Golf zit er tussenin.

Vaag alleen dat ik gisteren een prijs van 460 euro kreeg voor de A3 en nu opeens rond de 510. Lijkt wel een vliegmaatschappij die je trackt en de prijzen verhoogt.

Rij naar de dealers voor een proefrit en offerte met inruil. Benieuwd wat daar uitkomt. Nadeel is natuurlijk dat VW en Audi bij dezelfde dealer is. Vooral nieuwsgierig naar hoe slecht mijn deal gaat zijn, waar anderen altijd korting, stapelkorting en mega inruil deals krijgen...
Om je nog eens een beetje helpen :9

Kijk juist bij aanbieders buiten de dealer om.Zijn vaak scherper geprijst.

Wanneer ik de Astra Sports Tourer bij de ANWB bekijk met veel opties, plus 150 PK automaat, (48 maanden/20k KM/jaar) kost dat EUR 502.

Verder kun je over de nieuwe Astra zeggen dat de auto in testen nu meekomt met bv de Golf, waar die eerder achter lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
smurfinmark schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:47:
[...]

Om je nog eens een beetje helpen :9

Kijk juist bij aanbieders buiten de dealer om.Zijn vaak scherper geprijst.

Wanneer ik de Astra Sports Tourer bij de ANWB bekijk met veel opties, plus 150 PK automaat, (48 maanden/20k KM/jaar) kost dat EUR 502.

Verder kun je over de nieuwe Astra zeggen dat de auto in testen nu meekomt met bv de Golf, waar die eerder achter lag.
De online edition is redelijk karig van de ANWB. Dan valt het weer tegen wat er meer op zit qua opties.
ANWB: 500 euro voor online edition met 1.4 automaat, 16" velgen en edition+ pakket
Opel: 529 euro voor innovation edition 1.4 met automaat en innovation+ pakket

Verder vind ik juist de prijzen bij de dealer vaak beter?

En via zo'n andere aanbieder zit je weer met particuliere verkoop. Daar heb ik geen behoefte aan, mensen aan je huis, als er iets aan de auto komt komen ze bij je klagen etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 27-02-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
Phusebox schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:55:
[...]

De online edition is redelijk karig van de ANWB. Dan valt het weer tegen wat er meer op zit qua opties.
ANWB: 500 euro voor online edition met 1.4 automaat, 16" velgen en edition+ pakket
Opel: 529 euro voor innovation edition 1.4 met automaat en innovation+ pakket

Verder vind ik juist de prijzen bij de dealer vaak beter?

En via zo'n andere aanbieder zit je weer met particuliere verkoop. Daar heb ik geen behoefte aan, mensen aan je huis, als er iets aan de auto komt komen ze bij je klagen etc.
Wat ik had geselecteerd had:

Metallic lak
1.4 automaat
navilink paket:
gedetailleerde kaarten van heel Europa (excl. Turkije)
USB aansluiting
Dakantenne 'shark fin' in carrosseriekleur
6 premium luidsprekers
Park pilot voor en achter
edition pakket:
Verchroomde sierlijst langs bovenkant zijruiten
Mistlampen voor
Geluidswerende voorruit
Electronic Climate Control, dual zone (incl. Ventilatieroosters achter en luchtvochtigheidssensor)

Deze pakketten zitten standaard op de tourer:

Zicht- en lichtpakket 1 met Automatic Light Control (ALC), automatisch dimmende binnenspiegel, regensensor
Elegance pack met 3-spaaks lederen stuurwiel, stuurwielbediening, verstelbare middenarmsteun voor, cruise control en snelheidsbegrenzer

Weet niet precies wat daar aan ontbreekt :)

Je kunt je auto via de ANWB verkopen, gegarandeert binnen een dag. Je krijgt wat minder dan via eigen verkoop, maar dat geldt ook voor inruil.

Verwacht verder niet dat je bij private lease dezelfde inruilrpijzen krijgt als bij nieuw kopen. Dat verschil is verkapte korting op de nieuwe auto.

Zo, ik heb je hopelijk op weg geholpen, ben benieuwd wat er nu niet naar je zin is >:) >:)

PS: de rest vd opties die erop zitten:

Elektronisch Stabiliteits Programma (ESP)
Waarschuwingssignaal veiligheidsgordel, bestuurder en passagier
Grafisch info display
Gordelspanners voor
Gordijnairbags
Waarschuwingssignaal veiligheidsgordels achter
Elektrisch bedienbare ramen voor
Waarschuwingssignaal veiligheidsgordel, passagier
Elektrisch bedienbare ramen met one touch functie
Buitenspiegels elektrisch bedienbaar, verwarmbaar, handmatig wegklapbaar en in carrosseriekleur
Radiatorgrille zwart met chromen balk
Elektrisch bedienbare ramen achter
Inklapbare sleutel
Park pilot, achter
Derde hoofdsteun achter
Stuurwiel in hoogte en diepte verstelbaar
Verlichting bagageruimte
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Gedeeld (60/40) neerklapbare achterbank
Installatievoorziening kinderzitje 2 buitenste zitplaatsen achter (ISOFIX)
Airconditioning
12 Volt-aansluiting in laadruimte
3-spaaks lederen stuurwiel
Automatisch dimmende binnenspiegel
Sfeerverlichting - Ambient Light
Zonneklep met verlichte spiegel (bestuurder en bijrijder)
Opbergtas aan de rugleuning bestuurdersstoel
Opbergtas aan de rugleuning passagiersstoel
Sfeerverlichting in portieren
Digitaal Audio Systeem geintegreerd type DAB/DAB+/DMB-R
Boardcomputer
Bandenspanningscontrole systeem (TPMS)
1 jaar gratis Opel OnStar: Automatic Crash Response, 24-uurs Noodoproep, 4G Wi-Fi Hotspot (3 maanden gratis), Hulp bij gestolen voertuig, Voertuigdiagnose, Bestemming downloaden, Opel OnStar geintegreerd in myOpel app
Radio 4.0 IntelliLink met Apple CarPlay ondersteuning met grafisch info display, USB aansluiting, 6 premium luidsprekers en een korte dakantenne
Achterspoiler
Halogeen koplampen (LED)
Deurgrepen in carrosseriekleur
Warmtewerende voorruit
Meegespoten buitenspiegels
Zwarte sierlijst aan bovenkant van de zijruiten
Radiatorgrille zwart met gekleurde balk
Binnenverlichting en leeslampjes achter
Warmtewerende zijramen
Bandenreparatieset
16 inch stalen design velgen 'Structure'

[ Voor 35% gewijzigd door smurfinmark op 27-02-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
smurfinmark schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:35:
[...]

Wat ik had geselecteerd had:

Weet niet precies wat daar aan ontbreekt :)

Je kunt je auto via de ANWB verkopen, gegarandeert binnen een dag. Je krijgt wat minder dan via eigen verkoop, maar dat geldt ook voor inruil.

Verwacht verder niet dat je bij private lease dezelfde inruilrpijzen krijgt als bij nieuw kopen. Dat verschil is verkapte korting op de nieuwe auto.
Wat mist t.o.v. de Innovation uitvoering met plus pack en in mijn lijstje van "want" of "must haves" staat:
Following distance indicator (Adaptive Cruise Control)
Blind Spot Monitoring

Verder heeft het nog extra

Opel Eye Assistentiesystemen, bevat:
Collision mitigation braking
Traffic Sign Detection systeem
Active Lane Assist
Collision alert indicator met Automatic Emergency City Braking
Led koplampen
AGR stoelen voor

En nog wat andere zaken.
Maar goed, zo blijf je dingen toevoegen en het scheelt dus 27 euro ongeveer per maand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smurfinmark
Phusebox schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:45:
[...]

Wat mist t.o.v. de Innovation uitvoering met plus pack en in mijn lijstje van "want" of "must haves" staat:
Following distance indicator (Adaptive Cruise Control)
Blind Spot Monitoring

Verder heeft het nog extra

Opel Eye Assistentiesystemen, bevat:
Collision mitigation braking
Traffic Sign Detection systeem
Active Lane Assist
Collision alert indicator met Automatic Emergency City Braking
Led koplampen
AGR stoelen voor

En nog wat andere zaken.
Maar goed, zo blijf je dingen toevoegen en het scheelt dus 27 euro ongeveer per maand.
Precies, en dan komen we op punt dat we eerder al breikt hadden, je wilt gewoon niet beslissen.

Ofwel je accepteert de kosten voor dit soort zaken, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb wat offertes opgevraagd, maar externe partijen zijn tot nu toe allemaal duurder dan de dealers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
Phusebox schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:27:
Heb wat offertes opgevraagd, maar externe partijen zijn tot nu toe allemaal duurder dan de dealers.
Dat gaat ook niet werken. De niet-dealers zijn doorgaans goedkoop met de auto's die ze in bulk inkopen.

Het is uitkijken naar een aanbieding die jouw goed past, en daar gebruik van maken.
Allerlei maatwerk duwt de prijs snel omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
smurfinmark schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:22:
[...]
Het is uitkijken naar een aanbieding die jouw goed past, en daar gebruik van maken.
Met alle respect, dat gaat nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
baronruud schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:31:
[...]

Met alle respect, dat gaat nooit gebeuren.
Hey, we kunnen toch hopen :9 :9

@Phusebox : mocht het er ooit van komen, dan vind ik dat je ons wel wat foto's van je aanwinst verschuldigd bent d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door smurfinmark op 27-02-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wacht maar, dan kunnen ze de goede kleur niet leveren. >:) (been there, done that. Dan maar een zwarte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou de afspraken staan: Golf, A3, Mazda 3 en Astra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:00
Phusebox schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:58:
Nou de afspraken staan: Golf, A3, Mazda 3 en Astra.
Geen BMW 1 serie? Die is in lease voordeliger dan de A3.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Strider schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:18:
[...]

Geen BMW 1 serie? Die is in lease voordeliger dan de A3.
Mjah is denk ik toch te klein. En nergens goedkoper dan de A3?

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 27-02-2018 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:00
Phusebox schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:30:
[...]

Mjah is denk ik toch te klein. En nergens goedkoper dan de A3?
https://www.groepsveiling.nl

Die standaard A3's zijn behoorlijk kaal.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anders de 1 serie wel. High Executive is echt een stuk duurder dan een S line. Voordeel is wel de automaat die nu standaard is. Hmm nu ga ik weer twijfelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 14:08
Ja, nu twijfel je weer en over een paar uur mist er weer een optie en is alles te duur. Kom maar terug als je eens een keer iets getekend hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bij BMW de eerste proefrit gemaakt. Kreeg ik een prijs, beetje onderhandeling, ging er 100 euro per maand af... Kom thuis kijk op de site van BMW: gewoon goedkoper... Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Dan heeft niet elke BMW dealers dezelfde procedure. Onderhandelen was bij mij niet mogelijk volgens de verkoper, maar de prijs was zelfs nog scherper dan op de BMW site.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beatman schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:03:
Dan heeft niet elke BMW dealers dezelfde procedure. Onderhandelen was bij mij niet mogelijk volgens de verkoper, maar de prijs was zelfs nog scherper dan op de BMW site.
Beetje vreemd inderdaad. Heb van iemand anders hier op het forum gehoord die een nog veel betere prijs kreeg dan ik.

Ach ja dan strepen we BMW alvast door op de lijst als men zo met klanten omgaat. Ik hou gewoon van eerlijkheid en openheid. Prima als je wat duurder bent maar kom dus niet met 'dagprijzen' of dat soort gein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Phusebox schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:06:
[...]

Beetje vreemd inderdaad. Heb van iemand anders hier op het forum gehoord die een nog veel betere prijs kreeg dan ik.

Ach ja dan strepen we BMW alvast door op de lijst als men zo met klanten omgaat. Ik hou gewoon van eerlijkheid en openheid. Prima als je wat duurder bent maar kom dus niet met 'dagprijzen' of dat soort gein.
Streep dan Volkswagen ook maar door. Bij verschillende dealers kreeg ik daar ook verschillende prijzen via Volkswagen's eigen lease maatschappij.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@Beatman pff is het tegenwoordig nou zo moeilijk om gewoon een eerlijke prijs te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:06:
[...]

Dit hangt ook af van hoe flexibel jij bent en of je een auto kiest die op voorraad staat of niet. Uiteindelijk hangt de korting ook samen met hoeveel werk een dealer er aan heeft. Staat de auto al in de productieplanning en hoeven ze hem alleen af te leveren dan is dat een stuk gunstiger voor jou dan wanneer ze bijv nog allerlei opties moeten aanbrengen waar je ze uiteraard ook weer voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sander schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 07:44:
[...]

Dit hangt ook af van hoe flexibel jij bent en of je een auto kiest die op voorraad staat of niet. Uiteindelijk hangt de korting ook samen met hoeveel werk een dealer er aan heeft. Staat de auto al in de productieplanning en hoeven ze hem alleen af te leveren dan is dat een stuk gunstiger voor jou dan wanneer ze bijv nog allerlei opties moeten aanbrengen waar je ze uiteraard ook weer voor betaald.
Daar werd helemaal niet over gesproken. Ik heb alleen aangegeven wat ik belangrijk vond maar dat ik open sta voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:55:
Bij BMW de eerste proefrit gemaakt. Kreeg ik een prijs, beetje onderhandeling, ging er 100 euro per maand af... Kom thuis kijk op de site van BMW: gewoon goedkoper... Haha.
Alphabet is van BMW dus die prijs zou je als uitgangspunt kunnen nemen.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Er is een keuze gemaakt, dus de lolbroeken kunnen wegblijven.